Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost
Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
Dat is in deze irrelevant.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:05 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Sta jij achter de daden van Israel dan?
Ik zeg juist het tegenovergestelde. Ik heb totaal geen haat of wat dan ook tegen Joden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:49 schreef znarch het volgende:
[..]
Het onderzoek ging om antisemitisme. Niet over Israël.
[..]
Ja, want als een land je niet aanstaat ga je een hele bevolkingsgroep haten![]()
Ik weet uit eigen ervaring dat er veel onwetendheid is. Als je het over joden hebt, dan heeft het men in moslimkringen het over joden in israel. Als je er specifiek naar gaat vragen, ligt het veel genuanceerder. En dan heb ik het niet over Isis-tuig en opgefokte puberbontkraagjes, maar over de doorsnee volwassenen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:49 schreef znarch het volgende:
[..]
Het onderzoek ging om antisemitisme. Niet over Israël.
[..]
Ja, want als een land je niet aanstaat ga je een hele bevolkingsgroep haten![]()
Kan zijn, ik vind 40% alsnog schrikbarend veel. Is nog steeds ruim 30% meer dan onder autochtone mensen hier.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:08 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ik weet uit eigen ervaring dat er veel onwetendheid is. Als je het over joden hebt, dan heeft het men in moslimkringen het over joden in israel. Als je er specifiek naar gaat vragen, ligt het veel genuanceerder. En dan heb ik het niet over Isis-tuig en opgefokte puberbontkraagjes, maar over de doorsnee volwassenen.
En helaas krijgen alleen die eerste 2 media-aandacht.
Er is enorm veel onduidelijkheid en onwetendheid. Ik zag bv laatst dat programma Knevel en van de Brink en dat ging over die nederlandse hoogleraar die een tweet had geplaatst over zionisten die achter IS zouden zitten. Dan gaat het gelijk weer over antisemitisme terwijl die hele tweet NIKS met jodenhaat te maken heeft.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:08 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ik weet uit eigen ervaring dat er veel onwetendheid is. Als je het over joden hebt, dan heeft het men in moslimkringen het over joden in israel. Als je er specifiek naar gaat vragen, ligt het veel genuanceerder. En dan heb ik het niet over Isis-tuig en opgefokte puberbontkraagjes, maar over de doorsnee volwassenen.
En helaas krijgen alleen die eerste 2 media-aandacht.
Ik geloof daar eerlijk gezegd niet zo veel van. 40% van de moslims die joden haten? Misschien dat ze dat onderzoek bij van die opgeschoten pubers hebben uitgevoerd.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:13 schreef znarch het volgende:
[..]
Kan zijn, ik vind 40% alsnog schrikbarend veel. Is nog steeds ruim 30% meer dan onder autochtone mensen hier.
En laten we wel wezen. Als moslim in Nederland heb je geen enkele directe band met het midden oosten conflict. Behalve de mensen die familie daar hebben wonen in de Gaza strook. De rest heeft echt geen enkele reden om joden te haten.
De vraag had niks te maken met de reactie waarop jij hem stelde en het leek mijn punt te ondermijnen, daarom koos ik ervoor 'm niet te beantwoorden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Omdat ik je een vraag stel en jij de vraag ontwijkt.
Lekker verkapte moderne interpretatie van de 'The Protocols of the Elders of Zion'.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er is enorm veel onduidelijkheid en onwetendheid. Ik zag bv laatst dat programma Knevel en van de Brink en dat ging over die nederlandse hoogleraar die een tweet had geplaatst over zionisten die achter IS zouden zitten. Dan gaat het gelijk weer over antisemitisme terwijl die hele tweet NIKS met jodenhaat te maken heeft.
http://www.volkskrant.nl/(...)n-oude-functie.dhtml
Echt belachelijk dat zon vrouw dan gelijk ontslagen word. Kan je wel zien hoe ziek onze maatschappij is.
Ik kende dat niet, maar het doet me denken aan hoe de PVV en consorten de islam in het (kwaad) daglicht zet, namelijk dat werelddominantie het doel is.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:00 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Lekker verkapte moderne interpretatie van de 'The Protocols of the Elders of Zion'.
Dus jij vind het prima als mensen ontslagen worden als ze kritiek hebben op het Zionisme?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:00 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Lekker verkapte moderne interpretatie van de 'The Protocols of the Elders of Zion'.
Is toch echt het doel van de Islam. Staat in Koran + Hadith. De Zionisten hebben geen internationaal religieus boek (of meerdere) waarin werelddominantie als doel staat omschreven.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:09 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ik kende dat niet, maar het doet me denken aan hoe de PVV en consorten de islam in het (kwaad) daglicht zet, namelijk dat werelddominantie het doel is.
Het is geen kwestie van geloven, maar weten. Maar denk eens na, waar hebben "die opgeschoten pubers" volgens jou dan die Jodenhaat vandaan?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik geloof daar eerlijk gezegd niet zo veel van. 40% van de moslims die joden haten? Misschien dat ze dat onderzoek bij van die opgeschoten pubers hebben uitgevoerd.
Zou je denken, maar Moslims hebben waar dan ook ter wereld de religieuze plicht om andersgelovigen te haten en Joden in het bijzonder. Dat vervolgens niet iedere Moslim in NL zich aan deze plicht zal houden, is goed mogelijk. Maar waarom dan Moslim blijven vraag ik mij af?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:13 schreef znarch het volgende:
[..]
Kan zijn, ik vind 40% alsnog schrikbarend veel. Is nog steeds ruim 30% meer dan onder autochtone mensen hier.
En laten we wel wezen. Als moslim in Nederland heb je geen enkele directe band met het midden oosten conflict. Behalve de mensen die familie daar hebben wonen in de Gaza strook. De rest heeft echt geen enkele reden om joden te haten.
Zeg het eens hardop en denk eens na over hoe je daaraan komt. Je klinkt namelijk belachelijk zoals de kudde die bepaalde leiders volgden voor de WO2.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Is toch echt het doel van de Islam. Staat in Koran + Hadith. De Zionisten hebben geen internationaal religieus boek (of meerdere) waarin werelddominantie als doel staat omschreven.
Ja zo ziek dat mensen het belachelijk vinden dat zo'n vrouw ontslagen wordt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er is enorm veel onduidelijkheid en onwetendheid.
Echt belachelijk dat zon vrouw dan gelijk ontslagen word. Kan je wel zien hoe ziek onze maatschappij is.
Hahahahaquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er is enorm veel onduidelijkheid en onwetendheid. Ik zag bv laatst dat programma Knevel en van de Brink en dat ging over die nederlandse hoogleraar die een tweet had geplaatst over zionisten die achter IS zouden zitten. Dan gaat het gelijk weer over antisemitisme terwijl die hele tweet NIKS met jodenhaat te maken heeft.
http://www.volkskrant.nl/(...)n-oude-functie.dhtml
Ja, zo zou ik 't ook noemen als ik mijn probleem op een ander zou moeten afschuiven.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:40 schreef Japie77 het volgende:
Ik reageer trouwens niet meer op trollen als Karrs en Rob. Totaal geen inhoudelijke discussie mee mogelijk.
Stop eens met dat extreem invullen en sturen van vragen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dus jij vind het prima als mensen ontslagen worden als ze kritiek hebben op het Zionisme?
Als er iemand als een kuddedier overkomt ben jij het wel, maargoed ik zal je vraag beantwoorden, hoe belachelijk het ook is dat je denkt dat het onmogelijk is dat er geen andere mogelijkheid is dan dat ik anderen napraat. Ook komt het zeer belachelijk over dat je doet alsof het helemaal nieuw voor je is. Alsof niemand het je nog eerder heeft verteld en alsof het alleen leugens kunnen zijn (als je het al eerder hebt gehoord).quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:35 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Zeg het eens hardop en denk eens na over hoe je daaraan komt. Je klinkt namelijk belachelijk zoals de kudde die bepaalde leiders volgden voor de WO2.
Dat ligt toch echt aan jou.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:40 schreef Japie77 het volgende:
Ik reageer trouwens niet meer op trollen als Karrs en Rob. Totaal geen inhoudelijke discussie mee mogelijk.
Maw aluhoedjespaniek?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:35 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Zeg het eens hardop en denk eens na over hoe je daaraan komt. Je klinkt namelijk belachelijk zoals de kudde die bepaalde leiders volgden voor de WO2.
Maw aluhoedjespaniek.
Als moslims verplicht zijn andersgelovigen te haten, waarom wonen er dan moslims in Europa? Waarom zijn ze niet gevlucht voor hen die zij zo haten? En kom dan niet bullshit als "om het hier over te nemen." Want de autochtonen hebben ze gevraagd hierheen te komen en zijn dus niet op eigen initiatief hierheen gekomen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Zou je denken, maar Moslims hebben waar dan ook ter wereld de religieuze plicht om andersgelovigen te haten en Joden in het bijzonder. Dat vervolgens niet iedere Moslim in NL zich aan deze plicht zal houden, is goed mogelijk. Maar waarom dan Moslim blijven vraag ik mij af?
Aaahh, ik heb gelijk, je weet er echt helemaal niks van. Je zit namelijk alleen maar met (nog meer) vragen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:48 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Als moslims verplicht zijn andersgelovigen te haten, waarom wonen er dan moslims in Europa? Waarom zijn ze niet gevlucht voor hen die zij zo haten? En kom dan niet bullshit als "om het hier over te nemen." Want de autochtonen hebben ze gevraagd hierheen te komen en zijn dus niet op eigen initiatief hierheen gekomen.
Ik weet behoorlijk wat van de Koran. Ik trap niet in de hetze tegen de islam. Verzen worden uit verbanden gerukt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Maw aluhoedjespaniek?
Heb je ooit zelf wel eens een Koran gezien?
Over WOII gesproken:
Jij doet me denken aan de mensen die door de kritische burgers werden gewaarschuwd voor Hitler in de jaren 30, maar vonden dat Hitler helemaal niet zo erg was.
Heb je ook bronnen van dit alles? En dan graag specifiek en niet alleen "Koran". Volgens mij is de emigratie echt in de jaren 60 begonnen hoor op initiatief van Europa zelf.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:56 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Aaahh, ik heb gelijk, je weet er echt helemaal niks van. Je zit namelijk alleen maar met (nog meer) vragen.
En iets kan geen bullshit zijn, als het toch echt in Koran/hadith staat.
En "autochtonen" hebben er helemaal niet om "gevraagd". Moslims gaan gewoon op eigen initiatief emigreren hoor. Overigens is emigratie van Moslims echt niet pas begonnen na de jaren 60 hoor.
Dat is in dit topic irrelevant?quote:
Ik post een feit en mijn mening daarover waarop jij over de Protocollen van Zion begint. Daarop vraag ik jou mening over het feit waar ik het overhad (niet de Protocollen van Zion) en dan ben ik verkeerd bezig volgens jou? Dit is een discussieforum waarop mensen met elkaar van gedachten wisselen. Als je niet wilt reageren op vragen wat doe je hier dan?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:43 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Stop eens met dat extreem invullen en sturen van vragen.
Algemeen bekend onder aluhoedjes en antisemieten misschien.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 12:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dan nog was het ten eerste niet antisemitisch en ten tweede geen complottheorie. Het is algemeen bekend dat de joodse lobby in de USA enorm veel invloed heeft.
Ze weten dat als ze het niet doen, Israel van Gaza een parkeerplaats maakt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:35 schreef Yasmin23 het volgende:
''Hamas believes there is a "real opportunity" to reach an agreement with Israel in Cairo negotiations to end the conflict in Gaza, saying it is "not interested in more bloodshed".
The positive signals from the Islamist organisation, which has fought a 30-day war with Israel, came after mediators brokered a five-day extension to the current ceasefire shortly before a midnight deadline on Wednesday.'
http://www.theguardian.co(...)reement-israel-truce
Wat worden ze ineens soft....
Sorry hoor, maar het zijn moslims zelf ook die deze verzen gebruiken om hun geweld te legitimeren. Dat gelul altijd met dat de ongelovige die verzen verkeerd interpreteren is leuk en aardig maar de meeste ongelovigen kennen die verzen alleen maar omdat moslims ze hanteren.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:58 schreef gohan16 het volgende:
Ik weet behoorlijk wat van de Koran. Ik trap niet in de hetze tegen de islam. Verzen worden uit verbanden gerukt.
Koran(ongeacht of je het gelooft of niet): Er wordt een oorlog beschreven tussen gelovigen en ongelovigen in het einde der tijden na terugkomst van de Messias. Uiteindelijk zullen de gelovigen winnen onder leiding van hem en over de wereld heersen. Hieruit worden verzen aangehaald en onterecht toegepast op de huidige moslims.
Ja maar ben toch verbaasd over de omkeer ineens. Alsof ze hun verlies toegeven.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:28 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze weten dat als ze het niet doen, Israel van Gaza een parkeerplaats maakt.
Terroristjes in ziekenhuizen of VN gebouwen zijn niet meer veilig en de reactie van de 'wereld' daarop leek de IDF niet veel te interesseren. Kortom, de propaganda oorlog met dode kindertjes werkte niet meer, want iedereen heeft die beelden nu wel gezien uit Syrie. Ook in Egypte is geen steun meer nu Al-Sisi het moslimbroederschap vernietigd heeft.
Zie jij jezelf ook als een dommig en opdringerig kereltje?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik post een feit en mijn mening daarover waarop jij over de Protocollen van Zion begint. Daarop vraag ik jou mening over het feit waar ik het overhad (niet de Protocollen van Zion) en dan ben ik verkeerd bezig volgens jou? Dit is een discussieforum waarop mensen met elkaar van gedachten wisselen. Als je niet wilt reageren op vragen wat doe je hier dan?
Waarom is het zo moeilijk om een antwoord te geven op mijn vraag?
Assalomu alaykum Jappiquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Jij bent behoorlijk gebrainwashed door je ouders en rabbi dat je gelooft dat ALLE moslims joden haten. Ga eens de straat op en vraag aan een willekeurige moslim of ze joden haten. Ik denk dat misschien 5 van de 100 die vraag met ja zullen beantwoorden.
Laat me niet lachen man, je hebt allang verraden er behoorlijk weinig van af te weten. Er wordt helemaal niks uit zijn verband gerukt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:58 schreef gohan16 het volgende:
Ik weet behoorlijk wat van de Koran. Ik trap niet in de hetze tegen de islam. Verzen worden uit verbanden gerukt.
Ook dat ben ik tegen gekomen ja.quote:Koran(ongeacht of je het gelooft of niet): Er wordt een oorlog beschreven tussen gelovigen en ongelovigen in het einde der tijden na terugkomst van de Messias. Uiteindelijk zullen de gelovigen winnen onder leiding van hem en over de wereld heersen. Hieruit worden verzen aangehaald en onterecht toegepast op de huidige moslims.
Ongegronde theorieën zoals die van jezelf?quote:Ik kom op voor mensen, niet voor ongegronde theorieën.
Koran/Hadith en andere boeken daarover ja. Niet zo moeilijk, een deel kan je ook gewoon zelf googlen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:05 schreef gohan16 het volgende:
Heb je ook bronnen van dit alles? En dan graag specifiek en niet alleen "Koran". Volgens mij is de emigratie echt in de jaren 60 begonnen hoor op initiatief van Europa zelf.
Hetze?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:58 schreef gohan16 het volgende:
Ik trap niet in de hetze tegen de islam.
Complottheorieën ben ik niet echt fan, zeker niet die mensen in een kwaad daglicht zetten, waardoor alleen meer haar wordt gewakkerd. Net zoals wat die ambtenaar zei over Isis en zionisten is belachelijk en zorgt voor meer joden/zionistenhaat.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:12 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Laat me niet lachen man, je hebt allang verraden er behoorlijk weinig van af te weten. Er wordt helemaal niks uit zijn verband gerukt.
[..]
Ook dat ben ik tegen gekomen ja.
[..]
Ongegronde theorieën zoals die van jezelf?
Ik kan hier dan toch niet op reageren. Er 1001 sites hierover. Ik ga niet op alles een tegenargument bedenken.quote:[..]
Koran/Hadith en andere boeken daarover ja. Niet zo moeilijk, een deel kan je ook gewoon zelf googlen.
Wat ik kan vinden over de geschiedenis van Europa is dat er vanuit de historie in de Balkan nog wat moslims zijn overgebleven uit her ottomaanse rijk. En daarna is er weer import in de jaren 60.quote:Verder is emigratie geen uitvinding uit de jaren 60, en op initiatief van Europa kan je het echt niet noemen.
Hey Shorkirberk. Bedankt voor deze familiegeschiedenis.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:10 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Assalomu alaykum Jappi![]()
houdt alsjeblieft op. Ten eerste heb je geen idee wat je zegt
Ik ben niet gebrainwashed door mijn ouders noch door een rav. Ben eveneens geen zionist of een Israël liefhebber. Grappig dat iedereen die kritiek heeft op Hamaz meteen een Israël liefhebber is of een jood moet zijn ( doet me denken aan mensen die het vervelend vinden dat ze als antisemitiet gezien worden als ze tegen de staat Israël zijn) dus blijkbaar geldt het voor de ene wel en de ander niet maar goed.
Je weet mijn achtergrond niet. Ik ben geen jood ik ben ook geen Arabier. Mijn grootouders vaderskant komen uit C. Azië ze zijn vrijwel allemaal soenieten maar mijn opa is een Bukhari. Hij en vele familie leden wonen in Israël. Mijn oma van mijn moeder komt uit Rusland en is gewoon Orthodox ( Christelijk). Haar vader was een jood uit Rusland maar zijn vrouw was muslim ( ook uit centraal Azië) Maar dat is in een ver ver verleden.
je weet niets van mijn familie, noch van mijn opvoeding. Je moet opletten met oordelen. Niets is wat het lijkt. Je generalisatie komt het topic niet ten goede
En bonus: Ik ben geboren in NL (niet religieus) en ik heb een relatie met een vrouw uit Djibouti. En we gaan binnenkort weer naar Israël lekker op vakantie en met familie rondhangen.
Rakhmat. Hayeer. Shokirbek
He Jappie het klopt dat ik een rav heb (leraar) om mij te begeleiden. Ik ben zelf niet religieus joods. Ik weet wel veel van het jodendom af.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 21:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hey Shorkirberk. Bedankt voor deze familiegeschiedenis.![]()
Heb nergens gezegd dat je een jood bent maar het is duidelijk dat je veel affiniteit hebt met Israel, dat je een Rabbi hebt (bleek uit eerdere postings) dus wat dat betreft snap ik niet waar je je druk om maakt.
Verder door op de inhoud. Jij zegt dat alle Moslims de staat Israel haten en dan zeg ik dat je gebrainwashed bent aangezien dat enorme bullshit is. Weet niet waar je dat idee op hebt gedaan maar ik kan je wel vertellen dat dat absoluut niet waar is.
Peace!
Soms wordt er ook gewoon waarheid verteld hoor. Soms worden mensen/groepen terecht in een kwaad daglicht gezet, omdat ze ook in een kwaad daglicht staan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:15 schreef gohan16 het volgende:
Complottheorieën ben ik niet echt fan, zeker niet die mensen in een kwaad daglicht zetten, waardoor alleen meer haar wordt gewakkerd. Net zoals wat die ambtenaar zei over Isis en zionisten is belachelijk en zorgt voor meer joden/zionistenhaat.
quote:En over welke theorie van mij heb je het?
[quote]Op zaterdag 16 augustus 2014 16:58 schreef gohan16 het volgende:
Hieruit worden verzen aangehaald en onterecht toegepast op de huidige moslims.
Hoeft ook niet. Ik had ook niet verwacht dat je een tegenargument had op Jodenhaat binnen de Islam, omdat er gewoon geen tegenargument is.quote:Ik kan hier dan toch niet op reageren. Er 1001 sites hierover. Ik ga niet op alles een tegenargument bedenken.
Immigranten weten NL al te vinden sinds de 16e/17e eeuw.quote:Wat ik kan vinden over de geschiedenis van Europa is dat er vanuit de historie in de Balkan nog wat moslims zijn overgebleven uit her ottomaanse rijk. En daarna is er weer import in de jaren 60.
Ah, daar pas je je verhaal al lichtelijk aan. Het waren gastarbeiders ja, geen moslims. En Ambtenaren = niet "de Autochtonen".quote:En volgens mij werden gastarbeiders wél gehaald. Zelfs met ambtenaren ter plekke werden mensen gerekruteerd.
Geen aanval, maar gewoon echt een vraag: Waarom haat je die staat niet, het zijn toch Joden en die moet je als "Moslim-broeder" toch "gewoon" haten?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:07 schreef Shokirbek85 het volgende:
He Jappie het klopt dat ik een rav heb (leraar) om mij te begeleiden. Ik ben zelf niet religieus joods. Ik weet wel veel van het jodendom af.
Ik zei niet dat alle muslims de staat Israel haten ( want mijn familie niet)
Precies, en dat is dan ook meteen een confrontatie met de Jodenhaat vanuit de Islam.quote:ik zei dat de muslims overal ter wereld een gezamelijke vijand hebben (de staat Israel) en dat dit hen verbind. Mijn vriendin bijvoorbeeld heeft een broer die op zijnn facebook aleen maar anti Israel plaatjes en tekst plaatst. Hij toont foto's van dode kindjes en laat dit aan de hele wereld zien met de tekst " Israel en de joden moeten dood its pay back" Hij is geboren in Djibouti en heeft niets maar dan ook niets met Gaza in principe. Maar wat je ziet is dat Muslims overal zich 'geroepen' voelen of de leed wat de Palestijnen aangedaan worden erg aangrijpen. Waarom zie ik geen 1 Muslim zich druk maken om wat de Christenen in Syria wordt aangedaan? Of om wat de Muslims in Bosnia hebben moeten ondergaan? Waar bleef de steun? De steun uit Iran? Uit Somalia??
Maar wanneer de vijand de Jood is, is men ineens overal een broeder. Althans, wanneer men geen probleem heeft met de Jodenhaat van de Islam.quote:Er was laatst een rapper uit Breda ( Arabier) die iets zei over Joden. Hij bedoelde eigenlijk zionisten. Toen hij werd geinterviewd zei hij " wij Muslims zijn broeders". Dat is natuurlijk klinklare onzin. Dat weet je even goed. Er zijn vele Palestijnen vermoord in Syria. Soenieten die Sjieten afslachten. Houssein die de Koerden vergassen. Broerders? Muslims? Neen. Dus de eenheid is onder hen heel ver te zoeken. Niet alleen in Afrika maar in heel de wereld.
ja, schandalig dat men daarvoor blind is (zoals Japie77).quote:Maar als het om Israel gaat zie je ineens wel die eenheid. Kijk naar die demonstraties. Allemaal muslims van overal die protesteren tegen de regering Israel ( terecht of onterecht maakt me geen moer uit). Je ziet ineens die samenhorigheid.
En dat deden ze sinds 1948 en bevestigden ze nogmaals in 1967 Nothing changed, behalve het historisch besef waardoor men zo op Israël loopt af te geven. Alsof de tegenpartij vrede zou willen, yeah right.quote:De foto's van dode kinderen die men (met bijna trots) presenteren aan de gehele wereld heeft te maken met hun haat. De haat overtreft namelijk de liefde van hun naasten. Jij bent Nederlands? Denk je dat je moeder jou als baby zo laat zien aan de wereld als jij je gehele gezicht kwijt bent?? Zou je moeder niet rouwen? Zou jij foto's delen van verminkte kinderen en kapot gereten lichaamsdelen om te laten zien aan de wereld? Waarom zou je dat doen??? Precies om aan de wereld te laten zien wat ZIJ (!!) jou hebben aangedaan. Dus jouw haat overheerst je andere gevoelens. En dat is wat er momenteel gebeurd. Daarom zien we duizenden gruwelijke foto's van kapote kinderen omhoog gehouden en getoond aan de wereld. Om te laten zien wat ZIJ ISRAEL doet.
Wat het conflict betreft ligt het probleem volledig bij de Arabieren ja. Het is aan hen de keuze : kies je voor de haat ?
Alleen omdat de wereld hen haat, betekent niet dat de oorzaak bij de Joden ligt.quote:Maar dit is aards. De onderligende probleem ligt het conflict volledig bij de Joden. Zij zijn dus op de waarlijke oorzaak van de problemen. De gehele wereld is tegen Israel. De wereld wil het ook kapot maken. En dit is de echte antisemitisme. Wat de Muslims of wie dan ook doet is het allemaal versnellen. Maar dit is een ander verhaal en past niet in de topic en wordt niet getolereerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |