Zo sleeën op je billen ja?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:31 schreef Stormqueen het volgende:
Oh dat is schrikken kwak!gelukkig heeft ie niks!
Hier ben ik juist de traproetsjer
nee, ik ga nooit op mijn kont, ik ga altijd head firstquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Zo sleeën op je billen ja?
Ik val ook weleens maar meestal vanaf bijna beneden en dan voorover met veel drama. Laatst wel op mn kont van de portiektrap
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:09 schreef Zoë23 het volgende:
Goeiemorgen! Zal thuis bijlezen ben net klaar bij de gyn.
Bruinverlies was.niet erg maar ik heb dus wel zwangerschapsdiabetes.. Niet verwacht
Hahah, zitten wij bij dezelfde cursus?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 07:42 schreef Hilmo het volgende:
Jeetje, wat een bericht ineens, Cygne!![]()
Ego: nauwelijks geslapen door tropische onweer- en regenbuien vannacht. Bleek heel plaatselijk, op internet lees ik er nauwelijks wat over.
De werkdag gister ging wel goed, maar ik was wel kapot om 15.00 toen ik vrij was. Vandaag weer een poging, aftellen geblazen, hierna nog maar 4 werkdagen.
Gister voor het eerst cursus gehad. Wat geweldig leuk! Ben nu weer flink wat wijzer geworden, vooral van de andere dames, dat badbevalling in ons ziekenhuis wél mogelijk is en huren hoeft niet zoveel meer te kosten dan ongeveer 50 euro. Alleen maar voordelen zei de cursusleidster; minder kans op inknippen, ontsluiting gaat sneller, minder pijn. (al kan het medisch gezien soms niet, maar als het wel kan..) Ik ben omDus dat ga ik onderzoeken. Ook dat met zo'n TENS ding, kan je gewoon zelf regelen. Ook maar onderzoeken. Ik ben het meest ver van het groepje, allemaal eerste kindje, allemaal rond de 25/30 jaar oud ongeveer, paar uit mijn verloskundigepraktijk. Vind het ook echt super gezellig. Bekkenbodem hebben we getraind en toen zag de cursusleidster mijn buik bewegen door de baby hahahha, ja dat is nu soms echt enorm opvallend
Oeh en vandaag komt het bevalbed. Het komt inderdaad (zoals iemand hier al aanraadde) in de woonkamer in de hoek, dus enigszins bij de tvMijn man zo, vind je zo'n bevalbed meer confronterend dan je eigen buik, ik zo eeh jaa.
Balen Zoë. Wat is bij jou nu het plan van aanpak? En wat waren je waardes?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:09 schreef Zoë23 het volgende:
Goeiemorgen! Zal thuis bijlezen ben net klaar bij de gyn.
Bruinverlies was.niet erg maar ik heb dus wel zwangerschapsdiabetes.. Niet verwacht
Helemaal geen bevestiging? Ook niet van je zorgverzekering? Indien dat laatste ook niet het geval is zou ik wel even bellen voor de zekerheidquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:49 schreef Crumpette het volgende:
ohja nee zo hoog is ons bed toch wel bijna.. is zo hoog als mijn been lang is ongeveer. nah ik merk het wel als ik een kraam op intake krijg![]()
Had ik inmiddels niet wat van de kraamzorg moeten horen eigenlijk? Heb me wel ingeschreven, maar nog geen bevestiging, niks..
Ja SQik geloof dat ik diabetes in mijn hoofd ook onbewust toch koppel aan rondheid. En dan dus nu ook aan een hoger uitgangsgewicht oid. Maar dat is heul niet zo
fout, crumpette!
Nah wel een beetje.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:49 schreef Crumpette het volgende:
ohja nee zo hoog is ons bed toch wel bijna.. is zo hoog als mijn been lang is ongeveer. nah ik merk het wel als ik een kraam op intake krijg![]()
Had ik inmiddels niet wat van de kraamzorg moeten horen eigenlijk? Heb me wel ingeschreven, maar nog geen bevestiging, niks..
Ja SQik geloof dat ik diabetes in mijn hoofd ook onbewust toch koppel aan rondheid. En dan dus nu ook aan een hoger uitgangsgewicht oid. Maar dat is heul niet zo
fout, crumpette!
nee nog niks! ik zal er eens achteraanbellen idd...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Helemaal geen bevestiging? Ook niet van je zorgverzekering? Indien dat laatste ook niet het geval is zou ik wel even bellen voor de zekerheid
Mij hebben ze overigens pas rond week 28 gecontacteerd voor de intake, dus dat kan nog even duren.
Oh en je bed moet 70 centimeter minimaal zijn
En geeft niksIk denk, ik haal het maar even aan
PCOS hangt ook vaak samen met overgewicht toch?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:58 schreef Crumpette het volgende:
[..]
nee nog niks! ik zal er eens achteraanbellen idd...
Kwak: ohja dat klinkt wel logisch. Sommige dames met PCOS zijn ook insulineongevoeligstraks krijg ik het ook nog!
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:01 schreef Risu het volgende:
Superslecht geslapen vannacht. Werd ineens heel misselijk na het lezen van Cygnes berichtje. Ik trek het me blijkbaar erg aan. En ook een beetje bang voor termijnecho donderdag nou. Vandaag maar rustig aan doen.![]()
Zwangerschapsdiabetes had ik bij Zoë ook niet verwacht, maar niet vanwege dik of niet. (Superdunne neef van mij heeft ook diabetes) Ik heb helemaal geen typische diabetisch klachten gelezen bij haar. Maar ik snap nou ook wel dat het in de zwangerschap gewoon anders is.
ja das waar idd, en PCOS kun je zelfs ook krijgen van overgewicht. Dat was bij mij echter nooit het geval, ik heb het al sinds menstruatie nr 1. Ik heb eigenlijk relatief weinig symptomen, gelukkig. t schijnt ook dat zwangerschap PCOS kan oplossen, of "genezen" oid, omdat je hormonen zo'n oplawaai krijgen. Veel vrouwen met PCOS die zwanger worden via IVF oid, krijgen de tweede spontaanquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:01 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
PCOS hangt ook vaak samen met overgewicht toch?
Ik weet niet of oorzaak en gevolg daarbij dan door elkaar lopen. Ik zou me maar niet druk maken voorlopig, je merkt het vanzelf...
Ik ben nu 31.2 en heb ook nog niets gehoord. (Ja, een bevestigingsbrief met 14 weken)quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:49 schreef Crumpette het volgende:
Even snel alles gescand (ben nog paar uurtjes aan het werk) maar herkenbaar idd. Hier had ik voor de geboorte van E. ook PCOS (wel natuurlijk zwanger geworden, nog heel snel ook) en na de bevalling was er níks meer van te zien! Nu bij nr 2 ook gemakkelijk zwanger geworden (3 mnd) dus PCOS kan idd ook gewoon 'verdwijnen'. Bizar is dat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:04 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja das waar idd, en PCOS kun je zelfs ook krijgen van overgewicht. Dat was bij mij echter nooit het geval, ik heb het al sinds menstruatie nr 1. Ik heb eigenlijk relatief weinig symptomen, gelukkig. t schijnt ook dat zwangerschap PCOS kan oplossen, of "genezen" oid, omdat je hormonen zo'n oplawaai krijgen. Veel vrouwen met PCOS die zwanger worden via IVF oid, krijgen de tweede spontaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 39% gewijzigd door Zoë23 op 12-08-2014 16:27:01 ]
Je gaatquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:32 schreef geppie het volgende:
Goeiemiddag!
Wat leuk NTS van elke smaak één![]()
Balen Zoë van je suiker en mss nog wel iets meer van die werkgever! Zeker in je vakantie wil je er toch helemaal niet mee bezig te zijn?!
Gisteren bij de vk geweest, die vond me ook erg kortademig en adviseerde me om toch even langs de huisarts te gaan. Ik ga echt zelden en als ik dan moet...zijn ze met vakantiede vervanger is zo'n antroposofische geitenwollensokkenjosti, die zegt toch overal op dat het vanzelf overgaat. Dus ik heb helemaal geen zin om überhaupt een afspraak te maken
Wat je zegt klinkt bekend. Ik voor mezelf vat dat op als een pre diabetische reactie op suikers/kh. Dus was ook niet verbaasd over mijn uitslag. Wel teleurgesteld. Had gehoopt dat afvallen misschien genoeg zou hebben geholpen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:59 schreef Zoë23 het volgende:
Razz wow dat is hoog
Risu!!
Kwakz0r
Nuchter 4,7 en na de test was het volgens hem 'iets' te hoog. Maar volgens protocol moeten ze dit opstarten ook ivm de tweeling. Ze willen geen grote tweelingbabys ivm meer kans op complicaties. Logisch natuurlijk.
Dus ik moet naar de internist & diëtist.
Nou, ik at niet zo gezond. Ben 'vroeger' wel stevig geweest. Komt ook wel voor in mijn familie (mijn vaders kant heeft overgewicht/obesitas) kreeg toen zo vaak commentaar omdat ik de enige 'stevige' in ons gezin was dat ik toen ben afgevallen. (mijn vader was bodybuilder en bodyguard dus heeft altijd veel gesport omdat hij gezonder wilde leven. Dat projecteerden ze ook wel op ons: pas op met wat je eet want.. Nouja en toen was ik dus stevig.. Niet zo fijn voor je zelfvertrouwen)
Er is denk ik geen goede balans in mijn voeding want ik kan altijd wel eten..heb altijd honger (suikerdip?). Moet ook veel eten anders voel ik me niet goed, ook drink ik heel erg veel omdat ik altijd dorst heb.
ben ooit getest op suikerziekte maar volgens de ha had ik het niet.
Nu ik zwanger ben van de tweeling heb ik wel minder trek omdat ik een vol gevoel door de baby's heb en heb plotseling wat gezondere cravings.
Vind het opzich wel prettig dat iemand naar mijn voeding gaat kijken.
Hebben jullie een eindbaasverloskundige?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:46 schreef Crumpette het volgende:
anananananassen hebben stekels![]()
Ik heb er ook nog maar 3 van de 5 ontmoet nuben benieuwd wie ik de volgende keer weer krijg. Vind de foto van de opperVK er ook wel vertrouwenwekkend uitzien.
ja de oprichtster van de praktijk, die heeft minstens 20 jaar over alle andere vk'squote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hebben jullie een eindbaasverloskundige?
Op onze praktijk zat een ouwe rot (40 jaar in het vak) maar die is net voor mijn eerste controle met pensioen gegaan. Nu zijn het allemaal jonge meiden, en eentje die ongeveer 15 jaar in het vak zit.
Maar goed, ik heb nog een controle of zeven te gaan hopelijk, dus dat loopt dan wel los
(de laatste zes weken van je zwangerschap heb je evenveel controles als in de zes maanden er voor)
Ik heb gisteravond de vrouwelijke vk van de praktijk voor het eerst gezien, bij de 39 wekenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb 1 van de 4 verloskundiges nog steeds niet gezien en die ga ik ook niet te zien krijgen voor ik minimaal 35 weken benZul je zien he...
![]()
Oh en de VK die mijn vroege echo's heeft gedaan is ook zwangert zag ik gisteren
Ik vind dat wel zoiets raarsquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:01 schreef geppie het volgende:
[..]
Ik heb gisteravond de vrouwelijke vk van de praktijk voor het eerst gezien, bij de 39 weken
Tot nu toe heb ik alleen die twee mannen gezien. Waar ik tot voor kort mee wegliep maar sinds ik heb uitgesproken dat ik definitief in het zkh wil bevallen, vind ik ze opeens een stuk minder aardig doenIk wist wel dat ze anti zkh en anti pijnstilling zijn maar toch
Gelukkig zei die vrouw dat ze deze
Week vaak dienst heeft omdat die ene (de meest norse) met vakantie is pfieeeeuw!
nee naja met pijnstilling mogen ze gewoon naar huis, toch?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik vind dat wel zoiets raarsDaar horen ze helemaal geen waarde-oordeel aan te verbinden. En wat maakt het voor hun uit? Moeten ze dan verder rijden ofzo?
nou, dan is het alleen maar winst zelfsquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:03 schreef Crumpette het volgende:
[..]
nee naja met pijnstilling mogen ze gewoon naar huis, toch?
wat eenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:01 schreef geppie het volgende:
[..]
Ik heb gisteravond de vrouwelijke vk van de praktijk voor het eerst gezien, bij de 39 weken
Tot nu toe heb ik alleen die twee mannen gezien. Waar ik tot voor kort mee wegliep maar sinds ik heb uitgesproken dat ik definitief in het zkh wil bevallen, vind ik ze opeens een stuk minder aardig doenIk wist wel dat ze anti zkh en anti pijnstilling zijn maar toch
Gelukkig zei die vrouw dat ze deze
Week vaak dienst heeft omdat die ene (de meest norse) met vakantie is pfieeeeuw!
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:05 schreef Stormqueen het volgende:
En ik wil deze opmerking ook even maken hoor: Wat weet een man nou van pijnstilling nodig hebben bij een bevalling?
Iets met twee vingers en veel vagijnenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:07 schreef Crumpette het volgende:
[..]ook dat nog ja. Wat dan weer de vraag oproept waarom mannen uberhaupt willen werken in zo'n vrouwenbolwerk als verloskunde
echt begrijpen ga je het nooit.
die vagijnen zijn al in gebruikquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Iets met twee vingers en veel vagijnen
I rest my casequote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:05 schreef Stormqueen het volgende:
En ik wil deze opmerking ook even maken hoor: Wat weet een man nou van pijnstilling nodig hebben bij een bevalling?![]()
quote:(ik laat hierbij geheel buiten beschouwing dat 3 van mijn 4 vrouwelijke vk's nog geen kinderen hebben)
tik maar eens "prego" in op youpronquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:08 schreef Crumpette het volgende:
[..]
die vagijnen zijn al in gebruiken daarmee niet interessant voor mannen lijkt me? Immers is de man altijd op zoek naar voortplantingsmogelijkheden?
Dus ze zijn allemaal hommo?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:10 schreef Tante_Soesa het volgende:
Zou zo'n mannelijke verloskundige/gynaecoloog dan thuis komen en nog zin hebben in zo'n vagijn? Ik kan het me niet voorstellen, volgens mij zien die dingen voorbij komen
Vast niet! Dat 'ie net van huis komt na een euh, gezellig ochtendje met vrouwlief, en daarna inwendige onderzoeken moet gaan doen met bloed en stolsels en en en ... Brrquote:
no thanksquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
tik maar eens "prego" in op youpron
Aambeien! Hehehehequote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:13 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Vast niet! Dat 'ie net van huis komt na een euh, gezellig ochtendje met vrouwlief, en daarna inwendige onderzoeken moet gaan doen met bloed en stolsels en en en ... Brr
oh wat gruwelijkquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:13 schreef Tante_Soesa het volgende:
Mijn mannelijk gyn was trouwens heeeeel socially awkward. Die deed echt met een rood hoofd en zweet op z'n voorhoofd een inwendig onderzoek. Ook zo fijn.
Jaquote:
Zit hier helaas niet in de buurt (voor zover ik weet, omgeving Haarlem). Anders was het denk ik ook geen optie, de reden dat ik thuis wil bevallen is met name zodat ik niet weg hoef thuisquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:32 schreef Radyhyn het volgende:
Fijn van de goede controles Soesa, Helio en Crump!
Crump kunnen we toasten met onze suiker-cocktails!![]()
En morgen succes bij de fysio!
Geppie morgen hopelijk meer succes bij de HA.
Danaa spannend de nekplooi morgen, hoe gaat het verder met je? Druk geweest met leuke dingen hoop ik
Soesa is een kraamhotel niet iets voor jullie?
Ik zou niet zo goed weten waar andersquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:37 schreef Stormqueen het volgende:
Maar soesa, je hoeft toch niet in een bed te bevallen? Of zeg ik nou iets geks?
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:37 schreef Stormqueen het volgende:
Maar soesa, je hoeft toch niet in een bed te bevallen? Of zeg ik nou iets geks?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |