Ja dat weegt niet op tegen een vliegtuig leeg laten vliegenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Elk kilo gewicht kost meer brandstof, dat moet de passagier gaan betalen
Je verliest meer als je een kaartje voor 200 eu verkoopt terwijl het brandstof 300 kost. Dan kan je beter leeg gaan vliegen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ja dat weegt niet op tegen een vliegtuig leeg laten vliegen
Heb jij die rekensom gemaakt? Ik vermoed van niet. Maar blijf maar lekker roepen hoorquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je verliest meer als je een kaartje voor 200 eu verkoopt terwijl het brandstof 300 kost. Dan kan je beter leeg gaan vliegen.
Ben je echt dom of wat? Fictieve cijfers uiteraardquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:07 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Heb jij die rekensom gemaakt? Ik vermoed van niet. Maar blijf maar lekker roepen hoor
of niet vliegen dusquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik snap deze reactie niet?
Mijn punt is, die vliegtuigen vliegen toch, als het water je echt aan de lippen staat kan je toch nog beter met tickets voor 500, 400 of desnoods 100 euro je vliegtuig vullen?
Ik ben ook erg benieuwd naar het onderzoek. Het is allemaal erg stil geweest rondom de zwarte doos en de wrakstukken. Misschien dat het onderzoek niet oplevert wat men hoopt? (vinger naar Rusland en de rebellen?)quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:16 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar het onderzoek, helemaal omdat het vliegtuig nog niet eens geborgen is.
Het enige wat ze nu hebben zijn sattelietdata en de zwarte dozen.
Kost een passagier 300 euro aan brandstof EXTRA?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je verliest meer als je een kaartje voor 200 eu verkoopt terwijl het brandstof 300 kost. Dan kan je beter leeg gaan vliegen.
Je zegt het zelf al, fictieve cijfers. Je rekenvoorbeeld zegt dus helemaal nietsquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ben je echt dom of wat? Fictieve cijfers uiteraard
Leeg vliegen; -10,000 euro
Met één passagier vliegen; extra brandstofkosten -300, passagier betaalt +200; kortom -10,100
Dus...
Nee, het is een fictief voorbeeld. Met cijfers die de user in kwestie verzint. Heel nuttig om een goed beeld te krijgen hoe het in werkelijkheid zit.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Kost een passagier 300 euro aan brandstof EXTRA?
Is dat voor een vlucht die 3x de wereld rond gaat?
Ik zeg toch fictieve cijfers... Man man man...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Kost een passagier 300 euro aan brandstof EXTRA?
Is dat voor een vlucht die 3x de wereld rond gaat?
Nogmaals fictieve cijfers... Ik neem voor het gemak 300, kan ook best 100 of 50 of 1 of zo zijn..quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:55 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, fictieve cijfers. Je rekenvoorbeeld zegt dus helemaal nietsNatuurlijk is er een break even-punt. Alleen weet jij helemaal niet (en ik ook niet) wat dat punt is. Brandstofkosten per passagier zullen wel geen 300 euro zijn, of denk jij wel?
Niet? Als men het volle pond betaalt betekent dat zij boven de kostprijs zitten, dan maakt de luchtvaartmaatschappij winst. Als zij onder de kostprijs zitten dan betekent het dat de luchtvaartmaatschappij bij moet betalen om de kosten te dekken, dan maken zij verlies.quote:Maar je maakt mij niet wijs dat het goedkoper is een vliegtuig te laten vliegen met tiental mensen dat volle pond betaalt dan een vol vliegtuig dat vliegt met passagiers die minder dan reguliere prijs betalen. Vandaar dus de stelling dat de vliegtuigmaatschappij blijkbaar nog wel wat financiële reserves heeft.
Toch niet als er maar een paar mensen volle pond betalen in een verder leeg vliegtuig?! Man, man, manquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zeg toch fictieve cijfers... Man man man...
[..]
Nogmaals fictieve cijfers... Ik neem voor het gemak 300, kan ook best 100 of 50 of 1 of zo zijn..
[..]
Niet? Als men het volle pond betaalt betekent dat zij boven de kostprijs zitten, dan maakt de luchtvaartmaatschappij winst. Als zij onder de kostprijs zitten dan betekent het dat de luchtvaartmaatschappij bij moet betalen om de kosten te dekken, dan maken zij verlies.
Maar okee, ik zie al dat ik hier niets te zoeken heb
Gozer.. Een leeg vliegtuig; gewoon bemanning erin zonder passagiers.. Dat snap je toch ook welquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:10 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Toch niet als er maar een paar mensen volle pond betalen in een verder leeg vliegtuig?! Man, man, man![]()
Jij rekent in kosten per passagier, en die zijn toch veel hoger als er maar een paar mensen vliegen
Al dat personeel, de kosten van het vliegtuig, de brandstof voor het vliegtuig (los van passagiers), alle andere logistieke kosten moeten dan worden betaald van maar een paar tickets. Dat klinkt heel rendabel ja.
Nee, het gaat om kosten zo goed mogelijk dekkend te maken. En dat gaat niet met lege vliegtuigen. Dat gaat ook niet met bijna lege vliegtuigen met passagiers die volle pond betalen, zoals Maleisië nu doet. Vandaar dus de stelling dat het zo slecht met de maatschappij dus niet kan gaan, omdat ze anders wel de ticketprijzen ouden hebben verlaagd. Uiteraard niet ónder de kostprijs. Maar dat heeft ook niemand beweerd.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gozer.. Een leeg vliegtuig; gewoon bemanning erin zonder passagiers.. Dat snap je toch ook wel
twitter:NPONieuws twitterde op dinsdag 26-08-2014 om 20:59:37Zo live: een persverklaring van premier Rutte na afloop van de bijeenkomst voor nabestaanden MH17. Live te volgen op http://t.co/nO0beNBBhb reageer retweet
Zou wel eens willen weten op welke vluchten dit is. Vanuit AMS en uit KUL zit MH nog dagelijks 95% gevuld.quote:
Idd dan boeken ze wel plekken bij een andere maatschappij voor die klanten. Dat is vele malen goedkoper dan zo'n leeg vliegtuig te laten vliegen (zelfs al betaald zo'n passagier 1000 euro en kost de "concurrent" 2000 euro.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zou wel eens willen weten op welke vluchten dit is. Vanuit AMS en uit KUL zit MH nog dagelijks 95% gevuld.
Overigens lijkt mij dit een redelijke hoax foto, ik mis namelijk de hoofdsteundoekjes die vlak voor de vlucht op de stoelen worden geplakt. Ik zie wel kussentjes her en der, maar heb zo toch het gevoel dat dit vliegtuig ergens op een parkeerplaats staan ipv vliegt. Zie ook geen enkele stewardess of wat dan ook.
Teruglopende boekingen zullen ongetwijfeld bestaan, maar zoals op de foto lijkt het me pure onzin. Geen enkele maatschappij laat een vliegtuig voor 250 vliegen met 10 gevuld.
Jep logisch 60 vierkante km, twee keer zo groot als Haarlem. Maar per ongeluk gaan ze dat raken met artillerie vuur. Ik ben niet onderlegd in de kwaliteit van artelerrie. Maar laten we zegen dat we het over enkele duizende granaten hebben omdat gebied "per ongeluk" te bombarderen. Dan pas is al het bewijs kwijt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:26 schreef DaMook het volgende:
[..]
Idd dan boeken ze wel plekken bij een andere maatschappij voor die klanten. Dat is vele malen goedkoper dan zo'n leeg vliegtuig te laten vliegen (zelfs al betaald zo'n passagier 1000 euro en kost de "concurrent" 2000 euro.
Het zou me overigens niets verbazen als een dezer dagen er perongeluk artillerie vuur van Oekraïne op de crashsite terecht komt. Uiteraard is dat dan weer niet van Oekraïne.
Daar heeft men geen baat bij is zijn tonnen bewijs dat die raket is neergehaald door een Buk raket boven terroristen gebied, zelfs en melding van hen , de allereerste op twitter net ernaquote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:26 schreef DaMook het volgende:
Het zou me overigens niets verbazen als een dezer dagen er perongeluk artillerie vuur van Oekraïne op de crashsite terecht komt. Uiteraard is dat dan weer niet van Oekraïne.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |