* GotC prikt banden lekquote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:55 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb een kinderwagen. Steek me neer!
Ook over dat geen seconde laten huilen ben ik best hard. Laat maar (even) huilen hoor.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:55 schreef Heliotrope het volgende:
Als je hier veel leest denk je ook bijna dat het hoort inderdaad, ik zie ze buiten ook nooit! Maar borstvoeding, rapley en geen seconde laten huilen lijken er ook een beetje bij te horen hier.
En duidelijk hoeveel lurkers zowel van andere topics naar hier als andersom.en ik denk ook een hoop lurkers die helemaal nooit posten. Dat maakt mij dan weer extra gehecht aan mijn privacy
Ik gaf een beetje over in m'n mond, bedankt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:57 schreef Burdie het volgende:
Van die dreadlockmama's die in de rij bij de supermarkt hun tiener staan te borstvoeden "want dat moet kunnen in het openbaar".
inb4 de "wacht maars"quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:58 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ook over dat geen seconde laten huilen ben ik best hard. Laat maar (even) huilen hoor.
Dat ligt misschien (waarschijnlijk) ook aan hoe ik opgevoed ben. Typische "Laat maar gaan, ze komt er vanzelf wel achter dat het pijn doet". Littekens ftw!
Ach, of ik het vol ga houden is een tweede jaquote:
Ja, waarom ga jij niet dragen eigenlijk? Hm?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:55 schreef Stormqueen het volgende:
Maar dat is toch met allerlei onderwerpen? Alleen liggen die minder gevoeligquote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:55 schreef Skittles het volgende:
[..]
Over de onwetendheid ben ik het zeker met je eens. Daarom ben ik ook wel voorstander van de cursussen die aangeboden worden, maar ik zie het als "taak" van de moeder om daar informatie over in te winnen en dan een weloverwogen keuze te maken. Om dan bijna gelijk besprongen te worden door anderen die het niet eens zijn met je keuze.. Borstvoeding geven omdat er een 'peer pressure' is, lijkt me ook niets.
KP, dat meen je niet?![]()
Ik zie wel steeds meer draagdoeken, ook vaders met draagdoeken. Mijn hart smelt dan als ik zo'n brede gast met een frummel in een doek zie lopen
[..]![]()
![]()
Ik ook.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:58 schreef GotC het volgende:
[..]Damnit.
Anyways, ik ga m'n kinderwagen en doek even in de auto gooien
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:56 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het hier trouwens nog wel meevallen maar in de baby/dreumes/whatevertopics is het pas echt erg. Daar gaan mensen soms letterlijk huilen als niet iedereen op iedereen reageert. Is dat een hormoondingetje dat ontstaat na de bevalling ofzo?
Ja, dat wilde ik er ook nog bij zetten.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Maar dat is toch met allerlei onderwerpen? Alleen liggen die minder gevoelig.
Precies. Komt allemaal wel in orde, kwestie van je gevoel volgen en doen waar je zelf achter staatquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik vind overigens alles prima - kinderwagen, draagdoek, brandweerhouding, borstvoeding, rapley en kinderkoekjes - ieder moet doen waar hij / zij het gelukkigst van wordt denk ik
Maar wat ik al zei, ik moet het vooral zèlf ontdekken, wat het fijnste is
De eerste poepluier na het eten van mango...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:01 schreef GotC het volgende:
[..]
Precies. Komt allemaal wel in orde, kwestie van je gevoel volgen en doen waar je zelf achter staat![]()
Hup, nu weer allemaal over poep praten!
Dit!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:42 schreef Stormqueen het volgende:
Het is denk ik meer dat jonge moeders soms nogal snel oordelen over hoe anderen het doen, ik denk dat het voort komt uit een eigen onzekerheid en de bevestiging willen hebben dat ze het zelf wèl goed doen en daar gelijkgestemden in zoeken.
ik blijf het credo in Burdies UI ook wel echt goed vindenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:06 schreef Kyara het volgende:
[..]
Dit!
En iederéén wil het beste voor haar kind. Maar toch kan dat voor persoon A iets anders zijn als voor persoon B. Het zijn dan ook discussies waar geen eer aan te behalen valt. Alleen een heleboel verspilde energie en ergernis. Maar het is zoiets persoonlijks, dat het ook snel een gevoelig punt wordt.
Hoe haal je het in je hoofd!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:55 schreef Stormqueen het volgende:
Alleen als het natuurlijk bemest is geweest door een kat die biologische BARF krijgtquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:11 schreef kwakz0r het volgende:
Zoo ik heb wat gemist zie ik! Ik stond met mn bekkenaids in de keuken tomaten in te koken voor de passata en bonen af te halen en te blancheren ook voor de vriezer
Je moet wel wat doen voor een gratis verblijf in vakantiehuis los parentes! (Ik heb inmiddels denk ik 4kg tomaten opgekookt en door de zeef gedrukt en we hebben zeker evenveel kg snijbonen gesneden en 1,5 kg spekbonen geblancheerd en ingevroren. Om van de pompoenen en zacht zomerfruit maar niet te spreken)!
Het is er niet van overgegaan trouwens, maar dat had ik kunnen weten
Iemand nog een ekobio hapje?
Oh maar dat mag je echt niet zeggen... zo'n rel heb ik wel gezienquote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:58 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik gaf een beetje over in m'n mond, bedankt.
Had nog een foto geadd...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Alleen als het natuurlijk bemest is geweest door een kat die biologische BARF krijgt
hatseflats! Biologische recycling in haar puurste vorm!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Had nog een foto geadd...
Zeer bio, mijn vader bemest het zelf met z'n/onze eigen mest!
Spaart ook weer spoelwater uit weetje.
Van wie moet dat?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:19 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Even weer een vraagje. Sprong me in mijn hoofd na die brigade lol. Wat vinden jullie van het fenomeen dunstan babytaal? Wij moeten straks als we net thuis zijn met de kleine een dvd gaan kijken met de kraamzorg over babytaal. Ben ik nou ontaard dat ik dat niet wil en dit zie als je kind leren kennen en moeder instinct ontwikkelen?
Wel jammer, had je er beter wat lekkers kunnen plantenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:19 schreef kwakz0r het volgende:
Ja eh voor mensen denken dat we echt met mensenpoep mesten...er is niet eens bijgemest, wel compost van eigen composthoop door de originele grond gemengd. En dan krijg je blijkbaar 7 kg snijbonen uit 4 planten
Ik kan ook niet goed pillen slikken en ik heb de vitamines van Gravitamon gevonden. Redelijk klein en glad, en speciaal voor zwangerschap + borstvoedigsperiodequote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:33 schreef Risu het volgende:
Ik kom weer met een vraag.
Ik heb sinds een week of twee dat mijn stoelgang in zoverre vertraagd is, dat mijn maag niks meer kan hebben lijkt wel. Het komt er nog net niet uit, maar een halve maaltijd en ik zit propvol waarna het uren duurt voordat het wegzakt. Dan neem ik maar een rennie, dat helpt wel wat. Maar nou ben ik dus bang dat ik veel te weinig voedingsstoffen binnen krijg. Om te compenseren pak ik wat vaker fruit. (Een banaan past net in mijn maag, een appel met veel moeite). Maar ik dacht dat vitaminepillen wel zouden helpen. Ik ben alleen niet zo van die grote, en ze zijn allemaal zo giga![]()
Weet iemand een goeie die niet supergroot is, of een die ik in 2 kan doen ofzo?
Ik neem nu af en toe een kauwtablet van davitamon, maar daar zit dus wel vit a in 33% adh dus dan neem ik er ook maar 1 per dag max.
Komt toch wel goed weer he, die maag... Of blijft dit tot maart.![]()
Ik hoef niet zo nodig af te vallen namelijk.. En daar gaat het nu op lijken.
Ik had een mental image van je pa die z'n poep door de aarde stond te roeren en over de tomaten stond te piesenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:19 schreef kwakz0r het volgende:
Ja eh voor mensen denken dat we echt met mensenpoep mesten...er is niet eens bijgemest, wel compost van eigen composthoop door de originele grond gemengd. En dan krijg je blijkbaar 7 kg snijbonen uit 4 planten
ik zou gewoon lekker weigeren.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:21 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
dat bied de kraamzorg aan. Werd bij de intake verteld.
ik ga 3 dagen van te voren dus alles uitkakken en niks meer eten hequote:
Drie dagen voor de zwangerschap ja?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:27 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ik ga 3 dagen van te voren dus alles uitkakken en niks meer eten he
daar zat ik stiekemook al aan te denken, maar dat moet ik ook nog durven.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik zou gewoon lekker weigeren.
Of zeggen dat je geen DVD speler hebt
oh ik las weer te snel hequote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:27 schreef L-E het volgende:
[..]
Drie dagen voor de zwangerschap ja?
goeie sterke bak koffie bij de eerste wee is mijn planning. Misschien helpt het!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:27 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ik ga 3 dagen van te voren dus alles uitkakken en niks meer eten he
ik ben benieuwd!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:28 schreef Fee-nix het volgende:
jahoor, ik was spuit elf .
Nog maar wat over mezelf dan. Vandaag laatste keer vk, ben nu overgedragen aan de gyn.
Mijn ijzer was wat laag, dus heb floradix gehaald (durf niet aan de staaltabletten ivm obstipatie).
Verder was alles prima.
Bij het voelen aan de buik zei de vk nog: je maakt zeker niet zulke grote kindjes. * proest .
Deze schijnt iig niet zo groot te zijn. Ik geloof t als ik het zie .
Dan bel je nu op om te zeggen dat het je even niet zo lekker uit komt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:28 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
daar zat ik stiekemook al aan te denken, maar dat moet ik ook nog durven.ik zit ook al een week in de rats omdat mijn ouders hebben aangekondigd dat ze maandag een dagje komen. En heb daar helemaal geen zin in. Halfslachtige poging gedaan om te zeggen dat ik niet zo gezellig ben... en nou komen ze toch
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:26 schreef L-E het volgende:
Dus daar zit je dan, met je beurse onderkant waar de hechtingen net even te strak zijn gezet, gesloopt want pas bevallen, hormonaal want pas bevallen, gek wordend van de kruimels op de keukenvloer en dat stofje op die ene plint en je lekkende boobies en je man die geen ene fuck begrijpt van IETS, en dan 'moet' je gezellig met zn 3 een dvd gaan kijken over babytaal? For real?
Dus daar zit je dan, met je beurse onderkant waar de hechtingen net even te strak zijn gezet, gesloopt want pas bevallen, hormonaal want pas bevallen, gek wordend van de kruimels op de keukenvloer en dat stofje op die ene plint en je lekkende boobies en je man die geen ene fuck begrijpt van IETS, en dan 'moet' je gezellig met zn 3 een dvd gaan kijken over babytaal? For real?
Goed idee. ik laat mijn zus wel een infuusprikken met koffie erinquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:29 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
goeie sterke bak koffie bij de eerste wee is mijn planning. Misschien helpt het!
Vrij zeker... Maar mijn geheugen is natuurlijk niet wat het geweest isquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:35 schreef kwakz0r het volgende:
Je weet zeker dat je niet een stiekeme one night stand met een dwerg hebt gehad Fee?
Honger is "nèh"quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:28 schreef rebel-angel het volgende:
Ff snel gekeken gaat over de 5 huiltjes die je baby heeft?
Maar die leer je vanzelf toch ook wel onderscheiden.
En doet elke baby die honger heeft de wheee huil of zijn er ook die whaaa huilen![]()
Niet elke baby is hetzelfde toch.
Aan mij is het niet besteed in elk geval.
Wat een eikels, ik zou naar een ander gaanquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:34 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
heb vandaag een afspraak gemaakt met kraamzorg. nou, ze waren niet amused.. ze vonden dat ik laat was. ik heb me maanden geleden al aangemeld en als ik mailde voor een afspraak kreeg ik geen antwoord. Een brief gekregen dat je pas vanaf 5 maanden een afspraak mocht maken. Tja. Toen was ik niet in nederland... Kom op. het is niet dat ik morgen al lig te persen of zo
Zo eng is mn baby nou ook weer niet...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:03 schreef Heliotrope het volgende:
Ahw Feenix!
Ik net tranen in mijn ogen bij een babyfoto van gewoonmezelf![]()
Ik zat nog te denken aan mannen die laat in de zwangerschap nog op reis gaan. Ik voel me nu al een soort van aanhankelijk/willen dat hij in de buurt is(ik uit het niet maar ik voel het wel), wel vroeg dan.
Oh in dat geval...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:08 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nee, het gaat om een babyfoto van jou GM![]()
Mijn baby mag wel eens gaan indalen vind ik. Ze zit zo hoog met d'r kont, ik kan geen fijne lig-en zit houding meer bedenken,
Oh, en m'n voedingskussen is stuk. Balletjes all over the place (autocorrect maakt hier placenta van
)
![]()
Balletjes op je placentaquote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:08 schreef Tante_Soesa het volgende:
Nee, het gaat om een babyfoto van jou GM![]()
Mijn baby mag wel eens gaan indalen vind ik. Ze zit zo hoog met d'r kont, ik kan geen fijne lig-en zit houding meer bedenken,
Oh, en m'n voedingskussen is stuk. Balletjes all over the place (autocorrect maakt hier placenta van
)
![]()
ja daar is het nu wat laat voorquote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:06 schreef geppie het volgende:
[..]
Wat een eikels, ik zou naar een ander gaan
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:03 schreef Heliotrope het volgende:
Ahw Feenix!
Ik net tranen in mijn ogen bij een babyfoto van gewoonmezelf![]()
Ik zat nog te denken aan mannen die laat in de zwangerschap nog op reis gaan. Ik voel me nu al een soort van aanhankelijk/willen dat hij in de buurt is(ik uit het niet maar ik voel het wel), wel vroeg dan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |