Simpel lijstje:quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:07 schreef Hatsjikkiedee het volgende:
Kunnen jullie mij misschien uitleggen wat Poetin gedaan heeft om opeens de woede van de EU (voornamelijk Merkel) en de V.S op zijn hals te halen?
Hmm...dus jij geeft aan dat wij ons geen zorgen hoeven te maken over het feit dat ook nu Nederlandse straaljagers die kant op gaan? Ik vind het zelf best naar klinken, de stoere praat over en weer.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:33 schreef SicSicSics het volgende:
Bovendien is de kans dat het een militair conflict wordt, bijzonder klein. Ik verwacht dan wel weer een hoop BNW rectificaties ... als blijkt dat ze toch geen gelijk hadden.
Net als bij de voorspelde Mexicaanse griep wereldpopulatie decimatie bijvoorbeeld
Ik zou zeggen van niet. Veel te veel economische belangen over en weer. Verder dan een beetje spierballentaal met hier en daar wat collaterale schade zie ik het niet komen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:39 schreef Hatsjikkiedee het volgende:
Hmm...dus jij geeft aan dat wij ons geen zorgen hoeven te maken over het feit dat ook nu Nederlandse straaljagers die kant op gaan? Ik vind het zelf best naar klinken, de stoere praat over en weer.
Beide kampen zijn wel druk bezig dat wat te verminderen. Dat maakt het risico op escalatie groter.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:42 schreef SicSicSics het volgende:
We hebben elkaar veel te hard nodig, maar de tijd zal het leren.
Dat is waar, we moeten het maar afwachten. Ik vind het alleen wel naar dat ik over iets wat mij eventueel kan raken niets kan vinden. Landjepik, hetzij op een andere manier dan het westen doet, vind ik geen reden voor het gedrag van de NAVO. Er moet iets gebeurd zijn waardoor Poetin opeens de main bad guy geworden is, of anders zijn de ego's van onze politici nog groter (en daardoor enger) dan ik al aanvankelijk dacht.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:42 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik zou zeggen van niet. Veel te veel economische belangen over en weer. Verder dan een beetje spierballentaal met hier en daar wat collaterale schade zie ik het niet komen.
We hebben elkaar veel te hard nodig, maar de tijd zal het leren.
Paar kleine klote landjes die niet bij de NATO zitten denk ik.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:19 schreef gijsman het volgende:
Mocht de pleuris echt uitbreken welk land (behalve Zwitserland) zou nog enigszins neutraal kunnen zijn?
Nou, momenteel nog dreigende taal en word steeds dreigender, van beide kampen!quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:33 schreef SicSicSics het volgende:
Bovendien is de kans dat het een militair conflict wordt, bijzonder klein. Ik verwacht dan wel weer een hoop BNW rectificaties ... als blijkt dat ze toch geen gelijk hadden.
Net als bij de voorspelde Mexicaanse griep wereldpopulatie decimatie bijvoorbeeld
Hulde voor jou!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 13:26 schreef Summers het volgende:
[..]
Wie zegt dat Rusland het heeft gedaan ? Dat cnn bbc en nos en politici dat de hele tijd zeggen maakt Rusland of de seperatisten nog niet schuldig .
Je bedoelt die sancties tegen McDonaldsquote:Op dinsdag 2 september 2014 14:45 schreef CafeRoker het volgende:
Beide kampen zijn wel druk bezig dat wat te verminderen. Dat maakt het risico op escalatie groter.
Dat zeg ik, spierballentaal. Zolang we nog Russisch gas gebruiken...quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:47 schreef theguyver het volgende:
Nou, momenteel nog dreigende taal en word steeds dreigender, van beide kampen!
Dat is ook wel lichtelijk overdreven. Toentertijd zaten ze met de vinger bij 'de knop'. Nu is nucleaire dreiging ondenkbaar.quote:Dit kon nog wel eens gaan lijken op een 2e cuba crisis
Haha, het is minder 'Watchmen' dan toen inderdaad, maar nog steeds verontrustend.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat zeg ik, spierballentaal. Zolang we nog Russisch gas gebruiken...
[..]
Dat is ook wel lichtelijk overdreven. Toentertijd zaten ze met de vinger bij 'de knop'. Nu is nucleaire dreiging ondenkbaar.
Het zou voor mij iig wel een verrassing zijn als één van beide partijen (of beide) met een atoomoorlog op de proppen zouden komen
Wat kun je niet vinden dan?quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:45 schreef Hatsjikkiedee het volgende:
Dat is waar, we moeten het maar afwachten. Ik vind het alleen wel naar dat ik over iets wat mij eventueel kan raken niets kan vinden.
Op welke manier doet 'Het Westen' aan landjepik?quote:Landjepik, hetzij op een andere manier dan het westen doet, vind ik geen reden voor het gedrag van de NAVO. Er moet iets gebeurd zijn waardoor Poetin opeens de main bad guy geworden is, of anders zijn de ego's van onze politici nog groter (en daardoor enger) dan ik al aanvankelijk dacht.
Ik vind het invoegen van pionnen binnen een regering (een extreem slimme) vorm van landjepik. Ook de economie van landen kapot maken om ze zo aan jouw regels te laten meedoen ook een nare vorm van landjepik...quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:56 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat kun je niet vinden dan?
[..]
Op welke manier doet 'Het Westen' aan landjepik?En er is een hele hoop gebeurd over een redelijk tijdsspanne...
Dus iedere pro-EU (of pro-Rus) leider is per definitie een pion?quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:59 schreef Hatsjikkiedee het volgende:
Ik vind het invoegen van pionnen binnen een regering (een extreem slimme) vorm van landjepik.
Een politiek spelletje wat al duizenden jaren gespeeld wordt.quote:Ook de economie van landen kapot maken om ze zo aan jouw regels te laten meedoen ook een nare vorm van landjepik...
Nee nee nee, ik doe niet aan generaliseren. Wij weten dat bijvoorbeeld de V.S in het verleden economic hitman's ingehuurd heeft, alsmede pionnen ingezet in regeringen. Ik zeg niet dat iedere politici ingehuurd is, maar ik vind het extreme veroordelen van Rusland terwijl het westen precies hetzelfde doet simpelweg hypocriet.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dus iedere pro-EU (of pro-Rus) leider is per definitie een pion?
[..]
Een politiek spelletje wat al duizenden jaren gespeeld wordt.
Op dit moment bemoeid Rusland zich actief in een conflict waar ze (niet per sé) iets te zoeken hebben.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:08 schreef Hatsjikkiedee het volgende:
Nee nee nee, ik doe niet aan generaliseren. Wij weten dat bijvoorbeeld de V.S in het verleden economic hitman's ingehuurd heeft, alsmede pionnen ingezet in regeringen. Ik zeg niet dat iedere politici ingehuurd is, maar ik vind het extreme veroordelen van Rusland terwijl het westen precies hetzelfde doet simpelweg hypocriet.
En als je dat denkt, dan zul je daar nooit (of in ieder geval niet in de komende 50 jaar) antwoord op krijgen. Tenzij met een toevalstreffer a la watergate.quote:Daarom denk ik ook niet dat het westen puur om Oekraine oorlog gaat voeren, er moet in één van de duizenden achterkamertjes iets gebeurd zijn.
Dat klopt, maar Je weet nooit hoe erg het kan lopen, Technologie vs Mankracht als de pleuris eenmaal uitbreekt!quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:54 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat zeg ik, spierballentaal. Zolang we nog Russisch gas gebruiken...
[..]
Dat is ook wel lichtelijk overdreven. Toentertijd zaten ze met de vinger bij 'de knop'. Nu is nucleaire dreiging ondenkbaar.
Het zou voor mij iig wel een verrassing zijn als één van beide partijen (of beide) met een atoomoorlog op de proppen zouden komen
Het wordt wel een... interessante krachtmeting. Als het zo ver zou komen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:21 schreef theguyver het volgende:
Dat klopt, maar Je weet nooit hoe erg het kan lopen, Technologie vs Mankracht als de pleuris eenmaal uitbreekt!
EN een nuclear waterland in hun voortuin is van weinig strategisch belang voor de Russen. Dus als ik Rus was, zou ik het anders doenquote:En dan is dat knopje wel iets wat bij de russen in hun achterhoofd zit, en dan is eerder europa de sjaak dan de VS!
Dat hebben ze al Wit Rusland!quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:29 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het wordt wel een... interessante krachtmeting. Als het zo ver zou komen.
[..]
EN een nuclear waterland in hun voortuin is van weinig strategisch belang voor de Russen. Dus als ik Rus was, zou ik het anders doenmaar dat is wel met meer dingen zo...
Ik zei waterlandquote:Op dinsdag 2 september 2014 15:34 schreef theguyver het volgende:
Dat hebben ze al Wit Rusland!
Tsjernobyl![]()
Klopt maar Poetin is ook redelijk realistisch. Hij sleept er nu gewoon zoveel mogelijk uit, maar ik geloof nooit dat hij het zo ver laat komen dat de NAVO en Rusland het (eindelijk) uit gaan vechten.quote:Het gaat Rusland puur om weer de oude glorie terug te krijgen van de USSR dit komt doordat er een Poetin aan het roer is, in verhouding met hem waren Jeltsin en Gorbatsjov maar een stel mietjes.
[ afbeelding ]
Al doe mij maar Heydt wodka duits merk en betaal je geen flikker voor.quote:Op dinsdag 2 september 2014 15:42 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik zei waterland![]()
wasteland.
Anyway, ja dat hebben ze al; hoewel het 'best meevalt' de overige reactors hebben tot... 2008 2000? gedraaid en energie geleverd?
Maar waarom ook alle BMW fabrieken platgooien als je graag in een X6 wil rijdeneven cru gezegd.
En volgens velen is de EU toch niets waard zonder Amerika. Dan zou ik mijn raketten richten op Washington. Die kunnen ook terugschieten namelijk, wat ze voor Europa misschien nog wel doen ook.
[..]
Klopt maar Poetin is ook redelijk realistisch. Hij sleept er nu gewoon zoveel mogelijk uit, maar ik geloof nooit dat hij het zo ver laat komen dat de NAVO en Rusland het (eindelijk) uit gaan vechten.
Als dat plaatje klopt zijn we wel de lul trouwens. Wij produceren één van de beste/ meest populaire wodka's ter wereld
Dat zijn de beste waarzeggersquote:Op dinsdag 2 september 2014 16:49 schreef theguyver het volgende:
ik zeg je wel er gaat er nog wel 1 hele grote wereldomvattende pleuris komen, wanneer is de vraag alleen.
Volgens mij moet het nog 500 x extra escaleren.quote:Ik merk wel op dat deze kwestie een van de redenen kan zijn!
WW1 for example brak uit vanwege 1 moordaanslag, ja er was wel onenigheid in de regio maar niet zoals nu!quote:Op woensdag 3 september 2014 11:35 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat zijn de beste waarzeggers
[..]
Volgens mij moet het nog 500 x extra escaleren.
True er is wel eens een oorlog uitgebroken voor minder, maar vooraf aan alle grote conflicten, zaten járen van (on)terechte onvrede. Dat kwam niet opeens uit de lucht vallen.
Dan ga je voorbij aan de jaren van enorme onvrede.quote:Op woensdag 3 september 2014 11:58 schreef theguyver het volgende:
WW1 for example brak uit vanwege 1 moordaanslag, ja er was wel onenigheid in de regio maar niet zoals nu!
Ik heb nog steeds goede hoop dat het ook zonder kan.quote:En JA ik twijfel er niet over dat er een WW3 komt, alleen zoals de beetje BNW-er ben ik nog kritisch genoeg over wanneer, anderen die beginnen al bij een enkele scheet te gillen dat WW3 uitbreekt
De reden waarom ik ja zeg op een eventuele uitbraak van WW3 is dat de mens gewoon nog te egoistisch is, te veel religie wat in de klinch raakt met elkaar, landen met heel veel wapens, dichte grenzen en zware onenigheid en bemoeizucht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |