doe dit ff in een dmquote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En wie zijn dat dan? Degenen met de grootste bek die steeds weer ruzie met veel verschillende users krijgen of die verschillende users? Of gaan we dan modereren op basis van fatsoensnormen?
Er zit vanaf het begin een bepaalde toon in deze topicreeks die of op het randje zit of er overheen gaat. Ik zal wat voorbeelden noemen:
- Racistische opmerkingen over vooral Latino's die als groep dom, onbetrouwbaar, niet capabel en dieven zouden zijn
- Seksistische opmerkingen over vrouwen in het algemeen en Kris en Lisanne in het bijzonder
- Seksueel getinte verwijzingen, grapjes en woordgrapjes (het jammer vinden dat er geen foto's zijn van hoe Kris haarbroek uit doet b.v.)
- Respectloze opmerkingen naar Kris en Lisanne; "Domme meiden/hoeren", "Kris heeft Lisanne de dood in getrokken", "Ze hebben een seksdate gehad bij de Mirador"...
- Respectloze en steeds herhaalde opmerkingen over de familie van Kris (en Lisanne) zoals dat "haar vader niet wil accepteren dat de dood van Kris haar eigen schuld is" en "vader Kris: Boehoe.. ja dat is de schoen van Krihihis". Überhaupt beter denken te weten dan de familie of die schoen wel of niet van Kris is en of een pad wel of niet duidelijk herkenbaar is.
- Zelf de één na de andere theorie het topic in gooien maar anderen fel afbranden als die weloverdacht een mogelijk scenario posten (geen aanwijzingen voor.. te toevallig..)
- Eigen uitspraken ontkennen en degene die hen daar op wijst fel aanvallen en een melding maken (weten dat een ander geen 55 topics gaat doorlezen om 'bewijs' te vinden).
- Een OP in eigen hand trachten te houden, die volgooien met eigen input en claimen dat dat de enige waarheid is en geen aannames zijn
- Ondanks verzoeken van de familie toch plaatjes resten weer in OP zetten
- Grappige cartoon van schedel met strikje als aanduiding nieuwe vindplaats gebruiken en users die daar wat van zegen afbranden
- Anderen die hen daar op wijzen zeer onfatsoenlijk en aanvallend behandelen.
- Enz.
Er zijn maar enkele momenten dat deze topicreeks écht interessant is.. en men normaal met elkaar en de familie/slachtoffers omgaat. Laten dat nu net die momenten zijn dat bepaalde user(s) weg zijn.
Laat ik beginnen dat er echt opmerkingen in staan die meerdere users zich aan kunnen trekken.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:32 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
doe dit ff in een dm![]()
is gericht op 1 user
je hebt dit allemaal al 10 keer gepostquote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:40 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Laat ik beginnen dat er echt opmerkingen in staan die meerdere users zich aan kunnen trekken.
En waarom per DM? hij maakt zelf toch ook meldingen (TR gemacht zegt hij dan) ipv DM's te sturen? Waarom mag dit niet gewoon een keer in het open gegooid worden?
Overigens.. Dat je er duidelijk een user in herkent zegt genoeg.
Omdat er niks aan gedaan wordt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:53 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
je hebt dit allemaal al 10 keer gepost
dus waarom alsmaar herhalen ?
Kan er dan nog een nieuwstopic naast bestaan, denk je? Waar dan écht nieuws in staat? Of is dat niet te handhaven?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zeg het niet gauw, maar ben het met Ouder1 eens.
Ik volg(de) dat topic ook omdat ik benieuwd ben/was naar de ontwikkeling van de zaak en het is fijn als er een topic is waar centraal relevante nieuwsupdates worden geplaatst: dat is het toffe aan NWS-topics op FOK!. Nu is het een door enkele mensen gerunde speculatiefapjack. Zonde.
Ik ben hier ook slechts user in NWS, geen mod, dus dat is niet aan mij om te beslissen!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:11 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Kan er dan nog een nieuwstopic naast bestaan, denk je? Waar dan écht nieuws in staat? Of is dat niet te handhaven?
Lavenderr (Mod) Als er weer nieuws is kan men gewoon een topic op NWS openen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik ben hier ook slechts user in NWS, geen mod, dus dat is niet aan mij om te beslissen!
Als er weer (écht) nieuws omtrent de zaak is, kan je best een NWStopic openen. En dan bedoel ik dus niet nieuws als in 'de schoenen lagen toch 5 meter dichterbij elkaar' oid.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:11 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Kan er dan nog een nieuwstopic naast bestaan, denk je? Waar dan écht nieuws in staat? Of is dat niet te handhaven?
er is al nieuws en morgen komt er opnieuw nieuwsquote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als er weer (écht) nieuws omtrent de zaak is, kan je best een NWStopic openen. En dan bedoel ik dus niet nieuws als in 'de schoenen lagen toch 5 meter dichterbij elkaar' oid.
Al betwijfel ik eigenlijk of er nog wel nieuws over komt. Ze waren vermist, zijn gevonden en blijken dood. Tenzij we erachter komen hoe alles nou gekomen is, kan ik me niet veel anders voorstellen wat genoeg is voor een eigen topic.
bij voorbaat in ieder geval niet alsnog een nieuwstopic ernaast. Het is niet voor niets gesloten en verplaatst.
wat ik al als voorbeeld gaf: schoenen die toch verder of dichterbij van elkaar gevonden werden, dat soort nieuws is niet zo boeiend voor een nieuw topic. Het is geen 'gamechanger'. Als er straks als nieuws komt als in: Lisanne (of die andere wiens naam ik even vergeten ben) ontmoette in de jungle haar cocainedealer vlak voor haar verdwijning, dat is dan weer wel nieuws.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:46 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
er is al nieuws en morgen komt er opnieuw nieuws
en wat is (echt) nieuws ?
Dat. En omdat er wat van zeggen in het Topic dus leidt tot gezeik, persoonlijke aanvallen en meldingen ipv dat het gedrag verandert.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Omdat er niks aan gedaan wordt.
En vervolgens worden andere users die exact hetzelfde doen (fantasie gebruiken om feiten te verklaren) neergesabeld met: "Geen enkele aanwijzing voor!!" en "Een Latino die verkracht steelt ook alles want Latino's zijn dieven, dus kan niet!!"quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:42 schreef kuil het volgende:
Bij zijn laatste hypothese (Tragic Reencounter) zit natuurlijk een hoop fantasie maar dat is juist een goede eigenschap als je met weinig informatie een aannemelijke hypothese wilt vinden.
Als je het daar niet mee eens bent en je komt er niet uit met elkaar kun je het toch ook gewoon negeren? Lijkt me niet zo handig om daar steeds op te happen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En vervolgens worden andere users die exact hetzelfde doen (fantasie gebruiken om feiten te verklaren) neergesabeld met: "Geen enkele aanwijzing voor!!" en "Een Latino die verkracht steelt ook alles want Latino's zijn dieven, dus kan niet!!"
klopt helemaal - ik weet precies van welke user ik iets wil lezen of nietquote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:00 schreef kuil het volgende:
[..]
Als je het daar niet mee eens bent en je komt er niet uit met elkaar kun je het toch ook gewoon negeren? Lijkt me niet zo handig om daar steeds op te happen.
Helemaal eens met deze post. Als je betreffende users erop aanspreekt kan je een grote muil krijgen en dagenlang zuigende grappen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En wie zijn dat dan? Degenen met de grootste bek die steeds weer ruzie met veel verschillende users krijgen of die verschillende users? Of gaan we dan modereren op basis van fatsoensnormen?
Er zit vanaf het begin een bepaalde toon in deze topicreeks die of op het randje zit of er overheen gaat. Ik zal wat voorbeelden noemen:
- Racistische opmerkingen over vooral Latino's die als groep dom, onbetrouwbaar, niet capabel en dieven zouden zijn
- Seksistische opmerkingen over vrouwen in het algemeen en Kris en Lisanne in het bijzonder
- Seksueel getinte verwijzingen, grapjes en woordgrapjes (het jammer vinden dat er geen foto's zijn van hoe Kris haarbroek uit doet b.v.)
- Respectloze opmerkingen naar Kris en Lisanne; "Domme meiden/hoeren", "Kris heeft Lisanne de dood in getrokken", "Ze hebben een seksdate gehad bij de Mirador"...
- Respectloze en steeds herhaalde opmerkingen over de familie van Kris (en Lisanne) zoals dat "haar vader niet wil accepteren dat de dood van Kris haar eigen schuld is" en "vader Kris: Boehoe.. ja dat is de schoen van Krihihis". Überhaupt beter denken te weten dan de familie of die schoen wel of niet van Kris is en of een pad wel of niet duidelijk herkenbaar is.
- Zelf de één na de andere theorie het topic in gooien maar anderen fel afbranden als die weloverdacht een mogelijk scenario posten (geen aanwijzingen voor.. te toevallig..)
- Eigen uitspraken ontkennen en degene die hen daar op wijst fel aanvallen en een melding maken (weten dat een ander geen 55 topics gaat doorlezen om 'bewijs' te vinden).
- Een OP in eigen hand trachten te houden, die volgooien met eigen input en claimen dat dat de enige waarheid is en geen aannames zijn
- Ondanks verzoeken van de familie toch plaatjes resten weer in OP zetten
- Grappige cartoon van schedel met strikje als aanduiding nieuwe vindplaats gebruiken en users die daar wat van zegen afbranden
- Anderen die hen daar op wijzen zeer onfatsoenlijk en aanvallend behandelen.
- Enz.
Er zijn maar enkele momenten dat deze topicreeks écht interessant is.. en men normaal met elkaar en de familie/slachtoffers omgaat. Laten dat nu net die momenten zijn dat bepaalde user(s) weg zijn.
het gedrag van mensen die alsmaar over andere users klagen vind ik persoonlijk nog irritanter dan dequote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat. En omdat er wat van zeggen in het Topic dus leidt tot gezeik, persoonlijke aanvallen en meldingen ipv dat het gedrag verandert.
Ja joh praat het even goed onder het mom van: zo gaat het nu eenmaal op internet. Alsof je met drank op achter het stuur gepakt wordt en tegen de agent zegt: ja maar zo gaat het nu eenmaal op de weg in de avonduren.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:42 schreef kuil het volgende:
Het topic over de verdwijning van Kris en Lisanne in BNW en een halve dag op slot. Echt te triest voor woorden dat sommige users het hier verzieken voor het merendeel van de goedwillende mensen.
En dat er ook nog mensen zijn die extreem kritisch zijn op de posts van EL_Matador, terwijl hij juist diegene is die deze reeks netjes, overzichtelijk en in leven heeft gehouden door onnoemelijk veel tijd en moeite te stoppen in het zoeken naar achtergrondinformatie en plausibele scenario's.
Schrijnend dat er dan users zich melden die duidelijk geen kaas van hebben gegeten van het feit dat het normaal is dat mensen op internetfora zich gemiddeld wat directer en harder uitspreken. Dat past ook gewoon prima binnen de regels van de fora op FOK. Als dat niet het geval zou zijn zou de helft van deze topicreeks inmiddels zijn weggemodereerd. Dat betekent dat je, zoals El_Matador al zei, grappen die zo nu en dan gemaakt worden los moet zien van het onderzoekswerk wat hier gedaan.
Bij zijn laatste hypothese (Tragic Reencounter) zit natuurlijk een hoop fantasie maar dat is juist een goede eigenschap als je met weinig informatie een aannemelijke hypothese wilt vinden. Ik ben ervan overtuigd dat de ouders en politierechercheurs in net zo'n grote mate een voorstelling proberen te maken hóe het precies gegaan is, en dus over soortgelijke scenario's fantaseren.
Dat is echt een heel vreemde vergelijking die nergens op slaat. Dingen die niet door de beugel kunnen worden echt wel weggejorist (doodsbedreigingen, grove verwensingen). Ik vind inderdaad dat je niet zo belachelijk kritisch kunt zijn op de toon die hier soms gevoerd wordt omdat dat gewoon inherent aan de internetomgeving. In de meeste andere topics op FOK! is dit ook zo.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:10 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Ja joh praat het even goed onder het mom van: zo gaat het nu eenmaal op internet. Alsof je met drank op achter het stuur gepakt wordt en tegen de agent zegt: ja maar zo gaat het nu eenmaal op de weg in de avonduren.
Als je in een kroeg zit en je zit naast een gezelschap wat je niet bevalt, ga toch een ook tafeltje verder zitten ? zo kan je op een forum ook iemand negeren of in ieder geval Niet happenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:18 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Ik vind dat onzin. Omdat het blijkbaar "gebruikelijk" is op "sommige" internetmedia om grof, beledigend, seksistisch en racistisch te zijn moet het hier ook maar toelaatbaar zijn? Waarom? Ik vergelijk het maar met een kroeg, als iemand dergelijke opmerkingen maakt kan hij verwachten dat er van repliek gediend wordt. Als zo'n figuur daar niet tegen kan moet ie nadenken voordat ie wat zegt.
Mijn god zeg...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
wat ik al als voorbeeld gaf: schoenen die toch verder of dichterbij van elkaar gevonden werden, dat soort nieuws is niet zo boeiend voor een nieuw topic. Het is geen 'gamechanger'. Als er straks als nieuws komt als in: Lisanne (of die andere wiens naam ik even vergeten ben) ontmoette in de jungle haar cocainedealer vlak voor haar verdwijning, dat is dan weer wel nieuws.
als je van te voren twijfelt of je er een topic over openen moet, kan je me een DMmetje sturen. Het laat zich lastig uitleggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |