abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143460454
Denken jullie dat er een derde Wereldoorlog aankomt en zo ja, hoe denken jullie dat die begint?

[ Bericht 27% gewijzigd door Lavenderr op 16-08-2014 14:45:33 ]
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:49:52 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_143461065
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 21:32 schreef Lavenderr het volgende:
hoe denken jullie dat die begint?
censuur :O
pi_143461965
Uiteraard. Ik denk dat het tussen Rusland en Nederland stil blijft, maar dat over een aantal jaar gebrek aan bepaalde goederen komt. De landen die de goederen bezitten houden ze voor zichzelf met als gevolg dat bepaalde landen geweld gaan gebruiken om de goederen toch te krijgen.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_143462582
De oorlog is reeds bezig, en begon in maart:
Pravda :
quote:
Third World War to begin during Winter Games in 2014
25.03.2011

On March 24, well-known Russian astrologists, shamans and parapsychologists gathered to discuss forecasts for near and distant future.
[..]
The participants of the meeting also unveiled the date for the beginning of Third World War. The new war is said to begin in March of 2014, during the Olympic Games in Sochi. It is also possible that the war may start five days after the Games end. Globa did not say in which country exactly the war would begin. He only said that the African revolutions would slowly be moving towards Russia. Massive protests will eventually spark in Central Asia, the astrologist said. According to Globa, such events are happening because of the Black Moon. NATO attacked Libya the day when the Black Moon allied itself with the sun. When the Black Moon allied itself with Uranus, the Japanese earthquake occurred.
http://english.pravda.ru/(...)8-third_world_war-0/
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:14:17 #5
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_143473910
quote:
Denken jullie dat er een derde Wereldoorlog aankomt en zo ja, hoe denken jullie dat die begint?

Vorige deel was spannend, laten we proberen dat zo te houden.
Wat ik dan ook weer "raar" vind is dat het op sites als CNN en BBC.co.uk niet te lezen was en er nu ook weer niet over gerept wordt op NU.nl
pi_143478301
Ik ben een beetje verbaasd over hoe 'weinig' er is gemeld over dat Oekraïne de Russische vrachtwagens schijnt te hebben aangevallen.

Als het andersom was geweest, was het één en al breaking news geweest gok ik.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_143478730
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 14:18 schreef schommelstoel het volgende:
Ik ben een beetje verbaasd over hoe 'weinig' er is gemeld over dat Oekraïne de Russische vrachtwagens schijnt te hebben aangevallen.

Je zag het, toen de Russen een westers vliegtuig neerhaalden.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_143479545
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 14:38 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Je zag het, toen de Russen een westers vliegtuig neerhaalden.
Waar is het bewijs? Is rusland niet ook een speelbal in het gehele plaatje.?
There is only one religion
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:15:34 #9
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143479580
quote:

Dat was een ander konvooi.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:17:36 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_143479649
quote:

Dat is omdat de Russen het botweg ontkennen.
pi_143479830
quote:

Ze hebben toch gepantserde legervoertuigen aangevallen? Dat is iets anders dan vrachtwagens.
pi_143481893
Al met al, dit conflict stink van alle kanten.

Ik wacht het rustig af allemaal, maar ik zou mij totaal niet verbazen als dit binnen 2 week escaleert van treiteren tot een werkelijke oorlog. (Neen, geen WW3) Die volgt pas wat later.
pi_143481915
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 15:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ze hebben toch gepantserde legervoertuigen aangevallen? Dat is iets anders dan vrachtwagens.
Klopt J0kkebr0k, tot op het punt van wat de echte waarheid is van wat wij te horen krijgen ;)
pi_143484151
Net als bij voorgaande crisis zal de angst voor totale vernietiging door middel van kernwapens een derde Wereldoorlog tegenhouden.

Kernwapens zijn het mooiste wat deze wereld ooit is overkomen.
  zondag 17 augustus 2014 @ 07:33:45 #15
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_143501226
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:00 schreef Knalerwtje het volgende:
Net als bij voorgaande crisis zal de angst voor totale vernietiging door middel van kernwapens een derde Wereldoorlog tegenhouden.

Kernwapens zijn het mooiste wat deze wereld ooit is overkomen.
1. Totale vernietiging zal er nooit zijn omdat er overlevenden zullen zijn naar alle waarschijnlijkheid.
2. Welke voorgaande crisis heb je het over? Als ik om mij heen kijk is het overal crisis in de wereld.
3. Ik ben het niet met je eens dat kernwapens het mooiste is wat de wereld ooit is overkomen. Ik ben namelijk tegen alle wapens waarmee dood en verderf kan worden gezaaid. Dus ook geweren en zwaarden. Ik vind eigenlijk en dit klinkt misschien heel naïef, dat alle wapens de wereld uitmoeten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Spellmeista op 17-08-2014 07:51:26 ]
pi_143504918
Die is reeds lang bezig, oorlog op de markten is in volle gang. Er is zelfs een spirituele oorlog bezig.
Het is wat, Belg zijn.
pi_143505037
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:14 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
Die is reeds lang bezig, oorlog op de markten is in volle gang. Er is zelfs een spirituele oorlog bezig.
Een geloofsoorlog. Zie ISIS.
pi_143505063
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Een geloofsoorlog. Zie ISIS.
Dichter bij het bijbelse 'beest' kom je niet.
Het is wat, Belg zijn.
pi_143505089
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:20 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]

Dichter bij het bijbelse 'beest' kom je niet.
Bij die beesten wil ik helemaal niet in de buurt komen.
pi_143505128
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bij die beesten wil ik helemaal niet in de buurt komen.
Ik bedoel maar dat het beest dat in de bijbel besproken wordt, zou overeen kunnen komen met dit ISIS beest.
Het is wat, Belg zijn.
pi_143505202
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:23 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]

Ik bedoel maar dat het beest dat in de bijbel besproken wordt, zou overeen kunnen komen met dit ISIS beest.
Alleen is ISIS niet van de bijbel maar van de koran. Of daar ook een beest in voorkomt weet ik niet. Ze gedragen zich iig wel als beesten. Erger nog. Ik denk dat het krankzinnigen zijn. Dat moet wel, anders kom je niet tot dit soort gruweldaden.
pi_143505296
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Alleen is ISIS niet van de bijbel maar van de koran. Of daar ook een beest in voorkomt weet ik niet. Ze gedragen zich iig wel als beesten. Erger nog. Ik denk dat het krankzinnigen zijn. Dat moet wel, anders kom je niet tot dit soort gruweldaden.
Alle kwaad is een afwijking. Maar je hebt gelijk, het is onmenselijk.
Het is wat, Belg zijn.
pi_143505369
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:23 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]

Ja ja, even een Xandernieuws dingetje aanhalen :7 :

quote:
Is Kalief en ISIS-leider Baghdadi de mahdi, de antichrist?

‘ISIS heeft Scud-D raketten en wapens voor 200.000 man’ - Islamitische traditie: Mahdi zal legers Turkije en Iran aanvoeren, Europa verslaan, Mekka vernietigen en Jeruzalem veroveren

Al-Baghdadi presenteert zich als de nieuwe Kalief van alle moslims. Maar is hij daardoor ook de mahdi?

De islamitische terreurgroep IS (Islamitische Staat), voorheen bekend als ISIS, heeft in grote delen van Syrië en Irak het Islamitische Kalifaat uitgeroepen. De leider van de beweging, Abu Bakr al-Baghdadi –op wiens hoofd de VS een prijs van $ 10 miljoen heeft gezet-, presenteert zich nu als de Kalief van alle moslims. Kan hij daardoor mogelijk de voorspelde islamitische messias, de mahdi zijn, en daarmee tegelijkertijd de in de Bijbel voorzegde Antichrist?

Afstammeling van Mohammed

Baghdadi’s echte naam is Ibrahim Awwad Ibrahim Ali al-Badri. Hij werd in 1971 geboren in Samarra, een stad ten noorden van Baghdad, en kreeg een goede opleiding. Zijn nieuwste naam luidt: ‘Kalief Abdullah Ibrahim Ibn Awaad Ibn Ibrahim Ibn Ali Ibn Muhammad van Quraysh Al-Baghdadi van de stam van profeet Muhammad.’

Omdat de mahdi, de laatste Kalief, volgens de profetie van Mohammed één van de 99 namen van de profeet zal dragen, heeft Baghdadi ‘Abdallah’ (of Abdullah = dienaar van Allah) aan de zijne toegevoegd. Hij moet ook een directe afstammeling van Mohammed zijn, vandaar de toevoeging ‘Quraysh’, de stam waartoe de profeet behoorde.

‘De wereld zal niet voorbijgaan totdat een man uit mijn familie, wiens naam de mijne zal zijn, over de Arabieren zal heersen’ (Surah 3:28, Ibn Kathir’s Tafsir).

‘De profeet zei: de mahdi zal uit mijn familie zijn, van de afstammelingen van Fatimah (één van Mohammeds vrouwen)’ (Al-Sirah al-Halabiyyah, vl.3, p.61).

Legers Kalief zullen zwarte vlaggen dragen

Volgens de islamitische traditie zal de mahdi de ‘geest’ van Mohammed hebben en gedurende 7 jaar vrede afkondigen in de islam. Tegelijkertijd zal hij de niet-islamitische landen één voor één veroveren, en hun rijkdom verdelen onder de moslims. De legers van de Kalief zullen volgens de voorspelling zwarte vlaggen dragen, reden waarom IS(IS) hetzelfde doet.

Soefi-Sheikh Hisham Kabbani, de favoriete, zogenaamd gematigde ‘knuffelmoslim’ van veel Amerikanen, schrijft dat deze legers afkomstig zullen zijn uit de regio Iran en Turkije:

‘De Hadith zegt dat zwarte vlaggen uit het gebied van Khorasan zullen aangeven dat de verschijning van de mahdi nabij is. Khorasan ligt in het huidige Iran, en sommige geestelijken hebben gezegd dat deze Hadith betekent dat als zwarte vlaggen in Centraal Azië opduiken, de verschijning van de mahdi ophanden is.’

De islamitische profetische traditie verklaart dat ‘legers met zwarte vlaggen uit Khurasan (Iran) zullen komen. Geen macht zal ze kunnen stoppen, en uiteindelijk zullen ze Eela (Baitul Maqdas, de Tempelberg in Jeruzalem) bereiken, waar zij hun vlaggen zullen hijsen.’

Wapens voor 200.000 man en Scud-D raketten

Voorlopig heeft Baghdadi nog niet genoeg macht en mankracht om Israël aan te vallen, al zou hij inmiddels over voldoende wapens voor 200.000 man en tevens Scud-D raketten beschikken (2)(3). Hij wil in ieder geval eerst Jordanië, dat grenst aan Israël, aanvallen, omdat Abdul Rahman al-Wahabi in ‘De Dag der Wrake’ schrijft dat:

‘De laatste strijd zal gevoerd worden door getrouwe moslims op de ruggen van paarden... met zwarte vlaggen. Zij zullen op de oostelijke Jordaanoever staan en een oorlog beginnen zoals de aarde nog nooit heeft meegemaakt. De ware messias, de islamitische mahdi, zal Europa verslaan en het leger van de Seljuks (Turken) aanvoeren. Vanuit Jeruzalem zal hij over de wereld regeren, want Mekka zal zijn vernietigd.’

Voor de duidelijkheid: bij islamitische profetieën is het de opdracht voor alle moslims om deze zelf te vervullen. Interessant in dit verband is ons artikel van gisteren over een aantal tweets van ISIS-woordvoerder Al-Maqdisi, die zei dat Al-Baghdadi de zwarte Ka’ba steen in Mekka zal vernietigen. Dit is exact wat Johannes over de eindtijd te zien kreeg, namelijk dat ‘het beest’ de ‘hoer van Babylon’, de ‘grote stad’, zal vernietigen.

Vervolgens zal de mahdi Israël ‘heroveren’ voor de islam en de Joden vrijwel uitroeien. Omdat Mekka zal zijn verwoest, zal hij vanuit Jeruzalem over de wereld regeren.

Soefi’s zullen Soenni’s en Shi’iten verenigen

Het is kortom zeer twijfelachtig of Al-Baghdadi de ‘laatste Kalief’, de mahdi is, mede omdat hij een Wahhabist is en geen Soefi zoals de laatste (Ottomaanse) Kalief. De Soefi-islam is in tegenstelling tot wat in het Westen wordt gedacht geen aparte sekte, maar onderdeel van zowel de Soennitische als Shi’itische islam en zal hoogstwaarschijnlijk het middel zijn om beide takken (vertegenwoordigd door het Soennitische Turkije en het Shi’itische Iran) met elkaar te verenigen.

Bovenal leert Soefistische islam het toepassen van extreem geweld om de doelstellingen van de islam te verwezenlijken. *

* In het nog altijd naïeve Westen gelooft men precies het omgekeerde, wat het grote gevaar dat de Soefisten vormen alleen maar onderstreept.

De Wahhabisten (Saudi Arabië / Mekka, de ‘hoer van Babylon’) zullen juist door de verenigde Soenni’s en Shi’iten worden vernietigd.

Welke prins?

In het algemeen voldoet iedere islamitische Kalief aan de Bijbelse beschrijvingen van (de) Antichrist. In Daniël 9 (:25) wordt gesproken over de komst van ‘de prins’ die de stad en de tempel zal vernietigen. Een Kalief heeft o.a. de titel ‘prins van de getrouwen’. (1)

Volgens evangelische- en pinksterkerken is ‘de prins’ in Daniël 9 de toekomstige Antichrist, maar deze uitleg is beslist niet onomstreden. In deze bekende profetie over de 70 jaarweken wordt de eerste komst van de Messias voorzegd, en tevens de vernietiging van de Tempel:

‘En na die 62 weken zal de Messias uitgeroeid worden, maar het zal niet voor Hem zelven zijn; en een volk des vorsten (KJV: prins), hetwelk komen zal, zal de stad en het heiligdom verderven (verwoesting Tempel in het jaar 70), en zijn einde zal zijn met een overstromende vloed, en tot het einde toe zal er krijg zijn, en vastelijk besloten verwoestingen.’ (Dan: 9:26, SV)

Cruciale tekst is vers 27, die op twee manieren wordt uitgelegd:

‘En Hij zal velen het verbond versterken één week; en in de helft der week zal Hij het slachtoffer en het spijsoffer doen ophouden, en over den gruwelijken vleugel zal een verwoester zijn, ook tot de voleinding toe, die vastelijk besloten zijnde, zal uitgestort worden over den verwoeste.’

Bovenstaande versie is afkomstig uit de Statenvertaling (en de Engelse KJV), waar ‘Hij’ met een hoofdletter wordt geschreven, omdat de vertalers begrepen dat met deze ‘Hij’ de Messias (Jezus Christus) wordt bedoeld, waar het in het eerste deel van vers 26 duidelijk over gaat.

De zoon des verderfs

Pas honderden jaren later, na de opkomst van een nieuwe theorie, namelijk die van de 7-jarige ‘Grote Verdrukking’ (de uitgestelde laatste 70e jaarweek), zijn moderne uitleggers de ‘hij’ gaan toepassen op de ‘vorst’ (prins) uit het tweede deel van vers 26. In plaats van dat de Messias ‘het slachtoffer en spijsoffer’ deed ophouden (omdat Hij Zelf het volmaakte en tevens laatst benodigde Offer was), werd hier plotseling gelezen dat het letterlijke offeren ergens in de eindtijd weer hervat zal worden, wat automatisch een herbouwde Tempel met zich mee brengt.

De voorstanders van deze uitleg zien hun visie bevestigt in de brief van Paulus aan de Tessalonicenzen:

‘Laat niemand u misleiden, op welke wijze ook, want eerst moet de afval komen en de mens der wetteloosheid zich openbaren, de zoon des verderfs, de tegenstander, die zich verheft tegen al wat God of voorwerp van verering heet, zodat hij zich in de tempel Gods zet, om aan zich te laten zien, dat hij een god is.’ (2 Tess. 2: 3-4)

‘Gij zijt de tempel Gods’

Probleem met deze verklaring is dat niet alleen Paulus, maar ook Jezus Zelf de (nieuwe) ‘tempel Gods’ niet aanduidden als een letterlijk gebouw, maar de gelovigen, als groep en als individu:

‘Maar ten laatste traden er twee op, die verklaarden: Deze heeft gezegd: Ik kan de tempel Gods afbreken en binnen drie dagen opbouwen.’ (Mat.26:61)

‘Weet gij niet, dat gij Gods tempel zijt en dat de Geest Gods in u woont?’ (1 Kor.3:16)

‘Welke gemeenschappelijke grondslag heeft de tempel Gods met afgoden? Wij toch zijn de tempel van de levende God...’ (2 Kor. 6:16)

‘Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil * in de tempel mijns Gods...’ (Opb.3:12) (* overduidelijk geen letterlijke zuil).

En:

‘De God, die de wereld gemaakt heeft en al wat daarin is, en Heer is van hemel en aarde, woont niet in tempels met handen gemaakt,’ (Hand. 17:24).

Waarom zou Paulus dit tegen de heidense inwoners van Athene prediken, maar in zijn brief aan de gelovigen in Tessalonica ineens een letterlijke tempel bedoelen?

Geen letterlijke, maar geestelijke tempel

Nergens wordt in het Nieuwe Testament, ook niet in Openbaring, melding gemaakt van een letterlijk herbouwde Tempel ergens heel ver in de toekomst. Dat wil niet zeggen dat er geen pogingen zullen worden ondernomen om zo’n Tempel te bouwen; het laat echter wel zien dat in het Nieuwe Verbond met ‘de tempel Gods’ een geestelijke tempel wordt bedoeld, en dientengevolge de ‘mens der zonde’ en ‘zoon des verderfs’ eveneens overdrachtelijk moeten worden gelezen.*

Als deze uitleg wordt aangehouden, kunnen ook de oorspronkelijke teksten uit de Statenvertaling en KJV in ere worden hersteld.

* In onze tijd duidelijk zichtbaar in de sterke opkomst van allerlei theologiën die beweren dat gelovigen hun eigen ‘christus’, dus hun eigen ‘god’ zijn of kunnen worden. Veel kerken en groepen hebben dit soort leringen in bepaalde vorm overgenomen (denk aan Kingdom Now / Dominion theologie, maar ook aan de al wat oudere ‘Word of Faith’ en ‘Rhema’ bewegingen).

Natuurlijk kan er nog altijd een islamitische ‘mahdi’ op het toneel verschijnen, een persoon die net als Antiochus Ephiphanes en Adolf Hitler ‘Antichrist’ kenmerken heeft. Een islamitische ‘Antichrist’ wordt zelfs des te waarschijnlijker als bedacht wordt dat alleen de islam aan alle Bijbelse kenmerken van (de) Antichrist voldoet, en er bovendien geen herbouwde tempel meer ‘nodig’ is waarin deze persoon dan zou gaan plaatsnemen als ‘god’.

Bron: http://xandernieuws.punt.(...)50&pagenr=1#comments
pi_143505405
Ik zou de anti-christ nu niet meteen als een persoon aanzien. Eerder het satanische denken dat gewonnen heeft tegenover het christelijke geloof.
Het is wat, Belg zijn.
pi_143505588
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:34 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
Ik zou de anti-christ nu niet meteen als een persoon aanzien. Eerder het satanische denken dat gewonnen heeft tegenover het christelijke geloof.
Dit is toch echt moslims die andere moslims vermoorden. Waarom? Omdat ze volgens ISIS niet op de goede manier geloven.
Dit is een ramp die zijn weerga niet kent. Voor alle moslims op aarde. Want als je gelooft wat ISIS gelooft deugt geen enkele gematigde moslim.En dus moeten ze dood. Ik hoop dat deze gestoorden nu snel een halt wordt toegeroepen .
En ik hoop dat ze in Nederland een keer de rug recht houden en niet toestaan dat er sympathisanten luidkeels en met vlaggen blijk geven van hun adoratie voor deze terreurbende.
pi_143505739
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit is toch echt moslims die andere moslims vermoorden. Waarom? Omdat ze volgens ISIS niet op de goede manier geloven.
Dit is een ramp die zijn weerga niet kent. Voor alle moslims op aarde. Want als je gelooft wat ISIS gelooft deugt geen enkele gematigde moslim.En dus moeten ze dood. Ik hoop dat deze gestoorden nu snel een halt wordt toegeroepen .
En ik hoop dat ze in Nederland een keer de rug recht houden en niet toestaan dat er sympathisanten luidkeels en met vlaggen blijk geven van hun adoratie voor deze terreurbende.
Eerlijk gezegd, een goed moslim, een die de koran 100% volgt, is een slecht mens. Goede mensen die moslim zijn, zijn dit niet door de Koran.
Het is wat, Belg zijn.
pi_143505808
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:47 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, een goed moslim, een die de koran 100% volgt, is een slecht mens. Goede mensen die moslim zijn, zijn dit niet door de Koran.
Die begrijp ik niet. Kun je dat uitleggen?
pi_143505918
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die begrijp ik niet. Kun je dat uitleggen?
Ik kan je wel een link geven van iemand op youtube, die mens kan het beter uitleggen. Hij heeft er voor gestudeerd.
Het is wat, Belg zijn.
pi_143506094
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:55 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:

[..]

Ik kan je wel een link geven van iemand op youtube, die mens kan het beter uitleggen. Hij heeft er voor gestudeerd.
Zet maar neer hier dan als je wilt. Kunnen we het allemaal zien.
pi_143506198
Ik vind het niet direct meer.
Het is wat, Belg zijn.
pi_143506254
quote:
9s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:04 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
Ik vind het niet direct meer.
Kan gebeuren. Er staat ook zoveel :)
pi_143506312
Het is wat, Belg zijn.
pi_143507205
quote:
Bedankt.

Dit is ook wel een interessante. Het speelt dus al heel lang.

http://www.andrewbostom.o(...)-islamic-domination/
  zondag 17 augustus 2014 @ 14:55:19 #34
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_143510350
http://www.gewoon-nieuws.(...)op-zoek-naar-oorlog/

quote:
De oorlogstrommels worden luid geslagen in Washington en de Europese hoofdsteden. Voorop lopen de ‘presstitute’ westerse media.

Een kop in de “Asia Times” luidt: “NAVO is wanhopig op zoek naar oorlog“. Het doelwit deze keer is Rusland, een belangrijke kernmacht.

De dodelijke gevolgen van een dergelijke oorlog zullen verder reiken dan de VS, EU en Rusland. Deze zullen de hele wereld omvatten. Het gebruiken van leugens door het Westen om Rusland te demoniseren, brengt het leven op aarde in gevaar en onthult tevens dat het Westen zowel roekeloos als onverantwoordelijk is.

THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_143511240
De Britse premier David Cameron vreest voor de opmars van de Islamitische Staat (IS). De premier is bang dat als er niks gebeurt, Groot-Brittannië binnenkort geregeerd gaat worden door de extremistische scoutingvereniging.

Cameron vreest dat als er niet snel wordt ingegrepen, de islamgekkies zich binnenkort melden aan de grenzen van Europa. Volgens hem is een luchtoffensief dan ook niet afdoende om de extremisten uit te roeien. Er moet "harder, intelligenter en geduldiger" ingegrepen worden, als het aan de premier ligt. Militaire inzet is volgens Cameron de enige manier om te voorkomen dat onschuldige Britten het doelwit worden van het oprukkende haatkalifaat van de IS-gekkies.

Eerder liet Cameron weten IS-sympathisanten in zijn land hard aan te pakken. Een video plaatsen om de gezelligheidsvereniging te promoten is genoeg om gearresteerd te worden in Engeland, weet de Daily Mail.

Cameron denkt dat de Westerse wereld voorlopig nog niet af is van de terroristen. "Ik denk dat ik de rest van mijn politieke carrière bezig ben met het bestrijden van IS", aldus Cameron.

http://www.powned.tv/nieu(...)ittannie_verove.html

Kijk , er bestaan nog doortastende premiers.
pi_143511397
Deze is ook leuk
Het is wat, Belg zijn.
  zondag 17 augustus 2014 @ 15:29:07 #37
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_143511494
Ok ik hoor net dat er een dorp met 75.000 inwoners waarschijnlijk wordt afgesloten omdat er een paar ebola patiënten de kliniek zijn ontvlucht :-(((((((

voor de liefhebber..staat op nu.nl

[ Bericht 13% gewijzigd door Spellmeista op 17-08-2014 15:30:26 (extra info) ]
pi_143511908
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 15:21 schreef Lavenderr het volgende:
De Britse premier David Cameron vreest voor de opmars van de Islamitische Staat (IS). De premier is bang dat als er niks gebeurt, Groot-Brittannië binnenkort geregeerd gaat worden door de extremistische scoutingvereniging.

Cameron vreest dat als er niet snel wordt ingegrepen, de islamgekkies zich binnenkort melden aan de grenzen van Europa. Volgens hem is een luchtoffensief dan ook niet afdoende om de extremisten uit te roeien. Er moet "harder, intelligenter en geduldiger" ingegrepen worden, als het aan de premier ligt. Militaire inzet is volgens Cameron de enige manier om te voorkomen dat onschuldige Britten het doelwit worden van het oprukkende haatkalifaat van de IS-gekkies.

Eerder liet Cameron weten IS-sympathisanten in zijn land hard aan te pakken. Een video plaatsen om de gezelligheidsvereniging te promoten is genoeg om gearresteerd te worden in Engeland, weet de Daily Mail.

Cameron denkt dat de Westerse wereld voorlopig nog niet af is van de terroristen. "Ik denk dat ik de rest van mijn politieke carrière bezig ben met het bestrijden van IS", aldus Cameron.

Dan zijn ze behoorlijk strenger dan hier in Nederland.
Ik vraag me echter ook af of dat gaat helpen, immers betekent onderdrukken van uitingen via media niet dat het niet leeft en het gedachtengoed niet verder verspreid wordt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_143512011
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 15:41 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dan zijn ze behoorlijk strenger dan hier in Nederland.
Ik vraag me echter ook af of dat gaat helpen, immers betekent onderdrukken van uitingen via media niet dat het niet leeft en het gedachtengoed niet verder verspreid wordt.
Mee eens, maar toch. Niks ervan zeggen zouden dit soort lui kunnen opvatten als: wie zwijgt, stemt toe.
  zondag 17 augustus 2014 @ 15:56:32 #40
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_143512441
Gedachteflits van Siske de Rat: "Krijg toch allemaal de kolere, val mij part allemaal dood" (link met ebola?)
pi_143512672
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 12:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Moslims hebben ook Abraham, Mozes etc.. Jezus is een profeet in hun godsdienst, zij hebben ook de bijbel, alleen is de Koran het laatste hoofdstuk zeg maar, en het enige dat volledig klopt.

Las trouwens een interessante opinie laatst: dat ISI de Hollywood versie van de Islamitische strijder is, mannen met Ray-ban zonnebrillen en IPhones die Rambo, Lawrence of Arabia en Apocalypse Now naspelen...
pi_143512841
quote:

Cameron :{w
een week geleden was Rusland nog het grote kwaad waar we onze krachten tegen moesten bundelen.
pi_143512917
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 15:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mee eens, maar toch. Niks ervan zeggen zouden dit soort lui kunnen opvatten als: wie zwijgt, stemt toe.
Dat is waar, maar het antwoord zou dan het best van de bevolking moeten komen, niet van de politiek die het censureert vanwege angst.
Het kan daardoor een vertekend beeld geven waardoor de Britten denken, oh hier in de UK is niets aan de hand en de moslims hier delen dat extreme gedachtegoed niet terwijl het ondergronds woekert.
Het kan beter aangepakt worden dan onderdrukt, de jongeren en mensen die hiervoor vatbaar zijn worden niet zomaar zo extremistisch, daar is een voedingsbron voor nodig.
Mijn mening is dan ook dat het beter is om naar de wortels te grijpen van de boom in plaats van tegen de vruchten te vechten die het produceert.
  zondag 17 augustus 2014 @ 16:39:47 #44
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_143514113
Oekraïne wil militaire hulp van NAVO en EU

BERLIJN -
Oekraïne wil „militaire hulp” van NAVO en EU in de strijd tegen de pro-Russische separatisten in het oosten van het land. Dat heeft de Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken, Pavlo Klimkin, zondag gezegd in een interview met de Duitse radio Deutschlandfunk. Later op de dag ontmoet hij in Berlijn zijn ambtgenoten uit Duitsland, Frankrijk en Rusland.

Militaire hulp zou het voor Oekraïne makkelijker maken op te treden in Oost-Oekraïne, aldus Klimkin. Lidmaatschap van de NAVO sluit hij echter voorlopig uit. Daar is in Oekraïne „geen politieke en geen maatschappelijke consensus” over, aldus de bewindsman.

Ondertussen wacht het hulpgoederentransport op goedkeuring om de grens over te mogen .

Gaat europa en de Navo meewerken aan de moord op velen oost oekrainers, omdat ze opstandig zijn en net als de krimeers liever bij rusland willen horen dan bij de moordzuchtigen uit kiev.
Denk dat het snel uit de hand gaat lopen en rusland zich genoodzaakt ziet om in te grijpen.
Het westen bevordert alleen de slachting onder de bevolking, die waarschijnlijk nooit meer de autoriteit uit kiev zullen erkennen.
Kiev was tegen een staakt het vuren en bombardeert blind steden in het oosten en moord de burgers die proberen te vluchten uit.
pi_143516622
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:39 schreef Dance99Vv het volgende:
Oekraïne wil militaire hulp van NAVO en EU

BERLIJN -
Oekraïne wil „militaire hulp” van NAVO en EU in de strijd tegen de pro-Russische separatisten in het oosten van het land. Dat heeft de Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken, Pavlo Klimkin, zondag gezegd in een interview met de Duitse radio Deutschlandfunk. Later op de dag ontmoet hij in Berlijn zijn ambtgenoten uit Duitsland, Frankrijk en Rusland.

Militaire hulp zou het voor Oekraïne makkelijker maken op te treden in Oost-Oekraïne, aldus Klimkin. Lidmaatschap van de NAVO sluit hij echter voorlopig uit. Daar is in Oekraïne „geen politieke en geen maatschappelijke consensus” over, aldus de bewindsman.

Ondertussen wacht het hulpgoederentransport op goedkeuring om de grens over te mogen .

Gaat europa en de Navo meewerken aan de moord op velen oost oekrainers, omdat ze opstandig zijn en net als de krimeers liever bij rusland willen horen dan bij de moordzuchtigen uit kiev.
Denk dat het snel uit de hand gaat lopen en rusland zich genoodzaakt ziet om in te grijpen.
Het westen bevordert alleen de slachting onder de bevolking, die waarschijnlijk nooit meer de autoriteit uit kiev zullen erkennen.
Kiev was tegen een staakt het vuren en bombardeert blind steden in het oosten en moord de burgers die proberen te vluchten uit.
bron dikzak?
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:47:47 #46
104871 remlof
Europees federalist
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:52:22 #47
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_143517030
quote:
Ik had het uit de telegraaf ;)
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:52:49 #48
104871 remlof
Europees federalist
pi_143517051
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:52 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik had het uit de telegraaf ;)
Volgens Google niet :P
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:53:19 #49
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_143517073
quote:
7s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Volgens Google niet :P
ik ben google niet
:{w
Maar de telegraaf meld het ook dus , uit trouw mogen we hier op fok niet quoten
http://www.telegraaf.nl/b(...)ilitaire_hulp__.html
  zondag 17 augustus 2014 @ 18:09:23 #50
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143517863
quote:

Dus jij vindt het gerechtigd om een ander land binnen te vallen als je het niet eens bent met de gang van zaken daar?
pi_143518706
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:09 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dus jij vindt het gerechtigd om een ander land binnen te vallen als je het niet eens bent met de gang van zaken daar?
Hoe je dat uit mijn post haalt begrijp ik niet :?
pi_143544083
Ik denk eerder een cold war part II
Zonder wrijving geen glans
pi_143550298
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik denk eerder een cold war part II
Dit denkt Nieuwsbreker er over:

http://nieuwsbreker.wordp(...)and-china-en-mexico/
pi_143553912
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die site _O- 8)7
Zonder wrijving geen glans
pi_143557692
quote:

[..]

Volgends diezelfde website verspreid het ebola virus zich nu door de lucht.
Laat ik stellen dat die website wel erg BNW waardig is, maar dat houd ook meteen in dat het met een korrel zout door mij gelezen zal worden.

Al met al, weer wat leuks te lezen vanavond :D
pi_143557885
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:09 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat heeft niets met rechten te maken, slechts met belangen.
Conscience do cost.
pi_143557956
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Die site _O- 8)7
Die site is ronduit racistisch
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:53:48 #58
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143563340
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:24 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat heeft niets met rechten te maken, slechts met belangen.
Laat ik het even herformuleren, vervang gerechtigd voor legitiem.
pi_143563927
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:53 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Guardian:

http://www.theguardian.co(...)ry-isis-cameron-iraq
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:11:44 #60
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143564044
quote:
Ik vraag niet of ze het of Downing Street 10 vinden maar of jij dat vind.
pi_143564151
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:53 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Dat komt op hetzelfde neer. Als er echt oorlog uitbreekt heeft dat niets meer te maken met rechten of of iets legitiem is. Als men er met rechten en legitimiteit uit kon komen zou er in de eerste plaats geen oorlog zijn.

Of iets legitiem of gerechtigd is is hoogstens een subjectief oordeel waar niemand echt een boodschap aan heeft op het moment dat men op elkaar begint te schieten.
Conscience do cost.
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:16:14 #63
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143564241
Ja godverdomme de vraag is heel simpel, vinden jullie het normaal om een ander land binnen te vallen omdat je het niet eens bent met de zaken daar?
pi_143564468
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:16 schreef Erasmo het volgende:
Ja godverdomme de vraag is heel simpel, vinden jullie het normaal om een ander land binnen te vallen omdat je het niet eens bent met de zaken daar?
Wat een rare vraag. Het hangt er natuurlijk helemaal van af wat er daar aan de hand is natuurlijk.

In het geval van IS zou ik ze snel aanpakken om te voorkomen dat ze straks echt groot worden en Europa aanvallen. Ik denk niet dat er weldenkende mensen zijn die zitten te wachten op een kalifaat dat direct grenst aan een NAVO land. Kortom, de kop indrukken en wel meteen.
pi_143564545
quote:
Ik vind dat ze ISIS horen te bestrijden met alle middelen die ze ten dienste staan .
En reken maar dat de mensen in Irak die dankzij de gekken van ISIS nu op de nominatie staan om vermoord te worden erg blij zijn dat er ingegrepen wordt.
pi_143569042
quote:
quote:
Cameron must stop British jihadists returning from Syria

Wed 19 Feb 2014
..
Carried away by his hollow success in Libya, David Cameron has from the word go acted as a recruiting sergeant for those who want to overthrow President Assad. Even after becoming the first British prime minister since Lord North to lose a vote on military action in the Commons, he has continued self-indulgently to try to keep Syria at the top of his agenda. Hardly surprising then that a large number of young British Muslims saw this as a green light to go and fight against Assad themselves.
..
http://www.theweek.co.uk/(...)ists-returning-syria
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:43:24 #67
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143593684
quote:

[..]

filmpjes zijn al oud en the governator is a.k.a Arnold Schwarzenegger is al lang geen gouverneur meer!
Plus de makers van het filmpje vergeten 1 ding Canada is nog steeds gelinkt aan GB doormiddel van een Constitutionele monarchie.
Dit houd min of meer in dat het een federatie is in het britse rijk en alle onderdanen nog steeds Elizabeth II als hun staadshoofd hebben.
Dus een aanval op Canada zou gelijk ook een oorlogs verklaring zijn aan het hele Britse rijk.
Niet zo'n slim idee!
Plus zoals vaker aan bod is gekomen hier, heel veel inwoners in de VS hebben wapens, en nu zomaar wapens.
De makkelijke opmars die daar word weergegven is wel heel simpel bedacht!
8-)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_143884454
'VN-veiligheidsraad moet ingrijpen tegen genocide door IS'

Een internationale groep bezorgde wetenschappers in genocidestudies en mensenrechten roept de VN-veiligheidsraad op om in te grijpen tegen genocide door strijders van de Islamitische Staat (IS).

Dat laten de wetenschappers weten middels een open brief aan de veiligheidsraad.

"Misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden hebben feitelijk al plaatsgevonden in zowel Syrië als Irak", aldus de wetenschappers.

De schrijvers van de brief zijn bang "dat genocide en etnische zuivering dreigende is en al gaande is voor religieuze en etnische minderheden en dan met name aangaande de christelijke gemeenschappen en de Yezidi."

"We denken dat er al genocide gaande is", zegt de Nederlandse ondertekenaar en genocide-onderzoeker Anthonie Holslag werkzaam bij de Universiteit van Amsterdam. "We vragen de VN daarom om aan het reeds getekende mandaat te voldoen."

De groep baseert zich naar eigen zeggen op de voortdurende vervolging van etnische en religieuze groepen, de vernietiging van cultureel erfgoed, het ontheiligen van graven, de confiscatie van eigendommen en het wijdverspreid en systematisch vermoorden van burgers door strijders van IS.

Veilig gebied

In de brief wordt de veiligheidsraad opgeroepen om indien noodzakelijk militaristisch in te grijpen en zo een veilig gebied te creëren waarnaar bedreigde bevolkingsgroepen in Irak en Syrië kunnen vluchten.

"We hebben het liefst dat een coalitie van landen uit de veiligheidsraad ingrijpt, er zijn soldaten op de grond nodig.", stelt Holslag. "Nu doen alleen de Verenigde Staten iets, maar we vragen ons af of dat voldoende is en niet juist averechts werkt.

Niet reageren door de internationale gemeenschap kan volgens de wetenschappers gelijk staan aan de "de lakse en gewetenloze reactie van de internationale gemeenschap tijdens de crisis in Rwanda in 1994."

http://www.nu.nl/buitenla(...)pen-genocide-is.html

Waarom duurt het zo lang voor andere landen ook meehelpen om deze beesten aan te pakken?
Die derde wereldoorlog moet en zal er zeker komen met alles wat er nu op de wereld speelt.
pi_143885315
Die is al aan de gang Lavenderr... het is vooralsnog voornamelijk een informatieoorlog.
pi_143885674
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:39 schreef Lavenderr het volgende:
'VN-veiligheidsraad moet ingrijpen tegen genocide door IS'
[..]
"We hebben het liefst dat een coalitie van landen uit de veiligheidsraad ingrijpt, er zijn soldaten op de grond nodig.", stelt Holslag. "Nu doen alleen de Verenigde Staten iets, maar we vragen ons af of dat voldoende is en niet juist averechts werkt.
China levert wapens aan Irak, Rusland eveneens, en stelt waarschijnlijk ook piloten ter beschikking (omdat de Iraki's geen ervaring hebben met de SU-25). Misschien zouden de wetenschappers verder moeten kijken dan de headlines in de kranten.
pi_143916089
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
Die is al aan de gang Lavenderr... het is vooralsnog voornamelijk een informatieoorlog.
Jawel, maar in de Oekraïne gaan de ontwikkelingen nu ook razendsnel.
pi_143922824
De VN-Veiligheidsraad houdt om 18.00 uur (Nederlandse tijd) een spoedzitting over de situatie in het zuidoosten van Oekraïne.

Dit zou snel kunnen escaleren

We wachten het af
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 20:57:00 #73
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143929927
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:13 schreef Ali_boo het volgende:
De VN-Veiligheidsraad houdt om 18.00 uur (Nederlandse tijd) een spoedzitting over de situatie in het zuidoosten van Oekraïne.

Dit zou snel kunnen escaleren

We wachten het af
ben benieuwd wat ze gaan doen, volgens sateliet foto's zouden dit russische tanks zijn.
https://twitter.com/USNATO/status/505007604440260608

pi_143931822
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 20:57 schreef theguyver het volgende:

[..]

ben benieuwd wat ze gaan doen, volgens sateliet foto's zouden dit russische tanks zijn.
https://twitter.com/USNATO/status/505007604440260608

[ afbeelding ]
Ik vraag me dan af hoe ze WETEN dat we hier te maken hebben met russische tanks . Omdat ze cyrillische tekens hebben ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 23:21:34 #75
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143936305
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:38 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af hoe ze WETEN dat we hier te maken hebben met russische tanks . Omdat ze cyrillische tekens hebben ?
;) daarom laat ik mijn oordeel nog even in het midden!
  donderdag 28 augustus 2014 @ 23:39:34 #76
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_143936973
Want die dingen zijn toevallig op de kiek gezet en worden ook totaal al niet gevolgd voor ze de grens overstaken.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 23:46:53 #77
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143937274
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 23:39 schreef Erasmo het volgende:
Want die dingen zijn toevallig op de kiek gezet en worden ook totaal al niet gevolgd voor ze de grens overstaken.
kan jij er wat uithalen dan? of het tanks of pantservoertuigen zijn?
Ik weet wel dat er vanuit rusland hulpgoederen naar de PRO russen ( waarschijnlijk incl wapens) onderweg zijn.
Zolang er geen duidelijk tank op kiekje staat , laat ik het nog even in het midden.
omdat propaganda beide kampen ;)
pi_143940811
NAVO stuurt boodschap naar Poetin: "Agressor krijgt met NAVO-troepen te maken"

De NAVO wil haar aanwezigheid in het oosten van Europa versterken. Bedoeling is volgende week op de top van de alliantie in Wales een plan goed te keuren waarmee NAVO-troepen zich binnen enkele dagen kunnen ontplooien in Oost-Europa.

nu.nl

Oh boy :N
pi_143942095
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 02:08 schreef Ali_boo het volgende:
NAVO stuurt boodschap naar Poetin: "Agressor krijgt met NAVO-troepen te maken"

De NAVO wil haar aanwezigheid in het oosten van Europa versterken. Bedoeling is volgende week op de top van de alliantie in Wales een plan goed te keuren waarmee NAVO-troepen zich binnen enkele dagen kunnen ontplooien in Oost-Europa.

nu.nl

Oh boy :N
lekkere bron hoor, totaal ongeloofwaardig en niet terug te vinden
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:12:27 #80
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_143942450
quote:
Nee dat is niet normaal en staat ver van onszelf af en is iets wat we zelf niet geleerd hebben of onze kinderen zouden leren .
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:03:55 #81
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143942977
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:12 schreef Summers het volgende:

[..]

Nee dat is niet normaal en staat ver van onszelf af en is iets wat we zelf niet geleerd hebben of onze kinderen zouden leren .
En die 198 nederlandse slachtoffers dan?
duizenden famillie leden etc?
pi_143943062
quote:
Is het normaal om een gewelddadige staatsgreep te plegen omdat je het niet eens bent met de gangbare politiek ??
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_143943089
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:03 schreef theguyver het volgende:

[..]

Op basis van wat Nederlandse slachtoffers zal de VN echt geen oorlog aan Rusland gaan verklaren (althans ik hoop het niet). Binnenvallen (en wellicht annexeren) van de Oekraïne daarentegen zou nog wel een valide reden kunnen zijn.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:41:28 #84
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143945199
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:10 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Op basis van wat Nederlandse slachtoffers zal de VN echt geen oorlog aan Rusland gaan verklaren (althans ik hoop het niet). Binnenvallen (en wellicht annexeren) van de Oekraïne daarentegen zou nog wel een valide reden kunnen zijn.
Klopt maar het is niet zo dat het voor ons een ver van ons bed show is, door MH-17 zijn we er meer bij betrokken dan de VS om maar 1 te noemen!

Als je de verhoudingen naast elkaar legt en in schaal is MH17 voor nederland een grotere ramp qua slachtoffers dan 9/11
pi_143945457
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:41 schreef theguyver het volgende:

[..]

Klopt maar het is niet zo dat het voor ons een ver van ons bed show is, door MH-17 zijn we er meer bij betrokken dan de VS om maar 1 te noemen!

Als je de verhoudingen naast elkaar legt en in schaal is MH17 voor nederland een grotere ramp qua slachtoffers dan 9/11
Wat wil je dan ? Rusland aanvallen ??
-er nog steeds van uitgaande dat Rusland er verantwoordelijk voor was-
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:56:29 #86
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_143945636
Als we maar onthouden dat we voor de winter bij Moskou moeten zijn :7 *O*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:57:27 #87
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143945657
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:50 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Wat wil je dan ? Rusland aanvallen ??
-er nog steeds van uitgaande dat Rusland er verantwoordelijk voor was-
vreedzame oplossing om de tafel gaan zitten, ipv beide kanten dreigen etc, en als het moet het land iets verder opsplitsen, misschien dat mensen moeten verhuizen.

Nederland is goed in praten, ja discussies vooral op politiek gebied, misschien voortouw nemen en leiders om de tafel gaan trekken.
pi_143945803
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:57 schreef theguyver het volgende:

vreedzame oplossing om de tafel gaan zitten, ipv beide kanten dreigen etc, en als het moet het land iets verder opsplitsen, misschien dat mensen moeten verhuizen.

Nederland is goed in praten, ja discussies vooral op politiek gebied, misschien voortouw nemen en leiders om de tafel gaan trekken.
o je wil precedenten scheppen.
Kan me niet direct een conflict aanhalen waar een vreedzame oplossing door praten gelukt is.
En mensen moeten verhuizen doet me denken aan een nieuw Gaza-conflict ...
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 13:26:20 #89
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_143949921
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:03 schreef theguyver het volgende:

[..]

Wie zegt dat Rusland het heeft gedaan ? Dat cnn bbc en nos en politici dat de hele tijd zeggen maakt Rusland of de seperatisten nog niet schuldig .
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:37:40 #90
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143954639
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:26 schreef Summers het volgende:

[..]

Wie zegt dat Rusland het heeft gedaan ? Dat cnn bbc en nos en politici dat de hele tijd zeggen maakt Rusland of de seperatisten nog niet schuldig .
nee je leest niet meid, je zegt dat nederland er niks mee te maken heeft, nou helaas wel het geval.

en ja ik hoop een vreedzame oplossing, probleem is natuurlijk dat de mensen die er wonen een compleet andere achtergrond hebben, de een voelt zich verbonden aan het land, de ander voelt zich rus, Dit probleem zien we in feite overal!

en nee is niet te vergelijken met gaza, de palasteinen kunnen gewoon geen kant op, de pro russen wel, er ligt een land naast hun wat de 2 na grootste opervlakte heeft ter wereld!

Maar goed, het probleem is gewoon, dat ze niet om de tafel zitten, wat er gebeurt in bijna elk conflict op deze planeet is eerst uitvechten met duizenden tot miljoenen doden tot gevolg en dan pas om de tafel zitten ...
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:43:46 #91
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_143954832
Okkrie wil wil zich aansluiten bij de NAVO en als dat gebeurt..(volgens het laatste nieuws).
pi_143956473
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:41 schreef theguyver het volgende:

[..]

Het is voor mij nog steeds een ver van mijn bed show; ik ken net zoveel Nederlandse slachtoffers als dat ik mensen ken die bij 9/11 zijn omgekomen.

De sancties die gedaan zijn vond ik, an sich, mooie acties... alleen jammer dat het nogal backfirede .
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:57:45 #93
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143962789
Russland dreig min of meer met nukes
zie FP
Poetin: 'Sol niet met nucleair Rusland'
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 07:36:43 #94
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_143980910
Ze kunnen van mij allemaal de tering krijgen. Het is gewoon te triest voor woorden.
pi_143981280
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:30 schreef Ceased2Be het volgende:
alleen jammer dat het nogal backfirede .
Ze hadden door moeten pakken. Toen rusland sancties versoepelde omdat ze pijn begonnen te doen had men als men serieus was even op de tanden moeten bijten en als dat voorheen ook nog beperkt geleverd mocht worden helemaal moeten afsnijden. Dan maak je een statement.
pi_143987043
Ik denk niet dat wo3 aankomt. Maar wel misschien een tweede Koude Oorlog.
Wraak is zoet maar vergeving zoeter
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:03:02 #97
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143987289
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:55 schreef TitanicLover het volgende:
Ik denk niet dat wo3 aankomt. Maar wel misschien een tweede Koude Oorlog.
Nou, aangezien de aarde opwarmt word deze niet zo koud als de vorige.
pi_143987353
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:03 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nou, aangezien de aarde opwarmt word deze niet zo koud als de vorige.
Of de aarde opwarmt door menselijke toedoen weet ik niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door TitanicLover op 30-08-2014 14:30:09 ]
pi_144098624
Kunnen jullie mij misschien uitleggen wat Poetin gedaan heeft om opeens de woede van de EU (voornamelijk Merkel) en de V.S op zijn hals te halen? Nog niet zo lang geleden was er amper slecht nieuws over Rusland, eigenlijk voornamelijk positief nieuws, en opeens komt er een stortlading van kritiek jegens Rusland de kant van de burger op. What happened? En kom niet met de MH17 shizzle, ik geloof niet dat Rusland hier compleet verantwoordelijk voor is. Ik ben gewoon benieuwd waarom het Westen opeens op een oorlog afstevend.
Jongens....gewoon even lekker relativeren.
pi_144098735
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:05 schreef TitanicLover het volgende:

[..]

Of de aarde opwarmt door menselijke toedoen weet ik niet.
Kan ik ook niks over zeggen, ik weet alleen dat als wij er niets tegen doen, wij uitsterven en moeder natuur gezellig zonder ons doorgaat.
pi_144099281
Mocht de pleuris echt uitbreken welk land (behalve Zwitserland) zou nog enigszins neutraal kunnen zijn?
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:29:49 #102
116015 SicSicSics
pi_144099730
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:07 schreef Hatsjikkiedee het volgende:
Kunnen jullie mij misschien uitleggen wat Poetin gedaan heeft om opeens de woede van de EU (voornamelijk Merkel) en de V.S op zijn hals te halen?
Simpel lijstje:
Tsjetsjenië
Zuid Ossetie
De Krim en Oekraine

Gasleveranties.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:33:02 #103
116015 SicSicSics
pi_144099872
Bovendien is de kans dat het een militair conflict wordt, bijzonder klein. Ik verwacht dan wel weer een hoop BNW rectificaties ... als blijkt dat ze toch geen gelijk hadden. :D

Net als bij de voorspelde Mexicaanse griep wereldpopulatie decimatie bijvoorbeeld _O-
Fine, fuck you then!
pi_144100127
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:33 schreef SicSicSics het volgende:
Bovendien is de kans dat het een militair conflict wordt, bijzonder klein. Ik verwacht dan wel weer een hoop BNW rectificaties ... als blijkt dat ze toch geen gelijk hadden. :D

Net als bij de voorspelde Mexicaanse griep wereldpopulatie decimatie bijvoorbeeld _O-
Hmm...dus jij geeft aan dat wij ons geen zorgen hoeven te maken over het feit dat ook nu Nederlandse straaljagers die kant op gaan? Ik vind het zelf best naar klinken, de stoere praat over en weer.
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:42:05 #105
116015 SicSicSics
pi_144100242
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:39 schreef Hatsjikkiedee het volgende:
Hmm...dus jij geeft aan dat wij ons geen zorgen hoeven te maken over het feit dat ook nu Nederlandse straaljagers die kant op gaan? Ik vind het zelf best naar klinken, de stoere praat over en weer.
Ik zou zeggen van niet. Veel te veel economische belangen over en weer. Verder dan een beetje spierballentaal met hier en daar wat collaterale schade zie ik het niet komen.

We hebben elkaar veel te hard nodig, maar de tijd zal het leren.
Fine, fuck you then!
pi_144100377
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:42 schreef SicSicSics het volgende:
Beide kampen zijn wel druk bezig dat wat te verminderen. Dat maakt het risico op escalatie groter.
pi_144100378
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik zou zeggen van niet. Veel te veel economische belangen over en weer. Verder dan een beetje spierballentaal met hier en daar wat collaterale schade zie ik het niet komen.

Dat is waar, we moeten het maar afwachten. Ik vind het alleen wel naar dat ik over iets wat mij eventueel kan raken niets kan vinden. Landjepik, hetzij op een andere manier dan het westen doet, vind ik geen reden voor het gedrag van de NAVO. Er moet iets gebeurd zijn waardoor Poetin opeens de main bad guy geworden is, of anders zijn de ego's van onze politici nog groter (en daardoor enger) dan ik al aanvankelijk dacht.
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:47:05 #108
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144100430
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:19 schreef gijsman het volgende:
Mocht de pleuris echt uitbreken welk land (behalve Zwitserland) zou nog enigszins neutraal kunnen zijn?
Paar kleine klote landjes die niet bij de NATO zitten denk ik.

quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:33 schreef SicSicSics het volgende:

Nou, momenteel nog dreigende taal en word steeds dreigender, van beide kampen!
Dit kon nog wel eens gaan lijken op een 2e cuba crisis ;)
pi_144100507
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 13:26 schreef Summers het volgende:

[..]

Hulde voor jou!
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:50:35 #110
116015 SicSicSics
pi_144100561
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:45 schreef CafeRoker het volgende:
Beide kampen zijn wel druk bezig dat wat te verminderen. Dat maakt het risico op escalatie groter.
Je bedoelt die sancties tegen McDonalds _O- :D

Ik vind het nog vrij weinig voorstellen. Het (de sancties en hun ernst) wordt nog énorm overdreven in mijn ogen.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:54:31 #111
116015 SicSicSics
pi_144100703
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:47 schreef theguyver het volgende:
Nou, momenteel nog dreigende taal en word steeds dreigender, van beide kampen!
Dat zeg ik, spierballentaal. Zolang we nog Russisch gas gebruiken... ;)
quote:
Dit kon nog wel eens gaan lijken op een 2e cuba crisis ;)
Dat is ook wel lichtelijk overdreven. Toentertijd zaten ze met de vinger bij 'de knop'. Nu is nucleaire dreiging ondenkbaar.

Het zou voor mij iig wel een verrassing zijn als één van beide partijen (of beide) met een atoomoorlog op de proppen zouden komen :D
Fine, fuck you then!
pi_144100759
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:54 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

[..]

Dat is ook wel lichtelijk overdreven. Toentertijd zaten ze met de vinger bij 'de knop'. Nu is nucleaire dreiging ondenkbaar.

Het zou voor mij iig wel een verrassing zijn als één van beide partijen (of beide) met een atoomoorlog op de proppen zouden komen :D
Haha, het is minder 'Watchmen' dan toen inderdaad, maar nog steeds verontrustend.
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:56:52 #113
116015 SicSicSics
pi_144100797
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:45 schreef Hatsjikkiedee het volgende:
Dat is waar, we moeten het maar afwachten. Ik vind het alleen wel naar dat ik over iets wat mij eventueel kan raken niets kan vinden.
Wat kun je niet vinden dan? :o
quote:
Landjepik, hetzij op een andere manier dan het westen doet, vind ik geen reden voor het gedrag van de NAVO. Er moet iets gebeurd zijn waardoor Poetin opeens de main bad guy geworden is, of anders zijn de ego's van onze politici nog groter (en daardoor enger) dan ik al aanvankelijk dacht.
Op welke manier doet 'Het Westen' aan landjepik? :) En er is een hele hoop gebeurd over een redelijk tijdsspanne...
Fine, fuck you then!
pi_144100857
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:56 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Wat kun je niet vinden dan? :o

[..]

Op welke manier doet 'Het Westen' aan landjepik? :) En er is een hele hoop gebeurd over een redelijk tijdsspanne...
Ik vind het invoegen van pionnen binnen een regering (een extreem slimme) vorm van landjepik. Ook de economie van landen kapot maken om ze zo aan jouw regels te laten meedoen ook een nare vorm van landjepik...
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:01:27 #115
116015 SicSicSics
pi_144100926
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:59 schreef Hatsjikkiedee het volgende:
Ik vind het invoegen van pionnen binnen een regering (een extreem slimme) vorm van landjepik.
Dus iedere pro-EU (of pro-Rus) leider is per definitie een pion? :)
quote:
Ook de economie van landen kapot maken om ze zo aan jouw regels te laten meedoen ook een nare vorm van landjepik...
Een politiek spelletje wat al duizenden jaren gespeeld wordt.
Fine, fuck you then!
pi_144101137
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:01 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dus iedere pro-EU (of pro-Rus) leider is per definitie een pion? :)

[..]

Een politiek spelletje wat al duizenden jaren gespeeld wordt.
Nee nee nee, ik doe niet aan generaliseren. Wij weten dat bijvoorbeeld de V.S in het verleden economic hitman's ingehuurd heeft, alsmede pionnen ingezet in regeringen. Ik zeg niet dat iedere politici ingehuurd is, maar ik vind het extreme veroordelen van Rusland terwijl het westen precies hetzelfde doet simpelweg hypocriet.
Daarom denk ik ook niet dat het westen puur om Oekraine oorlog gaat voeren, er moet in één van de duizenden achterkamertjes iets gebeurd zijn.
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:15:41 #117
116015 SicSicSics
pi_144101432
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:08 schreef Hatsjikkiedee het volgende:
Nee nee nee, ik doe niet aan generaliseren. Wij weten dat bijvoorbeeld de V.S in het verleden economic hitman's ingehuurd heeft, alsmede pionnen ingezet in regeringen. Ik zeg niet dat iedere politici ingehuurd is, maar ik vind het extreme veroordelen van Rusland terwijl het westen precies hetzelfde doet simpelweg hypocriet.
Op dit moment bemoeid Rusland zich actief in een conflict waar ze (niet per sé) iets te zoeken hebben.

Een beetje hetzelfde als dat Duivelsberg aangeeft niet meer bij Nederland te willen horen en Duitsland troepen gaat verzamelen bij de grens (en erover als ze er mee weg kunnen komen) om de 'Duitse belangen en burgers daar' te beschermen.
quote:
Daarom denk ik ook niet dat het westen puur om Oekraine oorlog gaat voeren, er moet in één van de duizenden achterkamertjes iets gebeurd zijn.
En als je dat denkt, dan zul je daar nooit (of in ieder geval niet in de komende 50 jaar) antwoord op krijgen. Tenzij met een toevalstreffer a la watergate.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:21:34 #118
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144101654
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 september 2014 14:54 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

[..]

Dat klopt, maar Je weet nooit hoe erg het kan lopen, Technologie vs Mankracht als de pleuris eenmaal uitbreekt!
En dan is dat knopje wel iets wat bij de russen in hun achterhoofd zit, en dan is eerder europa de sjaak dan de VS!
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:29:38 #119
116015 SicSicSics
pi_144101895
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:21 schreef theguyver het volgende:
Dat klopt, maar Je weet nooit hoe erg het kan lopen, Technologie vs Mankracht als de pleuris eenmaal uitbreekt!
Het wordt wel een... interessante krachtmeting. Als het zo ver zou komen. :o
quote:
En dan is dat knopje wel iets wat bij de russen in hun achterhoofd zit, en dan is eerder europa de sjaak dan de VS!
EN een nuclear waterland in hun voortuin is van weinig strategisch belang voor de Russen. Dus als ik Rus was, zou ik het anders doen :D maar dat is wel met meer dingen zo...
Fine, fuck you then!
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:34:35 #120
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144102060
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:29 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het wordt wel een... interessante krachtmeting. Als het zo ver zou komen. :o

[..]

EN een nuclear waterland in hun voortuin is van weinig strategisch belang voor de Russen. Dus als ik Rus was, zou ik het anders doen :D maar dat is wel met meer dingen zo...
Dat hebben ze al Wit Rusland!
Tsjernobyl ;)

Het gaat Rusland puur om weer de oude glorie terug te krijgen van de USSR dit komt doordat er een Poetin aan het roer is, in verhouding met hem waren Jeltsin en Gorbatsjov maar een stel mietjes.
  dinsdag 2 september 2014 @ 15:42:41 #121
116015 SicSicSics
pi_144102298
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:34 schreef theguyver het volgende:
Dat hebben ze al Wit Rusland!
Tsjernobyl ;)
Ik zei waterland :') _O- wasteland.

Anyway, ja dat hebben ze al; hoewel het 'best meevalt' de overige reactors hebben tot... 2008 2000? gedraaid en energie geleverd?
Maar waarom ook alle BMW fabrieken platgooien als je graag in een X6 wil rijden ;) even cru gezegd. :D En volgens velen is de EU toch niets waard zonder Amerika. Dan zou ik mijn raketten richten op Washington. Die kunnen ook terugschieten namelijk, wat ze voor Europa misschien nog wel doen ook.
quote:
Het gaat Rusland puur om weer de oude glorie terug te krijgen van de USSR dit komt doordat er een Poetin aan het roer is, in verhouding met hem waren Jeltsin en Gorbatsjov maar een stel mietjes.
[ afbeelding ]
Klopt maar Poetin is ook redelijk realistisch. Hij sleept er nu gewoon zoveel mogelijk uit, maar ik geloof nooit dat hij het zo ver laat komen dat de NAVO en Rusland het (eindelijk) uit gaan vechten.

Als dat plaatje klopt zijn we wel de lul trouwens. Wij produceren één van de beste/ meest populaire wodka's ter wereld :o

[ Bericht 0% gewijzigd door SicSicSics op 02-09-2014 15:51:38 ]
Fine, fuck you then!
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:49:01 #122
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144104549
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik zei waterland :') _O- wasteland.

Anyway, ja dat hebben ze al; hoewel het 'best meevalt' de overige reactors hebben tot... 2008 2000? gedraaid en energie geleverd?
Maar waarom ook alle BMW fabrieken platgooien als je graag in een X6 wil rijden ;) even cru gezegd. :D En volgens velen is de EU toch niets waard zonder Amerika. Dan zou ik mijn raketten richten op Washington. Die kunnen ook terugschieten namelijk, wat ze voor Europa misschien nog wel doen ook.

[..]

Klopt maar Poetin is ook redelijk realistisch. Hij sleept er nu gewoon zoveel mogelijk uit, maar ik geloof nooit dat hij het zo ver laat komen dat de NAVO en Rusland het (eindelijk) uit gaan vechten.

Als dat plaatje klopt zijn we wel de lul trouwens. Wij produceren één van de beste/ meest populaire wodka's ter wereld :o
Al doe mij maar Heydt wodka duits merk en betaal je geen flikker voor.

En heb mijn bril niet op! las inderdaad wasteland, Plus ik zeg als, het is lang geleden dat veel grote Landen/organisatie behoorlijk met elkaar overhoop ligt, Ik ga geen voorspellingen doen dat de pleuris uitbreekt, ik zeg je wel er gaat er nog wel 1 hele grote wereldomvattende pleuris komen, wanneer is de vraag alleen.
Ik merk wel op dat deze kwestie een van de redenen kan zijn!
  woensdag 3 september 2014 @ 11:35:32 #123
116015 SicSicSics
pi_144130204
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:49 schreef theguyver het volgende:
ik zeg je wel er gaat er nog wel 1 hele grote wereldomvattende pleuris komen, wanneer is de vraag alleen.
Dat zijn de beste waarzeggers :D
quote:
Ik merk wel op dat deze kwestie een van de redenen kan zijn!
Volgens mij moet het nog 500 x extra escaleren.
True er is wel eens een oorlog uitgebroken voor minder, maar vooraf aan alle grote conflicten, zaten járen van (on)terechte onvrede. Dat kwam niet opeens uit de lucht vallen.
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 september 2014 @ 11:58:15 #124
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144130880
quote:
12s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat zijn de beste waarzeggers :D

[..]

Volgens mij moet het nog 500 x extra escaleren.
True er is wel eens een oorlog uitgebroken voor minder, maar vooraf aan alle grote conflicten, zaten járen van (on)terechte onvrede. Dat kwam niet opeens uit de lucht vallen.
WW1 for example brak uit vanwege 1 moordaanslag, ja er was wel onenigheid in de regio maar niet zoals nu!

En JA ik twijfel er niet over dat er een WW3 komt, alleen zoals de beetje BNW-er ben ik nog kritisch genoeg over wanneer, anderen die beginnen al bij een enkele scheet te gillen dat WW3 uitbreekt

De reden waarom ik ja zeg op een eventuele uitbraak van WW3 is dat de mens gewoon nog te egoistisch is, te veel religie wat in de klinch raakt met elkaar, landen met heel veel wapens, dichte grenzen en zware onenigheid en bemoeizucht.
  woensdag 3 september 2014 @ 12:18:48 #125
116015 SicSicSics
pi_144131501
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 11:58 schreef theguyver het volgende:
WW1 for example brak uit vanwege 1 moordaanslag, ja er was wel onenigheid in de regio maar niet zoals nu!
Dan ga je voorbij aan de jaren van enorme onvrede. :) Het Duitse minderwaardigheidscomplex en de haat/ liefde verhouding (van tientallen jaren) met het Britse Keizerrijk, het stoken van de Duitse keizer bij zijn Russische neef, de landelijke minachting over het (gedwongen) klein houden van de Duitse vloot, de Franse vernedering die eraan vooraf ging, het verlies van de Franco - Pruisische oorlog, het kronen van de Duitse Keizer in Versaille, het Frans - Britse verdedigingspact (waar later ook Rusland zich bij aansloot, tot woede van de Duitsers), het 'recht' op een groot koloniaal (keizer)rijk...

Het was in eider geval niet 1 moordaanslag. :)
quote:
En JA ik twijfel er niet over dat er een WW3 komt, alleen zoals de beetje BNW-er ben ik nog kritisch genoeg over wanneer, anderen die beginnen al bij een enkele scheet te gillen dat WW3 uitbreekt

De reden waarom ik ja zeg op een eventuele uitbraak van WW3 is dat de mens gewoon nog te egoistisch is, te veel religie wat in de klinch raakt met elkaar, landen met heel veel wapens, dichte grenzen en zware onenigheid en bemoeizucht.
Ik heb nog steeds goede hoop dat het ook zonder kan. :D maar misschien is dat tegen beter weten in :@ :)
Fine, fuck you then!
  woensdag 3 september 2014 @ 12:33:11 #126
116015 SicSicSics
pi_144131977
Nu ik er eens over nadenk :o

In het huidige Rusland heerst ook al heel lang onvrede; over het uiteenvallen van de USSR, over de vergane glorie... Over het kwijtraken van, historisch of geo(politiek) belangrijke gronden. :D

Verschil is wel dat Duitsland 1 (groot) land was ten tijde van WO1, hoewel de inwoners van Bavaria weinig met Junkers ophadden etc.

Rusland heeft veel meer te maken, een beetje als het oude Ottomaanse, met het afscheiden (of willen afscheiden) van provincies, republieken binnen de federatie, autonome districten e.d. Die hebben wat afleiding nodig hier en daar. ;) In Siberië waren ze ook al voor onafhankelijkheid aan het demonstreren.
Fine, fuck you then!
  vrijdag 5 september 2014 @ 12:47:32 #127
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_144199170
NAVO flitst ons richting ondergang
Nog steeds zinkt het bij het merendeel van de bevolking niet in dat de NAVO op het punt staat volledige controle te nemen.

De Tweede Kamer staat beteuterd toe te kijken want straks kunnen ze niet meer debatteren over het wel of niet deelnemen aan militaire acties.

Later, veel later, over misschien honderd jaar, als de rust is weergekeerd en kinderen weer gewoon Vaderlandse Geschiedenis krijgen op school staat er het volgende in de geschiedenisboeken over onze huidige situatie:

“Het is onvoorstelbaar hoe in die periode de bevolking zich zo massaal liet misleiden door een grote krant die in die tijd bestond, de Telegraaf. Dat bijna niemand in de gaten had dat dit medium misschien wel de grootste bijdrage leverde aan dat ook ons land werd meegezogen in een alles verwoestende oorlog.

In die tijd was bij slechts een klein deel van de bevolking bekend dat politici werden gekocht of gechanteerd door megabedrijven en/of bankiers. Dat deze laatsten alleen uit waren op eigen voordeel en totale wereldcontrole. Dat ze daarbij regeringen en de door hen gecontroleerde media gebruikten om het publiek te hersenspoelen door ze te laten geloven dat ze een afschrikwekkende vijand hadden.”

Dat is de situatie later, maar voorlopig zitten we nog in het hier en nu.

Op dit moment wordt het publiek nog steeds overspoeld met berichten over hoe de Russische President Vladimir Poetin een geweldige bedreiging voor de wereld vormt door zijn “landjepik” gedrag, zoals de Telegraaf het gisteren in hun gedrukte editie ongefundeerd noemde.

bron
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 5 september 2014 @ 12:50:50 #128
52357 Lambiekje
pi_144199285
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 september 2014 15:15 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Op dit moment bemoeid Rusland zich actief in een conflict waar ze (niet per sé) iets te zoeken hebben.

Een beetje hetzelfde als dat Duivelsberg aangeeft niet meer bij Nederland te willen horen en Duitsland troepen gaat verzamelen bij de grens (en erover als ze er mee weg kunnen komen) om de 'Duitse belangen en burgers daar' te beschermen.

[..]

En als je dat denkt, dan zul je daar nooit (of in ieder geval niet in de komende 50 jaar) antwoord op krijgen. Tenzij met een toevalstreffer a la watergate.
nee hoor ... het hele spel is al helemaal uitgewerkt tijdens Bilderberg conferenties.
Samenhang tussen alles is mooi verwoord in The Perception Deception.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_144199327
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:47 schreef Lambiekje het volgende:
Nog steeds zinkt het bij het merendeel van de bevolking niet in dat de NAVO op het punt staat volledige controle te nemen.

De Tweede Kamer staat beteuterd toe te kijken want straks kunnen ze niet meer debatteren over het wel of niet deelnemen aan militaire acties.

Later, veel later, over misschien honderd jaar, als de rust is weergekeerd en kinderen weer gewoon Vaderlandse Geschiedenis krijgen op school staat er het volgende in de geschiedenisboeken over onze huidige situatie:

“Het is onvoorstelbaar hoe in die periode de bevolking zich zo massaal liet misleiden door een grote krant die in die tijd bestond, de Telegraaf. Dat bijna niemand in de gaten had dat dit medium misschien wel de grootste bijdrage leverde aan dat ook ons land werd meegezogen in een alles verwoestende oorlog.

In die tijd was bij slechts een klein deel van de bevolking bekend dat politici werden gekocht of gechanteerd door megabedrijven en/of bankiers. Dat deze laatsten alleen uit waren op eigen voordeel en totale wereldcontrole. Dat ze daarbij regeringen en de door hen gecontroleerde media gebruikten om het publiek te hersenspoelen door ze te laten geloven dat ze een afschrikwekkende vijand hadden.”

Op dit moment wordt het publiek nog steeds overspoeld met berichten over hoe de Russische President Vladimir Poetin een geweldige bedreiging voor de wereld vormt door zijn “landjepik” gedrag, zoals de Telegraaf het gisteren in hun gedrukte editie ongefundeerd noemde.

bron
Je hebt over de krant ''De Telegraaf''
Mijn lievelingskrant is toch wel Nrc-Handelsblad en Nrc-Next.
Al vind ik Trouw, Volkskrant en AD ook leuk.
  vrijdag 5 september 2014 @ 12:53:33 #130
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_144199378
quote:

bron
Het deel onvoorstelbaar ontgaat mij volkomen. Ik kan me eigenlijk geen leed meer indenken wat staten en mensen elkaar kunnen aandoen wat onvoorstelbaar is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 5 september 2014 @ 13:01:21 #131
116015 SicSicSics
pi_144199652
Komt er straks ook een rectificatie op niburu als er geen derde wereldoorlog komt? Of als de NAVO 'de boel' niet overneemt?

Of was het dan gewoon nog niet 'de tijd' en gaan de snode plannen van Bilderberg gewoon op een ander tijdstip door?
Fine, fuck you then!
  vrijdag 5 september 2014 @ 13:13:36 #132
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144200002
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:01 schreef SicSicSics het volgende:
Komt er straks ook een rectificatie op niburu als er geen derde wereldoorlog komt? Of als de NAVO 'de boel' niet overneemt?

Of was het dan gewoon nog niet 'de tijd' en gaan de snode plannen van Bilderberg gewoon op een ander tijdstip door?
Nee die wijzigen een datum of komen met een andere gebeurtenis, of ze geven aan dat het al bezig is maar op andere wijze als voorgaande oorlogen, zo gaat het al jaren!
pi_144200109
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

The Perception Deception.
Ik vind het altijd leuk als je dit soort hippe engelse termen gebruikt. Ongetwijfeld is het publiek van niburu daar heel erg van onder de indruk 8-)
Conscience do cost.
  vrijdag 5 september 2014 @ 13:28:23 #134
116015 SicSicSics
pi_144200441
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:18 schreef ems. het volgende:
Ik vind het altijd leuk als je dit soort hippe engelse termen gebruikt. Ongetwijfeld is het publiek van niburu daar heel erg van onder de indruk 8-)
Is een boek van 'Look out! :o Lizard People!' David Icke.

En allitereren doen ze leuk inderdaad. Je kunt ze ook van alles kwalijk nemen. Ze zijn wel goed in communicatie. _O-
Fine, fuck you then!
  vrijdag 5 september 2014 @ 13:40:48 #135
52357 Lambiekje
pi_144200932
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:28 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Is een boek van 'Look out! :o Lizard People!' David Icke.

En allitereren doen ze leuk inderdaad. Je kunt ze ook van alles kwalijk nemen. Ze zijn wel goed in communicatie. _O-
leuk op de man spelen.

Maar het boek vertelt wel wat er speelt en waarom.
  vrijdag 5 september 2014 @ 13:46:46 #136
116015 SicSicSics
pi_144201150
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:40 schreef Lambiekje het volgende:
leuk op de man spelen.

Maar het boek vertelt wel wat er speelt en waarom.
leuk man, selectief antwoord geven. :7

Het boek vertelt je precies wat je wil weten/ horen en dat is weer precies genoeg voor David Icke (en co.) om hun zakken te vullen met zwakke praatjes.
Fine, fuck you then!
  vrijdag 5 september 2014 @ 13:48:06 #137
52357 Lambiekje
pi_144201201
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:46 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

leuk man, selectief antwoord geven. :7

Het boek vertelt je precies wat je wil weten/ horen en dat is weer precies genoeg voor David Icke (en zo.) om hun zakken te vullen met zwakke praatjes.
Icke verbint duizenden nieuwsartikelen, boeken, declassified materiaal tot een verhaal.

NOS vertelt wat je wilt horen.
  vrijdag 5 september 2014 @ 13:50:29 #138
116015 SicSicSics
pi_144201282
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:48 schreef Lambiekje het volgende:
Icke verbint duizenden nieuwsartikelen, boeken, declassified materiaal tot een verhaal.

Prima! ^O^
Maar komt die rectificatie er van Niburu als er na de NAVO top blijkt dat er nog geen WWIII is en/ of dat de NAVO ons nog niet overgenomen heeft?

Dan beloof ik dat ik alles van Icke eerlijk zal lezen als we wel in staat van oorlog zijn morgen. :7
Fine, fuck you then!
pi_144202474
quote:

[..]

Nuh. Ze vertellen je precies wat je wilt horen. Net als NOS.
Conscience do cost.
  vrijdag 5 september 2014 @ 15:52:35 #140
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144205240
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Prima! ^O^
Maar komt die rectificatie er van Niburu als er na de NAVO top blijkt dat er nog geen WWIII is en/ of dat de NAVO ons nog niet overgenomen heeft?

Dan beloof ik dat ik alles van Icke eerlijk zal lezen als we wel in staat van oorlog zijn morgen. :7
NAVO-lidstaten stemmen in met flitsmacht

Blitzkrieg!!!
Landen in Oost-Europa vrezen de Russische agressie zoals die zich in Oost-Oekraïne tentoonspreidt. Een NAVO-flitsmacht moet eventuele schendingen van hun soevereiniteit en territoriale integriteit voorkomen of tenietdoen. Rasmussen benadrukte dat als één lidstaat aangevallen wordt, het hele bondgenootschap zal optreden
pi_144205766
quote:

[..]

Kortom je hebt nog niks van hem gelezen blijkbaar en het nos journaal kijk je ook niet.
  vrijdag 5 september 2014 @ 16:23:57 #142
116015 SicSicSics
pi_144206142
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 15:52 schreef theguyver het volgende:
Blitzkrieg!!!
Landen in Oost-Europa vrezen de Russische agressie zoals die zich in Oost-Oekraïne tentoonspreidt. Een NAVO-flitsmacht moet eventuele schendingen van hun soevereiniteit en territoriale integriteit voorkomen of tenietdoen. Rasmussen benadrukte dat als één lidstaat aangevallen wordt, het hele bondgenootschap zal optreden
Dat was toch al bekend? Bovendien is dat geen oorlog en betekend het niet dat de NAVO meer over ons te zeggen krijgt. ;)

Maar, vooruit; het parlement heeft vraagtekens bij de inzet ervan. Omdat het binnen 2 dagen zou moeten kunnen. En het parlement meestal 3 jaar nodig heeft om inzet van troepen goed (of af) te keuren :7
Fine, fuck you then!
  vrijdag 5 september 2014 @ 16:29:02 #143
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144206327
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:23 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat was toch al bekend? Bovendien is dat geen oorlog en betekend het niet dat de NAVO meer over ons te zeggen krijgt. ;)

Maar, vooruit; het parlement heeft vraagtekens bij de inzet ervan. Omdat het binnen 2 dagen zou moeten kunnen. En het parlement meestal 3 jaar nodig heeft om inzet van troepen goed (of af) te keuren :7
NAVO heeft ingestemd met flitsmacht, lees stukje maar staat op FP :)
  vrijdag 5 september 2014 @ 16:30:38 #144
116015 SicSicSics
pi_144206382
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:29 schreef theguyver het volgende:
NAVO heeft ingestemd met flitsmacht, lees stukje maar staat op FP :)
Dat was al bekend, althans, dat zat er aan te komen.

Dat betekend toch niet dat het oorlog is of dat de NAVO wat over ons te zeggen krijgt? Buiten die 200 militairen die nu misschien buiten goedkeuring van het parlement ingezet kunnen worden... Maar daar is nog niet alles over gezegd ;) :D
Fine, fuck you then!
  vrijdag 5 september 2014 @ 16:31:48 #145
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_144206419
quote:

bron
Niburu doet me denken aan een verdwaasd communistisch pamflet uit de jaren veertig,dat kritiek op de inname van Polen en de Baltische staten door kameraad Stalin afdoet als stemmingmakerij.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  vrijdag 5 september 2014 @ 16:38:04 #146
235357 TitusPullo
pi_144206601
quote:

[..]

Icke verbint
.
Dit is een nieuw werkwoord, dat ''een steeds sterker gelijkenis met een romanpersonage van Bordewijk vertonen'' betekent.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_144207361
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:38 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dit is een nieuw werkwoord, dat ''een steeds sterker gelijkenis met een romanpersonage van Bordewijk vertonen'' betekent.
Ik moest aan een kruimige aardappel denken. En vervolgens aan de aardappeleters.
pi_144237143
Dit is niet zo mooi :o Weer een stapje dichter bij een wereldoorlog?

'Islamitische Staat heeft gevechtsvliegtuigen'

De extremisten van Islamitische Staat hebben in Syrië gevechtsvliegtuigen in handen gekregen.

Op internet zijn dit weekeinde beelden verschenen van de IS-strijders op de Syrische luchtmachtbasis van al-Tabqa, waar ze op gevechtsvliegtuigen klimmen.

De basis ligt 50 kilometer ten zuidwesten van de stad Raqqa die als de hoofdstad van de soennitische IS, voorheen ISIS, geldt. De basis was tot twee weken terug het laatste bolwerk van de regeringstroepen in de noordelijke regio.

Waarnemers meldden destijds dat de basis na hevige gevechten door de IS-terroristen was ingenomen, maar dat de vliegtuigen door de luchtmacht in veiligheid waren gebracht. Het is niet duidelijk of de toestellen op de videobeelden inzetbaar zijn.

http://www.nu.nl/buitenla(...)chtsvliegtuigen.html
  zaterdag 6 september 2014 @ 13:53:30 #149
104871 remlof
Europees federalist
pi_144237233
Haha, dat wordt dan prijsschieten voor de Amerikanen.
Al zullen ze die dingen binnenkort wel op de grond vernietigen.
  zaterdag 6 september 2014 @ 14:54:06 #150
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144238691
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 13:50 schreef Lavenderr het volgende:
Dit is niet zo mooi :o Weer een stapje dichter bij een wereldoorlog?

'Islamitische Staat heeft gevechtsvliegtuigen'

De extremisten van Islamitische Staat hebben in Syrië gevechtsvliegtuigen in handen gekregen.

Op internet zijn dit weekeinde beelden verschenen van de IS-strijders op de Syrische luchtmachtbasis van al-Tabqa, waar ze op gevechtsvliegtuigen klimmen.

De basis ligt 50 kilometer ten zuidwesten van de stad Raqqa die als de hoofdstad van de soennitische IS, voorheen ISIS, geldt. De basis was tot twee weken terug het laatste bolwerk van de regeringstroepen in de noordelijke regio.

Waarnemers meldden destijds dat de basis na hevige gevechten door de IS-terroristen was ingenomen, maar dat de vliegtuigen door de luchtmacht in veiligheid waren gebracht. Het is niet duidelijk of de toestellen op de videobeelden inzetbaar zijn.

http://www.nu.nl/buitenla(...)chtsvliegtuigen.html
Kan niet echt vinden wat voor toestellen het precies zijn.

Mja je hebt wel een piloot nodig om die dingen te besturen he, je mag dan wel mooi vliegtuig hebben, maar als je dat ding niet eens van de grond krijgt heb je er alsnog geen hol aan!
  zaterdag 6 september 2014 @ 15:02:53 #151
104871 remlof
Europees federalist
pi_144238909
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 14:54 schreef theguyver het volgende:

[..]

Kan niet echt vinden wat voor toestellen het precies zijn.

Mja je hebt wel een piloot nodig om die dingen te besturen he, je mag dan wel mooi vliegtuig hebben, maar als je dat ding niet eens van de grond krijgt heb je er alsnog geen hol aan!
Het zijn waarschijnlijk oude MiG-21MF/UMs.

Zie http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Syrian_Air_Force_bases - Tabqa is de basis die is veroverd.
  zaterdag 6 september 2014 @ 15:06:53 #152
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144238993
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:02 schreef remlof het volgende:

[..]

Het zijn waarschijnlijk oude MiG-21MF/UMs.
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Syrian_Air_Force_bases - Tabqa is de basis die is veroverd.
Voor de tijd dat ze uitgebracht werden, waren ze best aardig, maar ze kunnen niet echt opboksen tegen een simpele F16 toestellen komen uit de jaren 50 a 60 en je kan ze ook op de zwarte markt kopen.
http://www.globalplanesearch.com/aerobatic/jets/mig/
Voor nog geen ¤50.000,- heb je er al een.
  zaterdag 6 september 2014 @ 15:08:36 #153
104871 remlof
Europees federalist
pi_144239030
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:06 schreef theguyver het volgende:

[..]

Voor de tijd dat ze uitgebracht werden, waren ze best aardig, maar ze kunnen niet echt opboksen tegen een simpele F16 toestellen komen uit de jaren 50 a 60 en je kan ze ook op de zwarte markt kopen.
http://www.globalplanesearch.com/aerobatic/jets/mig/
Voor nog geen ¤50.000,- heb je er al een.
Mjah die MiG-21 is van de generatie van de F-104 Starfighter en die heeft Nederland al in de jaren '80 door de F-16 vervangen. Toesetellen van twee generaties geleden dus.
  zaterdag 6 september 2014 @ 15:30:50 #154
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144239604
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Mjah die MiG-21 is van de generatie van de F-104 Starfighter en die heeft Nederland al in de jaren '80 door de F-16 vervangen. Toesetellen van twee generaties geleden dus.
Ik bedoelmaar, plus ik weet niet of die toestellen gemodificeerd zijn voor moderne luchtdoel raketten etc, denk niet dat er veel te vrezen valt, die dingen leggen het compleet af tegen moderne vliegtuigen of luchtafweer geschut.
Natuurlijk zijn er wat modernere MIG's maar alsnog moeten die dingen het aardig afleggen tegen westerse vliegtuigen, De reden waarom die toestellen ook zo goedkoop zijn, is makkelijk te fabriceren en onderhoud kost het ook veel minder, vaak zijn ze uitgerust met bommen en mitraileurs.
Ze zijn ook best lastig te besturen.
  zaterdag 6 september 2014 @ 16:10:15 #155
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_144240902
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik bedoelmaar, plus ik weet niet of die toestellen gemodificeerd zijn voor moderne luchtdoel raketten etc, denk niet dat er veel te vrezen valt, die dingen leggen het compleet af tegen moderne vliegtuigen of luchtafweer geschut.
Met een conventioneel conflict ja. Probleem is dat het meer IS-stijl is om zo'n ding zo vol mogelijk te hangen en dan neer te laten storten in de dichtstbijzijnde met ongelovigen.
  zaterdag 6 september 2014 @ 16:35:28 #156
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144241849
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:10 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Met een conventioneel conflict ja. Probleem is dat het meer IS-stijl is om zo'n ding zo vol mogelijk te hangen en dan neer te laten storten in de dichtstbijzijnde met ongelovigen.
Dus piloot opleiden om een mig te laten vliegen paar bommen er onder vast knuppen en neer laten storten. zit aardige beperking om wat zo'n ding mee kan nemen he.

Nou ben ik geen terrorist expert maar denk dat het beter lukt met een auto bom of een vrachtwagen vol explosieven.
  zondag 7 september 2014 @ 01:17:37 #157
52357 Lambiekje
pi_144262192
Ook wij worden vijand van Rusland

De geschiedenis blijft zich herhalen. Keer op keer worden dezelfde fouten gemaakt, niemand lijkt iets te hebben geleerd.

Napoleon en Hitler deden het beiden en nu lijkt het alsof ook het Westen weer precies hetzelfde gaat doen.

De fout die in al die gevallen werd en wordt gemaakt is de onderschatting van Rusland en dat kwam en komt hen meestal duur te staan.

De bevolking bij ons, in andere West Europese landen en Amerika is kennelijk zo dom dat ze denken dat hun leiders ongestraft kunnen doorgaan met het demoniseren en kleineren van Rusland.

Het is een arrogantie die zijn weerga niet kent en laat zien dat het Westen zo overtuigd is van hun eigen superioriteit dat ze denken overal mee weg te komen. Keer op keer wordt Rusland zonder enige vorm van bewijs van allerlei dingen beschuldigd en wordt het steeds verder omringd door oprukkende NAVO bases.

Nu gaat er iets gebeuren in Rusland dat, ook voor ons land, weleens verstrekkende gevolgen kan hebben.

Want men is in Rusland bezig om de Russische zogenaamde militaire doctrine te herzien. Dit is het document/handleiding dat onder andere definiëert wie als vijanden wordt beschouwd en hoe (militair) te handelen onder bepaalde omstandigheden.

Afgelopen woensdag werd door een woordvoerder van het Kremlin bekend gemaakt dat deze doctrine zal worden aangepast in het kader van alle recente ontwikkelingen. De laatste herziening dateert van 2010.

Wat zeer zorgwekkend is, is het volgende:

Een Russische topgeneraal, Yuri Yakubov, roept nu openlijk op om in die doctrine Amerika en hun NAVO bondgenoten te benoemen als vijanden van Rusland en de condities vast te leggen waaronder ze kunnen overgaan tot een “pre-emptive nuclear strike” (als eerste een nucleaire aanval) op de 28 lidstaten van de NAVO.

In de militaire doctrine van 2010 wordt de expansie van de NAVO gedefiniëerd als een bedreiging voor de veiligheid van Rusland. In dat document echter wordt de NAVO nog net niet tot vijand verklaard en dus komen daar ook geen “pre-emptive nuclear strike” scenario’s in voor.

Verder zegt Yakubov het volgende: “Door de informatieoorlog die nu wordt gevoerd over de crisis in de Oekraïne waarbij het Westen Rusland beschuldigt van het bewapenen van de separatisten. Gecombineerd met de aankondiging van de NAVO dat ze een permanente militaire aanwezigheid in Oost Europa zullen realiseren, hebben de eerdere veronderstelling bevestigd dat de NAVO niet oprecht is over dat ze geen agressieve bedoelingen tegenover Rusland hebben.”

Waar het vaak in het Westen en bij de NAVO beperkt blijft tot veel geschreeuw en weinig wol, ligt dat in Rusland iets anders. Daar doet men gewoon wat men zegt.

We kunnen er dus vanuit gaan dat de Russische militaire doctrine zal worden aangepast, waarbij ook ons land formeel zal worden gedefiniëerd als vijand en de regels worden opgesteld waaronder Rusland een nucleaire aanval, ook op ons land, zal uitvoeren.

Wanneer dat eenmaal vastligt dan wordt het heel eenvoudig. Gaat het Westen verder met demoniseren, pesten, vals beschuldigen en dreigen dan is er een gerede kans dat op een zeker moment aan de condities die dan vastliggen in de doctrine voor een “pre-emptive nuclear strike”, zal worden voldaan.

Als dat een feit is dan komt die aanval en kunnen we paddenstoelwolken verwachten, ook boven ons land.

Eén van de handelingen/gebeurtenissen die al het bovenstaande in werking zou kunnen stellen is de voltrekking van het nu dreigende lidmaatschap van de Oekraïne of Georgië van de NAVO. Dat is voor wat de Russen betreft echt een rode lijn.

Dit is wat Jack Matlock, Amerikaans ambassadeur in Moskou van 1987 tot 1991, erover te zeggen heeft:

“En zij van ons die hebben meegedaan aan de onderhandelingen aan het eind van de Koude Oorlog zeiden in die tijd unaniem: Ga niet de NAVO verder naar het oosten uitbreiden. Zoek een andere manier om Oost Europa te beschermen want anders zal er vroeg of laat een confrontatie ontstaan. Er is voor de Russische overheid een rode lijn voor wat betreft de Oekraine, Georgië en andere voormalige republieken van de Sovjet Unie.”

Dus wat lees je gisteren in het nieuws:

"Georgië wordt lid, of Rusland wil of niet. De NAVO neemt voorts maatregelen die Georgië moeten helpen op weg naar het lidmaatschap van het bondgenootschap. De NAVO-landen zijn dat overeengekomen. Dat heeft NAVO-secretaris-generaal Anders Fogh Rasmussen vandaag gezegd tijdens de top in Wales."

Nee, Rusland wil dit niet en het is ook geen land dat een poldermodel kent van eindeloos ouwehoeren. Het is zwart of het is wit. Als het zwart is, dan….

Verblind door macht en hebzucht worden wij door een kleine groep psychopaten opgeofferd. Lieden die daar geen seconde van wakker liggen want ook wij zijn straks niets meer dan wat “collateral damage” (bijkomende schade). Kanonnenvlees zouden ze in oorlogstijd zeggen.

---------------------------------------

Fraaie ontwikkelingen.
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 15:24:40 #158
249559 crew  Lavenderr
pi_144273129
'VS en Frankrijk leveren wapens aan Oekraïne'

De VS, Frankrijk, Italië, Polen en Noorwegen gaan modern wapentuig leveren aan Oekraïne. Dat heeft een adviseur van de Oekraïense president Petro Porosjenko, Joeri Loetsenko, zondag op Facebook geschreven.

Na de NAVO-top in Wales deze week zei Porosjenko tegen de BBC dat een aantal NAVO-landen wapenleveranties had toegezegd. Hij zei toen niet welke landen.

NAVO-chef Anders Fogh Rasmussen benadrukte na de top dat elke NAVO-lidstaat zelf kan uitmaken of hij wapens aan Oekraïne levert.

http://www.nu.nl/buitenla(...)wapens-oekraine.html
  zondag 7 september 2014 @ 17:57:57 #159
52357 Lambiekje
pi_144278064
pi_144278547
Voordat dat er WO3 komt word ik de leider van de wereld en ik hou het tegen :) we gaan allemaal naar hemel :)
  zondag 7 september 2014 @ 19:05:03 #161
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144280234
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:15 schreef TitanicLover het volgende:
Voordat dat er WO3 komt word ik de leider van de wereld en ik hou het tegen :) we gaan allemaal naar hemel :)
Ehm, wat zijn je plannen verder voor de planeet?
Reduceren tot 500.000.000 Afschaffing van religie... eeeeh
pi_144280682
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:05 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ehm, wat zijn je plannen verder voor de planeet?
Reduceren tot 500.000.000 Afschaffing van religie... eeeeh
Ik zou door liefde de wereld veroveren
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 19:20:57 #163
249559 crew  Lavenderr
pi_144280903
quote:
Dat is mooi, maar nu al?
pi_144281305
quote:
11s.gif Op zondag 7 september 2014 19:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is mooi, maar nu al?
:* :9 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  maandag 8 september 2014 @ 10:34:53 #165
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144305129
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:15 schreef TitanicLover het volgende:

[..]

Ik zou door liefde de wereld veroveren
Eén man blijkt verantwoordelijk voor het bestaan van liefst een half procent van de wereldbevolking. Haast een op de tien Aziaten draagt de genen van de legendarische veroveraar Genghis Khan, zo geven genetici acht eeuwen na dato bedremmeld toe.

http://www.npowetenschap.(...)nderen-van-Khan.html
pi_144308652
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:34 schreef theguyver het volgende:

[..]

Eén man blijkt verantwoordelijk voor het bestaan van liefst een half procent van de wereldbevolking. Haast een op de tien Aziaten draagt de genen van de legendarische veroveraar Genghis Khan, zo geven genetici acht eeuwen na dato bedremmeld toe.

http://www.npowetenschap.(...)nderen-van-Khan.html
Ban Ki Moon is 100 procent verantwoordelijk eigenlijk.
1 op de 10, het kan kloppen, omdat ik toevallig Afghaan ben geboren maar me veel Nederlandser voel, blijk ik misschien toch zijn genen te hebben omdat hij toevallig ook Afghanistan met moeite heeft veroverd. Een ding van hem vond ik zeer mooi, hij had respect voor religies :)!
Aaangezien Alexander de grote en Darius de grote en Perzische Cyrus ook Afghanistan onder zijn macht had, kan ik ook hun genen hebben.
Waarom vind je hem legendarish, ben ik erg benieuwd naar?
Maar om te zeggen dat 10% van Azie van hem stampt is wel misschien te betwijfelen. Omdat hij maar een man was misschien als je over zijn soldaten, leger en onderdanen hebt , dat is andere verhaal :)!
  maandag 8 september 2014 @ 12:53:18 #167
52357 Lambiekje
pi_144308748
quote:
Hoe wil je dat doen? Wapenindustrie, Chemische industrie, Olieindustrie, Militair Complex en uiteraard BadPharma krijg je op je dak. Ik denk dat je hoogstens 5 tellen te leven hebt als je ook maar een richting ophandeld van afzien van een oorlog.

En daarnaast het stupide Ggggggristelijk geloof is een morbide fabel.
pi_144308980
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 12:53 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hoe wil je dat doen? Wapenindustrie, Chemische industrie, Olieindustrie, Militair Complex en uiteraard BadPharma krijg je op je dak. Ik denk dat je hoogstens 5 tellen te leven hebt als je ook maar een richting ophandeld van afzien van een oorlog.

En daarnaast het stupide Ggggggristelijk geloof is een morbide fabel.
Ik zou alle leiders en machthebbers vergeven en met liefde knuffelen:)! Dus ik snap niet waarom ik 5 tellen te leven heb. Maar goed, ik heb maar een mooi meisje nodig dan heb ik binnen 3 tellen de wereld in mijn handen.
Ik zou alle wapens vernietigen, chemische dingen alleen positief laten, olieindustrie veranderen in zonne wind en waterkracht-energie.
Ik heb geen soldaten nodig, geen politie, de wereldburgers moet met liefde elkaar aanbidden _O_ _O_ _O_ _O-
Een oorlog is zeer slecht, ik ben gevlucht vanwege Taliban.
Over Gristenen gesproken, ik ken een meneer hij is van JG=Jehova Getuigen, is tenminste erg aardig voor me, zo zijn er genoeg Protestanen en Katholieken goede mensen, maar je heb altijd ''slecht'' tussen. Ethisch gezien is ook moeilijk te zeggen wat goed en slecht is. Maar goed je hebt ook veel slechte muslims denk aan IS.
:)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_144311487
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 13:00 schreef TitanicLover het volgende:

[..]

Ik zou alle leiders en machthebbers vergeven en met liefde knuffelen:)! Dus ik snap niet waarom ik 5 tellen te leven heb. Maar goed, ik heb maar een mooi meisje nodig dan heb ik binnen 3 tellen de wereld in mijn handen.
Ik zou alle wapens vernietigen, chemische dingen alleen positief laten, olieindustrie veranderen in zonne wind en waterkracht-energie.
Ik heb geen soldaten nodig, geen politie, de wereldburgers moet met liefde elkaar aanbidden _O_ _O_ _O_ _O-
Over Gristenen gesproken, ik ken een meneer hij is van JG=Jehova Getuigen, is tenminste erg aardig voor me, zo zijn er genoeg Protestanen en Katholieken goede mensen, maar je heb altijd ''slecht'' tussen. Ethisch gezien is ook moeilijk te zeggen wat goed en slecht is. Maar goed je hebt ook veel slechte muslims denk aan IS.
Positief mens ben je ^O^
pi_144311711
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  maandag 8 september 2014 @ 14:56:34 #171
116015 SicSicSics
pi_144312464
Het was toch 21-12-2012? :D

En nu 21-09-2014 :o En die rectificatie als we allemaal nog leven? O+ Ook tof trouwens, WWI en WWII duurden jaren :D WWIII is 1 dag. :7

En TitanicLover, ik ben het (deels) met Lambiek eens :o :D zelf in Ruigoord ga je het niet redden met dat Plan van Aanpak ;)

[ Bericht 13% gewijzigd door SicSicSics op 08-09-2014 15:05:52 ]
Fine, fuck you then!
  maandag 8 september 2014 @ 16:43:54 #172
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144316545
quote:
11s.gif Op maandag 8 september 2014 12:50 schreef TitanicLover het volgende:

[..]

1 op de 10, het kan kloppen, omdat ik toevallig Afghaan ben geboren maar me veel Nederlandser voel, blijk ik misschien toch zijn genen te hebben omdat hij toevallig ook Afghanistan met moeite heeft veroverd. Een ding van hem vond ik zeer mooi, hij had respect voor religies :)!
Aaangezien Alexander de grote en Darius de grote en Perzische Cyrus ook Afghanistan onder zijn macht had, kan ik ook hun genen hebben.
Waarom vind je hem legendarish, ben ik erg benieuwd naar?
Maar om te zeggen dat 10% van Azie van hem stampt is wel misschien te betwijfelen. Omdat hij maar een man was misschien als je over zijn soldaten, leger en onderdanen hebt , dat is andere verhaal :)!
eh? nee niet echt, was gewoon een moordende psychopaat die azie wou veroveren!
  maandag 8 september 2014 @ 16:46:50 #173
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144316654
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 13:00 schreef TitanicLover het volgende:

[..]

wapens etc de deur uit en met het geld watlanden aan hun leger uit geeft kan je zo'n beetje armoede en honger de wereld uit helpen, nou zal er natuurlijk altijd armoede en dergelijk zijn, maar het word dan behoorlijk gereduceerd.

Mijn stem heb je :)
pi_144316796
quote:
11s.gif Op maandag 8 september 2014 12:50 schreef TitanicLover het volgende:

[..]

Een aparte eigenschap van de man inderdaad. Voor zover ik begrijp was hij zelf niet heel religieus maar zolang men knielde en hem er niet mee lastig viel mocht iedereen geloven wat hij wilde. Hij zag het zelfs als mogelijk voordeel om meerdere goden 'achter' hem te hebben.
quote:
Mja, ach, genen zijn overrated. Zeker na zo'n lange periode. Als we echt moeilijk willen doen zijn we allemaal wel op de een of andere manier afstammelingen van mensen met titels.

Maar inderdaad fascinerend persoon, die Genghis. Als je meer over hem wilt leren kan ik je hardcore history van de Khans aanraden. Zeer informatief luisterboek.
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 16:43 schreef theguyver het volgende:

[..]

eh? nee niet echt, was gewoon een moordende psychopaat die azie wou veroveren!
Daarom is de grote vraag ook of je zoiets hem kwalijk kan nemen. Niemand heeft ooit aan hem verteld dat moorden stout is 8-)
Conscience do cost.
pi_144325781
quote:
Ah, mooi we gaan weer allemaal dood.
pi_144331956
Een realistische maar onderschat scenario door veel mensen is Rusland-China. Met Amerika en Europa die partij kiezen voor een van beide.

Rusland heeft nog altijd de potentie een nieuw Joegoslavië maal 100 te worden. Gecombineerd met en honger naar grondstoffen en Chinese ambities in Siberië kan dat wel eens heel naar worden.
pi_144332328
quote:
Mijn verjaardag *G*
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_144332418
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 22:22 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Mijn verjaardag *G*
Bof jij ff !
pi_144332451
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 22:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Bof jij ff !
Sowieso dat het dak eraf knalt met mijn feestje _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_144333317
quote:
Dat zouden een aantal partijen ongetwijfeld willen, maar ik sta er niet voor, zelfs als het op de muren geschreven staat ergens.

Stelletje poephoofden en hun machtspelletjes.

pi_144333551
quote:
17s.gif Op maandag 8 september 2014 22:24 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Kijk, dat is helemaal mooi *O* *O*
pi_144333785
quote:
17s.gif Op maandag 8 september 2014 22:24 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

*O*

Dat doet mij denken aan:

quote:

Wij zijn de wereld
De mensheid wordt hier afgebeeld als een regenboog van wezens die hand in hand uit vreugde en dankbaarheid voor het geschenk van het leven om de mandala van de aarde heen dansen. Deze kaart staat voor een periode van communicatie, van het delen van de rijkdom die ieder van ons aan het geheel bijdraagt. Er is hier geen sprake van zich vastklampen of van inhaligheid. Het is een kring zonder angst voor gevoelens van minderwaardigheid en meerderwaardigheid.

Als we inzien dat onze mensheid een gemeenschappelijke bron heeft, dat onze dromen en verlangens, onze hoop en onze angsten dezelfde wortels hebben, kunnen we ook inzien dat we allemaal met elkaar verbonden zijn in het grote wonder van het bestaan. Als we onze enorme innerlijke overvloed kunnen bundelen om een rijkdom aan liefde en wijsheid te creëren die beschikbaar is voor iedereen, zijn we met elkaar verenigd in het prachtige patroon van eeuwige schepping.

Als duizenden en nog eens duizenden mensen overal op aarde feestvieren, zingen, dansen, in extase zijn, dronken zijn van het goddelijke, is een mondiale zelfmoord niet meer mogelijk. Hoe kan er met zoveel feestvreugde en met zoveel gelach, met zoveel geestelijke en fysieke gezondheid, met zo'n natuurlijkheid en spontaniteit een oorlog ontstaan?...

Het leven is je gegeven om creatief te zijn, en om te genieten en feest te vieren. Als je huilt en treurt, als je ongelukkig bent, sta je alleen. Als je feestviert doet het hele bestaan met je mee.
Alleen als we feestvieren ontmoeten we het allerhoogste, het eeuwige. Alleen als we feestvieren overstijgen we de cyclus van geboorte en dood.
  dinsdag 9 september 2014 @ 00:36:53 #184
52357 Lambiekje
pi_144337564
quote:
6s.gif Op maandag 8 september 2014 14:56 schreef SicSicSics het volgende:
Het was toch 21-12-2012? :D

nee. dat was het (door ons) berekende einde van een grote maya-klok-cyclus.
  dinsdag 9 september 2014 @ 00:38:14 #185
52357 Lambiekje
pi_144337592
  dinsdag 9 september 2014 @ 00:54:10 #186
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144337888
quote:
Fout nr 1 in dat filmpje, IRAN!
Er is niks noppes nada wat wijst op een inval van de VS in Iran, dreigende taal ... zelfs dat niet.. Noord korea, Rulsand China Palastina Irak Afghanistan etc krijgen meer dreigende taal van de VS dan Iran, de VS en Iran zitten nu er een nieuwe leider aan de macht zit weer gewoon met de VS om de tafel, dus waarom elke keer weer Iran er bij slepen???
http://nos.nl/artikel/661692-iran-en-vs-overleggen-over-irak.html
  dinsdag 9 september 2014 @ 01:22:03 #187
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144338310
quote:
en over de olie prijs, de leden die er nog wel aan werken zijn .Algerije Angola Ecuador Iran Irak Koeweit Libië NigeriaQatar Saoedi-Arabië Ver. Arab. Emiraten Venezuela, Nergens is hier van bekend dat ze er mee wouden stoppen met de dollar, alleen in dit filmpje komt het naar voren dat ze er mee wouden kappen, beetje vreemd de 2 leiders in irak en libie waren al decenia aan de macht, en hadden dit al veel eerder kunnen doen.

Canada, Mexico, Noorwegen, Rusland, Oman en Brazilië indonesie,GB en NL, Gabon China, produceren ook veel olie maar gebruiken hun eigen muneenheid of een andere hier voor, dus beetje vreemd dat hun niet genoemd worden, de VS zelf natuurlijk ook maar die hebben zelf de dollar

e geven mooi aan dat 5 landen in 5 jaar zouden worden aangevallen, de 2 regimes die zijn gevallen was 1 inderdaad door Propaganda en de ander doordat het volk zelf al in opstand kwam!
Ditto geld voor syrie waar het inderdaad op leek dat de VS ging ingrijpen maar het volk zelf en de overige landen van de gebruikelijke Coalitie waren tegen!
  dinsdag 9 september 2014 @ 07:12:13 #188
52357 Lambiekje
pi_144339504
P
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 01:22 schreef theguyver het volgende:

[..]

en over de olie prijs, de leden die er nog wel aan werken zijn .Algerije Angola Ecuador Iran Irak Koeweit Libië NigeriaQatar Saoedi-Arabië Ver. Arab. Emiraten Venezuela, Nergens is hier van bekend dat ze er mee wouden stoppen met de dollar, alleen in dit filmpje komt het naar voren dat ze er mee wouden kappen, beetje vreemd de 2 leiders in irak en libie waren al decenia aan de macht, en hadden dit al veel eerder kunnen doen.

Canada, Mexico, Noorwegen, Rusland, Oman en Brazilië indonesie,GB en NL, Gabon China, produceren ook veel olie maar gebruiken hun eigen muneenheid of een andere hier voor, dus beetje vreemd dat hun niet genoemd worden, de VS zelf natuurlijk ook maar die hebben zelf de dollar

e geven mooi aan dat 5 landen in 5 jaar zouden worden aangevallen, de 2 regimes die zijn gevallen was 1 inderdaad door Propaganda en de ander doordat het volk zelf al in opstand kwam!
Ditto geld voor syrie waar hnpet inderdaad op leek dat de VS ging ingrijpen maar het volk zelf en de overige landen van de gebruikelijke Coalitie waren tegen!
oh my god. Zulke standard nos-gepraat.
  dinsdag 9 september 2014 @ 08:22:26 #189
116015 SicSicSics
pi_144340067
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 00:36 schreef Lambiekje het volgende:
nee. dat was het (door ons) berekende einde van een grote maya-klok-cyclus.
Bomen, bos, biek! :D
Dit filmpje van nu gaat over een met numerologie 'berekende' einddatum :') dat is voor mij niet heel anders dan een verlopen Maya kalender :7
Fine, fuck you then!
pi_144341223
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :*
ik hou wo3 tegen
  dinsdag 9 september 2014 @ 10:03:44 #191
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144341536
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 september 2014 08:22 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Bomen, bos, biek! :D
Dit filmpje van nu gaat over een met numerologie 'berekende' einddatum :') dat is voor mij niet heel anders dan een verlopen Maya kalender :7
Zoals ik al eerder had gemeld als er niks gebeurd maken ze er gewoon wat anders van!
zoals De wereld is alsnog verandered, nee niet de apocalyps gewoon het begin van een nieuw tijdperk! maar wel heel erg belangrijk!

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 07:12 schreef Lambiekje het volgende:
P

[..]

oh my god. Zulke standard nos-gepraat.
ah jah, gooi het daar maar weer op, het enige wat als bewijs last naar voren komt is een half verknipt intervieuw, plus beetje vreemd dat er word vermeld dat een aantal landen zijn die zich al heel lang niet aan die petrodollar houden, maar ... dat boeit niet, IRAN!!! dat is het dat is de grote boeman van de VS, terwijl er niks op duid dat de VS Iran wil aanvallen integendeel zelfs, ze hebben laatst nog overlegd hoe de ISIS aan te pakken.
pi_144350420
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:03 schreef theguyver het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder had gemeld als er niks gebeurd maken ze er gewoon wat anders van!
zoals De wereld is alsnog verandered, nee niet de apocalyps gewoon het begin van een nieuw tijdperk! maar wel heel erg belangrijk!

[..]

ah jah, gooi het daar maar weer op, het enige wat als bewijs last naar voren komt is een half verknipt intervieuw, plus beetje vreemd dat er word vermeld dat een aantal landen zijn die zich al heel lang niet aan die petrodollar houden, maar ... dat boeit niet, IRAN!!! dat is het dat is de grote boeman van de VS, terwijl er niks op duid dat de VS Iran wil aanvallen integendeel zelfs, ze hebben laatst nog overlegd hoe de ISIS aan te pakken.
:P
pi_144390898
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 10:03 schreef theguyver het volgende:

[..]

[..]

Ja gaat de samenwerking nog door?
  woensdag 10 september 2014 @ 17:13:42 #194
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144393400
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja gaat de samenwerking nog door?
Half bronnen dichtbij de geestelijkleider zeggen dat het verhaal niet klopt, wat wel het geval is dat de geestelijkleider van iran de bombardementen goedkeurt maar verder niet gaat samenwerken met de VS.

Kort gezegd ze waren het niet op alle punten eens, al hebben ze weg overleg gevoerd.
http://www.knack.be/nieuw(...)e-normal-275829.html
  vrijdag 12 september 2014 @ 13:05:03 #195
52357 Lambiekje
pi_144452191

quote:
Neonazi actief door ons Nederland ondersteund.

Het Duitse publiek werd ruw opgeschrikt deze week door een Noorse televisiereportage op de zender ZDF van Oekraïense militairen met Nazi symbolen op hun helmen.

Het waren beelden van het Azov bataljon, opgezet en gefinancierd door Igor Kolomoisky, waarschijnlijk de man achter de aanslag op vlucht MH17.

[..]

We weten door de door Nederland gefinancierde televisiezender Hromadske TV dat de “echte” Oekraïners de burgers in het oosten beschouwen als tweederangs en/of nutteloze burgers en dat ze opgeruimd dienen te worden.

bron
Wha!

[ Bericht 15% gewijzigd door Lambiekje op 12-09-2014 13:23:59 ]
pi_144452282
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 13:05 schreef Lambiekje het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Wha!
Ik zie toch heel andere tekens op die rechterhelm. Heb je je goeie bril wel op?
pi_144482250
Paus spreekt van Derde Wereldoorlog

Er is nu wellicht sprake van een Derde Wereldoorlog die in hoofdstukken wordt uitgevochten. Dit heeft paus Franciscus zaterdag gezegd op de Italiaanse oorlogsbegraafplaats Redipuglia.

Daar wordt herdacht dat honderd jaar geleden de Eerste Wereldoorlog uitbrak.

Het hoofd van de Rooms-Katholieke Kerk hekelde de ''planners van terreur'' en de wapenhandelaren die zaken doen met de oorlog.

''In hun hart staat geschreven: wat maakt het mij uit?'', aldus Franciscus.

In Redipuglia, de grootste oorlogsbegraafplaats van Italië vlakbij de grens met Slovenië, liggen meer dan 100.000 Italianen begraven die tijdens de Eerste Wereldoorlog zijn gesneuveld.

http://www.nu.nl/buitenla(...)de-wereldoorlog.html
pi_144482555
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:07 schreef Lavenderr het volgende:
Paus spreekt van Derde Wereldoorlog

Er is nu wellicht sprake van een Derde Wereldoorlog die in hoofdstukken wordt uitgevochten. Dit heeft paus Franciscus zaterdag gezegd op de Italiaanse oorlogsbegraafplaats Redipuglia.

Daar wordt herdacht dat honderd jaar geleden de Eerste Wereldoorlog uitbrak.

Het hoofd van de Rooms-Katholieke Kerk hekelde de ''planners van terreur'' en de wapenhandelaren die zaken doen met de oorlog.

''In hun hart staat geschreven: wat maakt het mij uit?'', aldus Franciscus.

In Redipuglia, de grootste oorlogsbegraafplaats van Italië vlakbij de grens met Slovenië, liggen meer dan 100.000 Italianen begraven die tijdens de Eerste Wereldoorlog zijn gesneuveld.

http://www.nu.nl/buitenla(...)de-wereldoorlog.html
En de eerste belangrijke figuur durft het al uit te spreken.

Spannend.
Groot fan van User Wotte
pi_144482771
Ach, hij gelooft ook in god dus ik neem hem niet zo serieus.
Conscience do cost.
pi_144482811
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:28 schreef ems. het volgende:
:D
Groot fan van User Wotte
pi_144497500
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:28 schreef ems. het volgende:
Iemand die in God gelooft met daarbij kennis van de Bijbel kun je best wel serieus nemen.
pi_144498192
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:41 schreef gynaika het volgende:

[..]

Iemand die in God gelooft met daarbij kennis van de Bijbel kun je best wel serieus nemen.
Iemand die in Sauron gelooft met kennis van Lord of the Rings kun je ook best wel serieus nemen.
Conscience do cost.
  zondag 14 september 2014 @ 08:06:49 #203
52357 Lambiekje
pi_144508031
quote:

[..]

Totaal niet.

Als je het echt serieus kennis hebt van de bijbel dan ben je afvallige. Zo niet dan heb je het niet begrepen.
  zondag 14 september 2014 @ 08:08:10 #204
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144508038
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 08:06 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Totaal niet.

Als je het echt serieus kennis hebt van de bijbel dan ben je afvallige. Zo niet dan heb je het niet begrepen.
Je moest eens weten hoe veel betrekking dit op jouzelf geeft _O-

Toegegeven, de gemiddelde reformatorische kan je serieuzer nemen dan een lambiekje
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 14 september 2014 @ 08:10:40 #205
52357 Lambiekje
pi_144508045
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 08:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoe veel betrekking dit op jouzelf geeft _O-

Toegegeven, de gemiddelde reformatorische kan je serieuzer nemen dan een lambiekje
De bijbel is een samenraapsel van de beste 'religie' verhalen die duizenden jaren eerder hebben afgespeeld in eerdere samenlevingen.

de bijbel is kort door de bocht bullshit. Het jezusverhaal is baarlijke nonsens. Gggggristelijk geloof is 2000 jaar obstructie in ontwikkeling van de mens.
pi_144509108
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 08:06 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Totaal niet.

Ik heb het over "iemand" in het algemeen en niet specifiek de paus.

Het kenmerkende van Bijbel is dat er legio profetieën in beschreven zijn en die zijn al voor een groot gedeelte in vervulling gegaan. Heden ten dage zien wij gebeurtenissen plaatsvinden in de wereld die al voorzegd zijn in de Bijbel, m.a.w. de vervulling van profetieën gaat door.
  zondag 14 september 2014 @ 12:13:43 #207
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144510676
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 08:10 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De bijbel is een samenraapsel van de beste 'religie' verhalen die duizenden jaren eerder hebben afgespeeld in eerdere samenlevingen.

de bijbel is kort door de bocht bullshit. Het jezusverhaal is baarlijke nonsens. Gggggristelijk geloof is 2000 jaar obstructie in ontwikkeling van de mens.
Oke henk
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_144512327
quote:

[..]

Onjuist.
pi_144516406
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:35 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik heb het over "iemand" in het algemeen en niet specifiek de paus.

Het kenmerkende van Bijbel is dat er legio profetieën in beschreven zijn en die zijn al voor een groot gedeelte in vervulling gegaan. Heden ten dage zien wij gebeurtenissen plaatsvinden in de wereld die al voorzegd zijn in de Bijbel, m.a.w. de vervulling van profetieën gaat door.
Ik vind het wel interessant wat de paus met zijn uitspraak zou willen bereiken. Als dit inderdaad in de lijn van de voorspellingen ligt klinkt het vreemd dat de paus denkt daar iets tegen te kunnen of zelfs moeten/mogen doen. En als het naar mening van de paus niet in een voorspelling terugkomt is die bijbelkennis verder ook niet zo'n belangrijk aspect van zijn uitspraak.
pi_144518398
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:51 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik vind het wel interessant wat de paus met zijn uitspraak zou willen bereiken. Als dit inderdaad in de lijn van de voorspellingen ligt klinkt het vreemd dat de paus denkt daar iets tegen te kunnen of zelfs moeten/mogen doen. En als het naar mening van de paus niet in een voorspelling terugkomt is die bijbelkennis verder ook niet zo'n belangrijk aspect van zijn uitspraak.
Ik weet ook niet wat hij ermee denkt te bereiken. Hij is niet meer zo machtig als vroeger de pausen waren. En na al die schandalen heeft de kerk ook aan respect ingeboet.
pi_144521579
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 16:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik weet ook niet wat hij ermee denkt te bereiken. Hij is niet meer zo machtig als vroeger de pausen waren. En na al die schandalen heeft de kerk ook aan respect ingeboet.
Inderdaad, de kerk zou een voorbeeldfunctie moeten uitstralen maar die is ver te zoeken na al die schandalen. En dat is door de eeuwen heen altijd het geval geweest. Nu men zich daarvan bewust wordt en zijn eigen keuze durft te maken en dus afvallig wordt zal de kerk geheel in verval geraken.

De Bijbel moet volgens mij ook niet verbonden worden met een instituut.
Een ieder kan voor zich de Bijbel bestuderen. De waardevolle inhoud ervan geeft een duidelijke kijk op datgene wat nu in de wereld allemaal gaande is.
  maandag 15 september 2014 @ 11:21:36 #212
116015 SicSicSics
pi_144544706
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 08:08 schreef Dven het volgende:
Toch mooi ook dat 90% van zijn bronnen (zwaar) (rechts) Conservatief Christelijke organisaties en mensen zijn :') meer dan de helft van alle conspiracy retoriek komt van die kant :D
Fine, fuck you then!
  maandag 15 september 2014 @ 11:25:19 #213
116015 SicSicSics
pi_144544791
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 08:10 schreef Lambiekje het volgende:
Gggggristelijk geloof is 2000 jaar obstructie in ontwikkeling van de mens.
Absoluut niet waar ook. :D Kloosters en kerken waren juist plekken waar wetenschap mogelijk was en aangemoedigd werd.
De (hoge) middeleeuwen zijn kenmerkend voor culturele en economische groei, mede mogelijk gemaakt door de (Christelijke) Keizer en de Paus.
Fine, fuck you then!
  maandag 15 september 2014 @ 11:28:17 #214
116015 SicSicSics
pi_144544847
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 18:37 schreef gynaika het volgende:
De Bijbel moet volgens mij ook niet verbonden worden met een instituut.
Dat is moeilijk, want hij is geschreven voor en door dat instituut.
quote:
Een ieder kan voor zich de Bijbel bestuderen.
Dankzij de reformatie; de Katholieken wilden dat helemaal niet. De bijbel was voor de geestelijken en die konden uitleggen aan het volk wat er bedoeld werd. Zelf de bijbel lezen was (en moest zijn) onmogelijk.
quote:
De waardevolle inhoud ervan geeft een duidelijke kijk op datgene wat nu in de wereld allemaal gaande is.
Wat? :o 'waardevolle inhoud' !?! :')
Fine, fuck you then!
pi_144548597
quote:
6s.gif Op maandag 15 september 2014 11:28 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is moeilijk, want hij is geschreven voor en door dat instituut.

Dat Is te simpel voorgesteld. De Bijbel is door God geïnspireerd en op schrift gesteld door verschillende personen die God daarvoor verkoos. En dat waren geen katholieken.

[..]

Dankzij de reformatie; de Katholieken wilden dat helemaal niet. De bijbel was voor de geestelijken en die konden uitleggen aan het volk wat er bedoeld werd. Zelf de bijbel lezen was (en moest zijn) onmogelijk.

Dat hebben de katholieken/het vaticaan ervan gemaakt. Macht willen hebben over de mensheid. Maar God zelf dacht daar anders over. Vandaar de latere ontwikkelingen, reformatie en aansluitend verdere mogelijkheden tot eigen keuzes en het zelf kunnen aanschaffen van een Bijbel.

[..]

Wat? :o 'waardevolle inhoud' !?! :')
Ja, het is een gids voor het leven en bevat Gods plan voor de gehele mensheid.
pi_144548666
Ging iets verkeerd bij de vorige reactie maar ik hoop dat het te volgen is.
  maandag 15 september 2014 @ 14:02:19 #217
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144548734
quote:
6s.gif Op maandag 15 september 2014 11:25 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Absoluut niet waar ook. :D Kloosters en kerken waren juist plekken waar wetenschap mogelijk was en aangemoedigd werd.
De (hoge) middeleeuwen zijn kenmerkend voor culturele en economische groei, mede mogelijk gemaakt door de (Christelijke) Keizer en de Paus.
Juist andersom, veel mensen die zich met de wetenschap bezig hielden werden juist slecht afgebeeld en kregen veel kritiek en konden op de brandstapel gegooid worden, De kennis van de mens had al op een veel hogere lat kunnen liggen, als het geloof en de wetenschap niet constant met elkaar overhoop lag.

Pas in de laaste 2 eeuwen ging de Kerk er wat gemakkelijker mee om met de wetenschap!
  maandag 15 september 2014 @ 14:03:53 #218
116015 SicSicSics
pi_144548778
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 13:57 schreef gynaika het volgende:
Ja, het is een gids voor het leven en bevat Gods plan voor de gehele mensheid.
Er staat 99,9% waardeloze rommel in. :) En gods plannen voor de gehele mensheid zijn alleen van belang als je in die god geloofd.
Fine, fuck you then!
  maandag 15 september 2014 @ 14:21:05 #219
116015 SicSicSics
pi_144549338
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:02 schreef theguyver het volgende:
Juist andersom, veel mensen die zich met de wetenschap bezig hielden werden juist slecht afgebeeld en kregen veel kritiek en konden op de brandstapel gegooid worden, De kennis van de mens had al op een veel hogere lat kunnen liggen, als het geloof en de wetenschap niet constant met elkaar overhoop lag.
Niet waar. :) Kloosters waren plekken waar men kon leren en hadden een heel duidelijke en bepalende culturele sleutelfunctie. Schrijven, rekenen en een gemeenschappelijke taal (Latijn, voor bijna geheel Europa) werden op kloosters door oblaten geleerd. Zeker in de vroege en hoge middeleeuwen was het klooster het kenniscentrum.

In het begin lag het vooral aan bij geneeskunde, landbouw en zijn ze er eigenhandig (:7 ) verantwoordelijk voor dat wij nu nog over oude kennis (Romeinse en Griekse) beschikken. Door het overschrijven van boeken is er een hoop bewaard gebleven. Veelal geroofde kennis uit het (verre) Oosten is in de kloosters geanalyseerd en bewaard... Later ook nog; denk hierbij aan Gregor Mendel bijvoorbeeld.

quote:
Pas in de laaste 2 eeuwen ging de Kerk er wat gemakkelijker mee om met de wetenschap!
Het is nog steeds een wat scheve verhouding. Maar dat wij de 'donkere eeuwen' aan de kerk te danken zouden hebben is een fabeltje.
Fine, fuck you then!
pi_144552146
En waar haal jij deze kennis vandaan SicSicSics? ( Als ik vragen mag )

Naar mijn weten zijn er ook genoeg voorbeelden dat het geloof de wetenschap heeft tegengewerkt.
pi_144552246
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 22:26 schreef meth1745 het volgende:
De oorlog is reeds bezig, en begon in maart:
Pravda :

[..]

http://english.pravda.ru/(...)8-third_world_war-0/
Inderdaad een club topexperts lol.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  maandag 15 september 2014 @ 15:54:26 #222
116015 SicSicSics
pi_144552617
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:41 schreef schommelstoel het volgende:
En waar haal jij deze kennis vandaan SicSicSics? ( Als ik vragen mag )
Dat mag :Y en lezen.

Lezen en lezen en lezen :D (historische) romans, comedy, fantasy, veul. Maar ook bezoekjes aan kloosters over heel Europa hebben geholpen. Een beetje interesse tonen in hoe de wereld eruit zag.

Dit is wel een aardige:
http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=false

De monniken waren eigenlijk de enige geschoolde mensen in de middeleeuwen, ongeveer alles wat we weten van die tijd, is door hen geschreven. Dat waren ook de enige die daar tijd voor hadden. Alle grote universiteiten zijn overblijfselen van klooster scholen.
quote:
Naar mijn weten zijn er ook genoeg voorbeelden dat het geloof de wetenschap heeft tegengewerkt.
Dat is een beetje een mythe die iedereen (graag) geloofd.
Fine, fuck you then!
pi_144552912
quote:
6s.gif Op maandag 15 september 2014 15:54 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat mag :Y en lezen.

Lezen en lezen en lezen :D (historische) romans, comedy, fantasy, veul. Maar ook bezoekjes aan kloosters over heel Europa hebben geholpen. Een beetje interesse tonen in hoe de wereld eruit zag.

Dit is wel een aardige:
http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=false

De monniken waren eigenlijk de enige geschoolde mensen in de middeleeuwen, ongeveer alles wat we weten van die tijd, is door hen geschreven. Dat waren ook de enige die daar tijd voor hadden. Alle grote universiteiten zijn overblijfselen van klooster scholen.

[..]

Dat is een beetje een mythe die iedereen (graag) geloofd.
Ik zal de link later even bekijken :)

Ik was al wel bekent met het feit dat je vroeger eigenlijk scholing alleen maar kon krijgen in een klooster. :)

Heb alleen een beetje het gevoel dat ze jou een beetje hebben omgepraat, natuurlijk zal een gelovige zeggen dat dat vaak een fabeltje is.
Het is de vraag hoe en wat voor scholing ze gaven over bepaalde onderwerpen.

Alleen al het feit over dat de aarde niet plat is en dat de aarde niet in het centrum ligt was al een heel gevoelig punt waarvan ze vanuit het geloof/kerk niets van wilden weten.

Als ik met een gelovige praat zal hij zeker proberen zijn straatje schoon en mooi te houden, ik ben bang dat je iets te veel van de eenzijdige boeken hebt gelezen dan.
Kan er naast zitten natuurlijk, maar geloof heeft de neiging om zichzelf altijd in te dekken ; )
  maandag 15 september 2014 @ 16:13:47 #224
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144553337
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:00 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ik was al wel bekent met het feit dat je vroeger eigenlijk scholing alleen maar kon krijgen in een klooster. :)

Heb alleen een beetje het gevoel dat ze jou een beetje hebben omgepraat, natuurlijk zal een gelovige zeggen dat dat vaak een fabeltje is.

Alleen al het feit over dat de aarde niet plat is en dat de aarde niet in het centrum ligt was al een heel gevoelig punt waarvan ze vanuit het geloof/kerk niets van wilden weten.

Als ik met een gelovige praat zal hij zeker proberen zijn straatje schoon en mooi te houden, ik ben bang dat je iets te veel van de eenzijdige boeken hebt gelezen dan.
Kan er naast zitten natuurlijk, maar geloof heeft de neiging om zichzelf altijd in te dekken ; )
Exact pas in de laatste 200 jaar schommelde de Kerk toch meer richting wetenschap daarvoor was veel taboe en kon je als ketter ( weet het woord even niet) veroordeeld worden en erge straffen krijgen!
  maandag 15 september 2014 @ 16:19:14 #225
116015 SicSicSics
pi_144553532
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:00 schreef schommelstoel het volgende:

De link is een heel kort voorbeeldje naar wat monniken nou deden in het Klooster. :) Monniken waren echt de enige die opleidingen kregen/ gaven. Ook calculus, astrologie, medicijnen e.d.

quote:
Ik ben geen gelovige. En omgepraat zou ik het niet noemen, maar dat zou iedereen zeggen die is omgepraat.

Natuurlijk was alles gebaseerd op en draaide alles om 'geloof' en christus. Dat was daarvoor alleen niet anders. De Pikten, de Kelten, de Germanen, de Vikingen allen hadden een leven ingericht om hun geloof. Logisch ook. ;)
quote:
Dat de aarde rond was, waren ze bij Pythagoras (+- 500 v Chr.) al over eens. Ook het grootste gedeelte van de (christelijke) kerk had daar absoluut geen moeite mee/ was het daar over eens.

Heliocentrisme was wel een gevoelig punt, maar weer bij een deel van de kerk. Copernicus en Galileo waren (zeer waarschijnlijk) ook gelovig. Galileo had in ieder geval de bijbel gelezen en had er voldoende verstand van om hetzelfde standpunt als Augustinian aan te nemen. Dat de bijbel niet altijd letterlijk hoefde te zijn.

Edit: En even op de google tour, uit interesse. Copernicus was óók een katholiek geschoolde geestelijke.
quote:
Iedereen probeert zijn eigen straatje schoon te vegen ;) en we hebben het hier inderdaad (nogmaals) over kennis doorgegeven door de kerk zelf. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door SicSicSics op 15-09-2014 16:45:50 ]
Fine, fuck you then!
  maandag 15 september 2014 @ 16:27:01 #226
116015 SicSicSics
pi_144553778
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:13 schreef theguyver het volgende:
Exact pas in de laatste 200 jaar schommelde de Kerk toch meer richting wetenschap daarvoor was veel taboe en kon je als ketter ( weet het woord even niet) veroordeeld worden en erge straffen krijgen!
Even heel flauw doen; Ketter komt van Kathaar. Of in ieder geval uit die tijd. Dat was in de 12de/ 13de eeuw. :D

Daarvoor had je dus nog geen ketters, maar wel christendom :7
Fine, fuck you then!
  maandag 15 september 2014 @ 16:31:51 #227
116015 SicSicSics
pi_144553911
Tevens werden de meeste ketters ofwel onterecht, ofwel vanwege hun kritiek op de kerk verbrand. Niet omdat ze een andere wereldvisie hadden. De misdaad ketterij was (hoofdzakelijk) politiek van aard. Dun gesluierd met een laag 'ongelovige' ;)

Maar goed; de derde wereld oorlog :D gezellig! *O*
Fine, fuck you then!
pi_144554485
Oke oke, ik zie het, je spreekt gelukkig niet zomaar wat uit :)
Ik zou wel eens een lijstje willen zien met waar de kerk makkelijk en of moeilijk over doet.

Een docu puur over wat de kerk niet wou dat de 'gewone' mens kreeg te weten, of over het feit dat nieuwe ontwikkelingen niet veilig voor het bestaan van de kerk waren.

*volgens mij dwaalt dit zo wel wat af van het topic onderwerp* :@
  woensdag 17 september 2014 @ 00:32:07 #229
52357 Lambiekje
pi_144611704
-weg -

[ Bericht 98% gewijzigd door Lavenderr op 17-09-2014 10:43:27 ]
pi_144613496
Er komt geen derde wereldoorlog maken jullie maar geen zorgen.....waar rijkdom is ...voeren ze geen oorlog...aangezien rijkdom in atoombomhebbende landen is =geen wo3
  woensdag 17 september 2014 @ 07:59:01 #231
235357 TitusPullo
pi_144613863
quote:
Dat het Nederlands onderwijs zo'n minkukel als jij heeft voortgebracht is wel het beste bewijs dat we aan het afglijden zijn.

[ Bericht 35% gewijzigd door Lavenderr op 17-09-2014 10:43:46 ]
  woensdag 17 september 2014 @ 13:12:38 #232
52357 Lambiekje
pi_144620909
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 00:32 schreef Lambiekje het volgende:
-weg -
krijg nou wat.

Rise of the Censuurnazis.

Begrijpen wat er in de wereld gebeurd mag niet ontmanteld wordt. Vooral de bevolking dom en achterlijk houden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lambiekje op 17-09-2014 13:21:52 ]
  woensdag 17 september 2014 @ 15:04:24 #233
242879 Onnoman
The On And Only
pi_144624636
Wat is het doel van het menselijk leven?
kan iemand daar eens antwoord op geven?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  woensdag 17 september 2014 @ 15:18:41 #234
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144625157
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:04 schreef Onnoman het volgende:
Wat is het doel van het menselijk leven?
kan iemand daar eens antwoord op geven?
42 ;)
  woensdag 17 september 2014 @ 15:23:19 #235
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144625308
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 16:55 schreef schommelstoel het volgende:
Oke oke, ik zie het, je spreekt gelukkig niet zomaar wat uit :)
Ik zou wel eens een lijstje willen zien met waar de kerk makkelijk en of moeilijk over doet.

Een docu puur over wat de kerk niet wou dat de 'gewone' mens kreeg te weten, of over het feit dat nieuwe ontwikkelingen niet veilig voor het bestaan van de kerk waren.

*volgens mij dwaalt dit zo wel wat af van het topic onderwerp* :@
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschappelijke_revolutie

Het ging stukje bij beetje hier info.

oke een POL lijkt me wel even een goed idee.
Poll: wanneer breekt WW3 uit
binnen 1 jaar
binnen 10 jaar
binnen 25 jaar
binnen 50 jaar
langer dan 50 jaar
nooit
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_144625594
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:18 schreef theguyver het volgende:

[..]

42 ;)
Here's a frood who knows where his towel is!.
pi_144627936
Waarom zit 350 jaar niet in de poll?
  woensdag 17 september 2014 @ 18:12:58 #238
235357 TitusPullo
pi_144631228
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 13:12 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

krijg nou wat.

Rise of the Censuurnazis.

Begrijpen wat er in de wereld gebeurd mag niet ontmanteld wordt. Vooral de bevolking dom en achterlijk houden.
Lambiekje, je kunt niet eerherstel voor Hitler bepleiten om daarna mensen voor nazi uit te maken.
  woensdag 17 september 2014 @ 19:48:06 #239
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144634194
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:35 schreef b4kl4p het volgende:
jawel langer dan 50 jaar maar hoezo?
pi_144688506
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 16:35 schreef b4kl4p het volgende:
Denk je echt dat het nog zo lang gaat duren? Of is de wens de vader van de gedachte?
  vrijdag 26 september 2014 @ 00:40:07 #241
52357 Lambiekje
pi_144913395
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:02:18 #242
116015 SicSicSics
pi_144918629
Zit je nou MSM te posten Lambiek? :D Eentje die ook nog eens redelijk kritisch is richting de domheid van de Amerikaanse buitenland politiek; terwijl BNW ons meestal wil doen geloven dat ze (Amerika) alle touwtjes strak in handen hebben en regie voeren op alle belangrijke en nieuwswaardige gebeurtenissen.

Wat is nu jouw boodschap hier? :)
Fine, fuck you then!
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:08:21 #243
52357 Lambiekje
pi_144918786
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:02 schreef SicSicSics het volgende:
Zit je nou MSM te posten Lambiek? :D Eentje die ook nog eens redelijk kritisch is richting de domheid van de Amerikaanse buitenland politiek; terwijl BNW ons meestal wil doen geloven dat ze (Amerika) alle touwtjes strak in handen hebben en regie voeren op alle belangrijke en nieuwswaardige gebeurtenissen.

Wat is nu jouw boodschap hier? :)
ONDERZOEK. En kieper alles wat je denkt te weten overboord en herevalueer alles stuk voor stuk.

Amerika heeft het masker van de touwtjes. Maar besef wel dat LondonCity Amerika 'bezit' en aanstuurt.
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:20:10 #244
116015 SicSicSics
pi_144919124
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:08 schreef Lambiekje het volgende:
ONDERZOEK. En kieper alles wat je denkt te weten overboord en herevalueer alles stuk voor stuk.
Alles!?! :)
quote:
Amerika heeft het masker van de touwtjes. Maar besef wel dat LondonCity Amerika 'bezit' en aanstuurt.
Dus Amerika doet alsof ze niet alle touwtjes in handen hebben (ze doen bijvoorbeeld alsof ze niets weten van ISIS, van MH17 etc.) terwijl ze alles op de achtergrond precies zo plannen. Dit met het doel om WO3 te veroorzaken, waarin ze eigenlijk weer jammerlijk falen, want;
a) er is nog steeds geen WO3
b) het MO is een zooitje. Alle goed geplande acties en getrainde rebellen volgen opeens hun eigen agenda zijn boos op elkaar en op Amerika en, al naar gelang wie je gelooft, bestaan eigenlijk niet of zijn alleen maar pionnen van Israël en de VS.
c) het neerhalen van MH17 en verstoppen (?) van MH370 heeft ook nog steeds geen WO3 veroorzaakt

Terwijl ondertussen Amerika aangestuurd wordt door LondonCity... Ik vind het een ingewikkeld verhaal.
Fine, fuck you then!
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:57:23 #245
52357 Lambiekje
pi_144920319
quote:
What appears to be a humanitarian mission coming from the US is beginning to look a lot like a military takeover with the threat of potential vaccination and drug experimentation on West Africans. President Obama is ordering 3,000 US troops to the Ebola-afflicted region in Monrovia, Liberia. Seventeen treatments centers are set to be erected, housing around 100 beds apiece. The real question here is: "Why is the military being used?"

Soldiers take orders and are trained to use force when needed. What a perfect opportunity to test out experimental vaccines and drugs on desperate Africans who may now be forced to comply with military medical authorities under martial law conditions. If the situation escalates, West African people aren't going to feel too comfortable watching the US military take over martial law duty on their land. In any event, the presence of 3,000 soldiers may bring suspicions among the African villagers.
http://www.naturalnews.co(...)experimentation.html
http://jonrappoport.wordp(...)ulation-experiments/
pi_144920523
quote:
Wanneer gaan we nu iets merken van die depopulatie agenda? Je roept al 10 jaar dat die agenda er is met als enige onderbouwing enge christelijk fundamentalistische bronnen en de populatie explosie lijkt nog niet echt af te nemen.
  vrijdag 26 september 2014 @ 12:07:25 #247
116015 SicSicSics
pi_144920626
Komt nog eens bij dat het verspreiden van dat soort informatie er juist voor zorgt dat er extra doden vallen, dat dokteren niet meer veilig zijn, dat ziekenhuizen aangevallen worden en dat mensen thuisblijven om te sterven (om uiteindelijk op straat geflikkerd te worden door bange familie).
Fine, fuck you then!
  vrijdag 26 september 2014 @ 12:09:53 #248
116015 SicSicSics
pi_144920700
Moet dit niet in het Ebola topic trouwens :D of is dit ook een voorbode van WO3.

En wanneer komt er een rectificatie inderdaad? Als WO3 niet begonnen is vóór 31 december? :7
Fine, fuck you then!
pi_144921511
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:09 schreef SicSicSics het volgende:

En wanneer komt er een rectificatie inderdaad? Als WO3 niet begonnen is vóór 31 december? :7
Niet natuurlijk, dan word gewoon de datum weer een keertje aangepast, zo gaat het namelijk al zeker 30 jaar met dit soort verhalen. Niet dat Lambiekje dat ooit zal begrijpen.
pi_144921672
quote:
Moet dit niet in het Ebola topic trouwens :D of is dit ook een voorbode van WO3.

Ja eigenlijk wel.
  vrijdag 26 september 2014 @ 13:10:56 #251
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144922264
quote:

Als ik mijn POL er bij pak verwachten de meesten het al best snel :{
  vrijdag 26 september 2014 @ 13:26:40 #252
116015 SicSicSics
pi_144922696
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:10 schreef theguyver het volgende:
Als ik mijn POL er bij pak verwachten de meesten het al best snel :{
En daarna een rectificatie!? :D

De term NWO is trouwens al redelijk oud. Werd (in moderne tijd) waarschijnlijk door Cecil Rhodes geïntroduceerd. Imperialistisch Brits van origine. Een voorstel om het Britse Keizerrijk en Amerika samen te voegen en de wereld samen te regeren. Ver voor de eerste wereld oorlog :D

Nu. Zo'n kleine 120 jaar later, zijn ze nog geen stap dichterbij :D Al die machtige families met al het geld van de wereld?..
Fine, fuck you then!
  vrijdag 26 september 2014 @ 13:33:18 #253
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144922842
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:26 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En daarna een rectificatie!? :D

De term NWO is trouwens al redelijk oud. Werd (in moderne tijd) waarschijnlijk door Cecil Rhodes geïntroduceerd. Imperialistisch Brits van origine. Een voorstel om het Britse Keizerrijk en Amerika samen te voegen en de wereld samen te regeren. Ver voor de eerste wereld oorlog :D

Nu. Zo'n kleine 120 jaar later, zijn ze nog geen stap dichterbij :D Al die machtige families met al het geld van de wereld?..
Als ze nou gewoon eens ipv een datum of een tijd het volgende aangeven, valt het gewoon niet door de mand elke keer.

1 woord is veel makkelijker.
pi_144927510
Ja jongens.

Gaat IS dan eindelijk voor de derde wereldoorlog zorgen?
Groot fan van User Wotte
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:44:39 #255
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144931638
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 16:23 schreef Tjacka het volgende:
Ja jongens.

Gaat IS dan eindelijk voor de derde wereldoorlog zorgen?
Meh... als ze goed organiseren en ook veel meer (nu gebeurt het al hoor) buiten syrie en Irak actief zijn, in europese landen en het hele midden oosten veroveren, dan... misschien... als de pleuris uit breekt zal het eerder zijn tussen west en oost gok ik.

wat denk jij Tjacka?
pi_144936927
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:44 schreef theguyver het volgende:

[..]

Meh... als ze goed organiseren en ook veel meer (nu gebeurt het al hoor) buiten syrie en Irak actief zijn, in europese landen en het hele midden oosten veroveren, dan... misschien... als de pleuris uit breekt zal het eerder zijn tussen west en oost gok ik.

wat denk jij Tjacka?
Ik denk het niet. Ze kunnen de veiligheid in de maatschappij flink verstoren maar tot een wereldoorlog gaat het echt niet komen. Daar is de USA veel te machtig voor. Ik denk zelf dat ISIS op het hoogtepunt is en dat komt voor de val.
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 27 september 2014 @ 13:38:34 #257
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_144953569
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:09 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Ze kunnen de veiligheid in de maatschappij flink verstoren maar tot een wereldoorlog gaat het echt niet komen. Daar is de USA veel te machtig voor. Ik denk zelf dat ISIS op het hoogtepunt is en dat komt voor de val.
Dat zou heel goed kunnen, word anders als de overige landen alsnog de IS gaan steunen, bijvoorbeeld als er erg veel burger slachtoffers gaan vallen, zo stabiel is de coalitie niet.

mja het is een als he...
pi_144970382
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 13:38 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen, word anders als de overige landen alsnog de IS gaan steunen, bijvoorbeeld als er erg veel burger slachtoffers gaan vallen, zo stabiel is de coalitie niet.

mja het is een als he...
Daar zijn ze te extremistisch voor denk ik. Zo lang Amerika olie nodig heeft en de verkopers hun. Zou IS nooit tot grote sucessen gaab komen.
Groot fan van User Wotte
pi_144971854
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 00:03 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Daar zijn ze te extremistisch voor denk ik. Zo lang Amerika olie nodig heeft en de verkopers hun. Zou IS nooit tot grote sucessen gaab komen.
Dat denk ik ook.
pi_144972174
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 00:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
Nee joh, ze worden steeds groter en bloeddorstiger... Dit zijn burgers die in Syrië protesteren tegen de bombardementen:

En die kloppen straks op de poorten van Europa. Iedere bom maakt ze extremer.
pi_144972378
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 01:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee joh, ze worden steeds groter en bloeddorstiger... Dit zijn burgers die in Syrië protesteren tegen de bombardementen:

[ afbeelding ]

En die kloppen straks op de poorten van Europa. Iedere bom maakt ze extremer.
Denk je dat echt? Al merk ik wel dat er bij een hoop marrokaantjes bij ons in de maatschappij een soort haat-liefde beginnen te ontstaan met is.
Groot fan van User Wotte
pi_144972405
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 01:10 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Denk je dat echt? Al merk ik wel dat er bij een hoop marrokaantjes bij ons in de maatschappij een soort haat-liefde beginnen te ontstaan met is.
De regio daar radicaliseert in rap tempo. Maar nee, zo erg als ik het schets zal het hopelijk niet zijn.
  zondag 28 september 2014 @ 01:21:58 #263
104871 remlof
Europees federalist
pi_144972594
Dit zijn alle landen die in oorlog waren tijdens WO2, alleen de grijze waren dat niet:

Als een land als Nederland nu in staat van oorlog is vraag ik me af hoeveel het er nu zijn.
pi_144976821
quote:
7s.gif Op zondag 28 september 2014 01:21 schreef remlof het volgende:
Dit zijn alle landen die in oorlog waren tijdens WO2, alleen de grijze waren dat niet:

[ afbeelding ]

Als een land als Nederland nu in staat van oorlog is vraag ik me af hoeveel het er nu zijn.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Groot fan van User Wotte
  zondag 28 september 2014 @ 23:41:15 #265
52357 Lambiekje
pi_145005478
pi_145009923
quote:
Pfff wat een propaganda.
  maandag 29 september 2014 @ 09:57:38 #267
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_145010485
US-led coalition against ISIL: Front for regime change

http://www.presstv.ir/det(...)t-for-regime-change/

quote:
Listening to American and British leaders this week one would think that Barack Obama and David Cameron are knights in shining armor on an epic crusade to defeat global evil.

Of course, that is exactly what Washington and London are trying to inculcate in popular perception – that the US and Britain are the saviors of the world leading a military campaign to destroy the extremist network known as so-called Islamic State (IS, or ISIL/ISIS).

This is a massive public relations scam to burnish the image of America and Britain – the two countries that, rightly, are most associated with illegal war making over the past decade, from Afghanistan (2001), Iraq (2003) and Libya (2011) to ongoing deadly drone warfare in Yemen, Pakistan and Somalia. Between them, Washington and London are responsible for the deaths of more than 1.5 million people over the past 13 years.
pi_145011335
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:09 schreef Tjacka het volgende:

De veiligheid in de maatschappij flink verstoren ?
Wat gaat er gebeuren als moslims in het westen gaan meedoen en aanslagen beginnen plegen ?
Je hebt er wsl meer dan je denkt die sympathiseren met IS maar bijv niet naar Syrie kunnen gaan, maar wel 100% achter de zaak staan.
En wat gaan westerlingen dan doen ? Alweer bepamperen en toedekken met de mantel der liefde ? Wat als westerlingen het kotsbeu worden en bijv moskeeën platbranden ? Een conflict kan snel uit de hand lopen zo ...

En als IS op haar hoogtepunt is voor haar val zou het wel nog extremer kunnen worden eens ze dat beseffen ...
pi_145011588
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:57 schreef Summers het volgende:

[..]

Wat verstaat deze bron of jijzelf eigenlijk onder een "illegale oorlog"? Afghanistan was dat politiek gezien namelijk niet, als het bijvoorbeeld aan de VN had gelegen was daar al eerder ingegrepen, de VS wou dat nog niet een half jaar voor 9/11.

Complotdenkers vergeten wel vaker de gebeurtenissen voor 9/11 in 2001 waarin de VS een nogal isolationistische koers vaarde, kijk maar naar hoe ze reageerde op het vliegtuigongeluk in China.
  maandag 29 september 2014 @ 10:47:51 #270
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145011796
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat verstaat deze bron of jijzelf eigenlijk onder een "illegale oorlog"? Afghanistan was dat politiek gezien namelijk niet, als het bijvoorbeeld aan de VN had gelegen was daar al eerder ingegrepen, de VS wou dat nog niet een half jaar voor 9/11.

Complotdenkers vergeten wel vaker de gebeurtenissen voor 9/11 in 2001 waarin de VS een nogal isolationistische koers vaarde, kijk maar naar hoe ze reageerde op het vliegtuigongeluk in China.
Heb je linkje naar een paar van deze voorbeeldjes Chewie?
pi_145012539
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 10:47 schreef theguyver het volgende:

[..]

Heb je linkje naar een paar van deze voorbeeldjes Chewie?
Hainan vliegtuig incident
http://en.wikipedia.org/wiki/Hainan_Island_incident

Timeline Taliban
http://www.aljazeera.com/news/asia/2009/03/2009389217640837.html

Over uitlever verzoeken Bin Laden voor 9/11
https://www.globalpolicy.(...)sanctions/41442.html

Beetje moeite om de reactie van de VS te vinden na aanleiding van deze boeddhistische beelden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2014 11:11:56 ]
  maandag 29 september 2014 @ 11:18:48 #272
52357 Lambiekje
pi_145012762
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Pfff wat een propaganda.
.. wat is de propaganda in jouw beleving
pi_145013298
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

De veiligheid in de maatschappij flink verstoren ?
Wat gaat er gebeuren als moslims in het westen gaan meedoen en aanslagen beginnen plegen ?
Je hebt er wsl meer dan je denkt die sympathiseren met IS maar bijv niet naar Syrie kunnen gaan, maar wel 100% achter de zaak staan.
En wat gaan westerlingen dan doen ? Alweer bepamperen en toedekken met de mantel der liefde ? Wat als westerlingen het kotsbeu worden en bijv moskeeën platbranden ? Een conflict kan snel uit de hand lopen zo ...

En als IS op haar hoogtepunt is voor haar val zou het wel nog extremer kunnen worden eens ze dat beseffen ...
Een kat in het nauw inderdaad.
  maandag 29 september 2014 @ 12:10:08 #274
116015 SicSicSics
pi_145014412
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 11:18 schreef Lambiekje het volgende:
.. wat is de propaganda in jouw beleving
1 voorbeeld; totally random

Hij zegt op 17:25 dat Oekraine 'bedreigd' wordt met economische sancties als ze de rebellen niet neerslaan.

quote:
Explicitly warns the ukrainian government could be in danger if they are not able to 'put down' the uprising in Eastern Ukraine.
Met een plaatje erbij van dit nieuwsbericht:
http://www.cnbc.com/id/101631226#.

Lees nu het nieuwsbericht zelf eens. Hoe groot is de sprong van het bericht, naar de conclusie of statement van die kerel uit het filmpje?

Volgens mij is die sprong te groot om te maken zonder een Hollywood studio en een paar kabels. :7
Fine, fuck you then!
  maandag 29 september 2014 @ 16:27:34 #275
52357 Lambiekje
pi_145023329
  maandag 29 september 2014 @ 17:04:22 #276
116015 SicSicSics
pi_145024556
Cross Post:
quote:
Het is keer op keer redelijk gemakkelijk aan te tonen dat de websites waar dit soort verhalen meestal vandaan komen het niet zo nauw nemen met (juiste en volledige) bronvermelding, dat ze graag wat losse quotes zonder context bij een verhaal zetten om het wat kracht bij te zetten en dat er vaak woorden toegevoegd worden, of aannames gedaan worden, gebaseerd op deze misquotes of eerdere aannames.
In het tweede blokje (toevallig eentje die ik snel terug kon vinden) stond de volgende quote:
quote:
Both of them (Brzezinski en Kagan) also cited, in writing, the need for a "new Pearl Harbor" to rally public support for their ambitious foreign policy objectives.
Wat de man (Kagan) schreef was:
quote:
Further, the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event – like a new Pearl Harbor.
Wat hij dus zegt is:
Zonder een catastrofe als Pearl Harbor, duurt het proces van verandering en aanpassing lang.

Hij zegt niet:
We hebben een nieuwe Pearl Harbor nodig.

Hier het rapport trouwens, als je geïnteresseerd bent:
http://www.webcitation.org/5e3est5lT

Tevens telt het rapport 90 fucking pagina's. Waarom alleen de referentie naar Pearl Harbor eruit halen en ombuigen? Er staat veel 'engere' shit in, waar niets over gezegd wordt :D

[ Bericht 2% gewijzigd door SicSicSics op 29-09-2014 17:11:16 ]
Fine, fuck you then!
  maandag 29 september 2014 @ 17:15:47 #277
104871 remlof
Europees federalist
  maandag 29 september 2014 @ 17:47:59 #278
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145025751
BNW / WW3 (World War Three)

Er is volgens mij een oudere voorspelling maar die kan ik zo even niet vinden.

Oh nog een jaartje en dan is er trouwens geen contant geld meer volgens dit topic:

BNW / Cashloze wereld >> Rampzalig
  maandag 29 september 2014 @ 17:56:21 #279
235357 TitusPullo
pi_145025994
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 09:57 schreef Summers het volgende:

[..]

Kijk, Summers is zo verlicht dat ze Iraanse propaganda verspreidt.
pi_145026079
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 17:56 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Kijk, Summers is zo verlicht dat ze Iraanse propaganda verspreidt.
Verlicht of verdwaald . Dit past helemaal hier: BNW / Propaganda en deceptie in de massamedia #4 en in posts!
pi_145030989
quote:

Robots Asscher is al bezig ze te maken.
  maandag 29 september 2014 @ 20:25:36 #282
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145031028
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 20:24 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Robots Asscher is al bezig ze te maken.
:')2
pi_145031113
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 20:25 schreef Erasmo het volgende:

[..]

:')2
Nou de VS is letterlijk bezig met zelfdenkende straaljagers of denk je dat landen zoals Noord Korea dat op lange termijn niet kunnen?
Zit een heel groot gevaar in die zelfdenkende robots als je die ook nog bewapend.
  maandag 29 september 2014 @ 20:28:55 #284
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145031142
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 20:27 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nou de VS is letterlijk bezig met zelfdenkende straaljagers of denk je dat landen zoals Noord Korea dat op lange termijn niet kunnen?
Zit een heel groot gevaar in die zelfdenkende robots als je die ook nog bewapend.
Knappe man die Asscher dat hij ze nu al in elkaar aan het klussen is.
pi_145031240
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 20:28 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Knappe man die Asscher dat hij ze nu al in elkaar aan het klussen is.
Nee ik bedoel het anders hij zei dat hij wil dat in principe alle MBO-ers dus meer dan 50% van ons land moet gaat werken aan of met deze technologie hij ziet daar de toekomst in.
Daar zitten natuurlijk gevaren in we geven letterlijk de macht op aan machines die ooit wel eens niet zo mens gezind worden en dit van nature al niet zijn....
pi_145032209
Nogal logisch gezien machines uberhaupt niet 'gezind' zijn. Je moet menselijke constructies niet toepassen op AI varianten.
Conscience do cost.
  maandag 29 september 2014 @ 21:15:24 #287
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145033255
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 20:27 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Noord Korea moet het vooral hebben van oude sovjet materiaal en een enorm landleger, technologisch lopen ze heel erg achter.
Kan wel even duren voor dat ze bij zijn maar dan heeft de VS en overige westen allang weer ander nieuwer spul.
pi_145034709
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:15 schreef theguyver het volgende:

[..]

Noord Korea moet het vooral hebben van oude sovjet materiaal en een enorm landleger, technologisch lopen ze heel erg achter.
Kan wel even duren voor dat ze bij zijn maar dan heeft de VS en overige westen allang weer ander nieuwer spul.
De ak-47 blijft even dodelijk voor mensen net zoals een atoombom....
  maandag 29 september 2014 @ 21:54:31 #289
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145034979
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:48 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

True maar als je dood gedroned word heb je nog weinig aan die AK47 ;)
  maandag 29 september 2014 @ 21:56:37 #290
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145035086
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:48 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

BTW wel een appart feitje, de AK 47 is het dodelijkste wapen met de meeste slachtoffers op hun naam in de complete geschiedenis, geen ander wapen heeft zoveel slachtoffers gemaakt.
pi_145036376
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:56 schreef theguyver het volgende:

[..]

BTW wel een appart feitje, de AK 47 is het dodelijkste wapen met de meeste slachtoffers op hun naam in de complete geschiedenis, geen ander wapen heeft zoveel slachtoffers gemaakt.
Ja dat is omdat een AK 47 wat meer in het rond schiet, een M4 bijvoorbeeld is een precisie wapen dat heeft dat minder.
pi_145036532
Ik denk eerder dat het komt doordat een substantieel deel van de wereld zo'n ding in huis heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2014 22:28:19 ]
pi_145036855
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:54 schreef theguyver het volgende:

[..]

True maar als je dood gedroned word heb je nog weinig aan die AK47 ;)
Ja maar die drones zijn behoorlijk low tech over een tijdje.
En dan nog denk je dat die allemaal achter blijven als die technologie zo goedkoop word?
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:24 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ja dat is omdat een AK 47 wat meer in het rond schiet, een M4 bijvoorbeeld is een precisie wapen dat heeft dat minder.
Dat en omdat het het meest gebruikte wapen is.
  maandag 29 september 2014 @ 22:40:20 #294
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145037066
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:24 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Nee niet echt semi autoatisch wapen, goedkoop door grote oplage, onderdelen makkelijk te vervangen door simpelheid, ook als deze zeike nat is te kunnen gebruiken, ding loopt vrijwel niet vast en ding is nog betrouwbaarder dan een nokia 3310!!

quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik denk eerder dat het komt doordat een substantieel deel van de wereld zo'n ding in huis heeft.
En dit natuurlijk, bijna 60 jaar oud kleine updates gehad, maar nog steeds vergelijkbaar met het eerste type!
  maandag 29 september 2014 @ 22:50:36 #295
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145037500
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:35 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ja maar die drones zijn behoorlijk low tech over een tijdje.
En dan nog denk je dat die allemaal achter blijven als die technologie zo goedkoop word?

[..]

Dat en omdat het het meest gebruikte wapen is.
low tech ja alles heeft een houdbaarheids datum.... en goedkoper word het zeker, op afstand bestuurbaar iemand overhoop knallen is toch wel even een verschil is effectiever dan grote afstand een raket op iemand zijn dak laten vallen.
pi_145037655
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:50 schreef theguyver het volgende:

[..]

low tech ja alles heeft een houdbaarheids datum.... en goedkoper word het zeker, op afstand bestuurbaar iemand overhoop knallen is toch wel even een verschil is effectiever dan grote afstand een raket op iemand zijn dak laten vallen.
Noord korea zal het waarschijnlijk wel kunnen betalen hoe vreemd dat ook klinkt.
En rusland en china zou ik nou ook niet echt vertrouwen....

We gaan nu de kant op met robots die mensen automatisch zonder menselijke beslissing kunnen doden en dan hebben we het over straaljagers robot soldaten etc.
Dat ziet er niet goed uit als daaruit je leger bestaat als het ooit eens misgaat met de controle over die robots wat niet zo ondenkbaar is als je nadenkt dat die robots ooit eens zelf kunnen nadenken en slimmer dan ons zijn....

Al met al best een gevaar vind ik.
  maandag 29 september 2014 @ 23:02:02 #297
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_145037983
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 22:54 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Noord korea zal het waarschijnlijk wel kunnen betalen hoe vreemd dat ook klinkt.
En rusland en china zou ik nou ook niet echt vertrouwen....

We gaan nu de kant op met robots die mensen automatisch zonder menselijke beslissing kunnen doden en dan hebben we het over straaljagers robot soldaten etc.
Dat ziet er niet goed uit als daaruit je leger bestaat als het ooit eens misgaat met de controle over die robots wat niet zo ondenkbaar is als je nadenkt dat die robots ooit eens zelf kunnen nadenken en slimmer dan ons zijn....

Al met al best een gevaar vind ik.
Voor je het weet bestaat WW3 niet uit landen maar inderdaad uit mens versus AI ;)
pi_145045063
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 23:02 schreef theguyver het volgende:

[..]

Voor je het weet bestaat WW3 niet uit landen maar inderdaad uit mens versus AI ;)
Inderdaad het is dat al en dat is vreselijk.
De regering werkt vrolijk mee....
pi_145077431
Ik wens dat na de derde wereld oorlog er een harmonie bestaat tussen geweten en handelsgeest. Zodat onze supermarkten en kledingwinkels en restaurants en tankstations, etc., heerlijk gevuld blijven met dezelfde geliefde producten maar dan dat tijdens het voorafgaande productieproces geen betrokken mensen of dierenrechten worden geschonden of dat er met vuil geld of een verborgen agenda wordt gehandeld.

Door consumenten nu al 'algemene voorwaarden' bij aankoop van een product waarin helder wordt verklaard dat de consument zich bewust is van het productieproces en dat hij/zij door de aankoop dat bedrijf steunt te verplichten om te ondertekenen zijn we al een stukje op weg. Links mag zich ondertussen feller inzetten in de politiek.
Het is ook interessant om lichaamsgewicht ter discussie te stellen voor belastingverhoging. Je begeeft je namelijk als burger in een land met een samenleving. Dat houdt in dat waar je lichaamsvet is, een ander persoon of bagage ruimte had kunnen innemen en dat door je omvang dit echter helaas niet meer mogelijk gemaakt kan worden op directe termijn. Maar dat is wel heel erg toekomstmuziek, deze bepaalde denklijn volgend. Misschien na de vierde wereldoorlog (?). Dan moet je voor het verlaten van je huis in een cabine staan waarin wordt gemeten hoeveel massa je inneemt op die dag, anders gaat je deur niet open. Dan krijg je de rekening bij de rest van je belasting, mwuahaha ^O^
fallus de worstkabouter
victory is aars
  woensdag 1 oktober 2014 @ 00:28:22 #300
52357 Lambiekje
pi_145079106
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 23:34 schreef Hallotoch het volgende:
Ik wens dat na de derde wereld oorlog er een harmonie bestaat tussen geweten en handelsgeest. Zodat onze supermarkten en kledingwinkels en restaurants en tankstations, etc., heerlijk gevuld blijven met dezelfde geliefde producten maar dan dat tijdens het voorafgaande productieproces geen betrokken mensen of dierenrechten worden geschonden of dat er met vuil geld of een verborgen agenda wordt gehandeld.
oei. dat is wel erg utopisch gedacht.

quote:
Door consumenten nu al 'algemene voorwaarden' bij aankoop van een product waarin helder wordt verklaard dat de consument zich bewust is van het productieproces en dat hij/zij door de aankoop dat bedrijf steunt te verplichten om te ondertekenen zijn we al een stukje op weg.
zoals betalen voor verwijderingsbijdrage dat het in Ghana op straat beland.

quote:
Links mag zich ondertussen feller inzetten in de politiek.
links/rechts (en geloofs)politiek moet verdwijnen. Hoe het systeem nu is is gewoon ronduit debiel.

Beter zou zijn per grote onderwerpen (onderwijs, defensie, buitenland, gezondheid, verkeer, dierenwelzijn) moet je apart kiezen. Dus onderwijs: d66, buitenland SP, gezondheid SGP enz.

quote:
Het is ook interessant om lichaamsgewicht ter discussie te stellen voor belastingverhoging.
laat de grote bedrijven nu eerst maar gewoon betalen zoals zou moeten. 15 tot 20 miljard per jaar wat misgelopen wordt door doelbewust wanbeleid.Zie Zembla van vorige week.

BTW, accijns en pensioenleeftijd verlaging levert onder aan de streep meer op voor de staatskas.

quote:
Je begeeft je namelijk als burger in een land met een samenleving. Dat houdt in dat waar je lichaamsvet is, een ander persoon of bagage ruimte had kunnen innemen en dat door je omvang dit echter helaas niet meer mogelijk gemaakt kan worden op directe termijn.
is een verkleinglas-bril niet wat voor je. Dat iemand anders een vet veestvarken is heb jij geen last van.

quote:
Maar dat is wel heel erg toekomstmuziek, deze bepaalde denklijn volgend. Misschien na de vierde wereldoorlog (?). Dan moet je voor het verlaten van je huis in een cabine staan waarin wordt gemeten hoeveel massa je inneemt op die dag,
helemaal geen toekomst, denk dat het morgen al ingevoerd kan worden als men zou willen.
Internet of things ?!?

bv schoenen verplichten met weegschaal-functie in zool. noem maar wat.
[quote]
anders gaat je deur niet open. Dan krijg je de rekening bij de rest van je belasting, mwuahaha ^O^
.. ik zou eerder zeggen dat je koelkast niet open gaat.

Zak chips afrekenen bij AH wordt direct doorgezet naar je verzekering.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lambiekje op 01-10-2014 00:38:11 ]
  Moderator woensdag 1 oktober 2014 @ 19:45:50 #301
249559 crew  Lavenderr
pi_145102400
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 23:34 schreef Hallotoch het volgende:

Door consumenten nu al 'algemene voorwaarden' bij aankoop van een product waarin helder wordt verklaard dat de consument zich bewust is van het productieproces en dat hij/zij door de aankoop dat bedrijf steunt te verplichten om te ondertekenen zijn we al een stukje op weg. Links mag zich ondertussen feller inzetten in de politiek.
Het is ook interessant om lichaamsgewicht ter discussie te stellen voor belastingverhoging. Je begeeft je namelijk als burger in een land met een samenleving. Dat houdt in dat waar je lichaamsvet is, een ander persoon of bagage ruimte had kunnen innemen en dat door je omvang dit echter helaas niet meer mogelijk gemaakt kan worden op directe termijn. Maar dat is wel heel erg toekomstmuziek, deze bepaalde denklijn volgend. Misschien na de vierde wereldoorlog (?). Dan moet je voor het verlaten van je huis in een cabine staan waarin wordt gemeten hoeveel massa je inneemt op die dag, anders gaat je deur niet open. Dan krijg je de rekening bij de rest van je belasting, mwuahaha ^O^
Wat een schrikbeeld :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')