abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143170778
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:47 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Vannacht is dit topic ontspoord. Daarna op slot gegaan, opgeruimd en verplaatst. Lees het hier:
NWS / [NWS FeedBack] Gezellige zomer
Schandalig.
I´m back.
pi_143170788
Wat ik verder vreemd vind is dat nu blijkt dat ze al om 13.00 op de Mirador waren en de getuigenissen niet kloppen van zoveel mensen (Mata had een theorie dat ze in de war waren met de dag) dat op de dag dat ze WEL zijn gegaan op 1 april ze door helemaal niemand zijn gezien ?!
Dat Pianistentrail is toch best een drukke trail met ik geloof 90 mensen per dag die dat lopen?
pi_143170831
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:45 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Maar dat kan toch niet. Ze zijn daarna (dus met verstuikte enkel) nog 2 moeilijke kabelbruggen over gestoken kilometers verder? Zou niet weten waarom ze dat zouden doen?
Dat is idd een groot vraagteken als het gaat over "waarom hebben ze vóór ze de rivier bereikten al 911 gebeld?"
Het lijkt niet waarschijnlijk dat dat ging om een ongeval waarbij ze écht immobiel werden.
pi_143170866
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:49 schreef jackie12 het volgende:
Wat ik verder vreemd vind is dat nu blijkt dat ze al om 13.00 op de Mirador waren en de getuigenissen niet kloppen van zoveel mensen (Mata had een theorie dat ze in de war waren met de dag) dat op de dag dat ze WEL zijn gegaan op 1 april ze door helemaal niemand zijn gezien ?!
Dat Pianistentrail is toch best een drukke trail met ik geloof 90 mensen per dag die dat lopen?
Dat vraag ik me dus ook al af. Er is een blog voorbij gekomen van iemand die de Pianista trail liep en die kwam heel wat mensen tegen onderweg.
pi_143171187
dus nieuws posten mag hier niet ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 7 augustus 2014 @ 18:07:07 #81
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143171303
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De paragnosten zijn toch al gauw op een zijspoor gezet, dacht ik?
Er was er eentje, die had een droom gehad over een blond meisje dat op haar rug lag in een koffieveld. Die is met stille trom van het toneel afgevoerd.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 18:08:08 #82
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143171333
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:45 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Maar dat kan toch niet. Ze zijn daarna (dus met verstuikte enkel) nog 2 moeilijke kabelbruggen over gestoken kilometers verder? Zou niet weten waarom ze dat zouden doen?
Met een verstuikte enkel kun je na een dag of twee rust wel weer lopen, denk ik.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 18:10:29 #83
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143171400
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:04 schreef StaceySinger het volgende:
Nee sorry, dan moet je weer een NWS topic openen. Het moet wel netjes gescheiden blijven, anders wordt het een zooitje.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 18:12:12 #84
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143171452
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:49 schreef jackie12 het volgende:
90 mensen per dag lijkt me sterk. Wat wel interessant is, is of er op de foto's die zijn gemaakt tijdens hun wandeling andere personen staan.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 18:14:11 #85
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143171511
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat is idd een groot vraagteken als het gaat over "waarom hebben ze vóór ze de rivier bereikten al 911 gebeld?"
Het lijkt niet waarschijnlijk dat dat ging om een ongeval waarbij ze écht immobiel werden.
Toch denk ik dat dat wel het geval was: ze waren echt immobiel en hebben daarom 911 gebeld. Bijvoorbeeld een verstuikte enkel. Echter, na een paar dagen gedwongen rust, was het toch wel weer mogelijk om wat te lopen / strompelen. In die paar dagen waren ze echter wel (helaas) verdwaald, zodat ze de weg terug niet meer konden vinden. En dus maar langs die rivier verder stroomafwaarts zijn gegaan.
pi_143171665
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:04 schreef StaceySinger het volgende:
Als er weer nieuws is kan men gewoon een topic op NWS openen.
pi_143171782
Ik denk dat de tijden en datums uit de telefoons verkeerd zijn terug gerekend. Doordat juist ervoor, op zondag 30 maart, in NL de zomertijd zojuist was ingegaan en de telefoons dan wel de onderzoekscommisie er een dag naast zitten.
Ik ga er vanuit dat de camera al helemaal niet goed stond en dat de Panamese onderzoekers hebben geprobeerd de datums hiervan (foutief) aan het gebruik van de telefoons hebben gekoppel.d
Ik denk dus dat ze pas een dag later bij de Mirador aankwamen!
In dat geval kloppen de getuigen (mensen, camera en telefoons) beter met elkaar:

Simba's tijdlijn:
zaterdag 29 maart 2014
• Kris en Lisanne komen aan in Boquete, Panama, vanuit Bocas del Toro (eilanden)

maandag 31 maart
• Ze zouden deze dag met hun vrijwilligerswerk beginnen, tot grote frustratie van vooral Lisanne wordt dat een week uitgesteld
• De meiden boeken tours bij gids Feliciano (voor woensdag 2 april aardbeienfarm en zaterdag 5 april zware trektocht naar de vulkaan Baru (3475 m))

dinsdag 1 april - dag 0
• ~ochtend (<10:00) - de meiden zoeken op de computer van het hostel en in de mappen met trektochten naar El Pianista
• ~ochtend - Kris en Lisanne kochten "grote hoeveelheden" antimuggenspray en -melk
• ~13:10 - getuige - Sigrid, lerares van de taalschool heeft ze nog gezien
• ~14:00 - getuige - Giovani Casa San Pedro : meiden zijn (Sendero Alto Lino) trail opgelopen
• ~14:30-15:00 - getuige - Frank Abadiel Rojas
• ~middag - meiden lopen een klein stukje Pianista trail
• ~16:15 - getuige Oliva de Kam - beschrijft 2 meiden van wie 1 met kort broekje
• ? - laatste getuige Lorenzo Gonzalez - herkenning niet volledig
• eind middag / misschien wel schemering lopen ze terug over de wegen naar hun "eigen kamer"
• ~ 's avonds - meiden zijn veilig in eigen kamer en slapen daar

woensdag 2 april - dag 1
• ~ 8:30 - Kris en Lisanne vertrekken uit Boquete (zonder taxi? want het niet opdagen willen ze niet weer op wachten) naar Feliciano, maar
• ~ 9:15 de afspraak loopt mis. (Meiden te laat of Feliciano te laat wakker/niet thuis?)
• ~ 9:30 de dames zijn het niet doorgaan van afspraken zat en gaan zonder gids naar de start van de El Pianista trail; het restaurant Il Pianista
• ~ 10:00 - hier beginnen ze aan de ruim 2 uur durende klim naar de Mirador, op de waterscheiding tussen de Pacifische en Caribische kant van Panama
• ~ 10:00-12:00 ongeveer - gids Feliciano die de dames mee zou nemen op de tour gaat (uit schuldgevoel?) kijken bij het huisje van de twee studentes hij kan er niet in omdat er geen sleutel is, maar ziet door het raam dat ze er niet zijn. maar liegt een beetje over de tijd (9:00).
• ~ 13:00 - de dartelende deernes komen op de Mirador, een bergpas vanwaar zowel de Pacifische Oceaan (voorbij Boquete en Palo Alto) als de Caribische Oceaan (voorbij het gebied waar ze gevonden zijn) te zien is, hier nemen ze foto's, waaronder de laatste foto van Lisanne en dalen af via het andere pad dan waar ze gekomen zijn, naar het noorden
puttend uit het vertrouwen dat zij het pad terug al kennen, nemen ze iets makkelijker het risico dat ze eventueel het laatste stukje in de schemering moeten lopen.
• ~ 13:45 - op dit punt op het pad verliezen de moedige meiden het bereik van hun telefoons
• ~ 14:00 - de laatste foto van Kris wordt gemaakt bij de eerste quebrada, wat een steil, snelstromend bergbeekje betekent in het Spaans
• ~ 14:15-16:30 - de dames komen aan bij de tweede quebrada er zijn op de camera geen fotos meer aangetroffen op en vanaf dit punt
• ~ 16:30 - Kris en Lisanne doen hun eerste noodoproep; ze proberen op deze vooralsnog onbekende plek zowel 112 als 911 te bellen, zonder succes (geen bereik)
• 18:40 - de zon gaat onder'
• ~ s middags - er wordt alarm geslagen over de verdwijning
• ~ s avonds - de ouders van Lisanne Froon worden gebeld door de taalschool/hostel waar de meiden verblijven, die denken dat het Lisanne is die belt
• gedurende de dag wordt geprobeerd 911 te bellen

donderdag 3 april - dag 2

[ Bericht 1% gewijzigd door Simba op 07-08-2014 18:31:53 ]
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_143171887
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:22 schreef Simba het volgende:
Ik denk dat de tijden en datums uit de telefoons verkeerd zijn terug gerekend. Doordat juist ervoor, op 31 maart, in NL de zomertijd zojuist was ingegaan en de telefoons dan wel de onderzoekscommisie er een dag naast zitten.
Ik ga er vanuit dat de camera al helemaal niet goed stond en dat de Panamese onderzoekers hebben geprobeerd de datums hiervan (foutief) aan het gebruik van de telefoons hebben gekoppel.d
In dat geval kloppen de getuigen (mensen, camera en telefoons) beter met elkaar:

Simba's tijdlijn:
zaterdag 29 maart 2014
• Kris en Lisanne komen aan in Boquete, Panama, vanuit Bocas del Toro (eilanden)

maandag 31 maart
• Ze zouden deze dag met hun vrijwilligerswerk beginnen, tot grote frustratie van vooral Lisanne wordt dat een week uitgesteld
• De meiden boeken tours bij gids Feliciano (voor woensdag 2 april aardbeienfarm en zaterdag 5 april zware trektocht naar de vulkaan Baru (3475 m))

dinsdag 1 april - dag 0
• ~ochtend (<10:00) - de meiden zoeken op de computer van het hostel en in de mappen met trektochten naar El Pianista
• ~ochtend - Kris en Lisanne kochten "grote hoeveelheden" antimuggenspray en -melk
• ~13:10 - getuige - Sigrid, lerares van de taalschool heeft ze nog gezien
• ~14:00 - getuige - Giovani Casa San Pedro : meiden zijn (Sendero Alto Lino) trail opgelopen
• ~14:30-15:00 - getuige - Frank Abadiel Rojas
• ~middag - meiden lopen een klein stukje Pianista trail
• ~16:15 - getuige Oliva de Kam - beschrijft 2 meiden van wie 1 met kort broekje
• ? - laatste getuige Lorenzo Gonzalez - herkenning niet volledig
• aeind middag / misschien wel schemering lopen ze terug over de wegen naar hun "eigen kamer"
• ~ 's avonds - meiden zijn veilig in eigen kamer en slapen daar

woensdag 2 april - dag 1
• ~ 8:30 - Kris en Lisanne vertrekken uit Boquete (zonder taxi? want het niet opdagen willen ze niet weer op wachten) naar Feliciano, maar
• ~ 9:15 de afspraak loopt mis. (Meiden te laat of Feliciano te laat wakker/niet thuis?)
• ~ 9:30 de dames zijn het niet doorgaan van afspraken zat en gaan zonder gids naar de start van de El Pianista trail; het restaurant Il Pianista
• ~ 10:00 - hier beginnen ze aan de ruim 2 uur durende klim naar de Mirador, op de waterscheiding tussen de Pacifische en Caribische kant van Panama
• ~ 10:00-12:00 ongeveer - gids Feliciano die de dames mee zou nemen op de tour gaat (uit schuldgevoel?) kijken bij het huisje van de twee studentes hij kan er niet in omdat er geen sleutel is, maar ziet door het raam dat ze er niet zijn. maar liegt een beetje over de tijd (9:00).
• ~ 13:00 - de dartelende deernes komen op de Mirador, een bergpas vanwaar zowel de Pacifische Oceaan (voorbij Boquete en Palo Alto) als de Caribische Oceaan (voorbij het gebied waar ze gevonden zijn) te zien is, hier nemen ze foto's, waaronder de laatste foto van Lisanne en dalen af via het andere pad dan waar ze gekomen zijn, naar het noorden
puttend uit het vertrouwen dat zij het pad terug al kennen, nemen ze iets makkelijker het risico dat ze eventueel het laatste stukje in de schemering moeten lopen.
• ~ 13:45 - op dit punt op het pad verliezen de moedige meiden het bereik van hun telefoons
• ~ 14:00 - de laatste foto van Kris wordt gemaakt bij de eerste quebrada, wat een steil, snelstromend bergbeekje betekent in het Spaans
• ~ 14:15-16:30 - de dames komen aan bij de tweede quebrada er zijn op de camera geen fotos meer aangetroffen op en vanaf dit punt
• ~ 16:30 - Kris en Lisanne doen hun eerste noodoproep; ze proberen op deze vooralsnog onbekende plek zowel 112 als 911 te bellen, zonder succes (geen bereik)
• 18:40 - de zon gaat onder'
• ~ s middags - er wordt alarm geslagen over de verdwijning
• ~ s avonds - de ouders van Lisanne Froon worden gebeld door de taalschool/hostel waar de meiden verblijven, die denken dat het Lisanne is die belt

donderdag 3 april - dag 2
welke onderzoekscommisie ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143172012
Nu ik het teruglees zie ik dat ook het mislopen van de afspraak met Feliciano er door verklaard kan worden: De meiden zijn een uur te laat (of te vroeg?) door het foutje van de telefoons!
't gaat om hoe je ermee omgaat
pi_143172119
Staat dit echt in bnw?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 18:36:00 #91
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143172243
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:22 schreef Simba het volgende:
Ik denk dat de tijden en datums uit de telefoons verkeerd zijn terug gerekend. Doordat juist ervoor, op zondag 30 maart, in NL de zomertijd zojuist was ingegaan en de telefoons dan wel de onderzoekscommisie er een dag naast zitten.

Kijk, een hele nieuwe invalshoek ^O^
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  donderdag 7 augustus 2014 @ 18:36:14 #92
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143172251
Waarom staat dit in BNW? Het gaat hier toch niet om complotdenken. :?
Dan kun je heel veel NWS-topics wel overhevelen, me dunkt.

Als mensen het hier verpesten, geef ze dan een ban.

Ik zou, als ik iets zou willen weten over deze kwestie, in NWS zoeken en niet hier. Of zijn er ook aluhoedjes gevonden naast het bekkenbot? 8-)

Het lot van deze twee meisjes is nog altijd 'nieuws', lijkt me. Mocht ooit duidelijk worden wat er is gebeurd, waarna hun lot in verband wordt gebracht met Demmink, tja, dan is BNW wel en logische stap.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143172282
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Waarom staat dit in BNW? Het gaat hier toch niet om complotdenken. :?
Dan kun je heel veel NWS-topics wel overhevelen, me dunkt.

Als mensen het hier verpesten, geef ze dan een ban.

Ik zou, als ik iets zou willen weten over deze kwestie, in NWS zoeken en niet hier. Of zijn er ook aluhoedjes gevonden naast het bekkenbot? 8-)

Het lot van deze twee meisjes is nog altijd 'nieuws', lijkt me.
Ja precies! Hoewel er wel mensen waren met hele ongeloofwaardige theorieen hoor.
pi_143172316
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:36 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Kijk, een hele nieuwe invalshoek ^O^
er is helemaal geen telefoon data vrij gegeven
pi_143172354
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:36 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gelezen dat DNA binnen 20 uur naar boven kan worden gehaald. Die 20 uur is al lang voorbij
Vergeet niet dat het in het tempo van de Panamese autoriteiten gaat he ;-)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 18:42:34 #96
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143172417
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:37 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Ja precies! Hoewel er wel mensen waren met hele ongeloofwaardige theorieen hoor.
Ja oké, maar dan is het nog niet meteen 'complotdenken'. Daar ga je uit van een georganiseerde grootschalige actie om zaken te verhullen of anders te doen voorkomen. Vooralsnog kun je hoogstens zeggen dat de Panamese autoriteiten mogelijk geen slechte pers willen. Maar ook dat is mijns inziens geen complottheorie.

Nu ja enfin. Ik lees hier wel gewoon weer mee.
Vind de kaartjes en dergelijke heel inzichtelijk. Ik hou helemáál niet van complotdenken en kom nooit in BNW. Afgezien van het soms vreemde fanatisme, heb ik het nooit als een BNW-topic ervaren.

Maakt ook niet uit, waar het staat verder, maar als je als nieuwkomer zou rondkijken, zou je het in NWS verwachten.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143172426
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 17:40 schreef jackie12 het volgende:
Kun je in je eentje zo'n kabelbrug oversteken of is dat heel moeilijk en heb je er eigenlijk een 2e voor nodig om bv zo'n kabel "strak"te houden?
Kan in je eentje.
pi_143172461
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:37 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Als er weer echt nieuws komt is het toch logisch dat dat op NWS gepost wordt?
Kan men hier rustig verder theoretiseren.
pi_143172584
Jammer dat dit topic nu in BNW staat. Had niet nodig hoeven te zijn.

Er werd hier soms veel te snel geschoten op die users die juist de meeste nuttige informatie aandroegen, zie ook mijn post hier.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 18:50:34 #100
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_143172647
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 18:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als er weer echt nieuws komt is het toch logisch dat dat op NWS gepost wordt?
Kan men hier rustig verder theoretiseren.
Ik las terroriseren
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')