abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143515899
quote:
4s.gif Op zondag 17 augustus 2014 15:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

De tegenhanger van de theorie die jij en vele anderen hanteren, namelijk dat alles de schuld van Poetin is. :')

Wat een nonsens, iets dergelijks heb ik nooit beweerd. Ik stel echter wel vraagtekens bij figuren die bijna alles wat de Russische media roepen voor waar aannemen en overal maar de boze hand van het westen in zien.

Probeer het gewoon voor de verandering eens nuchter te benaderen :)
pi_143515935
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 15:52 schreef KoosVogels het volgende:
Beste Smack, ik zit op m'n mobiel en ga dus niet uitgebreid in op al je vragen.

Daarom houd ik het hierbij: je vragen zijn ofwel irrelevant, tendentieus of hebben een simpel antwoord.
Dit vat het inderdaad goed samen.
pi_143521551
Oekraïne wil 'militaire hulp' van NAVO en EU in de strijd tegen de pro-Russische separatisten in het oosten van het land. Dat heeft de Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken, Pavlo Klimkin, vandaag gezegd in een interview met de Duitse radio Deutschlandfunk. Later op de dag ontmoet hij in Berlijn zijn ambtgenoten uit Duitsland, Frankrijk en Rusland.

Militaire hulp zou het voor Oekraïne makkelijker maken op te treden in Oost-Oekraïne, aldus Klimkin. Lidmaatschap van de NAVO sluit hij echter voorlopig uit. Daar is in Oekraïne 'geen politieke en geen maatschappelijke consensus' over, aldus de bewindsman.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)van-NAVO-en-EU.dhtml

Verrassend, maar niet heus.
pi_143521668
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:26 schreef Loekie1 het volgende:
Oekraïne wil 'militaire hulp' van NAVO en EU in de strijd tegen de pro-Russische separatisten in het oosten van het land. Dat heeft de Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken, Pavlo Klimkin, vandaag gezegd in een interview met de Duitse radio Deutschlandfunk. Later op de dag ontmoet hij in Berlijn zijn ambtgenoten uit Duitsland, Frankrijk en Rusland.

Militaire hulp zou het voor Oekraïne makkelijker maken op te treden in Oost-Oekraïne, aldus Klimkin. Lidmaatschap van de NAVO sluit hij echter voorlopig uit. Daar is in Oekraïne 'geen politieke en geen maatschappelijke consensus' over, aldus de bewindsman.

Neuh, dat Oekraine niet zomaar in haar eentje van de Russen kan winnen is inderdaad niet erg bijzonder.
pi_143603795
MarkSleboda1 twitterde op maandag 18-08-2014 om 19:39:02 Reports Netherlands, Belgium, Australia & #Ukraine signed “Non-Disclosure Agreement” of #MH17 investigation results https://t.co/7LpGbuDEOz reageer retweet
Whut?Een NDA? 8)7
pi_143604887
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:30 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
MarkSleboda1 twitterde op maandag 18-08-2014 om 19:39:02 Reports Netherlands, Belgium, Australia & #Ukraine signed “Non-Disclosure Agreement” of #MH17 investigation results https://t.co/7LpGbuDEOz reageer retweet
Whut?Een NDA? 8)7
Heb je ook nog een andere bron?
pi_143605363
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:52 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Heb je ook nog een andere bron?
nee.
pi_143606506
quote:
ICAO Annex 13 section 5.12 (e) refers:

Non-disclosure of records
The State conducting the investigation of an accident or incident shall not make the following records available for purposes other than accident or incident investigation, unless the appropriate authority for the administration of justice in that State determines that their disclosure outweighs the adverse domestic and international impact such action may have on that or any future investigations:
a) all statements taken from persons by the investigation authorities in the course of their investigation;
b) all communications between persons having been involved in the operation of the aircraft;
c) medical or private information regarding persons involved in the accident or incident;
d) cockpit voice recordings and transcripts from such recordings;
e) recordings and transcriptions of recordings from air traffic control units;
f) cockpit airborne image recordings and any part or transcripts from such recordings; and
g) opinions expressed in the analysis of information, including flight recorder information.
pi_143607921
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:00 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

nee.
Dan bestempel ik 'm bij deze als onzin ;).
pi_143608390
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:46 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dan bestempel ik 'm bij deze als onzin ;).
:')
pi_143608441
quote:
Wat :')?
pi_143608464
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:54 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat :')?
Ga zelf zoeken naar een bron.
pi_143608521
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:54 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ga zelf zoeken naar een bron.
Ja zo werkt dat niet he :')
pi_143608540
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 21:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja zo werkt dat niet he :')
:')
pi_143650690
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 11:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Feilloze theorie inderdaad. Alles is de schuld van het westen.
Als men met "alles" al de geoplitieke rotzooi van de afgelopen 100 jaar bedoelt. Dan vind ik dat wel erg aannemelijk eigenlijk.
pi_143650835
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:26 schreef Loekie1 het volgende:

Altijd maar weer dezelfde draaiboek inderdaad.
pi_143650984
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:30 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Als men met "alles" al de geoplitieke rotzooi van de afgelopen 100 jaar bedoelt. Dan vind ik dat wel erg aannemelijk eigenlijk.
Als men met "het westen" de grootmachten VS, VK, Frankrijk, Duitsland, Rusland en Japan bedoelt, dan heb je misschien wel een punt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2014 23:36:44 ]
pi_143651121
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Als men met "het westen" de grootmachten VS, VK, Frankrijk, Duitsland, Rusland en Japan bedoelt, dan heb je misschien wel een punt.
De kleinere westerse landen (waaronder Nederland) hobbelen altijd achter de grootmachten aan kwa geopoltiek. Het is mischien naar om te zeggen. En even afgezien van wie het gedaan heeft. MH17 is toch wel eigen schuld dikke bult.
pi_143651147
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:30 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Whut?Een NDA? 8)7
Dit is niet ongebruikelijk, om vroegtijdig lekken te voorkomen en het verdraaien verkeerd brengen van feiten te voorkomen is het belangrijk dat het verhaal tusen de landen waar het om gaat eenduidig is.

Als Oekraine nu alweer iets gaat roepen over dat onderzoek uit context waardoor er een verkeerd beeld ontstaat is de betrouwbaarheid van de resultaten direct aangetast.
pi_143651718
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:39 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

De kleinere westerse landen (waaronder Nederland) hobbelen altijd achter de grootmachten aan kwa geopoltiek.
Als je vredig achter een grootmacht kan aanhobbelen kom je er nog genadig vanaf. Polen is bijv. in de geschiedenis al meerdere keren simpelweg in een Duits-Russisch onderonsje veroverd en opgepeuzeld: zie de Poolse Delingen en het Molotov-Ribbentroppact.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2014 23:58:27 ]
pi_143654406
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143655048
Deze week eiste Vitali Churkin, VN ambassadeur van Rusland, met grote woorden dat de Oekraine de Air Traffic Control data (t.a.v. de MH17 tragedie) moest vrijgeven.Insinuerend dat Kiev de ATC data zou achterhouden. Maar die data is al lang in Den Haag.
Kiev heeft Nederland gevraagd om de leiding te nemen in het internationale onderzoek van de MH17 ramp. En om de voor het onderzoek noodzakelijke data te vergaren zijn 25 luchtvaart experts van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, een paar weken in de Oekraïne geweest.

Churkin moet het rapport van de onderzoeksraad afwachten

Ik heb de indruk dat de Russen zich een beetje zenuwachtig maken.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_143657777
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 03:26 schreef barthol het volgende:
Deze week eiste Vitali Churkin, VN ambassadeur van Rusland, met grote woorden dat de Oekraine de Air Traffic Control data (t.a.v. de MH17 tragedie) moest vrijgeven.Insinuerend dat Kiev de ATC data zou achterhouden. Maar die data is al lang in Den Haag.
Kiev heeft Nederland gevraagd om de leiding te nemen in het internationale onderzoek van de MH17 ramp. En om de voor het onderzoek noodzakelijke data te vergaren zijn 25 luchtvaart experts van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, een paar weken in de Oekraïne geweest.

Churkin moet het rapport van de onderzoeksraad afwachten

Ik heb de indruk dat de Russen zich een beetje zenuwachtig maken.
Tuurlijk.
Ze weten dat de separatisten 9M-MRD hebben neergehaald en dat het een raket was van Russische makelij en heel de wereld weet dat Moskou die ratten steunt.

Rusland wil alle informatie die de onderzoeksraad ook heeft en andere conclusies daaruit trekken om weerwoord te geven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:24:11 #174
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_143657856
Ben even op vakantie geweest: hoe staat het met het identificeren van de lijken inmiddels?

Wel gek trouwens toen ik het vliegtuig weer instapte eerste keer sinds MH17 ramp en mensen met kinderen zag. Onwillekeurig moest ik toch even aan MH17 denken.
pi_143659002
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:24 schreef RedFever007 het volgende:
Ben even op vakantie geweest: hoe staat het met het identificeren van de lijken inmiddels?

Wel gek trouwens toen ik het vliegtuig weer instapte eerste keer sinds MH17 ramp en mensen met kinderen zag. Onwillekeurig moest ik toch even aan MH17 denken.
Precies de helft van het aantal passagiers is geidentificeerd. Maar ik vraag me af of dat alleen lichamen zijn of ook lichaamsdelen.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 20:31:17 #176
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_143678369
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tuurlijk.
Ze weten dat de separatisten 9M-MRD hebben neergehaald en dat het een raket was van Russische makelij en heel de wereld weet dat Moskou die ratten steunt.

Rusland wil alle informatie die de onderzoeksraad ook heeft en andere conclusies daaruit trekken om weerwoord te geven.
Ik denk dat oekraine de schuldige is en dat gevoel word steeds sterker.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_143681940
quote:
2s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:31 schreef DaMook het volgende:

[..]

Ik denk dat oekraine de schuldige is en dat gevoel word steeds sterker.
Ook de schuldige van het neerschieten van het Oekraiense Antonov 26 transportvliegtuig drie dagen eerder? Op 14 juli in de Luhansk regio? Dat vliegtuig wat op een hoogte van 21000 ft vloog.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:02:53 #178
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_143682971
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:42 schreef barthol het volgende:

[..]

Ook de schuldige van het neerschieten van het Oekraiense Antonov 26 transportvliegtuig drie dagen eerder? Op 14 juli in de Luhansk regio? Dat vliegtuig wat op een hoogte van 21000 ft vloog.
Geen idee, ook geen mening over. Ik denk dat oekraine aanstuurt op een oorlog om er zelf beter uit te komen. Het vingertje richting rusland begint te opvallend groot te worden. Is allemaal in hun voordeel. Ik denk dat het andersom is en hoop dat onze leiders dat inzien.

Verder ga ik hier niet over in discussie in dit topic.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_143804861
Nog voordat het voorlopige rapport is verschenen (dat zal eind deze maand of begin volgende maand gebeuren) zie ik nu aanvallen op de integriteit van de Dutch Safety Board (onderzoeksraad voor veiligheid).

Vanuit Rusland waren er eerst pijlen gericht op Kiev, met de suggestie dat Kiev de data van Air Traffic Control niet zou vrijgeven. (Maar die waren al lang overgedragen aan de Onderzoeksraad) zie ik nu een verschuiving naar aanvallen op de Onderzoeksraad en de suggestie of het internationale MH17 onderzoek waaraan zij leiding geven wel onpartijdig en onafhankelijk kan zijn.

Ook omdat er is afgesproken om de inhoud (of delen ervan) niet naar buiten te brengen voordat het rapport gepubliceerd wordt, wordt er al een "cover up" gesuggereerd.
Er is nog niets gepubliceerd, maar de publieke opinie wordt al wel klaargestoomd om de validiteit van eventuele conclusies ten aanzien van de HM17 ramp in het rapport te verwerpen.

een voorbeeld
http://nsnbc.me/2014/08/1(...)-dutch-safety-board/
pi_143805404
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:40 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dit is niet ongebruikelijk, om vroegtijdig lekken te voorkomen en het verdraaien verkeerd brengen van feiten te voorkomen is het belangrijk dat het verhaal tusen de landen waar het om gaat eenduidig is.

Als Oekraine nu alweer iets gaat roepen over dat onderzoek uit context waardoor er een verkeerd beeld ontstaat is de betrouwbaarheid van de resultaten direct aangetast.
En nu gaat Rusland er mee aan de haal natuurlijk:

quote:
The conclusion is simple - the interim results of the investigation directly prove innocence Russia and / or the DNR
(vertaald van bron)

Mocht het waar zijn; ik vind niets anders dan ongeverifieerde Russische bronnen (afkomstig van de Russische officier v. justitie Yuri Boychenko) over dit geheel.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_143805476
quote:
2s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:02 schreef DaMook het volgende:

[..]

Geen idee, ook geen mening over. Ik denk dat oekraine aanstuurt op een oorlog om er zelf beter uit te komen. Het vingertje richting rusland begint te opvallend groot te worden. Is allemaal in hun voordeel. Ik denk dat het andersom is en hoop dat onze leiders dat inzien.

Verder ga ik hier niet over in discussie in dit topic.
Ze zitten al in een oorlog, verdere escalatie waar Rusland Ukraine `echt' binnenvalt is helemaal niet in Ukrainisch voordeel. Noch was er een Russisch voordeel te halen.
Waarschijnlijk was het derhalve echt een ongeluk veroorzaakt door de onkunde van de rebellen aldaar, al dan niet met indirecte hulp uit Rusland.
  maandag 25 augustus 2014 @ 09:18:17 #182
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_143805538
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 09:12 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Ze zitten al in een oorlog, verdere escalatie waar Rusland Ukraine `echt' binnenvalt is helemaal niet in Ukrainisch voordeel. Noch was er een Russisch voordeel te halen.
Waarschijnlijk was het derhalve echt een ongeluk veroorzaakt door de onkunde van de rebellen aldaar, al dan niet met indirecte hulp uit Rusland.
Dit!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_143806760
Het is wel toevallig dat dit soort 'incidenten' (neerhalen vliegtuig) gebeurt op het moment dat Isis met een opmars bezig is in Irak. De moslimextremisten vrezen het bondgenootschap tussen Rusland en Amerika en Eruopa en zullen er alles aan doen om verdeeldheid te kweken. In Oekraine zitten nazi's en die zijn ideologisch niet ver verwijderd van het moslimextremisme.
  maandag 25 augustus 2014 @ 10:32:47 #184
104871 remlof
Europees federalist
pi_143806856
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 10:27 schreef Loekie1 het volgende:
Het is wel toevallig dat dit soort 'incidenten' (neerhalen vliegtuig) gebeurt op het moment dat Isis met een opmars bezig is in Irak. De moslimextremisten vrezen het bondgenootschap tussen Rusland en Amerika en Eruopa en zullen er alles aan doen om verdeeldheid te kweken. In Oekraine zitten nazi's en die zijn ideologisch niet ver verwijderd van het moslimextremisme.
Aluhoedje gespot.
pi_143807421
quote:
4s.gif Op maandag 25 augustus 2014 10:32 schreef remlof het volgende:

[..]

Aluhoedje gespot.
Bovendien leidde het hele gebeuren af van wat er ondertussen in Irak gaande was.
Lijkt aluhoedje maar is het niet.
pi_143808118
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 10:27 schreef Loekie1 het volgende:
Nee, dat is helemaal niet toevallig. De conflicten in Syrie, Gaza/Israel, Oekraine zijn allemaal een direct gevolg van het niet-ingrijpen in Syrie 3 jaar terug.

Bij het begin van het conflict daar zeiden experts al dat niet ingrijpen zou leiden tot vrij spel van radicale Islamieten, vnml. in/via het buitenland. ISIS is een van de meest extreme groepen die in die categorie vallen, maar lang niet de enige. Maar daar houdt het niet op.
Het niet ingrijpen van de internationale gemeenschap heeft ook geleid tot een veel agressievere houding van staten als Rusland, Israel, Noord-Korea, en China; zonder een effectieve internationale gemeenschap dat agressie direct afstraft zijn al die landen hun belangen veel agressiever gaan nastreven, en in alle gevallen behalve die van Rusland is dat tot nu toe onbestraft gebleven.
pi_143808399
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:32 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Nee, dat is helemaal niet toevallig. De conflicten in Syrie, Gaza/Israel, Oekraine zijn allemaal een direct gevolg van het niet-ingrijpen in Syrie 3 jaar terug.

Bij het begin van het conflict daar zeiden experts al dat niet ingrijpen zou leiden tot vrij spel van radicale Islamieten, vnml. in/via het buitenland. ISIS is een van de meest extreme groepen die in die categorie vallen, maar lang niet de enige. Maar daar houdt het niet op.
Het niet ingrijpen van de internationale gemeenschap heeft ook geleid tot een veel agressievere houding van staten als Rusland, Israel, Noord-Korea, en China; zonder een effectieve internationale gemeenschap dat agressie direct afstraft zijn al die landen hun belangen veel agressiever gaan nastreven, en in alle gevallen behalve die van Rusland is dat tot nu toe onbestraft gebleven.
Bron?

We oogsten nog altijd de gevolgen van het ingrijpen in Irak, Libië, Afghanistan.

[ Bericht 14% gewijzigd door meth1745 op 25-08-2014 11:52:26 ]
pi_143809672
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:43 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Bron?

We oogsten nog altijd de gevolgen van het ingrijpen in Irak, Libië, Afghanistan.

Moeilijke bestelling, ik herriner het me uit een Nederlandstalige nieuwsbron uit 2011. Ik refereerde er op FoK! eerder naar maar kon toen die bron niet meer vinden. Nu wat gezocht naar alternatieve bronnen die hetzelfde impliceren:

quote:
“You can see why the U.S. would want to disengage after what just happened in Cairo and Benghazi,” said Salman Shaikh, the director of the Brookings Doha Center.
“But, in fact, the chaos and the Islamists we saw in Libya should be a warning to us about this policy of standing back. Syria could become far, far more dangerous than Libya for the United States and the region, and it’s still not too late to make a difference.”
[..]
“The risk of not intervening is not just that you create greater operating room for jihadis,” said Emile Hokayem, a senior fellow at the International Institute for Strategic Studies.
http://www.nytimes.com/20(...)?pagewanted=all&_r=0
(Notitie: uit sept. 2012, maar interventie werd al besproken sinds eind 2011.)

quote:
The first signs of the presence of large numbers of foreign jihadi fighters in Syria date from late 2011.
http://www.icct.nl/downlo(...)ighters-in-Syria.pdf
(Notitie: bron komt uit 2013, maar stelt dat aanwezigheid bekend was in eind 2011, precies wanneer interventie aan de orde was.)

quote:
Als de demonstranten op deze beestachtige manier worden onderdrukt en het westen niks doet ter bescherming van de burgerbevolking, dan zal de Syrische revolutie vanzelf radicaliseren richting de politieke islam.
http://www.elsevier.nl/Al(...)ven-ELSEVIER295441W/
(Uit 2011, zegt niet direct iets over buitenlandse jihadisten)

quote:
Without external intercession, the violence in Syria is likely to escalate, with destabilizing consequences for its neighbors, particularly Lebanon and Iraq.
http://www.washingtoninst(...)ssessing-the-options

quote:
Sommige jihadisten proberen aansluiting te vinden bij strijdgroepen in landen als Libië, Egypte en Syrië. Zij vormen een bedreiging voor westerse belangen in die regio’s. Daarnaast bestaat het gevaar dat zij de opgedane kennis en ervaring na terugkomst in Nederland toepassen.
http://www.rijksoverheid.(...)p-v-j-0000000774.pdf
(Uit begin 2012, de eerste neutrale Nederlandse bron die ik nu nog kan vinden, dat de internationale dreiging benoemt.)

quote:
US Ambassador to Syria Robert Ford estimates that Salafist-Jihadists in Syria number in the tens, not the hundreds. Even still, the possibility of further infiltration of Al Qaeda-affiliates or the Assad-created Ansar al-Islam group from Iraq requires the sealing of the Iraq-Syria border. The threat of Assad trying to foment terrorists attacks inside Syria in a manner reminiscent of Saddam Hussein after the US-led invasion of Iraq is all too real
http://www.henryjacksonso(...)yriaIntervention.pdf
(Uit 2011, planning over een mogelijke interventie met voorgestelde stappen tegen radicalisering van het conflict)
pi_143809995
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:31 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Moeilijke bestelling, ik herriner het me uit een Nederlandstalige nieuwsbron uit 2011. Ik refereerde er op FoK! eerder naar maar kon toen die bron niet meer vinden. Nu wat gezocht naar alternatieve bronnen die hetzelfde impliceren:

[..]

http://www.nytimes.com/20(...)?pagewanted=all&_r=0
(Notitie: uit sept. 2012, maar interventie werd al besproken sinds eind 2011.)

[..]

http://www.icct.nl/downlo(...)ighters-in-Syria.pdf
(Notitie: bron komt uit 2013, maar stelt dat aanwezigheid bekend was in eind 2011, precies wanneer interventie aan de orde was.)

[..]

http://www.elsevier.nl/Al(...)ven-ELSEVIER295441W/

[..]

http://www.washingtoninst(...)ssessing-the-options

[..]

http://www.rijksoverheid.(...)p-v-j-0000000774.pdf
(Uit begin 2012, de eerste neutrale Nederlandse bron die ik nu nog kan vinden, dat de internationale dreiging benoemt.)

[..]

http://www.henryjacksonso(...)yriaIntervention.pdf
(Uit 2011, planning over een mogelijke interventie met voorgestelde stappen tegen radicalisering van het conflict)
nice job, vond zelf niet meteen iets.
Probleem in Syrië is vooral dat Bashar incompetent is. Zijn vader zou niet zo geklungeld hebben. Was ook geen frisse persoonlijkheid, maar zou de opstand onderdrukt hebben ipv het zo uit de hand laten lopen.
pi_143817974
quote:
Rusland hekelt onderzoek naar vliegramp MH17

Rusland heeft zich beklaagd over een gebrek aan interesse in het onderzoek naar de toedracht van de ramp met vlucht MH17 van Malaysia Airlines boven Oekraïne. Volgens minister Sergej Lavrov van Buitenlandse Zaken probeert Rusland nog als enige 'aandacht te vragen voor dit ernstige probleem'.

Na alle beschuldigingen aan het adres van Rusland en de pro-Russische separatisten in Oekraïne 'doet niemand zijn mond meer open', aldus Lavrov. Volgens hem is het onderzoek ook niet transparant. Lavrov hekelt het gebrek aan openheid bij de vraag waarom onder meer de opnames van zwarte dozen nog niet zijn vrijgegeven, meldde het Russische persbureau RIA Novosti.

Separatistenleider Andrej Poergin liet vandaag weten dat de wrakstukken nog steeds op de rampplek liggen. 'Niemand verzamelt ze. Blijkbaar heeft niemand ze meer nodig', liet hij weten aan het Russische persbureau Interfax.

Gevechten
Het Russische beklag komt op een dag van gevechten in Oost-Oekraine. Oekraïense grenswachten zijn vandaag in gevecht geraakt met een colonne gepantserde voertuigen van de rebellen op 10 kilometer van de grens met Rusland. De gevechten vinden plaats enkele kilometers ten noordoosten van de plaats Novoazovsk, aan de Zee van Azov. Dat meldde het Oekraïense leger.

Volgens een woordvoerder is het 'een poging van het Russische leger in de vermomming van rebellen', om een nieuw front te openen in het zuiden van de regio Donetsk in Oost-Oekraïne. De voertuigen zouden proberen in de richting van de stad Marioepol te rijden. De gevechten concentreerden zich de afgelopen tijd vooral rondom de steden Loehansk en Donetsk.

'Gepantserde voertuigen vanuit Rusland'
Volgens leider Semen Sementsjenko van de Oekraïense Azov-militie in het gebied zijn de gepantserde voertuigen vanuit Rusland Oekraïne binnengedrongen. Een inwoonster van Novoazovsk meldde aan persbureau Reuters dat de aanvallers het dorp Markine hebben ingenomen. Sommige tanks zouden het embleem hebben van een separatistengroep die zich het Orthodoxe Bevrijdingsleger noemt.

Lavrov zei dat hij niet van de mogelijke inval vanuit Rusland had gehoord en dat er veel valse informatie wordt verspreid door Oekraïne.

MH17
Vlucht MH17 stortte op 17 juli 2014 neer in het oosten van Oekraïne. Alle 298 inzittenden kwamen om. 196 van hen hadden de Nederlandse nationaliteit. In het gebied is een pro-Russische opstand gaande. De gevechten en onveilige situatie bemoeilijken het onderzoek naar de vliegramp.

Eerder werd de repatriëringsmissie afgebroken. Hervatting van de missie kan volgens premier Mark Rutte pas gebeuren als de situatie op de rampplek voldoende stabiel is om er langere tijd te kunnen werken.

Beweringen dat het vliegtuig uit de lucht is geschoten met een door Rusland aan de pro-Russische separatisten geleverde raket, zijn door Rusland steeds tegengesproken.
Lavrov heeft een punt vind ik, het is de laatste weken erg stil geworden na alle beschuldigingen.
pi_143818942
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:01 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Lavrov heeft een punt vind ik, het is de laatste weken erg stil geworden na alle beschuldigingen.
Een gedegen onderzoek wordt door onderzoekers gedaan, niet door journalisten en ook niet door politici zoals Lavrov.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:42:57 #192
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_143819099
quote:

[..]

Klopt, Lavrov heeft een heel goed punt ; men weet namelijk donders goed dat direct, of indirect Kiev erachter zit. Dat komt politiek nu eenmaal niet zo goed uit, daarom wordt dit stil gehouden.
pi_143819161
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:42 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Klopt, Lavrov heeft een heel goed punt ; men weet namelijk donders goed dat direct, of indirect Kiev erachter zit. Dat komt politiek nu eenmaal niet zo goed uit, daarom wordt dit stil gehouden.
-> BNW / Vlucht MH17 #7

Dank u.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2014 17:45:24 ]
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:46:17 #194
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_143819181
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:32 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Wat een onzin. Er is door het actief steunen van gewapende oppositie in Syrie juist veel te veel bemoeienis geweest in dit conflict. Zonder al die steun en het onderdragevn van het regime was Syrie nog steeds een stabiele staat onder Assad. Bombarderen had de situatie alleen maar NOG slechter gemaakt dan die nu al is. Kijk ook eens waar het wel ingrijpen in Libië en Irak toe heeft geleid.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:46:38 #195
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143819193
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:45 schreef Igen het volgende:

[..]

-> BNW / Vlucht MH17 #7

Dank u.
Oeh, iemand met een andere mening verwijzen naar BNW, beetje triest nietwaar? Of mag je in dit topic alleen pro-Oekraïne zijn? Zo ja, dan mijn excuses.
pi_143819228
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:46 schreef betyar het volgende:

[..]

Oeh, iemand met een andere mening verwijzen naar BNW, beetje triest nietwaar? Of mag je in dit topic alleen pro-Oekraïne zijn? Zo ja, dan mijn excuses.
Nee, het gaat niet om een andere mening, het gaat om het gedeelte van dat "ZE" alles stilhouden om de echte waarheid niet uit te laten komen. Daarvoor is BNW, voor zulke theorieën.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2014 17:47:54 ]
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:51:44 #197
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_143819362
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, het gaat niet om een andere mening, het gaat om het gedeelte van dat "ZE" alles stilhouden om de echte waarheid niet uit te laten komen. Daarvoor is BNW, voor zulke theorieën.
Njah, als Oekraïne -zoals beloofd- zich weg zo houden van de rampplek konden de onderzoeken doorgaan. Nee wat gaan ze doen, ze sturen er troepen heen en laten er militaire vliegtuigen overvliegen. Dankzij hun acties wed de situatie te gevaarlijk. Daarnaast zijn zowat alle berichtgevingen vanuit Kiev ontmaskerd, van een beer omhoog houden als trofee tot lijkenpikkerij. Maar ja, Kiev meldt het dus zal het wel waar zijn.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:55:31 #198
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143819495
Sinds wanneer worden data van zwarte dozen vrijgegeven voordat het onderzoek klaar is? En natuurlijk ontkent Rusland enige betrokkenheid.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_143819740
quote:

[..]

Rusland wordt steeds nerveuzer naarmate de publicatie van het rapport van de Onderzoeksraad dichterbij komt. Toch zullen ze nog heel even daarop moeten wachten. Ze weten toch dat het
of eind augustus of de eerste week van september wordt, Die Publicatie.

Natuurlijk wordt er niets inhoudelijks uit dat rapport gelekt voordat de officiële publicatie een feit is.
pi_143820004
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Er is door het actief steunen van gewapende oppositie in Syrie juist veel te veel bemoeienis geweest in dit conflict. Zonder al die steun en het onderdragevn van het regime was Syrie nog steeds een stabiele staat onder Assad. Bombarderen had de situatie alleen maar NOG slechter gemaakt dan die nu al is. Kijk ook eens waar het wel ingrijpen in Libië en Irak toe heeft geleid.
Bombarderen was ook niet genoeg geweest, zie ook de bronnen die ik hierboven had opgezocht. Ik had het over een interventie a la Irak. Wat bedoel je overigens met het `onderdragen (overdragen?) van het regime' precies?
ISIS loopt overigens niet te zwaaien met westerse wapens, hoor. ISIS was verder oorspronkelijk ook verzwakt juist vanwege de invasie van Irak, juist omdat locale groepen in oppositie tegen het regime, zich bij de VS aansluitten en ISIS verlieten.
Het gaat om het creeeren van een gematigd alternatief in oppositie; nu is die er niet, en sluiten gematigden zich aan bij extremisten omdat ze anders over de voet worden gelopen. Juist daarom is het westen juist extreem gematigd geweest met het aangeven van oorlogsmateriaal, omdat die wel eens bij extremisten terecht zou kunnen komen (terwijl Assad in zn handjes wrijft natuurlijk, en volgens plan; veel niet-ISIS terroristen zijn precies om die reden simpelweg vrijgelaten door het regime-- dit zijn controleerbare feiten).
Niet dat er totaal geen westers gefinancieerde wapens bij extremisten terecht zijn gekomen; dat is wel gebeurd, vanwege de gedwongen alliantie van FSA (de gematigden) met meerdere radicale groepen. Sommige daarvan vallen alsnog geregeld in conflict met de FSA, juist vanwege die onmenselijke daden waar ISIS nu om bekend staat; dat gekloot gaat ieder normaal mens te ver, FSA incluis.
Een VN/NAVO grondoffensief of bufferzone zou FSA een alternatief hebben gegeven voor alliantie met radicale groeperingen, feit. In plaats daarvan zijn radicale groeperingen de afgelopen 3 jaar extreem gegroeid, feit. Ik claim louter dat dit met interventie nooit was gebeurd. Ik zeg niet dat dat geen andere problemen veroorzaakt, ik zeg niet dat ISIS anders niet had bestaan, maar ik zeg wel dat die problemen preferabel zijn over de huidige situatie in Syrie, en nu ook rond Syrie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')