abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:26:17 #251
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143442495
quote:
NL'er geeft Israël medaille terug

vrijdag 15 aug 2014, 12:09 (Update: 15-08-14, 12:19)

Een Nederlandse man die door Israël is onderscheiden omdat zijn gezin tijdens de Tweede Wereldoorlog onderdak gaf aan Joden, heeft zijn medaille teruggegeven. De 91-jarige Henk Zanoli verloor bij een luchtaanval op de Gazastrook zes familieleden. Hij is daar volgens de krant Haaretz zo kwaad over, dat hij niets meer met Israël te maken wil hebben.

Bij de slachtoffers gaat het om naasten van een achternicht van Zanoli. Die is getrouwd met een man die in Gaza is geboren. Zijn ouders woonden daar nog, tot op 20 juli hun huis werd bestookt door de Israëlische luchtmacht. Zijn moeder, drie broers, een schoonzus en een neefje van hem kwamen daarbij om het leven. Ook iemand die bij het gezin op visite was, overleefde de aanval niet.

Zanoli aarzelde niet toen hij bericht kreeg over de aanval. Hij schreef ambassadeur Daivon een brief en stuurde de onderscheiding 'Righteous Among the Nations' per koerier terug. Ook de medaille die zijn moeder had gekregen, leverde hij in. In de brief schreef Zanoli dat het verraad aan zijn moeder en aan zijn familie zou zijn als hij de onderscheiding zou houden.

"Schokkend en tragisch"
Zanoli en zijn moeder gaven de Joodse jongen Pinto van 1943 tot 1945 onderdak. De vader van het gezin was twee jaar eerder gedeporteerd omdat hij zich openlijk tegen de nazi's had verzet. Hij stierf in 1945 in concentratiekamp Mauthausen. Een zwager van Zanoli, die in het verzet zat, werd door de nazi's geëxecuteerd.

"Gezien deze omstandigheden is het bijzonder schokkend en tragisch dat onze familie nu, vier generaties later, wordt geconfronteerd met deze moord door de staat Israël", schrijft Zanoli.

Het is volgens Haaretz niet duidelijk waarom het huis van Zanoli's familie is beschoten. De krant heeft aan Defensie gevraagd of het een doelwit was of dat het om een afzwaaier ging, maar het leger wil niet reageren.
Say what?
pi_143449530
quote:
9s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:52 schreef Karrs het volgende:

[..]

Zo werkt het menselijke brein. Dit verschijnsel wordt wel cognitieve dissonantie genoemd; het automatisch accepteren, ophemelen en versterken van argumenten die het eigen beeld ondersteunen en het negeren, bagatelliseren of ontkennen van standpunten die daar strijdig mee zijn.

Een afgeleide daarvan is confirmation bias; het waanidee dat je eigen mening verstandig, logisch en correct is, en bestaat uit een zorgvuldige afweging van voor-en tegenargumenten, terwijl die eigenlijk louter is opgebouwd uit argumenten die je standpunt ondersteunen, waarbij tegenargumenten onbewust worden genegeerd, weggewoven of zelfs over het hoofd worden gezien.

Beide verschijnselen zijn extra zichtbaar bij eigenwijze en koppige mensen - en als er haat om de hoek komt kijken, zoals bij Kees22 en vele islamitische reageerders, is het vrijwel onmogelijk om een discussie met hen te voeren. Zij zullen je bevreemd aankijken omdat je je argumenten aanvoert, omdat ze in de waan verkeren een heldere, logische, correcte kijk op de zaak te hebben in plaats van een eenzijdige, gemankeerde en haatvolle.

Het zorgt er trouwens ook voor dat er al 186 topiques lang hetzelfde wordt gezegd. ;)
Is het misschien tijdens het typen van dit hele verhaal in je opgekomen dat jij misschien degene bent die hier aan lijdt, en niet 'de mensen die het volgens jou allemaal verkeerd hebben'?

Daarnaast vind ik Kees22 een heel slecht voorbeeld als je het hebt over haat die om de hoek komt kijken. Met Kees22 is altijd een discussie te voeren, wat van sommige andere personen hier niet gezegd kan worden.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:38:10 #253
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_143452243
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:15 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Is het misschien tijdens het typen van dit hele verhaal in je opgekomen dat jij misschien degene bent die hier aan lijdt, en niet 'de mensen die het volgens jou allemaal verkeerd hebben'?

Daarnaast vind ik Kees22 een heel slecht voorbeeld als je het hebt over haat die om de hoek komt kijken. Met Kees22 is altijd een discussie te voeren, wat van sommige andere personen hier niet gezegd kan worden.
Het geldt in meer of mindere mate voor iedereen van allebei de kanten, vandaar dat het niet vreemd zou zijn dat dit conflict oneindig lang door zal gaan, tenzij de VN of zo er zich echt mee gaat bemoeien.
pi_143452317
quote:
7 Things to Consider Before Choosing Sides in the Middle East Conflict

Are you "pro-Israel" or "pro-Palestine"? It isn't even noon yet as I write this, and I've already been accused of being both.

These terms intrigue me because they directly speak to the doggedly tribal nature of the Israeli-Palestinian conflict. You don't hear of too many other countries being universally spoken of this way. Why these two? Both Israelis and Palestinians are complex, with diverse histories and cultures, and two incredibly similar (if divisive) religions. To come down completely on the side of one or the other doesn't seem rational to me.

It is telling that most Muslims around the world support Palestinians, and most Jews support Israel. This, of course, is natural -- but it's also problematic. It means that this is not about who's right or wrong as much as which tribe or nation you are loyal to. It means that Palestinian supporters would be just as ardently pro-Israel if they were born in Israeli or Jewish families, and vice versa. It means that the principles that guide most people's view of this conflict are largely accidents of birth -- that however we intellectualize and analyze the components of the Middle East mess, it remains, at its core, a tribal conflict.

By definition, tribal conflicts thrive and survive when people take sides. Choosing sides in these kinds of conflicts fuels them further and deepens the polarization. And worst of all, you get blood on your hands.

So before picking a side in this latest Israeli-Palestine conflict, consider these 7 questions:

http://www.huffingtonpost(...)stine_b_5602701.html
Weet niet of deze al bekend was hier. Maar een heel goed stuk naar mijn mening
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:53:04 #255
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143452712
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:40 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Mark van Bommel?
Feyenoord!
pi_143452908
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:53 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Mark van Bommel?
;)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_143453880
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:08 schreef Kees22 het volgende:
Voor zover ik weet denken de Palestijnen niet dat ze afstammelingen zijn van de Filistijnen. Dus dat tevens kun je vergeten.
Je weet wel meer dingen niet
quote:
Inderdaad: wat de geschiedenis ook moge zijn: het wordt tijd dat de niet-joodse Palestijnen eindelijk eens recht wordt gedaan.
Hahahaha, en wat is dat? Dat ze gewoon door mogen gaan met hun zelfmoord aanslagen? Of dat ze alle Joden mogen uitroeien zoals ze dat zo graag willen?
pi_143453941
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:41 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dank voor je cursief. Ik ben het er uiteraard niet mee eens, maar misschien dat Karrs nu ook eens in beweging gaat komen. Die is wel erg vastgevroren in zijn haat.
Wat? je staat niet open? :)

Maar Karrs vastgevroren in zijn haat? Nee, dat idee heb ik totaal niet van Karrs.
pi_143453992
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 10:41 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zou me er niet teveel van aantrekken. Karss is duidelijk aan het trollen. Of hij is niet goed bij zijn hoofd, dat kan ook.
Dat is niet van toepassing op Karrs maar op jou.
pi_143454120
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:40 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Ik ben er even vluchtig doorheen gegaan en het lijkt wel een goed stuk ja muv punt2 .
pi_143458814
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:38 schreef tfors het volgende:

[..]

Het geldt in meer of mindere mate voor iedereen van allebei de kanten, vandaar dat het niet vreemd zou zijn dat dit conflict oneindig lang door zal gaan, tenzij de VN of zo er zich echt mee gaat bemoeien.
Het westen heeft genoeg aangericht
pi_143460254
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 18:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Je weet wel meer dingen niet

[..]

Hahahaha, en wat is dat? Dat ze gewoon door mogen gaan met hun zelfmoord aanslagen? Of dat ze alle Joden mogen uitroeien zoals ze dat zo graag willen?
Kees zegt
quote:
wat de geschiedenis ook moge zijn: het wordt tijd dat de niet-joodse Palestijnen eindelijk eens recht wordt gedaan.
Wat hij met 'niet -joodse Palestijnen' bedoeld is mij even onduidelijk. Ik denk dat hij Arabieren bedoeld. En dan is hun recht een groot ( pan) Arabia. Dus een Arabische rijk. Wat hen ook is beloofd door het westen. En dan moeten veel landen ( en groeperingen /stromingen) wijken. Lijkt mij ook geen oplossing.

Kijk het joden en arabieren kunnen heel goed met elkaar overweg (geloof mij). De reden van het conflict (oppervlakkig) is niet de 'tsunami's van joden ' waar Kees het telkens over heeft. De reden is dat de Arabieren een Groot Arabisch rijk wilden (nog altijd luister maar naar ISIS) En daar hoort geen joodse staat bij. Dat wilde men toen niet en nu nog altijd niet. Doordat Arafat is begonnen met "wij zijn Palestijnen" wilden hij een onafhankelijke staat realiseren. Basis op wat?? Palestine is een accient naam voor een kust gebiedje. Lees maar de verslagen van de Ottomanen en de Britten en de Fransen : nergens staat er 'Palestijnen' ! Nergens! Dat komt omdat er geen Palestijnen bestaan. Noch een Palestijnse staat.

Doordat de PLO is begonnen met deze woorden te bruiken lijkt het net alsof Israel aan "landje pik" doet. Al die verhalen over landroof, bezetting, settlements en apartheid zijn gewoon uit de duim gezuigde verzinselen en massa manipulaties die precies op het westen van post-WWII zijn uit gericht.

De Arabieren tolereren geen Joodse staat in hun Arabische rijk. Ik hoor nu ISIS leiders scanderen dat het Skykes- Picot verdrag kapot moet. En daarom kan Israel niet als staat blijven. Met het grootste excuus dat Israel Palestine heeft ingepikt! De grootste hoax allertijden eigenlijk ( let op : er zijn smerige dingen gebeurd in het verleden en nog altijd!)

Het is dus niet de 'tsunami's" van Joden die het conflict in gang heeft gezet. Het is de combinatie van gebeurtenissen en vals spel van het Westen jegens de Arabieren. Want vergeet niet dat de Arabieren vochten aan de kant van de Britten omdat de Britten hen beloofden dat zij , na de verdrijving van de Turken , hun rijk konden krijgen. Die ze niet kregen omdat Frankrijk en Rusland dat niet wilden. Ze wilden geen ander macht dan hen in het hele gebied. En daarbij nog de oprichting van de staat Israel in hun Arabisch groot gebied wat ze dachten te krijgen (waar dus niks van is gekomen)

Dit allemaal heeft geleid tot nog altijd dezelfde probleem als in 1916.

En vergeet niet dat de Arabieren toen zijn genaaid door het Westen en in de jaren 40 nog een keer! Auw
pi_143460539
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:27 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Kees zegt

[..]

Wat hij met 'niet -joodse Palestijnen' bedoeld is mij even onduidelijk. Ik denk dat hij Arabieren bedoeld. En dan is hun recht een groot ( pan) Arabia. Dus een Arabische rijk. Wat hen ook is beloofd door het westen. En dan moeten veel landen ( en groeperingen /stromingen) wijken. Lijkt mij ook geen oplossing.

Kijk het joden en arabieren kunnen heel goed met elkaar overweg (geloof mij). De reden van het conflict (oppervlakkig) is niet de 'tsunami's van joden ' waar Kees het telkens over heeft. De reden is dat de Arabieren een Groot Arabisch rijk wilden (nog altijd luister maar naar ISIS) En daar hoort geen joodse staat bij. Dat wilde men toen niet en nu nog altijd niet. Doordat Arafat is begonnen met "wij zijn Palestijnen" wilden hij een onafhankelijke staat realiseren. Basis op wat?? Palestine is een accient naam voor een kust gebiedje. Lees maar de verslagen van de Ottomanen en de Britten en de Fransen : nergens staat er 'Palestijnen' ! Nergens! Dat komt omdat er geen Palestijnen bestaan. Noch een Palestijnse staat.

Doordat de PLO is begonnen met deze woorden te bruiken lijkt het net alsof Israel aan "landje pik" doet. Al die verhalen over landroof, bezetting, settlements en apartheid zijn gewoon uit de duim gezuigde verzinselen en massa manipulaties die precies op het westen van post-WWII zijn uit gericht.

De Arabieren tolereren geen Joodse staat in hun Arabische rijk. Ik hoor nu ISIS leiders scanderen dat het Skykes- Picot verdrag kapot moet. En daarom kan Israel niet als staat blijven. Met het grootste excuus dat Israel Palestine heeft ingepikt! De grootste hoax allertijden eigenlijk ( let op : er zijn smerige dingen gebeurd in het verleden en nog altijd!)

Het is dus niet de 'tsunami's" van Joden die het conflict in gang heeft gezet. Het is de combinatie van gebeurtenissen en vals spel van het Westen jegens de Arabieren. Want vergeet niet dat de Arabieren vochten aan de kant van de Britten omdat de Britten hen beloofden dat zij , na de verdrijving van de Turken , hun rijk konden krijgen. Die ze niet kregen omdat Frankrijk en Rusland dat niet wilden. Ze wilden geen ander macht dan hen in het hele gebied. En daarbij nog de oprichting van de staat Israel in hun Arabisch groot gebied wat ze dachten te krijgen (waar dus niks van is gekomen)

Dit allemaal heeft geleid tot nog altijd dezelfde probleem als in 1916.

En vergeet niet dat de Arabieren toen zijn genaaid door het Westen en in de jaren 40 nog een keer! Auw
En nu naaien de joden het westen (ze meeslepen in hun avonturen in het Midden-Oosten).
Miljarden moeten er opgehoest worden om dat ministaatje in stand te houden terwijl eigen volk honger lijdt en ontberingen moet doorstaan.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_143460824
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 16:15 schreef tapirrr het volgende:

[..]

Jazeker lijd ik daaraan. Daarom schrijf ik in een latere reactie ook:
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:23 schreef Karrs het volgende:
Tsja, nogmaals, zo werkt het nou eenmaal. Het hoe en waarom kan ik je ook niet vertellen.

Bovendien hoort dat hier niet echt thuis, hoewel het wel een topic is waar die verschijnselen extreem veel en hardnekkig voorkomen. Bij iedereen; ook bij mijzelf.
Had je niet verwacht, of wel?
quote:
Nee, dat ben ik niet met je eens. Het lijkt op het eerste gezicht zo, maar bij hem is uiteindelijk alles altijd en eeuwig de schuld van joden.

Hij verpakt het zorgvuldig, maar het is onmiskenbaar. Je merkt het wel, als je langer met hem discussieert. Het is heel eng en heel onrustbarend.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_143460906
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:34 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

En nu naaien de joden het westen (ze meeslepen in hun avonturen in het Midden-Oosten).
Miljarden moeten er opgehoest worden om dat ministaatje in stand te houden terwijl eigen volk honger lijdt en ontberingen moet doorstaan.
'de joden' nog wel.
Meeslepen? De VS geeft toch echt vrijwillig geld aan Israël.
pi_143461311
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:34 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Niet alleen in het westen. In Azie hebben joden ook problemen. Ook in Afrika. Maar dat heeft weinig met de staat te maken of hun gedrag. Mijn opa had het prima in land van herkomst. Nu minder. Maar heeft te maken met de sfeer die momenteel heerst. De gedachten van de mensen. Mentaliteit is verandert.

Kijk maar naar de Krim, naar Amenia, naar Oost Turkistan. Of beter gezegd ISIS. Of kijk naar onze zuiderburen. Ze kunnen in Brussel niet eens overeenkomen! EU bemoeit zich met Ukraine terwijl in Letland ( EU lid!!) nog 3000.000 Russsen als tweede rangs burgers leven.

Generaliseren is een heel fout iets!
pi_143462445
Ik had Israel willen schrijven, maar al dat politiek correcte kan onderhand wel achterwege blijven.
Het is immers niet Israel zelf die Europese landen en VS voor zijn karretje spant. De joodse of zionistische lobby doet dat voor Israel.

In de VS wordt het Congres door de joodse lobby gecontroleerd. Dit is algemeen bekend. Vandaar dus dat die aan de lopende band blanco cheques uitschrijven aan Israel.
Miljoenen zijn onverzekerd, lijden honger of moeten met 3 banen overeind blijven en dan gaat men miljarden richting een miezerig klein landje sturen die als een verwaande kind alles om zich heen stukmaakt. Die ze ook nog ellende van jewelste bezorgd (zoals afkeer in de islamitische wereld om wat de VS daar doet voor dat ministaatje). Zelfs hun soldaten doodmaakt (USS Liberty).

Je hoeft geen genie te zijn om in te zien dat dat geen houdbare situatie is. Dat moeten joden of zionisten zich onderhand ook eens gaan realiseren. Op een gegeven moment gaat dit sprookje in rook op. Ik raad ze aan om dat moment voor te zijn en zich realistisch op te stellen tegen de VS/Europa en het Midden-Oosten.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_143465624
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:23 schreef Samuray13 het volgende:
Ik had Israel willen schrijven, maar al dat politiek correcte kan onderhand wel achterwege blijven.
Het is immers niet Israel zelf die Europese landen en VS voor zijn karretje spant. De joodse of zionistische lobby doet dat voor Israel.
Ik voel een antisemitische preek aankomen.
quote:
In de VS wordt het Congres door de joodse lobby gecontroleerd. Dit is algemeen bekend. Vandaar dus dat die aan de lopende band blanco cheques uitschrijven aan Israel.
Miljoenen zijn onverzekerd, lijden honger of moeten met 3 banen overeind blijven en dan gaat men miljarden richting een miezerig klein landje sturen die als een verwaande kind alles om zich heen stukmaakt. Die ze ook nog ellende van jewelste bezorgd (zoals afkeer in de islamitische wereld om wat de VS daar doet voor dat ministaatje). Zelfs hun soldaten doodmaakt (USS Liberty).

Je hoeft geen genie te zijn om in te zien dat dat geen houdbare situatie is. Dat moeten joden of zionisten zich onderhand ook eens gaan realiseren. Op een gegeven moment gaat dit sprookje in rook op. Ik raad ze aan om dat moment voor te zijn en zich realistisch op te stellen tegen de VS/Europa en het Midden-Oosten.
Haat het als ik gelijk heb... ;(

Maar goed, de zoveelste antisemiet hier in het topic... de nieuwigheid gaat er toch wel af zo langzamerhand.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_143466261
quote:

Wat een gezwam zeg
pi_143466365
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:43 schreef Karrs het volgende:
Had je niet verwacht, of wel?
Toch zie ik niet echt dat je er last van hebt. Althans niet zoals 'de rest' hier op FOK.
pi_143466397
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:27 schreef Shokirbek85 het volgende:
De grootste hoax allertijden eigenlijk
De grootste? Nou dat weet ik niet, maar zeker wel één van de grootste :)
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:55:38 #273
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_143468021
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:01:50 #274
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143468173
quote:

Antisemiet!!

... :')
die retoriek was leuk in de jaren 70/80, toen kon je alle mensen met kritiek op israel als antisemiet labelen en er mee wegkomen, 'helaas' werkt het nu niet meer voor de mensen die inhoudelijk niks te zeggen hebben.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:05:11 #275
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143468257
quote:
quote:
Tering, wat een gefaal :'). Sja typisch israel weer. Since 1948 (c).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')