Ik ben benieuwd naar het onderzoek, helemaal omdat het vliegtuig nog niet eens geborgen is.quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:02 schreef barthol het volgende:
[..]
Rusland wordt steeds nerveuzer naarmate de publicatie van het rapport van de Onderzoeksraad dichterbij komt. Toch zullen ze nog heel even daarop moeten wachten. Ze weten toch dat het
of eind augustus of de eerste week van september wordt, Die Publicatie.
Natuurlijk wordt er niets inhoudelijks uit dat rapport gelekt voordat de officiële publicatie een feit is.
En de ATC data van Kiev, en Radar data. En een heleboel foto's , en waarschijnlijk een heleboel verklaringen van vliegtuigmaatschappijen over hoe de besluiten over vliegroutes tot stand zijn gekomen..quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:16 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar het onderzoek, helemaal omdat het vliegtuig nog niet eens geborgen is.
Het enige wat ze nu hebben zijn sattelietdata en de zwarte dozen.
Ik bedoelde "ondersteunen" , was een typfout, Een grondoffensief heeft er nooit ingezeten, er was hoogstens sprake van een luchtoffensief en absoluut geen "boots on the ground" dat weet jij net zo goed als ik. Verder denk ik dat ook een grondoffensief niets had opgeleverd , behalve dan dat alle radicale groepen EN het regime van Assad dan ineens een gezamelijke vijand hebben wat het bloedvergieten alleen maar nog erger had gemaakt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:12 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Bombarderen was ook niet genoeg geweest, zie ook de bronnen die ik hierboven had opgezocht. Ik had het over een interventie a la Irak. Wat bedoel je overigens met het `onderdragen (overdragen?) van het regime' precies?
ISIS loopt overigens niet te zwaaien met westerse wapens, hoor. ISIS was verder oorspronkelijk ook verzwakt juist vanwege de invasie van Irak, juist omdat locale groepen in oppositie tegen het regime, zich bij de VS aansluitten en ISIS verlieten.
Het gaat om het creeeren van een gematigd alternatief in oppositie; nu is die er niet, en sluiten gematigden zich aan bij extremisten omdat ze anders over de voet worden gelopen. Juist daarom is het westen juist extreem gematigd geweest met het aangeven van oorlogsmateriaal, omdat die wel eens bij extremisten terecht zou kunnen komen (terwijl Assad in zn handjes wrijft natuurlijk, en volgens plan; veel niet-ISIS terroristen zijn precies om die reden simpelweg vrijgelaten door het regime-- dit zijn controleerbare feiten).
Niet dat er totaal geen westers gefinancieerde wapens bij extremisten terecht zijn gekomen; dat is wel gebeurd, vanwege de gedwongen alliantie van FSA (de gematigden) met meerdere radicale groepen. Sommige daarvan vallen alsnog geregeld in conflict met de FSA, juist vanwege die onmenselijke daden waar ISIS nu om bekend staat; dat gekloot gaat ieder normaal mens te ver, FSA incluis.
Een VN/NAVO grondoffensief of bufferzone zou FSA een alternatief hebben gegeven voor alliantie met radicale groeperingen, feit. In plaats daarvan zijn radicale groeperingen de afgelopen 3 jaar extreem gegroeid, feit. Ik claim louter dat dit met interventie nooit was gebeurd. Ik zeg niet dat dat geen andere problemen veroorzaakt, ik zeg niet dat ISIS anders niet had bestaan, maar ik zeg wel dat die problemen preferabel zijn over de huidige situatie in Syrie, en nu ook rond Syrie.
ATC data heb je niets aan. Als er een jet is die zn transponder uit heeft zie je die al niet meer. Je moet inderdaad ruw radarbeeld hebben daar en het is de vraag of die er was. Wellicht vloog er een Awacs??quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:42 schreef barthol het volgende:
[..]
En de ATC data van Kiev, en Radar data. En een heleboel foto's , en waarschijnlijk een heleboel verklaringen van vliegtuigmaatschappijen over hoe de besluiten over vliegroutes tot stand zijn gekomen..
Het doel is om aanbevelingen te doen voor het verbeteren van de veiligheid van Luchtvaartpersoneel en passagiers. Die moeten niet onwetend in risicovolle situaties terecht kunnen komen.
Het gaat om veel meer dan enkel de vraag: "who pulled the trigger". Er zijn veel verantwoordelijkheden.
Uiteraard kan ik daar geen uitspraken over doen, zou giswerk worden. Wel is het bezit van radar data genoemdquote:Op maandag 25 augustus 2014 19:12 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
ATC data heb je niets aan. Als er een jet is die zn transponder uit heeft zie je die al niet meer. Je moet inderdaad ruw radarbeeld hebben daar en het is de vraag of die er was. Wellicht vloog er een Awacs??
( http://www.nu.nl/algemeen(...)p-grootste-ooit.html)quote:Informatie
De onderzoekers hebben de afgelopen maand informatie vergaard uit radarbeelden, satellietfoto's, gegevens van de luchtverkeersleiding en de zwarte dozen. De hoop is dat die informatie tezamen een goed beeld geeft van de oorzaak. Door de gevechten in het rampgebied kon de Onderzoeksraad nauwelijks informatie vergaren op de rampplek zelf.
Mijn hele betoog gaat erom dat dat een fout is geweest. Voor argumenten zie vorige posts, plus een paar van de bronnen die ik hierboven in een andere context heb geplaats.quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik bedoelde "ondersteunen" , was een typfout, Een grondoffensief heeft er nooit ingezeten, er was hoogstens sprake van een luchtoffensief en absoluut geen "boots on the ground" dat weet jij net zo goed als ik.
Daar zijn we het dus niet over eens. Bovendien is het laatste wat je zegt onjuist; er waren nog niet zoveel radicalen eind 2011/begin 2012; hun opbouw begon pas, en zou in de kiem zijn gesmoord door een interventie.quote:Verder denk ik dat ook een grondoffensief niets had opgeleverd , behalve dan dat alle radicale groepen EN het regime van Assad dan ineens een gezamelijke vijand hebben wat het bloedvergieten alleen maar nog erger had gemaakt.
Er was meer reden om in Syrie binnen te vallen dan in Irak. In die laatste was er ook rond de 200k mankracht aangeleverd, van waar de meesten uit inderdaad de VS, echter zitten er meer landen in de NAVO laat staan de VN.quote:Voor een kans op een succesvol grondoffensief waren verder minimaal 200.000 man op de grond nodig geweest en hadden enorme hoeveelheden slachtoffers opgeleverd, wie had die troepen moeten leveren? de VS???
Wat het argument ondersteunt dat een luchtoffensief alleen niet voldoende zou zijn geweest, dank.quote:Hoe succesvol enkel een luchtoffensief is, kun je zien in Libië. Khadaffi is weg, maar de ellende in dat land is nog nooit zo groot geweest.
Wat mijn punt exact is, dank.quote:Een "gematigde" beweging als de FSA is te zwak om een land als Syrië bij elkaar te houden. Er is op dit moment geen enkel alternatief voor Assad en het actief steunen van oppositie hebben hem militair verzwakt, maar dit heeft uiteindelijk alleen maar gezorgd dat het radicalisme en de terreurgroepen zo'n opmars hebben kunnen maken.
Precies wat ik gisteren al (probeerde) te zeggen. Rusland en seperatisten werkten mee, oekraine niet. Dan ga ik toch denken dat oekraine er iets meer mee heeft te maken dan ze loslaten.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:01 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Lavrov heeft een punt vind ik, het is de laatste weken erg stil geworden na alle beschuldigingen.
Waarom zou het onderzoek niet gepubliceerd worden. Iedereen weet toch dat het in de eerste week van september gepubliceerd wordt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:28 schreef Schurkenstaat het volgende:
Als dat onderzoek niet gepubliceerd wordt, weet je eigenlijk wel dat je besodemieterd bent. Ik hoop dat alle nabestaanden zich dat ook realiseren.
Wacht het nou maar af wat het wordt. Sowieso is de publicatie niet bedoeld voor ons vermaak.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 05:05 schreef Tamabralski het volgende:
Tjaaaa.. 'it was the terrorists' en '"meer maatregelen voor de veiligheid volgende keer', draai dit draai dat. Meer gaan we niet te horen of te lezen krijgen ben ik bang.
quote:Malaysia Airlines Is Burning $2 Million Every Day as Flights Go Empty
Malaysia Airlines is facing dire economic straits after being involved in the two worst air tragedies of the year. Based on some recent photos taken by its few remaining passengers, some flights are operating nearly empty.
Net even gekeken, vragen toch nog 600 euro voor ticket.quote:
Precies, want je houdt zoveel over aan 600 euro kostende tickets die niemand koopt!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Net even gekeken, vragen toch nog 600 euro voor ticket.
Zullen het dus nog wel even kunnen uithouden.
Ik snap deze reactie niet?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Precies, want je houdt zoveel over aan 600 euro kostende tickets die niemand koopt!
Ze vliegen met bijna lege vliegtuigen, omdat niemand die tickets koopt. Wat heb je er dan aan dat ze 600 euro kosten. Als geen hond ze koopt.quote:
Mijn punt is, die vliegtuigen vliegen toch, als het water je echt aan de lippen staat kan je toch nog beter met tickets voor 500, 400 of desnoods 100 euro je vliegtuig vullen?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ze vliegen met bijna lege vliegtuigen, omdat niemand die tickets koopt. Wat heb je er dan aan dat ze 600 euro kosten. Als geen hond ze koopt.
Ooit van vraag en aanbod gehoord?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ze vliegen met bijna lege vliegtuigen, omdat niemand die tickets koopt. Wat heb je er dan aan dat ze 600 euro kosten. Als geen hond ze koopt.
Ze kunnen het zich blijkbaar nog veroorloven 600 euro voor tickets te vragen. Als het echt slecht ging zouden ze wel in prijs gaan zakken, nietwaar?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:20 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ze vliegen met bijna lege vliegtuigen, omdat niemand die tickets koopt. Wat heb je er dan aan dat ze 600 euro kosten. Als geen hond ze koopt.
Dit dusquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:24 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ze kunnen het zich blijkbaar nog veroorloven 600 euro voor tickets te vragen. Als het echt slecht ging zouden ze wel in prijs gaan zakken, nietwaar?
Schijnbaar niet, de Maleisische regering heeft ze al moeten redden, en nog vragen ze dit soort prijzen. Wellicht niet al te bijdehand nee, maar er zit vast een idee achter. Ofzo.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:24 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Ze kunnen het zich blijkbaar nog veroorloven 600 euro voor tickets te vragen. Als het echt slecht ging zouden ze wel in prijs gaan zakken, nietwaar?
Elk kilo gewicht kost meer brandstof, dat moet de passagier gaan betalenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:45 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Schijnbaar niet, de Maleisische regering heeft ze al moeten redden, en nog vragen ze dit soort prijzen. Wellicht niet al te bijdehand nee, maar er zit vast een idee achter. Ofzo.
Ja dat weegt niet op tegen een vliegtuig leeg laten vliegenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Elk kilo gewicht kost meer brandstof, dat moet de passagier gaan betalen
Je verliest meer als je een kaartje voor 200 eu verkoopt terwijl het brandstof 300 kost. Dan kan je beter leeg gaan vliegen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ja dat weegt niet op tegen een vliegtuig leeg laten vliegen
Heb jij die rekensom gemaakt? Ik vermoed van niet. Maar blijf maar lekker roepen hoorquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je verliest meer als je een kaartje voor 200 eu verkoopt terwijl het brandstof 300 kost. Dan kan je beter leeg gaan vliegen.
Ben je echt dom of wat? Fictieve cijfers uiteraardquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:07 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Heb jij die rekensom gemaakt? Ik vermoed van niet. Maar blijf maar lekker roepen hoor
of niet vliegen dusquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik snap deze reactie niet?
Mijn punt is, die vliegtuigen vliegen toch, als het water je echt aan de lippen staat kan je toch nog beter met tickets voor 500, 400 of desnoods 100 euro je vliegtuig vullen?
Ik ben ook erg benieuwd naar het onderzoek. Het is allemaal erg stil geweest rondom de zwarte doos en de wrakstukken. Misschien dat het onderzoek niet oplevert wat men hoopt? (vinger naar Rusland en de rebellen?)quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:16 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar het onderzoek, helemaal omdat het vliegtuig nog niet eens geborgen is.
Het enige wat ze nu hebben zijn sattelietdata en de zwarte dozen.
Kost een passagier 300 euro aan brandstof EXTRA?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je verliest meer als je een kaartje voor 200 eu verkoopt terwijl het brandstof 300 kost. Dan kan je beter leeg gaan vliegen.
Je zegt het zelf al, fictieve cijfers. Je rekenvoorbeeld zegt dus helemaal nietsquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ben je echt dom of wat? Fictieve cijfers uiteraard
Leeg vliegen; -10,000 euro
Met één passagier vliegen; extra brandstofkosten -300, passagier betaalt +200; kortom -10,100
Dus...
Nee, het is een fictief voorbeeld. Met cijfers die de user in kwestie verzint. Heel nuttig om een goed beeld te krijgen hoe het in werkelijkheid zit.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Kost een passagier 300 euro aan brandstof EXTRA?
Is dat voor een vlucht die 3x de wereld rond gaat?
Ik zeg toch fictieve cijfers... Man man man...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Kost een passagier 300 euro aan brandstof EXTRA?
Is dat voor een vlucht die 3x de wereld rond gaat?
Nogmaals fictieve cijfers... Ik neem voor het gemak 300, kan ook best 100 of 50 of 1 of zo zijn..quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:55 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al, fictieve cijfers. Je rekenvoorbeeld zegt dus helemaal nietsNatuurlijk is er een break even-punt. Alleen weet jij helemaal niet (en ik ook niet) wat dat punt is. Brandstofkosten per passagier zullen wel geen 300 euro zijn, of denk jij wel?
Niet? Als men het volle pond betaalt betekent dat zij boven de kostprijs zitten, dan maakt de luchtvaartmaatschappij winst. Als zij onder de kostprijs zitten dan betekent het dat de luchtvaartmaatschappij bij moet betalen om de kosten te dekken, dan maken zij verlies.quote:Maar je maakt mij niet wijs dat het goedkoper is een vliegtuig te laten vliegen met tiental mensen dat volle pond betaalt dan een vol vliegtuig dat vliegt met passagiers die minder dan reguliere prijs betalen. Vandaar dus de stelling dat de vliegtuigmaatschappij blijkbaar nog wel wat financiële reserves heeft.
Toch niet als er maar een paar mensen volle pond betalen in een verder leeg vliegtuig?! Man, man, manquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik zeg toch fictieve cijfers... Man man man...
[..]
Nogmaals fictieve cijfers... Ik neem voor het gemak 300, kan ook best 100 of 50 of 1 of zo zijn..
[..]
Niet? Als men het volle pond betaalt betekent dat zij boven de kostprijs zitten, dan maakt de luchtvaartmaatschappij winst. Als zij onder de kostprijs zitten dan betekent het dat de luchtvaartmaatschappij bij moet betalen om de kosten te dekken, dan maken zij verlies.
Maar okee, ik zie al dat ik hier niets te zoeken heb
Gozer.. Een leeg vliegtuig; gewoon bemanning erin zonder passagiers.. Dat snap je toch ook welquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:10 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Toch niet als er maar een paar mensen volle pond betalen in een verder leeg vliegtuig?! Man, man, man![]()
Jij rekent in kosten per passagier, en die zijn toch veel hoger als er maar een paar mensen vliegen
Al dat personeel, de kosten van het vliegtuig, de brandstof voor het vliegtuig (los van passagiers), alle andere logistieke kosten moeten dan worden betaald van maar een paar tickets. Dat klinkt heel rendabel ja.
Nee, het gaat om kosten zo goed mogelijk dekkend te maken. En dat gaat niet met lege vliegtuigen. Dat gaat ook niet met bijna lege vliegtuigen met passagiers die volle pond betalen, zoals Maleisië nu doet. Vandaar dus de stelling dat het zo slecht met de maatschappij dus niet kan gaan, omdat ze anders wel de ticketprijzen ouden hebben verlaagd. Uiteraard niet ónder de kostprijs. Maar dat heeft ook niemand beweerd.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 17:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gozer.. Een leeg vliegtuig; gewoon bemanning erin zonder passagiers.. Dat snap je toch ook wel
twitter:NPONieuws twitterde op dinsdag 26-08-2014 om 20:59:37Zo live: een persverklaring van premier Rutte na afloop van de bijeenkomst voor nabestaanden MH17. Live te volgen op http://t.co/nO0beNBBhb reageer retweet
Zou wel eens willen weten op welke vluchten dit is. Vanuit AMS en uit KUL zit MH nog dagelijks 95% gevuld.quote:
Idd dan boeken ze wel plekken bij een andere maatschappij voor die klanten. Dat is vele malen goedkoper dan zo'n leeg vliegtuig te laten vliegen (zelfs al betaald zo'n passagier 1000 euro en kost de "concurrent" 2000 euro.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zou wel eens willen weten op welke vluchten dit is. Vanuit AMS en uit KUL zit MH nog dagelijks 95% gevuld.
Overigens lijkt mij dit een redelijke hoax foto, ik mis namelijk de hoofdsteundoekjes die vlak voor de vlucht op de stoelen worden geplakt. Ik zie wel kussentjes her en der, maar heb zo toch het gevoel dat dit vliegtuig ergens op een parkeerplaats staan ipv vliegt. Zie ook geen enkele stewardess of wat dan ook.
Teruglopende boekingen zullen ongetwijfeld bestaan, maar zoals op de foto lijkt het me pure onzin. Geen enkele maatschappij laat een vliegtuig voor 250 vliegen met 10 gevuld.
Jep logisch 60 vierkante km, twee keer zo groot als Haarlem. Maar per ongeluk gaan ze dat raken met artillerie vuur. Ik ben niet onderlegd in de kwaliteit van artelerrie. Maar laten we zegen dat we het over enkele duizende granaten hebben omdat gebied "per ongeluk" te bombarderen. Dan pas is al het bewijs kwijt.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:26 schreef DaMook het volgende:
[..]
Idd dan boeken ze wel plekken bij een andere maatschappij voor die klanten. Dat is vele malen goedkoper dan zo'n leeg vliegtuig te laten vliegen (zelfs al betaald zo'n passagier 1000 euro en kost de "concurrent" 2000 euro.
Het zou me overigens niets verbazen als een dezer dagen er perongeluk artillerie vuur van Oekraïne op de crashsite terecht komt. Uiteraard is dat dan weer niet van Oekraïne.
Daar heeft men geen baat bij is zijn tonnen bewijs dat die raket is neergehaald door een Buk raket boven terroristen gebied, zelfs en melding van hen , de allereerste op twitter net ernaquote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:26 schreef DaMook het volgende:
Het zou me overigens niets verbazen als een dezer dagen er perongeluk artillerie vuur van Oekraïne op de crashsite terecht komt. Uiteraard is dat dan weer niet van Oekraïne.
Duurt inderdaad erg lang voordat er iets naar buiten komt. De resultaten uit de zwarte doos en cockpitgesprekken zouden toch al lang en breed bekend moeten zijn?quote:Rusland hekelt onderzoek naar vliegramp MH17
Rusland heeft zich beklaagd over een gebrek aan interesse in het onderzoek naar de toedracht van de ramp met vlucht MH17 van Malaysia Airlines boven Oekraïne. Volgens minister Sergej Lavrov van Buitenlandse Zaken probeert Rusland nog als enige 'aandacht te vragen voor dit ernstige probleem'.
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov. © afp.
© reuters.
© belga.
Na alle beschuldigingen aan het adres van Rusland en de pro-Russische separatisten in Oekraïne 'doet niemand zijn mond meer open', aldus Lavrov. Volgens hem is het onderzoek ook niet transparant. Lavrov hekelt het gebrek aan openheid bij de vraag waarom onder meer de opnames van zwarte dozen nog niet zijn vrijgegeven, meldde het Russische persbureau RIA Novosti.
Separatistenleider Andrej Poergin liet vandaag weten dat de wrakstukken nog steeds op de rampplek liggen. 'Niemand verzamelt ze. Blijkbaar heeft niemand ze meer nodig', liet hij weten aan het Russische persbureau Interfax.
Nee dat is niet zo lang bij een gedegen onderzoek, natuurlijk zijn de resultaten van de zwarte doos al bekend bij de onderzoekers, maar die resultaten moeten dan nog eerst vergeleken worden met allerlei andere onderzoeks data. (o.a. gegeven van de luchtverkeersleiding, radar beelden)quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:23 schreef EdvandeBerg het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)vliegramp-MH17.dhtml
[..]
Duurt inderdaad erg lang voordat er iets naar buiten komt. De resultaten uit de zwarte doos en cockpitgesprekken zouden toch al lang en breed bekend moeten zijn?
Ik durf te wedden dat als men overduidelijk bewijs had gevonden jegens de pro-russische rebellen, dit overal al op de voorpagina's had gestaan.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 16:45 schreef barthol het volgende:
[..]
Nee dat is niet zo lang bij een gedegen onderzoek, natuurlijk zijn de resultaten van de zwarte doos al bekend bij de onderzoekers, maar die resultaten moeten dan nog eerst vergeleken worden met allerlei andere onderzoeks data. (o.a. gegeven van de luchtverkeersleiding, radar beelden)
En natuurlijk worden interim resultaten niet gepubliceerd voordat het voorlopige rapport gepubliceerd wordt. (wat dan ook nog eerst moet opgesteld worden.)
Dat voorlopig rapport komt mogelijk volgende week.
Ja maar naar dat soort bewijzen is het onderzoek helemaal niet op zoek. Het is geen onderzoek naar de schuldvraag, het is een aircrash investigation. En het is normaal dat dat soort onderzoeken 1 tot 3 jaar in beslag nemen. De zwarte dozen zijn op 23 juli uitgelezen. En die data moest dan nog eerst geanalyseerd worden en vergeleken met andere data. Ik ben heel benieuwd naar het voorlopige rapport.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik durf te wedden dat als men overduidelijk bewijs had gevonden jegens de pro-russische rebellen, dit overal al op de voorpagina's had gestaan.
Indien er met de vinger naar de Russen gewezen kan worden, zal dat subiet gebeuren. Deze hele tragedie hangt van de rottende lucht van politiek gekonkel aan elkaar. Ik vraag me af wat er gebeurt als zal blijken op de voice recorder dat er gerept wordt over een gevechtstoestel in de nabijheid.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 17:56 schreef barthol het volgende:
[..]
Ja maar naar dat soort bewijzen is het onderzoek helemaal niet op zoek. Het is geen onderzoek naar de schuldvraag, het is een aircrash investigation. En het is normaal dat dat soort onderzoeken 1 tot 3 jaar in beslag nemen. De zwarte dozen zijn op 23 juli uitgelezen. En die data moest dan nog eerst geanalyseerd worden en vergeleken met andere data. Ik ben heel benieuwd naar het voorlopige rapport.
Wacht nou maar het rapport af.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 18:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Indien er met de vinger naar de Russen gewezen kan worden, zal dat subiet gebeuren. Deze hele tragedie hangt van de rottende lucht van politiek gekonkel aan elkaar. Ik vraag me af wat er gebeurt als zal blijken op de voice recorder dat er gerept wordt over een gevechtstoestel in de nabijheid.
De SU25 is daar inderdaad niet echt voor geschikt. Maar waarom perse dat toestel? Er zijn diversere geschiktere toestellen in dienst bij de Oekrainse luchtmacht.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 19:10 schreef barthol het volgende:
[..]
Wacht nou maar het rapport af.
Persoonlijk denk ik (maar dat is natuurlijk ook speculatie) dat dat verhaal van die SU25 een heel onwaarschijnlijk en rammelend verhaal is. Dat omdat zo'n SU25 niet op die hoogte kan vliegen en veel te langzaam is voor een B777. Tenminste dat is wat ik ervan heb begrepen uit postings op airliners.net van lui die er net iets meer verstand van hebben dan ik. Die doen dat SU25 verhaal af als onzin.
Ik neig ook zo te denken omdat ik het heel erg ziek vind om te suggereren dat Kiev uit al dat luchtverkeer wat daar dagelijks passeerde, MH17 uitkoos om neer te schieten en enkel maar met het doel om de publieke opinie tegen de Russen te beïnvloeden.
Dat moet je aan diegenen vragen die met een complot theorie komen met een Oekraïense SU25.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:10 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
De SU25 is daar inderdaad niet echt voor geschikt. Maar waarom perse dat toestel?
Het zou pas echt ziek zijn als iemand dat vliegtuig bewust heeft neergehaald omdat de hele wereld dan de andere kant er de schuld van zal geven. Ik zeg niet dat dat gebeurd is, maar wat mij betreft is er nog helemaal niks bewezen wie hier achter zit.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:47 schreef barthol het volgende:
[..]
Dat moet je aan diegenen vragen die met een complot theorie komen met een Oekraïense SU25.
Je kan je ook afvragen of het waarschijnlijk is dat de ene of de andere partij doelbewust een maleisisch passagiersvliegtuig heeft willen neerschieten. Want dat is best wel ziek. Zou het niet waarschijnlijker zijn dat een van de partijen per ongeluk dat toestel heeft geraakt? Nooit de intentie heeft gehad om een civiel passagiers vliegtuig te raken (maar wel een militair vliegtuig).
Wat mij betreft wel, dit vanwege het nieuws in Rusland vlak nadat het toestel neergehaald was en nog voordat men doorhad dat het niet om een AN-26 ging maar om een passagiersvliegtuig, bovendien de tweet van Strelkov en een bericht op zijn vk die vervolgens verwijderd werden omdat het een passagiersvliegtuig bleek en geen AN-26.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 22:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het zou pas echt ziek zijn als iemand dat vliegtuig bewust heeft neergehaald omdat de hele wereld dan de andere kant er de schuld van zal geven. Ik zeg niet dat dat gebeurd is, maar wat mij betreft is er nog helemaal niks bewezen wie hier achter zit.
Ik zal me nergens over verbazen wat gewetenloze mensen kunnen uitvreten. Want die heb je onder alle volken, religies, rassen, etc.
Maar zou ook nog gewoon een vergissing van de rebellen kunnen zijn.
denk ik ook. snap niet dat rusland zo verdedigd wordt en oektaine beschuldigd.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 23:09 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel, dit vanwege het nieuws in Rusland vlak nadat het toestel neergehaald was en nog voordat men doorhad dat het niet om een AN-26 ging maar om een passagiersvliegtuig, bovendien de tweet van Strelkov en een bericht op zijn vk die vervolgens verwijderd werden omdat het een passagiersvliegtuig bleek en geen AN-26.
Het is dus gewoon een domme fout geweest van de (pro) russen.
Kun je als het goed is terugkijken op flightradar24quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:12 schreef Loekie1 het volgende:
MH17 vloog lager dan gepland
den haag -
Vlucht MH17 vloog op het moment van de vliegramp boven het oosten van Oekraïne op 10 kilometer hoogte en dat was 1 kilometer lager dan de planning van het vluchtplan. Dat meldt minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans vrijdag in antwoord op Kamervragen. De lagere hoogte was volgens de minister nodig om voldoende afstand te houden met een ander toestel, dat al op 11 kilometer hoogte vloog.
Volgens Timmermans heeft de MH17 geen andere route gevlogen dan gebruikelijk. De enige wijziging van de gevlogen route ten opzichte van het vluchtplan was de vlieghoogte boven het oosten van Oekraïne. Timmermans zegt niets over de gevolgen die de gewijzigde vlieghoogte had voor de veilighed van het toestel. Een Boek-raket, waarmee vlucht MH17 zeer waarschijnlijk is neergehaald, heeft een bereik van ruim 20 kilometer en kan doelen raken tot op 14.000 meter hoogte.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_dan_gepland__.html
Is bekend welk toestel op 11 km hoogte vloog?
Bekend was al dat de Oekrainse luchtleiding de piloten dwong lager te vliegen dan de piloten wilden.
quote:a Singapore Airlines passenger plane was flying just 15 miles away from flight MH17 when it was allegedly blown out of the sky.
Flight tracking aviation website Flightradar24.com revealed that the Copenhagen to Singapore flight was in airspace above the dangerous Donetsk region a mere two minutes before a surface-to-air missile allegedly hit the Malaysia Airlines plane.
Ik zal eens kijken of ik het artikel kan vinden, er waren aanwijzingen dat Maleisië betaald heeft voor vrijgave van die zwarte dozen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:57 schreef Loekie1 het volgende:
[i]Hoe kan het dat het onderzoeksteam onder leiding van Nederland met jeukende vingers stond te wachten, terwijl de Maleisiërs al lang klaar waren. De Maleisische ambassadeur in Kiev belde met separatistenleider Aleksander Borodai en had een dag later de zwarte dozen in handen.
Dat hebben we inderdaad hier helemaal live kunnen volgen. Die deal met de zwarte dozen. Man man, wat ging dat soepeltjes. 3 Hotels, rare auto ritjes, vaag gedoe, een ellenlange persconferentie later hadden ze de dozen nog niet. En toen wel. Of niet. Nee, niet. Of wel. Ja. Wel. Of? Pfff. Wat een gezeik was dat.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 22:57 schreef Loekie1 het volgende:
[i]Hoe kan het dat het onderzoeksteam onder leiding van Nederland met jeukende vingers stond te wachten, terwijl de Maleisiërs al lang klaar waren. De Maleisische ambassadeur in Kiev belde met separatistenleider Aleksander Borodai en had een dag later de zwarte dozen in handen.
Wat komt het Westen goed uit? Dat er nog meer geld naar Oekraine gaat?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 02:36 schreef Tamabralski het volgende:
Hoe het ook zij. Dit komt het Westen geopolitiek allemaal wéér erg goed uit. Ook Shell heeft belangen in dat gebied. Ik geloof niet meer in toeval.
Je bent vergeten dat het Oekrainse leger op dat moment de plek aan het bestoken was.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 01:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat hebben we inderdaad hier helemaal live kunnen volgen. Die deal met de zwarte dozen. Man man, wat ging dat soepeltjes. 3 Hotels, rare auto ritjes, vaag gedoe, een ellenlange persconferentie later hadden ze de dozen nog niet. En toen wel. Of niet. Nee, niet. Of wel. Ja. Wel. Of? Pfff. Wat een gezeik was dat.
je had liever gehad dat 2 airliners op elkaar hadden gevlogen? Je woord "dwang" is een verkeerde interpretatie van wat zich op die hoogte afspeeltquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 20:12 schreef Loekie1 het volgende:
Bekend was al dat de Oekrainse luchtleiding de piloten dwong...
De vraag is of een vliegtuig lager moet vliegen als er een ander vliegtuig op voldoende afstand achter zit. Er zat geen vliegtuig boven. En dan nog, in zo'n gevaarlijk gebied, wat de luchtverkeersleiding wist, ga je een vliegtuig niet nog lager laten vliegen, eerder hoger.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:34 schreef Re het volgende:
[..]
je had liever gehad dat 2 airliners op elkaar hadden gevlogen? Je woord "dwang" is een verkeerde interpretatie van wat zich op die hoogte afspeelt
ja die vraag kan positief worden beantwoordquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:35 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De vraag is of een vliegtuig lager moet vliegen als er een ander vliegtuig op voldoende afstand achter zit. Er zat geen vliegtuig boven.
Waarom niet een kilometer hoger.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:36 schreef Re het volgende:
[..]
ja die vraag kan positief worden beantwoord
1000 meter lager is niet niks, hoe vaak kwam een passagiersvliegtuig zo laag over? Het is bekend dat de rebellen niet wisten dat het een passagiersvliegtuig was.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:36 schreef Re het volgende:
[..]
ja die vraag kan positief worden beantwoord, en ik denk niet dat men had kunnen denken dat er mongolen rondlopen die airliners uit de lucht willen schieten, of ze nou op 10 of 11 km hoogte vliegen want op die hoogte en op die afstand van de grens vliegend naar buiten het gebied zou je kunnen denken dat het geen Oekraïens vliegtuig zou kunnen zijn
omdat vliegtuigen nou eenmaal niet in flightpaths van elkaar mogen vliegen binnen een bepaalde radius, is niet zo moeilijk te begrijpen als je niet uit bent op de schuld bij Kiev te leggen...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:38 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Waarom niet een kilometer hoger.
Dus ze hebben schuld bekend en 'Kiev' is medeschuldig?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:40 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
1000 meter lager is niet niks, hoe vaak kwam een passagiersvliegtuig zo laag over? Het is bekend dat de rebellen niet wisten dat het een passagiersvliegtuig was.
het is bekend? knap hoor van je, of ze nou op 10 of 11 km vliegen voor de observatie dat er iets vliegt heeft dat geen enkele invloedquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:40 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
1000 meter lager is niet niks, hoe vaak kwam een passagiersvliegtuig zo laag over? Het is bekend dat de rebellen niet wisten dat het een passagiersvliegtuig was.
Die raketten kunnen ook vliegtuigen hoger dan 11km neerschieten dus dat maakt niet echt uit.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:35 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De vraag is of een vliegtuig lager moet vliegen als er een ander vliegtuig op voldoende afstand achter zit. Er zat geen vliegtuig boven. En dan nog, in zo'n gevaarlijk gebied, wat de luchtverkeersleiding wist, ga je een vliegtuig niet nog lager laten vliegen, eerder hoger.
Laat ze eerst dat onderzoek eens goed uitvoeren. Je speculaties kunnen elders wel.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:58 schreef Loekie1 het volgende:
Jammer dat de gesprekken met de luchtverkeersleiding nog steeds niet vrijgegeven zijn.
Dat komt vast nog wel. Transparantie lijkt me essentieel in het kader van waarheidsvinding.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:58 schreef Loekie1 het volgende:
Jammer dat de gesprekken met de luchtverkeersleiding nog steeds niet vrijgegeven zijn.
Rusland eist openbaring vluchtgegevens MH17quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:04 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat komt vast nog wel. Transparantie lijkt me essentieel in het kader van waarheidsvinding.
Iets met lopend onderzoek enzo.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:26 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Rusland eist openbaring vluchtgegevens MH17
MOSKOU -
Rusland wil dat de gegevens uit de zwarte dozen van de Boeing van Malaysia Airlines die op 17 juli boven Oost-Oekraïne werd neergeschoten, zo snel mogelijk worden geopenbaard. Dat heeft onderminister Anatoli Antonov van Defensie zaterdag laten weten. Rusland vraagt zich af waarom de de internationale onderzoekers de data nog niet hebben gepubliceerd.
Ondanks sterke signalen dat het toestel door pro-Russische separatisten naar beneden is gehaald, beschuldigen de Russen nog altijd het Oekraïense leger. „De catastrofe met de Boeing roept meer en meer vragen op. Maar de laatste tijd meldt niemand er nog iets over”, aldus Antonov. „Waarom is de data van de gesprekken tussen de piloten en de luchtverkeersleiders nog steeds niet gepubliceerd? Wie houdt dat tegen?“
http://www.telegraaf.nl/b(...)gegevens_MH17__.html
Ik heb Kiev dit nog niet horen zeggen.
Het krantenartikel is ook suggestief. Want het gaat er niet om wie het toestel heeft neergehaald. Waar het hier om gaat is dat de Oekraiense verkeersleiding het toestel bewust een andere route over Donetsk heeft laten vliegen. Dat zou blijken uit de gesprekken en de ATC data. Oekraïne heeft een motief, want alleen zij hadden baat bij het neerschieten van MH17, deze actie zou betekenen dat ze het toestel bewust over een gebied hebben gestuurd, waarvan men wist dat de rebellen elk vliegtuig uit de lucht schoten (de week ervoor waren verschillende oekraiense militaire toestellen neergeschoten) In dat licht is het ook onvergefelijk dat er een deal is gesloten met Oekraiene dat bewijsmateriaal dat hen niet uitkomt uit het onderzoek gelaten zal worden, want er mag immers maar 1 uitkomst zijn!quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 13:26 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Rusland eist openbaring vluchtgegevens MH17
MOSKOU -
Rusland wil dat de gegevens uit de zwarte dozen van de Boeing van Malaysia Airlines die op 17 juli boven Oost-Oekraïne werd neergeschoten, zo snel mogelijk worden geopenbaard. Dat heeft onderminister Anatoli Antonov van Defensie zaterdag laten weten. Rusland vraagt zich af waarom de de internationale onderzoekers de data nog niet hebben gepubliceerd.
Ondanks sterke signalen dat het toestel door pro-Russische separatisten naar beneden is gehaald, beschuldigen de Russen nog altijd het Oekraïense leger. „De catastrofe met de Boeing roept meer en meer vragen op. Maar de laatste tijd meldt niemand er nog iets over”, aldus Antonov. „Waarom is de data van de gesprekken tussen de piloten en de luchtverkeersleiders nog steeds niet gepubliceerd? Wie houdt dat tegen?“
http://www.telegraaf.nl/b(...)gegevens_MH17__.html
Ik heb Kiev dit nog niet horen zeggen.
dit idd. wat hebben zij eraan om mensen uit de eu neer te laten schieten. alsof oekraine blij is me alle megatieve reclame nu door die aanslag op dat vliegtuig.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:18 schreef opgebaarde het volgende:
En wat moest kiev er mee bereiken dan? Want het westen "stond neit achter kiev"? Maar het westen zat toch achter die zogenaamde coupe?!
Zo'n nepplaatje, dat moet dan het bewijs zijn, lekker makkelijk
Er was maar weinig aandacht voor het conflict in Oekraine door de andere conflicten in de wereld. De crash met de MH17 was voor Kiev een geschenk uit de hemel. Als ze hem al niet zelf hebben neergeschoten, kwam het ze wel heel erg goed uit. Dat dat vliegtuig in de val gelokt is, lijkt me vrij voor de hand liggend. Dit wordt helaas angstvallig stilgehouden door de onderzoekers omdat het politiek niet goed uit komt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:25 schreef mapima het volgende:
[..]
dit idd. wat hebben zij eraan om mensen uit de eu neer te laten schieten. alsof oekraine blij is me alle megatieve reclame nu door die aanslag op dat vliegtuig.
En wat heeft kiev er mee bereikt dan, concreet antwoord aubquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Er was maar weinig aandacht voor het conflict in Oekraine door de andere conflicten in de wereld. De crash met de MH17 was voor Kiev een geschenk uit de hemel. Als ze hem al niet zelf hebben neergeschoten, kwam het ze wel heel erg goed uit. Dat dat vliegtuig in de val gelokt is, lijkt me vrij voor de hand liggend. Dit wordt helaas angstvallig stilgehouden door de onderzoekers omdat het politiek niet goed uit komt.
en er was gisteren of zo in het nieuws dat het vliegtuig alleen lager vloog ivm een ander vliegtuig.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:27 schreef Loveless85 het volgende:
Dat plaatje is volgens mij ook onwijs gelul, als je Flightradar erbij pakt vloog er genoeg over dat gebied.
Dat dit conflict internationaal de aandacht heeft en dat Rusland door het westen als boeman wordt aangewezen, terwijl de agressie van Oekraiense kant hier totaal niet belicht wordt.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En wat heeft kiev er mee bereikt dan, concreet antwoord aub
Daarom. De voorafgaande soortgelijke vluchten waren allemaal over dezelfde route.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:27 schreef Loveless85 het volgende:
Dat plaatje is volgens mij ook onwijs gelul, als je Flightradar erbij pakt vloog er genoeg over dat gebied.
ow dus rusland wordt als boeman gezien omdat er een vleigtuig neergeschoten is.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 14:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat dit conflict internationaal de aandacht heeft en dat Rusland door het westen als boeman wordt aangewezen, terwijl de agressie van Oekraiense kant hier totaal niet belicht wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |