abonnement Unibet Coolblue
pi_143062712
quote:
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
quote:
Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
deel 1
deel 2
deel 3
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08
op basis van video EénVandaag, zie onder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laatste nieuws:

(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Radio-uitzending met Jildou van Opzeeland - EenVandaag - 04-08
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Artikel papieren AD - 04-08
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Camera Kris en Lisanne week na verdwijning nog gebruikt - RTL - 04-08
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Familie Kremers: beloning voor inwoners Panamees dorp - RTV Utrecht - 04-08
(es) Korte video waarin pa en ma Kremers aan het woord komen - TVN2 - 03-08
(nl) 'Geen hongersdood Kris en Lisanne' - Telegraaf - 03-08
(es) Ouders Kris Kremers boos op/teleurgesteld in het Panamees Openbaar Ministerie - La Prensa - 03-08



• Laatste foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Laatste foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08

(es) Video Telemetro & Dinsdagochtend is de zoektocht naar meer sporen hervat - 29-07
(nl) Radio-uitzending over de verdwijning - 26-07
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Interview Hans Cremers bij EénVandaag - 25-07
(nl) Ouders Lisanne en Kris trekken niet meer samen op - AD - 24-07
(es) Reportage Route Kris en Lisanne - 02-07
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Uitzending 1Vandaag - KAART VINDPLAATS KLOPT NIET - 02-07
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(es) Video over nieuwe bordjes El Pianista - TVN - 30-06
(nl) Link naar artikel Volkskrant - KAARTJE KLOPT NIET! - 28-06
(nl) Filmpje over de plek van NOS - 27-06
(es) Video van de trail, ook 's nachts - 25-06
(nl) Als je over ze praat, doe je iets voor ze - artikel NRC - 23-06


EenVandaag-profiel met vindplaatsen en tijden
Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW

BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:


Afstanden bij benadering
Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Algemene foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flora, fauna en klimaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie op video:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Berovingen in het gebied rond Boquete:

(en) Crime Updates Boquete

Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


• Foto's Lisanne en Kris op de herdenkingsdienst. De foto van Lisanne is een cut-out van de foto hierboven. De foto van Kris is een foto van haar eigen Facebook, uit 2010

[ Bericht 4% gewijzigd door El_Matador op 04-08-2014 22:31:40 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143062778
Op het tweede pad alleen toeristen met gids werd net gezegd (kan niet meer quoten), dat geloof ik niet. Als je om 13.00 uur al de top bereikt, is het zeer verleidelijk nog een stukje verder te lopen, dat zal heus vaker gebeuren.
pi_143062815
Feit is dat er catastrofale fouten zijn gemaakt in de eerste 10 dagen na vermissing. De zoektocht is extreem laat op gang gekomen en er is voor langere tijd gezocht op de verkeerde plekken (in het gebied ten zuiden de CD).

Juist in die eerste dagen is het van levensbelang om zo goed mogelijk te zoeken, omdat de kans dan nog relatief groot is dat je mensen levend terugvindt. Ik krijg sterk het gevoel dat men zich in landen zoals Nederland bij een reddingsactie waarschijnlijk veel bewuster is van de urgentie dan in Panama.

De gang van zaken van het onderzoek nadat de rugtas en de resten zijn gevonden is ook allerminst professioneel te noemen. Het blijft bijvoorbeeld bizar dat Sinaproc helemaal niets heeft kunnen bijdragen aan de vondst van sporen. Ik kan het daarom heel goed begrijpen dat de familie Kremers weinig vertrouwen meer heeft in de Panamese instanties. En wellicht ook het vermoeden heeft dat er fouten zijn gemaakt of dat er gesjoemeld is met de DNA-gegevens en de telefoonlogs .

Zolang een aantal gegevens niet opnieuw zijn onderzocht door het NFI kunnen we nog niet uitsluiten dat er door 'Panama' bewust zaken verdraaid/achtergehouden zijn om de zaak zodoende makkelijk te kunnen afsluiten (minder kosten, minder reputatieschade voor het toerisme).
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:59:13 #4
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143062820
Nog even terughalend wat iemand anders ook al zei; de sleutel van het mysterie is al op de eerste dag te vinden als we erachter komen wat er is gebeurd op 1 april tussen 1400 en 1630. De rest is daar een uitvloeisel van...
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:59:37 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143062843
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:58 schreef Loekie1 het volgende:
Op het tweede pad alleen toeristen met gids werd net gezegd (kan niet meer quoten), dat geloof ik niet. Als je om 13.00 uur al de top bereikt, is het zeer verleidelijk nog een stukje verder te lopen, dat zal heus vaker gebeuren.
Het is niet het tweede pad. Het is gewoon het vervolg. Is een oude route die de arbeiders uit de koffieplantages namen naar de Caraïbische kant.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:59:51 #6
327807 Mariposas
יה&#14
pi_143062850
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:50 schreef kuil het volgende: [..] Maar waarom dan 90 foto's als laatste teken van leven? Terwijl je ook nog een telefoon hebt waarmee je op 11 april nog noodoproepen hebt gedaan? Vind ik allemaal erg onlogisch.
omdat die foto's waarschijnlijk niet als laatste teken van leven waren bedoeld. Misschien zoals al werd geopperd bedoelt om dieren af te schrikken of het licht van de flitser gebruiken om bij te schijnen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:00:27 #7
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143062874
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:59 schreef kuil het volgende:
Feit is dat er catastrofale fouten zijn gemaakt in de eerste 10 dagen na vermissing. De zoektocht is extreem laat op gang gekomen en er is voor langere tijd gezocht op de verkeerde plekken (in het gebied ten zuiden de CD).

Juist in die eerste dagen is het van levensbelang om zo goed mogelijk te zoeken, omdat de kans dan nog relatief groot is dat je mensen levend terugvindt. Ik krijg het gevoel dat men zich in landen zoals Nederland bij een reddingsactie waarschijnlijk veel bewuster is van de urgentie dan in Panama.

De gang van zaken van het onderzoek nadat de rugtas en de resten zijn gevonden is ook allerminst professioneel te noemen. Ik kan het daarom heel goed begrijpen dat de familie Kremers weinig vertrouwen meer heeft in de Panamese instanties. En wellicht ook het vermoeden heeft dat er fouten zijn gemaakt of dat er gesjoemeld is met de DNA-gegevens en de telefoonlogs .

Zolang een aantal gegevens niet opnieuw zijn onderzocht door het NFI kunnen we nog niet uitsluiten dat er door 'Panama' bewust zaken verdraaid/achtergehouden zijn om de zaak zodoende makkelijk te kunnen afsluiten (minder kosten, minder reputatieschade voor het toerisme).
Stelletje prutsers daar ja. Bah
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:00:36 #8
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143062877
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:59 schreef VaLkyRie het volgende:
Nog even terughalend wat iemand anders ook al zei; de sleutel van het mysterie is al op de eerste dag te vinden als we erachter komen wat er is gebeurd op 1 april tussen 1400 en 1630. De rest is daar een uitvloeisel van...
Hoeft niet, al is het waarschijnlijk wel het begin van een reeks van gebeurtenissen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143062884
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:58 schreef Loekie1 het volgende:
Op het tweede pad alleen toeristen met gids werd net gezegd (kan niet meer quoten), dat geloof ik niet. Als je om 13.00 uur al de top bereikt, is het zeer verleidelijk nog een stukje verder te lopen, dat zal heus vaker gebeuren.
Wat toch ook niet een probleem is, alleen na 45 minuten lopen heb je geen bereik meer... Wat bekend is. Weliswaar niet bij de mensen die verder gaan, alleen als je dan belt met een noodoproep.
1 vraag wat was de locatie van de noodoproepen op resp 8 en 11 april? Niet bekend zeker?
Nog een vraag: iedereen (getuigen) zei dat die meiden rond half 4 naar boven gingen, vind ik gek, ze zijn veel eerder gegaan.
I´m back.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:01:37 #10
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143062913
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:59 schreef kuil het volgende:
Feit is dat er catastrofale fouten zijn gemaakt in de eerste 10 dagen na vermissing. De zoektocht is extreem laat op gang gekomen en er is voor langere tijd gezocht op de verkeerde plekken (in het gebied ten zuiden de CD).

Juist in die eerste dagen is het van levensbelang om zo goed mogelijk te zoeken, omdat de kans dan nog relatief groot is dat je mensen levend terugvindt. Ik krijg sterk het gevoel dat men zich in landen zoals Nederland bij een reddingsactie waarschijnlijk veel bewuster is van de urgentie dan in Panama.

De gang van zaken van het onderzoek nadat de rugtas en de resten zijn gevonden is ook allerminst professioneel te noemen. Het blijft bijvoorbeeld bizar dat Sinaproc helemaal niets heeft kunnen bijdragen aan de vondst van sporen. Ik kan het daarom heel goed begrijpen dat de familie Kremers weinig vertrouwen meer heeft in de Panamese instanties. En wellicht ook het vermoeden heeft dat er fouten zijn gemaakt of dat er gesjoemeld is met de DNA-gegevens en de telefoonlogs .

Zolang een aantal gegevens niet opnieuw zijn onderzocht door het NFI kunnen we nog niet uitsluiten dat er door 'Panama' bewust zaken verdraaid/achtergehouden zijn om de zaak zodoende makkelijk te kunnen afsluiten (minder kosten, minder reputatieschade voor het toerisme).
Iig de camera's en telefoons zijn onderzocht door het NFI. De menselijke resten weet ik niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143062921
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat toch ook niet een probleem is, alleen na 45 minuten lopen heb je geen bereik meer... Wat bekend is. Weliswaar niet bij de mensen die verder gaat, alleen als je dan belt met een noodoproep.
1 vraag wat was de locatie van de noodoproepen op resp 8 en 11 april?
Zodra je merkt dat je geen bereik hebt ga je als de wiedeweerga terug, lijkt mij. Dat geen van beide dat gedaan heeft betekent dat óf hun beiden iets overkomen is, óf ze dachten dat er ook geen bereik was op het Pianistapad en besloten de paar huizen op te zoeken verder bergafwaarts.
pi_143062959
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:01 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zodra je merkt dat je geen bereik hebt ga je als de wiedeweerga terug, lijkt mij.
Ja, tenzij je dus in een noodsituatie zit en niet terug kan.
I´m back.
pi_143062987
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:01 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zodra je merkt dat je geen bereik hebt ga je als de wiedeweerga terug, lijkt mij. Dat geen van beide dat gedaan heeft betekent dat óf hun beiden iets overkomen is, óf ze dachten dat er ook geen bereik was op het Pianistapad en besloten de paar huizen op te zoeken verder bergafwaarts.
Tenzij er op dat moment nog niets aan de hand was.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:04:07 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143062988
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat toch ook niet een probleem is, alleen na 45 minuten lopen heb je geen bereik meer... Wat bekend is. Weliswaar niet bij de mensen die verder gaan, alleen als je dan belt met een noodoproep.
1 vraag wat was de locatie van de noodoproepen op resp 8 en 11 april? Niet bekend zeker?
Nog een vraag: iedereen (getuigen) zei dat die meiden rond half 4 naar boven gingen, vind ik gek, ze zijn veel eerder gegaan.
Dat is idd vreemd. Dat moeten dan andere (blanke) meisjes geweest zijn zou je zeggen..

Maar de dame van de Taalschool (Ingrid Lommers): die zou ze toch moeten kennen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:05:09 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143063033
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:01 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zodra je merkt dat je geen bereik hebt ga je als de wiedeweerga terug, lijkt mij. Dat geen van beide dat gedaan heeft betekent dat óf hun beiden iets overkomen is, óf ze dachten dat er ook geen bereik was op het Pianistapad en besloten de paar huizen op te zoeken verder bergafwaarts.
Waarom? Hoe denk je dat mensen vroeger overleefden, vóór het mobieltjestijdperk?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143063036
Mijn vraag is of ze bekend waren met het feit dat er wél bereik was op het Pianistapad. Ze hebben daar niet van de telefoon gebruik gemaakt naar mijn weten.
pi_143063044
Misdrijf lijkt mij iig wel uitgesloten.
pi_143063052
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:59 schreef VaLkyRie het volgende:
Nog even terughalend wat iemand anders ook al zei; de sleutel van het mysterie is al op de eerste dag te vinden als we erachter komen wat er is gebeurd op 1 april tussen 1400 en 1630. De rest is daar een uitvloeisel van...
Dat zou kunnen inderdaad. Aan de andere kant, het kan ook dat ze bij die quebrada's steeds uitgerust hebben en dat ze daardoor langer over dat stuk hebben gedaan.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:05:52 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143063062
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:05 schreef Loekie1 het volgende:
Mijn vraag is of ze bekend waren met het feit dat er wél bereik was op het Pianistapad.
Voor zover ik weet was er bereik op de Mirador. Geen idee of ervoor ook bereik was/is.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143063080
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet was er bereik op de Mirador. Geen idee of ervoor ook bereik was/is.
Maar wisten zij dat is de vraag. Als je geen bereik hebt, denk je dat dat voor het hele gebied geldt.
pi_143063099
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is idd vreemd. Dat moeten dan andere (blanke) meisjes geweest zijn zou je zeggen..

Maar de dame van de Taalschool (Ingrid Lommers): die zou ze toch moeten kennen?
Die heeft ze toch zelf niet gezien?
pi_143063109
Het zou goed zijn als getuigenverklaringen zoals die van Oliva de Kam nog eens opnieuw onderzocht worden. Het blijft vreemd dat meerdere getuigen zich vergist moeten hebben in personen of tijdstip als de nieuwe tijdlijn juist is. Stel dat Oliva de Kam om die tijd twee andere vrouwen heeft gespot die nog zo laat de Mirador op gingen, waarom hebben die zich dan bijvoorbeeld nooit gemeld?
pi_143063116
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Voor zover ik weet was er bereik op de Mirador. Geen idee of ervoor ook bereik was/is.
Kun jij misschien Baru vragen waar die foto's gemaakt zijn op de kaart (de eerste en tweede quebrada)?

Zou een betere tijdlijn worden dan. Met afstanden en tijden gecombineerd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:07:31 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143063125
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:07 schreef SAJ het volgende:

[..]

Die heeft ze toch zelf niet gezien?
Ik dacht van wel hoor.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143063134
Staat er eigenlijk ergens een beschrijving (over Pianista trail ) dat het ook interessant is om naar
Mirador door te lopen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:08:03 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143063147
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kun jij misschien Baru vragen waar die foto's gemaakt zijn op de kaart (de eerste en tweede quebrada)?

Zou een betere tijdlijn worden dan. Met afstanden en tijden gecombineerd.
Kijk eens op WS ;)
En waarom vraag je het zelf niet? Je hebt een account he?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143063160
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:06 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Maar wisten zij dat is de vraag. Als je geen bereik hebt, denk je dat dat voor het hele gebied geldt.
Het was niet ver van Boquete, waar ze natuurlijk gewoon ontvangst hadden. Met een beetje nadenken weet je dat de berg het probleem is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_143063166
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is idd vreemd. Dat moeten dan andere (blanke) meisjes geweest zijn zou je zeggen..

Maar de dame van de Taalschool (Ingrid Lommers): die zou ze toch moeten kennen?
Volgens mij heeft Ingrid hen niet zelf gezien, maar baseerde ze zich op Twitter op camerabeelden van de supermarkt op mogelijk de meisjes (ergens vorige topic werd dat duidelijk, of het deel ervoor).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:08:36 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143063167
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:07 schreef StaceySinger het volgende:
Staat er eigenlijk ergens een beschrijving (over Pianista trail ) dat het ook interessant is om naar
Mirador door te lopen ?
Na de Mirador bedoel je? Naar de Mirador gaat iedereen :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143063179
In de reisgidsen zou iets moeten staan over het telefonische bereik, wel handig voor mensen die iets avontuurlijker zijn ingesteld.
pi_143063187
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:00 schreef Ryan3 het volgende:


1 vraag wat was de locatie van de noodoproepen op resp 8 en 11 april? Niet bekend zeker?
Dat valt niet te achterhalen denk ik want geen verbinding met een mast. Of de telefoon moet de gps locatie loggen bij een oproep. Apple is er gek genoeg voor.
pi_143063207
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:52 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Je weet niet in wat voor situatie ze terechtkwamen, misschien zijn ze opgesloten. Daders wisten dat er geen bereik was, maar zij probeerden het steeds weer.
Kan, heb 't idee dat die vader van Kris ook zoiets in z'n hoofd heeft. Maar zoals elk scenario is ook dit niet te bewijzen. Lijkt me toch een risico voor een evt. dader als hij telefoons niet afpakt, er kunnen nog altijd foto's/films gemaakt worden.
Er zal toch wel goed gekeken zijn naar mogelijk gewiste data op de telefoon/camera?
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_143063208
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kijk eens op WS ;)
En waarom vraag je het zelf niet? Je hebt een account he?
Sja, omdat ik dacht dat de OP/dit topic een samenwerkingsproject is en ik net die hele uitzending heb zitten screencappen misschien?

Ik moet aan het werk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:09:34 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143063214
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Ingrid hen niet zelf gezien, maar baseerde ze zich op Twitter op camerabeelden van de supermarkt op mogelijk de meisjes (ergens vorige topic werd dat duidelijk, of het deel ervoor).
Ok, wanneer hadden ze het pad dan opgezocht en wie had dat dan gezien? Of werd het uit de computer gelezen? En hoe laat was dat opzoeken?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:10:02 #35
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143063230
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

HUH?? Pa Kremers zei toch juist dat er nog GEEN schriftelijke bevestiging was van de DNA-match (in het eerdere EenVandaag-interview)?
Dat was toen, en nu is nu :)
ALS we La Prensa mogen geloven heeft hij die nu wel.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143063242
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ok, wanneer hadden ze het pad dan opgezocht en wie had dat dan gezien? Of werd het uit de computer gelezen? En hoe laat was dat opzoeken?
Moet dan al vroeg 's ochtends geweest zijn, voor 10:00. Geen idee, is niet bekend gemaakt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143063250
Ik kan niet meer quoten, maar maar ik werd dus kotsmisselijk van het feit dat er nog zo lang gebruik van de mobiele telefoons is gemaakt.

1) Onwijs knap van ouders van Kris dat ze de zoektocht op eigen wijze doorzetten;
2) Dat de ouders doorgaan, zelfs al hebben ze WEER via de media moeten hebben vernemen dat er botresten zijn vernomen die mogelijk aan Lisanne en/of Kris toebehoren;
3) Ik zet vaak mijn telefoon uit als ik weet dat ik weinig batterij over heb, onderweg ben en geen oplader bij me heb;
4) Met alle goede bedoelingen van de ouders van Kris, ga ik daarom minder denken aan een misdrijf.
pi_143063251
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Na de Mirador bedoel je? Naar de Mirador gaat iedereen :P
na ja lol
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:11:05 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143063268
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:09 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Kan, heb 't idee dat die vader van Kris ook zoiets in z'n hoofd heeft. Maar zoals elk scenario is ook dit niet te bewijzen. Lijkt me toch een risico voor een evt. dader als hij telefoons niet afpakt, er kunnen nog altijd foto's/films gemaakt worden.
Er zal toch wel goed gekeken zijn naar mogelijk gewiste data op de telefoon/camera?
Een nog groter risico is de telefoons en camera te laten liggen om gevonden te worden. Dat doe je niet als crimineel lijkt me (nee, ook niet als "dwaalspoor").
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143063297
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik dacht van wel hoor.
http://www.misdaadjournal(...)ichtig-manoeuvreren/

Nee hoor, zie interview in link.
Dat is het probleem met al die 'getuigenverklaringen'; info uit 2e of 3e hand, dus vaak onjuist.
pi_143063358
Speurneuzen hier, wauw :P Hoewel veel onzin en suggestie natuurlijk, komen een aantal mensen hier bijna beter geïnformeerd over het pad e.d. op me over dan de recherche in Panama zelf (en dat op duizenden km's afstand/zonder spullen) 'Crowd-investigation' geen ideetje? ;) Beetje discriminerend om dit te zeggen, maar logisch denken en gedetailleerd te werk gaan zijn in Zuid-Amerika niet altijd even goed als hier, met ons 'gezonde en nuchtere Hollandse verstand'. Los van het feit dat we hier misschien de beweegredenen/keuzes van 2 Westerse meisjes wat beter kunnen snappen. Het detail of de gouden tip die alle puzzelstukjes verbindt zal hier maar voorbij gekomen zijn in een van de tienduizenden reacties... :X (en misschien zelfs weggelachen)
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:15:22 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143063398
quote:
15s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja, omdat ik dacht dat de OP/dit topic een samenwerkingsproject is en ik net die hele uitzending heb zitten screencappen misschien?

Ik moet aan het werk.
Vooruit dan maar weer:
quote:
@Baru Can you point out on a map where Kris' last photo was made? And were the creeks are (and maybe other landmarks) we see in the EenVandaag broadcast?


[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 04-08-2014 20:21:08 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:15:45 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143063413
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:10 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dat was toen, en nu is nu :)
ALS we La Prensa mogen geloven heeft hij die nu wel.
Toen is een week geleden hoor..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143063446
Maar die telefoon en camera zijn dus in de rugzak teruggevonden?
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:16:58 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143063456
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:10 schreef MidnightB00m het volgende:
Ik kan niet meer quoten, maar maar ik werd dus kotsmisselijk van het feit dat er nog zo lang gebruik van de mobiele telefoons is gemaakt.

1) Onwijs knap van ouders van Kris dat ze de zoektocht op eigen wijze doorzetten;
2) Dat de ouders doorgaan, zelfs al hebben ze WEER via de media moeten hebben vernemen dat er botresten zijn vernomen die mogelijk aan Lisanne en/of Kris toebehoren;
3) Ik zet vaak mijn telefoon uit als ik weet dat ik weinig batterij over heb, onderweg ben en geen oplader bij me heb;
4) Met alle goede bedoelingen van de ouders van Kris, ga ik daarom minder denken aan een misdrijf.
Opmerkelijk vind ik dat de vondsten weer door inheemsen/locals zijn gedaan en weer niet door een officieel zoekteam.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143063486
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar die telefoon en camera zijn dus in de rugzak teruggevonden?
yep
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:17:42 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143063487
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:12 schreef SAJ het volgende:

[..]

http://www.misdaadjournal(...)ichtig-manoeuvreren/

Nee hoor, zie interview in link.
Dat is het probleem met al die 'getuigenverklaringen'; info uit 2e of 3e hand, dus vaak onjuist.
Ok, dank je ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:18:28 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143063515
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar die telefoon en camera zijn dus in de rugzak teruggevonden?
De telefoons en de camera, ja.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143063543
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Opmerkelijk vind ik dat de vondsten weer door inheemsen/locals zijn gedaan en weer niet door een officieel zoekteam.
Precies. Heeft het officiële onderzoeksteam überhaupt al zelf 1 spoor gevonden eigenlijk? Wel mooi dat die mensen die geholpen hebben (waarschijnlijk straatarm) beloond zijn door de ouders.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:20:34 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143063603
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:19 schreef erik013 het volgende:

[..]

Precies. Heeft het officiële onderzoeksteam überhaupt al zelf 1 spoor gevonden eigenlijk? Wel mooi dat die mensen die geholpen hebben (waarschijnlijk straatarm) beloond zijn door de ouders.
Niet dat ik weet :N Aan de andere kant weten we vast niet alles/hebben we niet alle info ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:21:28 #51
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143063640
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Toen is een week geleden hoor..
Die man zit nu in Panama. Het kan toch waar zijn dat ze in de afgelopen dagen dat DNA-rapport hebben overhandigd?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143063659
Kunnen ze niet lokaliseren waar de laatste noodoproepen zijn gedaan?
pi_143063695
O nee, er was geen bereik. :')
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:22:28 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143063697
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:21 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Die man zit nu in Panama. Het kan toch waar zijn dat ze in de afgelopen dagen dat DNA-rapport hebben overhandigd?
Maar dat stond er niet toch? In het bericht waar ik op reageerde? Stond iets van "2 maanden na de verdwijning"
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143063753
En ik heb was nog niet klaar, want mijn mobiele telefoon wilde al posten haha.

5) Als er sprake was van misdrijf, waarom zou die derde partij de meiden toestemming geven om bezit te houden van mobiele telefoons/digitale camera?

6) Peter R. de Vries heeft het afgedaan bij mij met de Nathalee Holloway zaak - maar daar waren topics over toen het forum nog een misdaad forum had.

7) Wat geeft de ouders een aanleiding om bij die stuwdam te zoeken en waarom werken ze niet mee?

8) Er valt geen touw vast te knopen aan de vindplekken.

9) In de tijd van sociale media, zouden ee meiden - denk ik- wel wat hebben laten weten over verdwaling; al was het alleen voor de humor.
pi_143063979
Zou me niet verbazen als de meiden zich bij dat watervalletje hebben "opgefrist", hup behaatje in de tas en even lekker dat water over je bovenlijf gooien...
Dat zou ik tenminste doen, als ik zo'n eind gelopen had in de hitte en ik kwam zo'n watertje tegen....
pi_143064028
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Een nog groter risico is de telefoons en camera te laten liggen om gevonden te worden. Dat doe je niet als crimineel lijkt me (nee, ook niet als "dwaalspoor").
Afpakken en zelf meenemen zodat ze er geen gebruik van kunnen maken bedoelde ik. Anders moet je al die apparaten na gaan kijken of er iets op staat wat in jou richting wijst (beetje weird om in 't hoofd van een crimineel te gaan zitten). Maar goed 99% speculatie.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_143064055
Bedacht me net: wat ben ik toch ook wel weer blij dat de ouders van Kris en Lisanne nuchtere Nederlanders zijn en niet van die hysterische/paranoïde Amerikanen. Je moet er toch niet aan denken dat je hier sinds april zo'n Beth Holloway (keer 4 in dit geval :X) 2 keer per dag op alle tv en radiostations en kranten aan het schreeuwen was om de oorlog te verklaren aan de Panamese autoriteiten, die bij het complot hoorden en corrupt waren en als levensdoel het toerisme in Panama eigenhandig proberen te slopen.

Ja, ik weet dat er ook nuchtere Amerikanen zijn en ook hysterische Nederlanders, maar over het algemeen gaan 'wij Nederlanders' toch gemiddeld een stuk minder dramatisch en meer doelgericht om met zoiets als dit.
pi_143064085
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:23 schreef MidnightB00m het volgende:
9) In de tijd van sociale media, zouden ee meiden - denk ik- wel wat hebben laten weten over verdwaling; al was het alleen voor de humor.
Geen bereik...en na de 1e noodoproep was er sowieso geen sprake meer van humor lijkt me....
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:31:39 #60
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143064095
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar dat stond er niet toch? In het bericht waar ik op reageerde? Stond iets van "2 maanden na de verdwijning"
Nee, er stond alleen 'na twee maanden'. Wellicht bedoelen ze 'twee maanden na het onderzoek'
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143064124
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:29 schreef pleeborstel het volgende:
Zou me niet verbazen als de meiden zich bij dat watervalletje hebben "opgefrist", hup behaatje in de tas en even lekker dat water over je bovenlijf gooien...
Dat zou ik tenminste doen, als ik zo'n eind gelopen had in de hitte en ik kwam zo'n watertje tegen....
Zou kunnen maar volgens mij te weinig water daarvoor aanwezig. Hooguit even met je voeten erin ofzo.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:32:28 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143064129
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:23 schreef MidnightB00m het volgende:
En ik heb was nog niet klaar, want mijn mobiele telefoon wilde al posten haha.

5) Als er sprake was van misdrijf, waarom zou die derde partij de meiden toestemming geven om bezit te houden van mobiele telefoons/digitale camera?

6) Peter R. de Vries heeft het afgedaan bij mij met de Nathalee Holloway zaak - maar daar waren topics over toen het forum nog een misdaad forum had.

7) Wat geeft de ouders een aanleiding om bij die stuwdam te zoeken en waarom werken ze niet mee?

8) Er valt geen touw vast te knopen aan de vindplekken.

9) In de tijd van sociale media, zouden ee meiden - denk ik- wel wat hebben laten weten over verdwaling; al was het alleen voor de humor.
Over 7) Ik denk dat de ouders denken dat de overgebleven resten van L&K in het regenseizoen zijn weggespoelt richt de stuwdam (op 30-35 km afstand). Zelfs als dat zo zou zijn, vraag ik me af hoe ze die in hemelsnaam denken te kunnen vinden. Stuwdammeer is groot en diep en de bodem bestaat nog uit de (al dan niet vergane) resten van het oorspronkelijke landschap.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143064198
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niet dat ik weet :N Aan de andere kant weten we vast niet alles/hebben we niet alle info ;)
Die ouders weten idd meer dan bekend is, als ik die vader zo hoorde. Aangezien ie veel dingen nog niet mocht zeggen i.v.m. het lopende onderzoek, is ook bij de recherche een misdrijf niet uitgesloten (meer) volgens mij.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:34:27 #64
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143064213
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:31 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nee, er stond alleen 'na twee maanden'. Wellicht bedoelen ze 'twee maanden na het onderzoek'
Het begin vh onderzoek? Dat scheelt hoogstens (!!) een week. En het onderzoek loopt nog. En 2 mnd na botonderzoek oid kan ook niet, want er zijn nog geen 2 mand voorbij toch?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143064239
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:34 schreef erik013 het volgende:

[..]

Die ouders weten idd meer dan bekend is, als ik die vader zo hoorde. Aangezien ie veel dingen nog niet mocht zeggen i.v.m. het lopende onderzoek, is ook bij de recherche een misdrijf niet uitgesloten (meer) volgens mij.
Mwah. Dat zie ik er echt niet in.
pi_143064283
In het artikel is te lezen dat de ouders vinden dat ze zo goed voorbereid op reis gingen. Maar ze hadden dus niet eens extra kleding bij zich...
pi_143064285
Overigens wordt de kracht van grote hoeveelheden mensen die zoeken naar clues in deze zaak denk ik behoorlijk onderschat.

Daarom vind ik het ook zo jammer dat de informatie maar zo mondjesmaat wordt vrijgegeven. Publiceer nou toch gewoon alle gevonden foto's, communicaties, en waar beschikbaar tijden en locaties.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_143064340
10) Alle uitkomsten van onderzoek van telefoon gegevens/ camera, spreken alle oog getuigenissen tegen;
11) Inderdaad... Alle vondsten zijn weer gedaan lokale bewoners en de ouders van Kris hebben het weer moeten vernemen via de media;

Ik ben gewoon beetje boos haha. Door de uitzending neig ik juist weer meer naar een verdwaling, terwijl ik niet kan begrijpen waarom Kris/en of Lisanne, uiteindelijk van het pad zijn afgedwaald en in dit scenario pad ook niet meer terug hebben vinden.
pi_143064375
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
In het artikel is te lezen dat de ouders vinden dat ze zo goed voorbereid op reis gingen. Maar ze hadden dus niet eens extra kleding bij zich...
Was waarschijnlijk ook niet de planning om zo ver de jungle in te gaan en bijvoorbeeld te overnachten. Plan was waarschijnlijk alleen een 'korte' hike te maken.
Eerste stuk berg op verliep zo vlot. Vervolgens nog eventjes een stukje verder kijken (het was immers nog vroeg en licht).
pi_143064476
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:37 schreef MidnightB00m het volgende:
10) Alle uitkomsten van onderzoek van telefoon gegevens/ camera, spreken alle oog getuigenissen tegen;
11) Inderdaad... Alle vondsten zijn weer gedaan lokale bewoners en de ouders van Kris hebben het weer moeten vernemen via de media;

Ik ben gewoon beetje boos haha. Door de uitzending neig ik juist weer meer naar een verdwaling, terwijl ik niet kan begrijpen waarom Kris/en of Lisanne, uiteindelijk van het pad zijn afgedwaald en in dit scenario pad ook niet meer terug hebben vinden.
hoe verklaar je dat gat dan ? een week lang niks op de telefoon doen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:41:16 #71
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143064502
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:35 schreef Molurus het volgende:
Overigens wordt de kracht van grote hoeveelheden mensen die zoeken naar clues in deze zaak denk ik behoorlijk onderschat.

Daarom vind ik het ook zo jammer dat de informatie maar zo mondjesmaat wordt vrijgegeven. Publiceer nou toch gewoon alle gevonden foto's, communicaties, en waar beschikbaar tijden en locaties.
_O_ precies.
pi_143064513
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:38 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Was waarschijnlijk ook niet de planning om zo ver de jungle in te gaan en bijvoorbeeld te overnachten. Plan was waarschijnlijk alleen een 'korte' hike te maken.
Eerste stuk berg op verliep zo vlot. Vervolgens nog eventjes een stukje verder kijken (het was immers nog vroeg en licht).
Ook al denk je nog zo kort te gaan, je neemt toch extra kleding mee denk ik dan. In de jungle over hangbruggen enz.
Ook had een van de twee nog haar telefoon op haar kamer laten liggen dus geeft nog meer aan dat ze niet echt goed voorbereid zijn gaan wandelen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:43:44 #73
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143064616
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:35 schreef Molurus het volgende:
Overigens wordt de kracht van grote hoeveelheden mensen die zoeken naar clues in deze zaak denk ik behoorlijk onderschat.

Daarom vind ik het ook zo jammer dat de informatie maar zo mondjesmaat wordt vrijgegeven. Publiceer nou toch gewoon alle gevonden foto's, communicaties, en waar beschikbaar tijden en locaties.
Dat mocht niet van de Panamese onderzoekers. Vraag me af of de ouders door de huidige info te delen (laatste foto Kris, dagen dat ze probeerden te bellen, beschrijving 3 foto's met ies van beld etc) niet al de deal hebben gebroken.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:44:46 #74
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143064663
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ook al denk je nog zo kort te gaan, je neemt toch extra kleding mee denk ik dan. In de jungle over hangbruggen enz.
Ook had een van de twee nog haar telefoon op haar kamer laten liggen dus geeft nog meer aan dat ze niet echt goed voorbereid zijn gaan wandelen.
Nee, beide telefoons waren mee. Dat ding op de kamer was waarschijnlijk zon mp3-speler..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143064670
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

hoe verklaar je dat gat dan ? een week lang niks op de telefoon doen ?
Telefoon is gebruikt op meerdere dagen tussen 1 april en 11 april.
Camera zou (alleen) gebruikt zijn op 1 april en 8 april.
pi_143064748
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:41 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ook al denk je nog zo kort te gaan, je neemt toch extra kleding mee denk ik dan. In de jungle over hangbruggen enz.
Ook had een van de twee nog haar telefoon op haar kamer laten liggen dus geeft nog meer aan dat ze niet echt goed voorbereid zijn gaan wandelen.
Ze hadden beiden een telefoon mee.
Denk dat de het stuk na de top niet op voorhand de bedoeling was. Dus voor de wandeling naar de top geen extra kleding mee want dat was allemaal niet zo 'spectaculair'. Dat ze na de top zijn doorgegaan is denk ik een impulsieve actie geweest.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:46:47 #77
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143064749
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:37 schreef MidnightB00m het volgende:
Ik ben gewoon beetje boos haha. Door de uitzending neig ik juist weer meer naar een verdwaling, terwijl ik niet kan begrijpen waarom Kris/en of Lisanne, uiteindelijk van het pad zijn afgedwaald en in dit scenario pad ook niet meer terug hebben vinden
Zo moeilijk is dat toch niet voor te stellen?

De reconstructie was een reconstructie van niks - sorry dat ik het moet zeggen:

- De ouders waren niet in korte broek / hemdje gekleed.
- Hadden gidsen bij zich.
- Hadden wandelstokken bij zich.

en het grootste gebrek:

- Ze hebben niet enkele nachten in dat gebied doorgebracht.

(Hypothese) Wat is er vermoedelijk gebeurd? Een van de meisjes is uitgegleden en heeft een zware verstuiking opgelopen. Misschien Kris wel op diezelfde steen in dat beekje. Uitglijden op zo'n steen als je geen goede schoenen hebt (en die hadden ze niet) is in no time gebeurd. Ze hebben even gewacht tot de ergste pijn weg was, hebben toen geprobeerd terug te lopen, maar dat was te pijnlijk, hebben toen het noodnummer geprobeerd te bellen. Lukte niet. De nacht viel in. Ze raakte in paniek. Zijn alsnog midden in de nacht, aardedonker, teruggelopen over het pad. Althans, dat dachten ze, dat hoopten ze. Alleen - 's nachts zie je daar niet veel. Zo raakte ze gemakkelijk van het pad af. De volgende ochtend waren ze al hopeloos verdwaald (/Hypothese).
pi_143064769
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:30 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Afpakken en zelf meenemen zodat ze er geen gebruik van kunnen maken bedoelde ik. Anders moet je al die apparaten na gaan kijken of er iets op staat wat in jou richting wijst (beetje weird om in 't hoofd van een crimineel te gaan zitten). Maar goed 99% speculatie.
Nahjah, stel dat ze ontvoerd zijn en onder dwang zijn meegenomen verder de jungle in. Zo'n ontvoerder moet ook wels een dutje doen of pissen, misschien zag kris of lisanne dan haar kans schoon om een noodnr te bellen (of dat te proberen).

Ik snap niks van die camera in ieder geval.

En inderdaad, de afwezigheid van een afscheidsiets is raar. Je loopt door de jungle, je raakt elke dag uitgeputter en radelozer en er MOETEN momenten zijn geweest dat je gelooft (of weet) dat je t niet gaat redden. Dan laat je iets achter; desnoods enkel een foto met "help" of "vaarwel" in de grond geschreven ofzo.
Bovendien; waarom zou je een camera meedragen en die een week lang niet gebruiken (dus ook niet 's nachts) en er op dag 9 ineens mee gaan bijlichten.
En dan die alarmoproepen; zijn die dagelijks gedaan tot 11 april? Of op 1 en 11 april?
pi_143064791
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat mocht niet van de Panamese onderzoekers. Vraag me af of de ouders door de huidige info te delen (laatste foto Kris, dagen dat ze probeerden te bellen, beschrijving 3 foto's met ies van beld etc) niet al de deal hebben gebroken.
Waarom zouden zij daar een deal over hebben?

Ik snap al die geheimzinnigheid ook niet. Het is niet alsof dit een strafrechtelijk onderzoek is. Ik kan geen enkele legitieme reden bedenken om de relevante informatie zoveel mogelijk geheim te houden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_143064811
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Zo moeilijk is dat toch niet voor te stellen?

De reconstructie was een reconstructie van niks - sorry dat ik het moet zeggen:

- De ouders waren niet in korte broek / hemdje gekleed.
- Hadden gidsen bij zich.
- Hadden wandelstokken bij zich.

en het grootste gebrek:

- Ze hebben niet enkele nachten in dat gebied doorgebracht.

(Hypothese) Wat is er vermoedelijk gebeurd? Een van de meisjes is uitgegleden en heeft een zware verstuiking opgelopen. Misschien Kris wel op diezelfde steen in dat beekje. Uitglijden op zo'n steen als je geen goede schoenen hebt (en die hadden ze niet) is in no time gebeurd. Ze hebben even gewacht tot de ergste pijn weg was, hebben toen geprobeerd terug te lopen, maar dat was te pijnlijk, hebben toen het noodnummer geprobeerd te bellen. Lukte niet. De nacht viel in. Ze raakte in paniek. Zijn alsnog midden in de nacht, aardedonker, teruggelopen over het pad. Althans, dat dachten ze, dat hoopten ze. Alleen - 's nachts zie je daar niet veel. Zo raakte ze gemakkelijk van het pad af. De volgende ochtend waren ze al hopeloos verdwaald (/Hypothese).
Aardige hypothese alleen kan ik me niet voorstellen dat ze s' nachts zijn gaan lopen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:49:40 #81
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143064854
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:48 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Aardige hypothese alleen kan ik me niet voorstellen dat ze s' nachts zijn gaan lopen.
In paniek nemen mensen vaak verkeerde beslissingen. Angst is een slechte raadgever.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:49:41 #82
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143064856
Baru (op WS) zegt herkend te hebben waar de laatste foto van Kris is genomen (als ik hem goed begrepen heb). Zou nabij een huis/boerderij zijn (als ik hem goed etc).

Hier:

http://www.bing.com/maps/(...)_&mode=D&rtop=0~0~0~

Je kunt in- en uitzoomen
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:49:51 #83
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143064865
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het begin vh onderzoek? Dat scheelt hoogstens (!!) een week. En het onderzoek loopt nog. En 2 mnd na botonderzoek oid kan ook niet, want er zijn nog geen 2 mand voorbij toch?
Die vondsten zijn in juni gedaan en in juni onderzocht. In augustus wordt het DNA-rapport overhandigd aan Kremers. 'Na twee maanden' klopt wel ongeveer ;)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143064892
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:47 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nahjah, stel dat ze ontvoerd zijn en onder dwang zijn meegenomen verder de jungle in. Zo'n ontvoerder moet ook wels een dutje doen of pissen, misschien zag kris of lisanne dan haar kans schoon om een noodnr te bellen (of dat te proberen).

Ik snap niks van die camera in ieder geval.

En inderdaad, de afwezigheid van een afscheidsiets is raar. Je loopt door de jungle, je raakt elke dag uitgeputter en radelozer en er MOETEN momenten zijn geweest dat je gelooft (of weet) dat je t niet gaat redden. Dan laat je iets achter; desnoods enkel een foto met "help" of "vaarwel" in de grond geschreven ofzo.
Bovendien; waarom zou je een camera meedragen en die een week lang niet gebruiken (dus ook niet 's nachts) en er op dag 9 ineens mee gaan bijlichten.
En dan die alarmoproepen; zijn die dagelijks gedaan tot 11 april? Of op 1 en 11 april?
Noodoproepen zijn op meerdere dagen gedaan tussen 1 april en 11 april.
1 april = eerste
11 april = met de informatie die we nu hebben, de laatste keer
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:51:06 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143064921
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Zo moeilijk is dat toch niet voor te stellen?

De reconstructie was een reconstructie van niks - sorry dat ik het moet zeggen:

- De ouders waren niet in korte broek / hemdje gekleed.
- Hadden gidsen bij zich.
- Hadden wandelstokken bij zich.

en het grootste gebrek:

- Ze hebben niet enkele nachten in dat gebied doorgebracht.

(Hypothese) Wat is er vermoedelijk gebeurd? Een van de meisjes is uitgegleden en heeft een zware verstuiking opgelopen. Misschien Kris wel op diezelfde steen in dat beekje. Uitglijden op zo'n steen als je geen goede schoenen hebt (en die hadden ze niet) is in no time gebeurd. Ze hebben even gewacht tot de ergste pijn weg was, hebben toen geprobeerd terug te lopen, maar dat was te pijnlijk, hebben toen het noodnummer geprobeerd te bellen. Lukte niet. De nacht viel in. Ze raakte in paniek. Zijn alsnog midden in de nacht, aardedonker, teruggelopen over het pad. Althans, dat dachten ze, dat hoopten ze. Alleen - 's nachts zie je daar niet veel. Zo raakte ze gemakkelijk van het pad af. De volgende ochtend waren ze al hopeloos verdwaald (/Hypothese).
8)7 8)7 8)7 He ja, het beste was geweest als ze zelf ook verdwaald waren (of wat er dan ook met de meiden gebeurd is) 8)7 8)7 8)7
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143064924
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Bar (op WS) zegt herkend te hebben waar de laatste foto van Kris is genomen (als ik hem goed begrepen heb). Zou nabij een huis/boerderij zijn (als ik hem goed etc).

Hier:

http://www.bing.com/maps/(...)_&mode=D&rtop=0~0~0~

Je kunt in- en uitzoomen
oh en woont daar iemand ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:52:18 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143064967
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom zouden zij daar een deal over hebben?

Ik snap al die geheimzinnigheid ook niet. Het is niet alsof dit een strafrechtelijk onderzoek is. Ik kan geen enkele legitieme reden bedenken om de relevante informatie zoveel mogelijk geheim te houden.
Omdat de vader van Kris dat gezegd heeft in de eerdere EenVandaag-uitzending (vorige week).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143064971
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

hoe verklaar je dat gat dan ? een week lang niks op de telefoon doen ?
Is het dan vast gesteld dat er een week radiostilte was?
Ik schrok wel van de info via Éénvandaag dat de telefoon(s) nog gebruikt waren na die sessie van zwarte foto's met camera.

Hoe ik het beleef: op dit moment begrijp ik zowel een verdwaling/ongeluk scenario niet als een misdrijf scenario. Maar de ouders van Kris hebben zoveel overtuigingskracht, dat ik qua gevoel met de ouders mee meeveer.
pi_143064983
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Bar (op WS) zegt herkend te hebben waar de laatste foto van Kris is genomen (als ik hem goed begrepen heb). Zou nabij een huis/boerderij zijn (als ik hem goed etc).

Hier:

http://www.bing.com/maps/(...)_&mode=D&rtop=0~0~0~

Je kunt in- en uitzoomen
Die foto was toch niet op een open weide.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:52:46 #90
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143064985
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

8)7 8)7 8)7 He ja, het beste was geweest als ze zelf ook verdwaald waren (of wat er dan ook met de meiden gebeurd is) 8)7 8)7 8)7
Nee, dat is weer overdreven. Maar een nacht doorbrengen daar had toch prima gekund? Volgens hun eigen theorie immers kún je daar niet verdwalen.
pi_143065006
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:51 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

oh en woont daar iemand ?
Nee.

Baru (Op de vraag of hikers er wel eens overnachten) WS: Not. Sometimes they come to the mountain and stay there, but not frequently. Hiker go to the top and them go back never cross without guide, I guide would no use this house.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:53:24 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143065011
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:51 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

oh en woont daar iemand ?
Kennelijk (in de buurt).. Lees anders even (terug) op WS ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143065015
Nog even nagekeken: maar 4 april had ik het eerste topic over ze geopend.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:54:14 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143065039
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:52 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Is het dan vast gesteld dat er een week radiostilte was?
Ik schrok wel van de info via Éénvandaag dat de telefoon(s) nog gebruikt waren na die sessie van zwarte foto's met camera.

Hoe ik het beleef: op dit moment begrijp ik zowel een verdwaling/ongeluk scenario niet als een misdrijf scenario. Maar de ouders van Kris hebben zoveel overtuigingskracht, dat ik qua gevoel met de ouders mee meeveer.

Is er een andere optie dan die dan?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:55:20 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143065085
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:52 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

Die foto was toch niet op een open weide.
Dan bedoelt hij kennelijk toch (lees even terug op WS deel 3) waar hij de moeder van Kris zag, en niet waar de laatste foto van Kris is gemaakt... -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143065097
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:53 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Nee.

Baru (Op de vraag of hikers er wel eens overnachten) WS: Not. Sometimes they come to the mountain and stay there, but not frequently. Hiker go to the top and them go back never cross without guide, I guide would no use this house.
zou interessant zijn als Baru iets over de vele illegale goudzoekers zou kunnen vertellen.
Die trekken daar naar toe als de rivier laag /bijna droog staat
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143065135
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dan bedoelt hij kennelijk toch (lees even terug op WS deel 3) waar hij de moeder van Kris zag, en niet waar de laatste foto van Kris is gemaakt... -O-
Ik heb een aantal topics overgeslagen, wat is WS? :@
pi_143065164
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:56 schreef Max23 het volgende:

[..]

Ik heb een aantal topics overgeslagen, wat is WS? :@
websleuths.com
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:59:33 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143065236
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:56 schreef Max23 het volgende:

[..]

Ik heb een aantal topics overgeslagen, wat is WS? :@
http://www.websleuths.com(...)e-1-Apr-2014-3/page8

Maar niet op de laatste pagina beginnen met lezen, maar daarvoor. Als Baru zegt een locatie te herkennen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143065259
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

websleuths.com
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

http://www.websleuths.com(...)e-1-Apr-2014-3/page8

Maar niet op de laatste pagina beginnen met lezen, maar daarvoor. Als Baru zegt een locatie te herkennen.
^O^
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:00:28 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143065276
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:55 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zou interessant zijn als Baru iets over de vele illegale goudzoekers zou kunnen vertellen.
Die trekken daar naar toe als de rivier laag /bijna droog staat
Vraag het hem zou ik zeggen. Op mijn vragen antwoordt hij altijd heel lief.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143065294
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Is er een andere optie dan die dan?
Ik denk van niet. Maar ik kan er niet bij dat zoveel ooggetuigenverklaringen hebben beweerd Lisanne& Kris hebben gespot rond 15.00 uur vanaf de route. Wat voor scenario dan ook.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:02:33 #103
192592 SureD1
------------------------------
pi_143065337
Lees hier al een tijd mee, nog niet gepost though...

Wat me opviel aan de foto van Kris zoals die bij EenVandaag werd getoond is dat ze daar niet de schoenen aan heeft die later zijn gevonden en aan haar zijn toegeschreven. Ze lijkt bergschoenen aan te hebben en niet de "timberland-achtige" zwart blauwe schoenen zoals de schoen die in de OP op de foto staat.
pi_143065396
Er is toch ook erg slecht weer geweest in de dagen na de vermissing? Of in de maand mei? Kan wel verklaren waarom spullen op andere plekken zijn gevonden dan de botresten. De rivier was gezwollen door de vele regen en heeft dat uiteindelijk meegenomen en hier en daar 'neergesmeten'.
pi_143065426
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:02 schreef SureD1 het volgende:
Lees hier al een tijd mee, nog niet gepost though...

Wat me opviel aan de foto van Kris zoals die bij EenVandaag werd getoond is dat ze daar niet de schoenen aan heeft die later zijn gevonden en aan haar zijn toegeschreven. Ze lijkt bergschoenen aan te hebben en niet de "timberland-achtige" zwart blauwe schoenen zoals de schoen die in de OP op de foto staat.
Kijk, een scherpe blik. Daar hebben we wat aan!
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:04:44 #106
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143065433
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
Er is toch ook erg slecht weer geweest in de dagen na de vermissing? Of in de maand mei? Kan wel verklaren waarom spullen op andere plekken zijn gevonden dan de botresten. De rivier was gezwollen door de vele regen en heeft dat uiteindelijk meegenomen en hier en daar 'neergesmeten'.
Ja, klopt. Is ook "normaal", want regenzeizoen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143065439
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:02 schreef SureD1 het volgende:
Lees hier al een tijd mee, nog niet gepost though...

Wat me opviel aan de foto van Kris zoals die bij EenVandaag werd getoond is dat ze daar niet de schoenen aan heeft die later zijn gevonden en aan haar zijn toegeschreven. Ze lijkt bergschoenen aan te hebben en niet de "timberland-achtige" zwart blauwe schoenen zoals de schoen die in de OP op de foto staat.
Schoenen van Lisanne?
En als ze extra schoenen mee hadden: vreemd dan dat ze geen extra kleding bij zich hadden. Of die is misschien niet gevonden dan.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:05:36 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143065467
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:02 schreef SureD1 het volgende:
Lees hier al een tijd mee, nog niet gepost though...

Wat me opviel aan de foto van Kris zoals die bij EenVandaag werd getoond is dat ze daar niet de schoenen aan heeft die later zijn gevonden en aan haar zijn toegeschreven. Ze lijkt bergschoenen aan te hebben en niet de "timberland-achtige" zwart blauwe schoenen zoals de schoen die in de OP op de foto staat.
Kan het er niet uithalen :N
Maar was die zwarte van Perry Sport van Kris of van Lisanne? Een van de 2 had toch een soort DocMartens aan?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143065496
Lijkt toch op schoen die gevonden is op die foto.
pi_143065502
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:02 schreef SureD1 het volgende:
Lees hier al een tijd mee, nog niet gepost though...

Wat me opviel aan de foto van Kris zoals die bij EenVandaag werd getoond is dat ze daar niet de schoenen aan heeft die later zijn gevonden en aan haar zijn toegeschreven. Ze lijkt bergschoenen aan te hebben en niet de "timberland-achtige" zwart blauwe schoenen zoals de schoen die in de OP op de foto staat.
Nice first post, welcome! Je hebt geweldig punt. Ga meteen kijken.
pi_143065583
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:06 schreef nummer_zoveel het volgende:
Lijkt toch op schoen die gevonden is op die foto.
Die schoen die gevonden is en die er op lijkt zou de schoen van Lisanne zijn.
pi_143065608
Iemand duidelijk foto's van de gevonden schoenen bij de hand?
pi_143065713
Heb zelf deze foto's gezien, maar dat zijn toch 3 verschillende schoenen?







Klopt die 3e wel?
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:11:23 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143065727
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:08 schreef Stupidisco het volgende:
Iemand duidelijk foto's van de gevonden schoenen bij de hand?
Nee (in de OP, of zijn die al weg)? Volgens mij 1 zwarte Perry Sport (verkooppunt) en 1 DocMartins (of hoe je het schrijft) schoen
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143065732
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kan het er niet uithalen :N
Maar was die zwarte van Perry Sport van Kris of van Lisanne? Een van de 2 had toch een soort DocMartens aan?
'Echte' bergschoenen schijnen van Lisanne te zijn dan (Soft Shell of zoies zijn prettige schoenen, maar kan je ook kopen via ANWB webshop... En volgens mij heb ik dat merk ook gezien bij Perry Sport).
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:11:56 #116
192592 SureD1
------------------------------
pi_143065755
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kan het er niet uithalen :N
Maar was die zwarte van Perry Sport van Kris of van Lisanne? Een van de 2 had toch een soort DocMartens aan?
Foto staat niet meer in de OP...stond bij de foto's van de gevonden rugzak. Wat ik begrepen had was de wildebeast schoen van Lisanne, die andere van Kris. Wat me opviel was dat de lijn van de bovenkant van de schoen op de foto van EenVandaag naar de achterkant naar beneden loopt (zoals een bergschoen) terwijl ik dacht dat bij die gevonden schoen dat niet zo is, ik zoek even verder naar de foto van die schoen in een oud topic.

Edit: was al gebeurd :)
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:12:26 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143065772
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:11 schreef Stupidisco het volgende:
Heb zelf deze foto's gezien, maar dat zijn toch 3 verschillende schoenen?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Klopt die 3e wel?
De 1e en 3e zijn dezelfde schoen, de 2e is een andere.

Volgens mij 1e en 3e van Kris, 2e van Lisanne (maar ik weet het niet zeker meer).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143065774
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:11 schreef Stupidisco het volgende:
Heb zelf deze foto's gezien, maar dat zijn toch 3 verschillende schoenen?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Klopt die 3e wel?
Bovenkant eerste?
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:13:16 #119
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143065808
Het hoogtepunt van de EenVandaag reportage vandaag was voor mij de volgende dialoog tussen vader (V) en moeder (M):

quote:
V: Nou ja, we gaan weer terug. Het is ons wel duidelijk, eigenlijk.

M: Nou ja, wij geloven niet dat ze van het pad af is gegaan. Dat geloven we echt niet.

V: Nee. Nee precies, zo stom ís ze niet. **)

M: Zo stom is ze niet .... **)

V: ... nee en er zijn nog meer ...

M: ... en je moet echt moeite doen om hier te verdwalen. En dat gaan ze echt niet doen.

V: Nee.

M: Als ze wat gebroken zouden hebben, zouden ze zéker op het pad blijven. ***)

V: Eh nou ja, er zijn ook langs het pad geen - geen steile hellingen of ravijnen waar je in kan donderen en - en daar dan niet meer gezien wordt.

M: Nee.

V: 't Is goed om het zelf gelopen te hebben nu, dat hele stuk. En zien nu met onze eigen ogen dat je gewoon geen kant óp kan. Als je op het pad loopt. ****)

**) Opvallend is de tegenwoordige tijd - ze hebben het overlijden van hun dochter nog niet geaccepteerd. Logisch, want ze hebben haar immers ook nog niet (kunnen) cremeren of begraven.

***) Het gebruik van het woord "zéker" duidt toch op twijfel over het voorafgaande.

****) Dat is de hoofdstelling: áls je op het pad blijft, dán kan er eigenlijk niets fout gaan.

Die laatste stelling vind ik discutabel. 1. Zelfs als je op het pad blijft, maar precies de verkeerde kant uitloopt (dus niet naar de Mirador terug), dan kan er natuurlijk van alles fout gaan. 2. Als ze 's nachts zijn gaan dolen, dan is het natuurlijk wel heel gemakkelijk om van het pad af te raken.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:13:35 #120
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143065825
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:11 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Foto staat niet meer in de OP...stond bij de foto's van de gevonden rugzak. Wat ik begrepen had was de wildebeast schoen van Lisanne, die andere van Kris. Wat me opviel was dat de lijn van de bovenkant van de schoen op de foto van EenVandaag naar de achterkant naar beneden loopt (zoals een bergschoen) terwijl ik dacht dat bij die gevonden schoen dat niet zo is, ik zoek even verder naar de foto van die schoen in een oud topic.
Zo herinner ik het me ook :Y Perry Sport schoen van Lisanne, Doc-(achtige) schoen van Kris.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143065872
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het hoogtepunt van de EenVandaag reportage vandaag was voor mij de volgende dialoog tussen vader (V) en moeder (M):

[..]

*) Opvallend is de tegenwoordige tijd - ze hebben het overlijden van hun dochter nog niet geaccepteerd. Logisch, want ze hebben haar immers ook nog niet (kunnen) cremeren of begraven.

**) Het gebruik van het woord "zéker" duidt toch op twijfel over het voorafgaande.

***) Dat is de hoofdstelling: áls je op het pad blijft, dán kan er eigenlijk niets fout gaan.

Die laatste stelling vind ik discutabel. 1. Zelfs als je op het pad blijft, maar precies de verkeerde kant uitloopt (dus niet naar de Mirador terug), dan kan er natuurlijk van alles fout gaan. 2. Als ze 's nachts zijn gaan dolen, dan is het natuurlijk wel heel gemakkelijk om van het pad af te raken.
Nee, natuurlijk hebben ze het nog niet geaccepteerd. Ze zijn pas een paar maanden dood!
En kan het me goed voorstellen hoor, dat je niks uitsluit als het niet volledig duidelijk is wat er is gebeurd.
pi_143065878
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De 1e en 3e zijn dezelfde schoen, de 2e is een andere.

Volgens mij 1e en 3e van Kris, 2e van Lisanne (maar ik weet het niet zeker meer).
Ah ok, dat 1e en 3e hetzelfde zijn zou ik er zelf niet uithalen. Maar goed, ben ook geen schoenexpert ;-)
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:15:40 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143065902
Volgens mij zitten er met de dag meer mensen van Fok! op WS :D
Zie ineens een user "superfokker" _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143065921
Ik heb het even gemist hoor, maar wat is WS? :)
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:16:13 #125
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143065926
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:15 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ah ok, dat 1e en 3e hetzelfde zijn zou ik er zelf niet uithalen. Maar goed, ben ook geen schoenexpert ;-)
Kijk naar de zool ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:16:45 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143065947
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb het even gemist hoor, maar wat is WS? :)
Staat niet zover hierboven (én bovenin de OP), maar ok :P
http://www.websleuths.com(...)e-1-Apr-2014-3/page8
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143065980
dat is trouwens een strak broekje - dat spoelt er niet zo heel snel af
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143065981
Maa
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:11 schreef Stupidisco het volgende:
Heb zelf deze foto's gezien, maar dat zijn toch 3 verschillende schoenen?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Klopt die 3e wel?
Maar als die 1e/3e foto de schoen van Kris is. Die oogt toch blauw? Op haar laatste foto lijkt het me meer bruine schoenen die ze aan heeft. Of ben ik kleurenblind?

  maandag 4 augustus 2014 @ 21:18:09 #129
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143066016
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:17 schreef Stupidisco het volgende:
Maa

[..]

Maar als die 1e/3e foto de schoen van Kris is. Die oogt toch blauw? Op haar laatste foto lijkt het me meer bruine schoenen die ze aan heeft. Of ben ik kleurenblind?

[ afbeelding ]
Nee, zijn zwart (op álle foto's)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143066020
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:17 schreef StaceySinger het volgende:
dat is trouwens een strak broekje - dat spoelt er niet zo heel snel af
Er was niet meer over dan wat botten.
En er zijn genoeg aaseters in de jungle.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:18:18 #131
192592 SureD1
------------------------------
pi_143066021
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zo herinner ik het me ook :Y Perry Sport schoen van Lisanne, Doc-(achtige) schoen van Kris.
Yep, en wat ik zie op die (toegegeven) vage screenshot van die foto die Kris' vader ophoudt klopt niet met die doc/timberland-achtige schoen. Zoals gezegd de lijn naar de achterkant van de bovenkant van de schoen: bij de gevonden schoen recht, op de foto lijkt het aflopend. Ook de lichtere zool (en de vorm daarvan) van de gevonden schoen zie ik niet terug op de foto, maar dat kan ook modder en zo zijn natuurlijk.
pi_143066031
Op die laatste foto van Kris zie ik geen Dr.Weet ikvikveel-achtige schoenen. Maar ik kan niet goed inzoomen nu ;)
pi_143066039
Als je verdwaald bent, en gsm heeft geen bereik voor een noodoproep, dan ga je toch in ieder geval de berg weer op om het daar te proberen? Zeker als de dagen verstrijken, en je beseft dat dat je echt helemaal verdwaald bent?
Tenzij ze beiden ernstig gewond zijn geraakt, of op een andere manier overvallen door iets. Slechts een verdwaling geloof ik daarom niet.

En dan die 90 zwarte foto's... Misschien een wanhopige poging om lichtsignalen uit te zenden naar een mogelijk hoorbare helikopter of iets dergelijks?
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:19:59 #134
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143066069
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:17 schreef StaceySinger het volgende:
dat is trouwens een strak broekje - dat spoelt er niet zo heel snel af
Ik roep ff iets heel geks hoor (weet ook niet hoe de shorts precies gevonden zijn), maar zou het ding als markering gebruikt kunnen zijn (Net als bij Hans en Grietje, maar dan geen broodkruimels die opgegeten worden :P )?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143066074
Een helikopter s nachts?
pi_143066077
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:18 schreef pleeborstel het volgende:
Als je verdwaald bent, en gsm heeft geen bereik voor een noodoproep, dan ga je toch in ieder geval de berg weer op om het daar te proberen? Zeker als de dagen verstrijken, en je beseft dat dat je echt helemaal verdwaald bent?
Tenzij ze beiden ernstig gewond zijn geraakt, of op een andere manier overvallen door iets. Slechts een verdwaling geloof ik daarom niet.

En dan die 90 zwarte foto's... Misschien een wanhopige poging om lichtsignalen uit te zenden naar een mogelijk hoorbare helikopter of iets dergelijks?
En wat als je de weg terug (bergop) niet meer kan vinden?
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:20:53 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143066099
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:20 schreef nummer_zoveel het volgende:
Een helikopter s nachts?
Not very likely :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143066133
Brrrr, lijkt me maar doodeng s nachts zo in de jungle. Helemaal niks kunnen zien, allemaal enge beesten en geluiden om je heen. Bah!
pi_143066145
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kijk naar de zool ;)
Ok, maar schoen 1 & 3 hebben toch een witte zool? dat zie ik niet terug in de laatste foto van Kris.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:23:09 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143066179
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:22 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ok, maar schoen 1 & 3 hebben toch een witte zool? dat zie ik niet terug in de laatste foto van Kris.
1 stap tegelijk. Jij vroeg je af hoe ik zag dat schoen 1 en schoen 3 dezelfde schoen waren toch?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143066211
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
Brrrr, lijkt me maar doodeng s nachts zo in de jungle. Helemaal niks kunnen zien, allemaal enge beesten en geluiden om je heen. Bah!
Precies. Daarom denk ik dat ze s' nachts zoveel mogelijk op één plaats zijn gebleven.
Ze hebben in al die dagen toch ook momenten moeten hebben gehad dat ze 'geprobeerd' hebben te slapen. Samen danwel om beurten.
pi_143066262
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

1 stap tegelijk. Jij vroeg je af hoe ik zag dat schoen 1 en schoen 3 dezelfde schoen waren toch?
Ok ok ;-)
Stap 1 is duidelijk: Schoen van plaatje 1 en plaatje 3 zijn dezelfde.
Nu stap 2: Als dat de schoen van Kris is/zou zijn. Komt dat dan wel overeen met de schoenen die ze draagt op de laatste foto?
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:26:35 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143066318
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:25 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ok ok ;-)
Stap 1 is duidelijk: Schoen van plaatje 1 en plaatje 3 zijn dezelfde.
Nu stap 2: Als dat de schoen van Kris is/zou zijn. Komt dat dan wel overeen met de schoenen die ze draagt op de laatste foto?
Tsja, dat zijn nou eenmaal de schoenen die gevonden zijn. En in 1 daarvan zat weefsel van Lisanne..

Maar misschien draaien we het wel om. Zijn de schoenen die we denken dat van Kris zijn van Lisanne, en andersom..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143066330

Schoenen zijn donker van kleur zoals op Schiphol.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:27:36 #145
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143066364
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het hoogtepunt van de EenVandaag reportage vandaag was voor mij de volgende dialoog tussen vader (V) en moeder (M):

[..]

**) Opvallend is de tegenwoordige tijd - ze hebben het overlijden van hun dochter nog niet geaccepteerd. Logisch, want ze hebben haar immers ook nog niet (kunnen) cremeren of begraven.

***) Het gebruik van het woord "zéker" duidt toch op twijfel over het voorafgaande.

****) Dat is de hoofdstelling: áls je op het pad blijft, dán kan er eigenlijk niets fout gaan.

Die laatste stelling vind ik discutabel. 1. Zelfs als je op het pad blijft, maar precies de verkeerde kant uitloopt (dus niet naar de Mirador terug), dan kan er natuurlijk van alles fout gaan. 2. Als ze 's nachts zijn gaan dolen, dan is het natuurlijk wel heel gemakkelijk om van het pad af te raken.
Scherp opgemerkt, Kloothommel.
Ze lijken voortdurend een bevestiging te zoeken van hun eigen vooronderstelling, net als de meeste zolderkamerspeurders hier :)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143066400
Zeg, is dat een nieuw modewoord hier op Fok? Zolderkamerspeurder/autist whatever?
pi_143066414
Was er iets bijnzonders aan die watervallen? Iets waar die jongeren gingen afspreken/meten?
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:30:07 #148
192592 SureD1
------------------------------
pi_143066442
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:26 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
Schoenen zijn donker van kleur zoals op Schiphol.
Klopt. Overigens lijkt hier ook het contrast met de zool en het gewatteerde enkel-gedeelte te missen (vergeleken met de foto van de gevonden schoen). Lisanne lijkt hier wel duidelijk de bergschoenen van perry aan te hebben.
pi_143066447
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:26 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
Schoenen zijn donker van kleur zoals op Schiphol.
Ze hadden meerdere schoenen bij zich.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:31:41 #150
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143066517
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:30 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ze hadden meerdere schoenen bij zich.
Ik zou echt niet meerdere van dat soort schoenen meenemen hoor. Wellicht wel nog slippers en een paar nette schoenen. Wat is je bron overigens?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143066547
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:26 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
Schoenen zijn donker van kleur zoals op Schiphol.
Ik zie nog steeds geen Dr. Martin- achte schoenen van zowel Lisanne als Kris?
pi_143066566
OP is geupdate:

nieuwe tijdlijn!
• meer spoilers om het geheel in te korten
• fotoverslag van EenVandaag-video
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143066576
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:32 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds geen Dr. Martin- achte schoenen van zowel Lisanne als Kris?
Ach, zo werd dat hier gezegd, maar dat klopt niet. Zijn bergschoenen.
pi_143066577
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik zou echt niet meerdere van dat soort schoenen meenemen hoor. Wellicht wel nog slippers en een paar nette schoenen. Wat is je bron overigens?
Volgens mij stonden er ook nog schoenen in hun kamer.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:33:23 #155
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143066594
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:17 schreef StaceySinger het volgende:
dat is trouwens een strak broekje - dat spoelt er niet zo heel snel af
Hangt van je bakadyari af.
pi_143066619
quote:
2s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:32 schreef El_Matador het volgende:
OP is geupdate:

nieuwe tijdlijn!
• meer spoilers om het geheel in te korten
• fotoverslag van EenVandaag-video
Je bent geweldig :*
pi_143066648
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik zou echt niet meerdere van dat soort schoenen meenemen hoor. Wellicht wel nog slippers en een paar nette schoenen. Wat is je bron overigens?
Ze hadden ontiegelijk veel slippers/sandalen en ik denk Converse-achtige schoenen bij zich als ik de foto's van hun apparertent mag geloven.
pi_143066702
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:34 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Ze hadden ontiegelijk veel slippers/sandalen en ik denk Converse-achtige schoenen bij zich als ik de foto's van hun apparertent mag geloven.
Ja zeg, vrouwen he! ;)
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:36:13 #159
192592 SureD1
------------------------------
pi_143066724
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ach, zo werd dat hier gezegd, maar dat klopt niet. Zijn bergschoenen.
Imho zijn in ieder geval de schoenen op de foto zoals ze gevonden zijn (foto 1&3 zeg maar) geen bergschoenen...

Ik wil er verder helemaal niks achter zoeken, maar zou het kunnen zijn dat die tweede gevonden schoen niks met het geheel te maken heeft?
pi_143066760
Komen de schoenen die Kris draagt op Schiphol overeen met:
- de gevonden schoenen (foto 1 & 3 uit post #113) ?
- en met de schoenen die Kris aan heeft op de laatste foto van haar bij het beekje/waterval?
pi_143066819
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:36 schreef Stupidisco het volgende:
Komen de schoenen die Kris draagt op Schiphol overeen met:
- de gevonden schoenen (foto 1 & 3 uit post #113) ?
- en met de schoenen die Kris aan heeft op de laatste foto van haar bij het beekje/waterval?
Maakt het wat uit? Er is weefsel van hun in aangetroffen. In de gevonden schoenen dus.
pi_143066833
Toch wel weer weerzinwekkend hoe dit topic zo'n 45 delen prat is gegaan op het 'feit' dat ze pas om 16.00 gingen lopen, dat ze eerst een andere stukje hadden gelopen en dat een van twee er ziekjes uit zag. En dat aan de hand van 1,5e getuigenverklaring en een hond :')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_143066855
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Maakt het wat uit? Er is weefsel van hun in aangetroffen. In de gevonden schoenen dus.
Volgens mij alleen in die van Lisanne!

Die van Kris was een losse schoen, verder niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:39:14 #164
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143066869
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ach, zo werd dat hier gezegd, maar dat klopt niet. Zijn bergschoenen.
Kom op zeg, zie de 3 foto's
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143066884
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:38 schreef danos het volgende:
Toch wel weer weerzinwekkend hoe dit topic zo'n 45 delen prat is gegaan op het 'feit' dat ze pas om 16.00 gingen lopen, dat ze eerst een andere stukje hadden gelopen en dat een van twee er ziekjes uit zag. En dat aan de hand van 1,5e getuigenverklaring en een hond :')
Sja, als dat de data zijn, waar we mee werken. Dat wordt niet verzonnen. ALLE media hebben dat "fout" gedaan. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143066912
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens mij alleen in die van Lisanne!

Die van Kris was een losse schoen, verder niet.
De ouders hadden die schoen herkend en ik neem aan dat zij die beter kennen dan wij.. Ik zie dan ook geen reden om te twijfelen of die schoen wel die van kris is.
pi_143066914
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens mij alleen in die van Lisanne!

Die van Kris was een losse schoen, verder niet.
Nou ja, de familie zal die schoen dan wel herkend hebben.
pi_143066934
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kom op zeg, zie de 3 foto's
Ja, ik zie. Wat zie jij dan?
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:40:43 #169
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143066944
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:34 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Ze hadden ontiegelijk veel slippers/sandalen en ik denk Converse-achtige schoenen bij zich als ik de foto's van hun apparertent mag geloven.
Wat schrijf ik? Van dat soort schoenen, WEL slippers etc.. ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143066960
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:40 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Maar de ouders hadden die schoen herkend en ik neem aan dat zij die beter kennen dan wij..
Ja, dat weerspreek ik toch ook niet? Alleen dat er geen stoffelijke resten, geen DNA in die schoen is aangetroffen (althans niet bekendgemaakt).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:41:04 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143066963
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:36 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Imho zijn in ieder geval de schoenen op de foto zoals ze gevonden zijn (foto 1&3 zeg maar) geen bergschoenen...

Ik wil er verder helemaal niks achter zoeken, maar zou het kunnen zijn dat die tweede gevonden schoen niks met het geheel te maken heeft?
Precies
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:41:31 #172
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143066978
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens mij alleen in die van Lisanne!

Die van Kris was een losse schoen, verder niet.
Klopt
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143066994
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja, als dat de data zijn, waar we mee werken. Dat wordt niet verzonnen. ALLE media hebben dat "fout" gedaan. :*
Owja het is ook meer een constatering dan een veroordeling, zo werkt de media op het moment ook gewoon. aan de hand van iedere splinter informatie worden 25 theorieën als waarheid gepresenteerd.
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:42:20 #174
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143067009
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:40 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, ik zie. Wat zie jij dan?
Dat schoen 1 en schoen 3 (= dezelfde schoen) overduidelijk géén bergschoen is..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143067035
O ja, en schandalig gewoon hoe topics lang de discussie werd gevoerd dat de domme sletjes wel met foute gasten moesten zijn meegegaan. :')
pi_143067046
Dat is nog het grootste raadsel trouwens; al die losse kledingstukken. Broekje, losse schoen..

Hoe raak je die nu kwijt? Of ze zijn allebei naakt gaan rondlopen en hebben her en der kledingstukken laten liggen in de hoop dat iemand ze zou ontdekken.
pi_143067067
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:41 schreef danos het volgende:

[..]

Owja het is ook meer een constatering dan een veroordeling, zo werkt de media op het moment ook gewoon. aan de hand van iedere splinter informatie worden 25 theorieën als waarheid gepresenteerd.
Nu kunnen we inderdaad opnieuw beginnen....

Nog 10 dagen gebeld en nog 7,5 dag foto's gemaakt.

Wie gokken jullie dat het langst geleefd heeft?

Ik zeg Kris. Niet logisch. Van haar zijn de meeste resten gevonden. Lisanne is op basis van 1 voet geidentificeerd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143067068
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat schoen 1 en schoen 3 (= dezelfde schoen) overduidelijk géén bergschoen is..
Nou, wandelschoen dan.
Het is geen hakkenschoen of muiltje of gympie ofzo.
pi_143067069
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:40 schreef silliegirl het volgende:

[..]

De ouders hadden die schoen herkend en ik neem aan dat zij die beter kennen dan wij.. Ik zie dan ook geen reden om te twijfelen of die schoen wel die van kris is.
Net of ouders precies weten welke schoenen hun kinderen hebben.
De ouders hadden in die weken heel graag gehad dat er iets gevonden werd, en dan kan je jezelf ook weleens vergissen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:44:19 #180
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143067102
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou, wandelschoen dan.
Het is geen hakkenschoen of muiltje of gympie ofzo.
Het lijkt op een Doc
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143067119
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:43 schreef silliegirl het volgende:
Dat is nog het grootste raadsel trouwens; al die losse kledingstukken. Broekje, losse schoen..

Hoe raak je die nu kwijt? Of ze zijn allebei naakt gaan rondlopen en hebben her en der kledingstukken laten liggen in de hoop dat iemand ze zou ontdekken.
Ze zijn overleden vlak bij de rivier, die na veel regen is gezwollen en hun dode lichamen mee heeft gevoerd, die steeds verder ontbonden en dus kleding verloren.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:44:42 #182
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143067122
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nou, wandelschoen dan.
Het is geen hakkenschoen of muiltje of gympie ofzo.
Dat schreef ik toch ook nergens?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143067133
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nu kunnen we inderdaad opnieuw beginnen....

Nog 10 dagen gebeld en nog 7,5 dag foto's gemaakt.

Wie gokken jullie dat het langst geleefd heeft?

Ik zeg Kris.
PFFF?? :{w
pi_143067164
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:45 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

PFFF?? :{w
Zie edit.

Wat is er pfff? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143067172
Als we het soort schoen (of de juiste benaming ervan) even achterwegen laten.
Komt de gevonden losse schoen (zonder dna materiaal) overeen met de schoenen die Kris draagt in de laatste foto?
pi_143067194
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:43 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Net of ouders precies weten welke schoenen hun kinderen hebben.
De ouders hadden in die weken heel graag gehad dat er iets gevonden werd, en dan kan je jezelf ook weleens vergissen.
Mijn ouders weten dat van mij ja en ik ben al wat ouder en ik woon niet meer thuis. Zeker dit soort dingen; die schaf je vaak voor een specifiek doel aan en chris was eerder met haar ouders naar Peru gweest ofzo toch? Grote kans dat ze toen als dezelfde schoenen had.
pi_143067226
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:46 schreef Stupidisco het volgende:
Als we het soort schoen (of de juiste benaming ervan) even achterwegen laten.
Komt de gevonden losse schoen (zonder dna materiaal) overeen met de schoenen die Kris draagt in de laatste foto?
Godver, goeie vraag.

*kijkt laatste foto Kris*: NEE. Dat is een bergschoen, die gevonden schoen was geen bergschoen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143067234
het lijkt wel alsof ze in haar linkerhand een soort tasje vast heeft
ook in haar rechterhand heeft ze iets

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:48:30 #189
192592 SureD1
------------------------------
pi_143067274
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:46 schreef Stupidisco het volgende:
Als we het soort schoen (of de juiste benaming ervan) even achterwegen laten.
Komt de gevonden losse schoen (zonder dna materiaal) overeen met de schoenen die Kris draagt in de laatste foto?
Volgens mij niet.

En ik vind het prima om de schoen op foto 1&3 een "doc" te noemen maar het is qua zoolprofiel en enkelkussen meer een "timberland" (maar dat is alleen mijn ocd maar ;-) )
pi_143067280
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:47 schreef StaceySinger het volgende:
het lijkt wel alsof ze in haar linkerhand een soort tasje vast heeft
ook in haar rechterhand heeft ze iets

[ afbeelding ]
Nu je het zegt. :D
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:50:48 #191
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143067364
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:38 schreef danos het volgende:
Toch wel weer weerzinwekkend hoe dit topic zo'n 45 delen prat is gegaan op het 'feit' dat ze pas om 16.00 gingen lopen, dat ze eerst een andere stukje hadden gelopen en dat een van twee er ziekjes uit zag. En dat aan de hand van 1,5e getuigenverklaring en een hond :')
Tja, zo werkt het nu eenmaal in de wetenschap. Op basis van beschikbare gegevens bouw je een theorie, een model, een reconstructie van de werkelijkheid. En als er dan weer nieuwe gegevens komen, dan moet die reconstructie soms weer aangepast worden.

Vervelend is natuurlijk wel wanneer de wetenschap met opzet wordt tegengewerkt, door het achterhouden van informatie, zoals in dit geval door de Panamese overheid.
pi_143067422
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Tja, zo werkt het nu eenmaal in de wetenschap. Op basis van beschikbare gegevens bouw je een theorie, een model, een reconstructie van de werkelijkheid. En als er dan weer nieuwe gegevens komen, dan moet die reconstructie soms weer aangepast worden.

Vervelend is natuurlijk wel wanneer de wetenschap met opzet wordt tegengewerkt, door het achterhouden van informatie, zoals in dit geval door de Panamese overheid.
WTF heeft de wetenschap hier nu mee te maken?
Dat was natuurlijk gewoon gespeculeer en geroddel.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:52:37 #193
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143067441
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
O ja, en schandalig gewoon hoe topics lang de discussie werd gevoerd dat de domme sletjes wel met foute gasten moesten zijn meegegaan. :')
Bedoel je dat het geen domme sletjes waren? Of dat ze niet met foute gasten zijn meegegaan?
pi_143067444
Nah, haar linkerhand zit voor een rots in de achtergrond denk ik. In haar rechterhand heeft ze wel iets.

Opgerold handdoekje?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143067460
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Tja, zo werkt het nu eenmaal in de wetenschap. Op basis van beschikbare gegevens bouw je een theorie, een model, een reconstructie van de werkelijkheid. En als er dan weer nieuwe gegevens komen, dan moet die reconstructie soms weer aangepast worden.

Vervelend is natuurlijk wel wanneer de wetenschap met opzet wordt tegengewerkt, door het achterhouden van informatie, zoals in dit geval door de Panamese overheid.
Exact.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:53:13 #196
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143067471
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:47 schreef StaceySinger het volgende:
het lijkt wel alsof ze in haar linkerhand een soort tasje vast heeft
ook in haar rechterhand heeft ze iets

[ afbeelding ]
Het lijkt idd zo, maar zou ook zo gezichtsbedrog kunnen zijn. Kan er niets uithalen iig
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:54:33 #197
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143067544
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:43 schreef El_Matador het volgende:
Wie gokken jullie dat het langst geleefd heeft?
Het is mogelijk dat de eerst-overledene (ik vermoed Kris) nog begraven is door de ander. Dat zou dan een provisorisch graf zijn, bijvoorbeeld het lichaam met stenen bedekt.

Maar dat graf, mocht het bestaan, is nog niet gevonden.
pi_143067598
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:53 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Het lijkt idd zo, maar zou ook zo gezichtsbedrog kunnen zijn. Kan er niets uithalen iig
Lijkt me ook. Net in de video terug gekeken. Volgens mij heeft ze niets in haar handen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:55:38 #199
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143067599
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Tja, zo werkt het nu eenmaal in de wetenschap. Op basis van beschikbare gegevens bouw je een theorie, een model, een reconstructie van de werkelijkheid. En als er dan weer nieuwe gegevens komen, dan moet die reconstructie soms weer aangepast worden.

Vervelend is natuurlijk wel wanneer de wetenschap met opzet wordt tegengewerkt, door het achterhouden van informatie, zoals in dit geval door de Panamese overheid.
Er is ook ontzettend veel foute informatie, of iig tegenstrijdige informatie, naar buiten gekomen door allerlei bronnen. Heb me verbaast over de foute kaarten en feiten die langs zijn gekomen.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143067624
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Bedoel je dat het geen domme sletjes waren? Of dat ze niet met foute gasten zijn meegegaan?
Hmm. je probeert een relletje uit te lokken? Gaat je niet lukken.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:56:29 #201
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143067639
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

WTF heeft de wetenschap hier nu mee te maken?
Dat was natuurlijk gewoon gespeculeer en geroddel.
Dit topic is zuivere wetenschap.
pi_143067645
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het is mogelijk dat de eerst-overledene (ik vermoed Kris) nog begraven is door de ander. Dat zou dan een provisorisch graf zijn, bijvoorbeeld met het lichaam met stenen bedekt.

Maar dat graf, mocht het bestaan, is nog niet gevonden.
Daar zouden dan sowieso foto's van gemaakt zijn lijkt me. Hetzij met de camera (die het waarschijnlijk nog deed; 7,5 dag), hetzij met de telefoon (die het zeker nog deed (10 dagen)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:56:42 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143067650
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Bedoel je dat het geen domme sletjes waren? Of dat ze niet met foute gasten zijn meegegaan?
:? :? :?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:57:15 #204
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143067676
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het is mogelijk dat de eerst-overledene (ik vermoed Kris) nog begraven is door de ander. Dat zou dan een provisorisch graf zijn, bijvoorbeeld met het lichaam met stenen bedekt.

Maar dat graf, mocht het bestaan, is nog niet gevonden.
Moet niet gekker worden hoor -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143067682
quote:
13s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:? :? :?
Ga er niet op in. Met die opmerking heb ik hem weer op een idee gebracht. :')
pi_143067692
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Bedoel je dat het geen domme sletjes waren? Of dat ze niet met foute gasten zijn meegegaan?
En wat als het nu foute sletjes waren die met domme gasten zijn meegegaan?

Vragen, vragen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:57:47 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143067698
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:57 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ga er niet op in. Met die opmerking heb ik hem weer op een idee gebracht. :')
Je hebt gelijk.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:58:21 #208
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143067733
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:55 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Er is ook ontzettend veel foute informatie, of iig tegenstrijdige informatie, naar buiten gekomen door allerlei bronnen. Heb me verbaast over de foute kaarten en feiten die langs zijn gekomen.
En dat is hier dan ook allemaal feilloos onderuit gehaald en weerlegd.
pi_143067811
Iemand fouten kunnen ontdekken in de nieuwe tijdlijn? Als we toch bezig zijn met "wetenschappelijk" onderzoek... :P
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:00:06 #210
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143067815
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Moet niet gekker worden hoor -O-
Ik geloof niet echt dat er hier een graf is, maar toch is dat in vergelijkbare gevallen niet uitzonderlijk. Als ik nog de kracht zou hebben in zo'n situatie, dan zou ik een vriend van mij na zijn overlijden wel een graf willen geven.
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:00:47 #211
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143067858
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Zo moeilijk is dat toch niet voor te stellen?

De reconstructie was een reconstructie van niks - sorry dat ik het moet zeggen:

- De ouders waren niet in korte broek / hemdje gekleed.
- Hadden gidsen bij zich.
- Hadden wandelstokken bij zich.

en het grootste gebrek:

- Ze hebben niet enkele nachten in dat gebied doorgebracht.

(Hypothese) Wat is er vermoedelijk gebeurd? Een van de meisjes is uitgegleden en heeft een zware verstuiking opgelopen. Misschien Kris wel op diezelfde steen in dat beekje. Uitglijden op zo'n steen als je geen goede schoenen hebt (en die hadden ze niet) is in no time gebeurd. Ze hebben even gewacht tot de ergste pijn weg was, hebben toen geprobeerd terug te lopen, maar dat was te pijnlijk, hebben toen het noodnummer geprobeerd te bellen. Lukte niet. De nacht viel in. Ze raakte in paniek. Zijn alsnog midden in de nacht, aardedonker, teruggelopen over het pad. Althans, dat dachten ze, dat hoopten ze. Alleen - 's nachts zie je daar niet veel. Zo raakte ze gemakkelijk van het pad af. De volgende ochtend waren ze al hopeloos verdwaald (/Hypothese).
Op zich hang ik deze theorie ook aan, maar het verklaart nog niet de afstand die is afgelegd vanaf dag 1 naar de uiteindelijke vindplaatsen van tas en botten. Tenzij meegenomen door de rivier. Ooit eens gezien bij Les Troud dat ie sliep bij een rivier die toen in de nacht enorm aanzwol en hem bijna had meegesleurd. Zou een theorie kunnen zijn.

Ook die 90 foto's op 8 april blijven zo vaag. Kunnen ze daar nou echt niets uithalen anno 2014 en alle technische mumbojumbo van nu?
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143067875
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik geloof niet echt dat er hier een graf is, maar toch is dat in vergelijkbare gevallen niet uitzonderlijk. Als ik nog de kracht zou hebben in zo'n situatie, dan zou ik een vriend van mij na zijn overlijden wel een graf willen geven.
Zeker weten. En deze dames waren christelijk (of althans hun ouders). Speelt ook mee lijkt me.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:01:21 #213
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143067890
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:00 schreef El_Matador het volgende:
Iemand fouten kunnen ontdekken in de nieuwe tijdlijn? Als we toch bezig zijn met "wetenschappelijk" onderzoek... :P
Ja, ik vroeg me iets af over de tweede beek. Je schreef dat ze daar om 16.xx zijn aangekomen. Volgens mij is daar geen bewijs voor, maar slechts een veronderstelling van de vader.
pi_143067891
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik geloof niet echt dat er hier een graf is, maar toch is dat in vergelijkbare gevallen niet uitzonderlijk. Als ik nog de kracht zou hebben in zo'n situatie, dan zou ik een vriend van mij na zijn overlijden wel een graf willen geven.
Ik wil er niet eens over nadenken zeg. Ze zijn in ieder geval bij elkaar gebleven. Een van de twee is natuurlijk als eerste overleden...
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 augustus 2014 @ 22:01:29 #215
163650 Greys
pi_143067895
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik geloof niet echt dat er hier een graf is, maar toch is dat in vergelijkbare gevallen niet uitzonderlijk. Als ik nog de kracht zou hebben in zo'n situatie, dan zou ik een vriend van mij na zijn overlijden wel een graf willen geven.
Je wilt toch dat je nabestaanden niet te lang in onzekerheid blijven en dat je/jullie gevonden wordt/worden, indien overleden? Denk ik? Begraven klinkt me zó onlogisch in de oren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:02:35 #216
192592 SureD1
------------------------------
pi_143067938
Even voor mijn gebrekkige kennis: waarom kunnen ze de exacte locatie van de 90 foto's van 8 april niet vaststellen, en die van 1 april van Kris wel, was dat puur herkenning van het tafereel? Niet dat er een gps-stempel op de foto's zat?
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:02:42 #217
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143067950
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:00 schreef VaLkyRie het volgende:
Ook die 90 foto's op 8 april blijven zo vaag. Kunnen ze daar nou echt niets uithalen anno 2014 en alle technische mumbojumbo van nu?
Als die foto's hier in origineel formaat beschikbaar worden gesteld, dan is dat zo gepiept.
pi_143067954
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:59 schreef Mariposas het volgende:
of het licht van de flitser gebruiken om bij te schijnen.
Foto's maken om bij te schijnen. Doesn't make sense. Elke beetje smartphone kan de flitser namelijk als lamp gebruiken. Met een iPhone i.i.g. wel. Vergt ook nog eens veel minder van de batterij. Dus waarom moeilijk doen?
pi_143067997
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja, ik vroeg me iets af over de tweede beek. Je schreef dat ze daar om 16.xx zijn aangekomen. Volgens mij is daar geen bewijs voor, maar slechts een veronderstelling van de vader.
Nee, dat tijdstip is inderdaad onbekend. Om 16:30 hebben ze geprobeerd te bellen.

Ik zal het veranderen in tussen 14:15 en 16:30, ok?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:03:54 #220
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143068018
quote:
5s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:02 schreef Techno het volgende:

[..]

Foto's maken om bij te schijnen. Doesn't make sense. Elke beetje smartphone kan de flitser namelijk als lamp gebruiken. Met een iPhone i.i.g. wel. Vergt ook nog eens veel minder van de batterij. Dus waarom moeilijk doen?
We zeggen en schrijven dan inmiddels wel 7 dagen later sinds de verdwijning. Wellicht wilde men niet de telefoons uitputten en was de camera een alternatief.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:04:35 #221
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143068062
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:00 schreef VaLkyRie het volgende:
Op zich hang ik deze theorie ook aan, maar het verklaart nog niet de afstand die is afgelegd vanaf dag 1 naar de uiteindelijke vindplaatsen van tas en botten.
(hypothese) Nadat ze eenmaal verdwaald waren (vermoedelijk al de eerste nacht) hebben ze het pad niet meer terug kunnen vinden. Ze hebben enkele dagen rondgedoold en zijn toen toevallig op de rivier gestuit, die ze stroomafwaarts hebben gevolgd, en waaraan ze later zijn dood gevonden.(/hypothese)
pi_143068083
quote:
5s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:02 schreef Techno het volgende:

[..]

Foto's maken om bij te schijnen. Doesn't make sense. Elke beetje smartphone kan de flitser namelijk als lamp gebruiken. Met een iPhone i.i.g. wel. Vergt ook nog eens veel minder van de batterij. Dus waarom moeilijk doen?
Hey Techno, tijd geleden.
Wellicht wilde degene (ik vermoed dat er toch al 1 overleden was, maar waarom geen foto gemaakt, vraag je je af) haar telefoonbatterij sparen (om 11 april nog te kunnen bellen) en gebruikte daarom de camera.

Lijkt me juist wel sense maken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143068104
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:03 schreef VaLkyRie het volgende:
We zeggen en schrijven dan inmiddels wel 7 dagen later sinds de verdwijning. Wellicht wilde men niet de telefoons uitputten en was de camera een alternatief.
De camera verbruikt juist veel meer stroom. Dat is een bar slecht alternatief.
pi_143068126
quote:
5s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:02 schreef Techno het volgende:

[..]

Foto's maken om bij te schijnen. Doesn't make sense. Elke beetje smartphone kan de flitser namelijk als lamp gebruiken. Met een iPhone i.i.g. wel. Vergt ook nog eens veel minder van de batterij. Dus waarom moeilijk doen?
Helder blijven denken als je in paniek bent is niet zo makkelijk.
Er was iets aan de hand toen ze 911 belde, maar ze hebben niet gedacht om hun probleem met tekst, video of geluid vast te leggen in hun telefoon of camera.
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:05:57 #225
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143068133
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Als die foto's hier in origineel formaat beschikbaar worden gesteld, dan is dat zo gepiept.
Toch? Er zijn heus experts die met trucjes nog veel kunnen achterhalen. Volgens mij is te donker nog aardig terug te halen. Te licht juist niet... aldus iemand die ik ken die er een beetje verstand van heeft.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:06:22 #226
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143068158
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Je wilt toch dat je nabestaanden niet te lang in onzekerheid blijven en dat je/jullie gevonden wordt/worden, indien overleden? Denk ik? Begraven klinkt me zó onlogisch in de oren.
Begraven (door middel van steenbedekking) is een goede en veelgebruikte methode om te voorkomen dat het lichaam wordt verslonden en uiteen gereten door aaseters.
pi_143068173
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

(hypothese) Nadat ze eenmaal verdwaald waren (vermoedelijk al de eerste nacht) hebben ze het pad niet meer terug kunnen vinden. Ze hebben enkele dagen rondgedoold en zijn toen toevallig op de rivier gestuit, die ze stroomafwaarts hebben gevolgd, en waaraan ze later zijn dood gevonden.(/hypothese)
Zou kunnen als ze allebei een verstuikte enkel hadden, dat ze niet meer terug omhoog konden komen. Langs die rivier teruglopen naar het broekje van Kris waren ze "maar" op 6+ km van de Mirador (~3 uur omhooglopen).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:06:47 #228
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143068188
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:02 schreef SureD1 het volgende:
Even voor mijn gebrekkige kennis: waarom kunnen ze de exacte locatie van de 90 foto's van 8 april niet vaststellen, en die van 1 april van Kris wel, was dat puur herkenning van het tafereel? Niet dat er een gps-stempel op de foto's zat?
Zoals je zegt: visuele herkenning. Meer niet.
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:07:13 #229
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143068207
quote:
15s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:05 schreef Techno het volgende:

[..]

De camera verbruikt juist veel meer stroom. Dat is een bar slecht alternatief.
Geen foto's meer kunnen maken of niet meer kunnen bellen... Wellicht was dat de afweging?
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143068218
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dat tijdstip is inderdaad onbekend. Om 16:30 hebben ze geprobeerd te bellen.

Ik zal het veranderen in tussen 14:15 en 16:30, ok?
Lastige is dat de locaties na 14:00 uur allemaal aannames zijn. Zo ook de locatie van de 1e noodoproep om 16:30 die door EenVandaag werd weergegeven op het kaartje. (Tenzij dat gebaseerd is op informatie die niet bekend gemaakt is.)

Maar volgens mij is dat gebaseerd op de aanname dat ze na het nemen van de laatste foto van Kris om 14:00 uur doorgelopen zijn. Dat hoeft uiteraard niet zo te zijn...
pi_143068223
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:07 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Geen foto's meer kunnen maken of niet meer kunnen bellen... Wellicht was dat de afweging?
Zou ik ook zeggen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:07:50 #232
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143068237
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:05 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Toch? Er zijn heus experts die met trucjes nog veel kunnen achterhalen. Volgens mij is te donker nog aardig terug te halen. Te licht juist niet... aldus iemand die ik ken die er een beetje verstand van heeft.
Alles is al onderzocht door experts (waaronder het NFI).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:08:21 #233
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143068263
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dat tijdstip is inderdaad onbekend. Om 16:30 hebben ze geprobeerd te bellen.

Ik zal het veranderen in tussen 14:15 en 16:30, ok?
Ik bedoelde eigenlijk dat het strikt genomen niet vaststaat dat ze ook daadwerkelijk langs die beek zijn gekomen. Maar het ligt op de route, dus het is wel aannemelijk. Tussen 14.15 en 16.30 lijkt me reëel.
pi_143068265
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Mwah. Dat zie ik er echt niet in.
Waarom zouden ze dan veel geheim moeten houden, over die telefoontjes bijvoorbeeld? Meestal heeft dat volgens mij als doel om een verdachte niet in de kaart te spelen. Bij locaties kan ik het nog snappen, omdat er anders mensen op af komen die mee gaan zoeken en mogelijk sporen laten verdwijnen.
pi_143068312
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:07 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Lastige is dat de locaties na 14:00 uur allemaal aannames zijn. Zo ook de locatie van de 1e noodoproep om 16:30 die door EenVandaag werd weergegeven op het kaartje. (Tenzij dat gebaseerd is op informatie die niet bekend gemaakt is.)

Maar volgens mij is dat gebaseerd op de aanname dat ze na het nemen van de laatste foto van Kris om 14:00 uur doorgelopen zijn. Dat hoeft uiteraard niet zo te zijn...
True. Maar het lijkt logischer dat die noodoproep gedaan is lager/stroomafwaarts van de quebradas. Want als er iets gebeurt met de een, kan de ander nog teruglopen naar de Mirador of het laatste punt van bereik (~14:45) en bellen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:09:57 #236
192592 SureD1
------------------------------
pi_143068338
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:06 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Zoals je zegt: visuele herkenning. Meer niet.
Ok thanks!
pi_143068361
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk dat het strikt genomen niet vaststaat dat ze ook daadwerkelijk langs die beek zijn gekomen. Maar het ligt op de route, dus het is wel aannemelijk. Tussen 14.15 en 16.30 lijkt me reëel.
Vast staat bijna niks idd. Maar die ouders hebben het pad afgelopen; je ziet ook op de video dat het heel smal is en tussen rotsen doorgaat. Niet dat je daar al kan verdwalen. Na de kabelbruggen wel lijkt me.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143068374
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

True. Maar het lijkt logischer dat die noodoproep gedaan is lager/stroomafwaarts van de quebradas. Want als er iets gebeurt met de een, kan de ander nog teruglopen naar de Mirador of het laatste punt van bereik (~14:45) en bellen.
Mee eens, lijkt het meest logische...
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:10:54 #239
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143068392
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Alles is al onderzocht door experts (waaronder het NFI).
Dat hoop ik. We weten niet wat de Panamese overheid heeft achtergehouden.
pi_143068428
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:08 schreef erik013 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dan veel geheim moeten houden, over die telefoontjes bijvoorbeeld? Meestal heeft dat volgens mij als doel om een verdachte niet in de kaart te spelen. Bij locaties kan ik het nog snappen, omdat er anders mensen op af komen die mee gaan zoeken en mogelijk sporen laten verdwijnen.
Er zijn geen verdachten op het oog en het feit dat we nu al die dingen gezien hebben (die een week (!)) geleden nog "zwaar geheim" waren omdat "het politie-onderzoek nog aan de gang was"), daaruit trek ik de conclusie dat de Panamese politie de zaak gesloten heeft.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:13:52 #241
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143068517
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er zijn geen verdachten op het oog en het feit dat we nu al die dingen gezien hebben (die een week (!)) geleden nog "zwaar geheim" waren omdat "het politie-onderzoek nog aan de gang was"), daaruit trek ik de conclusie dat de Panamese politie de zaak gesloten heeft.
Daarnaast denk ik dat Kremers ter plaatse de conclusie heeft getrokken dat de Panamese overheid wel allerlei toezeggingen doet, maar verder geen flikker uitvoert. En dat hij daarop heeft besloten het embargo te doorbreken.
pi_143068564
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Daarnaast denk ik dat Kremers ter plaatse de conclusie heeft getrokken dat de Panamese overheid wel allerlei toezeggingen doet, maar verder geen flikker uitvoert. En dat hij daarop heeft besloten het embargo te doorbreken.
Zou goed kunnen. En gelijk heeftie.

Ben het wel heel hard met Peter R. de Vries eens. Hij doet aannames over een "grot". Er is helemaal geen bewijs van grotten daar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:15:36 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143068590
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:08 schreef erik013 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dan veel geheim moeten houden, over die telefoontjes bijvoorbeeld? Meestal heeft dat volgens mij als doel om een verdachte niet in de kaart te spelen. Bij locaties kan ik het nog snappen, omdat er anders mensen op af komen die mee gaan zoeken en mogelijk sporen laten verdwijnen.
Omdat dat de afspraak is/was met de Panamese autoriteiten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143068629
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Zo moeilijk is dat toch niet voor te stellen?

De reconstructie was een reconstructie van niks - sorry dat ik het moet zeggen:

- De ouders waren niet in korte broek / hemdje gekleed.
- Hadden gidsen bij zich.
- Hadden wandelstokken bij zich.

en het grootste gebrek:

- Ze hebben niet enkele nachten in dat gebied doorgebracht.

(Hypothese) Wat is er vermoedelijk gebeurd? Een van de meisjes is uitgegleden en heeft een zware verstuiking opgelopen. Misschien Kris wel op diezelfde steen in dat beekje. Uitglijden op zo'n steen als je geen goede schoenen hebt (en die hadden ze niet) is in no time gebeurd. Ze hebben even gewacht tot de ergste pijn weg was, hebben toen geprobeerd terug te lopen, maar dat was te pijnlijk, hebben toen het noodnummer geprobeerd te bellen. Lukte niet. De nacht viel in. Ze raakte in paniek. Zijn alsnog midden in de nacht, aardedonker, teruggelopen over het pad. Althans, dat dachten ze, dat hoopten ze. Alleen - 's nachts zie je daar niet veel. Zo raakte ze gemakkelijk van het pad af. De volgende ochtend waren ze al hopeloos verdwaald (/Hypothese).
Dat wachten en dan juist in het donker wél proberen terug te gaan lijkt mij erg vreemd. Dan kun je beter gewonde achterlaten en zo snel mogelijk als 't nog licht is terug naar de top om daar te bellen. Je hoeft geen 'buitenmens' te zijn om te weten dat het 's avond donker wordt.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:17:44 #245
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143068666
Even een pijnlijk puntje. De ouders van Kris stellen dat Kris niet van het pad afgegaan zou zijn. In hun eigen woorden: zo stom is ze niet.

Maar, ze was toch wel zo stom onverstandig om:

- Zonder gids op pad te gaan.
- Geen hulpmiddelen (kompas, kaart, aansteker, mes, warme kleding, etc.) mee te nemen.
- Niet bij de achterblijvers te laten weten welke route ze zou gaan lopen, hoe laat, enz.
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:17:59 #246
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143068674
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er zijn geen verdachten op het oog en het feit dat we nu al die dingen gezien hebben (die een week (!)) geleden nog "zwaar geheim" waren omdat "het politie-onderzoek nog aan de gang was"), daaruit trek ik de conclusie dat de Panamese politie de zaak gesloten heeft.
Minder dan een week. Maar je conclusie deel ik (nog) niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143068677
die foto werd om 2 uur genomen en 2 1/2 uur later al de eerste noodoproep
er moet dan toch iets gebeurd zijn
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143068702
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Even een pijnlijk puntje. De ouders van Kris stellen dat Kris niet van het pad afgegaan zou zijn. In hun eigen woorden: zo stom is ze niet.

Maar, ze was toch wel zo stom onverstandig om:

- Zonder gids op pad te gaan.
- Geen hulpmiddelen (kompas, kaart, aansteker, mes, warme kleding, etc.) mee te nemen.
- Niet bij de achterblijvers te laten weten welke route ze zou gaan lopen, hoe laat, enz.
Volgens mij omdat ze enkel het plan hadden om naar de top te gaan, en niet verder. Zo spannend was dat niet.
pi_143068715
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Even een pijnlijk puntje. De ouders van Kris stellen dat Kris niet van het pad afgegaan zou zijn. In hun eigen woorden: zo stom is ze niet.

Maar, ze was toch wel zo stom onverstandig om:

- Zonder gids op pad te gaan.
- Geen hulpmiddelen (kompas, kaart, aansteker, mes, warme kleding, etc.) mee te nemen.
- Niet bij de achterblijvers te laten weten welke route ze zou gaan lopen, hoe laat, enz.
Ja, dat is niet slim. Het zegt dat ze echt niet zo voorbereid op reis gingen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:19:01 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143068720
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:18 schreef StaceySinger het volgende:
die foto werd om 2 uur genomen en 2 1/2 uur later al de eerste noodoproep
er moet dan toch iets gebeurd zijn
Hoeft niet. Toen al verdwaald zijn kan ook al..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:19:05 #251
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143068724
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:16 schreef Loohcs het volgende:
Dat wachten en dan juist in het donker wél proberen terug te gaan lijkt mij erg vreemd. Dan kun je beter gewonde achterlaten en zo snel mogelijk als 't nog licht is terug naar de top om daar te bellen. Je hoeft geen 'buitenmens' te zijn om te weten dat het 's avond donker wordt.
Als het donker wordt, kan de paniek toeslaan. 's Nachts zijn er opeens allerlei rare, beangstigende geluiden, nachtdieren (nachtogen), enz.
pi_143068731
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:18 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Volgens mij omdat ze enkel het plan hadden om naar de top te gaan, en niet verder. Zo spannend was dat niet.
Dat was zo in het 'late scenario'.

Hier zie je Kris vrolijk in een quebrada staan, een uur na de Mirador.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:20:09 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143068762
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:18 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Volgens mij omdat ze enkel het plan hadden om naar de top te gaan, en niet verder. Zo spannend was dat niet.
Lijkt mij ook. Al is het dan alsnog verstandig om flink wat water mee te nemen en spullen om de weg te vinden en kleding voor als het weer omslaat etc.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143068780
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:18 schreef StaceySinger het volgende:
die foto werd om 2 uur genomen en 2 1/2 uur later al de eerste noodoproep
er moet dan toch iets gebeurd zijn
Uiteraard. Vraag is; zou je al een noodoproep doen als je 'pas' 1,5 tot 2 uur verdwaald bent of was er een andere reden (acuut probleem/gevaar) waarom ze noodoproep deden.
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:20:49 #255
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143068782
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het is mogelijk dat de eerst-overledene (ik vermoed Kris) nog begraven is door de ander. Dat zou dan een provisorisch graf zijn, bijvoorbeeld het lichaam met stenen bedekt.

Maar dat graf, mocht het bestaan, is nog niet gevonden.
Ik wil daar eigenlijk niet over nadenken, maar het is wel een reële mogelijkheid dat de langstlevende een provisorisch graf heeft gemaakt voor de ander, en dan op zo'n manier dat het later weer terug te vinden is. Dat zou dan nog gevonden kunnen worden.
Als ze meerdere dagen op één plek gebleven zijn zou je sowieso sporen verwachten: een provisorisch hutje, een kuil in de grond etc. Maar dat kan natuurlijk allang uitgewist zijn door de rivier en regen.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:21:04 #256
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143068791
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat was zo in het 'late scenario'.

Hier zie je Kris vrolijk in een quebrada staan, een uur na de Mirador.
So? Dat zegt nog niet dat ze van plan waren verder te gaan dan de Mirador. Het zegt alleen dat ze het uiteindelijk wel gedaan hebben.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:21:13 #257
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_143068799
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:59 schreef Mariposas het volgende:

[..]

omdat die foto's waarschijnlijk niet als laatste teken van leven waren bedoeld. Misschien zoals al werd geopperd bedoelt om dieren af te schrikken of het licht van de flitser gebruiken om bij te schijnen.
Of om aandacht te trekken in donker.
Van honger, dorst en slaapgebrek ga je hallucineren, misschien dachten ze wel een helikopter te horen en zijn ze gaan flitsen.
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:21:27 #258
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143068808
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:18 schreef Stupidisco het volgende:
Volgens mij omdat ze enkel het plan hadden om naar de top te gaan, en niet verder. Zo spannend was dat niet.
Hoe weet jij dat dat het plan was?

En als dat het plan was, dan was het nog steeds onverstandig om daar ter plekke dan van af te wijken. Niet een klein beetje afwijken, maar een uur langer doorlopen!
pi_143068824
Onbekend met iPhone; in de video wordt gezegd:

• om 14:00 de laatste foto gemaakt - die van Kris
• daar was geen bereik meer - was tot ~13:45 midden op het pad
• toch is er op die foto een locatie gelogd, aldus de onderzoekers
• latere belpogingen loggen geen locaties meer

Hoe kan die foto dan gelogd zijn, als er geen bereik meer is?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:22:22 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143068855
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:20 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik wil daar eigenlijk niet over nadenken, maar het is wel een reële mogelijkheid dat de langstlevende een provisorisch graf heeft gemaakt voor de ander, en dan op zo'n manier dat het later weer terug te vinden is. Dat zou dan nog gevonden kunnen worden.
Als ze meerdere dagen op één plek gebleven zijn zou je sowieso sporen verwachten: een provisorisch hutje, een kuil in de grond etc. Maar dat kan natuurlijk allang uitgewist zijn door de rivier en regen.
Toch is er geen graf gevonden en wél een schoen met resten van Lisanne, botten van haar (meen ik) en een lege schoen en een heup/bekkenbot van Kris.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143068859
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hoeft niet. Toen al verdwaald zijn kan ook al..
dat stuk zou interessant zijn om te onderzoeken ,wat daar gebeurd zou kunnen zijn
en daar zijn de ouders volgens mij nu niet geweest
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:23:46 #262
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_143068919
quote:
15s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:21 schreef El_Matador het volgende:

Hoe kan die foto dan gelogd zijn, als er geen bereik meer is?
GPS
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:23:50 #263
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143068925
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:20 schreef Domnivoor het volgende:
Als ze meerdere dagen op één plek gebleven zijn zou je sowieso sporen verwachten: een provisorisch hutje, een kuil in de grond etc. Maar dat kan natuurlijk allang uitgewist zijn door de rivier en regen.
Het is niet zo heel moeilijk sporen achter te laten die niet snel uitgewist worden. Het eenvoudigste is een stapel stenen (dieren doen dat niet).
pi_143068936
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Toch is er geen graf gevonden en wél een schoen met resten van Lisanne, botten van haar (meen ik) en een lege schoen en een heup/bekkenbot van Kris.
In theorie zou het graf te provisorisch geweest kunnen zijn en zou een wilde hond die schoen met voet eruit getrokken kunnen hebben.

Maar dit is speculatie op speculatie.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143068938
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat was zo in het 'late scenario'.

Hier zie je Kris vrolijk in een quebrada staan, een uur na de Mirador.
Denk je dat ze van te voren al wel het plan hadden om door te lopen na de top? En zo ja met wel doel?
Voor mijn gevoel was dat een impulsieve actie toen ze de top hadden bereikt.

Lijkt me raar als ze van te voren al van plan waren om een lange 'hike' (dus verder dan de top) te gaan doen terwijl ze voor de dag erna toch ook al een hike gepland hadden?
pi_143068952
Misschien is het al geopperd, maar zouden de laatste noodoproepen niet door een local gedaan kunnen zijn? Bijvoorbeeld inheemse bevolking die weinig van mobieltjes weet en random op wat knoppen drukt om het wachtwoord te kraken. Zonder wachtwoord kun je altijd noodnummer bellen namelijk.
pi_143068966
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:23 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

GPS
Ok, klinkt logisch. En de camera had dus geen GPS (aanstaan). Anders konden ze die nachtfoto's wel traceren.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143068986
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Als het donker wordt, kan de paniek toeslaan. 's Nachts zijn er opeens allerlei rare, beangstigende geluiden, nachtdieren (nachtogen), enz.
Juist en dat wil je dus voorkomen door voor het donker terug te gaan en niet de 'laatste' uren dat het licht is verspillen met wachten...(maar feit is dat dat niet gebeurd of niet gelukt is).
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:26:07 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143069017
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:24 schreef MeloD het volgende:
Misschien is het al geopperd, maar zouden de laatste noodoproepen niet door een local gedaan kunnen zijn? Bijvoorbeeld inheemse bevolking die weinig van mobieltjes weet en random op wat knoppen drukt om het wachtwoord te kraken. Zonder wachtwoord kun je altijd noodnummer bellen namelijk.
En waarom zouden ze weinig van mobieltjes en camera's weten dan? Het potverdikkie de Amazone niet, en ze komen vaak zat in "de bewoonde wereld".
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:26:22 #270
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143069024
quote:
15s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:21 schreef El_Matador het volgende:
Onbekend met iPhone; in de video wordt gezegd:

• om 14:00 de laatste foto gemaakt - die van Kris
• daar was geen bereik meer - was tot ~13:45 midden op het pad
• toch is er op die foto een locatie gelogd, aldus de onderzoekers
• latere belpogingen loggen geen locaties meer

Hoe kan die foto dan gelogd zijn, als er geen bereik meer is?
Dat zeggen ze ook niet letterlijk. Het wordt een beetje sneaky verteld. Zoiets als "van deze foto, genomen met de digitale camera die door het NFI is onderzocht, is de exacte locatie vastgesteld".

Alleen dat vaststellen gebeurde niet door het NFI, maar daar ter plekke door de gidsen, volgens mij.
pi_143069036
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:24 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Denk je dat ze van te voren al wel het plan hadden om door te lopen na de top? En zo ja met wel doel?
Voor mijn gevoel was dat een impulsieve actie toen ze de top hadden bereikt.

Lijkt me raar als ze van te voren al van plan waren om een lange 'hike' (dus verder dan de top) te gaan doen terwijl ze voor de dag erna toch ook al een hike gepland hadden?
Sja ik weet niet. In ieder geval bevestigd de vrolijke foto van Kris dat ze wel -zoals ik eerder dacht- bewust zijn doorgelopen na de Mirador, niet toevallig het verkeerde pad genomen (zoals in de NOSvideo nog werd gesteld, op basis van de verouderde tijden).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143069049
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat dat het plan was?

En als dat het plan was, dan was het nog steeds onverstandig om daar ter plekke dan van af te wijken. Niet een klein beetje afwijken, maar een uur langer doorlopen!
Sorry, had er even bij moeten zeggen dat mijn gevoel/gedachte is en niet gebaseerd op enig feit. Zie ook mijn latere post.
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:27:18 #273
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143069065
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Toch is er geen graf gevonden en wél een schoen met resten van Lisanne, botten van haar (meen ik) en een lege schoen en een heup/bekkenbot van Kris.
Je moet in zo'n geval wel behoorlijk zware stenen gebruiken voor zo'n graf, anders werkt het natuurlijk niet tegen aaseters. Daar zal de laatst-overledene de kracht niet meer voor gehad hebben.
pi_143069087
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:07 schreef VaLkyRie het volgende:
Geen foto's meer kunnen maken of niet meer kunnen bellen... Wellicht was dat de afweging?
Er werd geopperd dat de camera was gebruikt om "bij te schijnen" (dit omdat de flitser wordt geactiveerd als het donker is). Allemaal leuk en aardig, maar daar spaar je de batterij juist niet mee. En dat staat dan nog even los van het feit dat de iPhone gewoon een functie heeft om de flitser als lamp te gebruiken. Eerste knop (zaklamp) linksonder.
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:28:08 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143069108
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Je moet in zo'n geval wel behoorlijk zware stenen gebruiken voor zo'n graf, anders werkt het natuurlijk niet tegen aaseters. Daar zal de laatst-overledene de kracht niet meer voor gehad hebben.
Ja, het zal allemaal wel. Je maakt het gekker en gekker, en het is al gek genoeg van zichzelf..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143069124
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:23 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

GPS
Ah, ehh, is dat zo?

Die foto is toch met de camera gemaakt, toch niet met de telefoon?

Zoals het verteld is (weet niet of dat zo is) zijn alle foto's met de camera (en NIET met de telefoons) gemaakt...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143069155
quote:
3s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:27 schreef Techno het volgende:

[..]

Er werd geopperd dat de camera was gebruikt om "bij te schijnen" (dit omdat de flitser wordt geactiveerd als het donker is). Allemaal leuk en aardig, maar daar spaar je de batterij juist niet mee. En dat staat dan nog even los van het feit dat de iPhone gewoon een functie heeft om de flitser als lamp te gebruiken. Eerste knop (zaklamp) linksonder.
Het gaat om een camera, niet om een telefoon
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_143069158
quote:
13s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, het zal allemaal wel. Je maakt het gekker en gekker, en het is al gek genoeg van zichzelf..
Wat is er gek aan?
En waarom zo aangebrand?

Ik vind een graf maken helemaal niet "gek". Zeker niet voor (kinderen van) christenen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143069203
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat zeggen ze ook niet letterlijk. Het wordt een beetje sneaky verteld. Zoiets als "van deze foto, genomen met de digitale camera die door het NFI is onderzocht, is de exacte locatie vastgesteld".

Alleen dat vaststellen gebeurde niet door het NFI, maar daar ter plekke door de gidsen, volgens mij.
Die indruk had ik ook inderdaad.
pi_143069255
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:29 schreef tombolafan het volgende:
Het gaat om een camera, niet om een telefoon
De post waar ik op reageerde had het over de camera die zich in de telefoon bevind...
pi_143069258
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja ik weet niet. In ieder geval bevestigd de vrolijke foto van Kris dat ze wel -zoals ik eerder dacht- bewust zijn doorgelopen na de Mirador, niet toevallig het verkeerde pad genomen (zoals in de NOSvideo nog werd gesteld, op basis van de verouderde tijden).
Dat bedoelde ik ook niet. Voor mijn gevoel zijn ze ook bewust doorgelopen na de Mirador. Maar mijn suggestie was dat ze dat pas besloten hebben toen ze op de top waren. En niet al voor vertrek.
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:32:00 #282
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143069264
quote:
18s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat is er gek aan?
En waarom zo aangebrand?

Ik vind een graf maken helemaal niet "gek". Zeker niet voor (kinderen van) christenen.
En ik wel. Het lijkt wel een filmscript te worden..

Verder ben ik niet "aangebrand" maar vind ik dit gewoon te ver gaan. Is geen enkele aanwijzing voor.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143069319
Is het mogelijk dat ze om 14.00 terug gelopen zijn?
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:33:22 #284
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143069351
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:31 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook niet. Voor mijn gevoel zijn ze ook bewust doorgelopen na de Mirador. Maar mijn suggestie was dat ze dat pas besloten hebben toen ze op de top waren. En niet al voor vertrek.
Dat denk ik ook. Maar net als jij heb ik daar geen echte grond voor. Behalve dat dat is wat de meesten doen (naar de Mirador en terug) en dat ze zich niet hadden voorbereid op een lang(ere) hike.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143069371
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:31 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook niet. Voor mijn gevoel zijn ze ook bewust doorgelopen na de Mirador. Maar mijn suggestie was dat ze dat pas besloten hebben toen ze op de top waren. En niet al voor vertrek.
Zou ook iets ertussenin kunnen zijn. Dat ze de trail opzochten en dachten "als het nog vroeg is, wandelen we nog wat door, zoniet, gaan we terug".

Het was heerlijk weer en wellicht dachten ze te kunnen zwemmen ofzo. We weten niet of ze handdoeken bij zich hadden (ik hoop het wel, als dekentje 's nachts).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143069384
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:32 schreef Wilskracht het volgende:
Is het mogelijk dat ze om 14.00 terug gelopen zijn?
ja kan. Dat ze doorgelopen zijn is namelijk enkel een aanname.
Opties zijn:
1) doorgelopen
2) teruggelopen
3) bij of rondom de 1e beek/waterval gebleven
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:35:03 #287
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143069436
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:34 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

ja kan. Dat ze doorgelopen zijn is namelijk enkel een aanname.
Tsja, ze zijn natuurlijk wel een eind verder stroomafwaarts gevonden..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143069448
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:32 schreef Wilskracht het volgende:
Is het mogelijk dat ze om 14.00 terug gelopen zijn?
Dan hadden ze binnen een kwartiertje bereik gehad en niet pas om 16:30 een noodoproep gedaan en niet op dat moment teruggelopen. Behalve als ze allebei hun enkel verstuikt hadden maar dan is blijven zitten logischer dan dieper de wildernis in (en kabelbruggen/droge rivierbeddingen oversteken er (ruim) na).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:35:50 #289
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143069480
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het is niet zo heel moeilijk sporen achter te laten die niet snel uitgewist worden. Het eenvoudigste is een stapel stenen (dieren doen dat niet).
Nee inderdaad. Daar is niet gericht naar gezocht.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143069566
Steenmannetjes zijn inderdaad een goeie manier om de weg te markeren.



Maar zoveel hike-ervaring hadden de dames niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:37:24 #291
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143069571
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:34 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

ja kan. Dat ze doorgelopen zijn is namelijk enkel een aanname.
Opties zijn:
1) doorgelopen
2) teruggelopen
3) bij of rondom de 1e beek/waterval gebleven
Nee, ze zijn nou eenmaal een eind verder gevonden (en meerdere rivieren/rivietjes) verder. Er kunnen daar geen auto's ed komen, paarden ook niet (ivm "traplopen" en te steil) en met lijken zeulen is ook veel te zwaar.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143069696
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, ze zijn nou eenmaal een eind verder gevonden (en meerdere rivieren/rivietjes) verder. Er kunnen daar geen auto's ed komen, paarden ook niet (ivm "traplopen en te steil) en met lijken zeulen is ook veel te zwaar.
Eerst teruglopen en dan verderlopen zou kunnen natuurlijk. Maar het is gewoon niet logisch;

14:00 bij de eerste quebrada
14:15-16:30 bij de tweede
~16:30 noodoproep
Dat is max 2,75 uur van het punt waar je bereik had, dat haal je net voor het donker om dan terug te komen in gebied waar je bereik hebt (~18:15 en ~19:00 op de -dan donkere- Mirador)

Mogelijkheden die ik zie:
- allebei verstuikte enkel oid
- de weg kwijtgeraakt (terug omhoog)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:42:16 #293
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143069816
Baru op WS





En nee, ik weet niet wat de cijfers op de 2e kaart betekenen ;@
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143069836
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Baru op WS

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En nee, ik weet niet wat de cijfers op de 2e kaart betekenen ;@
Andere link zit ik te kijken, met nummertjes gelabeld:

http://www.bing.com/maps/?cid=64B5EB19C1AD9DED!1948

1
First cable bridge-refugio de Inrenare
2
Second cable bridge- Flores
3
Third cable bridge
4
4th bridge rio Velorio-Alto Romero
5
Element ohne Titel
Rio Romero-Alto Romero
6
Caño Sucio
7
El Norteño
8
Rio Culubre
9
El Pianista
10
CD Top
11
Calograma-Indian Woman
12
Alto Culebra
13
Alto Culebra 2
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143069933
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat dat de afspraak is/was met de Panamese autoriteiten.
Ja, dat snap ik :) maar lang niet alles in het onderzoek hoefde geheim te blijven. We hoorden b.v. direct als er wat gevonden was en wat de uitslagen van de DNA-tests waren. Details over de foto's en de telefoon moesten echter wel dagen tot weken geheim blijven om het onderzoek niet te hinderen. Daardoor vermoed ik dan weer dat er op die foto's of aan de hand van de telefoondata mogelijke aanwijzingen richting een eventuele verdachte waren gevonden. En die wil je natuurlijk, als het klopt, niet wijzer maken en de kans geven om sporen te wissen of te vluchten/verdwijnen in de anonimiteit.
pi_143069947
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, ze zijn nou eenmaal een eind verder gevonden (en meerdere rivieren/rivietjes) verder. Er kunnen daar geen auto's ed komen, paarden ook niet (ivm "traplopen" en te steil) en met lijken zeulen is ook veel te zwaar.
Het gaat hierbij specifiek over de periode tussen de laatste foto van 14:00 uur en de 1e noodoproep om 15:30. Dat ze later een heel stuk verderop zijn gevonden was hierbij dus even niet van belang.
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:45:04 #297
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143069956
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
En ik wel. Het lijkt wel een filmscript te worden..

Verder ben ik niet "aangebrand" maar vind ik dit gewoon te ver gaan. Is geen enkele aanwijzing voor.
Te ver? Waarom? De ouders zijn op zoek naar het stoffelijk overschot van hun dochter. Logisch.

Dat zou dus in een provisorisch graf kunnen liggen. Is gewoon een reële mogelijkheid.
pi_143070022
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:44 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Het gaat hierbij specifiek over de periode tussen de laatste foto van 14:00 uur en de 1e noodoproep om 15:30. Dat ze later een heel stuk verderop zijn gevonden was hierbij dus even niet van belang.
1e oproep was een uur later, om 16:30.

Als er geen uur verschil zat (zomertijd!) tussen camera en telefoon....
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:46:11 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143070035
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Andere link zit ik te kijken, met nummertjes gelabeld:

http://www.bing.com/maps/?cid=64B5EB19C1AD9DED!1948

1
First cable bridge-refugio de Inrenare
2
Second cable bridge- Flores
3
Third cable bridge
4
4th bridge rio Velorio-Alto Romero
5
Element ohne Titel
Rio Romero-Alto Romero
6
Caño Sucio
7
El Norteño
8
Rio Culubre
9
El Pianista
10
CD Top
11
Calograma-Indian Woman
12
Alto Culebra
13
Alto Culebra 2
Mooi, ik zag het niet, maar begreep al dat anderen het wel zagen. Dank voor het posten ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143070044
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Baru op WS
[...]

[ afbeelding ]

En nee, ik weet niet wat de cijfers op de 2e kaart betekenen ;@
1
House2
2
House1
3
House3 Lorenzo Gonzalez terrain
4
Top CD
5
House4
6
House5-Serracin Family
7
Anam damaged refugy
8
House7 (no in the way)
9
House8
10
House9
11
House10
12
Zipline-Canopy treetrek
pi_143070057
vol
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')