abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143820120
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:02 schreef barthol het volgende:

[..]

Rusland wordt steeds nerveuzer naarmate de publicatie van het rapport van de Onderzoeksraad dichterbij komt. Toch zullen ze nog heel even daarop moeten wachten. Ze weten toch dat het
of eind augustus of de eerste week van september wordt, Die Publicatie.

Natuurlijk wordt er niets inhoudelijks uit dat rapport gelekt voordat de officiële publicatie een feit is.
Ik ben benieuwd naar het onderzoek, helemaal omdat het vliegtuig nog niet eens geborgen is.
Het enige wat ze nu hebben zijn sattelietdata en de zwarte dozen.
pi_143820873
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:16 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar het onderzoek, helemaal omdat het vliegtuig nog niet eens geborgen is.
Het enige wat ze nu hebben zijn sattelietdata en de zwarte dozen.
En de ATC data van Kiev, en Radar data. En een heleboel foto's , en waarschijnlijk een heleboel verklaringen van vliegtuigmaatschappijen over hoe de besluiten over vliegroutes tot stand zijn gekomen..

Het doel is om aanbevelingen te doen voor het verbeteren van de veiligheid van Luchtvaartpersoneel en passagiers. Die moeten niet onwetend in risicovolle situaties terecht kunnen komen.
Het gaat om veel meer dan enkel de vraag: "who pulled the trigger". Er zijn veel verantwoordelijkheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door barthol op 25-08-2014 18:51:04 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  maandag 25 augustus 2014 @ 18:53:27 #203
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_143821189
quote:
4s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:12 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Bombarderen was ook niet genoeg geweest, zie ook de bronnen die ik hierboven had opgezocht. Ik had het over een interventie a la Irak. Wat bedoel je overigens met het `onderdragen (overdragen?) van het regime' precies?
ISIS loopt overigens niet te zwaaien met westerse wapens, hoor. ISIS was verder oorspronkelijk ook verzwakt juist vanwege de invasie van Irak, juist omdat locale groepen in oppositie tegen het regime, zich bij de VS aansluitten en ISIS verlieten.
Het gaat om het creeeren van een gematigd alternatief in oppositie; nu is die er niet, en sluiten gematigden zich aan bij extremisten omdat ze anders over de voet worden gelopen. Juist daarom is het westen juist extreem gematigd geweest met het aangeven van oorlogsmateriaal, omdat die wel eens bij extremisten terecht zou kunnen komen (terwijl Assad in zn handjes wrijft natuurlijk, en volgens plan; veel niet-ISIS terroristen zijn precies om die reden simpelweg vrijgelaten door het regime-- dit zijn controleerbare feiten).
Niet dat er totaal geen westers gefinancieerde wapens bij extremisten terecht zijn gekomen; dat is wel gebeurd, vanwege de gedwongen alliantie van FSA (de gematigden) met meerdere radicale groepen. Sommige daarvan vallen alsnog geregeld in conflict met de FSA, juist vanwege die onmenselijke daden waar ISIS nu om bekend staat; dat gekloot gaat ieder normaal mens te ver, FSA incluis.
Een VN/NAVO grondoffensief of bufferzone zou FSA een alternatief hebben gegeven voor alliantie met radicale groeperingen, feit. In plaats daarvan zijn radicale groeperingen de afgelopen 3 jaar extreem gegroeid, feit. Ik claim louter dat dit met interventie nooit was gebeurd. Ik zeg niet dat dat geen andere problemen veroorzaakt, ik zeg niet dat ISIS anders niet had bestaan, maar ik zeg wel dat die problemen preferabel zijn over de huidige situatie in Syrie, en nu ook rond Syrie.
Ik bedoelde "ondersteunen" , was een typfout, Een grondoffensief heeft er nooit ingezeten, er was hoogstens sprake van een luchtoffensief en absoluut geen "boots on the ground" dat weet jij net zo goed als ik. Verder denk ik dat ook een grondoffensief niets had opgeleverd , behalve dan dat alle radicale groepen EN het regime van Assad dan ineens een gezamelijke vijand hebben wat het bloedvergieten alleen maar nog erger had gemaakt.

Voor een kans op een succesvol grondoffensief waren verder minimaal 200.000 man op de grond nodig geweest en hadden enorme hoeveelheden slachtoffers opgeleverd, wie had die troepen moeten leveren? de VS??? Hoe succesvol enkel een luchtoffensief is, kun je zien in Libië. Khadaffi is weg, maar de ellende in dat land is nog nooit zo groot geweest.

Een "gematigde" beweging als de FSA is te zwak om een land als Syrië bij elkaar te houden. Er is op dit moment geen enkel alternatief voor Assad en het actief steunen van oppositie hebben hem militair verzwakt, maar dit heeft uiteindelijk alleen maar gezorgd dat het radicalisme en de terreurgroepen zo'n opmars hebben kunnen maken.
  maandag 25 augustus 2014 @ 19:12:07 #204
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_143821851
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:42 schreef barthol het volgende:

[..]

En de ATC data van Kiev, en Radar data. En een heleboel foto's , en waarschijnlijk een heleboel verklaringen van vliegtuigmaatschappijen over hoe de besluiten over vliegroutes tot stand zijn gekomen..

Het doel is om aanbevelingen te doen voor het verbeteren van de veiligheid van Luchtvaartpersoneel en passagiers. Die moeten niet onwetend in risicovolle situaties terecht kunnen komen.
Het gaat om veel meer dan enkel de vraag: "who pulled the trigger". Er zijn veel verantwoordelijkheden.
ATC data heb je niets aan. Als er een jet is die zn transponder uit heeft zie je die al niet meer. Je moet inderdaad ruw radarbeeld hebben daar en het is de vraag of die er was. Wellicht vloog er een Awacs??
pi_143822244
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 19:12 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

ATC data heb je niets aan. Als er een jet is die zn transponder uit heeft zie je die al niet meer. Je moet inderdaad ruw radarbeeld hebben daar en het is de vraag of die er was. Wellicht vloog er een Awacs??
Uiteraard kan ik daar geen uitspraken over doen, zou giswerk worden. Wel is het bezit van radar data genoemd

quote:
Informatie
De onderzoekers hebben de afgelopen maand informatie vergaard uit radarbeelden, satellietfoto's, gegevens van de luchtverkeersleiding en de zwarte dozen. De hoop is dat die informatie tezamen een goed beeld geeft van de oorzaak. Door de gevechten in het rampgebied kon de Onderzoeksraad nauwelijks informatie vergaren op de rampplek zelf.
( http://www.nu.nl/algemeen(...)p-grootste-ooit.html)
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_143822697
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ik bedoelde "ondersteunen" , was een typfout, Een grondoffensief heeft er nooit ingezeten, er was hoogstens sprake van een luchtoffensief en absoluut geen "boots on the ground" dat weet jij net zo goed als ik.
Mijn hele betoog gaat erom dat dat een fout is geweest. Voor argumenten zie vorige posts, plus een paar van de bronnen die ik hierboven in een andere context heb geplaats.
quote:
Verder denk ik dat ook een grondoffensief niets had opgeleverd , behalve dan dat alle radicale groepen EN het regime van Assad dan ineens een gezamelijke vijand hebben wat het bloedvergieten alleen maar nog erger had gemaakt.
Daar zijn we het dus niet over eens. Bovendien is het laatste wat je zegt onjuist; er waren nog niet zoveel radicalen eind 2011/begin 2012; hun opbouw begon pas, en zou in de kiem zijn gesmoord door een interventie.
quote:
Voor een kans op een succesvol grondoffensief waren verder minimaal 200.000 man op de grond nodig geweest en hadden enorme hoeveelheden slachtoffers opgeleverd, wie had die troepen moeten leveren? de VS???
Er was meer reden om in Syrie binnen te vallen dan in Irak. In die laatste was er ook rond de 200k mankracht aangeleverd, van waar de meesten uit inderdaad de VS, echter zitten er meer landen in de NAVO laat staan de VN.
quote:
Hoe succesvol enkel een luchtoffensief is, kun je zien in Libië. Khadaffi is weg, maar de ellende in dat land is nog nooit zo groot geweest.
Wat het argument ondersteunt dat een luchtoffensief alleen niet voldoende zou zijn geweest, dank.
quote:
Een "gematigde" beweging als de FSA is te zwak om een land als Syrië bij elkaar te houden. Er is op dit moment geen enkel alternatief voor Assad en het actief steunen van oppositie hebben hem militair verzwakt, maar dit heeft uiteindelijk alleen maar gezorgd dat het radicalisme en de terreurgroepen zo'n opmars hebben kunnen maken.
Wat mijn punt exact is, dank.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_143823898
Het gaat hier toch wel over de MH17 vliegramp in de Oekraïne?
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_143825027
Je hoort er nu haast niets meer over.

:{
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:24:58 #209
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_143827367
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:01 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Lavrov heeft een punt vind ik, het is de laatste weken erg stil geworden na alle beschuldigingen.
Precies wat ik gisteren al (probeerde) te zeggen. Rusland en seperatisten werkten mee, oekraine niet. Dan ga ik toch denken dat oekraine er iets meer mee heeft te maken dan ze loslaten.

En ik bedenk me nu ineens iets over poetins vliegtuig, maar dat past misschien idd beter in bnw, maar waarom zouden de seperatisten dat willen neerschieten ?
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:28:22 #210
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_143827545
Als dat onderzoek niet gepubliceerd wordt, weet je eigenlijk wel dat je besodemieterd bent. Ik hoop dat alle nabestaanden zich dat ook realiseren.
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:33:31 #211
426473 .Exe
And Justice for All
pi_143827814
Dat onderzoek loopt nog, toch?
pi_143829479
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 21:28 schreef Schurkenstaat het volgende:
Als dat onderzoek niet gepubliceerd wordt, weet je eigenlijk wel dat je besodemieterd bent. Ik hoop dat alle nabestaanden zich dat ook realiseren.
Waarom zou het onderzoek niet gepubliceerd worden. Iedereen weet toch dat het in de eerste week van september gepubliceerd wordt.

Ik heb het volle vertrouwen in de Onderzoeksraad.


Eigenlijk lopen er twee onderzoeken. Het internationale onderzoek onder leiding van de onderzoeksraad.

En het strafrechtelijke onderzoek van het OM
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_143836968
Tjaaaa.. 'it was the terrorists' en '"meer maatregelen voor de veiligheid volgende keer', draai dit draai dat. Meer gaan we niet te horen of te lezen krijgen ben ik bang.
pi_143837102
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 05:05 schreef Tamabralski het volgende:
Tjaaaa.. 'it was the terrorists' en '"meer maatregelen voor de veiligheid volgende keer', draai dit draai dat. Meer gaan we niet te horen of te lezen krijgen ben ik bang.
Wacht het nou maar af wat het wordt. Sowieso is de publicatie niet bedoeld voor ons vermaak.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:04:26 #215
165802 Reki
no comment.
pi_143847743
quote:
Malaysia Airlines Is Burning $2 Million Every Day as Flights Go Empty

Malaysia Airlines is facing dire economic straits after being involved in the two worst air tragedies of the year. Based on some recent photos taken by its few remaining passengers, some flights are operating nearly empty.
zie ondertitel :)
pi_143848054
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:04 schreef Reki het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Net even gekeken, vragen toch nog 600 euro voor ticket.

Zullen het dus nog wel even kunnen uithouden.
pi_143848134
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Net even gekeken, vragen toch nog 600 euro voor ticket.

Zullen het dus nog wel even kunnen uithouden.
Precies, want je houdt zoveel over aan 600 euro kostende tickets die niemand koopt!
pi_143848191
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:17 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Precies, want je houdt zoveel over aan 600 euro kostende tickets die niemand koopt!
Ik snap deze reactie niet?

Mijn punt is, die vliegtuigen vliegen toch, als het water je echt aan de lippen staat kan je toch nog beter met tickets voor 500, 400 of desnoods 100 euro je vliegtuig vullen?
pi_143848219
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik snap deze reactie niet?
Ze vliegen met bijna lege vliegtuigen, omdat niemand die tickets koopt. Wat heb je er dan aan dat ze 600 euro kosten. Als geen hond ze koopt.
pi_143848237
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:20 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ze vliegen met bijna lege vliegtuigen, omdat niemand die tickets koopt. Wat heb je er dan aan dat ze 600 euro kosten. Als geen hond ze koopt.
Mijn punt is, die vliegtuigen vliegen toch, als het water je echt aan de lippen staat kan je toch nog beter met tickets voor 500, 400 of desnoods 100 euro je vliegtuig vullen?

Ik vind het dus dure tickets nog. Dat wilde ik zeggen. Niets meer en niets minder en daar zal je het mee moeten doen.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:21:32 #221
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_143848249
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:20 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ze vliegen met bijna lege vliegtuigen, omdat niemand die tickets koopt. Wat heb je er dan aan dat ze 600 euro kosten. Als geen hond ze koopt.
Ooit van vraag en aanbod gehoord?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_143848327
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:20 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ze vliegen met bijna lege vliegtuigen, omdat niemand die tickets koopt. Wat heb je er dan aan dat ze 600 euro kosten. Als geen hond ze koopt.
Ze kunnen het zich blijkbaar nog veroorloven 600 euro voor tickets te vragen. Als het echt slecht ging zouden ze wel in prijs gaan zakken, nietwaar?
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_143848351
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:24 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Ze kunnen het zich blijkbaar nog veroorloven 600 euro voor tickets te vragen. Als het echt slecht ging zouden ze wel in prijs gaan zakken, nietwaar?
Dit dus
pi_143849000
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:24 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Ze kunnen het zich blijkbaar nog veroorloven 600 euro voor tickets te vragen. Als het echt slecht ging zouden ze wel in prijs gaan zakken, nietwaar?
Schijnbaar niet, de Maleisische regering heeft ze al moeten redden, en nog vragen ze dit soort prijzen. Wellicht niet al te bijdehand nee, maar er zit vast een idee achter. Ofzo.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:48:40 #225
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_143849079
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:45 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Schijnbaar niet, de Maleisische regering heeft ze al moeten redden, en nog vragen ze dit soort prijzen. Wellicht niet al te bijdehand nee, maar er zit vast een idee achter. Ofzo.
Elk kilo gewicht kost meer brandstof, dat moet de passagier gaan betalen
pi_143849271
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Elk kilo gewicht kost meer brandstof, dat moet de passagier gaan betalen
Ja dat weegt niet op tegen een vliegtuig leeg laten vliegen _O-
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:02:10 #227
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_143849570
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:54 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ja dat weegt niet op tegen een vliegtuig leeg laten vliegen _O-
Je verliest meer als je een kaartje voor 200 eu verkoopt terwijl het brandstof 300 kost. Dan kan je beter leeg gaan vliegen.
pi_143849767
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je verliest meer als je een kaartje voor 200 eu verkoopt terwijl het brandstof 300 kost. Dan kan je beter leeg gaan vliegen.
Heb jij die rekensom gemaakt? Ik vermoed van niet. Maar blijf maar lekker roepen hoor :D
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:08:46 #229
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_143849821
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:07 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Heb jij die rekensom gemaakt? Ik vermoed van niet. Maar blijf maar lekker roepen hoor :D
Ben je echt dom of wat? Fictieve cijfers uiteraard

Leeg vliegen; -10,000 euro
Met één passagier vliegen; extra brandstofkosten -300, passagier betaalt +200; kortom -10,100

Dus...
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:09:36 #230
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_143849857
Is dit fiasco nou nóg niet voorbij?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:16:10 #231
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_143850108
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik snap deze reactie niet?

Mijn punt is, die vliegtuigen vliegen toch, als het water je echt aan de lippen staat kan je toch nog beter met tickets voor 500, 400 of desnoods 100 euro je vliegtuig vullen?
of niet vliegen dus
en de passagiers doorsturen
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:33:13 #232
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_143850831
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 18:16 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar het onderzoek, helemaal omdat het vliegtuig nog niet eens geborgen is.
Het enige wat ze nu hebben zijn sattelietdata en de zwarte dozen.
Ik ben ook erg benieuwd naar het onderzoek. Het is allemaal erg stil geweest rondom de zwarte doos en de wrakstukken. Misschien dat het onderzoek niet oplevert wat men hoopt? (vinger naar Rusland en de rebellen?)
pi_143851289
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:02 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je verliest meer als je een kaartje voor 200 eu verkoopt terwijl het brandstof 300 kost. Dan kan je beter leeg gaan vliegen.
Kost een passagier 300 euro aan brandstof EXTRA?

Is dat voor een vlucht die 3x de wereld rond gaat?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_143851622
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ben je echt dom of wat? Fictieve cijfers uiteraard

Leeg vliegen; -10,000 euro
Met één passagier vliegen; extra brandstofkosten -300, passagier betaalt +200; kortom -10,100

Dus...
Je zegt het zelf al, fictieve cijfers. Je rekenvoorbeeld zegt dus helemaal niets :D Natuurlijk is er een break even-punt. Alleen weet jij helemaal niet (en ik ook niet) wat dat punt is. Brandstofkosten per passagier zullen wel geen 300 euro zijn, of denk jij wel? :D

Maar je maakt mij niet wijs dat het goedkoper is een vliegtuig te laten vliegen met tiental mensen dat volle pond betaalt dan een vol vliegtuig dat vliegt met passagiers die minder dan reguliere prijs betalen. Vandaar dus de stelling dat de vliegtuigmaatschappij blijkbaar nog wel wat financiële reserves heeft.

En schijnbaar krijgen ze dat geld van de Maleisische overheid. Wat vrij vreemd is als het betekent dat vliegtuigmaatschappij daardoor met lege vliegtuigen vliegt met passagiers die volle mep betalen.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_143851667
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:45 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Kost een passagier 300 euro aan brandstof EXTRA?

Is dat voor een vlucht die 3x de wereld rond gaat?
Nee, het is een fictief voorbeeld. Met cijfers die de user in kwestie verzint. Heel nuttig om een goed beeld te krijgen hoe het in werkelijkheid zit.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_143851799
Ja het gaat er dus om wat de kosten zouden zijn he :D

Dat het in jouw situatie niet rendabel is om tickets onder de 300 te verkopen snapt iedereen wel. Dat geeft je nog geen gelijk helaas.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:05:16 #237
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_143851938
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:45 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Kost een passagier 300 euro aan brandstof EXTRA?

Is dat voor een vlucht die 3x de wereld rond gaat?
Ik zeg toch fictieve cijfers... Man man man...
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:55 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al, fictieve cijfers. Je rekenvoorbeeld zegt dus helemaal niets :D Natuurlijk is er een break even-punt. Alleen weet jij helemaal niet (en ik ook niet) wat dat punt is. Brandstofkosten per passagier zullen wel geen 300 euro zijn, of denk jij wel? :D
Nogmaals fictieve cijfers... Ik neem voor het gemak 300, kan ook best 100 of 50 of 1 of zo zijn..

quote:
Maar je maakt mij niet wijs dat het goedkoper is een vliegtuig te laten vliegen met tiental mensen dat volle pond betaalt dan een vol vliegtuig dat vliegt met passagiers die minder dan reguliere prijs betalen. Vandaar dus de stelling dat de vliegtuigmaatschappij blijkbaar nog wel wat financiële reserves heeft.
Niet? Als men het volle pond betaalt betekent dat zij boven de kostprijs zitten, dan maakt de luchtvaartmaatschappij winst. Als zij onder de kostprijs zitten dan betekent het dat de luchtvaartmaatschappij bij moet betalen om de kosten te dekken, dan maken zij verlies.

Maar okee, ik zie al dat ik hier niets te zoeken heb
pi_143852052
Ik snap ook wel dat je fictieve cijfers gebruikt, maar dat is nu juist het hele punt in deze discussie.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_143852073
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ik zeg toch fictieve cijfers... Man man man...

[..]

Nogmaals fictieve cijfers... Ik neem voor het gemak 300, kan ook best 100 of 50 of 1 of zo zijn..

[..]

Niet? Als men het volle pond betaalt betekent dat zij boven de kostprijs zitten, dan maakt de luchtvaartmaatschappij winst. Als zij onder de kostprijs zitten dan betekent het dat de luchtvaartmaatschappij bij moet betalen om de kosten te dekken, dan maken zij verlies.

Maar okee, ik zie al dat ik hier niets te zoeken heb
Toch niet als er maar een paar mensen volle pond betalen in een verder leeg vliegtuig?! Man, man, man :D :') Jij rekent in kosten per passagier, en die zijn toch veel hoger als er maar een paar mensen vliegen :D Al dat personeel, de kosten van het vliegtuig, de brandstof voor het vliegtuig (los van passagiers), alle andere logistieke kosten moeten dan worden betaald van maar een paar tickets. Dat klinkt heel rendabel ja. :D
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 17:11:19 #240
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_143852103
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:10 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Toch niet als er maar een paar mensen volle pond betalen in een verder leeg vliegtuig?! Man, man, man :D :') Jij rekent in kosten per passagier, en die zijn toch veel hoger als er maar een paar mensen vliegen :D Al dat personeel, de kosten van het vliegtuig, de brandstof voor het vliegtuig (los van passagiers), alle andere logistieke kosten moeten dan worden betaald van maar een paar tickets. Dat klinkt heel rendabel ja. :D
Gozer.. Een leeg vliegtuig; gewoon bemanning erin zonder passagiers.. Dat snap je toch ook wel
pi_143852635
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Gozer.. Een leeg vliegtuig; gewoon bemanning erin zonder passagiers.. Dat snap je toch ook wel
Nee, het gaat om kosten zo goed mogelijk dekkend te maken. En dat gaat niet met lege vliegtuigen. Dat gaat ook niet met bijna lege vliegtuigen met passagiers die volle pond betalen, zoals Maleisië nu doet. Vandaar dus de stelling dat het zo slecht met de maatschappij dus niet kan gaan, omdat ze anders wel de ticketprijzen ouden hebben verlaagd. Uiteraard niet ónder de kostprijs. Maar dat heeft ook niemand beweerd.

Blijkbaar heeft Maleisië geld genoeg om vliegtuigen bijna leeg heen en weer te laten vliegen en de passagiers die wel vliegen volle pond te laten betalen ipv vluchten te schrappen. Dat is waar de verbazing over gaat.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_143860267
NPONieuws twitterde op dinsdag 26-08-2014 om 20:59:37 Zo live: een persverklaring van premier Rutte na afloop van de bijeenkomst voor nabestaanden MH17. Live te volgen op http://t.co/nO0beNBBhb reageer retweet
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:19:46 #243
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_143861067
10 november nationale herdenking in de RAI, is het nieuws van Rutte
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:49:59 #244
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_143862772
Herdenking? Op 10-11-14? Waarom? We hebben al herdacht en zullen elk jaar blijven herdenken.. Het mag niet vergeten worden, maar waarom op zo'n onlogische datum
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:06:54 #245
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_143863703
En nóg een moment van Nationale Bezinning. Opdat wij weten dat Wij Eén zijn. Smeed het ijzer nu het nog heet is, denkt Vader Staat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_143864156
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 15:04 schreef Reki het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zou wel eens willen weten op welke vluchten dit is. Vanuit AMS en uit KUL zit MH nog dagelijks 95% gevuld.

Overigens lijkt mij dit een redelijke hoax foto, ik mis namelijk de hoofdsteundoekjes die vlak voor de vlucht op de stoelen worden geplakt. Ik zie wel kussentjes her en der, maar heb zo toch het gevoel dat dit vliegtuig ergens op een parkeerplaats staan ipv vliegt. Zie ook geen enkele stewardess of wat dan ook.

Teruglopende boekingen zullen ongetwijfeld bestaan, maar zoals op de foto lijkt het me pure onzin. Geen enkele maatschappij laat een vliegtuig voor 250 vliegen met 10 gevuld.

[ Bericht 14% gewijzigd door Red_85 op 26-08-2014 22:24:33 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 27 augustus 2014 @ 00:26:23 #247
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_143869446
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zou wel eens willen weten op welke vluchten dit is. Vanuit AMS en uit KUL zit MH nog dagelijks 95% gevuld.

Overigens lijkt mij dit een redelijke hoax foto, ik mis namelijk de hoofdsteundoekjes die vlak voor de vlucht op de stoelen worden geplakt. Ik zie wel kussentjes her en der, maar heb zo toch het gevoel dat dit vliegtuig ergens op een parkeerplaats staan ipv vliegt. Zie ook geen enkele stewardess of wat dan ook.

Teruglopende boekingen zullen ongetwijfeld bestaan, maar zoals op de foto lijkt het me pure onzin. Geen enkele maatschappij laat een vliegtuig voor 250 vliegen met 10 gevuld.
Idd dan boeken ze wel plekken bij een andere maatschappij voor die klanten. Dat is vele malen goedkoper dan zo'n leeg vliegtuig te laten vliegen (zelfs al betaald zo'n passagier 1000 euro en kost de "concurrent" 2000 euro.

Het zou me overigens niets verbazen als een dezer dagen er perongeluk artillerie vuur van Oekraïne op de crashsite terecht komt. Uiteraard is dat dan weer niet van Oekraïne.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  woensdag 27 augustus 2014 @ 02:50:45 #248
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_143871374
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 00:26 schreef DaMook het volgende:

[..]

Idd dan boeken ze wel plekken bij een andere maatschappij voor die klanten. Dat is vele malen goedkoper dan zo'n leeg vliegtuig te laten vliegen (zelfs al betaald zo'n passagier 1000 euro en kost de "concurrent" 2000 euro.

Het zou me overigens niets verbazen als een dezer dagen er perongeluk artillerie vuur van Oekraïne op de crashsite terecht komt. Uiteraard is dat dan weer niet van Oekraïne.
Jep logisch 60 vierkante km, twee keer zo groot als Haarlem. Maar per ongeluk gaan ze dat raken met artillerie vuur. Ik ben niet onderlegd in de kwaliteit van artelerrie. Maar laten we zegen dat we het over enkele duizende granaten hebben omdat gebied "per ongeluk" te bombarderen. Dan pas is al het bewijs kwijt.

Maar nee ze gaan op verschillende, niet militaire, niet ter doende doelen schieten. Op welk moment verwacht je dat Europa dan zegt, he jullie hebben per ongeluk alle plaatsen met grote brokstukken geraakt, hoe kant dat. Oh per ongeluk? Goede reden.

Ben je gewoon een idioot of kan je niet nadenken?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 07:05:52 #249
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_143871781
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 00:26 schreef DaMook het volgende:

Het zou me overigens niets verbazen als een dezer dagen er perongeluk artillerie vuur van Oekraïne op de crashsite terecht komt. Uiteraard is dat dan weer niet van Oekraïne.
Daar heeft men geen baat bij is zijn tonnen bewijs dat die raket is neergehaald door een Buk raket boven terroristen gebied, zelfs en melding van hen , de allereerste op twitter net erna
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_143872446
Een groot vliegtuig kan zo 125000kg brandstof verstoken op een vlucht van 10 uur. Met 500 passagiers is dat 250kg pp. Op kerosine zit geen accijns en je krijgt wat korting als je zoveel koopt als MH. Ofwel 100¤ pp erg grof gerekend.

Echter 1 passagier minder is geen 100¤ besparing, je moet nog steeds het gewicht van het toestel meeslepen en dezelfde luchtweerstand overwinnen.

Dus je kan best verdienen aan een ticket van 200¤, niet aan een vlucht met 20 passagiers.
.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 16:23:11 #251
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_143919219
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)vliegramp-MH17.dhtml

quote:
Rusland hekelt onderzoek naar vliegramp MH17

Rusland heeft zich beklaagd over een gebrek aan interesse in het onderzoek naar de toedracht van de ramp met vlucht MH17 van Malaysia Airlines boven Oekraïne. Volgens minister Sergej Lavrov van Buitenlandse Zaken probeert Rusland nog als enige 'aandacht te vragen voor dit ernstige probleem'.

De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov. © afp.

© reuters.

© belga.
Na alle beschuldigingen aan het adres van Rusland en de pro-Russische separatisten in Oekraïne 'doet niemand zijn mond meer open', aldus Lavrov. Volgens hem is het onderzoek ook niet transparant. Lavrov hekelt het gebrek aan openheid bij de vraag waarom onder meer de opnames van zwarte dozen nog niet zijn vrijgegeven, meldde het Russische persbureau RIA Novosti.

Separatistenleider Andrej Poergin liet vandaag weten dat de wrakstukken nog steeds op de rampplek liggen. 'Niemand verzamelt ze. Blijkbaar heeft niemand ze meer nodig', liet hij weten aan het Russische persbureau Interfax.
Duurt inderdaad erg lang voordat er iets naar buiten komt. De resultaten uit de zwarte doos en cockpitgesprekken zouden toch al lang en breed bekend moeten zijn?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_143919912
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:23 schreef EdvandeBerg het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)vliegramp-MH17.dhtml

[..]

Duurt inderdaad erg lang voordat er iets naar buiten komt. De resultaten uit de zwarte doos en cockpitgesprekken zouden toch al lang en breed bekend moeten zijn?
Nee dat is niet zo lang bij een gedegen onderzoek, natuurlijk zijn de resultaten van de zwarte doos al bekend bij de onderzoekers, maar die resultaten moeten dan nog eerst vergeleken worden met allerlei andere onderzoeks data. (o.a. gegeven van de luchtverkeersleiding, radar beelden)
En natuurlijk worden interim resultaten niet gepubliceerd voordat het voorlopige rapport gepubliceerd wordt. (wat dan ook nog eerst moet opgesteld worden.)
Dat voorlopig rapport komt mogelijk volgende week.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  donderdag 28 augustus 2014 @ 17:31:42 #253
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_143921281
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:45 schreef barthol het volgende:

[..]

Nee dat is niet zo lang bij een gedegen onderzoek, natuurlijk zijn de resultaten van de zwarte doos al bekend bij de onderzoekers, maar die resultaten moeten dan nog eerst vergeleken worden met allerlei andere onderzoeks data. (o.a. gegeven van de luchtverkeersleiding, radar beelden)
En natuurlijk worden interim resultaten niet gepubliceerd voordat het voorlopige rapport gepubliceerd wordt. (wat dan ook nog eerst moet opgesteld worden.)
Dat voorlopig rapport komt mogelijk volgende week.
Ik durf te wedden dat als men overduidelijk bewijs had gevonden jegens de pro-russische rebellen, dit overal al op de voorpagina's had gestaan.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_143922218
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:31 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat als men overduidelijk bewijs had gevonden jegens de pro-russische rebellen, dit overal al op de voorpagina's had gestaan.
Ja maar naar dat soort bewijzen is het onderzoek helemaal niet op zoek. Het is geen onderzoek naar de schuldvraag, het is een aircrash investigation. En het is normaal dat dat soort onderzoeken 1 tot 3 jaar in beslag nemen. De zwarte dozen zijn op 23 juli uitgelezen. En die data moest dan nog eerst geanalyseerd worden en vergeleken met andere data. Ik ben heel benieuwd naar het voorlopige rapport.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  donderdag 28 augustus 2014 @ 18:52:54 #255
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_143924693
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:56 schreef barthol het volgende:

[..]

Ja maar naar dat soort bewijzen is het onderzoek helemaal niet op zoek. Het is geen onderzoek naar de schuldvraag, het is een aircrash investigation. En het is normaal dat dat soort onderzoeken 1 tot 3 jaar in beslag nemen. De zwarte dozen zijn op 23 juli uitgelezen. En die data moest dan nog eerst geanalyseerd worden en vergeleken met andere data. Ik ben heel benieuwd naar het voorlopige rapport.
Indien er met de vinger naar de Russen gewezen kan worden, zal dat subiet gebeuren. Deze hele tragedie hangt van de rottende lucht van politiek gekonkel aan elkaar. Ik vraag me af wat er gebeurt als zal blijken op de voice recorder dat er gerept wordt over een gevechtstoestel in de nabijheid.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_143925408
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:52 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Indien er met de vinger naar de Russen gewezen kan worden, zal dat subiet gebeuren. Deze hele tragedie hangt van de rottende lucht van politiek gekonkel aan elkaar. Ik vraag me af wat er gebeurt als zal blijken op de voice recorder dat er gerept wordt over een gevechtstoestel in de nabijheid.
Wacht nou maar het rapport af.

Persoonlijk denk ik (maar dat is natuurlijk ook speculatie) dat dat verhaal van die SU25 een heel onwaarschijnlijk en rammelend verhaal is. Dat omdat zo'n SU25 niet op die hoogte kan vliegen en veel te langzaam is voor een B777. Tenminste dat is wat ik ervan heb begrepen uit postings op airliners.net van lui die er net iets meer verstand van hebben dan ik. Die doen dat SU25 verhaal af als onzin.

Ik neig ook zo te denken omdat ik het heel erg ziek vind om te suggereren dat Kiev uit al dat luchtverkeer wat daar dagelijks passeerde, MH17 uitkoos om neer te schieten en enkel maar met het doel om de publieke opinie tegen de Russen te beïnvloeden.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  donderdag 28 augustus 2014 @ 21:10:57 #257
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_143930524
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:10 schreef barthol het volgende:

[..]

Wacht nou maar het rapport af.

Persoonlijk denk ik (maar dat is natuurlijk ook speculatie) dat dat verhaal van die SU25 een heel onwaarschijnlijk en rammelend verhaal is. Dat omdat zo'n SU25 niet op die hoogte kan vliegen en veel te langzaam is voor een B777. Tenminste dat is wat ik ervan heb begrepen uit postings op airliners.net van lui die er net iets meer verstand van hebben dan ik. Die doen dat SU25 verhaal af als onzin.

Ik neig ook zo te denken omdat ik het heel erg ziek vind om te suggereren dat Kiev uit al dat luchtverkeer wat daar dagelijks passeerde, MH17 uitkoos om neer te schieten en enkel maar met het doel om de publieke opinie tegen de Russen te beïnvloeden.
De SU25 is daar inderdaad niet echt voor geschikt. Maar waarom perse dat toestel? Er zijn diversere geschiktere toestellen in dienst bij de Oekrainse luchtmacht.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_143932304
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:10 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De SU25 is daar inderdaad niet echt voor geschikt. Maar waarom perse dat toestel?
Dat moet je aan diegenen vragen die met een complot theorie komen met een Oekraïense SU25.

Je kan je ook afvragen of het waarschijnlijk is dat de ene of de andere partij doelbewust een maleisisch passagiersvliegtuig heeft willen neerschieten. Want dat is best wel ziek. Zou het niet waarschijnlijker zijn dat een van de partijen per ongeluk dat toestel heeft geraakt? Nooit de intentie heeft gehad om een civiel passagiers vliegtuig te raken (maar wel een militair vliegtuig).
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  donderdag 28 augustus 2014 @ 22:59:48 #259
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_143935527
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:47 schreef barthol het volgende:

[..]

Dat moet je aan diegenen vragen die met een complot theorie komen met een Oekraïense SU25.

Je kan je ook afvragen of het waarschijnlijk is dat de ene of de andere partij doelbewust een maleisisch passagiersvliegtuig heeft willen neerschieten. Want dat is best wel ziek. Zou het niet waarschijnlijker zijn dat een van de partijen per ongeluk dat toestel heeft geraakt? Nooit de intentie heeft gehad om een civiel passagiers vliegtuig te raken (maar wel een militair vliegtuig).
Het zou pas echt ziek zijn als iemand dat vliegtuig bewust heeft neergehaald omdat de hele wereld dan de andere kant er de schuld van zal geven. Ik zeg niet dat dat gebeurd is, maar wat mij betreft is er nog helemaal niks bewezen wie hier achter zit.

Ik zal me nergens over verbazen wat gewetenloze mensen kunnen uitvreten. Want die heb je onder alle volken, religies, rassen, etc.

Maar zou ook nog gewoon een vergissing van de rebellen kunnen zijn.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_143935877
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 22:59 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Het zou pas echt ziek zijn als iemand dat vliegtuig bewust heeft neergehaald omdat de hele wereld dan de andere kant er de schuld van zal geven. Ik zeg niet dat dat gebeurd is, maar wat mij betreft is er nog helemaal niks bewezen wie hier achter zit.

Ik zal me nergens over verbazen wat gewetenloze mensen kunnen uitvreten. Want die heb je onder alle volken, religies, rassen, etc.

Maar zou ook nog gewoon een vergissing van de rebellen kunnen zijn.
Wat mij betreft wel, dit vanwege het nieuws in Rusland vlak nadat het toestel neergehaald was en nog voordat men doorhad dat het niet om een AN-26 ging maar om een passagiersvliegtuig, bovendien de tweet van Strelkov en een bericht op zijn vk die vervolgens verwijderd werden omdat het een passagiersvliegtuig bleek en geen AN-26.
Het is dus gewoon een domme fout geweest van de (pro) russen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_143936782


Op liveleak een video van de eerste van de 2 met engelse ondertitels

[ Bericht 33% gewijzigd door barthol op 28-08-2014 23:40:10 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_143939330
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 23:09 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel, dit vanwege het nieuws in Rusland vlak nadat het toestel neergehaald was en nog voordat men doorhad dat het niet om een AN-26 ging maar om een passagiersvliegtuig, bovendien de tweet van Strelkov en een bericht op zijn vk die vervolgens verwijderd werden omdat het een passagiersvliegtuig bleek en geen AN-26.
Het is dus gewoon een domme fout geweest van de (pro) russen.
denk ik ook. snap niet dat rusland zo verdedigd wordt en oektaine beschuldigd.
pi_143963236
MH17 vloog lager dan gepland
den haag -

Vlucht MH17 vloog op het moment van de vliegramp boven het oosten van Oekraïne op 10 kilometer hoogte en dat was 1 kilometer lager dan de planning van het vluchtplan. Dat meldt minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans vrijdag in antwoord op Kamervragen. De lagere hoogte was volgens de minister nodig om voldoende afstand te houden met een ander toestel, dat al op 11 kilometer hoogte vloog.

Volgens Timmermans heeft de MH17 geen andere route gevlogen dan gebruikelijk. De enige wijziging van de gevlogen route ten opzichte van het vluchtplan was de vlieghoogte boven het oosten van Oekraïne. Timmermans zegt niets over de gevolgen die de gewijzigde vlieghoogte had voor de veilighed van het toestel. Een Boek-raket, waarmee vlucht MH17 zeer waarschijnlijk is neergehaald, heeft een bereik van ruim 20 kilometer en kan doelen raken tot op 14.000 meter hoogte.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_dan_gepland__.html

Is bekend welk toestel op 11 km hoogte vloog?
Bekend was al dat de Oekrainse luchtleiding de piloten dwong lager te vliegen dan de piloten wilden.

[ Bericht 15% gewijzigd door Loekie1 op 29-08-2014 20:18:47 ]
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:29:25 #264
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_143963959
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:12 schreef Loekie1 het volgende:
MH17 vloog lager dan gepland
den haag -

Vlucht MH17 vloog op het moment van de vliegramp boven het oosten van Oekraïne op 10 kilometer hoogte en dat was 1 kilometer lager dan de planning van het vluchtplan. Dat meldt minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans vrijdag in antwoord op Kamervragen. De lagere hoogte was volgens de minister nodig om voldoende afstand te houden met een ander toestel, dat al op 11 kilometer hoogte vloog.

Volgens Timmermans heeft de MH17 geen andere route gevlogen dan gebruikelijk. De enige wijziging van de gevlogen route ten opzichte van het vluchtplan was de vlieghoogte boven het oosten van Oekraïne. Timmermans zegt niets over de gevolgen die de gewijzigde vlieghoogte had voor de veilighed van het toestel. Een Boek-raket, waarmee vlucht MH17 zeer waarschijnlijk is neergehaald, heeft een bereik van ruim 20 kilometer en kan doelen raken tot op 14.000 meter hoogte.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_dan_gepland__.html

Is bekend welk toestel op 11 km hoogte vloog?
Bekend was al dat de Oekrainse luchtleiding de piloten dwong lager te vliegen dan de piloten wilden.
Kun je als het goed is terugkijken op flightradar24
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:30:16 #265
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_143963994
quote:
a Singapore Airlines passenger plane was flying just 15 miles away from flight MH17 when it was allegedly blown out of the sky.

Flight tracking aviation website Flightradar24.com revealed that the Copenhagen to Singapore flight was in airspace above the dangerous Donetsk region a mere two minutes before a surface-to-air missile allegedly hit the Malaysia Airlines plane.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_143964619
Uit de beantwoording van Kamervragen:

d. Is het juist dat gesprekken tussen de piloten in het vliegtuig en de verkeerstoren in beslag zijn genomen door de Oekraïense autoriteiten of zijn deze beschikbaar gesteld aan het onderzoeksteam?

Antwoord van het kabinet:
Het kabinet verwijst naar het antwoord op vraag 5d. (antwoord 5d: Antwoord van het kabinet:
In het belang van het strafrechtelijk onderzoek kan het kabinet geen inhoudelijke mededelingen doen over informatie die al dan niet beschikbaar is gesteld. De Onderzoeksraad voor Veiligheid doet in zijn eindrapportage verslag van zijn onderzoeken. De Onderzoeksraad heeft aangegeven op dit moment geen inzicht te kunnen geven in de status en inhoud van het onderzoeksmateriaal en de onderzoeksinformatie.)

e. Is het juist dat de MH17-vlucht een andere dan gebruikelijke route volgde? Waarom was dit?

Antwoord van het kabinet:
Het is onjuist dat vlucht MH17 op 17 juli 2014 een andere route vloog dan gebruikelijk. Op zowel 15, 16 als 17 jul jl. diende Malaysia Airlines hetzelfde vliegplan in bij Eurocontrol. Zo volgde vlucht MH17 op 17 juli jl. de vliegroute conform het door Eurocontrol goedgekeurde vliegplan.

Enige wijziging van de gevlogen route ten opzichte van het vluchtplan, is de vlieghoogte boven het Oosten van de Oekraïne (in de Dnepropetrovsk Flight Information Region).Vlucht MH17 zou daar volgens het vluchtplan op 11km hoogte vliegen (flight level 350), maar kreeg van de Oekraïense luchtverkeersleiding een vlieghoogte van 10km toegewezen (flight level 330). Deze wijziging in vlieghoogte had een operationele achtergrond: zo was voldoende afstand geborgd tussen vlucht MH17 en een ander toestel dat al op 11km hoogte vloog.
http://www.tweedekamer.nl(...)14586&did=2014D29421
pi_143971600
Hoe kan het dat het onderzoeksteam onder leiding van Nederland met jeukende vingers stond te wachten, terwijl de Maleisiërs al lang klaar waren. De Maleisische ambassadeur in Kiev belde met separatistenleider Aleksander Borodai en had een dag later de zwarte dozen in handen.

Nederland en Australië rekenden op de steun van Kiev waar ze een overeenkomst mee hadden gesloten. Ze konden de Oekraïners niet passeren. Dit bleek achteraf een dubieuze keuze. Het Oekraïense leger ging rond de crashzone gewoon door met militaire acties waardoor de onderzoekers niet aan het werk konden.

http://www.elsevier.nl/Po(...)lucht-MH17-1587593W/
pi_143971949
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:57 schreef Loekie1 het volgende:
[i]Hoe kan het dat het onderzoeksteam onder leiding van Nederland met jeukende vingers stond te wachten, terwijl de Maleisiërs al lang klaar waren. De Maleisische ambassadeur in Kiev belde met separatistenleider Aleksander Borodai en had een dag later de zwarte dozen in handen.

Ik zal eens kijken of ik het artikel kan vinden, er waren aanwijzingen dat Maleisië betaald heeft voor vrijgave van die zwarte dozen.
Of het waar is? Ik weet het niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_143977421
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:57 schreef Loekie1 het volgende:
[i]Hoe kan het dat het onderzoeksteam onder leiding van Nederland met jeukende vingers stond te wachten, terwijl de Maleisiërs al lang klaar waren. De Maleisische ambassadeur in Kiev belde met separatistenleider Aleksander Borodai en had een dag later de zwarte dozen in handen.

Dat hebben we inderdaad hier helemaal live kunnen volgen. Die deal met de zwarte dozen. Man man, wat ging dat soepeltjes. 3 Hotels, rare auto ritjes, vaag gedoe, een ellenlange persconferentie later hadden ze de dozen nog niet. En toen wel. Of niet. Nee, niet. Of wel. Ja. Wel. Of? Pfff. Wat een gezeik was dat.
pi_143979522
Hoe het ook zij. Dit komt het Westen geopolitiek allemaal wéér erg goed uit. Ook Shell heeft belangen in dat gebied. Ik geloof niet meer in toeval.
pi_143982226
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 02:36 schreef Tamabralski het volgende:
Hoe het ook zij. Dit komt het Westen geopolitiek allemaal wéér erg goed uit. Ook Shell heeft belangen in dat gebied. Ik geloof niet meer in toeval.
Wat komt het Westen goed uit? Dat er nog meer geld naar Oekraine gaat?
Meer geld van IMF naar Oekraïne
WASHINGTON (AFN) -
Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) heeft ingestemd met de uitkering van 1,4 miljard dollar (bijna 1,1 miljard euro) aan nieuwe noodleningen voor Oekraïne. Dat liet het IMF vrijdag weten.
Met het extra geld dat nu wordt overgemaakt aan Kiev heeft het IMF al 4,5 miljard dollar uitgekeerd aan het land. Het totale toegezegde steunpakket voor de regering in Kiev van het IMF bedraagt circa 17 miljard dollar.
Het IMF zei dat het geweld in het oosten van Oekraïne zijn tol eist van de Oekraïense economie. Het IMF-steunprogramma aan Kiev kent veel uitdagingen en is gebaseerd op de aanname dat het conflict de komende maanden zal gaan afzwakken, aldus het IMF.
http://www.telegraaf.nl/d(...)naar_Oekraine__.html
pi_143982263
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat hebben we inderdaad hier helemaal live kunnen volgen. Die deal met de zwarte dozen. Man man, wat ging dat soepeltjes. 3 Hotels, rare auto ritjes, vaag gedoe, een ellenlange persconferentie later hadden ze de dozen nog niet. En toen wel. Of niet. Nee, niet. Of wel. Ja. Wel. Of? Pfff. Wat een gezeik was dat.
Je bent vergeten dat het Oekrainse leger op dat moment de plek aan het bestoken was.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:34:14 #273
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143982403
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:12 schreef Loekie1 het volgende:
Bekend was al dat de Oekrainse luchtleiding de piloten dwong...
je had liever gehad dat 2 airliners op elkaar hadden gevlogen? Je woord "dwang" is een verkeerde interpretatie van wat zich op die hoogte afspeelt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_143982416
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:34 schreef Re het volgende:

[..]

je had liever gehad dat 2 airliners op elkaar hadden gevlogen? Je woord "dwang" is een verkeerde interpretatie van wat zich op die hoogte afspeelt
De vraag is of een vliegtuig lager moet vliegen als er een ander vliegtuig op voldoende afstand achter zit. Er zat geen vliegtuig boven. En dan nog, in zo'n gevaarlijk gebied, wat de luchtverkeersleiding wist, ga je een vliegtuig niet nog lager laten vliegen, eerder hoger.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:36:47 #275
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143982443
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:35 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

De vraag is of een vliegtuig lager moet vliegen als er een ander vliegtuig op voldoende afstand achter zit. Er zat geen vliegtuig boven.
ja die vraag kan positief worden beantwoord :), en ik denk niet dat men had kunnen denken dat er mongolen rondlopen die airliners uit de lucht willen schieten, of ze nou op 10 of 11 km hoogte vliegen want op die hoogte en op die afstand van de grens vliegend naar buiten het gebied zou je kunnen denken dat het geen Oekraïens vliegtuig zou kunnen zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_143982465
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:36 schreef Re het volgende:

[..]

ja die vraag kan positief worden beantwoord :)
Waarom niet een kilometer hoger.
pi_143982499
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:36 schreef Re het volgende:

[..]

ja die vraag kan positief worden beantwoord :), en ik denk niet dat men had kunnen denken dat er mongolen rondlopen die airliners uit de lucht willen schieten, of ze nou op 10 of 11 km hoogte vliegen want op die hoogte en op die afstand van de grens vliegend naar buiten het gebied zou je kunnen denken dat het geen Oekraïens vliegtuig zou kunnen zijn
1000 meter lager is niet niks, hoe vaak kwam een passagiersvliegtuig zo laag over? Het is bekend dat de rebellen niet wisten dat het een passagiersvliegtuig was.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:41:27 #278
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143982505
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:38 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Waarom niet een kilometer hoger.
omdat vliegtuigen nou eenmaal niet in flightpaths van elkaar mogen vliegen binnen een bepaalde radius, is niet zo moeilijk te begrijpen als je niet uit bent op de schuld bij Kiev te leggen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_143982518
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:40 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

1000 meter lager is niet niks, hoe vaak kwam een passagiersvliegtuig zo laag over? Het is bekend dat de rebellen niet wisten dat het een passagiersvliegtuig was.
Dus ze hebben schuld bekend en 'Kiev' is medeschuldig?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:42:44 #280
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143982519
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:40 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

1000 meter lager is niet niks, hoe vaak kwam een passagiersvliegtuig zo laag over? Het is bekend dat de rebellen niet wisten dat het een passagiersvliegtuig was.
het is bekend? knap hoor van je, of ze nou op 10 of 11 km vliegen voor de observatie dat er iets vliegt heeft dat geen enkele invloed
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_143983570
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:35 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

De vraag is of een vliegtuig lager moet vliegen als er een ander vliegtuig op voldoende afstand achter zit. Er zat geen vliegtuig boven. En dan nog, in zo'n gevaarlijk gebied, wat de luchtverkeersleiding wist, ga je een vliegtuig niet nog lager laten vliegen, eerder hoger.
Die raketten kunnen ook vliegtuigen hoger dan 11km neerschieten dus dat maakt niet echt uit.
pi_143983828
Jammer dat de gesprekken met de luchtverkeersleiding nog steeds niet vrijgegeven zijn.
pi_143984016
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:58 schreef Loekie1 het volgende:
Jammer dat de gesprekken met de luchtverkeersleiding nog steeds niet vrijgegeven zijn.
Laat ze eerst dat onderzoek eens goed uitvoeren. Je speculaties kunnen elders wel.
pi_143985373
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 11:58 schreef Loekie1 het volgende:
Jammer dat de gesprekken met de luchtverkeersleiding nog steeds niet vrijgegeven zijn.
Dat komt vast nog wel. Transparantie lijkt me essentieel in het kader van waarheidsvinding.
pi_143986033
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:04 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dat komt vast nog wel. Transparantie lijkt me essentieel in het kader van waarheidsvinding.
Rusland eist openbaring vluchtgegevens MH17

MOSKOU -
Rusland wil dat de gegevens uit de zwarte dozen van de Boeing van Malaysia Airlines die op 17 juli boven Oost-Oekraïne werd neergeschoten, zo snel mogelijk worden geopenbaard. Dat heeft onderminister Anatoli Antonov van Defensie zaterdag laten weten. Rusland vraagt zich af waarom de de internationale onderzoekers de data nog niet hebben gepubliceerd.
Ondanks sterke signalen dat het toestel door pro-Russische separatisten naar beneden is gehaald, beschuldigen de Russen nog altijd het Oekraïense leger. „De catastrofe met de Boeing roept meer en meer vragen op. Maar de laatste tijd meldt niemand er nog iets over”, aldus Antonov. „Waarom is de data van de gesprekken tussen de piloten en de luchtverkeersleiders nog steeds niet gepubliceerd? Wie houdt dat tegen?“
http://www.telegraaf.nl/b(...)gegevens_MH17__.html

Ik heb Kiev dit nog niet horen zeggen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:28:56 #286
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143986116
Mijn god :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_143986197
't Komt toevallig net in de krant, kan ik ook niks aan doen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:34:11 #288
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143986335
Ja. Het lijkt me algemeen bekend dat alles wordt vrijgegeven nadat het rapport klaar is. Zo gaat dat bij vliegtuigongelukken nou eenmaal, niets vreemds aan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_143986372
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:26 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Rusland eist openbaring vluchtgegevens MH17

MOSKOU -
Rusland wil dat de gegevens uit de zwarte dozen van de Boeing van Malaysia Airlines die op 17 juli boven Oost-Oekraïne werd neergeschoten, zo snel mogelijk worden geopenbaard. Dat heeft onderminister Anatoli Antonov van Defensie zaterdag laten weten. Rusland vraagt zich af waarom de de internationale onderzoekers de data nog niet hebben gepubliceerd.
Ondanks sterke signalen dat het toestel door pro-Russische separatisten naar beneden is gehaald, beschuldigen de Russen nog altijd het Oekraïense leger. „De catastrofe met de Boeing roept meer en meer vragen op. Maar de laatste tijd meldt niemand er nog iets over”, aldus Antonov. „Waarom is de data van de gesprekken tussen de piloten en de luchtverkeersleiders nog steeds niet gepubliceerd? Wie houdt dat tegen?“
http://www.telegraaf.nl/b(...)gegevens_MH17__.html

Ik heb Kiev dit nog niet horen zeggen.
Iets met lopend onderzoek enzo.

Jij bent echt te dom om te kakken, of niet?
pi_143987315
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:26 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Rusland eist openbaring vluchtgegevens MH17

MOSKOU -
Rusland wil dat de gegevens uit de zwarte dozen van de Boeing van Malaysia Airlines die op 17 juli boven Oost-Oekraïne werd neergeschoten, zo snel mogelijk worden geopenbaard. Dat heeft onderminister Anatoli Antonov van Defensie zaterdag laten weten. Rusland vraagt zich af waarom de de internationale onderzoekers de data nog niet hebben gepubliceerd.
Ondanks sterke signalen dat het toestel door pro-Russische separatisten naar beneden is gehaald, beschuldigen de Russen nog altijd het Oekraïense leger. „De catastrofe met de Boeing roept meer en meer vragen op. Maar de laatste tijd meldt niemand er nog iets over”, aldus Antonov. „Waarom is de data van de gesprekken tussen de piloten en de luchtverkeersleiders nog steeds niet gepubliceerd? Wie houdt dat tegen?“
http://www.telegraaf.nl/b(...)gegevens_MH17__.html

Ik heb Kiev dit nog niet horen zeggen.
Het krantenartikel is ook suggestief. Want het gaat er niet om wie het toestel heeft neergehaald. Waar het hier om gaat is dat de Oekraiense verkeersleiding het toestel bewust een andere route over Donetsk heeft laten vliegen. Dat zou blijken uit de gesprekken en de ATC data. Oekraïne heeft een motief, want alleen zij hadden baat bij het neerschieten van MH17, deze actie zou betekenen dat ze het toestel bewust over een gebied hebben gestuurd, waarvan men wist dat de rebellen elk vliegtuig uit de lucht schoten (de week ervoor waren verschillende oekraiense militaire toestellen neergeschoten) In dat licht is het ook onvergefelijk dat er een deal is gesloten met Oekraiene dat bewijsmateriaal dat hen niet uitkomt uit het onderzoek gelaten zal worden, want er mag immers maar 1 uitkomst zijn!
pi_143987751
En wat moest kiev er mee bereiken dan? Want het westen "stond neit achter kiev"? Maar het westen zat toch achter die zogenaamde coupe?!

Zo'n nepplaatje, dat moet dan het bewijs zijn, lekker makkelijk
pi_143987947
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:18 schreef opgebaarde het volgende:
En wat moest kiev er mee bereiken dan? Want het westen "stond neit achter kiev"? Maar het westen zat toch achter die zogenaamde coupe?!

Zo'n nepplaatje, dat moet dan het bewijs zijn, lekker makkelijk
dit idd. wat hebben zij eraan om mensen uit de eu neer te laten schieten. alsof oekraine blij is me alle megatieve reclame nu door die aanslag op dat vliegtuig.
pi_143987989
Dat plaatje is volgens mij ook onwijs gelul, als je Flightradar erbij pakt vloog er genoeg over dat gebied.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:40:50 #294
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143988384
het had net zo goed de andere 50 vliegtuigen kunnen zijn die over dezelfde route had gevlogen, natuurlijk bewust gedaan door Kiev om kanonnenvoer op te dienen voor de rebellen, of zo iets.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_143988395
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:25 schreef mapima het volgende:

[..]

dit idd. wat hebben zij eraan om mensen uit de eu neer te laten schieten. alsof oekraine blij is me alle megatieve reclame nu door die aanslag op dat vliegtuig.
Er was maar weinig aandacht voor het conflict in Oekraine door de andere conflicten in de wereld. De crash met de MH17 was voor Kiev een geschenk uit de hemel. Als ze hem al niet zelf hebben neergeschoten, kwam het ze wel heel erg goed uit. Dat dat vliegtuig in de val gelokt is, lijkt me vrij voor de hand liggend. Dit wordt helaas angstvallig stilgehouden door de onderzoekers omdat het politiek niet goed uit komt.
pi_143988430
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Er was maar weinig aandacht voor het conflict in Oekraine door de andere conflicten in de wereld. De crash met de MH17 was voor Kiev een geschenk uit de hemel. Als ze hem al niet zelf hebben neergeschoten, kwam het ze wel heel erg goed uit. Dat dat vliegtuig in de val gelokt is, lijkt me vrij voor de hand liggend. Dit wordt helaas angstvallig stilgehouden door de onderzoekers omdat het politiek niet goed uit komt.
En wat heeft kiev er mee bereikt dan, concreet antwoord aub
pi_143988459
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:27 schreef Loveless85 het volgende:
Dat plaatje is volgens mij ook onwijs gelul, als je Flightradar erbij pakt vloog er genoeg over dat gebied.
en er was gisteren of zo in het nieuws dat het vliegtuig alleen lager vloog ivm een ander vliegtuig.
pi_143988479
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En wat heeft kiev er mee bereikt dan, concreet antwoord aub
Dat dit conflict internationaal de aandacht heeft en dat Rusland door het westen als boeman wordt aangewezen, terwijl de agressie van Oekraiense kant hier totaal niet belicht wordt.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:48:45 #299
426473 .Exe
And Justice for All
pi_143988590
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:27 schreef Loveless85 het volgende:
Dat plaatje is volgens mij ook onwijs gelul, als je Flightradar erbij pakt vloog er genoeg over dat gebied.
Daarom. De voorafgaande soortgelijke vluchten waren allemaal over dezelfde route.
pi_143988628
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dat dit conflict internationaal de aandacht heeft en dat Rusland door het westen als boeman wordt aangewezen, terwijl de agressie van Oekraiense kant hier totaal niet belicht wordt.
ow dus rusland wordt als boeman gezien omdat er een vleigtuig neergeschoten is. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')