Helemaal mee eens. Hij stelde de verkeerde vraag: 'zou je je beha afdoen als je verdwaald bent?'quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Misschien waren ze het schuren van de BH-bandjes na een paar dagen gewoon spuugzat. De vader heeft wel nagevraagd bij andere vrouwen of ze dat zouden doen, en die ontkenden dat allemaal, maar geen van de andere vrouwen heeft vermoedelijk een week zonder verschoning in de jungle doorgebracht.
Hey, mogguh, beetje laat voor jou, maar goed.quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:22 schreef SAJ het volgende:
[..]
Waar is Mata nu als je hem nodig hebt? Ik wil de exacte vertaling van "quebrada" nu wel erg graag weten.
Ah ok, thx.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De vriend heeft een liedje voor Kris op CD gezet.
dan zou ik dat nog niet doen, als je je al de tyfus zweet maakt een beha aan of uit niet meer uit. Ik zou die echt nooit uit doen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:48 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Hij stelde de verkeerde vraag: 'zou je je beha afdoen als je verdwaald bent?'
Hij had moeten vragen: 'zou je je beha afdoen als je je de typhus zweet in de jungle, en ook een shirtje bij je hebt?'
Hoe erg het ook is, life goes on...quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:48 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Die is bezig met het zoeken van een huis.
Ik ben een beetje het spoor bijster met die foto van Kris.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:36 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Is dit de zwarte een BH of een bikini?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Experts?
Eh, mevrouwtje, er waren twéé meisjes; Kris en Lisanne.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ben een beetje het spoor bijster met die foto van Kris.
Ik dacht dat dit de foto van Kris was van de FB pagina van haar broer. Zij staat daar op de Mirador of is gefotoshopt op de Mirador. Toch?
Toen dook er een link op dat de foto van Lisanne bij de herdenkingsdienst een oude foto was uit 2010. Toch?
Nu zeggen de ouders van Kris dat alle getuigen de verkeerde kleding bij Kris hadden omdat zij geen blauw shirt droeg maar een rood/wit gestreepte. En dan zegt Mata dat de foto van Kris op de Mirador in een turquoise shirt van haar FB uit 2010 kwam?
Ik snap er niets meer van.
En hoe komen jullie in vredesnaam nu ineens aan een waterval? De media hebben het over een kreek of over een ravijn. De Spaanstalige media hebben het over een ravijn/kloof. Waar komt dan die waterval vandaan?
Oké, maar kun je je voorstellen dat andere vrouwen dat wel doen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:52 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
dan zou ik dat nog niet doen, als je je al de tyfus zweet maakt een beha aan of uit niet meer uit. Ik zou die echt nooit uit doen.
Je haalt Kris en Lisanne door elkaar.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ben een beetje het spoor bijster met die foto van Kris.
Ik dacht dat dit de foto van Kris was van de FB pagina van haar broer. Zij staat daar op de Mirador of is gefotoshopt op de Mirador. Toch?
Toen dook er een link op dat de foto van Lisanne bij de herdenkingsdienst een oude foto was uit 2010. Toch?
Nu zeggen de ouders van Kris dat alle getuigen de verkeerde kleding bij Kris hadden omdat zij geen blauw shirt droeg maar een rood/wit gestreepte. En dan zegt Mata dat de foto van Kris op de Mirador in een turquoise shirt van haar FB uit 2010 kwam?
Ik snap er niets meer van.
En hoe komen jullie in vredesnaam nu ineens aan een waterval? De media hebben het over een kreek of over een ravijn. De Spaanstalige media hebben het over een ravijn/kloof. Waar komt dan die waterval vandaan?
Ik denk dat het ongeluk idd al snel gebeurde toch, misschien met 1 van die meiden?quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Stel, gewoon stel.. eve mijn dikke duim op wat we weten loslaten:
- Meiden lopen naar Mirador
- Meiden besluiten een stukje door te lopen
- Er gebeurt iets waarbij zij acuut in nood komen en hulp nodig hebben; ze bellen 911
- Vervolgens gebeurt er iets waardoor zij overlijden (na 1 tot 8 dagen max)
- Het is onbekend wanneer de laatste noodoproep is gedaan
- Iemand (dader of toevallige passant) vindt de rugzak tussen 1 tot 8 dagen, na de laatste noodoproep in het ieder geval
- Hij neemt de rugzak mee
- Op een gegeven moment (8e dag tussen 2 en 4 uur ?) bekijkt hij of iemand die dan bij hem is de inhoud van de rugtas beter, vindt de camera en gaat daar mee spelen, maakt daarbij 90 foto's.
- Hij stopt de camera netjes terug
- Rugtas komt daarvoor of daarna in nederzetting waar die indiaanse boerin woont
- Nieuws vermissing meiden wordt daar bekend
- Boerin vraagt door over waar de rugtas is gevonden bij vinder die zegt of liegt de lokatie
- Boerin brengt rugtas naar de politie.
Het staat mij bij dat die boerin 1,5 dagen gelopen heeft om de rugtas terug te brengen. De vinder kan dus ook onderweg hebben moeten overnachten en toen met de camera hebben gespeeld. Dat zou de rotswand en takken verklaren.
Ergens vertrouw ik de verklaring van de vinder gewoon niet. jammer voor Baru.
Tot wanneer ze precies de noodoproepen hebben gedaan is onduidelijk.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat het ongeluk idd al snel gebeurde toch, misschien met 1 van die meiden?
En wrs dat tas en meiden op een zeker moment van elkaar gescheiden zijn?
Vandaar foto's op 8 april. Maar door een derde?
Vraag: het bellen naar 112/911 heeft ook geduurd tot 8 april?
Ik ben geen ervaringsdeskundige wat betreft BH's dragenquote:Op maandag 4 augustus 2014 16:52 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
dan zou ik dat nog niet doen, als je je al de tyfus zweet maakt een beha aan of uit niet meer uit. Ik zou die echt nooit uit doen.
18.15 uur.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe laat is dat vanavond, 1vandaag?
Misschien was het daar wel zo warm en vochtig dat ze al hun kleding behalve schoenen maar uitgetrokken hebben.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:01 schreef erik013 het volgende:
[..]
Ik ben geen ervaringsdeskundige wat betreft BH's dragenmaar als je je BH uit zou doen en je houdt je shirt aan, dan gaat het na uren wandelen en zweten toch ook nogal schuren?
Maar mocht het een ontvoerder of wat dan ook geweest zijn, dan zou ie wel heel stom zijn als ie 'bewijsmateriaal' terug in de tas ging stoppen na z'n misdaad. Tenzij het was om de schijn te wekken dat ze verdwaald waren.
Dat doe je niet in de jungle.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Misschien was het daar wel zo warm en vochtig dat ze al hun kleding behalve schoenen maar uitgetrokken hebben.
Toen je hem maakte wilde ik het je nog zeggen (maar het was nacht), toevallig zat ik op die top500 te kijken ervoor.quote:Op maandag 4 augustus 2014 15:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Shit, het is wel heel jammer dat ik die niet bewuster gemaakt heb...
1 |
Een shirt alleen zit toch veel losser/relaxter dan een strakke bh?quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:01 schreef erik013 het volgende:
[..]
Ik ben geen ervaringsdeskundige wat betreft BH's dragenmaar als je je BH uit zou doen en je houdt je shirt aan, dan gaat het na uren wandelen en zweten toch ook nogal schuren?
Maar mocht het een ontvoerder of wat dan ook geweest zijn, dan zou ie wel heel stom zijn als ie 'bewijsmateriaal' terug in de tas ging stoppen na z'n misdaad. Tenzij het was om de schijn te wekken dat ze verdwaald waren.
Welke waterval? Er zijn bij mijn weten geen watervallen aan de Caribische kant van de bergen?quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:57 schreef VaLkyRie het volgende:
Het vreemde is dat de resten en de rugzak veel verder gevonden zijn dan je kan lopen in dat uur vanaf de laatste 'normale foto' tot de eerste noodoproep, toch?
Iemand een idee waar de waterval zich bevindt in relatie tot de vindplaats van de dichtstbijzijndste resten? Afgaande op het kaartje in de OP, is dat toch wel verder dan een uurtje hiken denk ik?
Edit, er zat volgens radio 1 vandaag 2,5 uur tussen de laatste foto en de eerste noodoproep... Maar dan nog, ben dan benieuwd waar die waterval was.
Dank. Nu maar afwachten tot uitzendingquote:Op maandag 4 augustus 2014 16:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hey, mogguh, beetje laat voor jou, maar goed.
Quebrada = een riviervalleitje, vandaar ook "creak" maar beter "ravine" = een steil valleitje, dus hoog op het stroomgebied, waar water doorloopt
Bijvoorbeeld deze, hier in de stad (ja, daarom kan ik me wat beter inleven in de zaak, ik kijk nota bene uit op de bergen:
Nja in post #221 werd melding gemaakt dat vanmiddag op radio 1 vandaag werd beweerd dat de laatste foto waarin ze in leven waren, ergens bij een waterval gemaakt is.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welke waterval? Er zijn bij mijn weten geen watervallen aan de Caribische kant van de bergen?
Zie mijn eerdere post (#221). Info komt uit een radio uitzending van vanmiddag, vooruitlopend op de tv uitzending van eenvandaag van vanavond.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welke waterval? Er zijn bij mijn weten geen watervallen aan de Caribische kant van de bergen?
Volgens de ouders hebben de Panamese autoriteiten hen na 2 maanden overhandigd: de foto's van de camera, het document van het DNA en alleen wat op de telefoons staat mist nogquote:Op maandag 4 augustus 2014 17:08 schreef Domnivoor het volgende:
Matador, dit werd aangehaald op WS: "Según los padres, las autoridades panameñas les entregaron, luego de dos meses, las fotos de la cámara, el informe de ADN y aún falta lo que hay en los celulares."
Zijn de telefoongegevens wel of niet met de ouders gedeeld?
Nee, een quebrada is geen waterval (dat is een cascada), maar een steil riviervalleitje waar water doorheen loopt. Zie het plaatje wat ik eerder postte.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:09 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Nja in post #221 werd melding gemaakt dat vanmiddag op radio 1 vandaag werd beweerd dat de laatste foto waarin ze in leven waren, ergens bij een waterval gemaakt is.
WTF, wáár héb je het over?quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Eh, mevrouwtje, er waren twéé meisjes; Kris en Lisanne.
Caldera = van een vulkaan (dus de Baru). Weet jij waar die precies zijn? Lijkt me niet aan de Caribische kant...quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:10 schreef MeloD het volgende:
Zouden ze onderweg geweest kunnen zijn naar de Caldera hot springs? Dat had ik graag willen bezoeken maar ivm buikgriep niet gedaan toen. Klonk wel erg indrukwekkend!
Vertaling of verkeerde interpretatie door de media kan ook sprake van zijn. Op de radio sprak de journalist (die contact heeft met de ouders van Kris) over een foto bij een waterval.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, een quebrada is geen waterval (dat is een cascada), maar een steil riviervalleitje waar water doorheen loopt. Zie het plaatje wat ik eerder postte.
Aha, dank je. Dan heb ik dus steeds het verkeerde gezicht bij de verkeerde naam gehad. Bij die foto hadden veel users het ook steeds over Kris. Maar dat is dus Lisanne.quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:56 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Je haalt Kris en Lisanne door elkaar.
Zie post #221 m.b.t. de waterval.
Foto op de top is van Lisanne (geplaatst op de Facebook pagina van haar broer).
Foto van Kris, gebruikt voor de herdenkingsbijeenkomst, is een foto uit 2010.
Dank uquote:Op maandag 4 augustus 2014 17:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens de ouders hebben de Panamese autoriteiten hen na 2 maanden overhandigd: de foto's van de camera, het document van het DNA en alleen wat op de telefoons staat mist nog
Wat is er dan?quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe laat is dat vanavond, 1vandaag?
Het kan eruit zien als een waterval.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:13 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Vertaling of verkeerde interpretatie door de media kan ook sprake van zijn. Op de radio sprak de journalist (die contact heeft met de ouders van Kris) over een foto bij een waterval.
Hans Kremers en Roelie Grit hebben in Panama een reconstructie gemaakt van de verdwijning van hun dochter Kris. Ze zijn het pad afgelopen dat Kris en Lisanne ook bewandelden, om zoveel mogelijk open vragen te beantwoorden. Speciaal voor EenVandaag hebben zij hun zoektocht op beeld vastgelegd.quote:
Mijn Spaanse vriendin zegt wat anders.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het kan eruit zien als een waterval.
Het is omdat wij het in Nederland niet kennen. Wij hebben ook heel veel woorden voor water, maar "bergbeekje" (dat is de beste vertaling denk ik) hebben wij niet. Vandaar ook geen specifiek woord.
Quebrada is dit:
[ afbeelding ]
Zouden ze bij 1 vandaag zo slecht hun huiswerk doen dat ze in een vertaling een rivierkloof verwarren met een waterval? Nja zou best kunnen natuurlijk. Sinds de verdwijning klopt er al weinig van informatie die losgelaten wordt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, een quebrada is geen waterval (dat is een cascada), maar een steil riviervalleitje waar water doorheen loopt. Zie het plaatje wat ik eerder postte.
Zoiets zou het goed kunnen zijn inderdaad.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het kan eruit zien als een waterval.
Het is omdat wij het in Nederland niet kennen. Wij hebben ook heel veel woorden voor water, maar "bergbeekje" (dat is de beste vertaling denk ik) hebben wij niet. Vandaar ook geen specifiek woord.
Quebrada is dit:
[ afbeelding ]
Dan zal zij wel gelijk hebben en zullen er wel geen quebrada's zijn hier in Bogota (2700 m) he?quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mijn Spaanse vriendin zegt wat anders.
Niet vloeken, jij was even vergeten dat er twee meisjes waren, of je haalde Lisanne en Kris (die toch bepaald niet op elkaar lijken) even door elkaar. Vreemd, want je doet toch al een tijdje mee hier.quote:
Volgens mij wel aan de Caribische kant. Vlakbij el Pianista stonden daar iig borden van.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Caldera = van een vulkaan (dus de Baru). Weet jij waar die precies zijn? Lijkt me niet aan de Caribische kant...
Typisch een vrouw. Een man ziet direct dat Lisanne die knappe is, en Kris die... eh, minder-knappe.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Aha, dank je. Dan heb ik dus steeds het verkeerde gezicht bij de verkeerde naam gehad. Bij die foto hadden veel users het ook steeds over Kris. Maar dat is dus Lisanne.
Let op, volgens Dr. Schnautzer ben je nu een vrouwenhater.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Typisch een vrouw. Een man ziet direct dat Lisanne die knappe is, en Kris die... eh, minder-knappe.
O, ik dacht net andersom, maar goed, maakt niet uit.quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Typisch een vrouw. Een man ziet direct dat Lisanne die knappe is, en Kris die... eh, minder-knappe.
gracias!quote:Op maandag 4 augustus 2014 17:21 schreef Domnivoor het volgende:
Mooie plaatjes van watervallen. Maar dit is degene waar het om gaat:
https://pbs.twimg.com/media/BuM-KAVCcAAhMFm.jpg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |