Een thuisplekkie in de jungle, jazekerrr.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:33 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
eventuele schuilplaats voor de overnachtingen? zeker als één van beiden gewond zou zijn.
Kan me niet voorstellen dat ze 8 of 11 dagen alleen maar hebben lopen ronddwalen. Ze zullen op een gegeven moment toch een soort 'thuis' basis/plek gezocht hebben.
Ze kwamen om 13:00 boven op de top, laatste foto 14:00, dan om 16:30 eerste noodoproep. Toen waren ze al in de problemen, alleen geen bereik. Toen niets meer tot 8 april foto's (87 zwart, 3 met takken en rotswand) en daarna op 11 april weer noodoproepen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ze zeiden na 8 april, en tegelijkertijd verscheen op het beeld de tekst 11 april.
Jee, dan zijn ze dus pas na 11 dagen de hongerdood gestorven.
Vond met name interessant om te horen dat er ook op/na 11 april nog noodoproepen zijn gedaan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank, helder.
Ik wacht de uitzending op internet af.
kan dat niet door het water zijn?quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
87 zwart.
3 met rotswand, takken...maar vaag...
Nee, niets over locatie.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:35 schreef El_Matador het volgende:
Is er iets naar voren gekomen waar die rotswand waarover gesproken werd zich zou kunnen bevinden? Wat voor soort rotswand was het?
Volledig mee eens. Het is voor hun een deel van de rouwverwerking geworden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:30 schreef Zolder het volgende:
Ik snap die ouders echt niet, na deze reportage is het voor mij juist waarschijnlijker dat het om een verdwaling gaat.
Ik denk dat het tijd wordt dat die ouders het los gaan laten, net zoals de andere ouders al hebben gedaan.
benaming is niet helemaal juist inderdaad, maar je begrijpt wat ik bedoel toch?quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:34 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Een thuisplekkie in de jungle, jazekerrr.
Geen idee.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:36 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
kan dat niet door het water zijn?
Wat is er blond aan die Lisanne? Haar armhaartjes?quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus helemaal niet.
Het staat nota bene goed in de OP:
- Foto herdenkingsdienst Kris (dat is de rossigblonde meid) - van haar eigen Facebook (kan je zelfs aanklikken want staat gelinkt) - uit 2010
- Foto herdenkingsdienst Lisanne (dat is de lange, slankere blonde meid) - via Facebook Martijn Froon - gemaakt rond 13:00 op de Mirador
Vandaar dat de Panamese autoriteiten zo tegenwerken. Die schamen zich dood dat ze in 10 dagen (!) die meiden niet hebben kunnen vinden. Rugzak stond op nog geen 17 km vanaf Boquete, slechts 10+ van de Mirador.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:35 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Vond met name interessant om te horen dat er ook op/na 11 april nog noodoproepen zijn gedaan.
O ja? Tussendoor geen noodoproepen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze kwamen om 13:00 boven op de top, laatste foto 14:00, dan om 16:30 eerste noodoproep. Toen waren ze al in de problemen, alleen geen bereik. Toen niets meer tot 8 april foto's (87 zwart, 3 met takken en rotswand) en daarna op 11 april weer noodoproepen.
Losgelaten in de zin dat ze niet meer actief betrokken zijn in het onderzoek en waarschijnlijk beginnen met het verwerken.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:33 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Altijd bijzonder om te lezen dat iedereen denkt te weten dat de andere ouders het los hebben gelaten.
Donkerblond noem ik het.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:36 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Wat is er blond aan die Lisanne? Haar armhaartjes?
Of ze kunnen het gewoon. Nie aan ofzo.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:37 schreef Zolder het volgende:
[..]
Losgelaten in de zin dat ze niet meer actief betrokken zijn in het onderzoek en waarschijnlijk beginnen met het verwerken.
Yep. Hoewel de twee plekken erg veel op elkaar lijken. Zoals alles daar. Alles lijkt erg op elkaar, waardoor niet verdwalen eigenlijk bijzonder is.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:31 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Dit klopte niet toch? Dit was de 2e watervall/beek waarvan de ouders zich afvroegen waarom ze hier dan geen foto gemaakt hadden.
De waterval/beek hiervoor was de locatie waarop wel de laatste foto van Kris gemaakt is en waar ze op een kleine rots staat.
Een smartphone houdt dat niet vol tenzij je maatregelen neemt. WiFi uit (was mogelijk al het geval) en alle andere vormen van data uitzetten. Dan houdt mijn telefoon het best een week vol bij weinig gebruik. Al lijkt me dat constant netwerk zoeken ook veel kost. Vermoedelijk zullen ze hem op een gegeven moment uit hebben gezet en alleen nog gebruikt hebben om tevergeefs te bellen. Al valt wel de lange periode op tussen de eerste belpogingen en de laatste.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:32 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Kan best hoor, telefoon gaat net aan, ze kiezen het nummer en vervolgens valt ie meteen weer uit
Ze hadden twee telefoons. Misschien hebben ze er een uitgezet om de batterij te sparen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:32 schreef b_engeltje het volgende:
[..]
dat kan toch helemaal niet?
zo lang blijft een batterij toch niet vol
of wel als je een tel uit en aan zet?
Okquote:Op maandag 4 augustus 2014 18:38 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Of ze kunnen het gewoon. Nie aan ofzo.
Ze spraken over een pad, rotswand, grot.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:35 schreef El_Matador het volgende:
Is er iets naar voren gekomen waar die rotswand waarover gesproken werd zich zou kunnen bevinden? Wat voor soort rotswand was het?
De telefoon hoeft toch niet aan gestaan te hebben? En zelfs als de batterij leeg is gaat de telefoon meestal nog wel aan al gaat ie dan wel vrijwel direct uit na het opstarten. Wellicht bleef ie lang genoeg aan om net het noodnummer te bellen al dan niet onsuccesvol gezien deze vrijwel meteen weer uit gaat.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
Een smartphone houdt dat niet vol tenzij je maatregelen neemt. WiFi uit (was mogelijk al het geval) en alle andere vormen van date uitzetten. Dan houdt mijn telefoon het best een week vol bij weinig gebruik. Al lijkt me dat constant netwerk zoeken ook veel kost. Vermoedelijk zullen ze hem op een gegeven moment uit hebben gezet en alleen nog gebruikt hebben om tevergeefs te bellen. Al valt wel de lange periode op tussen de eerste belpogingen en de laatste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |