abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:02:25 #276
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143698464
Hilmo, je beslissing over thuis of in het ziekenhuis bevallen daargelaten, maak je alsjeblieft niet druk over geen gezellig kleurtje of schilderij aan de muur. Je ziet dit écht niet tijdens de bevalling. Of als je het wel ziet, dat is wel het laatste waar je je druk om maakt dan.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:06:15 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_143698577
En anders neem je je living colors lamp mee *O*
disclaimer
pi_143698615
Ik kan me voorstellen dat je angst voor ziekenhuis/bevalling aangewakkerd wordt als het er klinisch uitziet, maar ik denk dat spees echt gelijk heeft.

Op TV zie je van die gestoffeerde Amerikaanse kamers. Ik denk dan altijd maar: ik lig liever in en kamer waar je kan zien dat ze het goed kunnen schoonmaken :P
Kwak
pi_143698641
Spees, bijna verlof *O*
En de hik, hmz je moet haar ook geen bier voeren :P

Hilmo, ik wou de vorige keer ook in het ziekenhuis bevallen, maar besloot met 34 weken dat ik toch thuis wou.. Vond het ook zo ongezellig en zag mezelf wel op de bank met Friends zitten...
Ik mocht ook last minute beslissen van de vk :)
pi_143698730
En was dat uiteindelijk ook zo Loj? Lekker op de bank de weeën opvangen?
En jullie hebben gelijk, wat betreft gezelligheid, maar echt prettig zou ik me daar niet voelen, zou me nogal medisch voelen op zo'n bed en verder niets. Aangezien ik ook geen ziekenhuizen gewend ben. Rottige keuzes ook, pff.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:15:28 #281
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143698860
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 12:10 schreef Hilmo het volgende:
En jullie hebben gelijk, wat betreft gezelligheid, maar echt prettig zou ik me daar niet voelen, zou me nogal medisch voelen op zo'n bed en verder niets. Aangezien ik ook geen ziekenhuizen gewend ben. Rottige keuzes ook, pff.
Oh maar dat kan ik me nog wel voorstellen hoor, dat je een ziekenhuis te klinisch en te medisch vindt. Alleen de decoratie enzo zou ik me niet druk om maken ;)
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:17:04 #282
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143698904
RE 40 weken! W000ttt! *O*
Kwak, beterschap voor je vriend!
Spees hopelijk vandaag een lekker relaxte laatste werkdag ^O^
Is moeilijk hoor Hilmo.. aan de ene kant willen plannen en weten waar je aan toe bent.. maar aan de andere kant lijkt me een last-minute beslissing ook wel fijn in dezen.. kijken hoe je je dan voelt. Anders 'plan A' en 'plan B' maken.. dan heb je tóch gepland :7

Hier nog nooit gemerkt dat de baby de hik heeft.. lijkt me echt een aparte gewaarwording :o
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:18:44 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_143698951
Hilmo, ik denk idd niet dat een kleurtje of een bosje gerbera's het ongemakkelijke gevoel van een ziekenhuis weg gaat nemen. Thuis is vooral fijn omdat het thuis is, niet vanwege de kamerplanten ;)
disclaimer
pi_143699006
Mcl, hilmo? Ik moet me ook eens aanmelden voor die informatieavonden!

Ik zou me thuis juist totaal niet op m'n gemak voelen. In een flat die voor 80% bewoond wordt door studenten zie ik mezelf niet zitten, dus ik ga het liefst zo snel mogelijk richting ziekenhuis :P Maar als ik op het moment suprème denk dat ik toch liever thuis wil, dan doe ik dat :)

Grappig, op de cursus hadden ze het erover dat mannen liever niet thuis zouden willen bevallen, maar omdat ik dat zelf ook niet wilde hebben we het er niet over gehad. Ik vroeg het hem laatst, wat hij daarvan zou vinden. Keek me aan met grote ogen en schudde wild z'n hoofd -O_ dat scheen echt geen optie t e zijn voor hem :')
pi_143699041
Hahahahah dat zeg je goed SQ. Dat is ook wel wat ik zo ongeveer bedoelde, een schilderij maakt het niet minder medisch in het ziekenhuis haha.
Ik bespreek het nog eens allemaal met de VK en maak inderdaad plan A en B. Ik weet nu wat ik kan verwachten van de kamer en dat geeft een stukje rust.

MCL inderdaad Krijgerrtje, maar je krijgt normaal verloskamers nooit te zien, ook niet bij info avond, en ook niet via VK, bij mij moest/kon het echt apart aangevraagd worden ivm mijn angsten/begeleiding.
Er is maar 1 avond per maand zo'n beetje, dus wel er snel bij zijn, aanmelden op de site en de info die je dan krijgt is ook super interessant, al heb je nu het meeste op cursus ook wel maar toch.Haha mijn man vindt thuis ook niets ivm als er complicaties zijn enzo, maar hij zegt er niets over als ik nu begin over naar thuis te neigen.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:24:09 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_143699092
Klopt, ik merk ook dat mannen het enger vinden dan vrouwen eigenlijk! Maar die zien bevallen dan ook meer als iets ranzige bloederigs dan wij :')
Tenzij de man een agrarische achtergrond heeft. Dan willen ze thuis bevallen en de placenta aan de hont voeren.
disclaimer
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:27:59 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_143699208
En vergeet niet dat je thuis bevalt met een verloskundige. Die kan een complicatie goed inschatten en adequaat handelen indien nodig :)
disclaimer
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:32:48 #288
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_143699376
Kwak, beterschap voor je vriend. Afgezien van t ziek zijn klinkt zo'n dagje rustig aan wel relaxed... Zeker met dit baggerweer...

Vandaag ben ik echt taxibedrijf Fee-nix. Bah, de hele tijd heen en weer in die regen. Gelukkig waren gisteren de regencapes voor de jongens binnengekomen die ik had besteld (koetjes :D). Kwamen ze tenminste redelijk droog over.

Spees laatste werkdag! Wat lekker!

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 12:22 schreef Hilmo het volgende:
Hahahahah dat zeg je goed SQ. Dat is ook wel wat ik zo ongeveer bedoelde, een schilderij maakt het niet minder medisch in het ziekenhuis haha.
Ik bespreek het nog eens allemaal met de VK en maak inderdaad plan A en B. Ik weet nu wat ik kan verwachten van de kamer en dat geeft een stukje rust.

Klinkt toch als een plan ;). Komt vast goed!

De hik bij de beeb vind ik ook irritant. Vorige week had ze het ineens heel vaak. Maar drie uur is wel lang zeg!!
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:37:42 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_143699548
Oh en Hilmo, je hoeft nu nog niet te kiezen he. Dat kan zelfs met 5cm ontsluiting nog ;)
disclaimer
pi_143699571
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 12:10 schreef Hilmo het volgende:
Laten we het daar maar niet over hebben :P Dus lees die spoiler maar niet ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je begint als het goed is sowieso thuis en dan kan je altijd nog de beslissing nemen. Een vriendinnetje van mij wou in t ziekenhuis bevallen. Omdat ze dat in haar hoofd had is ze midden in een weeënstorm daarheen gereden om daar aan te komen met persdrang. 3 uur later was ze alweer thuis, zij had spijt dat ze niet thuis was gebleven..
Dus je kan echt nog op t moment nog beslissen!
pi_143699959
Hilmo
Ik ben bevallen in het mcl en eerst wilde ik liever thuis zijn. Met 30weken een nachtje daar geslapen en de zusters waren echt zo lief. Toen heb ik besloten daar te willen bevallen (had ook wat angsten over de placenta en bloedverlies enzo)
Uiteindelijk werd het een inleiding en konden we gewoon een dvd kijken op de verloskamer. (fresh prins of bel air :') we hadden niets anders wat ik op dat moment kon 'verdragen')
Dit tijdens de beginnende weeën gekeken en op een gegeven moment werd het avond en donker en ging de laptop uit..

Wat anderen ook zeiden..hoe een kamer er uit ziet maakt weinig uit. Het is er schoon, lekker warm en de mensen waren lief. Vond ik op dat moment echt het belangrijkste
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:41:54 #292
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143701630
Mijn hormonen wilden een zwangerschaps-bel-tinkel-ketting.. :@

Deze:

Waaroooommmm.. nou tinkel ik en heb het idee dat ik wel heel erg de nadruk om mijn zwangerschap leg.... tis ook nooit goed.. whahhaa :')

Maar ik vind em nog steeds wel leuk! :6
pi_143701720
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 13:41 schreef Radyhyn het volgende:
Mijn hormonen wilden een zwangerschaps-bel-tinkel-ketting.. :@

Deze:
[ afbeelding ]

Waaroooommmm.. nou tinkel ik en heb het idee dat ik wel heel erg de nadruk om mijn zwangerschap leg.... tis ook nooit goed.. whahhaa :')

Maar ik vind em nog steeds wel leuk! :6
Leuk!
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:46:21 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_143701789
Dan horen ze je in ieder geval aankomen, Rady :D
disclaimer
pi_143701847
Leg me nou toch eens uit... hoe kan the fresh Prince of Bel air te verdragen zijn dan? Niks tegen die serie hoor. Maar als ik aan bevallen denk denk ik aan pijn en ik word daar nogal snappy van. Denk dat the fresh Prince dan veels te vrolijk is! 8)7
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:48:23 #296
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143701858
Thanks Zoë!

Ja SQ, net als bij een koeienbel kattenbelletje O+
pi_143701894
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 13:46 schreef Stormqueen het volgende:
Dan horen ze je in ieder geval aankomen, Rady :D
gebeurt dat sowieso niet dan? Volgens mij zit er geen stealth mode op zwangerschap
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:52:14 #298
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143702000
Hahaha DND! Ja, ze verwarren mij hier al snel met een stampede neushoorns _O-
Nee.. serieus.. eigenlijk niet.. eigenlijk loop ik heel zachtjes en rustig (heb nog klein beetje last van mijn bekken van vorig weekend.. dus loop zelfs rustiger als normaal) ;)

Denk dat de Fresh Pince valt onder het genre 'verstand op nul' :Y
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:53:08 #299
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143702035
Ik had eens gelezen dat kindjes ook gek kunnen worden van het getingel :D. Maar het staat wel leuk he, zo'n lange ketting met je buik O+

Rebel, vandaag 40 weken!

Snap wel wat je bedoelt met het klinische van een ziekenhuis, Hilmo. Maar, in 'mijn' ziekenhuis hebben ze de kamers heel leuk ingericht met een fotobehangetje enzo :D en toch blijft het gewoon een klinische ruimte. Moet ook wel. Bijv. de pandawarmer (haha, zo noemen ze dat ding) waar je baby ingaat als de temp niet goed blijft na de geboorte, staat standaard paraat. Dat vond ik best een confronterend ding (terwijl het dus niks voorstelt maargoed). Het bed is en blijft een ziekenhuisbed, alles is heel steriel (doh), alles is verder wit etc.

Ik heb vannacht voor het eerst in tijden heerlijk geslapen en werd pas om 12 uur echt wakker :@ maar zo! dat had ik even nodig zeg! Heb veel meer energie, minder pijntjes en voel me echt weer een beetje mens *O*. Baby vond het ook fijn, die doet al sinds het wakker worden aan een soort dans. Constant golfslagbad en billen van links naar rechts. Shake 'em!
pi_143702086
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 09:04 schreef rebel-angel het volgende:
Whoeheeeee meld en 40 weken mijlpaal vandaag *O*
*O*

Wat bizar, allebei dezelfde UD en er ligt een babietje van 7 weken op mijn borst te slapen en die van zou zit nog steeds in jouw buik :D O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')