Fijn dat alles nog goed gaat! En ze heeft nog twee weken, dus dat komt vast goedquote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:52 schreef rebel-angel het volgende:
Ja sorry meld
Moest nig uitslapen en naar de vk.
Helemaal goedgekeurd en het kind is eindelijk helemaal ingedaald.
Papieren mee over de studie van inleiden bij 41 of doorlopen tot 42.
We denken erover na, ik neig zelf meer naar laten zitten indien medisch verantwoord voor beiden natuurlijk.
Ze kiest haar eigen tijd wel.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:55 schreef Hilmo het volgende:
Jaaa precies, oh wat heerlijk die (h)erkenning![]()
De ene pleister is ook gewoon doorweekt vanhet bloed en durf ik er niet af te halen
Bij 40+2 40+1quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Fijn dat alles nog goed gaat! En ze heeft nog twee weken, dus dat komt vast goed
Met welke termijn zijn jouw andere kinderen geboren?
Dan komt deze dus morgenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:20 schreef rebel-angel het volgende:
[..]
Bij 40+2 40+1
Ooh en geppie lang leve netflix
Ben net klaar met Orange is the New Black en druk aan het bedenken wat ik nu eens ga kijken.
Envoor je knip die je alvast hebt gezet.
Zou wel leuk zijn op je ud toch?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:30 schreef rebel-angel het volgende:
@SQ daar had ik wel op ingezet ja
Ik vind sowieso dat "ego posten" niet bestaat... Een van mijn grootste OUD-ergernissen (sorry dames!). Het is niet "ego" als je niet constant op alles en iedereen reageert. Het is niet "ego" om ff je ei kwijt te moeten. En ik vind het echt superjammer dat dat zo sterk leeft hier en dat het zoveel mensen er van weerhoudt om af en toe mee te posten hierquote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:33 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Kunnen we daar niet een regel van maken... als je al 'over datum' loopt mag je zonder sorry ego posten
Ik hoop voor je dat het niet blijft. Je darmstelsel is nu waarschijnlijk aan het rommelen, verplaatsen en de hele mikmak.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:33 schreef Risu het volgende:
Ik kom weer met een vraag.
Ik heb sinds een week of twee dat mijn stoelgang in zoverre vertraagd is, dat mijn maag niks meer kan hebben lijkt wel. Het komt er nog net niet uit, maar een halve maaltijd en ik zit propvol waarna het uren duurt voordat het wegzakt. Dan neem ik maar een rennie, dat helpt wel wat. Maar nou ben ik dus bang dat ik veel te weinig voedingsstoffen binnen krijg. Om te compenseren pak ik wat vaker fruit. (Een banaan past net in mijn maag, een appel met veel moeite). Maar ik dacht dat vitaminepillen wel zouden helpen. Ik ben alleen niet zo van die grote, en ze zijn allemaal zo giga![]()
Weet iemand een goeie die niet supergroot is, of een die ik in 2 kan doen ofzo?
Ik neem nu af en toe een kauwtablet van davitamon, maar daar zit dus wel vit a in 33% adh dus dan neem ik er ook maar 1 per dag max.
Komt toch wel goed weer he, die maag... Of blijft dit tot maart.![]()
Ik hoef niet zo nodig af te vallen namelijk.. En daar gaat het nu op lijken.
Mijn eigen verjaardag was gelukkig 2 weken geleden.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:34 schreef geppie het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn op je ud toch?
Ik vind alles best, maar ik zou het jammer vinden als ze as dinsdag op mijn eigen verjaardag komt. Heb zo'n hekel aan die dag
Het is ook niet leuk of gezellig om altijd alleen maar over jezelf te lullen. Mensen die dat structureel doen ga ik vanzelf negeren. Maar dat wil niet zeggen dat je alleen maar mag reageren op anderen, dat is weer een ander uiterste.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:41 schreef geppie het volgende:
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt SQ, vind/vond het ook altijd belachelijk en toch 'voelt' het een soort van bezwaarlijk als je niet op anderen reageert en alleen maar over jezelf kletst.
Bij mij persoonlijk komt het een beetje voort uit het feit dat ik, totdat ik van die 'opsomposts' ging doen, het idee had dat ik niet echt een aansluiting had.
Niet alleen in z&g maar eigenlijk in heel OUD. Ik vind dit subforum sowieso niet heel laagdrempelig om in te posten, door een aantal kenaus met zeer uitgesproken meningen/opvoedskills
Nou ik heb meer moeite in die topics hóe er gereageerd wordt door sommige mensen. Sjezus wat een overspannen types lopen daar rond. En alles maar onder het mom van Goedbedoeld...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:56 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het hier trouwens nog wel meevallen maar in de baby/dreumes/whatevertopics is het pas echt erg. Daar gaan mensen soms letterlijk huilen als niet iedereen op iedereen reageert. Is dat een hormoondingetje dat ontstaat na de bevalling ofzo?
Je wilt de vorige niet 'vervangen', maar als onze poes er niet meer zou zijn zou hier denk ik ook wel snel een nieuwe komen. Tegen wie moet ik anders de hele dag praten?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:59 schreef geppie het volgende:
Wat heerlijk... Op bed liggen met zo'n knorrebeestdie van ons is er nu bijna 3 weken niet meer en wat een leegte in huis!
Ik voel me schandalig schuldig maar we hebben het nu alweer over nieuwe poezels![]()
Het liefst een kitten voor onze dochter en een 'oudje'/zieligerd uit het asiel voor mij eh...voor ons allemaal
We kunnen een poging doen met deze lichting z&g' ersquote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:03 schreef rebel-angel het volgende:
Geen idee, ik kon daar echt niet inkomen toen zoë baby was.
Dus denk dat ik er straks ook niet ga posten.
Oh daar heb ik niks van gemerkt nog, maar ik lees maar oppervlakkig mee eigenlijk in die topics.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:02 schreef geppie het volgende:
[..]
Nou ik heb meer moeite in die topics hóe er gereageerd wordt door sommige mensen. Sjezus wat een overspannen types lopen daar rond. En alles maar onder het mom van Goedbedoeld...
Iedereen doet toch gewoon zijn best om een goede ouder/moeder te zijn op zijn/haar manier maar sommigen worden echt structureel afgefikt omdat ze het net even anders doen dan de ander.
/eenschquote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik vind sowieso dat "ego posten" niet bestaat... Een van mijn grootste OUD-ergernissen (sorry dames!). Het is niet "ego" als je niet constant op alles en iedereen reageert. Het is niet "ego" om ff je ei kwijt te moeten. En ik vind het echt superjammer dat dat zo sterk leeft hier en dat het zoveel mensen er van weerhoudt om af en toe mee te posten hier
Ik fik iedereen af die niet hetzelfde doet als ik qua opvoedingquote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:05 schreef geppie het volgende:
[..]
We kunnen een poging doen met deze lichting z&g' ers
Ik lees ook maar oppervlakkig mee hoor maar het is frappant dat ik soms van tevoren al zit te wachten van 'Kom d'r maar in, user A of user B!' met zo'n sneer of betweterige k*t-reactie.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:06 schreef Risu het volgende:
[..]
Oh daar heb ik niks van gemerkt nog, maar ik lees maar oppervlakkig mee eigenlijk in die topics.
Ik zou me er weinig van aan trekken denk ik, maar met hormonen erbij weet ik het eigenlijk niet zo goed.
Ik dus ook!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:10 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik heb persoonlijk meer moeite met de borstvoedingbrigade, draagdoekenbrigade
Hormonen! It only gets worse....quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:10 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik fik iedereen af die niet hetzelfde doet als ik qua opvoeding![]()
Over het op iedereen reageren zit ik niet zo mee. De mensen die dat graag willen doen, prima. Als je het niet wil doen/geen tijd voor heb/het teveel om bij te houden is, ook goed toch?
Ik heb persoonlijk meer moeite met de borstvoedingbrigade, draagdoekenbrigade en, wat ik al eerder las, de kenaus die andere manieren afbranden.
Volgens mij was daar pasgeleden nog een kort relletje over in het kinderfototopic als ik het me goed herinner. Ik kan me er eigenlijk wel mee vermakenhormoonbommen
Ik doe daar dus ook niet aan mee, gewoon inhaken waar het gesprek over gaat als je binnen komt vallen. Volgens mij is het bij de baby's ook niet meer zo ergquote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:56 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het hier trouwens nog wel meevallen maar in de baby/dreumes/whatevertopics is het pas echt erg. Daar gaan mensen soms letterlijk huilen als niet iedereen op iedereen reageert. Is dat een hormoondingetje dat ontstaat na de bevalling ofzo?
Dat had ik ook, just wait for it.... En idd in het ene topic zie je het meer dan in t andere.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:15 schreef geppie het volgende:
[..]
Ik lees ook maar oppervlakkig mee hoor maar het is frappant dat ik soms van tevoren al zit te wachten van 'Kom d'r maar in, user A of user B!' met zo'n sneer of betweterige k*t-reactie.
Dat je dat al weet van alleen lurken in zo'n topic
Ander voorbeeldje; laatst werd er zo'n bb draagding te koop aangeboden in v&a en dan gaat het me even niet over wie er dan reageert maar dan lees ik dat en dan vraag ik me af hoe lang het zal duren voordat er iemand wat over gaat zeggen.
Want dat er wat van gezegd gaat worden is een feit, het is alleen wachten op wie en wanneer.
OUD / Kinderfototopic deel 228quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:28 schreef Burdie het volgende:
Ik kan trouwens geen rel vinden in het foto topicdoe es een linkje?
Och, die herhalen zich jaarlijks volgens mijquote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:28 schreef Burdie het volgende:
Ik kan trouwens geen rel vinden in het foto topicdoe es een linkje?
O nee dat bedoel ik er niet mee, dat er verschillende topics zijnquote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:35 schreef Kimpossible het volgende:
Maar, zonder te hormonsteren, want ik heb van m'n hormonen heul geen last, wanneer ben je een kliekje dan? En zijn er dan ook kinderwagenbrigades en flesvoedingsbrigades?
Is dat niet gewoon de essentie van de diverse topics?
Dit soort onderwerpen lokt altijd de lurkers uit de kastquote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:35 schreef Kimpossible het volgende:
Maar, zonder te hormonsteren, want ik heb van m'n hormonen heul geen last, wanneer ben je een kliekje dan? En zijn er dan ook kinderwagenbrigades en flesvoedingsbrigades?
Is dat niet gewoon de essentie van de diverse topics?
Maar er is ook gewoon veel onwetendheid. Ik kwam laatst in een ouder topic een post tegen van iemand die de fles wilde gaan geven, want de borst leek haar zo'n gedoe. Toen kreeg ze informatie etc. om zich te kunnen verdiepen er in. Intussen is ze bevallen en geeft ze de borst.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:39 schreef Skittles het volgende:
[..]
O nee dat bedoel ik er niet mee, dat er verschillende topics zijnFijn juist dat die er zijn voor vragen en tips.
Ik bedoelde meer in de zin van:
Iemand post dat diegene flesvoeding gaat geven oid. Het is dan echt wachten op de users die beginnen over het waarom flesvoeding, de voordelen van borstvoeding, de nadelen van flesvoeding etc. Het is gewoon jammer, want ik snap dat vooral zwangeren/moeders van hun eerste kindje zich daar erg onzeker over kunnen voelen en zich als slechte moeder zien.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:46 schreef Kimpossible het volgende:
Maaaar de toelichting is verhelderend. Het was even bijna zoals in de drogist: 'Oh ik zie dat u draagt. Loopt u maar even mee, de homeopatische middelen staan daar'. Das dan weer míjn allergie![]()
Ik lurk best veel bij de babies, maar ik heb heus een vibrator in mijn buik en geen baby, dus meeposten lukt me nog niet. Ik kijk altijd naar plaatjes van babietjesquote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:46 schreef Kimpossible het volgende:
Ja hoi! Hoe kan een mens nou zonder z&g. Ook zonder buik is dit the place to be, jongûh!![]()
Maaaar de toelichting is verhelderend. Het was even bijna zoals in de drogist: 'Oh ik zie dat u draagt. Loopt u maar even mee, de homeopatische middelen staan daar'. Das dan weer míjn allergie![]()
Maar oordelen en veroordelen is ook niet mijn cup of tea, net zo min als afbranden en hormonsteren.
En bij de babies is het tegenwoordig heul gezellig hoor! Jullie moeten meer lurken
Jup! How to be a geitenwollensok 101: koop een draagdoekquote:
Nou, ik geef wel toe dat als ik draagdoeken in het openbaar zie, ze meestal om een ongewassen hippie heen zittenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:50 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Jup! How to be a geitenwollensok 101: koop een draagdoek![]()
Het was zelfs nog erger. Het was: want jullie draagmoeders houden niet zo van die andere echte middeltjes he?
Ik wou dat het een grapje was. Of verzonnen. Maar uh, nee.
Weet waar je aan begint met die lappen stof; je hoort ineens tot een groep mensen waarvan je niet wist dat een doek de toegangscode was
Hahaha. Dat hoor ik meer!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou, ik geef wel toe dat als ik draagdoeken in het openbaar zie, ze meestal om een ongewassen hippie heen zittenHier op FOK is het heel groot, maar daarbuiten zie ik het echt heel weinig
Over de onwetendheid ben ik het zeker met je eens. Daarom ben ik ook wel voorstander van de cursussen die aangeboden worden, maar ik zie het als "taak" van de moeder om daar informatie over in te winnen en dan een weloverwogen keuze te maken. Om dan bijna gelijk besprongen te worden door anderen die het niet eens zijn met je keuze.. Borstvoeding geven omdat er een 'peer pressure' is, lijkt me ook niets.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar er is ook gewoon veel onwetendheid. Ik kwam laatst in een ouder topic een post tegen van iemand die de fles wilde gaan geven, want de borst leek haar zo'n gedoe. Toen kreeg ze informatie etc. om zich te kunnen verdiepen er in. Intussen is ze bevallen en geeft ze de borst.
Maar het ligt allemaal ook zo gevoelig... ik vind persoonlijk dat iedere moeder de borst zou moeten proberen. En misschien wel meer dan alleen maar proberen. Maar iemand anders mag dat best anders vinden, alleen vind ik dat dan wel alle informatie bekend moet zijn.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:55 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb een kinderwagen. Steek me neer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |