Gebekvecht? Ik stel je gewoon vragen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:06 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik weet niet waarom dat gebekvecht elke keer nodig is, mata jij ziet zaken anders dan ik. Ik houd nog alle opties open, maar is dit forum niet groot genoeg voor verschillende inzichten? Doe jij jouw ding, doe ik het mijne.
Goede vraag he !quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:08 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
De dop kan los in de tas gezeten hebben. Er is daar in twee maanden enorm veel regen gevallen. Zelfs een liggend flesje vangt nog wel wat op.
Is het flesje überhaupt wel onderzocht?
Dat is een goeie inderdaad. Er is in dit topic een keer gezegd dat er water in zat. Is dat wel zo?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:11 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Is er en foto van het waterflesje? In de eerste berichten (ik ben terug gaan zoeken) sprak men over een leeg waterflesje. Geen idee of dat klopt hoor
Jackie, als je zulke harde woorden als "conclusie" gebruikt, is het niet jouw idee?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:11 schreef jackie12 het volgende:
Mocht blijken (zijn die resultaten al bekend?) dat daar puur water in zit dan is het voor mij onmogelijk dat kris en Lisanne nog 10 of 11 dagen geleefd hebben.
Dat water hadden ze dan natuurlijk al lang opgedronken!
Mijn conclusie: bij puur water zijn de meiden op 1 april al overleden
Of vergeet ik iets?[/b]
je begrijpt wel wat ik bedoel. Als het flesje wat gevonden is in de rugzak nog halfvol zit met water wat gekocht is in de winkel dan is het voor mij uit te sluiten dat zij nog lang geleefd hebben vanaf 1 april.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jackie, als je zulke harde woorden als "conclusie" gebruikt, is het niet jouw idee?
Als ze op 1 april al omgekomen zijn:
- moeten ze minstens laag genoeg gekomen zijn om het stroomgebied van de rivier te bereiken
- moet de rugzak dus vele kilometers hebben afgelegd (zonder de inhoud te beschadigen)
Ja zo kan je het ook zien. Maar we kunnen eindeloos discusseren over bepaalde zaken zoals de echtheid van de foto van Lisanne (nooit bevestigd) en dus ook de tijdlijn. Hebben we verschillende inzichten in en als jij nou doorborduurt op jouw inzicht en ik op het mijne, dan lopen we niet allemaal in dezelfde richting. Dat is toch het idee van een forum? En voor alle duidelijkheid, er is wel een echte foto van Kris en Lisanne op de mirador die door het NFI onderzocht is, alleen is dat volgens mij niet de foto die bij ons bekend is.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gebekvecht? Ik stel je gewoon vragen?
Tuurlijk, maar hoe verklaar je dan die noodoproepen en de "foto's"?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:18 schreef jackie12 het volgende:
[..]
je begrijpt wel wat ik bedoel. Als het flesje wat gevonden is in de rugzak nog halfvol zit met water wat gekocht is in de winkel dan is het voor mij uit te sluiten dat zij nog lang geleefd hebben vanaf 1 april.
Zie mijn eerder opmerking over "samen" tot antwoorden te komen ipv "tegen 'elkaar te discusierenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:18 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja zo kan je het ook zien. Maar we kunnen eindeloos discusseren over bepaalde zaken zoals de echtheid van de foto van Lisanne (nooit bevestigd) en dus ook de tijdlijn. Hebben we verschillende inzichten in en als jij nou doorborduurt op jouw inzicht en ik op het mijne, dan lopen we niet allemaal in dezelfde richting. Dat is toch het idee van een forum? En voor alle duidelijkheid, er is wel een echte foto van Kris en Lisanne op de mirador die door het NFI onderzocht is, alleen is dat volgens mij niet de foto die bij ons bekend is.
Een foto van de dames samen? Met een zelfontspanner gemaakt dan? Selfie?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:18 schreef Grijzemassa het volgende:
En voor alle duidelijkheid, er is wel een echte foto van Kris en Lisanne op de mirador die door het NFI onderzocht is, alleen is dat volgens mij niet de foto die bij ons bekend is.
Ding dong.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar hoe verklaar je dan die noodoproepen en de "foto's"?
Wat een conclusies weer, ik heb het niet gehad over een foto samen of apart. Want dat weten we niet. Die foto van de Facebook pagina kan ondertussen ook onderzocht zijn maar dat hoeven wij niet perse te weten dan. Maar ik ga nog steeds uit van het idee dat Martijn een mooie foto heeft samengesteld ter nagedachtenis van Lisanne. En het NFI dat ook weet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een foto van de dames samen? Met een zelfontspanner gemaakt dan? Selfie?
Denk je niet dat het NFI alle foto's onderzocht heeft? Dus ook die, die Martijn Froon op zijn Facebook zette?
Ik neem aan dat men dat water gelijk geanalyseerd heeft, zo dom zullen de Prutsers toch niet geweest zijn? Er is alleen niet over gepubliceerd.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:23 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ding dong.
Als het water wat in de fles zit gekocht is in de winkel en ze zouden nog 11 dagen geleefd hebben dan hadden ze dat natuurlijk al lang opgedronken
Als ze verdwaald zouden zijn dan was dat water dus op en hadden ze dat flesje gevuld met rivierwater.
Als er dus geen rivierwater in zit maar spa/barleduc/marie-antoinette of wat dan ook dan zijn in mijn optiek de noodoproepen en de 90 fotoos gemaakt door anderen
Ik weet niet of je prikkelbaar bent, het is al laat bij jou, maar ik trek toch geen conclusies? Ik stel vragen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:25 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Wat een conclusies weer, ik heb het niet gehad over een foto samen of apart. Want dat weten we niet. Die foto van de Facebook pagina kan ondertussen ook onderzocht zijn maar dat hoeven wij niet perse te weten dan. Maar ik ga nog steeds uit van het idee dat Martijn een mooie foto heeft samengesteld ter nagedachtenis van Lisanne. En het NFI dat ook weet.
Ok, goed punt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:31 schreef jackie12 het volgende:
Quote Mata:Ik neem aan dat men dat water gelijk geanalyseerd heeft, zo dom zullen de Prutsers toch niet geweest zijn?
Ik kijk nergens meer van op!
Maar dan was er dus geen vinder? Een misdadiger die expres 911 (en 112, hoe weet ie dat nummer?) gaat zitten intoetsen? En alle spulletjes netjes in de rugzak achterlaat om gevonden te worden? En, ik blijf dat echt het vaagste vinden van een misdrijfscenario, de makkelijke dollars niet even meeneemt?quote:ls jouw idee klopt, dat er gekocht water in het flesje zat, dan hebben dus anderen die telefoons snel gevonden ("in de dagen na 1 april zijn herhaaldelijk noodoproeppogingen gedaan") en ermee gaan bellen. Waarom zou de vinder noodnummers gaan bellen in een gebied waar ie van weet geen bereik te hebben?
Waarom die foto's? Wat betekent dat dan?
En dan nog noodoproepen op 11 april, ook weer door "de onbekende vinder"?
Nee ik denk dan dus dat er een misdrijf heeft plaatsgevonden op 1 april een uur na de 1e quebrada
Nee ik ben niet prikkelbaar. Ik heb die vraag al eerder aan je beantwoord en wil het best nog een keer doen hoor. Ik kan me goed voorstellen dat de familie van Lisanne wellicht de laatste foto of foto's van Lisanne niet met het publiek wil delen. Ze hebben er voor gekozen om niet meer in de publiciteit te treden. De ouders van Kris willen zaken verder uitzoeken en daarom was het nuttig om de foto van Kris wel met het publiek te delen. Ik denk dat ze dat anders ook niet gedaan hadden.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik weet niet of je prikkelbaar bent, het is al laat bij jou, maar ik trek toch geen conclusies? Ik stel vragen.
Is het niet vreemd dat Martijn Froon een foto van Lisanne plakt op de Mirador als ze toch op de Mirador zijn geweest en Lisanne vast gefotografeerd is? Waarom moet de foto dan 'nep' zijn? Ze waren er toch die dag? De ouders zeggen het ook?
Ok, ik volg je.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:35 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee ik ben niet prikkelbaar. Ik heb die vraag al eerder aan je beantwoord en wil het best nog een keer doen hoor. Ik kan me goed voorstellen dat de familie van Lisanne wellicht de laatste foto of foto's van Lisanne niet met het publiek wil delen. Ze hebben er voor gekozen om niet meer in de publiciteit te treden. De ouders van Kris willen zaken verder uitzoeken en daarom was het nuttig om de foto van Kris wel met het publiek te delen. Ik denk dat ze dat anders ook niet gedaan hadden.
Het blijft onduidelijk hoe het zit met de waterfles. In de eerste berichten werd gesproken over een lege waterfles, later heb ik ook gelezen dat er rivierwater in zat. Maar ik weet niet of dat ergens bevestigd is.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:40 schreef jackie12 het volgende:
Vergeet mijn F scenario.
Maar probeer je een klein beetje te vinden in een misdrijf scenario.
Stel, ik zeg stel
- dat straks naar buiten komt dat er niet gebeld is naar huis, vriendjes maar alleen naar 911 en 112
- dat straks naar buiten komt dat er geen bericht is achtergelaten voor de geliefden
- dat het water hetzelfde water is wat er ook in hoort te zitten en gekocht is in de winkel
Dan is een verdwaalscenario toch ondenkbaar?
dan heeft in mij optiek de dader(s) het er uit willen laten zien als een verdwaling.
Dat probeer ik ook, daarom stel ik vragen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:40 schreef jackie12 het volgende:
Maar probeer je een klein beetje te vinden in een misdrijf scenario.
Stel, ik zeg stel
- dat straks naar buiten komt dat er niet gebeld is naar huis, vriendjes maar alleen naar 911 en 112
- dat straks naar buiten komt dat er geen bericht is achtergelaten voor de geliefden
- dat het water hetzelfde water is wat er ook in hoort te zitten en gekocht is in de winkel
Dan is een verdwaalscenario toch ondenkbaar?
dan heeft in mij optiek de dader(s) het er uit willen laten zien als een verdwaling.
Kraanwater natuurlijk wel. Neem aan dat je genoeg aan die watermonsters kan zien idd. Waar het exact vandaan komt zal misschien lastig zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:45 schreef jackie12 het volgende:
Dan heb ik tussendoor ook even een vraag Mata.
weet niet of een geoloog dat ook weet, maar als je een monster neemt van water. Is dan het verschil aan te tonen van water uit de rivier, een quebrada, kraanwater of kun je dat zo goed onderscheiden dat zelf het water in een rivier op punt 1 anders is dan op punt 2 bv 3 km verderop?
Tis een uur later dan dat ik dacht. trusten allemaalquote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kraanwater natuurlijk wel. Neem aan dat je genoeg aan die watermonsters kan zien idd. Waar het exact vandaan komt zal misschien lastig zijn.
Het is sowieso vaag dat daar niks over bekendgemaakt is.
Zelfs als het waterflesje leeg was, zijn er nog druppeltjes waar je onderzoek op kan verrichten.
Dat overkomt Panamese Prutsers ook wel es.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:48 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Tis een uur later dan dat ik dacht. trusten allemaal
Dank, goeie info!. Ik heb Android dus was er niet mee bekend.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 04:00 schreef Physsic het volgende:
Ohja, even ter info (het schiet me opeens te binnen).
Met een iPhone kan je bij bijv. WhatsApp geen berichten versturen als je geen internettoegang hebt (je kan dan niet op 'send' drukken).
In het geval van iMessage is het volgens mij zo dat wanneer het bericht nier verzonden kan worden er een uitroepteken bij komt te staan. Je moet daar vervolgens op klikken als je het verzenden opnieuw wil proberen.
Het is dus niet zo als bij de Android telefoons, dat je gewoon vanalles kan typen en dat het wel verzonden wordt tegen de tijd dat je ergens een keer bereik hebt (soort wachtrij).
Correct me if I'm wrong. iPhone is mijn werktelefoon, gebruik 'm niet zo vaak als mn Android, dus heb er ook niet superveel verstand van.
Maar, dit zou dus een verklaring kunnen zijn voor waarom Kris haar vriendje nietmeer iets heeft gestuurd.
Aub.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 04:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank, goeie info!. Ik heb Android dus was er niet mee bekend.
Goed punt.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 04:08 schreef Physsic het volgende:
Een iPhone heeft ook niet echt een 'mijn bestanden', zoals Android en Windows dat bijvoorbeeld wel hebben.
Filmpje kan wel natuurlijk.quote:Dus je kan ook geen notities als textbestanden opslaan op 'dè harddisk'. Alle notities/documenten/etc kunnen alleen opgeslagen worden in een daarvoorbestemde app. Ik denk dat die data een stuk lastiger terug te halen is, dan wanneer het gewoon als tekst- of pdf-bestand wordt opgeslagen op een 'harddisk'. (Dit geldt trouwens niet voor foto's)
Ohja, klopt! Video's ook inderdaad.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 04:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goed punt.
[..]
Filmpje kan wel natuurlijk.
Zo lang ze vochtig zijn gebleven is er geloof ik niet zo veel aan de hand. Pas als het gaat drogen begint alles indd te oxideren.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 04:16 schreef erik013 het volgende:
Scheelt denk ik wel flink dat de telefoon(s) en camera in de rugtas zaten. Dan is er tenminste nog enige kans dat de printplaat/chips etc. niet door vochtschade volledig verwoest zouden zijn.
Was die rivier al door bewoond gebied gekomen? Of, zoals in het gebied waar de meiden moeten zijn geweest, nog niet in contact geweest met mensen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:39 schreef El_Matador het volgende:
Even tussendoor; sprak vandaag een collega van me, die had uit een rivier hier in de buurt gedronken (ongewild, kreeg water binnen toen ie aan het raften was), die is superziek geworden doordat hij een of ander virus/bacterie via rattenpis binnengekregen had.
Scheelde maar een haartje. Zei ie.
Dat weet ik niet, ik was er niet bij. Het is niet dik bevolkt daar, beetje vergelijkbaar met de Boquetekant van de berg.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Was die rivier al door bewoond gebied gekomen? Of, zoals in het gebied waar de meiden moeten zijn geweest, nog niet in contact geweest met mensen?
Er is een foto van een kookles, was dat in Bocas of in Boquete?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:49 schreef jackie12 het volgende:
- wat hebben de meiden gedaan 's avonds 31 maart
Bij de taalschool, ws bij Eileenquote:- hoe hebben ze de excursies geboekt
Hun gastvrouw? Ik las dat die ook ontbijt maakte?quote:- zijn ze afgezien door "F"nog gezien door anderen 's ochtends bij hun hostel
Van de taalschoolquote:-hoe wisten ze dat er geen gids beschikbaar was
Die staat toch naast de taalschool van waar de toer zou beginnen?quote:-wat deed "F"bij hun hostel
1equote:-was het nou de 1e of 2e quebrada waar de foto is gemaakt
Bij wie?quote:- hoe zit het met de huiszoekingen
Op dinsdag? Niet.quote:- hebben ze nou wel of niet gelunched met 2 jongens
Was dat niet mijn lijstje?quote:plus jouw vragen Mata een paar dagen geleden en nog een heleboel meer!!
Bocas.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er is een foto van een kookles, was dat in Bocas of in Boquete?
Er waren meer lijstjes.quote:Was dat niet mijn lijstje?
Zouden ze de dop er dan opgedaan hebben voor de foto?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:51 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Regenwater kan ook. Leeg flesje zonder dop in de tas. Flinke plensbui erover. →Water in het flesje.
Waarom moet dat?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:05 schreef El_Matador het volgende:
Ze moeten Feliciano gesproken hebben voor de andere boekingen, vermoedelijk maandagmorgen 31 maart.
Feliciano zegt in een van de video's in de OP dat hij "ze nog groette die ochtend" (onduidelijk is welke ochtend dat is). Hij heeft nergens aangegeven ze NIET te kennen, juist het omgekeerde.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom moet dat?
het lijkt mij een heel normale gang van zaken dat de taalschool dat geheel zelf regelt. Een student wil een tour, spreekt met de taalschool wat af die de agenda van Feliciano kent. Taalschool belt Feliciano (dat is ook ergens in een bron genoemd). Dan is er geen contact met Feliciano en de student maar zit de taalschool er tussen. Die zal daar ook wel een graantje van meepikken.
Bekijk die icoontjes direct boven het invoerveld eens. Ga daar eens mee spelen en voer dan niet in maar kijk met 'Preview' wat ze doen.quote:
Het is heel goed mogelijk om kraanwater of gekocht water te analyseren. Rivierwater en de exacte plek waar dat uit de rivier is gehaald is moeilijker en afhankelijk van de omgeving. Als er bijvoorbeeld langs de rivier op een bepaalde plek kunstmest is gebruikt en je vindt sporen van kunstmest in het water, dan weet je dat je op die plek of verder moet zijn. Hetzelfde als wanneer een zijrivier een specifieke bodem/grond heeft; vind je daar sporen van dan komt het uit die zijrivier of na het punt dat die in de rivier uitkwam. Zolang de omgevingsfactoren echter hetzelfde zijn lijkt me dat echter zo goed als onmogelijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:45 schreef jackie12 het volgende:
Dan heb ik tussendoor ook even een vraag Mata.
weet niet of een geoloog dat ook weet, maar als je een monster neemt van water. Is dan het verschil aan te tonen van water uit de rivier, een quebrada, kraanwater of kun je dat zo goed onderscheiden dat zelf het water in een rivier op punt 1 anders is dan op punt 2 bv 3 km verderop?
Op mijn eenvoudige toestel kan ik ook geen tekstberichten achterlaten. Als ik dan een boodschap zou willen achterlaten op mijn telefoon terwijl ik geen bereik heb, dan zou ik dat doen met een sms die in de wachtrij komt of met de agendafunctie.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 04:08 schreef Physsic het volgende:
[..]
Aub.Zal er 'morgen' nog even iets dieper induiken.
Een iPhone heeft ook niet echt een 'mijn bestanden', zoals Android en Windows dat bijvoorbeeld wel hebben. Dus je kan ook geen notities als textbestanden opslaan op 'dè harddisk'. Alle notities/documenten/etc kunnen alleen opgeslagen worden in een daarvoorbestemde app. Ik denk dat die data een stuk lastiger terug te halen is, dan wanneer het gewoon als tekst- of pdf-bestand wordt opgeslagen op een 'harddisk'. (Dit geldt trouwens niet voor foto's)
Dat is geen bewijs dat hij ze kende. Hij komt op de taalschool, het is rustig (stikt niet van de mensen) en hij passeert twee jonge vrouwen. Hij groet ze. Wie weet vermoedde hij wel dat het Kris en Lisanne waren. Hij wist tenslotte dat twee Nederlandse meiden bij hem geboekt hadden.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Feliciano zegt in een van de video's in de OP dat hij "ze nog groette die ochtend" (onduidelijk is welke ochtend dat is). Hij heeft nergens aangegeven ze NIET te kennen, juist het omgekeerde.
Nee, hij heeft het specifiek over Kris en Lisanne. Zie de video, staat ergens onderaan in de OP, "daar waar Feliciano aan het woord komt".quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is geen bewijs dat hij ze kende. Hij komt op de taalschool, het is rustig (stikt niet van de mensen) en hij passeert twee jonge vrouwen. Hij groet ze. Wie weet vermoedde hij wel dat het Kris en Lisanne waren. Hij wist tenslotte dat twee Nederlandse meiden bij hem geboekt hadden.
"zal", "kans is namelijk"...quote:Zeker een gids die een deal heeft met die taalschool, zal vriendelijk en beleefd zijn tegen iedere student die hij daar tegen komt en ze dus groeten. De kans is namelijk aanwezig dat ze later met hem een tour doen en dan wil je niet als botterik een indruk hebben achtergelaten.
Ja en? Daar staat niet dat hij ze kende maar dat hij ze toen gezien heeft.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:24 schreef El_Matador het volgende:
Nee, hij heeft het specifiek over Kris en Lisanne. Zie de video, staat ergens onderaan in de OP, "daar waar Feliciano aan het woord komt".
Hoe kun je mensen zien zonder ze te herkennen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja en? Daar staat niet dat hij ze kende maar dat hij ze toen gezien heeft.
Die vraag kan ik jou ook stellen.quote:En mag het wat vriendelijker?
Ik zie dagelijks mensen die ik niet ken, die zijn voor mij niet onzichtbaar.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:28 schreef El_Matador het volgende:
Hoe kun je mensen zien zonder ze te herkennen?
Alarmnummer ingesteld?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:37 schreef ProcessorProfessor het volgende:
Als je een mobieltje vindt waar een pincode / password op zit, wat kun je anders doen dan op de alarmknop drukken? Voor de rest kun je er niets mee. Bij 1 van de mobieltjes was het alarmnummer nog op Nederland (112) ingesteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |