Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost
Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
Dat is in deze irrelevant.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Sta jij achter de daden van Israel dan?
Ik zeg juist het tegenovergestelde. Ik heb totaal geen haat of wat dan ook tegen Joden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:49 schreef znarch het volgende:
[..]
Het onderzoek ging om antisemitisme. Niet over Israël.
[..]
Ja, want als een land je niet aanstaat ga je een hele bevolkingsgroep haten![]()
Ik weet uit eigen ervaring dat er veel onwetendheid is. Als je het over joden hebt, dan heeft het men in moslimkringen het over joden in israel. Als je er specifiek naar gaat vragen, ligt het veel genuanceerder. En dan heb ik het niet over Isis-tuig en opgefokte puberbontkraagjes, maar over de doorsnee volwassenen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:49 schreef znarch het volgende:
[..]
Het onderzoek ging om antisemitisme. Niet over Israël.
[..]
Ja, want als een land je niet aanstaat ga je een hele bevolkingsgroep haten![]()
Kan zijn, ik vind 40% alsnog schrikbarend veel. Is nog steeds ruim 30% meer dan onder autochtone mensen hier.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:08 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ik weet uit eigen ervaring dat er veel onwetendheid is. Als je het over joden hebt, dan heeft het men in moslimkringen het over joden in israel. Als je er specifiek naar gaat vragen, ligt het veel genuanceerder. En dan heb ik het niet over Isis-tuig en opgefokte puberbontkraagjes, maar over de doorsnee volwassenen.
En helaas krijgen alleen die eerste 2 media-aandacht.
Er is enorm veel onduidelijkheid en onwetendheid. Ik zag bv laatst dat programma Knevel en van de Brink en dat ging over die nederlandse hoogleraar die een tweet had geplaatst over zionisten die achter IS zouden zitten. Dan gaat het gelijk weer over antisemitisme terwijl die hele tweet NIKS met jodenhaat te maken heeft.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:08 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ik weet uit eigen ervaring dat er veel onwetendheid is. Als je het over joden hebt, dan heeft het men in moslimkringen het over joden in israel. Als je er specifiek naar gaat vragen, ligt het veel genuanceerder. En dan heb ik het niet over Isis-tuig en opgefokte puberbontkraagjes, maar over de doorsnee volwassenen.
En helaas krijgen alleen die eerste 2 media-aandacht.
Ik geloof daar eerlijk gezegd niet zo veel van. 40% van de moslims die joden haten? Misschien dat ze dat onderzoek bij van die opgeschoten pubers hebben uitgevoerd.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:13 schreef znarch het volgende:
[..]
Kan zijn, ik vind 40% alsnog schrikbarend veel. Is nog steeds ruim 30% meer dan onder autochtone mensen hier.
En laten we wel wezen. Als moslim in Nederland heb je geen enkele directe band met het midden oosten conflict. Behalve de mensen die familie daar hebben wonen in de Gaza strook. De rest heeft echt geen enkele reden om joden te haten.
De vraag had niks te maken met de reactie waarop jij hem stelde en het leek mijn punt te ondermijnen, daarom koos ik ervoor 'm niet te beantwoorden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Omdat ik je een vraag stel en jij de vraag ontwijkt.
Lekker verkapte moderne interpretatie van de 'The Protocols of the Elders of Zion'.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er is enorm veel onduidelijkheid en onwetendheid. Ik zag bv laatst dat programma Knevel en van de Brink en dat ging over die nederlandse hoogleraar die een tweet had geplaatst over zionisten die achter IS zouden zitten. Dan gaat het gelijk weer over antisemitisme terwijl die hele tweet NIKS met jodenhaat te maken heeft.
http://www.volkskrant.nl/(...)n-oude-functie.dhtml
Echt belachelijk dat zon vrouw dan gelijk ontslagen word. Kan je wel zien hoe ziek onze maatschappij is.
Ik kende dat niet, maar het doet me denken aan hoe de PVV en consorten de islam in het (kwaad) daglicht zet, namelijk dat werelddominantie het doel is.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:00 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Lekker verkapte moderne interpretatie van de 'The Protocols of the Elders of Zion'.
Dus jij vind het prima als mensen ontslagen worden als ze kritiek hebben op het Zionisme?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:00 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Lekker verkapte moderne interpretatie van de 'The Protocols of the Elders of Zion'.
Is toch echt het doel van de Islam. Staat in Koran + Hadith. De Zionisten hebben geen internationaal religieus boek (of meerdere) waarin werelddominantie als doel staat omschreven.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:09 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ik kende dat niet, maar het doet me denken aan hoe de PVV en consorten de islam in het (kwaad) daglicht zet, namelijk dat werelddominantie het doel is.
Het is geen kwestie van geloven, maar weten. Maar denk eens na, waar hebben "die opgeschoten pubers" volgens jou dan die Jodenhaat vandaan?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik geloof daar eerlijk gezegd niet zo veel van. 40% van de moslims die joden haten? Misschien dat ze dat onderzoek bij van die opgeschoten pubers hebben uitgevoerd.
Zou je denken, maar Moslims hebben waar dan ook ter wereld de religieuze plicht om andersgelovigen te haten en Joden in het bijzonder. Dat vervolgens niet iedere Moslim in NL zich aan deze plicht zal houden, is goed mogelijk. Maar waarom dan Moslim blijven vraag ik mij af?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:13 schreef znarch het volgende:
[..]
Kan zijn, ik vind 40% alsnog schrikbarend veel. Is nog steeds ruim 30% meer dan onder autochtone mensen hier.
En laten we wel wezen. Als moslim in Nederland heb je geen enkele directe band met het midden oosten conflict. Behalve de mensen die familie daar hebben wonen in de Gaza strook. De rest heeft echt geen enkele reden om joden te haten.
Zeg het eens hardop en denk eens na over hoe je daaraan komt. Je klinkt namelijk belachelijk zoals de kudde die bepaalde leiders volgden voor de WO2.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Is toch echt het doel van de Islam. Staat in Koran + Hadith. De Zionisten hebben geen internationaal religieus boek (of meerdere) waarin werelddominantie als doel staat omschreven.
Ja zo ziek dat mensen het belachelijk vinden dat zo'n vrouw ontslagen wordt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er is enorm veel onduidelijkheid en onwetendheid.
Echt belachelijk dat zon vrouw dan gelijk ontslagen word. Kan je wel zien hoe ziek onze maatschappij is.
Hahahahaquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er is enorm veel onduidelijkheid en onwetendheid. Ik zag bv laatst dat programma Knevel en van de Brink en dat ging over die nederlandse hoogleraar die een tweet had geplaatst over zionisten die achter IS zouden zitten. Dan gaat het gelijk weer over antisemitisme terwijl die hele tweet NIKS met jodenhaat te maken heeft.
http://www.volkskrant.nl/(...)n-oude-functie.dhtml
Ja, zo zou ik 't ook noemen als ik mijn probleem op een ander zou moeten afschuiven.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:40 schreef Japie77 het volgende:
Ik reageer trouwens niet meer op trollen als Karrs en Rob. Totaal geen inhoudelijke discussie mee mogelijk.
Stop eens met dat extreem invullen en sturen van vragen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dus jij vind het prima als mensen ontslagen worden als ze kritiek hebben op het Zionisme?
Als er iemand als een kuddedier overkomt ben jij het wel, maargoed ik zal je vraag beantwoorden, hoe belachelijk het ook is dat je denkt dat het onmogelijk is dat er geen andere mogelijkheid is dan dat ik anderen napraat. Ook komt het zeer belachelijk over dat je doet alsof het helemaal nieuw voor je is. Alsof niemand het je nog eerder heeft verteld en alsof het alleen leugens kunnen zijn (als je het al eerder hebt gehoord).quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:35 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Zeg het eens hardop en denk eens na over hoe je daaraan komt. Je klinkt namelijk belachelijk zoals de kudde die bepaalde leiders volgden voor de WO2.
Dat ligt toch echt aan jou.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:40 schreef Japie77 het volgende:
Ik reageer trouwens niet meer op trollen als Karrs en Rob. Totaal geen inhoudelijke discussie mee mogelijk.
Maw aluhoedjespaniek?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:35 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Zeg het eens hardop en denk eens na over hoe je daaraan komt. Je klinkt namelijk belachelijk zoals de kudde die bepaalde leiders volgden voor de WO2.
Maw aluhoedjespaniek.
Als moslims verplicht zijn andersgelovigen te haten, waarom wonen er dan moslims in Europa? Waarom zijn ze niet gevlucht voor hen die zij zo haten? En kom dan niet bullshit als "om het hier over te nemen." Want de autochtonen hebben ze gevraagd hierheen te komen en zijn dus niet op eigen initiatief hierheen gekomen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Zou je denken, maar Moslims hebben waar dan ook ter wereld de religieuze plicht om andersgelovigen te haten en Joden in het bijzonder. Dat vervolgens niet iedere Moslim in NL zich aan deze plicht zal houden, is goed mogelijk. Maar waarom dan Moslim blijven vraag ik mij af?
Aaahh, ik heb gelijk, je weet er echt helemaal niks van. Je zit namelijk alleen maar met (nog meer) vragen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:48 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Als moslims verplicht zijn andersgelovigen te haten, waarom wonen er dan moslims in Europa? Waarom zijn ze niet gevlucht voor hen die zij zo haten? En kom dan niet bullshit als "om het hier over te nemen." Want de autochtonen hebben ze gevraagd hierheen te komen en zijn dus niet op eigen initiatief hierheen gekomen.
Ik weet behoorlijk wat van de Koran. Ik trap niet in de hetze tegen de islam. Verzen worden uit verbanden gerukt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Maw aluhoedjespaniek?
Heb je ooit zelf wel eens een Koran gezien?
Over WOII gesproken:
Jij doet me denken aan de mensen die door de kritische burgers werden gewaarschuwd voor Hitler in de jaren 30, maar vonden dat Hitler helemaal niet zo erg was.
Heb je ook bronnen van dit alles? En dan graag specifiek en niet alleen "Koran". Volgens mij is de emigratie echt in de jaren 60 begonnen hoor op initiatief van Europa zelf.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Aaahh, ik heb gelijk, je weet er echt helemaal niks van. Je zit namelijk alleen maar met (nog meer) vragen.
En iets kan geen bullshit zijn, als het toch echt in Koran/hadith staat.
En "autochtonen" hebben er helemaal niet om "gevraagd". Moslims gaan gewoon op eigen initiatief emigreren hoor. Overigens is emigratie van Moslims echt niet pas begonnen na de jaren 60 hoor.
Dat is in dit topic irrelevant?quote:
Ik post een feit en mijn mening daarover waarop jij over de Protocollen van Zion begint. Daarop vraag ik jou mening over het feit waar ik het overhad (niet de Protocollen van Zion) en dan ben ik verkeerd bezig volgens jou? Dit is een discussieforum waarop mensen met elkaar van gedachten wisselen. Als je niet wilt reageren op vragen wat doe je hier dan?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:43 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Stop eens met dat extreem invullen en sturen van vragen.
Algemeen bekend onder aluhoedjes en antisemieten misschien.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dan nog was het ten eerste niet antisemitisch en ten tweede geen complottheorie. Het is algemeen bekend dat de joodse lobby in de USA enorm veel invloed heeft.
Ze weten dat als ze het niet doen, Israel van Gaza een parkeerplaats maakt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:35 schreef Yasmin23 het volgende:
''Hamas believes there is a "real opportunity" to reach an agreement with Israel in Cairo negotiations to end the conflict in Gaza, saying it is "not interested in more bloodshed".
The positive signals from the Islamist organisation, which has fought a 30-day war with Israel, came after mediators brokered a five-day extension to the current ceasefire shortly before a midnight deadline on Wednesday.'
http://www.theguardian.co(...)reement-israel-truce
Wat worden ze ineens soft....
Sorry hoor, maar het zijn moslims zelf ook die deze verzen gebruiken om hun geweld te legitimeren. Dat gelul altijd met dat de ongelovige die verzen verkeerd interpreteren is leuk en aardig maar de meeste ongelovigen kennen die verzen alleen maar omdat moslims ze hanteren.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:58 schreef gohan16 het volgende:
Ik weet behoorlijk wat van de Koran. Ik trap niet in de hetze tegen de islam. Verzen worden uit verbanden gerukt.
Koran(ongeacht of je het gelooft of niet): Er wordt een oorlog beschreven tussen gelovigen en ongelovigen in het einde der tijden na terugkomst van de Messias. Uiteindelijk zullen de gelovigen winnen onder leiding van hem en over de wereld heersen. Hieruit worden verzen aangehaald en onterecht toegepast op de huidige moslims.
Ja maar ben toch verbaasd over de omkeer ineens. Alsof ze hun verlies toegeven.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:28 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze weten dat als ze het niet doen, Israel van Gaza een parkeerplaats maakt.
Terroristjes in ziekenhuizen of VN gebouwen zijn niet meer veilig en de reactie van de 'wereld' daarop leek de IDF niet veel te interesseren. Kortom, de propaganda oorlog met dode kindertjes werkte niet meer, want iedereen heeft die beelden nu wel gezien uit Syrie. Ook in Egypte is geen steun meer nu Al-Sisi het moslimbroederschap vernietigd heeft.
Zie jij jezelf ook als een dommig en opdringerig kereltje?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik post een feit en mijn mening daarover waarop jij over de Protocollen van Zion begint. Daarop vraag ik jou mening over het feit waar ik het overhad (niet de Protocollen van Zion) en dan ben ik verkeerd bezig volgens jou? Dit is een discussieforum waarop mensen met elkaar van gedachten wisselen. Als je niet wilt reageren op vragen wat doe je hier dan?
Waarom is het zo moeilijk om een antwoord te geven op mijn vraag?
Assalomu alaykum Jappiquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Jij bent behoorlijk gebrainwashed door je ouders en rabbi dat je gelooft dat ALLE moslims joden haten. Ga eens de straat op en vraag aan een willekeurige moslim of ze joden haten. Ik denk dat misschien 5 van de 100 die vraag met ja zullen beantwoorden.
Laat me niet lachen man, je hebt allang verraden er behoorlijk weinig van af te weten. Er wordt helemaal niks uit zijn verband gerukt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:58 schreef gohan16 het volgende:
Ik weet behoorlijk wat van de Koran. Ik trap niet in de hetze tegen de islam. Verzen worden uit verbanden gerukt.
Ook dat ben ik tegen gekomen ja.quote:Koran(ongeacht of je het gelooft of niet): Er wordt een oorlog beschreven tussen gelovigen en ongelovigen in het einde der tijden na terugkomst van de Messias. Uiteindelijk zullen de gelovigen winnen onder leiding van hem en over de wereld heersen. Hieruit worden verzen aangehaald en onterecht toegepast op de huidige moslims.
Ongegronde theorieën zoals die van jezelf?quote:Ik kom op voor mensen, niet voor ongegronde theorieën.
Koran/Hadith en andere boeken daarover ja. Niet zo moeilijk, een deel kan je ook gewoon zelf googlen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:05 schreef gohan16 het volgende:
Heb je ook bronnen van dit alles? En dan graag specifiek en niet alleen "Koran". Volgens mij is de emigratie echt in de jaren 60 begonnen hoor op initiatief van Europa zelf.
Hetze?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:58 schreef gohan16 het volgende:
Ik trap niet in de hetze tegen de islam.
Complottheorieën ben ik niet echt fan, zeker niet die mensen in een kwaad daglicht zetten, waardoor alleen meer haar wordt gewakkerd. Net zoals wat die ambtenaar zei over Isis en zionisten is belachelijk en zorgt voor meer joden/zionistenhaat.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:12 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Laat me niet lachen man, je hebt allang verraden er behoorlijk weinig van af te weten. Er wordt helemaal niks uit zijn verband gerukt.
[..]
Ook dat ben ik tegen gekomen ja.
[..]
Ongegronde theorieën zoals die van jezelf?
Ik kan hier dan toch niet op reageren. Er 1001 sites hierover. Ik ga niet op alles een tegenargument bedenken.quote:[..]
Koran/Hadith en andere boeken daarover ja. Niet zo moeilijk, een deel kan je ook gewoon zelf googlen.
Wat ik kan vinden over de geschiedenis van Europa is dat er vanuit de historie in de Balkan nog wat moslims zijn overgebleven uit her ottomaanse rijk. En daarna is er weer import in de jaren 60.quote:Verder is emigratie geen uitvinding uit de jaren 60, en op initiatief van Europa kan je het echt niet noemen.
Hey Shorkirberk. Bedankt voor deze familiegeschiedenis.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:10 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Assalomu alaykum Jappi![]()
houdt alsjeblieft op. Ten eerste heb je geen idee wat je zegt
Ik ben niet gebrainwashed door mijn ouders noch door een rav. Ben eveneens geen zionist of een Israël liefhebber. Grappig dat iedereen die kritiek heeft op Hamaz meteen een Israël liefhebber is of een jood moet zijn ( doet me denken aan mensen die het vervelend vinden dat ze als antisemitiet gezien worden als ze tegen de staat Israël zijn) dus blijkbaar geldt het voor de ene wel en de ander niet maar goed.
Je weet mijn achtergrond niet. Ik ben geen jood ik ben ook geen Arabier. Mijn grootouders vaderskant komen uit C. Azië ze zijn vrijwel allemaal soenieten maar mijn opa is een Bukhari. Hij en vele familie leden wonen in Israël. Mijn oma van mijn moeder komt uit Rusland en is gewoon Orthodox ( Christelijk). Haar vader was een jood uit Rusland maar zijn vrouw was muslim ( ook uit centraal Azië) Maar dat is in een ver ver verleden.
je weet niets van mijn familie, noch van mijn opvoeding. Je moet opletten met oordelen. Niets is wat het lijkt. Je generalisatie komt het topic niet ten goede
En bonus: Ik ben geboren in NL (niet religieus) en ik heb een relatie met een vrouw uit Djibouti. En we gaan binnenkort weer naar Israël lekker op vakantie en met familie rondhangen.
Rakhmat. Hayeer. Shokirbek
He Jappie het klopt dat ik een rav heb (leraar) om mij te begeleiden. Ik ben zelf niet religieus joods. Ik weet wel veel van het jodendom af.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 21:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hey Shorkirberk. Bedankt voor deze familiegeschiedenis.![]()
Heb nergens gezegd dat je een jood bent maar het is duidelijk dat je veel affiniteit hebt met Israel, dat je een Rabbi hebt (bleek uit eerdere postings) dus wat dat betreft snap ik niet waar je je druk om maakt.
Verder door op de inhoud. Jij zegt dat alle Moslims de staat Israel haten en dan zeg ik dat je gebrainwashed bent aangezien dat enorme bullshit is. Weet niet waar je dat idee op hebt gedaan maar ik kan je wel vertellen dat dat absoluut niet waar is.
Peace!
Soms wordt er ook gewoon waarheid verteld hoor. Soms worden mensen/groepen terecht in een kwaad daglicht gezet, omdat ze ook in een kwaad daglicht staan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:15 schreef gohan16 het volgende:
Complottheorieën ben ik niet echt fan, zeker niet die mensen in een kwaad daglicht zetten, waardoor alleen meer haar wordt gewakkerd. Net zoals wat die ambtenaar zei over Isis en zionisten is belachelijk en zorgt voor meer joden/zionistenhaat.
quote:En over welke theorie van mij heb je het?
[quote]Op zaterdag 16 augustus 2014 16:58 schreef gohan16 het volgende:
Hieruit worden verzen aangehaald en onterecht toegepast op de huidige moslims.
Hoeft ook niet. Ik had ook niet verwacht dat je een tegenargument had op Jodenhaat binnen de Islam, omdat er gewoon geen tegenargument is.quote:Ik kan hier dan toch niet op reageren. Er 1001 sites hierover. Ik ga niet op alles een tegenargument bedenken.
Immigranten weten NL al te vinden sinds de 16e/17e eeuw.quote:Wat ik kan vinden over de geschiedenis van Europa is dat er vanuit de historie in de Balkan nog wat moslims zijn overgebleven uit her ottomaanse rijk. En daarna is er weer import in de jaren 60.
Ah, daar pas je je verhaal al lichtelijk aan. Het waren gastarbeiders ja, geen moslims. En Ambtenaren = niet "de Autochtonen".quote:En volgens mij werden gastarbeiders wél gehaald. Zelfs met ambtenaren ter plekke werden mensen gerekruteerd.
Geen aanval, maar gewoon echt een vraag: Waarom haat je die staat niet, het zijn toch Joden en die moet je als "Moslim-broeder" toch "gewoon" haten?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:07 schreef Shokirbek85 het volgende:
He Jappie het klopt dat ik een rav heb (leraar) om mij te begeleiden. Ik ben zelf niet religieus joods. Ik weet wel veel van het jodendom af.
Ik zei niet dat alle muslims de staat Israel haten ( want mijn familie niet)
Precies, en dat is dan ook meteen een confrontatie met de Jodenhaat vanuit de Islam.quote:ik zei dat de muslims overal ter wereld een gezamelijke vijand hebben (de staat Israel) en dat dit hen verbind. Mijn vriendin bijvoorbeeld heeft een broer die op zijnn facebook aleen maar anti Israel plaatjes en tekst plaatst. Hij toont foto's van dode kindjes en laat dit aan de hele wereld zien met de tekst " Israel en de joden moeten dood its pay back" Hij is geboren in Djibouti en heeft niets maar dan ook niets met Gaza in principe. Maar wat je ziet is dat Muslims overal zich 'geroepen' voelen of de leed wat de Palestijnen aangedaan worden erg aangrijpen. Waarom zie ik geen 1 Muslim zich druk maken om wat de Christenen in Syria wordt aangedaan? Of om wat de Muslims in Bosnia hebben moeten ondergaan? Waar bleef de steun? De steun uit Iran? Uit Somalia??
Maar wanneer de vijand de Jood is, is men ineens overal een broeder. Althans, wanneer men geen probleem heeft met de Jodenhaat van de Islam.quote:Er was laatst een rapper uit Breda ( Arabier) die iets zei over Joden. Hij bedoelde eigenlijk zionisten. Toen hij werd geinterviewd zei hij " wij Muslims zijn broeders". Dat is natuurlijk klinklare onzin. Dat weet je even goed. Er zijn vele Palestijnen vermoord in Syria. Soenieten die Sjieten afslachten. Houssein die de Koerden vergassen. Broerders? Muslims? Neen. Dus de eenheid is onder hen heel ver te zoeken. Niet alleen in Afrika maar in heel de wereld.
ja, schandalig dat men daarvoor blind is (zoals Japie77).quote:Maar als het om Israel gaat zie je ineens wel die eenheid. Kijk naar die demonstraties. Allemaal muslims van overal die protesteren tegen de regering Israel ( terecht of onterecht maakt me geen moer uit). Je ziet ineens die samenhorigheid.
En dat deden ze sinds 1948 en bevestigden ze nogmaals in 1967 Nothing changed, behalve het historisch besef waardoor men zo op Israël loopt af te geven. Alsof de tegenpartij vrede zou willen, yeah right.quote:De foto's van dode kinderen die men (met bijna trots) presenteren aan de gehele wereld heeft te maken met hun haat. De haat overtreft namelijk de liefde van hun naasten. Jij bent Nederlands? Denk je dat je moeder jou als baby zo laat zien aan de wereld als jij je gehele gezicht kwijt bent?? Zou je moeder niet rouwen? Zou jij foto's delen van verminkte kinderen en kapot gereten lichaamsdelen om te laten zien aan de wereld? Waarom zou je dat doen??? Precies om aan de wereld te laten zien wat ZIJ (!!) jou hebben aangedaan. Dus jouw haat overheerst je andere gevoelens. En dat is wat er momenteel gebeurd. Daarom zien we duizenden gruwelijke foto's van kapote kinderen omhoog gehouden en getoond aan de wereld. Om te laten zien wat ZIJ ISRAEL doet.
Wat het conflict betreft ligt het probleem volledig bij de Arabieren ja. Het is aan hen de keuze : kies je voor de haat ?
Alleen omdat de wereld hen haat, betekent niet dat de oorzaak bij de Joden ligt.quote:Maar dit is aards. De onderligende probleem ligt het conflict volledig bij de Joden. Zij zijn dus op de waarlijke oorzaak van de problemen. De gehele wereld is tegen Israel. De wereld wil het ook kapot maken. En dit is de echte antisemitisme. Wat de Muslims of wie dan ook doet is het allemaal versnellen. Maar dit is een ander verhaal en past niet in de topic en wordt niet getolereerd.
Ik ben geen Muslim. Ik haat de staat Israel niet. Ik BEN geen Israel!quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:22 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Geen aanval, maar gewoon echt een vraag: Waarom haat je die staat niet, het zijn toch Joden en die moet je als "Moslim-broeder" toch "gewoon" haten?
Dat lijkt zo maar is niet.quote:Precies, en dat is dan ook meteen een confrontatie met de Jodenhaat vanuit de Islam.
Jij haat het ook. Iedereen. De oorzaak ligt wel degelijk bij de de Joden. De joden bezitten de wijsheid en het gebod "heb uw naasten lief als uzelf" en de rest van de wereld niet. Maar de Joden geven dit niet. Ze geven de wijsheid niet waar de wereld om vraagt en naar verlangt. Dit wordt door dwang gerealiseerd. En dit is ware antisemitisme.quote:Alleen omdat de wereld hen haat, betekent niet dat de oorzaak bij de Joden ligt.
Sorry, ik bedoelde je familie.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:32 schreef Shokirbek85 het volgende:
Ik ben geen Muslim. Ik haat de staat Israel niet. Ik BEN geen Israel!
Daar hebben we dan een meningsverschilquote:Dat lijkt zo maar is niet.
Nee hoor.quote:Jij haat het ook.
nee hoorquote:Iedereen.
quote:De oorzaak ligt wel degelijk bij de de Joden. De joden bezitten de wijsheid en het gebod "heb uw naasten lief als uzelf" en de rest van de wereld niet. Maar de Joden geven dit niet. Ze geven de wijsheid niet waar de wereld om vraagt en naar verlangt. Dit wordt door dwang gerealiseerd. En dit is ware antisemitisme.
Lijkt me onwaarschijnlijk als je zulke beweringen maakt over 1,2 miljard mensen en dat dat zou kloppen. Dit soort dingen werden ook door nazis geroepen en tegenwoordig ook door verschillende extremistische groepen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Soms wordt er ook gewoon waarheid verteld hoor. Soms worden mensen/groepen terecht in een kwaad daglicht gezet, omdat ze ook in een kwaad daglicht staan.
Ik ontken dat er verplichte jodenhaat is vanuit de Koran. Ontkracht dat eerst maar. Anders kan ik niet reageren.quote:Hoeft ook niet. Ik had ook niet verwacht dat je een tegenargument had op Jodenhaat binnen de Islam, omdat er gewoon geen tegenargument is.
Het begon met jouw bewering van werelddominantie en haat naar andersgelovigen. Ik stel dat Nederland(+andere West-Europese landen) zelf op zoek is gegaan naar gastarbeiders (en daarmee de islam heeft geïmporteerd op grotere schaal). Dit was een reactie jouw bewering dat moslims andersgelovigen verplicht zijn te haten, want als dat waar zou zijn, zouden die gastarbeiders nooit zijn gekomen naar Nederland. En dat er er vooropgezet plan was om hier alles over te nemen, is dus gewoon bullshit. Nederland, de staat, en daarmee de vertegenwoordiging van het volk, dus niet een enkele ambtenaar is daarvoor zelf verantwoordelijk.quote:[..]
Immigranten weten NL al te vinden sinds de 16e/17e eeuw.
In de vorige eeuw was immigratie al in de jaren 40-50 aan de gang. Veel Indonesiërs na WOII en eind 50's begin 60's kwamen Spanjaarden en Italianen. Later in de 60's de Turken en Marokkanen. Niet omdat de autochtonen dat wilden en niet omdat men op zoek was naar Moslims. Men was gewoon op zoek naar de meest goedkoopste en dus laag geschoolde arbeiders. Die waren kennelijk daar te vinden. In de 70's was men van mening dat die groepen (vooral Marokkanen en Turken) niet hoefden et integreren, zodat ze na een aantal jaar probleemloos weer naar land van herkomst konden gaan (vandaar de term: GastArbeiders). tsja en daar ging kennelijk iets mis. Dat is een totaal ander verhaal zoals jij een paar x probeerde te schetsen.
[..]
Ah, daar pas je je verhaal al lichtelijk aan. Het waren gastarbeiders ja, geen moslims. En Ambtenaren = niet "de Autochtonen".
Anti-semieten! Misschien moet ik aan de hand hiervan wel gaan beweren dat er ingebouwde jodenhaat zit in het judaisme.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:44 schreef Manke het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.bestgore.com/m(...)srael-soldiers-gaza/
Ik heb het niet over Christenen. Ik heb het over Israel. (Zoek maar eens op wat Israel betekent)quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoelde je familie.
[..]
Daar hebben we dan een meningsverschil
[..]
Nee hoor.
[..]
nee hoor
[..]ehm dit had ik even niet van je verwacht. Sorry, maar dit is wel heel erg veel onzin.
Bovendien is het door jou genoemde gebod, meer een gebod van Jezus geworden. Al 2000 jaar wordt dit gebod min of meer gepredikt door Christenen.
die vlag heeft niks met judaisme te maken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:45 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Anti-semieten! Misschien moet ik aan de hand hiervan wel gaan beweren dat er ingebouwde jodenhaat zit in het judaisme.
plaats dan ook exposing israel's violent actions.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:40 schreef oksel12 het volgende:
Our new website exposes Hamas’ violent actions and shows how we weakened the terrorist organization in Gaza http://t.co/2Jvl2sqB6B
Gaza holocaust.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:53 schreef Manke het volgende:
[..]
plaats dan ook exposing israel's violent actions.
Bijvoorbeeld:
Yahoodi Terrorists Congratulate Themselves After Sniping Palestinian Youth Playing on Rooftop (met video van de actie)
http://www.bestgore.com/b(...)-youth-play-rooftop/
Tja, dat men overdrijft betekent niet dat ze niet te ver zijn gegaan met het bombarderen van burgers, wo kinderen. Maak het maar belachelijk, bagatelliseer wat je wilt, wees maar lekker trots op die opgefokte tieners van het IDF, die laf op burgers schieten. Sommigen kunnen wel inzien dat (buitenproportioneel) geweld volledig afgekeurd dient te worden. Ook de raketaanvallen van Hamas keur ik af.quote:
Allemaal leuk hoor, maar het meeste niet meer dan herhaling.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 08:45 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Je snap de hele ballen niet van he? Lees je alsjeblieft in. Want dit is weer herhalingen wat je wederom in alle topic reeks vertelt. Je kan van alles concluderen. Het is je goed recht maar het is niet zo dat dit dan ook zo is gegaan.
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sykes-Picotverdrag
http://avalon.law.yale.edu/20th_century/sykes.asp
http://avalon.law.yale.edu/20th_century/balfour.asp
http://avalon.law.yale.edu/20th_century/balfour.asp
http://avalon.law.yale.edu/20th_century/brwh1922.asp
http://avalon.law.yale.edu/20th_century/palmanda.asp
Rest van links : http://avalon.law.yale.edu/subject_menus/mideast.asp
Mischien begrijp je het nu beter waarom de Arabieren geen joodse staat wilden in dat gebied.
Interessant artikel!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:58 schreef UpsideDown het volgende:
Wel opletten he, ik zie dit nog niet in het topic staan:
[..]
De antwoorden op een aantal suggestieve vragen lijken me enigszins bevooroordeeld. Maar aan het eind maakt hij veel goed.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:40 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Weet niet of deze al bekend was hier. Maar een heel goed stuk naar mijn mening
Wat het eerste betreft: je zou even een post boven deze van jou kunnen lezen van Shohirbek. Die is goed onderlegd en bevestigt het gebrek aan afstamming.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 18:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je weet wel meer dingen niet
[..]
Hahahaha, en wat is dat? Dat ze gewoon door mogen gaan met hun zelfmoord aanslagen? Of dat ze alle Joden mogen uitroeien zoals ze dat zo graag willen?
Dat ben ik deels met je eens.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 18:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik ben er even vluchtig doorheen gegaan en het lijkt wel een goed stuk ja muv punt2 .
Nee, ik bedoel niet-joodse Palestijnen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:27 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Wat hij met 'niet -joodse Palestijnen' bedoeld is mij even onduidelijk. Ik denk dat hij Arabieren bedoeld. En dan is hun recht een groot ( pan) Arabia. Dus een Arabische rijk. Wat hen ook is beloofd door het westen. En dan moeten veel landen ( en groeperingen /stromingen) wijken. Lijkt mij ook geen oplossing.
Kijk het joden en arabieren kunnen heel goed met elkaar overweg (geloof mij). De reden van het conflict (oppervlakkig) is niet de 'tsunami's van joden ' waar Kees het telkens over heeft. De reden is dat de Arabieren een Groot Arabisch rijk wilden (nog altijd luister maar naar ISIS) En daar hoort geen joodse staat bij. Dat wilde men toen niet en nu nog altijd niet. Doordat Arafat is begonnen met "wij zijn Palestijnen" wilden hij een onafhankelijke staat realiseren. Basis op wat?? Palestine is een accient naam voor een kust gebiedje. Lees maar de verslagen van de Ottomanen en de Britten en de Fransen : nergens staat er 'Palestijnen' ! Nergens! Dat komt omdat er geen Palestijnen bestaan. Noch een Palestijnse staat.
Doordat de PLO is begonnen met deze woorden te bruiken lijkt het net alsof Israel aan "landje pik" doet. Al die verhalen over landroof, bezetting, settlements en apartheid zijn gewoon uit de duim gezuigde verzinselen en massa manipulaties die precies op het westen van post-WWII zijn uit gericht.
De Arabieren tolereren geen Joodse staat in hun Arabische rijk. Ik hoor nu ISIS leiders scanderen dat het Skykes- Picot verdrag kapot moet. En daarom kan Israel niet als staat blijven. Met het grootste excuus dat Israel Palestine heeft ingepikt! De grootste hoax allertijden eigenlijk ( let op : er zijn smerige dingen gebeurd in het verleden en nog altijd!)
Het is dus niet de 'tsunami's" van Joden die het conflict in gang heeft gezet. Het is de combinatie van gebeurtenissen en vals spel van het Westen jegens de Arabieren. Want vergeet niet dat de Arabieren vochten aan de kant van de Britten omdat de Britten hen beloofden dat zij , na de verdrijving van de Turken , hun rijk konden krijgen. Die ze niet kregen omdat Frankrijk en Rusland dat niet wilden. Ze wilden geen ander macht dan hen in het hele gebied. En daarbij nog de oprichting van de staat Israel in hun Arabisch groot gebied wat ze dachten te krijgen (waar dus niks van is gekomen)
Dit allemaal heeft geleid tot nog altijd dezelfde probleem als in 1916.
En vergeet niet dat de Arabieren toen zijn genaaid door het Westen en in de jaren 40 nog een keer! Auw
Ad 2: Jawel, maar dat doet aan het verschijnsel niks af. Je erkent ook bij jezelf de vooroordelen en dissonantie, maar op een bepaald punt haak je af.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:43 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jazeker lijd ik daaraan. Daarom schrijf ik in een latere reactie ook:
[..]
Had je niet verwacht, of wel?
[..]
Nee, dat ben ik niet met je eens. Het lijkt op het eerste gezicht zo, maar bij hem is uiteindelijk alles altijd en eeuwig de schuld van joden.
Hij verpakt het zorgvuldig, maar het is onmiskenbaar. Je merkt het wel, als je langer met hem discussieert. Het is heel eng en heel onrustbarend.
Dan laten we het hierbij want we vallen in herhalingen . Zinloos en heb er geen zin in. Alleen een dwaas vermenigvuldigt zijn woorden.quote:Op zondag 17 augustus 2014 01:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel niet-joodse Palestijnen.
De joden en de moslims en christenen konden redelijk met elkaar overweg, inderdaad. (Waarom zou ik jou geloven) Maar wat er uit vreemde landen binnenkwam, was onaangepast en deels zeer gemotiveerd door het zionisme om een eigen land uit te kerven. Kijk hoe hier en nu in Nederland door de minder begaafde helft van de bevolking gereageerd wordt op voormalige en huidige gastarbeiders. En die waren en zijn er niet eens op uit om hier te blijven en een eigen staat te vestigen. Hoe zal de lokale bevolking van Palestina gereageerd hebben op de tsunami's van vreemde joden?
Daarbij komt op regeringsniveau ongetwijfeld de dubbele tong van de Britten en een wens van Arabieren op een Arabische macht. Die laatste is ook begrijpelijk, want de Arabieren waren ook ooit een grote macht in dat gebied. En de koloniale streken van het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk zijn ook nog wel begrijpelijk.
Overigens wordt Palestina wel als zodanig aangeduid in diverse documenten waarvan je de links gaf. Dat de bewoners niet genoemd worden, is typisch voor topoverleg, lijkt me.
Dat Israel het land van de niet-joodse Palestijnen voornamelijk heeft gestolen, is uiteraard gewoon een feit. En dat die diefstal doorgaat tot op de dag van vandaag ook. En dat dat kwaad bloed zet, met name als het zoetgevooisd wordt goedgepraat, lijkt me ook logisch. Dat je dat nu een broodje aap noemt, is godgeklaagd. Of heb jij een naam van je god die dat goedpraat?
Dat de Arabieren zijn genaaid door het westen én dat Israel zich presenteert als voorhoede van het westen doet daar natuurlijk ook geen goed aan.
quote:
quote:A Palestinian man and his Jewish bride-to-be are facing hostile protests in the Israeli town of Rishon Letzion after Israel's high court refused their application to ban demonstrations outside their wedding reception.
Mahmoud Mansour, 26, a Palestinian from Jaffa, has had to hire dozens of security guards after an anti-Arab group, Lehava, published details of his wedding reception online and called for Israelis to come and picket the wedding hall.
The group, which campaigns against assimilation between Jews and Arabs in Israel, is angry that Mansour's bride-to-be, Moral Malka, 23, is Jewish, although local media reported that she has already converted to Islam and the couple have had an Islamic wedding.
"We've been together for five years, but we've never encountered such racism. I always knew there were racists, but as long as you're not affected by it, until you feel it in your own body, you don't know what it is," Mansour told Haaretz on Sunday.
"If it were someone from her family, I would understand, but these people aren't related. Why do they care? Why are they getting involved? If they think they'll get us to give up on each other, it won't happen."
He said that hiring the security guards had cost over $4,000 (£2,400), half of which was being paid for by the wedding hall, but the remainder the couple had to find themselves. The court decided that protesters would be allowed to picket the wedding, but only at a distance of 200m.
The wedding has become a national issue – drawing comment from even the president on Sunday – underscoring the strength of feeling following Israel's two-month confrontation with Hamas. On Sunday, peace talks in Cairo inched forward but there was no sign of imminent agreement.
Lehava, which campaigns under the slogan of 'saving the daughters of Israel', was revealed to have links with the Israeli government in a 2011 investigation by Haaretz, receiving up to $175,000 per year from the state, over half of its operational budget.
In 2012 the group distributed flyers in east Jerusalem warning Arabs not to visit the mostly Jewish western side of the city, and has campaigned against Jews and Arabs mixing on beaches and Jewish landlords renting to Arabs.
On Sunday's wedding, the group said: "Please come with positive energy and bring loudspeakers and horns. We will ask our sister to return home with us to the Jewish people who are waiting for her," reported Israeli news site Arutz Sheva.
Hoe wil jij Hamas bestrijden dan?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:49 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Tja, dat men overdrijft betekent niet dat ze niet te ver zijn gegaan met het bombarderen van burgers, wo kinderen. Maak het maar belachelijk, bagatelliseer wat je wilt, wees maar lekker trots op die opgefokte tieners van het IDF, die laf op burgers schieten. Sommigen kunnen wel inzien dat (buitenproportioneel) geweld volledig afgekeurd dient te worden. Ook de raketaanvallen van Hamas keur ik af.
Bedankt voor de antwoorden Shokirbek.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:07 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
He Jappie het klopt dat ik een rav heb (leraar) om mij te begeleiden. Ik ben zelf niet religieus joods. Ik weet wel veel van het jodendom af.
Ik zei niet dat alle muslims de staat Israel haten ( want mijn familie niet) ik zei dat de muslims overal ter wereld een gezamelijke vijand hebben (de staat Israel) en dat dit hen verbind. Mijn vriendin bijvoorbeeld heeft een broer die op zijnn facebook aleen maar anti Israel plaatjes en tekst plaatst. Hij toont foto's van dode kindjes en laat dit aan de hele wereld zien met de tekst " Israel en de joden moeten dood its pay back" Hij is geboren in Djibouti en heeft niets maar dan ook niets met Gaza in principe. Maar wat je ziet is dat Muslims overal zich 'geroepen' voelen of de leed wat de Palestijnen aangedaan worden erg aangrijpen. Waarom zie ik geen 1 Muslim zich druk maken om wat de Christenen in Syria wordt aangedaan? Of om wat de Muslims in Bosnia hebben moeten ondergaan? Waar bleef de steun? De steun uit Iran? Uit Somalia??
Er was laatst een rapper uit Breda ( Arabier) die iets zei over Joden. Hij bedoelde eigenlijk zionisten. Toen hij werd geinterviewd zei hij " wij Muslims zijn broeders". Dat is natuurlijk klinklare onzin. Dat weet je even goed. Er zijn vele Palestijnen vermoord in Syria. Soenieten die Sjieten afslachten. Houssein die de Koerden vergassen. Broerders? Muslims? Neen. Dus de eenheid is onder hen heel ver te zoeken. Niet alleen in Afrika maar in heel de wereld.
Maar als het om Israel gaat zie je ineens wel die eenheid. Kijk naar die demonstraties. Allemaal muslims van overal die protesteren tegen de regering Israel ( terecht of onterecht maakt me geen moer uit). Je ziet ineens die samenhorigheid.
De foto's van dode kinderen die men (met bijna trots) presenteren aan de gehele wereld heeft te maken met hun haat. De haat overtreft namelijk de liefde van hun naasten. Jij bent Nederlands? Denk je dat je moeder jou als baby zo laat zien aan de wereld als jij je gehele gezicht kwijt bent?? Zou je moeder niet rouwen? Zou jij foto's delen van verminkte kinderen en kapot gereten lichaamsdelen om te laten zien aan de wereld? Waarom zou je dat doen??? Precies om aan de wereld te laten zien wat ZIJ (!!) jou hebben aangedaan. Dus jouw haat overheerst je andere gevoelens. En dat is wat er momenteel gebeurd. Daarom zien we duizenden gruwelijke foto's van kapote kinderen omhoog gehouden en getoond aan de wereld. Om te laten zien wat ZIJ ISRAEL doet.
Wat het conflict betreft ligt het probleem volledig bij de Arabieren ja. Het is aan hen de keuze : kies je voor de haat ?
Maar dit is aards. De onderligende probleem ligt het conflict volledig bij de Joden. Zij zijn dus op de waarlijke oorzaak van de problemen. De gehele wereld is tegen Israel. De wereld wil het ook kapot maken. En dit is de echte antisemitisme. Wat de Muslims of wie dan ook doet is het allemaal versnellen. Maar dit is een ander verhaal en past niet in de topic en wordt niet getolereerd.
Je had over de Kabbalah. Ik ben bekend met de Kabbalah ja. Ik studeer het niet maar ben ermee bekend.maar hoort niet thuis in dit topic.
Shalom. Fijne avond.
Israël steunde het vredesplan van Kerry maar de Palestijnen niet:quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Geef de Palestijnen een eigen staat en haal zo de voedingsbodem weg van Hamas.
- Dat soort dingen werden niet geroepenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:38 schreef gohan16 het volgende:
Lijkt me onwaarschijnlijk als je zulke beweringen maakt over 1,2 miljard mensen en dat dat zou kloppen. Dit soort dingen werden ook door nazis geroepen en tegenwoordig ook door verschillende extremistische groepen.
Ontken jij lekker een end weg, geeft je nog geen gelijk.quote:Ik ontken dat er verplichte jodenhaat is vanuit de Koran. Ontkracht dat eerst maar. Anders kan ik niet reageren.
Onzinquote:Het begon met jouw bewering van werelddominantie en haat naar andersgelovigen. Ik stel dat Nederland(+andere West-Europese landen) zelf op zoek is gegaan naar gastarbeiders (en daarmee de islam heeft geïmporteerd op grotere schaal). Dit was een reactie jouw bewering dat moslims andersgelovigen verplicht zijn te haten, want als dat waar zou zijn, zouden die gastarbeiders nooit zijn gekomen naar Nederland.
Anders zet je je oogklepjes even af.quote:En dat er er vooropgezet plan was om hier alles over te nemen, is dus gewoon bullshit. Nederland, de staat, en daarmee de vertegenwoordiging van het volk, dus niet een enkele ambtenaar is daarvoor zelf verantwoordelijk.
Maar dat is niet in Gaza gebeurd.quote:Op zondag 17 augustus 2014 00:32 schreef Kees22 het volgende:
Vind je het raar dat ze boos worden als hun grond en hun huizen afgepakt worden?
Nou vooral omdat ze er gewoon eeuwen wonen hoor.quote:Op zondag 17 augustus 2014 00:37 schreef Kees22 het volgende:
De onderbouwing van de joodse rechten op Palestina liggen inderdaad in de thora en de belofte van hun god aan hun stamvader.
Komt omdat je de andere kant op kijkt.quote:Voor een islamitische haat op zichzelf tegen joden blijkt in de geschiedenis niet erg veel, niet meer dan verwerping van andere godsdiensten.
Blijf jij maar lekker de andere kant op kijken.quote:De groeiende afkeer van de groeiende joodse overheersing komt uit het interbellum. Gewoon een demografisch verschijnsel, aangewakkerd door vermeende solidariteit onder stam- (Arabische) en geloofs- (islam) genoten. Niet anders dan de solidariteit van joden wereldwijd met Israel, tegen beter weten in.
Helaas wel, tot 2005.quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:14 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Maar dat is niet in Gaza gebeurd.
Kan je dat aantonen?quote:Op zondag 17 augustus 2014 00:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De onderbouwing van de joodse rechten op Palestina liggen inderdaad in de thora en de belofte van hun god aan hun stamvader.
Hangt ervan hoe je het bekijktquote:
Logisch toch? Zou jij ook niet doen als je palestijn zou zijn.quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:03 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Israël steunde het vredesplan van Kerry maar de Palestijnen niet:
http://www.israeltoday.co(...)d/24409/Default.aspx
absurd veel commandoposten in die linkerquote:
Tuurlijk wel, eindelijk in vrede leven en een veel hogere levensstandaard.quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Logisch toch? Zou jij ook niet doen als je palestijn zou zijn.
Is toch heel normaal om dat te doen?quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:50 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ook, als de Israëli om mijn linkerarm vragen zou ik die natuurlijk meteen afgeven
Ze krijgen juist extra gebied.quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:50 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ook, als de Israëli om mijn linkerarm vragen zou ik die natuurlijk ook meteen afgeven
He Jappie, ik kies geen kant. Het is niet zwart wit.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Bedankt voor de antwoorden Shokirbek.
Ik denk er toch even iets anders over namelijk dat de schuld voor het grooste gedeelte bij de staat Israel ligt. Persoonlijk zal ik dus ook de kant van de palestijnen kiezen in dit conflict omdat ik vind dat Israel gewoon met hun tanks etc op moet rotten uit Palestijns gebied. Dat moet de eerste stap zijn, gebeurt dat niet zal Hamas door blijven gaan met raketten schieten, zo simpel is het.
Wat betreft de haat tegen joden, daar ben ik natuurlijk helemaal tegen, maar ik kan me het van het palestijnse volk dan wel weer voor stellen gezien wat Israel de palestijnen allemaal heeft aangedaan. Maar dan nog keur ik het natuurlijk af aangezien niks word opgelost met haat. Maar gelukkig komen er steeds vaker initiatieven van jonge joden en jonge palestijnen op facebook ea om een andere richting in te slaan. Zoals ook die joodse jongen die weigert het leger in te gaan. Dat zijn de echte helden.
Fijne avond!
Er werden onjuiste beweringen gebracht als waarheid. En dat is wat jij ook doet. Jij denkt ook dat het de waarheid is, dat is juist het probleem. Hiermee wakker je meer haat mee door die boodschap zo te brengen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:13 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
- Dat soort dingen werden niet geroepen
- Zijn geen beweringen over 1,2 miljard mensen
Ik dacht dat je je in de Koran had verdiept, aangezien je me eerder had beschuldigd van het door de mand vallen wat betreft kennis van de Koran. Zoals ik eerder al zei, ik ga niet reageren op eindeloos aantal Google hits.quote:[..]
Ontken jij lekker een end weg, geeft je nog geen gelijk.
Als er geen verplichte Jodenhaat is vanuit de Koran dan heb je wel een tekst om dat te onderbouwen toch, zonder dat ik dat eerst ontkracht? Bovendien kan je het zelf ook ontkrachten door even beter je best te doen (Google)
Serieus, waarom zijn ze dan gekomen naar de mensen die zij zo afschuwelijk zouden haten? waarom hebben ze uberhaupt die Nederlandse ambtenaren toegelaten in marokko en Turkije? Dat zijn toch landen waar overwegend moslims in wonen?quote:Onzin
Kom dan met bewijzen? Bronnen graag daarbij. Wie zit er dan achter? Of werden die bronnen niet geleverd met je aluhoedje?quote:[..]
Anders zet je je oogklepjes even af.
Ja ten koste van een heleboel. Die voorwaardes zijn belachelijk slecht voor de palestijnen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:36 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, eindelijk in vrede leven en een veel hogere levensstandaard.
Vertel, wat wordt er minder tov wat ze nu hebben?quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:28 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja ten koste van een heleboel. Die voorwaardes zijn belachelijk slecht voor de palestijnen.
Mooie filmpjes. Thx.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:00 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
He Jappie, ik kies geen kant. Het is niet zwart wit.
Er zijn vele Arabieren in het leger en in zoveel in het National service dienen Palestijnen. Zij dienen het land met plezier. Ik heb wellicht een ander beeld van het land omdat ik er veel geweest ben en familie heb wonen. Ik trouwens meer Arabische Israelis dan joodse Israelis.
Gaza is niet bezet door Israel maar toch beschieten zij Israel. Dus bezet of niet het blijft doorgaan. Maar jij hebt er een andere kijk.
Mischien interessante filmpjes:
Ja sorry ben op mobiel.
Jij ook fijne avond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |