abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143331002
Hè bah Zoë, balen zeg! En nu?

Wij sliepen vannacht op hoog niveau :D en ik vond het eng :')

pi_143331049
hihi! maar hoe hoog is dat dan ongeveer? Dat ziet er toch wel iets hoger uit dan ons bed..

gelukkig heb ik de sleutel van het huis van een vriend van me, die is op vakantie en woont hier om de hoek, dus ik kan altijd gaan zitten zwangeren in zijn huis als ik hier niet meer naar het toilet kan :P maar stiekem wou ik ook gewoon even gaan babyshoppen O+
pi_143331056
Het is nu van de grond tot bovenkant matras 80cm.
pi_143331106
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:09 schreef Zoë23 het volgende:
Goeiemorgen! Zal thuis bijlezen ben net klaar bij de gyn.
Bruinverlies was.niet erg maar ik heb dus wel zwangerschapsdiabetes.. Niet verwacht :{
Balen Zoë. Wat is bij jou nu het plan van aanpak? En wat waren je waardes?

Wat ik t lastigste vond aan het horen van de 'diagnose' was dat t voelde alsof ik iets verkeerd gedaan had -O- terwijl ik tegen ieder ander en dus ook nu tegen jou direct zou zeggen: dikke pech, het zijn echt gewoon je hormonen... En jij hebt een dubbele dosis met twee beebs! :*
Kwak
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:46:49 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_143331150
Wat ik me wel afvraag is waarom niemand het had zien aankomen bij Zoë.... zwangerschapsdiabetes is niet voorbehouden aan dikkerds volgens mij :P Toen ik voor de GTT kwam zaten er ook meer stokjes dan jabba's in de wachtruimte :@

Ik hoop in elk geval dat je het met een dieet goed onder controle kan houden!

Razz, dat bed! Eek :D
disclaimer
pi_143331200
ohja nee zo hoog is ons bed toch wel bijna.. is zo hoog als mijn been lang is ongeveer. nah ik merk het wel als ik een kraam op intake krijg :+

Had ik inmiddels niet wat van de kraamzorg moeten horen eigenlijk? Heb me wel ingeschreven, maar nog geen bevestiging, niks..

Ja SQ :@ ik geloof dat ik diabetes in mijn hoofd ook onbewust toch koppel aan rondheid. En dan dus nu ook aan een hoger uitgangsgewicht oid. Maar dat is heul niet zo o|O fout, crumpette!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:52:07 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_143331269
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:49 schreef Crumpette het volgende:
ohja nee zo hoog is ons bed toch wel bijna.. is zo hoog als mijn been lang is ongeveer. nah ik merk het wel als ik een kraam op intake krijg :+

Had ik inmiddels niet wat van de kraamzorg moeten horen eigenlijk? Heb me wel ingeschreven, maar nog geen bevestiging, niks..

Ja SQ :@ ik geloof dat ik diabetes in mijn hoofd ook onbewust toch koppel aan rondheid. En dan dus nu ook aan een hoger uitgangsgewicht oid. Maar dat is heul niet zo o|O fout, crumpette!
Helemaal geen bevestiging? Ook niet van je zorgverzekering? Indien dat laatste ook niet het geval is zou ik wel even bellen voor de zekerheid :)
Mij hebben ze overigens pas rond week 28 gecontacteerd voor de intake, dus dat kan nog even duren.
Oh en je bed moet 70 centimeter minimaal zijn :Y

En geeft niks ;) Ik denk, ik haal het maar even aan O-)
disclaimer
pi_143331314
quote:

Nah wel een beetje.

Simpelweg: vetweefsel maakt oestrogenen aan. Oestrogenen verlagen de insuline gevoeligheid.
Baby /zwangerschap maakt oestrogenen aan, oestrogenen verlagen insuline gevoeligheid. Twee beebs maakt (ongeveer) dubbel zoveel aan.

Het is maar net hoe gevoelig jouw lijf al was voor insuline en hoe snel je lichaam het niet meer bij kan benen.

Sommige dikkies waren al prediabetisch (vermoed ik bij mezelf, ook ivm familiair voorkomen van diabetes type twee) en dan is de zwangerschap al snel "het zetje". Sommige dunnies zijn gewoon ook minder insuline gevoelig en hebben hetzelfde effect.
Sommige dikkies zijn hartstikke insuline gevoelig ondanks extra vet en hebben nergens last van en sommige dunnies ook.

Tweeling is extra belasting net als overgewicht en erfelijkheid.

T is deels pech en deels aanleg, maar vetweefsel heeft wel een negatieve invloed erop.
Kwak
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:57:58 #34
149959 SQ
snelle trees
pi_143331368
Ja, je hebt wel meer kans als dikkie, maar het is niet voorbehouden aan zwaardere mensen, dat wilde ik zeggen :)
Het is hoe dan ook kut.
disclaimer
pi_143331374
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Helemaal geen bevestiging? Ook niet van je zorgverzekering? Indien dat laatste ook niet het geval is zou ik wel even bellen voor de zekerheid :)
Mij hebben ze overigens pas rond week 28 gecontacteerd voor de intake, dus dat kan nog even duren.
Oh en je bed moet 70 centimeter minimaal zijn :Y

En geeft niks ;) Ik denk, ik haal het maar even aan O-)
nee nog niks! ik zal er eens achteraanbellen idd...

Kwak: ohja dat klinkt wel logisch. Sommige dames met PCOS zijn ook insulineongevoelig :o straks krijg ik het ook nog!
pi_143331414
Superslecht geslapen vannacht. Werd ineens heel misselijk na het lezen van Cygnes berichtje. Ik trek het me blijkbaar erg aan. En ook een beetje bang voor termijnecho donderdag nou. Vandaag maar rustig aan doen. :{

Zwangerschapsdiabetes had ik bij Zoë ook niet verwacht, maar niet vanwege dik of niet. (Superdunne neef van mij heeft ook diabetes) Ik heb helemaal geen typische diabetisch klachten gelezen bij haar. Maar ik snap nou ook wel dat het in de zwangerschap gewoon anders is.
pi_143331431
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:58 schreef Crumpette het volgende:

[..]

nee nog niks! ik zal er eens achteraanbellen idd...

Kwak: ohja dat klinkt wel logisch. Sommige dames met PCOS zijn ook insulineongevoelig :o straks krijg ik het ook nog!
PCOS hangt ook vaak samen met overgewicht toch?

Ik weet niet of oorzaak en gevolg daarbij dan door elkaar lopen. Het heeft allemaal met hormonen te maken in elk geval en al die dingen beïnvloeden elkaar...

Ik zou me maar niet druk maken voorlopig, je merkt het vanzelf...
Kwak
pi_143331478
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:01 schreef Risu het volgende:
Superslecht geslapen vannacht. Werd ineens heel misselijk na het lezen van Cygnes berichtje. Ik trek het me blijkbaar erg aan. En ook een beetje bang voor termijnecho donderdag nou. Vandaag maar rustig aan doen. :{

Zwangerschapsdiabetes had ik bij Zoë ook niet verwacht, maar niet vanwege dik of niet. (Superdunne neef van mij heeft ook diabetes) Ik heb helemaal geen typische diabetisch klachten gelezen bij haar. Maar ik snap nou ook wel dat het in de zwangerschap gewoon anders is.
:* snap ik. Ik heb toen IMA een misser abortion had vlak voor mijn termijnecho snel een pretecho gedaan, omdat ik zo onzeker was... :@

Nee, die klachten heb je bij zw.diab. niet altijd. Ook omdat ze strengere bovenwaardes hanteren waarbij je in niet-zwangere toestand nog helemaal niet als diabetisch wordt gezien. De kans op typische klachten is dan ook kleiner. Vaak is t enige wat ze merken dat je grote baby of veel vruchtwater hebt...
Kwak
pi_143331482
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 10:01 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

PCOS hangt ook vaak samen met overgewicht toch?

Ik weet niet of oorzaak en gevolg daarbij dan door elkaar lopen. Ik zou me maar niet druk maken voorlopig, je merkt het vanzelf...
ja das waar idd, en PCOS kun je zelfs ook krijgen van overgewicht. Dat was bij mij echter nooit het geval, ik heb het al sinds menstruatie nr 1. Ik heb eigenlijk relatief weinig symptomen, gelukkig. t schijnt ook dat zwangerschap PCOS kan oplossen, of "genezen" oid, omdat je hormonen zo'n oplawaai krijgen. Veel vrouwen met PCOS die zwanger worden via IVF oid, krijgen de tweede spontaan :)
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:07:03 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_143331539
Och Risu, dat is ook slopend, zulke berichten lezen als je je zelf nog helemaal niet zeker voelt over je zwangerschap :* Het doet gewoon veel met je.... en zelfs als je die onzekere periode allang voorbij bent. Maar jij gaat gewoon een sparteltje zien op de echo donderdag hoor! Hoe laat mag je dan?
disclaimer
pi_143331596
Risu :* nog even volhouden met wachten, nog 2 dagen!
pi_143331807
Heel herkenbaar Risu! Ik ben de dagen aan het aftellen tot ik langs de vk mag. Ik betrap mezelf regelmatig op de gedachte 'waarom zou het bij mij wel goed gaan?'.
pi_143332208
Ik mag al om 9.45 hoef ik niet de hele dag te wachten gelukkig.
Vorige week nog hartje gehoord, dus er is niet echt reden tot doemdenken.
pi_143332567
Ahh das fijn, in de ochtend.

Gek is het.. omdat ik zo onverwacht zwanger werd, omdat mijn verwachtingen van mijn lijf wat betreft vruchtbaarheid zo laag waren, heb ik de eerste weken juist heel nuchter en met een grote slag om de arm rondgelopen.. van "ach, he, het kan nog misgaan, laten we niet te vroeg juichen" .. langzaam sloeg dat om in " nah, het zal toch niet? Mijn lichaam kan toch geen gezond kindje produceren?" ... eigenlijk nu pas wordt het een beetje echt, omdat ik groei en mijn zoon voel :) en hem een paar keer heb gezien op de echo.

Ik kan me voorstellen dat als je hier al lang op wacht, of als het al eens is misgegaan, dat het dan veel beladener wordt allemaal :* dat lijkt me geen pretje!
pi_143332759
Razz wow dat is hoog :D

Risu :*!!

Kwakz0r
Nuchter 4,7 en na de test was het volgens hem 'iets' te hoog. Maar volgens protocol moeten ze dit opstarten ook ivm de tweeling. Ze willen geen grote tweelingbabys ivm meer kans op complicaties. Logisch natuurlijk.
Dus ik moet naar de internist & diëtist.

Nou, ik at niet zo gezond. Ben 'vroeger' wel stevig geweest. Komt ook wel voor in mijn familie (mijn vaders kant heeft overgewicht/obesitas) kreeg toen zo vaak commentaar omdat ik de enige 'stevige' in ons gezin was dat ik toen ben afgevallen. (mijn vader was bodybuilder en bodyguard dus heeft altijd veel gesport omdat hij gezonder wilde leven. Dat projecteerden ze ook wel op ons: pas op met wat je eet want.. Nouja en toen was ik dus stevig.. Niet zo fijn voor je zelfvertrouwen)

Er is denk ik geen goede balans in mijn voeding want ik kan altijd wel eten..heb altijd honger (suikerdip?). Moet ook veel eten anders voel ik me niet goed, ook drink ik heel erg veel omdat ik altijd dorst heb.
ben ooit getest op suikerziekte maar volgens de ha had ik het niet.

Nu ik zwanger ben van de tweeling heb ik wel minder trek omdat ik een vol gevoel door de baby's heb en heb plotseling wat gezondere cravings.

Vind het opzich wel prettig dat iemand naar mijn voeding gaat kijken.
pi_143332888
Oh lees van kwakz0rs man. Auwtsj.

34weken voor tante soesa *O* hoe ging de controle?

DaD :D ADHD
Huid rond navel is hier ook blauwig. De huid is wat dunner denk ik? Beetje uitgerekt :9

crumpette
-O- in de bosjes plassen

:9

Hoe gaat het fee? O+
pi_143333652
Risu en Cholula, met jullie komt het heus wel goed. Jullie gaan gewoon een gezond kindje krijgen. :*
pi_143334193
quote:

Ik ben nu 31.2 en heb ook nog niets gehoord. (Ja, een bevestigingsbrief met 14 weken)
Ik maak me geen zorgen, had ze een maand geleden nog aan de lijn ivm adreswijziging.
Ga wel bellen aan het eind van de week, maar er staat bij ons ook in de 7de maand :)

Balen Zoe :(
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:54:42 #49
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_143334223
Egopost!

Net geslachtsbepaling gehad! Wij gaan van type wisselen ;)!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:59:33 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_143334369
Oh leuk NTS! :D *O*
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')