abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 augustus 2014 @ 13:30:33 #1
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143662922
Zwangerschap & geboorte

2014

17 augustus: geppie (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
23 september: Vue
30 september: Hilmo (jongen)

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles (meisje)
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix (meisje)
22 oktober: kwakz0r (jongen)
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje (meisje)
10 november: DevilsAndDust (jongen)
15 november: JufMariska (jongen)
16 november: Heliotrope (meisje)
22 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle (meisje)
29 november: Sicilia (jongen)

2 december: AwayTL (jongen)
2 december: Radyhyn (jongen)
8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette (jongen)
19 december: snoenk (meisje)
26 december: roellie80 (papa)
26 december: StarDust_ (jongen)

2015

15 januari: NotTheSame
20 januari: diemux (papa)

21 februari: Danaa
22 februari: Phaidra

2 maart: Risu
11 maart: Cholula

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 21 augustus 2014 @ 13:31:49 #2
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143662957
Owww... zo'n nieuwe aanmaken is kei-simpel :P

Laat maar weten als er aanvullingen/wijzigingen zijn!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 13:32:01 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_143662963
Waar is Vue eigenlijk?
disclaimer
  donderdag 21 augustus 2014 @ 13:33:03 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_143662998
Fijn kwak, dat je zo'n leuke dag hebt gehad!

En rady, die beweging herken ik wel, al heb ik er nu geen last meer van omdat ze al helemaal opgefrot ligt :D
disclaimer
pi_143663017
Rady
:D super Mario

Fijn kwak! En je ziet er ook goed uit :).
pi_143663159
Oh wat fijn om te horen dat het toch niet helemaal aan mij ligt dat het zo'n beproeving was. Het was Kwak, inderdaad met een weggooiding... Zo'n pen ooit eens gehad bij bloedfobie therapie en ik kon me dit toch echt niet herinneren :N vinger doet nu nog pijn, maar dat zal psychisch zijn :X
Heerlijk Kwak, dat je je zo goed voelt en leuke uitstapjes hebt gedaan!

Dichte neus check! Nacht van wakker gelegen want ik kan echt niet door mond ademen. (net dan ook 3 uur geslapen van alle commotie)

Fijn Rady van je werk!!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 13:38:29 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_143663167
Oh, en willen geppie en rebel-angel zich nog even melden?
disclaimer
pi_143663245
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 13:32 schreef Stormqueen het volgende:
Waar is Vue eigenlijk?
Vue is meer een meelezer dan meeposter :)
pi_143663315
Ik haat ook altijd de vingerprik bij de bloedbank. Heb er altijd nog dagenlang last van. Komt ook altijd een blauwe plek bij mij.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 13:45:19 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_143663371
oh echt? Ze gaven mij de vorige keer een pleister, maar er komt nooit meer dan 1 drup uit en zes seconden later voel ik ook niks meer :o
disclaimer
  donderdag 21 augustus 2014 @ 13:52:15 #11
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143663606
Ja sorry meld

Moest nig uitslapen en naar de vk.
Helemaal goedgekeurd en het kind is eindelijk helemaal ingedaald.
Papieren mee over de studie van inleiden bij 41 of doorlopen tot 42.
We denken erover na, ik neig zelf meer naar laten zitten indien medisch verantwoord voor beiden natuurlijk.
Ze kiest haar eigen tijd wel.
W
Z
E
  donderdag 21 augustus 2014 @ 13:53:33 #12
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143663644
Ik had ook een blauwe plek op mijn vinger van die stomme vingerprik bij prikpost :(
Eigenlijk schrok ik er van toen die naald er PATS! inging.... want die vingerprik met een diabetes-prik-set stelt juist weer helemaal niets voor.. en dan krijg je ook bloed hoor. Volgens mij zijn die naalden bij de prikpost gewoon 'lekker lang' ingesteld ofzo (tenminste.. bij priksetje kan je normaal gesproken de 'prikdiepte' instellen zegmaar)..
  donderdag 21 augustus 2014 @ 13:55:30 #13
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143663711
RE, ze ligt in elk geval in de klaar-voor-de-start-houding, dus dat is al fijn! ^O^
pi_143663719
Jaaa precies, oh wat heerlijk die (h)erkenning O+
De ene pleister is ook gewoon doorweekt vanhet bloed en durf ik er niet af te halen :@
pi_143663840
Wat akelig. Heb gelukkig geen last gehad van de vinger-prik.

2,5jaar geleden was dit helemaal niet echt een onderwerp in het Z&G topic. Lijkt wel of er nu meer ogtt's afgenomen worden.

Rebel
Fijn dat jullie zijn goedgekeurd.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 13:59:33 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_143663844
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 13:52 schreef rebel-angel het volgende:
Ja sorry meld

Moest nig uitslapen en naar de vk.
Helemaal goedgekeurd en het kind is eindelijk helemaal ingedaald.
Papieren mee over de studie van inleiden bij 41 of doorlopen tot 42.
We denken erover na, ik neig zelf meer naar laten zitten indien medisch verantwoord voor beiden natuurlijk.
Ze kiest haar eigen tijd wel.
Fijn dat alles nog goed gaat! En ze heeft nog twee weken, dus dat komt vast goed O+
Met welke termijn zijn jouw andere kinderen geboren?
disclaimer
pi_143663854
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 13:55 schreef Hilmo het volgende:
Jaaa precies, oh wat heerlijk die (h)erkenning O+
De ene pleister is ook gewoon doorweekt vanhet bloed en durf ik er niet af te halen :@
:o diep geprikt dus
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:04:42 #18
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143664000
Hilmo, zou nu toch wel klaar zijn met bloeden hoor.. dus weg met die pleister! ;)
Bij mij was het wel een blauw plekje.. maar de volgende dag voelde ik er niets meer van gelukkig :)
pi_143664317
Goedemiddag meiden.
Die vingerbloedprik vind ik ook venijnig, heb geen moeite met prikken maar die vind ik wel k*t.
Poepen ging hier alleen in het trimester beroerd daarna weer als vanouds. Laatste weken wel heel vaak op een dag, denk steeds dat mijn lijf aan het legen is voor de bevalling... Welke bevalling :(
Begrijp die aambei ook niet, ik dacht dat alleen de moeilijkpoependen onder ons daar last van kregen. Afvegen doet enorm zeer, dus ik sta rustig vier/vijf keer per dag onder douche.
Vandaag heb ik voorbereidend werk voor de vk gedaan, bij het bijsnoeien van mijn onderkant (mét schaar, zonder spiegel) heb ik voor het gemak maar alvast een knip(je) gezet :') auw auw!
Ach naast een ondergrondse puist aan de onderkant van mijn buik en die aambei kon dit er ook nog wel bij.
Voor de rest heb ik me maar neergelegd bij mijn slapeloze nachten en kijk ik 88 afleveringen per nacht van Gossip Girl op Netflix. En houd ik overdag een soort van winterslaap in etappes.
Dit was mijn dagboek-egopost voor vandaag, ik lees half mee met jullie maar niet altijd puf voor reactie.
Maar ik vind jullie wel lief hoor :*
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:18:32 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_143664446
Ach geppie toch! Ik moest stiekem wel een beetje grinniken om je post :@ :') :*
Het duurt ècht niet lang meer!
disclaimer
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:20:36 #21
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143664516
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 13:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Fijn dat alles nog goed gaat! En ze heeft nog twee weken, dus dat komt vast goed O+
Met welke termijn zijn jouw andere kinderen geboren?
Bij 40+2 40+1

Ooh en geppie lang leve netflix
Ben net klaar met Orange is the New Black en druk aan het bedenken wat ik nu eens ga kijken.
En :o voor je knip die je alvast hebt gezet.
W
Z
E
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:21:46 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_143664555
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:20 schreef rebel-angel het volgende:

[..]

Bij 40+2 40+1

Ooh en geppie lang leve netflix
Ben net klaar met Orange is the New Black en druk aan het bedenken wat ik nu eens ga kijken.
En :o voor je knip die je alvast hebt gezet.
Dan komt deze dus morgen :7
disclaimer
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:23:29 #23
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143664606
Geppie :* Ego posten mag hoor!
Laten we hopen dat SQ gelijk heeft ;)
pi_143664682
Oei, Geppie met je zelfgemaakte knip :*
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:30:31 #25
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143664813
@SQ daar had ik wel op ingezet ja :+
W
Z
E
pi_143664893
Ik kom weer met een vraag.
Ik heb sinds een week of twee dat mijn stoelgang in zoverre vertraagd is, dat mijn maag niks meer kan hebben lijkt wel. Het komt er nog net niet uit, maar een halve maaltijd en ik zit propvol waarna het uren duurt voordat het wegzakt. Dan neem ik maar een rennie, dat helpt wel wat. Maar nou ben ik dus bang dat ik veel te weinig voedingsstoffen binnen krijg. Om te compenseren pak ik wat vaker fruit. (Een banaan past net in mijn maag, een appel met veel moeite). Maar ik dacht dat vitaminepillen wel zouden helpen. Ik ben alleen niet zo van die grote, en ze zijn allemaal zo giga :'(
Weet iemand een goeie die niet supergroot is, of een die ik in 2 kan doen ofzo?
Ik neem nu af en toe een kauwtablet van davitamon, maar daar zit dus wel vit a in 33% adh dus dan neem ik er ook maar 1 per dag max.

Komt toch wel goed weer he, die maag... Of blijft dit tot maart. :{
Ik hoef niet zo nodig af te vallen namelijk.. En daar gaat het nu op lijken.
pi_143664906
Kunnen we daar niet een regel van maken... als je al 'over datum' loopt mag je zonder sorry ego posten
pi_143664939
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:30 schreef rebel-angel het volgende:
@SQ daar had ik wel op ingezet ja :+
Zou wel leuk zijn op je ud toch?

Ik vind alles best, maar ik zou het jammer vinden als ze as dinsdag op mijn eigen verjaardag komt. Heb zo'n hekel aan die dag :@
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:36:15 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_143665009
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:33 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Kunnen we daar niet een regel van maken... als je al 'over datum' loopt mag je zonder sorry ego posten
Ik vind sowieso dat "ego posten" niet bestaat... Een van mijn grootste OUD-ergernissen (sorry dames!). Het is niet "ego" als je niet constant op alles en iedereen reageert. Het is niet "ego" om ff je ei kwijt te moeten. En ik vind het echt superjammer dat dat zo sterk leeft hier en dat het zoveel mensen er van weerhoudt om af en toe mee te posten hier -O-
disclaimer
pi_143665074
Soms is alles ook al gezegd. Soms heb ik een sociaal dagje en reageer ik op alles en iedereen, maar soms, vandaag bijvoorbeeld, voel ik me kut en wil ik gewoon dingen weten.
Ga me dan niet verontschuldigen hoor, dan blijf ik aan de gang.
pi_143665193
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt SQ, vind/vond het ook altijd belachelijk en toch 'voelt' het een soort van bezwaarlijk als je niet op anderen reageert en alleen maar over jezelf kletst.
Bij mij persoonlijk komt het een beetje voort uit het feit dat ik, totdat ik van die 'opsomposts' ging doen, het idee had dat ik niet echt een aansluiting had.
Niet alleen in z&g maar eigenlijk in heel OUD. Ik vind dit subforum sowieso niet heel laagdrempelig om in te posten, door een aantal kenaus met zeer uitgesproken meningen/opvoedskills :@
pi_143665202
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:33 schreef Risu het volgende:
Ik heb sinds een week of twee dat mijn stoelgang in zoverre vertraagd is, dat mijn maag niks meer kan hebben lijkt wel. Het komt er nog net niet uit, maar een halve maaltijd en ik zit propvol waarna het uren duurt voordat het wegzakt. Dan neem ik maar een rennie, dat helpt wel wat. Maar nou ben ik dus bang dat ik veel te weinig voedingsstoffen binnen krijg. Om te compenseren pak ik wat vaker fruit. (Een banaan past net in mijn maag, een appel met veel moeite). Maar ik dacht dat vitaminepillen wel zouden helpen. Ik ben alleen niet zo van die grote, en ze zijn allemaal zo giga :'(
Ik neem nu af en toe een kauwtablet van davitamon, maar daar zit dus wel vit a in 33% adh dus dan neem ik er ook maar 1 per dag max.

Ik hoop voor je dat het niet blijft. Je darmstelsel is nu waarschijnlijk aan het rommelen, verplaatsen en de hele mikmak.
In het begin van de zwangerschap had ik juist een onstilbare honger, na de eerste 7(?) weken zat ik juist na een paar happen al vol en in het tweede trimester werd het langzaamaan wat beter.
Sinds drie dagen is de onstilbare honger weer begonnen.
pi_143665222
Geppie :*

Risu
Rotgevoel. Helpt bijv movicolon ook?
Als ik een paar dagen een moeizame stoelgang heb dan maakt al het eten me misselijk en heb ik ook nergens zin in. Als ik 2dagen niet geweest ben neem ik een zakje en dan is het probleem snel opgelost.
ik neem het niet elke dag want daar reageert mijn lichaam niet lekker op
pi_143665288
Radyhyn wat goed geregeld op je werk! En Mario in je buik :D

Nu ben ik benieuwd naar je andere OUD-ergernissen Stormqueen :D
Maar ben het wel met je eens. Ook niet gezellig om allemaal langs elkaar heen te praten, maar dat betekent niet dat iedereen maar op alles moet reageren.

En auw voor de per ongeluk knip en bloedende andere dingen!

Kun je nog iets met je huisarts denk je Risu? Gaat niet alleen om voedingsstoffen maar ook gewoon voor jou voldoende binnenkrijgen.
pi_143665308
Voor mij helpt tot nog toe de spijsverteringsthee van Zonnatura heel goed. 1 kopje (!) en de dag daarna is alles weer prima zeg maar. Minder medicinaal, en er zitten geen kruiden in die je als zwangere niet mag hebben.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:48:01 #36
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143665427
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:34 schreef geppie het volgende:

[..]

Zou wel leuk zijn op je ud toch?

Ik vind alles best, maar ik zou het jammer vinden als ze as dinsdag op mijn eigen verjaardag komt. Heb zo'n hekel aan die dag :@
Mijn eigen verjaardag was gelukkig 2 weken geleden.
Alleen is m'n schoonvader zondag jarig, die zou dat helemaal niet erg vinden die ziet dat gelijk als excuus om z'n eigen verjaardag niet meer te vieren :D

En nog even een + op je gevoel geen aansluiting te kunnen vinden :*
W
Z
E
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:48:31 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_143665452
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:41 schreef geppie het volgende:
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt SQ, vind/vond het ook altijd belachelijk en toch 'voelt' het een soort van bezwaarlijk als je niet op anderen reageert en alleen maar over jezelf kletst.
Bij mij persoonlijk komt het een beetje voort uit het feit dat ik, totdat ik van die 'opsomposts' ging doen, het idee had dat ik niet echt een aansluiting had.
Niet alleen in z&g maar eigenlijk in heel OUD. Ik vind dit subforum sowieso niet heel laagdrempelig om in te posten, door een aantal kenaus met zeer uitgesproken meningen/opvoedskills :@
Het is ook niet leuk of gezellig om altijd alleen maar over jezelf te lullen. Mensen die dat structureel doen ga ik vanzelf negeren. Maar dat wil niet zeggen dat je alleen maar mag reageren op anderen, dat is weer een ander uiterste.
En ja, die mensen zijn er ook, ik snap het wel hoor, maar ook daar probeer ik maar een beetje omheen te kletsen ;) Want ik heb gemerkt dat hier ook ontzettend veel leuke en lieve mensen zijn :Y O+
disclaimer
pi_143665682
Ik post ook vaak maar gewoon niet omdat ik echt geen zin heb om opsomposts te maken.

Risu, heb je wel bijvoorbeeld de capsules van Davitamon (Compleet mama) geprobeerd? Ze zijn best wel groot, maar door de vorm en omdat ze zo glad zijn glijden ze zo naar binnen. Kin op de borst bij het slikken werkt ook goed.

Ik was onverwacht eerder vrij en lig nu lekker op bed met poes. Die vijf kwartier op een houten stoel gisteren heeft mijn rug niet echt goed gedaan.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_143665759
Davitamon mama heb ik ook. De kleine eerst gehad, toen toch die met visolie geprobeerd (wel groot maar omhuld) en die gaan mij zelfs goed af met wat oefening.

Oei sterkte met je rug DAD
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:56:58 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_143665784
Ik vind het hier trouwens nog wel meevallen maar in de baby/dreumes/whatevertopics is het pas echt erg. Daar gaan mensen soms letterlijk huilen als niet iedereen op iedereen reageert. Is dat een hormoondingetje dat ontstaat na de bevalling ofzo? :D
disclaimer
pi_143665869
Wat heerlijk... Op bed liggen met zo'n knorrebeest O+ die van ons is er nu bijna 3 weken niet meer en wat een leegte in huis!
Ik voel me schandalig schuldig maar we hebben het nu alweer over nieuwe poezels :@
Het liefst een kitten voor onze dochter en een 'oudje'/zieligerd uit het asiel voor mij eh...voor ons allemaal :P
pi_143665986
Ik vind het niet zo erg als mensen niet reageren. Wel als ik een vraag had, maar gelukkig veel reacties nu.
Ik heb net een banaan gegeten en hij lijkt zowaar goed te zakken. Wie weet gaat het vanzelf goedkomen. Toch zal ik proberen morgen even wat zwangerschapsvitaminen te halen. Vk zei dat ik vanaf 16 weken toch extra vit D moet gaan pakken, dan kan ik daar net zo goed alvast aan beginnen. Als het in het tweede trimester meestal beter gaat, dan wacht ik dat nog even af. (Maandag 13 wk) Maar als het erger wordt, of als ik er zelf onder ga lijden, doe ik wel een tripje huisarts. Vooralsnog helpen rennies genoeg en ik zit nog lang niet aan de max van 11 (zoiets was het toch)
Gewoon vaker eten dan maar en dan maar wat minder per keer.
pi_143665992
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:56 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het hier trouwens nog wel meevallen maar in de baby/dreumes/whatevertopics is het pas echt erg. Daar gaan mensen soms letterlijk huilen als niet iedereen op iedereen reageert. Is dat een hormoondingetje dat ontstaat na de bevalling ofzo? :D
Nou ik heb meer moeite in die topics hóe er gereageerd wordt door sommige mensen. Sjezus wat een overspannen types lopen daar rond. En alles maar onder het mom van Goedbedoeld...
Iedereen doet toch gewoon zijn best om een goede ouder/moeder te zijn op zijn/haar manier maar sommigen worden echt structureel afgefikt omdat ze het net even anders doen dan de ander.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:03:34 #44
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143666020
Geen idee, ik kon daar echt niet inkomen toen zoë baby was.
Dus denk dat ik er straks ook niet ga posten.
W
Z
E
pi_143666054
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:59 schreef geppie het volgende:
Wat heerlijk... Op bed liggen met zo'n knorrebeest O+ die van ons is er nu bijna 3 weken niet meer en wat een leegte in huis!
Ik voel me schandalig schuldig maar we hebben het nu alweer over nieuwe poezels :@
Het liefst een kitten voor onze dochter en een 'oudje'/zieligerd uit het asiel voor mij eh...voor ons allemaal :P
Je wilt de vorige niet 'vervangen', maar als onze poes er niet meer zou zijn zou hier denk ik ook wel snel een nieuwe komen. Tegen wie moet ik anders de hele dag praten? :+.

Oh wacht, daar heb ik straks natuurlijk een baby voor!
pi_143666101
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:03 schreef rebel-angel het volgende:
Geen idee, ik kon daar echt niet inkomen toen zoë baby was.
Dus denk dat ik er straks ook niet ga posten.
We kunnen een poging doen met deze lichting z&g' ers 8-)
pi_143666107
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:02 schreef geppie het volgende:

[..]

Nou ik heb meer moeite in die topics hóe er gereageerd wordt door sommige mensen. Sjezus wat een overspannen types lopen daar rond. En alles maar onder het mom van Goedbedoeld...
Iedereen doet toch gewoon zijn best om een goede ouder/moeder te zijn op zijn/haar manier maar sommigen worden echt structureel afgefikt omdat ze het net even anders doen dan de ander.
Oh daar heb ik niks van gemerkt nog, maar ik lees maar oppervlakkig mee eigenlijk in die topics.
Ik zou me er weinig van aan trekken denk ik, maar met hormonen erbij weet ik het eigenlijk niet zo goed.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:10:23 #48
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143666275
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik vind sowieso dat "ego posten" niet bestaat... Een van mijn grootste OUD-ergernissen (sorry dames!). Het is niet "ego" als je niet constant op alles en iedereen reageert. Het is niet "ego" om ff je ei kwijt te moeten. En ik vind het echt superjammer dat dat zo sterk leeft hier en dat het zoveel mensen er van weerhoudt om af en toe mee te posten hier -O-
/eensch
pi_143666281
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:05 schreef geppie het volgende:

[..]

We kunnen een poging doen met deze lichting z&g' ers 8-)
Ik fik iedereen af die niet hetzelfde doet als ik qua opvoeding :{w

Over het op iedereen reageren zit ik niet zo mee. De mensen die dat graag willen doen, prima. Als je het niet wil doen/geen tijd voor heb/het teveel om bij te houden is, ook goed toch?
Ik heb persoonlijk meer moeite met de borstvoedingbrigade, draagdoekenbrigade en, wat ik al eerder las, de kenaus die andere manieren afbranden.

Volgens mij was daar pasgeleden nog een kort relletje over in het kinderfototopic als ik het me goed herinner. Ik kan me er eigenlijk wel mee vermaken :@ hormoonbommen O+
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:15:42 #50
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143666468
Oh, ik ben ook niet van de megaposts en ben ook niet attent :') :@. Ik post ook vaak gewoon even tussendoor en ga dan verder op het onderwerp van gesprek. En als er dan niet 100 man reageert op mijn wisseldag kan ik daar ook best mee leven :P .

Dit heb ik ook altijd gedaan bij de baby's en de dreumesen...

Risu, klinkt heel vervelend. Hopelijk is het snel over. Ik had de eerste weken veel last van m'n darmen omdat het vruchtje daar in de regio was ingenesteld, misschien hangt die van jou in het plafond?!
pi_143666479
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:06 schreef Risu het volgende:

[..]

Oh daar heb ik niks van gemerkt nog, maar ik lees maar oppervlakkig mee eigenlijk in die topics.
Ik zou me er weinig van aan trekken denk ik, maar met hormonen erbij weet ik het eigenlijk niet zo goed.
Ik lees ook maar oppervlakkig mee hoor maar het is frappant dat ik soms van tevoren al zit te wachten van 'Kom d'r maar in, user A of user B!' met zo'n sneer of betweterige k*t-reactie.
Dat je dat al weet van alleen lurken in zo'n topic :D
Ander voorbeeldje; laatst werd er zo'n bb draagding te koop aangeboden in v&a en dan gaat het me even niet over wie er dan reageert maar dan lees ik dat en dan vraag ik me af hoe lang het zal duren voordat er iemand wat over gaat zeggen.
Want dat er wat van gezegd gaat worden is een feit, het is alleen wachten op wie en wanneer.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:17:28 #52
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143666535
Risu, dat (over)volle gevoel heb ik in het begin ook erg gehad. Werd pas met 14 weken minder en nu is het pas bijna helemaal weg (nu 25w). Heb er helaas geen goede tips voor.. was blij toen het eindelijk minder werd..

Ik kan ook niet tegen grote vitaminepillen slikken.
Maar ik slik nu ook Davitamon Compleet mama, dat zijn niet zulke grote tabetjes en daar heb ik geen moeite mee (wel de 'gewone' versie zonder visolie capsules.. want die met visolie krijg ik écht niet weg!)
pi_143666606
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:10 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk meer moeite met de borstvoedingbrigade, draagdoekenbrigade
Ik dus ook!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:21:17 #54
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143666660
Haha tijd voor een poll, wie ontpopt zicht tot de Kenau van Z&G 2014?!
Wie houdt haar hormonen niet meer onder controle en gaat los...

Naast het boek, wil ik graag ook de documentaire rechten van dit pareltje.

Overigens overbodig om te melden dat ik niet goed ben in opsomposts. Zit altijd mobiel en weet ook van veel dingen te weinig af om er wat zinnigs over te roepen of ik ben dan weer spuit 11.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_143666722
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:10 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik fik iedereen af die niet hetzelfde doet als ik qua opvoeding :{w

Over het op iedereen reageren zit ik niet zo mee. De mensen die dat graag willen doen, prima. Als je het niet wil doen/geen tijd voor heb/het teveel om bij te houden is, ook goed toch?
Ik heb persoonlijk meer moeite met de borstvoedingbrigade, draagdoekenbrigade en, wat ik al eerder las, de kenaus die andere manieren afbranden.

Volgens mij was daar pasgeleden nog een kort relletje over in het kinderfototopic als ik het me goed herinner. Ik kan me er eigenlijk wel mee vermaken :@ hormoonbommen O+
Hormonen! It only gets worse.... >:)

Risu, ik heb de eerste weken ook zo'n last gehad van een vol en opgeblazen gevoel, uiteindelijk rennie deflatine gehaald, en vaker kleine beetjes eten en dat werkte wel, uiteindelijk is het ook vanzelf overgegaan.
Ik weet het aan mn darm die erg onder mn maag stond, en toen die zn nieuwe plek had gevonden ging t beter.

Verder een knuffel voor de dames die m kunnen gebruiken.
S. 2014
J. 2016
pi_143666723
Oh en Risu helpt het niet als je wat meer vloeibare dingen eet?
Ik heb echt weken op kippensoep en voedingssupplementen geleefd.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:24:40 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143666766
quote:
Ik doe daar dus ook niet aan mee, gewoon inhaken waar het gesprek over gaat als je binnen komt vallen. Volgens mij is het bij de baby's ook niet meer zo erg ;).
KuikenGuppy
pi_143666795
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:15 schreef geppie het volgende:

[..]

Ik lees ook maar oppervlakkig mee hoor maar het is frappant dat ik soms van tevoren al zit te wachten van 'Kom d'r maar in, user A of user B!' met zo'n sneer of betweterige k*t-reactie.
Dat je dat al weet van alleen lurken in zo'n topic :D
Ander voorbeeldje; laatst werd er zo'n bb draagding te koop aangeboden in v&a en dan gaat het me even niet over wie er dan reageert maar dan lees ik dat en dan vraag ik me af hoe lang het zal duren voordat er iemand wat over gaat zeggen.
Want dat er wat van gezegd gaat worden is een feit, het is alleen wachten op wie en wanneer.
Dat had ik ook, just wait for it.... En idd in het ene topic zie je het meer dan in t andere.
S. 2014
J. 2016
pi_143666860
Ik vind de discussies in andere discussies ook wel boeiend (inderdaad wordt het na een tijdje voorspelbaar wie waar wat van gaat vinden) maar weet niet of ik er zelf goed tegen zou kunnen :P het is een stuk feller dan hier.
Zie overal wel kliekjes ontstaan, ook hier wel een beetje, en zeker als je er niet zo heel actief altijd bent kan ik me voorstellen dat dat het gevoel geeft er buiten te vallen. Maar dat staat los van 'egoposts' en vind ik ook niet zo gek, zie je overal wel.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:28:06 #60
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143666881
Ik kan trouwens geen rel vinden in het foto topic :( doe es een linkje? :P
KuikenGuppy
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:31:40 #61
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143667000
Maar maar maar mijn baby krijgt straks ook borstvoeding en draagdoeken :'(
Ik start m'n eigen kliekje wel :{w

En herkenbaar van wie waar iets van vind :Y
W
Z
E
pi_143667074
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:28 schreef Burdie het volgende:
OUD / Kinderfototopic deel 228

Oke, 7 posts is misschien niet echt een rel. Als verdediging, ik had toen nachtdienst en elk klein beetje actie was al vermaak :+ In mijn herinnering was het erger dan dit. :')
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:35:06 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_143667104
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:28 schreef Burdie het volgende:
Och, die herhalen zich jaarlijks volgens mij O+

Al is het sinds Facebook echt groot is wel een stuk minder met het rellen op FOK. Ik heb het idee dat er 1001 facebooksplintergroepen zijn waar kliekjes naar hartelust kunnen roddelen en rellen -O-

Oh, en by the way, als ik nièt reageer op een vraag is dat altijd omdat ik geen antwoord heb. :D
disclaimer
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:35:08 #64
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143667106
Maar, zonder te hormonsteren, want ik heb van m'n hormonen heul geen last, wanneer ben je een kliekje dan? En zijn er dan ook kinderwagenbrigades en flesvoedingsbrigades?

Is dat niet gewoon de essentie van de diverse topics? :P
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_143667268
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:35 schreef Kimpossible het volgende:
Maar, zonder te hormonsteren, want ik heb van m'n hormonen heul geen last, wanneer ben je een kliekje dan? En zijn er dan ook kinderwagenbrigades en flesvoedingsbrigades?

O nee dat bedoel ik er niet mee, dat er verschillende topics zijn :D Fijn juist dat die er zijn voor vragen en tips.
Ik bedoelde meer in de zin van:
Iemand post dat diegene flesvoeding gaat geven oid. Het is dan echt wachten op de users die beginnen over het waarom flesvoeding, de voordelen van borstvoeding, de nadelen van flesvoeding etc. Het is gewoon jammer, want ik snap dat vooral zwangeren/moeders van hun eerste kindje zich daar erg onzeker over kunnen voelen en zich als slechte moeder zien.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:42:30 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_143667387
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:35 schreef Kimpossible het volgende:

Dit soort onderwerpen lokt altijd de lurkers uit de kast O+

Het is denk ik meer dat jonge moeders soms nogal snel oordelen over hoe anderen het doen, ik denk dat het voort komt uit een eigen onzekerheid en de bevestiging willen hebben dat ze het zelf wèl goed doen en daar gelijkgestemden in zoeken.

Waarmee ik mezelf overigens geenszins vrijwaar, omdat ik bij voorbaat al zenuwachtig ben over hoe ik dat zelf ooit moet gaan doen :')
disclaimer
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:46:18 #67
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143667537
Ja hoi! Hoe kan een mens nou zonder z&g. Ook zonder buik is dit the place to be, jongûh! :P

Maaaar de toelichting is verhelderend. Het was even bijna zoals in de drogist: 'Oh ik zie dat u draagt. Loopt u maar even mee, de homeopatische middelen staan daar'. Das dan weer míjn allergie :X

Maar oordelen en veroordelen is ook niet mijn cup of tea, net zo min als afbranden en hormonsteren.

En bij de babies is het tegenwoordig heul gezellig hoor! Jullie moeten meer lurken :+
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:46:22 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143667539
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:39 schreef Skittles het volgende:

[..]

O nee dat bedoel ik er niet mee, dat er verschillende topics zijn :D Fijn juist dat die er zijn voor vragen en tips.
Ik bedoelde meer in de zin van:
Iemand post dat diegene flesvoeding gaat geven oid. Het is dan echt wachten op de users die beginnen over het waarom flesvoeding, de voordelen van borstvoeding, de nadelen van flesvoeding etc. Het is gewoon jammer, want ik snap dat vooral zwangeren/moeders van hun eerste kindje zich daar erg onzeker over kunnen voelen en zich als slechte moeder zien.
Maar er is ook gewoon veel onwetendheid. Ik kwam laatst in een ouder topic een post tegen van iemand die de fles wilde gaan geven, want de borst leek haar zo'n gedoe. Toen kreeg ze informatie etc. om zich te kunnen verdiepen er in. Intussen is ze bevallen en geeft ze de borst.
Maar het ligt allemaal ook zo gevoelig... ik vind persoonlijk dat iedere moeder de borst zou moeten proberen. En misschien wel meer dan alleen maar proberen. Maar iemand anders mag dat best anders vinden, alleen vind ik dat dan wel alle informatie bekend moet zijn.
KuikenGuppy
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:48:03 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143667586
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:46 schreef Kimpossible het volgende:
Maaaar de toelichting is verhelderend. Het was even bijna zoals in de drogist: 'Oh ik zie dat u draagt. Loopt u maar even mee, de homeopatische middelen staan daar'. Das dan weer míjn allergie :X
:o :D echt?
KuikenGuppy
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:50:17 #70
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143667664
Ik stel die vraag inderdaad omdat ik in 6 jaar tijd heel veel mensen in het bv topic tegen ben gekomen die spijt hebben van het niet proberen van borstvoeding. Of het snel opgeven etc etc.
Heel veel die een 2e of 3e wel aan de borst willen.
Prima vind ik het dan ook als mensen zeggen het niet te willen geven maar stiekem weet je ook niet hoe het is zonder het een kans te geven. :) Stoppen is zo gepiept :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:50:26 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_143667668
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:46 schreef Kimpossible het volgende:
Ja hoi! Hoe kan een mens nou zonder z&g. Ook zonder buik is dit the place to be, jongûh! :P

Maar oordelen en veroordelen is ook niet mijn cup of tea, net zo min als afbranden en hormonsteren.

En bij de babies is het tegenwoordig heul gezellig hoor! Jullie moeten meer lurken :+
Ik lurk best veel bij de babies, maar ik heb heus een vibrator in mijn buik en geen baby, dus meeposten lukt me nog niet. Ik kijk altijd naar plaatjes van babietjes O+ en ik moet natuurlijk wel op de hoogte blijven van alle relletjes O+
disclaimer
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:50:38 #72
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143667676
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

:o :D echt?
Jup! How to be a geitenwollensok 101: koop een draagdoek ^O^

Het was zelfs nog erger. Het was: want jullie draagmoeders houden niet zo van die andere echte middeltjes he?

Ik wou dat het een grapje was. Of verzonnen. Maar uh, nee.

Weet waar je aan begint met die lappen stof; je hoort ineens tot een groep mensen waarvan je niet wist dat een doek de toegangscode was :P
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:51:57 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_143667717
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:50 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Jup! How to be a geitenwollensok 101: koop een draagdoek ^O^

Het was zelfs nog erger. Het was: want jullie draagmoeders houden niet zo van die andere echte middeltjes he?

Ik wou dat het een grapje was. Of verzonnen. Maar uh, nee.

Weet waar je aan begint met die lappen stof; je hoort ineens tot een groep mensen waarvan je niet wist dat een doek de toegangscode was :P
Nou, ik geef wel toe dat als ik draagdoeken in het openbaar zie, ze meestal om een ongewassen hippie heen zitten _O- Hier op FOK is het heel groot, maar daarbuiten zie ik het echt heel weinig :D
disclaimer
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:53:38 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143667786
Bij ons in het dorp lopen er vooral hippe mensen mee :D
KuikenGuppy
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:53:49 #75
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143667793
En ik :')
KuikenGuppy
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:53:53 #76
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_143667797
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou, ik geef wel toe dat als ik draagdoeken in het openbaar zie, ze meestal om een ongewassen hippie heen zitten _O- Hier op FOK is het heel groot, maar daarbuiten zie ik het echt heel weinig :D
Hahaha. Dat hoor ik meer!

Wij zijn er om het beeld te doen veranderen. Dragen is hip! Niet hippie :D
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:55:12 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_143667858
Ik heb een kinderwagen. Steek me neer!
disclaimer
pi_143667884
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Maar er is ook gewoon veel onwetendheid. Ik kwam laatst in een ouder topic een post tegen van iemand die de fles wilde gaan geven, want de borst leek haar zo'n gedoe. Toen kreeg ze informatie etc. om zich te kunnen verdiepen er in. Intussen is ze bevallen en geeft ze de borst.
Maar het ligt allemaal ook zo gevoelig... ik vind persoonlijk dat iedere moeder de borst zou moeten proberen. En misschien wel meer dan alleen maar proberen. Maar iemand anders mag dat best anders vinden, alleen vind ik dat dan wel alle informatie bekend moet zijn.
Over de onwetendheid ben ik het zeker met je eens. Daarom ben ik ook wel voorstander van de cursussen die aangeboden worden, maar ik zie het als "taak" van de moeder om daar informatie over in te winnen en dan een weloverwogen keuze te maken. Om dan bijna gelijk besprongen te worden door anderen die het niet eens zijn met je keuze.. Borstvoeding geven omdat er een 'peer pressure' is, lijkt me ook niets.

KP, dat meen je niet? :o
Ik zie wel steeds meer draagdoeken, ook vaders met draagdoeken. Mijn hart smelt dan als ik zo'n brede gast met een frummel in een doek zie lopen O+

quote:
12s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:55 schreef Stormqueen het volgende:
o|O ~O>
Ik ook.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:55:52 #79
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143667885
_O-
pi_143667887
Als je hier veel leest denk je ook bijna dat het hoort inderdaad, ik zie ze buiten ook nooit! Maar borstvoeding, rapley en geen seconde laten huilen lijken er ook een beetje bij te horen hier.

En duidelijk hoeveel lurkers zowel van andere topics naar hier als andersom. :D en ik denk ook een hoop lurkers die helemaal nooit posten. Dat maakt mij dan weer extra gehecht aan mijn privacy :P
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:56:13 #81
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143667899
quote:
* GotC prikt banden lek

>:)
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:57:00 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143667935
Van die dreadlockmama's die in de rij bij de supermarkt hun tiener staan te borstvoeden "want dat moet kunnen in het openbaar" :+.
KuikenGuppy
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:57:03 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_143667939
Schuimbanden. :6
disclaimer
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:57:29 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_143667959
Maar goed, wij moeten het ook zelf nog uitvinden zeg maar, net als jullie dat moesten. En dat zal heus wel goed komen ;)
disclaimer
pi_143667985
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:55 schreef Heliotrope het volgende:
Als je hier veel leest denk je ook bijna dat het hoort inderdaad, ik zie ze buiten ook nooit! Maar borstvoeding, rapley en geen seconde laten huilen lijken er ook een beetje bij te horen hier.

En duidelijk hoeveel lurkers zowel van andere topics naar hier als andersom. :D en ik denk ook een hoop lurkers die helemaal nooit posten. Dat maakt mij dan weer extra gehecht aan mijn privacy :P
Ook over dat geen seconde laten huilen ben ik best hard. Laat maar (even) huilen hoor.
Dat ligt misschien (waarschijnlijk) ook aan hoe ik opgevoed ben. Typische "Laat maar gaan, ze komt er vanzelf wel achter dat het pijn doet". Littekens ftw!
pi_143668014
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:57 schreef Burdie het volgende:
Van die dreadlockmama's die in de rij bij de supermarkt hun tiener staan te borstvoeden "want dat moet kunnen in het openbaar" :+.
Ik gaf een beetje over in m'n mond, bedankt. ;(
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:58:53 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_143668023
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:58 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ook over dat geen seconde laten huilen ben ik best hard. Laat maar (even) huilen hoor.
Dat ligt misschien (waarschijnlijk) ook aan hoe ik opgevoed ben. Typische "Laat maar gaan, ze komt er vanzelf wel achter dat het pijn doet". Littekens ftw!
inb4 de "wacht maars" :D
disclaimer
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:58:57 #88
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143668026
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:57 schreef Stormqueen het volgende:
Schuimbanden. :6
-O- Damnit.

Anyways, ik ga m'n kinderwagen en doek even in de auto gooien :W
pi_143668056
Oh help! Iedereen denk toch anders over dingen en dat is toch heel normaal. Het is bey wat Burdie zegt soms zie je dingen voorbij komen en is het heul niet raar om daarop in te haken van joh, heb je dit al geprobeerd.
Ik zie hier ook zat dingen qua gedachten gang voorbij komen die als jeuk worden gezien bij de baby en dreumesen volgens jullie.

En wat betreft onzekerheid, tja ik denk dat dat onzin is. Ik voel me heel zeker over wat ik doe wat een ander er ook van vind. Als ik bijvoorbeeld vraag of iemand al een draagdoek geprobeerd heeft is dit niet omdat het moet maar omdat ik hier veel verschil merk. Niets betweterig gedrag, willen helpen dat is het.

Ik denk dat iedereen gewoon is moet stoppen met jeuk krijgen vanuit andere topics. In mijn ogen doet iedereen wat het beste lijkt en advies krijgen op wat voor manier dan ook (behalve dwingend) moet men ook proberen te zien als goedbedoeld.

Maargoed, laten we het op hormonen gooien :'). Ik ben niet zo goed in verwoorden wat ik nu wil zeggen dus ja uhm :+ sorry
♥ J & S
pi_143668075
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

inb4 de "wacht maars" :D
Ach, of ik het vol ga houden is een tweede ja :D
Als de kat uit z'n krabpaal dondert, ga ik ook eerst een tijdje staan uitlachen om vervolgens toch medelijden te hebben en willen knuffelen. Waar die dan natuurlijk geen zin in heeft :6
Moet je nagaan als dat m'n kind is dat valt :o :P
pi_143668076
quote:
Ja, waarom ga jij niet dragen eigenlijk? Hm? ~O> .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:00:33 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143668083
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:55 schreef Skittles het volgende:

[..]

Over de onwetendheid ben ik het zeker met je eens. Daarom ben ik ook wel voorstander van de cursussen die aangeboden worden, maar ik zie het als "taak" van de moeder om daar informatie over in te winnen en dan een weloverwogen keuze te maken. Om dan bijna gelijk besprongen te worden door anderen die het niet eens zijn met je keuze.. Borstvoeding geven omdat er een 'peer pressure' is, lijkt me ook niets.

KP, dat meen je niet? :o
Ik zie wel steeds meer draagdoeken, ook vaders met draagdoeken. Mijn hart smelt dan als ik zo'n brede gast met een frummel in een doek zie lopen O+

[..]

o|O ~O>
Ik ook.
Maar dat is toch met allerlei onderwerpen? Alleen liggen die minder gevoelig :+.
KuikenGuppy
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:00:55 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_143668098
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:58 schreef GotC het volgende:

[..]

-O- Damnit.

Anyways, ik ga m'n kinderwagen en doek even in de auto gooien :W
:P
Ik vind overigens alles prima - kinderwagen, draagdoek, brandweerhouding, borstvoeding, rapley en kinderkoekjes - ieder moet doen waar hij / zij het gelukkigst van wordt denk ik :Y

Maar wat ik al zei, ik moet het vooral zèlf ontdekken, wat het fijnste is :Y
disclaimer
pi_143668113
quote:
:D

Ik geloof het niet. Hooguit wat versterkt :+
pi_143668134
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

Maar dat is toch met allerlei onderwerpen? Alleen liggen die minder gevoelig :+.
Ja, dat wilde ik er ook nog bij zetten. :P
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:01:47 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_143668139
Well, that escalated quickly.
disclaimer
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:01:56 #97
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143668143
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

:P
Ik vind overigens alles prima - kinderwagen, draagdoek, brandweerhouding, borstvoeding, rapley en kinderkoekjes - ieder moet doen waar hij / zij het gelukkigst van wordt denk ik :Y

Maar wat ik al zei, ik moet het vooral zèlf ontdekken, wat het fijnste is :Y
Precies. Komt allemaal wel in orde, kwestie van je gevoel volgen en doen waar je zelf achter staat :Y
Hup, nu weer allemaal over poep praten!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:03:22 #98
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143668190
Ik zie het overigens meer op facebook dan hier... "Iedereen moet zelf weten hoe hij of zij het doet, maar onze manier is wel de juiste".
KuikenGuppy
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:04:21 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143668224
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:01 schreef GotC het volgende:

[..]

Precies. Komt allemaal wel in orde, kwestie van je gevoel volgen en doen waar je zelf achter staat :Y
Hup, nu weer allemaal over poep praten!
De eerste poepluier na het eten van mango... ;( ;( ;(.
KuikenGuppy
pi_143668287
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:42 schreef Stormqueen het volgende:

Het is denk ik meer dat jonge moeders soms nogal snel oordelen over hoe anderen het doen, ik denk dat het voort komt uit een eigen onzekerheid en de bevestiging willen hebben dat ze het zelf wèl goed doen en daar gelijkgestemden in zoeken.
Dit!

En iederéén wil het beste voor haar kind. Maar toch kan dat voor persoon A iets anders zijn als voor persoon B. Het zijn dan ook discussies waar geen eer aan te behalen valt. Alleen een heleboel verspilde energie en ergernis. Maar het is zoiets persoonlijks, dat het ook snel een gevoelig punt wordt.
pi_143668294
Poep tijdens je zwangerschap :+
♥ J & S
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:07:16 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_143668326
quote:
2s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:06 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dit!

En iederéén wil het beste voor haar kind. Maar toch kan dat voor persoon A iets anders zijn als voor persoon B. Het zijn dan ook discussies waar geen eer aan te behalen valt. Alleen een heleboel verspilde energie en ergernis. Maar het is zoiets persoonlijks, dat het ook snel een gevoelig punt wordt.
ik blijf het credo in Burdies UI ook wel echt goed vinden :D
disclaimer
pi_143668406
Ja, denk dat de meeste moeders toch wel de "ik doe ook maar wat- methode" hanteren. Hoewel ik het persoonlijk dan wel weer fijn vind om veel te lezen over opvoeding. Om dan tot de conclusie te komen dat je het zo gek nog niet doet ;)
pi_143668468
Zoo ik heb wat gemist zie ik! Ik stond met mn bekkenaids in de keuken tomaten in te koken voor de passata en bonen af te halen en te blancheren ook voor de vriezer :')

Je moet wel wat doen voor een gratis verblijf in vakantiehuis los parentes! (Ik heb inmiddels denk ik 4kg tomaten opgekookt en door de zeef gedrukt en we hebben zeker evenveel kg snijbonen gesneden en 1,5 kg spekbonen geblancheerd en ingevroren. Om van de pompoenen en zacht zomerfruit maar niet te spreken)!

Het is er niet van overgegaan trouwens, maar dat had ik kunnen weten :P

Iemand nog een ekobio hapje?
Kwak
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:11:38 #105
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_143668474
Ik vind t wel fijn om (weer) te lezen dat er niet zoveel waarde gehecht wordt aan opsomposts...
Voel me toch altijd wel wat schuldig als ik amper op mensen reageer. Maar er gaat gewoon echt teveel tijd in zitten en dan post ik maar weer een tijd niet. Schiet niet op. Ik zal eens proberen om gewoon op t onderwerp te reageren en af en toe iets over mezelf te vertellen ;).

Over kliekjes en kenaus... Ik denk echt dat de meeste users met de beste bedoelingen vanuit hun eigen ervaring advies willen geven. Sommigen kunnen het alleen tactischer verwoorden dan anderen ;).

Ik merk t ook bij mezelf. Ben enthousiast geworden over dragen. Als er dan ergens een bb drager wordt aangeboden, vind ik het ook moeilijk om stil te blijven. Gewoon omdat ik uit ervaring weet dat er zo veel prettigere manieren zijn om te dragen, die ook nog eens veel beter zijn voor de heupjes van je kind en voor je e eigen rug. Als dat dan draagdoekenbrigade is, tja... Ik schaar dat onder ervaringen en kennis delen.

Wat een moeder/vader er vervolgens mee doet, moet diegene zelf weten.

Waar ik wel weer allergisch voor ben, is het ' eigenlijk zou iedereeeeeeen dit of dat moeten'. Zoals in de bv-kwestie: zoveel moeders, zoveel situaties denk ik dan. Soms is de start heel moeilijk. Een of je dan tot het uiterste wil vechten, of dat je liever op fv overstapt, is zo'n persoonlijke keus, afhankelijk van zoveel factoren, ik vind niet dat anderen daarover kunnen oordelen.

(en nu heb ik zo lang gedaan over deze post op mijn telefoon, dat jullie vast al drie onderwerpen verder zijn :P)
pi_143668489
quote:
Hoe haal je het in je hoofd! ;)
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:12:16 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_143668494
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:11 schreef kwakz0r het volgende:
Zoo ik heb wat gemist zie ik! Ik stond met mn bekkenaids in de keuken tomaten in te koken voor de passata en bonen af te halen en te blancheren ook voor de vriezer :')

Je moet wel wat doen voor een gratis verblijf in vakantiehuis los parentes! (Ik heb inmiddels denk ik 4kg tomaten opgekookt en door de zeef gedrukt en we hebben zeker evenveel kg snijbonen gesneden en 1,5 kg spekbonen geblancheerd en ingevroren. Om van de pompoenen en zacht zomerfruit maar niet te spreken)!

Het is er niet van overgegaan trouwens, maar dat had ik kunnen weten :P

Iemand nog een ekobio hapje?
Alleen als het natuurlijk bemest is geweest door een kat die biologische BARF krijgt :Y
disclaimer
pi_143668561
Oh ik wil ook gaan dragen, maar heb ook alvast een kinderwagen uitgezocht.
Kinderwagen lijkt me handig voor alle zooi die je meesleept en de boodschappen enzo, en dragen lijkt me fijn omdat je kindje dan lekker dichtbij is.

Ik ben ook pro-borstvoeding, em krijg de kriebels als mensen zeggen dat ze dat dus echt niet gaan doen he, want das zon gedoe :{w wel respect voor mensen die het wel willen maar niet kunnen, of andere goede redenen hebben er niet aan te beginnen of er vroegtijdig mee stoppen. Maar die hebben meer gedaan dan alleen one born kijken af en toe. Dus daar oordeel ik dan niet over.

Toch ben ik niet iemand die snel ergens een opmerking bij maak wegens 'ben ik niet mee eens' want mijn mening doet er niet altijd toe.
pi_143668564
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:58 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik gaf een beetje over in m'n mond, bedankt. ;(
Oh maar dat mag je echt niet zeggen... zo'n rel heb ik wel gezien
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:14:51 #110
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143668597
Ik doe al 12 jaar maar wat, hij doet het nog steeds trouwens *O*
Komt allemaal wel goed.
Maar door al het gelurk heb ik wel een co-sleeper, draagdoeken en ben ik borstvoeding gaan geven.
Haal eruit waar je wat aan hebt of wat mee kan.
W
Z
E
pi_143668628
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:12 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Alleen als het natuurlijk bemest is geweest door een kat die biologische BARF krijgt :Y
Had nog een foto geadd...

Zeer bio, mijn vader bemest het zelf met z'n/onze eigen mest!

Spaart ook weer spoelwater uit weetje.
Kwak
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:16:56 #112
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143668673
Kwak ik wilde roepen 'jaaah lekkerrr!'.... tot je laatste toevoeging over de eigen mest van je vader :P
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:17:20 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_143668690
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:15 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Had nog een foto geadd...

Zeer bio, mijn vader bemest het zelf met z'n/onze eigen mest!

Spaart ook weer spoelwater uit weetje.
hatseflats! Biologische recycling in haar puurste vorm!
disclaimer
pi_143668692
Co-sleeper wilde ik ook, maar past niet naast ons bed :N
Dan maar een wiegje O+
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:17:58 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143668715
Gaat het toch nog over poep :Y)
KuikenGuppy
pi_143668725
AARDBEIEN!
:9 :Y)
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:18:42 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_143668738
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:17 schreef Burdie het volgende:
Gaat het toch nog over poep :Y)
In the end, everything does.
disclaimer
pi_143668765
Even weer een vraagje. Sprong me in mijn hoofd na die brigade lol. Wat vinden jullie van het fenomeen dunstan babytaal? Wij moeten straks als we net thuis zijn met de kleine een dvd gaan kijken met de kraamzorg over babytaal. Ben ik nou ontaard dat ik dat niet wil en dit zie als je kind leren kennen en moeder instinct ontwikkelen?
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:19:44 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_143668778
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:19 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Even weer een vraagje. Sprong me in mijn hoofd na die brigade lol. Wat vinden jullie van het fenomeen dunstan babytaal? Wij moeten straks als we net thuis zijn met de kleine een dvd gaan kijken met de kraamzorg over babytaal. Ben ik nou ontaard dat ik dat niet wil en dit zie als je kind leren kennen en moeder instinct ontwikkelen?
Van wie moet dat?
disclaimer
pi_143668780
Ja eh voor mensen denken dat we echt met mensenpoep mesten...

:+ er is niet eens bijgemest, wel compost van eigen composthoop door de originele grond gemengd. En dan krijg je blijkbaar 7 kg snijbonen uit 4 planten _O-
Kwak
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:20:10 #121
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143668798
Moet? Van wie moet dat?
W
Z
E
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:20:13 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_143668800
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:19 schreef kwakz0r het volgende:

:+ er is niet eens bijgemest, wel compost van eigen composthoop door de originele grond gemengd. En dan krijg je blijkbaar 7 kg snijbonen uit 4 planten _O-
Wel jammer, had je er beter wat lekkers kunnen planten -O-
disclaimer
pi_143668838
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Van wie moet dat?
dat bied de kraamzorg aan. Werd bij de intake verteld.
pi_143668851
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:33 schreef Risu het volgende:

Ik kan ook niet goed pillen slikken en ik heb de vitamines van Gravitamon gevonden. Redelijk klein en glad, en speciaal voor zwangerschap + borstvoedigsperiode :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:23:08 #125
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143668913
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:19 schreef kwakz0r het volgende:

Ik had een mental image van je pa die z'n poep door de aarde stond te roeren en over de tomaten stond te piesen :Y)
W
Z
E
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:23:22 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_143668919
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:21 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

dat bied de kraamzorg aan. Werd bij de intake verteld.
ik zou gewoon lekker weigeren.
Of zeggen dat je geen DVD speler hebt ^O^
disclaimer
pi_143668997
Ik lust ze ook niet SQ :')
Ik denk dat mijn ouders de hele winter stamppot snijbonen eten :r
(Er was ook radijs en sla en kool en en en...)

Phaidra: ik dacht dat gravitamon stirkem dezelfde pillen waren als davitamon compleet mama. Ze zien er in elk geval precies hetzelfde uit... :@
Kwak
pi_143669024
Dus daar zit je dan, met je beurse onderkant waar de hechtingen net even te strak zijn gezet, gesloopt want pas bevallen, hormonaal want pas bevallen, gek wordend van de kruimels op de keukenvloer en dat stofje op die ene plint en je lekkende boobies en je man die geen ene fuck begrijpt van IETS, en dan 'moet' je gezellig met zn 3 een dvd gaan kijken over babytaal? For real? :')
pi_143669048
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:06 schreef klaprooss het volgende:
Poep tijdens je zwangerschap :+
ik ga 3 dagen van te voren dus alles uitkakken en niks meer eten he ;(
Born to Lose, but Built to Win.
pi_143669068
quote:
8s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:27 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Drie dagen voor de zwangerschap ja? :+
pi_143669077
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik zou gewoon lekker weigeren.
Of zeggen dat je geen DVD speler hebt ^O^
daar zat ik stiekemook al aan te denken, maar dat moet ik ook nog durven. :@ ik zit ook al een week in de rats omdat mijn ouders hebben aangekondigd dat ze maandag een dagje komen. En heb daar helemaal geen zin in. Halfslachtige poging gedaan om te zeggen dat ik niet zo gezellig ben... en nou komen ze toch :(
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:28:16 #132
250838 Fee-nix
pi_143669082
En jahoor, ik was spuit elf :D.

Nog maar wat over mezelf dan. Vandaag laatste keer vk, ben nu overgedragen aan de gyn.
Mijn ijzer was wat laag, dus heb floradix gehaald (durf niet aan de staaltabletten ivm obstipatie).
Verder was alles prima.
Bij het voelen aan de buik zei de vk nog: je maakt zeker niet zulke grote kindjes. * proest :D.
Deze schijnt iig niet zo groot te zijn. Ik geloof t als ik het zie ;).
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:28:21 #133
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143669084
Ff snel gekeken gaat over de 5 huiltjes die je baby heeft?
Maar die leer je vanzelf toch ook wel onderscheiden.
En doet elke baby die honger heeft de wheee huil of zijn er ook die whaaa huilen :?
Niet elke baby is hetzelfde toch.
Aan mij is het niet besteed in elk geval.
W
Z
E
pi_143669091
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:27 schreef L-E het volgende:

[..]

Drie dagen voor de zwangerschap ja? :+
oh ik las weer te snel he ;( dacht dat het over de bevalling ging :')
pi_143669118
Ik heb een stukje van dunstan op YouTube gezien. Vond t wel interessant eigenlijk. Maar die huiltjes die zij onderscheidt (onderschijt :7 ) lijken zo op elkaar dat t volgens mij nog steeds een hoop leren kennen en moederinstinct is hoor.
Kwak
pi_143669120
quote:
8s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:27 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

goeie sterke bak koffie bij de eerste wee is mijn planning. Misschien helpt het!
pi_143669177
Gister weer bij de vk geweest. ze gaat zorgen voor een klinisch kraambed *O* ik vroeg of ik gewoon 'houdoe' kon roepen en naar huis mocht wanneer ik dat zelf wilde. Mocht ( had ik wel verwacht maar toch :') )

Kind groeide goed, ze vond nog steeds dat mijn bloedneuzen niet raar waren. Ik vind van wel, heb ze nu al 2 maanden dagelijks.. Maar goed.

Volgende keer ijzerprikken. Neem aan dat dat gewoon goed is. En anders eet ik wel extra appelstroop :+
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:31:04 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_143669190
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:28 schreef Fee-nix het volgende:
jahoor, ik was spuit elf .

Nog maar wat over mezelf dan. Vandaag laatste keer vk, ben nu overgedragen aan de gyn.
Mijn ijzer was wat laag, dus heb floradix gehaald (durf niet aan de staaltabletten ivm obstipatie).
Verder was alles prima.
Bij het voelen aan de buik zei de vk nog: je maakt zeker niet zulke grote kindjes. * proest .
Deze schijnt iig niet zo groot te zijn. Ik geloof t als ik het zie .
ik ben benieuwd!

quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:28 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

daar zat ik stiekemook al aan te denken, maar dat moet ik ook nog durven. :@ ik zit ook al een week in de rats omdat mijn ouders hebben aangekondigd dat ze maandag een dagje komen. En heb daar helemaal geen zin in. Halfslachtige poging gedaan om te zeggen dat ik niet zo gezellig ben... en nou komen ze toch :(
Dan bel je nu op om te zeggen dat het je even niet zo lekker uit komt.
òf je probeert er het beste van te maken (werkt voor mij meestal erg goed, gewoon doen, wordt het meestal toch wel gezellig en je vooral niet enorm gaan opnaaien van te voren ;))
disclaimer
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:31:26 #139
250838 Fee-nix
pi_143669202
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:26 schreef L-E het volgende:
Dus daar zit je dan, met je beurse onderkant waar de hechtingen net even te strak zijn gezet, gesloopt want pas bevallen, hormonaal want pas bevallen, gek wordend van de kruimels op de keukenvloer en dat stofje op die ene plint en je lekkende boobies en je man die geen ene fuck begrijpt van IETS, en dan 'moet' je gezellig met zn 3 een dvd gaan kijken over babytaal? For real? :')
_O- _O- _O-
Kraamperiode in een notendop O+ . (o alleen 'hechtingen in je onderkant' vervangen door 'hechtingen op je buik' :P)
pi_143669257
quote:
pi_143669297
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:29 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

goeie sterke bak koffie bij de eerste wee is mijn planning. Misschien helpt het!
Goed idee. ik laat mijn zus wel een infuusprikken met koffie erin ;(

heb vandaag een afspraak gemaakt met kraamzorg. nou, ze waren niet amused.. ze vonden dat ik laat was. ik heb me maanden geleden al aangemeld en als ik mailde voor een afspraak kreeg ik geen antwoord. Een brief gekregen dat je pas vanaf 5 maanden een afspraak mocht maken. Tja. Toen was ik niet in nederland... Kom op. het is niet dat ik morgen al lig te persen of zo :')
pi_143669326
Je weet zeker dat je niet een stiekeme one night stand met een dwerg hebt gehad Fee? :7
Kwak
pi_143669348
Ik heb dat dunstan gebeuren voor m'n werk gedaan. Ik vond het wel erg handig en merkte wel dat ik beter daardoor kon handelen maar om dat nou in de kraamtijd te kijken.

Je merkt vanzelf wel wat je baby wilt, bij sommige baby's is het niet eens goed te horen welk soort huiltje het is.

gewoon bijkomen hoor dat huiltje gebeuren komt vanzelf :)
♥ J & S
pi_143669435
Ik rook iets vreemds, maar kon niks vinden wat het zou kunnen zijn.
Was het een bloedneus. Haha, 8)7
Weer wat nieuws :P
pi_143669459
quote:
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:39:44 #146
250838 Fee-nix
pi_143669480
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:35 schreef kwakz0r het volgende:
Je weet zeker dat je niet een stiekeme one night stand met een dwerg hebt gehad Fee? :7
Vrij zeker... Maar mijn geheugen is natuurlijk niet wat het geweest is :P.
pi_143669521
Ik doe alleen opsom posten als ik weer eens een paar uur 's nachts met Ow bezig ben en me verveel ;)

LE :D

Fee alweer naar de gyn.. Dat gaat ook snel!

En over mezelf heb ik niet zoveel te melden ;)
pi_143669680
Ohh kwakzor dat ziet er lekker uit! (de mestdingen daarna negeer ik even :P )
pi_143669742
quote:
_O- goede samenvatting O+

Oh en ik heb n kinderwagen èn geef flesvoeding! :{w

Poepen tijdens de bevalling niet gedaan overigens, wel in de uren ervoor, en geplast op de po-stoel :7 ( waar ik eigenlijk te dik/breed voor was :') )
Maar t is echt waar, t boeit je geen hol ( :') ) meer als je weeen hebt.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:53:31 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143669876
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:28 schreef rebel-angel het volgende:
Ff snel gekeken gaat over de 5 huiltjes die je baby heeft?
Maar die leer je vanzelf toch ook wel onderscheiden.
En doet elke baby die honger heeft de wheee huil of zijn er ook die whaaa huilen :?
Niet elke baby is hetzelfde toch.
Aan mij is het niet besteed in elk geval.
Honger is "nèh" ;) die vond ik reuze handig om te weten!
KuikenGuppy
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:54:38 #151
250838 Fee-nix
pi_143669906
Loj, ja klopt: iets eerder overgedragen ivm de voorliggende placenta :).

Ik ben echt zo labiel vandaag... Krijg een brok in mijn keel van een heel normale, aardige comment van LT in het buikentopic _O- :') . Vermoeidheid... Vroeg naar bed vanavond!
pi_143670156
Ahw Feenix!
Ik net tranen in mijn ogen bij een babyfoto van gewoonmezelf 8-)

Ik zat nog te denken aan mannen die laat in de zwangerschap nog op reis gaan. Ik voel me nu al een soort van aanhankelijk/willen dat hij in de buurt is(ik uit het niet maar ik voel het wel :P), wel vroeg dan.
pi_143670269
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:34 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

heb vandaag een afspraak gemaakt met kraamzorg. nou, ze waren niet amused.. ze vonden dat ik laat was. ik heb me maanden geleden al aangemeld en als ik mailde voor een afspraak kreeg ik geen antwoord. Een brief gekregen dat je pas vanaf 5 maanden een afspraak mocht maken. Tja. Toen was ik niet in nederland... Kom op. het is niet dat ik morgen al lig te persen of zo :')
Wat een eikels, ik zou naar een ander gaan :(
pi_143670290
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:03 schreef Heliotrope het volgende:
Ahw Feenix!

Ik zat nog te denken aan mannen die laat in de zwangerschap nog op reis gaan. Ik voel me nu al een soort van aanhankelijk/willen dat hij in de buurt is(ik uit het niet maar ik voel het wel :P), wel vroeg dan.
Zo eng is mn baby nou ook weer niet... :P
S. 2014
J. 2016
  donderdag 21 augustus 2014 @ 17:08:16 #155
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143670324
Nee, het gaat om een babyfoto van jou GM :o ;)

Mijn baby mag wel eens gaan indalen vind ik. Ze zit zo hoog met d'r kont, ik kan geen fijne lig-en zit houding meer bedenken,

Oh, en m'n voedingskussen is stuk :'). Balletjes all over the place (autocorrect maakt hier placenta van _O- ) -O-
pi_143670446
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:08 schreef Tante_Soesa het volgende:

Mijn baby mag wel eens gaan indalen vind ik. Ze zit zo hoog met d'r kont, ik kan geen fijne lig-en zit houding meer bedenken,

Oh, en m'n voedingskussen is stuk :'). Balletjes all over the place (autocorrect maakt hier placenta van _O- ) -O-
Oh in dat geval... :P

mijn baby lijkt op mij als baby o|O
S. 2014
J. 2016
  donderdag 21 augustus 2014 @ 17:15:29 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_143670550
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:08 schreef Tante_Soesa het volgende:

Balletjes op je placenta O+
disclaimer
pi_143670749
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:06 schreef geppie het volgende:

[..]

Wat een eikels, ik zou naar een ander gaan :(
ja daar is het nu wat laat voor ;( ben al 26 weken
  donderdag 21 augustus 2014 @ 17:22:05 #159
250838 Fee-nix
pi_143670764
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:03 schreef Heliotrope het volgende:
Ahw Feenix!

:D O+ .

Pff, daar moet ik idd ook niet aan denken. Ik steun & leun nu ook best wel op mijn man. Weet niet wat ik zonder hem zou moeten. Hoop ook echt dat ons plannetje dat hij vier weken vrij krijgt na de bevalling doorgaat.
pi_143670900
Over dat Dunstan babytaal: mijn kraamzorgbureau biedt dat ook aan. Maar de kraam zei meteen dat m'n hoofd daar in de eerste week vast niet naar stond. Klopt 8-) Denk dat je je er altijd nog in kunt verdiepen als je na een bepaalde tijd nog steeds bij elk huiltje denkt "wat bedoel je nou??" maar dat je anders prima zonder kunt.

Overigens ben ik helemaal weg van mijn kraamzorgbureau en de kraam die we hier over de vloer hadden O+
pi_143670946
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:25 schreef kwakz0r het volgende:
Ik lust ze ook niet SQ :')
Ik denk dat mijn ouders de hele winter stamppot snijbonen eten :r
(Er was ook radijs en sla en kool en en en...)

Phaidra: ik dacht dat gravitamon stirkem dezelfde pillen waren als davitamon compleet mama. Ze zien er in elk geval precies hetzelfde uit... :@
Oh ik dacht dat die Davitamon capsules waren! Of ben ik dan in de war met de Etos zwanger pillen?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143670977
Dat van die Dunstan taal is bij ons geloof ik ook standaard. Geloof dat ze bij ons zei van dan kan je de dvd lenen en kijken, dus niet met de kraamzorg hahah. Zal niet verplicht zijn en helemaal niet als je het niet wilt. Mij lijkt het super handig en wil ik kijken of ik er wat mee kan.

Hhahahahha ik moest zo lachen om dat mest verhaal! _O-
pi_143671069
Wat ik heb gehoord van/over Dunstan is dat t wel zo is dat die huiltjes instinctief zijn als ze heel klein zijn, maar dat t na en poosje verdwijnt als ze er niet de feedback op krijgen die ze zoeken. Dan ontstaat er een ander huilpatroon (wat ook voor ze werkt blijkbaar).

Het 'neh' huiltje komt bijv. door de zuig/smakbeweging als ze honger hebben, met gehuil eraan vast.

Maar pin me er niet op vast hoe kort die periode is, t was maar een YouTube filmpje...
Kwak
pi_143671104
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat die Davitamon capsules waren! Of ben ik dan in de war met de Etos zwanger pillen?
Die met visolie wel. En de etos zwangerword pillen ook :Y
Kwak
pi_143671389
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oh in dat geval... :P

mijn baby lijkt op mij als baby o|O
flauwerds allebei :D en ze lijkt nu al zo erg op je, kan me dat van de babyfoto ook wel voorstellen!
pi_143671671
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:41 schreef Heliotrope het volgende:

[..]

flauwerds allebei :D en ze lijkt nu al zo erg op je, kan me dat van de babyfoto ook wel voorstellen!
:*

Ze is alleen veeeeeel zoeter dan dr moeder :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 21 augustus 2014 @ 18:07:30 #167
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143672209
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

:*

Ze is alleen veeeeeel zoeter dan dr moeder :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_143672720
Oh GM wat lief!

En babytaal..
Ik wist bij S al heel erg snel wat ze wilde/nodig had. Wat soms frustrerend kan zijn als je bij de ha bent of het cb en ze zeggen neeee er is niets aan de hand. En je pas na 9mnd bevestiging krijgt. Maar hè, het moederinstinct werkt iig.

En andere topics..Tsja.
Ik heb veel steun gehad en veel tips/adviezen gekregen. Natuurlijk zijn er ook onderwerpen/adviezen/watdanook waar je niet op zit te wachten maar die kun je negeren.

Wat ik nu wel 'lastig' vind is ons besluit de tweeling geen bv te geven.
Dat voelt 'slecht' omdat ik S bijna 16mnd bv heb gegeven en de tweeling 'verdient' dat ook..
Maargoed het was ook een zware periode in combi met Reflux. Pnd en BI en S als flesweigeraar.

Ik zie tweelingmama's bv geven en vind dat echt zo mooi maar ik denk niet dat het goed is voor mij(n) (gezondheid)

-O- :{
  donderdag 21 augustus 2014 @ 18:41:11 #169
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143673309
Zoe als je er achter staat kan flesvoeding toch ook gewoon. Lees alleen niet echt in je post dat je er achter staat. Je kan het dan misschien gewoon proberen en wil het niet, teveel stress, gewoon te, dan over gaan op de flesvoeding.

Wel goed je grenzen bewaken en niet er over gaan omdat S ook 16 maand heeft gehad.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 18:43:44 #170
250838 Fee-nix
pi_143673412
Zoë :* . Ga je daar alsjeblieft niet schuldig over voelen. Zeker met jouw 'geschiedenis' in het achterhoofd snap ik je volkomen! Ik vond (en vind) het altijd hartstikke knap hoe je gevochten hebt voor de bv voor S. Zelf was ik al tien keer gestopt met alle BI klachten, de pnd en de reflux er nog bij.
Genoeg is genoeg he, voor je eigen gezondheid. Je mag (moet) ook aan jezelf denken!

Bv geven aan een tweeling is mooi, maar het lijkt me loodzwaar. (Ik begrijp het ook helemaal dat er tweelingmoeders zijn die er gewoon niet aan beginnen, ook al hebben ze bij een vorige eenling misschien wel een gemakkelijke bv periode gehad).
  donderdag 21 augustus 2014 @ 18:45:09 #171
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143673485
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:43 schreef Fee-nix het volgende:
Zoë :* . Ga je daar alsjeblieft niet schuldig over voelen. Zeker met jouw 'geschiedenis' in het achterhoofd snap ik je volkomen! Ik vond (en vind) het altijd hartstikke knap hoe je gevochten hebt voor de bv voor S. Zelf was ik al tien keer gestopt met alle BI klachten, de pnd en de reflux er nog bij.
Genoeg is genoeg he, voor je eigen gezondheid. Je mag (moet) ook aan jezelf denken!

Bv geven aan een tweeling is mooi, maar het lijkt me loodzwaar. (Ik begrijp het ook helemaal dat er tweelingmoeders zijn die er gewoon niet aan beginnen, ook al hebben ze bij een vorige eenling misschien wel een gemakkelijke bv periode gehad).
En dit
pi_143673856
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:41 schreef AwayTL het volgende:
Zoe als je er achter staat kan flesvoeding toch ook gewoon. Lees alleen niet echt in je post dat je er achter staat. Je kan het dan misschien gewoon proberen en wil het niet, teveel stress, gewoon te, dan over gaan op de flesvoeding.

Wel goed je grenzen bewaken en niet er over gaan omdat S ook 16 maand heeft gehad.
Haal t verhaal zo weer weg
SPOILER

[ Bericht 40% gewijzigd door Zoë23 op 21-08-2014 19:08:17 ]
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:04:44 #173
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143674186
Niet schuldig voelen en gewoon de fv rocken!!

Ik denk dat ik het ook niet zou hebben getrokken, zeker met man die zoveel weg is. :)
pi_143674284
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:43 schreef Fee-nix het volgende:

Dankjewel, lief van je :*

Dankje AwayTL
:D een nieuwe wereld voor mij, fv
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:10:38 #175
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143674430
Mijn tante, die ook echt wel van de bv is heeft trouwens de tweeling ook fv gegeven. Had er ook al 1 rondlopen en ze heeft nooit spijt gehad van die beslissing :).
pi_143674952
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:10 schreef AwayTL het volgende:
Mijn tante, die ook echt wel van de bv is heeft trouwens de tweeling ook fv gegeven. Had er ook al 1 rondlopen en ze heeft nooit spijt gehad van die beslissing :).
:) dat is fijn
Met fv is natuurlijk ook niets mis. Het is even omschakelen.
pi_143675087
Zoë, ik heb je spoiler gemist, maar wil wel even zeggen dat ik ook niet weet of ik het aangedurfd had, bv aan een tweeling. 1 baby bv geven was al best zwaar voor mijn lichaam, dus waarschijnlijk was 2 gewoon te veel geweest. Misschien dat ik bij prematuurtjes wel zou gaan kolven voor een tijdje, maar ik denk niet dat ik het lang zou kunnen volhouden...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143675895
*komt uit lurkmodus :@ *

Ik las net jullie 'discussie' ('t was meer een gezellig gesprek) over felle reacties, hormoonbommetjes en virtuele lynchpartijtjes, en ik wilde toch even zeggen: Ik vind jullie een heel leuke groep, zo vanuit de 'coulissen' ! :Y
Misschien helpt het dat ik vrij visueel ingesteld ben, maar ik zit toch regelmatig met een grijns mee te lezen. (Of mee te gruwelen...) En ik vind het leuk om jullie ervaringen - allemaal weer anders - te lezen. Sterker nog, ik begin nu 24 jaar ook eindelijk een beetje te rammelen door al jullie verhalen. ( :o )

Ik dacht..ik kom toch eens even hoi zeggen. (Hoi! :W ). Ik lees al een tijdje mee, maar omdat ik zelf zeker nog wel een jaartje of 4-5 wil wachten met het (proberen te) krijgen van kinderen, weet ik nooit echt wat te zeggen. En het voelt ook wat vreemd. Want ik heb geen buik die in de weg zit, lektepels, obstipatie of een SuperMariobuikbaby. Om maar wat te noemen ;) . Maar bij deze: ik blijf nog even gezellig meelurken, als jullie dat Ok vinden. Vind het hier wel gezellig . (En dat zeg ik in OUD! :D )
pi_143676027
Phaidra. Het lijkt me dan ook lastig om het kolven af te bouwen omdat je toch al bent begonnen zegmaar.

Nouja het geeft ook wel rust zo
pi_143676086
Oh een tweeling bv + ouder kindje lijkt mij vreselijk ingewikkeld inderdaad. Dus ik snap het ook wel.

En rellen, ik hou er wel van af en toe ;) Ik denk trouwens ook dat iedereen gewoon bang is het niet goed te doen en onzeker en hormonen, dan is de discussie al gauw heel heftig als jouw persoonlijke keuze wordt 'veroordeeld'.
pi_143676206
Oh, speaking of lektepels: ik werd vanochtend wakker met een natte vlek in mijn slaapshirtje rondom mijn tepel! Echt heel rare gewaarwording. :D.
pi_143677085
Ik lees helemaal niet zoveel mee in de andere topics, vind het soms hier al moeilijk bij te houden! Maar wel gezellig. En vaak fijn advies en sympathie, en lekker kunnen spuien, dat is prettig. En over onaardige dingen lees ik meestal spontaan heen, ik ben zelf ook niet zo fijngevoelig :@ .

Lektepels heb ik geen last van, betekent dat eigenlijk nog iets voor het wel of niet slagen van borstvoeding?

En we hadden dus vanmiddag een fotoshoot en die mevrouw was zo lief en geduldig en maakte zulke mooie foto's dat we ook een babyshoot gaan doen bij ons thuis straks O+ ! Echt een aanrader voor mensen in omgeving Gooi/Flevoland. Heb nu alleen wel overal pijn van het staanzittenliggenzittenstaan. En dat ging gek genoeg helemaal niet weg door een Big Mac Menu. Vreemd :') .

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2014 20:08:25 ]
  donderdag 21 augustus 2014 @ 20:08:24 #183
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143677133
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik lees helemaal niet zoveel mee in de andere topics, vind het soms hier al moeilijk bij te houden! Maar wel gezellig. En vaak fijn advies en sympathie, en lekker kunnen spuien, dat is prettig. En over onaardige dingen lees ik meestal spontaan heen, ik ben zelf ook niet zo fijngevoelig :@ .

Lektepels heb ik geen last van, betekent dat eigenlijk nog iets voor het wel of niet slagen van borstvoeding?

En we hadden dus vanmiddag een fotoshoot en die mevrouw was zo lief en geduldig en maakte zulke mooie foto's dat we ook een babyshoot gaan doen bij ons thuis straks! Ik heb nu alleen wel overal pijn van het staanzittenliggenzittenstaan. En dat ging gek genoeg helemaal niet weg door een Big Mac Menu. Vreemd :') .
Nee, zegt niks over het wel of niet slagen van bv :)

Ben benieuwd naar de foto's!
pi_143677174
Ga je de foto's hier showen? Ze zijn ongetwijfeld prachtig met je mooie buik en stralende hoofd. O+.
pi_143677546
Ah, lief! Ik wacht ze nog even af, maar gooi er vast wel een paar hier neer.

Het wordt vast ook nog moeilijk om straks geen online kind-fotospam te gaan doen! Heb met man afgesproken geen foto's online te zetten van haar, maar ik vraag me af hoe leuk mijn trotsemammahormonen die afspraak straks gaan vinden.. Hoe staan anderen daar eigenlijk in?
  donderdag 21 augustus 2014 @ 20:17:37 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_143677619
ben benieuwd razz!

Ik denk dat ik wel een paar fotootjes online ga zetten. Het is per slot van rekening een baby en die zijn nog niet zo heel herkenbaar :P Chanante foto's hou ik voor mezelf :)

:D Candaasje, ik zie het als een compliment voor ons! O+
disclaimer
pi_143677810
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:17 schreef Stormqueen het volgende:
ben benieuwd razz!

Ik denk dat ik wel een paar fotootjes online ga zetten. Het is per slot van rekening een baby en die zijn nog niet zo heel herkenbaar :P Chanante foto's hou ik voor mezelf :)

:D Candaasje, ik zie het als een compliment voor ons! O+
Is het ook! :Y :*
pi_143678111
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:15 schreef Razztwizzle het volgende:
Ah, lief! Ik wacht ze nog even af, maar gooi er vast wel een paar hier neer.

Het wordt vast ook nog moeilijk om straks geen online kind-fotospam te gaan doen! Heb met man afgesproken geen foto's online te zetten van haar, maar ik vraag me af hoe leuk mijn trotsemammahormonen die afspraak straks gaan vinden.. Hoe staan anderen daar eigenlijk in?
Het eerste jaar heb ik wel foto's geplaatst, daarna niet meer geloof ik. Kon inderdaad niet om mijn trotsemamahormonen heen en zo hoefde ik niet elke keer mijn fb-vriendjes lastig te vallen :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 21 augustus 2014 @ 20:30:11 #189
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143678308
Wat een lief berichtje Candaasje O+

Leuk van je fotoshoot Razz! Ben benieuwd hoe ze zijn geworden ;)

GM je meisje!! O+ O+ O+
pi_143678564
Ik twijfel ook nog erg over foto's van de baby. Wil zelf al niet herkenbaar op Fok, dus waarom zou ik dat wel met mijn kind doen... Maar waarschijnlijk ben ik straks zo trots dat ik het niet kan laten om te pronken. :')
pi_143678597
Stelletje relnichten... :+ beetje de hormonsters uitlaten terwijl ik mn halve spreekuur naar t ziekenhuis aan t bonjouren ben :o

Voorheen hadden we ook altijd de OUD-awards, het songfestival is minder gevoelig voor kliekjes zeg maar :') :+
:)
  donderdag 21 augustus 2014 @ 20:40:08 #192
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143678800
Je maakt me aan het blozen canda!

Hm ja babyfoto's. Heb ze van mini wel geplaatst hier soms, maar dat is meer omdat ik het leuk vind dingen met jullie te delen. Iets waarvan ik denk dat mijn omgeving nog niet op zit te wachten.

Ga ze van 2.0 denk ik ook wel posten, maar haal de foto's, net zoals van 1.0 na even wel weer weg. Wil het dolgraag aan jullie tonen, maar niet onbeperkt op internet (vindbaar forum) laten staan.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 20:41:19 #193
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143678847
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:35 schreef mignonne het volgende:
Stelletje relnichten... :+ beetje de hormonsters uitlaten terwijl ik mn halve spreekuur naar t ziekenhuis aan t bonjouren ben :o

Voorheen hadden we ook altijd de OUD-awards, het songfestival is minder gevoelig voor kliekjes zeg maar :') :+
Ja zeg, je hebt werkpaarden en drachtige paarden natuurlijk :{w .
pi_143680078
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:41 schreef AwayTL het volgende:

[..]

pi_143680318
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:46 schreef Candaasje het volgende:
*komt uit lurkmodus :@ *

Ik las net jullie 'discussie' ('t was meer een gezellig gesprek) over felle reacties, hormoonbommetjes en virtuele lynchpartijtjes, en ik wilde toch even zeggen: Ik vind jullie een heel leuke groep, zo vanuit de 'coulissen' ! :Y
Misschien helpt het dat ik vrij visueel ingesteld ben, maar ik zit toch regelmatig met een grijns mee te lezen. (Of mee te gruwelen...) En ik vind het leuk om jullie ervaringen - allemaal weer anders - te lezen. Sterker nog, ik begin nu 24 jaar ook eindelijk een beetje te rammelen door al jullie verhalen. ( :o )

Ik dacht..ik kom toch eens even hoi zeggen. (Hoi! :W ). Ik lees al een tijdje mee, maar omdat ik zelf zeker nog wel een jaartje of 4-5 wil wachten met het (proberen te) krijgen van kinderen, weet ik nooit echt wat te zeggen. En het voelt ook wat vreemd. Want ik heb geen buik die in de weg zit, lektepels, obstipatie of een SuperMariobuikbaby. Om maar wat te noemen ;) . Maar bij deze: ik blijf nog even gezellig meelurken, als jullie dat Ok vinden. Vind het hier wel gezellig . (En dat zeg ik in OUD! :D )
:W :*
S. 2014
J. 2016
pi_143681877
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:41 schreef AwayTL het volgende:

[..]

mwhehe :D
  donderdag 21 augustus 2014 @ 21:43:35 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_143681993
potverdorie zeg, die foto's die mensen soms insturen voor de prenatal facebook :') Ik snap best dat je trots bent en je eigen kind het mooist van de wereld vindt, maar een onscherpe foto waarbij het jong er uit ziet alsof het net een muilpeer heeft gehad wil je toch niet op internet vereeuwigd hebben? :')
disclaimer
pi_143682185
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:43 schreef Stormqueen het volgende:
potverdorie zeg, die foto's die mensen soms insturen voor de prenatal facebook :') Ik snap best dat je trots bent en je eigen kind het mooist van de wereld vindt, maar een onscherpe foto waarbij het jong er uit ziet alsof het net een muilpeer heeft gehad wil je toch niet op internet vereeuwigd hebben? :')
  donderdag 21 augustus 2014 @ 21:50:52 #199
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143682357
Oooeeh ga gelijk kijken, verveel me :P
W
Z
E
pi_143682418
quote:
Hahaha, na zulke berichtjes ga ik altijd heel snel naar Facebook om te kijken of ik kan vinden welke foto je bedoeld :')
pi_143682627
quote:
Kan je je voorstellen dat m'n schoonzus zo'n soort foto gebruikt heeft voor op haar geboortekaartjes. :')
En ons dan een beetje belachelijk maken dat we niet zelf ons geboortekaartje ontwerpen 'want dat heeft zij ook gedaan' :D
  donderdag 21 augustus 2014 @ 21:57:10 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_143682653
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:56 schreef Skittles het volgende:

[..]

Kan je je voorstellen dat m'n schoonzus zo'n soort foto gebruikt heeft voor op haar geboortekaartjes. :')
En ons dan een beetje belachelijk maken dat we niet zelf ons geboortekaartje ontwerpen 'want dat heeft zij ook gedaan' :D
Ouderliefde maakt blind :D
disclaimer
pi_143682700
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ouderliefde maakt blind :D
Gelukkig wel O+
pi_143682715
Haha, SQ, ik kan daar altijd met veel plezier door de foto's bladeren. Pareltjes van namen te vinden ook. Reuze inspirerend.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 21:59:48 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_143682779
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:58 schreef Roomsnoes het volgende:
Haha, SQ, ik kan daar altijd met veel plezier door de foto's bladeren. Pareltjes van namen te vinden ook. Reuze inspirerend.
Vooral als je iets zoekt dat begint met "Dj..." of "Jay" is er genoeg te kiezen <3
disclaimer
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:01:35 #206
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143682887
Onse prinsesje O+
W
Z
E
pi_143682914
Idd! We hebben nog Aughlyvyah overwogen, maar vonde de spellign toch wat saai. :7
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:02:48 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_143682965
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:01 schreef rebel-angel het volgende:
Onse prinsesje O+
Inclusief paasei-lint? O+
disclaimer
pi_143682985
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:01 schreef Roomsnoes het volgende:
Idd! We hebben nog Aughlyvyah overwogen, maar vonde de spellign toch wat saai. :7
Dat kan wel wat pittiger inderdaad. :Y
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:04:40 #210
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143683049
_O- _O_
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:05:03 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_143683065
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:01 schreef Roomsnoes het volgende:
Eau-Leigh-V-Yah?
disclaimer
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:06:24 #212
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143683122
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:52 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Hahaha, na zulke berichtjes ga ik altijd heel snel naar Facebook om te kijken of ik kan vinden welke foto je bedoeld :')
Ik weet niet welke foto het is? :') Kan er meerdere bij bedenken :@ :').

Laatst ook... "we zoeken baby's maat 62/68 en maat 86 voor een fotoshoot. Stuur een foto waar je kleintje helemaal op staat en vermeldt zijn/haar maat".

Reacties met de meest lelijke bewogen foto's, zelfs een met een vergiet over d'r kop :').

En teksten als: "Dit is me wondertje Djaylano heeft nu maat 74 en wil wel is op de foto ik hoop dat jullie hem kieze hij is de mooiste xxx"
KuikenGuppy
pi_143683130
Ja we dachten inderdaad in die richting ja, Inclusief vraagteken. Want dan heeft ze iig een unieke naam in NL!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:08:52 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_143683233
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik weet niet welke foto het is? :') Kan er meerdere bij bedenken :@ :').

Laatst ook... "we zoeken baby's maat 62/68 en maat 86 voor een fotoshoot. Stuur een foto waar je kleintje helemaal op staat en vermeldt zijn/haar maat".

Reacties met de meest lelijke bewogen foto's, zelfs een met een vergiet over d'r kop :').

En teksten als: "Dit is me wondertje Djaylano heeft nu maat 74 en wil wel is op de foto ik hoop dat jullie hem kieze hij is de mooiste xxx"
Ik doel ook op meerdere _O- Zoveel pareltjes!
En elke week weer honderden boze moeders O+

" Ik heb Djazzelynn al in mei opgegeven en ze staat er nog steeds niet in "
Met de standaard respons:
"Hoi Priscilla, Djazzelynn is op 22 mei geplaatst, gr gr Prenatal"

Je eigen kint niet herkennen O+
disclaimer
pi_143683319
De namen staan er toch bij? :P
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:11:39 #216
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143683347

Questionmark is ook nog wel kek af te korten naar Q.M. }:|

[ Bericht 17% gewijzigd door AwayTL op 21-08-2014 22:14:10 (Nvm..) ]
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:11:40 #217
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143683348
Soms denk ik wel eens: "best een leuk kereltje". En dan staat er als reactie bij "ooooh me dochter staat erop!!!"

:').
KuikenGuppy
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:12:08 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_143683374
De vraag stellen is 'm eigenlijk al beantwoorden, Skittles :')
disclaimer
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:14:00 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_143683448
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:11 schreef AwayTL het volgende:
[ afbeelding ]

Questionmark is ook nog wel kek af te korten naar Q.M.
die blijft ook epic ja :')
disclaimer
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:19:05 #220
250838 Fee-nix
pi_143683681
Wow, wat een creatieve namen... Ik ga bijna twijfelen aan de naam van ons wondertje :P.

Razz, ben ook benieuwd naar de foto's! Wel heeeeel gek dat de BigMac niet hielp :? .

Ik heb vanavond uitgevonden dat kersjes (de snoepjes) minstens zo goed werken als lactulose :Y) . En t is zoveel lekkerder! Doe er jullie voordeel mee. Of niet :P.

Met deze mega goede tip zeg ik welterusten voor vandaag!
pi_143683702
Er zitten pareltjes tussen, wbt de namen.. Maar de onze niet O+
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:20:53 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_143683768
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:19 schreef Fee-nix het volgende:
Wow, wat een creatieve namen... Ik ga bijna twijfelen aan de naam van ons wondertje :P.

Razz, ben ook benieuwd naar de foto's! Wel heeeeel gek dat de BigMac niet hielp :? .

Ik heb vanavond uitgevonden dat kersjes (de snoepjes) minstens zo goed werken als lactulose
:Y) . En t is zoveel lekkerder! Doe er jullie voordeel mee. Of niet :P.

Met deze mega goede tip zeg ik welterusten voor vandaag!
is dat net als die gummiberen? :')
disclaimer
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:21:16 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_143683784
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:19 schreef krijgerrtje het volgende:
Er zitten pareltjes tussen, wbt de namen.. Maar de onze niet O+
die van ons ook niet :D
Ermahgerd straks hebben we dezelfde :')
disclaimer
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:23:20 #224
250838 Fee-nix
pi_143683864
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Hope not :o ;) . Nee jonguh, t werkt precies goed.
pi_143683958
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Flashback naar Euroshopper winegums :'(

Onze naam staat wel bij de augustusbaby's :o
Op de moeders fb staat er ook een paasei foto. Nooooo..
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:26:42 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_143684008
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:25 schreef Skittles het volgende:

[..]

Flashback naar Euroshopper winegums :'(

Onze naam staat wel bij de augustusbaby's :o
Jazzlynn? O+

Mijn dochter probeert sedert enkele dagen geregeld via mijn rechterzij uit te breken. Hoogst ongemakkelijk :')
disclaimer
pi_143684016
Die Prenatal pagina :D al die overspannen moeders die hun kroost niet konden opgeven voor Modelletjes gezocht :')
pi_143684122
Oh, nou dan moet ik morgen wel kersjes halen ;)

En ik moet vaker op de prenetal facebook kijken ;)
Maar word ik nou over twee maanden ook afgekraakt als ik mezelf meld met djking of djqueen ? :'( :P
pi_143684127
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jazzlynn? O+

Mijn dochter probeert sedert enkele dagen geregeld via mijn rechterzij uit te breken. Hoogst ongemakkelijk :')
Jij mag niet meer raden :{w

Nee, er zitten al teveel -lynn's aan mijn kant van de familie :P

Die rechterzij uitbraak is inderdaad erg prettig. :')
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:34:27 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_143684366
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:29 schreef Skittles het volgende:

[..]

Jij mag niet meer raden :{w

Nee, er zitten al teveel -lynn's aan mijn kant van de familie :P

Die rechterzij uitbraak is inderdaad erg prettig. :')
Ah, de jouwe doet het ook ;( Kont tegen mijn ribben en dan d'r rug helemaal opzij persen :')
disclaimer
pi_143684368
Wij krijgen een jongen dus mijn meisjesnaam is weer vrij voor wie wil! Iemand hier voor Chantasmeralda? O+

:7
Kwak
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:35:03 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_143684392
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:34 schreef kwakz0r het volgende:
Wij krijgen een jongen dus mijn meisjesnaam is weer vrij voor wie wil! Iemand hier voor Chantasmeralda? O+

:7
Oh, het wordt djaydendelano he? O+
disclaimer
pi_143684487
Oh kwak, nu breng je me aan t twijfelen over onze meisjesnaam!
pi_143684714
:D die prenatal Facebook is wel goed vermaak.

En hoe voelt via je zij uitbreken :P ik voel alleen maar wat gekietel soms rechtsboven (dat blijf ik leuk vinden, gekietel van binnenuit) maar ze ligt ook in stuit steeds, dus misschien daarom.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:42:59 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_143684776
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:41 schreef Heliotrope het volgende:
:D die prenatal Facebook is wel goed vermaak.

En hoe voelt via je zij uitbreken :P ik voel alleen maar wat gekietel soms rechtsboven (dat blijf ik leuk vinden, gekietel van binnenuit) maar ze ligt ook in stuit steeds, dus misschien daarom.
Een enorme druk op je zij, dat die helemaal hard wordt omdat er een rug tegenaan wordt gedrukt.
Maar dat is ook pas sinds kort, misschien is jouw dochter daar net nog te klein voor :D
disclaimer
pi_143684799
Uitbraakpogingen rechts: +1! Is het een pact..?
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:47:40 #237
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143684976
Ik denk het die van mij heeft nog nooit links geduwd :N

Ooh en kersjes die laxerend werken,
Zal die zak gelijk maar uit m'n vluchttas halen :(
W
Z
E
pi_143685004
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh, het wordt djaydendelano he? O+
Ja met op minimaal twee plekken een hoofdletter. Waar weet ik nog niet. En ik zit nog te twijfelen over een apostrof ergens.
Kwak
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:48:34 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_143685019
we zijn allemaal rechtsdragend 8-)
disclaimer
pi_143685129
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:48 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja met op minimaal twee plekken een hoofdletter. Waar weet ik nog niet. En ik zit nog te twijfelen over een apostrof ergens.
D'Jaydendelano. Twee vliegen in 1 klap!

SQ, inderdaad voeten tegen de ribben en dan zie je een hele bobbel rechts ontstaan. :')
Oi, een pact zelfs. :o
pi_143685297
Ik had laatst ook een bult rechts helemaal hard

Maar dat was denk ik omdat ik op mijn linkerzij naar buik gedraaid had liggen slapen... :o baby half geplet :@
Kwak
pi_143693302
Ik voel die harde bulten al tijden, maar mijn baby ligt dwars dus hier zijn het een kopje links en een kontje rechts.

Vanmiddag weer naar de vk, ben benieuwd of ik dan ook de anti D-injectie direct krijg. Ben 28+4, kan het dan al? En waar wordt die gezet?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 07:51:54 #243
250838 Fee-nix
pi_143693440
He mijnes zit ook in dat complot van uitbreken via de rechterzij :o :D .

Pfff bijna weekend!
pi_143693470
Mijn doet niet mee met het complot, die wil lekker bij mama blijven :P

hij doet wel mee met het complotje in de blaas knijpen en mama laten rennen :')
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:04:36 #245
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143693527
De mijne doet aan links uitbreken! Net zo ongemakkelijk kan ik jullie vertellen...
pi_143693529
Oh nee dat uitbreken herken ik niet, klinkt alsof je het wel voelt als het zo is. Buikbaby's O+

Mijn rug begint te protesteren. Wel fijn dat dat nu pas komt, kan erger denk ik. Voel me alleen wel een beetje gammel.
pi_143693707
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 07:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik voel die harde bulten al tijden, maar mijn baby ligt dwars dus hier zijn het een kopje links en een kontje rechts.

Vanmiddag weer naar de vk, ben benieuwd of ik dan ook de anti D-injectie direct krijg. Ben 28+4, kan het dan al? En waar wordt die gezet?
Ik had de prik bij 30 weken, weet even niet meer hoe dat zat, wanneer je die nou krijgt. Ik kreeg hem in bovenbeen, bil mocht ook. Langzaam inspuiten is minder pijnlijk en als de vloeistof op kamertemperatuur is ook. Kan je vast vragen dan.

Best goed geslapen vannacht :) Nog wel dichte neus/snotneus maar minder last van. En zo wil ik een was draaien.
pi_143693740
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 08:26 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Ik had de prik bij 30 weken, weet even niet meer hoe dat zat, wanneer je die nou krijgt. Ik kreeg hem in bovenbeen, bil mocht ook. Langzaam inspuiten is minder pijnlijk en als de vloeistof op kamertemperatuur is ook. Kan je vast vragen dan.

Best goed geslapen vannacht :) Nog wel dichte neus/snotneus maar minder last van. En zo wil ik een was draaien.
Ja, ik weet dat 'ie eigenlijk bij 30 weken moet, maar ik moest deze week op controle en daarna eigenlijk dus pas weer over drie weken. Of misschien moet ik voor de prik nog wel weer een keertje extra komen.
pi_143693767
quote:

Wordt tmet 30 weken ongeveer gezet dus zal wel de volgende controle zijn :)
In principe wordt ie in de bovenkant van de buitenkant van je bil gezet.
pi_143693903
Zit er dan nog een logische reden achter die 30 weken of moet het gewoon na 27 (omdat je het dan pas kunt bepalen?) en voor de bevalling?
pi_143693905
31+4 is verder van de 30 weken dan 28+4. :P. Maar goed, lekker belangrijk ook. Veel pijnlijker dan een flinke verdovingsspuit kan 'ie niet zijn.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:04:20 #252
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143694150
Whoeheeeee meld en 40 weken mijlpaal vandaag *O*
W
Z
E
pi_143694667
40 weken voor rebel! *O*
pi_143695250
Jeej 40 weken *O*
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:13:14 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_143695385
oppermijlpaal voor rebel-angel *O*
disclaimer
pi_143695545
Rebel *O* - word je al ongeduldig, of ben je nog heel Zen?
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:22:08 #257
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143695600
nee hoor nog helemaal zen
W
Z
E
pi_143695856
Woohoo 40 weken *O*
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:41:18 #259
250838 Fee-nix
pi_143696112
40 wk rebel! *O*
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:47:31 #260
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143696262
40 weken, mijlpaal!

Nog even half bijgelezen van gisteren, zag dat jullie het over die mega opsomposts hadden. Ik deed dat in het babytopic ook nog wel regelmatig omdat ik dan niemand over wilde slaan, maar hier haak ik eigenlijk vooral aan bij wat het laatste onderwerp is. En als ik dan alleen de laatste twee pagina's heb bijgelezen, vergeet ik vast wel een wat belangrijks, waarvoor sorry :7

Het 's nachts zo goed als niet slapen-tijdperk is hier aangebroken }:| }:| . Maar on the bright side: vandaag om 17:00.... verlof! *O*
pi_143696512
Rebel, de ultieme mijlpaal!

Heerlijk Spees, vanaf vanmiddag verlof. *O*. Ik tel eigenlijk ook wel al af. :@. Nog zeven weken.

Hier verder blij om te merken dat de gewichtstoename aardig aan het stagneren is. Nu al een poosje stabiel op 67,0, dus 7,6 kilo aangekomen tot nu toe. Daar kan ik mee leven!

[ Bericht 0% gewijzigd door DevilsAndDust op 22-08-2014 11:06:41 ]
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:00:24 #262
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143696578
*O* bijna verlof voor spees
kan je ook aan de middagdutjes O+

en tot nu toe 15 kilo aangekomen ofzo maar ik had nog genoeg reserves van de vorige keer
W
Z
E
pi_143696897
Übermijlpaal voor rebel!! *O*

Spees bijn verlof! Heerlijk *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143697151
Rebel *O* 40 weken

Spees, lekker vanmiddag verlof!

Werd vanmorgen wakker met veel buikpijn. Had dat zo rond de 20wk en 25wk ook. Groeispurt? Gaat dat samen met veel pijn? Of zou baby2 toch weer aan het draaien zijn..
Kan het me niet herinneren..maar misschien is de groeispurt ook anders met 2babys. Buik heeft er iig wat scheurtjes bij :{ Auw

Voor tweeling mamma's die misschien meelezen;
is het normaal om 1 baby anders/minder te voelen dan de andere baby? Baby2 voel ik ongv 2x pd met een duw bijv, en baby2 is erg druk en aanwezig. Baby2 voel ik echt schuiven en schoppen enz.

Zal woensdag de gyn ook vragen waar de placenta van baby2 ligt, misschien heeft dat er iets mee te maken.
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:28:07 #265
43556 miss_dynastie
pi_143697395
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 09:04 schreef rebel-angel het volgende:
Whaha, dat is snel gegaan :o Voor mij als meelezer dan ;)
pi_143697443
quote:

Ik kreeg hem met 28+5. In mijn bil/bovenbeen. Ik heb er nauwelijks last van gehad. Klein beetje jeuk en beurs opdeplek de eerste dag.

Tip: zorg dat er geen gewicht rust op de bil waar hij in gaat en vraag of ze rustig willen inspuiten. Fluitje van een cent, echt.
Kwak
pi_143697542
Woehoe oppermijlpaal voor rebel *O*

Vandaag rustig aan hier. Vriendje is van manflu nu toch gepromoveerd naar ziek, en ik was gisteren na ons etentje uit echt helemaal kapot en veel pijn in de rug dus we doen heel weinig vandaag.
Kwak
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:44:40 #268
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143697878
Als ik wil dat mijn baby na 3 uur eens de hik kwijtraakt, moet ik dan zorgen dat ze op dr kop 10 slokjes vruchtwater drinkt?

Groeispurtje kan je wel goed voelen Zoe, zowel aan je huid als aan je buikspieren die naar rare plaatsen zijn verhuisd. Kan me voorstellen dat dat bij een tweeling allemaal wat vroeger en heviger is :+
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:46:44 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_143697946
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Als ik wil dat mijn baby na 3 uur eens de hik kwijtraakt, moet ik dan zorgen dat ze op dr kop 10 slokjes vruchtwater drinkt?

Groeispurtje kan je wel goed voelen Zoe, zowel aan je huid als aan je buikspieren die naar rare plaatsen zijn verhuisd. Kan me voorstellen dat dat bij een tweeling allemaal wat vroeger en heviger is :+
op je buik trommelen :Y
disclaimer
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:48:17 #270
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143698004
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

op je buik trommelen :Y
Oh dat kan ook natuurlijk. Wilde haar eigenlijk laten schrikken d.m.v. een stroboscoop maar die zet ik dan nog ff weg 8-)
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:50:00 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_143698048
Taser op je buik?
disclaimer
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:51:11 #272
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143698088
Sorry SQ maar taser is echt level 3. Ik ben al veel verder.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:52:47 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_143698132
Oh nou sorry hoor, ik kon toch ook niet weten dat je kwaad werd :{
disclaimer
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:54:16 #274
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143698186
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 11:52 schreef Stormqueen het volgende:
Oh nou sorry hoor, ik kon toch ook niet weten dat je kwaad werd :{
Ben ik ooit NIET kwaad?! Verdomme.

SPOILER
pi_143698351
Haha heerlijk Spees, straks verlof! Heb je al plannen over hoe je die gaat invullen?
En de hik bij de baby kan ik behoorlijk zenuwachtig van worden soms, dat getik steeds :P

Net met man de verloskamer mogen bekijken. Snel tussendoor, er was 1 vrij en er kwam alweer een bevallende aan, lopende band werk daarzo. Geen idee wat ik me had voorgesteld, maar zo klinisch niet, geen kleurtje aan de wand, niets :{ Nu neig ik nog meer naar thuis (je op je gemak voelen was een van de belangrijkste dingen toch?), behalve als ik suiker of grootte van baby zorgwekkend wordt. Zet ik thuis mooi het bevalbad op (wat ik nog niet heb gereserveerd, maar ik wacht nog even de uitslagen af). Ik hou me maar wat vast aan het idee 'op het moment zelf beslissen' maar dat is nou net iets wat ik niet goed kan, ik wil plannen }:| O-)
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:02:25 #276
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143698464
Hilmo, je beslissing over thuis of in het ziekenhuis bevallen daargelaten, maak je alsjeblieft niet druk over geen gezellig kleurtje of schilderij aan de muur. Je ziet dit écht niet tijdens de bevalling. Of als je het wel ziet, dat is wel het laatste waar je je druk om maakt dan.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:06:15 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_143698577
En anders neem je je living colors lamp mee *O*
disclaimer
pi_143698615
Ik kan me voorstellen dat je angst voor ziekenhuis/bevalling aangewakkerd wordt als het er klinisch uitziet, maar ik denk dat spees echt gelijk heeft.

Op TV zie je van die gestoffeerde Amerikaanse kamers. Ik denk dan altijd maar: ik lig liever in en kamer waar je kan zien dat ze het goed kunnen schoonmaken :P
Kwak
pi_143698641
Spees, bijna verlof *O*
En de hik, hmz je moet haar ook geen bier voeren :P

Hilmo, ik wou de vorige keer ook in het ziekenhuis bevallen, maar besloot met 34 weken dat ik toch thuis wou.. Vond het ook zo ongezellig en zag mezelf wel op de bank met Friends zitten...
Ik mocht ook last minute beslissen van de vk :)
pi_143698730
En was dat uiteindelijk ook zo Loj? Lekker op de bank de weeën opvangen?
En jullie hebben gelijk, wat betreft gezelligheid, maar echt prettig zou ik me daar niet voelen, zou me nogal medisch voelen op zo'n bed en verder niets. Aangezien ik ook geen ziekenhuizen gewend ben. Rottige keuzes ook, pff.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:15:28 #281
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143698860
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 12:10 schreef Hilmo het volgende:
En jullie hebben gelijk, wat betreft gezelligheid, maar echt prettig zou ik me daar niet voelen, zou me nogal medisch voelen op zo'n bed en verder niets. Aangezien ik ook geen ziekenhuizen gewend ben. Rottige keuzes ook, pff.
Oh maar dat kan ik me nog wel voorstellen hoor, dat je een ziekenhuis te klinisch en te medisch vindt. Alleen de decoratie enzo zou ik me niet druk om maken ;)
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:17:04 #282
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143698904
RE 40 weken! W000ttt! *O*
Kwak, beterschap voor je vriend!
Spees hopelijk vandaag een lekker relaxte laatste werkdag ^O^
Is moeilijk hoor Hilmo.. aan de ene kant willen plannen en weten waar je aan toe bent.. maar aan de andere kant lijkt me een last-minute beslissing ook wel fijn in dezen.. kijken hoe je je dan voelt. Anders 'plan A' en 'plan B' maken.. dan heb je tóch gepland :7

Hier nog nooit gemerkt dat de baby de hik heeft.. lijkt me echt een aparte gewaarwording :o
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:18:44 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_143698951
Hilmo, ik denk idd niet dat een kleurtje of een bosje gerbera's het ongemakkelijke gevoel van een ziekenhuis weg gaat nemen. Thuis is vooral fijn omdat het thuis is, niet vanwege de kamerplanten ;)
disclaimer
pi_143699006
Mcl, hilmo? Ik moet me ook eens aanmelden voor die informatieavonden!

Ik zou me thuis juist totaal niet op m'n gemak voelen. In een flat die voor 80% bewoond wordt door studenten zie ik mezelf niet zitten, dus ik ga het liefst zo snel mogelijk richting ziekenhuis :P Maar als ik op het moment suprème denk dat ik toch liever thuis wil, dan doe ik dat :)

Grappig, op de cursus hadden ze het erover dat mannen liever niet thuis zouden willen bevallen, maar omdat ik dat zelf ook niet wilde hebben we het er niet over gehad. Ik vroeg het hem laatst, wat hij daarvan zou vinden. Keek me aan met grote ogen en schudde wild z'n hoofd -O_ dat scheen echt geen optie t e zijn voor hem :')
pi_143699041
Hahahahah dat zeg je goed SQ. Dat is ook wel wat ik zo ongeveer bedoelde, een schilderij maakt het niet minder medisch in het ziekenhuis haha.
Ik bespreek het nog eens allemaal met de VK en maak inderdaad plan A en B. Ik weet nu wat ik kan verwachten van de kamer en dat geeft een stukje rust.

MCL inderdaad Krijgerrtje, maar je krijgt normaal verloskamers nooit te zien, ook niet bij info avond, en ook niet via VK, bij mij moest/kon het echt apart aangevraagd worden ivm mijn angsten/begeleiding.
Er is maar 1 avond per maand zo'n beetje, dus wel er snel bij zijn, aanmelden op de site en de info die je dan krijgt is ook super interessant, al heb je nu het meeste op cursus ook wel maar toch.Haha mijn man vindt thuis ook niets ivm als er complicaties zijn enzo, maar hij zegt er niets over als ik nu begin over naar thuis te neigen.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:24:09 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_143699092
Klopt, ik merk ook dat mannen het enger vinden dan vrouwen eigenlijk! Maar die zien bevallen dan ook meer als iets ranzige bloederigs dan wij :')
Tenzij de man een agrarische achtergrond heeft. Dan willen ze thuis bevallen en de placenta aan de hont voeren.
disclaimer
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:27:59 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_143699208
En vergeet niet dat je thuis bevalt met een verloskundige. Die kan een complicatie goed inschatten en adequaat handelen indien nodig :)
disclaimer
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:32:48 #288
250838 Fee-nix
pi_143699376
Kwak, beterschap voor je vriend. Afgezien van t ziek zijn klinkt zo'n dagje rustig aan wel relaxed... Zeker met dit baggerweer...

Vandaag ben ik echt taxibedrijf Fee-nix. Bah, de hele tijd heen en weer in die regen. Gelukkig waren gisteren de regencapes voor de jongens binnengekomen die ik had besteld (koetjes :D). Kwamen ze tenminste redelijk droog over.

Spees laatste werkdag! Wat lekker!

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 12:22 schreef Hilmo het volgende:
Hahahahah dat zeg je goed SQ. Dat is ook wel wat ik zo ongeveer bedoelde, een schilderij maakt het niet minder medisch in het ziekenhuis haha.
Ik bespreek het nog eens allemaal met de VK en maak inderdaad plan A en B. Ik weet nu wat ik kan verwachten van de kamer en dat geeft een stukje rust.

Klinkt toch als een plan ;). Komt vast goed!

De hik bij de beeb vind ik ook irritant. Vorige week had ze het ineens heel vaak. Maar drie uur is wel lang zeg!!
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:37:42 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_143699548
Oh en Hilmo, je hoeft nu nog niet te kiezen he. Dat kan zelfs met 5cm ontsluiting nog ;)
disclaimer
pi_143699571
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 12:10 schreef Hilmo het volgende:
Laten we het daar maar niet over hebben :P Dus lees die spoiler maar niet ;)

SPOILER
Je begint als het goed is sowieso thuis en dan kan je altijd nog de beslissing nemen. Een vriendinnetje van mij wou in t ziekenhuis bevallen. Omdat ze dat in haar hoofd had is ze midden in een weeënstorm daarheen gereden om daar aan te komen met persdrang. 3 uur later was ze alweer thuis, zij had spijt dat ze niet thuis was gebleven..
Dus je kan echt nog op t moment nog beslissen!
pi_143699959
Hilmo
Ik ben bevallen in het mcl en eerst wilde ik liever thuis zijn. Met 30weken een nachtje daar geslapen en de zusters waren echt zo lief. Toen heb ik besloten daar te willen bevallen (had ook wat angsten over de placenta en bloedverlies enzo)
Uiteindelijk werd het een inleiding en konden we gewoon een dvd kijken op de verloskamer. (fresh prins of bel air :') we hadden niets anders wat ik op dat moment kon 'verdragen')
Dit tijdens de beginnende weeën gekeken en op een gegeven moment werd het avond en donker en ging de laptop uit..

Wat anderen ook zeiden..hoe een kamer er uit ziet maakt weinig uit. Het is er schoon, lekker warm en de mensen waren lief. Vond ik op dat moment echt het belangrijkste
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:41:54 #292
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143701630
Mijn hormonen wilden een zwangerschaps-bel-tinkel-ketting.. :@

Deze:

Waaroooommmm.. nou tinkel ik en heb het idee dat ik wel heel erg de nadruk om mijn zwangerschap leg.... tis ook nooit goed.. whahhaa :')

Maar ik vind em nog steeds wel leuk! :6
pi_143701720
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 13:41 schreef Radyhyn het volgende:
Mijn hormonen wilden een zwangerschaps-bel-tinkel-ketting.. :@

Deze:
[ afbeelding ]

Waaroooommmm.. nou tinkel ik en heb het idee dat ik wel heel erg de nadruk om mijn zwangerschap leg.... tis ook nooit goed.. whahhaa :')

Maar ik vind em nog steeds wel leuk! :6
Leuk!
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:46:21 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_143701789
Dan horen ze je in ieder geval aankomen, Rady :D
disclaimer
pi_143701847
Leg me nou toch eens uit... hoe kan the fresh Prince of Bel air te verdragen zijn dan? Niks tegen die serie hoor. Maar als ik aan bevallen denk denk ik aan pijn en ik word daar nogal snappy van. Denk dat the fresh Prince dan veels te vrolijk is! 8)7
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:48:23 #296
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143701858
Thanks Zoë!

Ja SQ, net als bij een koeienbel kattenbelletje O+
pi_143701894
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 13:46 schreef Stormqueen het volgende:
Dan horen ze je in ieder geval aankomen, Rady :D
gebeurt dat sowieso niet dan? Volgens mij zit er geen stealth mode op zwangerschap
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:52:14 #298
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143702000
Hahaha DND! Ja, ze verwarren mij hier al snel met een stampede neushoorns _O-
Nee.. serieus.. eigenlijk niet.. eigenlijk loop ik heel zachtjes en rustig (heb nog klein beetje last van mijn bekken van vorig weekend.. dus loop zelfs rustiger als normaal) ;)

Denk dat de Fresh Pince valt onder het genre 'verstand op nul' :Y
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:53:08 #299
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143702035
Ik had eens gelezen dat kindjes ook gek kunnen worden van het getingel :D. Maar het staat wel leuk he, zo'n lange ketting met je buik O+

Rebel, vandaag 40 weken!

Snap wel wat je bedoelt met het klinische van een ziekenhuis, Hilmo. Maar, in 'mijn' ziekenhuis hebben ze de kamers heel leuk ingericht met een fotobehangetje enzo :D en toch blijft het gewoon een klinische ruimte. Moet ook wel. Bijv. de pandawarmer (haha, zo noemen ze dat ding) waar je baby ingaat als de temp niet goed blijft na de geboorte, staat standaard paraat. Dat vond ik best een confronterend ding (terwijl het dus niks voorstelt maargoed). Het bed is en blijft een ziekenhuisbed, alles is heel steriel (doh), alles is verder wit etc.

Ik heb vannacht voor het eerst in tijden heerlijk geslapen en werd pas om 12 uur echt wakker :@ maar zo! dat had ik even nodig zeg! Heb veel meer energie, minder pijntjes en voel me echt weer een beetje mens *O*. Baby vond het ook fijn, die doet al sinds het wakker worden aan een soort dans. Constant golfslagbad en billen van links naar rechts. Shake 'em!
pi_143702086
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 09:04 schreef rebel-angel het volgende:
*O*

Wat bizar, allebei dezelfde UD en er ligt een babietje van 7 weken op mijn borst te slapen en die van zou zit nog steeds in jouw buik :D O+
pi_143702096
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 13:47 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Leg me nou toch eens uit... hoe kan the fresh Prince of Bel air te verdragen zijn dan? Niks tegen die serie hoor. Maar als ik aan bevallen denk denk ik aan pijn en ik word daar nogal snappy van. Denk dat the fresh Prince dan veels te vrolijk is! 8)7
In t volgende topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')