abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143320784
Zwangerschap & geboorte

2014

8 augustus: marel88
17 augustus: geppie (meisje)
22 augustus: rebel-angel (meisje)
30 augustus: Mangostine (meisje)

18 september: Razztwizzle (meisje)
23 september: Tante_Soesa (meisje)
23 september: Vue
30 september: Hilmo (jongen)

5 oktober: Spees_Eend (meisje)
7 oktober: DagenNachtdromer (jongetje)
9 oktober: Skittles (meisje)
***9 oktober: Stormqueen & bleiblei*** (meisje)
12 oktober: Loj
18 oktober: Fee-nix (meisje)
22 oktober: kwakz0r (jongen)
23 oktober: Little_Miss_Naughty

3 november: krijgerrtje (meisje)
10 november: DevilsAndDust (jongen)
15 november: JufMariska (jongen)
16 november: Heliotrope (meisje)
22 november: Zoë23 (tweeling)
23 november: LadyTagliatelle (meisje)
29 november: Sicilia (jongen)

2 december: AwayTL (jongen)
2 december: Radyhyn (jongen)
8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette (jongen)
19 december: snoenk (meisje)
26 december: roellie80 (papa)
26 december: StarDust_ (jongen)

2015

15 januari: NotTheSame
20 januari: diemux (papa)

21 februari: Danaa
22 februari: Phaidra
28 februari: Risu

11 maart: Cholula

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_143324124
Jeetje Cygne, wat vreselijk ;(
Heel veel sterkte met dit verdriet :*
pi_143329743
Volgens mij zijn we er allemaal stil van. Cygne heel veel sterkte met afspraak regelen vandaag, ik hoop dat je gauw terecht kunt :*
pi_143329772
Ah Cygne wat naar... Het was je zo gegund. Succes vandaag. En blijf bij jezelf in de beslissing die je neemt. :*
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_143329818
Jeetje, wat een bericht ineens, Cygne! :'(

Ego: nauwelijks geslapen door tropische onweer- en regenbuien vannacht. Bleek heel plaatselijk, op internet lees ik er nauwelijks wat over.
De werkdag gister ging wel goed, maar ik was wel kapot om 15.00 toen ik vrij was. Vandaag weer een poging, aftellen geblazen, hierna nog maar 4 werkdagen.

Gister voor het eerst cursus gehad. Wat geweldig leuk! Ben nu weer flink wat wijzer geworden, vooral van de andere dames, dat badbevalling in ons ziekenhuis wél mogelijk is en huren hoeft niet zoveel meer te kosten dan ongeveer 50 euro. Alleen maar voordelen zei de cursusleidster; minder kans op inknippen, ontsluiting gaat sneller, minder pijn. (al kan het medisch gezien soms niet, maar als het wel kan..) Ik ben om _O- Dus dat ga ik onderzoeken. Ook dat met zo'n TENS ding, kan je gewoon zelf regelen. Ook maar onderzoeken. Ik ben het meest ver van het groepje, allemaal eerste kindje, allemaal rond de 25/30 jaar oud ongeveer, paar uit mijn verloskundigepraktijk. Vind het ook echt super gezellig. Bekkenbodem hebben we getraind en toen zag de cursusleidster mijn buik bewegen door de baby hahahha, ja dat is nu soms echt enorm opvallend :Y

Oeh en vandaag komt het bevalbed. Het komt inderdaad (zoals iemand hier al aanraadde) in de woonkamer in de hoek, dus enigszins bij de tv :D Mijn man zo, vind je zo'n bevalbed meer confronterend dan je eigen buik, ik zo eeh jaa.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:01:40 #6
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143329948
:O meld na wederom een baggernacht.
Ga maar weer terug naar bed :z

Hilmo hoelang moet je nou tegen dat bed aankijken?

En cygne nogmaals sterkte :*
W
Z
E
pi_143330016
Hier ook bizar hard onweer vannacht!

Mooi dat de cursus zo leuk was, Hilmo. Ik heb geloof ik even gemist waarom je een bevalbed in huis hebt?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_143330055
Goedemorgen! Nacht met spookpeuter achter de rug en vandaag de hele dag alleen met haar. Ben benieuwd of het gezellig wordt...
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:26:10 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_143330130
Mogge! Ik ga zo de thuiszorg maar even bellen... Kreeg gisteravond een geautomatiseerd bericht dat mijn klossen vandaag om half drie bezorgd worden. Dat is mooi, maar ik had 12 september ingevuld op het formulier :') ga met 32 weken echt nog geen bed op klossen zetten :P
disclaimer
pi_143330158
Goedemorgen, nou ik ben wel wakker. Vriend valt net van boven naar beneden van de trap. Ben me helemaal lamgeschrokken (visioenen van gebroken nekken enzo). Maar hij heeft gelukkig niks, alleen wat beurs en schaven (dat krijg je ervan als je in je nakie even naar t toilet loopt een verdieping lager O-) )

T is een enge steile trap met smalle treden, maar ik ben m na dertig jaar wel gewend zeg maar...

Boh wat een klap, katje ook helemaal over de zeik :')
Kwak
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:31:00 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_143330182
Oh dat is schrikken kwak! :o gelukkig heeft ie niks!
Hier ben ik juist de traproetsjer :')
disclaimer
pi_143330217
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 08:31 schreef Stormqueen het volgende:
Oh dat is schrikken kwak! :o gelukkig heeft ie niks!
Hier ben ik juist de traproetsjer :')
Zo sleeën op je billen ja?

Ik val ook weleens maar meestal vanaf bijna beneden en dan voorover met veel drama. Laatst wel op mn kont van de portiektrap :')
Kwak
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:36:45 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_143330238
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 08:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Zo sleeën op je billen ja?

Ik val ook weleens maar meestal vanaf bijna beneden en dan voorover met veel drama. Laatst wel op mn kont van de portiektrap :')
nee, ik ga nooit op mijn kont, ik ga altijd head first :'(

Maar nog nooit iets gebroken en ook al even niet meer gebeurd sinds ik de juiste maatregelen tref (niet meer op 13 cm hakken van de trap, niet met beide handen vol en niet op panty's). Maar ik vrees wel een beetje voor straks met kind :')
disclaimer
pi_143330282
Cygne.... Ownee toch! Gisteren samen nog gepost in het irrationele gedachten topic over de angst dat het mis gaat. Wat is dit ongelooflijk verdrietig (en herkenbaar). Sterkte lieve Cygne :*.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:49:31 #15
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143330374
Pffff Kwak, daar zou ik ook een hartverlamming van krijgen :o

Ik ga zo door de énorme regen naar de verloskundige. Ik ben vandaag 34 weken *O*
pi_143330405
Dat lijkt me inderdaad even schrikken, kwak!

Stomme vraag. :+. Kan een buikbaby ook té druk zijn? Als ik 'm gister een uur níet heb gevoeld, is het veel, en vandaag lijkt het ook weer die kant op te gaan. Hij zal toch ook af en toe moeten slapen? :@. En de huid rond m'n navel is helemaal blauw, kan dat met elkaar te maken hebben? :P.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:56:28 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_143330449
Nee, een baby kan niet te druk zijn :) hij kan wel een drukke dag hebben. Blauw ook echt! :o
disclaimer
pi_143330528
Ja, ik weet niet of dat van het schoppen komt, maar mijn buik is helemaal beurs.

Ik vind het prima als 'ie veel beweegt, als 'ie dan ook nog maar goed groeit tussendoor. :+.
pi_143330544
Moge!

Hier gelukkig weer fijn geslapen, zonder buitenpoezels. Nou zijn ze de hele riolering aan het opgraven beneden dus ik heb straks geen afvoer :o ... waar moet ik dan 4 keer per uur plassen?

Straks even naar de VK, voelt alsof het een half jaar geleden is.

Kwak wat schrikken op de trap!
SQ lekker, met die klossen :D
Hilmo, tuurlijk is dat bed meer confronterend! Als dat bed nou langzaam in die hoek gegroeid was over het afgelopen half jaar... :P
Soesa 34 weken! *O*
pi_143330599
Goeiemorgen! Zal thuis bijlezen ben net klaar bij de gyn.
Bruinverlies was.niet erg maar ik heb dus wel zwangerschapsdiabetes.. Niet verwacht :{
pi_143330609
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:09 schreef Zoë23 het volgende:
Bruinverlies was.niet erg maar ik heb dus wel zwangerschapsdiabetes.. Niet verwacht :{
-O- nou, die zag ik ook niet aankomen idd. balen. en nu, op dieet met zn 3en?
pi_143330787
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 07:42 schreef Hilmo het volgende:
Jeetje, wat een bericht ineens, Cygne! :'(

Ego: nauwelijks geslapen door tropische onweer- en regenbuien vannacht. Bleek heel plaatselijk, op internet lees ik er nauwelijks wat over.
De werkdag gister ging wel goed, maar ik was wel kapot om 15.00 toen ik vrij was. Vandaag weer een poging, aftellen geblazen, hierna nog maar 4 werkdagen.

Gister voor het eerst cursus gehad. Wat geweldig leuk! Ben nu weer flink wat wijzer geworden, vooral van de andere dames, dat badbevalling in ons ziekenhuis wél mogelijk is en huren hoeft niet zoveel meer te kosten dan ongeveer 50 euro. Alleen maar voordelen zei de cursusleidster; minder kans op inknippen, ontsluiting gaat sneller, minder pijn. (al kan het medisch gezien soms niet, maar als het wel kan..) Ik ben om _O- Dus dat ga ik onderzoeken. Ook dat met zo'n TENS ding, kan je gewoon zelf regelen. Ook maar onderzoeken. Ik ben het meest ver van het groepje, allemaal eerste kindje, allemaal rond de 25/30 jaar oud ongeveer, paar uit mijn verloskundigepraktijk. Vind het ook echt super gezellig. Bekkenbodem hebben we getraind en toen zag de cursusleidster mijn buik bewegen door de baby hahahha, ja dat is nu soms echt enorm opvallend :Y

Oeh en vandaag komt het bevalbed. Het komt inderdaad (zoals iemand hier al aanraadde) in de woonkamer in de hoek, dus enigszins bij de tv :D Mijn man zo, vind je zo'n bevalbed meer confronterend dan je eigen buik, ik zo eeh jaa.
Hahah, zitten wij bij dezelfde cursus? :P
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:28:26 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_143330865
Ai Zoë, dat is wel even een tegenvaller! Wat waren je waardes?
disclaimer
pi_143330976
Oh Zoë, dat is balen!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:38:52 #25
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_143331001
Hilmo fijn dat de cursus zo goed bevalt! ^O^ .

Kwak, wat schrikken idd :o .

DaD mijn baby is niet superdruk, maar ik heb ook dat het rond mijn navel blauwig is. Vorige week voelde mijn buik (en vooral navel) ook heel beurs, maar ik kwam erachter dat door tillen komt (dreumes op de wc tillen en er weer af... :') ). Nu doe ik dat niet meer en het scheelt enorm.

Crumpette straks geen afvoer, balen! Succes bij de vk.

Zoë, ahw dat is echt balen zeg! Had ik ook niet zien aankomen -O- .

Ik doe een poging om weer een beetje mee te schrijven :') .
pi_143331002
Hè bah Zoë, balen zeg! En nu?

Wij sliepen vannacht op hoog niveau :D en ik vond het eng :')

pi_143331049
hihi! maar hoe hoog is dat dan ongeveer? Dat ziet er toch wel iets hoger uit dan ons bed..

gelukkig heb ik de sleutel van het huis van een vriend van me, die is op vakantie en woont hier om de hoek, dus ik kan altijd gaan zitten zwangeren in zijn huis als ik hier niet meer naar het toilet kan :P maar stiekem wou ik ook gewoon even gaan babyshoppen O+
pi_143331056
Het is nu van de grond tot bovenkant matras 80cm.
pi_143331106
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:09 schreef Zoë23 het volgende:
Balen Zoë. Wat is bij jou nu het plan van aanpak? En wat waren je waardes?

Wat ik t lastigste vond aan het horen van de 'diagnose' was dat t voelde alsof ik iets verkeerd gedaan had -O- terwijl ik tegen ieder ander en dus ook nu tegen jou direct zou zeggen: dikke pech, het zijn echt gewoon je hormonen... En jij hebt een dubbele dosis met twee beebs! :*
Kwak
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:46:49 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_143331150
Wat ik me wel afvraag is waarom niemand het had zien aankomen bij Zoë.... zwangerschapsdiabetes is niet voorbehouden aan dikkerds volgens mij :P Toen ik voor de GTT kwam zaten er ook meer stokjes dan jabba's in de wachtruimte :@

Ik hoop in elk geval dat je het met een dieet goed onder controle kan houden!

Razz, dat bed! Eek :D
disclaimer
pi_143331200
ohja nee zo hoog is ons bed toch wel bijna.. is zo hoog als mijn been lang is ongeveer. nah ik merk het wel als ik een kraam op intake krijg :+

Had ik inmiddels niet wat van de kraamzorg moeten horen eigenlijk? Heb me wel ingeschreven, maar nog geen bevestiging, niks..

Ja SQ :@ ik geloof dat ik diabetes in mijn hoofd ook onbewust toch koppel aan rondheid. En dan dus nu ook aan een hoger uitgangsgewicht oid. Maar dat is heul niet zo o|O fout, crumpette!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:52:07 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_143331269
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:49 schreef Crumpette het volgende:
ohja nee zo hoog is ons bed toch wel bijna.. is zo hoog als mijn been lang is ongeveer. nah ik merk het wel als ik een kraam op intake krijg :+

Had ik inmiddels niet wat van de kraamzorg moeten horen eigenlijk? Heb me wel ingeschreven, maar nog geen bevestiging, niks..

Ja SQ :@ ik geloof dat ik diabetes in mijn hoofd ook onbewust toch koppel aan rondheid. En dan dus nu ook aan een hoger uitgangsgewicht oid. Maar dat is heul niet zo o|O fout, crumpette!
Helemaal geen bevestiging? Ook niet van je zorgverzekering? Indien dat laatste ook niet het geval is zou ik wel even bellen voor de zekerheid :)
Mij hebben ze overigens pas rond week 28 gecontacteerd voor de intake, dus dat kan nog even duren.
Oh en je bed moet 70 centimeter minimaal zijn :Y

En geeft niks ;) Ik denk, ik haal het maar even aan O-)
disclaimer
pi_143331314
quote:

Nah wel een beetje.

Simpelweg: vetweefsel maakt oestrogenen aan. Oestrogenen verlagen de insuline gevoeligheid.
Baby /zwangerschap maakt oestrogenen aan, oestrogenen verlagen insuline gevoeligheid. Twee beebs maakt (ongeveer) dubbel zoveel aan.

Het is maar net hoe gevoelig jouw lijf al was voor insuline en hoe snel je lichaam het niet meer bij kan benen.

Sommige dikkies waren al prediabetisch (vermoed ik bij mezelf, ook ivm familiair voorkomen van diabetes type twee) en dan is de zwangerschap al snel "het zetje". Sommige dunnies zijn gewoon ook minder insuline gevoelig en hebben hetzelfde effect.
Sommige dikkies zijn hartstikke insuline gevoelig ondanks extra vet en hebben nergens last van en sommige dunnies ook.

Tweeling is extra belasting net als overgewicht en erfelijkheid.

T is deels pech en deels aanleg, maar vetweefsel heeft wel een negatieve invloed erop.
Kwak
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:57:58 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_143331368
Ja, je hebt wel meer kans als dikkie, maar het is niet voorbehouden aan zwaardere mensen, dat wilde ik zeggen :)
Het is hoe dan ook kut.
disclaimer
pi_143331374
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Helemaal geen bevestiging? Ook niet van je zorgverzekering? Indien dat laatste ook niet het geval is zou ik wel even bellen voor de zekerheid :)
Mij hebben ze overigens pas rond week 28 gecontacteerd voor de intake, dus dat kan nog even duren.
Oh en je bed moet 70 centimeter minimaal zijn :Y

En geeft niks ;) Ik denk, ik haal het maar even aan O-)
nee nog niks! ik zal er eens achteraanbellen idd...

Kwak: ohja dat klinkt wel logisch. Sommige dames met PCOS zijn ook insulineongevoelig :o straks krijg ik het ook nog!
pi_143331414
Superslecht geslapen vannacht. Werd ineens heel misselijk na het lezen van Cygnes berichtje. Ik trek het me blijkbaar erg aan. En ook een beetje bang voor termijnecho donderdag nou. Vandaag maar rustig aan doen. :{

Zwangerschapsdiabetes had ik bij Zoë ook niet verwacht, maar niet vanwege dik of niet. (Superdunne neef van mij heeft ook diabetes) Ik heb helemaal geen typische diabetisch klachten gelezen bij haar. Maar ik snap nou ook wel dat het in de zwangerschap gewoon anders is.
pi_143331431
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:58 schreef Crumpette het volgende:

[..]

nee nog niks! ik zal er eens achteraanbellen idd...

Kwak: ohja dat klinkt wel logisch. Sommige dames met PCOS zijn ook insulineongevoelig :o straks krijg ik het ook nog!
PCOS hangt ook vaak samen met overgewicht toch?

Ik weet niet of oorzaak en gevolg daarbij dan door elkaar lopen. Het heeft allemaal met hormonen te maken in elk geval en al die dingen beïnvloeden elkaar...

Ik zou me maar niet druk maken voorlopig, je merkt het vanzelf...
Kwak
pi_143331478
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:01 schreef Risu het volgende:
Superslecht geslapen vannacht. Werd ineens heel misselijk na het lezen van Cygnes berichtje. Ik trek het me blijkbaar erg aan. En ook een beetje bang voor termijnecho donderdag nou. Vandaag maar rustig aan doen. :{

Zwangerschapsdiabetes had ik bij Zoë ook niet verwacht, maar niet vanwege dik of niet. (Superdunne neef van mij heeft ook diabetes) Ik heb helemaal geen typische diabetisch klachten gelezen bij haar. Maar ik snap nou ook wel dat het in de zwangerschap gewoon anders is.
:* snap ik. Ik heb toen IMA een misser abortion had vlak voor mijn termijnecho snel een pretecho gedaan, omdat ik zo onzeker was... :@

Nee, die klachten heb je bij zw.diab. niet altijd. Ook omdat ze strengere bovenwaardes hanteren waarbij je in niet-zwangere toestand nog helemaal niet als diabetisch wordt gezien. De kans op typische klachten is dan ook kleiner. Vaak is t enige wat ze merken dat je grote baby of veel vruchtwater hebt...
Kwak
pi_143331482
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

PCOS hangt ook vaak samen met overgewicht toch?

Ik weet niet of oorzaak en gevolg daarbij dan door elkaar lopen. Ik zou me maar niet druk maken voorlopig, je merkt het vanzelf...
ja das waar idd, en PCOS kun je zelfs ook krijgen van overgewicht. Dat was bij mij echter nooit het geval, ik heb het al sinds menstruatie nr 1. Ik heb eigenlijk relatief weinig symptomen, gelukkig. t schijnt ook dat zwangerschap PCOS kan oplossen, of "genezen" oid, omdat je hormonen zo'n oplawaai krijgen. Veel vrouwen met PCOS die zwanger worden via IVF oid, krijgen de tweede spontaan :)
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:07:03 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_143331539
Och Risu, dat is ook slopend, zulke berichten lezen als je je zelf nog helemaal niet zeker voelt over je zwangerschap :* Het doet gewoon veel met je.... en zelfs als je die onzekere periode allang voorbij bent. Maar jij gaat gewoon een sparteltje zien op de echo donderdag hoor! Hoe laat mag je dan?
disclaimer
pi_143331596
Risu :* nog even volhouden met wachten, nog 2 dagen!
pi_143331807
Heel herkenbaar Risu! Ik ben de dagen aan het aftellen tot ik langs de vk mag. Ik betrap mezelf regelmatig op de gedachte 'waarom zou het bij mij wel goed gaan?'.
pi_143332208
Ik mag al om 9.45 hoef ik niet de hele dag te wachten gelukkig.
Vorige week nog hartje gehoord, dus er is niet echt reden tot doemdenken.
pi_143332567
Ahh das fijn, in de ochtend.

Gek is het.. omdat ik zo onverwacht zwanger werd, omdat mijn verwachtingen van mijn lijf wat betreft vruchtbaarheid zo laag waren, heb ik de eerste weken juist heel nuchter en met een grote slag om de arm rondgelopen.. van "ach, he, het kan nog misgaan, laten we niet te vroeg juichen" .. langzaam sloeg dat om in " nah, het zal toch niet? Mijn lichaam kan toch geen gezond kindje produceren?" ... eigenlijk nu pas wordt het een beetje echt, omdat ik groei en mijn zoon voel :) en hem een paar keer heb gezien op de echo.

Ik kan me voorstellen dat als je hier al lang op wacht, of als het al eens is misgegaan, dat het dan veel beladener wordt allemaal :* dat lijkt me geen pretje!
pi_143332759
Razz wow dat is hoog :D

Risu :*!!

Kwakz0r
Nuchter 4,7 en na de test was het volgens hem 'iets' te hoog. Maar volgens protocol moeten ze dit opstarten ook ivm de tweeling. Ze willen geen grote tweelingbabys ivm meer kans op complicaties. Logisch natuurlijk.
Dus ik moet naar de internist & diëtist.

Nou, ik at niet zo gezond. Ben 'vroeger' wel stevig geweest. Komt ook wel voor in mijn familie (mijn vaders kant heeft overgewicht/obesitas) kreeg toen zo vaak commentaar omdat ik de enige 'stevige' in ons gezin was dat ik toen ben afgevallen. (mijn vader was bodybuilder en bodyguard dus heeft altijd veel gesport omdat hij gezonder wilde leven. Dat projecteerden ze ook wel op ons: pas op met wat je eet want.. Nouja en toen was ik dus stevig.. Niet zo fijn voor je zelfvertrouwen)

Er is denk ik geen goede balans in mijn voeding want ik kan altijd wel eten..heb altijd honger (suikerdip?). Moet ook veel eten anders voel ik me niet goed, ook drink ik heel erg veel omdat ik altijd dorst heb.
ben ooit getest op suikerziekte maar volgens de ha had ik het niet.

Nu ik zwanger ben van de tweeling heb ik wel minder trek omdat ik een vol gevoel door de baby's heb en heb plotseling wat gezondere cravings.

Vind het opzich wel prettig dat iemand naar mijn voeding gaat kijken.
pi_143332888
Oh lees van kwakz0rs man. Auwtsj.

34weken voor tante soesa *O* hoe ging de controle?

DaD :D ADHD
Huid rond navel is hier ook blauwig. De huid is wat dunner denk ik? Beetje uitgerekt :9

crumpette
-O- in de bosjes plassen

:9

Hoe gaat het fee? O+
pi_143333652
Risu en Cholula, met jullie komt het heus wel goed. Jullie gaan gewoon een gezond kindje krijgen. :*
pi_143334193
quote:

Ik ben nu 31.2 en heb ook nog niets gehoord. (Ja, een bevestigingsbrief met 14 weken)
Ik maak me geen zorgen, had ze een maand geleden nog aan de lijn ivm adreswijziging.
Ga wel bellen aan het eind van de week, maar er staat bij ons ook in de 7de maand :)

Balen Zoe :(
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:54:42 #49
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_143334223
Egopost!

Net geslachtsbepaling gehad! Wij gaan van type wisselen ;)!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:59:33 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_143334369
Oh leuk NTS! :D *O*
disclaimer
pi_143334433
Leuk, NTS! Shoppen 8-)
pi_143334510
Leuk!
pi_143334562
Wat leuk NTS!! *G*
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:21:56 #54
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143335145
Nog een *O* voor de goede 20 weken echo van SD!
NTS wat ontzettend leuk! *O*
Zoë wat jammer van die diabetes.. maar komt vast helemaal goed hoor met beetje voedingshulp :)
Kwak gelukkig geen gips voor je vriend. Dat is schrikken! Had jij al voedingsadvies gekregen, of moet je nog?

Ik heb vrijdag de suikertest.. zie er wel tegenop (niet de test zelf.. want ik mag gewoon de 2 uur thuis afwachten.. maar meer voor de uitslag.. niet dat ik ergens last van heb ofzo hoor.. maar gewoon... staat me zo tegen om 'alweer' aan een dieet te moeten..).
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:30:39 #55
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143335423
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:04 schreef Crumpette het volgende:

[..]

ja das waar idd, en PCOS kun je zelfs ook krijgen van overgewicht. Dat was bij mij echter nooit het geval, ik heb het al sinds menstruatie nr 1. Ik heb eigenlijk relatief weinig symptomen, gelukkig. t schijnt ook dat zwangerschap PCOS kan oplossen, of "genezen" oid, omdat je hormonen zo'n oplawaai krijgen. Veel vrouwen met PCOS die zwanger worden via IVF oid, krijgen de tweede spontaan :)
Even snel alles gescand (ben nog paar uurtjes aan het werk) maar herkenbaar idd. Hier had ik voor de geboorte van E. ook PCOS (wel natuurlijk zwanger geworden, nog heel snel ook) en na de bevalling was er níks meer van te zien! Nu bij nr 2 ook gemakkelijk zwanger geworden (3 mnd) dus PCOS kan idd ook gewoon 'verdwijnen'. Bizar is dat.

Wat balen Zoë -O-

NTS, wat leuk!

Controle was heel goed. Bloeddruk netjes, baby ligt er goed voor en kon ze nu ook heel duidelijk voelen. Niet ingedaald maar dat is ook 'normaal' voor een 2e met deze termijn. BM was goed gegroeid, alles gemiddeld :).
pi_143336602
Rady
Dat kan ik me voorstellen. Misschien valt het mee en zijn je waardes goed :*

Tante soesa
Fijn dat alles goed was! :)
pi_143337097
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 39% gewijzigd door Zoë23 op 12-08-2014 16:27:01 ]
pi_143337530
Goeiemiddag!

Wat leuk NTS van elke smaak één *O*

Balen Zoë van je suiker en mss nog wel iets meer van die werkgever! Zeker in je vakantie wil je er toch helemaal niet mee bezig te zijn?!

Gisteren bij de vk geweest, die vond me ook erg kortademig en adviseerde me om toch even langs de huisarts te gaan. Ik ga echt zelden en als ik dan moet...zijn ze met vakantie :( de vervanger is zo'n antroposofische geitenwollensokkenjosti, die zegt toch overal op dat het vanzelf overgaat. Dus nu heb ik helemaal geen zin om überhaupt een afspraak te maken
:{
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_143337573
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:32 schreef geppie het volgende:
Goeiemiddag!

Wat leuk NTS van elke smaak één *O*

Balen Zoë van je suiker en mss nog wel iets meer van die werkgever! Zeker in je vakantie wil je er toch helemaal niet mee bezig te zijn?!

Gisteren bij de vk geweest, die vond me ook erg kortademig en adviseerde me om toch even langs de huisarts te gaan. Ik ga echt zelden en als ik dan moet...zijn ze met vakantie :( de vervanger is zo'n antroposofische geitenwollensokkenjosti, die zegt toch overal op dat het vanzelf overgaat. Dus ik heb helemaal geen zin om überhaupt een afspraak te maken
:{
Je gaat :(
Anders krijg je schop onder den bips van mij ~O>
pi_143337847
Al daaaaaaagen lees ik mee maar reageer niet. Even heel erg met mijzelf bezig geweest.

Lieve Cygne! Wat een klap, wat een schrik! Heel heel veel sterkte en vooral kiezen waar jij voor wil kiezen, waar jij en joiw partner achter staan. Dikke kus!

Wij mogen morgen voor de nekplooi. Gewoon weer opnieuw spannend!
pi_143338283
Spannend Danaa!

Nou ik heb gebeld hoor... Is de praktijk van die waarnemer op dinsdagmiddag gesloten :')
Om nou de waarnemer van de waarnemer te bellen...gaat me ook wat ver. Morgen weer aan dag.
pi_143338289
Mooi hoog Razz! Hoe gaat het verder?

Lekker vroeg Stormqueen die klossen :D hoe gaat het inmiddels met je pols en snothoofd?

Crumpette lastig van de bouwvakkers! Ik las eerst de reacties en dacht dat je sowieso in de bosjes moest, valt alweer mee :P

Spannend morgen Danaa!

En :* voor Risu en Cholula!

Leuk NTS! *O*

Geppie en een schop van mij erbij! ;) hoop dat het meevalt!

Zoë balen van de diabetes, en wat een gedoe met je werkgever!

Gisteren verloskundige geweest en helemaal gerustgesteld. Hartje baby weer rustig, buik groeit goed (ik vind hem klein lijken maar zij vond hem prima). Baby kon volgens haar echt niets overgehouden hebben aan tijdje hoge hartslag door mijn koorts en ook niet echt als ik nu iets te snel weer zou gaan werken. Hoogstens stress bij mij en dan hoge bloeddruk, maar stress voel ik zelf wel natuurlijk. Halve dagen deze week vond zij prima. Voelt nu ook wel goed. Merk dat ik toch wel meer zorg om baby had dan ik dacht, ben wel opgelucht :)
pi_143338724
Wat leuk NTS! maar wat krijg je nou dan? :P *O*

Ik moet ook de suikertest :') yayyy PCOS, dus hoge kans, dus suikertest. Ook hogere kans op hoge bloeddruk.. maar vooralsnog was het in orde, heb weer een sticker (en een fit to fly) van de VK ^O^. bloeddruk ineens 120/60?! hatseflats, dat is even andere koek dan de 100/50 van vorige keer, ben benieuwd waar dat aan ligt.
oh, en vk vond mijn buik mooi groeien, en baarmoeder komt idd al tot 3 cm boven navel :Y. Baby hartslag mooi en regelmatig, en schopte tegen de doppler :7

ik hoef overigens niet in de bosjes te plassen hoor, mag wel gewoon hier, maar dan niet doortrekken tot vanavond :') lekkerrr

Zoe ... *zucht*... balen dit ja. :*

edit: Ik ga morgen meteen naar de fysio met mijn aidsheup! Ik heb ze helemaal gebeld en alles 8-)

[ Bericht 10% gewijzigd door Crumpette op 12-08-2014 14:31:53 ]
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:08:50 #64
149959 SQ
snelle trees
pi_143338924
Zolang je niet hoeft te poepen is dat nog wel vol te houden crumpette :+

Fijn dat iedereen weer een sticker heeft! En geppie, morgen wel bellen he :*
disclaimer
pi_143339230
Wat een gedoe met werk Zoë! En balen van de diabetes..

Kwak gelukkig alles goed met je man!

*O* voor goede echo van SD

En ik weet zeker dat ik de helft vergeet.. En ik sluit me aan bij de andere vroeg zwangeren. Op m'n werk ook iemand waarbij het bij termijnecho fout was, mijne is pas over 2 weken en maakte me er gisteravond ineens erg druk om.. Gelijk raar gevoel in m'n doos ook, heel laag. Nu net ook weer een beetje, zal niks zijn, maak me vast veel te druk. Zijn zulke onzekere weken in het begin, ga de hele tijd van vrij zeker naar erg onzeker en weer terug.
pi_143339829
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:59 schreef Zoë23 het volgende:
Razz wow dat is hoog :D

Risu :*!!

Kwakz0r
Nuchter 4,7 en na de test was het volgens hem 'iets' te hoog. Maar volgens protocol moeten ze dit opstarten ook ivm de tweeling. Ze willen geen grote tweelingbabys ivm meer kans op complicaties. Logisch natuurlijk.
Dus ik moet naar de internist & diëtist.

Nou, ik at niet zo gezond. Ben 'vroeger' wel stevig geweest. Komt ook wel voor in mijn familie (mijn vaders kant heeft overgewicht/obesitas) kreeg toen zo vaak commentaar omdat ik de enige 'stevige' in ons gezin was dat ik toen ben afgevallen. (mijn vader was bodybuilder en bodyguard dus heeft altijd veel gesport omdat hij gezonder wilde leven. Dat projecteerden ze ook wel op ons: pas op met wat je eet want.. Nouja en toen was ik dus stevig.. Niet zo fijn voor je zelfvertrouwen)

Er is denk ik geen goede balans in mijn voeding want ik kan altijd wel eten..heb altijd honger (suikerdip?). Moet ook veel eten anders voel ik me niet goed, ook drink ik heel erg veel omdat ik altijd dorst heb.
ben ooit getest op suikerziekte maar volgens de ha had ik het niet.

Nu ik zwanger ben van de tweeling heb ik wel minder trek omdat ik een vol gevoel door de baby's heb en heb plotseling wat gezondere cravings.

Vind het opzich wel prettig dat iemand naar mijn voeding gaat kijken.
Wat je zegt klinkt bekend. Ik voor mezelf vat dat op als een pre diabetische reactie op suikers/kh. Dus was ook niet verbaasd over mijn uitslag. Wel teleurgesteld. Had gehoopt dat afvallen misschien genoeg zou hebben geholpen. -O-

We gaan hetzelfde traject in in elk geval.

En wat k*t van je werk weer....
Kwak
pi_143339871
Oh en stickers all around *O*
Kwak
pi_143340155
Oh en nu had ik de vk die ik ook had bij mijn intake en zij is tof O+ ik hoop nu al lichtelijk dat zij dienst heeft als ik mag gaan werpen :P
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:44:48 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_143340212
Ik heb 1 van de 4 verloskundiges nog steeds niet gezien en die ga ik ook niet te zien krijgen voor ik minimaal 35 weken ben :') Zul je zien he... :')
Oh en de VK die mijn vroege echo's heeft gedaan is ook zwangert zag ik gisteren :D
disclaimer
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:45:26 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_143340240
omg henka is een ananas ;( ik schrik altijd van die ticker jonge!
disclaimer
pi_143340278
anananananassen hebben stekels :'(

Ik heb er ook nog maar 3 van de 5 ontmoet nu :') ben benieuwd wie ik de volgende keer weer krijg. Vind de foto van de opperVK er ook wel vertrouwenwekkend uitzien.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:53:46 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_143340539
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:46 schreef Crumpette het volgende:
anananananassen hebben stekels :'(

Ik heb er ook nog maar 3 van de 5 ontmoet nu :') ben benieuwd wie ik de volgende keer weer krijg. Vind de foto van de opperVK er ook wel vertrouwenwekkend uitzien.
Hebben jullie een eindbaasverloskundige? :D
Op onze praktijk zat een ouwe rot (40 jaar in het vak) maar die is net voor mijn eerste controle met pensioen gegaan. Nu zijn het allemaal jonge meiden, en eentje die ongeveer 15 jaar in het vak zit.
Maar goed, ik heb nog een controle of zeven te gaan hopelijk, dus dat loopt dan wel los :D
(de laatste zes weken van je zwangerschap heb je evenveel controles als in de zes maanden er voor :'))
disclaimer
pi_143340604
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Hebben jullie een eindbaasverloskundige? :D
Op onze praktijk zat een ouwe rot (40 jaar in het vak) maar die is net voor mijn eerste controle met pensioen gegaan. Nu zijn het allemaal jonge meiden, en eentje die ongeveer 15 jaar in het vak zit.
Maar goed, ik heb nog een controle of zeven te gaan hopelijk, dus dat loopt dan wel los :D
(de laatste zes weken van je zwangerschap heb je evenveel controles als in de zes maanden er voor :'))
ja de oprichtster van de praktijk, die heeft minstens 20 jaar over alle andere vk's :D, die is wel de opperVK geloof ik.
pi_143340636
Auw een ananas!

Bij mij maar drie die ik allemaal gezien heb, vertrouw ze wel maar er is er eentje die ik echt heel veel fijner/aardiger vind dan de rest. Maargoed, aardig is niet het belangrijkste :P
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:57:19 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_143340683
Nee, maar het is wel fijn als je ze vertrouwt en je een beetje op je gemak voelt denk ik :Y

edit: oh ja, dat stond er al, le-zen :')
disclaimer
pi_143340844
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb 1 van de 4 verloskundiges nog steeds niet gezien en die ga ik ook niet te zien krijgen voor ik minimaal 35 weken ben :') Zul je zien he... :')
Oh en de VK die mijn vroege echo's heeft gedaan is ook zwangert zag ik gisteren :D
Ik heb gisteravond de vrouwelijke vk van de praktijk voor het eerst gezien, bij de 39 weken :D
Tot nu toe heb ik alleen die twee mannen gezien. Waar ik tot voor kort mee wegliep maar sinds ik heb uitgesproken dat ik definitief in het zkh wil bevallen, vind ik ze opeens een stuk minder aardig doen -O- Ik wist wel dat ze anti zkh en anti pijnstilling zijn maar toch :{
Gelukkig zei die vrouw dat ze deze
Week vaak dienst heeft omdat die ene (de meest norse) met vakantie is pfieeeeuw!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:03:15 #77
149959 SQ
snelle trees
pi_143340903
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:01 schreef geppie het volgende:

[..]

Ik heb gisteravond de vrouwelijke vk van de praktijk voor het eerst gezien, bij de 39 weken :D
Tot nu toe heb ik alleen die twee mannen gezien. Waar ik tot voor kort mee wegliep maar sinds ik heb uitgesproken dat ik definitief in het zkh wil bevallen, vind ik ze opeens een stuk minder aardig doen -O- Ik wist wel dat ze anti zkh en anti pijnstilling zijn maar toch :{
Week vaak dienst heeft omdat die ene (de meest norse) met vakantie is pfieeeeuw!
Ik vind dat wel zoiets raars :{ Daar horen ze helemaal geen waarde-oordeel aan te verbinden. En wat maakt het voor hun uit? Moeten ze dan verder rijden ofzo?
disclaimer
pi_143340921
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik vind dat wel zoiets raars :{ Daar horen ze helemaal geen waarde-oordeel aan te verbinden. En wat maakt het voor hun uit? Moeten ze dan verder rijden ofzo?
nee naja met pijnstilling mogen ze gewoon naar huis, toch?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:04:08 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_143340939
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:03 schreef Crumpette het volgende:

[..]

nee naja met pijnstilling mogen ze gewoon naar huis, toch?
nou, dan is het alleen maar winst zelfs :P
disclaimer
pi_143340962
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:01 schreef geppie het volgende:

[..]

wat een -O- gevoel moet je daar aan over houden zeg, dat zou voor mij al reden genoeg zijn om om pijnstilling te roepen als er zo'n nurks aan mijn bed staat :{w
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:05:56 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_143341004
En ik wil deze opmerking ook even maken hoor: Wat weet een man nou van pijnstilling nodig hebben bij een bevalling? *O*

(ik laat hierbij geheel buiten beschouwing dat 3 van mijn 4 vrouwelijke vk's nog geen kinderen hebben :'))
disclaimer
pi_143341063
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:05 schreef Stormqueen het volgende:
En ik wil deze opmerking ook even maken hoor: Wat weet een man nou van pijnstilling nodig hebben bij een bevalling? *O*
:D ook dat nog ja. Wat dan weer de vraag oproept waarom mannen uberhaupt willen werken in zo'n vrouwenbolwerk als verloskunde _O- echt begrijpen ga je het nooit.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:07:48 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_143341087
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:07 schreef Crumpette het volgende:

[..]

:D ook dat nog ja. Wat dan weer de vraag oproept waarom mannen uberhaupt willen werken in zo'n vrouwenbolwerk als verloskunde _O- echt begrijpen ga je het nooit.
Iets met twee vingers en veel vagijnen :Y
disclaimer
pi_143341124
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Iets met twee vingers en veel vagijnen :Y
die vagijnen zijn al in gebruik :{w en daarmee niet interessant voor mannen lijkt me? Immers is de man altijd op zoek naar voortplantingsmogelijkheden? :')
pi_143341185
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:05 schreef Stormqueen het volgende:
I rest my case

quote:
(ik laat hierbij geheel buiten beschouwing dat 3 van mijn 4 vrouwelijke vk's nog geen kinderen hebben :'))
_O-
En toch kunnen ze zich mss beter inleven...
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:10:52 #86
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143341190
Zou zo'n mannelijke verloskundige/gynaecoloog dan thuis komen en nog zin hebben in zo'n vagijn? Ik kan het me niet voorstellen, volgens mij zien die dingen voorbij komen :X

Ik heb trouwens nu wel definitief besloten niet thuis te willen bevallen. Heel jammer want ik begon er steeds meer naar te neigen maar wij slapen op zolder, en dat is een no-go. Een bed in de woonkamer zie ik niet zitten en dan blijft alleen de babykamer over. En dat is nou niet helemaal het plaatje dat ik in m'n hoofd had. Dus. Ziekenhuisbevalling it is!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:11:35 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_143341215
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:08 schreef Crumpette het volgende:

[..]

die vagijnen zijn al in gebruik :{w en daarmee niet interessant voor mannen lijkt me? Immers is de man altijd op zoek naar voortplantingsmogelijkheden? :')
tik maar eens "prego" in op youpron :')
disclaimer
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:11:58 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_143341224
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:10 schreef Tante_Soesa het volgende:
Zou zo'n mannelijke verloskundige/gynaecoloog dan thuis komen en nog zin hebben in zo'n vagijn? Ik kan het me niet voorstellen, volgens mij zien die dingen voorbij komen :X
Dus ze zijn allemaal hommo? :o
disclaimer
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:13:19 #89
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143341267
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dus ze zijn allemaal hommo? :o
Vast niet! Dat 'ie net van huis komt na een euh, gezellig ochtendje met vrouwlief, en daarna inwendige onderzoeken moet gaan doen met bloed en stolsels en en en ... Brr

Mijn mannelijk gyn was trouwens heeeeel socially awkward. Die deed echt met een rood hoofd en zweet op z'n voorhoofd een inwendig onderzoek. Ook zo fijn :').
pi_143341291
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

tik maar eens "prego" in op youpron :')
no thanks :') ik geloof je zo ook wel
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:14:33 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_143341305
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:13 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Vast niet! Dat 'ie net van huis komt na een euh, gezellig ochtendje met vrouwlief, en daarna inwendige onderzoeken moet gaan doen met bloed en stolsels en en en ... Brr
Aambeien! Hehehehe :')
Ik kan me er ook niks bij voorstellen :')
disclaimer
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:14:55 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_143341318
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:13 schreef Tante_Soesa het volgende:

Mijn mannelijk gyn was trouwens heeeeel socially awkward. Die deed echt met een rood hoofd en zweet op z'n voorhoofd een inwendig onderzoek. Ook zo fijn :').
oh wat gruwelijk :') _O-
disclaimer
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:19:15 #93
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143341462
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh wat gruwelijk :') _O-
Ja :D. Maar verder is het een hele goede gyn dus je accepteert het maar :+. Eigenlijk ben ik klaar met werken maar m'n systeem is nog 'even' 1 statistiek lijst aan het draaien :')
pi_143341887
Mannen in de verloskunde snap ik ook niet helemaal, in de gynaecologie kan ik nog inkomen, als ze ze ook op wat andere dingen richten. Maar dan moeten ze niet ook nog socially awkward zijn nee :D
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:32:57 #95
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143341972
Fijn van de goede controles Soesa, Helio en Crump!

Crump kunnen we toasten met onze suiker-cocktails! :Y)
En morgen succes bij de fysio!

Geppie morgen hopelijk meer succes bij de HA.
Danaa spannend de nekplooi morgen, hoe gaat het verder met je? Druk geweest met leuke dingen hoop ik ;)

Soesa is een kraamhotel niet iets voor jullie? :)

En ik krijg spontaan trek in ananas en aambeien .. aardbeien :D
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:35:28 #96
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143342070
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:32 schreef Radyhyn het volgende:

Danaa spannend de nekplooi morgen, hoe gaat het verder met je? Druk geweest met leuke dingen hoop ik ;)

Zit hier helaas niet in de buurt (voor zover ik weet, omgeving Haarlem). Anders was het denk ik ook geen optie, de reden dat ik thuis wil bevallen is met name zodat ik niet weg hoef thuis :+. Verder is mijn ziekenhuis de 1e x prima bevallen :P en hebben ze daar ook prachtige kraamsuites waar je alles hebt. Thanks voor het meedenken iig!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:37:36 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_143342159
Maar soesa, je hoeft toch niet in een bed te bevallen? Of zeg ik nou iets geks?
disclaimer
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:44:18 #98
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143342409
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:37 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou niet zo goed weten waar anders :D . En sowieso is een bed wel vereist als ik de vk mag geloven. Ik moet dan een bevalbed huren (of het bed van m'n kind zei ze :'), peuterbedje van 150 :D). Bij mijn vorige bevalling heb ik ook alle weeën in bed opgevangen, dat werkte voor mij het beste. Baarkruk zie ik niet zitten ivm de druk op mijn endometriose cyste (en de gyn raadde dat vorige x ook af) en een badbevalling is not my style.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:45:00 #99
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143342434
Ah kijk, als ze bij jullie ziekenhuis van die mooie kraamsuites hebben, dan klinkt dat ook erg goed!

Bij ons in het ziekenhuis zijn er geen kraamsuites en alleen maar de standaard bevalkamers. En daarna kom je in een kamer te liggen waar vaak ook meerdere mama's met baby's liggen. En dan mag man ook niet blijven slapen... -O-
pi_143342472
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:37 schreef Stormqueen het volgende:
*O*

Maar een bed na den gedaane arbeidt is wel erg prettig. En om dan nog drie trappen op te moeten, mwah.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:46:24 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_143342496
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:44 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik zou niet zo goed weten waar anders :D . En sowieso is een bed wel vereist als ik de vk mag geloven. Ik moet dan een bevalbed huren (of het bed van m'n kind zei ze :'), peuterbedje van 150 :D). Bij mijn vorige bevalling heb ik ook alle weeën in bed opgevangen, dat werkte voor mij het beste. Baarkruk zie ik niet zitten ivm de druk op mijn endometriose cyste (en de gyn raadde dat vorige x ook af) en een badbevalling is not my style.
Oh is dat zo? Ik heb ze er hier nog niet over gehoord eigenlijk, maar ja, mijn bed staat op de eerste verdieping dus dan komt het sowieso niet ter sprake waarschijnlijk.
Ik wil zelf wel graag in een verticale positie bevallen, maar inderdaad, misschien niet handig met Ernie :X
disclaimer
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:46:35 #102
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143342500
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:45 schreef Radyhyn het volgende:
Ah kijk, als ze bij jullie ziekenhuis van die mooie kraamsuites hebben, dan klinkt dat ook erg goed!

Bij ons in het ziekenhuis zijn er geen kraamsuites en alleen maar de standaard bevalkamers. En daarna kom je in een kamer te liggen waar vaak ook meerdere mama's met baby's liggen. En dan mag man ook niet blijven slapen... -O-
:Y

In deze ben ik vorige x bevallen :D : https://www.rkz.nl/bevallen_in_de_kraamsuite .

Dat lijkt mij ook niks nee. In dit ziekenhuis mag man gewoon blijven :Y
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:50:11 #103
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143342652
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh is dat zo? Ik heb ze er hier nog niet over gehoord eigenlijk, maar ja, mijn bed staat op de eerste verdieping dus dan komt het sowieso niet ter sprake waarschijnlijk.
Ik wil zelf wel graag in een verticale positie bevallen, maar inderdaad, misschien niet handig met Ernie :X
Dan zal het idd niet aan de orde zijn nee. Eerste verdieping was prima geweest maar die zoldertrap is een obstakel, terwijl het een prima trap is.

Hopelijk bevalt het bevallen in verticale positie je, het klinkt mij ook altijd goed in de oren :Y. Ik heb alleen idd Ernie op m'n laagste punt zitten en straks pers ik die eruit :') :o

Sinds vandaag ben ik ineens steeds met de bevalling bezig, dat was ik echt nog helemaal niet :D. Ik heb er zin in O+ ja, echt!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:51:06 #104
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143342691
Nice die suite! _O_

Mijn zusje had 5 maanden geleden ook zo'n mooie suite in het ASZ in Dordt. Zou zelfs de neiging hebben om gewoon daarheen te rijden.. maar dan is de kleine aap straks geen Brabander en daar is mijn man het weer niet mee eens :P
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:51:19 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_143342701
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:50 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dan zal het idd niet aan de orde zijn nee. Eerste verdieping was prima geweest maar die zoldertrap is een obstakel, terwijl het een prima trap is.

Hopelijk bevalt het bevallen in verticale positie je, het klinkt mij ook altijd goed in de oren :Y. Ik heb alleen idd Ernie op m'n laagste punt zitten en straks pers ik die eruit :') :o

Sinds vandaag ben ik ineens steeds met de bevalling bezig, dat was ik echt nog helemaal niet :D. Ik heb er zin in O+ ja, echt!
Goed zo! O+
En Ernie er uit lijkt me nog niet eens zo heel verkeerd 8-) het geeft alleen zo'n rommel vrees ik ;(
disclaimer
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:53:28 #106
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_143342793
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:05 schreef Zoë23 het volgende:

Hoe gaat het fee? O+
Lief dat je het vraagt :). Het gaat op zich wel. Ben erg toe aan het einde van de vakantie ;). Valt me wel zwaar, hele dagen alleen met mijn twee jongens. Gelukkig werkt mijn man een dag thuis en hebben we ook het weekend samen. Dan kom ik weer een beetje bij :).
Wat super vervelend ook van je werkperikelen! Hoop dat je snel gewoon van je vakantie kunt genieten.

NTS wat leuk! Gefeliciteerd! *O*

*O* voor alle goede controles!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:53:31 #107
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143342795
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Goed zo! O+
En Ernie er uit lijkt me nog niet eens zo heel verkeerd 8-) het geeft alleen zo'n rommel vrees ik ;(
Brrr :X. Dan beval ik liever nog 30x van een kind denk ik :o . Ernie eruit (als het pijnloos kon enzo) lijkt mij trouwens idd heel relaxed. Alhoewel... dan moet ik weer na gaan denken over anticonceptie enzo. Nu ligt het gewoon vast, tot aan m'n 50-something aan de pil. Hoppakee!

nu voel ik 'm ook af en toe trouwens, als m'n kind een groeispurtje heeft of een hele drukke dag dan voel ik de druk daar echt toenemen :X .
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:54:50 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_143342835
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:53 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Brrr :X. Dan beval ik liever nog 30x van een kind denk ik :o . Ernie eruit (als het pijnloos kon enzo) lijkt mij trouwens idd heel relaxed. Alhoewel... dan moet ik weer na gaan denken over anticonceptie enzo. Nu ligt het gewoon vast, tot aan m'n 50-something aan de pil. Hoppakee!

nu voel ik 'm ook af en toe trouwens, als m'n kind een groeispurtje heeft of een hele drukke dag dan voel ik de druk daar echt toenemen :X .
Ik blijf het een bizar idee vinden :X Maar goed, zolang ie niet verder groeit...
disclaimer
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:55:38 #109
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143342865
Ernie -O- :')

Verticaal bevallen is dat met toetstellen/kruk?
Mijn zus heeft de meeste weeën zittend opgevangen en toen ging de ontsluiting ook het snelste ^O^
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:55:58 #110
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143342873
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

.

Ik blijf het een bizar idee vinden :X Maar goed, zolang ie niet verder groeit...
Mja, dat is het ook. Het is ook echt een mega cyste, 15-20 cm gewoon :o. Zolang ik niet menstrueer blijft 'ie zo als ie nu is.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:58:47 #111
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143342956
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Mja, dat is het ook. Het is ook echt een mega cyste, 15-20 cm gewoon :o. Zolang ik niet menstrueer blijft 'ie zo als ie nu is.
:o :o :o Brrr
Doet dat dan geen pijn? Alleen druk wat je ervan voelt?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:00:14 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_143343013
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:55 schreef Radyhyn het volgende:
Ernie -O- :')

Verticaal bevallen is dat met toetstellen/kruk?
Mijn zus heeft de meeste weeën zittend opgevangen en toen ging de ontsluiting ook het snelste ^O^
Verticaal kan idd op een kruk, of bal, of op handen en knieën, of hangend tegen je man. En inderdaad zittend / lopend weeën opvangen om de ontsluiting te bevorderen. Het lijkt me fijn om de zwaartekracht mee te hebben. Poepen gaat ook het beste als je lichaam rechtop is :')
disclaimer
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:02:47 #113
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143343108
Heb nog nooit liggend proberen te poepen.. maar ik geloof je zo hoor :P
Klinkt wel het meest logisch.. zwaartekracht _O_
pi_143344023
Ik kan me er weinig bij voorstellen, doe mij maar liggen, maar misschien ben ik gewoon lui :D

Oh en ik ben benieuwd naar het meisje van Amsel!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:33:27 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143344097
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik las 'masturbeer' ... ;( :').
KuikenGuppy
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:33:58 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_143344119
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

proest _O-
disclaimer
pi_143344300
Ik ben ook benieuwd naar Amsels meisje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143345140
quote:

[..]

:D

Fee-nix
Dankje :*
Ja kan ik me voorstellen.. Zijn lange dagen dan. Slaapt S smiddags nog? Je oudste niet meer denk ik?

Cygne
:* meis..

Net afscheid genomen van broer.. :'( zien we hem pas over 6mnd.
Hij heeft wel aangegeven dat als ik hem nodig heb als de tweeling geboren is, hij dan eerder thuis komt O+ dat is superlief (maar ga ik natuurlijk niet van hem vragen).
pi_143345210
quote:

[..]

:o _O-
pi_143345609
Vandaag geshopt met m'n moeder en vrijwel de hele uitzetlijst is binnen. *O*. Heb alleen nog lang niet genoeg kleertjes. Ik vind echt dat er heel weinig leuks te krijgen is voor jongetjes. -O- .
pi_143345670
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vandaag geshopt met m'n moeder en vrijwel de hele uitzetlijst is binnen. *O*. Heb alleen nog lang niet genoeg kleertjes. Ik vind echt dat er heel weinig leuks te krijgen is voor jongetjes. -O- .
In dat geval, ik heb vandaag zo'n leuk pakje gescoord voor zoontje van een vriendin O+ Bij de hema, grijs met witte vosjes en blauwe bies O+
Sarcasme. Herken het.
pi_143345679
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:40 schreef Cygne het volgende:
Ik ben ook benieuwd naar Amsels meisje.

SPOILER
Nee joh, volgens mij heeft ze er gewoon niet zo'n haast mee ;) en onze nieuwsgierigheid kan haar denk ik weinig bommen...
Kwak
pi_143345851
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:14 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

In dat geval, ik heb vandaag zo'n leuk pakje gescoord voor zoontje van een vriendin O+ Bij de hema, grijs met witte vosjes en blauwe bies O+
Ja, bij de HEMA heb ik nog wel een paar leuke dingen gevonden, vooral basics (en daar hou ik ook wel het meeste van). Maar ze zijn hier aan het verbouwen dus de helft was niet te bekijken. Ga binnenkort nog wel even naar die in het centrum, kijk ik ook nog even bij wat andere winkels.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:30:15 #124
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_143346219
Jeutje wat gaan jullie weer hard vandaag :o . Niet bij kunnen lezen want aangezien de vk in mijn oude woonplaats is hebben we er meteen de nodige bezoekjes aan vastgeknoopt.

DaD wat leuk! En jommeskleren, ai, daar gaan we ons nu ook maar eens in verdiepen _O- !

Zoë jammer dat je broer zo lang weg blijft -O- .

Soesa wat een verhaal van die cyste :o .

Hier trouwens bij Draak PCOS met ondergewicht. Bij Piranha had ik het nog steeds alleen was toen 1/2 van de dosering Clomid voldoende.

Draak heeft trouwens al die tijd gelijk gehad, want als je aan haar vroeg of ze een broertje ofvzusje kreeg zei ze 95% van de tijd 'een broertje!'.
We houden het voor familie en vrienden wel geheim (gelieve niks op FB zetten) en het hoeft ook niet in de OP.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:37:17 #125
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143346458
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:58 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

:o :o :o Brrr
Doet dat dan geen pijn? Alleen druk wat je ervan voelt?
Als ik menstrueer doet het gigantisch veel zeer en heb ik er ook veel bloedverlies van (uit m'n darm dus) maar normaal gesproken voel ik m niet :)

quote:

[..]

:D :')
pi_143346637
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:14 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

die heb ik ook gekocht O+ zo cute!
pi_143346795
DaD, tis ook wel lastig voor jongetjes, maar langzaamaan komt het wel hier. Heb vandaag deze gekocht bij H&M: http://www.hm.com/nl/product/00854?article=00854-T&variant=050

Dino's! (8> is geoloog en is ooit geinteresseerd geraakt in de geschiedenis van de aarde enzo, doordat hij dinos cool vond :') grote nerd.

bij hema heb ik ook wat leuke dingen gekocht idd, waaron het vossenpakje O+. verder veel bij marks en spencer, en ik ga dit weekend naar london, dus kan ik mooi eens binnenlopen bij een Next!
pi_143347029
Hoe staan de jongensmama's er voor met namen eigenlijk? Away? We zijn hier nog weinig opgeschoten de laatste twee weken :{
pi_143347238
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:55 schreef Crumpette het volgende:
Hoe staan de jongensmama's er voor met namen eigenlijk? Away? We zijn hier nog weinig opgeschoten de laatste twee weken :{
wij zijn er al een poosje uit. Compleet met twee keer vernoemen. Vonden we belangrijk, vind de namen niet zo super maar wil de mensen erg graag vernoemen. De eigen naam van de kleine vind ik wel geweldig
pi_143347285
Zo. Na een reeks nachtdiensten (de laatste want na 32 weken mag 't niet meer ;( ) eindelijk tijd om uitgebreider te reageren.

Soesa 34 weken *O*

SQ met klossen al. Boh, snelle met je ananas!
Ik heb pas 1 van de 3 vk's gezien en een keer de verloskundige in opleiding. De andere 2 nog nooit :P Nu degene die ik altijd heb op vakantie is, krijg ik de waarneemster, die overigens ook heel lief is.

Diabetes voor Zoë. Wat balen zeg! Met nog je werk erbovenop zit het allemaal ook niet mee zeg..

NTS met een geslachtsswitch *O*

Krijg jij de OGTT alleen op basis van PCOS Crumpette? Mijn vk heeft het daar niet over gehad en ik heb het ook (nog?) niet hoeven doen..

En hier ook PCOS met (licht) ondergewicht. Al vanaf de eerste menstruatie nooit regelmatig geweest met maximaal 1 keer in de 6 maanden ongesteld ofzo. Geen pijl op te trekken. In de 3e ronde met 50 mg Clomid (wat was dat trouwens smerig om in te nemen zeg :X ) zwanger O+

Ik ben trouwens in m'n dromen verticaal bevallen vandaag. Gewoon staand tegen de muur van het ziekenhuis :7 Eerst verloor ik de placenta en daarna met een beetje drukken á la dikke drol kwam er een kind uit die ik zo eruit kon pakken met m'n handen. Geen centje pijn!

Voor de dames die nog Pampers willen halen: bij de Kruidvat morgen tussen 17:00 en 20:00 met kortingsbon(nen) 50% korting voor een reuzenpak en/of een midi (?) pak. *O*
pi_143347295
Ik vond het heel moeilijk Crump, die naam.. De tweede naam was makkelijk, we vernoemen 'm naar J's broertje (kort na de geboorte overleden, mooi om die naam door te kunnen geven) maar de eerste naam... Ik heb veel blogs en lijstjes gelezen, en uiteindelijk noemde J een naam die bleef hangen. Voelde goed zeg maar :) En zo heet-ie dus. Terwijl ik voor een meisje zo 20 prachtige namen weet :D
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_143347323
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:46 schreef Crumpette het volgende:
DaD, tis ook wel lastig voor jongetjes, maar langzaamaan komt het wel hier. Heb vandaag deze gekocht bij H&M: http://www.hm.com/nl/product/00854?article=00854-T&variant=050

Dino's! (8> is geoloog en is ooit geinteresseerd geraakt in de geschiedenis van de aarde enzo, doordat hij dinos cool vond :') grote nerd.

bij hema heb ik ook wat leuke dingen gekocht idd, waaron het vossenpakje O+. verder veel bij marks en spencer, en ik ga dit weekend naar london, dus kan ik mooi eens binnenlopen bij een Next!
Sorry, maar zoiets vind ik dus al veel te druk. :@. Maar goed, ik heb nog even!

Naam waren we ineens zo uit, en toen rolde er ook nog een tweede naam achteraan voor we er erg in hadden. Ik ben erg blij met de namen. O+. Maar inderdaad, voor een meisje had ik wel twintig namen geweten.
pi_143347373
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 18:02 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Naam waren we ineens zo uit, en toen rolde er ook nog een tweede naam achteraan voor we er erg in hadden. Ik ben erg blij met de namen. O+. Maar inderdaad, voor een meisje had ik wel twintig namen geweten.
Dat is juist ook een lastige bij meisjesnamen. Zoveel leuke namen dat je steeds denkt 'maar wat als er nog een veeeel leukere is?!'
pi_143347378
Skittles, yep, gaat volgens mij alleen over PCOS, die suikertest. Vorige keer bloedprikken was ik bij toeval nuchter en toen was het 4,5, dus daar ligt het niet aan lijkt me? Hier ook geen overgewicht, en weinig menstruaties. Maargoed, wel spontaan zwanger zelfs, dus.. volgens mij is het omdat de Gyn een aantekening heeft gemaakt dat ik hoger risico heb ivm PCOS. Als die dat niet had opgeschreven was het misschien helemaal niet aan de orde.
pi_143347413
quote:

[..]

hihi! ja het is ook het drukste wat ik heb nu hoor, heb wel meer dingen met een motiefje oid maar qua kleur en hardheid zijn deze het drukst. Maargoed, dino's. :') het moest.
pi_143347669
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 18:04 schreef Crumpette het volgende:
Skittles, yep, gaat volgens mij alleen over PCOS, die suikertest. Vorige keer bloedprikken was ik bij toeval nuchter en toen was het 4,5, dus daar ligt het niet aan lijkt me? Hier ook geen overgewicht, en weinig menstruaties. Maargoed, wel spontaan zwanger zelfs, dus.. volgens mij is het omdat de Gyn een aantekening heeft gemaakt dat ik hoger risico heb ivm PCOS. Als die dat niet had opgeschreven was het misschien helemaal niet aan de orde.
Ik wist inderdaad dat je een hogere kans hebt op insuline ongevoeligheid bij PCOS. Had het ook gevraagd bij de intake van de vk, maar ze zei als er geen andere aanleiding voor is dat ze het niet nodig achtte. Vandaar dat ik het me afvroeg.
Je nuchtere suiker is prima, dus daar zal het niet aan liggen nee. :P
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:54:15 #137
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143349360
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:55 schreef Crumpette het volgende:
Ik vat het als volgt samen: :'( :'( :( :'( :'( }:| ..

Zoe diabetes balen zeg. Mag je bij zwangerschapsdiabetes dan geen suiker of minder suiker (kwak, jij weet veel van voeding)?

*O* voor stickers en een knakworst erbij in het lijstje.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:57:12 #138
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143349495
Hoe komen jullie overigens in godsnaam van nog niet ontmoette vk's naar pregopron. Blijf me verbazen hier.

Ik had overigens een vk die ik nog nooit gezien had bij de bevalling. Maakte me eigenlijk geen bal uit, al had sinterklaas himself er gestaan.. Maar dat kan ook aan t tempo hebben gelegen en dat er niet veel te willen/kiezen was.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_143350012
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 16:02 schreef Radyhyn het volgende:
Heb nog nooit liggend proberen te poepen.. maar ik geloof je zo hoor :P
Klinkt wel het meest logisch.. zwaartekracht _O_
O jawel, een kleine twee weken geleden nog gedaan terwijl ik op mijn zij lag :') _O-

En het kwartje moest effe vallen bij Ernie :D
pi_143350164
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 18:54 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ik vat het als volgt samen: :'( :'( :( :'( :'( }:| ..

Zoe diabetes balen zeg. Mag je bij zwangerschapsdiabetes dan geen suiker of minder suiker (kwak, jij weet veel van voeding)?

*O* voor stickers en een knakworst erbij in het lijstje.
iets over schuiven met suiker geloof ik, geen 3 boterhammen tegelijk, maar verdelen over de dag enz.

ja.. namen... ik wil inspiratie verdomme :')
pi_143350387
Even weer bijgelezen.
Rebel, je vroeg hoe lang we tegen het bed aan moeten kijken. Ligt aan de bevalling natuurlijk, maar in principe gewoon tot de kraamtijd. Ik wou geen klossen, dus dan moet je een verhoogd bed hebben. En die staat er nu dus. Nu met 33 weken geleverd, zelfde als bij SQ met de klossen. Mocht de bevalling thuis zijn, dan moet dat dus in de buurt van dat bed, denk ik :P

Krijgerrtje, hee, serieus, hahah, ik PM je ff ;)

Verder hebben mijn man en ik net de docu gezien van Ik was erbij oid, en ik heb me een portie gejankt.

Vanmiddag na het werk meteen op bed gegaan, ik was zo kapot, kon nauwelijks meer thuiskomen na het werk. :{ Nog maar 4 werkdagen en dan verlof! *O*
pi_143351295
quote:

[..]

Al gekeken op nextdirect? Ik vind veel duinen juist te saai en donker merk ik.

http://nl.nextdirect.com/en/boys

Crump: bij ons was een jongensnaam juist veel makkelijker. Meisjesnaam met moeite één gevonden en die vind ik nog steeds een beetje mwah...
Kwak
pi_143351453
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 17:46 schreef Crumpette het volgende:

Mijn (8> is ook geoloog, paleontoloog zelfs officieel :P

Ik zeg altijd dat ik min eigen Ross heb O+

(Nu onderzoekt hij zeebodem monsters om smeltende ijskappen bij Antarctica dertig miljoen jaar geleden te reconstrueren. Fossiele algjes O+ :') )
Kwak
pi_143353164
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:39 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Mijn (8> is ook geoloog, paleontoloog zelfs officieel :P

Ik zeg altijd dat ik min eigen Ross heb O+

(Nu onderzoekt hij zeebodem monsters om smeltende ijskappen bij Antarctica dertig miljoen jaar geleden te reconstrueren. Fossiele algjes O+ :') )
die van mij zoekt gewoon olie :') hehe.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:19:35 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_143353575
Ik vind juist dat er heel veel leuke jongenskleren en jongensnamen zijn!

En wat betreft zoeken naar de naam, wij hebben een naam gekozen die bij ons past en die we allebei leuk vinden. ik probeer niet te zoeken naar De Perfecte Naam, want dan word ik onzeker en kies ik nooit iets. Net als Het Eerste Pakje of De Geboortekaart. Ik streef niet naar ultieme perfectie, die vind ik niet. Of maak ik nu een radicale fout?

Skittles, klinkt als een prima bevalling! En ik heb de klossen toch maar even een maandje verschoven ;)

Paleontoloog is wel echt een bazenprofessie _O_
disclaimer
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:23:09 #146
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143353751
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 20:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind juist dat er heel veel leuke jongenskleren en jongensnamen zijn!

En wat betreft zoeken naar de naam, wij hebben een naam gekozen die bij ons past en die we allebei leuk vinden. ik probeer niet te zoeken naar De Perfecte Naam, want dan word ik onzeker en kies ik nooit iets. Net als Het Eerste Pakje of De Geboortekaart. Ik streef niet naar ultieme perfectie, die vind ik niet. Of maak ik nu een radicale fout?

Skittles, klinkt als een prima bevalling! En ik heb de klossen toch maar even een maandje verschoven ;)

Paleontoloog is wel echt een bazenprofessie _O_
Juist, dat is dus al probleem 1 en 2 :P.

Denk dat wij terecht gaan komen bij een standaard naam. Zijn toch de eerste in de vriendengroep, dus dat probleem hebben we nog niet.

En ik ga nog even lekker door met super naam door te drukken, maar eigenlijk vind ik als vriend al zoiets heeft van mwaaahh, dan houdt het eigenlijk ook gewoon op.

Wil het alleen zo graag ;(
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:26:11 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_143353898
Oh, als je daar al niet komt is het wel lastig ja ;( Hopelijk trekt ie nog bij!
disclaimer
pi_143354094
Hehe ik wilde bij de eerste dino's al over Ross beginnen maar jullie doen het zelf al :D ik vind juist meisjeskleding lastig met al die frutsels!

Wij hebben ook gewoon een naam gekozen die bij ons past, en zo zal het ook zijn voor geboortekaartje en eerste pakje (die we beiden nog niet hebben). Op de een of andere manier makkelijker te beslissen dan heel veel eigenlijk meer simpele dingen :P
pi_143354585
Ik wil wel iets wat echt naar mijn/onze zin is, maar mijn ervaring is dat ik (ja, ik :+) er gewoon tegenaan moet lopen. Op zoek gaan werkt niet.
pi_143354643
Meisjeskleding vind ik ook lastig.
Net als geboortekaartjes. Onze smaken komen daarin totaal niet overeen en als we een kaartje allebei leuk vinden is het meer een gevalletje "mwah, ja.. wel leuk.." dus.. bijna 32 weken en we hebben nog niets. :')
pi_143354725
ja dat eerste pakje heb ik ook niet zo, dat wordt toch een vieze bende lijkt me zo :') dus dat zal me een kleine knakworst wezen :P
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:43:28 #152
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143354807
Vind het eerste pakje ook niet zo belangrijk. Geboortekaartje ga ik zelf maken en de vorige keer had vriend alleen aanmerkingen over dat er te weinig tekst op stond.

Het eerste pakje bij V was binnen een uur alweer uit trouwens. Was vies, weet alleen zo niet meer waarvan. Alles was ook te groot, dus het zag er sowieso niet uit eigenlijk :')
pi_143354844
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 20:43 schreef AwayTL het volgende:
Vind het eerste pakje ook niet zo belangrijk. Geboortekaartje ga ik zelf maken en de vorige keer had vriend alleen aanmerkingen over dat er te weinig tekst op stond.

Het eerste pakje bij V was binnen een uur alweer uit trouwens. Was vies, weet alleen zo niet meer waarvan. Alles was ook te groot, dus het zag er sowieso niet uit eigenlijk :')
zie precies dat. en geboortekaartje doen we lekker nog steeds niet :P
pi_143355063
quote:

[..]

Wij hadden zoiets (onze originele kan ik niet meer in de collectie vinden), van de prenatal pure collection. Heel zacht stofje en idd niet zo heel druk.

http://www.prenatal.nl/sh(...)vVisit=true&id=98650

Deze vind ik ook leuk (tweede pakje was in dit thema maar dan ook als jumpsuit)
http://www.prenatal.nl/sh(...)&prevVisit=&id=90439
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143355207
1e pakje was hier een shirtje met zijn naam erop. Was wel leuk voor de 1e foto's. Voor de meiden hadden we die ook maar dat werd uiteindelijk een gekregen Nijntje romper in maat 44 :D

En Draakje krijgt een broertje zie ik! Superleuk NTS! *G*
pi_143355475
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 20:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wij hadden zoiets (onze originele kan ik niet meer in de collectie vinden), van de prenatal pure collection. Heel zacht stofje en idd niet zo heel druk.

http://www.prenatal.nl/sh(...)vVisit=true&id=98650

Deze vind ik ook leuk (tweede pakje was in dit thema maar dan ook als jumpsuit)
http://www.prenatal.nl/sh(...)&prevVisit=&id=90439
Ja, zoiets vind ik wel mooi, maar broekpakjes heb ik nu wel, en broekjes ook, maar shirtjes/truitjes voor bij die broekjes blijken toch een beetje een probleem. Morgen ga ik het internet onveilig maken met alle gekregen linkjes. 8-) .

Baard komt net heel trots een zelfgemaakte wolkenwandplank zien voor op de babykamer. O+.
pi_143355541
Even offtopic:

Ik heb n angelsound met 2 koptelefoons in de aanbieding... doe maar n pm/dm bij interesse. Prijs komen we wel uit.
S. 2014
J. 2016
pi_143356811
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 20:52 schreef Kyara het volgende:
1e pakje was hier een shirtje met zijn naam erop. Was wel leuk voor de 1e foto's. Voor de meiden hadden we die ook maar dat werd uiteindelijk een gekregen Nijntje romper in maat 44 :D

En Draakje krijgt een broertje zie ik! Superleuk NTS! *G*
Die ik je toen gestuurd heb toevallig? :D

Eerste pakje deed ik bij Djen wel aan. Voor de zekerheid twee verschillende maten toen gekocht. Kon me niet voorstellen dat mijm guppie toen zo klein was dat ze in 50 zou passen... maar ze verzoop er in :') .

Bij Boaz niet gedaan... heb zo mega aso veel kleren 50-56-62 voor hem dat ik van geluk mag spreken als ie alles 1 keer aan heeft gehad. Om dan ook nog een eerste pakje erbij te kopen .. neuh :N
Al heb ik die van Djen wel in haar herinneringenkistje gedaan.
pi_143356886
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 21:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Die ik je toen gestuurd heb toevallig?
Ja :D

Ik moet nog elke keer aan je denken als ik die foto's zie :P
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:37:49 #160
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143357429
Ik heb het eerste pakje van deze baby al gekocht toen S nog maar een maand of 4was :@ . Niet met het oog op eerste pakje overigens, gewoon in een vlaag van verstandsverbijstering met het idee 'mocht ik ooit nog een meisje krijgen' nu maar hopen dar ze het uberhaupt past.Ik vind het overigens ook totaal geen halszaak, maar wel leuk als er iets moois op de eerste foto's staat en iets wat niet téveel de aandacht afleidt van het hoofd :+ Bij S had ik er nauwelijks over nagedacht eigenlijk.

NTS, wat leuk een jongetje erbij! *G*

En Zoë, balen van je diabetes. Hoop dat je snel een dieet krijgt wat helpt en waar je je prettig bij voelt.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:45:07 #161
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143357779
De verf die we nodig hebben voor de babykamer is in de aanbieding bij de Karwei.. dus 7 blikken ingeslagen..
Kreeg per blik ook nog 1 kraskaart... en kijk dan! *O* *O* *O*

150 euro extra klusgeld *O*
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:45:53 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_143357806
nice Rady! :D Dat wordt een laminaatje?
disclaimer
pi_143357832
Nice Rady! :D
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:46:52 #164
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143357861
7 blikken :D :o . Nice...! + mazzelpik!

Van het weekend dus weer hard aan de slag Rady?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:59:25 #165
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143358361
Ja laminaat goed idee!
En we wilden ook nog ander schakelmateriaal.. dus die 150 euro is in mijn hoofd al 3x besteed :P

Echt geluk hebben ;)

Morgen avond komt stucadoor de situatie bekijken en dan hoop ik dat hij binnen een week of 2 kan uitvoeren. Daarna kunnen we pas weer verder met het verven en laminaat leggen... dus zelf hebben we even 'rust' ;)

Dit wordt een beetje de kleurstelling:

Vintage blue op 1 muur. Rest van de muren wit morning snow. En dan de kastdeuren van de inbouwkast ook blauw en de rest van de inbouwkast ook wit. En dan knal gele rolgordijnen en rvs/metallic accenten O+
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:14:14 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_143358912
Leuke kleuren O+ ik ben erg benieuwd!
disclaimer
pi_143359483
Leuk Radyhyn! En geluk!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:31:06 #168
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143359542
Thanks allemaal :)

Zo.. nog even verder bijgelezen. Wat een leuke kleertjes zie ik voorbij komen!
En DAD wat fijn dat je lijst bijna helemaal compleet is nu.
Die dino's van de H&M vind ik ook echt super leuk! Ik hou wel van lekkere felle kleurtjes en blije printjes.
En die vosjes van de hema! Oehhhh!!
Word er hebberig van.. en ga ik nou toevallig vrijdag winkelen joh.. :')

Had een hele tijd nog niets gekocht voor de kleine.. maar de laatste weken begint de koopdrang te komen hoor! :P
pi_143359774
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 20:57 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ja, zoiets vind ik wel mooi, maar broekpakjes heb ik nu wel, en broekjes ook, maar shirtjes/truitjes voor bij die broekjes blijken toch een beetje een probleem. Morgen ga ik het internet onveilig maken met alle gekregen linkjes. 8-) .

Baard komt net heel trots een zelfgemaakte wolkenwandplank zien voor op de babykamer. O+.
Ik had (en heb) veel effen broekjes (van die heel simpele maar fijne van simply colors bijvoorbeeld) en dan een shirtje met print. Broekjes voor jongens zijn toch niet zo spannend meestal, terwijl er weinig effen/ rustige shirts te vinden zijn. Ik had veel van de Hema en prenatal. Destijds was ik nog niet zo thuis in de online shopwereld :P.

Onwijs drukke dag gehad, wel bijgelezen, maar weinig blijven hangen :@.

NTS krijgt een jongen!! Tof! *G*

Zoë, balen van de zwangerschapsdiabetes en gedoe op het werk :*.

Rady, geweldige kleuren (wij hebben behang waar dat blauw/mintgroen in combinatie met geel in zit, nog steeds blij mee)! En 150 euro extra shopgeld is super! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143367639
Weer zo'n rotnacht hier. Het idee dat ik al dagen wakker in bed lig, toen ik wakker werd om 4u had ik het idee dat het al bijna 7u moest zijn, en sindsdien ook klaarwakker. Zucht!

[ Bericht 1% gewijzigd door krijgerrtje op 13-08-2014 07:17:59 ]
pi_143367790
Hier ook zo'n waardeloze nacht. Begon goed, dacht de hele nacht te hebben geslapen, was het nog maar 12 uur 's nachts... En toen begon het feest even later buiten weer, hond blaffen, want flitsen en even later weer onweer en daardoor weer nauwelijks geslapen.
pi_143367831
Meld!
pi_143367844
Ik heb juist voor het eerst in wéken doorgeslapen, was al bijna vergeten hoe dat voelt! Vanmorgen wel een (ietwat houterig) sprintje naar de wc van wegen volle blaas natuurlijk :)

Sterkte voor de brakke ochtenden!
  woensdag 13 augustus 2014 @ 07:22:28 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_143367848
Hilmo, slaap je met oordopjes? Die zijn echt mijn redding momenteel!

Mijn probleem is momenteel vooral dat ik wel 8-9 uren slaap, (met korte plaspauzes) maar toch wakker word met het gevoel er nog drie uur nodig te hebben :')
disclaimer
pi_143367864
Bij mij ook ja, ik slaap wel 8 uur, maar zo voelt het niet :P
Maar balen van de echt slechte nachten krijgerrtje en Hilmo!
pi_143367866
Jep, oordopjes heb ik in gedaan inderdaad, maar krijg dan wel wat broeierige oren dus het liefst doe ik ze snel weer uit. Hielp me wel door de blaffende hond heen te slapen, dat dan weer wel.
Ach, sliep in elk geval beter dan gister, toen was het echt vreselijk met het noodweer hier.
pi_143368337
Slechte nachten :{. Hier nogal ironisch: mini slaapt na 2 jaar eindelijk het grootste deel van de week de hele nacht door, maar nu moet ik minstens 1x eruit om te plassen. En daarna heb ik vaak moeite om weer in slaap te komen. Oh joy :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143368359
:* voor de slechte nachten.

Ik ben aan het sporten, maar er is net een man op de fiets naast me gaan zitten met een nogal sterke sport lucht (lees oud zweet), dit doet het niet zo goed in combinatie met mijn misselijkheid :X
pi_143368372
Balen van de slechte nachten dames.

*klopt af* ik slaap nog best goed. Wel af en toe even wakker maar als ik goed moe ben als ik ga liggen slaap ik wel door. Word alleen wakker met overvolle blaas idd. en rugpijn.

Vannacht per ongeluk de kat boven gelaten (deur zat niet goed dicht) dus daar wel wakker van geworden :') "mauw mauw lik lik pets pets lik mauw"
Kwak
pi_143368417
Ik mag ook echt niet klagen over het slapen. Word wel vaak een paar keer wakker van de kramp in mijn kuiten en het is soms wel vermoeiend om steeds zo levendig te dromen, maar er uit moeten om te plassen bijvoorbeeld is mij volkomen vreemd.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 08:28:21 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_143368429
Ik plas liever dan dat ik kramp heb... Plassen kan ik nog aardig slaapwandelend doen namelijk :D
disclaimer
pi_143368566
Tenen vastgrijpen en verder slapen, geen probleem. :D.
pi_143368749
Nu eens op de dag zelf: OMG 30 weken vandaag... *O*
Kwak
  woensdag 13 augustus 2014 @ 08:58:01 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_143368786
Kwak dertig weken! Omgwtfbbq *O* komkommer in je buik!
disclaimer
pi_143368853
Balen van de slechte nachten, dames. Even een plaspauze is idd niet zo erg, maar moeite om in slaap te komen daarna maakt het funest.

Volgens mij zou ik nog kunnen doorslapen als onze peuter niet vier keer per nacht wakker zou worden... Droompjes ofzo, want soms hoeven we niet eens naar haar toe, maar wel vier keer onderbroken slaap. Maar als ik zie hoeveel ik 's ochtends pies is dat nog een hele nette blaasinhoud voor een overtijd lopende zwangere...

En Rady, wat een mooie kleuren! Wij hebben een kast vintage blue op de kamer van peuter, en dat gecombineerd met hardroze. Echt superblij mee! Maar jouw combinatie met dat geel is ook echt geniaal, en wat een geluk met die bon. De hoeveelheid werk in jullie babykamer kon ook wel wat geluk gebruiken hè ;)

Vorige week heeft de verloskundige aangeboden me morgen te strippen als ik nog niet bevallen ben, ik ben dan 40.6. Lezen hier mensen mee die er ervaring mee hebben? Ik twijfel, m'n peuter zou mee moeten ivm geen oppas, m'n man kan dan ook mee. Maar is het vaak pijnlijk? En wat zijn de slagingskansen?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 09:05:17 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_143368886
ik kwam trouwens laatst een website tegen over premature kindertjes uit Australië, en daar hebben ze dan toen en nu foto's. Maar wat een verschil kan er tussen zitten zeg :o Kindertjes die met 33 weken worden geboren en er bijna voldragen uit zien en 2600 gram wegen, en kindjes die op dezelfde termijn zijn geboren en maar 1200 gram wegen. (het zal allebei een reden hebben, en er aan bijdragen dat ze zo vroeg zijn geboren, maar toch!)
Voor de geïnteresseerden: http://www.lilaussieprems.com.au/
disclaimer
  woensdag 13 augustus 2014 @ 09:07:19 #187
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143368912
Ik ben gestript marel, bij mij begonnen de weeën vrijwel direct, en na anderhalf uur was het echt hard op gang. Ik ken de percentages niet, maar in mijn directe omgeving veel succesverhalen. In alle gevallen wel aardig wat voorwerk geweest.

In mijn herinnering was het vrij pijnlijk, even goed doorzuchten, maar wel te doen.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 09:14:56 #188
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143369032
Meld

Wat is dat toch met dat plassen s'nachts het lijkt wel of je s'nachts meer moet als overdag :{

Vandaag maar eens de bekleding van de wagen en de maxi cosi wasen
En dan is het wel klaar.
Gister maar de vluchttas ingepakt (8> kreeg het op zijn heupen.
In mijn beleving heb ik tijd zat in de zijne niet :)
W
Z
E
pi_143369109
KwakzOr
30weken!!

:* voor de slechte nachten

SQ
Indrukwekkende foto's..wel mooi om ook de 'nu' foto's te zien.

Marel
Ze hebben met 41weken gekeken of ik te strippen was. Voelde niet comfi en was erg gevoelig. Ik was niet stripbaar dus hoe het gaat als het wel lukt weet ik niet.
pi_143369451
Vintage blue is populair :) Wij ook (de commode, moet nog geverfd), in combi met grijs, wit en hout.
pi_143369526
Inderdaad mooie kleurencombinatie, Rady! En superlekker van die 150 euro, zeg!

Kwak, 30 weken! *O*.
pi_143369656
:* voor de slechte nachten! Hier moet ik er ook wel iedere nacht uit, maar dat ben ik wel gewend ;)

Leuke kleurtjes Rady

30 weken voor Kwak :)

Als je je moet melden heb je niet alle tijd meer Rebel ;)

Ik zou me denk ik in jouw geval wel laten strippen Marel, gewoon om een inleiding te voorkomen :) maar wel lastig idd als je geen oppas hebt en verder heb ik er geen ervaring mee :)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 09:53:55 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_143369751
Ik zou het strippen ook zeker een kans geven Marel! Zeker als je al een week overtijd loopt!

Gek idee trouwens, dat de helft van de augustusbabies gewoon al geboren is :o
disclaimer
pi_143369855
Ik zou wel strippen Marel. Ik vond het niet pijnlijk, gewoon gek gevoel. Maar het heeft hier niet geholpen.
Home is where the O+ is...
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:01:49 #195
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143369911
*O* kwak 30 weken!
:* voor de rotnachten... veel meiden hier die er last van hebben zeg -O-
Leuk Marel en JufM ook vintage blue! Vind het echt een hele mooie, niet te kille, kleur blauw :) Ook bij jullie gave kleuren combi's!
Marel spannend van het misschien strippen morgen! ^O^
RA ook klaar voor de start! :o ;)
SQ premature kindjes vind ik er zo brrrr uitzien.. zo breekbaar.. zo ieniemienie.. dat filmpje wat een tijdje terug hier langskwam bleef ook al in mijn hoofd zitten.. Wel heel mooi dat ze er wel 'nu' foto's bijzitten om te laten zien dat het echt wél goed komt :)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:03:23 #196
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_143369944
Ik ben weer goedgekeurd door de gyn! En mini zag er ook goed uit op de echo! *O*

Heb nog geen last van slapeloze nachten. Wel wordt ik soms wakker gemaakt door manlief omdat ik op mijn buik slaap (Straks plet je mini! ;( )
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:04:47 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143369970
Marel, ik heb niks gevoeld van strippen. Bij mij heeft het ook niet gewerkt, maar ik werd sowieso de dag er na ingeleid.
KuikenGuppy
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:06:05 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_143369986
Klopt Rady, ze zijn ook zo teer en breekbaar. En tegelijkertijd vind ik het zó moeilijk voor te stellen dat er al zo'n heus heel kind in mijn buik zit :o
disclaimer
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:09:00 #199
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143370050
*plakt sticker op voorhoofd SD* Fijn, weer goedgekeurd! ^O^

Van de week was ik mijn buik aan het porren omdat ik beeb nog niet heel duidelijk had gevoeld voor mijn zin.. Zie ik man geschokt kijken en hij zegt half verwijtend: Zit je nou die arme baby wakker te maken! :o Voelde me meteen een slechte mama :')

Maar slapen op je buik kan toch niet echt veel kwaad toch? Met vruchwaterbeschermlaag enzo?
pi_143370111
Marel ik ben deze zwangerschap 3 keer gestript zonder resultaat. Maar later zou blijken dat mijn vliezen echt mega sterk waren.

Pijnlijk vond ik het niet. Hoogstens wat gevoelig. Ik wilde zo ontzettend graag bevallen dat ik er echt alles voor over had.

Als je man mee gaat dan kan peuter denk ik ook wel mee :Y
Als je alleen met je kindje was zou ik even kijken of je toch niet even een oppas kon vinden.

Hoe ben je er zelf aan toe? Lichamelijk en psychisch? Denk dat dat wel belangrijk is voor je keuze van wel/niet strippen :Y
pi_143370231
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 09:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Inderdaad mooie kleurencombinatie, Rady! En superlekker van die 150 euro, zeg!

Kwak, 30 weken! *O*.
Potverdikkie, hier hang je dus al die tijd uit!

Hallo, Devil :W

Heb ik je trouwens al gezegd dat het buikje je ontzettend goed staat? ^O^ :*
pi_143370267
Gelukkig kon ik nadat vriend naar het werk vertrok nog even slapen. Halve nacht met hem liggen praten, weet 'ie alleen niks meer van :')

30 weken voor kwak *O*

En een sticker voor SD :D Fijn!

Als ik kindjes zie die met mijn termijn zijn geboren dan kan ik me ook nauwelijks voorstellen dat er echt zo'n heel compleet kind in m'n buik zit O+

Overigens merk ik ook van de ene op de andere dag veranderingen, ze is opeens sterk! Ik kan haar nu niet meer negeren als ze druk doet en ik wil slapen :')
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:17:14 #203
415771 StarDust_
pi_143370270
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:09 schreef Radyhyn het volgende:
Maar slapen op je buik kan toch niet echt veel kwaad toch? Met vruchwaterbeschermlaag enzo?
Kan ook helemaal geen kwaad volgens mij... Maar manlief is gewoon een beetje overbezorgd: want dat ik met mijn volle gewicht op het kind lig, dat kan toch niet goed zijn? :P
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:20:25 #204
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143370348
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:17 schreef StarDust_ het volgende:

[..]

Kan ook helemaal geen kwaad volgens mij... Maar manlief is gewoon een beetje overbezorgd: want dat ik met mijn volle gewicht op het kind lig, dat kan toch niet goed zijn? :P
Die overbezorgde mannen hé O+
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:21:17 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_143370367
Er zijn ook mannen die denken dat ze het hoofdje kunnen beschadigen als je gaat batsen O+
disclaimer
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:22:17 #206
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143370398
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:15 schreef Fargo het volgende:

[..]

Potverdikkie, hier hang je dus al die tijd uit!

Hallo, Devil :W

Heb ik je trouwens al gezegd dat het buikje je ontzettend goed staat? ^O^ :*
Stalker-alarm?!? o|O
;)
pi_143370435
Krijgertje
Fijn dat je nog even kon slapen
En O+ sterke buikbaby

Oh rady wat super! 150euro klusgeld :D
En superleuke kleurencombi. Zie het al helemaal voor me met het ledikantje en de commode.

SD
Dan krijg je vanzelf wel een schop van de baby is hij/zij het er niet mee eens is dat je op je buik slaapt :+

[ Bericht 24% gewijzigd door Zoë23 op 13-08-2014 15:22:29 ]
pi_143370451
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:22 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Stalker-alarm?!? o|O
;)
Een heel goedaardige stalker! Zo iemand die 's avonds een paar keer door je straat wandelt, maar ondertussen wel je gras maait en het tuinhekje repareert zeg maar...
pi_143370546
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:21 schreef Stormqueen het volgende:
Er zijn ook mannen die denken dat ze het hoofdje kunnen beschadigen als je gaat batsen O+
optimistische instelling O+

kwak 30 weken en SD goedgekeurd! *O*
Mooie kleuren Rady, ik wacht de foto's af hoor!
pi_143370548
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:22 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Stalker-alarm?!? o|O
;)
Fargo is de liefste stalker die je maar kan hebben. O+.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:27:54 #211
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143370570
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:27 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Fargo is de liefste stalker die je maar kan hebben. O+.
Ahhh.. dan magtie blijven :Y
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:28:38 #212
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143370589
vergeet ik gewoon te *O* voor de 30 weken van kwak
slecht bezig de laatste tijd :@

beginnen jullie vk's nou zelf over strippen ? en bij welke termijn beginnen ze er dan over ?
of vragen jullie er zelf om ?
puur nieuwsgierigheid hoor omdat ik die van mij er nog nooit over gehoord heb.
nou zijn die 2 van mij van 40+2 en 40+1, dus misschien dat ze na een week overtijd er pas over beginnen hier.

ooh en rady mooi kleurtjes heb je gekozen, en super zo'n meevaller van 150 euro *O*
W
Z
E
pi_143370639
Ohja, de kleurtjes van Rady O+ echt heel erg leuk O+

(En ik vrolijk altijd zo op van jouw blije berichten met enthousiaste smilies etc :D )
Kwak
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:30:24 #214
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143370641
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:21 schreef Stormqueen het volgende:
Daar heeft die van mij dus ook last van :X :{
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:32:21 #215
415771 StarDust_
pi_143370683
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:30 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Die van mij ook...al 4 maanden is het lekker rustig in bed :{
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:32:37 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_143370691
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:30 schreef kwakz0r het volgende:

(En ik vrolijk altijd zo op van jouw blije berichten met enthousiaste smilies etc :D )
+1! Rady is echt een moodbooster! O+

quote:

[..]

ook 25 cm en de doorsnede van een aubergine zeker? O+
disclaimer
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:33:07 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_143370705
Wij waren al te lui om te batsen en zijn beide blij dat het voorlopig niet meer hoeft :{w
disclaimer
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:34:07 #218
415771 StarDust_
pi_143370731
We hebben 1x gebatst, maar toen kreeg ik harde buiken en heeft (8> besloten om het maar niet meer te doen..
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:35:22 #219
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143370772
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:30 schreef kwakz0r het volgende:

quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:32 schreef Stormqueen het volgende:
+1! Rady is echt een moodbooster! O+
Ahhh wat lievvvvv O+
pi_143370779
quote:

[..]

Same here. En dat enge hoge bed op kratjes helpt ook niet mee :') . En dat de pretechomevrouw toen nog even lekker benadrukte dat 'de baby echt álles meekrijgt wat je doet, van lachen tot hoesten en natuurlijk ook vrijen'. Thanks dear, daar ging het laatste beetje actie.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2014 10:37:11 ]
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:36:51 #221
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143370815
Oh, gelukkig zijn we niet de enige dus.. *haalt opgelucht adem*
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:37:08 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_143370822
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:34 schreef StarDust_ het volgende:
We hebben 1x gebatst, maar toen kreeg ik harde buiken en heeft (8> besloten om het maar niet meer te doen..
:D ja naar is dat...
Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik echt een vreselijk harde baarmoeder als ik een hoogtepunt had, maar ik heb er dit keer dus gewoon helemaal geen last van gehad :?
disclaimer
pi_143370902
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:35 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Same here. En dat enge hoge bed op kratjes helpt ook niet mee :') . En dat de pretechomevrouw toen nog even lekker benadrukte dat 'de baby echt álles meekrijgt wat je doet, van lachen tot hoesten en natuurlijk ook vrijen'. Thanks dear, daar ging het laatste beetje actie.
:D haha. Dat is wel erg.
pi_143370930
En yay voor dertigwekenKwakbaby en voor de mooie kleurtjes verf en gratis klusgeld van Rady *O*

En een dikke knuf voor alle slechte slapers :* . Ik heb er wisselend last van, vannacht ging goed al was ik bij die ene keer eruit voor plassen wel even vergeten hoe hoog het bed was en kwam ik wat onhandig neer op de poes die naast het bed lag te slapen :') .
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:42:08 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_143370965
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:40 schreef Razztwizzle het volgende:
En yay voor dertigwekenKwakbaby en voor de mooie kleurtjes verf en gratis klusgeld van Rady *O*

En een dikke knuf voor alle slechte slapers :* . Ik heb er wisselend last van, vannacht ging goed al was ik bij die ene keer eruit voor plassen wel even vergeten hoe hoog het bed was en kwam ik wat onhandig neer op de poes die naast het bed lag te slapen :') .
OMG, ik weet precies wat voor geluid zo'n beest dan maakt :')
disclaimer
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:43:26 #226
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143371012
Haha Razz.. voor je uit je bed bent, heb je je portie ochtendgymnastiek al gehad met het eruit klauteren :D
pi_143371057
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

OMG, ik weet precies wat voor geluid zo'n beest dan maakt :')
Ik denk dat het te vertalen valt als "Ik haat je en vanmiddag bij je middagdutje krab ik je ogen eruit."
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:50:47 #228
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143371260
dat word met 1 oog open slapen
of niet want dan krabt die hem nog makkelijker eruit
W
Z
E
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:52:17 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_143371318
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:50 schreef rebel-angel het volgende:
dat word met 1 oog open slapen
of niet want dan krabt die hem nog makkelijker eruit
:') _O-
disclaimer
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:55:55 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143371461
quote:

[..]

Er zijn mannen die denken dat de baby een handje naar buiten kan steken om zo papa te pesten :+.
KuikenGuppy
pi_143371484
ah echt? geen bats meer overal? hier eigenlijk nog geen verandering wat dat betreft... (8> houdt zich niet met de buik bezig tijdens gezelligheid. Nou wordt het nu ook pas een buik die je niet kunt missen, dus misschien verandert dat nog. Weet ook niet of baby op een gegeven moment zichtbaar gaat reageren op dat soort activiteiten :') dan is het toch iets minder prive.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 10:57:59 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_143371541
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:56 schreef Crumpette het volgende:
ah echt? geen bats meer overal? hier eigenlijk nog geen verandering wat dat betreft... (8> houdt zich niet met de buik bezig tijdens gezelligheid. Nou wordt het nu ook pas een buik die je niet kunt missen, dus misschien verandert dat nog. Weet ook niet of baby op een gegeven moment zichtbaar gaat reageren op dat soort activiteiten :') dan is het toch iets minder prive.
Nou, het is niet vanwege het feit dat de baby afleidt hoor, maar mijn lichaam en hooft hebben er totaal geen behoefte aan. Biologisch gezien ook totaal onnodig momenteel :')
disclaimer
pi_143371629
In het eerste trimester moest ik er níet aan denken. In het tweede eigenlijk ook niet. :+. Baard dringt ook heel netjes helemaal niet aan verder. Waardoor ik dus weer denk dat 'ie me lelijk vindt en dik en huilhuil. :').

Hormones. O+.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:10:18 #234
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143371952
quote:

[..]

Herkenbaar!
Bij de laatste echo liet de mevrouw ook extra mooi zien hoe dicht de baby met zijn hoofd 'bij de uitgang' lag. "Kijk, alleen maar dat kleine stukje baarmoedermond zit tussen de baby en de uitgang"... whahaha buh :D

En wat DAD zegt inderdaad.. hormonen hebben soms wat liefdes-aandacht nodig ;)
Maar we vinden het beide eigenlijk wel prima zo... gaan we vast weer allemaal inhalen als de baby er straks is.. *kuch* bwhuh :')
pi_143372525
Meld :W
Zo ik kan weer mee-eter-loos en met gelakte teennagels de verloskamer in. Mijn verjaardagskado van vorig jaar augustus :') maar eens verzilverd bij de schoonheidsspecialiste/pedicure.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:56 schreef Crumpette het volgende:
Hier ook nog 'gewoon', mss nog zelfs frequenter dan in niet zwangere toestand :@

*O* voor de 30 weken van Kwak en het kleurenpalet van Rady

:* voor alle slechte slapers

Ben je er al uit Marel of je je eventueel laat strippen?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:37:11 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_143372775
Oh pedicure! Dàt ga ik vragen voor mijn verjaardag :D _O-
disclaimer
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:39:37 #237
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_143372861
Ah geppie en crumpette, fijn, voelde me alweer een ontaarde batsende zwangere ;).

+2 voor moodbooster rady.

*O* voor 30 weken van kwak. Nog 10 ongv!!
  woensdag 13 augustus 2014 @ 11:54:30 #238
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143373419
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:28 schreef rebel-angel het volgende:
vergeet ik gewoon te *O* voor de 30 weken van kwak
slecht bezig de laatste tijd :@

beginnen jullie vk's nou zelf over strippen ? en bij welke termijn beginnen ze er dan over ?
nou zijn die 2 van mij van 40+2 en 40+1, dus misschien dat ze na een week overtijd er pas over beginnen hier.

Bij mij werd strippen bij 40+5 voorgesteld maar bleek nog niet mogelijk. Uiteindelijk bij 41+2 gestript. Vóór de UD is er nooit over gesproken door mijn vk.
pi_143373785
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 11:39 schreef AwayTL het volgende:
Ah geppie en crumpette, fijn, voelde me alweer een ontaarde batsende zwangere ;).

:D
Kamp Batsers breidt uit :P
pi_143373867
Dankjewel voor alle reacties, ik denk dat ik het maar gewoon ga laten doen als mogelijk, en dan man en peuter mee. Peuter heeft ook al een inwendige echo meegemaakt, en speelde onverstoord door dus dit kan dan ook wel vermoed ik.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 10:28 schreef rebel-angel het volgende:

Bij de vorige controle (39.6) zei ze dat ze me de komende keer (40.6) kunnen strippen, en of ik daar even over na wilde denken, uit zichzelf dus, maar wel pas bij 40 wkn.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 12:08:55 #241
415771 StarDust_
pi_143373884
Batsen is so overrated! :{w
pi_143373960
Spannend Marel! Hoe laat is je afspraak?
pi_143374092
+1 voor batsen! Helemaal niks mis mee. Mijn man is wel heel bezorgd of mijn buik niet geplet word. En nu mijn bekken zo zeer doet wil hij het liever niet meer. }) Ikke wel, dus ik verleid hem soms :@
pi_143374121
Morgen 11 u, ben benieuwd!
pi_143375337
Ik heb er gewoon bijzonder weinig behoefte aan. Nu waren wij al een beetje panda's qua batsfrequentie dus dat ik zwanger ben mag al wonderlijk zijn. :@ . voel me er soms wel rot over, maar (8> is heel lief en begripvol en t is ook niet helemaal alsof er niks gebeurt meer.

Verder net een interessante sessie bij de haptonoom. Enorm veel geleerd over mijn basis reactie op pijn (in de praktijk, en ik vlucht, en dat maakt het erger) maar echt grote stappen gemaakt. Heel erg fijn! Geeft veel vertrouwen.
Kwak
  woensdag 13 augustus 2014 @ 12:52:19 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_143375475
Klinkt fijn, kwak! Merk je zelf al dat je minder angstig wordt?

Marel, spannend! Hopelijk zet het iets in werking *O*
disclaimer
pi_143375933
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:52 schreef Stormqueen het volgende:
Klinkt fijn, kwak! Merk je zelf al dat je minder angstig wordt?

Marel, spannend! Hopelijk zet het iets in werking *O*
Ja. Ik heb J daar alleen nog wel erg voor nodig nu (fysiek, om dmv druk mij op de juiste "plaats" te houden met mijn gevoel).

Klinkt zweverig, maar het was het verschil tussen huilend verkrampen terwijl ik op een gevoelige plek in mijn binnenbeen hard geknepen werd en totaal gevoel van paniek, of rustig ademend uiteindelijk bijna geen pijn meer voelen terwijl er eigenlijk nog harder geknepen werd. Voor J ook heftig om mij pijn te zien hebben (het voelt nu ook beurs :X dus hij kneep wel echt goed).

Hij bouwde het ook op als een wee. Heel leerzaam. We gaan volgende keer nog meer oefenen en verdiepen.

Ik wist eigenlijk niet dat ik zo bang was, heel ontladend allemaal.

(En Jezus wat klink ik als en zweefteef zo :D )
Kwak
  woensdag 13 augustus 2014 @ 13:10:17 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_143376011
Oh joh, ik had geen idee dat die sessies zó gingen! Die haptonoom knijpt jou of doet J dat?
Wel fijn dat het je helpt in ieder geval, en dat J er ook een rol in kan spelen O+
disclaimer
  woensdag 13 augustus 2014 @ 13:20:32 #249
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143376375
Wat goed dat je er op zo'n manier mee bezig bent kwak! ^O^
Zo te horen leer je veel over je eigen reactie en hoe die meer positief te buigen. Fijn!
pi_143376531
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 12:08 schreef StarDust_ het volgende:
Batsen is so overrated! :{w
+1
Ik doe er ook niet aan. :{w :{w

SPOILER
Born to Lose, but Built to Win.
pi_143376893
awww LT :D :* kusje dr op.

mooi, ben niet de enige dus 8-) maar ik herken ook heel erg het hormonerige dat ik meer aandacht en knuffels en bevestiging nodig heb. Maargoed, batsen valt daar ook onder wat mij betreft :D :P . Voel me uberhaupt altijd al bevestigingsbehoeftig, maar nu nog meer.

Ook leuk: mijn stemming schommelt nu gewoon een paar keer per dag van gelukkig naar verdrietig en terug :'). En ik kan niet meer voorover buigen om even wat van de koffietafel te pakken. _O-

Kwak die Hapto klinkt goed zeg! heel goed dat je dat aangaat ook.
pi_143377034
+1 klinkt als een goede aanpak Kwak!

Batsen: hier sowieso een lastig puntje (vanwege het eerder al zijdelings aangeroerde ingewikkelde levensverhaal), nu niet echt anders dan anders in die zin; heel af en toe. Wel heel veel knuffels en kusjes en dat soort, dat is fijn :)

Verder was ik vanmorgen bij de tandarts om een gaatje te laten vullen. Voor het eerst in jaren in m'n uppie, J moest onverwacht voor zijn werk op pad. 1000 doden voor de verdoving, maar toen die er eenmaal in zat ging het prima. En beeb deed dansjes door mijn stress-hormonen ;)
pi_143377117
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 13:41 schreef JufMariska het volgende:
+1 klinkt als een goede aanpak Kwak!

Batsen: hier sowieso een lastig puntje (vanwege het eerder al zijdelings aangeroerde ingewikkelde levensverhaal), nu niet echt anders dan anders in die zin; heel af en toe. Wel heel veel knuffels en kusjes en dat soort, dat is fijn :)

Verder was ik vanmorgen bij de tandarts om een gaatje te laten vullen. Voor het eerst in jaren in m'n uppie, J moest onverwacht voor zijn werk op pad. 1000 doden voor de verdoving, maar toen die er eenmaal in zat ging het prima. En beeb deed dansjes door mijn stress-hormonen ;)
das ook een leuke afleiding tijdens het tandartsbezoek toch? :Y
pi_143377595
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
Oh joh, ik had geen idee dat die sessies zó gingen! Die haptonoom knijpt jou of doet J dat?
Wel fijn dat het je helpt in ieder geval, en dat J er ook een rol in kan spelen O+
T is heel fysiek (en dit US ook de vierde sessie, hij knijpt echt niet elke week, maar dit ging over jr reactie op en onprettig gevoel en over hoe je dat kan veranderen. Hij heeft t eerst voorgedaan bij J. :D )

Andere sessies gingen meer over je basis zoeken, ontspannen etc. :Y

Maar de soort therapie is heel fysiek en zweverig tegelijk :+
Kwak
pi_143377608
yeah ik krijg net een reactie via MP van iemand die de box die ik wil, én wel aan me wil verkopen, én hem ook wel wil komen brengen met de auto gezien ik zo dichtbij woon O+ ik lof het internet echt. 20 jaar geleden was het volgens mij veel moeilijker om een baby te hebben zonder auto, nu leveren winkels je grote dozen luiers aan huis enzo :D
pi_143377707
Klinkt goed kwak!

Brr tandarts. Fijn dat t meeviel JM! En dansende beeb is altijd gezellig

[ Bericht 76% gewijzigd door Zoë23 op 13-08-2014 15:22:53 ]
pi_143378085
Oh boy, ik probeer steeds bij te lezen en te reageren, maar het lukt gewoon niet! Wat is dit overweldigend zeg. De nachten zijn heftig, maar ik ben zo trots op mijn gezin. Ons meisje is geweldig en mijn man is mijn rots O+

Ik heb geprobeerd kort iets over de bevalling op te schrijven, maar de vk bleek het al prima samengevat te hebben ;)

pi_143378133
wauw Amsel, dat klinkt heel mooi! O+
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:17:09 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_143378200
:D amsel, volgens het boekje joh! Wil je nog verdere stats delen? O+
disclaimer
pi_143378204
Dat klinkt prachtig amsel. O+
pi_143378495
Amsel wat goed O+
pi_143378558
Amsel, lekker genieten! O+ goed gedaan zeg!
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:28:54 #263
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143378559
Wat fijn Amsel! ^O^
Je baringsnotities zien er heel goed uit :D
pi_143378585
Amsel O+
Ben wel benieuwd naar de naam...
S. 2014
J. 2016
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:31:23 #265
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143378625
Crump wat fijn van die box joh! En dat ze em ook nog willen komen brengen! _O_
JM fijn dat je tandartsbezoekje ook weer achter de rug is :)
pi_143378636
De weeën begonnen dus op de uitgerekende datum! En ik dacht nog "die komt pas ergens bij 41,5 weken ofzo" :')
pi_143378725
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:31 schreef Amsel het volgende:
De weeën begonnen dus op de uitgerekende datum! En ik dacht nog "die komt pas ergens bij 41,5 weken ofzo" :')
Wat goed Amsel! Welke pijnstilling heb je uiteindelijk gekozen? Wet nog dat je ermee bezig was van te voren.
Kwak
pi_143378765
Kan me bijna niet voorstellen dat ze nog pijnstilling heeft gehad, er zit 14 min tussen en dan mag ze beginnen met persen :) Maar misschien heb ik het fout :D

(ik wilde ook pijnstilling ik trok het niet meer, had 9cm kreeg toen niks meer (wat logisch is) )
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_143378801
Egopostje (alweer)

Ik zit op de ANWB te wachten :') heb net heel blond een uur met de lichten aan in mijn auto geparkeerd gezeten, radio aan, internettend en wachtend tot J klaar was met Lowlands spullen verzamelen (in ons huis in DH, had geen zin om mee naar boven te gaan :@ )

Had niet door dat het zo lang duurde (had gerekend op een kwartiertje :') ) en toen ik erachter kwam dat t al een uur duurde kwam hij net terug, heb ik eerst nog tien minuten zielig en boos gedaan alvorens ik mij realiseerde dat het licht nog brandde en tevergeefs probeerde de motor te starten.

:') :') lang leve woonplaats service want in deze kuststad zal ook niemand even aanbieden of ook maar stoppen om je te jumpen met je startkabels, en de buren kennen we niet eens... Gv. Wat ben ik chaggo nu. En wat voel ik me dom!

Vriendje is nu maar boodschappen gaan doen hier (lopend) want dat moest thuis nog, en we moeten ook nog een tent voor hem kopen (omdat zijn familieleden de binnentent hebben kwijtgemaakt en zeggen van niet) :') en om vijf uur komen mijn vriendinnetjes om de baby show er te plannen.

Iets met leren loslaten :+
Kwak
pi_143378818
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:36 schreef Skoap het volgende:
Kan me bijna niet voorstellen dat ze nog pijnstilling heeft gehad, er zit 14 min tussen en dan mag ze beginnen met persen :) Maar misschien heb ik het fout :D

(ik wilde ook pijnstilling ik trok het niet meer, had 9cm kreeg toen niks meer (wat logisch is) )
Oh dat had ik niet goed gezien!
Kwak
pi_143378917
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wat goed Amsel! Welke pijnstilling heb je uiteindelijk gekozen? Wet nog dat je ermee bezig was van te voren.
Geen. Want toen ik dat zei bleek ik op 9cm te zitten. Randje wegmasseren en persen maar.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:42:47 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_143378980
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:41 schreef Amsel het volgende:

[..]

Geen. Want toen ik dat zei bleek ik op 9cm te zitten. Randje wegmasseren en persen maar.
Laatste stukje is snel gegaan dan zeg!
disclaimer
pi_143379076
Dat is nog eens een mooi beknopt bevallingsverhaal, Amsel ;) En die eerste weken zijn ook overweldigend, laat het lekker over je heen komen en laat je verwennen!
pi_143379079
Wow Amsel, dat klinkt als de perfecte bevalling. Heb je het zelf ook zo ervaren?

Ik heb net de commode ingeruimd met alle lakentjes, dekentjes en wat dies meer zij, en nu ben ik helemaal blij. O+. Steeds de laden opentrekken. :P.
pi_143379115
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
:D amsel, volgens het boekje joh! Wil je nog verdere stats delen? O+
De naam bedoel je? Alleen via DM of PM. Al weet ik niet wanneer ik kan reageren maar er zitten hier aardig wat Facebook-vriendjes van me die het ook wel mogen doorberichten, wil het alleen niet op het forum hebben, ook niet met puntjes enzo :)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:46:37 #276
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143379138
Kwak, je mag best een keertje blond zijn hoor.. maar niet te vaak hé :P
Wat leuk vanavond plannen maken voor de babyshower! *O*
pi_143379213
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:46 schreef Amsel het volgende:

[..]

De naam bedoel je? Alleen via DM of PM. Al weet ik niet wanneer ik kan reageren maar er zitten hier aardig wat Facebook-vriendjes van me die het ook wel mogen doorberichten, wil het alleen niet op het forum hebben, ook niet met puntjes enzo :)
Je hebt wel een beauty gebakken O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:49:37 #278
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143379248
Ooh kwak :*
Komt goed
W
Z
E
pi_143379257
quote:

[..]

Ik wil wel n pmmetje...
S. 2014
J. 2016
pi_143379289
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wow Amsel, dat klinkt als de perfecte bevalling. Heb je het zelf ook zo ervaren?

Erop terugkijkend vond ik de eerste 8 cm echt goed te doen. Daarna was het niet leuk meer. En ik vond persen heel erg eng. Maar het was een bevalling volgens het boekje en die gevoelens ebben weg. Ik weet nog dat ik ze had, maar kan ze niet meer terug-voelen. Het was gewoon een goede bevalling, afgesloten met een warme plas op m'n buik :P
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:51:49 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_143379322
quote:

[..]

gewicht, apgar score, aantal tenen, etc *O*
disclaimer
pi_143379333
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:46 schreef Radyhyn het volgende:
Kwak, je mag best een keertje blond zijn hoor.. maar niet te vaak hé :P
Wat leuk vanavond plannen maken voor de babyshower! *O*
Om het extra dubbel blond te maken: de ANWB kwam en startte met een keer sleutel omdraaien mijn auto

_O-

One of those days!

(Kan gebeuren als hij net over t randje is zei hij, ik was niet de enige die dat gebeurde) :')

Oh ik wil ook best dms over de naam beantwoorden, zit toch in een stationair draaiende auto te wachten op vriendje (mag m even niet uitzetten nu)... :7
Kwak
pi_143379365
Oh en jongens ik wil bijlezen en op jullie reageren! Dit is zo onaardig alleen over mezelf praten. Ik kom echt binnenkort wat socialer doen. Nu dutje O+
pi_143379392
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

gewicht, apgar score, aantal tenen, etc *O*
3075gr, 9/10/10, 10 *)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:54:49 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_143379422
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:53 schreef Amsel het volgende:

[..]

3075gr, 9/10/10, 10 *)
potverdorie, echt alles volgens het boekje :D O+
En dat reageren en bijlezen komt wel weer joh! Jij hebt wel wat beters aan je hoofd nu ;)
disclaimer
  woensdag 13 augustus 2014 @ 14:54:59 #286
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143379429
Amsel geniet er lekker van! :*
Ik ga Kwak wel dmmen over de naam :D
pi_143379447
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:53 schreef Amsel het volgende:

[..]

3075gr, 9/10/10, 10 *)
Wat een prachtige modelbaby met modelbevalling! T is je van harte gegund!
Kwak
pi_143379480
Bedankt voor de dm's prachtige naam en prachtige apgarscores, mn meisje had t zelfde rapport :D
S. 2014
J. 2016
pi_143379534
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 14:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik wil wel n pmmetje...
Ik ben ook benieuwd naar de naam!
  woensdag 13 augustus 2014 @ 15:12:38 #290
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143379959
Hè, dat klinkt als mijn bevalling! Fijn O+. Ik ben ook benieuwd naar de naam.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 15:14:16 #291
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_143380010
Mag ik ook een naam update :)
W
Z
E
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:42:45 #292
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_143382805
Klinkt allemaal als uit het boekje Amstel :s)

Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan! En dat wennen komt vanzelf.

Ik houd me ook aanbevolen voor DM/PM!
pi_143383860
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:32 schreef Radyhyn het volgende:

En ik krijg spontaan trek in ananas en aambeien .. aardbeien :D
Nou ik ben even gaan bekomen van alle drukte om me heen na het vertellen aan alle vrienden en familie.
In ene is mijn kindje ook 'deel' van hun leven. ZIj hebben al bedacht dat zij kunnen oppassen oid. Het voel(t)(de) alsof alles al bepaald is. Maar HEE, ik moet dat kind er nog uitpersen en leren kennen.

Vandaag hebben we een geweldige echo gehad met super scores voor de 3 'jeweetwel' (Naampje kwijt)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 17:23:03 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_143383921
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:20 schreef Danaa het volgende:

[..]

Nou ik ben even gaan bekomen van alle drukte om me heen na het vertellen aan alle vrienden en familie.
In ene is mijn kindje ook 'deel' van hun leven. ZIj hebben al bedacht dat zij kunnen oppassen oid. Het voel(t)(de) alsof alles al bepaald is. Maar HEE, ik moet dat kind er nog uitpersen en leren kennen.

Vandaag hebben we een geweldige echo gehad met super scores voor de 3 'jeweetwel' (Naampje kwijt)
Trisomieën! Fijn! *O*
En dat ebt wel weer weg hoor, dat is even het enthousiasme van het moment ;)
disclaimer
pi_143384083
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Trisomieën! Fijn! *O*
En dat ebt wel weer weg hoor, dat is even het enthousiasme van het moment ;)
Goed om te horen dat dat wegtrekt. Op het moment vind ik het allemaal erg veel en emotioneel.
Ik denk dan: " LAAT ME MET RUST"
pi_143385605
Oeh allemaal goede dingen gelezen; kastjes die ingeruimd worden, auto's die weer gestart zijn, mooi bevallings verslag, goede angst begeleiding (wow had ik ook wel gewild, maar de haptonoom hier had het alleen over contact met het kind maken en dat lukt me zelf ook wel en vanaf 32 weken kon ze niet meer echt wat voor mij doen ofzo ;( ik hoop dat ik mijn balans ook nog ga vinden en dat ik niet in de pijn/angst verkramp).

Over plassen; ik moet gemiddeld drie keer in de nacht plassen maar ga meestal met mijn ogen dicht op de wc zitten en maak mezelf zo min mogelijk wakker.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 18:50:21 #297
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_143386438
Fijn van je goede npm Danaa!! *O*
Het is wel een hectische tijd zo. Natuurlijk wel lief daf iedereen wil helpen :) Maar inderdaad alles op z'n tijd.
pi_143389320
Werkvraagje: Ik kreeg een brief van het UWV dat mijn werkgever op 11 augustus de WAZO uitkering heeft aangevraagd met ingang van 18 augustus en dat ik binnen 8 weken te horen krijg wat ze hierin gaan beslissen.

Kan het dan zijn dat ik pas over 8 weken weer salaris krijg? Of regelt het UWV dit met mijn werkgever?

Ik ben zo'n dummy met dit soort dingen :@ .
pi_143389607
quote:
5s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:05 schreef Razztwizzle het volgende:
Werkvraagje: Ik kreeg een brief van het UWV dat mijn werkgever op 11 augustus de WAZO uitkering heeft aangevraagd met ingang van 18 augustus en dat ik binnen 8 weken te horen krijg wat ze hierin gaan beslissen.

Kan het dan zijn dat ik pas over 8 weken weer salaris krijg? Of regelt het UWV dit met mijn werkgever?

Ik ben zo'n dummy met dit soort dingen :@ .
Je krijgt een oproep om langs de UWV arts te gaan(hij gaat een beoordeling doen). Je krijgt gewoon je loon via je werkgever zoals gewoonlijk. (tenzij je hebt aangegeven je uitkering rechtstreeks via het UWV te willen ontvangen)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 20:14:09 #300
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_143389670
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:12 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Je krijgt een oproep om langs de UWV arts te gaan. Je krijgt gewoon je loon via je werkgever zoals gewoonlijk. (tenzij je hebt aangegeven je uitkering rechtstreeks via het UWV te willen ontvangen)
Huh? Ik heb vorige keer geen oproep gekregen om langs de UWV arts te gaan? Is dat niet alleen bij een (gedeeltelijke) ziekmelding?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 20:14:31 #301
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_143389687
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:12 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Je krijgt een oproep om langs de UWV arts te gaan(hij gaat een beoordeling doen). Je krijgt gewoon je loon via je werkgever zoals gewoonlijk. (tenzij je hebt aangegeven je uitkering rechtstreeks via het UWV te willen ontvangen)
Je krijgt geen oproep om langs een arts te gaan hoor als je niet ziek bent :N
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')