quote:Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
Directe link naar kaart met vondsten en El Pianista in Google Mapsquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08
op basis van video EénVandaag, zie onderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe informatie:
Vindplaats schoen Lisanne (achter een boom in het gras)
Animatie van vondst rugzakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• (nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 – Fotoverslag
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spullen Lisanne en Kris - mee op de hike:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna en klimaat:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere vermissingen in het gebied:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Berovingen in het gebied rond Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lonely Planet-beschrijving El Pianista:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interessante docu over verdwalen in de jungle:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Links: Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Rechts: Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 21-08-2014 03:23:30 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Jullie discusieren over iets wat ik eigenlijk al heel lang zeg.
Ze sturen dus een appje over wat ze aan het doen zijn.
Het is voor mij dus onmogelijk te bedenken dat ze dat in de 10 of 11 dagen daarna misschien niet gedaan hebben.
Ze heeft een vriendje.
Tuurlijk ga je die sms-en in de hoop dat ie misschien aankomt als ze verdwaald zouden zijn 11 dagen lang.
I know, die gegevens zijn nog niet bekend gemaakt.
Maar Hans Kremers zou toch niet denken dat als ,laten we zeggen op 6 april ,er een berichtje is geprobeerd te versturen naar haar vriendje dat ze niet verdwaald waren![]()
En is er bekend wat voor water er in het flesje zat die in de rugzak zat?
Goed duidelijk kaartje trouwens mata![]()
![]()
Als ze het bericht op de Mirador verstuurd heeft wist ze ook dat je daar bereik hebt. En dan is het vreemd dat niet één van beide na de eerste mislukte noodoproep onmiddellijk is teruggelopen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat het berichtje verstuurd is net na 13:00 toen ze nog op de Mirador stonden en ~45 min later, lopend over het pad hadden ze geen bereik meer (althans als ze dezelfde provider hadden als Hans Kremers). Dus om 14:00 precies kan niet, maar misschien een klein tijdsverschilletje.
Ik hou het er vooralsnog op dat het bericht in de ochtend verstuurd is, en pas om 14:00 Panamese tijd aangekomen. Of om 7:00 plaatselijke tijd verstuurd en ommiddellijk aangekomen, 14:00 NL tijd.
"Hey schatje, ga zo lekker wandelen, mis je, x"
In het tweede geval hebben de ouders zich vergist in die video; ze klinken ook niet heel zeker van dat tijdstip. Bij de reconstructie van de wandeling noemen ze dat berichtje helemaal niet.Dan is 7 uur later nog niet zo vergezochtquote:Ik heb berichten van Whatsapp pas weken later ontvangen nadat ze verzonden waren.
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Die beautysalon is ganz nieuw voor me... Heb je een linkje?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:13 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik heb op gelezen, weet niet of dat waar is, dat het laatste contact van Kris met haar vriend vanuit de beautysalon was, waar Kris een massage kreeg. K&L hebben ook wel verteld dat ze gingen wandelen. Maar dat het contact op de mirador was, zonder iets daarover te vertellen gaat er bij mij niet in. Nee ik weet niet wat het bericht inhield, maar jij ook niet. Dus waar baseer jij je conclusies dan op.![]()
![]()
Maar hij heeft die informatie toch óók niet gekregen? Of ben ik nu gek aan het worden?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:15 schreef jackie12 het volgende:
Jullie discusieren over iets wat ik eigenlijk al heel lang zeg.
Ze sturen dus een appje over wat ze aan het doen zijn.
Het is voor mij dus onmogelijk te bedenken dat ze dat in de 10 of 11 dagen daarna misschien niet gedaan hebben.
Ze heeft een vriendje.
Tuurlijk ga je die sms-en in de hoop dat ie misschien aankomt als ze verdwaald zouden zijn 11 dagen lang.
I know, die gegevens zijn nog niet bekend gemaakt.
Maar Hans Kremers zou toch niet denken dat als ,laten we zeggen op 6 april ,er een berichtje is geprobeerd te versturen naar haar vriendje dat ze niet verdwaald waren![]()
![]()
Hij zegt letterlijk "het gebruik van de telefoons is dermate vreemd dat wij niet geloven in verdwalen"quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:18 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Maar hij heeft die informatie toch óók niet gekregen? Of ben ik nu gek aan het worden?![]()
Dan moet ik heel ver terug gaan zoeken, maar zal me best doen. In het eerste interview met de ouders vertelden zij ook dat de meiden eerst naar een beautysalon zouden gaan die dag. Zehadden hun ouders nog op het hart gedrukt dat het een betrouwbare salon was, geen vage tent.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:17 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Die beautysalon is ganz nieuw voor me... Heb je een linkje?![]()
Ja, ik vind het gebruik van de telefoons ook onwijs apart. Maar de vraag is dus: heeft Hans Kremers veel meer inzage in de telefoons gehad dan de informatie die wij nu hebben?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:19 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Hij zegt letterlijk "het gebruik van de telefoons is dermate vreemd dat wij niet geloven in verdwalen"![]()
Wij hebben 0 inzagequote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:20 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ja, ik vind het gebruik van de telefoons ook onwijs apart. Maar de vraag is dus: heeft Hans Kremers veel meer inzage in de telefoons gehad dan de informatie die wij nu hebben?
Hans Kremers nog geen 100% inzage maar klaarblijkelijk al wel genoeg om tot die conclusie te komen.
Had ik maar een vriendje bij het NFI...![]()
Nee. Hij heeft alleen gegevens ontvangen over de mislukte oproepen naar 911 en 112. Verder niets.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:20 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ja, ik vind het gebruik van de telefoons ook onwijs apart. Maar de vraag is dus: heeft Hans Kremers veel meer inzage in de telefoons gehad dan de informatie die wij nu hebben?Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Thanks, doe rustig aan hoor! Anders kijk ik 't interview nog wel even na straks. Domnivoor heeft wel een punt vind ik, als er geen acuut noodgeval was geweest en ze waren op het pad en wisten dat er bereik was, zo'n klein stukje verderop... dan zou je verwachten dat ze toch omkeren en het daar opnieuw proberen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:20 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dan moet ik heel ver terug gaan zoeken, maar zal me best doen. In het eerste interview met de ouders vertelden zij ook dat de meiden eerst naar een beautysalon zouden gaan die dag. Zehadden hun ouders nog op het hart gedrukt dat het een betrouwbare salon was, geen vage tent.![]()
Ik denk toch wel iets meer dan alleen datquote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:23 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nee. Hij heeft alleen gegevens ontvangen over de mislukte oproepen naar 911 en 112. Verder niets.![]()
Dat is het sowieso, hoe dan ook.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:17 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Als ze het bericht op de Mirador verstuurd heeft wist ze ook dat je daar bereik hebt. En dan is het vreemd dat niet één van beide na de eerste mislukte noodoproep onmiddellijk is teruggelopen.Ben ik met je eens.quote:Ik hou het er vooralsnog op dat het bericht in de ochtend verstuurd is, en pas om 14:00 Panamese tijd aangekomen. Of om 7:00 plaatselijke tijd verstuurd en ommiddellijk aangekomen, 14:00 NL tijd.
"Hey schatje, ga zo lekker wandelen, mis je, x"
In het tweede geval hebben de ouders zich vergist in die video; ze klinken ook niet heel zeker van dat tijdstip.Maar dat is met meer, ook die schoen "van Kris". Er wordt niet zo goed gecrosscheckt als wij hier in het topic met zijn allen doen natuurlijk.quote:Bij de reconstructie van de wandeling noemen ze dat berichtje helemaal niet.Zeker niet.quote:Dan is 7 uur later nog niet zo vergezochtThe only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Voor mijn gevoel worden de feiten nu een beetje teveel gebogen in de richting van een bepaald scenario. Is mijn persoonlijke mening hoorquote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is het sowieso, hoe dan ook.
[..]
Ben ik met je eens.
[..]
Maar dat is met meer, ook die schoen "van Kris". Er wordt niet zo goed gecrosscheckt als wij hier in het topic met zijn allen doen natuurlijk.
[..]
Zeker niet.![]()
![]()
Welk scenario dan?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:29 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel worden de feiten nu een beetje teveel gebogen in de richting van een bepaald scenario. Is mijn persoonlijke mening hoor
Als alle feiten van de tijden op de Mirador kloppen, zijn er 2 mogelijkheden:
- Het berichtje is verzonden net voor 14:00 (vanaf de Mirador) en komt rond 14:00 aan
- Het berichtje is verzonden (en ontvangen) rond 07:00 (Panama) = 14:00 (Nederland)The only limit is your own imagination
Ik wil even iets heel anders aanhalen.
Het valt me al een hele tijd op dat er door sommige users goede vragen worden gesteld waar helemaal geen antwoord op komt.
Is hier niks aan te doen? Jullie weten dat ik slecht ben met het gebruik van internet maar zou zoiets bv in de OP kunnen?
Goede vragen die dan blijven staan totdat er een goed antwoord op gegeven wordt.
Op die manier ben je dan denk ik ook bezig om niet alleen tegen elkaar in discussie te gaan maar ook met elkaar tot een bepaald antwoord te komen![]()
Massagesalon check. De ouders vertellen dat dit een van de laatste dingen is die zij hebben gehoord. Ze vertellen er niet bij of dit op de laatste dag is gebeurt, alleen dat het onder de laatste berichtjes viel. Vervolgens vertellen ze dat een van de meiden als laatste bericht aan haar vriend heeft gestuurd dat ze zouden gaan wandelen die dinsdag. Dus neem aan voor de wandeling.![]()
Voorbeeldje?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:34 schreef jackie12 het volgende:
Het valt me al een hele tijd op dat er door sommige users goede vragen worden gesteld waar helemaal geen antwoord op komt.The only limit is your own imagination
Als je een goede vraag hebt en je krijgt geen antwoord, kun je hem altijd nog een keertje quoten toch...?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:34 schreef jackie12 het volgende:
Ik wil even iets heel anders aanhalen.
Het valt me al een hele tijd op dat er door sommige users goede vragen worden gesteld waar helemaal geen antwoord op komt.
Is hier niks aan te doen? Jullie weten dat ik slecht ben met het gebruik van internet maar zou zoiets bv in de OP kunnen?
Goede vragen die dan blijven staan totdat er een goed antwoord op gegeven wordt.
Op die manier ben je dan denk ik ook bezig om niet alleen tegen elkaar in discussie te gaan maar ook met elkaar tot een bepaald antwoord te komen![]()
Ik kan me een lijstje herinneren Mata van jou waar wel 20 goede vragen op stonden van pas een paar dagen geleden.
Maar antwoorden worden er niet op gegeven![]()
Dat zijn jouw mogelijkheden. Er zijn er meer; bv de tijdlijn klopt niet en contact is wel om 14.00 plaatselijke tijd geweest. Er is ook niet bekend of het om een bericht ging met gelijk antwoord. Dus interactie op dat moment of 1 bericht met 1 of geen respons.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welk scenario dan?
- Het berichtje is verzonden net voor 14:00 (vanaf de Mirador) en komt rond 14:00 aan
- Het berichtje is verzonden (en ontvangen) rond 07:00 (Panama) = 14:00 (Nederland)![]()
verzonden voor de wandeling is dan logischerquote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welk scenario dan?
- Het berichtje is verzonden (en ontvangen) rond 07:00 (Panama) = 14:00 (Nederland)![]()
![]()
Even tussendoor; sprak vandaag een collega van me, die had uit een rivier hier in de buurt gedronken (ongewild, kreeg water binnen toen ie aan het raften was), die is superziek geworden doordat hij een of ander virus/bacterie via rattenpis binnengekregen had.
Scheelde maar een haartje. Zei ie.The only limit is your own imagination
De tijdlijn klopt niet? Maar die is opgesteld door de ouders, gebaseerd op de tijdstippen die uit de camera (Mirador & Quebrada 1) en telefoon (noodoproeppogingen) zijn gedaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:38 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat zijn jouw mogelijkheden. Er zijn er meer; bv de tijdlijn klopt niet en contact is wel om 14.00 plaatselijke tijd geweest. Er is ook niet bekend of het om een bericht ging met gelijk antwoord. Dus interactie op dat moment of 1 bericht met 1 of geen respons.
Waarom zou je die juist betwijfelen om 1 berichtje dat bewezen vertraagd aangekomen kan zijn goed te praten?The only limit is your own imagination
Sja, de antwoorden hebben we ook niet, maar de OP wordt een beetje te lang als we ook nog vele vragen erin gaan zetten.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:38 schreef jackie12 het volgende:
Ik kan me een lijstje herinneren Mata van jou waar wel 20 goede vragen op stonden van pas een paar dagen geleden.
Maar antwoorden worden er niet op gegeven
3 per topic dan, is dat een idee?
Wat zijn de 3 meest prangende vragen?The only limit is your own imagination
De meest prangende vraag voor mij is welke getuigen wij nog hebben voor 1 april.
Even uitgaande van jouw dag-eerder-hypothese, die ik erg overtuigend vind.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
1 - welke getuigen hebben we voor 1 april ~7:00-14:00?
2 - wat voor water (gebottled, kraan- of rivier-) zat er in het gevonden plastic 0,5 l flesje
3 - wat is er gebeurd?The only limit is your own imagination
- wat hebben de meiden gedaan 's avonds 31 maart
- hoe hebben ze de excursies geboekt
- zijn ze afgezien door "F"nog gezien door anderen 's ochtends bij hun hostel
-hoe wisten ze dat er geen gids beschikbaar was
-wat deed "F"bij hun hostel
- hoe is het bereik bij de Mirador(we gaan er nu allemaal vanuit omdat H Kremers 3 kwartier na de Mirador geen bereik meer had, dat als een vaststaan gegeven is wat natuurlijk kul is)
-was het nou de 1e of 2e quebrada waar de foto is gemaakt
- hoe zit het met de huiszoekingen
- hebben ze nou wel of niet gelunched met 2 jongens
plus jouw vragen Mata een paar dagen geleden en nog een heleboel meer!!![]()
De conclusie van het NFI was dat: als je er van uit gaat dat de klok op de camera goed was ingesteld, de foto op de mirador om 13.00 uur genomen was. De vraag is, werkte de klok nog tijdens het onderzoek, is vast te stellen dat die goed ingesteld was? Heb ik niets over gehoord. Ook ik heb alle respect voor de ouders maar hun visie wordt wel gestuurd door heftige emoties. Ze willen niets liever dan geloven dat hun dochter alles goed heeft gedaan. Dus als ze een strohalm aangereikt krijgen... "het bewijs" dat ze niet in de namiddag aan de wandeling zijn begonnen.Net zoals ze niet willen geloven dat de meiden verdwaald zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De tijdlijn klopt niet? Maar die is opgesteld door de ouders, gebaseerd op de tijdstippen die uit de camera (Mirador & Quebrada 1) en telefoon (noodoproeppogingen) zijn gedaan.
Waarom zou je die juist betwijfelen om 1 berichtje dat bewezen vertraagd aangekomen kan zijn goed te praten?![]()
Ik weet niet maar jij betwijfelt het onderzoek door het NFI? Dat terwijl de zonnestand op Lisannes foto overeenkomt met ~13:00?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:49 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
De conclusie van het NFI was dat: als je er van uit gaat dat de klok op de camera goed was ingesteld, de foto op de mirador om 13.00 uur genomen was. De vraag is, werkte de klok nog tijdens het onderzoek, is vast te stellen dat die goed ingesteld was? Heb ik niets over gehoord. Ook ik heb alle respect voor de ouders maar hun visie wordt wel gestuurd door heftige emoties. Ze willen niets liever dan geloven dat hun dochter alles goed heeft gedaan. Dus als ze een strohalm aangereikt krijgen... "het bewijs" dat ze niet in de namiddag aan de wandeling zijn begonnen.Net zoals ze niet willen geloven dat de meiden verdwaald zijn.
Ik snap niet dat je je aan 1 berichtje dan vastklampt en op basis daarvan het NFI gaat beschuldigen van amateurisme?The only limit is your own imagination
Regenwater kan ook. Leeg flesje zonder dop in de tas. Flinke plensbui erover. →Water in het flesje.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:45 schreef El_Matador het volgende:
2 - wat voor water (gebottled, kraan- of rivier-) zat er in het gevonden plastic 0,5 l flesjeQua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Vind ik iets te ver gaanquote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:49 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
De conclusie van het NFI was dat: als je er van uit gaat dat de klok op de camera goed was ingesteld, de foto op de mirador om 13.00 uur genomen was. De vraag is, werkte de klok nog tijdens het onderzoek, is vast te stellen dat die goed ingesteld was? Heb ik niets over gehoord. Ook ik heb alle respect voor de ouders maar hun visie wordt wel gestuurd door heftige emoties. Ze willen niets liever dan geloven dat hun dochter alles goed heeft gedaan. Dus als ze een strohalm aangereikt krijgen... "het bewijs" dat ze niet in de namiddag aan de wandeling zijn begonnen.Net zoals ze niet willen geloven dat de meiden verdwaald zijn.
ik begrijp heel goed dat je als ouder je een "romantisch"beeld kan hebben van je kind
vb. Bij mij in Groningen heeft een meisje 2 maanden geleden zelfmoord gepleegd door zichzelf op te hangen.
haar ouders vermoeden echter een misdrijf omdat hun dochter zoiets "nooit zou doen"
Ze willen dus dat haar lichaam wordt opgegraven voor nader onderzoek. Het OM wil niet maar de burgemeester vindt het goed.
2 opties
- ze heeft idd zelfmoord gepleegd
- het was wel een misdrijf zoals de ouders en vrienden denken
Ik ga er nog steeds vanuit dat Hans Kremers het beter weet dan wij![]()
Gepraat met Myriam Guerra naar ik begreep, dan moeten ze het wel verteld hebben wat ze de volgende dag zouden gaan doen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:49 schreef jackie12 het volgende:
- wat hebben de meiden gedaan 's avonds 31 maartGeen idee, Feliciano kende de meiden want hij zegt zelf in 1 van de video's dat hij ze nog groette die morgen.quote:- hoe hebben ze de excursies geboektEileen die ze op de kaart zag kijken?quote:- zijn ze afgezien door "F"nog gezien door anderen 's ochtends bij hun hostelVoor dat kippestukje naar de Mirador heb je geen gids nodig, waarom zouden ze die uberhaupt gewild hebben?quote:-hoe wisten ze dat er geen gids beschikbaar wasZoeken, logisch in een veel zorgzamere cultuur dan de kille Nederlandse?quote:-wat deed "F"bij hun hostelWaarom is dat "natuurlijk kul"?quote:- hoe is het bereik bij de Mirador(we gaan er nu allemaal vanuit omdat H Kremers 3 kwartier na de Mirador geen bereik meer had, dat als een vaststaan gegeven is wat natuurlijk kul is)1e, bij de 2e is juist geen foto gemaakt.quote:-was het nou de 1e of 2e quebrada waar de foto is gemaaktWhat about it?quote:- hoe zit het met de huiszoekingenDat kan dan alleen maandag 31 maart geweest zijn. Bij lunchtijd stonden ze al op de Mirador op 1 april.quote:- hebben ze nou wel of niet gelunched met 2 jongensThe only limit is your own imagination
Als ouder zijnde ben soms helemaal overtuigd van bepaalde dingen, die je kinderen nooit zouden doen,
Mijn kinderen zijn inmiddels volwassen en zo af en toe hoor ik ze nu dingen vertellen over vroeger die ik echt niet aan had zien komen...
Ik bedoel maar, je kan van de ouders geen neutraal overzicht verwachten. Het is denk ik goed dat ze een advocaat hebben genomen, die kan de dingen afstandelijk bekijken.![]()
Regenwater kan zeker. Maar had het flesje geen dop dan? En dan moet het flesje dus al die tijd rechtopgestaan hebben om water op te vangen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:51 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Regenwater kan ook. Leeg flesje zonder dop in de tas. Flinke plensbui erover. →Water in het flesje.The only limit is your own imagination
Ik twijfel niet aan het NFI. Lees dan zorgvuldig wat ik schrijf. En ik heb nog nooit van het NFI gehoord dat ze mededelingen gedaan hebben over de foto van Lisanne die in de media terecht is gekomen ,quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik weet niet maar jij betwijfelt het onderzoek door het NFI? Dat terwijl de zonnestand op Lisannes foto overeenkomt met ~13:00?
Ik snap niet dat je je aan 1 berichtje dan vastklampt en op basis daarvan het NFI gaat beschuldigen van amateurisme?
over de stand van de zon e.d. Dat verzin jij er bij.![]()
"De conclusie van het NFI was dat: als je er van uit gaat dat de klok op de camera goed was ingesteld, de foto op de mirador om 13.00 uur genomen was. De vraag is, werkte de klok nog tijdens het onderzoek, is vast te stellen dat die goed ingesteld was?"quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:00 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik twijfel niet aan het NFI. Lees dan zorgvuldig wat ik schrijf
Jij denkt dat het NFI niet kan zien of die klok nog werkte of niet goed ingesteld was? Die foto's krijgen een timestamp mee als ze gemaakt worden.Nee, ik "verzin" dat niet. Kijk die foto van Lisanne, hebben we topicslang een discussie over gehad.quote:En ik heb nog nooit van het NFI gehoord dat ze mededelingen gedaan hebben over de foto van Lisanne die in de media terecht is gekomen ,
over de stand van de zon e.d. Dat verzin jij er bij.The only limit is your own imagination
Dat zijn jouw beweringen, niet van het NFIquote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"De conclusie van het NFI was dat: als je er van uit gaat dat de klok op de camera goed was ingesteld, de foto op de mirador om 13.00 uur genomen was. De vraag is, werkte de klok nog tijdens het onderzoek, is vast te stellen dat die goed ingesteld was?"
Jij denkt dat het NFI niet kan zien of die klok nog werkte of niet goed ingesteld was? Die foto's krijgen een timestamp mee als ze gemaakt worden.
[..]
Nee, ik "verzin" dat niet. Kijk die foto van Lisanne, hebben we topicslang een discussie over gehad.![]()
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gepraat met Myriam Guerra naar ik begreep, dan moeten ze het wel verteld hebben wat ze de volgende dag zouden gaan doen?
Ik las juist dat ze pas op 1 april zijn gaan zoeken
[..]
Geen idee, Feliciano kende de meiden want hij zegt zelf in 1 van de video's dat hij ze nog groette die morgen.
Ik las juist dat ze dat geboekt hadden via Eileen en niet bij Feliciano rechtstreeks
[..]
Eileen die ze op de kaart zag kijken?
Nee dat was Feliciano in de ochtend van 1 april
[..]
Ik bedoel in de ochtend van 1 april. Niet op 2 april
Voor dat kippestukje naar de Mirador heb je geen gids nodig, waarom zouden ze die uberhaupt gewild hebben?
Er is gezegd dat ze zonder gids zijn gegaan omdat er door het reisbureau was gezegd dat er geen gids beschikbaar was
[..]
Zoeken, logisch in een veel zorgzamere cultuur dan de kille Nederlandse?
[..]
Waarom is dat "natuurlijk kul"?
Omdat "bereik"geen vaststaand gegeven is. Soms wel op een bepaald punt soms niet
[..]
1e, bij de 2e is juist geen foto gemaakt.
Baru dacht toch de 2e te herkennen?
[..]
What about it?
idd what about it dat "F" zijn huis is doorzocht?
[..]
Dat kan dan alleen maandag 31 maart geweest zijn. Bij lunchtijd stonden ze al op de Mirador op 1 april.![]()
![]()
Wat zijn mijn beweringen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:03 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat zijn jouw beweringen, niet van het NFI
Ik vroeg je waarom je denkt dat het NFI onvolledig onderzoek gedaan zou hebben door die mogelijkheden die jij stelt niet te bekijken?The only limit is your own imagination
FOK! jij alleen mobiel dat je niet kan quoten? [quote ] gequote tekst [/quote ] (zonder spaties) om de tekst zetten helpt.quote:Ja, logisch, dat was de dag van hun verdwijning. Ik snap je vraag niet?quote:Ik las juist dat ze pas op 1 april zijn gaan zoekenZe moeten Feliciano gesproken hebben voor de andere boekingen, vermoedelijk maandagmorgen 31 maart.quote:Ik las juist dat ze dat geboekt hadden via Eileen en niet bij Feliciano rechtstreeksIk las dat Eileen ze hoorde praten en begreep dat ze de El Pianista wilden doen? Zou weer vreemd zijn met de hypothese dat ze de vorige dag het eerste stukje al gedaan hebben.quote:Nee dat was Feliciano in de ochtend van 1 aprilWat bedoel je? Op 2 april waren ze al verdwaald.quote:Ik bedoel in de ochtend van 1 april. Niet op 2 aprilDat is 1 bericht idd. Waren er niet ook andere berichten die zeiden dat ze gewoon zonder gingen?quote:Er is gezegd dat ze zonder gids zijn gegaan omdat er door het reisbureau was gezegd dat er geen gids beschikbaar wasAchter de Mirador gaat het pad naar beneden, op een gegeven moment kun je geen mast meer bereiken die ten zuiden van de waterscheiding staan.quote:Omdat "bereik"geen vaststaand gegeven is. Soms wel op een bepaald punt soms nietZou kunnen, maar die ouders stonden met de foto in de hand bij de quebrada, met een heel zoekteam eromheen. Lijkt me sterk dat ze dan de verkeerde quebrada aanhalen, niet?quote:Baru dacht toch de 2e te herkennen?Lijkt me wel logisch toch? Het enige beetje serieuze speurwerk dat door de politie gedaan is?quote:idd what about it dat "F" zijn huis is doorzocht?
[ Bericht 62% gewijzigd door El_Matador op 21-08-2014 03:11:03 ]The only limit is your own imagination
GVD ik zie het Wat doe ik verkeerd ???quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
FOK! jij alleen mobiel dat je niet kan quoten? [quote ] gequote tekst [/quote ] (zonder spaties) om de tekst zetten helpt.![]()
Ik weet niet waarom dat gebekvecht elke keer nodig is, mata jij ziet zaken anders dan ik. Ik houd nog alle opties open, maar is dit forum niet groot genoeg voor verschillende inzichten? Doe jij jouw ding, doe ik het mijne.![]()
De dop kan los in de tas gezeten hebben. Er is daar in twee maanden enorm veel regen gevallen. Zelfs een liggend flesje vangt nog wel wat op.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Regenwater kan zeker. Maar had het flesje geen dop dan? En dan moet het flesje dus al die tijd rechtopgestaan hebben om water op te vangen?
Is het flesje überhaupt wel onderzocht?
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Is er en foto van het waterflesje? In de eerste berichten (ik ben terug gaan zoeken) sprak men over een leeg waterflesje. Geen idee of dat klopt hoorquote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:08 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De dop kan los in de tas gezeten hebben. Er is daar in twee maanden enorm veel regen gevallen. Zelfs een liggend flesje vangt nog wel wat op.
Is het flesje überhaupt wel onderzocht?![]()
Gebekvecht? Ik stel je gewoon vragen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:06 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik weet niet waarom dat gebekvecht elke keer nodig is, mata jij ziet zaken anders dan ik. Ik houd nog alle opties open, maar is dit forum niet groot genoeg voor verschillende inzichten? Doe jij jouw ding, doe ik het mijne.
The only limit is your own imagination
Goede vraag he !quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:08 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De dop kan los in de tas gezeten hebben. Er is daar in twee maanden enorm veel regen gevallen. Zelfs een liggend flesje vangt nog wel wat op.
Is het flesje überhaupt wel onderzocht?
Stelde m vanmiddag ook al:
Ouder1 zei:
Waarom neem je pas iets aan nadat ik zeg dat ik uit de zorg kom?
Ik ben 12 jaar nachthoofd geweest, heb trainingen gegeven aan brandweer en ambulance personeel en heb naast die nachtdiensten (7 op 7 af) op de internationale ambulance gezeten.
Eerlijk is eerlijk Ouder1, nu ik weet dat jij ervaringsdeskundige in de zorg hebt neem ik idd op dat vlak eerder dingen van je aan dan voordat ik dat wist.
Datzelfde geldt voor Mata zijn vakgebied.
Ik zeg al tijden dat de waarheid uit de rugzak zal komen.
Zodra er bekend is of er idd nog wel of niet geprobeerd is te bellen (of sms-en) naar het thuisfront/geliefden en er wel of niet een afscheidsboodschap is achtergelaten.
Het ontbreken van beiden bij verdwalen gaat er bij mij niet in.
Wat ik me echter net ook bedacht is dat het eigenlijk veel simpeler kan!
-er zat een flesje water in de rugzak meegenomen natuurlijk vanaf de hostel.Die zat nog halfvol toen de rugzak werd gevonden.
Mocht blijken (zijn die resultaten al bekend?) dat daar puur water in zit dan is het voor mij onmogelijk dat kris en Lisanne nog 10 of 11 dagen geleefd hebben.
Dat water hadden ze dan natuurlijk al lang opgedronken!
Mijn conclusie: bij puur water zijn de meiden op 1 april al overleden
Of vergeet ik iets?![]()
Dat is een goeie inderdaad. Er is in dit topic een keer gezegd dat er water in zat. Is dat wel zo?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:11 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Is er en foto van het waterflesje? In de eerste berichten (ik ben terug gaan zoeken) sprak men over een leeg waterflesje. Geen idee of dat klopt hoorQua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Jackie, als je zulke harde woorden als "conclusie" gebruikt, is het niet jouw idee?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:11 schreef jackie12 het volgende:
Mocht blijken (zijn die resultaten al bekend?) dat daar puur water in zit dan is het voor mij onmogelijk dat kris en Lisanne nog 10 of 11 dagen geleefd hebben.
Dat water hadden ze dan natuurlijk al lang opgedronken!
Mijn conclusie: bij puur water zijn de meiden op 1 april al overleden
Of vergeet ik iets?[/b]
Als ze op 1 april al omgekomen zijn:
- moeten ze minstens laag genoeg gekomen zijn om het stroomgebied van de rivier te bereiken
- moet de rugzak dus vele kilometers hebben afgelegd (zonder de inhoud te beschadigen)The only limit is your own imagination
je begrijpt wel wat ik bedoel. Als het flesje wat gevonden is in de rugzak nog halfvol zit met water wat gekocht is in de winkel dan is het voor mij uit te sluiten dat zij nog lang geleefd hebben vanaf 1 april.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jackie, als je zulke harde woorden als "conclusie" gebruikt, is het niet jouw idee?
Als ze op 1 april al omgekomen zijn:
- moeten ze minstens laag genoeg gekomen zijn om het stroomgebied van de rivier te bereiken
- moet de rugzak dus vele kilometers hebben afgelegd (zonder de inhoud te beschadigen)![]()
Ja zo kan je het ook zien. Maar we kunnen eindeloos discusseren over bepaalde zaken zoals de echtheid van de foto van Lisanne (nooit bevestigd) en dus ook de tijdlijn. Hebben we verschillende inzichten in en als jij nou doorborduurt op jouw inzicht en ik op het mijne, dan lopen we niet allemaal in dezelfde richting. Dat is toch het idee van een forum? En voor alle duidelijkheid, er is wel een echte foto van Kris en Lisanne op de mirador die door het NFI onderzocht is, alleen is dat volgens mij niet de foto die bij ons bekend is.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gebekvecht? Ik stel je gewoon vragen?![]()
Tuurlijk, maar hoe verklaar je dan die noodoproepen en de "foto's"?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:18 schreef jackie12 het volgende:
[..]
je begrijpt wel wat ik bedoel. Als het flesje wat gevonden is in de rugzak nog halfvol zit met water wat gekocht is in de winkel dan is het voor mij uit te sluiten dat zij nog lang geleefd hebben vanaf 1 april.The only limit is your own imagination
Zie mijn eerder opmerking over "samen" tot antwoorden te komen ipv "tegen 'elkaar te discusierenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:18 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja zo kan je het ook zien. Maar we kunnen eindeloos discusseren over bepaalde zaken zoals de echtheid van de foto van Lisanne (nooit bevestigd) en dus ook de tijdlijn. Hebben we verschillende inzichten in en als jij nou doorborduurt op jouw inzicht en ik op het mijne, dan lopen we niet allemaal in dezelfde richting. Dat is toch het idee van een forum? En voor alle duidelijkheid, er is wel een echte foto van Kris en Lisanne op de mirador die door het NFI onderzocht is, alleen is dat volgens mij niet de foto die bij ons bekend is.![]()
Een foto van de dames samen? Met een zelfontspanner gemaakt dan? Selfie?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:18 schreef Grijzemassa het volgende:
En voor alle duidelijkheid, er is wel een echte foto van Kris en Lisanne op de mirador die door het NFI onderzocht is, alleen is dat volgens mij niet de foto die bij ons bekend is.
Denk je niet dat het NFI alle foto's onderzocht heeft? Dus ook die, die Martijn Froon op zijn Facebook zette?The only limit is your own imagination
Ding dong.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar hoe verklaar je dan die noodoproepen en de "foto's"?
Als het water wat in de fles zit gekocht is in de winkel en ze zouden nog 11 dagen geleefd hebben dan hadden ze dat natuurlijk al lang opgedronken
Als ze verdwaald zouden zijn dan was dat water dus op en hadden ze dat flesje gevuld met rivierwater.
Als er dus geen rivierwater in zit maar spa/barleduc/marie-antoinette of wat dan ook dan zijn in mijn optiek de noodoproepen en de 90 fotoos gemaakt door anderen![]()
Wat een conclusies weer, ik heb het niet gehad over een foto samen of apart. Want dat weten we niet. Die foto van de Facebook pagina kan ondertussen ook onderzocht zijn maar dat hoeven wij niet perse te weten dan. Maar ik ga nog steeds uit van het idee dat Martijn een mooie foto heeft samengesteld ter nagedachtenis van Lisanne. En het NFI dat ook weet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een foto van de dames samen? Met een zelfontspanner gemaakt dan? Selfie?
Denk je niet dat het NFI alle foto's onderzocht heeft? Dus ook die, die Martijn Froon op zijn Facebook zette?![]()
Ik neem aan dat men dat water gelijk geanalyseerd heeft, zo dom zullen de Prutsers toch niet geweest zijn? Er is alleen niet over gepubliceerd.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:23 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ding dong.
Als het water wat in de fles zit gekocht is in de winkel en ze zouden nog 11 dagen geleefd hebben dan hadden ze dat natuurlijk al lang opgedronken
Als ze verdwaald zouden zijn dan was dat water dus op en hadden ze dat flesje gevuld met rivierwater.
Als er dus geen rivierwater in zit maar spa/barleduc/marie-antoinette of wat dan ook dan zijn in mijn optiek de noodoproepen en de 90 fotoos gemaakt door anderen
Als jouw idee klopt, dat er gekocht water in het flesje zat, dan hebben dus anderen die telefoons snel gevonden ("in de dagen na 1 april zijn herhaaldelijk noodoproeppogingen gedaan") en ermee gaan bellen. Waarom zou de vinder noodnummers gaan bellen in een gebied waar ie van weet geen bereik te hebben?
Waarom die foto's? Wat betekent dat dan?
En dan nog noodoproepen op 11 april, ook weer door "de onbekende vinder"?The only limit is your own imagination
Ik weet niet of je prikkelbaar bent, het is al laat bij jou, maar ik trek toch geen conclusies? Ik stel vragen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:25 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wat een conclusies weer, ik heb het niet gehad over een foto samen of apart. Want dat weten we niet. Die foto van de Facebook pagina kan ondertussen ook onderzocht zijn maar dat hoeven wij niet perse te weten dan. Maar ik ga nog steeds uit van het idee dat Martijn een mooie foto heeft samengesteld ter nagedachtenis van Lisanne. En het NFI dat ook weet.
Is het niet vreemd dat Martijn Froon een foto van Lisanne plakt op de Mirador als ze toch op de Mirador zijn geweest en Lisanne vast gefotografeerd is? Waarom moet de foto dan 'nep' zijn? Ze waren er toch die dag? De ouders zeggen het ook?The only limit is your own imagination
Quote Mata:Ik neem aan dat men dat water gelijk geanalyseerd heeft, zo dom zullen de Prutsers toch niet geweest zijn?
Ik kijk nergens meer van op!
ls jouw idee klopt, dat er gekocht water in het flesje zat, dan hebben dus anderen die telefoons snel gevonden ("in de dagen na 1 april zijn herhaaldelijk noodoproeppogingen gedaan") en ermee gaan bellen. Waarom zou de vinder noodnummers gaan bellen in een gebied waar ie van weet geen bereik te hebben?
En dan nog noodoproepen op 11 april, ook weer door "de onbekende vinder"?
Nee ik denk dan dus dat er een misdrijf heeft plaatsgevonden op 1 april een uur na de 1e quebrada![]()
Ok, goed punt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:31 schreef jackie12 het volgende:
Quote Mata:Ik neem aan dat men dat water gelijk geanalyseerd heeft, zo dom zullen de Prutsers toch niet geweest zijn?
Ik kijk nergens meer van op!Maar dan was er dus geen vinder? Een misdadiger die expres 911 (en 112, hoe weet ie dat nummer?) gaat zitten intoetsen? En alle spulletjes netjes in de rugzak achterlaat om gevonden te worden? En, ik blijf dat echt het vaagste vinden van een misdrijfscenario, de makkelijke dollars niet even meeneemt?quote:ls jouw idee klopt, dat er gekocht water in het flesje zat, dan hebben dus anderen die telefoons snel gevonden ("in de dagen na 1 april zijn herhaaldelijk noodoproeppogingen gedaan") en ermee gaan bellen. Waarom zou de vinder noodnummers gaan bellen in een gebied waar ie van weet geen bereik te hebben?
En dan nog noodoproepen op 11 april, ook weer door "de onbekende vinder"?
Nee ik denk dan dus dat er een misdrijf heeft plaatsgevonden op 1 april een uur na de 1e quebradaThe only limit is your own imagination
Nee ik ben niet prikkelbaar. Ik heb die vraag al eerder aan je beantwoord en wil het best nog een keer doen hoor. Ik kan me goed voorstellen dat de familie van Lisanne wellicht de laatste foto of foto's van Lisanne niet met het publiek wil delen. Ze hebben er voor gekozen om niet meer in de publiciteit te treden. De ouders van Kris willen zaken verder uitzoeken en daarom was het nuttig om de foto van Kris wel met het publiek te delen. Ik denk dat ze dat anders ook niet gedaan hadden.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik weet niet of je prikkelbaar bent, het is al laat bij jou, maar ik trek toch geen conclusies? Ik stel vragen.
Is het niet vreemd dat Martijn Froon een foto van Lisanne plakt op de Mirador als ze toch op de Mirador zijn geweest en Lisanne vast gefotografeerd is? Waarom moet de foto dan 'nep' zijn? Ze waren er toch die dag? De ouders zeggen het ook?![]()
Ok, ik volg je.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:35 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee ik ben niet prikkelbaar. Ik heb die vraag al eerder aan je beantwoord en wil het best nog een keer doen hoor. Ik kan me goed voorstellen dat de familie van Lisanne wellicht de laatste foto of foto's van Lisanne niet met het publiek wil delen. Ze hebben er voor gekozen om niet meer in de publiciteit te treden. De ouders van Kris willen zaken verder uitzoeken en daarom was het nuttig om de foto van Kris wel met het publiek te delen. Ik denk dat ze dat anders ook niet gedaan hadden.
Al weet ik niet of je een Facebook en een herdenkingsdienstfoto als een "met het publiek delen" moet zien, maar goed, jouw idee.
Vergeet mijn F scenario.
Maar probeer je een klein beetje te vinden in een misdrijf scenario.
Stel, ik zeg stel
- dat straks naar buiten komt dat er niet gebeld is naar huis, vriendjes maar alleen naar 911 en 112
- dat straks naar buiten komt dat er geen bericht is achtergelaten voor de geliefden
- dat het water hetzelfde water is wat er ook in hoort te zitten en gekocht is in de winkel
Dan is een verdwaalscenario toch ondenkbaar?
dan heeft in mij optiek de dader(s) het er uit willen laten zien als een verdwaling.![]()
Het blijft onduidelijk hoe het zit met de waterfles. In de eerste berichten werd gesproken over een lege waterfles, later heb ik ook gelezen dat er rivierwater in zat. Maar ik weet niet of dat ergens bevestigd is.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:40 schreef jackie12 het volgende:
Vergeet mijn F scenario.
Stel, ik zeg stel
- dat straks naar buiten komt dat er niet gebeld is naar huis, vriendjes maar alleen naar 911 en 112
- dat straks naar buiten komt dat er geen bericht is achtergelaten voor de geliefden
- dat het water hetzelfde water is wat er ook in hoort te zitten en gekocht is in de winkel
dan heeft in mij optiek de dader(s) het er uit willen laten zien als een verdwaling.![]()
Dan heb ik tussendoor ook even een vraag Mata.
weet niet of een geoloog dat ook weet, maar als je een monster neemt van water. Is dan het verschil aan te tonen van water uit de rivier, een quebrada, kraanwater of kun je dat zo goed onderscheiden dat zelf het water in een rivier op punt 1 anders is dan op punt 2 bv 3 km verderop?![]()
Dat probeer ik ook, daarom stel ik vragen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:40 schreef jackie12 het volgende:
Stel, ik zeg stel
dan heeft in mij optiek de dader(s) het er uit willen laten zien als een verdwaling.
Stel dat dat allemaal waar is, ja, dan lijkt een verdwaling minder logisch. Toch, waarom zou een (Panamese?) crimineel 112 bellen? Dat hebben de ouders wel bevestigd trouwens, die oproeppogingen naar 112, het Nederlandse noodnummer.
Geen bericht achtergelaten vind ik ook vaag. Kan zijn dat de paniek/stress te groot was dat ze dat ueberhaupt niet gedaan hebben. Kan ook nog dat ze het in een hallucinerende bui juist weer gewist heeft/hebben.
Als de dames ook elkaar kwijt waren, lijkt het niet achterlaten van een afscheidsboodschap misschien weer logischer?The only limit is your own imagination
Kraanwater natuurlijk wel. Neem aan dat je genoeg aan die watermonsters kan zien idd. Waar het exact vandaan komt zal misschien lastig zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:45 schreef jackie12 het volgende:
weet niet of een geoloog dat ook weet, maar als je een monster neemt van water. Is dan het verschil aan te tonen van water uit de rivier, een quebrada, kraanwater of kun je dat zo goed onderscheiden dat zelf het water in een rivier op punt 1 anders is dan op punt 2 bv 3 km verderop?
Het is sowieso vaag dat daar niks over bekendgemaakt is.
Zelfs als het waterflesje leeg was, zijn er nog druppeltjes waar je onderzoek op kan verrichten.The only limit is your own imagination
Tis een uur later dan dat ik dacht. trusten allemaalquote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kraanwater natuurlijk wel. Neem aan dat je genoeg aan die watermonsters kan zien idd. Waar het exact vandaan komt zal misschien lastig zijn.
Het is sowieso vaag dat daar niks over bekendgemaakt is.
Zelfs als het waterflesje leeg was, zijn er nog druppeltjes waar je onderzoek op kan verrichten.![]()
Dat overkomt Panamese Prutsers ook wel es.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:48 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Tis een uur later dan dat ik dacht. trusten allemaal
Buenas noches.The only limit is your own imagination
Ohja, even ter info (het schiet me opeens te binnen).
Met een iPhone kan je bij bijv. WhatsApp geen berichten versturen als je geen internettoegang hebt (je kan dan niet op 'send' drukken).
In het geval van iMessage is het volgens mij zo dat wanneer het bericht nier verzonden kan worden er een uitroepteken bij komt te staan. Je moet daar vervolgens op klikken als je het verzenden opnieuw wil proberen.
Het is dus niet zo als bij de Android telefoons, dat je gewoon vanalles kan typen en dat het wel verzonden wordt tegen de tijd dat je ergens een keer bereik hebt (soort wachtrij).
Correct me if I'm wrong. iPhone is mijn werktelefoon, gebruik 'm niet zo vaak als mn Android, dus heb er ook niet superveel verstand van.
Maar, dit zou dus een verklaring kunnen zijn voor waarom Kris haar vriendje nietmeer iets heeft gestuurd.![]()
Dank, goeie info!. Ik heb Android dus was er niet mee bekend.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 04:00 schreef Physsic het volgende:
Ohja, even ter info (het schiet me opeens te binnen).
Met een iPhone kan je bij bijv. WhatsApp geen berichten versturen als je geen internettoegang hebt (je kan dan niet op 'send' drukken).
In het geval van iMessage is het volgens mij zo dat wanneer het bericht nier verzonden kan worden er een uitroepteken bij komt te staan. Je moet daar vervolgens op klikken als je het verzenden opnieuw wil proberen.
Het is dus niet zo als bij de Android telefoons, dat je gewoon vanalles kan typen en dat het wel verzonden wordt tegen de tijd dat je ergens een keer bereik hebt (soort wachtrij).
Correct me if I'm wrong. iPhone is mijn werktelefoon, gebruik 'm niet zo vaak als mn Android, dus heb er ook niet superveel verstand van.
Maar, dit zou dus een verklaring kunnen zijn voor waarom Kris haar vriendje nietmeer iets heeft gestuurd.The only limit is your own imagination
Aub.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 04:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank, goeie info!. Ik heb Android dus was er niet mee bekend.Zal er 'morgen' nog even iets dieper induiken.
Een iPhone heeft ook niet echt een 'mijn bestanden', zoals Android en Windows dat bijvoorbeeld wel hebben. Dus je kan ook geen notities als textbestanden opslaan op 'dè harddisk'. Alle notities/documenten/etc kunnen alleen opgeslagen worden in een daarvoorbestemde app. Ik denk dat die data een stuk lastiger terug te halen is, dan wanneer het gewoon als tekst- of pdf-bestand wordt opgeslagen op een 'harddisk'. (Dit geldt trouwens niet voor foto's)![]()
Goed punt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 04:08 schreef Physsic het volgende:
Een iPhone heeft ook niet echt een 'mijn bestanden', zoals Android en Windows dat bijvoorbeeld wel hebben.Filmpje kan wel natuurlijk.quote:Dus je kan ook geen notities als textbestanden opslaan op 'dè harddisk'. Alle notities/documenten/etc kunnen alleen opgeslagen worden in een daarvoorbestemde app. Ik denk dat die data een stuk lastiger terug te halen is, dan wanneer het gewoon als tekst- of pdf-bestand wordt opgeslagen op een 'harddisk'. (Dit geldt trouwens niet voor foto's)The only limit is your own imagination
Ohja, klopt! Video's ook inderdaad.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 04:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goed punt.
[..]
Filmpje kan wel natuurlijk.
En ik weet niet hoe het zit met ouderwets SMSen, want daar wordt die iMessage app ook voor gebruikt. Maar het is niet zo dat die automatisch naar SMS overstapt als er geen internet is. Als je echt wil SMSen moet je dat volgens mij ergens instellen eerst.![]()
Scheelt denk ik wel flink dat de telefoon(s) en camera in de rugtas zaten. Dan is er tenminste nog enige kans dat de printplaat/chips etc. niet door vochtschade volledig verwoest zouden zijn.![]()
Zo lang ze vochtig zijn gebleven is er geloof ik niet zo veel aan de hand. Pas als het gaat drogen begint alles indd te oxideren.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 04:16 schreef erik013 het volgende:
Scheelt denk ik wel flink dat de telefoon(s) en camera in de rugtas zaten. Dan is er tenminste nog enige kans dat de printplaat/chips etc. niet door vochtschade volledig verwoest zouden zijn.![]()
Was die rivier al door bewoond gebied gekomen? Of, zoals in het gebied waar de meiden moeten zijn geweest, nog niet in contact geweest met mensen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:39 schreef El_Matador het volgende:
Even tussendoor; sprak vandaag een collega van me, die had uit een rivier hier in de buurt gedronken (ongewild, kreeg water binnen toen ie aan het raften was), die is superziek geworden doordat hij een of ander virus/bacterie via rattenpis binnengekregen had.
Scheelde maar een haartje. Zei ie.![]()
Dat weet ik niet, ik was er niet bij. Het is niet dik bevolkt daar, beetje vergelijkbaar met de Boquetekant van de berg.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Was die rivier al door bewoond gebied gekomen? Of, zoals in het gebied waar de meiden moeten zijn geweest, nog niet in contact geweest met mensen?The only limit is your own imagination
Er is een foto van een kookles, was dat in Bocas of in Boquete?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:49 schreef jackie12 het volgende:
- wat hebben de meiden gedaan 's avonds 31 maart
Ze hebben in het ieder geval bij hun gastvrouw op de bank gezeten.Bij de taalschool, ws bij Eileenquote:- hoe hebben ze de excursies geboektHun gastvrouw? Ik las dat die ook ontbijt maakte?quote:- zijn ze afgezien door "F"nog gezien door anderen 's ochtends bij hun hostelVan de taalschoolquote:-hoe wisten ze dat er geen gids beschikbaar wasDie staat toch naast de taalschool van waar de toer zou beginnen?quote:-wat deed "F"bij hun hostel1equote:-was het nou de 1e of 2e quebrada waar de foto is gemaaktBij wie?quote:- hoe zit het met de huiszoekingenOp dinsdag? Niet.quote:- hebben ze nou wel of niet gelunched met 2 jongensWas dat niet mijn lijstje?quote:plus jouw vragen Mata een paar dagen geleden en nog een heleboel meer!!![]()
Bocas.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er is een foto van een kookles, was dat in Bocas of in Boquete?Er waren meer lijstjes.quote:Was dat niet mijn lijstje?The only limit is your own imagination
Zouden ze de dop er dan opgedaan hebben voor de foto?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:51 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Regenwater kan ook. Leeg flesje zonder dop in de tas. Flinke plensbui erover. →Water in het flesje.![]()
Waarom moet dat?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:05 schreef El_Matador het volgende:
Ze moeten Feliciano gesproken hebben voor de andere boekingen, vermoedelijk maandagmorgen 31 maart.
het lijkt mij een heel normale gang van zaken dat de taalschool dat geheel zelf regelt. Een student wil een tour, spreekt met de taalschool wat af die de agenda van Feliciano kent. Taalschool belt Feliciano (dat is ook ergens in een bron genoemd). Dan is er geen contact met Feliciano en de student maar zit de taalschool er tussen. Die zal daar ook wel een graantje van meepikken.![]()
Feliciano zegt in een van de video's in de OP dat hij "ze nog groette die ochtend" (onduidelijk is welke ochtend dat is). Hij heeft nergens aangegeven ze NIET te kennen, juist het omgekeerde.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom moet dat?
het lijkt mij een heel normale gang van zaken dat de taalschool dat geheel zelf regelt. Een student wil een tour, spreekt met de taalschool wat af die de agenda van Feliciano kent. Taalschool belt Feliciano (dat is ook ergens in een bron genoemd). Dan is er geen contact met Feliciano en de student maar zit de taalschool er tussen. Die zal daar ook wel een graantje van meepikken.The only limit is your own imagination
Bekijk die icoontjes direct boven het invoerveld eens. Ga daar eens mee spelen en voer dan niet in maar kijk met 'Preview' wat ze doen.quote:![]()
Het is heel goed mogelijk om kraanwater of gekocht water te analyseren. Rivierwater en de exacte plek waar dat uit de rivier is gehaald is moeilijker en afhankelijk van de omgeving. Als er bijvoorbeeld langs de rivier op een bepaalde plek kunstmest is gebruikt en je vindt sporen van kunstmest in het water, dan weet je dat je op die plek of verder moet zijn. Hetzelfde als wanneer een zijrivier een specifieke bodem/grond heeft; vind je daar sporen van dan komt het uit die zijrivier of na het punt dat die in de rivier uitkwam. Zolang de omgevingsfactoren echter hetzelfde zijn lijkt me dat echter zo goed als onmogelijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:45 schreef jackie12 het volgende:
weet niet of een geoloog dat ook weet, maar als je een monster neemt van water. Is dan het verschil aan te tonen van water uit de rivier, een quebrada, kraanwater of kun je dat zo goed onderscheiden dat zelf het water in een rivier op punt 1 anders is dan op punt 2 bv 3 km verderop?![]()
Op mijn eenvoudige toestel kan ik ook geen tekstberichten achterlaten. Als ik dan een boodschap zou willen achterlaten op mijn telefoon terwijl ik geen bereik heb, dan zou ik dat doen met een sms die in de wachtrij komt of met de agendafunctie.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 04:08 schreef Physsic het volgende:
[..]
Aub.Zal er 'morgen' nog even iets dieper induiken.
Een iPhone heeft ook niet echt een 'mijn bestanden', zoals Android en Windows dat bijvoorbeeld wel hebben. Dus je kan ook geen notities als textbestanden opslaan op 'dè harddisk'. Alle notities/documenten/etc kunnen alleen opgeslagen worden in een daarvoorbestemde app. Ik denk dat die data een stuk lastiger terug te halen is, dan wanneer het gewoon als tekst- of pdf-bestand wordt opgeslagen op een 'harddisk'. (Dit geldt trouwens niet voor foto's)![]()
Dat is geen bewijs dat hij ze kende. Hij komt op de taalschool, het is rustig (stikt niet van de mensen) en hij passeert twee jonge vrouwen. Hij groet ze. Wie weet vermoedde hij wel dat het Kris en Lisanne waren. Hij wist tenslotte dat twee Nederlandse meiden bij hem geboekt hadden.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Feliciano zegt in een van de video's in de OP dat hij "ze nog groette die ochtend" (onduidelijk is welke ochtend dat is). Hij heeft nergens aangegeven ze NIET te kennen, juist het omgekeerde.
Zeker een gids die een deal heeft met die taalschool, zal vriendelijk en beleefd zijn tegen iedere student die hij daar tegen komt en ze dus groeten. De kans is namelijk aanwezig dat ze later met hem een tour doen en dan wil je niet als botterik een indruk hebben achtergelaten.
InB4; "Hoe wist hij dan dat zij het waren: Na de vermissing zullen hem vast foto's getoond zijn, en/of hij vroeg zichzelf meteen af of zij dat waren. Hoeveel studenten zijn er tenslotte tegelijk op de taalschool? Dan kan hij dat gecheckt hebben bij bijvoorbeeld Eileen.![]()
Nee, hij heeft het specifiek over Kris en Lisanne. Zie de video, staat ergens onderaan in de OP, "daar waar Feliciano aan het woord komt".quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is geen bewijs dat hij ze kende. Hij komt op de taalschool, het is rustig (stikt niet van de mensen) en hij passeert twee jonge vrouwen. Hij groet ze. Wie weet vermoedde hij wel dat het Kris en Lisanne waren. Hij wist tenslotte dat twee Nederlandse meiden bij hem geboekt hadden.
Jij zit nu je eigen aannames te gebruiken om primaire data te ontkennen?"zal", "kans is namelijk"...quote:Zeker een gids die een deal heeft met die taalschool, zal vriendelijk en beleefd zijn tegen iedere student die hij daar tegen komt en ze dus groeten. De kans is namelijk aanwezig dat ze later met hem een tour doen en dan wil je niet als botterik een indruk hebben achtergelaten.
Enneh, botterik?Wat ik al vermoedde; je hebt geen idee van Latijns-Amerikaanse culturen.
Ja en? Daar staat niet dat hij ze kende maar dat hij ze toen gezien heeft.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:24 schreef El_Matador het volgende:
Nee, hij heeft het specifiek over Kris en Lisanne. Zie de video, staat ergens onderaan in de OP, "daar waar Feliciano aan het woord komt".
En mag het wat vriendelijker?![]()
Hoe kun je mensen zien zonder ze te herkennen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja en? Daar staat niet dat hij ze kende maar dat hij ze toen gezien heeft.Die vraag kan ik jou ook stellen.quote:En mag het wat vriendelijker?
Als je een mobieltje vindt waar een pincode / password op zit, wat kun je anders doen dan op de alarmknop drukken? Voor de rest kun je er niets mee. Bij 1 van de mobieltjes was het alarmnummer nog op Nederland (112) ingesteld.![]()
Ik zie dagelijks mensen die ik niet ken, die zijn voor mij niet onzichtbaar.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:28 schreef El_Matador het volgende:
Hoe kun je mensen zien zonder ze te herkennen?
De herkenning kan prima achteraf hebben plaatsgevonden; zie alle getuigen die zeggen hen op 1 april gezien te hebben.
Hoe moeilijk kan het zijn? Er zijn twee Nederlandse meiden vermist. Die bekend waren bij de taalschool en daar tours geboekt hebben. Er staat mij zelfs iets bij dat zij logeerden naast de taalschool maar daar kan ik het fout hebben.
Hij ziet die ochtend twee lange blanke jonge vrouwen bij de taalschool. Hoe groot is de kans dat zij niet Kris en Lisanne waren? Foto's zijn snel verspreid daar, Eileen kende ze. Hoe moeilijk wil je het maken? Ze komen niet opdagen bij de tour.. Zou hij dan echt niet even bij Eileen checken of zij dat waren? "Eileen, is er één blond en één met donker haar?" "Dan heb ik ze gister ochtend nog gezien hier."![]()
Qoute:
Als hij vertelt, staan zijn ogen verdrietig. 'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag. De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'
Dan ziet dit er uit dat hij ze dus gezien heeft op de ochtend van 1 april.
Immers, toen gingen ze pas kijken wat ze die dag gingen doen.
En als het 1 april was dan is mijn vraag wat deed hij bij hun hostel/taalschool in de ochtend?
Hij was volgeboekt voor die dag maar toch was hij daar.
Maar het zou kunnen dat hij bv anderen ophield voor een excursie die dag.
Maar dat heb ik nergens gelezen
Vandaar dus dat ik in het "F"scenario opperde dat hij ze toen wel meenam.![]()
Alarmnummer ingesteld?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:37 schreef ProcessorProfessor het volgende:
Als je een mobieltje vindt waar een pincode / password op zit, wat kun je anders doen dan op de alarmknop drukken? Voor de rest kun je er niets mee. Bij 1 van de mobieltjes was het alarmnummer nog op Nederland (112) ingesteld.
De meiden hadden vermoedelijk een Panamees SIMkaartje gekocht. Bovendien neemt een buitenlandse SIM automatisch het noodnummer van het land.
112 kiezen is dus een bewuste actie geweest, want geen 'normale' noodoproep.The only limit is your own imagination
Hoe kom je daarbij? Is dat alleen het Volkskrantartikel dat dat stelt? Hoe betrouwbaar acht jij die ene bron?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:26 schreef jackie12 het volgende:
Qoute:
Als hij vertelt, staan zijn ogen verdrietig. 'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag. De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'
En als het 1 april was dan is mijn vraag wat deed hij bij hun hostel/taalschool in de ochtend?
Vandaar dus dat ik in het "F"scenario opperde dat hij ze toen wel meenam.The only limit is your own imagination
Je hebt geen 'Drafts'?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Op mijn eenvoudige toestel kan ik ook geen tekstberichten achterlaten. Als ik dan een boodschap zou willen achterlaten op mijn telefoon terwijl ik geen bereik heb, dan zou ik dat doen met een sms die in de wachtrij komt of met de agendafunctie.![]()
Anderen daar ophalen voor een excursie lijkt me dan idd een heel logische eventuele verklaringquote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:26 schreef jackie12 het volgende:
Qoute:
Vandaar dus dat ik in het "F"scenario opperde dat hij ze toen wel meenam.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik krijg na de optie 'Emergency Call' gewoon een dialpad, waarmee ik naar zowel 112 als 911 kan bellen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:37 schreef ProcessorProfessor het volgende:
Als je een mobieltje vindt waar een pincode / password op zit, wat kun je anders doen dan op de alarmknop drukken? Voor de rest kun je er niets mee. Bij 1 van de mobieltjes was het alarmnummer nog op Nederland (112) ingesteld.![]()
Ik geef je daar graag een antwoord op maar ik moet zo onderhand een bibliotheek erbij hebben om alle uitspraken die zijn gedaan op te slaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Is dat alleen het Volkskrantartikel dat dat stelt? Hoe betrouwbaar acht jij die ene bron?
Ik ga het voor je zoeken en weet niet of het alleen de Volkskrant was.![]()
Nope. Ik houd van simpel. Ik wil een toestel die doet wat ik wil en meer niet. Geen behoefte aan poespas.quote:![]()
Niet zozeer voor mij, meer voor het topic/de waarheidsvinding, maar dank je.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:22 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik geef je daar graag een antwoord op maar ik moet zo onderhand een bibliotheek erbij hebben om alle uitspraken die zijn gedaan op te slaan.
Ik ga het voor je zoeken en weet niet of het alleen de Volkskrant was.
Heb je toevallig al een bron gevonden dat Lorenzo de broer van Feliciano is?The only limit is your own imagination
Als ik ergens met mijn Samsung Galaxy geen internet bereik heb dan sms ik ipv appen.
Als ik ergens helemaal geen netwerk heb dan zou ik eerder een sms proberen te versturen in de hoop dat die op een gegeven moment wel verzonden wordt als er op een bepaald punt wel (een beetje) bereik is
Je hebt namelijk volgens mij veel makkelijker "netwerkbereik" dan "internetbereik"
Maar al zou die sms helemaal niet verzonden worden dan is die wel getypt en blijft ie erin staan
En wordt dan volgens mij opgeslagen in "concepten"![]()
Ik heb een smartphone (de meisjes een iPhone en een Samsung smartphone) maar ik geloof dat zelfs ik het als sms zou doen, een afscheidsboodschap...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nope. Ik houd van simpel. Ik wil een toestel die doet wat ik wil en meer niet. Geen behoefte aan poespas.
Al kan ik me natuurlijk NUL in hen verplaatsen, maar ik zou bij apps veel te bang zijn dat het 'kwijt' zou raken indien geen verbinding.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Nee ik zoek me suf. Kan al niet eens meer een bericht vinden dat F een broer heeft die ook gids isquote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet zozeer voor mij, meer voor het topic/de waarheidsvinding, maar dank je.
Heb je toevallig al een bron gevonden dat Lorenzo de broer van Feliciano is?
Ook het stuk wat Baru had geplaatst op WS dat er een huiszoeking was gedaan bij F kan ik nergens meer terugvinden.
Ga vanaf nu alles noteren als ik het belangrijk vind.![]()
Dat heb ik ook hoor, ik kan soms mijn eigen posts niet eens meer terugvindenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:30 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Nee ik zoek me suf. Kan al niet eens meer een bericht vinden dat F een broer heeft die ook gids is
Ook het stuk wat Baru had geplaatst op WS dat er een huiszoeking was gedaan bij F kan ik nergens meer terugvinden.
Ga vanaf nu alles noteren als ik het belangrijk vind.
Wat is 'The Panama Rafters Office'?
Ik vind een artikel - is vast al voorbij gekomen - uit een boek(je) over het gebied daar waarin staat dat als je Feliciano wilt boeken je kunt bellen, mailen of 'leave a message at the Panama Rafters Office'.
(Omdat sommigen hier zich afvroegen hoe die boeking tot stand is gekomen).
Ik kan het stukje niet plaatsen omdat het een afbeelding is van een bladzijde en zijn telnr en emailadres er bij staan
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:35 schreef Greys het volgende:
Wat is 'The Panama Rafters Office'?
Ik vind een artikel - is vast al voorbij gekomen - uit een boek(je) over het gebied daar waarin staat dat als je Feliciano wilt boeken je kunt bellen, mailen of 'leave a message at the Panama Rafters Office'.
(Omdat sommigen hier zich afvroegen hoe die boeking tot stand is gekomen).
Ik kan het stukje niet plaatsen omdat het een afbeelding is van een bladzijde en zijn telnr en emailadres er bij staan
Interessant, in 2003 heeft hij 2 Amerikaanse backpackers van een stier gered.The only limit is your own imagination
Ah je hebt het gevondenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Interessant, in 2003 heeft hij 2 Amerikaanse backpackers van een stier gered.![]()
Ja, dat verdubbelde zijn boekingen.
(En zijn prijzen zijn toch al die jaren hetzelfde gebleven)
had ik in mijn scenario al gepostquote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Interessant, in 2003 heeft hij 2 Amerikaanse backpackers van een stier gered.![]()
Zegt verder niets hoor, maar omdat we het een tijdje geleden hadden over hoe ze hem konden bereiken voor een boeking. Sommigen vonden het raar dat hij 'alleen indirect te bereiken was' omdat hij geen website heeft. Maar naast Facebook heeft hij dus sowieso ook zijn telnr en e-mail in de openbaarheid staan gewoon. Dus alles behalve lastig direct te bereiken.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Wat je net quote stond al in mijn afgebrande scenario. Vreemd dat daar dan overheen is gelezen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:48 schreef Greys het volgende:
Zegt verder niets hoor, maar omdat we het een tijdje geleden hadden over hoe ze hem konden bereiken voor een boeking. Sommigen vonden het raar dat hij 'alleen indirect te bereiken was' omdat hij geen website heeft. Maar naast Facebook heeft hij dus sowieso ook zijn telnr en e-mail in de openbaarheid staan gewoon. Dus alles behalve lastig direct te bereiken.
En ik weet niet wie er opperde dat hij moeilijk te bereiken is, ik iig niet.
Facebook, zijn website enz had ik al lang gezien.
Wel was mijn vraag hoe ze die trips bij hem geboekt hadden. Rechtstreeks of via via en of hij ook ergens een kantoortje heeft
maar maakt ook verder niet uit, ik lees ook wel eens ergens over heen.![]()
Misschien heb ik het wel gelezen en was ik het alweer vergeten.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:52 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Wat je net quote stond al in mijn afgebrande scenario. Vreemd dat daar dan overheen is gelezen.
Ik ben de jongste niet meerJij was het niet, maar anderen welquote:En ik weet niet wie er opperde dat hij moeilijk te bereiken is, ik iig niet.
Facebook, zijn website enz had ik al lang gezien.![]()
Er werd letterlijk gezegd dat het raar was dat hij alleen 'indirect te benaderen was'. Zeker weten.Hoe het uiteindelijk geboekt is weten we inderdaad niet.quote:Wel was mijn vraag hoe ze die trips bij hem geboekt hadden. Rechtstreeks of via via en of hij ook ergens een kantoortje heeft
maar maakt ook verder niet uit, ik lees ook wel eens ergens over heen.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ik kwam dit artikel net tegen:
http://www.midiario.com/2(...)landesas-en-chiriqui
Er staat niets bijzonders in. De datum is wel opvallend: 3 april. Misschien is dit wel de eerste publicatie over de vermissing. Andere nieuwssites/kranten schreven er later pas over.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Dus als je halverwege het typen van een nieuwe SMS (perongeluk) de applicatie afsluit, dan ben je dat half getypte SMS-bericht kwijt?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nope. Ik houd van simpel. Ik wil een toestel die doet wat ik wil en meer niet. Geen behoefte aan poespas.
Kan ik me haast niet voorstellen.![]()
Waar heb je het over? Zeg ik iets dat daar op kan wijzen, dat je daar uit op kunt maken?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:35 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dus als je halverwege het typen van een nieuwe SMS (perongeluk) de applicatie afsluit, dan ben je dat half getypte SMS-bericht kwijt?
Kan ik me haast niet voorstellen.![]()
Jazeker. Iemand vroeg of je dan geen 'drafts' hebt en jij antwoordde 'nope'.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Zeg ik iets dat daar op kan wijzen, dat je daar uit op kunt maken?IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
De tekst:quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:19 schreef Domnivoor het volgende:
Ik kwam dit artikel net tegen:
Er staat niets bijzonders in. De datum is wel opvallend: 3 april. Misschien is dit wel de eerste publicatie over de vermissing. Andere nieuwssites/kranten schreven er later pas over..quote:Meer dan 25 eenheden SINAPROC zijn zoektocht naar deze twee meisjes bij de vulkaan Baru begonnen
Twee burgers met de Nederlandse nationaliteit zijn van harte welkom door de veiligheidsdiensten, die op donderdag ontving het rapport dat deze niet langer ten minste twee dagen geleden werden gezien en tot laat gistermiddag de verblijfplaats van deze buitenlandse onbekend was, die waren in het district van Boquete en Volcan Baru die meededen.
Jose Guerra, hoofd van de Civiele Bescherming in Chiriquí legde uit dat Kromers Kri is 21 jaar oud en Lissane Froonde 22, beide naar verluidt met een gids hadden afgesproken zodat dit hen zal leiden tot de vulkaan echter deze nooit het afgesproken punt en niet de plaats waar ze verbleven, zelfs permancen bezittingen daar bereikt.
De bron benadrukt dat er meer dan 25 eenheden die deel uitmaken SINAPROC blok zoektocht naar deze twee jonge mannen zijn. Het werk begon op de middag donderdag in elk van de paden die leiden naar de Volcan Baru.
.![]()
Ik heb 'concepten' en ik heb gezegd dat als ik een bericht wil achterlaten zonder dat ik bereik heb ik sms of agenda zou gebruiken. Wat wil je nu?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Jazeker. Iemand vroeg of je dan geen 'drafts' hebt en jij antwoordde 'nope'.![]()
Ik antwoord vriendelijk op je vraag.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb 'concepten' en ik heb gezegd dat als ik een bericht wil achterlaten zonder dat ik bereik heb ik sms of agenda zou gebruiken. Wat wil je nu?
Doe toch eens niet zo aangebrand met je 'wat wil je nu'.
JIJ begint over je eigen telefoon.
JIJ zegt dat je geen drafts hebt op de vraag van iemand of je dat hebt.
JIJ vraagt 'zeg ik iets waar je uit op kunt maken dat...' en ik geef daar normaal antwoord op.
Probeer dat gewoon ook eens, zonder zuur gedoe.
Je hebt concepten, dus heb je drafts.
Het is totaal onbelangrijk verder, maar ik gaf gewoon normaal antwoord op je EIGEN vraag
[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 21-08-2014 14:01:21 ]IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Een ander opvallend detail is een reactie eronder: ga nou bij die Pianista zoeken, niet bij de vulkaan.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Laat ik dan maar even antwoorden.Op mijn simpele Nokia wel, jaquote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:35 schreef Physsic het volgende:
Dus als je halverwege het typen van een nieuwe SMS (perongeluk) de applicatie afsluit, dan ben je dat half getypte SMS-bericht kwijt?
Kan ik me haast niet voorstellen.
Er is een concepten-folder maar niet opgeslagen = weg.
Verder niet belangrijk
Op mijn simpele nokia niet.. Zouden er toch verschillen zijn?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:58 schreef Domnivoor het volgende:
Op mijn simpele Nokia wel, ja Er is een concepten-folder maar niet opgeslagen = weg.Verder niet belangrijk![]()
Waarom zeg je dan dat je geen drafts hebt?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Op mijn simpele nokia niet.. Zouden er toch verschillen zijn?
Maar goed, lang genoeg over jouw telefoon geleuterd lijkt me.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Omdat mijn telefoon het nergens over drafts heeft?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:05 schreef Greys het volgende:
Waarom zeg je dan dat je geen drafts hebt?
Voor mij is een draft een kladje, niet een sms concept.![]()
Bovendien is het totaal niet relevant wat met de telefoon van Ouder1 wel en niet kan wat L&K hadden smartphones.![]()
En met een smartphone kan je geen sms in de wachtrij plaatsen? Zelfs als je de telefoon daarna uit zet? Dat de tekst terug te vinden is op je telefoon?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:40 schreef sverbern het volgende:
Bovendien is het totaal niet relevant wat met de telefoon van Ouder1 wel en niet kan wat L&K hadden smartphones.![]()
Dat is een opmerkelijke reactie inderdaad...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:48 schreef Domnivoor het volgende:
Een ander opvallend detail is een reactie eronder: ga nou bij die Pianista zoeken, niet bij de vulkaan.
En ze zochten inderdaad eerst bij verkeerde trail (Baru), was dat ook niet de trail waarbij iemand een zogenaamde schreeuw en val hoorde en bleek te gaan over twee westerse meisjes? Zijn ze daarom daar eerst gaan zoeken?![]()
Ik heb een Huawei smartphone. Als ik geen bereik heb en SMS wil versturen, komt er een uitroepteken te staan bij berichtje, blijft in telefoon staan bij de ontvanger en kan er dan voor kiezen opnieuw te sturen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En met een smartphone kan je geen sms in de wachtrij plaatsen? Zelfs als je de telefoon daarna uit zet? Dat de tekst terug te vinden is op je telefoon?
Daarnaast zijn er ook genoeg note-achtige apps, waarbij je ook tekst kan opslaan. Ik zou een dagboekje proberen bij te houden met paar kernwoorden. Bijvoorbeeld, dag 1: verdwaald, koud, geen eten.![]()
Verzender.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:51 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ik heb een Huawei smartphone. Als ik geen bereik heb en SMS wil versturen, komt er een uitroepteken te staan bij berichtje, blijft in telefoon staan bij de ontvanger en kan er dan voor kiezen opnieuw te sturen.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ook als je wanhopig elk restje batterij wilt sparen voor noodoproepen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:51 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ik heb een Huawei smartphone. Als ik geen bereik heb en SMS wil versturen, komt er een uitroepteken te staan bij berichtje, blijft in telefoon staan bij de ontvanger en kan er dan voor kiezen opnieuw te sturen.
Daarnaast zijn er ook genoeg note-achtige apps, waarbij je ook tekst kan opslaan. Ik zou een dagboekje proberen bij te houden met paar kernwoorden. Bijvoorbeeld, dag 1: verdwaald, koud, geen eten.![]()
Het zou in mij weer niet opkomen om een dagboekje bij te houden, zonde van mijn batterij én ik zou denk ik tot het laatst hoop houden om iemand tegen te komen en gered te worden. (Dus geen dagboekje nodig in dat geval in mijn hoofd, want dan 'onthoud ik het wel'.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Huh haha? Ik ben toch de verzender? Ik zie het berichtje altijd geregistreerd staan bij degene naar wie ik het stuur (ook als ik geen bereik heb).quote:![]()
Ohhh sorry, dan las/begreep ik je zin verkeerd.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:57 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Huh haha? Ik ben toch de verzender? Ik zie het berichtje altijd geregistreerd staan bij degene naar wie ik het stuur (ook als ik geen bereik heb).
'Blijft in telefoon staan bij de ontvanger' stond er, maar de ontvanger krijgt in geval van nul bereik helemaal niets natuurlijk. Maar jij bedoelde waarschijnlijk blijft in telefoon van verzender staan in het gesprék met de ontvangerDus onder diens naam.
Zo lang duurt dat toch niet en hoeft ook niet elke dag, maar bijvoorbeeld logjes/aantekeningen met steekwoorden maken op dezelfde dagen dat alarmnummer werd gebeld.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ook als je wanhopig elk restje batterij wilt sparen voor noodoproepen?![]()
Het zou in mij weer niet opkomen om een dagboekje bij te houden, zonde van mijn batterij én ik zou denk ik tot het laatst hoop houden om iemand tegen te komen en gered te worden. (Dus geen dagboekje nodig in dat geval in mijn hoofd, want dan 'onthoud ik het wel'.![]()
Haha dát bedoelde ik inderdaad. Heb soms rare constructiequote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Ohhh sorry, dan las/begreep ik je zin verkeerd.
'Blijft in telefoon staan bij de ontvanger' stond er, maar de ontvanger krijgt in geval van nul bereik helemaal niets natuurlijk. Maar jij bedoelde waarschijnlijk blijft in telefoon van verzender staan in het gesprék met de ontvangerDus onder diens naam.
![]()
![]()
Zonde van batterij, daarnaast ben je hartstikke moe en met overleven bezig (zo'n dagboekje zou ik eerder bijhouden als ik met - excuus - sterven bezig zou zijn). Zou er denk ik niet eens aan denken dat dagelijks te doen. Dat soort dingen onthoud je zelf wel.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Het zou in mij weer niet opkomen om een dagboekje bij te houden, zonde van mijn batterij én ik zou denk ik tot het laatst hoop houden om iemand tegen te komen en gered te worden. (Dus geen dagboekje nodig in dat geval in mijn hoofd, want dan 'onthoud ik het wel'.![]()
Ja, ik denk ook dat ze notities op hun telefoons hebben gemaakt, en berichtjes om later te versturen, en misschien een berichtje voor wie de rugzak vindt.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Maar als je verdwaald ben in de jungle is het toch handig om notities te maken? Stel dat ze inderdaad, zoals sommige users al dachten, rondjes zijn gaan wandelen of een mooi schuilplekje tegenkwamen (maar toch verder wilden wandelen i.v.m. bereik telefoon), dan wil je toch graag paar herkenningspunten weten? Ik zou dat juist weer niet uit mijn hoofd kunnen (maar ik ben v, onhandig en totaal geen richtingsgevoel)
![]()
Ja dat lijkt me ook: notities en snapshots van de omgeving.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:28 schreef MidnightB00m het volgende:
Maar als je verdwaald ben in de jungle is het toch handig om notities te maken? Stel dat ze inderdaad, zoals sommige users al dachten, rondjes zijn gaan wandelen of een mooi schuilplekje tegenkwamen (maar toch verder wilden wandelen i.v.m. bereik telefoon), dan wil je toch graag paar herkenningspunten weten? Ik zou dat juist weer niet uit mijn hoofd kunnen (maar ik ben v, onhandig en totaal geen richtingsgevoel)
Ik heb die blog er nog even bij gezocht. Het zou inderdaad kunnen. De blogger was op 4 april in Cerro Punta, waar veel politie op de been was omdat iemand de vorige dag gegil had gehoord. Dan is er dus op 3 én 4 april bij de Baru gezocht.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:45 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Dat is een opmerkelijke reactie inderdaad...
En ze zochten inderdaad eerst bij verkeerde trail (Baru), was dat ook niet de trail waarbij iemand een zogenaamde schreeuw en val hoorde en bleek te gaan over twee westerse meisjes? Zijn ze daarom daar eerst gaan zoeken?
Overigens is dit helemaal aan de andere kant van de vulkaan, geen plek waar je vanaf Boquete zo maar even heen loopt.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Dan zou ik eerder in bomen gaan kerven oid..quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:28 schreef MidnightB00m het volgende:
![]()
Maar niet iedereen denkt daar in paniek gelijk aanCancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Kan ook, maar waarmee?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:50 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder in bomen gaan kerven oid..![]()
Ligt er aan wat je kunt vinden en bij je hebt... een sleutel ofzo bijvoorbeeld kan het werk al doen, misschien is er een bepaalde bast die er makkelijk af te krijgen is bij een bepaalde boomsoort... materialen die op de grond liggen zou je kunnen gebruiken om plaatsen te markeren..quote:
Ik zou echt eerder aan zoiets denken dan aan berichtjes in de telefoon, daarnaast, als je echt in de jungle zit lijken plekken vaak ontzettend op elkaar dus ik weet niet of je daar zoveel aan zou hebben. Maar misschien ben ik daar iets te rationeel in in dezen.![]()
Precies. Maar ik kan anders niet verklaren waarom ze daar zijn begonnen met zoeken. Kan dit die verklaring van een gil etc. ook een afleidingsmanouvre zijn geweest?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:44 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik heb die blog er nog even bij gezocht. Het zou inderdaad kunnen. De blogger was op 4 april in Cerro Punta, waar veel politie op de been was omdat iemand de vorige dag gegil had gehoord. Dan is er dus op 3 én 4 april bij de Baru gezocht.
Overigens is dit helemaal aan de andere kant van de vulkaan, geen plek waar je vanaf Boquete zo maar even heen loopt.![]()
Daar zat ik ook aan te denken; met een steen kerven of proberen stukken bast er af slaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:50 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder in bomen gaan kerven oid..![]()
Hmm, ook een goede en jij hebt jungleervaring toch? Het lijkt me alleen lastig om materiaal te vinden aangezien de gevonden voorwerpen in de rugzak niet echt bruikbaar waren om te kerven of iets mee te markeren.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:59 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je kunt vinden en bij je hebt... een sleutel ofzo bijvoorbeeld kan het werk al doen, misschien is er een bepaalde bast die er makkelijk af te krijgen is bij een bepaalde boomsoort... materialen die op de grond liggen zou je kunnen gebruiken om plaatsen te markeren..
Ik zou echt eerder aan zoiets denken dan aan berichtjes in de telefoon, daarnaast, als je echt in de jungle zit lijken plekken vaak ontzettend op elkaar dus ik weet niet of je daar zoveel aan zou hebben. Maar misschien ben ik daar iets te rationeel in in dezen.![]()
Als ik in de jungle moet verdwalen dan graag met jou.. ik ben ook zo'n rationeel wijf en geen emo hopper. Wij zouden een eind komen samen denk ik.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:59 schreef blondetrien het volgende:
Maar misschien ben ik daar iets te rationeel in in dezen.![]()
Je kunt locaties markeren met een stapel stenen. Stenen genoeg daarquote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:05 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Hmm, ook een goede en jij hebt jungleervaring toch? Het lijkt me alleen lastig om materiaal te vinden aangezien de gevonden voorwerpen in de rugzak niet echt bruikbaar waren om te kerven of iets mee te markeren.
Haha oh ja hehe.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:11 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Je kunt locaties markeren met een stapel stenen. Stenen genoeg daar![]()
Ik ben een hysterica, dus als ik ooit in een jungle móet verdwalen dan graag met Mata en Domni. Die kunnen mij dan af en toe tot kalmte slaan.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Wat ik mij afvraag is of je uberhaupt wel echt dagenlang kunt verdwalen in dat gebied.
Ik heb het dan niet eens over het stuk tussen de Mirador en de kabelbrug maar het gebied na de kabelbrug
ik heb gewoon een beetje het gevoel dat het daar niet zo'n ondoordringbare grote jungle is als bv het amazonegebied. Daar heb je echt duizenden kilometers oerwoud waar je niet kunt lopen.
vanaf de Mirador tot aan de kust is het "slechts"iets van 20 a 25 km
Heb bij dit gebied het idee dat er overal wel paden lopen.Dat zie ik ook op verschillende foto's
Als ik naar het kaartje van Perico kijk dan zie ik dat er ook op heel veel plekken paddocks zijn waar zelfs koeien grazen.
Ook wonen er best veel mensen in dat gebied.
Ik ben er nooit geweest maar dat gevoel heb ik er wel bij![]()
Amen. Laatst een wandeltocht gedaan waarbij dit ook de enige leidraad was, er was namelijk niet echt een pad naar de top - maar het werkte pérfect. Moet je wel genoeg stenen hebben alleen (en stenen slepen is vermoeiend). Of je pakt een steen van de grond en kerft daarmee iets in een boom oid. Of zet takken kruislings tegen iedere boom op zoveel meter aan, stevig in de grond (en wel het risico dat het geheel omvalt natuurlijk).quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:11 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Je kunt locaties markeren met een stapel stenen. Stenen genoeg daarOf we gaan met heel fok kijken wat het beste werkt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als ik in de jungle moet verdwalen dan graag met jou.. ik ben ook zo'n rationeel wijf en geen emo hopper. Wij zouden een eind komen samen denk ik.Maar ik denk inderdaad dat als je rationeel blijft denken (en dus de eerste levensbehoefte voorop stelt en niet als een gek gaat rondrennen naar je-weet-zelf-niet-eens-waar om maar redding te zoeken), je een stuk verder komt. Duurt misschien wel iets langer, maar dat is sowieso een kwestie van kans.
![]()
Uiteraard wel. Niet verstuurde berichten blijven in de wachtrij staan.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En met een smartphone kan je geen sms in de wachtrij plaatsen? Zelfs als je de telefoon daarna uit zet? Dat de tekst terug te vinden is op je telefoon?![]()
Wat voor paden lopen waar "overal"? Welke foto's? Kan je het iets duidelijker formuleren?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:15 schreef jackie12 het volgende:
Heb bij dit gebied het idee dat er overal wel paden lopen.Dat zie ik ook op verschillende foto's
*trien moet weg*![]()
- waterquote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:16 schreef blondetrien het volgende:
Of we gaan met heel fok kijken wat het beste werkt. Maar ik denk inderdaad dat als je rationeel blijft denken (en dus de eerste levensbehoefte voorop stelt en niet als een gek gaat rondrennen naar je-weet-zelf-niet-eens-waar om maar redding te zoeken), je een stuk verder komt. Duurt misschien wel iets langer, maar dat is sowieso een kwestie van kans.
-warmte
-voedsel
-hulp
Zou ik daar met jou zitten dan zou ik voorstellen de rivier te zoeken en die te volgen stroomafwaarts daar we in het info boek al gelezen hebben dat de trail de rivier meerdere keren kruist en de rivier levert gelijk water.
Doorgaans vind je de rivier door bergafwaarts te lopen en als je een bergbeekje vindt die stroomafwaarts te volgen.![]()
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:15 schreef Greys het volgende:
Ik ben een hysterica, dus als ik ooit in een jungle móet verdwalen dan graag met Mata en Domni. Die kunnen mij dan af en toe tot kalmte slaan.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Om een beeld te geven:
- Hoge Veluwe: 55 km2
- La Amistad: 2000 km2
Je kunt daar echt wel een paar dagen ronddwalen zonder iemand tegen te komen, zeker in het regenseizoen.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Oh?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:15 schreef jackie12 het volgende:
Ook wonen er best veel mensen in dat gebied.Ok.quote:Ik ben er nooit geweestThe only limit is your own imagination
Wat bedoel je met La Amistad? Als ik google kom ik uit op een schip, spaans voor vriendschap en met googlemaps in Colombia..quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:37 schreef Domnivoor het volgende:
Om een beeld te geven:
- Hoge Veluwe: 55 km2
- La Amistad: 2000 km2
Je kunt daar echt wel een paar dagen ronddwalen zonder iemand tegen te komen, zeker in het regenseizoen.
Oww.. en je bedoelt het Nationale Park de Hoge Veluwe... De Veluwe meet ongeveer 1000 km²![]()
Parque Internacional La Amistad.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met La Amistad? Als ik google kom ik uit op een schip, spaans voor vriendschap en met googlemaps in Colombia..Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Ow. Deze?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:59 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Parque Internacional La Amistad.![]()
![]()
Ja, maar op jouw kaartje staat alleen het Costaricaanse deel van het park.quote:Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Ik kon zo snel geen goed plaatje vinden met ook dat stukje over de grens, my bad.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:06 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, maar op jouw kaartje staat alleen het Costaricaanse deel van het park.
Maar het illustreert wel zo'n beetje wat ik bedoel.
Je kunt gewoon onmogelijk het Park Hoge Veluwe vergelijken met een Park in Panama.
Om te beginnen zijn er geen nederzettingen in het Park Hoge Veluwe. Daar zijn tig wegen, fietspaden en wandelpaden (met bordjes overigens) waardoor verdwalen al heel moeizaam wordt.
Op de Veluwe kan je echter gemakkelijker verdwalen; veel bospaden, een enorm gebied waar alles op elkaar lijkt en stukken waar je maar weinig/zelden mensen tegenkomt. Weinig hoogte verschillen en weinig waterstroompjes.
La Amistad is een grillig gevormd gebied, op sommige stukken zelfs redelijk smal. Kijken we naar waar de meiden vermist zijn, dan lopen daar maar heel weinig paden, daar waar ze 112/911 voor het eerst belden zelfs maar één. Het is een berglandschap met in de dalen riviertjes of rivieren. Er zijn nederzettingen van indianen en paddocks voor vee.
Zou het gebied van de Hoge Veluwe net zo groot zijn en er net zo uit zien als de (uitgestrekte) bossen van de Veluwe.. dan verdwaal je eerder en langer op de Hoge Veluwe dan in La Amistad.![]()
Denk dat de begroeiing in La Amistad dichter is dan de Veluwe. Het zicht is gewoon korter in een regenwoud. Kijk maar naar onderstaand plaatje.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik kon zo snel geen goed plaatje vinden met ook dat stukje over de grens, my bad.
Maar het illustreert wel zo'n beetje wat ik bedoel.
Je kunt gewoon onmogelijk het Park Hoge Veluwe vergelijken met een Park in Panama.
Om te beginnen zijn er geen nederzettingen in het Park Hoge Veluwe. Daar zijn tig wegen, fietspaden en wandelpaden (met bordjes overigens) waardoor verdwalen al heel moeizaam wordt.
Op de Veluwe kan je echter gemakkelijker verdwalen; veel bospaden, een enorm gebied waar alles op elkaar lijkt en stukken waar je maar weinig/zelden mensen tegenkomt. Weinig hoogte verschillen en weinig waterstroompjes.
La Amistad is een grillig gevormd gebied, op sommige stukken zelfs redelijk smal. Kijken we naar waar de meiden vermist zijn, dan lopen daar maar heel weinig paden, daar waar ze 112/911 voor het eerst belden zelfs maar één. Het is een berglandschap met in de dalen riviertjes of rivieren. Er zijn nederzettingen van indianen en paddocks voor vee.
Zou het gebied van de Hoge Veluwe net zo groot zijn en er net zo uit zien als de (uitgestrekte) bossen van de Veluwe.. dan verdwaal je eerder en langer op de Hoge Veluwe dan in La Amistad.
http://nl.wikipedia.org/w(...)oudforest-jungle.jpg![]()
Ja joh, die Ouder is een keertje op de Veluwe geweest en denkt dat het daar makkelijker verdwalen is dan in een onherbergzame wildernis waar bewezen al tientallen mensen verdwaald zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:08 schreef Rubella het volgende:
[..]
Denk dat de begroeiing in La Amistad dichter is dan de Veluwe. Het zicht is gewoon korter in een regenwoud. Kijk maar naar onderstaand plaatje.
http://nl.wikipedia.org/w(...)oudforest-jungle.jpg
Gekkigheid.
De ellende van het zoeken naar plaatjes is dat ik gelijk weer zin heb om een nevelwoud in te duiken.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja joh, die Ouder is een keertje op de Veluwe geweest en denkt dat het daar makkelijker verdwalen is dan in een onherbergzame wildernis waar bewezen al tientallen mensen verdwaald zijn.
Gekkigheid.![]()
Ik moet alleen nog tot het einde van het jaar wachten.
![]()
Kort filmpje (1m25s) over een zoektocht naar de meiden, met twee soorten terrein -- met en zonder lage begroeiing.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Voor een ongeluk of verdwaling is nog altijd geen onomstotelijk bewijs, het is alleen (tot nu toe, gebaseerd op de digitale-data dat ze nog dagen geleefd hebben) inderdaad terecht het meest waarschijnlijke scenario. Echter daarmee dús het misdrijf-scenario uitsluiten zoals je het grotendeel ziet doen (op indirecte wijze beweren velen namelijk met pertinentie dat een verdwaling nu 100% zeker is want dat moet wel als ze nog dagen hebben geleefd) om voor die aanname nou voor eens en altijd één ding duidelijk te maken:
Een misdrijf hoeft niet altijd in te houden dat iemand per direct vermoord word. Er kan de meiden iets zijn aangedaan (waardoor ze niet konden lopen door verwondingen) misschien zijn ze toen achtergelaten en zijn ze toen pas dagen later, aan ernstige wonden (of wat dan ook) overleden.
Mensen vergeten dat daders niet altijd een specifiek motief hebben, er lopen zieke geesten rond op deze aardbol, sommige moordenaars kicken er gewoon op om mensen vol pijn een kreperende dood te laten sterven. Dat hoeft hier niet het geval te zijn, maar er bestaan gevallen dat daders hun slachtoffers verkrachten, verwondingen toebrengen en dan kreperend achter laten, diep triest.
Als er eventuele daders zijn, wisten ze natuurlijk allang dat de meiden daar toch geen bereik zouden hebben (misschien dat daarom steeds mensen verdwijnen in die jungle, daders kunnen ze bewust lokken naar een plek waar geen bereik is, voor hulp roepen is dan onmogelijk) maar bij dit soort eventuele scenario's is het inderdaad nog altijd onlogisch dat de daders hun telefoons dan niet afpakte.
Anderen dachten dat ze misschien waren vastgehouden (in grotten, schuilhut o.i.d) wat zou verklaren waarom ze uit het niks van urenlang s' nachts opeens uit het niks die 90-foto's maakte, dat die mannen even weg waren) denk het zelf niet, dan waren de telefoons immers wel afgepakt.
Sorry voor de lugubere speculerende scenario's maar dit is puur en alleen om even aan te geven dat (het feit dat ze nog dagen geleefd hebben) betrokkenheid van derden nog niet per definitie uitsluit.
Lijkt het op dit moment (púúr door de digitale-data) het meest op een verdwaling? Absoluut. Maar het meest waarschijnlijke of de meest logische verklaring is achteraf niet altijd de waarheid blijkt vaak genoeg in moordzaken. Er er zijn i.i.g genoeg details (enorme afstand tussen resten, de schone tas, geen afscheidsbericht op tel of camera etc) die gewoon aantonen dat je een misdrijf zeker in overweging moet nemen.
In diverse reportages vertelde locals dat de autoriteiten in Panama veelal corrupt zijn, we zullen i.i.g nooit kunnen zien of ze info achterhouden als het in het nadeel kan werken voor de reputatie van het gebied.
Maar de vraag die me blijft bezig houden wat maar niet duidelijk word:
Er worden op diverse fora steeds 3 mannen genoemd die op die dag gezien werden (door Franse touristen, bewaker o.i.d) fora's zijn lang niet altijd betrouwbare bronnen dus klopt het nu officieël wel ofniet? En waarom word er dan geen nader onderzoek gedaan naar die mannent?![]()
Trouwens: de aanname dat Feliciano er iets mee te maken heeft, daar geloof ik dus echt niet in, de oprechte betrokkenheid straalt van die man af. Een zuiver mens.![]()
De vraag is of dat (zeker dat eerste stuk) op het pad is of niet. Lijkt mij niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:34 schreef Gorraay het volgende:
Kort filmpje (1m25s) over een zoektocht naar de meiden, met twee soorten terrein -- met en zonder lage begroeiing.
Verder, waar is dat? Voor of na de rivier? Bij de eerste noodoproep konden ze tenslotte onmogelijk voorbij de rivier zijn.![]()
Volgens mij was dat op een andere trail, ver van de Pianista. De Baru volgens mij?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:37 schreef Jezus9 het volgende:
Er worden op diverse fora steeds 3 mannen genoemd die op die dag gezien werden (door Franse touristen, bewaker o.i.d) fora's zijn lang niet altijd betrouwbare bronnen dus klopt het nu officieël wel ofniet? En waarom word er dan geen nader onderzoek gedaan naar die mannent?![]()
Helemaal met je eens, behalve dan dat ik het echt níemand heb zien schrijven dat verdwaling 100% zeker is?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:37 schreef Jezus9 het volgende:
Voor een ongeluk of verdwaling is nog altijd geen onomstotelijk bewijs, het is alleen (tot nu toe, gebaseerd op de digitale-data dat ze nog dagen geleefd hebben) inderdaad terecht het meest waarschijnlijke scenario. Echter daarmee dús het misdrijf-scenario uitsluiten zoals je het grotendeel ziet doen (op indirecte wijze beweren velen namelijk met pertinentie dat een verdwaling nu 100% zeker is want dat moet wel als ze nog dagen hebben geleefd) om voor die aanname nou voor eens en altijd één ding duidelijk te maken:Sterker nog, iemand kan ze ook hebben willen laten schrikken. Voor mijn part uit verveling of welke reden dan ook. Of totaal onbedoeld hebben laten schrikken.quote:Een misdrijf hoeft niet altijd in te houden dat iemand per direct vermoord word. Er kan de meiden iets zijn aangedaan (waardoor ze niet konden lopen door verwondingen) misschien zijn ze toen achtergelaten en zijn ze toen pas dagen later, aan ernstige wonden (of wat dan ook) overleden.
Met de rest van je post ook eens
Enige probleem is; op het pad na de Mirador komt geen hont.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:52 schreef Greys het volgende:
Sterker nog, iemand kan ze ook hebben willen laten schrikken. Voor mijn part uit verveling of welke reden dan ook. Of totaal onbedoeld hebben laten schrikken.The only limit is your own imagination
Zou kunnen, weet alleen dat er steeds 3 mannen worden benoemd. Het lijkt wel alsof er slecht/subjectief/lui onderzoek word gegaan in Panama als iets wijst naar eventuele derden die meer weten, achter die mannen word niet achterna gegaan, die rode auto werd evenmin echt onderzocht. Of ze hebben het wel onderzocht maar houden het nog achter onderzoektechnisch, zou ook kunnen. Maar aangezien de autoriteiten in Panama al vaker hebben gezegd dat alles wijst naar een verdwaling, lijkt het alsof ze het misdrijf-scenario amper nog onderzoeken.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:50 schreef Ouder1 het volgende: Volgens mij was dat op een andere trail, ver van de Pianista. De Baru volgens mij?
Klopt, het was dan ook niet persé hier, op diverse sites beweren sommigen indirect dat het wel een verdwaling móét zijn aangezien ze nog dagen geleefd hebben, niet expliciet gezegd maar indirect, dat bedoelde ik. Zoals dat artikel van die misdaadjournalist: http://www.misdaadjournal(...)ant-guido-kosterman/ uit het hele artikel kun je wel opmaken dat hij met zekerheid uitgaat van een verdwaling door die telefoon-data.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:52 schreef Greys het volgende: Helemaal met je eens, behalve dan dat ik het echt níemand heb zien schrijven dat verdwaling 100% zeker is?
![]()
Oh da's inderdaad dom ja, zóveel stelligheid.
(Artikel nog niet gelezen, straks ff doen).
[ Bericht 35% gewijzigd door Greys op 21-08-2014 20:20:30 ]IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Kris & Lisanne: nog een week geleefdquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:58 schreef Jezus9 het volgende:
Klopt, het was dan ook niet persé hier, op diverse sites beweren sommigen indirect dat het wel een verdwaling móét zijn aangezien ze nog dagen geleefd hebben, niet expliciet gezegd maar indirect, dat bedoelde ik. Zoals dat artikel van die misdaadjournalist: http://www.misdaadjournal(...)ant-guido-kosterman/ uit het hele artikel kun je wel opmaken dat hij met zekerheid uitgaat van een verdwaling door die telefoon-data.
Een bericht in het Algemeen Dagblad, vanmorgen. Over de ouders van Kris Kremers die in Panama op zoek blijven naar antwoorden. We hebben het er hier eerder over gehad. De ouders van Lisanne hebben inmiddels afgehaakt. Meer over Kris: zie de website (klik op de afbeelding boven).
“De informatie die gedeeld is met ons geeft aanleiding tot veel vragen en levert nog geen antwoorden op. Een conclusie over wat er gebeurd kan zijn is op dit moment niet te trekken. Voor ons is nog altijd niet vast komen te staan dat het louter gaat om een ‚verdwaling’.”
En:
“De wens en de behoefte om te achterhalen wat er precies met hen is gebeurd en of hier niet toch anderen bij betrokken zijn geweest, is groot. Hiervoor zijn de gegevens nodig die uit de telefoons en de camera naar boven gehaald kunnen worden. Wij zitten hier grotendeels nog op te wachten, maar hopen komende week, in ieder geval een deel hiervan te ontvangen.”
Aldus een paar fragmenten van de site.
Ik heb enige tijd geaarzeld of ik dit nu hier moet melden. De gegevens van die telefoons zijn al enige tijd bekend. Ook de ouders van Kris moeten dat weten en erover beschikken, maar om onduidelijke redenen – mogelijk afspraken met Panama? – is besloten deze nog niet officieel naar buiten te brengen. Terwijl er toch echt aardig wat mensen van op de hoogte zijn.
De gegevens van de telefoons zijn hartverscheurend. Er blijkt namelijk uit dat de meisjes nog een week – vermoedelijk acht dagen – in doodsnood en paniek moeten hebben rondgezworven. Wachtend en smekend om hulp. Er is een paar keer geprobeerd het alarmnummer 112 te bereiken. Misschien dachten ze dat het in Panama hetzelfde was. Maar ze konden sowieso niemand bereiken.
Ze hebben geprobeerd foto’s te maken, maar daar stond niets op. Misschien hebben ze geprobeerd de flitser te gebruiken als noodsignaal, of om bij te lichten.
Nu kun je ook hieruit – zoals de ouders van Kris – de conclusie trekken dat ze slachtoffer zijn geworden van een misdrijf. Maar dan zit je op hetzelfde niveau als de ouders van een van de omgekomen slachtoffers van de MH17 die nog denken dat hun kind het wel heeft overleefd en nu ergens wordt opgevangen door rebellen.
Het is ook haast niet te bevatten, dat je kind op zo’n manier om het leven komt. Je hart breekt als je eraan denkt hoe bang en wanhopig Kris en Lisanne moeten zijn geweest.
Dagenlang.
En wrang, om te beseffen dat ze wellicht gered hadden kunnen worden als in Panama meteen uitvoeriger en gerichter was gezocht.
============
Niks mis mee.The only limit is your own imagination
Met 90% van het artikel is inderdaad niks mis, het was met name in specifiek de volgende zin:
"Nu kun je ook hieruit zoals de ouders van Kris zoals de ouders van Kris – de conclusie trekken dat ze slachtoffer zijn geworden van een misdrijf. Maar dan zit je op hetzelfde niveau als de ouders van een van de omgekomen slachtoffers van de MH17 die nog denken dat hun kind het wel heeft overleefd en nu ergens wordt opgevangen door rebellen."
Hoewel hij het niet expliciet benoemd, kun je uit die onderstreepte zin wel opmaken dat hij het misdrijf-scenario als uitermate ver doorgedracht en niet kloppend ziet, een verdwaling dé werkelijke waarheid is. Soms benoemen mensen het niet letterlijk maar uit indirecte, impliciete opmerkingen verraden we soms al onze echte gedachten erover, soms benoemen we het niet letterlijk maar uit indirecte opmerkingen kun je soms wel opmaken ze met zekerheid ervan uitgaan.
Kijk, we denken allemaal dat ons eigen gevoel/idee erover dé waarheid is maar uiteindelijk zijn we er niet bij geweest en weten we in wezen helemaal niks. Hier herinner ik mezelf evengoed vaak aan.![]()
Nee; hij beschrijft precies de stille hoop die de ouders hebben dat hun dochter "niets verkeerd doet" en "dus wel door anderen omgebracht moet zijn".quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:09 schreef Jezus9 het volgende:
Hoewel hij het niet expliciet benoemd, kun je uit die onderstreepte zin wel opmaken dat hij het misdrijf-scenario als uitermate ver doorgedracht en niet kloppend ziet, een verdwaling lijkt voor hem dé waarheid te zijn.
Hij spreekt nergens van "de" waarheid.The only limit is your own imagination
Een beetje off topic, maar goed.bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_wildernis__.htmlquote:Verdwaalde man overleeft dankzij dennennaalden
WEST SACRAMENTO -
Een man die vijf dagen lang verdwaald was in de wildernis in Californië heeft zijn barre tocht overleefd dankzij dennennaalden.
De 58-jarige Mike Vilhauer was gaan vissen in een meer, maar ze wilden niet bijten. Hij besloot om op zoek te gaan naar sprinkhanen om als aas te gebruiken. Hij ging op pad zonder GPS en onderweg merkte hij dat zijn telefoon geen signaal had. Hij verdwaalde maar kon geen alarm slaan.
Vilhauer dronk uit poeltjes en stroompjes en maakte een schuilplaats met dennennaalden en takken om warm te blijven.
Na vijf dagen zonder eten en schoon drinkwater vreesde Vilhauer voor zijn leven. Toen hij helikopter hoorde overvliegen wist hij dat hij zijn kans moest grijpen. Hij spelde het woord HELP met dennennaalden op de grond en kon daardoor worden gered. De helikopter merkte het woord op en kwam de visser te hulp. Ondanks zijn angstige momenten, is Vilhauer overtuigd dat hij weer terug wil naar het gebied. Vilhauer maakt het goed.
Uiteindelijk bleek dat Vilhauer niet eens zo was afgedwaald van de plaats waar hij aan het vissen was, maar dat hij steeds in cirkels had gelopen. "En toen vertelde ze me, trouwens, dat er geen vis in dat meer is."![]()
Dit stukje:quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:20 schreef Rowlf het volgende:
Een beetje off topic, maar goed.
[..]
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_wildernis__.html.. toont maar weer aan hoe 'gemakkelijk' je kunt verdwalen.quote:Uiteindelijk bleek dat Vilhauer niet eens zo was afgedwaald van de plaats waar hij aan het vissen was, maar dat hij steeds in cirkels had gelopen.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Ah, hij heeft dus in 2003 al eens 2 backpackers gered van een stier en sindsdien zijn z'n bookingen verdubbeld. Puur toeval lijkt me, ik kan in Feliciano oprecht geen dader zien, hij komt over als een zeer betrokken man. Waar komt dat artikel van? Thanks voor het plaatsen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:16 schreef Za het volgende: Zijn daar ook videobeelden van? Ik zie ernaar uit! bvd.
![]()
Ik wist niet of ik het mocht linken omdat zijn telefoonnr, mailadres etc daar staan.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:22 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Ah, hij heeft dus in 2003 al eens 2 backpackers gered van een stier en sindsdien zijn z'n bookingen verdubbeld. Puur toeval lijkt me, ik kan in Feliciano oprecht geen dader zien, hij komt over als een zeer betrokken man. Waar komt dat artikel van?
Maar met een link mag vast wel. Moment...IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Een Google Book.quote:The only limit is your own imagination
Ja! En dit was nota bene nog een kerel ook!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Dit stukje:
[..]
.. toont maar weer aan hoe 'gemakkelijk' je kunt verdwalen.![]()
![]()
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:30 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Ja! En dit was nota bene nog een kerel ook!![]()
![]()
Ja, hij overleefde het dan ook.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:30 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Ja! En dit was nota bene nog een kerel ook!The only limit is your own imagination
Ik weet niet hoe ik het moet linkenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:22 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Ah, hij heeft dus in 2003 al eens 2 backpackers gered van een stier en sindsdien zijn z'n bookingen verdubbeld. Puur toeval lijkt me, ik kan in Feliciano oprecht geen dader zien, hij komt over als een zeer betrokken man. Waar komt dat artikel van? Thanks voor het plaatsen.
Maar meer dan dat staat er eigenlijk niet in volgens mij qua 'misschien interessant'.
Je kunt even Googlen op een stuk zin uit dat tekstje, dan krijg je het vrijwel meteen.IT'S GREYSIE IT'S PARTY![]()
Overigens staat bij de onderstaande link een korte beschrijving van de wandeling van de sendero La Pianista. Het blijkt dat je op de top moet omdraaien om weer af te dalen en niet doorlopen. Nu zou het kunnen dat L&K doorgelopen zijn en hiermee de fout ingegaan zijn.
http://hike.equipment/hiking/boquete-panama/![]()
https://www.google.nl/map(...)g6A!2e0!3e11!6m1!1e1
360 graden kaartje van het begin van de Pianista.
Jammer dat er geen streetview is en we zo de Mirador op kunnen lopen![]()
Bedankt. Als je ongeveer 180 graden draait zie je dat het riviertje de Pianista daar onder de weg door loopt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:48 schreef jackie12 het volgende:
https://www.google.nl/map(...)g6A!2e0!3e11!6m1!1e1
360 graden kaartje van het begin van de Pianista.
Jammer dat er geen streetview is en we zo de Mirador op kunnen lopenAldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Ah, wist niet dat dat niet mocht, excuses.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:26 schreef Greys het volgende: Bans worden niet besproken, was dat niet bekend?
Maar ik ga op de negeer-modus rond die ruzies, was toevallig net oude artikels van de meiden aan het doorspeuren, misschien kunnen we er nog iets opmerkelijks uithalen in retrospect.
[ Bericht 10% gewijzigd door Lavenderr op 22-08-2014 09:53:56 ]![]()
Mee eens.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:01 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Precies. Maar ik kan anders niet verklaren waarom ze daar zijn begonnen met zoeken.Een afleidingsmanoeuvre van eventuele daders? Of van wie?quote:Kan dit die verklaring van een gil etc. ook een afleidingsmanouvre zijn geweest?
Ik denk dat ze met die zoektocht bij de Baru vooral indruk wilden maken op de ambassadeur die daar op die dag was.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Dit artikel is volgens mij inmiddels ruim een maand oud als ik het goed heb.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kris & Lisanne: nog een week geleefd
Een bericht in het Algemeen Dagblad, vanmorgen. Over de ouders van Kris Kremers die in Panama op zoek blijven naar antwoorden. We hebben het er hier eerder over gehad. De ouders van Lisanne hebben inmiddels afgehaakt. Meer over Kris: zie de website (klik op de afbeelding boven).
“De informatie die gedeeld is met ons geeft aanleiding tot veel vragen en levert nog geen antwoorden op. Een conclusie over wat er gebeurd kan zijn is op dit moment niet te trekken. Voor ons is nog altijd niet vast komen te staan dat het louter gaat om een ‚verdwaling’.”
En:
“De wens en de behoefte om te achterhalen wat er precies met hen is gebeurd en of hier niet toch anderen bij betrokken zijn geweest, is groot. Hiervoor zijn de gegevens nodig die uit de telefoons en de camera naar boven gehaald kunnen worden. Wij zitten hier grotendeels nog op te wachten, maar hopen komende week, in ieder geval een deel hiervan te ontvangen.”
Aldus een paar fragmenten van de site.
Ik heb enige tijd geaarzeld of ik dit nu hier moet melden. De gegevens van die telefoons zijn al enige tijd bekend. Ook de ouders van Kris moeten dat weten en erover beschikken, maar om onduidelijke redenen – mogelijk afspraken met Panama? – is besloten deze nog niet officieel naar buiten te brengen. Terwijl er toch echt aardig wat mensen van op de hoogte zijn.
De gegevens van de telefoons zijn hartverscheurend. Er blijkt namelijk uit dat de meisjes nog een week – vermoedelijk acht dagen – in doodsnood en paniek moeten hebben rondgezworven. Wachtend en smekend om hulp. Er is een paar keer geprobeerd het alarmnummer 112 te bereiken. Misschien dachten ze dat het in Panama hetzelfde was. Maar ze konden sowieso niemand bereiken.
Ze hebben geprobeerd foto’s te maken, maar daar stond niets op. Misschien hebben ze geprobeerd de flitser te gebruiken als noodsignaal, of om bij te lichten.
Nu kun je ook hieruit – zoals de ouders van Kris – de conclusie trekken dat ze slachtoffer zijn geworden van een misdrijf. Maar dan zit je op hetzelfde niveau als de ouders van een van de omgekomen slachtoffers van de MH17 die nog denken dat hun kind het wel heeft overleefd en nu ergens wordt opgevangen door rebellen.
Het is ook haast niet te bevatten, dat je kind op zo’n manier om het leven komt. Je hart breekt als je eraan denkt hoe bang en wanhopig Kris en Lisanne moeten zijn geweest.
Dagenlang.
En wrang, om te beseffen dat ze wellicht gered hadden kunnen worden als in Panama meteen uitvoeriger en gerichter was gezocht.
============
Niks mis mee.
Toen ik dit las van een volgens velen gerenommeerde journalist, dacht ik echt dat ze idd verdwaald waren en hoe verschrikkelijk die dagen wel niet geweest moesten zijn voor de beide dames.
Ik dacht toen ook dat de ouders wel snel naar buiten zouden komen dat ze idd verdwaald waren. Wat ze vreemd genoeg deden was eigenlijk het tegenovergestelde: Ze denken juist dat er wel derden in het spel kunnen zijn
Mijn vraag is dus
1- hoe kwam de journalist aan deze informatie?
2- was het NFI toen al wel klaar met de telefoons? (volgens mij zijn ze dat nl nog steeds niet)
3- en als het waar is waarom interpreteren de ouders de informatie dan 180 graden anders?
Of lulde de journalist (hendrik jan korterink)maar wat?![]()
Voor de ouders van Lisanne was de uitkomst van wat er tot dan bekend was reden om niet verder te zoeken. Voor de ouders van Kris was het reden om wel verder te zoeken. We weten niet wat de ouders allemaal weten maar het kan dus op verschillende manieren uitgelegd worden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:54 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dit artikel is volgens mij inmiddels ruim een maand oud als ik het goed heb.
Toen ik dit las van een volgens velen gerenommeerde journalist, dacht ik echt dat ze idd verdwaald waren en hoe verschrikkelijk die dagen wel niet geweest moesten zijn voor de beide dames.
Ik dacht toen ook dat de ouders wel snel naar buiten zouden komen dat ze idd verdwaald waren. Wat ze vreemd genoeg deden was eigenlijk het tegenovergestelde: Ze denken juist dat er wel derden in het spel kunnen zijn
Mijn vraag is dus
1- hoe kwam de journalist aan deze informatie?
2- was het NFI toen al wel klaar met de telefoons? (volgens mij zijn ze dat nl nog steeds niet)
3- en als het waar is waarom interpreteren de ouders de informatie dan 180 graden anders?
Of lulde de journalist (hendrik jan korterink)maar wat?![]()
Dat zou kunnen, dat het op meerdere manieren uitgelegd kan worden.
Of niet en de ouders van lisanne kiezen voor een passievere rol in het onderzoek.![]()
Ik denk dat het zomaar kan zijn dat de journalist te snel conclusies heeft getrokken
Nog allerlei noodoproepen...dus ze waren verdwaald.
Nog 90 fotos...dus ze waren nog in leven.
En misschien blijkt dit ooit de waarheid te zijn, maar ik denk niet dat de journalist alle informatie had van de telefoons om zijn stuk zo stellig te schrijven.![]()
Dit filmpje zegt mij 2 dingen:quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:34 schreef Gorraay het volgende:
1-sommige stukken zijn moeilijk begaanbaar
2-sommige stukken zijn makkelijk begaanbaar![]()
Idd dat kan ook.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 01:50 schreef Marrije het volgende:
Dat zou kunnen, dat het op meerdere manieren uitgelegd kan worden.
Of niet en de ouders van lisanne kiezen voor een passievere rol in het onderzoek.![]()
Waar ik wel wat meer over wil weten is dat expres neerleggen van eea zodat het gevonden wordt. Waar gaat het dan.precies over.
En het nlse OM zou kijken hoeveel spoed de bevindingen van het nfi hebben. Zou de advocaat het even laten weten zodra panama de info heeft ontvangen?![]()
Sorry Marije maar ik begrijp er niks vanquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 02:15 schreef Marrije het volgende:
Waar ik wel wat meer over wil weten is dat expres neerleggen van eea zodat het gevonden wordt. Waar gaat het dan.precies over.
En het nlse OM zou kijken hoeveel spoed de bevindingen van het nfi hebben. Zou de advocaat het even laten weten zodra panama de info heeft ontvangen?
[ Bericht 1% gewijzigd door jackie12 op 22-08-2014 02:30:44 ]![]()
hahaha. Welcome back!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 02:31 schreef Za het volgende:
Heeft iemand de video van Feliciano die een dolle stier overmeesterd al gevonden? bvd.![]()
welke moet uitgelegd worden?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 02:18 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Sorry Marije maar ik begrijp er niks van![]()
En het nlse OM zou kijken hoeveel spoed de bevindingen van het nfi hebben. Zou de advocaat het even laten weten zodra panama de info heeft ontvangen?
-dit begrijp ik niet Marije![]()
Ik denk dat zij het zelf niet meer begrijpt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 03:21 schreef jackie12 het volgende:
-dit begrijp ik niet Marije
Sorry voor de late post ik volg jullie speurneuzen dagelijks maar er zit weinig schot hier.
Maar alles is hier al uitgeplozen![]()
de advocaat van de ouders van kris had toch via de media geklaagd dat de resultaten van het nfi nog niet aan panama waren doorgegeven?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 03:21 schreef jackie12 het volgende:
-dit begrijp ik niet Marije
Het nlse om had daarop laten weten even te bekijken hoeveel spoed dat had.
Het zou fijn zijn als de advocaat van de familie via dezelfde media even wat laat horen zodra panama de resultaten van het nfi via het nlse om heeft ontvangen.![]()
Hier was ik dus al bang voor. Dit gaat over de zoektocht en volgens mij niet over het pad. Om dan een filmpje over 'van het pad af' als 'van het pad' te zien is natuurlijk vreselijk op het verkeerde been zettend.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 02:08 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dit filmpje zegt mij 2 dingen:
1-sommige stukken zijn moeilijk begaanbaar
2-sommige stukken zijn makkelijk begaanbaar![]()
Huh, doet het geluid het bij jullie?
"Wanhopige oproep familie Kris Kremers aan NFI"
Bron: http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)77-c3d1-30dd0083fc6a
Heb alles geprobeerd maar geluid blijft erin weg, werd er nog iets speciaals in vermeldt?![]()
Bij mij ook. Geen geluid. Liplezer in de zaal?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:35 schreef Jezus9 het volgende:
Heb alles geprobeerd maar geluid blijft erin weg, werd er nog iets speciaals in vermeldt?![]()
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:58 schreef jackie12 het volgende: Bij mij ook. Geen geluid. Liplezer in de zaal?
Dat komt wel goed uit ja
![]()
![]()
Bij mij ook geen geluid, maar het filmpje is voor een deel ondertiteld.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:35 schreef Jezus9 het volgende:
Heb alles geprobeerd maar geluid blijft erin weg, werd er nog iets speciaals in vermeldt?Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)familie-kris-aan-nfi
Bij deze ook geen geluid wel nog een geschreven tekst eronder![]()
Chips.. jongste zoon zit in het buitenland...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:58 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Bij mij ook. Geen geluid. Liplezer in de zaal?![]()
De tekst eronder is wel toepasselijk:quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:35 schreef Jezus9 het volgende:
Heb alles geprobeerd maar geluid blijft erin weg, werd er nog iets speciaals in vermeldt?
Weken nadat de telefoons van Kris Kremers en Lisanne Froon in Panama zijn gevonden en onderzocht door het NFI blijft het ineens erg stil.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:06 schreef jackie12 het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/b(...)familie-kris-aan-nfi
Bij deze ook geen geluid wel nog een geschreven tekst eronderDjieez wat een faal.quote:"Het is vervelend dat het zo lang duurt, maar dan moet er tussen Nederland en Panama beter gecommuniceerd worden", aldus de crimedeskundige in RTL Boulevard. "Ik ben zelf ook nieuwsgierig naar de uitkomst van die gegevens van die telefoons en de rugzaken.
En dan de eerste tekst in beeld:quote:Radiostilte.![]()
![]()
Dus het NFI werkt in opdracht van Panama en mogen de gegevens zelf niet mededelen aan de ouders.
In Panama hadden ze de telefoons en de camera toch ook al onderzocht.
Waarom dan ook nog een keer in Nederland? Second opinion?
En wat als de advocaat nou bij een Nederlandse rechter de uitkomsten opeist van het NFI?
Het zou me niets verbazen dat het zo lang duurt omdat het onderzoek van het NFI nog niet is afgerond omdat ze bv andere bevindingen hebben gedaan dan de Panamezen![]()
In Nederland is meer expertise en meer mogelijk wat betreft het achterhalen van de gegevens, had ik eerder begrepen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:36 schreef jackie12 het volgende:
Dus het NFI werkt in opdracht van Panama en mogen de gegevens zelf niet mededelen aan de ouders.In Panama hadden ze de telefoons en de camera toch ook al onderzocht. Waarom dan ook nog een keer in Nederland? Second opinion?
Het OM zit er tussen en die lijkt de resultaten al wel te hebben maar hun dossier is nog niet compleet; zij wachten nog op informatie van de politie (verslagen verhoren?).![]()
Dus tussen het NFI en de Panamezen zit nog wel het nederlandse OM. Of bedoel je Panameze OM?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In Nederland is meer expertise en meer mogelijk wat betreft het achterhalen van de gegevens, had ik eerder begrepen.
Het OM zit er tussen en die lijkt de resultaten al wel te hebben maar hun dossier is nog niet compleet; zij wachten nog op informatie van de politie (verslagen verhoren?).![]()
Het Nederlandse en daar lijken de resultaten zich te bevinden volgens de media.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:46 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dus tussen het NFI en de Panamezen zit nog wel het nederlandse OM. Of bedoel je Panameze OM?
http://www.rtvutrecht.nl/(...)eek-naar-panama.htmlquote:Het OM verwacht dat het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) volgende week de resultaten van het onderzoek naar de spullen in de gevonden rugzak van Kris en Lisanne over zal dragen aan de autoriteiten in Panama.
Het NFI levert de resultaten aan bij het OM, die nog druk bezig is om alle gegevens bij elkaar te verzamelen. "We wachten nog op stukken van de politie. We verwachten volgens week alle acht deelrapporten over te dragen aan Panama", laat woordvoerder Mary Hallenbeek weten.![]()
je had mijn uitleg op jouw vraag omtrent onduidelijkheid dus wederom niet begrepen?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:46 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dus tussen het NFI en de Panamezen zit nog wel het nederlandse OM. Of bedoel je Panameze OM?![]()
Vind t raar dat als Panama het NFI opdracht geeft om de onderzoeken te doen, dat dan het Nederlandse OM daar dan ook nog iets over te zeggen heeft.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:02 schreef Marrije het volgende:
[..]
je had mijn uitleg op jouw vraag omtrent onduidelijkheid dus wederom niet begrepen?
Ik dacht omdat Panama de opdrachtgever is zij ook bepalen wat er gebeurd
Begrijp daarom de rol van het Nederlandse OM niet zo.![]()
ik vind het wel logisch aangezien het twee nederlandse vrouwen betreft, die door onduidelijke redenen vermist / omgekomen zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:18 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Vind t raar dat als Panama het NFI opdracht geeft om de onderzoeken te doen, dat dan het Nederlandse OM daar dan ook nog iets over te zeggen heeft.
Ik dacht omdat Panama de opdrachtgever is zij ook bepalen wat er gebeurd
Begrijp daarom de rol van het Nederlandse OM niet zo.![]()
Er is heel veel mogelijk op het gebied van data recovery.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In Nederland is meer expertise en meer mogelijk wat betreft het achterhalen van de gegevens, had ik eerder begrepen.
Het OM zit er tussen en die lijkt de resultaten al wel te hebben maar hun dossier is nog niet compleet; zij wachten nog op informatie van de politie (verslagen verhoren?).
Data die permanent gewist is en zelfs data van een gecrashte harddisk is terug te halen.
Data Recovery Nederland beweert zelfs 95% van verloren date terug te kunnen halen.
http://www.datarecoverynederland.nl/onze-werkwijze.htmlEen pond moed is meer waard dan een ton geluk![]()
Was er nog ergens een gehele vertaling te vinden van al die Panamese (Spaans-talige) reportages? Deze allemaal:
Part 1:
Part 2:
En nog een aparte reportage:
Wat waren altans de meest belangrijkste punten erin?![]()
"Some Boquete long-time residents/locals (not expats) have their own ideas about what happened to the girls. The theories being discussed on the street, reveals some very disturbing scenarios. It ties-in the case of the 22 year old (Osman) which was discovered dead shortly after the girls went missing. It gets a lot worse."
Huh!? Dus nog een verdwenen net nadat de meiden verdwenen? Dit word wel héél erg toevallig allemaal, dit is nou precies waarom ik blijf neigen naar een misdrijf, de tallozen vermisingen in dat dorp/die streek is uitzonderlijk hoog. En dan ook nog allemaal rond circa dezelfde tijd ook.
Heeft iemand meer informatie over die vermiste Osman, wat is z'n achternaam/waarop moet ik zoeken?
Hier nóg een vermiste man uit dat gebied (ook een tourist):
[ Bericht 2% gewijzigd door Jezus9 op 22-08-2014 20:09:51 ]![]()
Osman Valenzuela, 22, en die werd vermist op vrijdag 4 april, werd dood gevonden gisteren, zaterdag, onder de brug op Chiriquisito rivier, die de wijk van Boquete en Gualaca verdeelt, zegt Jose Guerra, een ambtenaar van het Centrum Emergency Operations (COE).quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:04 schreef Jezus9 het volgende:
"Some Boquete long-time residents/locals (not expats) have their own ideas about what happened to the girls. The theories being discussed on the street, reveals some very disturbing scenarios. It ties-in the case of the 22 year old (Osman) which was discovered dead shortly after the girls went missing. It gets a lot worse."
Huh!? Dus nog een verdwenen net nadat de meiden verdwenen? Dit word wel héél erg toevallig allemaal, dit is nou precies waarom ik blijf neigen naar een misdrijf, de tallozen vermisingen in dat dorp/die streek is uitzonderlijk hoog. En dan ook nog allemaal rond circa dezelfde tijd ook.
Heeft iemand meer informatie over die vermiste Osman, wat is z'n achternaam/waarop moet ik zoeken?
Hier nóg een vermiste man uit dat gebied (ook een tourist):
Het lichaam werd gevonden ongeveer 0:50 minuten in de namiddag door de eenheden van de National Civil Protection System (SINAPROC); die de zoektocht naar het vermiste meisje hield.
Het verslag over de verdwijning van de jonge vrijdag ingecheckt in het COE afgelopen zes in de middag, aldus Guerra.
Volgens rapporten van familieleden, waren ze naast de rivier inmiddels overleden en na het baden en verlaat de brug Valenzuela teruggegeven aan de rivier, omdat de fysiologische behoefte en is sindsdien gebleven vermist.
In plaats daarvan ging hij naar de Nationale Politie en ambtenaren van het Openbaar Ministerie, die de controle en het verwijderen van het lijk uitgevoerd en beval zijn transfer naar het Gerechtelijk Lijkenhuis om de doodsoorzaak vast te stellen.
![]()
:
Osman Valenzuela, de 22 años, y quien fue reportado como desaparecido el viernes 4 de abril, fue encontrado muerto ayer, sábado, debajo del puente sobre el río Chiriquisito, que divide el distritos de Boquete y Gualaca, informó José Guerra, funcionario del Centro de Operaciones de Emergencias (COE).
El cuerpo fue encontrado aproximadamente a las 12:50 minutos de la tarde por las unidades del Sistema Nacional de Protección Civil (Sinaproc); quienes mantenían la búsqueda del joven desaparecido.
El reporte sobre la desaparición del joven se registró el viernes en el COE, pasada las seis de la tarde, informó Guerra.
Según versiones de los familiares, ellos fueron junto al hoy occiso al río y que después de bañarse y salir al puente Valenzuela regresó al río porque tenía alguna necesidad fisiológica y desde entonces permanecía desaparecido.
Al lugar acudió la Policía Nacional y funcionarios del Ministerio Público, quienes realizaron la diligencia de levantamiento del cadáver y ordenaron su traslado a la Morgue Judicial para determinar las causas de su muerte.![]()
Dank voor de informatie meneer Ping. Heb het opgezocht en vond dit:quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:12 schreef Mr.Ping het volgende: Osman Valenzuela, 22, en die werd vermist op vrijdag 4 april, werd dood gevonden gisteren, zaterdag, onder de brug op Chiriquisito rivier, die de wijk van Boquete en Gualaca verdeelt, zegt Jose Guerra, een ambtenaar van het Centrum Emergency Operations (COE). Het lichaam werd gevonden ongeveer 0:50 minuten in de namiddag door de eenheden van de National Civil Protection System (SINAPROC); die de zoektocht naar het vermiste meisje hield. Het verslag over de verdwijning van de jonge vrijdag ingecheckt in het COE afgelopen zes in de middag, aldus Guerra. Volgens rapporten van familieleden, waren ze naast de rivier inmiddels overleden en na het baden en verlaat de brug Valenzuela teruggegeven aan de rivier, omdat de fysiologische behoefte en is sindsdien gebleven vermist. In plaats daarvan ging hij naar de Nationale Politie en ambtenaren van het Openbaar Ministerie, die de controle en het verwijderen van het lijk uitgevoerd en beval zijn transfer naar het Gerechtelijk Lijkenhuis om de doodsoorzaak vast te stellen.
"This article states the young man died of immersion (went down and didn't come back up) and includes a warning about bathing in rivers. The article states he was the eighth person to die in this manner in Chiriqui."
Bron: http://boquete.ning.com/f(...)ar-old-man-on-friday
Van dat scenario geloof ik dus echt niks, iemand verdrinkt niet 'opeens, zonder aanleiding of zonder ook maar enige lichamelijke reactie' uit zichzelf... daders kunnen slachtoffers evengoed laten verdrinken/onderduwen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Jezus9 op 22-08-2014 20:22:56 ]![]()
De resultaten van het NFI duren wel erg lang. Daar is iedereen het wel over eens.
Ik heb wel even iets anders; ik heb erg lang gedacht dat de Panamezen niet heel erg hun best doen om de waarheid boven water te krijgen want stel eens voor dat er uiteindelijk naar boven zou komen dat de twee door een misdrijf om het leven waren gekomen? Dan was iedereen (ik ook) het er over eens dat ze daar niet op zaten te wachten omdat dat slecht voor hun economie is.
Maar aan de andere kant...stel dat er nou naar boven komt uit de telefoons dat ze wel verdwaald waren en uiteindelijk door uitputting of iets dergelijks om het leven zijn gekomen 2 weken later?
Ik denk dat de ellende die Panama dan over zich heen krijgt vele malen groter zal zijn!
Want dan zou hun blunder dat ze op de verkeerde plekken hebben gezocht wel erg pijnlijk bloot worden gelegd.
En dan staat de Panamese overheid gigantisch voor lul (Pitty voorop) terwijl bij een misdrijf dan gedaan is door een 1 of andere idioot waar zij niks aan kunnen doen.
En zo'n blunder schaadt hun economie misschien wel meer dan een misdrijf![]()
Onduidelijkheid over de toedracht is ook niet goed voor de Panamese economie. Het blijft maar terugkomen in het nieuws, en er wordt over van alles gespeculeerd (niet alleen op FOK.nl).
Als half april al duidelijk was geworden dat ze een fataal ongeluk hebben gehad, of zijn vermoord, of wat er nog meer gebeurd kan zijn, dan was dat natuurlijk groot nieuws geweest, maar dan hadden we er daarna niet veel meer over gehoord.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Nee hoor, een misdrijf (althans steeds weer misdrijven) is echt wel slechter voor de economie/reputatie daar, bij een verdwaling/ongeluk zullen mensen nog daarna toe willen komen want tja, gewoon kwestie van zelf opletten/voorzorgsmaatregelingen is het dan, bij een misdrijf zullen mensen wel 2x nadenken daarna toe te gaan. Verdwaling lijkt in hun belang te zijn, bij meer misdrijven lijkt het alsof ze daar niks ondernemen voor het aanpakken van crimi, bij een verdwaling/ongeluk is het natuurlijk eigen verantwoording van de meiden = beter voor de reputatie dan betrokkenheid van derden. Hoe dan ook: naar mijn idee/gevoel althans, gaan ze het misdrijf-scenario een beetje uit het oog in het onderzoek.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:32 schreef jackie12 het volgende: Maar aan de andere kant...stel dat er nou naar boven komt uit de telefoons dat ze wel verdwaald waren en uiteindelijk door uitputting of iets dergelijks om het leven zijn gekomen 2 weken later? Ik denk dat de ellende die Panama dan over zich heen krijgt vele malen groter zal zijn! En zo'n blunder schaadt hun economie misschien wel meer dan een misdrijf.
![]()
[/i]
[/quote]
Van die onderste video van die dochter die een oproep over haar vader doet is allang opgelost. Hij is vermoord door vrienden/bekenden van hemzelf omdat ze zijn boot wilden stelen. Ook bleek het iets met veel geld te maken te hebben. Was ook in Panama City en heeft helemaal niets met K&L te maken
[ Bericht 64% gewijzigd door Grijzemassa op 22-08-2014 21:33:10 ]![]()
Van die onderste video van die dochter die een oproep over haar vader doet is allang opgelost. Hij is vermoord door vrienden/bekenden van hemzelf omdat ze zijn boot wilden stelen. Ook bleek het iets met veel geld te maken te hebben. Was ook in Panama City en heeft helemaal niets met K&L te makenquote:
[/quote]
Denk dat je in de war bent met die Amerikaanse man in Panama-city die vermoord was door een Zwitser en, hoe gruwelijk, zijn lichaam verstopt in een koffer.
Volgens mij is deze zaak nog niet opgelost maar is ook in Panama-city en heeft dus idd niks met Kris en Lisanne te maken
Waar Jezus9 wel gelijk in heeft is dat er wel erg veel criminaliteit is ook in Boquete.
En inderdaad vaak op de vele buitenlanders die daar wonen of op vakantie zijn![]()
Denk dat je in de war bent met die Amerikaanse man in Panama-city die vermoord was door een Zwitser en, hoe gruwelijk, zijn lichaam verstopt in een koffer.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 22:01 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Van die onderste video van die dochter die een oproep over haar vader doet is allang opgelost. Hij is vermoord door vrienden/bekenden van hemzelf omdat ze zijn boot wilden stelen. Ook bleek het iets met veel geld te maken te hebben. Was ook in Panama City en heeft helemaal niets met K&L te maken
Volgens mij is deze zaak nog niet opgelost maar is ook in Panama-city en heeft dus idd niks met Kris en Lisanne te maken
Waar Jezus9 wel gelijk in heeft is dat er wel erg veel criminaliteit is ook in Boquete.
En inderdaad vaak op de vele buitenlanders die daar wonen of op vakantie zijn
[/quote]
Je hebt gelijk, op alle 2 punten!![]()
De onderzoeksgegevens van de telefoons blijken nooit in Panama te zijn aangekomen. Die liggen nog bij het NFI en/of het OM in NL.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 23:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ben nog steeds op vakantie met beperkt internet. Wat is er in het kort de afgelopen week gebeurd?Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Not to take away from those poor missing girls, but a young man of 22 years old was hideously beaten and left nude by the side of the river. He was supposed to have come to my home to wash and play with Tigger who has been his friend since he was a pup.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:13 schreef Mr.Ping het volgende:
:
Osman Valenzuela, de 22 años, y quien fue reportado como desaparecido el viernes 4 de abril, fue encontrado muerto ayer, sábado, debajo del puente sobre el río Chiriquisito, que divide el distritos de Boquete y Gualaca, informó José Guerra, funcionario del Centro de Operaciones de Emergencias (COE).
El cuerpo fue encontrado aproximadamente a las 12:50 minutos de la tarde por las unidades del Sistema Nacional de Protección Civil (Sinaproc); quienes mantenían la búsqueda del joven desaparecido.
El reporte sobre la desaparición del joven se registró el viernes en el COE, pasada las seis de la tarde, informó Guerra.
Según versiones de los familiares, ellos fueron junto al hoy occiso al río y que después de bañarse y salir al puente Valenzuela regresó al río porque tenía alguna necesidad fisiológica y desde entonces permanecía desaparecido.
Al lugar acudió la Policía Nacional y funcionarios del Ministerio Público, quienes realizaron la diligencia de levantamiento del cadáver y ordenaron su traslado a la Morgue Judicial para determinar las causas de su muerte.
Four local gang members are being held. He had $300 from his pay he was bringing to his mother.
I don't have a lot of details, but supposedly the forensic report will be given to the family tomorrow. With their permission i will be able to tell whole story.
Perhaps the four gang members should be questioned to see if they have any knowledge of the girls. Due to the manner and torture of my poor friend, maybe they aren't only picking on locals.
All I can say now as I am terribly upset and in mourning for this young man. Perhaps we could reach out to the family and help them, even if is just an acknowledgement that his life mattered too.
http://boquete.ning.com/f(...)9&xg_source=activity![]()
Dat had ik volgens mij vorige week ook al vernomen. Maar was toen niet juist aangekondigd dat het dan week opgestuurd zou worden?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 23:19 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De onderzoeksgegevens van de telefoons blijken nooit in Panama te zijn aangekomen. Die liggen nog bij het NFI en/of het OM in NL.
Ik vraag me af waarom de NFI resultaten niet onmiddellijk doorgestuurd hadden kunnen worden. Wat kunnen die pennenlikkers van het OM daar nog aan toe voegen?![]()
Het NFI is onderdeel van het ministerie van Veiligheid en Justitie en werkt voor het OMquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 00:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat had ik volgens mij vorige week ook al vernomen. Maar was toen niet juist aangekondigd dat het dan week opgestuurd zou worden?
Ik vraag me af waarom de NFI resultaten niet onmiddellijk doorgestuurd hadden kunnen worden. Wat kunnen die pennenlikkers van het OM daar nog aan toe voegen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ja, ze hadden het onmiddellijk moeten doorsturen en dat hebben ze niet gedaan. Ze moeten zelfs nog inventariseren wat ze van het NFI gekregen hebben.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 00:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat had ik volgens mij vorige week ook al vernomen. Maar was toen niet juist aangekondigd dat het dan week opgestuurd zou worden?
Ik vraag me af waarom de NFI resultaten niet onmiddellijk doorgestuurd hadden kunnen worden.
En al die tijd zeiden wij hier dat die Panamezen zo traag warenHet rapport van de politie Midden-Nederland.quote:Wat kunnen die pennenlikkers van het OM daar nog aan toe voegen?Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
wat wilde je mailen dan, mogen wij dat weten?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:31 schreef Mr.Ping het volgende:
De mailserver van de site answersforkris.com werkt niet.![]()
Dat is toch niet te gelovenquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:31 schreef Mr.Ping het volgende:
De mailserver van de site answersforkris.com werkt niet.![]()
![]()
Maar betekent dat dan niet dat Panama eigenlijk toegeeft door de toestellen te laten onderzoeken door het NFI, dat hun eigen "NFI" niet zo goed is als de onze.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 00:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het NFI is onderdeel van het ministerie van Veiligheid en Justitie en werkt voor het OM
En betekent dat dan ook niet dat ze niets in de doofpot ofzo willen stoppen omdat ze dus zelf ook wachten op de resultaten?![]()
Ik heb ze niets te melden, maar ik hoorde dat mensen die iets getipt hebben geen antwoord of bevestiging van ontvangst kregen. Testje gedaan en de server geeft geen reactie...quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:33 schreef jackie12 het volgende:
[..]
wat wilde je mailen dan, mogen wij dat weten?![]()
Neequote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:37 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Maar betekent dat dan niet dat Panama eigenlijk toegeeft door de toestellen te laten onderzoeken door het NFI, dat hun eigen "NFI" niet zo goed is als de onze.
En betekent dat dan ook niet dat ze niets in de doofpot ofzo willen stoppen omdat ze dus zelf ook wachten op de resultaten?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
LE-ZEN Jackiequote:Op zaterdag 23 augustus 2014 02:14 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ze wachten niet op de resultaten?
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 02:21 schreef jackie12 het volgende:
[..]
waren 2 vragen he![]()
1e nee
2e....
tja je moet wat he tis komkommertijdMaar je weet wel wat ik bedoel
Heel eerlijk Whisker..nee niet echt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 02:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]Maar je weet wel wat ik bedoel
Vind t namelijk opvallend dat Panama het uit handen geeft aan Nederland![]()
Jackie, 2x uitleggen vind ik wel genoeg.. Sorry, moe, en weekendquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 02:24 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Heel eerlijk Whisker..nee niet echt.
Vind t namelijk opvallend dat Panama het uit handen geeft aan Nederland
Je bedoelt je post van 0.44 uur? :
"Het NFI is onderdeel van het ministerie van Veiligheid en Justitie en werkt voor het OM"
dat begrijp ik wel maar tenzij je iets anders bedoelt vind ik t niet echt een antwoord op mn vraag![]()
https://mapsengine.google(...)Hsg6D8s.kUW8L5B7Y_dE
Wat zijn H12 en H13?
House 12 en house 13 ? Die van de Sinerca familie? En zo ja,kun je (misschien domme vraag) daar ook met de auto komen?
Is er bv een duidelijke plattegrond van dit gebied. (als zo'n ouderwetse wegenkaart van Nederland bv)
En ook vind ik t nog steeds raar dat de rugzak verder stroomafwaarts is gevonden (in tact ) dan de schoen van Lisanne en het bekken van Kris.
Heb ook een beetje het gevoel dat dit forum een beetje doodbloedt. Is ook logisch er is ook al een tijd geen nieuws meer gekomen.
Goed weekend iedereen![]()
Of het nou spelfout is of niet; rugzakken? Toch wél een rugzak meer gevonden?quote:"Het is vervelend dat het zo lang duurt, maar dan moet er tussen Nederland en Panama beter gecommuniceerd worden", aldus de crimedeskundige in RTL Boulevard. "Ik ben zelf ook nieuwsgierig naar de uitkomst van die gegevens van die telefoons en de rugzaken.
[ Bericht 0% gewijzigd door MidnightB00m op 23-08-2014 11:37:50 ]![]()
Four gang members? Wat raar, nog niet iets eerder over gehoord. Ik weet niet of ik dit moet geloven.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 23:26 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Not to take away from those poor missing girls, but a young man of 22 years old was hideously beaten and left nude by the side of the river. He was supposed to have come to my home to wash and play with Tigger who has been his friend since he was a pup.
Four local gang members are being held. He had $300 from his pay he was bringing to his mother.
I don't have a lot of details, but supposedly the forensic report will be given to the family tomorrow. With their permission i will be able to tell whole story.
Perhaps the four gang members should be questioned to see if they have any knowledge of the girls. Due to the manner and torture of my poor friend, maybe they aren't only picking on locals.
All I can say now as I am terribly upset and in mourning for this young man. Perhaps we could reach out to the family and help them, even if is just an acknowledgement that his life mattered too.
http://boquete.ning.com/f(...)9&xg_source=activity![]()
Misschien was de "crimedeskundige in RTL Boulevard" dr. Clavan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:26 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Of het nou spelfout is of niet; rugzakken? Toch wél een rugzak meer gevonden?Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
source: http://etsionpartait-be.b(...)-du-volcan-baru.html
Het weer was prima, mooie foto's
Il est possible ensuite de descendre de l'autre côté vers le village de Cerro Punto et de prendre des bus pour revenir, mais il y en a pour 3h de transport. Au poste de garde, on rencontre un gars qui, la veille, a entendu des cris effrayés de deux filles, puis un grand bruit de chute, et ensuite a vu trois types sur le sentier. Cela explique la présence aujourd'hui de nombreux flics ou sauveteurs sur le sentier à la recherche des filles. Après le pique-nique nous redescendons par le même chemin, un peu troublé par cette histoire et la possibilité que les deux hollandaises aient fait une mauvaise rencontre dans le secteur. En effet, il est presque impossible de se perdre sur ces sentiers bien marqués, encore moins durant 4 jours...
Sur le chemin du retour, un 4x4 s'arrête pour nous prendre et nous ramener à l'arrêt du bus. C'est bien sympa, ça nous évite la marche en plein cagnard.
[ Bericht 7% gewijzigd door theavenger_ep op 23-08-2014 13:33:48 ]![]()
Die verdronken jongeman komt om de paar weken bovendrijven in dit topic.
Hij is begin april verdronken in een gevaarlijke rivier. Er zijn vooralsnog geen aanwijzingen voor een verband met de verdwijning van K & L. Het is wel tragisch natuurlijk.
De discussie op WS is ook afgedwaald, maar daar hebben ze wat meer fantasie dan hier: paragnosten, verborgen aanwijzingen in een boek van Umberto Eco, kannibalen, chupacabra's, het Panama-monster etc.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Voor het verwijzen naar "verbanden" die geen verbanden zijn zitten we nu eenmaal in BNW.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:07 schreef Domnivoor het volgende:
Die verdronken jongeman komt om de paar weken bovendrijven in dit topic.
Hij is begin april verdronken in een gevaarlijke rivier. Er zijn vooralsnog geen aanwijzingen voor een verband met de verdwijning van K & L. Het is wel tragisch natuurlijk.
De discussie op WS is ook afgedwaald, maar daar hebben ze wat meer fantasie dan hier: paragnosten, verborgen aanwijzingen in een boek van Umberto Eco, kannibalen, chupacabra's, het Panama-monster etc.We kunnen verwijzen naar misdaden in Panama / verdwijningen in Panama / ongelukken in Panama tot we een ons wegen, maar een dwingend verband met het lot van K&L is er niet.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Ik twijfelde om het te vragen maar ik vraag het toch,
Waarom en wanneer hebben ze een huiszoeking gedaan in het huis van "F"?
Iemand die dat weet?
Baru schreef op 3 augustus op WS:
In the first thread I wrote about it. Some people think that the Indian are in foul play, with guide, with Mrs Pity,and almost all Boquete and expats. In the future our people will act as european/american, "they are not my family I don't help because somebody can think that I'm guilty", the judicial police DIJ was searching in Felicianos house, a neighbor from Netherlands too. To help can be dangerous too. Indian in this mountain don't have the ambition that have the people from the city(car, party, travel, luxus), this Indian are not rice farmer, they cultivates what they eats, also I don't believe it.![]()
De scenario's drogen wat op nu er geen nieuwe gegevens, feiten boven water komen.
Ik hoop nog steeds dat ze toch wat meer uit die telefoons kunnen halen, waardoor meer af te leiden is voor die ouders.
Die zullen ook 101 scenario's hebben en niet weten wat er echt is gebeurd. Dat lijkt me echt vreselijk.
Gewoon helemaal niet weten wat er met je kind is gebeurd.
Zo staan ze nog lachend op de foto en een paar uur later is er iets gebeurd wat ze uiteindelijk de dood in heeft gedreven.
Je wilt in ieder geval weten of ze niet te veel geleden hebben....Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.![]()
Strict genomen is er geen huiszoeking gedaan want daar is een opsporingsbevoegdheid voor nodig. De vrijwilligers van RHWW hebben die niet. Ze hebben bij een aantal huizen aangebeld en gevraagd of ze binnen mochten komen met hun speurhonden. Dat was voor niemand in Boquete een probleem.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:03 schreef jackie12 het volgende:
Ik twijfelde om het te vragen maar ik vraag het toch,
Waarom en wanneer hebben ze een huiszoeking gedaan in het huis van "F"?
Iemand die dat weet?
Waarom? Om te zoeken naar sporen van Kris en Lisanne
Wanneer? 31 mei - 4 juniQua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Was toch iets anders denk ikquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 23:39 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Strict genomen is er geen huiszoeking gedaan want daar is een opsporingsbevoegdheid voor nodig. De vrijwilligers van RHWW hebben die niet. Ze hebben bij een aantal huizen aangebeld en gevraagd of ze binnen mochten komen met hun speurhonden. Dat was voor niemand in Boquete een probleem.
Waarom? Om te zoeken naar sporen van Kris en Lisanne
Wanneer? 31 mei - 4 juni
http://www.websleuths.com(...)e-1-Apr-2014-3/page3 #73![]()
Ik denk wel dat een verdwaling mogelijk is alleen wat mij van het begin af aan bezig houdt; hoe komt het dat ze in die 10 dagen die ze op zijn minst dan nog geleefd hebben, niemand tegen zijn gekomen. Er wonen wel indianen in dat gebied, en de rivier is ook voor hen belangrijk. Voor de visvangst, wassen e.d.
Daarbij denk ik ook dat K&L toch wel geroepen zullen hebben om hulp, niemand heeft hen gehoord. In verslagen van mensen die de trail tot het eind in Bocas hebben gelopen lees je dat ze wel mensen tegenkwamen onderweg. En als je ervan uitgaat dat L&K elkaar kwijt zijn geraakt, is het nog vreemder dat ze allebei niemand tegengekomen zijn.![]()
Dan was het iets anders wat bij mijn weten niet in het nieuws is gekomen, ook niet in de Panamese roddelpers. Maar misschien heb ik dat gemist.quote:Op zondag 24 augustus 2014 00:02 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Was toch iets anders denk ik
http://www.websleuths.com(...)e-1-Apr-2014-3/page3 #73
Volgens mij heeft Baru het hier over dezelfde zoekactie. De RHWW-vrijwilligers werden begeleid door de lokale politie.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
De details weet ik ook niet, maar uit de post kun je wel de verontwaardiging opmaken van het feit dat er een huiszoeking werd gedaan. Kennelijk was er dus ook een Nederlandse buurman bij betrokken.quote:Op zondag 24 augustus 2014 00:40 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dan was het iets anders wat bij mijn weten niet in het nieuws is gekomen, ook niet in de Panamese roddelpers. Maar misschien heb ik dat gemist.
Volgens mij heeft Baru het hier over dezelfde zoekactie. De RHWW-vrijwilligers werden begeleid door de lokale politie.
Dat bij elkaar komt bij mij niet over als een "in het kader van een vriendelijke samenwerking" tot stand gekomen actie. Maar misschien heb ik dat mis?![]()
Ja, hij is verontwaardigd over mensen die met hun vinger wijzen naar degenen die het meest geholpen hebben: Feliciano en de Indianen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 00:47 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
De details weet ik ook niet, maar uit de post kun je wel de verontwaardiging opmaken van het feit dat er een huiszoeking werd gedaan. Kennelijk was er dus ook een Nederlandse buurman bij betrokken.
Dat bij elkaar komt bij mij niet over als een "in het kader van een vriendelijke samenwerking" tot stand gekomen actie. Maar misschien heb ik dat mis?
Ik weet ook niet hoe het zitMaar ik heb geen nieuwsberichten over huiszoekingen gezien.
Als er daadwerkelijk een huiszoeking is gedaan, spreekt dat wel de (vooralsnogse) conclusie van het onderzoeksteam daar tegen, aangezien zij zeggen dat alles wijst naar een verdwaling en er geen reden is voor een misdrijf. Als die huiszoeking dus echt klopt, zijn er wel degelijk redenen/aanwijzingen voor een misdrijf (aanwijzingen dat het onderzoeksteam daar althans bezit) want zonder specifieke aanwijzing daartoe, mogen ze ook daar niet zomaar een huiszoeking doen.
Het is in deze dus met name relevant om uit te zoeken of die huiszoeking daadwerkelijk klopt, zoja, dan zijn ze wel degelijk flink richting het misdrijf-scenario aan het onderzoeken en houden ze zich (misschien) in de media van de domme om te doen alsof ze neigen naar een verdwaling, ter onderzoekstechnisch belang ofzo.![]()
Als ze écht overtuigd waren van een verdwaling zouden ze echt niet zomaar een huiszoeking doen hoor, er moeten dan al behoorlijk wat aanwijzingen of verdenkingen zijn, voordat ze daar toestemming tot krijgen, ook in Panama las ik althans. Ben benieuwd of die berichtgeving klopt, wie kwam daarmee, een orginele bron of slechts van horen zeggen?![]()
Zoekacties bij de huizen:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ders-in-Panama.dhtml
En een uitgebreid verslag:
http://www.reddingshonden(...)panama_update_1_juni
Respect voor deze vrijwilligers
of ze zijn al vrij snel na de verdwaling overleden kan ook nog.quote:Op zondag 24 augustus 2014 00:25 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik denk wel dat een verdwaling mogelijk is alleen wat mij van het begin af aan bezig houdt; hoe komt het dat ze in die 10 dagen die ze op zijn minst dan nog geleefd hebben, niemand tegen zijn gekomen. Er wonen wel indianen in dat gebied, en de rivier is ook voor hen belangrijk. Voor de visvangst, wassen e.d.
Daarbij denk ik ook dat K&L toch wel geroepen zullen hebben om hulp, niemand heeft hen gehoord. In verslagen van mensen die de trail tot het eind in Bocas hebben gelopen lees je dat ze wel mensen tegenkwamen onderweg. En als je ervan uitgaat dat L&K elkaar kwijt zijn geraakt, is het nog vreemder dat ze allebei niemand tegengekomen zijn.![]()
Inderdaad goed dat de vrijwilligers ook bij de huizen gesnuffeld hebben. Maar ik denk dat mensen die zoekactie van de vrijwilligers dan verwarren met een 'huiszoeking' want het zijn toch echt 2 verschillende dingen. Of kwam dat huiszoekings-bericht van locals?quote:Op zondag 24 augustus 2014 03:04 schreef Domnivoor het volgende: Zoekacties bij de huizen: En een uitgebreid verslag: Respect voor deze vrijwilligers ^ O ^
Ik denk eerlijk gezegd, dat als er echt huiszoeking was gedaan bij Feliciano, dat hij zich dan niet meer met de zaak had bemoeit. In elk interview hij heeft gegeven heeft hij er i.i.g niks over gezegd.![]()
Na alle berichtgeving gevolgd te hebben betreffende de zaak Kris en Lisanne, acht ik de mogelijkheid van verdwaald zijn zeer klein. Volgens mij zijn de vrouwen door meerdere personen begeleid op hun tocht met alle gevolgen van dien.![]()
Dat is het gevoel dat ik al vanaf het begin had: als het ware gelokt door daders, misschien wel bewust naar een gebied waar geen bereik was. Alleen waarom ze dan de telefoons niet hebben afgepakt blijft gewoon een raadsel (of ze moeten die al op tijd ergens hebben gegooid zonder dat de daders het zagen en konden bellen als de mannen even weg waren/sliepen, zou ook verklaren vanwaar uit het niks die 90 foto's s' nachts)quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:24 schreef gynaika het volgende: Na alle berichtgeving gevolgd te hebben betreffende de zaak Kris en Lisanne, acht ik de mogelijkheid van verdwaald zijn zeer klein. Volgens mij zijn de vrouwen door meerdere personen begeleid op hun tocht met alle gevolgen van dien.
![]()
Het verhaal betreffende de rugzak met inhoud o.a. de camera en de telefoons hult zich nog in raadselen. Hopelijk wordt snel bekend of hier bruikbare informatie is uit te halen waardoor de zaak opgelost kan worden.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:27 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Dat is het gevoel dat ik al vanaf het begin had: als het ware gelokt door daders, misschien wel bewust naar een gebied waar geen bereik was. Alleen waarom ze dan de telefoons niet hebben afgepakt blijft gewoon een raadsel (of ze moeten die al op tijd ergens hebben gegooid zonder dat de daders het zagen en konden bellen als de mannen even weg waren/sliepen, zou ook verklaren vanwaar uit het niks die 90 foto's s' nachts)![]()
Het bericht kwam van jackie12, en was gebaseerd op een quote van Baru.quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:47 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Inderdaad goed dat de vrijwilligers ook bij de huizen gesnuffeld hebben. Maar ik denk dat mensen die zoekactie van de vrijwilligers dan verwarren met een 'huiszoeking' want het zijn toch echt 2 verschillende dingen. Of kwam dat huiszoekings-bericht van locals?Hij zou zeker zijn mond open doen als er bij hem een huiszoeking was gedaan.quote:Ik denk eerlijk gezegd, dat als er echt huiszoeking was gedaan bij Feliciano, dat hij zich dan niet meer met de zaak had bemoeit. In elk interview hij heeft gegeven heeft hij er i.i.g niks over gezegd.
Daarnaast zouden de Panamese roddelbladen ervan smullen. Die hebben er niets over geschreven (heb nog even gezocht), terwijl ze niet bepaald terughoudend zijn: Ze plaatsen foto's van een verdronken jongeman, van de inhoud van de rugzak, van de botten van Kris en Lisanne etc.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Daarom twijfel ik aan die huiszoeking, dan zou dat echt wel overal front page en big news zijn geweest. Heb die foto van die dode man inderdaad gezien (bron, niet geschikt voor gevoelige kijkers:quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:19 schreef Domnivoor het volgende: Hij zou zeker zijn mond open doen als er bij hem een huiszoeking was gedaan. Daarnaast zouden de Panamese roddelbladen ervan smullen. Die hebben er niets over geschreven (heb nog even gezocht), terwijl ze niet bepaald terughoudend zijn: Ze plaatsen foto's van een verdronken jongeman, van de inhoud van de rugzak, van de botten van Kris en Lisanne etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.) echt bizar, de houding waarin hij ligt! In NL zouden ze dat soort foto's echt nooit zomaar mogen plaatsen.
Maar ook rondom die dood staan overal verschillende verhalen, de ene bron meldde verdronken, een andere site berichtte juist over gangmembers die hem gemarteld hadden.
[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 24-08-2014 12:53:28 ]![]()
Off-topic: gynaika, als ik over deze zaak lees denk ik steeds aan Despoina Vandi: Γυναίκες δυνατές σε αδύνατες στιγμές... Ken je dat?quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:24 schreef gynaika het volgende:
Na alle berichtgeving gevolgd te hebben betreffende de zaak Kris en Lisanne, acht ik de mogelijkheid van verdwaald zijn zeer klein. Volgens mij zijn de vrouwen door meerdere personen begeleid op hun tocht met alle gevolgen van dien.
Oh mijn god, als je dat vertaald: https://translate.google.(...)B3%CE%BC%CE%AD%CF%82quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:34 schreef Domnivoor het volgende: Off-topic: gynaika, als ik over deze zaak lees denk ik steeds aan Despoina Vandi: Γυναίκες δυνατές σε αδύνατες στιγμές;... Ken je dat?
*Bitchfight ziet aankomen tussen jullie*![]()
![]()
quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:22 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Daarom twijfel ik aan die huiszoeking, dan zou dat echt wel overal front page en big news zijn geweest. Heb die foto van die dode man inderdaad gezien (bron, niet geschikt voor gevoelige kijkers:Moet dat nou? Ik heb net gelunchtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.) echt bizar, de houding waarin hij ligt! In NL zouden ze dat soort foto's echt nooit zomaar mogen plaatsen.
Maar ook rondom die dood staan overal verschillende verhalen, de ene bron meldde verdronken, een andere site berichtte juist over gangmembers die hem gemarteld hadden.
Ja er doen wilde verhalen de ronde in Boquete. Maar op de foto zie je geen aanwijzing voor een misdrijf. Hij is verdronken, heeft in het water gelegen, en is daarna aangespoeld. Vandaar die vreemde houding.Haha, nee hoorquote:Op zondag 24 augustus 2014 12:37 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
*Bitchfight ziet aankomen tussen jullie*Het is een liedje dat ik in mijn hoofd heb. De juiste vertaling is: 'Sterke vrouwen op zwakke momenten'. En verderop: 'Ik zal vechten om gered te worden.'
Ik vind het wel van toepassing op dit verhaal.
[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 24-08-2014 12:54:09 ]Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Arrocha gaat zelf op pad. Ik mag hem welquote:Op zondag 24 augustus 2014 13:01 schreef Spocke het volgende:
http://www.newsroompanama(...)ath-of-dead-tourists
Ben benieuwd of het wat opleverd.....!!!![]()
Het is de vraag of ze helemaal doorlopen naar Alto Romero. Dan moeten ze onderweg overnachten.Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)![]()
Zouden er dan toch meer foto's opgestaan hebben? Zoiets hadden de ouders toch ook al gedaan en zo bij dat bergbeekje uitgekomen? Gaat dit dan over het stuk tot die 'laatste foto van Kris' of verder?quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:01 schreef Spocke het volgende:
http://www.newsroompanama(...)ath-of-dead-tourists
Ben benieuwd of het wat opleverd.....!!!![]()
Bij mij is er geen verwarring, het lijkt me duidelijk dat het geen officiële huiszoeking was.quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:47 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Inderdaad goed dat de vrijwilligers ook bij de huizen gesnuffeld hebben. Maar ik denk dat mensen die zoekactie van de vrijwilligers dan verwarren met een 'huiszoeking' want het zijn toch echt 2 verschillende dingen. Of kwam dat huiszoekings-bericht van locals?
Ik denk eerlijk gezegd, dat als er echt huiszoeking was gedaan bij Feliciano, dat hij zich dan niet meer met de zaak had bemoeit. In elk interview hij heeft gegeven heeft hij er i.i.g niks over gezegd.
Alleen denk ik niet dat het allemaal zo vriendschappelijk was, uit het bericht van Baru maak ik op dat er kennelijk wel meegewerkt is maar dat de druiven zuur zijn. Dat wilde ik er mee zeggen.![]()
Ik schreef al eerder in een post dat je van de ouders geen neutraal objectief beeld kunt verwachten mbt de verdwijning van K&L. Daarom is het goed dat de advocaat ook gaat kijken ter plaatse, zeg maar.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zouden er dan toch meer foto's opgestaan hebben? Zoiets hadden de ouders toch ook al gedaan en zo bij dat bergbeekje uitgekomen? Gaat dit dan over het stuk tot die 'laatste foto van Kris' of verder?
Hij kan het afstandelijk beoordelen, zonder dat er hevige emoties in de weg zitten zoals bij de ouders.
[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 24-08-2014 15:02:55 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: