abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 augustus 2014 @ 16:23:11 #251
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_143919219
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)vliegramp-MH17.dhtml

quote:
Rusland hekelt onderzoek naar vliegramp MH17

Rusland heeft zich beklaagd over een gebrek aan interesse in het onderzoek naar de toedracht van de ramp met vlucht MH17 van Malaysia Airlines boven Oekraïne. Volgens minister Sergej Lavrov van Buitenlandse Zaken probeert Rusland nog als enige 'aandacht te vragen voor dit ernstige probleem'.

De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov. © afp.

© reuters.

© belga.
Na alle beschuldigingen aan het adres van Rusland en de pro-Russische separatisten in Oekraïne 'doet niemand zijn mond meer open', aldus Lavrov. Volgens hem is het onderzoek ook niet transparant. Lavrov hekelt het gebrek aan openheid bij de vraag waarom onder meer de opnames van zwarte dozen nog niet zijn vrijgegeven, meldde het Russische persbureau RIA Novosti.

Separatistenleider Andrej Poergin liet vandaag weten dat de wrakstukken nog steeds op de rampplek liggen. 'Niemand verzamelt ze. Blijkbaar heeft niemand ze meer nodig', liet hij weten aan het Russische persbureau Interfax.
Duurt inderdaad erg lang voordat er iets naar buiten komt. De resultaten uit de zwarte doos en cockpitgesprekken zouden toch al lang en breed bekend moeten zijn?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_143919912
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:23 schreef EdvandeBerg het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)vliegramp-MH17.dhtml

[..]

Duurt inderdaad erg lang voordat er iets naar buiten komt. De resultaten uit de zwarte doos en cockpitgesprekken zouden toch al lang en breed bekend moeten zijn?
Nee dat is niet zo lang bij een gedegen onderzoek, natuurlijk zijn de resultaten van de zwarte doos al bekend bij de onderzoekers, maar die resultaten moeten dan nog eerst vergeleken worden met allerlei andere onderzoeks data. (o.a. gegeven van de luchtverkeersleiding, radar beelden)
En natuurlijk worden interim resultaten niet gepubliceerd voordat het voorlopige rapport gepubliceerd wordt. (wat dan ook nog eerst moet opgesteld worden.)
Dat voorlopig rapport komt mogelijk volgende week.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  donderdag 28 augustus 2014 @ 17:31:42 #253
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_143921281
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 16:45 schreef barthol het volgende:

[..]

Nee dat is niet zo lang bij een gedegen onderzoek, natuurlijk zijn de resultaten van de zwarte doos al bekend bij de onderzoekers, maar die resultaten moeten dan nog eerst vergeleken worden met allerlei andere onderzoeks data. (o.a. gegeven van de luchtverkeersleiding, radar beelden)
En natuurlijk worden interim resultaten niet gepubliceerd voordat het voorlopige rapport gepubliceerd wordt. (wat dan ook nog eerst moet opgesteld worden.)
Dat voorlopig rapport komt mogelijk volgende week.
Ik durf te wedden dat als men overduidelijk bewijs had gevonden jegens de pro-russische rebellen, dit overal al op de voorpagina's had gestaan.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_143922218
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:31 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik durf te wedden dat als men overduidelijk bewijs had gevonden jegens de pro-russische rebellen, dit overal al op de voorpagina's had gestaan.
Ja maar naar dat soort bewijzen is het onderzoek helemaal niet op zoek. Het is geen onderzoek naar de schuldvraag, het is een aircrash investigation. En het is normaal dat dat soort onderzoeken 1 tot 3 jaar in beslag nemen. De zwarte dozen zijn op 23 juli uitgelezen. En die data moest dan nog eerst geanalyseerd worden en vergeleken met andere data. Ik ben heel benieuwd naar het voorlopige rapport.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  donderdag 28 augustus 2014 @ 18:52:54 #255
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_143924693
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 17:56 schreef barthol het volgende:

[..]

Ja maar naar dat soort bewijzen is het onderzoek helemaal niet op zoek. Het is geen onderzoek naar de schuldvraag, het is een aircrash investigation. En het is normaal dat dat soort onderzoeken 1 tot 3 jaar in beslag nemen. De zwarte dozen zijn op 23 juli uitgelezen. En die data moest dan nog eerst geanalyseerd worden en vergeleken met andere data. Ik ben heel benieuwd naar het voorlopige rapport.
Indien er met de vinger naar de Russen gewezen kan worden, zal dat subiet gebeuren. Deze hele tragedie hangt van de rottende lucht van politiek gekonkel aan elkaar. Ik vraag me af wat er gebeurt als zal blijken op de voice recorder dat er gerept wordt over een gevechtstoestel in de nabijheid.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_143925408
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 18:52 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Indien er met de vinger naar de Russen gewezen kan worden, zal dat subiet gebeuren. Deze hele tragedie hangt van de rottende lucht van politiek gekonkel aan elkaar. Ik vraag me af wat er gebeurt als zal blijken op de voice recorder dat er gerept wordt over een gevechtstoestel in de nabijheid.
Wacht nou maar het rapport af.

Persoonlijk denk ik (maar dat is natuurlijk ook speculatie) dat dat verhaal van die SU25 een heel onwaarschijnlijk en rammelend verhaal is. Dat omdat zo'n SU25 niet op die hoogte kan vliegen en veel te langzaam is voor een B777. Tenminste dat is wat ik ervan heb begrepen uit postings op airliners.net van lui die er net iets meer verstand van hebben dan ik. Die doen dat SU25 verhaal af als onzin.

Ik neig ook zo te denken omdat ik het heel erg ziek vind om te suggereren dat Kiev uit al dat luchtverkeer wat daar dagelijks passeerde, MH17 uitkoos om neer te schieten en enkel maar met het doel om de publieke opinie tegen de Russen te beïnvloeden.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  donderdag 28 augustus 2014 @ 21:10:57 #257
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_143930524
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 19:10 schreef barthol het volgende:

[..]

Wacht nou maar het rapport af.

Persoonlijk denk ik (maar dat is natuurlijk ook speculatie) dat dat verhaal van die SU25 een heel onwaarschijnlijk en rammelend verhaal is. Dat omdat zo'n SU25 niet op die hoogte kan vliegen en veel te langzaam is voor een B777. Tenminste dat is wat ik ervan heb begrepen uit postings op airliners.net van lui die er net iets meer verstand van hebben dan ik. Die doen dat SU25 verhaal af als onzin.

Ik neig ook zo te denken omdat ik het heel erg ziek vind om te suggereren dat Kiev uit al dat luchtverkeer wat daar dagelijks passeerde, MH17 uitkoos om neer te schieten en enkel maar met het doel om de publieke opinie tegen de Russen te beïnvloeden.
De SU25 is daar inderdaad niet echt voor geschikt. Maar waarom perse dat toestel? Er zijn diversere geschiktere toestellen in dienst bij de Oekrainse luchtmacht.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_143932304
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:10 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De SU25 is daar inderdaad niet echt voor geschikt. Maar waarom perse dat toestel?
Dat moet je aan diegenen vragen die met een complot theorie komen met een Oekraïense SU25.

Je kan je ook afvragen of het waarschijnlijk is dat de ene of de andere partij doelbewust een maleisisch passagiersvliegtuig heeft willen neerschieten. Want dat is best wel ziek. Zou het niet waarschijnlijker zijn dat een van de partijen per ongeluk dat toestel heeft geraakt? Nooit de intentie heeft gehad om een civiel passagiers vliegtuig te raken (maar wel een militair vliegtuig).
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  donderdag 28 augustus 2014 @ 22:59:48 #259
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_143935527
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:47 schreef barthol het volgende:

[..]

Dat moet je aan diegenen vragen die met een complot theorie komen met een Oekraïense SU25.

Je kan je ook afvragen of het waarschijnlijk is dat de ene of de andere partij doelbewust een maleisisch passagiersvliegtuig heeft willen neerschieten. Want dat is best wel ziek. Zou het niet waarschijnlijker zijn dat een van de partijen per ongeluk dat toestel heeft geraakt? Nooit de intentie heeft gehad om een civiel passagiers vliegtuig te raken (maar wel een militair vliegtuig).
Het zou pas echt ziek zijn als iemand dat vliegtuig bewust heeft neergehaald omdat de hele wereld dan de andere kant er de schuld van zal geven. Ik zeg niet dat dat gebeurd is, maar wat mij betreft is er nog helemaal niks bewezen wie hier achter zit.

Ik zal me nergens over verbazen wat gewetenloze mensen kunnen uitvreten. Want die heb je onder alle volken, religies, rassen, etc.

Maar zou ook nog gewoon een vergissing van de rebellen kunnen zijn.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_143935877
quote:
1s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 22:59 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Het zou pas echt ziek zijn als iemand dat vliegtuig bewust heeft neergehaald omdat de hele wereld dan de andere kant er de schuld van zal geven. Ik zeg niet dat dat gebeurd is, maar wat mij betreft is er nog helemaal niks bewezen wie hier achter zit.

Ik zal me nergens over verbazen wat gewetenloze mensen kunnen uitvreten. Want die heb je onder alle volken, religies, rassen, etc.

Maar zou ook nog gewoon een vergissing van de rebellen kunnen zijn.
Wat mij betreft wel, dit vanwege het nieuws in Rusland vlak nadat het toestel neergehaald was en nog voordat men doorhad dat het niet om een AN-26 ging maar om een passagiersvliegtuig, bovendien de tweet van Strelkov en een bericht op zijn vk die vervolgens verwijderd werden omdat het een passagiersvliegtuig bleek en geen AN-26.
Het is dus gewoon een domme fout geweest van de (pro) russen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_143936782


Op liveleak een video van de eerste van de 2 met engelse ondertitels

[ Bericht 33% gewijzigd door barthol op 28-08-2014 23:40:10 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_143939330
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 23:09 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel, dit vanwege het nieuws in Rusland vlak nadat het toestel neergehaald was en nog voordat men doorhad dat het niet om een AN-26 ging maar om een passagiersvliegtuig, bovendien de tweet van Strelkov en een bericht op zijn vk die vervolgens verwijderd werden omdat het een passagiersvliegtuig bleek en geen AN-26.
Het is dus gewoon een domme fout geweest van de (pro) russen.
denk ik ook. snap niet dat rusland zo verdedigd wordt en oektaine beschuldigd.
pi_143963236
MH17 vloog lager dan gepland
den haag -

Vlucht MH17 vloog op het moment van de vliegramp boven het oosten van Oekraïne op 10 kilometer hoogte en dat was 1 kilometer lager dan de planning van het vluchtplan. Dat meldt minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans vrijdag in antwoord op Kamervragen. De lagere hoogte was volgens de minister nodig om voldoende afstand te houden met een ander toestel, dat al op 11 kilometer hoogte vloog.

Volgens Timmermans heeft de MH17 geen andere route gevlogen dan gebruikelijk. De enige wijziging van de gevlogen route ten opzichte van het vluchtplan was de vlieghoogte boven het oosten van Oekraïne. Timmermans zegt niets over de gevolgen die de gewijzigde vlieghoogte had voor de veilighed van het toestel. Een Boek-raket, waarmee vlucht MH17 zeer waarschijnlijk is neergehaald, heeft een bereik van ruim 20 kilometer en kan doelen raken tot op 14.000 meter hoogte.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_dan_gepland__.html

Is bekend welk toestel op 11 km hoogte vloog?
Bekend was al dat de Oekrainse luchtleiding de piloten dwong lager te vliegen dan de piloten wilden.

[ Bericht 15% gewijzigd door Loekie1 op 29-08-2014 20:18:47 ]
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:29:25 #264
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_143963959
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:12 schreef Loekie1 het volgende:
MH17 vloog lager dan gepland
den haag -

Vlucht MH17 vloog op het moment van de vliegramp boven het oosten van Oekraïne op 10 kilometer hoogte en dat was 1 kilometer lager dan de planning van het vluchtplan. Dat meldt minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans vrijdag in antwoord op Kamervragen. De lagere hoogte was volgens de minister nodig om voldoende afstand te houden met een ander toestel, dat al op 11 kilometer hoogte vloog.

Volgens Timmermans heeft de MH17 geen andere route gevlogen dan gebruikelijk. De enige wijziging van de gevlogen route ten opzichte van het vluchtplan was de vlieghoogte boven het oosten van Oekraïne. Timmermans zegt niets over de gevolgen die de gewijzigde vlieghoogte had voor de veilighed van het toestel. Een Boek-raket, waarmee vlucht MH17 zeer waarschijnlijk is neergehaald, heeft een bereik van ruim 20 kilometer en kan doelen raken tot op 14.000 meter hoogte.
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_dan_gepland__.html

Is bekend welk toestel op 11 km hoogte vloog?
Bekend was al dat de Oekrainse luchtleiding de piloten dwong lager te vliegen dan de piloten wilden.
Kun je als het goed is terugkijken op flightradar24
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:30:16 #265
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_143963994
quote:
a Singapore Airlines passenger plane was flying just 15 miles away from flight MH17 when it was allegedly blown out of the sky.

Flight tracking aviation website Flightradar24.com revealed that the Copenhagen to Singapore flight was in airspace above the dangerous Donetsk region a mere two minutes before a surface-to-air missile allegedly hit the Malaysia Airlines plane.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_143964619
Uit de beantwoording van Kamervragen:

d. Is het juist dat gesprekken tussen de piloten in het vliegtuig en de verkeerstoren in beslag zijn genomen door de Oekraïense autoriteiten of zijn deze beschikbaar gesteld aan het onderzoeksteam?

Antwoord van het kabinet:
Het kabinet verwijst naar het antwoord op vraag 5d. (antwoord 5d: Antwoord van het kabinet:
In het belang van het strafrechtelijk onderzoek kan het kabinet geen inhoudelijke mededelingen doen over informatie die al dan niet beschikbaar is gesteld. De Onderzoeksraad voor Veiligheid doet in zijn eindrapportage verslag van zijn onderzoeken. De Onderzoeksraad heeft aangegeven op dit moment geen inzicht te kunnen geven in de status en inhoud van het onderzoeksmateriaal en de onderzoeksinformatie.)

e. Is het juist dat de MH17-vlucht een andere dan gebruikelijke route volgde? Waarom was dit?

Antwoord van het kabinet:
Het is onjuist dat vlucht MH17 op 17 juli 2014 een andere route vloog dan gebruikelijk. Op zowel 15, 16 als 17 jul jl. diende Malaysia Airlines hetzelfde vliegplan in bij Eurocontrol. Zo volgde vlucht MH17 op 17 juli jl. de vliegroute conform het door Eurocontrol goedgekeurde vliegplan.

Enige wijziging van de gevlogen route ten opzichte van het vluchtplan, is de vlieghoogte boven het Oosten van de Oekraïne (in de Dnepropetrovsk Flight Information Region).Vlucht MH17 zou daar volgens het vluchtplan op 11km hoogte vliegen (flight level 350), maar kreeg van de Oekraïense luchtverkeersleiding een vlieghoogte van 10km toegewezen (flight level 330). Deze wijziging in vlieghoogte had een operationele achtergrond: zo was voldoende afstand geborgd tussen vlucht MH17 en een ander toestel dat al op 11km hoogte vloog.
http://www.tweedekamer.nl(...)14586&did=2014D29421
pi_143971600
Hoe kan het dat het onderzoeksteam onder leiding van Nederland met jeukende vingers stond te wachten, terwijl de Maleisiërs al lang klaar waren. De Maleisische ambassadeur in Kiev belde met separatistenleider Aleksander Borodai en had een dag later de zwarte dozen in handen.

Nederland en Australië rekenden op de steun van Kiev waar ze een overeenkomst mee hadden gesloten. Ze konden de Oekraïners niet passeren. Dit bleek achteraf een dubieuze keuze. Het Oekraïense leger ging rond de crashzone gewoon door met militaire acties waardoor de onderzoekers niet aan het werk konden.

http://www.elsevier.nl/Po(...)lucht-MH17-1587593W/
pi_143971949
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:57 schreef Loekie1 het volgende:
[i]Hoe kan het dat het onderzoeksteam onder leiding van Nederland met jeukende vingers stond te wachten, terwijl de Maleisiërs al lang klaar waren. De Maleisische ambassadeur in Kiev belde met separatistenleider Aleksander Borodai en had een dag later de zwarte dozen in handen.

Ik zal eens kijken of ik het artikel kan vinden, er waren aanwijzingen dat Maleisië betaald heeft voor vrijgave van die zwarte dozen.
Of het waar is? Ik weet het niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_143977421
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 22:57 schreef Loekie1 het volgende:
[i]Hoe kan het dat het onderzoeksteam onder leiding van Nederland met jeukende vingers stond te wachten, terwijl de Maleisiërs al lang klaar waren. De Maleisische ambassadeur in Kiev belde met separatistenleider Aleksander Borodai en had een dag later de zwarte dozen in handen.

Dat hebben we inderdaad hier helemaal live kunnen volgen. Die deal met de zwarte dozen. Man man, wat ging dat soepeltjes. 3 Hotels, rare auto ritjes, vaag gedoe, een ellenlange persconferentie later hadden ze de dozen nog niet. En toen wel. Of niet. Nee, niet. Of wel. Ja. Wel. Of? Pfff. Wat een gezeik was dat.
pi_143979522
Hoe het ook zij. Dit komt het Westen geopolitiek allemaal wéér erg goed uit. Ook Shell heeft belangen in dat gebied. Ik geloof niet meer in toeval.
pi_143982226
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 02:36 schreef Tamabralski het volgende:
Hoe het ook zij. Dit komt het Westen geopolitiek allemaal wéér erg goed uit. Ook Shell heeft belangen in dat gebied. Ik geloof niet meer in toeval.
Wat komt het Westen goed uit? Dat er nog meer geld naar Oekraine gaat?
Meer geld van IMF naar Oekraïne
WASHINGTON (AFN) -
Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) heeft ingestemd met de uitkering van 1,4 miljard dollar (bijna 1,1 miljard euro) aan nieuwe noodleningen voor Oekraïne. Dat liet het IMF vrijdag weten.
Met het extra geld dat nu wordt overgemaakt aan Kiev heeft het IMF al 4,5 miljard dollar uitgekeerd aan het land. Het totale toegezegde steunpakket voor de regering in Kiev van het IMF bedraagt circa 17 miljard dollar.
Het IMF zei dat het geweld in het oosten van Oekraïne zijn tol eist van de Oekraïense economie. Het IMF-steunprogramma aan Kiev kent veel uitdagingen en is gebaseerd op de aanname dat het conflict de komende maanden zal gaan afzwakken, aldus het IMF.
http://www.telegraaf.nl/d(...)naar_Oekraine__.html
pi_143982263
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat hebben we inderdaad hier helemaal live kunnen volgen. Die deal met de zwarte dozen. Man man, wat ging dat soepeltjes. 3 Hotels, rare auto ritjes, vaag gedoe, een ellenlange persconferentie later hadden ze de dozen nog niet. En toen wel. Of niet. Nee, niet. Of wel. Ja. Wel. Of? Pfff. Wat een gezeik was dat.
Je bent vergeten dat het Oekrainse leger op dat moment de plek aan het bestoken was.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:34:14 #273
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143982403
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 20:12 schreef Loekie1 het volgende:
Bekend was al dat de Oekrainse luchtleiding de piloten dwong...
je had liever gehad dat 2 airliners op elkaar hadden gevlogen? Je woord "dwang" is een verkeerde interpretatie van wat zich op die hoogte afspeelt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_143982416
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:34 schreef Re het volgende:

[..]

je had liever gehad dat 2 airliners op elkaar hadden gevlogen? Je woord "dwang" is een verkeerde interpretatie van wat zich op die hoogte afspeelt
De vraag is of een vliegtuig lager moet vliegen als er een ander vliegtuig op voldoende afstand achter zit. Er zat geen vliegtuig boven. En dan nog, in zo'n gevaarlijk gebied, wat de luchtverkeersleiding wist, ga je een vliegtuig niet nog lager laten vliegen, eerder hoger.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:36:47 #275
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143982443
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:35 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

De vraag is of een vliegtuig lager moet vliegen als er een ander vliegtuig op voldoende afstand achter zit. Er zat geen vliegtuig boven.
ja die vraag kan positief worden beantwoord :), en ik denk niet dat men had kunnen denken dat er mongolen rondlopen die airliners uit de lucht willen schieten, of ze nou op 10 of 11 km hoogte vliegen want op die hoogte en op die afstand van de grens vliegend naar buiten het gebied zou je kunnen denken dat het geen Oekraïens vliegtuig zou kunnen zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')