quote:Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere nieuwe informatie:
• Kaarten met de enige huisjes achter (ten noorden van) de Mirador; 5-13
• Maanstanden Boquete van 1 - 15 april 2014
• Mogelijke verklaring waarom ALLE getuigen een "verkeerde" beschrijving gaven - was niet verkeerd, alleen 1 dag eerder - ma 31-03 ipv di 01-04
Laatste nieuws:
• (es) Gesprek OM Panama en Familie Kremers - Telemetro - 05-08• (es) Ouders benadrukken dat er gesjoemeld kan zijn - Panamericana - 05-08quote:Pittí, informó que la procuradora de la Nación, Ana Belfon, ordenó que todos los resultados de las investigaciones se hagan mediante comunicados de prensa.
Pitti vertelde de ouders dat de Nationaal Procureur, Ana Belfon [die werkte voor de dictator Noriega!] opgedragen heeft dat alle resultaten van de onderzoeken via persconferenties [WTF?] naar buiten gebracht zouden worden.Tijdlijn (kort):quote:• ouders boos op het OM
• beloftes niet nagekomen
• niet gedoken in het stuwmeer (wat blijkbaar eerder al was toegezegd)
• geen data van de telefoons gehad, alleen mondelinge bevestigingen
• nu blijkt dat de eerste noodoproep niet om 16:30 maar tussen 15:00 en 16:00 gedaan zou zijn?!
• Kris en Lisanne begonnen om 10:45 met de El Pianista-tocht
• Meiden waren rond 13:00 boven op de Mirador
• Laatste foto van Kris gemaakt om 14:00, locatie bekend van iPhone
• Tussen 15:00 & 16:00 eerste noodoproep gedaan, locatie onbekend
• Op 8 april 01:00-04:00 90 fotos gemaakt waarvan slechts 3 iets op te herkennen is: takken en een rode rotswand
• Laatste noodoproepen gedaan op 11 april
• (nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• EenVandaag-profiel met vindplaatsen en tijden
• Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW
• BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
• Afstanden bij benadering
• Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna en klimaat:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere vermissingen in het gebied:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Berovingen in het gebied rond Boquete:
• (en) Crime Updates Boquete
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Laatste foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Laatste foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08
Interessante docu over verdwalen in de jungle:
![]()
Za tegen niemand wat zeggen blijft tussen ons maar een tijdje geleden dacht ik precies t zelfde over meneer F maar sssst![]()
OKquote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:04 schreef jackie12 het volgende:
Za tegen niemand wat zeggen blijft tussen ons maar een tijdje geleden dacht ik precies t zelfde over meneer F maar sssst![]()
![]()
Dat beweerd hij, maar ik geloof er niks van.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:05 schreef caracamel68 het volgende:
Feliciano was ook als 1 van de laatste die de meisjes zag op 1 april in de ochtend.
'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag. De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'![]()
zit ik hier nou per ongeluk met 3 gelijkgestemden om 4.06?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:05 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Feliciano was ook als 1 van de laatste die de meisjes zag op 1 april in de ochtend.
'Ik weet nog goed dat ik de meisjes voor het laatst zag. De ene lag in een hangmat, de ander stond bij een kaart van de Spaanse school en keek waar ze heen zouden kunnen gaan. Hola, riep ik nog naar ze. Het was vlak voordat ze verdwenen.'
Feliciano was op 2 april er als de kippen bij omdat de meiden niet op waren komen dagen.
Ben inmiddels de halve wereld over gevlogen en ben (ssst) ook wel eens op excursies niet op komen dagen (2 weken geleden nog op Ibiza, was te brak) maar ben nog NOOIT opgehaald door de excursieleider sochtends om 9.00 uur.
AAn de andere kant. Het kan ook heel goed zijn dat deze man echt het hart op de juiste plek heedft en heel begaan is. Dus ik moet oppassen wat ik zeg (maar gelukkig zijn we nu met zn 3en.....)![]()
NEEquote:Op donderdag 7 augustus 2014 03:34 schreef Za het volgende:
[..]
Is dit Feliciano?
[ afbeelding ]
http://m.ad.nl/ad/m/nl/30(...)vigationItemId=30780"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Klopt als een bus.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:14 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Hij kon de meiden erg goed, en zag hun voor het laatst in elk geval zeker, was zeer en zeer begaan na hun vermissing, wilde als eerste zoeken, en vond ten slot ook nog een aantal resten..![]()
Niet iedereen slaapt.En ik denk nog niet echt iets, Te veel harde feiten die zachte boter bleken..Maar ik zit op verdwaling, sorry.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:14 schreef jackie12 het volgende:
Whisker iedereen slaapt wat denk jij wat er gebeurd is"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ja.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:08 schreef caracamel68 het volgende:
Hoe bedoel je? Je twijfelt aan hem?
Hij zegt dat hij degene was die ze als laatste zag vlak voor hun verdwijning, degene die gelijk ongerust was de volgene dag, degene was die ontdekte dat ze vermist waren, degene was die ze als vermist opgaf, degene die de vondsten deed etc etc, een fantast dus.![]()
Herken ik beiden nietquote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:24 schreef Nielsch het volgende:
Wie is deze dude dan?
http://i.imgur.com/bAQ1AqE.jpg
[ Bericht % gewijzigd door yvonne op 07-08-2014 10:32:08 ]![]()
Ken het pad niet, maar is het normaal om verder te lopen als je op de top van de Mirador bent of moet je dan eigenlijk via dezelfde weg teruggaan?PWBF![]()
Je hoort teug t gaan, maar je kunt doorlopenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:27 schreef Nielsch het volgende:
Ken het pad niet, maar is het normaal om verder te lopen als je op de top van de Mirador bent of moet je dan eigenlijk via dezelfde weg teruggaan?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Goed idee.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]Dan moeten we hier maar snel weg
Tijd om op te staan."You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Als je ziet hoeveel vermissingen er nooit in het nieuws komen terwijl het ook Nederlanders zijn vraag ik me soms wel eens af waar het verschil in moet zitten dat de ene zaak zoveel aandacht krijgt en een ander totaal niet.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa![]()
Ik denk toch gevoelsmatig, dat de ene vermissing-zaak iemand meer intrigeert als de andere vermissing-zaak.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:09 schreef Pheno het volgende:
Als je ziet hoeveel vermissingen er nooit in het nieuws komen terwijl het ook Nederlanders zijn vraag ik me soms wel eens af waar het verschil in moet zitten dat de ene zaak zoveel aandacht krijgt en een ander totaal niet.
Dit zou je dan aan meerdere mensen hier moeten vragen die hier posten.
Alleen is het niet gezond (meer) als het een obsessie wordt denk ik.![]()
Het gaat me ook om het nieuws zelf. Van sommige zaken wordt er nooit wat naar buiten gebracht, deze komt uitgebreid en langdurig in het nieuws. Natuurlijk is deze afloop triest, maar wat maakt het verschil tov een andere zaak die ergens verstopt op een site van de politie staat?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:13 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Ik denk toch gevoelsmatig, dat de ene vermissing-zaak iemand meer intrigeert als de andere vermissing-zaak.
Alleen is het niet gezond (meer) als het een obsessie wordt denk ik.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa![]()
Ja eh, ik weet niet hoeveel jij hier post, maar je doet alsof je al maanden meepost. Ik heb het dus vooral over degenen die zich hier al lang mee bezighouden. Niet iemand die deze reeks pas net heeft gevonden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:13 schreef caracamel68 het volgende:
[..]
Ik denk toch gevoelsmatig, dat de ene vermissing-zaak iemand meer intrigeert als de andere vermissing-zaak.
Alleen is het niet gezond (meer) als het een obsessie wordt denk ik.
En als reactie op 'spelletje': ik denk dat je dat anders interpreteert dan ik. Schaken is bijvoorbeeld ook een spelletje en strafzaken zijn dat eigenlijk ook.![]()
Ze waren jong en ze waren mooi. Midden in de bloei van hun leven.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:17 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het gaat me ook om het nieuws zelf. Van sommige zaken wordt er nooit wat naar buiten gebracht, deze komt uitgebreid en langdurig in het nieuws. Natuurlijk is deze afloop triest, maar wat maakt het verschil tov een andere zaak die ergens verstopt op een site van de politie staat?![]()
![]()
Het is een combinatie van veel persoonlijke details en een open einde.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:09 schreef Pheno het volgende:
Als je ziet hoeveel vermissingen er nooit in het nieuws komen terwijl het ook Nederlanders zijn vraag ik me soms wel eens af waar het verschil in moet zitten dat de ene zaak zoveel aandacht krijgt en een ander totaal niet.
Veder is de narigheid niet te bevatten, maar beter altijd nog beter dan bij zo'n gigantische vliegramp.
Ik ben de moeder van het slachtoffer gewoon letterlijk IRL tegengekomen in Nederland.
De vermissing van "julian en ruben" een tijd geleden was ook zoiets, maar daar is er definitief een punt achter gezet omdat de zaak afgerond was.
Ook daar waren er camerabeelden op de route naar mijn werk.
Verder heb ik er niks mee te maken natuurlijk.
Handgemaakt | Doggerland-overlever![]()
Dus als je lelijk bent en midden in de bloei van je leven heb je maar pech. Nice.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ze waren jong en ze waren mooi. Midden in de bloei van hun leven.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
Wel de pech dat de media het meestal niet zo oppakt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dus als je lelijk bent en midden in de bloei van je leven heb je maar pech. Nice.
Hier in Nl zal de politie/recherche net zo hard zoeken hoor.![]()
In NL misschien wel. Ik denk niet dat Panama zolang de moeite zou doen als er geen cameraploegen aanwezig zouden zijn.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wel de pech dat de media het meestal niet zo oppakt.
Hier in Nl zal de politie/recherche net zo hard zoeken hoor.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
Misschien een andere obsessie van de userquote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:25 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Waarom blijf je daar zo op hameren? Ik blijf niet zeggen dat het niet negatief is
Wat ik 'grappig' vind is dat mensen denken zoiets te kunnen oplossen vanachter hun schermpje. Het is een zaak voor de politie, medici en zoekploegen, die daadwerkelijk iets kunnen vinden dat op de grond ligt of medische onderzoeken kunnen doen om de oorzaak te achterhalen (of uit te sluiten). Dus ja, ik ben het wel met je eens dat de meesten dit als een soort Cluedo zien.Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
Gezellig, kijken of Peter R de Vries er is!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:33 schreef hugecooll het volgende:
Shit Pheno, ga je mee naar achteren?Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
Ik vind het gewoon leuk hier te posten maar heb niet de illusie dat ik meer zie dan alle andere mensen die zich er al mee bezighouden (politie, justitie enz)quote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:29 schreef Pheno het volgende:
[..]
Misschien een andere obsessie van de user
Wat ik 'grappig' vind is dat mensen denken zoiets te kunnen oplossen vanachter hun schermpje. Het is een zaak voor de politie, medici en zoekploegen, die daadwerkelijk iets kunnen vinden dat op de grond ligt of medische onderzoeken kunnen doen om de oorzaak te achterhalen (of uit te sluiten). Dus ja, ik ben het wel met je eens dat de meesten dit als een soort Cluedo zien.
Wel heb ik kritiek op de manier van werken van die lui daar in Panama. Zoals meer hier.![]()
![]()
...verder weten de ouders natuurlijk ook dat onbekenden hier geraakt door worden en hebben zo dat rekeningnr geopend.
barmhartig, egostreling, of gewoon betrokken door de beelden en informatie die beschikbaar is.
Waarom uitgaan van het negatieve?Handgemaakt | Doggerland-overlever![]()
Onzin. Die meiden zagen er echt doodnormaal uit en als lelijke of gemiddelde Ria met kort pittig kapsel van 50 jaar daar was vermist, was het ook in de media gekomen. Verder lag het dan aan familie hoe lang het door was gegaan, want als die familie hier niet zo had doorgedrukt, hoorden wij hier ook minder van.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wel de pech dat de media het meestal niet zo oppakt.
Hier in Nl zal de politie/recherche net zo hard zoeken hoor.![]()
Wat denk je zelf nou echt? Dit is een aparte zaak en dat is de reden. Het komt best vaak voor dat een Nederlander opeens niet meer thuiskomt, maar het komt niet regelmatig voor dat Nederlanders op vakantie vermoedelijk in de jungle zijn en dat niemand weet wat er precies is gebeurd. Veel 'spannender' verhaal dus.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 08:17 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het gaat me ook om het nieuws zelf. Van sommige zaken wordt er nooit wat naar buiten gebracht, deze komt uitgebreid en langdurig in het nieuws. Natuurlijk is deze afloop triest, maar wat maakt het verschil tov een andere zaak die ergens verstopt op een site van de politie staat?![]()
opruimslotje en ik nog geen koffie op
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.![]()
En... kunnen we weer posten?<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Omdat we nu in het stadium van de theorieën zijn aangekomen gaan we verder op BNW.
Mocht er nieuws komen kan het weer verder op NWS .![]()
Neequote:
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.![]()
Hmm... dan wordt het tijd voor me om op het 'stop volgen'-knopje te gaan drukkenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:10 schreef Lavenderr het volgende:
Omdat we nu in het stadium van de theorieën zijn aangekomen gaan we verder op BNW.
Mocht er nieuws komen kan het weer verder op NWS .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Oh jee ... Mata terug naar BNW.Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?![]()
Dat heeft-ie na zijn onthullend filmpje-debacle gelukkig direct opgegegeven.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:13 schreef Tem het volgende:
Slinkse poging de maanhoax onthulling boven water te krijgen.
Maar dit mysterie ontrafelt hij. Wat ik en het mannetje in de maan je brom.Curiosity cultured the cat
Het enige verschil tussen BNW and NWS, dat we nu de holocaust niet meer mogen ontkennen (wat geen zinnig mens doet en wat ook in dit topic helemaal niet relevant is en dus ook niet ter sprake is gekomen).
NWS staat voor nieuws & achtergronden. Nieuws is er niet altijd in dit topic, maar achtergronden des te meer.
Enfin, NWS of BNW - boeit verder niet.![]()
Ok thanx. en BNW betekent zoiets als uh oud nieuws ofzo. En zodra er wel weer nieuws is terug naar NWS of zoietsquote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het enige verschil tussen BNW and NWS, dat we nu de holocaust niet meer mogen ontkennen (wat geen zinnig mens doet en wat ook in dit topic helemaal niet relevant is en dus ook niet ter sprake is gekomen).
NWS staat voor nieuws & achtergronden. Nieuws is er niet altijd in dit topic, maar achtergronden des te meer.
Enfin, NWS of BNW - boeit verder niet.![]()
oh ok nu snap ik m!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Staat hier: BNW / [BELANGRIJK] De grenzen van BNW![]()
Nee, dat betekent het niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:19 schreef jackie12 het volgende:
Ok thanx. en BNW betekent zoiets als uh oud nieuws ofzo. En zodra er wel weer nieuws is terug naar NWS of zoiets
BNW staat voor Brand New World. Hier worden de complottheorieën besproken. Al dan niet met aluhoedje op.Curiosity cultured the cat
Aan de andere kant lees ik ook bij de grenzen van BNW het volgende:
Zoals het hoort, staat de vrijheid van meningsuiting voor ons hoog in het vaandel.
Dus seksistische grappen mogen weer.![]()
Was dat niet al vanaf post 1?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:10 schreef Lavenderr het volgende:
Mocht er nieuws komen kan het weer verder op NWS .
Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
Brave New World, ongetwijfeld een verwijzing naar het beroemde boek met die naam geschreven door Huxley.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, dat betekent het niet.
BNW staat voor Brand New World. Hier worden de complottheorieën besproken. Al dan niet met aluhoedje op.![]()
Jij verdient een lolly.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Brave New World, ongetwijfeld een verwijzing naar het beroemde boek met die naam geschreven door Huxley.Curiosity cultured the cat
Als ik nu vraag of je lassie bent is het topic zo weer dicht.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dank je - lekker. Ik hou van likken.
Het wachten is op onderzoeksresultaten.
In nl moet het forensisch instituut toch wel klaar zijn.
Vanuit panama verwacht ik voorlopig nog geen dna nieuws.![]()
Was er nog wat uit de gevonden telefoon gekomen?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:30 schreef Marrije het volgende:
[..]
Als ik nu vraag of je lassie bent is het topic zo weer dicht.
Vanuit panama verwacht ik voorlopig nog geen dna nieuws.
Foto's filmpjes of iets?Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
+1quote:Op donderdag 7 augustus 2014 04:10 schreef jackie12 het volgende:
[..]
zit ik hier nou per ongeluk met 3 gelijkgestemden om 4.06?![]()
Die eerste forensisch onderzoeker zou vandaag inderdaad klaar moeten zijn. Eventueel heeft hij een doodsoorzaak vastgesteld, hoewel me dat onwaarschijnlijk lijkt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:30 schreef Marrije het volgende:
[..]
Als ik nu vraag of je lassie bent is het topic zo weer dicht.
Vanuit panama verwacht ik voorlopig nog geen dna nieuws.
Morgen zou dan de DNA matching moeten beginnen. Volgende week uitslag, denk ik.![]()
Ja, maar nog niets vrijgegeven.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
Was er nog wat uit de gevonden telefoon gekomen?
Foto's filmpjes of iets?![]()
Ik heb wel eens gelezen dat DNA binnen 20 uur naar boven kan worden gehaald. Die 20 uur is al lang voorbijquote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Die eerste forensisch onderzoeker zou vandaag inderdaad klaar moeten zijn. Eventueel heeft hij een doodsoorzaak vastgesteld, hoewel me dat onwaarschijnlijk lijkt.
Morgen zou dan de DNA matching moeten beginnen. Volgende week uitslag, denk ik.![]()
Ik heb het filmpje van die Australiër in Laos eens goed bekeken en het geeft zeker wat inzicht maar er zijn ook wezenlijke verschillen:
- Tempratuur Laos lijkt hoger te liggen dan in Panama. Er wordt gezegd dat door de vele regen de tempratuur in Laos tot onder 20 graden zakte. Ik begreep dat Panama overdag veel warmer is maar 's nachts veel kouder. Na een koude nacht kan je dan overdag weer opwarmen
- In Laos woedde een orkaan, in Panama normale regen
- De begroeiing in Laos lijkt veel dichter dan daar in Panama
- De man in Laos kon de rivier niet volgen door een hoge, lange, echt verticale klif, daar was in Panama geen sprake van
- De man in Laos was alleen, de meiden samen (ws)
Dan zijn er een paar aanwijzingen:
- Die man in Laos dronk rivierwater en er werd geen buikloop vermeldt
- Hij kwam niet bijna aan zijn einde door honger maar door een bloedvergiftiging en septische shock als gevolg van de infecties in wonden/wondjes
- Zijn halucinaties kwamen ook daar vandaan en niet van honger/dehydratie
En een aanname;
- Hij lijkt bijna voortdurend nat te zijn geweest en een tijd in de rivier te hebben gelegen.![]()
Vanmorgen vroeg zag ik hier 5 pagina's met onbegrijpelijke bagger![]()
Inmiddels opgeruimd![]()
We zijn verhuisd naar BNW. Prima. Maar als het daardoor nog verder ontspoort ben ik hier weg.
Terug on-topic:
Ik heb mijn scenario bijgewerkt met de nieuwe gegevens en op WS gepost. Ik zal hem later ook hier neerzetten.![]()
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:37 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb het filmpje van die Australiër in Laos eens goed bekeken en het geeft zeker wat inzicht maar er zijn ook wezenlijke verschillen:
- Tempratuur Laos lijkt hoger te liggen dan in Panama. Er wordt gezegd dat door de vele regen de tempratuur in Laos tot onder 20 graden zakte. Ik begreep dat Panama overdag veel warmer is maar 's nachts veel kouder. Na een koude nacht kan je dan overdag weer opwarmen
- In Laos woedde een orkaan, in Panama normale regen
- De begroeiing in Laos lijkt veel dichter dan daar in Panama
- De man in Laos kon de rivier niet volgen door een hoge, lange, echt verticale klif, daar was in Panama geen sprake van
- De man in Laos was alleen, de meiden samen (ws)
Dan zijn er een paar aanwijzingen:
- Die man in Laos dronk rivierwater en er werd geen buikloop vermeldt
- Hij kwam niet bijna aan zijn einde door honger maar door een bloedvergiftiging en septische shock als gevolg van de infecties in wonden/wondjes
- Zijn halucinaties kwamen ook daar vandaan en niet van honger/dehydratie
En een aanname;
- Hij lijkt bijna voortdurend nat te zijn geweest en een tijd in de rivier te hebben gelegen.![]()
Kun je in je eentje zo'n kabelbrug oversteken of is dat heel moeilijk en heb je er eigenlijk een 2e voor nodig om bv zo'n kabel "strak"te houden?![]()
Dat kan kloppen, maar de DNA matching is nog niet begonnen. Eerst ging de andere onderzoeken met de botten aan de slag, om te kijken naar sporen van geweld etc.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:36 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat DNA binnen 20 uur naar boven kan worden gehaald. Die 20 uur is al lang voorbij![]()
Ja dat kan alleen. Die gidsen lopen die route ook alleen. Misschien helpt het om vanaf de zijkant de kabel vast te houden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:40 schreef jackie12 het volgende:
Kun je in je eentje zo'n kabelbrug oversteken of is dat heel moeilijk en heb je er eigenlijk een 2e voor nodig om bv zo'n kabel "strak"te houden?
Je moet iig niet met zijn tweeën eroverheen gaan.![]()
Volgens mij is het al minstens 25 delen voor een groot deel theorieën.
Maar nu we toch hier zijn: als kort na 't laatste vrolijke fotomoment één van de twee d'r enkel breekt, ontstaat er natuurlijk wat stress ("we kunnen niet meer terug!", alarmnummer bellen, maar geen bereik, wat nu?). De ander moet terug proberen te gaan om hulp te halen (en neemt de goede route), maar door haast en stress maakt ze redelijk snel een misstap en is ook niet meer in staat nog 1,5 uur terug naar de de top te lopen. En dan zit je met twee niet al te mobiele mensen, die ook nog van elkaar gescheiden zijn (op z'n minst eventjes).
Verplaatsing is imho ergens wel terecht, weinig nieuws en sowieso te weinig om een compleet verhaal te kunnen 'maken'. Maar aan de andere kant gaat het in deze casus ook weer niet om:.quote:De wereld van samenzwering en propaganda, van kunstmatige terreur en geheime agenda’s, van schaduwregeringen en hun verborgen geschiedenis, van geheime technologie en obscure experimenten, van vragen waarom oorlogen worden gevochten en allianties worden gesloten.- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -![]()
Nu zijn ze weer welkom. En UFO's mogen ook weerquote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De paragnosten zijn toch al gauw op een zijspoor gezet, dacht ik?![]()
![]()
Maar dat kan toch niet. Ze zijn daarna (dus met verstuikte enkel) nog 2 moeilijke kabelbruggen over gestoken kilometers verder? Zou niet weten waarom ze dat zouden doen?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:42 schreef Loohcs het volgende:
Volgens mij is het al minstens 25 delen voor een groot deel theorieën.
Maar nu we toch hier zijn: als kort na 't laatste vrolijke fotomoment één van de twee d'r enkel breekt, ontstaat er natuurlijk wat stress ("we kunnen niet meer terug!", alarmnummer bellen, maar geen bereik, wat nu?). De ander moet terug proberen te gaan om hulp te halen (en neemt de goede route), maar door haast en stress maakt ze redelijk snel een misstap en is ook niet meer in staat nog 1,5 uur terug naar de de top te lopen. En dan zit je met twee niet al te mobiele mensen, die ook nog van elkaar gescheiden zijn (op z'n minst eventjes).
Verplaatsing is imho ergens wel terecht, weinig nieuws en sowieso te weinig om een compleet verhaal te kunnen 'maken'. Maar aan de andere kant gaat het in deze casus ook weer niet om:
[..]
.![]()
Vannacht is dit topic ontspoord. Daarna op slot gegaan, opgeruimd en verplaatst. Lees het hier:quote:
NWS / [NWS FeedBack] Gezellige zomer![]()
ik denk dat dat in je eentje kan. Op foto's zie je ook niemand de kabels strak houden en gidsen vertellen ook wel alleen die trail te hebben gelopen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:40 schreef jackie12 het volgende:
Kun je in je eentje zo'n kabelbrug oversteken of is dat heel moeilijk en heb je er eigenlijk een 2e voor nodig om bv zo'n kabel "strak"te houden?![]()
Schandalig.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:47 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Vannacht is dit topic ontspoord. Daarna op slot gegaan, opgeruimd en verplaatst. Lees het hier:
NWS / [NWS FeedBack] Gezellige zomerI´m back.![]()
Wat ik verder vreemd vind is dat nu blijkt dat ze al om 13.00 op de Mirador waren en de getuigenissen niet kloppen van zoveel mensen (Mata had een theorie dat ze in de war waren met de dag) dat op de dag dat ze WEL zijn gegaan op 1 april ze door helemaal niemand zijn gezien ?!
Dat Pianistentrail is toch best een drukke trail met ik geloof 90 mensen per dag die dat lopen?![]()
Dat is idd een groot vraagteken als het gaat over "waarom hebben ze vóór ze de rivier bereikten al 911 gebeld?"quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Maar dat kan toch niet. Ze zijn daarna (dus met verstuikte enkel) nog 2 moeilijke kabelbruggen over gestoken kilometers verder? Zou niet weten waarom ze dat zouden doen?
Het lijkt niet waarschijnlijk dat dat ging om een ongeval waarbij ze écht immobiel werden.![]()
Dat vraag ik me dus ook al af. Er is een blog voorbij gekomen van iemand die de Pianista trail liep en die kwam heel wat mensen tegen onderweg.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:49 schreef jackie12 het volgende:
Wat ik verder vreemd vind is dat nu blijkt dat ze al om 13.00 op de Mirador waren en de getuigenissen niet kloppen van zoveel mensen (Mata had een theorie dat ze in de war waren met de dag) dat op de dag dat ze WEL zijn gegaan op 1 april ze door helemaal niemand zijn gezien ?!
Dat Pianistentrail is toch best een drukke trail met ik geloof 90 mensen per dag die dat lopen?![]()
dus nieuws posten mag hier niet ?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Er was er eentje, die had een droom gehad over een blond meisje dat op haar rug lag in een koffieveld. Die is met stille trom van het toneel afgevoerd.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De paragnosten zijn toch al gauw op een zijspoor gezet, dacht ik?![]()
Met een verstuikte enkel kun je na een dag of twee rust wel weer lopen, denk ik.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Maar dat kan toch niet. Ze zijn daarna (dus met verstuikte enkel) nog 2 moeilijke kabelbruggen over gestoken kilometers verder? Zou niet weten waarom ze dat zouden doen?![]()
Nee sorry, dan moet je weer een NWS topic openen. Het moet wel netjes gescheiden blijven, anders wordt het een zooitje.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:04 schreef StaceySinger het volgende:
dus nieuws posten mag hier niet ?![]()
90 mensen per dag lijkt me sterk. Wat wel interessant is, is of er op de foto's die zijn gemaakt tijdens hun wandeling andere personen staan.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:49 schreef jackie12 het volgende:
Toch denk ik dat dat wel het geval was: ze waren echt immobiel en hebben daarom 911 gebeld. Bijvoorbeeld een verstuikte enkel. Echter, na een paar dagen gedwongen rust, was het toch wel weer mogelijk om wat te lopen / strompelen. In die paar dagen waren ze echter wel (helaas) verdwaald, zodat ze de weg terug niet meer konden vinden. En dus maar langs die rivier verder stroomafwaarts zijn gegaan.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is idd een groot vraagteken als het gaat over "waarom hebben ze vóór ze de rivier bereikten al 911 gebeld?"
Het lijkt niet waarschijnlijk dat dat ging om een ongeval waarbij ze écht immobiel werden.![]()
Als er weer nieuws is kan men gewoon een topic op NWS openen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:04 schreef StaceySinger het volgende:
dus nieuws posten mag hier niet ?![]()
Ik denk dat de tijden en datums uit de telefoons verkeerd zijn terug gerekend. Doordat juist ervoor, op zondag 30 maart, in NL de zomertijd zojuist was ingegaan en de telefoons dan wel de onderzoekscommisie er een dag naast zitten.
Ik ga er vanuit dat de camera al helemaal niet goed stond en dat de Panamese onderzoekers hebben geprobeerd de datums hiervan (foutief) aan het gebruik van de telefoons hebben gekoppel.d
Ik denk dus dat ze pas een dag later bij de Mirador aankwamen!
In dat geval kloppen de getuigen (mensen, camera en telefoons) beter met elkaar:
Simba's tijdlijn:
zaterdag 29 maart 2014
• Kris en Lisanne komen aan in Boquete, Panama, vanuit Bocas del Toro (eilanden)
maandag 31 maart
• Ze zouden deze dag met hun vrijwilligerswerk beginnen, tot grote frustratie van vooral Lisanne wordt dat een week uitgesteld
• De meiden boeken tours bij gids Feliciano (voor woensdag 2 april aardbeienfarm en zaterdag 5 april zware trektocht naar de vulkaan Baru (3475 m))
dinsdag 1 april - dag 0
• ~ochtend (<10:00) - de meiden zoeken op de computer van het hostel en in de mappen met trektochten naar El Pianista
• ~ochtend - Kris en Lisanne kochten "grote hoeveelheden" antimuggenspray en -melk
• ~13:10 - getuige - Sigrid, lerares van de taalschool heeft ze nog gezien
• ~14:00 - getuige - Giovani Casa San Pedro : meiden zijn (Sendero Alto Lino) trail opgelopen
• ~14:30-15:00 - getuige - Frank Abadiel Rojas
• ~middag - meiden lopen een klein stukje Pianista trail
• ~16:15 - getuige Oliva de Kam - beschrijft 2 meiden van wie 1 met kort broekje
• ? - laatste getuige Lorenzo Gonzalez - herkenning niet volledig
• eind middag / misschien wel schemering lopen ze terug over de wegen naar hun "eigen kamer"
• ~ 's avonds - meiden zijn veilig in eigen kamer en slapen daar
woensdag 2 april - dag 1
• ~ 8:30 - Kris en Lisanne vertrekken uit Boquete (zonder taxi? want het niet opdagen willen ze niet weer op wachten) naar Feliciano, maar
• ~ 9:15 de afspraak loopt mis. (Meiden te laat of Feliciano te laat wakker/niet thuis?)
• ~ 9:30 de dames zijn het niet doorgaan van afspraken zat en gaan zonder gids naar de start van de El Pianista trail; het restaurant Il Pianista
• ~ 10:00 - hier beginnen ze aan de ruim 2 uur durende klim naar de Mirador, op de waterscheiding tussen de Pacifische en Caribische kant van Panama
• ~ 10:00-12:00 ongeveer - gids Feliciano die de dames mee zou nemen op de tour gaat (uit schuldgevoel?) kijken bij het huisje van de twee studentes hij kan er niet in omdat er geen sleutel is, maar ziet door het raam dat ze er niet zijn. maar liegt een beetje over de tijd (9:00).
• ~ 13:00 - de dartelende deernes komen op de Mirador, een bergpas vanwaar zowel de Pacifische Oceaan (voorbij Boquete en Palo Alto) als de Caribische Oceaan (voorbij het gebied waar ze gevonden zijn) te zien is, hier nemen ze foto's, waaronder de laatste foto van Lisanne en dalen af via het andere pad dan waar ze gekomen zijn, naar het noorden
puttend uit het vertrouwen dat zij het pad terug al kennen, nemen ze iets makkelijker het risico dat ze eventueel het laatste stukje in de schemering moeten lopen.
• ~ 13:45 - op dit punt op het pad verliezen de moedige meiden het bereik van hun telefoons
• ~ 14:00 - de laatste foto van Kris wordt gemaakt bij de eerste quebrada, wat een steil, snelstromend bergbeekje betekent in het Spaans
• ~ 14:15-16:30 - de dames komen aan bij de tweede quebrada er zijn op de camera geen fotos meer aangetroffen op en vanaf dit punt
• ~ 16:30 - Kris en Lisanne doen hun eerste noodoproep; ze proberen op deze vooralsnog onbekende plek zowel 112 als 911 te bellen, zonder succes (geen bereik)
• 18:40 - de zon gaat onder'
• ~ s middags - er wordt alarm geslagen over de verdwijning
• ~ s avonds - de ouders van Lisanne Froon worden gebeld door de taalschool/hostel waar de meiden verblijven, die denken dat het Lisanne is die belt
• gedurende de dag wordt geprobeerd 911 te bellen
donderdag 3 april - dag 2
[ Bericht 1% gewijzigd door Simba op 07-08-2014 18:31:53 ]'t gaat om hoe je ermee omgaat![]()
welke onderzoekscommisie ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:22 schreef Simba het volgende:
Ik denk dat de tijden en datums uit de telefoons verkeerd zijn terug gerekend. Doordat juist ervoor, op 31 maart, in NL de zomertijd zojuist was ingegaan en de telefoons dan wel de onderzoekscommisie er een dag naast zitten.
Ik ga er vanuit dat de camera al helemaal niet goed stond en dat de Panamese onderzoekers hebben geprobeerd de datums hiervan (foutief) aan het gebruik van de telefoons hebben gekoppel.d
In dat geval kloppen de getuigen (mensen, camera en telefoons) beter met elkaar:
Simba's tijdlijn:
zaterdag 29 maart 2014
• Kris en Lisanne komen aan in Boquete, Panama, vanuit Bocas del Toro (eilanden)
maandag 31 maart
• Ze zouden deze dag met hun vrijwilligerswerk beginnen, tot grote frustratie van vooral Lisanne wordt dat een week uitgesteld
• De meiden boeken tours bij gids Feliciano (voor woensdag 2 april aardbeienfarm en zaterdag 5 april zware trektocht naar de vulkaan Baru (3475 m))
dinsdag 1 april - dag 0
• ~ochtend (<10:00) - de meiden zoeken op de computer van het hostel en in de mappen met trektochten naar El Pianista
• ~ochtend - Kris en Lisanne kochten "grote hoeveelheden" antimuggenspray en -melk
• ~14:00 - getuige - Giovani Casa San Pedro : meiden zijn (Sendero Alto Lino) trail opgelopen
• ~16:15 - getuige Oliva de Kam - beschrijft 2 meiden van wie 1 met kort broekje
• aeind middag / misschien wel schemering lopen ze terug over de wegen naar hun "eigen kamer"
woensdag 2 april - dag 1
• ~ 8:30 - Kris en Lisanne vertrekken uit Boquete (zonder taxi? want het niet opdagen willen ze niet weer op wachten) naar Feliciano, maar
• ~ 9:15 de afspraak loopt mis. (Meiden te laat of Feliciano te laat wakker/niet thuis?)
• ~ 9:30 de dames zijn het niet doorgaan van afspraken zat en gaan zonder gids naar de start van de El Pianista trail; het restaurant Il Pianista
• ~ 10:00 - hier beginnen ze aan de ruim 2 uur durende klim naar de Mirador, op de waterscheiding tussen de Pacifische en Caribische kant van Panama
• ~ 10:00-12:00 ongeveer - gids Feliciano die de dames mee zou nemen op de tour gaat (uit schuldgevoel?) kijken bij het huisje van de twee studentes hij kan er niet in omdat er geen sleutel is, maar ziet door het raam dat ze er niet zijn. maar liegt een beetje over de tijd (9:00).
• ~ 13:00 - de dartelende deernes komen op de Mirador, een bergpas vanwaar zowel de Pacifische Oceaan (voorbij Boquete en Palo Alto) als de Caribische Oceaan (voorbij het gebied waar ze gevonden zijn) te zien is, hier nemen ze foto's, waaronder de laatste foto van Lisanne en dalen af via het andere pad dan waar ze gekomen zijn, naar het noorden
puttend uit het vertrouwen dat zij het pad terug al kennen, nemen ze iets makkelijker het risico dat ze eventueel het laatste stukje in de schemering moeten lopen.
• ~ 13:45 - op dit punt op het pad verliezen de moedige meiden het bereik van hun telefoons
• ~ 14:00 - de laatste foto van Kris wordt gemaakt bij de eerste quebrada, wat een steil, snelstromend bergbeekje betekent in het Spaans
• ~ 14:15-16:30 - de dames komen aan bij de tweede quebrada er zijn op de camera geen fotos meer aangetroffen op en vanaf dit punt
• ~ 16:30 - Kris en Lisanne doen hun eerste noodoproep; ze proberen op deze vooralsnog onbekende plek zowel 112 als 911 te bellen, zonder succes (geen bereik)
• ~ s avonds - de ouders van Lisanne Froon worden gebeld door de taalschool/hostel waar de meiden verblijven, die denken dat het Lisanne is die belt
• gedurende de dag wordt geprobeerd 911 te bellen"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Nu ik het teruglees zie ik dat ook het mislopen van de afspraak met Feliciano er door verklaard kan worden: De meiden zijn een uur te laat (of te vroeg?) door het foutje van de telefoons!'t gaat om hoe je ermee omgaat![]()
Kijk, een hele nieuwe invalshoekquote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:22 schreef Simba het volgende:
Ik denk dat de tijden en datums uit de telefoons verkeerd zijn terug gerekend. Doordat juist ervoor, op zondag 30 maart, in NL de zomertijd zojuist was ingegaan en de telefoons dan wel de onderzoekscommisie er een dag naast zitten.
In dat geval kloppen de getuigen (mensen, camera en telefoons) beter met elkaar:![]()
![]()
Waarom staat dit in BNW? Het gaat hier toch niet om complotdenken.![]()
Dan kun je heel veel NWS-topics wel overhevelen, me dunkt.
Als mensen het hier verpesten, geef ze dan een ban.
Ik zou, als ik iets zou willen weten over deze kwestie, in NWS zoeken en niet hier. Of zijn er ook aluhoedjes gevonden naast het bekkenbot?![]()
Het lot van deze twee meisjes is nog altijd 'nieuws', lijkt me. Mocht ooit duidelijk worden wat er is gebeurd, waarna hun lot in verband wordt gebracht met Demmink, tja, dan is BNW wel en logische stap.Snobs have more fun!
KLIK!![]()
Ja precies! Hoewel er wel mensen waren met hele ongeloofwaardige theorieen hoor.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom staat dit in BNW? Het gaat hier toch niet om complotdenken.![]()
Dan kun je heel veel NWS-topics wel overhevelen, me dunkt.
Als mensen het hier verpesten, geef ze dan een ban.
Ik zou, als ik iets zou willen weten over deze kwestie, in NWS zoeken en niet hier. Of zijn er ook aluhoedjes gevonden naast het bekkenbot?![]()
Het lot van deze twee meisjes is nog altijd 'nieuws', lijkt me.![]()
er is helemaal geen telefoon data vrij gegevenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:36 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Kijk, een hele nieuwe invalshoek"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Vergeet niet dat het in het tempo van de Panamese autoriteiten gaat he ;-)quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:36 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat DNA binnen 20 uur naar boven kan worden gehaald. Die 20 uur is al lang voorbij![]()
Ja oké, maar dan is het nog niet meteen 'complotdenken'. Daar ga je uit van een georganiseerde grootschalige actie om zaken te verhullen of anders te doen voorkomen. Vooralsnog kun je hoogstens zeggen dat de Panamese autoriteiten mogelijk geen slechte pers willen. Maar ook dat is mijns inziens geen complottheorie.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:37 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Ja precies! Hoewel er wel mensen waren met hele ongeloofwaardige theorieen hoor.
Nu ja enfin. Ik lees hier wel gewoon weer mee.
Vind de kaartjes en dergelijke heel inzichtelijk. Ik hou helemáál niet van complotdenken en kom nooit in BNW. Afgezien van het soms vreemde fanatisme, heb ik het nooit als een BNW-topic ervaren.
Maakt ook niet uit, waar het staat verder, maar als je als nieuwkomer zou rondkijken, zou je het in NWS verwachten.Snobs have more fun!
KLIK!![]()
Kan in je eentje.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:40 schreef jackie12 het volgende:
Als er weer echt nieuws komt is het toch logisch dat dat op NWS gepost wordt?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:37 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Ja precies! Hoewel er wel mensen waren met hele ongeloofwaardige theorieen hoor.
Kan men hier rustig verder theoretiseren.![]()
Jammer dat dit topic nu in BNW staat. Had niet nodig hoeven te zijn.
Er werd hier soms veel te snel geschoten op die users die juist de meeste nuttige informatie aandroegen, zie ook mijn post hier.![]()
Ik las terroriserenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als er weer echt nieuws komt is het toch logisch dat dat op NWS gepost wordt?
Kan men hier rustig verder theoretiseren.Een pond moed is meer waard dan een ton geluk![]()
Ik heb ook nog niemand zien beweren dat de verdwijning van Kris en Lisanne een complot is. Dat dit in BNW staat is een groter raadsel dan hun verdwijning zelf.quote:![]()
Je zou denken dat die gastvrouw van het huis waar ze verbleven wel weet wanneer ze wel of niet thuis zijn s' avonds.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:22 schreef Simba het volgende:
• eind middag / misschien wel schemering lopen ze terug over de wegen naar hun "eigen kamer"
• ~ 's avonds - meiden zijn veilig in eigen kamer en slapen daar![]()
Dus op dinsdag 1 april worden ze wel door verschillende mensen gezien en op woensdag 2 april, de feitelijke hike in jouw theorie, door helemaal niemand?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:22 schreef Simba het volgende:
woensdag 2 april - dag 1
• ~ 10:00 - hier beginnen ze aan de ruim 2 uur durende klim naar de Mirador, op de waterscheiding tussen de Pacifische en Caribische kant van Panama![]()
Dat lost het probleem niet op. Een heleboel posts hier zijn geen nieuws en ook geen theorie/speculatie.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als er weer echt nieuws komt is het toch logisch dat dat op NWS gepost wordt?
Kan men hier rustig verder theoretiseren.
Ik ben er wel voor om daar aparte topics voor te maken: bv. een topic om te klagen over het Kris/Lisanne-topic, een topic om te klagen over Matador etc.
Dan kunnen wij rustig verder theoretiseren
[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 07-08-2014 19:39:21 ]![]()
Mooi geprobeerd om dit uit te werken. Maar omdat op woensdag 2 april al door de gastmoeder is vastgesteld dat Kris en Lisanne de nacht van dinsdag op woensdag niet thuis waren (omdat er duidelijk niet iemand geslapen had), kan dit scenario niet juist zijn. Zie ook het Volkskrant-artikel, 'Fatale Wandeling'. Het staat mijns inziens gewoon vast dat ze op dinsdag 1 april vermist zijn geraakt, omdat de dag erna al alarm werd geslagen door Feliciano, Eileen en de gastmoeder.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:22 schreef Simba het volgende:
Wat natuurlijk nog wel kan is dat men er vanwege het foutief omrekenen/interpreteren van de zomertijd een uur naast zit.![]()
Woonde de hospita dan in hetzelfde huisje als waar de slaapkamers van L&K waren? Feliciano had het erover dat de deur van het huisje op slot was toew hij ze kwam halen voor hun geboekte tripjes. Het lijkt mij dan eerder dat het een soort gastenhuisje was en de hospita woont dan in een huis op hetzelfde terrein.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:51 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Je zou denken dat die gastvrouw van het huis waar ze verbleven wel weet wanneer ze wel of niet thuis zijn s' avonds.![]()
Stuk of vier topics? Goed idee!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:56 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat lost het probleem niet op. Een heleboel posts hier zijn geen nieuws en en ook geen theorie/speculatie.
Ik ben er wel voor om daar aparte topics voor te maken: bv. een topic om te klagen over het Kris/Lisanne-topic, een topic om te klagen over Matador etc.
Dan kunnen wij rustig verder theoretiseren![]()
Geen idee precies. Had alleen begrepen dat die vrouw op dinsdagavond had zitten wachten met eten maar K&L kwamen niet opdagen. Lijkt me sterk dat ze uiteindelijk toch thuis hebben geslapen zonder dat die vrouw dat gemerkt zou hebben.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:56 schreef Rubella het volgende:
[..]
Woonde de hospita dan in hetzelfde huisje als waar de slaapkamers van L&K waren? Feliciano had het erover dat de deur van het huisje op slot was toew hij ze kwam halen voor hun geboekte tripjes. Het lijkt mij dan eerder dat het een soort gastenhuisje was en de hospita woont dan in een huis op hetzelfde terrein.![]()
Inderdaad. Maar dat kan dan makkelijk dat het een apart huisje was met slaapvertrekken en een badkamer/toilet. Voor TV, ontbijt e.d. ga je dan naar het eigenlijke huis. De hospita heeft dan ook niet echt zicht op wanneer L&K "thuis"waren.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:00 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Geen idee precies. Had alleen begrepen dat die vrouw op dinsdagavond had zitten wachten met eten maar K&L kwamen niet opdagen. De avond daarvoor hadden ze samen TV gekeken dacht ik gelezen te hebben in dat artikel in de Volskrant. Dus volgens mij kan de theorie niet dat ze pas op woensdag vermist zijn geraakt.
Woensdag kan dan inderdaad niet kloppen.![]()
Dat zou inderdaad kunnen, dat slaapvertrekken in apart huisje waren.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:03 schreef Rubella het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar dat kan dan makkelijk dat het een apart huisje was met slaapvertrekken en een badkamer/toilet. Voor TV, ontbijt e.d. ga je dan naar het eigenlijke huis. De hospita heeft dan ook niet echt zicht op wanneer L&K "thuis"waren.
Woensdag kan dan inderdaad niet kloppen.
In theorie Simba zou het ook raar zijn dat die vrouw dinsdagavond zit te wachten met eten (ik neem aan afgesproken met K&L) en dat K&L dan niet zouden komen opdagen (en ook niet afbellen) maar uiteindelijk toch daar zouden slapen. Het kan uiteraard...maar ik geloof er niet in.![]()
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:56 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat lost het probleem niet op. Een heleboel posts hier zijn geen nieuws en en ook geen theorie/speculatie.
Dan kunnen wij rustig verder theoretiserenklagen over mata daarvoor is er al een topic moonhoax
Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
Nee, dan lijkt mij ook stug. Ze hadden een afspraak om te eten en het dorpje ziet er niet naar uit dat je je nek breekt over de restaurants. Dan zouden ze hun afspraak niet nagekomen zijn met de hospita en 's avonds ongezien hun bed opgezocht hebben. Kan natuurlijk, maar dan zit je met het ontbijt waar ze ook niet waren.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:10 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen, dat slaapvertrekken in apart huisje waren.
In theorie Simba zou het ook raar zijn dat die vrouw dinsdagavond zit te wachten met eten (ik neem aan afgesproken met K&L) en dat K&L dan niet zouden komen opdagen (en ook niet afbellen) maar uiteindelijk toch daar zouden slapen. Het kan uiteraard...maar ik geloof er niet in.![]()
Ik kan me nog steeds goed indenken in het scenario van El_Matador waarbij Lisanne en Kris op maandag 31 maart verschillende malen zijn gespot maar op dinsdag 1 april helemaal niet:
• Op maandag zijn ze een stuk later vertrokken omdat er eerst nog tours geregeld moesten worden en omdat er een lunch in het dorp gepland stond. Op een tijdstip in de namiddag waren er meer mensen op de been op de Pianista Trail, en is het dus logisch dat ze toen in ieder geval gezien zijn.
• Op maandag hebben ze een taxi genomen omdat het al relatief laat was, op dinsdag hebben ze het stuk naar de start van de Trail zelf gelopen.
• Op maandag hebben een stuk van de Alto Lino Trail gelopen. Dat ze dit op dinsdag hebben gedaan is vrijwel onmogelijk, aangezien ze dan wel heel vroeg moeten zijn vertrokken.
• De kleding die ze op dinsdag aanhadden klopt niet met de kledingbeschrijvingen van de getuigen. Ze hadden waarschijnlijk niet twee dagen dezelfde kleding aan.
• Op dinsdagochtend waren ze de eersten wandelaars die omhoog gingen naar de Mirador. Op de heenweg hebben ze dus niemand kunnen inhalen, en ze zijn zelf ook niet ingehaald.
• Ze hebben maar kort uitgerust op de Mirador en zijn toen vrij snel doorgelopen om om 14:00 bij de eerste quebrada te kunnen zijn. Omdat ze al zo vroeg voorbij de CD waren heeft niemand ze op de fatale wandeling gezien.
• De pakweg 70 wandelaars die gemiddeld per dag de Pianista Trail beklimmen hebben dit pas in de middag gedaan.![]()
Zit heel logisch in elkaar en verklaart erg veel zo niet alles. Het enige dat niet zo klopt is het volgende; als je een hike gaat maken in dit soort landen vertrek je meestal zo vroeg mogelijk. Je kunt dan al een flink stuk op weg zijn en eventueel weer terug voordat de hitte doorbreekt. Maar nogmaals, de theorie zit erg goed in elkaar.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:17 schreef kuil het volgende:
Ik kan me nog steeds goed indenken in het scenario van El_Matador waarbij Lisanne en Kris op maandag 31 maart verschillende malen zijn gespot maar op dinsdag 1 april helemaal niet:
• Op maandag zijn ze een stuk later vertrokken omdat er eerst nog tours geregeld moesten worden en omdat er een lunch in het dorp gepland stond. Op een tijdstip in de namiddag waren er meer mensen op de been op de Pianista Trail, en is het dus logisch dat ze toen in ieder geval gezien zijn.
• Op maandag hebben ze een taxi genomen omdat het al relatief laat was, op dinsdag hebben ze het stuk naar de start van de Trail zelf gelopen.
• Op maandag hebben een stuk van de Alto Lino Trail gelopen. Dat ze dit op dinsdag hebben gedaan is vrijwel onmogelijk, aangezien ze dan wel heel vroeg moeten zijn vertrokken.
• De kleding die ze op dinsdag aanhadden klopt niet met de kledingbeschrijvingen van de getuigen. Ze hadden waarschijnlijk niet twee dagen dezelfde kleding aan.
• Op dinsdagochtend waren ze de eersten wandelaars die omhoog gingen naar de Mirador. Op de heenweg hebben ze dus niemand kunnen inhalen, en ze zijn zelf ook niet ingehaald.
• Ze hebben maar kort uitgerust op de Mirador en zijn toen vrij snel doorgelopen om om 14:00 bij de eerste quebrada te kunnen zijn. Omdat ze al zo vroeg voorbij de CD waren heeft niemand ze op de fatale wandeling gezien.
• De pakweg 70 wandelaars die gemiddeld per dag de Pianista Trail beklimmen hebben dit pas in de middag gedaan.![]()
Kan ik me wel in vinden. Tel daarbij op de 'grote' kans van zwakke getuigenverklaringen door gebrekkig onderzoek en verkeerde (suggestieve) vraagstelling en er blijft geen enkele betrouwbare getuigenis overeind.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:17 schreef kuil het volgende:
• De pakweg 70 wandelaars die gemiddeld per dag de Pianista Trail beklimmen hebben dit pas in de middag gedaan.
Komt ook naar voren in deze video
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)hten-kris-en-lisanne![]()
prima bedacht deze invalshoek maar klopt in mijn ogen niet;quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:22 schreef Simba het volgende:
Simba's tijdlijn:
zaterdag 29 maart 2014
maandag 31 maart
dinsdag 1 april - dag 0
woensdag 2 april - dag 1
-ten eerste denk ik niet dat de Panamesen een fout met de datum hebben gemaakt. Nalatigheid in de zoektocht mag ze wel aangerekend worden maar denk dat ze niet ze datums verkeerd hebben gedaan
-Waarom 2 dagen achter elkaar het Pinaistentrail op?
-Feliciano was s morgens bij hen omdat ze niet op kwamen dagen. Jij denkt dat ze al weg waren omdat Feliciano volgens jou niet op kwam dagen. dan vertrokken ze wel vroeg en waarom zou Feliciano dan alarm slaan wetende dat hij zelf te laat was?
Mijn belangrijkste punt is echter de eerste ,denk niet dat de Panamese onderzoekers hier een fout in hebben gemaakt![]()
Het kan dat ze op maandag de Pianista Trail hebben afgebroken omdat ze in zagen dat het al te laat was om hem nog af te maken.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:22 schreef Rubella het volgende:
[..]
Zit heel logisch in elkaar en verklaart erg veel zo niet alles. Het enige dat niet zo klopt is het volgende; als je een hike gaat maken in dit soort landen vertrek je meestal zo vroeg mogelijk. Je kunt dan al een flink stuk op weg zijn en eventueel weer terug voordat de hitte doorbreekt. Maar nogmaals, de theorie zit erg goed in elkaar.
De kans dat ze op dinsdag niemand zijn tegengekomen is nog altijd klein ja. Maar wie weet waren er die dag gewoon geen andere wandelaars die ook zo vroeg op pad waren. Het kan zijn dat die dinsdag gewoon een relatief rustige dag was op de trail, met misschien maar een handvol toeristen/locals.![]()
Nog even de feiten op een rijtje:
- Dag voor de vermissing andere trails met gids geboekt
- Anderen gewaarschuwd vooral niet zonder gids trails te gaan lopen
- In de ochtend van de vermissing Pianista trail bekeken in infoboek, op internet, op de kaart
- Rond 10:00 de Pianista trail opgelopen
- 13:00 Mirador bereikt en foto's gemaakt met de camera
- 14:00 foto('s?) gemaakt bij eerste watervalletje met camera, daarna voorlopig camera niet meer gebruikt
- 15:00 - 16:30 noodoproep 911 en 112
- Toen nog niet bij de rivier kunnen zijn (paar uur lopen verder?)
- In de dagen daarna meerdere noodoproepen
- Op dag 8 90 donkere en onduidelijke foto's gemaakt
- Op dag 11 laatste noodoproep
- Rugzak met inhoud gevonden veel verderop bij de rivier
- Resten stroomopwaarts van rugzak gevonden, relatief dicht bij elkaar
- Spijkerbroekje gevonden bij 2e oversteek (kabels)
- Criminaliteit Boquet vooral diefstal. Aantal moorden op buitenlandse expats en gepensioneerden met woning in Boquet. Voor de Pianista trail waarschuwing voor berovingen; "Ga niet alleen ivm berovingen op deze trail", geen waarschuwing voor verdwalen.
- Verlengde Pianista wordt paar keer per jaar gebruikt door gidsen. Trail 3-6 dagen
- Eerdere verdwalingen op die trail geholpen door indianen
- Geen actieve roofdieren bekend in dat gebied
- Wel slangen e.d. maar geen meldingen van beten
- groot verschil in dag en nacht tempratuur
- begin verdwijning extreem droog, na een paar dagen heftige regen
- begin verdwijning laag water, na een paar dagen hoog water
- Jungle is voor jungle begrippen zoals wij die kennen vrij open en begaanbaar
- Gidsen wezen direct op kabeloversteken als meest voor de hand liggende scenario; niet verdwalen voor die oversteken
- Ouders en bekenden daar zeggen dat er 1 pad is (geen kruisingen, y splitsingen) en dat dat pad duidelijk te volgen is, maar zwaar (dalen/stijgen)
En daar dan een passend scenario in bedenken.
Waarom belden ze de eerste keer 911/112?
Waarom liepen ze niet terug?
Waarom ligt broekje bij 2e oversteek en dus bij pad?
Waaraan zijn ze overleden?![]()
Ja, dat van het eten wist ik niet (iemand een bron?) zou inderdaad raar zijn.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:10 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen, dat slaapvertrekken in apart huisje waren.
In theorie Simba zou het ook raar zijn dat die vrouw dinsdagavond zit te wachten met eten (ik neem aan afgesproken met K&L) en dat K&L dan niet zouden komen opdagen (en ook niet afbellen) maar uiteindelijk toch daar zouden slapen. Het kan uiteraard...maar ik geloof er niet in.
Maar als het waar is, het nog raarder dat die vrouw niet al op dat moment of later op de avond alarm heeft geslagen. Of 's avonds laat nog eens is gaan kijken. Ik bedoel, als gastouder maak je je toch ook zorgen als vreemde meisjes van 21 niet op jouw slaapadres komen opdagen?
Ik denk dus voorlopig nog dat het logischer is dat ze er wel 's nachts waren, maar dat zij de meiden die avond inderdaad niet heeft gezien.
(Een klein beetje ook om mijn theorie iets langer stand te laten natuurlijk)
't gaat om hoe je ermee omgaat![]()
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:30 schreef Ouder1 het volgende:
Nog even de feiten op een rijtje:
- Dag voor de vermissing andere trails met gids geboekt
- Anderen gewaarschuwd vooral niet zonder gids trails te gaan lopen
- In de ochtend van de vermissing Pianista trail bekeken in infoboek, op internet, op de kaart
- Rond 10:00 de Pianista trail opgelopen
- 13:00 Mirador bereikt en foto's gemaakt met de camera
- 14:00 foto('s?) gemaakt bij eerste watervalletje met camera, daarna voorlopig camera niet meer gebruikt
- 15:00 - 16:30 noodoproep 911 en 112
- Toen nog niet bij de rivier kunnen zijn (paar uur lopen verder?)
- In de dagen daarna meerdere noodoproepen
- Op dag 8 90 donkere en onduidelijke foto's gemaakt
- Op dag 11 laatste noodoproep
- Rugzak met inhoud gevonden veel verderop bij de rivier
- Resten stroomopwaarts van rugzak gevonden, relatief dicht bij elkaar
- Spijkerbroekje gevonden bij 2e oversteek (kabels)
- Criminaliteit Boquet vooral diefstal. Aantal moorden op buitenlandse expats en gepensioneerden met woning in Boquet. Voor de Pianista trail waarschuwing voor berovingen; "Ga niet alleen ivm berovingen op deze trail", geen waarschuwing voor verdwalen.
- Verlengde Pianista wordt paar keer per jaar gebruikt door gidsen. Trail 3-6 dagen
- Eerdere verdwalingen op die trail geholpen door indianen
- Geen actieve roofdieren bekend in dat gebied
- Wel slangen e.d. maar geen meldingen van beten
- groot verschil in dag en nacht tempratuur
- begin verdwijning extreem droog, na een paar dagen heftige regen
- begin verdwijning laag water, na een paar dagen hoog water
- Jungle is voor jungle begrippen zoals wij die kennen vrij open en begaanbaar
- Gidsen wezen direct op kabeloversteken als meest voor de hand liggende scenario; niet verdwalen voor die oversteken
- Ouders en bekenden daar zeggen dat er 1 pad is (geen kruisingen, y splitsingen) en dat dat pad duidelijk te volgen is, maar zwaar (dalen/stijgen)
En daar dan een passend scenario in bedenken.
Waarom belden ze de eerste keer 911/112?
Waarom liepen ze niet terug?
Waarom ligt broekje bij 2e oversteek en dus bij pad?
Waaraan zijn ze overleden?![]()
Dat zou tevens verklaren waarom ze 2 keer de Pianista Trail gelopen hebben. De eerste keer was het goed bevallen,en mooie wandeling. Ze gingen niet verder, want dan zou het te laat worden. De andere dag gingen ze de trail weer lopen om verder te kunnen komen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:29 schreef kuil het volgende:
[..]
Het kan dat ze op maandag de Pianista Trail hebben afgebroken omdat ze in zagen dat het al te laat was om hem nog af te maken.
De kans dat ze op dinsdag niemand zijn tegengekomen is nog altijd klein ja. Maar wie weet waren er die dag gewoon geen andere wandelaars die ook zo vroeg op pad waren. Het kan zijn dat die dinsdag gewoon een relatief rustige dag was op de trail, met misschien maar een handvol toeristen/locals.
De reden dat ze geen andere wandelaars tegenkwamen is dat het aan de rand van het hoogseizoen was. Over een een week of 2 zouden de regens losbarsten en dus waren er minder vakantiegangers.![]()
dat is ook een theoriequote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:28 schreef MidnightB00m het volgende:
Jammer dat topic bij NWS is ontspoord...
Over welk 'gerucht' hebben ze het op WS?
Bij de stuwdam kan je met een auto komen
en dan per boot varen naar de plek waar de remains gevonden zijn
dat is ongeveer 8 kilometer"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Hoe ver kun je rijden met een auto op het Pianistenpad. is dat maar een klein stukje of heel ver (bv tot aan die finca van Lorenzo)![]()
Thanks Stacey! Meende iets over masseur ofzo en die had contact met Kris ofzo?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:36 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat is ook een theorie
dat is ongeveer 8 kilometer![]()
daar kan jij rijden todat het steil begint te wordenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:40 schreef jackie12 het volgende:
Hoe ver kun je rijden met een auto op het Pianistenpad. is dat maar een klein stukje of heel ver (bv tot aan die finca van Lorenzo)
een heel eind dus
[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 07-08-2014 20:06:27 ]"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Dat is meer dan 40 km (de rivier volgend). En je kunt überhaupt een groot deel helemaal niet tegen de stroom in varen (stroomversnellingen, rotsen).quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:36 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat is ook een theorie
dat is ongeveer 8 kilometer![]()
vanaf de stuwdam tot aan de plek waar de overblijfselen zijn gevonden ( zie 1 vandaag) = 8 kilometerquote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:45 schreef miura het volgende:
[..]
Dat is meer dan 40 km (de rivier volgend). En je kunt überhaupt een groot deel helemaal niet tegen de stroom in varen (stroomversnellingen, rotsen).
dat is met een boot met een krachtige motor heel goed te doen"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Je kunt rijden tot iets voor de finca van Lorenzo. Een groot deel dus niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:40 schreef jackie12 het volgende:
Hoe ver kun je rijden met een auto op het Pianistenpad. is dat maar een klein stukje of heel ver (bv tot aan die finca van Lorenzo)![]()
Eenvandaag gebruikt een fout kaartje. Kaartje OP is correct. De vindplaatsen daarop zijn aangegeven door Feliciano en zijn broer, die onderdeel waren van het team dat de resten gevonden heeft.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:48 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
vanaf de stuwdam tot aan de plek waar de overblijfselen zijn gevonden ( zie 1 vandaag) = 8 kilometer
dat is met een boot met een krachtige motor heel goed te doen![]()
Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom de ouders zo aandringen op een onderzoek in het stuwmeer. Ze verwachten/hopen daar meer resten te vinden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:48 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
vanaf de stuwdam tot aan de plek waar de overblijfselen zijn gevonden ( zie 1 vandaag) = 8 kilometer
dat is met een boot met een krachtige motor heel goed te doen![]()
Weet iemand misschien wanneer Kris en Lisanne precies zijn aangekomen in Boquete?
Ik meen te hebben gelezen dat ze er pas 2 dagen voor hun verdwijing waren aangekomen, klopt dit? bvd.![]()
Gerucht/verhaal zou zijn dat Kris op de ochtend of dag voor de verdwijning bij een masseuse was geweest en de persoon op WS vroeg zich af of die masseuse wellicht (aan de hand van gesprek met Kris) meer zou weten over wat hun plannen waren voor de hike.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:43 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Thanks Stacey! Meende iets over masseur ofzo en die had contact met Kris ofzo?
Dat is tenminste wat ik er van begrepen heb. Geen idee waar het vandaan komt want ik had nog niet eerder van de 'masseuse' verhaal gehoord.![]()
Precieze tijdstip weet ik niet, maar zou op 29 maart moeten zijn.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:59 schreef Za het volgende:
Weet iemand misschien wanneer Kris en Lisanne precies zijn aangekomen in Boquete?
Ik meen te hebben gelezen dat ze er pas 2 dagen voor hun verdwijing waren aangekomen, klopt dit? bvd.![]()
Dankjewel!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:05 schreef miura het volgende:
Precieze tijdstip weet ik niet, maar zou op 29 maart moeten zijn.![]()
het laatste NIEUWS uit Boquete :
De ouders hebben te verstaan is gekregen dat men niet wenst dat er gezinspeeld wordt op een misdaad tot er bewijs is. En dat ze van de Panamese geen medewerking meer hoeven te verwachten."A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Wat bedoel je? Snap er echt geen reet van.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:11 schreef StaceySinger het volgende:
De ouders hebben te verstaan is gekregen dat men niet wenst dat er gezinspeeld wordt op een misdaad tot er bewijs is. En dat ze van de Panamese geen medewerking meer hoeven te verwachten.sig verwijderd door FA![]()
Op zich wel terechtquote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:11 schreef StaceySinger het volgende:
De ouders hebben te verstaan is gekregen dat men niet wenst dat er gezinspeeld wordt op een misdaad tot er bewijs is. En dat ze van de Panamese geen medewerking meer hoeven te verwachten..
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
En de ouders van Lisanne, voor hen wordt ook niets meer gedaan?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:11 schreef StaceySinger het volgende:
De ouders hebben te verstaan is gekregen dat men niet wenst dat er gezinspeeld wordt op een misdaad tot er bewijs is. En dat ze van de Panamese geen medewerking meer hoeven te verwachten.![]()
Kan mij dat wel voorstellen.Wat er nu bekend is duidt niet op een misdrijf.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:11 schreef StaceySinger het volgende:
De ouders hebben te verstaan is gekregen dat men niet wenst dat er gezinspeeld wordt op een misdaad tot er bewijs is. En dat ze van de Panamese geen medewerking meer hoeven te verwachten.![]()
Is dat meer of minder dan 5 meter?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:11 schreef StaceySinger het volgende:
De ouders hebben te verstaan is gekregen dat men niet wenst dat er gezinspeeld wordt op een misdaad tot er bewijs is. En dat ze van de Panamese geen medewerking meer hoeven te verwachten.
On-topic: dit was wel te verwachten. Het zou bijzonder vervelend zijn als de telefoongegevens nu nooit meer boven tafel komen...![]()
Bron?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:11 schreef StaceySinger het volgende:
De ouders hebben te verstaan is gekregen dat men niet wenst dat er gezinspeeld wordt op een misdaad tot er bewijs is. En dat ze van de Panamese geen medewerking meer hoeven te verwachten.Curiosity cultured the cat
Bron?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:11 schreef StaceySinger het volgende:
vrienden uit Boquetequote:"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Sluit het ook niet uit toch? Als er geen harde bewijzen zijn moet je alle opties open houden. Zowel misdrijf als verdwaling is een optie.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:22 schreef Rubella het volgende:
[..]
Kan mij dat wel voorstellen.Wat er nu bekend is duidt niet op een misdrijf.![]()
Juist.quote:Curiosity cultured the cat
In plaats van verbieden om "te zinspelen op" kunnen de Panamese autoriteiten beter eens goed onderzoek doen dat daadwerkelijk wat oplevert. Ofwel doodsoorzaak proberen te achterhalen door in ieder geval zoveel mogelijk botresten/kleding te vinden. Ik snap niet waarom ze de zoekteams (sinaproc/senafront) niet laten zoeken vanaf de plek waar ze mogelijk te water zijn geraakt (waar korte spijkerbroek kris is gevonden door local) tot stroomafwaarts na de resten die afgelopen weekend zijn gevonden (door locals).
Forum Opties Forumhop: Hop naar: