Wat een nonsens, iets dergelijks heb ik nooit beweerd. Ik stel echter wel vraagtekens bij figuren die bijna alles wat de Russische media roepen voor waar aannemen en overal maar de boze hand van het westen in zien.quote:Op zondag 17 augustus 2014 15:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De tegenhanger van de theorie die jij en vele anderen hanteren, namelijk dat alles de schuld van Poetin is.
Dit vat het inderdaad goed samen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 15:52 schreef KoosVogels het volgende:
Beste Smack, ik zit op m'n mobiel en ga dus niet uitgebreid in op al je vragen.
Daarom houd ik het hierbij: je vragen zijn ofwel irrelevant, tendentieus of hebben een simpel antwoord.
Neuh, dat Oekraine niet zomaar in haar eentje van de Russen kan winnen is inderdaad niet erg bijzonder.quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:26 schreef Loekie1 het volgende:
Oekraïne wil 'militaire hulp' van NAVO en EU in de strijd tegen de pro-Russische separatisten in het oosten van het land. Dat heeft de Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken, Pavlo Klimkin, vandaag gezegd in een interview met de Duitse radio Deutschlandfunk. Later op de dag ontmoet hij in Berlijn zijn ambtgenoten uit Duitsland, Frankrijk en Rusland.
Militaire hulp zou het voor Oekraïne makkelijker maken op te treden in Oost-Oekraïne, aldus Klimkin. Lidmaatschap van de NAVO sluit hij echter voorlopig uit. Daar is in Oekraïne 'geen politieke en geen maatschappelijke consensus' over, aldus de bewindsman.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)van-NAVO-en-EU.dhtml
Verrassend, maar niet heus.
Whut?Een NDA?twitter:MarkSleboda1 twitterde op maandag 18-08-2014 om 19:39:02Reports Netherlands, Belgium, Australia & #Ukraine signed “Non-Disclosure Agreement” of #MH17 investigation results https://t.co/7LpGbuDEOz reageer retweet
Heb je ook nog een andere bron?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:30 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Whut?Een NDA?twitter:MarkSleboda1 twitterde op maandag 18-08-2014 om 19:39:02Reports Netherlands, Belgium, Australia & #Ukraine signed “Non-Disclosure Agreement” of #MH17 investigation results https://t.co/7LpGbuDEOz reageer retweet
quote:ICAO Annex 13 section 5.12 (e) refers:
Non-disclosure of records
The State conducting the investigation of an accident or incident shall not make the following records available for purposes other than accident or incident investigation, unless the appropriate authority for the administration of justice in that State determines that their disclosure outweighs the adverse domestic and international impact such action may have on that or any future investigations:
a) all statements taken from persons by the investigation authorities in the course of their investigation;
b) all communications between persons having been involved in the operation of the aircraft;
c) medical or private information regarding persons involved in the accident or incident;
d) cockpit voice recordings and transcripts from such recordings;
e) recordings and transcriptions of recordings from air traffic control units;
f) cockpit airborne image recordings and any part or transcripts from such recordings; and
g) opinions expressed in the analysis of information, including flight recorder information.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:46 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan bestempel ik 'm bij deze als onzin.
Ja zo werkt dat niet hequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 21:54 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ga zelf zoeken naar een bron.
Als men met "alles" al de geoplitieke rotzooi van de afgelopen 100 jaar bedoelt. Dan vind ik dat wel erg aannemelijk eigenlijk.quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Feilloze theorie inderdaad. Alles is de schuld van het westen.
Altijd maar weer dezelfde draaiboek inderdaad.quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:26 schreef Loekie1 het volgende:
Oekraïne wil 'militaire hulp' van NAVO en EU in de strijd tegen de pro-Russische separatisten in het oosten van het land. Dat heeft de Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken, Pavlo Klimkin, vandaag gezegd in een interview met de Duitse radio Deutschlandfunk. Later op de dag ontmoet hij in Berlijn zijn ambtgenoten uit Duitsland, Frankrijk en Rusland.
Militaire hulp zou het voor Oekraïne makkelijker maken op te treden in Oost-Oekraïne, aldus Klimkin. Lidmaatschap van de NAVO sluit hij echter voorlopig uit. Daar is in Oekraïne 'geen politieke en geen maatschappelijke consensus' over, aldus de bewindsman.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)van-NAVO-en-EU.dhtml
Verrassend, maar niet heus.
Als men met "het westen" de grootmachten VS, VK, Frankrijk, Duitsland, Rusland en Japan bedoelt, dan heb je misschien wel een punt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:30 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Als men met "alles" al de geoplitieke rotzooi van de afgelopen 100 jaar bedoelt. Dan vind ik dat wel erg aannemelijk eigenlijk.
De kleinere westerse landen (waaronder Nederland) hobbelen altijd achter de grootmachten aan kwa geopoltiek. Het is mischien naar om te zeggen. En even afgezien van wie het gedaan heeft. MH17 is toch wel eigen schuld dikke bult.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Als men met "het westen" de grootmachten VS, VK, Frankrijk, Duitsland, Rusland en Japan bedoelt, dan heb je misschien wel een punt.
Dit is niet ongebruikelijk, om vroegtijdig lekken te voorkomen en het verdraaien verkeerd brengen van feiten te voorkomen is het belangrijk dat het verhaal tusen de landen waar het om gaat eenduidig is.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:30 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Whut?Een NDA?twitter:MarkSleboda1 twitterde op maandag 18-08-2014 om 19:39:02Reports Netherlands, Belgium, Australia & #Ukraine signed “Non-Disclosure Agreement” of #MH17 investigation results https://t.co/7LpGbuDEOz reageer retweet
Als je vredig achter een grootmacht kan aanhobbelen kom je er nog genadig vanaf. Polen is bijv. in de geschiedenis al meerdere keren simpelweg in een Duits-Russisch onderonsje veroverd en opgepeuzeld: zie de Poolse Delingen en het Molotov-Ribbentroppact.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:39 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
De kleinere westerse landen (waaronder Nederland) hobbelen altijd achter de grootmachten aan kwa geopoltiek.
Tuurlijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 03:26 schreef barthol het volgende:
Deze week eiste Vitali Churkin, VN ambassadeur van Rusland, met grote woorden dat de Oekraine de Air Traffic Control data (t.a.v. de MH17 tragedie) moest vrijgeven.Insinuerend dat Kiev de ATC data zou achterhouden. Maar die data is al lang in Den Haag.
Kiev heeft Nederland gevraagd om de leiding te nemen in het internationale onderzoek van de MH17 ramp. En om de voor het onderzoek noodzakelijke data te vergaren zijn 25 luchtvaart experts van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, een paar weken in de Oekraïne geweest.
Churkin moet het rapport van de onderzoeksraad afwachten
Ik heb de indruk dat de Russen zich een beetje zenuwachtig maken.
Precies de helft van het aantal passagiers is geidentificeerd. Maar ik vraag me af of dat alleen lichamen zijn of ook lichaamsdelen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:24 schreef RedFever007 het volgende:
Ben even op vakantie geweest: hoe staat het met het identificeren van de lijken inmiddels?
Wel gek trouwens toen ik het vliegtuig weer instapte eerste keer sinds MH17 ramp en mensen met kinderen zag. Onwillekeurig moest ik toch even aan MH17 denken.
Ik denk dat oekraine de schuldige is en dat gevoel word steeds sterker.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Ze weten dat de separatisten 9M-MRD hebben neergehaald en dat het een raket was van Russische makelij en heel de wereld weet dat Moskou die ratten steunt.
Rusland wil alle informatie die de onderzoeksraad ook heeft en andere conclusies daaruit trekken om weerwoord te geven.
Ook de schuldige van het neerschieten van het Oekraiense Antonov 26 transportvliegtuig drie dagen eerder? Op 14 juli in de Luhansk regio? Dat vliegtuig wat op een hoogte van 21000 ft vloog.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:31 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik denk dat oekraine de schuldige is en dat gevoel word steeds sterker.
Geen idee, ook geen mening over. Ik denk dat oekraine aanstuurt op een oorlog om er zelf beter uit te komen. Het vingertje richting rusland begint te opvallend groot te worden. Is allemaal in hun voordeel. Ik denk dat het andersom is en hoop dat onze leiders dat inzien.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:42 schreef barthol het volgende:
[..]
Ook de schuldige van het neerschieten van het Oekraiense Antonov 26 transportvliegtuig drie dagen eerder? Op 14 juli in de Luhansk regio? Dat vliegtuig wat op een hoogte van 21000 ft vloog.
En nu gaat Rusland er mee aan de haal natuurlijk:quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:40 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dit is niet ongebruikelijk, om vroegtijdig lekken te voorkomen en het verdraaien verkeerd brengen van feiten te voorkomen is het belangrijk dat het verhaal tusen de landen waar het om gaat eenduidig is.
Als Oekraine nu alweer iets gaat roepen over dat onderzoek uit context waardoor er een verkeerd beeld ontstaat is de betrouwbaarheid van de resultaten direct aangetast.
(vertaald van bron)quote:The conclusion is simple - the interim results of the investigation directly prove innocence Russia and / or the DNR
Ze zitten al in een oorlog, verdere escalatie waar Rusland Ukraine `echt' binnenvalt is helemaal niet in Ukrainisch voordeel. Noch was er een Russisch voordeel te halen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:02 schreef DaMook het volgende:
[..]
Geen idee, ook geen mening over. Ik denk dat oekraine aanstuurt op een oorlog om er zelf beter uit te komen. Het vingertje richting rusland begint te opvallend groot te worden. Is allemaal in hun voordeel. Ik denk dat het andersom is en hoop dat onze leiders dat inzien.
Verder ga ik hier niet over in discussie in dit topic.
Dit!quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:12 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ze zitten al in een oorlog, verdere escalatie waar Rusland Ukraine `echt' binnenvalt is helemaal niet in Ukrainisch voordeel. Noch was er een Russisch voordeel te halen.
Waarschijnlijk was het derhalve echt een ongeluk veroorzaakt door de onkunde van de rebellen aldaar, al dan niet met indirecte hulp uit Rusland.
Aluhoedje gespot.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:27 schreef Loekie1 het volgende:
Het is wel toevallig dat dit soort 'incidenten' (neerhalen vliegtuig) gebeurt op het moment dat Isis met een opmars bezig is in Irak. De moslimextremisten vrezen het bondgenootschap tussen Rusland en Amerika en Eruopa en zullen er alles aan doen om verdeeldheid te kweken. In Oekraine zitten nazi's en die zijn ideologisch niet ver verwijderd van het moslimextremisme.
Bovendien leidde het hele gebeuren af van wat er ondertussen in Irak gaande was.quote:
Nee, dat is helemaal niet toevallig. De conflicten in Syrie, Gaza/Israel, Oekraine zijn allemaal een direct gevolg van het niet-ingrijpen in Syrie 3 jaar terug.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:27 schreef Loekie1 het volgende:
Het is wel toevallig dat dit soort 'incidenten' (neerhalen vliegtuig) gebeurt op het moment dat Isis met een opmars bezig is in Irak. De moslimextremisten vrezen het bondgenootschap tussen Rusland en Amerika en Eruopa en zullen er alles aan doen om verdeeldheid te kweken. In Oekraine zitten nazi's en die zijn ideologisch niet ver verwijderd van het moslimextremisme.
Bron?quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:32 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet toevallig. De conflicten in Syrie, Gaza/Israel, Oekraine zijn allemaal een direct gevolg van het niet-ingrijpen in Syrie 3 jaar terug.
Bij het begin van het conflict daar zeiden experts al dat niet ingrijpen zou leiden tot vrij spel van radicale Islamieten, vnml. in/via het buitenland. ISIS is een van de meest extreme groepen die in die categorie vallen, maar lang niet de enige. Maar daar houdt het niet op.
Het niet ingrijpen van de internationale gemeenschap heeft ook geleid tot een veel agressievere houding van staten als Rusland, Israel, Noord-Korea, en China; zonder een effectieve internationale gemeenschap dat agressie direct afstraft zijn al die landen hun belangen veel agressiever gaan nastreven, en in alle gevallen behalve die van Rusland is dat tot nu toe onbestraft gebleven.
Moeilijke bestelling, ik herriner het me uit een Nederlandstalige nieuwsbron uit 2011. Ik refereerde er op FoK! eerder naar maar kon toen die bron niet meer vinden. Nu wat gezocht naar alternatieve bronnen die hetzelfde impliceren:quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:43 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Bron?
We oogsten nog altijd de gevolgen van het ingrijpen in Irak, Libië, Afghanistan.
http://www.nytimes.com/20(...)?pagewanted=all&_r=0quote:“You can see why the U.S. would want to disengage after what just happened in Cairo and Benghazi,” said Salman Shaikh, the director of the Brookings Doha Center.
“But, in fact, the chaos and the Islamists we saw in Libya should be a warning to us about this policy of standing back. Syria could become far, far more dangerous than Libya for the United States and the region, and it’s still not too late to make a difference.”
[..]
“The risk of not intervening is not just that you create greater operating room for jihadis,” said Emile Hokayem, a senior fellow at the International Institute for Strategic Studies.
http://www.icct.nl/downlo(...)ighters-in-Syria.pdfquote:The first signs of the presence of large numbers of foreign jihadi fighters in Syria date from late 2011.
http://www.elsevier.nl/Al(...)ven-ELSEVIER295441W/quote:Als de demonstranten op deze beestachtige manier worden onderdrukt en het westen niks doet ter bescherming van de burgerbevolking, dan zal de Syrische revolutie vanzelf radicaliseren richting de politieke islam.
http://www.washingtoninst(...)ssessing-the-optionsquote:Without external intercession, the violence in Syria is likely to escalate, with destabilizing consequences for its neighbors, particularly Lebanon and Iraq.
http://www.rijksoverheid.(...)p-v-j-0000000774.pdfquote:Sommige jihadisten proberen aansluiting te vinden bij strijdgroepen in landen als Libië, Egypte en Syrië. Zij vormen een bedreiging voor westerse belangen in die regio’s. Daarnaast bestaat het gevaar dat zij de opgedane kennis en ervaring na terugkomst in Nederland toepassen.
http://www.henryjacksonso(...)yriaIntervention.pdfquote:US Ambassador to Syria Robert Ford estimates that Salafist-Jihadists in Syria number in the tens, not the hundreds. Even still, the possibility of further infiltration of Al Qaeda-affiliates or the Assad-created Ansar al-Islam group from Iraq requires the sealing of the Iraq-Syria border. The threat of Assad trying to foment terrorists attacks inside Syria in a manner reminiscent of Saddam Hussein after the US-led invasion of Iraq is all too real
nice job, vond zelf niet meteen iets.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:31 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Moeilijke bestelling, ik herriner het me uit een Nederlandstalige nieuwsbron uit 2011. Ik refereerde er op FoK! eerder naar maar kon toen die bron niet meer vinden. Nu wat gezocht naar alternatieve bronnen die hetzelfde impliceren:
[..]
http://www.nytimes.com/20(...)?pagewanted=all&_r=0
(Notitie: uit sept. 2012, maar interventie werd al besproken sinds eind 2011.)
[..]
http://www.icct.nl/downlo(...)ighters-in-Syria.pdf
(Notitie: bron komt uit 2013, maar stelt dat aanwezigheid bekend was in eind 2011, precies wanneer interventie aan de orde was.)
[..]
http://www.elsevier.nl/Al(...)ven-ELSEVIER295441W/
(Uit 2011, zegt niet direct iets over buitenlandse jihadisten)
[..]
http://www.washingtoninst(...)ssessing-the-options
(Uit 2011, zegt niet direct iets over buitenlandse jihadisten)
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)p-v-j-0000000774.pdf
(Uit begin 2012, de eerste neutrale Nederlandse bron die ik nu nog kan vinden, dat de internationale dreiging benoemt.)
[..]
http://www.henryjacksonso(...)yriaIntervention.pdf
(Uit 2011, planning over een mogelijke interventie met voorgestelde stappen tegen radicalisering van het conflict)
Lavrov heeft een punt vind ik, het is de laatste weken erg stil geworden na alle beschuldigingen.quote:Rusland hekelt onderzoek naar vliegramp MH17
Rusland heeft zich beklaagd over een gebrek aan interesse in het onderzoek naar de toedracht van de ramp met vlucht MH17 van Malaysia Airlines boven Oekraïne. Volgens minister Sergej Lavrov van Buitenlandse Zaken probeert Rusland nog als enige 'aandacht te vragen voor dit ernstige probleem'.
Na alle beschuldigingen aan het adres van Rusland en de pro-Russische separatisten in Oekraïne 'doet niemand zijn mond meer open', aldus Lavrov. Volgens hem is het onderzoek ook niet transparant. Lavrov hekelt het gebrek aan openheid bij de vraag waarom onder meer de opnames van zwarte dozen nog niet zijn vrijgegeven, meldde het Russische persbureau RIA Novosti.
Separatistenleider Andrej Poergin liet vandaag weten dat de wrakstukken nog steeds op de rampplek liggen. 'Niemand verzamelt ze. Blijkbaar heeft niemand ze meer nodig', liet hij weten aan het Russische persbureau Interfax.
Gevechten
Het Russische beklag komt op een dag van gevechten in Oost-Oekraine. Oekraïense grenswachten zijn vandaag in gevecht geraakt met een colonne gepantserde voertuigen van de rebellen op 10 kilometer van de grens met Rusland. De gevechten vinden plaats enkele kilometers ten noordoosten van de plaats Novoazovsk, aan de Zee van Azov. Dat meldde het Oekraïense leger.
Volgens een woordvoerder is het 'een poging van het Russische leger in de vermomming van rebellen', om een nieuw front te openen in het zuiden van de regio Donetsk in Oost-Oekraïne. De voertuigen zouden proberen in de richting van de stad Marioepol te rijden. De gevechten concentreerden zich de afgelopen tijd vooral rondom de steden Loehansk en Donetsk.
'Gepantserde voertuigen vanuit Rusland'
Volgens leider Semen Sementsjenko van de Oekraïense Azov-militie in het gebied zijn de gepantserde voertuigen vanuit Rusland Oekraïne binnengedrongen. Een inwoonster van Novoazovsk meldde aan persbureau Reuters dat de aanvallers het dorp Markine hebben ingenomen. Sommige tanks zouden het embleem hebben van een separatistengroep die zich het Orthodoxe Bevrijdingsleger noemt.
Lavrov zei dat hij niet van de mogelijke inval vanuit Rusland had gehoord en dat er veel valse informatie wordt verspreid door Oekraïne.
MH17
Vlucht MH17 stortte op 17 juli 2014 neer in het oosten van Oekraïne. Alle 298 inzittenden kwamen om. 196 van hen hadden de Nederlandse nationaliteit. In het gebied is een pro-Russische opstand gaande. De gevechten en onveilige situatie bemoeilijken het onderzoek naar de vliegramp.
Eerder werd de repatriëringsmissie afgebroken. Hervatting van de missie kan volgens premier Mark Rutte pas gebeuren als de situatie op de rampplek voldoende stabiel is om er langere tijd te kunnen werken.
Beweringen dat het vliegtuig uit de lucht is geschoten met een door Rusland aan de pro-Russische separatisten geleverde raket, zijn door Rusland steeds tegengesproken.
Een gedegen onderzoek wordt door onderzoekers gedaan, niet door journalisten en ook niet door politici zoals Lavrov.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:01 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Lavrov heeft een punt vind ik, het is de laatste weken erg stil geworden na alle beschuldigingen.
Klopt, Lavrov heeft een heel goed punt ; men weet namelijk donders goed dat direct, of indirect Kiev erachter zit. Dat komt politiek nu eenmaal niet zo goed uit, daarom wordt dit stil gehouden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:01 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Lavrov heeft een punt vind ik, het is de laatste weken erg stil geworden na alle beschuldigingen.
-> BNW / Vlucht MH17 #7quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Klopt, Lavrov heeft een heel goed punt ; men weet namelijk donders goed dat direct, of indirect Kiev erachter zit. Dat komt politiek nu eenmaal niet zo goed uit, daarom wordt dit stil gehouden.
Wat een onzin. Er is door het actief steunen van gewapende oppositie in Syrie juist veel te veel bemoeienis geweest in dit conflict. Zonder al die steun en het onderdragevn van het regime was Syrie nog steeds een stabiele staat onder Assad. Bombarderen had de situatie alleen maar NOG slechter gemaakt dan die nu al is. Kijk ook eens waar het wel ingrijpen in Libië en Irak toe heeft geleid.quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:32 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet toevallig. De conflicten in Syrie, Gaza/Israel, Oekraine zijn allemaal een direct gevolg van het niet-ingrijpen in Syrie 3 jaar terug.
Bij het begin van het conflict daar zeiden experts al dat niet ingrijpen zou leiden tot vrij spel van radicale Islamieten, vnml. in/via het buitenland. ISIS is een van de meest extreme groepen die in die categorie vallen, maar lang niet de enige. Maar daar houdt het niet op.
Het niet ingrijpen van de internationale gemeenschap heeft ook geleid tot een veel agressievere houding van staten als Rusland, Israel, Noord-Korea, en China; zonder een effectieve internationale gemeenschap dat agressie direct afstraft zijn al die landen hun belangen veel agressiever gaan nastreven, en in alle gevallen behalve die van Rusland is dat tot nu toe onbestraft gebleven.
Oeh, iemand met een andere mening verwijzen naar BNW, beetje triest nietwaar? Of mag je in dit topic alleen pro-Oekraïne zijn? Zo ja, dan mijn excuses.quote:
Nee, het gaat niet om een andere mening, het gaat om het gedeelte van dat "ZE" alles stilhouden om de echte waarheid niet uit te laten komen. Daarvoor is BNW, voor zulke theorieën.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:46 schreef betyar het volgende:
[..]
Oeh, iemand met een andere mening verwijzen naar BNW, beetje triest nietwaar? Of mag je in dit topic alleen pro-Oekraïne zijn? Zo ja, dan mijn excuses.
Njah, als Oekraïne -zoals beloofd- zich weg zo houden van de rampplek konden de onderzoeken doorgaan. Nee wat gaan ze doen, ze sturen er troepen heen en laten er militaire vliegtuigen overvliegen. Dankzij hun acties wed de situatie te gevaarlijk. Daarnaast zijn zowat alle berichtgevingen vanuit Kiev ontmaskerd, van een beer omhoog houden als trofee tot lijkenpikkerij. Maar ja, Kiev meldt het dus zal het wel waar zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het gaat niet om een andere mening, het gaat om het gedeelte van dat "ZE" alles stilhouden om de echte waarheid niet uit te laten komen. Daarvoor is BNW, voor zulke theorieën.
Rusland wordt steeds nerveuzer naarmate de publicatie van het rapport van de Onderzoeksraad dichterbij komt. Toch zullen ze nog heel even daarop moeten wachten. Ze weten toch dat hetquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:01 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Lavrov heeft een punt vind ik, het is de laatste weken erg stil geworden na alle beschuldigingen.
Bombarderen was ook niet genoeg geweest, zie ook de bronnen die ik hierboven had opgezocht. Ik had het over een interventie a la Irak. Wat bedoel je overigens met het `onderdragen (overdragen?) van het regime' precies?quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Er is door het actief steunen van gewapende oppositie in Syrie juist veel te veel bemoeienis geweest in dit conflict. Zonder al die steun en het onderdragevn van het regime was Syrie nog steeds een stabiele staat onder Assad. Bombarderen had de situatie alleen maar NOG slechter gemaakt dan die nu al is. Kijk ook eens waar het wel ingrijpen in Libië en Irak toe heeft geleid.
Ik ben benieuwd naar het onderzoek, helemaal omdat het vliegtuig nog niet eens geborgen is.quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:02 schreef barthol het volgende:
[..]
Rusland wordt steeds nerveuzer naarmate de publicatie van het rapport van de Onderzoeksraad dichterbij komt. Toch zullen ze nog heel even daarop moeten wachten. Ze weten toch dat het
of eind augustus of de eerste week van september wordt, Die Publicatie.
Natuurlijk wordt er niets inhoudelijks uit dat rapport gelekt voordat de officiële publicatie een feit is.
En de ATC data van Kiev, en Radar data. En een heleboel foto's , en waarschijnlijk een heleboel verklaringen van vliegtuigmaatschappijen over hoe de besluiten over vliegroutes tot stand zijn gekomen..quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:16 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar het onderzoek, helemaal omdat het vliegtuig nog niet eens geborgen is.
Het enige wat ze nu hebben zijn sattelietdata en de zwarte dozen.
Ik bedoelde "ondersteunen" , was een typfout, Een grondoffensief heeft er nooit ingezeten, er was hoogstens sprake van een luchtoffensief en absoluut geen "boots on the ground" dat weet jij net zo goed als ik. Verder denk ik dat ook een grondoffensief niets had opgeleverd , behalve dan dat alle radicale groepen EN het regime van Assad dan ineens een gezamelijke vijand hebben wat het bloedvergieten alleen maar nog erger had gemaakt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:12 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Bombarderen was ook niet genoeg geweest, zie ook de bronnen die ik hierboven had opgezocht. Ik had het over een interventie a la Irak. Wat bedoel je overigens met het `onderdragen (overdragen?) van het regime' precies?
ISIS loopt overigens niet te zwaaien met westerse wapens, hoor. ISIS was verder oorspronkelijk ook verzwakt juist vanwege de invasie van Irak, juist omdat locale groepen in oppositie tegen het regime, zich bij de VS aansluitten en ISIS verlieten.
Het gaat om het creeeren van een gematigd alternatief in oppositie; nu is die er niet, en sluiten gematigden zich aan bij extremisten omdat ze anders over de voet worden gelopen. Juist daarom is het westen juist extreem gematigd geweest met het aangeven van oorlogsmateriaal, omdat die wel eens bij extremisten terecht zou kunnen komen (terwijl Assad in zn handjes wrijft natuurlijk, en volgens plan; veel niet-ISIS terroristen zijn precies om die reden simpelweg vrijgelaten door het regime-- dit zijn controleerbare feiten).
Niet dat er totaal geen westers gefinancieerde wapens bij extremisten terecht zijn gekomen; dat is wel gebeurd, vanwege de gedwongen alliantie van FSA (de gematigden) met meerdere radicale groepen. Sommige daarvan vallen alsnog geregeld in conflict met de FSA, juist vanwege die onmenselijke daden waar ISIS nu om bekend staat; dat gekloot gaat ieder normaal mens te ver, FSA incluis.
Een VN/NAVO grondoffensief of bufferzone zou FSA een alternatief hebben gegeven voor alliantie met radicale groeperingen, feit. In plaats daarvan zijn radicale groeperingen de afgelopen 3 jaar extreem gegroeid, feit. Ik claim louter dat dit met interventie nooit was gebeurd. Ik zeg niet dat dat geen andere problemen veroorzaakt, ik zeg niet dat ISIS anders niet had bestaan, maar ik zeg wel dat die problemen preferabel zijn over de huidige situatie in Syrie, en nu ook rond Syrie.
ATC data heb je niets aan. Als er een jet is die zn transponder uit heeft zie je die al niet meer. Je moet inderdaad ruw radarbeeld hebben daar en het is de vraag of die er was. Wellicht vloog er een Awacs??quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:42 schreef barthol het volgende:
[..]
En de ATC data van Kiev, en Radar data. En een heleboel foto's , en waarschijnlijk een heleboel verklaringen van vliegtuigmaatschappijen over hoe de besluiten over vliegroutes tot stand zijn gekomen..
Het doel is om aanbevelingen te doen voor het verbeteren van de veiligheid van Luchtvaartpersoneel en passagiers. Die moeten niet onwetend in risicovolle situaties terecht kunnen komen.
Het gaat om veel meer dan enkel de vraag: "who pulled the trigger". Er zijn veel verantwoordelijkheden.
Uiteraard kan ik daar geen uitspraken over doen, zou giswerk worden. Wel is het bezit van radar data genoemdquote:Op maandag 25 augustus 2014 19:12 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
ATC data heb je niets aan. Als er een jet is die zn transponder uit heeft zie je die al niet meer. Je moet inderdaad ruw radarbeeld hebben daar en het is de vraag of die er was. Wellicht vloog er een Awacs??
( http://www.nu.nl/algemeen(...)p-grootste-ooit.html)quote:Informatie
De onderzoekers hebben de afgelopen maand informatie vergaard uit radarbeelden, satellietfoto's, gegevens van de luchtverkeersleiding en de zwarte dozen. De hoop is dat die informatie tezamen een goed beeld geeft van de oorzaak. Door de gevechten in het rampgebied kon de Onderzoeksraad nauwelijks informatie vergaren op de rampplek zelf.
Mijn hele betoog gaat erom dat dat een fout is geweest. Voor argumenten zie vorige posts, plus een paar van de bronnen die ik hierboven in een andere context heb geplaats.quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik bedoelde "ondersteunen" , was een typfout, Een grondoffensief heeft er nooit ingezeten, er was hoogstens sprake van een luchtoffensief en absoluut geen "boots on the ground" dat weet jij net zo goed als ik.
Daar zijn we het dus niet over eens. Bovendien is het laatste wat je zegt onjuist; er waren nog niet zoveel radicalen eind 2011/begin 2012; hun opbouw begon pas, en zou in de kiem zijn gesmoord door een interventie.quote:Verder denk ik dat ook een grondoffensief niets had opgeleverd , behalve dan dat alle radicale groepen EN het regime van Assad dan ineens een gezamelijke vijand hebben wat het bloedvergieten alleen maar nog erger had gemaakt.
Er was meer reden om in Syrie binnen te vallen dan in Irak. In die laatste was er ook rond de 200k mankracht aangeleverd, van waar de meesten uit inderdaad de VS, echter zitten er meer landen in de NAVO laat staan de VN.quote:Voor een kans op een succesvol grondoffensief waren verder minimaal 200.000 man op de grond nodig geweest en hadden enorme hoeveelheden slachtoffers opgeleverd, wie had die troepen moeten leveren? de VS???
Wat het argument ondersteunt dat een luchtoffensief alleen niet voldoende zou zijn geweest, dank.quote:Hoe succesvol enkel een luchtoffensief is, kun je zien in Libië. Khadaffi is weg, maar de ellende in dat land is nog nooit zo groot geweest.
Wat mijn punt exact is, dank.quote:Een "gematigde" beweging als de FSA is te zwak om een land als Syrië bij elkaar te houden. Er is op dit moment geen enkel alternatief voor Assad en het actief steunen van oppositie hebben hem militair verzwakt, maar dit heeft uiteindelijk alleen maar gezorgd dat het radicalisme en de terreurgroepen zo'n opmars hebben kunnen maken.
Precies wat ik gisteren al (probeerde) te zeggen. Rusland en seperatisten werkten mee, oekraine niet. Dan ga ik toch denken dat oekraine er iets meer mee heeft te maken dan ze loslaten.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:01 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Lavrov heeft een punt vind ik, het is de laatste weken erg stil geworden na alle beschuldigingen.
Waarom zou het onderzoek niet gepubliceerd worden. Iedereen weet toch dat het in de eerste week van september gepubliceerd wordt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:28 schreef Schurkenstaat het volgende:
Als dat onderzoek niet gepubliceerd wordt, weet je eigenlijk wel dat je besodemieterd bent. Ik hoop dat alle nabestaanden zich dat ook realiseren.
Wacht het nou maar af wat het wordt. Sowieso is de publicatie niet bedoeld voor ons vermaak.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 05:05 schreef Tamabralski het volgende:
Tjaaaa.. 'it was the terrorists' en '"meer maatregelen voor de veiligheid volgende keer', draai dit draai dat. Meer gaan we niet te horen of te lezen krijgen ben ik bang.
quote:Malaysia Airlines Is Burning $2 Million Every Day as Flights Go Empty
Malaysia Airlines is facing dire economic straits after being involved in the two worst air tragedies of the year. Based on some recent photos taken by its few remaining passengers, some flights are operating nearly empty.
Net even gekeken, vragen toch nog 600 euro voor ticket.quote:
Precies, want je houdt zoveel over aan 600 euro kostende tickets die niemand koopt!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Net even gekeken, vragen toch nog 600 euro voor ticket.
Zullen het dus nog wel even kunnen uithouden.
Ik snap deze reactie niet?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Precies, want je houdt zoveel over aan 600 euro kostende tickets die niemand koopt!
Ze vliegen met bijna lege vliegtuigen, omdat niemand die tickets koopt. Wat heb je er dan aan dat ze 600 euro kosten. Als geen hond ze koopt.quote:
Mijn punt is, die vliegtuigen vliegen toch, als het water je echt aan de lippen staat kan je toch nog beter met tickets voor 500, 400 of desnoods 100 euro je vliegtuig vullen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ze vliegen met bijna lege vliegtuigen, omdat niemand die tickets koopt. Wat heb je er dan aan dat ze 600 euro kosten. Als geen hond ze koopt.
Ooit van vraag en aanbod gehoord?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ze vliegen met bijna lege vliegtuigen, omdat niemand die tickets koopt. Wat heb je er dan aan dat ze 600 euro kosten. Als geen hond ze koopt.
Ze kunnen het zich blijkbaar nog veroorloven 600 euro voor tickets te vragen. Als het echt slecht ging zouden ze wel in prijs gaan zakken, nietwaar?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ze vliegen met bijna lege vliegtuigen, omdat niemand die tickets koopt. Wat heb je er dan aan dat ze 600 euro kosten. Als geen hond ze koopt.
Dit dusquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:24 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ze kunnen het zich blijkbaar nog veroorloven 600 euro voor tickets te vragen. Als het echt slecht ging zouden ze wel in prijs gaan zakken, nietwaar?
Schijnbaar niet, de Maleisische regering heeft ze al moeten redden, en nog vragen ze dit soort prijzen. Wellicht niet al te bijdehand nee, maar er zit vast een idee achter. Ofzo.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:24 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ze kunnen het zich blijkbaar nog veroorloven 600 euro voor tickets te vragen. Als het echt slecht ging zouden ze wel in prijs gaan zakken, nietwaar?
Elk kilo gewicht kost meer brandstof, dat moet de passagier gaan betalenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:45 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Schijnbaar niet, de Maleisische regering heeft ze al moeten redden, en nog vragen ze dit soort prijzen. Wellicht niet al te bijdehand nee, maar er zit vast een idee achter. Ofzo.
Ja dat weegt niet op tegen een vliegtuig leeg laten vliegenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Elk kilo gewicht kost meer brandstof, dat moet de passagier gaan betalen
Je verliest meer als je een kaartje voor 200 eu verkoopt terwijl het brandstof 300 kost. Dan kan je beter leeg gaan vliegen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ja dat weegt niet op tegen een vliegtuig leeg laten vliegen
Heb jij die rekensom gemaakt? Ik vermoed van niet. Maar blijf maar lekker roepen hoorquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je verliest meer als je een kaartje voor 200 eu verkoopt terwijl het brandstof 300 kost. Dan kan je beter leeg gaan vliegen.
Ben je echt dom of wat? Fictieve cijfers uiteraardquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:07 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Heb jij die rekensom gemaakt? Ik vermoed van niet. Maar blijf maar lekker roepen hoor
of niet vliegen dusquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik snap deze reactie niet?
Mijn punt is, die vliegtuigen vliegen toch, als het water je echt aan de lippen staat kan je toch nog beter met tickets voor 500, 400 of desnoods 100 euro je vliegtuig vullen?
Ik ben ook erg benieuwd naar het onderzoek. Het is allemaal erg stil geweest rondom de zwarte doos en de wrakstukken. Misschien dat het onderzoek niet oplevert wat men hoopt? (vinger naar Rusland en de rebellen?)quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:16 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar het onderzoek, helemaal omdat het vliegtuig nog niet eens geborgen is.
Het enige wat ze nu hebben zijn sattelietdata en de zwarte dozen.
Kost een passagier 300 euro aan brandstof EXTRA?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je verliest meer als je een kaartje voor 200 eu verkoopt terwijl het brandstof 300 kost. Dan kan je beter leeg gaan vliegen.
Je zegt het zelf al, fictieve cijfers. Je rekenvoorbeeld zegt dus helemaal nietsquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ben je echt dom of wat? Fictieve cijfers uiteraard
Leeg vliegen; -10,000 euro
Met één passagier vliegen; extra brandstofkosten -300, passagier betaalt +200; kortom -10,100
Dus...
Nee, het is een fictief voorbeeld. Met cijfers die de user in kwestie verzint. Heel nuttig om een goed beeld te krijgen hoe het in werkelijkheid zit.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Kost een passagier 300 euro aan brandstof EXTRA?
Is dat voor een vlucht die 3x de wereld rond gaat?
Ik zeg toch fictieve cijfers... Man man man...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Kost een passagier 300 euro aan brandstof EXTRA?
Is dat voor een vlucht die 3x de wereld rond gaat?
Nogmaals fictieve cijfers... Ik neem voor het gemak 300, kan ook best 100 of 50 of 1 of zo zijn..quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:55 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, fictieve cijfers. Je rekenvoorbeeld zegt dus helemaal nietsNatuurlijk is er een break even-punt. Alleen weet jij helemaal niet (en ik ook niet) wat dat punt is. Brandstofkosten per passagier zullen wel geen 300 euro zijn, of denk jij wel?
Niet? Als men het volle pond betaalt betekent dat zij boven de kostprijs zitten, dan maakt de luchtvaartmaatschappij winst. Als zij onder de kostprijs zitten dan betekent het dat de luchtvaartmaatschappij bij moet betalen om de kosten te dekken, dan maken zij verlies.quote:Maar je maakt mij niet wijs dat het goedkoper is een vliegtuig te laten vliegen met tiental mensen dat volle pond betaalt dan een vol vliegtuig dat vliegt met passagiers die minder dan reguliere prijs betalen. Vandaar dus de stelling dat de vliegtuigmaatschappij blijkbaar nog wel wat financiële reserves heeft.
Toch niet als er maar een paar mensen volle pond betalen in een verder leeg vliegtuig?! Man, man, manquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zeg toch fictieve cijfers... Man man man...
[..]
Nogmaals fictieve cijfers... Ik neem voor het gemak 300, kan ook best 100 of 50 of 1 of zo zijn..
[..]
Niet? Als men het volle pond betaalt betekent dat zij boven de kostprijs zitten, dan maakt de luchtvaartmaatschappij winst. Als zij onder de kostprijs zitten dan betekent het dat de luchtvaartmaatschappij bij moet betalen om de kosten te dekken, dan maken zij verlies.
Maar okee, ik zie al dat ik hier niets te zoeken heb
Gozer.. Een leeg vliegtuig; gewoon bemanning erin zonder passagiers.. Dat snap je toch ook welquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:10 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Toch niet als er maar een paar mensen volle pond betalen in een verder leeg vliegtuig?! Man, man, man![]()
Jij rekent in kosten per passagier, en die zijn toch veel hoger als er maar een paar mensen vliegen
Al dat personeel, de kosten van het vliegtuig, de brandstof voor het vliegtuig (los van passagiers), alle andere logistieke kosten moeten dan worden betaald van maar een paar tickets. Dat klinkt heel rendabel ja.
Nee, het gaat om kosten zo goed mogelijk dekkend te maken. En dat gaat niet met lege vliegtuigen. Dat gaat ook niet met bijna lege vliegtuigen met passagiers die volle pond betalen, zoals Maleisië nu doet. Vandaar dus de stelling dat het zo slecht met de maatschappij dus niet kan gaan, omdat ze anders wel de ticketprijzen ouden hebben verlaagd. Uiteraard niet ónder de kostprijs. Maar dat heeft ook niemand beweerd.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gozer.. Een leeg vliegtuig; gewoon bemanning erin zonder passagiers.. Dat snap je toch ook wel
twitter:NPONieuws twitterde op dinsdag 26-08-2014 om 20:59:37Zo live: een persverklaring van premier Rutte na afloop van de bijeenkomst voor nabestaanden MH17. Live te volgen op http://t.co/nO0beNBBhb reageer retweet
Zou wel eens willen weten op welke vluchten dit is. Vanuit AMS en uit KUL zit MH nog dagelijks 95% gevuld.quote:
Idd dan boeken ze wel plekken bij een andere maatschappij voor die klanten. Dat is vele malen goedkoper dan zo'n leeg vliegtuig te laten vliegen (zelfs al betaald zo'n passagier 1000 euro en kost de "concurrent" 2000 euro.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zou wel eens willen weten op welke vluchten dit is. Vanuit AMS en uit KUL zit MH nog dagelijks 95% gevuld.
Overigens lijkt mij dit een redelijke hoax foto, ik mis namelijk de hoofdsteundoekjes die vlak voor de vlucht op de stoelen worden geplakt. Ik zie wel kussentjes her en der, maar heb zo toch het gevoel dat dit vliegtuig ergens op een parkeerplaats staan ipv vliegt. Zie ook geen enkele stewardess of wat dan ook.
Teruglopende boekingen zullen ongetwijfeld bestaan, maar zoals op de foto lijkt het me pure onzin. Geen enkele maatschappij laat een vliegtuig voor 250 vliegen met 10 gevuld.
Jep logisch 60 vierkante km, twee keer zo groot als Haarlem. Maar per ongeluk gaan ze dat raken met artillerie vuur. Ik ben niet onderlegd in de kwaliteit van artelerrie. Maar laten we zegen dat we het over enkele duizende granaten hebben omdat gebied "per ongeluk" te bombarderen. Dan pas is al het bewijs kwijt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:26 schreef DaMook het volgende:
[..]
Idd dan boeken ze wel plekken bij een andere maatschappij voor die klanten. Dat is vele malen goedkoper dan zo'n leeg vliegtuig te laten vliegen (zelfs al betaald zo'n passagier 1000 euro en kost de "concurrent" 2000 euro.
Het zou me overigens niets verbazen als een dezer dagen er perongeluk artillerie vuur van Oekraïne op de crashsite terecht komt. Uiteraard is dat dan weer niet van Oekraïne.
Daar heeft men geen baat bij is zijn tonnen bewijs dat die raket is neergehaald door een Buk raket boven terroristen gebied, zelfs en melding van hen , de allereerste op twitter net ernaquote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:26 schreef DaMook het volgende:
Het zou me overigens niets verbazen als een dezer dagen er perongeluk artillerie vuur van Oekraïne op de crashsite terecht komt. Uiteraard is dat dan weer niet van Oekraïne.
Duurt inderdaad erg lang voordat er iets naar buiten komt. De resultaten uit de zwarte doos en cockpitgesprekken zouden toch al lang en breed bekend moeten zijn?quote:Rusland hekelt onderzoek naar vliegramp MH17
Rusland heeft zich beklaagd over een gebrek aan interesse in het onderzoek naar de toedracht van de ramp met vlucht MH17 van Malaysia Airlines boven Oekraïne. Volgens minister Sergej Lavrov van Buitenlandse Zaken probeert Rusland nog als enige 'aandacht te vragen voor dit ernstige probleem'.
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov. © afp.
© reuters.
© belga.
Na alle beschuldigingen aan het adres van Rusland en de pro-Russische separatisten in Oekraïne 'doet niemand zijn mond meer open', aldus Lavrov. Volgens hem is het onderzoek ook niet transparant. Lavrov hekelt het gebrek aan openheid bij de vraag waarom onder meer de opnames van zwarte dozen nog niet zijn vrijgegeven, meldde het Russische persbureau RIA Novosti.
Separatistenleider Andrej Poergin liet vandaag weten dat de wrakstukken nog steeds op de rampplek liggen. 'Niemand verzamelt ze. Blijkbaar heeft niemand ze meer nodig', liet hij weten aan het Russische persbureau Interfax.
Nee dat is niet zo lang bij een gedegen onderzoek, natuurlijk zijn de resultaten van de zwarte doos al bekend bij de onderzoekers, maar die resultaten moeten dan nog eerst vergeleken worden met allerlei andere onderzoeks data. (o.a. gegeven van de luchtverkeersleiding, radar beelden)quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:23 schreef EdvandeBerg het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)vliegramp-MH17.dhtml
[..]
Duurt inderdaad erg lang voordat er iets naar buiten komt. De resultaten uit de zwarte doos en cockpitgesprekken zouden toch al lang en breed bekend moeten zijn?
Ik durf te wedden dat als men overduidelijk bewijs had gevonden jegens de pro-russische rebellen, dit overal al op de voorpagina's had gestaan.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:45 schreef barthol het volgende:
[..]
Nee dat is niet zo lang bij een gedegen onderzoek, natuurlijk zijn de resultaten van de zwarte doos al bekend bij de onderzoekers, maar die resultaten moeten dan nog eerst vergeleken worden met allerlei andere onderzoeks data. (o.a. gegeven van de luchtverkeersleiding, radar beelden)
En natuurlijk worden interim resultaten niet gepubliceerd voordat het voorlopige rapport gepubliceerd wordt. (wat dan ook nog eerst moet opgesteld worden.)
Dat voorlopig rapport komt mogelijk volgende week.
Ja maar naar dat soort bewijzen is het onderzoek helemaal niet op zoek. Het is geen onderzoek naar de schuldvraag, het is een aircrash investigation. En het is normaal dat dat soort onderzoeken 1 tot 3 jaar in beslag nemen. De zwarte dozen zijn op 23 juli uitgelezen. En die data moest dan nog eerst geanalyseerd worden en vergeleken met andere data. Ik ben heel benieuwd naar het voorlopige rapport.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat als men overduidelijk bewijs had gevonden jegens de pro-russische rebellen, dit overal al op de voorpagina's had gestaan.
Indien er met de vinger naar de Russen gewezen kan worden, zal dat subiet gebeuren. Deze hele tragedie hangt van de rottende lucht van politiek gekonkel aan elkaar. Ik vraag me af wat er gebeurt als zal blijken op de voice recorder dat er gerept wordt over een gevechtstoestel in de nabijheid.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:56 schreef barthol het volgende:
[..]
Ja maar naar dat soort bewijzen is het onderzoek helemaal niet op zoek. Het is geen onderzoek naar de schuldvraag, het is een aircrash investigation. En het is normaal dat dat soort onderzoeken 1 tot 3 jaar in beslag nemen. De zwarte dozen zijn op 23 juli uitgelezen. En die data moest dan nog eerst geanalyseerd worden en vergeleken met andere data. Ik ben heel benieuwd naar het voorlopige rapport.
Wacht nou maar het rapport af.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 18:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Indien er met de vinger naar de Russen gewezen kan worden, zal dat subiet gebeuren. Deze hele tragedie hangt van de rottende lucht van politiek gekonkel aan elkaar. Ik vraag me af wat er gebeurt als zal blijken op de voice recorder dat er gerept wordt over een gevechtstoestel in de nabijheid.
De SU25 is daar inderdaad niet echt voor geschikt. Maar waarom perse dat toestel? Er zijn diversere geschiktere toestellen in dienst bij de Oekrainse luchtmacht.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 19:10 schreef barthol het volgende:
[..]
Wacht nou maar het rapport af.
Persoonlijk denk ik (maar dat is natuurlijk ook speculatie) dat dat verhaal van die SU25 een heel onwaarschijnlijk en rammelend verhaal is. Dat omdat zo'n SU25 niet op die hoogte kan vliegen en veel te langzaam is voor een B777. Tenminste dat is wat ik ervan heb begrepen uit postings op airliners.net van lui die er net iets meer verstand van hebben dan ik. Die doen dat SU25 verhaal af als onzin.
Ik neig ook zo te denken omdat ik het heel erg ziek vind om te suggereren dat Kiev uit al dat luchtverkeer wat daar dagelijks passeerde, MH17 uitkoos om neer te schieten en enkel maar met het doel om de publieke opinie tegen de Russen te beïnvloeden.
Dat moet je aan diegenen vragen die met een complot theorie komen met een Oekraïense SU25.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:10 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
De SU25 is daar inderdaad niet echt voor geschikt. Maar waarom perse dat toestel?
Het zou pas echt ziek zijn als iemand dat vliegtuig bewust heeft neergehaald omdat de hele wereld dan de andere kant er de schuld van zal geven. Ik zeg niet dat dat gebeurd is, maar wat mij betreft is er nog helemaal niks bewezen wie hier achter zit.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:47 schreef barthol het volgende:
[..]
Dat moet je aan diegenen vragen die met een complot theorie komen met een Oekraïense SU25.
Je kan je ook afvragen of het waarschijnlijk is dat de ene of de andere partij doelbewust een maleisisch passagiersvliegtuig heeft willen neerschieten. Want dat is best wel ziek. Zou het niet waarschijnlijker zijn dat een van de partijen per ongeluk dat toestel heeft geraakt? Nooit de intentie heeft gehad om een civiel passagiers vliegtuig te raken (maar wel een militair vliegtuig).
Wat mij betreft wel, dit vanwege het nieuws in Rusland vlak nadat het toestel neergehaald was en nog voordat men doorhad dat het niet om een AN-26 ging maar om een passagiersvliegtuig, bovendien de tweet van Strelkov en een bericht op zijn vk die vervolgens verwijderd werden omdat het een passagiersvliegtuig bleek en geen AN-26.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 22:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het zou pas echt ziek zijn als iemand dat vliegtuig bewust heeft neergehaald omdat de hele wereld dan de andere kant er de schuld van zal geven. Ik zeg niet dat dat gebeurd is, maar wat mij betreft is er nog helemaal niks bewezen wie hier achter zit.
Ik zal me nergens over verbazen wat gewetenloze mensen kunnen uitvreten. Want die heb je onder alle volken, religies, rassen, etc.
Maar zou ook nog gewoon een vergissing van de rebellen kunnen zijn.
denk ik ook. snap niet dat rusland zo verdedigd wordt en oektaine beschuldigd.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:09 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel, dit vanwege het nieuws in Rusland vlak nadat het toestel neergehaald was en nog voordat men doorhad dat het niet om een AN-26 ging maar om een passagiersvliegtuig, bovendien de tweet van Strelkov en een bericht op zijn vk die vervolgens verwijderd werden omdat het een passagiersvliegtuig bleek en geen AN-26.
Het is dus gewoon een domme fout geweest van de (pro) russen.
Kun je als het goed is terugkijken op flightradar24quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:12 schreef Loekie1 het volgende:
MH17 vloog lager dan gepland
den haag -
Vlucht MH17 vloog op het moment van de vliegramp boven het oosten van Oekraïne op 10 kilometer hoogte en dat was 1 kilometer lager dan de planning van het vluchtplan. Dat meldt minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans vrijdag in antwoord op Kamervragen. De lagere hoogte was volgens de minister nodig om voldoende afstand te houden met een ander toestel, dat al op 11 kilometer hoogte vloog.
Volgens Timmermans heeft de MH17 geen andere route gevlogen dan gebruikelijk. De enige wijziging van de gevlogen route ten opzichte van het vluchtplan was de vlieghoogte boven het oosten van Oekraïne. Timmermans zegt niets over de gevolgen die de gewijzigde vlieghoogte had voor de veilighed van het toestel. Een Boek-raket, waarmee vlucht MH17 zeer waarschijnlijk is neergehaald, heeft een bereik van ruim 20 kilometer en kan doelen raken tot op 14.000 meter hoogte.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_dan_gepland__.html
Is bekend welk toestel op 11 km hoogte vloog?
Bekend was al dat de Oekrainse luchtleiding de piloten dwong lager te vliegen dan de piloten wilden.
quote:a Singapore Airlines passenger plane was flying just 15 miles away from flight MH17 when it was allegedly blown out of the sky.
Flight tracking aviation website Flightradar24.com revealed that the Copenhagen to Singapore flight was in airspace above the dangerous Donetsk region a mere two minutes before a surface-to-air missile allegedly hit the Malaysia Airlines plane.
Ik zal eens kijken of ik het artikel kan vinden, er waren aanwijzingen dat Maleisië betaald heeft voor vrijgave van die zwarte dozen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:57 schreef Loekie1 het volgende:
[i]Hoe kan het dat het onderzoeksteam onder leiding van Nederland met jeukende vingers stond te wachten, terwijl de Maleisiërs al lang klaar waren. De Maleisische ambassadeur in Kiev belde met separatistenleider Aleksander Borodai en had een dag later de zwarte dozen in handen.
Dat hebben we inderdaad hier helemaal live kunnen volgen. Die deal met de zwarte dozen. Man man, wat ging dat soepeltjes. 3 Hotels, rare auto ritjes, vaag gedoe, een ellenlange persconferentie later hadden ze de dozen nog niet. En toen wel. Of niet. Nee, niet. Of wel. Ja. Wel. Of? Pfff. Wat een gezeik was dat.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:57 schreef Loekie1 het volgende:
[i]Hoe kan het dat het onderzoeksteam onder leiding van Nederland met jeukende vingers stond te wachten, terwijl de Maleisiërs al lang klaar waren. De Maleisische ambassadeur in Kiev belde met separatistenleider Aleksander Borodai en had een dag later de zwarte dozen in handen.
Wat komt het Westen goed uit? Dat er nog meer geld naar Oekraine gaat?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 02:36 schreef Tamabralski het volgende:
Hoe het ook zij. Dit komt het Westen geopolitiek allemaal wéér erg goed uit. Ook Shell heeft belangen in dat gebied. Ik geloof niet meer in toeval.
Je bent vergeten dat het Oekrainse leger op dat moment de plek aan het bestoken was.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 01:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat hebben we inderdaad hier helemaal live kunnen volgen. Die deal met de zwarte dozen. Man man, wat ging dat soepeltjes. 3 Hotels, rare auto ritjes, vaag gedoe, een ellenlange persconferentie later hadden ze de dozen nog niet. En toen wel. Of niet. Nee, niet. Of wel. Ja. Wel. Of? Pfff. Wat een gezeik was dat.
je had liever gehad dat 2 airliners op elkaar hadden gevlogen? Je woord "dwang" is een verkeerde interpretatie van wat zich op die hoogte afspeeltquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:12 schreef Loekie1 het volgende:
Bekend was al dat de Oekrainse luchtleiding de piloten dwong...
De vraag is of een vliegtuig lager moet vliegen als er een ander vliegtuig op voldoende afstand achter zit. Er zat geen vliegtuig boven. En dan nog, in zo'n gevaarlijk gebied, wat de luchtverkeersleiding wist, ga je een vliegtuig niet nog lager laten vliegen, eerder hoger.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:34 schreef Re het volgende:
[..]
je had liever gehad dat 2 airliners op elkaar hadden gevlogen? Je woord "dwang" is een verkeerde interpretatie van wat zich op die hoogte afspeelt
ja die vraag kan positief worden beantwoordquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:35 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De vraag is of een vliegtuig lager moet vliegen als er een ander vliegtuig op voldoende afstand achter zit. Er zat geen vliegtuig boven.
Waarom niet een kilometer hoger.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:36 schreef Re het volgende:
[..]
ja die vraag kan positief worden beantwoord
1000 meter lager is niet niks, hoe vaak kwam een passagiersvliegtuig zo laag over? Het is bekend dat de rebellen niet wisten dat het een passagiersvliegtuig was.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:36 schreef Re het volgende:
[..]
ja die vraag kan positief worden beantwoord, en ik denk niet dat men had kunnen denken dat er mongolen rondlopen die airliners uit de lucht willen schieten, of ze nou op 10 of 11 km hoogte vliegen want op die hoogte en op die afstand van de grens vliegend naar buiten het gebied zou je kunnen denken dat het geen Oekraïens vliegtuig zou kunnen zijn
omdat vliegtuigen nou eenmaal niet in flightpaths van elkaar mogen vliegen binnen een bepaalde radius, is niet zo moeilijk te begrijpen als je niet uit bent op de schuld bij Kiev te leggen...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:38 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Waarom niet een kilometer hoger.
Dus ze hebben schuld bekend en 'Kiev' is medeschuldig?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:40 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
1000 meter lager is niet niks, hoe vaak kwam een passagiersvliegtuig zo laag over? Het is bekend dat de rebellen niet wisten dat het een passagiersvliegtuig was.
het is bekend? knap hoor van je, of ze nou op 10 of 11 km vliegen voor de observatie dat er iets vliegt heeft dat geen enkele invloedquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:40 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
1000 meter lager is niet niks, hoe vaak kwam een passagiersvliegtuig zo laag over? Het is bekend dat de rebellen niet wisten dat het een passagiersvliegtuig was.
Die raketten kunnen ook vliegtuigen hoger dan 11km neerschieten dus dat maakt niet echt uit.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:35 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De vraag is of een vliegtuig lager moet vliegen als er een ander vliegtuig op voldoende afstand achter zit. Er zat geen vliegtuig boven. En dan nog, in zo'n gevaarlijk gebied, wat de luchtverkeersleiding wist, ga je een vliegtuig niet nog lager laten vliegen, eerder hoger.
Laat ze eerst dat onderzoek eens goed uitvoeren. Je speculaties kunnen elders wel.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:58 schreef Loekie1 het volgende:
Jammer dat de gesprekken met de luchtverkeersleiding nog steeds niet vrijgegeven zijn.
Dat komt vast nog wel. Transparantie lijkt me essentieel in het kader van waarheidsvinding.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:58 schreef Loekie1 het volgende:
Jammer dat de gesprekken met de luchtverkeersleiding nog steeds niet vrijgegeven zijn.
Rusland eist openbaring vluchtgegevens MH17quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:04 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat komt vast nog wel. Transparantie lijkt me essentieel in het kader van waarheidsvinding.
Iets met lopend onderzoek enzo.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:26 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Rusland eist openbaring vluchtgegevens MH17
MOSKOU -
Rusland wil dat de gegevens uit de zwarte dozen van de Boeing van Malaysia Airlines die op 17 juli boven Oost-Oekraïne werd neergeschoten, zo snel mogelijk worden geopenbaard. Dat heeft onderminister Anatoli Antonov van Defensie zaterdag laten weten. Rusland vraagt zich af waarom de de internationale onderzoekers de data nog niet hebben gepubliceerd.
Ondanks sterke signalen dat het toestel door pro-Russische separatisten naar beneden is gehaald, beschuldigen de Russen nog altijd het Oekraïense leger. „De catastrofe met de Boeing roept meer en meer vragen op. Maar de laatste tijd meldt niemand er nog iets over”, aldus Antonov. „Waarom is de data van de gesprekken tussen de piloten en de luchtverkeersleiders nog steeds niet gepubliceerd? Wie houdt dat tegen?“
http://www.telegraaf.nl/b(...)gegevens_MH17__.html
Ik heb Kiev dit nog niet horen zeggen.
Het krantenartikel is ook suggestief. Want het gaat er niet om wie het toestel heeft neergehaald. Waar het hier om gaat is dat de Oekraiense verkeersleiding het toestel bewust een andere route over Donetsk heeft laten vliegen. Dat zou blijken uit de gesprekken en de ATC data. Oekraïne heeft een motief, want alleen zij hadden baat bij het neerschieten van MH17, deze actie zou betekenen dat ze het toestel bewust over een gebied hebben gestuurd, waarvan men wist dat de rebellen elk vliegtuig uit de lucht schoten (de week ervoor waren verschillende oekraiense militaire toestellen neergeschoten) In dat licht is het ook onvergefelijk dat er een deal is gesloten met Oekraiene dat bewijsmateriaal dat hen niet uitkomt uit het onderzoek gelaten zal worden, want er mag immers maar 1 uitkomst zijn!quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:26 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Rusland eist openbaring vluchtgegevens MH17
MOSKOU -
Rusland wil dat de gegevens uit de zwarte dozen van de Boeing van Malaysia Airlines die op 17 juli boven Oost-Oekraïne werd neergeschoten, zo snel mogelijk worden geopenbaard. Dat heeft onderminister Anatoli Antonov van Defensie zaterdag laten weten. Rusland vraagt zich af waarom de de internationale onderzoekers de data nog niet hebben gepubliceerd.
Ondanks sterke signalen dat het toestel door pro-Russische separatisten naar beneden is gehaald, beschuldigen de Russen nog altijd het Oekraïense leger. „De catastrofe met de Boeing roept meer en meer vragen op. Maar de laatste tijd meldt niemand er nog iets over”, aldus Antonov. „Waarom is de data van de gesprekken tussen de piloten en de luchtverkeersleiders nog steeds niet gepubliceerd? Wie houdt dat tegen?“
http://www.telegraaf.nl/b(...)gegevens_MH17__.html
Ik heb Kiev dit nog niet horen zeggen.
dit idd. wat hebben zij eraan om mensen uit de eu neer te laten schieten. alsof oekraine blij is me alle megatieve reclame nu door die aanslag op dat vliegtuig.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:18 schreef opgebaarde het volgende:
En wat moest kiev er mee bereiken dan? Want het westen "stond neit achter kiev"? Maar het westen zat toch achter die zogenaamde coupe?!
Zo'n nepplaatje, dat moet dan het bewijs zijn, lekker makkelijk
Er was maar weinig aandacht voor het conflict in Oekraine door de andere conflicten in de wereld. De crash met de MH17 was voor Kiev een geschenk uit de hemel. Als ze hem al niet zelf hebben neergeschoten, kwam het ze wel heel erg goed uit. Dat dat vliegtuig in de val gelokt is, lijkt me vrij voor de hand liggend. Dit wordt helaas angstvallig stilgehouden door de onderzoekers omdat het politiek niet goed uit komt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:25 schreef mapima het volgende:
[..]
dit idd. wat hebben zij eraan om mensen uit de eu neer te laten schieten. alsof oekraine blij is me alle megatieve reclame nu door die aanslag op dat vliegtuig.
En wat heeft kiev er mee bereikt dan, concreet antwoord aubquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Er was maar weinig aandacht voor het conflict in Oekraine door de andere conflicten in de wereld. De crash met de MH17 was voor Kiev een geschenk uit de hemel. Als ze hem al niet zelf hebben neergeschoten, kwam het ze wel heel erg goed uit. Dat dat vliegtuig in de val gelokt is, lijkt me vrij voor de hand liggend. Dit wordt helaas angstvallig stilgehouden door de onderzoekers omdat het politiek niet goed uit komt.
en er was gisteren of zo in het nieuws dat het vliegtuig alleen lager vloog ivm een ander vliegtuig.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:27 schreef Loveless85 het volgende:
Dat plaatje is volgens mij ook onwijs gelul, als je Flightradar erbij pakt vloog er genoeg over dat gebied.
Dat dit conflict internationaal de aandacht heeft en dat Rusland door het westen als boeman wordt aangewezen, terwijl de agressie van Oekraiense kant hier totaal niet belicht wordt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En wat heeft kiev er mee bereikt dan, concreet antwoord aub
Daarom. De voorafgaande soortgelijke vluchten waren allemaal over dezelfde route.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:27 schreef Loveless85 het volgende:
Dat plaatje is volgens mij ook onwijs gelul, als je Flightradar erbij pakt vloog er genoeg over dat gebied.
ow dus rusland wordt als boeman gezien omdat er een vleigtuig neergeschoten is.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat dit conflict internationaal de aandacht heeft en dat Rusland door het westen als boeman wordt aangewezen, terwijl de agressie van Oekraiense kant hier totaal niet belicht wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |