Het zal wel aan mij liggen maar ik vind eigenlijk alleen swans, einstürzende neubauten, silver apples en william bassinski op het eerste gezicht echte toppers... (maar ik moet me duidelijk eens wat meer in hedendaagse muziek verdiepen) en daarvan heb ik er 2 al eens gezien.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:13 schreef Norrage het volgende:
LeGuessWho doet toch wel elk jaar hun best om de meest indrukwekkende line-up te hebben van alle festivals. Mijn hemel zeg...Knap hoor.![]()
Naja, ik heb het ook meer over de originaliteit hiervan, dat ze bovendien een wereldprimeur hebben, en dat een act als Swans zover krijgen hier te lopen cureren. En dat ze toch altijd bijzonder interessante, onbekende en later vaak toch doorbrekende artiesten weten te boeken.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind eigenlijk alleen swans, einstürzende neubauten, silver apples en william bassinski op het eerste gezicht echte toppers... (maar ik moet me duidelijk eens wat meer in hedendaagse muziek verdiepen) en daarvan heb ik er 2 al eens gezien.
Tja dat doen roadburn en incubate eigenlijk ook jaarlijksquote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Naja, ik heb het ook meer over de originaliteit hiervan, dat ze bovendien een wereldprimeur hebben, en dat een act als Swans zover krijgen hier te lopen cureren. En dat ze toch altijd bijzonder interessante, onbekende en later vaak toch doorbrekende artiesten weten te boeken.
Ja, dat zijn ook wel twee vrij geniale festivals. Zeker Incubate, als je kijkt hoeveel acts daar wel niet staan van een ultieme diversiteit. Roadburn ken ik eigenlijk niet zo goed, maar weet dat het daar ook wel goed zit.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja dat doen roadburn en incubate eigenlijk ook jaarlijks
Dit zijn van die tijden waarvan je later kunt zeggen dat je erbij was, waarop de jeugd dan zegt "waar heb je het over" en "nog nooit van gehoord" en "waarom ben je toen naar bandje x geweest terwijl bandje y zijn beste concert ooit gaf (volgens de 8 man die er waren)"quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, dat zijn ook wel twee vrij geniale festivals. Zeker Incubate, als je kijkt hoeveel acts daar wel niet staan van een ultieme diversiteit. Roadburn ken ik eigenlijk niet zo goed, maar weet dat het daar ook wel goed zit.
quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:22 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik mag toch hopen dat de TT niet naar de Islamitische Staat verwijst?
Metropolis ook al jarenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja dat doen roadburn en incubate eigenlijk ook jaarlijks(en er zijn in het buitenland ook vast festivals waar dat schering en inslag is, SWSX etc)
Ik tel de "kampeer-festivals" gemakshalve even niet mee, dat vind ik toch wel iets anders, eigenlijk. Maar ok, misschien is het bij LGW ook wel veel persoonlijke smaak, maar desalniettemin vind ik dat ze grootse dingen doen en dat al jaren op rij waar niet veel andere festivals aan kunnen tippen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:29 schreef ranja het volgende:
[..]
Metropolis ook al jaren
Best Kept Secret eigenlijk ook wel, naast wat gevestigde namen toch heel veel minder bekende namen. BKS is er alleen nog te kort om te zeggen of bands later ook gaan doorbreken.
Ik ook niet. Maar eigenlijk geldt voor alle hits van Primal Scream wel dat ze net zo goed door allemaal verschillende one-hit wonders kunnen zijn gemaakt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:18 schreef Moody het volgende:
Ik wist niet dat deze van Primal Scream was
Ik heb hun Greatest Hits maar gedownload, want ik schrok hier wel van. Ik volg ze toch al een tijdje, maar dit nummer kon ik niet plaatsen in hun oeuvrequote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar eigenlijk geldt voor alle hits van Primal Scream wel dat ze net zo goed door allemaal verschillende one-hit wonders kunnen zijn gemaakt.
Lekker nummer vind ik datquote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:18 schreef Moody het volgende:
Ik wist niet dat deze van Primal Scream was
Die komt van het laatste album manquote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lekker nummer vind ik dat
Ik ben op dit moment helemaal into Sea of Love. Wist niet dat dat nummer van The National was![]()
Ja ik heb Trouble Will Find Me maar 1x geluisterd voordat ik ze weer live ging zienquote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Die komt van het laatste album man
Op het eerste gehoor geen hoogvlieger, maar hij groeit snel naar meer luisterbeurten idd
I Need My Girl is live machtig mooi.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja ik heb Trouble Will Find Me maar 1x geluisterd voordat ik ze weer live ging zien
Conversation 16quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:45 schreef Moody het volgende:
[..]
I Need My Girl is live machtig mooi.
Conversation 16 blijft mijn favoriet denk ik
Oja, op Pukkelpop speelden ze 'm ookquote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja ik heb Trouble Will Find Me maar 1x geluisterd voordat ik ze weer live ging zien
Speelden hem zaterdag trouwens gewoon, dat was echt naast Squalor Victoria het nummer wat me het meest bijbleef, zelfs voor mijn vijf favorieten
Die eerste is geweldig, maar vind de gimmick nu wel leuk geweestquote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Conversation 16![]()
![]()
Van de nummers die ik live verwacht Mr November, Fake Empire en England hier.
Jaaaaaquote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Heb je Slowdive trouwens gezien op Pukkelpop?
ze doen het vooral effectiever dan een Interpol. Al vind ik all the rage back home best tof.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Die eerste is geweldig, maar vind de gimmick nu wel leuk geweest
England en Fake Empire uiteraard geniaal. Maar zo zijn veel andere nummers ook.
Ze weten zoveel te halen uit zulke kleine verschillen op gebied van ritme en melodie. Aan de ene kant totaal niet origineel meer, maar zo ongelooflijk knap.
Op BKS was het ook zo legendarisch. Speelden ze ook maar 8 nummers?quote:
Ik ook zoiets. Welke jij?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoi jongens
Ik heb 5 albums uit de OP nog nooit geluisterd
Die nieuwe Moss is ook wel tof hoor.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:54 schreef kciR het volgende:
3voor12 heeft weer een shortlist gemaakt voor de jaarlijkse award voor het beste album van het jaar (augustus-augustus). Dit zijn de 12 genomineerden.. Wat vinden we er van?
Awanto 3 - Opel Mantra
Blaudzun - Promises Of No Man's Land
David Douglas - Moon Observations
De Jeugd Van Tegenwoordig - Ja, Natuurlijk!
De Staat - I_Con
Eefje de Visser - Het Is
Jungle By Night - The Hunt
Moss - We Both Know The Rest Is Noise
Thomas Azier - Hylas
Tom Trago - The Light Fantastic
traumahelikopter - I Don't Understand Them At All
Typhoon - Lobi Da Basi
Oh, ik dacht dat we nog ergens konden stemmen, maar ik lees nu dat ze daar een jury voor hebben. Mijn stem zou gaan naar Typhoon of Thomas Azier.
Eefje, Traumo of Azier denk ik. Moss moet ik nog checken.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:54 schreef kciR het volgende:
3voor12 heeft weer een shortlist gemaakt voor de jaarlijkse award voor het beste album van het jaar (augustus-augustus). Dit zijn de 12 genomineerden.. Wat vinden we er van?
Awanto 3 - Opel Mantra
Blaudzun - Promises Of No Man's Land
David Douglas - Moon Observations
De Jeugd Van Tegenwoordig - Ja, Natuurlijk!
De Staat - I_Con
Eefje de Visser - Het Is
Jungle By Night - The Hunt
Moss - We Both Know The Rest Is Noise
Thomas Azier - Hylas
Tom Trago - The Light Fantastic
traumahelikopter - I Don't Understand Them At All
Typhoon - Lobi Da Basi
Oh, ik dacht dat we nog ergens konden stemmen, maar ik lees nu dat ze daar een jury voor hebben. Mijn stem zou gaan naar Typhoon of Thomas Azier.
PJ Harvey, want daar kan ik niet in komenquote:
Ja 8 of 9 nummers en idd ook een Barrett cover.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op BKS was het ook zo legendarisch. Speelden ze ook maar 8 nummers?
Op BKS die Syd Barrett cover, Golden Hair, Crazy For You (dat nummer live), Slowdive, When The Sun Hits, Machine Gun en Souvlaki Space. 6/8 nummers gewoon nummers die ik het liefste hoorde. Wat een setlist.
Peter Adams en April March mis ik ook. Microphones zijn awesomequote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
PJ Harvey, want daar kan ik niet in komen
Modest Mouse, vind ik geen reet aan buiten Dashboard
Peter Adams en April March nooit iets van geluisterd
enige naam die ik nooit heb gehoord is The Microphones
Peter Adams zal dat niet leuk vinden.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik kende ze allemaal behalve die versie van die Barrett cover. Slowdive ken ik echter ook een stuk beter in de Siouxsie-versie.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja 8 of 9 nummers en idd ook een Barrett cover.
Moet toegeven dat ik er een aantal niet kende, maar het sfeertje was fenomenaal.
Verklaar je nader.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Peter Adams zal dat niet leuk vinden.
Ik heb Abbey Road nooit geluisterdquote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ken alleen we were dead before the ship even sank, maar dat vond ik echt geen boeiende plaatquote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Peter Adams en April March mis ik ook. Microphones zijn awesomeMaar ken ze enkel door dit topic, dus ja. Modest Mouse vind ik erg vet.
Verrek zeg, ik zie 'm net. Geweldigquote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:13 schreef Norrage het volgende:
LeGuessWho doet toch wel elk jaar hun best om de meest indrukwekkende line-up te hebben van alle festivals. Mijn hemel zeg...Knap hoor.![]()
Ik heb Revolver, Sgt. Peppers en White ook echt veel vaker opstaan. Als ik Abbey 10x heb geluisterd is het veel. Vind vooral Golden Slumbers/Carry That Weight/The End wel tofquote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:57 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik heb Abbey Road nooit geluisterd
Omdat hij het mij zal aanrekenen dat ik hem blijkbaar niet voldoende geplugd heb jaren geleden.quote:
welke?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:58 schreef Tchock het volgende:
Ik mis er trouwens flink meer dan vijf maar als ik zeg welke krijgen we die shitstorm weer dus dat laat ik maar. Ik ben er mee bezig.
Heerlijke lineup, maar Pukkelpop probeerde het ook hard met de meest beklemmende, de meest indrukwekkende, de meest uniek introverte en de meest strak spelende liveband.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:58 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Verrek zeg, ik zie 'm net. Geweldig
Wat is er eng aan het woord "strakst". Of "indrukwekkendste" of "uniekste" trouwens.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heerlijke lineup, maar Pukkelpop probeerde het ook hard met de meest beklemmende, de meest indrukwekkende, de meest uniek introverte en de meest strak spelende liveband.
Maar dat zijn albums die elke muziekliefhebber kent. Geniale albums, maar niet een reden om het indie-topic te volgen toch? Blijft een discussiepunt uiteraard.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als ik er overigens een album tussen zou willen zetten zou het Pink Floyds Wish You Were Here zijn, of misschien de eerste van The Doors ofzo.
Abbey Road kent ook iedereen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Maar dat zijn albums die elke muziekliefhebber kent. Geniale albums, maar niet een reden om het indie-topic te volgen toch? Blijft een discussiepunt uiteraard.
True. Had er van mij ook niet in hoeven staan. Zoveel users, zoveel meningen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Abbey Road kent ook iedereen.
Ik vind dat nogal een slap argument. Pet Sounds en Abbey Road zou dan méér indie moeten zijn dan Wish you were here?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Maar dat zijn albums die elke muziekliefhebber kent. Geniale albums, maar niet een reden om het indie-topic te volgen toch? Blijft een discussiepunt uiteraard.
Huh? Je noemt alleen maar geniale klassiekers. Die kunnen voor mij op de grote hoop "geniale klassiekers". Iedereen kent ze. Niets mis mee, maar ook niet "indie-verantwoord" toch? We willen hier toch juist muziek bespreken die je gemist hebt in je zoektocht naar muziek? Anders voegt dit topic weinig toe aan de algehele insteek van MUZ.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal een slap argument. Pet Sounds en Abbey Road zou dan méér indie moeten zijn dan Wish you were here?
Je zegt net dat je er een aantal niet kent, dus het zou zomaar 8-13 kunnen worden. Tel uit je winstquote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
staan sowieso maar een stuk of 5-10 albums in die ik in mn top 100 zou gooien denk ik
Smaak he.
Troe. Slowdive was zo goed. Misschien wel beste concert van PP dit jaar. Samen met War on Drugs misschien.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
ach, zolang jullie allemaal maar de shoegazeklassieker kennen is het goed.
Al vond ik Slowdive live echt beter dan MBV
geen Portishead gezien?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:10 schreef Moody het volgende:
[..]
Troe. Slowdive was zo goed. Misschien wel beste concert van PP dit jaar. Samen met War on Drugs misschien.
Jij zegt dat er geen Pink Floyd in de lijst moet omdat die niet indie zijn. Mijn tegenargument is wat de bekendste popband aller tijden er dan in heeft te zoeken.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:09 schreef Moody het volgende:
[..]
Huh? Je noemt alleen maar geniale klassiekers. Die kunnen voor mij op de grote hoop "geniale klassiekers". Iedereen kent ze. Niets mis mee, maar ook niet "indie-verantwoord" toch? We willen hier toch juist muziek bespreken die je gemist hebt in je zoektocht naar muziek? Anders voegt dit topic weinig toe aan de algehele insteek van MUZ.
Dat is het plaatje vriend. Mijn telefoon heeft een absurde resolutie.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:12 schreef Moody het volgende:
[..]
Lijkt ook dat Illllnoise wel 4 "l-en" heeft. Tijd voor een high-res scherm?
hoorde dat het echt debiel goed was ja.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:14 schreef Kerftminister het volgende:
Zat gisteren een filmpje te kijken van Typhoon op Lowlands en ik wil naar aanleiding daarvan weer even een hele grote loftrompet opsteken. Die man he, die plaat, dat is een van de beste platen die ik ooit gehoord heb. Vele rappers hebben gepoogd om een progressieve Hip-Hop plaat te maken die ook bij een minder Hip-Hopperig publiek aanslaat en hebben kansloos gefaald, of leveren vervolgens al hun kwaliteiten als rapper in om zoiets te bereiken. Typhoon heeft gewoon én een progressieve versie van Hip-Hop op de markt gebracht, met originele songstructuren en live instrumentatie, dan heeft hij hier en daar catchy deuntjes en refreintjes in het album gestopt die de wat meer casual Hip-Hop luisteraars kunnen waarderen, maar dat is nog niet alles. De raps op het album zijn ook fantastisch, bijna poëtisch, sterk gebruik van metaforen en filosofische standpunten, creatieve flows en sterke multi syllable rhyme door het hele album heen. Echt geweldig, en live is het nog zoveel vetter he, dan knalt het allemaal nog nét iets harder dan op plaat. Ben benieuwd wat mijn plaat van het jaar gaat worden nu, want Piñata heeft onverwachts toch concurrentie gekregen.
Heb hem zelf live gezien op Woohah! in Tilburg, Hip Hop festival, naar aanleiding daarvan ben ik die plaat beter gaan bestuderen, maar het was op Lowlands nog vetter als ik die filmpjes zo keek, terwijl dat een minder die-hard publiek is, dan ben je wel heel goed bezig hoor.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
hoorde dat het echt debiel goed was ja.
Jammer genoeg tegelijkertijd met Beth Gibbons en haar posse
Ik zei ook dat Beatles er niet in hoeft voor mij. Doe maar muziek die minder dan 4,5 miljard mensen kennen gezien het onderwerp van dit topic.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij zegt dat er geen Pink Floyd in de lijst moet omdat die niet indie zijn. Mijn tegenargument is wat de bekendste popband aller tijden er dan in heeft te zoeken.
Ja, dat is de oplossing. Het is een uitroepteken. Zoiets als dit: !quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het lijkt me trouwens een uitroepteken.
Zo'n ding:
!
boeit mij wat hoeveel mensen het kennenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik zei ook dat Beatles er niet in hoeft voor mij. Doe maar muziek die minder dan 4,5 miljard mensen kennen gezien het onderwerp van dit topic.
Je pakt de discussie verkeerd opquote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
boeit mij wat hoeveel mensen het kennen
als iedereen fan zou zijn van Sonic Youth vind ik dat ook prima.
...quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
boeit mij wat hoeveel mensen het kennen
als iedereen fan zou zijn van Sonic Youth vind ik dat ook prima.
quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:18 schreef Moody het volgende:
[..]
Je pakt de discussie verkeerd op
Gaat over de openingspost. Albums die tot de verbeelding moeten spreken voor dit topic.
Het is geen discussie over hipsters
Ik laat 'm weer glijden. En ga weer goede muziek zoeken waar niet op wordt gereageerd.
Ik snap jullie punt hoor, wilde alleen even chargerenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
...
Je mist het punt. Kan het voor jou niet uitmaken wie je muziek kent, als je een lijst wil maken van de beste onbekendere albums is dat relevant.
Dit is geen voetbaltopic poepzakquote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
[..]
Ik snap jullie punt hoor, wilde alleen even chargeren
quote:
PSV supporter was je toch?quote:
Typhoon komt zelf al jaren op Lowlands (als bezoeker met tentje op de camping en als artiest). Denk dat hij daarom wat extra wil geven op Lowlands. Dat is volgens mij echt zijn ultieme festival. Zitten ook live stukjes van op zn debuut; 'kunnen jullie springen Lowlands?', volgens mij op Brand Los.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:15 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Heb hem zelf live gezien op Woohah! in Tilburg, Hip Hop festival, naar aanleiding daarvan ben ik die plaat beter gaan bestuderen, maar het was op Lowlands nog vetter als ik die filmpjes zo keek, terwijl dat een minder die-hard publiek is, dan ben je wel heel goed bezig hoor.
Geen toeval. Peter Adams ook omdat ik het wil, terwijl het geen absolute indie-klassieker is.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:25 schreef kciR het volgende:
Zit Abbey Road er ook niet tussen vanwege de UI van Arn0? Net als April March voor de UI van ranja. Of is dat meer toeval?
Muziek.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:20 schreef Moody het volgende:
Kom maar op....is dit een lekker nummer of nie???
Abbey Road is wel toeval, Petertje en de UI van ranja niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:25 schreef kciR het volgende:
Zit Abbey Road er ook niet tussen vanwege de UI van Arn0? Net als April March voor de UI van ranja. Of is dat meer toeval?
Vanessa Paradis (paradiso)quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Concerten dit jaar so far:
1. Portishead Lowlands 2014
2. Slowdive BKS 2014
3. The National Lowlands 2014
4. Editors Pinkpop 2014
5. Mogwai BKS 2014
Toch wel goeie dingen gezien dit jaarAlleen Mogwai staat niet in mijn top 5 beste livebands.
Chvrches staat bij mij op 6.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:33 schreef ranja het volgende:
[..]
Vanessa Paradis (paradiso)
Chvrches (BKS)
Angus & Julia (BKS)
The Jezabels (Beschaving)
Hooverphonic (tivoli)
zoiets
Vind ik toch zeker de beste van Modest Mouse ja.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:29 schreef Tchock het volgende:
Ik luister trouwens The Moon & Antarctica, want dat was het enige album uit de lijst dat ik niet ken en wel bij me heb in de trein. Tot nu toe vind ik het minder dan de latere muziek van Modest Mouse, maar het is wel bijzonder en onvoorspelbaar, duidelijk een groeiplaat.
Dan ga ik met je mee! Typhoon ontzettende baasquote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:24 schreef kciR het volgende:
[..]
Typhoon komt zelf al jaren op Lowlands (als bezoeker met tentje op de camping en als artiest). Denk dat hij daarom wat extra wil geven op Lowlands. Dat is volgens mij echt zijn ultieme festival. Zitten ook live stukjes van op zn debuut; 'kunnen jullie springen Lowlands?', volgens mij op Brand Los.
Misschien dat ik dan toch maar kaartjes voor Tivoli ga halen. De laatste keer dat ik hem zag ik zeker 5-6 jaar terug..
Ik ben altijd een ultieme exceptionele fan geweest van M&A, wat ik een van de beste albums ooit gemaakt vind. Maar wtf, ik ben nu helemaal om voor Lonesome Crowded West zeg...echt, binnen een paar maanden vind ik dat gewoon nog genialer....Modest Mousequote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:29 schreef Tchock het volgende:
Ik luister trouwens The Moon & Antarctica, want dat was het enige album uit de lijst dat ik niet ken en wel bij me heb in de trein. Tot nu toe vind ik het minder dan de latere muziek van Modest Mouse, maar het is wel bijzonder en onvoorspelbaar, duidelijk een groeiplaat.
Vind die wat te rammelig, als je begrijpt wat ik bedoel, iets te punky. Al zijn alle Modest Mouse albums wel minimaal een 8 waard hoor, Maar Moon & Antarctica heeft net dat meer.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ben altijd een ultieme exceptionele fan geweest van M&A, wat ik een van de beste albums ooit gemaakt vind. Maar wtf, ik ben nu helemaal om voor Lonesome Crowded West zeg...echt, binnen een paar maanden vind ik dat gewoon nog genialer....Modest Mouse
Ken je Lonesome Crowded West?
Naja, daarom heeft het dus jaren geduurd voordat ik LCW leerde waarderen. Ineens komt ie volledig binnenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:09 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vind die wat te rammelig, als je begrijpt wat ik bedoel, iets te punky. Al zijn alle Modest Mouse albums wel minimaal een 8 waard hoor, Maar Moon & Antarctica heeft net dat meer.
Wat heb je opgezet? Just for a day?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:11 schreef Norrage het volgende:
En ik blijf even spammen met posts haha....Slowdive ken ik trouwens eigenlijk helemaal niet. Ik heb nu even kort opgezt voordat ik naar bed zet. Best goed
Dat is wel de beste ja. Voornamelijk vanwege de eerste drie nummers overigens, die zijn briljant.quote:
Slowdive is ook wat lastiger denk ik dan MBV. MBV heeft toch een wat hardere, aangrijpende sound. Slowdive is wat softer en moet het toch van de dreampop-sfeer hebben.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:28 schreef Kerftminister het volgende:
Heb van Slowdive alleen Souvlaki geluisterd. Vond het wel goed, maar het echte kwartje is nog niet zo gevallen zoals bij Loveless.
Zou zo geen nummers van ze kunnen herkennen bijvoorbeeld, ga het wel nog eens goed proberen, want vond het wel zeker goed.
Ja ik vind het ongeveer even goed. Ben op allebei de liveperformances bijna even verliefd.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:35 schreef Norrage het volgende:
Als zoveel mensen Slowdive bijna beter vinden dan portishead moet het wel heel goed zijnmorgen wat aandachtiger luisteren
Dream pop ligt me ook zeker hoor.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Slowdive is ook wat lastiger denk ik dan MBV. MBV heeft toch een wat hardere, aangrijpende sound. Slowdive is wat softer en moet het toch van de dreampop-sfeer hebben.
Asobi Seksu vind ik niet echt dream pop. Dan denk ik meer aan Mazzy Star ed. Al gaat dat ook alweer richting de slowcore.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:38 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dream pop ligt me ook zeker hoor.
Asobi Seksu, Bluedawn, Donawhale, Fishmans, Cocteau Twins, Lekker man. Vind alleen Beach House verschrikkelijk.
Favoriete genres heb ik echt een groot aantal, dan moet ik echt gaan specificeren:quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Asobi Seksu vind ik niet echt dream pop. Dan denk ik meer aan Mazzy Star ed. Al gaat dat ook alweer richting de slowcore.
Ik hou van Dream pop en Shoegaze. Dat zijn toch wel mijn favoriete genres, zover je daarover kunt spreken.
Eén keer geluisterd geloof ik. Modest Mouse heeft heel veel plays, maar bijna alles van We Were Dead... en Good News....quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ben altijd een ultieme exceptionele fan geweest van M&A, wat ik een van de beste albums ooit gemaakt vind. Maar wtf, ik ben nu helemaal om voor Lonesome Crowded West zeg...echt, binnen een paar maanden vind ik dat gewoon nog genialer....Modest Mouse
Ken je Lonesome Crowded West?
Zijn wel de meer 'catchy' albums, mijn meest geluisterde Modest Mouse nummers zijn ook gewoon Dashboard en Float On hoor.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eén keer geluisterd geloof ik. Modest Mouse heeft heel veel plays, maar bijna alles van We Were Dead... en Good News....
Ik vind Just a Dream toch beter, en vooral het nummer Catch the Breeze. Hun enige nummer waarbij ik kippevel kreeg bij BKSquote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is wel de beste ja. Voornamelijk vanwege de eerste drie nummers overigens, die zijn briljant.
Zo goed dat je de juiste titel vergeet?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:57 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vind Just a Dream toch beter, en vooral het nummer Catch the Breeze. Hun enige nummer waarbij ik kippevel kreeg bij BKS
Ik dacht dat jij toch behoorlijk wat dingen op 4AD kon waarderenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:07 schreef ranja het volgende:
Dreampop vind ik lang niet altijd goed.Maar wel zoiets als The Passions.
4AD heb ik ontzettend veel van maar weinig toto niks wat ik tot dreampop rekenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij toch behoorlijk wat dingen op 4AD kon waarderen
nu is dat wel iets meer dan -alleen- dreampop.
Kim en Tanyaquote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit vind ik wel echt fantastisch trouwens
10 jaar geleden, toen ik niets wist van de alternatieve muziek van de jaren 80-90... ik net twee nummers van de Pixies kende en ik Kool Thing kende door Guitar Hero, en ik nog helemaal niks had met MBV en Slowdive, wat een paar vrienden luisterden.. en ik fan was van Radiohead.
Vond ik dit wel al fantastisch. Ik kende het maar viavia en wist niet wie of wat erachter zat, maar toch.
Daar is eigenlijk alles wel mee begonnen.
Ja, ik kwam daar echt pas een jaar of 2 terug achter, dat dat dus Kim Deal en Tanya Donelly warenquote:
Dat laatste valt ook wel weer mee, Your Ghost is wel een van de veruit rustigste solonummers van haar,quote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Net als dat ik er dus pas een paar maanden geleden achter kwam wie 'Your Ghost' nu eigenlijk zong
Ook niet helemaal raar, ik bedoel, dat nummer heeft gewoon de top 40 gehaald. Dan associeer ik dat niet met de Throwing Muses ofzo. Ook al maakt Kristin solo hele andere muziek
Throwing Muses vind ik sowieso niet zo super, alleen een nummer vind ik echt briljant (Not too soon). Verder is het voor mij toch een beetje koffietafelmuziek: Niet echt vervelend, maar na een keer The Real Ramona (wat ik de beste vind) heb ik het ook wel weer gezien.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:24 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat laatste valt ook wel weer mee, Your Ghost is wel een van de veruit rustigste solonummers van haar,
Ik vond het eerst niks toen het uitkwam.. heeft heel lang geduurd voor ik Kristin solo een kans heb gegeven puur vanwege dat nummer
Throwing Muses vind ik toruwens ook op hun best toen Tanya er nog bijzat, tot en met The Real Ramona dus. Daarna wordt het wat wisselvalliger.
Gewoon net te soft. En niet spannend genoeg om dat te compenseren.quote:
Prima! Ik koop van het weekend wel een kaartje. Ik houd je op de hoogte.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 00:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dan ga ik met je mee! Typhoon ontzettende baas
Ik heb het tweede album, lekkere bak herrie, niks dromerigs aanquote:Op donderdag 21 augustus 2014 02:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wat vinden jullie van deze band dan?
Vind dat wel een van de vettere nieuwe shoegaze/dreampop -achtige bands die ik gehoord heb de afgelopen jaren.
Eh Throwing Muses te rustig? Dan vraag ik me toch af hoe goed je ze kent. De meeste oude nummers klinken nogal nerveus, kun je een hoop mensen het huis mee uitkrijgen volgens mijquote:Op donderdag 21 augustus 2014 01:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Throwing Muses vind ik sowieso niet zo super, alleen een nummer vind ik echt briljant (Not too soon). Verder is het voor mij toch een beetje koffietafelmuziek: Niet echt vervelend, maar na een keer The Real Ramona (wat ik de beste vind) heb ik het ook wel weer gezien.
Dan heb ik liever The Breeders, Magnapop, Lush, die dingen
En Your Ghost vind ik dus prachtig. Rustig, maar toch heeft het iets unieks.
Ik vind How To Dress Well wel prima hoorquote:Op donderdag 21 augustus 2014 07:41 schreef kciR het volgende:
[..]
Prima! Ik koop van het weekend wel een kaartje. Ik houd je op de hoogte.
Ik heb toch ook maar kaarten voor Jungle gehaald. Ook al viel het op Lowlands dus wat tegen, las ik in recensies. Maar ik ben toch wel benieuwd.
How To Dress Well vind jij niks he? Daar wil ik ook nog wel heen.
Ik dacht dat de VVK nog moest beginnen, maar is natuurlijk al knalhard uitverkochtquote:Op donderdag 21 augustus 2014 07:41 schreef kciR het volgende:
[..]
Prima! Ik koop van het weekend wel een kaartje. Ik houd je op de hoogte.
Ik heb toch ook maar kaarten voor Jungle gehaald. Ook al viel het op Lowlands dus wat tegen, las ik in recensies. Maar ik ben toch wel benieuwd.
How To Dress Well vind jij niks he? Daar wil ik ook nog wel heen.
Ik zit net die van Pukkelpop even te bekijken, het is niet dat ik me daar niet ga vermaken, maar echt van m'n stoel ervan vallen doe ik niet hoor. Generiek, maar degelijk..quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heerlijke lineup, maar Pukkelpop probeerde het ook hard met de meest beklemmende, de meest indrukwekkende, de meest uniek introverte en de meest strak spelende liveband.
Is HTDW uitverkocht? Gisteren waren daar nog kaarten voor..quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik dacht dat de VVK nog moest beginnen, maar is natuurlijk al knalhard uitverkochtMaar Pandora is ook wel klein, zal me niet verbazen als ze het naar Ronda verplaatsen.
Nee, Typhoon natuurlijkquote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:49 schreef kciR het volgende:
[..]
Is HTDW uitverkocht? Gisteren waren daar nog kaarten voor..
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:53 schreef kciR het volgende:
[..]
Zo te zien zijn er nog kaarten. Staat geen uitverkocht bij.
Shit, klopt.quote:
ik snap niet zo goed wat er briljant is aan die hoesquote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:10 schreef Tchock het volgende:
De nieuwe Aphex Twin komt uit op 22 september. Dit is de hoes, ik vind hem echt briljant.
[ afbeelding ]
Limited edition te koop voor ¤310 - althans, als je een van de 200 gelukkigen bent die de loterij wint.
Alle kosten staan er op gespecificeerd, en daar staan grappige dingen tussen. Uniek, komisch, origineel: briljant.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:59 schreef Xrenity het volgende:
[..]
ik snap niet zo goed wat er briljant is aan die hoes
Dit is er eentje voor de promotieposter, hoor.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uniek, komisch, origineel: briljant. **** - Tchock
Totdat het geld op is?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
The Knife stopt met optreden
Ja en nergens te downloaden. Denk dat ik em dan maar koopquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:38 schreef Slobeend het volgende:
Lobi da Basi is nog steeds![]()
![]()
Dat moest ik even kwijt.
Beter zoekenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:58 schreef Vatta het volgende:
[..]
Ja en nergens te downloaden. Denk dat ik em dan maar koop
Heb me helemaal scheel gezocht. Kan behalve itunes niks vinden. En ik koop hem liever dan dat ik hem betaald downloadquote:
Spotify? En sowieso is het absoluut een aankoop waard.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:58 schreef Vatta het volgende:
[..]
Ja en nergens te downloaden. Denk dat ik em dan maar koop
Vetquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:24 schreef kciR het volgende:
Mijn vriendin gaat vanavond naar de freak nacht op 3fm. Daar speelt Typhoon vanavond zn album intergraal. Best tof!
Ze heeft wat connecties binnen 3fm, dus kon nog een plekje regelen. Ik kon echter niet meer mee. Laffe boel
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:13 schreef Vatta het volgende:
Ik bedoel gewoon zo'n link als israbox.com ofzo. Dat ik em lekker binnen kan halen en op me spelertje kan knallen. Heb vaker dit probleem van het vinden van albums van nationale artiesten helaas
Had hem speciaal gekocht ja.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:56 schreef Norrage het volgende:
Ja, het is volstrekt onvindbaar. Als Kerft het al niet kan vinden, is het niet te vindenWel zeer opvallend trouwens, want er zit een beste fanschare achter Typhoon
Blijkbaar, kende het pas sinds kort, werd erop geseind toen ik iets uit Sierra Leone wilde hebben, maar staat echt alles op. Zeer handig nu bijvoorbeeld de dutchhiphoparchive van het internet is afgehaald, moet toch ergens aan die albums komen.quote:
Ik gebruik het vooral als ik een album niet via Torrent binnen te halen is. Vaak staat het dan daar wel op. Afhankelijk van de uploader kan het soms retesnel en soms zo traag als stront zijn.quote:
haquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:20 schreef Pat-sounds het volgende:
Als ik alles wil kopen wat ik goed vind, denk ik dat 1) de balkenende-norm omhoog moet 2) ik een baan moet krijgen waarbij ik de Balkenende-norm verdien
Tja, ik heb natuurlijk al een langere historie van albums kopen dus ik hoef weinig (steeds minder) meer in te halen.Ik heb het dan ook met name over nieuwe albums. Oude albums koop ik alleen voor een schappelijke prijs en bij voorkeur op platenbeurzen en/of 2e hands.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:28 schreef Pat-sounds het volgende:
Ik heb die limiet al omhoog gegooid. Vanaf 3.5 is gewoon geen doen (2200 albums nu), vanaf 4.0 koop ik de LP als ik ze goedkoop tegen kom (dat zijn er al 1000) en ben sinds kort heel gericht 4.5 albums aan het kopen op LP.
Oh op de beurs verschilt het. Je hebt de bakken 'ongesorteerd' waar je voor 1 of 2 euro lp's kunt zoeken, maar dan moet je echt het kaf door om het koren te vinden ofzo. En de specialisten die alleen maar joegoslavische of russische uitgaven hebben voor 60 euro of meer. En dan nog een hoop er tusseninquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:40 schreef Pat-sounds het volgende:
Ik krijg trouwens wel het idee dat de 'schappelijke' prijs steeds wat verder omhoog schuift. Eerder (3 jaar geleden) was een LP in de kringloopwinkel nog 50 cent, laatst (vorige maand) was dat al 5 euro. En er zit nu een nieuwe 2de-hands LP winkel in de buurt, waar de prijzen vanaf 10 euro beginnen (maar dan hoef je niet eerst een uur langs alle LP's van Corry en de Rekels te struinen).
Hoe is dat op een platenbeurzen trouwens? Ik ben daar dus nog nooit geweest.
Gewoon Things Behind the Sun dat we allang kendenquote:
quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:52 schreef DO2 het volgende:
Stopt The Knife compleet? Als in; nooit meer een album?
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Totdat het geld op is?
Of totdat de band uit elkaar gaat?
Meestal is het Moody die op vakantie is, als het hier rustig is. En Kerftquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
The Bugquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:10 schreef Norrage het volgende:
The Bug is er weer met een nieuwe. De NinjaTune held, die altijd mega-abstracte maar oh zo lekkere electronica-hiphop-grime maaktMet gastbijdrages van Gonjasufi, Death Gribs en velen
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:06 schreef DO2 het volgende:
Kijk nu al uit naar het volgende album:
[ afbeelding ]
Ja heb het wat druk man, studie weer begonnen, bijbaantje, moet veel trainen, sociale activiteiten etc.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:00 schreef DO2 het volgende:
Misschien heeft Kerft sinds kort een meisje.
Eentje die haar petje op half elf heeft en wilde gebaren met haar handen maakt wanneer ze praat. Op rijm, uiteraard.
[ afbeelding ]
Jeweettoch!
Doet me een beetje aan aqua denkenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:32 schreef Apostrof het volgende:
Als dit niet de toekomst is van pop muziek weet ik het ook niet.![]()
Vandaag uit op XL Recordings nog wel.
Vind het erg tegenvallen, om eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:32 schreef Apostrof het volgende:
Ik hoop dat niemand dit serieus goed vindt?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:34 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Vind het erg tegenvallen, om eerlijk te zijn.Dan is Vaporwave toch meer mijn ding.
Het zal je nog verbazen.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik hoop dat niemand dit serieus goed vindt?
Wat een poep zeg. Klinkt als de zoveelste Guetta of Avicii uit 2012 maar dan met Chipmunks-vocalen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:32 schreef Apostrof het volgende:
Vaporwave is leuk voor even, maar wordt snel vervelend.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:34 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Vind het erg tegenvallen, om eerlijk te zijn.Dan is Vaporwave toch meer mijn ding.
Ehm.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 14:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik hoop dat niemand dit serieus goed vindt?
Ik sterf een beetjequote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ehm.
http://m.pitchfork.com/reviews/tracks/17065-qt-hey-qt/
Wat de fuck. Begin anders een club met die K-pop en J-pop van Kerft, dat is ook zulke muziekquote:Op woensdag 27 augustus 2014 16:56 schreef Apostrof het volgende:
Jullie snappen het gewoon niet![]()
Maar ik ben ook helemaal into OPN en consorten dus dat verklaart het misschien ook.
Maar dit blijft toch wel het beste.
Ik vraag me af of er toen dat uit kwam ook mensen triomfantelijk uitriepen dat het de toekomst van de muziek was.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:14 schreef Norrage het volgende:
Echt...waar gaat het heen met de wereld
doe mij dit maar:
Wees blij.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:19 schreef Felagund het volgende:
Ze doen het bij mij beide (gelukkig) niet.
Atze snapt mij tenminstetwitter:atzedevrieze twitterde op dinsdag 26-08-2014 om 16:40:59Heel tof, was het hoogtepunt in Sophie’s (zijn andere alias) set op Lowlands RT @JobdeWit: SINGLE VAN HET JAAR??! https://t.co/HzjQbxgDX5 reageer retweet
Nou ja, ik vond Toybox ook oprecht leuk, ooit. Dat waardeer ik muzikaal ongeveer op hetzelfde niveau als QT.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:24 schreef Norrage het volgende:
Toch heb ik het gevoel dat de mensen die dit leuk vinden, ironisch zijn. Toch? Toch?
Nee.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:27 schreef Felagund het volgende:
Barbie Girl is wel jeugdsentiment. Die werd vroeger op fuiven veel gedraaid. (Wordt dat woord eigenlijk nog wel gebruikt, fuif? Het klinkt zo oubollig).
Ok, dan weet ik het voor de volgende keer. Volgens mij hebben wij het ook alleen maar gebruikt in groep 7/8 omdat het toen hip was.quote:
Ik heb echt al eeuwen het woord "fuif" niet gehoord, behalve in ironische of sarcastische context. Over 20 jaar vraag ik mensen waarschijnlijk of ze wel eens naar een rave gaan.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ok, dan weet ik het voor de volgende keer. Volgens mij hebben wij het ook alleen maar gebruikt in groep 7/8 omdat het toen hip was.
Nee, misschien juist omdat het zo over de top pop is (hyper pop?) vind ik het zo geweldig.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:24 schreef Norrage het volgende:
Toch heb ik het gevoel dat de mensen die dit leuk vinden, ironisch zijn. Toch? Toch?
ZOEMquote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:07 schreef Norrage het volgende:
Dit is pas muziek
Psychedelische samba-funk-punk-jazz met braziliaanse bezeten goden-vererende zang:
Altijd goed nieuws.quote:
The Knife gestopt hè, iemand moet het stokje overnemen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:28 schreef DO2 het volgende:
[..]
En wat een godsgruwelijk lelijke hoes, trouwens,.
Maak je niet zo'n zorgen, luister dat echt bijna nooit meer nu.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat de fuck. Begin anders een club met die K-pop en J-pop van Kerft, dat is ook zulke muziek
Brrrr, vreselijk, dan is J-Pop wel iets voor jou. Begin maar met Kyary Pamyu en Perfume, dat is precies dit. Krijg er zelf de rillingen van, maar hyperactieve pop, jep dat is het.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 17:46 schreef Apostrof het volgende:
[..]
Nee, misschien juist omdat het zo over de top pop is (hyper pop?) vind ik het zo geweldig.
Het is een soort experimentele versie van al die pop acts begin 2000 (bovengenoemde Aqua en Toy-Box). Probeerden die acts het nog een beetje luisterbaar te houden, bij deze acts is de knop gewoon op maximaal gedraaid. De lyrics zijn inhoudloos, de beats veel te plastic en de vocals zijn zo hoog en zoet dat het ongemakkelijk is. Voor mij geeft dat een heel interessant en vooral verslavend geluid maar je moet het natuurlijk niet al te serieus nemen, het is namelijk ook gedeeltelijk bedoeld als satire op mainstream pop. Hier is een mooi artikel die het veel beter onder woorden kan brengen dan ik.
Nog eentje dan.![]()
Klinkt goed ja.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 00:07 schreef Norrage het volgende:
Dit is pas muziek
Psychedelische samba-funk-punk-jazz met braziliaanse bezeten goden-vererende zang:
A Better Son/Daughter is eht veruit de beste song. More adventurous het beste album. Maar het is inderdaad vooral Jenny Lewis die het hem doetquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:10 schreef Kerftminister het volgende:
Ik moet al een tijdje beginnen met Rilo Kiley van mezelf, vanavond eindelijk eens doen. Vind Portions for Foxes iig al een geniaal nummer en die zangeres ziet er ook niet verkeerd uit.
Is het toeval of niet dat je mn favo Hip-Hop album ooit eruitpikt?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:44 schreef Norrage het volgende:
Zo daar is iedereen weer. Zat me een beetje te vervelen op werk vandaag, en niemand reageren![]()
Even een van de beste hiphop nummers die ik ken ff pluggen
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:16 schreef Kerftminister het volgende:
Edit: Quadruple post, voel me net Moody.
Toeval denk ik, want op dit nummer na, vind ik Organized Konfusion veel beterquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:47 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Is het toeval of niet dat je mn favo Hip-Hop album ooit eruitpikt?
Precies dit ja. Maar heb ik altijd bij hun. Het is me altijd te veel van het goede.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:52 schreef Moody het volgende:
The Pornographers hebben een New schijfje.
Luisterbeurt 1 zegt me dat het best een aardig begin heeft, maar daarna inkakt.
Ja klopt wel.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Precies dit ja. Maar heb ik altijd bij hun. Het is me altijd te veel van het goede.
2013. Ok.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:17 schreef Kerftminister het volgende:
Jongens, jullie top 10 albums van 2013. Iets veranderd al ondertussen?
Zal zo de mijne posten.
En vond je dit in december ook al?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:28 schreef Moody het volgende:
[..]
2013. Ok.
Dit zijn de 10 albums die er uit sprongen imo:
Rhye - Woman
The Rubens - The Rubens
Speck Mountain - Badwater
Still Corners - Strange Pleasures
Torres - Torres
Turin Brakes - We Were Here
Typhoon - White Lighter
Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
Villagers - Awayland
The Wave Pictures - City Forgiveness
Gedeeltelijk wel. Gedeeltelijk nietquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 23:29 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
En vond je dit in december ook al?
Heb alleen dat ene roze album van ze gehoord.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 00:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat vinden jullie van het nieuwste werk van DFA79?
Leuk om al mijn eigen beschrijvingen terug te lezen bij de albumsquote:Op vrijdag 27 december 2013 15:58 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
1. Darkside - Psychic
2. Atoms For Peace - Amok
3. Arcade Fire - Reflektor
4. Vampire Weekend - Modern Vampires of the City
5. James Blake - Overgrown
6. Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away
7. The National - Trouble Will Find Me
8. Arctic Monkeys - AM
9. Queens of the Stone Age - ...Like Clockwork
10. Bonobo - The Northern Borders
11. Moderat - Moderat II
12. Nosaj Thing - Home
13. Various Artists - Trust
14. My Bloody Valentine - mbv
15. No Ceremony/// - No Ceremony///
16. Disclosure - Settle
17. Peace - In Love
18. Eels - Wonderful, Glorious
19. Vondelpark - Seabed
20. Airhead - For Years
21. Abstraxion - Break of Lights
22. Trentemøller - Lost
23. Primal Scream - More Light
24. Depeche Mode - Delta Machine
25. Sigur Rós - Kveikur
Eervolle vermeldingen
Boards of Canada - Tomorrow's Harvest
Daft Punk - Random Access Memories
David Bowie - The Next Day
The Haxan Cloak - Excavation
John Hopkins - Immunity
Miles Kane - Don't Forget Who You Are
Savages - Silence Yourself
Franz Ferdinand - Right Thoughts, Right Words, Right Action
De Staat - I_CON
[ afbeelding ]
Had de nummers nog niet geluisterd want ik was eigenlijk gewoon op het album aan het wachten.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 00:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat vinden jullie van het nieuwste werk van DFA79?
Heb ik ook nooit begrepen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 01:10 schreef Trollscience het volgende:
Waarom is Screamadelica trouwens zo goed?
Die had ik hoog staan vorig jaar. Het album is ook goed, maar ik denk dat ik hem na LGW nog max vijf keer heb gedraaid. Wat was dat live een deceptie.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 00:51 schreef Norrage het volgende:
Forest Swords valt er wel uit denk, ik dat luister ik nooit meer. Dat live-concert was zo'n ontzettende domper.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |