abonnement Unibet Coolblue
pi_143057543
quote:
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
quote:
Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
deel 1
deel 2
deel 3


BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan)
Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW

Laatste nieuws:

(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Radio-uitzending waarin Jildou van Opzeeland dieper ingaat op de ervaringen van de ouders van Kris - EenVandaag - 04-08
quote:
• Laatste foto, die van Kris, op 1 april om 14:00 uur langs/bij een quebrada
• Om 16:30 eerste noodoproep gedaan. (dus 2,5 uur na de laatste foto van Kris waar alles nog goed 'leek')
• van de 90 foto's (gemaakt op 8 april) zijn er 87 donker en daar valt niets van af te zien/lezen
• 3 van deze 90 foto's zijn wazig. Iets van rotswand te zien met rode stenen en stofdeeltjes in de lucht (?)
• onduidelijk op welke locatie deze 3 foto's gemaakt zijn
• ouders vragen zich af waarom er na de foto bij de quebrada geen andere foto's zijn gemaakt
• ouders vinden verdwaling onwaarschijnlijk omdat het één pad (heen en terug) is.
• de ouders hebben WEER de DNA-bevestiging van de laatst gevonden botresten alleen uit de media vernomen


(nl) Camera Kris en Lisanne week na verdwijning nog gebruikt - RTL - 04-08
quote:
• De laatste foto waar de meisjes levend op staan, is genomen op 1 april om 14.00 uur. Ze staan er vrolijk op, zo melden Kris' ouders
• Al om 13.00 uur bereikten ze de top van het Pianistapad, blijkt uit de foto's
• Daarna is op 8 april nog een aantal foto's 's nachts genomen
• Het zijn donkere foto's waarop enkel takken en een rotswand te zien zouden zijn.
• Mogelijkheid: flits van de camera mogelijk gebruikt zou kunnen zijn om het pad te verlichten.
• Met de telefoons van Kris en Lisanne zijn op diverse dagen na de vermissing de noodnummers 112 en 911 gebeld
• Ouders hopen dat er bij de Stuwdam in de Changuinola door duikers gezocht wordt naar meer resten
(nl) Familie Kremers: beloning voor inwoners Panamees dorp - RTV Utrecht - 04-08
(es) Korte video waarin pa en ma Kremers aan het woord komen en Roelie Kremers uitlegt dat je "er niet kan verdwalen, er is maar 1 pad" - TVN2 - 03-08
(nl) 'Geen hongersdood Kris en Lisanne' - Telegraaf - 03-08
(es) Ouders Kris Kremers boos op/teleurgesteld in het Panamees Openbaar Ministerie - La Prensa - 03-08



• Foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Foto van de quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) waar de allerlaatste foto's zijn genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08



• Foto's Lisanne en Kris op de herdenkingsdienst. De foto van Lisanne is een cut-out van de foto hierboven. De foto van Kris is een foto van haar eigen Facebook, uit 2010.

(es) Video Telemetro & Dinsdagochtend is de zoektocht naar meer sporen hervat - 29-07
(nl) Radio-uitzending over de verdwijning - 26-07
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Interview Hans Cremers bij EénVandaag - 25-07
(nl) Ouders Lisanne en Kris trekken niet meer samen op - AD - 24-07
(es) Reportage Route Kris en Lisanne - 02-07
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Uitzending 1Vandaag - KAART VINDPLAATS KLOPT NIET - 02-07
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(es) Video over nieuwe bordjes El Pianista - TVN - 30-06
(nl) Link naar artikel Volkskrant - KAARTJE KLOPT NIET! - 28-06
(nl) Filmpje over de plek van NOS - 27-06
(es) Video van de trail, ook 's nachts - 25-06
(nl) Als je over ze praat, doe je iets voor ze - artikel NRC - 23-06


Kris Kremers (21) - RIP - Lisanne Froon (22) - RIP

Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:


Afstanden bij benadering
Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Algemene foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flora, fauna en klimaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie op video:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Berovingen in het gebied rond Boquete:

(en) Crime Updates Boquete

Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Begin El Pianista trail

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 04-08-2014 19:49:29 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143057572
Persco? Huh?
pi_143057577
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:22 schreef El_Matador het volgende:
Quebradas hier in de stad:

[ afbeelding ]
Nog meer onduidelijke kaartjes, Mata?
I´m back.
pi_143057648
geen persco maar beelden van de reconstructie van de ouders van Kris in de uitzending van EenVandaag
pi_143057660
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan zal zij wel gelijk hebben en zullen er wel geen quebrada's zijn hier in Bogota (2700 m) he? :')

Mijn god zeg, kan jij nou nooit eens constructief bezig zijn?
Hier? Waar hier? Je kan net zo goed schrijven dat jij op de Noordpool zit, toch? Van haar wéét ik tenminste dat zij Spaans is en in Spanje geboren en getogen is.
pi_143057683
Mata, moet je weer een indrukwekkende topictitel verzinnen?
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:26:04 #7
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143057693
Hier is de laatste foto van Kris gemaakt:
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143057711
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:26 schreef Domnivoor het volgende:
Hier is de laatste foto van Kris gemaakt:
[ afbeelding ]
Dank nogmaals. Staat al in de OP. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143057746
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nog meer onduidelijke kaartjes, Mata?
Ryan, welke constructieve bijdrage heb jij al geleverd? :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143057748
Bedoel je niet 'door Kris gemaakt'?
Of liggen daar botten ofzo.
pi_143057754
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:26 schreef Domnivoor het volgende:
Hier is de laatste foto van Kris gemaakt:
[ afbeelding ]
En waar heb je die wijsheid vandaan?
pi_143057758
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:25 schreef Stupidisco het volgende:
geen persco maar beelden van de reconstructie van de ouders van Kris in de uitzending van EenVandaag
Dat paste niet. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:27:47 #13
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143057780
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En waar heb je die wijsheid vandaan?
Twitter-account van EenVandaag.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143057809
quote:
15s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Bedoel je niet 'door Kris gemaakt'?
Of liggen daar botten ofzo.
Gaat om dezelfde locatie als waar de laatste foto van Kris (1 april, 14:00 uur) is gemaakt.
pi_143057817
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En waar heb je die wijsheid vandaan?
De uitzending is over 45 min. Dan weten we het zeker en wordt de OP weer geupdate. Zo snel gaat het hier.

En nogmaals, ik denk dat ik ook uit naam van wat anderen hier spreek, probeer eens constructief en vriendelijker te zijn. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143057845
quote:
12s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ryan, welke constructieve bijdrage heb jij al geleverd? :*
Iig niet een hele hoop onduidelijke kaartjes gepost.
En ik heb wel de theorie voor het eerst geopperd dat het ongeluk, of iig een ongeluk zoals het er nu naar uitziet, vrij snel gekomen is..............vrij constructief dus.
I´m back.
pi_143057870
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het lijkt mij vast te staan dat ze zijn doorgelopen; dat staat toch op de foto's? De vraag is; met welke intentie, waarom doorlopen en waarom niet uiteindelijk terug gegaan naar de Mirador.

Het zou iets kunnen zijn dat ik gedaan had; Om 13:00 op de Mirador. Van te voren veel gewaarschuwd dat je zo snel verdwaalt zonder gids maar tot de conclusie zijn gekomen (door de wandeling op de Pianista) dat dat wel heel erg meevalt, en tijd zat, dus besluiten nog een stukje door te lopen.
Maar dan komen ze 2 uur later dus in de problemen. Welke problemen? Verdwaald lijkt idd dan niet logisch, zeker gezien de verklaringen van de vader van Kris en de beelden van dat het verlengde van de Pianista.
Gewond? Waarom dan doorlopen en niet terug? 3 uur terug staat &*%$**&%^ een huis!!! Al laat je de gewonde alleen en loop je alleen die drie uur naar dat huis. Je wéét tenslotte dat doorlopen je verder van Boquet brengt (verklaring vader).
Ziek? Zó snel?

Meest logische is angst of misdrijf. Angst om terug te gaan omdat er achter hen iets is gebeurd waardoor ze niet terug durven. Misdrijf waarbij de dader niet bang was voor gebruik telefoons omdat hij wist dat daar geen bereik was.
Ik zou mijn reisgezel echt niet daar minstens 3 uur alleen laten. En als die zou gewond zou zijn en nog wel naar beneden kan lopen (mogelijk een rivier/dorpje) dan zou ik misschien ook wel die richting op gegaan zijn. Dan vervolgens te lang doorlopen, wordt donker, verkeerde pad nemen.

Ik sluit verdwalen toch echt niet zo makkelijk uit.
pi_143057908
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Iig niet een hele hoop onduidelijke kaartjes gepost.
En ik heb wel de theorie voor het eerst geopperd dat het ongeluk, of iig een ongeluk zoals het er nu naar uitziet, vrij snel gekomen is..............vrij constructief dus.
Vind je het kaartje in de OP met de vindplaatsen onduidelijk? Wat is er niet duidelijk dan?

Als je iets "niet goed", "niet nuttig", "niet duidelijk", "niet overtuigend" etc. vind, zeg dan WAT je niet vindt en hoe het verbeterd kan worden; constructieve feedback.

Simpelweg blijven zeuren schiet niemand iets mee op, wel?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143057936
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vind je het kaartje in de OP met de vindplaatsen onduidelijk? Wat is er niet duidelijk dan?

Als je iets "niet goed", "niet nuttig", "niet duidelijk", "niet overtuigend" etc. vind, zeg dan WAT je niet vindt en hoe het verbeterd kan worden; constructieve feedback.

Simpelweg blijven zeuren schiet niemand iets mee op, wel?
Ik zeur niet, jij zeurt nu.
Gewoon wat kritiek.
I´m back.
pi_143058043
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zeur niet, jij zeurt nu.
Gewoon wat kritiek.
Kritiek? Nee, kritiek houdt opbouw in. Jij zeurt.

"Meneer, hoe vindt u uw steak?"
"Slecht"
"wat vindt u er slecht aan, issie te rauw, te doorbakken, te dun, te dik, te rond, te vierkant, te zout, te flauw, te vers"?
"Nee, gewoon kritiek; slecht"

:')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143058086
quote:
9s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kritiek? Nee, kritiek houdt opbouw in. Jij zeurt.

"Meneer, hoe vindt u uw steak?"
"Slecht"
"wat vindt u er slecht aan, issie te rauw, te doorbakken, te dun, te dik, te rond, te vierkant, te zout, te flauw, te vers"?
"Nee, gewoon kritiek; slecht"

:')
Ik ga niet happen jongen.
I´m back.
pi_143058282
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hier? Waar hier? Je kan net zo goed schrijven dat jij op de Noordpool zit, toch? Van haar wéét ik tenminste dat zij Spaans is en in Spanje geboren en getogen is.


Hier; 400 quebradas die in de Rio Bogota uitmonden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143058331
Petertje rd Vries bij eenvandaag straks
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143058336
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hier? Waar hier? Je kan net zo goed schrijven dat jij op de Noordpool zit, toch? Van haar wéét ik tenminste dat zij Spaans is en in Spanje geboren en getogen is.
Spaans in Spanje is soms anders dan Spaans in Latijns-Amerika. De betekenis/gebruik van een woord. Heb op school Spaanse les gehad, en de docent zei regelmatig: maar gebruik dit woord maar niet in Argentinië want daar is het minder netjes.

Remember dat Willem-Alexander naar zijn idee iets heel normaals zei, maar uitgelachen werd door de hele zaal omdat ie toch echt iets geks zei voor dat land?
pi_143058411
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:41 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Spaans in Spanje is soms anders dan Spaans in Latijns-Amerika. De betekenis/gebruik van een woord. Heb op school Spaanse les gehad, en de docent zei regelmatig: maar gebruik dit woord maar niet in Argentinië want daar is het minder netjes.

Remember dat Willem-Alexander naar zijn idee iets heel normaals zei, maar uitgelachen werd door de hele zaal omdat ie toch echt iets geks zei voor dat land?
Goed voorbeeld inderdaad. ^O^

Al is quebrada ook in Spanje gebruikelijk. Het is gewoon een steil bergbeekje/watervalletjes, zoals op de plaatjes. Over een half uur weten we het zeker en kan Ouder haar excuses nogmaals aanbieden, voor totaal bizarre beschuldigingen (dat ik in Barcelona zou wonen; I wish!).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143058453
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:41 schreef StaceySinger het volgende:
Petertje rd Vries bij eenvandaag straks
John heeft het toch niet opgegeven?
pi_143058593
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goed voorbeeld inderdaad. ^O^

Al is quebrada ook in Spanje gebruikelijk. Het is gewoon een steil bergbeekje/watervalletjes, zoals op de plaatjes. Over een half uur weten we het zeker en kan Ouder haar excuses nogmaals aanbieden, voor totaal bizarre beschuldigingen (dat ik in Barcelona zou wonen; I wish!).
maakt dat iets uit dan waar je woont ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143058604
Vast de radio-uitzending van EenVandaag:

http://www.eenvandaag.nl/(...)_verdwijning_panama_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143058639
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:48 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

maakt dat iets uit dan waar je woont ?
Wel als je beschuldigd wordt van leugens. Maar ja, lijkt me wel. Als je in New York woont, heb je een ander levenservaring dan als je in Dubai of op het platteland van Mali of Hoofddorp (ongeveer hetzelfde :P ) woont. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143058669
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wel als je beschuldigd wordt van leugens. Maar ja, lijkt me wel. Als je in New York woont, heb je een ander levenservaring dan als je in Dubai of op het platteland van Mali of Hoofddorp (ongeveer hetzelfde :P ) woont. ;)
Ede bedoel je :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143058677
Radio uitzending: 87 van de 90 foto's zijn donker, en op 3 staan rotswanden en er zouden stofdeeltjes uit de lucht dwarrelen.

Jildou van Opzeeland zegt "waterval".

Vraag familie: "Waarom geen foto bij de volgende waterval gemaakt?"

Pad gaan ze zien op het filmpje: maar 1 pad te volgen, geen zijpaden.

"Van verdwaling kan geen sprake zijn"
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:51:44 #32
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143058712
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:56 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Oké, maar kun je je voorstellen dat andere vrouwen dat wel doen?
Eigenlijk niet. Misschien als je kleine borsten heb, heb je een beha niet altijd nodig ter ondersteuning, maar ook dan is het fijner m aan te houden vanwege schuren. Maar ik kan me wel voorstellen dat ze een bikini aanhadden en die beha als extra meenamen.
pi_143058713
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:50 schreef El_Matador het volgende:
Radio uitzending: 87 van de 90 foto's zijn donker, en op 3 staan rotswanden en er zouden stofdeeltjes uit de lucht dwarrelen.
Was eerder vanmiddag al gepost ;-)
pi_143058738
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:51 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Was eerder vanmiddag al gepost ;-)
Ah ok. ^O^
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143058766
MidnightB00m, je had gelijk; de ouders hebben WEER de DNA-bevestiging uit de media vernomen (woorden Jildou van Opzeeland).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143058848
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:51 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Eigenlijk niet. Misschien als je kleine borsten heb, heb je een beha niet altijd nodig ter ondersteuning, maar ook dan is het fijner m aan te houden vanwege schuren. Maar ik kan me wel voorstellen dat ze een bikini aanhadden en die beha als extra meenamen.
Dit is volgens mij wel een BH


Bikini is dunner, en de bandjes lopen vaak in een punt naar boven.
(niet dat ik er vaak op let, maar het lijkt me maar zo)
pi_143058915
ze zijn bij lange na niet zelf bij die rivier gekomen - hoor ik net in dat radio fragment
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143058994
Niet echt een gevaarlijke rivier waarbij Kris stond. :{.
I´m back.
pi_143059004
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:54 schreef Ouder1 het volgende:

Nu zeggen de ouders van Kris dat alle getuigen de verkeerde kleding bij Kris hadden omdat zij geen blauw shirt droeg maar een rood/wit gestreepte. En dan zegt Mata dat de foto van Kris op de Mirador in een turquoise shirt van haar FB uit 2010 kwam?

Ik snap er niets meer van.
Dat zeg ik dus helemaal niet. :')

Het staat nota bene goed in de OP:

- Foto herdenkingsdienst Kris (dat is de rossigblonde meid) - van haar eigen Facebook (kan je zelfs aanklikken want staat gelinkt) - uit 2010
- Foto herdenkingsdienst Lisanne (dat is de lange, slankere blonde meid) - via Facebook Martijn Froon - gemaakt rond 13:00 op de Mirador
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143059034
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:00 schreef Ryan3 het volgende:
Niet echt een gevaarlijke rivier waarbij Kris stond. :{.
Het is het beginstroompje van de Changuinola, die naar de gidsen zeggen gevaarlijk wordt als je hem over moet steken, "Dangerous River crossings" op de kaart van miura, bovenaan in de OP.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143059174
De stuwdam van het bedrijf AES Changuinola, waar de ouders hopen dat duikers meer resten kunnen vinden:



• Hier (2011) in aanbouw
• Stuwdam leidde tot protesten van lokale boeren (die afhankelijk zijn van water)

Die stuwdam is ~30 km (!) van de rugzakplek vandaan:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143059321
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:06 schreef El_Matador het volgende:
De stuwdam van het bedrijf AES Changuinola, waar de ouders hopen dat duikers meer resten kunnen vinden:

[ afbeelding ]

• Hier (2011) in aanbouw
• Stuwdam leidde tot protesten van lokale boeren (die afhankelijk zijn van water)

Die stuwdam is ~30 km (!) van de rugzakplek vandaan:

[ afbeelding ]
Stuwdam leidde tot protesten van lokale boeren

Er zijn hele dorpen ontruimd voor die stuwdam
Ik las ook ergens dat ze een vloek hebben uitgesproken over die rivier
(een of ander opperhoofd)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:14:36 #43
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_143059386
Nu in EenVandaag: de beelden van de ouders van Kris.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_143059387
In de voetsporen van Kris en Lisanne.
I´m back.
pi_143059551
11 april ook noodoproepen...
Dat is nieuw.
Ik begin nu te geloven dat er wat anders aan de hand was....
I´m back.
pi_143059612
Die noodoproepen op 8 en 11 april als alibi voor de moordenaar(s)?
I´m back.
pi_143059623
Heftig hoor die fotos en noodoproep op 11 april.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_143059670
ze zijn dus een week lang ergens vast gehouden in een grot ofzo ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143059674
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:23 schreef danos het volgende:
Heftig hoor die fotos en noodoproep op 11 april.
Foto's 8 april, laatste noodoproepen op 11 april...
I´m back.
pi_143059691
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:25 schreef StaceySinger het volgende:
ze zijn dus een week lang ergens vast gehouden in een grot ofzo ?
een eventuele 'grot' kan ook hun eigen schuilplaats geweest zijn
pi_143059705
quote:
15s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Foto's 8 april, laatste noodoproepen op 11 april...
ok foutje, hoeveel zwarte fotos waren er wel niet gemaakt?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_143059722
quote:
15s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Foto's 8 april, laatste noodoproepen op 11 april...
Zeiden ze nou op 11 april of na 11 april nog noodoproepen.

Wel apart dat de telefoons het dus nog steeds deden 11 dagen na hun vertrek.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:27:24 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143059732
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:26 schreef danos het volgende:

[..]

ok foutje, hoeveel zwarte fotos waren er wel niet gemaakt?
90 foto's waarvan 86 oid zwart meen ik..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143059739
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:22 schreef Ryan3 het volgende:
Die noodoproepen op 8 en 11 april als alibi voor de moordenaar(s)?
Lijkt me nogal onlogisch. Daarmee zou een eventuele dader alleen maar meer aanknopingspunten geven. Meest logische scenario blijft toch dat ze van het pad zijn afgeweken en verdwaald zijn. Al is het raar, zoals Peter al zei, dat ze niet wat meer informatie hebben achtergelaten.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:27:47 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143059742
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:27 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Zeiden ze nou op 11 april of na 11 april nog noodoproepen.

Wel apart dat de telefoons het dus nog steeds deden 11 dagen na hun vertrek.
Dat is zeker opmerkelijk.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143059743
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:26 schreef danos het volgende:

[..]

ok foutje, hoeveel zwarte fotos waren er wel niet gemaakt?
87 zwart.
3 met rotswand, takken...maar vaag...
I´m back.
pi_143059745
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:26 schreef danos het volgende:

[..]

ok foutje, hoeveel zwarte fotos waren er wel niet gemaakt?
87 zwarte foto's waarop niets te zien is.
3 foto's zijn vaag en tonen iets van takken en een rotswand (of grot) met rode stenen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:28:14 #58
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143059756
Zojuist de reportage op EenVandaag gezien - het viel nogal tegen:

1. Belangrijkste (enige) argument ouders: Kris zou niet zo stom zijn om van het pad af te wijken.

2. Volgens Peter R. de Vries doen bij dit soort zaken mensen juist dingen die onlogisch zijn, die je niet zou verwachten. Volgens hem wijst alles op een verdwaling, hoewel dat niet objectief vastgesteld kan worden.

Het enige vreemde vond Peter R. dat de meiden geen boodschap hebben achtergelaten voor hun nabestaanden.
pi_143059781
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:27 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

87 zwarte foto's waarop niets te zien is.
3 foto's zijn vaag en tonen iets van takken en een rotswand (of grot) met rode stenen.
Kan gewoon een local zijn geweest natuurlijk.
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:29:47 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143059794
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Zojuist de reportage op EenVandaag gezien - het viel nogal tegen:

1. Belangrijkste (enige) argument ouders: Kris zou niet zo stom zijn om van het pad af te wijken.

2. Volgens Peter R. de Vries doen bij dit soort zaken mensen juist dingen die onlogisch zijn, die je niet zou verwachten. Volgens hem wijst alles op een vermissing, hoewel dat niet objectief vastgesteld kan worden.

Het enige vreemde vond Peter R. dat de meiden geen boodschap hebben achtergelaten voor hun nabestaanden.
Ik vond extra info over de timeline en de laatste "gewone" foto van Kris, en meer uitleg over de foto's en de noodoproepen anders best "veel".
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143059805
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:26 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

een eventuele 'grot' kan ook hun eigen schuilplaats geweest zijn
je gaat niet een week lang in een grot zitten ?
op zaterdag avond kwam er pas regen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:30:13 #62
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143059811
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:27 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Zeiden ze nou op 11 april of na 11 april nog noodoproepen.

Wel apart dat de telefoons het dus nog steeds deden 11 dagen na hun vertrek.
Ze zeiden na 8 april, en tegelijkertijd verscheen op het beeld de tekst 11 april.

Jee, dan zijn ze dus pas na 11 dagen de hongerdood gestorven.
pi_143059821
Ik snap die ouders echt niet, na deze reportage is het voor mij juist waarschijnlijker dat het om een verdwaling gaat.

Ik denk dat het tijd wordt dat die ouders het los gaan laten, net zoals de andere ouders al hebben gedaan.
pi_143059825
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Zojuist de reportage op EenVandaag gezien - het viel nogal tegen:

1. Belangrijkste (enige) argument ouders: Kris zou niet zo stom zijn om van het pad af te wijken.

2. Volgens Peter R. de Vries doen bij dit soort zaken mensen juist dingen die onlogisch zijn, die je niet zou verwachten. Volgens hem wijst alles op een vermissing, hoewel dat niet objectief vastgesteld kan worden.

Het enige vreemde vond Peter R. dat de meiden geen boodschap hebben achtergelaten voor hun nabestaanden.
Als 1 of beiden gewond waren geworden, dat ze geen filmpje hadden gemaakt, zei PRdeVries.
En dat is ook zo natuurlijk.
Rond 16:30 u komt de eerste noodoproep binnen (op 1 april), inmiddels 45 minuten lopen na la pianista hadden ze geen bereik meer.
I´m back.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:30:52 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143059827
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:30 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

je gaat niet een week lang in een grot zitten ?
op zaterdag avond kwam er pas regen
Er werd aangevuld "of gewoon het pad" ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143059834
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Zojuist de reportage op EenVandaag gezien - het viel nogal tegen:

1. Belangrijkste (enige) argument ouders: Kris zou niet zo stom zijn om van het pad af te wijken.

2. Volgens Peter R. de Vries doen bij dit soort zaken mensen juist dingen die onlogisch zijn, die je niet zou verwachten. Volgens hem wijst alles op een verdwaling, hoewel dat niet objectief vastgesteld kan worden.

Het enige vreemde vond Peter R. dat de meiden geen boodschap hebben achtergelaten voor hun nabestaanden.
Dank, helder.

Ik wacht de uitzending op internet af.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143059841
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:26 schreef Domnivoor het volgende:
Hier is de laatste foto van Kris gemaakt:
[ afbeelding ]
Dit klopte niet toch? Dit was de 2e watervall/beek waarvan de ouders zich afvroegen waarom ze hier dan geen foto gemaakt hadden.

De waterval/beek hiervoor was de locatie waarop wel de laatste foto van Kris gemaakt is en waar ze op een kleine rots staat.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:31:54 #68
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143059850
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:30 schreef Zolder het volgende:
Ik snap die ouders echt niet, na deze reportage is het voor mij juist waarschijnlijker dat het om een verdwaling gaat.

Ik denk dat het tijd wordt dat die ouders het los gaan laten, net zoals de andere ouders al hebben gedaan.
Ik zie inderdaad ook nog steeds geen overduidelijke aanwijzingen voor iets misdadigs.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143059855
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Zojuist de reportage op EenVandaag gezien - het viel nogal tegen:

1. Belangrijkste (enige) argument ouders: Kris zou niet zo stom zijn om van het pad af te wijken.

2. Volgens Peter R. de Vries doen bij dit soort zaken mensen juist dingen die onlogisch zijn, die je niet zou verwachten. Volgens hem wijst alles op een verdwaling, hoewel dat niet objectief vastgesteld kan worden.

Het enige vreemde vond Peter R. dat de meiden geen boodschap hebben achtergelaten voor hun nabestaanden.
Ik heb een klein stukje gezien en de ouders zeiden dat je daar moeilijk kunt verdwalen.
pi_143059860
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ze zeiden na 8 april, en tegelijkertijd verscheen op het beeld de tekst 11 april.

Jee, dan zijn ze dus pas na 11 dagen de hongerdood gestorven.
dat kan toch helemaal niet?
zo lang blijft een batterij toch niet vol
of wel als je een tel uit en aan zet?
pi_143059873
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:27 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Zeiden ze nou op 11 april of na 11 april nog noodoproepen.

Wel apart dat de telefoons het dus nog steeds deden 11 dagen na hun vertrek.
Kan best hoor, telefoon gaat net aan, ze kiezen het nummer en vervolgens valt ie meteen weer uit
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:33:12 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143059886
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank, helder.

Ik wacht de uitzending op internet af.
Ik denk dat je die wel nuttig zal vinden: duidelijke timelijn met "kaart"/plaatje van berg en waar ze waren. Ook extra foto + meer uitleg over de noodoproepen en de foto's.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143059901
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:30 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

je gaat niet een week lang in een grot zitten ?
op zaterdag avond kwam er pas regen
eventuele schuilplaats voor de overnachtingen? zeker als één van beiden gewond zou zijn.
Kan me niet voorstellen dat ze 8 of 11 dagen alleen maar hebben lopen ronddwalen. Ze zullen op een gegeven moment toch een soort 'thuis' basis/plek gezocht hebben.
pi_143059903
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:30 schreef Zolder het volgende:
Ik snap die ouders echt niet, na deze reportage is het voor mij juist waarschijnlijker dat het om een verdwaling gaat.

Ik denk dat het tijd wordt dat die ouders het los gaan laten, net zoals de andere ouders al hebben gedaan.
Altijd bijzonder om te lezen dat iedereen denkt te weten dat de andere ouders het los hebben gelaten.
pi_143059912
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik denk dat je die wel nuttig zal vinden: duidelijke timelijn met "kaart"/plaatje van berg en waar ze waren. Ook extra foto + meer uitleg over de noodoproepen en de foto's.
Mooi, ik zal screenshots maken en in de OP plaatsen.

Heb zowaar nog even wat werk kunnen verrichten terwijl jullie tv keken. _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143059937
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:33 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

eventuele schuilplaats voor de overnachtingen? zeker als één van beiden gewond zou zijn.
Kan me niet voorstellen dat ze 8 of 11 dagen alleen maar hebben lopen ronddwalen. Ze zullen op een gegeven moment toch een soort 'thuis' basis/plek gezocht hebben.
Een thuisplekkie in de jungle, jazekerrr.
pi_143059961
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ze zeiden na 8 april, en tegelijkertijd verscheen op het beeld de tekst 11 april.

Jee, dan zijn ze dus pas na 11 dagen de hongerdood gestorven.
Ze kwamen om 13:00 boven op de top, laatste foto 14:00, dan om 16:30 eerste noodoproep. Toen waren ze al in de problemen, alleen geen bereik. Toen niets meer tot 8 april foto's (87 zwart, 3 met takken en rotswand) en daarna op 11 april weer noodoproepen.
I´m back.
pi_143059968
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank, helder.

Ik wacht de uitzending op internet af.
Vond met name interessant om te horen dat er ook op/na 11 april nog noodoproepen zijn gedaan.
pi_143059974
Is er iets naar voren gekomen waar die rotswand waarover gesproken werd zich zou kunnen bevinden? Wat voor soort rotswand was het?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143059978
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

87 zwart.
3 met rotswand, takken...maar vaag...
kan dat niet door het water zijn?
pi_143059982
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:35 schreef El_Matador het volgende:
Is er iets naar voren gekomen waar die rotswand waarover gesproken werd zich zou kunnen bevinden? Wat voor soort rotswand was het?
Nee, niets over locatie.
I´m back.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:36:24 #82
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143059986
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:30 schreef Zolder het volgende:
Ik snap die ouders echt niet, na deze reportage is het voor mij juist waarschijnlijker dat het om een verdwaling gaat.

Ik denk dat het tijd wordt dat die ouders het los gaan laten, net zoals de andere ouders al hebben gedaan.
Volledig mee eens. Het is voor hun een deel van de rouwverwerking geworden.
pi_143059992
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:34 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Een thuisplekkie in de jungle, jazekerrr.
benaming is niet helemaal juist inderdaad, maar je begrijpt wat ik bedoel toch?
pi_143059993
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:36 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

kan dat niet door het water zijn?
Geen idee.
I´m back.
pi_143059997
quote:
18s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus helemaal niet. :')

Het staat nota bene goed in de OP:

- Foto herdenkingsdienst Kris (dat is de rossigblonde meid) - van haar eigen Facebook (kan je zelfs aanklikken want staat gelinkt) - uit 2010
- Foto herdenkingsdienst Lisanne (dat is de lange, slankere blonde meid) - via Facebook Martijn Froon - gemaakt rond 13:00 op de Mirador
Wat is er blond aan die Lisanne? Haar armhaartjes? :P
pi_143060004
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:35 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Vond met name interessant om te horen dat er ook op/na 11 april nog noodoproepen zijn gedaan.
Vandaar dat de Panamese autoriteiten zo tegenwerken. Die schamen zich dood dat ze in 10 dagen (!) die meiden niet hebben kunnen vinden. Rugzak stond op nog geen 17 km vanaf Boquete, slechts 10+ van de Mirador.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143060013
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze kwamen om 13:00 boven op de top, laatste foto 14:00, dan om 16:30 eerste noodoproep. Toen waren ze al in de problemen, alleen geen bereik. Toen niets meer tot 8 april foto's (87 zwart, 3 met takken en rotswand) en daarna op 11 april weer noodoproepen.
O ja? Tussendoor geen noodoproepen?
pi_143060016
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:33 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Altijd bijzonder om te lezen dat iedereen denkt te weten dat de andere ouders het los hebben gelaten.
Losgelaten in de zin dat ze niet meer actief betrokken zijn in het onderzoek en waarschijnlijk beginnen met het verwerken.
pi_143060019
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:36 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Wat is er blond aan die Lisanne? Haar armhaartjes? :P
Donkerblond noem ik het. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143060038
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:37 schreef Zolder het volgende:

[..]

Losgelaten in de zin dat ze niet meer actief betrokken zijn in het onderzoek en waarschijnlijk beginnen met het verwerken.
Of ze kunnen het gewoon. Nie aan ofzo.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:38:28 #91
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143060040
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:31 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Dit klopte niet toch? Dit was de 2e watervall/beek waarvan de ouders zich afvroegen waarom ze hier dan geen foto gemaakt hadden.

De waterval/beek hiervoor was de locatie waarop wel de laatste foto van Kris gemaakt is en waar ze op een kleine rots staat.
Yep. Hoewel de twee plekken erg veel op elkaar lijken. Zoals alles daar. Alles lijkt erg op elkaar, waardoor niet verdwalen eigenlijk bijzonder is.
pi_143060042
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:32 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

Kan best hoor, telefoon gaat net aan, ze kiezen het nummer en vervolgens valt ie meteen weer uit
Een smartphone houdt dat niet vol tenzij je maatregelen neemt. WiFi uit (was mogelijk al het geval) en alle andere vormen van data uitzetten. Dan houdt mijn telefoon het best een week vol bij weinig gebruik. Al lijkt me dat constant netwerk zoeken ook veel kost. Vermoedelijk zullen ze hem op een gegeven moment uit hebben gezet en alleen nog gebruikt hebben om tevergeefs te bellen. Al valt wel de lange periode op tussen de eerste belpogingen en de laatste.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:38:33 #93
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143060043
- Zeer heftig om te zien ja... :(
- Er komt weinig nieuwe informatie naar voren maar het geeft wel een goed beeld van de wandelroute.
- De kleding van Kris klopt idd met geen enkele getuigenverklaring.
- En dan nog een losse noodoproep op 11 april (?) Het eerste wat in me opkomt is dat iemand die rugzak vindt en het laatst gekozen nummer probeert te bellen.
- Het commentaar van PRdV is ook zinnig, en bovendien tactisch verwoord.

Maar er wordt weinig gezegd over de telefoons. In de Panamese media werd gemeld dat de ouders de telefoongegevens nog niet ontvangen hebben.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143060050
Ik vind de meiden wel ballen hebben gehad om 45 minuten lang "zomaar" een pad in te lopen in een ver land.

Ik kom zelf al 15 jaar elk jaar in Azië, maar geen haar op m'n hoofd die denkt om daar eens ver de natuur in de gaan. Ik snap echt niet dat twee meisjes voor het eerst op reis deze beslissing hebben durven nemen.

Hebben ze echt geen gids gehad, die zich onder het lopen niet heeft kunnen inhouden? Dat watervalletje vind je volgens mij niet zomaar op goed geluk.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:39:19 #95
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143060062
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:32 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

dat kan toch helemaal niet?
zo lang blijft een batterij toch niet vol
of wel als je een tel uit en aan zet?
Ze hadden twee telefoons. Misschien hebben ze er een uitgezet om de batterij te sparen.
pi_143060085
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:37 schreef Yaaar het volgende:

[..]

O ja? Tussendoor geen noodoproepen?
Nope.
I´m back.
pi_143060101
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:38 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Of ze kunnen het gewoon. Nie aan ofzo.
Ok
pi_143060103
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:35 schreef El_Matador het volgende:
Is er iets naar voren gekomen waar die rotswand waarover gesproken werd zich zou kunnen bevinden? Wat voor soort rotswand was het?
Ze spraken over een pad, rotswand, grot.
Vanmiddag in de radio uitzending sprak de journalist van rotswand met rode stenen en stofdeeltjes in de lucht. (dit zou op die 3 van de 90 foto's zichtbaar zijn)
pi_143060109
Is het eerdere kaartje van de vindplaats van de rugzak nu eindelijk gecorrigeerd? (niet meer bij de stuwdam, maar 30 km stroomopwaarts)

Of liegt Feliciano dat ie het in 8 uur heeft gelopen naar Boquete?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143060125
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:38 schreef alpeko het volgende:

[..]

Een smartphone houdt dat niet vol tenzij je maatregelen neemt. WiFi uit (was mogelijk al het geval) en alle andere vormen van date uitzetten. Dan houdt mijn telefoon het best een week vol bij weinig gebruik. Al lijkt me dat constant netwerk zoeken ook veel kost. Vermoedelijk zullen ze hem op een gegeven moment uit hebben gezet en alleen nog gebruikt hebben om tevergeefs te bellen. Al valt wel de lange periode op tussen de eerste belpogingen en de laatste.
De telefoon hoeft toch niet aan gestaan te hebben? En zelfs als de batterij leeg is gaat de telefoon meestal nog wel aan al gaat ie dan wel vrijwel direct uit na het opstarten. Wellicht bleef ie lang genoeg aan om net het noodnummer te bellen al dan niet onsuccesvol gezien deze vrijwel meteen weer uit gaat.
pi_143060126
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:38 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik vind de meiden wel ballen hebben gehad om 45 minuten lang "zomaar" een pad in te lopen in een ver land.

Ik kom zelf al 15 jaar elk jaar in Azië, maar geen haar op m'n hoofd die denkt om daar eens ver de natuur in de gaan. Ik snap echt niet dat twee meisjes voor het eerst op reis deze beslissing hebben durven nemen.

Hebben ze echt geen gids gehad, die zich onder het lopen niet heeft kunnen inhouden? Dat watervalletje vind je volgens mij niet zomaar op goed geluk.
Dit komt ook op mij een beetje vreemd over inderdaad. Ik ben zelf een aantal keren in Afrika geweest, maar als je daar de natuur in gaat is dat altijd met gids. (Met uitzondering van Kruger Park... maar daar is hulp nooit ver weg.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:41:09 #102
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143060128
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:35 schreef El_Matador het volgende:
Is er iets naar voren gekomen waar die rotswand waarover gesproken werd zich zou kunnen bevinden? Wat voor soort rotswand was het?
Was onduidelijk. Grot of rotswand. Maar die is hier niet te vinden
pi_143060136
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:40 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ze spraken over een pad, rotswand, grot.
Vanmiddag in de radio uitzending sprak de journalist van rotswand met rode stenen en stofdeeltjes in de lucht. (dit zou op die 3 van de 90 foto's zichtbaar zijn)
Dank je!

Rotswanden met rode stenen... hmm... hoe verder je stroomafwaarts gaat, hoe minder rotswanden...

quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Was onduidelijk. Grot of rotswand. Maar die is hier niet te vinden
Bevestigt mijn geologische logica. ^O^
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143060139
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:38 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik vind de meiden wel ballen hebben gehad om 45 minuten lang "zomaar" een pad in te lopen in een ver land.

Ik kom zelf al 15 jaar elk jaar in Azië, maar geen haar op m'n hoofd die denkt om daar eens ver de natuur in de gaan. Ik snap echt niet dat twee meisjes voor het eerst op reis deze beslissing hebben durven nemen.

Hebben ze echt geen gids gehad, die zich onder het lopen niet heeft kunnen inhouden? Dat watervalletje vind je volgens mij niet zomaar op goed geluk.
O ik vind het eerder stom eigenlijk als er een gids werd aangeraden.
pi_143060145
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Was onduidelijk. Grot of rotswand. Maar die is hier niet te vinden
Foto ervan is zeker niet vrijgegeven?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_143060158
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:38 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik vind de meiden wel ballen hebben gehad om 45 minuten lang "zomaar" een pad in te lopen in een ver land.

Ik kom zelf al 15 jaar elk jaar in Azië, maar geen haar op m'n hoofd die denkt om daar eens ver de natuur in de gaan. Ik snap echt niet dat twee meisjes voor het eerst op reis deze beslissing hebben durven nemen.

Hebben ze echt geen gids gehad, die zich onder het lopen niet heeft kunnen inhouden? Dat watervalletje vind je volgens mij niet zomaar op goed geluk.
Wellicht onderschatting omdat het eerste deel van de tocht (richting de top) goed en vlotjes was verlopen en het nog vroeg op de dag (en dus licht) was ?
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:43:12 #107
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143060173
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vandaar dat de Panamese autoriteiten zo tegenwerken. Die schamen zich dood dat ze in 10 dagen (!) die meiden niet hebben kunnen vinden. Rugzak stond op nog geen 17 km vanaf Boquete, slechts 10+ van de Mirador.
Dat is inderdaad om je dood te schamen. Terwijl de meisjes lagen te creperen op een nota bene bekende trail, liepen ze al te verkondigen dat alle 25 routes minimaal 2 keer waren afgezocht en dat het uitgesloten was dat de meisjes zich in dat gebied bevonden ....
pi_143060185
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:41 schreef Yaaar het volgende:

[..]

O ik vind het eerder stom eigenlijk als er een gids werd aangeraden.
Je hebt gidsen en gidsen... als er zo'n geil mannetje met twee mooie meiden diep de jungle in gaat wandelen is het niet ondenkbaar dat hij zijn slag gaat slaan.
pi_143060186
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nope.
Waar is dat gezegd? Dat vind ik ook onlogisch. Ik dacht dat er op verschillede dagen is gebeld.
pi_143060199
je zag die berg van opzij
na de top zijn ze naar beneden gelopen
dan wordt het donker
dan weet je de volgende dag toch dat de weg terug weer Omhoog is ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143060210
Het vermoeden van verdwaling neemt bij mij af door die noodoproep 2,5 uur na de laatste normale foto. Dat is wel erg snel..
Even a broken clock is right twice a day.
pi_143060217
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:41 schreef Stokkie_ het volgende:

[..]

De telefoon hoeft toch niet aan gestaan te hebben? En zelfs als de batterij leeg is gaat de telefoon meestal nog wel aan al gaat ie dan wel vrijwel direct uit na het opstarten. Wellicht bleef ie lang genoeg aan om net het noodnummer te bellen al dan niet onsuccesvol gezien deze vrijwel meteen weer uit gaat.
Dat zeg ik toch ook? Ze zullen hem uitgezet moeten hebben. Overigens eenmaal leeg start een iPhone echt niet meer op. Duurt vrij lang laden voordat dat lukt. Die kun je echt pas weer opstarten als er zeg maar 10% aan accu in zit. Laatst toevallig gehad en dacht dat ie stuk was. Pas na 10/20 min. laden (wel via USB poort dus dat is trager dan via het lichtnet) deed hij het pas weer.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:44:36 #113
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143060224
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:38 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik vind de meiden wel ballen hebben gehad om 45 minuten lang "zomaar" een pad in te lopen in een ver land.

Ik kom zelf al 15 jaar elk jaar in Azië, maar geen haar op m'n hoofd die denkt om daar eens ver de natuur in de gaan. Ik snap echt niet dat twee meisjes voor het eerst op reis deze beslissing hebben durven nemen.

Hebben ze echt geen gids gehad, die zich onder het lopen niet heeft kunnen inhouden? Dat watervalletje vind je volgens mij niet zomaar op goed geluk.
Naïviteit.
pi_143060243
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:43 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Je hebt gidsen en gidsen... als er zo'n geil mannetje met twee mooie meiden diep de jungle in gaat wandelen is het niet ondenkbaar dat hij zijn slag gaat slaan.
Ja, dat komt heus niet voor als je een betrouwbare gids neemt. Bovendien zien zulke gidsen wel vaker vrouwen. Maar als er een gids wordt aangeraden, dan lijkt het mij slim om met een gids te gaan. :P Vind ik dan.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:45:31 #115
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143060252
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Foto ervan is zeker niet vrijgegeven?
Nope.
pi_143060261
Oude tijdlijn, wordt zometeen gelinkt in de OP als de nieuwe er komt:

quote:
1 april 2014
• ochtend - Kris en Lisanne kochten "grote hoeveelheden" antimuggenspray en -melk
• ~13:10 - getuige - Sigrid, lerares van de taalschool heeft ze nog gezien
• ~14:00 - getuige - Giovani Casa San Pedro - verkeerde trail opgelopen (Sendero Alto Lino)
• ~14:30-15:00 - getuige - Frank Abadiel Rojas
• ~16:15 - getuige Oliva de Kam - beschrijft 2 meiden van wie 1 met kort broekje
• ? - laatste getuige Lorenzo Gonzalez - herkenning niet volledig
2 april: - 1 dag
• 9:00? - Lisanne en Kris hadden een afspraak met gids Feliciano Gonzalez om op woensdag 2 april naar een aardbeienboerderij en op zaterdag 5 april naar de Volcán Barú te gaan
• ochtend - alarm geslagen door hostel/familie en Feliciano om verdwenen meiden omdat ze niet op de afspraak verschenen
donderdag 3 april - 2 dagen
de Panamese autoriteiten starten een zoektocht
vrijdag 4 april - 3 dagen
het slechte weer verhindert de zoektocht van de autoriteiten
zaterdag 5 april - 4 dagen
• vrijwilligers uit Boquete starten hun eigen zoektocht
x april: - ? dagen
• Kris en Lisanne komen onder raadselachtige omstandigheden te overlijden

26 mei: - 55 dagen
• John van den Heuvel reist af naar het gebied in Panama
.
.
.
woensdag 11 juni - 72 dagen
• rugzak van 1 van de dames (wie?) gevonden - vinders - rijstboertjes uit Alto Romero
maandag 16 juni - 77 dagen
• schoen 1 (Lisanne) + bekkenbot (Kris) gevonden aan een aanvoerrivier van de Changuinola - vinder: Team van 6 man, waaronder Feliciano Gonzalez
woensdag 18 juni - 79 dagen
• schoen 2 (Kris) gevonden, stroomopwaarts van schoen 1 - vinder: Team van 6 man, waaronder Feliciano Gonzalez
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143060264
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:44 schreef danos het volgende:
Het vermoeden van verdwaling neemt bij mij af door die noodoproep 2,5 uur na de laatste normale foto. Dat is wel erg snel..
Meisje 1 wordt aangevallen, de tweede vlucht weg en doet verschillende pogingen om te bellen.

peter de vries nu bij RTL
pi_143060267
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:44 schreef danos het volgende:
Het vermoeden van verdwaling neemt bij mij af door die noodoproep 2,5 uur na de laatste normale foto. Dat is wel erg snel..
Er is maar 1 sec nodig om gewond te raken
pi_143060281
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nope.
Jammer... dat zou het determineren van het soort steen waar het om gaat zo veel makkelijker maken.

Ik snap sowieso niet waarom dat soort informatie zo mondjesmaat wordt vrijgegeven. Er is zover ik weet helemaal geen sprake van een strafrechtelijk onderzoek?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_143060331
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:46 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Meisje 1 wordt aangevallen, de tweede vlucht weg en doet verschillende pogingen om te bellen.

peter de vries nu bij RTL
Daarom zou het interessant zijn om te weten vanaf welk toestel en wanneer de noodoproepen zijn gedaan.

Vooralsnog weten we alleen: eerste noodoproep op 1 april 16:30 met de iPhone van Kris.
pi_143060336
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jammer... dat zou het determineren van het soort steen waar het om gaat zo veel makkelijker maken.

Exact, dat dacht ik ook.

Misschien dat ik die ouders/de Van Passeltjes een mailtje stuur.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143060349
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:45 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Ja, dat komt heus niet voor als je een betrouwbare gids neemt. Bovendien zien zulke gidsen wel vaker vrouwen. Maar als er een gids wordt aangeraden, dan lijkt het mij slim om met een gids te gaan. :P Vind ik dan.
Op de plaatsen waar ik in de wereld kom zijn altijd wel "fake gidsen", eerst best aardig maar dan vragen ze 20 dollar voor hun diensten. Ook daar zullen mensen willen profiteren van de toeristen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:49:28 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143060357
quote:
4s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:45 schreef El_Matador het volgende:
Oude tijdlijn, wordt zometeen gelinkt in de OP als de nieuwe er komt:

[..]

Summary (what I remember, can make mistakes):
- K&L started the hike at 10:45 hrs, reached the Mirador at 13:00 hrs,
- took a (tourist)picture af Kris near a small waterfall at 14:00 hrs (Kris wore a jeansshort + whte/red striped shirt). It was the last tourist picture that was made
- Tried to call 911 and 112 (Dutch alarmnumber) at 16:30 hrs. That is way before the point the remains were found
- Were 90 pictures made on april 8th. 87 dark, 3 with rocks and branches visible (possibly a cave, also possible just rocks and branches along the path)
- Phone had been used (alarmcalls tried to be made) untill at least 11th of April

Parents walked the route and say it is impossible to get lost. There are also no steep slopes they could have fallen of.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143060358
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:43 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Waar is dat gezegd? Dat vind ik ook onlogisch. Ik dacht dat er op verschillede dagen is gebeld.
Er is niet gezegd dat er meer noodoproepen zijn uitgegaan...
I´m back.
pi_143060359
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:46 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Meisje 1 wordt aangevallen, de tweede vlucht weg en doet verschillende pogingen om te bellen.

peter de vries nu bij RTL
Interessant, kan je zo een samenvattinkje geven? Welk programma is hij te zien?

quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Summary (what I remember, can make mistakes):
- K&L started the hike at 10:45 hrs, reached the Mirador at 13:00 hrs,
- took a (tourist)picture af Kris near a small waterfall at 14:00 hrs (Kris wore a jeansshort + whte/red striped shirt). It was the last tourist picture that was made
- Tried to call 911 and 112 (Dutch alarmnumber) at 16:30 hrs. That is way before the point the remains were found
- Were 90 pictures made on april 8th. 87 dark, 3 with rocks and branches visible (possibly a cave, also possible just rocks and branches along the path)
- Phone had been used (alarmcalls tried to be made) untill at least 11th of April

Parents walked the route and say it is impossible to get lost. There are also no steep slopes they could have fallen of.
Thank you!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143060377
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jammer... dat zou het determineren van het soort steen waar het om gaat zo veel makkelijker maken.

Ik snap sowieso niet waarom dat soort informatie zo mondjesmaat wordt vrijgegeven. Er is zover ik weet helemaal geen sprake van een strafrechtelijk onderzoek?
Neem aan dat ze die (3) foto's wel hebben laten zien aan de gidsen waarmee ze de reconstructie maakten. Ze hadden immers ook de laatste foto van Kris in groot formaat bij zich.
pi_143060378
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jammer... dat zou het determineren van het soort steen waar het om gaat zo veel makkelijker maken.

Ik snap sowieso niet waarom dat soort informatie zo mondjesmaat wordt vrijgegeven. Er is zover ik weet helemaal geen sprake van een strafrechtelijk onderzoek?
die Baru van WS zou naar die foto moeten kijken JMO
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143060383
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Interessant, kan je zo een samenvattinkje geven? Welk programma is hij te zien?
Boulevard.... na de reclame
pi_143060387
Waar kan ik de uitzening van een vandaag terugkijken?
pi_143060391
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:38 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik vind de meiden wel ballen hebben gehad om 45 minuten lang "zomaar" een pad in te lopen in een ver land.

Ik kom zelf al 15 jaar elk jaar in Azië, maar geen haar op m'n hoofd die denkt om daar eens ver de natuur in de gaan. Ik snap echt niet dat twee meisjes voor het eerst op reis deze beslissing hebben durven nemen.

Hebben ze echt geen gids gehad, die zich onder het lopen niet heeft kunnen inhouden? Dat watervalletje vind je volgens mij niet zomaar op goed geluk.
Of het verstandig is dat een stel onervaren personen de jungle induiken zonder gids kun je natuurlijk betwisten. Aan de andere kant was, voor zover ik tot mij heb mogen nemen aan informatie, die trail vrij rechttoe rechtaan met begeleiding van borden hier en daar.

Spannend allemaal, maar niet 'verdwaald in een donker bos' spannend om het simpel uit te drukken. Misschien zit ik er helemaal naast met mijn oordeel, dat kan, en die kans acht ik aanwezig. Wel moet ik zeggen dat het gegeven dat jij de natuur niet in durft, iets zegt over jou (dat je een angsthaas bent), of dat het natuurgebied waar jij elk jaar in de buurt van verblijft te gevaarlijk is om te betreden (dat maakt je dan weer verstandig). Either way, je eigen ervaring afwegen met deze gebeurtenis heeft imo weinig waarde.
De klaagbaak is een machine.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:50:59 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143060410
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:50 schreef Yaaar het volgende:
Waar kan ik de uitzening van een vandaag terugkijken?
Op Uitzending gemist zodra 'ie online staat
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143060426
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:46 schreef alpeko het volgende:

[..]

Er is maar 1 sec nodig om gewond te raken
ja uiteraard, maar niet om alleen maar te verdwalen
Even a broken clock is right twice a day.
pi_143060440
Oke! Duurt dat lang?

Ik vind het trouwens echt triest. Stel dat je daar echt 11 dagen in de jungle loopt te zwerven.
pi_143060444
quote:
5s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:40 schreef El_Matador het volgende:
Is het eerdere kaartje van de vindplaats van de rugzak nu eindelijk gecorrigeerd? (niet meer bij de stuwdam, maar 30 km stroomopwaarts)

Of liegt Feliciano dat ie het in 8 uur heeft gelopen naar Boquete?
Is er een kaart getoond met de rugzakvindplaats? En nu wel correct?

quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:50 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Boulevard.... na de reclame
Dank.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:52:29 #135
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143060446
Afhankelijk van de telefoon, kan een batterij het best lang volhouden. Smartphones redden het niet om 11 dagen zonder opladen door te gaan. Maar een oudere nokia gaat ziek lang mee. Ik kan me ook voorstellen dat als je twee telefoons hebt, je er één uitzet totdat de ander helemaal leeg is en dan ga je weer over naar die andere. Maargoed, ik denk dat mijn samsung galaxy het max drie dagen zou uithouden eerlijk gezegd. Heb je er twee, dan max een week. 11 dagen is wel lang. Aan en uitzetten zou ik geen optie vinden met mijn telefoon, want inschakelen en opstarten slurpt die battterij leeg is mijn ervaring.

Maargoed, dat even terzijde. Ik had graag wat meer van het pad gezien. Echt een reconstructie kan ik het niet noemen. Naar wat ik zag, zeker direct na de top in die geul van krap een meter breed, was het toch wel onbegaanbaar terrein. Een enkel is vrij snel verzwikt. Kijk je even niet goed dan kan er al wat gebeuren, bijvoorbeeld bij het op rotsen staan in een waterval zoals op de foto. Verdere mening kon ik niet echt vormen n.a.v. de spaarzame beelden. Kon me dan ook wel vinden in wat Peter R zei en wat Kloothommel al een paar keer zei. De ouders willen en kunnen niet geloven dat het een kwestie 'eigen schuld' zou kunnen zijn. Er is genoeg interpretatieruimte voor alternatieven hoor, daar niet van, maar de ouders zullen een 'eigen fout' pas accepteren als het waterdicht wordt aangetoond, wat waarschijnlijk nooit zal gebeuren.

Maargoed, nog steeds zijn er genoeg vragen. Met name waarom er een noodoproep werd gedaan al op de eerste dag? En waarom ze verder zijn afgedaald i.p.v. terug de berg op? Hoe kwamen ze bij de rivier en hoe kwamen ze zoveel verder stroomafwaarts terecht? Hoop voor de ouders dat de puzzel nog wat completer wordt, wat een hel om al die vragen te hebben.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:52:37 #136
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_143060450
Dit is wat ze ongeveer lieten zien. (Doorsnee kaartje van de berg)



1. Boquette (vertrek 10:45)
2. Top pianista (13:00) foto
3. Locatie laatste foto (14:00) watervalletje
4. Rivier
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:53:23 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143060474
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is er een kaart getoond met de rugzakvindplaats? En nu wel correct?
Doorsnede van de berg. stond rivier onder. Daar zouden ze zijn gevonden. Geen "plat" plaatje/kaartje
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:53:57 #138
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143060493
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:52 schreef gohan16 het volgende:
Dit is wat ze ongeveer lieten zien. (Doorsnee kaartje van de berg)

[ afbeelding ]

1. Boquette (vertrek 10:45)
2. Top pianista (13:00) foto
3. Locatie laatste foto (14:00) watervalletje
4. Rivier

Tijden van 2 en 3 weet ik niet meer 100% zeker.
Tijden kloppen volgens mij
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:54:05 #139
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143060496
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143060530
wie zijn die 2 jongens op de foto?
ze waren dus niet de enige die daar op dat moment liepen
bedoel hier niet mee dat de jongens er wat mee te maken hadden
maar die zijn blijkbaar wel *thuis* aangekomen...
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:55:20 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143060539
quote:
^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143060546
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:50 schreef Multivitamine het volgende:

[..]

Of het verstandig is dat een stel onervaren personen de jungle induiken zonder gids kun je natuurlijk betwisten. Aan de andere kant was, voor zover ik tot mij heb mogen nemen aan informatie, die trail vrij rechttoe rechtaan met begeleiding van borden hier en daar.

Spannend allemaal, maar niet 'verdwaald in een donker bos' spannend om het simpel uit te drukken. Misschien zit ik er helemaal naast met mijn oordeel, dat kan, en die kans acht ik aanwezig. Wel moet ik zeggen dat het gegeven dat jij de natuur niet in durft, iets zegt over jou (dat je een angsthaas bent), of dat het natuurgebied waar jij elk jaar in de buurt van verblijft te gevaarlijk is om te betreden (dat maakt je dan weer verstandig). Either way, je eigen ervaring afwegen met deze gebeurtenis heeft imo weinig waarde.
Angstig of verstandig is een verschil.
Ik reis alleen en ben niet bang, maar ik zal nooit dit soort risico's nemen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:55:38 #143
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143060550
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:55 schreef b_engeltje het volgende:
wie zijn die 2 jongens op de foto?
ze waren dus niet de enige die daar op dat moment liepen
bedoel hier niet mee dat de jongens er wat mee te maken hadden
maar die zijn blijkbaar wel *thuis* aangekomen...
Welke 2 jongens?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143060551
quote:
Super, dank je.

Werk aan de winkel :9
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143060571
Ik denk zelf toch dat een van de twee gewond is geraakt en dat ze daarna verdwaald zijn.
Ook al zeiden de ouders dat ze nooit van het pad zouden gaan, ik geef Peter R de Vries gelijk, als je verdwaald en in paniek raakt doe je dingen die je normaal niet zou doen. Zeker als het donker wordt.
Die foto's vind ik raar. Zouden die toch niet beschadigd kunnen zijn?

Maar snap de ouders ook wel. Alle mogelijkheden blijven open staan als je niet zeker weet wat er is gebeurd. En heel knap dat ze dit doen, die route lopen. ^O^ Hopelijk helpt dit om het een plekje te geven.
pi_143060586
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Welke 2 jongens?
op een van de laatst genomen foto's bij dat beekje
pi_143060591
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:55 schreef b_engeltje het volgende:
wie zijn die 2 jongens op de foto?
ze waren dus niet de enige die daar op dat moment liepen
bedoel hier niet mee dat de jongens er wat mee te maken hadden
maar die zijn blijkbaar wel *thuis* aangekomen...
Dat zijn de gidsen die bij de reconstructie met de ouders van Kris waren
pi_143060611
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:57 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Dat zijn de gidsen die bij de reconstructie met de ouders van Kris waren
De klaagbaak is een machine.
pi_143060614
En verder: wat hebben ze moeten doorstaan zeg. Ze hebben waarschijnlijk dus nog meer als een week geleefd, in ieder geval een van de twee, en dan weet je gewoon dat je dood gaat naderen op een gegeven moment. Afschuwelijk. ;( :'(
pi_143060641
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143060661
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:57 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Dat zijn de gidsen die bij de reconstructie met de ouders van Kris waren
ow dan staat het wat onduidelijk in het
begin topic
ik begreep dat dat een van de foto's was die als laatste genomen zijn
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:59:18 #152
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143060665
NU op Boulevard
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143060672
Het mysterie wordt er niet kleiner op. Na alle nieuwe informatie van de afgelopen dagen is dit voor mij de meest prangende vraag:

Waarom hebben Kris en/of Lisanne geen (afscheids)video/memo/notitie achtergelaten in geval van verdwaling of ongeluk? Terwijl er wel tot en met 11 april op meerdere dagen noodoproepen zijn gedaan met een van de telefoons?

Het komt mij allemaal heel onlogisch over dat wanneer je verdwaald bent, nog minimaal 10 dagen leeft en een werkende telefoon hebt dat je dan geen enkele boodschap achterlaat. Wetende dat je geen bereik hebt en je misschien niet op tijd gevonden gaat worden is dit de enige manier is om nog iets achter te laten voor familie.

Opties:
#1 De vrouwen waren al die dagen enkel bezig met overleven/de weg terug vinden en hebben hier geen moment aan gedacht. Niet heel plausibel, maar ook niet volledig uit te sluiten. Juist in onvoorziene scenario's doen mensen vaak onlogische dingen.

#2A De noodoproepen en de donkere foto's zijn door een ander persoon gedaan. Deze persoon zou een local kunnen zijn die de rugtas met de spullen slechts heeft gevonden en niets van doen heeft met de verdwijning. Maar dit zou zeer onlogisch zijn, want waarom zou deze persoon dan noodoproepen doen en waarom zou een local naar 112 bellen? (Tenzij deze de laatst gekozen nummers opnieuw heeft gebeld).

#2B Mogelijk is er wel een derde in het spel geweest die iets van doen had met de verdwijning, en heeft deze een misdrijf gepleegd. In dit geval kunnen de noodoproepen en de foto's bedoeld zijn als dwaalspoor. Dit is echter verre van logisch.

#3 De noodoproepen zijn in scene gezet door de Panamese autoriteiten. Vergezocht, maar niet onmogelijk omdat een simpele verdwaling voor de toeristische sector nog steeds het meest gunstige scenario zou zijn. Zoals al eerder vermeld zouden aanwijzingen voor een misdrijf het toerisme juist een hoop schade kunnen berokkenen. Gezien de grove fouten die tot nu toe zijn gemaakt door 'Panama' valt niet uit te sluiten dat er meer feiten zijn verzonnen/achtergehouden. Zolang de ouders of NFI de telefoongegevens niet in bezit hebben kunnen we er niet zeker van zijn dat ze juist zijn.
pi_143060686
quote:
Het lijkt me dat je daar best kunt vallen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:00:18 #155
327807 Mariposas
יה&#14
pi_143060695
Hmm, op 8 april werd er oa met helikopters gezocht. Mogelijk hebben ze dat gehoord en zijn ze in die richting gelopen . Wellicht daarom ook gebeld, wanhopig, wetende dat mensen naar ze op zoek waren.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_143060716
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143060763
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:51 schreef danos het volgende:

[..]

ja uiteraard, maar niet om alleen maar te verdwalen
Daar heb je een punt. Al kun je in 2,5 uur best goed verkeerd lopen als je bent afgeweken van het pad.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:02:51 #158
6941 APK
Factual, I think.
pi_143060769
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:56 schreef nummer_zoveel het volgende:

Ik denk zelf toch dat een van de twee gewond is geraakt en dat ze daarna verdwaald zijn.
Ook al zeiden de ouders dat ze nooit van het pad zouden gaan, ik geef Peter R de Vries gelijk, als je verdwaald en in paniek raakt doe je dingen die je normaal niet zou doen. Zeker als het donker wordt.
Met een gebroken enkel oid is het misschien idd 'logischer' om naar beneden te gaan dan weer omhoog te klimmen.
Zeker als je de omgeving niet goed genoeg kent om te weten dat je dan nauwelijks civilisatie tegenkomt.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_143060785
Ik screencap alle dingen, dank jongens.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143060808
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
NU op Boulevard
Peter R. de Vries zegt precies wat ik zei.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:04:30 #161
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143060822
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:31 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Dit klopte niet toch? Dit was de 2e watervall/beek waarvan de ouders zich afvroegen waarom ze hier dan geen foto gemaakt hadden.

De waterval/beek hiervoor was de locatie waarop wel de laatste foto van Kris gemaakt is en waar ze op een kleine rots staat.
Ik heb het nog eens bekeken. Je hebt idd gelijk.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143060834
Oke, er is wel gewoon op verschillende dagen het noodnummer gebeld.
pi_143060836
RTL boulevard: woordvoerster van fam Kremers ; er is dagen na 1 april nog gebeld naar 911. Niet de hele dagen door maar wel op verschillende tijden"
Peter R de Vries vindt het (net als ik ) vreemd dat als ze verdwaald waren ze helemaal niks hebben achtergelaten op hun telefoon of fototoestel voor de achterblijvers.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:05:08 #164
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143060848
Van het punt van 14:00 (de laatste foto) tot de noodoproep van 16:30, is maar een klein stukje relatief gezien. Lijkt me dat ze daar best lang over gedaan hebben? Ik bedoel, in 2,5 uur beklommen ze die berg!
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143060854
Als iemand een livestream vindt van RTL Boulevard, graag!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:06:00 #166
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143060873
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:05 schreef El_Matador het volgende:
Als iemand een livestream vindt van RTL Boulevard, graag!
Is al geweest inmiddels, dus heb je niks aan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143060880
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:02 schreef APK het volgende:

[..]

Met een gebroken enkel oid is het misschien idd 'logischer' om naar beneden te gaan dan weer omhoog te klimmen.
Uit ervaring met een zwaar gekneusde enkel kan ik zeggen dat je liever omhoog loopt dan omlaag.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:06:37 #168
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_143060889
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:05 schreef VaLkyRie het volgende:
Van het punt van 14:00 (de laatste foto) tot de noodoproep van 16:30, is maar een klein stukje relatief gezien. Lijkt me dat ze daar best lang over gedaan hebben? Ik bedoel, in 2,5 uur beklommen ze die berg!
Misschien bleven ze geloven in een goede afloop en wilden ze simpelweg niet denken aan de ddod?

Zou kunnen allicht
pi_143060900
Op 1 vandaag zeggen ze verschillende noodoproepen. Sowieso op 1 en 8 april.
pi_143060902
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Is al geweest inmiddels, dus heb je niks aan.
Ok, ik bedoelde niet live dan. Een link.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:07:43 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143060929
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, ik bedoelde niet live dan. Een link.
Werd weinig nieuws gezegd ook. Maar goed, ik snap dat je het zelf wil zien.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:08:11 #172
6941 APK
Factual, I think.
pi_143060944
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:06 schreef alpeko het volgende:

Uit ervaring met een zwaar gekneusde enkel kan ik zeggen dat je liever omhoog loopt dan omlaag.
Tja, die ervaring hadden zij op dat moment niet, vandaar ook 'logisch' tussen aanhalingstekens.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_143060969
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Werd weinig nieuws gezegd ook. Maar goed, ik snap dat je het zelf wil zien.
OK, niet anders dan wat ie bij EenVandaag zei dus? Geen kaartjes, nuttige plaatjes?

Kort inderdaad die EenVandaag, heb nu alles gezien. Zo nog es en dan OP update.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143060976
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Werd weinig nieuws gezegd ook. Maar goed, ik snap dat je het zelf wil zien.
Weinig gezegd? Vind het nogal wat dat niet alleen op 1 april noodoproepen zijn gedaan maar ook de dagen daarna!
En sorry mata zou niet weten hoe ik een link zou moeten doen. Ben niet zo erg handig met computers en internet
pi_143060978
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:08 schreef APK het volgende:

[..]

Tja, die ervaring hadden zij op dat moment niet, vandaar ook 'logisch' tussen aanhalingstekens.
Dat merk je dan snel genoeg hoor.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:09:24 #176
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143060984
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

OK, niet anders dan wat ie bij EenVandaag zei dus? Geen kaartjes, nuttige plaatjes?

Kort inderdaad die EenVandaag, heb nu alles gezien. Zo nog es en dan OP update.
:N Alleen een plaatje van Van Passel :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:09:53 #177
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143061001
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:06 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Misschien bleven ze geloven in een goede afloop en wilden ze simpelweg niet denken aan de ddod?

Zou kunnen allicht
Nja, ik bedoelde meer dat ze 2,5 uur over zo'n klein stukkie hebben gedaan. Als ze om 14:00 waren omgedraaid, waren ze in die tijd al bijna weer op de helft van de berg aan de andere kant geweest.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:10:08 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143061010
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:09 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Weinig gezegd? Vind het nogal wat dat niet alleen op 1 april noodoproepen zijn gedaan maar ook de dagen daarna!
En sorry mata zou niet weten hoe ik een link zou moeten doen. Ben niet zo erg handig met computers en internet
Dat wisten we al van EenVandaag
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143061015
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:59 schreef kuil het volgende:
Het mysterie wordt er niet kleiner op. Na alle nieuwe informatie van de afgelopen dagen is dit voor mij de meest prangende vraag:

Waarom hebben Kris en/of Lisanne geen (afscheids)video/memo/notitie achtergelaten in geval van verdwaling of ongeluk? Terwijl er wel tot en met 11 april op meerdere dagen noodoproepen zijn gedaan met een van de telefoons?

Het komt mij allemaal heel onlogisch over dat wanneer je verdwaald bent, nog minimaal 10 dagen leeft en een werkende telefoon hebt dat je dan geen enkele boodschap achterlaat. Wetende dat je geen bereik hebt en je misschien niet op tijd gevonden gaat worden is dit de enige manier is om nog iets achter te laten voor familie.

Opties:
#1 De vrouwen waren al die dagen enkel bezig met overleven/de weg terug vinden en hebben hier geen moment aan gedacht. Niet heel plausibel, maar ook niet volledig uit te sluiten. Juist in onvoorziene scenario's doen mensen vaak onlogische dingen.

#2A De noodoproepen en de donkere foto's zijn door een ander persoon gedaan. Deze persoon zou een local kunnen zijn die de rugtas met de spullen slechts heeft gevonden en niets van doen heeft met de verdwijning. Maar dit zou zeer onlogisch zijn, want waarom zou deze persoon dan noodoproepen doen en waarom zou een local naar 112 bellen? (Tenzij deze de laatst gekozen nummers opnieuw heeft gebeld).

#2B Mogelijk is er wel een derde in het spel geweest die iets van doen had met de verdwijning, en heeft deze een misdrijf gepleegd. In dit geval kunnen de noodoproepen en de foto's bedoeld zijn als dwaalspoor. Dit is echter verre van logisch.

#3 De noodoproepen zijn in scene gezet door de Panamese autoriteiten. Vergezocht, maar niet onmogelijk omdat een simpele verdwaling voor de toeristische sector nog steeds het meest gunstige scenario zou zijn. Zoals al eerder vermeld zouden aanwijzingen voor een misdrijf het toerisme juist een hoop schade kunnen berokkenen. Gezien de grove fouten die tot nu toe zijn gemaakt door 'Panama' valt niet uit te sluiten dat er meer feiten zijn verzonnen/achtergehouden. Zolang de ouders of NFI de telefoongegevens niet in bezit hebben kunnen we er niet zeker van zijn dat ze juist zijn.
Goed overzicht. Ik neig toch het meest naar optie #1. Ook al deel ik die prangende vraag van je over waarom ze niet iets van een bericht hebben achtergelaten op de telefoon.
Maar zoals je zelf zegt; wellicht 'te druk' met overleven en niet beseft hebben dat ze dit niet zouden overleven.

Het zou nog steeds een verdwaling kunnen zijn waarbij het overlijden uiteindelijk toch 'plotseling' is gebeurd. Op die manier zijn ze er vanuit gegaan dat ze uiteindelijk gered zouden worden (dus geen/weinig reden om berichten te schrijven voor familie) maar uiteindelijk toch een plotselinge gebeurtenis waardoor ze zijn overleden.

Als ze hun eigen dood zouden hebben zien aankomen kan ik me absoluut niet voorstellen dat je helemaal niets achterlaat op je telefoon.
pi_143061042
Iemand enig idee waarom die vader niet gelooft in een ongeluk/verdwaling?
pi_143061056
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:09 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Weinig gezegd? Vind het nogal wat dat niet alleen op 1 april noodoproepen zijn gedaan maar ook de dagen daarna!

Ja, echt. Wat een drama. Had gehoopt dat ze snel dood waren. Maar ja...
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:11:33 #182
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143061069
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:10 schreef opgebaarde het volgende:
Iemand enig idee waarom die vader niet gelooft in een ongeluk/verdwaling?
Ja, hij vindt het pad duidelijk en niet te missen. Ook zouden ze noooooit van het pad afgaan..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143061070
quote:
Alhoewel het een schematisch plaatje is lijkt het er toch op dat er iets gebeurd moet zijn tussen de laatste foto en die 1e noodoproep. Tussen de top en de laatste foto doen ze 1 uur over, over daarna eenzelfde stuk ineens 2 en een half uur, dat is een wel érg groot verschil.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:11:36 #184
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143061073
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:10 schreef opgebaarde het volgende:
Iemand enig idee waarom die vader niet gelooft in een ongeluk/verdwaling?
Daar was z'n dochter te slim voor. Die zou niet van het pad af gaan enz.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143061078
Ik snap die verbazing van Peter R. niet zo over het niet maken van een filmpje. Als je batterij bijna leeg is dan zou ik toch eerder de laatste batterijkracht gebruiken aan het bellen van een noodnummer en niet een of ander filmpje opnemen...

Hoeveel eerdere zaken zijn er waar wel een filmpje is gemaakt in zo'n soortgelijke situatie, ik ken ze niet..
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:11:58 #186
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143061082
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:11 schreef Montagui het volgende:

[..]

Alhoewel het een schematisch plaatje is lijkt het er toch op dat er iets gebeurd moet zijn tussen de laatste foto en die 1e noodoproep. Tussen de top en de laatste foto doen ze 1 uur over, over daarna eenzelfde stuk ineens 2 en een half uur, dat is een wel érg groot verschil.
Pcies ja!
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143061089
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:11 schreef Montagui het volgende:

[..]

Alhoewel het een schematisch plaatje is lijkt het er toch op dat er iets gebeurd moet zijn tussen de laatste foto en die 1e noodoproep. Tussen de top en de laatste foto doen ze 1 uur over, over daarna eenzelfde stuk ineens 2 en een half uur, dat is een wel érg groot verschil.
Inderdaad, er moét iets gebeurd zijn.
pi_143061104
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:09 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Weinig gezegd? Vind het nogal wat dat niet alleen op 1 april noodoproepen zijn gedaan maar ook de dagen daarna!
En sorry mata zou niet weten hoe ik een link zou moeten doen. Ben niet zo erg handig met computers en internet
Die info was al bekend. Alleen de oproepen van 11 april waren nieuw
pi_143061142
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:12 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Die info was al bekend. Alleen de oproepen van 11 april waren nieuw
2 weken op vakantie geweest en dacht alles goed terug gelezen te hebben. Heb deze informatie dus gemist.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:13:55 #190
6941 APK
Factual, I think.
pi_143061148
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:09 schreef alpeko het volgende:

Dat merk je dan snel genoeg hoor.
En dan ga je weer omhoog en dat lukt ook niet goed en dan wordt het eng en dan probeer je een noodoproep?

Ik weet het verder ook niet :{
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_143061149
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:10 schreef opgebaarde het volgende:
Iemand enig idee waarom die vader niet gelooft in een ongeluk/verdwaling?
Tja, je kan wel wat verzinnen: niet te moeilijk pad, route lijkt ook duidelijk (uitgesleten pad), dus zelfs bij ongeval van 1 van de 2 zou de ander toch terug moeten kunnen om hulp te halen. Waren maar een paar uur van de top af.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:14:09 #192
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143061157
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:12 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Die info was al bekend. Alleen de oproepen van 11 april waren nieuw
Nee, dat werd volgens mij ook gezegd bij EenVandaag..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:14:14 #193
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_143061160
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:11 schreef danos het volgende:
Ik snap die verbazing van Peter R. niet zo over het niet maken van een filmpje. Als je batterij bijna leeg is dan zou ik toch eerder de laatste batterijkracht gebruiken aan het bellen van een noodnummer en niet een of ander filmpje opnemen...

Hoeveel eerdere zaken zijn er waar wel een filmpje is gemaakt in zo'n soortgelijke situatie, ik ken ze niet..
Ja denk er precies zo over.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_143061177
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:11 schreef danos het volgende:
Ik snap die verbazing van Peter R. niet zo over het niet maken van een filmpje. Als je batterij bijna leeg is dan zou ik toch eerder de laatste batterijkracht gebruiken aan het bellen van een noodnummer en niet een of ander filmpje opnemen...

Hoeveel eerdere zaken zijn er waar wel een filmpje is gemaakt in zo'n soortgelijke situatie, ik ken ze niet..
ze hadden ook gewoon een tekstberichtje kunnen achterlaten. Of wellicht wat foto's van zichzelf met hun omgeving of verwondingen of iets dergelijks.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:14:44 #195
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_143061180
Staan al die 'zwarte' foto's ergens al online?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:15:00 #196
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143061187
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:10 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Goed overzicht. Ik neig toch het meest naar optie #1. Ook al deel ik die prangende vraag van je over waarom ze niet iets van een bericht hebben achtergelaten op de telefoon.
Maar zoals je zelf zegt; wellicht 'te druk' met overleven en niet beseft hebben dat ze dit niet zouden overleven.

Het zou nog steeds een verdwaling kunnen zijn waarbij het overlijden uiteindelijk toch 'plotseling' is gebeurd. Op die manier zijn ze er vanuit gegaan dat ze uiteindelijk gered zouden worden (dus geen/weinig reden om berichten te schrijven voor familie) maar uiteindelijk toch een plotselinge gebeurtenis waardoor ze zijn overleden.

Als ze hun eigen dood zouden hebben zien aankomen kan ik me absoluut niet voorstellen dat je helemaal niets achterlaat op je telefoon.
Er is nog steeds een mogelijkheid dat ze die tas zijn kwijtgeraakt in de rivier. Misschien gebeurde dat voordat ze iets in die telefoons konden zetten. Hoe komt die tas anders in de rivier terecht? Maarja, hebben ze dan die rivier pas na 11 dagen geprobeerd over te steken is dan de vraag?
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:15:35 #197
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143061202
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:11 schreef Montagui het volgende:

[..]

Alhoewel het een schematisch plaatje is lijkt het er toch op dat er iets gebeurd moet zijn tussen de laatste foto en die 1e noodoproep. Tussen de top en de laatste foto doen ze 1 uur over, over daarna eenzelfde stuk ineens 2 en een half uur, dat is een wel érg groot verschil.
Ze hebben een uurtje zitten relaxen bij de waterval :)
Er moet iets gebeurd zijn ja, maar ik blijf erbij: op dat moment kwamen ze erachter dat ze niet terugliepen naar Boquete.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143061211
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, dat werd volgens mij ook gezegd bij EenVandaag..
Klopt, doelde op nieuw t.o.v. de voorgaande dagen.
pi_143061215
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:11 schreef danos het volgende:
Ik snap die verbazing van Peter R. niet zo over het niet maken van een filmpje. Als je batterij bijna leeg is dan zou ik toch eerder de laatste batterijkracht gebruiken aan het bellen van een noodnummer en niet een of ander filmpje opnemen...

Hoeveel eerdere zaken zijn er waar wel een filmpje is gemaakt in zo'n soortgelijke situatie, ik ken ze niet..
De batterij had nog 43% over, dus genoeg voor een filmpje of eventueel een geluid opname.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:16:18 #200
327807 Mariposas
יה&#14
pi_143061225
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:59 schreef kuil het volgende:

Waarom hebben Kris en/of Lisanne geen (afscheids)video/memo/notitie achtergelaten in geval van verdwaling of ongeluk? Terwijl er wel tot en met 11 april op meerdere dagen noodoproepen zijn gedaan met een van de telefoons?
Ik vind dit juist heel logisch, ze hebben tot het laatste moment hoop gehad. Ze wilden niet opgeven. Een afscheidsboodschap is best definitief, zelfs als je weet dat de dood op de loer ligt, kan ik me voorstellen dat je er gewoon niet over na wilt denken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_143061227
De ouders vinden dat er nergens een ongeluk gebeurd kan zijn, terwijl op een van de foto's Kris op een rots staat, vlak bij een waterval. Hoezo kun je daar niet ongelukkig vallen?
pi_143061235
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:11 schreef danos het volgende:
Ik snap die verbazing van Peter R. niet zo over het niet maken van een filmpje. Als je batterij bijna leeg is dan zou ik toch eerder de laatste batterijkracht gebruiken aan het bellen van een noodnummer en niet een of ander filmpje opnemen...

Hoeveel eerdere zaken zijn er waar wel een filmpje is gemaakt in zo'n soortgelijke situatie, ik ken ze niet..
Ja, inderdaad.
pi_143061253
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:16 schreef Loekie1 het volgende:
De ouders vinden dat er nergens een ongeluk gebeurd kan zijn, terwijl op een van de foto's Kris op een rots staat, vlak bij een waterval. Hoezo kun je daar niet ongelukkig vallen?
Inderdaad. Het hoeft niet hoog te zijn, maar je kunt alsnog lelijk vallen en iets breken.
pi_143061265
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:16 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik vind dit juist heel logisch, ze hebben tot het laatste moment hoop gehad. Ze wilden niet opgeven. Een afscheidsboodschap is best definitief, zelfs als je weet dat de dood op de loer ligt, kan ik me voorstellen dat je er gewoon niet over na wilt denken.
Ook dat....
pi_143061279
Het kan zijn dat ze niets ingesproken hebben om de batterij te sparen, in de hoop dat ze op een gegeven moment wel bereik zouden hebben.
Maar met een camera kun je ook iets inspreken en een filmpje maken.
pi_143061281
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:15 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Er is nog steeds een mogelijkheid dat ze die tas zijn kwijtgeraakt in de rivier. Misschien gebeurde dat voordat ze iets in die telefoons konden zetten. Hoe komt die tas anders in de rivier terecht? Maarja, hebben ze dan die rivier pas na 11 dagen geprobeerd over te steken is dan de vraag?
Dat er (zoals waar het op basis van de huidige informatie lijkt) na 11 april geen noodoproepen meer zijn hoeft inderdaad niet te betekenen dat ze toen overleden zijn. Je zou alleen kunnen aannemen dat ze toen ofwel de rugzak niet meer in hun bezit hadden ofwel dat de telefoons toen helemaal leeg waren.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:18:20 #207
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143061286
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:11 schreef danos het volgende:
Ik snap die verbazing van Peter R. niet zo over het niet maken van een filmpje. Als je batterij bijna leeg is dan zou ik toch eerder de laatste batterijkracht gebruiken aan het bellen van een noodnummer en niet een of ander filmpje opnemen...

Hoeveel eerdere zaken zijn er waar wel een filmpje is gemaakt in zo'n soortgelijke situatie, ik ken ze niet..
Kan me een 'I shouldnt be alive' herinneren van een stel dat verdwaalde ergens in de amazone. Op dag 6 waren ze zo verzwakt dat ze het einde voelden naderen. Ze hebben toen foto's gemaakt van zichzelf met 'survival day 6' in het zand geschreven. Uiteindelijk zijn ze op het laatste nippertje nog gered. Maar blijkbaar hadden zij de drang om iets achter te laten... Das iig logischer dan 90 foto's niks...
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143061288
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, hij vindt het pad duidelijk en niet te missen. Ook zouden ze noooooit van het pad afgaan..
Met alle respect, maar dat is nogal makkelijk praten als je -tig gidsen bij hebt.
Bovendien als je in paniek bent kun je gewoon niet meer logisch nadenken en breng je jezelf gewoon verder van de regen in de drup
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:18:37 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143061297
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:15 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Er is nog steeds een mogelijkheid dat ze die tas zijn kwijtgeraakt in de rivier. Misschien gebeurde dat voordat ze iets in die telefoons konden zetten. Hoe komt die tas anders in de rivier terecht? Maarja, hebben ze dan die rivier pas na 11 dagen geprobeerd over te steken is dan de vraag?
Er zijn meerdere oversteekpunten die je moet nemen om bij de vindplaats te komen.

Hier fotos van de 1e en de 2e kabelbrug:

1e brug


https://www.facebook.com/(...)75695&type=1&theater

2e brug



https://fbcdn-photos-b-a.(...)35120027813040_n.jpg



https://fbcdn-photos-g-a.(...)89683318448617_n.jpg
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143061300
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:16 schreef Loekie1 het volgende:
De ouders vinden dat er nergens een ongeluk gebeurd kan zijn, terwijl op een van de foto's Kris op een rots staat, vlak bij een waterval. Hoezo kun je daar niet ongelukkig vallen?
Kan zeker maar twee mensen tegelijk?
pi_143061304
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:16 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik vind dit juist heel logisch, ze hebben tot het laatste moment hoop gehad. Ze wilden niet opgeven. Een afscheidsboodschap is best definitief, zelfs als je weet dat de dood op de loer ligt, kan ik me voorstellen dat je er gewoon niet over na wilt denken.
idd, als je afscheid gaat nemen is het echt zo definitief dat je de hoop opgeeft...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:18:54 #212
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_143061308
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:16 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik vind dit juist heel logisch, ze hebben tot het laatste moment hoop gehad. Ze wilden niet opgeven. Een afscheidsboodschap is best definitief, zelfs als je weet dat de dood op de loer ligt, kan ik me voorstellen dat je er gewoon niet over na wilt denken.
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:06 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Misschien bleven ze geloven in een goede afloop en wilden ze simpelweg niet denken aan de ddod?

Zou kunnen allicht
Dat denk ik dus ook
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:19:04 #213
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143061313
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:15 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

De batterij had nog 43% over, dus genoeg voor een filmpje of eventueel een geluid opname.
Hoe weet je dit?
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:19:12 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143061322
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:15 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

De batterij had nog 43% over, dus genoeg voor een filmpje of eventueel een geluid opname.
Bron?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143061326
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:11 schreef danos het volgende:
Ik snap die verbazing van Peter R. niet zo over het niet maken van een filmpje. Als je batterij bijna leeg is dan zou ik toch eerder de laatste batterijkracht gebruiken aan het bellen van een noodnummer en niet een of ander filmpje opnemen...
Juist wel omdat de telefoons dagenlang gebruikt zijn in de hoop een noodnummer te kunnen bereiken. Daaruit kun je concluderen dat de batterij het nog enige tijd heeft gehouden. Als dat dan steeds niet lukt om iemand te bereiken dan ga je aan andere manieren denken om iets achter te laten. Iedereen met enige tegenwoordigheid van geest zal beseffen dat het altijd beter is om iets achter te laten dan helemaal niets. Of dat nu een notitie, een voicememo of een filmpje is.

Ik vind het ontbreken van zo'n bericht het grootste mysterie aan een verdwalingsscenario.
pi_143061329
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:18 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Kan me een 'I shouldnt be alive' herinneren van een stel dat verdwaalde ergens in de amazone. Op dag 6 waren ze zo verzwakt dat ze het einde voelden naderen. Ze hebben toen foto's gemaakt van zichzelf met 'survival day 6' in het zand geschreven. Uiteindelijk zijn ze op het laatste nippertje nog gered. Maar blijkbaar hadden zij de drang om iets achter te laten... Das iig logischer dan 90 foto's niks...
En dan vraag ik me af of die foto's niet beschadigd zijn.
pi_143061335
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er zijn meerdere oversteekpunten die je moet nemen om bij de vindplaats te komen.

Hier fotos van de 1e en de 2e kabelbrug:

1e brug
[ afbeelding ]

https://www.facebook.com/(...)75695&type=1&theater

2e brug

[ afbeelding ]

https://fbcdn-photos-b-a.(...)35120027813040_n.jpg

[ afbeelding ]

https://fbcdn-photos-g-a.(...)89683318448617_n.jpg
Lijken mij gevaarlijke dingen.
Dank voor de foto's
pi_143061363
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:18 schreef TLC het volgende:

[..]

Met alle respect, maar dat is nogal makkelijk praten als je -tig gidsen bij hebt.
Bovendien als je in paniek bent kun je gewoon niet meer logisch nadenken en breng je jezelf gewoon verder van de regen in de drup
en wie zegt dat het pad nu niet veel duidelijker is door de zoekacties (wellicht met kapmessen etc)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:20:16 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143061375
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:18 schreef TLC het volgende:

[..]

Met alle respect, maar dat is nogal makkelijk praten als je -tig gidsen bij hebt.
Bovendien als je in paniek bent kun je gewoon niet meer logisch nadenken en breng je jezelf gewoon verder van de regen in de drup
Ik herhaal alleen wat hij zei he? ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:20:34 #220
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_143061384
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er zijn meerdere oversteekpunten die je moet nemen om bij de vindplaats te komen.

Hier fotos van de 1e en de 2e kabelbrug:

1e brug
[ afbeelding ]

https://www.facebook.com/(...)75695&type=1&theater

2e brug

[ afbeelding ]

https://fbcdn-photos-b-a.(...)35120027813040_n.jpg

[ afbeelding ]

https://fbcdn-photos-g-a.(...)89683318448617_n.jpg
Hier kan zoveel fout gaan.....
pi_143061424
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:16 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik vind dit juist heel logisch, ze hebben tot het laatste moment hoop gehad. Ze wilden niet opgeven. Een afscheidsboodschap is best definitief, zelfs als je weet dat de dood op de loer ligt, kan ik me voorstellen dat je er gewoon niet over na wilt denken.
Je kunt toch een boodschap inspreken/typen voor het geval dat je het onverhoopt niet overleeft? Kan me niet voorstellen dat als ze in de problemen zijn gekomen dat ze daar geen enkel moment aan hebben gedacht. Met de huidige technologie is dat juist een logische stap.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:21:53 #222
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_143061428
Wat natuurlijk ook nog kan: Ze hebben wel degelijk een afscheidsbrief gemaakt, maar op papier schreven (mits ze pen en papier bij zich hadden) ipv op camera/telefoon maar dat papier is verloren gegaan in de jungle
pi_143061433
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143061456
Die aanname van de ouders dat ze niet van het pad af zouden gaan vind ik wel erg kort door de bocht. Misschien wilde ze iets dieper de jungle in om ergens een foto van te kunnen maken of probeerden ze op die manier naar de rivier toe te lopen?
pi_143061521
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Bron?
Bronwater.
pi_143061530


Zeker was dat Kris haar broek aan had, lijkt me niet echt een figuurtje waar je een broek zonder de knoop los te maken uit gaat.
pi_143061560
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:18 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Kan me een 'I shouldnt be alive' herinneren van een stel dat verdwaalde ergens in de amazone. Op dag 6 waren ze zo verzwakt dat ze het einde voelden naderen. Ze hebben toen foto's gemaakt van zichzelf met 'survival day 6' in het zand geschreven. Uiteindelijk zijn ze op het laatste nippertje nog gered. Maar blijkbaar hadden zij de drang om iets achter te laten... Das iig logischer dan 90 foto's niks...
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:25:48 #228
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143061564
quote:
Ik snap deze vindplaats niet helemaal. Die tas lag toch veel verder? Eerst waren er toch nog de vindplaatsen van de stoffelijke resten en pas een paar kilometer verder die tas? Was volgens mij dichter bij de dam dan bij de berg?

Als die tas heel ver lag, dan kan het evt. kloppen dat telefoons en camera nog dagenlang in bezit van de vrouwen waren voordat ze die tas op een of andere manier zijn kwijtgeraakt (zoals bij een rivieroversteek).
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143061567
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:25 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]

Zeker was dat Kris haar broek aan had, lijkt me niet echt een figuurtje waar je een broek zonder de knoop los te maken uit gaat.
Hoe koud is het snachts in de jungle? Misschien dat ze dan warmere kleding aandeden?
pi_143061583
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Die aanname van de ouders dat ze niet van het pad af zouden gaan vind ik wel erg kort door de bocht. Misschien wilde ze iets dieper de jungle in om ergens een foto van te kunnen maken of probeerden ze op die manier naar de rivier toe te lopen?
Klopt, is inderdaad geen sterk argument. Dat ze in een normale situatie niet van het pad zouden afwijken ok, maar niemand weet wat de omstandigheden waren en welke mogelijke redenen ze gehad kunnen hebben om juist wel van het pad af te wijken.
pi_143061607
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:15 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Er is nog steeds een mogelijkheid dat ze die tas zijn kwijtgeraakt in de rivier. Misschien gebeurde dat voordat ze iets in die telefoons konden zetten. Hoe komt die tas anders in de rivier terecht? Maarja, hebben ze dan die rivier pas na 11 dagen geprobeerd over te steken is dan de vraag?
Dat lijkt me vrijwel uitgesloten aangezien de telefoons en camera die in de tas gevonden zijn nog dagen zijn gebruikt. Het meest waarschijnlijke met de huidige gegevens is dat ze de rugtas tot en met hun overlijden in bezit hebben gehad. Ook al blijft het wel raar dat de spullen daar zo ongeschonden en netjes in zijn opgeborgen.
pi_143061645
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:25 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe koud is het snachts in de jungle? Misschien dat ze dan warmere kleding aandeden?
Als ze al andere kleding bij zich hadden, dan trek je het er over aan.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:27:48 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143061646
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:25 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Ik snap deze vindplaats niet helemaal. Die tas lag toch veel verder? Eerst waren er toch nog de vindplaatsen van de stoffelijke resten en pas een paar kilometer verder die tas? Was volgens mij dichter bij de dam dan bij de berg?

Als die tas heel ver lag, dan kan het evt. kloppen dat telefoons en camera nog dagenlang in bezit van de vrouwen waren voordat ze die tas op een of andere manier zijn kwijtgeraakt (zoals bij een rivieroversteek).
Nee, de stuwdam is nog een km of 30-35 verderop (en de rivier stroomt ernaar toe niet ervan af). Of het kaartje verder klopt weet ik niet
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:28:04 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143061654
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:25 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe koud is het snachts in de jungle? Misschien dat ze dan warmere kleding aandeden?
8 graden (iig de eerste dagen)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143061656
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:25 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe koud is het snachts in de jungle? Misschien dat ze dan warmere kleding aandeden?
Daar was het toen 8 graden met een hoge luchtvochtigheid.
Smiddags was het er erg benauwd.
pi_143061671
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:19 schreef kuil het volgende:

[..]

Juist wel omdat de telefoons dagenlang gebruikt zijn in de hoop een noodnummer te kunnen bereiken. Daaruit kun je concluderen dat de batterij het nog enige tijd heeft gehouden. Als dat dan steeds niet lukt om iemand te bereiken dan ga je aan andere manieren denken om iets achter te laten. Iedereen met enige tegenwoordigheid van geest zal beseffen dat het altijd beter is om iets achter te laten dan helemaal niets. Of dat nu een notitie, een voicememo of een filmpje is.

Ik vind het ontbreken van zo'n bericht het grootste mysterie aan een verdwalingsscenario.
Lisanne was psychologe, die zal dat toch wel bedacht kunnen hebben. Kris was creatief, die zou iets bedacht kunnen hebben om met takken oid een hulpteken te maken.
pi_143061673
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:27 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Als ze al andere kleding bij zich hadden, dan trek je het er over aan.
Geen idee. Zit niet zo lekker misschien. Of het was erg vuil en nat geworden.
pi_143061681
als ik me tel in me broekzak heb wil deze wel eens een eigen leven gaan leiden ,bv bellen ,of een internet pagina openen
kunnen die foto's niet gemaakt zijn in de rugzak tijdens het wegdrijven in de rivier?
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:29:09 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143061700
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Geen idee. Zit niet zo lekker misschien. Of het was erg vuil en nat geworden.
Voor zover we weten hadden ze niks anders bij.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:29:13 #240
327807 Mariposas
יה&#14
pi_143061702
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:21 schreef kuil het volgende:

[..]

Je kunt toch een boodschap inspreken/typen voor het geval dat je het onverhoopt niet overleeft? Kan me niet voorstellen dat als ze in de problemen zijn gekomen dat ze daar geen enkel moment aan hebben gedacht. Met de huidige technologie is dat juist een logische stap.
Natuurlijk kan dat, maar zie mijn post. Psychologische barrière. Sommige mensen doen dat wel, sommige mensen niet. Zag je ook bijv bij een ramp als 9/11.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_143061750
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:28 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Lisanne was psychologe, die zal dat toch wel bedacht kunnen hebben. Kris was creatief, die zou iets bedacht kunnen hebben met takken oid een hulpteken te maken.
Zou natuurlijk kunnen dat ze ergens op wat voor manier dan ook toch iets hebben achter gelaten maar wat simpel weg nog niet gevonden is en/of door het slechte weer van de afgelopen maanden ook nooit meer gevonden kan worden.
pi_143061752
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:28 schreef b_engeltje het volgende:
als ik me tel in me broekzak heb wil deze wel eens een eigen leven gaan leiden ,bv bellen ,of een internet pagina openen
kunnen die foto's niet gemaakt zijn in de rugzak tijdens het wegdrijven in de rivier?
Dan staan er geen rotsen en takken op.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:30:44 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143061759
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:28 schreef b_engeltje het volgende:
als ik me tel in me broekzak heb wil deze wel eens een eigen leven gaan leiden ,bv bellen ,of een internet pagina openen
kunnen die foto's niet gemaakt zijn in de rugzak tijdens het wegdrijven in de rivier?
Ik denk dat ze het over foto's op de camera hadden/hebben, niet over telefoonfoto's.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143061792
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:30 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Dan staan er geen rotsen en takken op.
dat is waar
pi_143061807
Die 90 foto's, kan dat veroorzaakt zijn door een constante druk op de afdrukknop? Misschien kwam het toestel per ongeluk ergens tegenaan.
pi_143061820
Wel een luguber idee dat hier in NL en Panama men al volop op zoek was naar Kris en Lisanne en dat ze toen (waarschijnlijk) nog leefden.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:32:33 #247
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143061825
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:28 schreef b_engeltje het volgende:
als ik me tel in me broekzak heb wil deze wel eens een eigen leven gaan leiden ,bv bellen ,of een internet pagina openen
kunnen die foto's niet gemaakt zijn in de rugzak tijdens het wegdrijven in de rivier?
Water lijkt me sowieso dodelijk voor een camera... Of een beest zat er op te knauwen ofzo, weten wij veel, maar dan nog, 90x is echt wel heel veel en eigenlijk totaal onlogisch...

In principe zou het kunnen natuurlijk. Dat die tas blijft hangen tegen een rots en steeeds op het knopje er tegenaan knalt en foto's blijft maken...
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143061832
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het over foto's op de camera hadden/hebben, niet over telefoonfoto's.
op me tel heb ik geen flits als ik daarmee in het donker foto's maak is het ook zwart
een digitale camera heeft een ingebouwde flits
vanwege geen flits dacht ik aan de tel
pi_143061865
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:29 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat, maar zie mijn post. Psychologische barrière. Sommige mensen doen dat wel, sommige mensen niet. Zag je ook bijv bij een ramp als 9/11.
Ook dan blijft het raar dat er in de tussenliggende dagen geen foto's meer zijn gemaakt.
pi_143061870
Apart dat er nu een foto is van Kris bij de waterval, ik herinner me een hypothese van het begin dat ze meegelokt zijn door 'aardige jongens' om een watervalletje te bekijken.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:34:04 #251
327807 Mariposas
יה&#14
pi_143061889
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:25 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe koud is het snachts in de jungle? Misschien dat ze dan warmere kleding aandeden?
Het lijkt me erg sterk dat ze extra kleding mee hadden. Overdag is het er erg warm, in het gunstigste geval hadden ze elk een extra hemdje mee, maar daar houd je jezelf niet warm mee.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:34:05 #252
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143061890
Dit staat in De Panamese krant La Prensa: "Según los padres, las autoridades panameñas les entregaron, luego de dos meses, las fotos de la cámara, el informe de ADN y aún falta lo que hay en los celulares."
Vertaling van El_Matador:
Volgens de ouders hebben de Panamese autoriteiten hen na 2 maanden overhandigd: de foto's van de camera, het document van het DNA en alleen wat op de telefoons staat mist nog

Het schijnt een baggerkrant te zijn, maar het lijkt erop dat er nog steeds gegevens van de telefoons worden achtergehouden. Misschien zijn er wel afscheidsfilmpjes, dat weten we gewoon niet.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143061912
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:32 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

op me tel heb ik geen flits als ik daarmee in het donker foto's maak is het ook zwart
een digitale camera heeft een ingebouwde flits
vanwege geen flits dacht ik aan de tel
Een camera heeft ook geen automatische flits hoor.
Misschien waren ze op dat moment al zo verzwakt dat ze niet meer goed wisten wat ze deden. Foto's maken van de omgeving, maar vergeten de flits aan te zetten. Een paniekmoment?
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:34:58 #254
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143061923
Ik zou graag zien dat de NL recherche zich wat meer zou roeren in deze zaak. Die panamese siesta-agenten doen er volgens mij geen zak voor. Ze zijn vorige week eens de trail gaan lopen, 3 maanden na dato... tsss
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143061933
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:34 schreef Domnivoor het volgende:
Dit staat in De Panamese krant La Prensa: "Según los padres, las autoridades panameñas les entregaron, luego de dos meses, las fotos de la cámara, el informe de ADN y aún falta lo que hay en los celulares."
Vertaling van El_Matador:
Volgens de ouders hebben de Panamese autoriteiten hen na 2 maanden overhandigd: de foto's van de camera, het document van het DNA en alleen wat op de telefoons staat mist nog

Het schijnt een baggerkrant te zijn, maar het lijkt erop dat er nog steeds gegevens van de telefoons worden achtergehouden. Misschien zijn er wel afscheidsfilmpjes, dat weten we gewoon niet.
Wel apart want ik dacht dat de telefoons (+ camera) in het bezit waren van het NFI
pi_143061939
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:33 schreef Loekie1 het volgende:
Apart dat er nu een foto is van Kris bij de waterval, ik herinner me een hypothese van het begin dat ze meegelokt zijn door 'aardige jongens' om een watervalletje te bekijken.
al meid zijnde wil je die *jongens * vast leggen (foto maken)om later als je terug in nederland ben er van alles over te vertellen ,aan andere meiden
nee ik geloof wel dat ze saampjes zijn geweest
pi_143061965
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Een camera heeft ook geen automatische flits hoor.
Misschien waren ze op dat moment al zo verzwakt dat ze niet meer goed wisten wat ze deden. Foto's maken van de omgeving, maar vergeten de flits aan te zetten. Een paniekmoment?
tja, 90 foto's in een periode van 3 uur (tussen 1 en 4 uur s' nachts)....
pi_143061987
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Een camera heeft ook geen automatische flits hoor.
Misschien waren ze op dat moment al zo verzwakt dat ze niet meer goed wisten wat ze deden. Foto's maken van de omgeving, maar vergeten de flits aan te zetten. Een paniekmoment?
mijne wel .maar die staat ook op auto instellingen ,dan kiest hij zelf de juiste instelling,dus bij donker met flits ,bij licht geen
pi_143061991
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:35 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

tja, 90 foto's in een periode van 3 uur (tussen 1 en 4 uur s' nachts)....
Misschien om dieren af te schrikken?
pi_143062004
(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08

• Kris en Lisanne begonnen om 10:45 met de El Pianista-tocht:



• Meiden waren rond 13:00 boven op de Mirador:



• Uitzicht op de Mirador:



• Pad vanaf de Mirador naar de Caribische kant:



• Foto van het pad:



• Na 45 minuten achter de Mirador geen bereik meer:



• Laatste foto van Kris gemaakt om 14:00, locatie bekend van iPhone:



• Eerste quebrada:



• Laatste foto Kris bij de eerste quebrada:



• Laatste foto Kris, bij eerste quebrada:



• Tweede quebrada met klein watervalletje – ouders vragen zich af waarom geen foto’s gemaakt:



• Om 16:30 eerste noodoproep gedaan, locatie onbekend:



• Locatie rugzak:



• Op 8 april 90 foto’s gemaakt waarvan slechts 3 iets op te herkennen is: takken en een rotswand/grot (gedachte Hans Kremers):



• Laatste noodoproepen gedaan op 11 april:



• Visie Peter R. de Vries: "verdwaling lijkt juist logisch, ouders doen naar mijn mening teveel aannames":

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143062006
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Misschien om dieren af te schrikken?
Nou ja, zal het ook niet zijn. Zonder flits.
pi_143062015
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Misschien om dieren af te schrikken?
dat zou heel goed kunnen ja
pi_143062018
WS > BARU

Near of these Creek is the paddock and a small house.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143062020
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:35 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

al meid zijnde wil je die *jongens * vast leggen (foto maken)om later als je terug in nederland ben er van alles over te vertellen ,aan andere meiden
nee ik geloof wel dat ze saampjes zijn geweest
'Die jongens' wilden natuurlijk zelf niet op de foto...
pi_143062050
Dus toch geheel donkere foto's?
pi_143062051
Zijn die 90 foto's met flitser genomen?
pi_143062078
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dus toch geheel donkere foto's?
87 van de 90 foto's waren geheel donker. 3 van 90 waren vaag met enkel iets van takken en een rotswand zichtbaar.
pi_143062083
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:37 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

'Die jongens' wilden natuurlijk zelf niet op de foto...
nee maar ik zou het wel proberen foto is meestal sneller gemakt dan de jongens nee nee kunnen zeggen
pi_143062102
Misschien zijn die foto's/bestanden toch beschadigd?
pi_143062118
idd gevaarlijke kabelbruggen maar daar gaat het toch niet om?
Er is een acute noodsituatie geweest een uur na de Mirador!
Ze konden toen nog niet bij de kabelbruggen zijn geweest. Ook de scenarios over vervuild drinkwater ed kunnen de prullenbak in. Het gaat er om waarom ze 911 op 1 april terwijl het nog licht was hebben geprobeerd te bellen.En volgens mij zijn er dan maar 4 mogelijke opties. Had ze vannacht ook al een keer genoemd maar hier nog een keer
1 een van de meiden(voor mij part allebei) is gebeten door een slang. De ander belt 911 krijgt geen gehoor. Vervolgens gaan ze niet terug maar verder de jungle in? Lijkt mij heel onlogisch
2 een ongeval(voor mij part ook allebei) precies hetzelfde als nummer 1dan ga je niet moeilijk allerlei moeilijke rivieren over
3 verdwaald. Als je verdwaald bent dan denk ik dat ze in de 8 dagen daarna wel iemand waren tegen gekomen, hadden ze in mijn ogen wel iets achtergelaten op hun telefoon of camera (mijn zoon en dochter van 14 en 15 maken de godganse dag selfies) Is namelijk gewoon iets van deze tijd. En idd wat iemand al zei dan maak je geen 90 fotos in het donker op dag 8 maar geen foto voor de achterblijvers.
4 misdrijf.
Waar het om gaat "wat is er al een uur! na de Mirador voor ergs gebeurd waardoor ze 911 gingen bellen." Daar ligt het antwoord wat er is gebeurd met de meiden.
Ik sluit verdwalen niet uit maar die kans wel heel klein. Nummer 1 en 2 vallen voor mij af
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:40:01 #271
327807 Mariposas
יה&#14
pi_143062121
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:33 schreef kuil het volgende:

[..]

Ook dan blijft het raar dat er in de tussenliggende dagen geen foto's meer zijn gemaakt.
Waar zouden ze foto's van moeten maken? Poseren bij een riviertje terwijl je diep in de shit zit? De 87 donkere foto's zijn volgens mij echt in een wanhoopsdaad gemaakt, en niet om de foto's zelf.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_143062177
mijn camera (ook mobiel geeft licht als ik hem aanraak of indruk ,kunnen ze de camera niet gebruikt hebben als lantaarn /zaklamp
en nee ik heb het niet over het flitslicht als je echt de foto maakt
pi_143062197
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:41 schreef b_engeltje het volgende:
mijn camera (ookmijn mobiel0 geeft licht als ik hem aanraak of indruk ,kunnen ze de camera niet gebruikt hebben als lantaarn /zaklamp
en nee ik heb het niet over het flitslicht als je echt de foto maakt
pi_143062205
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:41 schreef b_engeltje het volgende:
mijn camera (ook mobiel geeft licht als ik hem aanraak of indruk ,kunnen ze de camera niet gebruikt hebben als lantaarn /zaklamp
en nee ik heb het niet over het flitslicht als je echt de foto maakt
Dus misschien dieren afschrikken/noodsignaal geven?
pi_143062216
Kort gezegd:
- Eerste reactie: kotmisselijk van het nieuws met visuele beelden omdat het zoveel tegenspreekt en ik de ouders van Kris zo dapper vindt;
- Tweede reactie: Ik heb vertrouwen in de ouders van Kris op één of andere manier;
- Derde reactie: Peter R. (Waar ik zelf geen hoge pet meer van op heb sinds de Nathalee Holloway case), maakt goede punten.
pi_143062304
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:42 schreef MidnightB00m het volgende:
Kort gezegd:
- Eerste reactie: kotmisselijk van het nieuws met visuele beelden omdat het zoveel tegenspreekt;
- Tweede reactie: Ik heb vertrouwen in de ouders van Kris op één of andere manier;
- Derde reactie: Peter R. (Waar ik zelf geen hoge pet meer van op heb sinds de Nathalee Holloway case), maakt goede punten.
- Kotsmisselijk?? Snap het niet?
- Juist niet, die vader redeneert naar een misdrijf toe en begint over een grot, zijn vrouw corrigeert hem
- Peter R. de Vries heb ik juist erg hoog zitten, slimme en zeer ervaren hardwerkende man.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:45:01 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143062308
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:35 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Wel apart want ik dacht dat de telefoons (+ camera) in het bezit waren van het NFI
Geweest inderdaad (door hen onderzocht).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143062341
• Visie Peter R. de Vries: "verdwaling lijkt juist logisch, ouders doen naar mijn mening teveel aannames":

Heeft hij dat van aannames echt gezegd?
pi_143062342
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:40 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Waar zouden ze foto's van moeten maken? Poseren bij een riviertje terwijl je diep in de shit zit? De 87 donkere foto's zijn volgens mij echt in een wanhoopsdaad gemaakt, en niet om de foto's zelf.
Al is het alleen maar een kort moment met "help, we zijn hier en hier" en verder niets. Ik zou ook niet een ellendig filmpje van mezelf willen maken, maar ik zou wel íets kenbaar maken.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:46:53 #280
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143062381
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:34 schreef Domnivoor het volgende:
Dit staat in De Panamese krant La Prensa: "Según los padres, las autoridades panameñas les entregaron, luego de dos meses, las fotos de la cámara, el informe de ADN y aún falta lo que hay en los celulares."
Vertaling van El_Matador:
Volgens de ouders hebben de Panamese autoriteiten hen na 2 maanden overhandigd: de foto's van de camera, het document van het DNA en alleen wat op de telefoons staat mist nog

Het schijnt een baggerkrant te zijn, maar het lijkt erop dat er nog steeds gegevens van de telefoons worden achtergehouden. Misschien zijn er wel afscheidsfilmpjes, dat weten we gewoon niet.
HUH?? Pa Kremers zei toch juist dat er nog GEEN schriftelijke bevestiging was van de DNA-match (in het eerdere EenVandaag-interview)?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143062407
als het goed is kan je ook zien of de foto's achter elkaar genomen zijn, over het tijdbestek van de foto's hoor ik niemand
pi_143062413
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:45 schreef Yaaar het volgende:
• Visie Peter R. de Vries: "verdwaling lijkt juist logisch, ouders doen naar mijn mening teveel aannames":

Heeft hij dat van aannames echt gezegd?
Ja, bij EenVandaag, en in mijn ogen terecht. Hans Kremers begint gelijk over een grot, maar zijn vrouw corrigeert hem.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143062424
Nu op RTL Nieuws.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:48:02 #284
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143062436
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:35 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

al meid zijnde wil je die *jongens * vast leggen (foto maken)om later als je terug in nederland ben er van alles over te vertellen ,aan andere meiden
nee ik geloof wel dat ze saampjes zijn geweest
Welke jongen? Ik heb helemaal geen jongens gezien op een foto???

Tenzij je die eerdere in Bocas del Toro aan het water bedoelt (met de speelkaarten)?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143062450
Punt is, ze waren niet bekend met de onveiligheid in het gebied, van de overvallen. En ze kwamen in een gebied waar weinig andere toeristen komen. Als er mensen met slechte bedoelingen in de buurt waren, zullen die de meiden hebben gezien als makkelijk slachtoffer. Hoewel ik denk dat er meer toeristen moeten zijn die nieuwsgierig zijn naar dat andere pad en net als zij nog een paar uurtjes over hebben.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:48:42 #286
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143062462
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:45 schreef Yaaar het volgende:
• Visie Peter R. de Vries: "verdwaling lijkt juist logisch, ouders doen naar mijn mening teveel aannames":

Heeft hij dat van aannames echt gezegd?
Nou, niet helemaal zo kort door de bocht. Hij sluit een verdwaling zeer zeker niet uit en dat de zekerheid die die ouders hebben dat het geen verdwaling is, meer gestoeld is op aannames dan op feiten. Ze verwachten misschien niet van hun dochter dat die iets onlogisch doen, maar juist doen mensen in deze situaties onlogische dingen die je niet verwacht.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143062483
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Welke jongen? Ik heb helemaal geen jongens gezien op een foto???

Tenzij je die eerdere in Bocas del Toro aan het water bedoelt (met de speelkaarten)?
ne ik reageer op iemand die zei dat in het begin de aanname er was dat er spraken zou zijn van jongen(s) die de waterval zouden laten zien
het feit dat er geen andere op de foto's te zien zijn is voor mij een aanname dat die er ook niet zijn geweest
pi_143062518
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:40 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Waar zouden ze foto's van moeten maken? Poseren bij een riviertje terwijl je diep in de shit zit? De 87 donkere foto's zijn volgens mij echt in een wanhoopsdaad gemaakt, en niet om de foto's zelf.
Maar waarom dan 90 foto's als laatste teken van leven? Terwijl je ook nog een telefoon hebt waarmee je op 11 april nog noodoproepen hebt gedaan? Vind ik allemaal erg onlogisch.
pi_143062553
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:48 schreef Loekie1 het volgende:
Punt is, ze waren niet bekend met de onveiligheid in het gebied, van de overvallen. En ze kwamen in een gebied waar weinig andere toeristen komen. Als er mensen met slechte bedoelingen in de buurt waren, hadden ze geen schijn van kans. Hoewel ik denk dat er meer toeristen moeten zijn die nieuwsgierig zijn naar dat andere pad en net als zij nog een paar uurtjes over hebben.
Dat klopt toch niet met al die noodoproepen?
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:51:38 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143062561
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:39 schreef jackie12 het volgende:
idd gevaarlijke kabelbruggen maar daar gaat het toch niet om?
Er is een acute noodsituatie geweest een uur na de Mirador!
Ze konden toen nog niet bij de kabelbruggen zijn geweest. Ook de scenarios over vervuild drinkwater ed kunnen de prullenbak in. Het gaat er om waarom ze 911 op 1 april terwijl het nog licht was hebben geprobeerd te bellen.En volgens mij zijn er dan maar 4 mogelijke opties. Had ze vannacht ook al een keer genoemd maar hier nog een keer
1 een van de meiden(voor mij part allebei) is gebeten door een slang. De ander belt 911 krijgt geen gehoor. Vervolgens gaan ze niet terug maar verder de jungle in? Lijkt mij heel onlogisch
2 een ongeval(voor mij part ook allebei) precies hetzelfde als nummer 1dan ga je niet moeilijk allerlei moeilijke rivieren over
3 verdwaald. Als je verdwaald bent dan denk ik dat ze in de 8 dagen daarna wel iemand waren tegen gekomen, hadden ze in mijn ogen wel iets achtergelaten op hun telefoon of camera (mijn zoon en dochter van 14 en 15 maken de godganse dag selfies) Is namelijk gewoon iets van deze tijd. En idd wat iemand al zei dan maak je geen 90 fotos in het donker op dag 8 maar geen foto voor de achterblijvers.
4 misdrijf.
Waar het om gaat "wat is er al een uur! na de Mirador voor ergs gebeurd waardoor ze 911 gingen bellen." Daar ligt het antwoord wat er is gebeurd met de meiden.
Ik sluit verdwalen niet uit maar die kans wel heel klein. Nummer 1 en 2 vallen voor mij af
En een misdrijf lijkt mij dan weer erg onwaarschijnlijk. Juist omdat de rugzaak met camera's, telefoons en geld is gevonden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143062588
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:51 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Dat klopt toch niet met al die noodoproepen?
Je weet niet in wat voor situatie ze terechtkwamen, misschien zijn ze opgesloten. Daders wisten dat er geen bereik was, maar zij probeerden het steeds weer.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:52:40 #292
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_143062594
Zouden ze een helicopter hebben gehoord? Vervolgens die richting hebben geflitst. Met flits in de lucht foto's schieten geeft zwarte foto's volgens mij.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:53:08 #293
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143062605
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:45 schreef Yaaar het volgende:
• Visie Peter R. de Vries: "verdwaling lijkt juist logisch, ouders doen naar mijn mening teveel aannames":

Heeft hij dat van aannames echt gezegd?
Ja. Letterlijk. Gaf als voorbeeld dat mensen als ze wanhopig zijn juist onlogische dingen doen zoals van het pad afgaan ipv er op blijven.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143062619
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:52 schreef gohan16 het volgende:
Zouden ze een helicopter hebben gehoord? Vervolgens die richting hebben geflitst. Met flits in de lucht foto's schieten geeft zwarte foto's volgens mij.
Volgens mij zijn er s' nachts geen zoektochten (met helikopters) geweest.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:53:59 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143062630
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:48 schreef Loekie1 het volgende:
Punt is, ze waren niet bekend met de onveiligheid in het gebied, van de overvallen. En ze kwamen in een gebied waar weinig andere toeristen komen. Als er mensen met slechte bedoelingen in de buurt waren, zullen die de meiden hebben gezien als makkelijk slachtoffer. Hoewel ik denk dat er meer toeristen moeten zijn die nieuwsgierig zijn naar dat andere pad en net als zij nog een paar uurtjes over hebben.
Komen wel andere toeristen, maar alleen met gids voor zover ik begrepen heb.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143062633
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:52 schreef gohan16 het volgende:
Zouden ze een helicopter hebben gehoord? Vervolgens die richting hebben geflitst. Met flits in de lucht foto's schieten geeft zwarte foto's volgens mij.
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:53 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er s' nachts geen zoektochten (met helikopters) geweest.
Hoeven geen zoektochten te zijn geweest.
pi_143062649
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:54 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

[..]

Hoeven geen zoektochten te zijn geweest.
Dat is waar.
pi_143062650
De vraag is natuurlijk waarom ze niet terug zijn gegaan JUIST omdat ze daar geen bereik meer hadden. Ook al ben je gewond, dan wil je toch terug naar het gebied met wel bereik. Of misschien wisten ze niet dat daar wel bereik was.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:55:41 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143062693
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:52 schreef gohan16 het volgende:
Zouden ze een helicopter hebben gehoord? Vervolgens die richting hebben geflitst. Met flits in de lucht foto's schieten geeft zwarte foto's volgens mij.
Goed bedacht.
Echter: ik denk niet dat er 's-nachts (reddings)helicopters hebben gevlogen. De kans dat je iemand vindt is nihil.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143062695
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Welke jongen? Ik heb helemaal geen jongens gezien op een foto???

Tenzij je die eerdere in Bocas del Toro aan het water bedoelt (met de speelkaarten)?
Dat zijn de enige op foto vastgelegde jongens volgens mij.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143062702
vol
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')