abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143668649
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:13 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Met zulke loze prietpraat kan ik niks mee. Geef punt voor punt aan waar er sprake is van gezwam en waarom.
Ik wist niet dat we hier jou moeten overtuigen?
Wil je het in drievoud en een stempel van HamasBV?
Trotse papa van Eden
pi_143668672
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 01:01 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Antisemiet!!

... :')
die retoriek was leuk in de jaren 70/80, toen kon je alle mensen met kritiek op israel als antisemiet labelen en er mee wegkomen, 'helaas' werkt het nu niet meer voor de mensen die inhoudelijk niks te zeggen hebben.
Geef aan waar er sprake is van antisemitisme. Leen loze beschuldigingen uiten anders.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_143668680
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dag Gaza :{
mwah, een gering aantal soldaten. een groot deel is de laatste weken ook weer weggestuurd i.v.m. de verwachting op een staakt-het-vuren. kleine aanvulling dus
pi_143668695
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:16 schreef B4CO het volgende:

[..]

Ik wist niet dat we hier jou moeten overtuigen?
Wil je het in drievoud en een stempel van HamasBV?
Eerst goed lezen voor je antwoord. Zwijg anders.
pi_143668733
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:17 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Eerst goed lezen voor je antwoord. Zwijg anders.
Ik begrijp wel wat je wil, ik reageerde puur op je toon...
Trotse papa van Eden
pi_143668757
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dag Gaza :{
:W
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:19:25 #107
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143668767
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:16 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Geef aan waar er sprake is van antisemitisme. Leen loze beschuldigingen uiten anders.
lees je wel het stuk wat er na ik zeg? :o
ik deed iemand na die dat tegen je zei..
pi_143668791
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:W
-O-
pi_143668815
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:18 schreef B4CO het volgende:

[..]

Ik begrijp wel wat je wil, ik reageerde puur op je toon...
Beste is als je zwijgt in plaats van zomaar dingen te roepen.
pi_143668848
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:20 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Beste is als je zwijgt in plaats van zomaar dingen te roepen.
Tja Herr Boss..
Trotse papa van Eden
pi_143668873
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:21 schreef B4CO het volgende:

[..]

Tja Herr Boss..
~O>
pi_143668879
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

-O-
Het zal allemaal wel stuk lopen.
pi_143668916
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het zal allemaal wel stuk lopen.
Letterlijk ... ?
pi_143668918
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:22 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

~O>
~O> ~O>
Trotse papa van Eden
pi_143668930
5:15 P.M. The Palestinian death toll is at 2,049 and 10,000 have been wounded since the beginning of Operation Protective Edge, according to Gaza's health ministry. (DPA)

ha'aretz
pi_143668951
quote:
12s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Letterlijk ... ?
Nee, het is niet dag, dag Gaza.
pi_143668976
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, het is niet dag, dag Gaza.
Nah Hamas moet wel stoppen.
pi_143669003
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nah Hamas moet wel stoppen.
Dat sowieso, maar Israël heeft Gaza vernietigen niet als doel.

Ze zijn afhankelijk van de internationale steun. Het is geen hollywood
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 16:26:49 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143669030
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Klinkt idd als een vredelievend zooitje he? Aardige jongens,maar even niet vliegen in buurt hoor, we knallen je neer uit de naam van de vrede!

Hoe overduidelijk moet het worden wie terroristen zijn?
dit is natuurlijk best gek

op het moment dat Israel duizenden Palestijnen waarschuwt hun huizen (!) te verlaten vanwege op handen zijnde actie noemen we dit 'alles doen om burgerslachtoffers te voorkomen' maar als hamas exact hetzelfde doet is het terrorisme?

dat is hypocriet

een (civiele) luchthaven is een legitiem doelwit, dat zei ik toen de Israeli's dat luchthaventje van de Palestijnen platschoten en dat zeg ik nu weer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_143669290
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:23 schreef jamesdeen het volgende:
5:15 P.M. The Palestinian death toll is at 2,049 and 10,000 have been wounded since the beginning of Operation Protective Edge, according to Gaza's health ministry. (DPA)

ha'aretz
Niet normaal meer.
Als mensen dit verwerpelijke gedrag van Israel slikken zitten ze op een tijdbom.
Dit gaat geheid heel slecht aflopen.
pi_143669361
Hoe Israel die misdaden op burgers probeert te rechtvaardigen:
een of andere dubieuze video in elkaar geflanst die schuld Hamas moet bewijzen.

Ze zijn er echt achterlijk geworden.
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 16:39:08 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143669468
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:33 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Niet normaal meer.
Als mensen dit verwerpelijke gedrag van Israel slikken zitten ze op een tijdbom.
Dit gaat geheid heel slecht aflopen.
aantal slachtoffers is bizar laag
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:41:49 #123
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143669538
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit is natuurlijk best gek

op het moment dat Israel duizenden Palestijnen waarschuwt hun huizen (!) te verlaten vanwege op handen zijnde actie noemen we dit 'alles doen om burgerslachtoffers te voorkomen' maar als hamas exact hetzelfde doet is het terrorisme?

dat is hypocriet

een (civiele) luchthaven is een legitiem doelwit, dat zei ik toen de Israeli's dat luchthaventje van de Palestijnen platschoten en dat zeg ik nu weer
Mwah, een burgerluchthaven is geen raketopslagplaats natuurlijk. IDF blaast die huizen heel specifiek op, met als doel de wapens vernietigen.

Een burgerluchthaven als doelwit aanduiden is toch echt heel wat anders in dit geval. Dan ben je dus juist WEL opzoek naar burgerdoden, wat het IDF probeert te voorkomen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:44:16 #124
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_143669595
Hamas hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat ze de geschiedenisboeken ingaan als de eerste terroristische beweging die een commerciële airliner uit de lucht knalt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 16:51:20 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143669826
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Mwah, een burgerluchthaven is geen raketopslagplaats natuurlijk. IDF blaast die huizen heel specifiek op, met als doel de wapens vernietigen.

Een burgerluchthaven als doelwit aanduiden is toch echt heel wat anders in dit geval. Dan ben je dus juist WEL opzoek naar burgerdoden, wat het IDF probeert te voorkomen.
ditzelfde valt te zeggen over het bombarderen van burgerhuizen (wijken)

vandaar de waarschuwing vooraf

Hamas zal terecht claimen dat er militair materiaal binnenkomt via deze luchthaven, zou niet de eerste keer zijn dat bv El Al daarvoor op de vingers getikt werd

dit is exact dezelfde situatie en het is hypocriet om daar zulke verschillende definities voor te hanteren :N
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:53:38 #126
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143669881
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

ditzelfde valt te zeggen over het bombarderen van burgerhuizen (wijken)

vandaar de waarschuwing vooraf

Hamas zal terecht claimen dat er militair materiaal binnenkomt via deze luchthaven, zou niet de eerste keer zijn dat bv El Al daarvoor op de vingers getikt werd

dit is exact dezelfde situatie en het is hypocriet om daar zulke verschillende definities voor te hanteren :N
nee, want het IDF verbergt geen wapens op die luchthaven zodat hamas echt geen andere keuze heeft dan aanvallen.

Hamas kan ook gewoon de raketten op een leeg veld stallen, maar ja, dan zijn ze zo weg. Dus totaal niet te vergelijken is het zelfs.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 17:11:15 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143670415
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

nee, want het IDF verbergt geen wapens op die luchthaven zodat hamas echt geen andere keuze heeft dan aanvallen.
keuze, keuze ... dat boeit helemaal niemand

feit is dat er gewoon militair materiaal aanwezig is, van onderdelen voor de toestellen, tot personeel, munitie en bij tijd en wijlen tot jachtvliegtuigen aan toe

ook de brandstofvoorraden zijn legale doelen

de vergelijking met palestijnse woonwijken gaat een beetje mank omdat je itt het vliegveld uit moet gaan van de Israelische aanname dat het om een militair doel gaat maar verder klopt hij gewoon ... daarom vergeleek ik het zelf met het bombarderen van het palestijnse vliegveld, daar was ook niet zoveel mis mee

quote:
Hamas kan ook gewoon de raketten op een leeg veld stallen, maar ja, dan zijn ze zo weg. Dus totaal niet te vergelijken is het zelfs.
het punt hier ontgaat me een beetje
pi_143670853
5:44 P.M. Khaled Meshal said in an interview to the Turkish Andalou News Agency that Hamas would keep fighting until Israel meets its terms for a permanent truce. He also accused Israel of interpenetrating a 'holocaust' in Gaza and of 'replicating what Hitler did years ago.' (Haaretz)
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 17:26:34 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143670925
wat een clown :')
pi_143672011
Artikel van Martin van Creveld over de betrouwbaarheid van de cijfers (in dit conflict): http://www.martinvancreve(...)0of%20the%20Case.pdf
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 18:14:36 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143672386
die man is supergoed met open deuren!

verder wel een goed verhaal
pi_143672748
Er zijn een paar posten verwijderd waar onder een foto van Joden die de vlag van Israël verbranden (dit gebeurd zeer regelmatig hoor)

"Real jews" worden ze genoemd door muslims en anti Israël fans. Ahum. Ik wil toch even wat zeggen over deze 'echte' joden omdat ik dit soort foto's altijd voorbij zie en gesteund wordt zonder mensen weten hoe en wat.

Ten eerste gaat het deze Ultra antizionisten religieus orthodoxen om de staat Israel zelf. Ze willen koste wat het kost geen staat vanwege hun eigen religieuze dogmatiek. Niet vanwege sympathie met de Palestijnen. Alles kan en mag gebeuren in dat gebied zolang de staat Israel maar verdwijnt. Zelfs een atoombom erop = prima voor veel van deze (ultra) antizionistische groepen. Een atoombom betekent uiteraard heel veel slachtoffers incl de Palestijnen. Dus voor sympathie met de Palestijnen doen ze het absoluut NIET! En denk dat maar ook niet. Het gaat om hun eigen religieuze dogmatiek.

Ten tweede veel mensen denken dat deze Chasediem joden zich lekker vreedzaam teruggetrokken hebben en afgesloten van de buitenwereld (denk aan de wijk Mea shearim bijvoorbeeld). Ik lees dat ook regelmatig terug in deze topicreeks. Veel lof voor deze joden worden hier geuit. Zonder te weten hoe het werkelijk zit. Deze joden hebben heel veel invloed zowel in Amerika ALS in Israël. Zij bemoeien juist veel met de niet - joodse wereld ! Ze hebben zelfs invloed in het Amerikaanse rechtsysteem en zelfs hun (Talmud) wetten zijn doorgevoerd in het rechtstysteem van Amerika. Dus denk maar niet dat ze rustig afzijdig houden hoor.

Ten derde hebben deze groepen een afkeer van alles wat niet joods (goyim) is. Of iemand die hun ogen niet joods genoeg is. Zeer dogmatisch sektarisch denken zij. Daar zijn de Amish niets bij.

Ten vierde waren deze Chasediem de eerste joden die in het gebied Palestine zijn gaan settelen illegaal. Dit was voor al 1850.

De term "real Jews" onder anti Israël fans doet me stiekum grinneken. Denken dat zionisten veel invloed hebben in wereld??? Guess again !
pi_143672869
quote:
9s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:12 schreef Yasmin23 het volgende:
Arme mensen daar
pi_143672928
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:26 schreef Shokirbek85 het volgende:
Er zijn een paar posten verwijderd waar onder een foto van Joden die de vlag van Israël verbranden (dit gebeurd zeer regelmatig hoor)

"Real jews" worden ze genoemd door muslims en anti Israël fans. Ahum. Ik wil toch even wat zeggen over deze 'echte' joden omdat ik dit soort foto's altijd voorbij zie en gesteund wordt zonder mensen weten hoe en wat.

Ten eerste gaat het deze Ultra antizionisten religieus orthodoxen om de staat Israel zelf. Ze willen koste wat het kost geen staat vanwege hun eigen religieuze dogmatiek. Niet vanwege sympathie met de Palestijnen. Alles kan en mag gebeuren in dat gebied zolang de staat Israel maar verdwijnt. Zelfs een atoombom erop = prima voor veel van deze (ultra) antizionistische groepen. Een atoombom betekent uiteraard heel veel slachtoffers incl de Palestijnen. Dus voor sympathie met de Palestijnen doen ze het absoluut NIET! En denk dat maar ook niet. Het gaat om hun eigen religieuze dogmatiek.

Ten tweede veel mensen denken dat deze Chasediem joden zich lekker vreedzaam teruggetrokken hebben en afgesloten van de buitenwereld (denk aan de wijk Mea shearim bijvoorbeeld). Ik lees dat ook regelmatig terug in deze topicreeks. Veel lof voor deze joden worden hier geuit. Zonder te weten hoe het werkelijk zit. Deze joden hebben heel veel invloed zowel in Amerika ALS in Israël. Zij bemoeien juist veel met de niet - joodse wereld ! Ze hebben zelfs invloed in het Amerikaanse rechtsysteem en zelfs hun (Talmud) wetten zijn doorgevoerd in het rechtstysteem van Amerika. Dus denk maar niet dat ze rustig afzijdig houden hoor.

Ten derde hebben deze groepen een afkeer van alles wat niet joods (goyim) is. Of iemand die hun ogen niet joods genoeg is. Zeer dogmatisch sektarisch denken zij. Daar zijn de Amish niets bij.

Ten vierde waren deze Chasediem de eerste joden die in het gebied Palestine zijn gaan settelen illegaal. Dit was voor al 1850.

De term "real Jews" onder anti Israël fans doet me stiekum grinneken. Denken dat zionisten veel invloed hebben in wereld??? Guess again !
Goed dat je dit uitlegt. :)
pi_143673035
Ik was idd ook in de veronderstelling dat ze dit deden uit sympathie met de Palestijnen :P
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 18:37:41 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143673178
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:33 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik was idd ook in de veronderstelling dat ze dit deden uit sympathie met de Palestijnen :P
nee er staat ergens dat de staat israel niet mag bestaan tot na armageddon ofzoiets wazigs

die staat wordt supermooi en iedereen is dan lief
pi_143673219
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee er staat ergens dat de staat israel niet mag bestaan tot na armageddon ofzoiets wazigs

die staat wordt supermooi en iedereen is dan lief
Hmm geen idee wat er allemaal staat. Maar deze mensen hebben dus weer hun eigen redenen om tegen de staat Israël te zijn .
pi_143673288
Het is wel naar hoeveel mensen er van dit soort extreme gedachtes hebben.
pi_143673346
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:28 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Plegen deze 'joden' ook aanslagen en zo ?
pi_143673664
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:26 schreef Shokirbek85 het volgende:
Ik zie dit graag aangetoond.

Ik vind je aanduiding voor deze Joden ook redelijk vaag. Je hebt Orthodoxe Joden, daaronder vallen Haredi en daaronder vallen de Chassidim. De Joden die je zo vaak Israëlische vlaggen ziet verbranden zijn voornamelijk Neturei Karta, een afsplitsing van de Haredi.

Antwoord mag ook in dm/pm aangezien dit niet zo heel veel te maken heeft met dit topic. :P

quote:
5s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Plegen deze 'joden' ook aanslagen en zo ?
Neuh, niet dat ik weet. Wel zijn er groepen van dit soort Joden betrokken bij vandalisme en intimidaties etc.. in bepaalde wijken in Israel waar zij zichzelf de baas achten.
pi_143673755
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 00:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

?? Ach, dat zijn woorden van Golda Meir: "Laten we zelf toch minstens erkennen dat Israel gefundeerd is op terrorisme." (vast wel in Ivriet of een andere taal. ;) ) En de rest pareren is langdradig. Het enige waar je gelijk in hebt is dat ik er nooit geweest ben.

[..]

Haha, de katholieken zeggen Noé. de protestanten Noach, de katholieken Isaïas, de protestanten Jesajah. Geen argument, dus. Rusland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Volkenbond. Die maakten misschien een kader, en probeerden ook te reguleren. Maar de ontwikkelingen op de grond liepen anders. Die discussie is wel interessant, trouwens, maar niet echt relevant.

[..]

Misschien is dat belangrijk, maar waarvoor. Ik hoorde Simon Schama dingen zeggen die ik niet wist, maar mijn argumenten veranderden er niet door. Nog niet, misschien later.

Over geheime afspraken heb ik jou ook nog niet gehoord. En natuurlijk ken ik die niet, dat is de essentie van geheim.
Het is wel duidelijk dat de kolonialistische machthebbers indertijd flinke missers hebben gemaakt. Ja, dat weet toch iedereen.
Het is niet geheim. Ik heb je Faisel Weizmann agreement gegeven. De Asia minor Agreement. En je blijft maar spreken over tsunami's van joden. Joden die tegen de Britten waren. Met hun aanslagen.

Verder weinig historische waarheid lees ik als ik random quotes van je lees:

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 03:44 schreef Kees22 het volgende:
Israel is een seculiere democratie, de staat maakt geen onderscheid op basis van religie, niemand is in principe uitgesloten om daar een staatsburger te worden.

Deze leugen kan ik niet laten passeren.
Israel heet officieel, en hecht daar ook aan: de Joodse Staat Israel.
En is dus nadrukkelijk niet seculier.

Daarin is het niet de enige religieuze staat. Er zijn genoeg staten die zich religieus opstellen.
Maar waarom liegen?
Onwaarheid spreken is een van de 10 verboden.
??????? Garpje? :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2008 00:15 schreef Kees22 het volgende:

Zionisme en nazisme hebben in elk geval aantal zaken gemeenschappelijk:
1) Het verheerlijken van het eigen volk.
2) Het zoeken naar Lebensraum.
3) Het knechten van andere volken.

Ik neem aan dat je de detaillering wel zelf kunt invullen.
Overigens zien veel pro-Israelusers geen been in een vierde overeenkomst:
4) Het verdrijven dan wel uitroeien van ongewenste volken.

Gelukkig gaan de meesten niet zo ver.
heb jij even geluk

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 01:19 schreef Kees22 het volgende:

Dat was dus de ontwikkeling al van ver voor de Tweede Wereldoorlog en al van voor de opkomst van het nazisme. De joden indertijd waren vastbesloten om een nieuwe staat te creëren.
Is dat zo Kees? Bronnen??? Weet je hoe ik dit noem? Poep praat.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2010 00:10 schreef Kees22 het volgende:

het huidige conflict is niet begonnen om het geloof, maar om de roofzucht van de zionisten.
"Het is aantoonbaar dat het huidige conflict niet is begonnen om het geloof maar om de roofzucht van de zionisten".

Kom op Kees. Je claimt van alles te weten en kom je met deze poeppraat. En dan zeg je dat je geen uitgesproken mening hebt.

Ik stel aan jou de vraag : wat is zionisme en hoe is deze ontstaan? Wie zijn deze zionisten? Gezien je zoveel kennis hebt kun je het mij nog een keer uitleggen? Hoe moet ik mij die roofzucht voorstellen? Ik ben niet zo intelligent als jij

Ik weet van Mozes Hess een geassimileerde Duitse jood uit de 19e eeuw. Hij was socialist en volgeling van Hegel. In 1862 publiceerde hij het boek ' Rome en Jeruzalem' , hierin schreef hij het verband tussen de bevrijdingspogingen van onderdrukte nationaliteiten , en dan vooral de oorlog van de Italianen tegen Oostenrijk in 1859. Was hij zijn tijd vooruit geweest ?? Niemand luisterde naar hem. Hooguit 200 boeken van hem zijn verkocht. Ja Herzl had zijn boek in 1901 zeker gelezen en daarover in zijn dagboek het volgende geschreven:

" Alles wat wij hebben onderzocht , staat al in zijn boek. Sinds Spinoza heef het jodendom geen grotere geest voortgebracht dan deze vergeten Mozes Hess"

Ik weet dat Hess was beinvloed was door Zvi Hirsch Kalischer. Een Pruisische rabbijn die boeken had geschreven waarin hij de joden aanspoorde het traditionele uitkijken naar de Messias overboord te zetten en te streven naar goedkeuring van de naties voor hervestiging van joden in het land.

Ik weet dat de rabbijn Juda Alkali uit het begin van de 18e eeuw de grootvader van Herzl had beinvloed.

Ik weet over Nachman Syrkin de eerste ideoloog van het socialistisch zionisme, over Shmaryahu Levin een zionistische schrijver, over Chaim Greenberg een socialistische zionitische theoreticus. Over Ahad Ha'am , Ber Borochov , A. D. Gordon en over alle andere zionisten die het begin hadden gemaakt.

De Britten kregen steun van de Joden en de Arabieren tijdens gevechten met de Turken. Vooral de Arabieren vochten flink met de Britten mee omdat hen van alles werd beloofd.

Joodse Zionisten en Arabische leiders waren na WO1 akkoord gegaan met elkaars nationalisme ( joden = Israel en Arabieren = arabische rijk) ze waren eens met elkaar. Ook Engeland keurde beiden goed. In 1919 op het vredesconferentie van Parijs.

Maar omdat Frankrijk stiekum met Engeland een verdrag hadden getekend ( de Asia Minor Agreement ) ,waarin zij (Frankrijk) Syrie eiste en geen 3e macht wilden in het hele gebied, lagen de Britten in een tweestrijd. Ze hadden immers de Arabieren wat beloofd.

Uiteindelijk bezweek Engeland onder Franse druk en kreeg de leider van de Arabieren geen Syrie. Dus het akkoord van 1919 met de Joodse Zionisten en de Arabieren kon niet doorgaan omdat daarin stond dat de Arabieren Syrie zouden krijgen.

Dus door de bemoeienis van Frankrijk (EN Rusland), en de achterlijke domme rol die de Britten hebben gespeeld is er nooit een goed akkoord gekomen. En daar zie je nog altijd de vruchten van in het midden oosten (niet alleen te zien Israel en Palestine maar heel dat midden oosten) nogmaals waar gaat het ISIS om??

Als de Benelux van Turks naar Brits mandaat gebied wordt. En Nederland + Belgie hebben afgesproken dat ieder hun deel gaat krijgen ( Nederland krijgt dus een gebied genaamd Nederland en Belgie gebied dat Belgie wordt) Ze hebben hier samen voor gestreden met de Britten tegen de Turken. Turken verliezen. De Nederlanders en de Belgen maken afspraken met de Britten en ze gaan allemaal akkoord.

Maar ondertussen gaat Engeland onderhandelen met de Duitsers en Fransen en tekenen ze een geheime verdrag. En in dat verdrag zou Frankrijk een deel van Belgie krijgen en Duitsland een deel van Nederland. Dan als het eenmaal puntje bij paaltje komt en Nederland EN Belgie de gesloten overeenkomsten willen uitvoeren gaat Engeland met Frankrijk en Duitsland akkoord.

Niet loyaal hè? En heeft geen enkel invloed gehad op het huidige midden oosten. Nee gewoon de roofzucht van de joden met hun nazisme. Zo simpel. Hoef je geen wetenschapper voor te zijn. Gewoon de Bijbel lezen. Documentaire kijken op NED 2 . Luisteren naar Gretta en dan weet je precies hoe het zit.

Je bent nog sterker in je mening dan menig Arabier die ik ooit heb ontmoet.
pi_143673774
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:49 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Ik vind je aanduiding voor deze Joden ook redelijk vaag. Je hebt Orthodoxe Joden, daaronder vallen Haredi en daaronder vallen de Chassidim. De Joden die je zo vaak Israëlische vlaggen ziet verbranden zijn voornamelijk Neturei Karta, een afsplitsing van de Haredi.

Antwoord mag ook in dm/pm aangezien dit niet zo heel veel te maken heeft met dit topic. :P

[..]

Neuh, niet dat ik weet. Wel zijn er groepen van dit soort Joden betrokken bij vandalisme en intimidaties etc.. in bepaalde wijken in Israel waar zij zichzelf de baas achten.
Oh k ben ook benieuwd. Weet heel weinig hier van af :)
pi_143673911
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 00:11 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ze schieten die raketten lukraak Israël in met het doel burgers te doden.

Een doodgewone oorlogshandeling! :')
Aah, dus in een oorlog worden nooit burgers het slachtoffer .. we hebben na Hiroshima en Nagasaki eenzijdig verklaart dat er nooit meer steden die vol zitten met burgers met raketten bestookt worden. Vertel, waarom zou een volk dat nog niet eens een land heeft omdat hun grondgebied in is gepikt door Joden van overzee zich aan een afspraak moeten houden die ze nooit hebben ondertekent? Temeer omdat hun eigen dorpen en huizen achter elkaar vernietigd worden, lukraak?

quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 00:17 schreef agter het volgende:

[..]

Mss tijd voor de verliezer om een andere strategie te kiezen?
Tja, het rare/trieste eraan is dat de Palestijnen net zo goed een semitisch volk zijn als de Joden, met dezelfde ingebakken verbondenheid met die grond .. de verdwenen stammen van destijds zijn ergens gebleven, die zijn opgegaan in de plaatselijke bevolking. En als je dan bedenkt dat de Joden na pakweg 2000 jaar elders nog heimwee hebben naar dat 'thuis' is het ineens een stuk minder vreemd dat deze duidelijk zoveel zwakkere partij van geen opgeven wil weten.

quote:
15s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:45 schreef Karrs het volgende:

[..]

Weet je wanneer iemand een terrorist is? Als die iemand terreurdaden pleegt.

Palestijnen die lukraak raketten en mortieren afvuren, of andersoortige acties ondernemen met als doel om onschuldige burgers te treffen, zijn terroristen. Geen discussie over mogelijk.
Ten eerste, zie boven.
Ten tweede, als bijna alle burgers in het land vroeger of later soldaat zijn zou je kunnen beredeneren dat er eigenlijk geen onschuldige burgers zijn, dat het in potentie allemaal militairen zijn. Deze redenatie is overigens net zo krom als een opvangcentrum beschieten omdat je vermoedt dat zich daar militairen verbergen!
Daarnaast blijft het de vraag in hoeverre je deze aanhoudende guerrilla-oorlog van de oorspronkelijke bewoners überhaupt als terrorisme zou mogen betitelen, sec bekeken verzetten ze zich sinds jaar en dag met hun beperkte middelen tegen de bezetting van hun grondgebied. Dat velen vinden dat dat een achterhaald standpunt is en dat het hoogste tijd is dat men zich neerlegt bij de feiten, tja, dat is niet aan ons om te bepalen toch?
pleased to meet you
pi_143673940
quote:

[..]

Het is mij niet duidelijk waarom zij dan in Israël blijven wonen als zij tegen een joodse staat zijn ?
pi_143673963
quote:

[..]

[..]

Ik zal het Dm''en
pi_143674021
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:58 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Ik zal het Dm''en
Noooo :P
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:00:08 #147
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143674031
quote:
15s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 04:18 schreef El_Matador het volgende:
'Hamas geeft ontvoering en dood tieners toe'
Hamas zou volgens Israëlische media voor het eerst hebben toegegeven achter de moord op drie Israëlische tieners te zitten in juni. (artikel gaat verder)

No, Hamas Did Not Take Responsibility For Three Israeli Youths’ Kidnapping And Murder

quote:
Now, let’s examine this. Al-Aruri was addressing a very different point than the one being made by the media. He was talking about the belief, held by many, that Israel staged the kidnapping and murders in order to take the actions they subsequently set out upon. It’s an absurd theory, but I’ve seen it quite a bit in the past months. So, al-Aruri wanted to make it clear that this was a Palestinian act.

In fact, we know that the Qawasmeh clan in Hebron carried out the crime. The Qawasmehs are a powerful clan, and have often taken action not just without authorization from Hamas, with which they are strongly affiliated, but sometimes intentionally to foil or change Hamas’ plans and strategy. You can read more about this here. But the Qawasmehs are connected with Hamas’ military wing, the Izz ad-din al-Qassam Brigades. So, all al-Aruri said was what we already knew: the Qawasmehs carried out the act.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 19:07:15 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143674272
het maakt voor een casus belli overigens niet zo heel veel uit welk troep het gedaan heeft

moot point
pi_143674414
quote:
5s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het is mij niet duidelijk waarom zij dan in Israël blijven wonen als zij tegen een joodse staat zijn ?
Ze woonden er al voor het stichten van die staat op voor hun heilige grond, waarom zouden zij moeten verhuizen? Er werd tegemoet gekomen aan veel van hun geloofsgerelateerde wensen tijdens het stichten van de staat, bvb dat er alleen joodse huwelijken gesloten mochten worden, geen dienstplicht ed, daarom gaven zij toestemming om de staat te stichten ondanks hun geloof het eigenlijk verbiedt. Wat ik ervan gelezen heb was dat toen best nog even spannend, zonder hun toestemming zouden de zionisten het heel wat moeilijker hebben gehad met de aanvaarding van de staat door de rest van de joden.
pleased to meet you
pi_143674623
quote:
5s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ze zijn enkel tegen Joods/joods bestuur/heerschappij in Israel (een Joodse staat) voor de komst van de messiah, ze vinden dat ze zonder daar zelf een staat na te treven wel op die grond mogen leven. proberen zich dan ook zoveel mogelijk te distantiëren en afzijdig te houden van de staat.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Ze woonden er al voor het stichten van die staat op voor hun heilige grond, waarom zouden zij moeten verhuizen? Er werd tegemoet gekomen aan veel van hun geloofsgerelateerde wensen tijdens het stichten van de staat, bvb dat er alleen joodse huwelijken gesloten mochten worden, geen dienstplicht ed, daarom gaven zij toestemming om de staat te stichten ondanks hun geloof het eigenlijk verbiedt. Wat ik ervan gelezen heb was dat toen best nog even spannend, zonder hun toestemming zouden de zionisten het heel wat moeilijker hebben gehad met de aanvaarding van de staat door de rest van de joden.
m.u.v. de vrijstelling van de dienstplicht zijn die wensen vooral ingewilligd door de druk van religieuze zionisten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')