Iemand die in God gelooft met daarbij kennis van de Bijbel kun je best wel serieus nemen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:28 schreef ems. het volgende:
Ach, hij gelooft ook in god dus ik neem hem niet zo serieus.
Iemand die in Sauron gelooft met kennis van Lord of the Rings kun je ook best wel serieus nemen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:41 schreef gynaika het volgende:
[..]
Iemand die in God gelooft met daarbij kennis van de Bijbel kun je best wel serieus nemen.
Totaal niet.quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:41 schreef gynaika het volgende:
[..]
Iemand die in God gelooft met daarbij kennis van de Bijbel kun je best wel serieus nemen.
Je moest eens weten hoe veel betrekking dit op jouzelf geeftquote:Op zondag 14 september 2014 08:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Totaal niet.
Als je het echt serieus kennis hebt van de bijbel dan ben je afvallige. Zo niet dan heb je het niet begrepen.
De bijbel is een samenraapsel van de beste 'religie' verhalen die duizenden jaren eerder hebben afgespeeld in eerdere samenlevingen.quote:Op zondag 14 september 2014 08:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe veel betrekking dit op jouzelf geeft
Toegegeven, de gemiddelde reformatorische kan je serieuzer nemen dan een lambiekje
Ik heb het over "iemand" in het algemeen en niet specifiek de paus.quote:Op zondag 14 september 2014 08:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Totaal niet.
Als je het echt serieus kennis hebt van de bijbel dan ben je afvallige. Zo niet dan heb je het niet begrepen.
Oke henkquote:Op zondag 14 september 2014 08:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De bijbel is een samenraapsel van de beste 'religie' verhalen die duizenden jaren eerder hebben afgespeeld in eerdere samenlevingen.
de bijbel is kort door de bocht bullshit. Het jezusverhaal is baarlijke nonsens. Gggggristelijk geloof is 2000 jaar obstructie in ontwikkeling van de mens.
Onjuist.quote:Op zaterdag 13 september 2014 21:41 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik vind het wel interessant wat de paus met zijn uitspraak zou willen bereiken. Als dit inderdaad in de lijn van de voorspellingen ligt klinkt het vreemd dat de paus denkt daar iets tegen te kunnen of zelfs moeten/mogen doen. En als het naar mening van de paus niet in een voorspelling terugkomt is die bijbelkennis verder ook niet zo'n belangrijk aspect van zijn uitspraak.quote:Op zondag 14 september 2014 10:35 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik heb het over "iemand" in het algemeen en niet specifiek de paus.
Het kenmerkende van Bijbel is dat er legio profetieën in beschreven zijn en die zijn al voor een groot gedeelte in vervulling gegaan. Heden ten dage zien wij gebeurtenissen plaatsvinden in de wereld die al voorzegd zijn in de Bijbel, m.a.w. de vervulling van profetieën gaat door.
Ik weet ook niet wat hij ermee denkt te bereiken. Hij is niet meer zo machtig als vroeger de pausen waren. En na al die schandalen heeft de kerk ook aan respect ingeboet.quote:Op zondag 14 september 2014 15:51 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik vind het wel interessant wat de paus met zijn uitspraak zou willen bereiken. Als dit inderdaad in de lijn van de voorspellingen ligt klinkt het vreemd dat de paus denkt daar iets tegen te kunnen of zelfs moeten/mogen doen. En als het naar mening van de paus niet in een voorspelling terugkomt is die bijbelkennis verder ook niet zo'n belangrijk aspect van zijn uitspraak.
Inderdaad, de kerk zou een voorbeeldfunctie moeten uitstralen maar die is ver te zoeken na al die schandalen. En dat is door de eeuwen heen altijd het geval geweest. Nu men zich daarvan bewust wordt en zijn eigen keuze durft te maken en dus afvallig wordt zal de kerk geheel in verval geraken.quote:Op zondag 14 september 2014 16:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik weet ook niet wat hij ermee denkt te bereiken. Hij is niet meer zo machtig als vroeger de pausen waren. En na al die schandalen heeft de kerk ook aan respect ingeboet.
Toch mooi ook dat 90% van zijn bronnen (zwaar) (rechts) Conservatief Christelijke organisaties en mensen zijnquote:Op zondag 14 september 2014 08:08 schreef Dven het volgende:
Toegegeven, de gemiddelde reformatorische kan je serieuzer nemen dan een lambiekje
Absoluut niet waar ook.quote:Op zondag 14 september 2014 08:10 schreef Lambiekje het volgende:
Gggggristelijk geloof is 2000 jaar obstructie in ontwikkeling van de mens.
Dat is moeilijk, want hij is geschreven voor en door dat instituut.quote:Op zondag 14 september 2014 18:37 schreef gynaika het volgende:
De Bijbel moet volgens mij ook niet verbonden worden met een instituut.
Dankzij de reformatie; de Katholieken wilden dat helemaal niet. De bijbel was voor de geestelijken en die konden uitleggen aan het volk wat er bedoeld werd. Zelf de bijbel lezen was (en moest zijn) onmogelijk.quote:Een ieder kan voor zich de Bijbel bestuderen.
Wat?quote:De waardevolle inhoud ervan geeft een duidelijke kijk op datgene wat nu in de wereld allemaal gaande is.
Ja, het is een gids voor het leven en bevat Gods plan voor de gehele mensheid.quote:Op maandag 15 september 2014 11:28 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is moeilijk, want hij is geschreven voor en door dat instituut.
Dat Is te simpel voorgesteld. De Bijbel is door God geïnspireerd en op schrift gesteld door verschillende personen die God daarvoor verkoos. En dat waren geen katholieken.
[..]
Dankzij de reformatie; de Katholieken wilden dat helemaal niet. De bijbel was voor de geestelijken en die konden uitleggen aan het volk wat er bedoeld werd. Zelf de bijbel lezen was (en moest zijn) onmogelijk.
Dat hebben de katholieken/het vaticaan ervan gemaakt. Macht willen hebben over de mensheid. Maar God zelf dacht daar anders over. Vandaar de latere ontwikkelingen, reformatie en aansluitend verdere mogelijkheden tot eigen keuzes en het zelf kunnen aanschaffen van een Bijbel.
[..]
Wat?'waardevolle inhoud' !?!
Juist andersom, veel mensen die zich met de wetenschap bezig hielden werden juist slecht afgebeeld en kregen veel kritiek en konden op de brandstapel gegooid worden, De kennis van de mens had al op een veel hogere lat kunnen liggen, als het geloof en de wetenschap niet constant met elkaar overhoop lag.quote:Op maandag 15 september 2014 11:25 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Absoluut niet waar ook.Kloosters en kerken waren juist plekken waar wetenschap mogelijk was en aangemoedigd werd.
De (hoge) middeleeuwen zijn kenmerkend voor culturele en economische groei, mede mogelijk gemaakt door de (Christelijke) Keizer en de Paus.
Er staat 99,9% waardeloze rommel in.quote:Op maandag 15 september 2014 13:57 schreef gynaika het volgende:
Ja, het is een gids voor het leven en bevat Gods plan voor de gehele mensheid.
Niet waar.quote:Op maandag 15 september 2014 14:02 schreef theguyver het volgende:
Juist andersom, veel mensen die zich met de wetenschap bezig hielden werden juist slecht afgebeeld en kregen veel kritiek en konden op de brandstapel gegooid worden, De kennis van de mens had al op een veel hogere lat kunnen liggen, als het geloof en de wetenschap niet constant met elkaar overhoop lag.
Het is nog steeds een wat scheve verhouding. Maar dat wij de 'donkere eeuwen' aan de kerk te danken zouden hebben is een fabeltje.quote:Pas in de laaste 2 eeuwen ging de Kerk er wat gemakkelijker mee om met de wetenschap!
Inderdaad een club topexperts lol.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:26 schreef meth1745 het volgende:
De oorlog is reeds bezig, en begon in maart:
Pravda :
[..]
http://english.pravda.ru/(...)8-third_world_war-0/
Dat magquote:Op maandag 15 september 2014 15:41 schreef schommelstoel het volgende:
En waar haal jij deze kennis vandaan SicSicSics? ( Als ik vragen mag )
Dat is een beetje een mythe die iedereen (graag) geloofd.quote:Naar mijn weten zijn er ook genoeg voorbeelden dat het geloof de wetenschap heeft tegengewerkt.
Ik zal de link later even bekijkenquote:Op maandag 15 september 2014 15:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat magen lezen.
Lezen en lezen en lezen(historische) romans, comedy, fantasy, veul. Maar ook bezoekjes aan kloosters over heel Europa hebben geholpen. Een beetje interesse tonen in hoe de wereld eruit zag.
Dit is wel een aardige:
http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=false
De monniken waren eigenlijk de enige geschoolde mensen in de middeleeuwen, ongeveer alles wat we weten van die tijd, is door hen geschreven. Dat waren ook de enige die daar tijd voor hadden. Alle grote universiteiten zijn overblijfselen van klooster scholen.
[..]
Dat is een beetje een mythe die iedereen (graag) geloofd.
Exact pas in de laatste 200 jaar schommelde de Kerk toch meer richting wetenschap daarvoor was veel taboe en kon je als ketter ( weet het woord even niet) veroordeeld worden en erge straffen krijgen!quote:Op maandag 15 september 2014 16:00 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik zal de link later even bekijken
Ik was al wel bekent met het feit dat je vroeger eigenlijk scholing alleen maar kon krijgen in een klooster.
Heb alleen een beetje het gevoel dat ze jou een beetje hebben omgepraat, natuurlijk zal een gelovige zeggen dat dat vaak een fabeltje is.
Het is de vraag hoe en wat voor scholing ze gaven over bepaalde onderwerpen.
Alleen al het feit over dat de aarde niet plat is en dat de aarde niet in het centrum ligt was al een heel gevoelig punt waarvan ze vanuit het geloof/kerk niets van wilden weten.
Als ik met een gelovige praat zal hij zeker proberen zijn straatje schoon en mooi te houden, ik ben bang dat je iets te veel van de eenzijdige boeken hebt gelezen dan.
Kan er naast zitten natuurlijk, maar geloof heeft de neiging om zichzelf altijd in te dekken ; )
De link is een heel kort voorbeeldje naar wat monniken nou deden in het Klooster.quote:Op maandag 15 september 2014 16:00 schreef schommelstoel het volgende:
Ik zal de link later even bekijken
Ik was al wel bekent met het feit dat je vroeger eigenlijk scholing alleen maar kon krijgen in een klooster.
Ik ben geen gelovige. En omgepraat zou ik het niet noemen, maar dat zou iedereen zeggen die is omgepraat.quote:Heb alleen een beetje het gevoel dat ze jou een beetje hebben omgepraat, natuurlijk zal een gelovige zeggen dat dat vaak een fabeltje is.
Het is de vraag hoe en wat voor scholing ze gaven over bepaalde onderwerpen.
Dat de aarde rond was, waren ze bij Pythagoras (+- 500 v Chr.) al over eens. Ook het grootste gedeelte van de (christelijke) kerk had daar absoluut geen moeite mee/ was het daar over eens.quote:Alleen al het feit over dat de aarde niet plat is en dat de aarde niet in het centrum ligt was al een heel gevoelig punt waarvan ze vanuit het geloof/kerk niets van wilden weten.
Iedereen probeert zijn eigen straatje schoon te vegenquote:Als ik met een gelovige praat zal hij zeker proberen zijn straatje schoon en mooi te houden, ik ben bang dat je iets te veel van de eenzijdige boeken hebt gelezen dan.
Kan er naast zitten natuurlijk, maar geloof heeft de neiging om zichzelf altijd in te dekken ; )
Even heel flauw doen; Ketter komt van Kathaar. Of in ieder geval uit die tijd. Dat was in de 12de/ 13de eeuw.quote:Op maandag 15 september 2014 16:13 schreef theguyver het volgende:
Exact pas in de laatste 200 jaar schommelde de Kerk toch meer richting wetenschap daarvoor was veel taboe en kon je als ketter ( weet het woord even niet) veroordeeld worden en erge straffen krijgen!
Dat het Nederlands onderwijs zo'n minkukel als jij heeft voortgebracht is wel het beste bewijs dat we aan het afglijden zijn.quote:
krijg nou wat.quote:
42quote:Op woensdag 17 september 2014 15:04 schreef Onnoman het volgende:
Wat is het doel van het menselijk leven?
kan iemand daar eens antwoord op geven?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschappelijke_revolutiequote:Op maandag 15 september 2014 16:55 schreef schommelstoel het volgende:
Oke oke, ik zie het, je spreekt gelukkig niet zomaar wat uit
Ik zou wel eens een lijstje willen zien met waar de kerk makkelijk en of moeilijk over doet.
Een docu puur over wat de kerk niet wou dat de 'gewone' mens kreeg te weten, of over het feit dat nieuwe ontwikkelingen niet veilig voor het bestaan van de kerk waren.
*volgens mij dwaalt dit zo wel wat af van het topic onderwerp*
Here's a frood who knows where his towel is!.quote:
Lambiekje, je kunt niet eerherstel voor Hitler bepleiten om daarna mensen voor nazi uit te maken.quote:Op woensdag 17 september 2014 13:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
krijg nou wat.
Rise of the Censuurnazis.
Begrijpen wat er in de wereld gebeurd mag niet ontmanteld wordt. Vooral de bevolking dom en achterlijk houden.
jawel langer dan 50 jaar maar hoezo?quote:Op woensdag 17 september 2014 16:35 schreef b4kl4p het volgende:
Waarom zit 350 jaar niet in de poll?
Denk je echt dat het nog zo lang gaat duren? Of is de wens de vader van de gedachte?quote:Op woensdag 17 september 2014 16:35 schreef b4kl4p het volgende:
Waarom zit 350 jaar niet in de poll?
ONDERZOEK. En kieper alles wat je denkt te weten overboord en herevalueer alles stuk voor stuk.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:02 schreef SicSicSics het volgende:
Zit je nou MSM te posten Lambiek?Eentje die ook nog eens redelijk kritisch is richting de domheid van de Amerikaanse buitenland politiek; terwijl BNW ons meestal wil doen geloven dat ze (Amerika) alle touwtjes strak in handen hebben en regie voeren op alle belangrijke en nieuwswaardige gebeurtenissen.
Wat is nu jouw boodschap hier?
Alles!?!quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:08 schreef Lambiekje het volgende:
ONDERZOEK. En kieper alles wat je denkt te weten overboord en herevalueer alles stuk voor stuk.
Dus Amerika doet alsof ze niet alle touwtjes in handen hebben (ze doen bijvoorbeeld alsof ze niets weten van ISIS, van MH17 etc.) terwijl ze alles op de achtergrond precies zo plannen. Dit met het doel om WO3 te veroorzaken, waarin ze eigenlijk weer jammerlijk falen, want;quote:Amerika heeft het masker van de touwtjes. Maar besef wel dat LondonCity Amerika 'bezit' en aanstuurt.
http://jonrappoport.wordp(...)ulation-experiments/quote:What appears to be a humanitarian mission coming from the US is beginning to look a lot like a military takeover with the threat of potential vaccination and drug experimentation on West Africans. President Obama is ordering 3,000 US troops to the Ebola-afflicted region in Monrovia, Liberia. Seventeen treatments centers are set to be erected, housing around 100 beds apiece. The real question here is: "Why is the military being used?"
Soldiers take orders and are trained to use force when needed. What a perfect opportunity to test out experimental vaccines and drugs on desperate Africans who may now be forced to comply with military medical authorities under martial law conditions. If the situation escalates, West African people aren't going to feel too comfortable watching the US military take over martial law duty on their land. In any event, the presence of 3,000 soldiers may bring suspicions among the African villagers.
http://www.naturalnews.co(...)experimentation.html
Wanneer gaan we nu iets merken van die depopulatie agenda? Je roept al 10 jaar dat die agenda er is met als enige onderbouwing enge christelijk fundamentalistische bronnen en de populatie explosie lijkt nog niet echt af te nemen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
http://jonrappoport.wordp(...)ulation-experiments/
Niet natuurlijk, dan word gewoon de datum weer een keertje aangepast, zo gaat het namelijk al zeker 30 jaar met dit soort verhalen. Niet dat Lambiekje dat ooit zal begrijpen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:09 schreef SicSicSics het volgende:
En wanneer komt er een rectificatie inderdaad? Als WO3 niet begonnen is vóór 31 december?
Ja eigenlijk wel.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:09 schreef SicSicSics het volgende:
Moet dit niet in het Ebola topic trouwensof is dit ook een voorbode van WO3.
En wanneer komt er een rectificatie inderdaad? Als WO3 niet begonnen is vóór 31 december?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |