abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142836992
Laatste updates;

- Geen militaire missie naar rampplek Oekraïne
- Eerste slachtoffer is geïdentificeerd; Nederlandse nationaliteit
- Donderdag stemt het Oekrainse parlement over inzet gewapende internationale troepen in rampgebied
- Nederlandse marechaussees aangekomen in Oekraïne maar nog niet ingezet
- Voorlopig laatste vlucht met stoffelijke resten geland in Eindhoven
- Volgens de zwarte doos is er een enorm drukverlies geweest, en is dat de oorzaak van de crash. Drukverlies op deze schaal wijst op een raketinslag.

Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

Mogelijk bewijs van een raketinslag.

De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:

Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
https://twitter.com/parfitt_tom
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
• De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
'Zwarte doos bevestigt raketinslag MH17'
SPOILER
Eerst slachtoffer is geïdentificeerd;
ronfresen twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 19:56:30 Eerste (Nederlandse) slachtoffer geïdentificeerd. #MH17 reageer retweet
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_142837019
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:51 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Ik hoefde nog geen kopie hoor ;) maar ik wist niks van die hulpaanvraag ^O^
Dat hebben we ook nog niet openbaar gemaakt, er is best veel achter de schermen gewerkt en we zijn in ieder geval klaar met hetgene wat we oorspronkelijk van plan waren :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
pi_142837042
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:53 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Dat hebben we ook nog niet openbaar gemaakt, er is best veel achter de schermen gewerkt en we zijn in ieder geval klaar met hetgene wat we oorspronkelijk van plan waren :)
"we" We werken mee aan dit onderzoek?
pi_142837064
Ik denk dat we ingewikkelde dingen op dit gebied maar over moeten laten aan FOK mensen.
pi_142837082
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:54 schreef Marzoen het volgende:

[..]

"we" We werken mee aan dit onderzoek?
sorry, met "we" bedoelde ik degenen die het werk geleverd hebben in dit geval, niet om iemand buiten te sluiten, maar zonder instemming kun je er geen namen aan verbinden.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 00:58:58 #6
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142837138

Geeft wel een aardig beeld van de chaos daar. De Australische reporter zegt dat ironisch genoeg de rebellen het onderzoekteam beschermt tegen het oorlogsgeweld van het leger.
2019: The Great Awakening
pi_142837146
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:56 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

sorry, met "we" bedoelde ik degenen die het werk geleverd hebben in dit geval, niet om iemand buiten te sluiten, maar zonder instemming kun je er geen namen aan verbinden.
Dat geeft aan hoever je meegaat in het meedenken.
pi_142837164
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:56 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Nou, heb er een hoop bekeken, en de gecrashte vlucht is de enige waarbij de route precies door het cirkeltje van Horlivka gaat. Alle andere vlogen zuidelijker. :P
Dat klopt, maar het scheelt allemaal heel weinig. Vrijwel alle vluchten gingen alsnog tussen Donetsk en Horlivka door. Het is niet zo dat de route van 17 juli opeens veel onveiliger was dan de iets zuidelijkere routes. Ze waren achteraf gezien eigenlijk allemaal net zo onveilig; allemaal gingen ze vol boven conflictgebied.
http://www.flightradar24.com/data/flights/mh17/#3d6095b
pi_142837185
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:59 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat geeft aan hoever je meegaat in het meedenken.
Het liefst zou ik iedereen die het wil laten ondertekenen, maar dat wordt vrij lastig met postzegels plakken :P
pi_142837213
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:00 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Het liefst zou ik iedereen die het wil laten ondertekenen, maar dat wordt vrij lastig met postzegels plakken :P
Wat laten ondertekenen? En wat is de zin?
pi_142837250
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:01 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Wat laten ondertekenen? En wat is de zin?
Kracht bijzetten :)

Maar dit gaat bijna richting een discussie toe, daar wil ik me vooral nu even van weghouden ;)
pi_142837301
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:03 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Maar dit gaat bijna richting een discussie toe, daar wil ik me vooral nu even van weghouden ;)
Iets zeggen tegen de families bedoel je? Lijkt mij vrij zinloos.Zou het echt iets uitmaken dat ik het vreselijk vind? Ik denk niet dat het de pijn en verlies zal verzachten.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 01:05:25 #13
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142837310
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:03 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Ik snap deze hele ophef niet. Ik dacht dat ik ergens iets in de reeks gemist had omdat je opeens over een brief begon en erbij zei voor iedereen die op de hoogte gehouden wilt worden. :)
pi_142837326
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:05 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Iets zeggen tegen de families bedoel je? Lijkt mij vrij zinloos.Zou het echt iets uitmaken dat ik het vreselijk vind? Ik denk niet dat het de pijn en verlies zal verzachten.
Nee, en niet vervelend bedoeld hoor, maar ik kan je pas meer duidelijk maken op het moment dat alle goedkeuringen binnen zijn ;)
pi_142837346
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:06 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Nee, en niet vervelend bedoeld hoor, maar ik kan je pas meer duidelijk maken op het moment dat alle goedkeuringen binnen zijn ;)
Ik heb geen goedkeuring nodig. Ik zie gewoon dat het weinig aan steun geeft.
pi_142837349
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:05 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Ik snap deze hele ophef niet. Ik dacht dat ik ergens iets in de reeks gemist had omdat je opeens over een brief begon en erbij zei voor iedereen die op de hoogte gehouden wilt worden. :)
oh, ik zag dat er hier een paar mensen aanwezig waren die ik gisteren wel heb ingelicht dat we wat meer gingen doen, en aan hun was het ook bedoeld :)
pi_142837379
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:07 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

oh, ik zag dat er hier een paar mensen aanwezig waren die ik gisteren wel heb ingelicht dat we wat meer gingen doen, en aan hun was het ook bedoeld :)
Fijn!
Ik wil ook graag op de hoogte gehouden worden. Vind het een super initiatief!
Neem aan dat ik het e.e.a. straks op fok kan lezen?
Make my day!
pi_142837436
quote:

[..]

Wat ga je doen dan?
pi_142837524
quote:

[..]

Bij wat ik denk ervan te begrijpen, vind ik het ook een geweldig initiatief.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  dinsdag 29 juli 2014 @ 01:16:10 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142837542
Klinkt spannend...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 29 juli 2014 @ 01:17:36 #21
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142837568
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:10 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Wat ga je doen dan?
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:49 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Het betreft in ieder geval een humanitaire hulpaanvraag bewoners crash-site Oekraine. ;)
Een brief, niks ingewikkelds. Wel lastig om op te zetten lijkt me
pi_142837582
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:17 schreef MangoTree het volgende:

[..]

[..]

Een brief, niks ingewikkelds. Wel lastig om op te zetten lijkt me
Weinig zinvol lijkt mij. Het gaat over iets geheel anders. Een probleem tussen de Oukaine en Rusland.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 01:24:28 #23
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142837686
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:18 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Weinig zinvol lijkt mij. Het gaat over iets geheel anders. Een probleem tussen de Oukaine en Rusland.
Ok. Ze zijn ook al bezig met het voorberieiden van een herdenkingsconcert en jij valt hierover? Een poging om humanitaire hulp op te zetten die vanaf ongeveer nu nodig is maar niet aanwezig is. Prima initiatief. Gaat niet direct over oorlog nee.
pi_142837746
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:24 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Ok. Ze zijn ook al bezig met het voorberieiden van een herdenkingsconcert en jij valt hierover? Een poging om humanitaire hulp op te zetten die vanaf ongeveer nu nodig is maar niet aanwezig is. Prima initiatief. Gaat niet direct over oorlog nee.
Ik val er niet over. Ik zie het het als weinig zinvol. Misschien dat het directe familie etc iets van rust brengt. Ik vraag het mij af. Het is meer voor 'het volk'. Daar heb ik iets tegen de laatste tijd. Welke humanitaire hulp is nu waar nodig? Ineens in dát gebied?
pi_142837837
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:58 schreef MangoTree het volgende:

Geeft wel een aardig beeld van de chaos daar. De Australische reporter zegt dat ironisch genoeg de rebellen het onderzoekteam beschermt tegen het oorlogsgeweld van het leger.
Benieuwd of die VN resolutie van vorige week nog ter sprake zal komen. Lijkt me moeilijk om je daarop te beroepen na de acties van het oekrainse leger.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 01:35:13 #26
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142837884
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:28 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ik val er niet over. Ik zie het het als weinig zinvol. Misschien dat het directe familie etc iets van rust brengt. Ik vraag het mij af. Het is meer voor 'het volk'. Daar heb ik iets tegen de laatste tijd. Welke humanitaire hulp is nu waar nodig? Ineens in dát gebied?
Lees het FP artikel maar. Als je dan nog dezelfde mening hebt dan heeft deze discussie weinig zin.
pi_142837903
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:32 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Benieuwd of die VN resolutie van vorige week nog ter sprake zal komen. Lijkt me moeilijk om je daarop te beroepen na de acties van het oekrainse leger.
Het is gewoon een gebied van oorlog. Daarom had Rutte niet zomaar iets moeten roepen.
pi_142838158
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:36 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Het is gewoon een gebied van oorlog. Daarom had Rutte niet zomaar iets moeten roepen.
? Ik bedoel de resolutie die goedgekeurd is, niet degene die men wilde indienen. Die over alle partijen meewerken aan het onderzoek, vrije toegang tot de site verlenen.
Men heeft Oekraine de tijd gegeven om z'n oorlog verder te zetten, waarschijnlijk met de verzekering dat ze de weg konden vrijmaken. Stel dat het hen niet lukt, kan je dan klagen dat de rebellen zich niet aan de resolutie houden?
pi_142838172
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:59 schreef meth1745 het volgende:

[..]

? Ik bedoel de resolutie die goedgekeurd is, niet degene die men wilde indienen. Die over alle partijen meewerken aan het onderzoek, vrije toegang tot de site verlenen.
Men heeft Oekraine de tijd gegeven om z'n oorlog verder te zetten, waarschijnlijk met de verzekering dat ze de weg konden vrijmaken. Stel dat het hen niet lukt, kan je dan klagen dat de rebellen zich niet aan de resolutie houden?
Je moet als Nederlandse president niet zo gaan schreeuwen als iemand als uit de US.
pi_142838807
De VS heeft Rusland officieel beschuldigd van een overtreding van het INF verdrag, maw het verbod op (op het land gestationeerde) kruisraketten voor middenlange afstand.

http://www.nytimes.com/20(...)ation-of-treaty.html

De ouderen onder ons zullen zich de SS-20 nog herinneren. Werden ontmanteld na de INF overeenkomst tussen Reagan en Gorbachev.

De overtreding was al langer bekend, de Russische test dateert van januari.
pi_142838812
Het is wel lullig dat net nu Oekraïne een leger offensief precies op die plek gaat inzetten.
pi_142839437
Nog ff in reactie op remlof uit het vorige topic

quote:
De gasten die dat filmpje hebben gemaakt doen precies hetzelfde, alleen volgens hen is alles de schuld van het westen en zijn de Russen het braafste jongetje van de klas
De waarheid ligt in het midden. Een midden dat onze pers op zn hoogst mondjesmaat weet te vinden.

Erik Mouthaan van RTL Nieuws is een van de weinigen die de vraag ronduit heeft gesteld: waar is het Amerikaanse bewijs?

Ik lees graag de VK. Of beter gezegd: las. Wat ben ik teleurgesteld in de eenzijdige belichting daar. "De scherpste meningen" was een dieptepunt, net als het gecombineerde opiniestuk van hoofdredacteur en... Effe vergeten. Er worden simpelweg geen kritische noten geplaatst waar dat hoog nodig is.
pi_142839506
Vandaag waarschijnlijk weer nieuwe sancties. Als ik over de sfeer in Rusland lees, dan kan Putin de rebellen nog meer steunen en z'n macht versterken...
quote:
In fact, rather than lose face, Putin might as well grant the wishes of the conservative core of his supporters and annex eastern Ukraine, especially if he is cornered by Western actions into thinking a full-blown Cold War and Kiev’s integration into the West are inevitable. “Sanctions lead to greater control by Putin over the economy… and reinforce Putin's political power,” according to Gaddy and Ickes of Brookings.
of de rebellen in de steek laten
quote:
Prosvirnin, whose vehement but glossy website Sputnik & Pogrom arguably launched Russian nationalism into the mainstream, is an ardent acolyte of Strelkov's.

Sputnik & Pogrom compares the "legendary" rebel commander with Tyler Durden, the nonconformist rebel star of cult movie "Fight Club," and likens him and his "Steel Russians" to the 300 Spartans.

"It has already been said that the new Russian generation is not 'Putin's generation,' but '[rebel leader Igor] Strelkov's generation,'" Russian nationalist ideologue Egor Prosvirnin said Sunday.
en eindigen zoals Yanukovych...
quote:
The insurgency's popularity leaves Putin — whose approval rating has soared against the backdrop of his support of the rebellion — hostage to public opinion at home, Petrov said.

The president's approval rating currently stands at 83 percent, the highest showing since 2008, according to a survey by U.S. pollster Gallup held between April and early June. The study polled 2,000 Russians and had a margin of error of 2.7 percentage points.

But as the insurgency bogs down and Western pressure mounts, the Kremlin is looking for ways to disassociate itself from the rebels — without alienating a public that holds the insurgency in such high esteem, experts said.

Analysts interviewed for this story declined to elaborate on the extent of negative implications for Putin in case he "betrays" the nation's heroes.

But Petrov pointed out that a similar ideological U-turn in Ukraine triggered the string of protests that led in February to the ousting of Ukrainian President Viktor Yanukovych, who abandoned a planned association agreement with the EU only days ahead of its signing last fall in favor of a snap alliance with Russia.

"Putin is definitely aware of how it worked out for Yanukovych," Petrov said.
http://www.themoscowtimes(...)s-heroes/504127.html

Zou pas een grap zijn: Putin laat de rebellen in de steek, het volk komt in opstand, Putin moet vluchten, Strelkov wordt de nieuwe Russische leider... :')
pi_142840010
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 08:19 schreef meth1745 het volgende:
Putin laat de rebellen in de steek,
Of heeft ie de regie over die bende al eerder verloren en nu de agressie toeneemt wat meer wapens en ex KGB maatjes stuurt?
pi_142840125
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:17:34 #37
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142840148
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_142840174
AdvanOosten twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 09:15:19 ANP-persalarm: EXPERTS REIZEN DINSDAG NIET AF NAAR RAMPPLEK IN OEKRAINE. TE VEEL GEVECHTEN OP EN LANGS ROUTE (BRON: AALBERSBERG VAN LTFO) reageer retweet
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:20:46 #39
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142840194
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:19 schreef Ajacied422 het volgende:
AdvanOosten twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 09:15:19 ANP-persalarm: EXPERTS REIZEN DINSDAG NIET AF NAAR RAMPPLEK IN OEKRAINE. TE VEEL GEVECHTEN OP EN LANGS ROUTE (BRON: AALBERSBERG VAN LTFO) reageer retweet
En nog een verloren dag.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_142840214
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dit is toch echt een ander verhaal. Als Oekraine MH-17 heeft neergeschoten moet het opzettelijk zijn geweest aangezien de separatisten geen luchtmacht hebben en er dus geen enkele logische reden voor het Oekrainse leger is om BUK-systemen in te zetten.

En dat het een ongeluk was geloof ik nog wel, maar dat het opzet was om ons een oorlog in te trekken vind ik echt te alu-hoedje.
Het is een ander incident. Dat maakt het alleen maar leerzaam en niet per se hetzelfde.

Er is geen enkel bewijs van de "per ongelukheid" van de aanslag. Dat wordt alleen door niet-betrokkenen geclaimd. Het is nog steeds goed mogelijk dat MH17 wel gewoon het doelwit was. Om welke reden dan ook. Niks aluhoedje.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 29 juli 2014 @ 09:23:04 #41
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142840228
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is een ander incident. Dat maakt het alleen maar leerzaam en niet per se hetzelfde.

Er is geen enkel bewijs van de "per ongelukheid" van de aanslag. Dat wordt alleen door niet-betrokkenen geclaimd. Het is nog steeds goed mogelijk dat MH17 wel gewoon het doelwit was. Om welke reden dan ook. Niks aluhoedje.
Definieer niet-betrokkenen, er zijn zelfs separatisten die dit (zij het anoniem) gezegd hebben.

Daarbij, als het wel opzettelijk was, wat was dan het doel?
pi_142840274
quote:

[..]

En dat het een ongeluk was geloof ik nog wel, maar dat het opzet was om ons een oorlog in te trekken vind ik echt te alu-hoedje.
Daar geloof ik ook niet! 1 van de 3 partijen (De separatisten, Rusland of Oekraïne) liegt in iedere geval, hoe makkelijk zou het zijn om nu het vingertje op te steken en te zeggen "Wij waren het!" dan heeft Nederland (en vooral de nabestaanden) duidelijkheid en kan het verwerkingsproces verder en kan er pas een conclusie en een voornemen gedaan worden over sancties.
pi_142840296
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:23 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Definieer niet-betrokkenen, er zijn zelfs separatisten die dit (zij het anoniem) gezegd hebben.
Dan nog, het wordt heel snel gezegd, maar echt bewijs is er niet.

quote:
Daarbij, als het wel opzettelijk was, wat was dan het doel?
Ja, geen idee, dat moet je degene vragen die op de knoppen drukte en een burgervliegtuig met 298 onschuldigen aan boord neerhaalde.

Voorlopig wordt het nog een hele klus die dader te vinden. En dan niet door de media maar door de feiten veroordeeld te krijgen.

dinsdag 29 juli 2014 @ 09:30:00 #44
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142840361
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan nog, het wordt heel snel gezegd, maar echt bewijs is er niet.

[..]

Ja, geen idee, dat moet je degene vragen die op de knoppen drukte en een burgervliegtuig met 298 onschuldigen aan boord neerhaalde.

Voorlopig wordt het nog een hele klus die dader te vinden. En dan niet door de media maar door de feiten veroordeeld te krijgen.
Hoe bewijs je dan ooit dat iemand iets per ongeluk doet, naast het van de persoon zelf horen (en dan nog kan ie liegen).
pi_142840392
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:30 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Hoe bewijs je dan ooit dat iemand iets per ongeluk doet, naast het van de persoon zelf horen (en dan nog kan ie liegen).
Communicatie, opdrachten van hogeraf die gelekt worden. Sja, dat is dus ook verdomd lastig. Maar dat is het sowieso allemaal. En de heftige propaganda van alle kanten maakt het ook niet makkelijk.

dinsdag 29 juli 2014 @ 09:32:44 #46
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142840410
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Communicatie, opdrachten van hogeraf die gelekt worden. Sja, dat is dus ook verdomd lastig. Maar dat is het sowieso allemaal. En de heftige propaganda van alle kanten maakt het ook niet makkelijk.
Het onderschepte radio-verkeer is dan toch al een goede indicator.
pi_142840424
quote:
Die Italiaanse DC 9?
pi_142840449
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:33 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Die Italiaanse DC 9?
Jep.

pi_142840470
quote:

[..]

Dit is toch echt een ander verhaal. Als Oekraine MH-17 heeft neergeschoten moet het opzettelijk zijn geweest aangezien de separatisten geen luchtmacht hebben en er dus geen enkele logische reden voor het Oekrainse leger is om BUK-systemen in te zetten.

Heel begrijpelijk. Denk ik ook. Anderzijds is de CIA er gek genoeg voor. Zie bijvoorbeeld operation northwoods.
pi_142840515
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jep.
Heb over TWA 800(?) ook interessante dingen gelezen. Moet ze alleen nog ff napluizen.
Maar dit is wel het eerste waar ik aan dacht toen gisteren melding werd gemaakt dat de zwarte doos uitwees dat het een raket betrof.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:40:22 #51
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142840535
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:36 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Heel begrijpelijk. Denk ik ook. Anderzijds is de CIA er gek genoeg voor. Zie bijvoorbeeld operation northwoods.
Maar de VS zit niet te wachten op een oorlog met Rusland. En Oekraine is totaal geen interessant land op economisch gebied. Dus wat zou dan het motief moeten zijn?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:41:39 #52
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142840554
Is er misschien een handige site waar ik de laatste +- vijf dagen kan teruglezen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_142840560
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:40 schreef DustPuppy het volgende:
En Oekraine is totaal geen interessant land op economisch gebied.
Hoe kom je bij deze onzin?? :D

pi_142840576
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:38 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Heb over TWA 800(?) ook interessante dingen gelezen. Moet ze alleen nog ff napluizen.
Maar dit is wel het eerste waar ik aan dacht toen gisteren melding werd gemaakt dat de zwarte doos uitwees dat het een raket betrof.
Ja, die had ik ook gezien, weer es terugkijken. Deze kende ik nog niet. Die eerdere in Oekraine ook niet, Iran en TWA wel.

dinsdag 29 juli 2014 @ 09:43:22 #55
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142840583
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kom je bij deze onzin?? :D
Nou vertel maar dan.

Welke fantastische bodemschatten zitten er in de grond die het risico van een totale oorlog met Rusland rechtvaardigen?
pi_142840594
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:41 schreef Valerie. het volgende:
Is er misschien een handige site waar ik de laatste +- vijf dagen kan teruglezen?
Je kunt de blogs van bijv. Volkskrant of NOS nalezen. Meerdere nieuwssites/kranten hielden een dagelijks blog bij.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142840637
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:43 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nou vertel maar dan.

Welke fantastische bodemschatten zitten er in de grond die het risico van een totale oorlog met Rusland rechtvaardigen?
Ondergronds schaliegas in het oosten, steenkool, en bovengronds de voormalige graanschuur van de Sovjet-Unie. Om te beginnen.

pi_142840657
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:40 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar de VS zit niet te wachten op een oorlog met Rusland. En Oekraine is totaal geen interessant land op economisch gebied. Dus wat zou dan het motief moeten zijn?
Als Oekraïne niet interessant is, waarom zijn de Amerikanen er dan zo mee bezig denk je?

Ten eerste kun je Rusland verzwakken wanneer je Oekraïne in handen of onder je invloed hebt. Niet alleen economisch maar ook militair. Daarnaast bevindt ik meen een derde van de bekende schaliegas voorraad zich op Oekraïns grondgebied.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:47:29 #59
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142840662
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ondergronds schaliegas in het oosten, steenkool, en bovengronds de voormalige graanschuur van de Sovjet-Unie. Om te beginnen.
Steenkool, schaliegas en landbouwgrond? Dat kun je inderdaad nergens anders krijgen en dat is ook zeker het risico waard...

:{
pi_142840679
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:43 schreef Felixa het volgende:

[..]

Je kunt de blogs van bijv. Volkskrant of NOS nalezen. Meerdere nieuwssites/kranten hielden een dagelijks blog bij.
VK is erg gekleurd vind ik.
pi_142840705
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:48 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

VK is erg gekleurd vind ik.
Gekleurd mbt. de ramp? Waaraan merk je dat?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_142840708
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:47 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Steenkool, schaliegas en landbouwgrond? Dat kun je inderdaad nergens anders krijgen en dat is ook zeker het risico waard...

Nogmaals, waarom zijn ze er dan zo mee bezig?

Ja en geld verdienen aan bewapening door de spanningen.
pi_142840717
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:47 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Jij zei dat de Oekraine geen economische waarde had. Daar reageerde ik op.

Hoe anderen risico's inschatten kunnen wij moeilijk iets over zeggen, lijkt me.

pi_142840733
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, die had ik ook gezien, weer es terugkijken. Deze kende ik nog niet. Die eerdere in Oekraine ook niet, Iran en TWA wel.
Help me ff onthouden. TWA was mogelijk een heel andere oorzaak.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:51:27 #65
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142840749
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:49 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Nogmaals, waarom zijn ze er dan zo mee bezig?

Ja en geld verdienen aan bewapening door de spanningen.
Ik denk dat dit ook een kwestie van Rusland klein houden is.
En er zijn genoeg Europeanen die zich maar al te goed beseffen dat WOII eenzelfde soort verloop had, dus die angst speelt waarschijnlijk ook mee.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:52:17 #66
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142840762
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij zei dat de Oekraine geen economische waarde had. Daar reageerde ik op.

Hoe anderen risico's inschatten kunnen wij moeilijk iets over zeggen, lijkt me.
Dan had ik het anders moeten formuleren.

Ik bedoelde te zeggen dat Oekraïne niet een dermate grote waarde had die een gewapend conflict met Rusland zou rechtvaardigen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 29 juli 2014 @ 09:54:22 #67
163650 Greys
pi_142840797
jaapvandeurzen twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 09:51:52 #mh17 en weer gaat het niet door. Onderzoeksteam in Oekraine zit vast in t hotel. Situatie te gevaarlijk op toegangsweg naar crashsite reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142840816
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:49 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Gekleurd mbt. de ramp? Waaraan merk je dat?
Gekleurd mbt de berichtelgeving rond het conflict. Strikt de Amerikaanse lezing volgen, geen kritische vragen maar constant voortborduren op die visie, tot aan redactionele stukken aan toe. En zelfs Olaf Koens schreef bv over inwoners van Donetsk die werden opgepakt om loopgraven te graven. Dit bleek om wetsovertreders te gaan, maar de indruk werd gewekt, zeker in het huidige klimaat waarin de rebellen terroristen heten en maidan vrijheidsstrijd, dat er een soort razzia's plaatshadden.
pi_142840824
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:50 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Help me ff onthouden. TWA was mogelijk een heel andere oorzaak.
Anders dan de missile van de US Navy? Ontploffing van de benzinetank? Zomaar, mid-flight? Dan zou er niemand meer in zo'n toestel gestapt hebben nadien, toch?

pi_142840847
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:51 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik denk dat dit ook een kwestie van Rusland klein houden is.
En er zijn genoeg Europeanen die zich maar al te goed beseffen dat WOII eenzelfde soort verloop had, dus die angst speelt waarschijnlijk ook mee.
Maar we zijn het er dan toch over eens dat de Amerikanen Oekraïne wel zien als een belangrijk gebied?
pi_142840849
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:55 schreef Jibberism_ het volgende:
Strikt de Amerikaanse lezing volgen, geen kritische vragen maar constant voortborduren op die visie, tot aan redactionele stukken aan toe.
Erg on-Volkskrant om zo pro-VSAmerikaans te zijn... Maar kijk die idioot van hun voormalig hoofdredacteur en echt verbazen doet het dan niet meer.

dinsdag 29 juli 2014 @ 09:57:31 #72
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_142840857
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:43 schreef Felixa het volgende:

[..]

Thanks
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:57:52 #73
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142840864
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:57 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Maar we zijn het er dan toch over eens dat de Amerikanen Oekraïne wel zien als een belangrijk gebied?
Ja, maar alleen maar omdat Rusland het ziet als een belangrijk gebied, denk ik.
pi_142840874
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Anders dan de missile van de US Navy? Ontploffing van de benzinetank? Zomaar, mid-flight? Dan zou er niemand meer in zo'n toestel gestapt hebben nadien, toch?
Nee dat is ook waar ik op doel. Ik had daar nog nooit van gehoord, of heb het simpelweg nooit het bekijken waard gevonden.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 09:59:00 #75
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142840883
Je kunt gerust zeggen dat Oekraïne, in elk geval in economisch opzicht, niet interessant is voor ons. Het is daar een te grote rommel om op te ruimen in de komende jaren.

Veel corrupter als Oekraïne ga je ze niet vinden. Bijna 50% van de economie bestaat uit een schaduweconomie van criminele en corrupte praktijken:

quote:
And then there is the shadow economy: everything from cash-in-hand labour to corruption to illegal activities. A 2012 study by two Ukrainian academics reckons the shadow economy is equivalent to 44% of Ukraine's economic output.

In 2013, Ukraine was ranked 144 out of 177 in Transparency International's Corruption Perceptions Index.
http://www.bbc.com/news/world-europe-26767864
quote:
Corruption and poor governance are other major problems. The Ukrainian shadow economy is one of the biggest in the world—at around 50% of GDP, according to IMF research. Businesses operating underground tend not to pay taxes, further depriving the government of funds. And last week Ukraine’s new prime minister estimated that $37 billion had gone missing during Viktor Yanukovych’s rule.
http://www.economist.com/(...)3/ukraine-and-russia
Een groot gedeelte van het 'witte geld' wordt verdiend in het oosten, rond Donetsk, maar daar zijn ze zwaar afhankelijk van Rusland:

quote:
Ukraine has a lot of coal mining, especially around the eastern city of Donetsk, as well as ageing heavy industry including shipbuilding, steel and arms. However, because many industries are so energy-inefficient, they are highly dependent on imports of Russian gas, which have been heavily subsidised.

http://www.bbc.com/news/world-europe-26767864
Tel daar nog eens bovenop dat de Oekraïense bevolking al jaren daalt en dat waarschijnlijk voorlopig blijft doen:
quote:
It’s a very safe, indeed virtually certain, bet that, with each passing year, there will be fewer and fewer Ukrainian consumers and fewer and fewer Ukrainian workers. Each year the Ukrainian market grows smaller, as does the country’s productive capacity. Unlike Russia, Ukraine doesn’t even import labor to help smooth the difference. In fact Ukraine is a net exporter of labor and migrants and has been since the collapse of the Soviet Union. A swiftly declining population is not a particularly compelling formula for foreign investment or economic growth, and there is no reason whatsoever to suspect that Ukraine’s population decline will ever turn around. Ukraine’s future is a harrowing one of endless population decline.

http://www.forbes.com/sit(...)to-economic-decline/
Lijkt me dus geen land met een erg 'zonnige' economische toekomst.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142840924
quote:
15s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Erg on-Volkskrant om zo pro-VSAmerikaans te zijn... Maar kijk die idioot van hun voormalig hoofdredacteur en echt verbazen doet het dan niet meer.
Ik ben klaar met VK. Je bent een kwaliteitskrant of niet, en VK is afgevallen.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:01:47 #77
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_142840933
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:59 schreef DeJori het volgende:

Tel daar nog eens bovenop dat de Oekraïense bevolking al jaren daalt en dat waarschijnlijk voorlopig blijft doen:

[..]

wel een land met de allerbeste landbouwgronden ter wereld en die ook nog eens spotgoedkoop zijn ,

Landbouwgewassen groeien daar zonder kunstmest als kool, terwijl rusland voor een groot deel uit prarie of steppen bestaat

Oekraine was vroeger de graanschuur van de sovjetunie
China heeft daar enorme lappen grond in 100 jaar lease voor een schijntje
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:03:05 #78
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_142840955
Begin een hekel aan de NOS te krijgen. Nu melden ze dat de nl onderzoekers er weer niet heen gaan. Maar wat doen de Australische ? Gaan die wel of gaan die ook niet. De NOS probeert ons nl in slecht daglicht te zetten lijkt het wel.

Denk dat ze liever ons informeren over nog meer slachtoffers (onder de onderzoekers), dat heeft meer nieuwswaarde dan dit.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_142840972
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:01 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Ik ben klaar met VK. Je bent een kwaliteitskrant of niet, en VK is afgevallen.
Dat was mij allang opgevallen, met name tijdens de oorlog in Irak, 2003.

Nederland kent helaas weinig kwaliteitsmedia. NRC is ook niet zo goed, met hun consequente framing van de verdachte (patsy?) Dzhokhar Tsarnaev als "dader" van de Boston Bombings. Voordat hij veroordeeld is. En niet 1 keer, nee, constant. :')

pi_142840987
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:01 schreef homme7 het volgende:
wel een land met de allerbeste landbouwgronden ter wereld en die ook nog eens spotgoedkoop zijn ,
Landbouwgewassen groeien daar zonder kunstmest als kool
Precies. En dat is voor Rusland echt wel wat waard.

Los van de historie; het gebied daar is ook vooral Russisch, net als de Krim.

pi_142840988
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 09:59 schreef DeJori het volgende:
Dat is dan ook geen overweging voor de EU.

Overigens hoef je je geen zorgen te maken: de komende decennia treedt Oekraine nog niet toe tot de EU.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142841000
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:03 schreef DaMook het volgende:
Begin een hekel aan de NOS te krijgen. Nu melden ze dat de nl onderzoekers er weer niet heen gaan. Maar wat doen de Australische ? Gaan die wel of gaan die ook niet. De NOS probeert ons nl in slecht daglicht te zetten lijkt het wel.

Denk dat ze liever ons informeren over nog meer slachtoffers (onder de onderzoekers), dat heeft meer nieuwswaarde dan dit.
OVSE is vanmorgen op pad geweest om te kijken of het veilig genoeg was voor de onderzoekers om naar de rampplek te gaan. Dat bleek (weer) niet het geval. Dus alle onderzoekers, van welke nationaliteit ook, blijven vandaag weer in het hotel.
pi_142841012
quote:
19s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat was mij allang opgevallen, met name tijdens de oorlog in Irak, 2003.

Nederland kent helaas weinig kwaliteitsmedia. NRC is ook niet zo goed, met hun consequente framing van de verdachte (patsy?) Dzhokhar Tsarnaev als "dader" van de Boston Bombings. Voordat hij veroordeeld is. En niet 1 keer, nee, constant. :')
Geenstijl was toch een kwaliteitsmedium, Matador? Met al die onderzoeksjournalistiek die ze daar bedrijven.
pi_142841025
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:03 schreef DaMook het volgende:

Vind die berichtgeving ook twijfelachtig. Er gebeurt vanalles, maar men vertelt niets. De regering in Kiev is een offensief gestart en half Nederland wijst naar Poetin en separatisten. Iets meer info of een "we weten het eigenlijk niet" zou al wonderen doen.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:06:42 #85
50442 DaMook
pi_142841030
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:05 schreef Felixa het volgende:

[..]

OVSE is vanmorgen op pad geweest om te kijken of het veilig genoeg was voor de onderzoekers om naar de rampplek te gaan. Dat bleek (weer) niet het geval. Dus alle onderzoekers, van welke nationaliteit ook, blijven vandaag weer in het hotel.
Ja, maar het nos heeft het er alleen over de nederlandse, oftewel doet laten denken dat de andere wel gewoon gaan.

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:07:36 #86
50442 DaMook
pi_142841045
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:06 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Vind die berichtgeving ook twijfelachtig. Er gebeurt vanalles, maar men vertelt niets. De regering in Kiev is een offensief gestart en half Nederland wijst naar Poetin en separatisten. Iets meer info of een "we weten het eigenlijk niet" zou al wonderen doen.
Idd, want op dit moment denk ik eerder dat kiev zelf dwars ligt door dit offensief.

pi_142841084
quote:

[..]

Onze media hebben gewoon gemeld dat het Oekrainse leger een offensief is gestart. Dat de Nederlander vervolgens een boze vinger wijst naar Poetin, dat is voor de rekening van de mensen zelf.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:10:25 #88
50442 DaMook
pi_142841096
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onze media hebben gewoon gemeld dat het Oekrainse leger een offensief is gestart. Dat de Nederlander vervolgens een boze vinger wijst naar Poetin, dat is voor de rekening van de mensen zelf.
Daar stuurt de media wel op aan.

pi_142841101
Video over de Iran Air aanslag:

VS: "a tragic but understandable accident"
Iran: "murder, a ruthless crime"

pi_142841120
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:07 schreef DaMook het volgende:

[..]

Idd, want op dit moment denk ik eerder dat kiev zelf dwars ligt door dit offensief.
Ik kan er geen zinnig woord over zeggen. Maar als je de mensen eerst inprent dat je weet wie de daders zijn en wie er verantwoordelijk is (Poetin en de "terroristen")dan gaan mensen het daarna zelf invullen. Kwalijk.

Ik hoop dat we ooit nog iets van bewijs gaan krijgen. Heb er een hard hoofd in.
pi_142841128
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:10 schreef DaMook het volgende:

[..]

Dat valt wel mee.

Bepaalde lieden zijn gewoon boos omdat onze media zich geen pro-Russische houding aanmeten. Dat kan, maar persoonlijk zie ook geen reden voor onze media om dat wel te doen.
pi_142841177
quote:

[..]

In alle kranten en berichten over deze zaak op TV is de afgelopen dagen toch gewoon uitgebreid aangegeven dat het Oekraïense leger met een offensief bezig is?
pi_142841189
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee daar worden ze door de media heengestuurd. Het is poetin voor en poetin na geweest. Men heeft de Amerikaanse lezing van feiten dan ook 2 weken lang klakkeloos gereproduceerd.
pi_142841197
quote:

[..]

Hoe dan precies? Is het vooral niet wat je zelf graag wilt zien om met een vingertje te kunnen wijzen?
pi_142841221
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat valt wel mee.

Bepaalde lieden zijn gewoon boos omdat onze media zich geen pro-Russische houding aanmeten. Dat kan, maar persoonlijk zie ook geen reden voor onze media om dat wel te doen.
Inderdaad, wanneer je van mening bent dat alleen een pro-Russische houding bij 'neutrale' media past dan zal je teleurgesteld worden.
pi_142841222
quote:

[..]

Valt wel mee hoor. Kiev is momenteel net zo goed schuldig aan het vechten als Donetsk. Beide kampen zijn ongeloofwaardig en onbetrouwbaar. Tot die conclusie kan je prima komen door het nieuws van de NOS te volgen.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:16:36 #97
389063 JCats
zakelijk
pi_142841224
Open Letter to Frans Timmermans:

http://blikopnosjournaal.(...)timmermans-must.html
Life is what happens while planning other things
pi_142841233
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:14 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Nee daar worden ze door de media heengestuurd. Het is poetin voor en poetin na geweest. Men heeft de Amerikaanse lezing van feiten dan ook 2 weken lang klakkeloos gereproduceerd.
Goed, Poetin heeft dan ook een kwalijke rol gespeeld in dit conflict en het vliegtuig is nou eenmaal neergeschoten boven rebellengebied.

Ik bedoel, alles wijst toch wel in een bepaalde richting. En als de Russen na een week vervolgens aan komen zetten met een verhaal over Oekrainse straaljagers die mogelijk het vliegtuig neer hebben gehaald, dan wordt het natuurlijk wel erg lachwekkend.
pi_142841260
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In alle kranten en berichten over deze zaak op TV is de afgelopen dagen toch gewoon uitgebreid aangegeven dat het Oekraïense leger met een offensief bezig is?
Jawel, maar dat verandert weinig aan het beeld dat bij veel mensen is blijven kleven toen het grote drama vers was. Er is tot dat offensief ook bijna exclusief gewag gemaakt van het gevaar dat de seperatisten voor de veiligheid in het gebied vormen vormen.
pi_142841280
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:18 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Jawel, maar dat verandert weinig aan het beeld dat bij veel mensen is blijven kleven toen het grote drama vers was. Er is tot dat offensief ook bijna exclusief gewag gemaakt van het gevaar dat de seperatisten voor de veiligheid in het gebied vormen vormen.
Ja. En dat beeld wordt nu bijgesteld. Wat is het probleem?
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_142841300
quote:

[..]

Dat valt wel mee.

Gebalanceerd is niet pro Russisch. Pro Amerikaans is niet gebalanceerd.
pi_142841327
quote:

[..]

Maar er is ook melding gemaakt van de keren dat de separatisten zich wel coöperatief opstelden.

Nee, je bent spijkers op laag water aan het zoeken. Ik krijg het idee dat je niet verlangt naar objectieve journalistiek, maar naar berichtgeving die meer positief is over de Russen/separatisten.
pi_142841335
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:20 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Wat was er zo expliciet Pro-Amerikaans dan? Er werd helemaal niet gezegd dat wat de Amerikanen zeiden waarheid was bijvoorbeeld.
pi_142841347
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed, Poetin heeft dan ook een kwalijke rol gespeeld in dit conflict en het vliegtuig is nou eenmaal neergeschoten boven rebellengebied.

Ik bedoel, alles wijst toch wel in een bepaalde richting. En als de Russen na een week vervolgens aan komen zetten met een verhaal over Oekrainse straaljagers die mogelijk het vliegtuig neer hebben gehaald, dan wordt het natuurlijk wel erg lachwekkend.
Alle partijen hebben meegeholpen aan het ontstaan van dit conflict. Hoe je op iets anders komt is mij eenraadsel.
pi_142841360
quote:

[..]

Aha, er gebeurt van alles en men vertelt het braaf maar men geeft niet jouw specifieke kleuring aan dat nieuws. Heel sneu maar niet iets wat je de media kan verwijten.
pi_142841369
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:20 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Erik Mouthaan (RTL) schrijf een paar dagen geleden nog een vlijmscherpe column waarin hij de houding van de Amerikanen laakte. Veel woorden, maar geen bewijs, zo foeterde hij tegen de Yanks.

Het is allemaal niet zo eenzijdig als jij denkt. Jij kijkt het nieuws gewoon met een gekleurde bril en ergert je aan alles wat neigt naar negativisme ten aanzien van de Ruski's.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:24:26 #107
50442 DaMook
pi_142841386
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:11 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Ik kan er geen zinnig woord over zeggen. Maar als je de mensen eerst inprent dat je weet wie de daders zijn en wie er verantwoordelijk is (Poetin en de "terroristen")dan gaan mensen het daarna zelf invullen. Kwalijk.

Ik hoop dat we ooit nog iets van bewijs gaan krijgen. Heb er een hard hoofd in.
De daders zijn de seperatisten, met op dat moment ongelukkige steun van Rusland, dat geloof ik. Dat Rusland hun handen snel teruggetrokken heeft geloof ik ook. Die willen geen WW3.

quote:

[..]

Dat valt wel mee.

Ik zie te veel pro dit en pro dat. Niets objectiefs. Dat moet ik zelf maar uitdokteren.
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe dan precies? Is het vooral niet wat je zelf graag wilt zien om met een vingertje te kunnen wijzen?
De NLse mensen gaan het rampgebied niet in, over de ander zoals australische zeggen ze niets. Die zijn er een aantal keer geweest, maar die gaan nu ook niet. De nos heeft het alleen over de nlse.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:16 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor. Kiev is momenteel net zo goed schuldig aan het vechten als Donetsk. Beide kampen zijn ongeloofwaardig en onbetrouwbaar. Tot die conclusie kan je prima komen door het nieuws van de NOS te volgen.
Eens.

pi_142841389
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:22 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Alle partijen hebben meegeholpen aan het ontstaan van dit conflict. Hoe je op iets anders komt is mij eenraadsel.
De Russen hadden naar mijn idee weinig te zoeken in de Krim. Het is immers niet hun grondgebied.

Tevens heeft de houding van Poetin nou niet bepaald bijgedragen aan het vinden van een vreedzame oplossing.
pi_142841397
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:22 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Wat was er zo expliciet Pro-Amerikaans dan? Er werd helemaal niet gezegd dat wat de Amerikanen zeiden waarheid was bijvoorbeeld.
Dat hoeft ook niet. Het was de enige lezing die besproken werd. Er was geen ruimte voor een alternatief. Er werd ook gerefereerd aan het neergeschoten toestel en constant gesproken over de mate waarin Poetin een gevaar was.
pi_142841415
quote:

[..]

Het gaat specifiek om het neerhalen van dit vliegtuig. Daar zijn drie mogelijke schuldigen aan, de separatisten, het Oekraïense leger en de Russen. Die kunnen toch niet allen schuldig zijn?
pi_142841419
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:24 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. Het was de enige lezing die besproken werd. Er was geen ruimte voor een alternatief. Er werd ook gerefereerd aan het neergeschoten toestel en constant gesproken over de mate waarin Poetin een gevaar was.
Via onze media hebben we gewoon de Russische lezing kunnen vernemen.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:26:48 #112
50442 DaMook
pi_142841447
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Idd, Poetin komt op voor Rusland zoals Obama voor de USA.

pi_142841458
quote:

[..]

Van alle partijen heeft er maar 1 op die knop gedrukt. Dát (of die partij) is de moordenaar.

Andere partijen in dit conflict zijn op zijn hoogst (in een bepaalde hoge of lage mate) medeplichtig.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_142841467
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:26 schreef DaMook het volgende:

[..]

Idd, Poetin komt op voor Rusland zoals Obama voor de USA.
De Russische lezing over de Oekrainse straaljagers krijg meer dan voldoende aandacht in onze media.
pi_142841492
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Russen hadden naar mijn idee weinig te zoeken in de Krim. Het is immers niet hun grondgebied.

Tevens heeft de houding van Poetin nou niet bepaald bijgedragen aan het vinden van een vreedzame oplossing.
De Krim is historisch Russisch. Sla de geschiedenis er maar op na, of de geschiedenis van Sevastopol na het einde van de USSR. Zij zien daarnaast een belangrijke haven en marinebasis bedreigd. Sorry, maar je gaat daar doodleuk aan voorbij, evenals het feit dat de Amerikanen net zo min horen te rommelen i. Kiev.

Nogmaals, dit conflict komt van twee partijen die allebei lak hebben aan de Soeveriniteit van het Oekraïense volk.

Weet je waarom de opstand überhaupt begon Koos?
pi_142841529
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:28 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

De Krim is historisch Russisch.
Ligt er maar aan waar je je ijkpunt in de geschiedenis plaatst.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_142841540
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:24 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Dan heb je echt niet goed geluisterd :D Er zijn meerdere alternatieve hypothesen gemeld en op waarschijnlijkheid beoordeelt. Dat Oekraïne het zelf met een raket, dat MH17 door straaljagers was neergehaald tot aan dat het vliegtuig voor een vliegtuig van Poetin was aangezien.
pi_142841541
quote:

[..]

De Krim is historisch Russisch. Sla de geschiedenis er maar op na, of de geschiedenis van Sevastopol na het einde van de USSR. Zij zien daarnaast een belangrijke haven en marinebasis bedreigd. Sorry, maar je gaat daar doodleuk aan voorbij, evenals het feit dat de Amerikanen net zo min horen te rommelen i. Kiev.

Nogmaals, dit conflict komt van twee partijen die allebei lak hebben aan de Soeveriniteit van het Oekraïense volk.

Je praat hier de annexatie van de Krim door de Russen dus gewoon goed?

Tja, als je het op dergelijke wijze innemen van andermans grondgebied een goed idee vindt zal je de Nederlandse media inderdaad niet snel aan je kant vinden.
pi_142841560
quote:

[..]

De opstand is begonnen om dat Janoekovitsj op het allerlaatste besluit om de EU de vinger te geven en Rusland in de reet te kruipen.

Verder zie ik niet in hoe de geschiedenis van een gebied een invasie van een buitenlandse mogendheid legitimeert. Maar goed, die discussie is al lang en breed gevoerd in andere topics en ik vermoed dat wij het daar niet over eens gaan worden.
pi_142841562
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke krant koos? Ik vrees dat die berichten verzopen zijn tussen de hetze, ik heb ze nauwelijks kunnen ontwaren.

Als je een paar linkjes hebt heel graag.
pi_142841563
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar er is ook melding gemaakt van de keren dat de separatisten zich wel coöperatief opstelden.

Nee, je bent spijkers op laag water aan het zoeken. Ik krijg het idee dat je niet verlangt naar objectieve journalistiek, maar naar berichtgeving die meer positief is over de Russen/separatisten.
Gisteravond Nieuwsuur: 'niet bekend is wie de doorgang verspert' terwijl de Australische pers gewoon meldt dat de onderzoekers begeleid worden door de separatisten en dat ze worden tegengehouden door de Oekrainers.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:33:00 #122
389063 JCats
zakelijk
pi_142841574
Wat betreft de Krim is wellicht niet geheel onbelangrijk dat de bevolking in grote meerderheid achter de verandering staat en dat de verandering vreedzaam is verlopen.
Het vrije en democratische Westen wil veranderingen nog wel eens op zeer gewelddadige wijze (bombarderen) bewerkstelligen.
pi_142841583
quote:

[..]

Verdrag dat met EU gesloten zou worden en toe niet en toe weer wel, of andersom.
pi_142841628
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De opstand is begonnen om dat Janoekovitsj op het allerlaatste besluit om de EU de vinger te geven en Rusland in de reet te kruipen.

Verder zie ik niet in hoe de geschiedenis van een gebied een invasie van een buitenlandse mogendheid legitimeert. Maar goed, die discussie is al lang en breed gevoerd in andere topics en ik vermoed dat wij het daar niet over eens gaan worden.
Geen invasie, gestationeerde troepen. Hoe is het steunen van een onwettige regering legitiem? Twee maten koos, daar gaat het om.

En ik bedoelde de opstand op de Krim en in het oosten. Ook dat begon met protest.
pi_142841631
Timmermans heeft dus een verdrag gesloten met de Oekrainse regeringsleiders dat er een vrije toegang naar het gebied komt. Waarom gebeurt dat dan ook vandaag niet? De zoveelste belofte wordt geschonden.
pi_142841632
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:32 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Welke krant koos? Ik vrees dat die berichten verzopen zijn tussen de hetze, ik heb ze nauwelijks kunnen ontwaren.

Als je een paar linkjes hebt heel graag.
Hoe denk je dat ik bekend ben met de lezing? Door Russia Today te lezen?

Ik heb de lezing gewoon tot mij gekregen via de liveblog op Volkskrant.nl.
pi_142841654
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:33 schreef JCats het volgende:
Wat betreft de Krim is wellicht niet geheel onbelangrijk dat de bevolking in grote meerderheid achter de verandering staat en dat de verandering vreedzaam is verlopen.
Het vrije en democratische Westen wil veranderingen nog wel eens op zeer gewelddadige wijze (bombarderen) bewerkstelligen.
Ff in een weekje een ongrondwettig referendum in elkaar flansen, waar alleen gestemd kan worden voor autonomie of aansluiting bij Rusland. Helemaal comme il faut ja...

:D
pi_142841656
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:33 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Verdrag dat met EU gesloten zou worden en toe niet en toe weer wel, of andersom.
Ik bedoel in het oosten en de Krim.
pi_142841663
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:35 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Geen invasie, gestationeerde troepen. Hoe is het steunen van een onwettige regering legitiem? Twee maten koos, daar gaat het om.
Misschien moet je je eigen gekleurde bril eens afzetten, in plaats van klagen over de Nederlandse media.
pi_142841690
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:36 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Dat was niet het begin.

Verder lagen nieuwe verkiezingen in het verschiet. Beetje gek om dan je eigen volksrepubliek uit te roepen. Over onwettig gesproken.
pi_142841701
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:36 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Ff in een weekje een ongrondwettig referendum in elkaar flansen, waar alleen gestemd kan worden voor autonomie of aansluiting bij Rusland. Helemaal comme il faut ja...

De regering in Kiev is net zo ongrondwettig en die verkiezingen waren ÓÓK chaos. Zouden we normaal ook veroordelen.

Nogmaals, er wordt met twee maten gemeten. Dat is het hele punt nu juist.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:38:41 #132
389063 JCats
zakelijk
pi_142841705
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:36 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Toch meer dan wat de bewoners van bijvoorbeeld Irak of Lybië gevraagd werd.
pi_142841710
quote:
Dit is wel een zeer creatieve interpretatie van de gang van zaken.
pi_142841718
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:36 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Dat ze daar niet blij mee waren en liever onder invloedssfeer van Moedertje Rusland wilde blijven.
pi_142841727
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat was niet het begin.

Verder lagen nieuwe verkiezingen in het verschiet. Beetje gek om dan je eigen volksrepubliek uit te roepen. Over onwettig gesproken.
Nieuwe verkiezingen waren beloofd 1 dag voor de coup in Kiev.

Ik vraag je of je weet waarom de opstand in het oosten en de Krim uitbrak.
pi_142841730
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:35 schreef Loekie1 het volgende:
Timmermans heeft dus een verdrag gesloten met de Oekrainse regeringsleiders dat er een vrije toegang naar het gebied komt. Waarom gebeurt dat dan ook vandaag niet? De zoveelste belofte wordt geschonden.
Omdat een oorlogsgebied vaak nogal last heeft van chaos en wisselende omstandigheden?

Is dat echt zo lastig om te begrijpen?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:40:02 #137
66825 Reya
Fier Wallon
pi_142841735
quote:
Een referendum organiseren waarbij de status quo ante belle geen optie vormt en onder de aanwezigheid van gewapende troepen, dat zit inderdaad helemaal in de haak.
pi_142841741
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:38 schreef JCats het volgende:

[..]

Toch meer dan wat de bewoners van bijvoorbeeld Irak of Lybië gevraagd werd.
Klopt. Maar niet goed genoeg en dus het niet waard positief over te spreken.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:40:21 #139
104871 remlof
Europees federalist
pi_142841743
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:35 schreef Loekie1 het volgende:
Omdat er ook nog seperatisten bij het conflict betrokken zijn wellicht?
pi_142841760
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:39 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Nieuwe verkiezingen waren beloofd 1 dag voor de coup in Kiev.

Ik vraag je of je weet waarom de opstand in het oosten en de Krim uitbrak.
Ik meen uit onvrede over de 'onwettige' regering in Kiev.

Dat is geen legitimatie voor een onafhankelijkheidsverklaring.
pi_142841762
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:38 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

De regering in Kiev is net zo ongrondwettig en die verkiezingen waren ÓÓK chaos. Zouden we normaal ook veroordelen.

Nogmaals, er wordt met twee maten gemeten. Dat is het hele punt nu juist.
Klopt, jij meet enkel en alleen met de pro-Russische maat en beschimpt iedereen die het waagt neutraal naar de gang van zaken te kijken. Dan houdt het een keer op...
pi_142841770
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:39 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Dat ze daar niet blij mee waren en liever onder invloedssfeer van Moedertje Rusland wilde blijven.
Omdat de nieuwe regering direct begon met het terugdraaien van een wet die het Russisch verbood als officiële taal bijvoorbeeld. Daar is men onder grote druk van de EU op teruggekomen.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:42:41 #143
389063 JCats
zakelijk
pi_142841786
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Omdat een oorlogsgebied vaak nogal last heeft van chaos en wisselende omstandigheden?

Is dat echt zo lastig om te begrijpen?
Oorlogsgebied omdat Kiev met geweld de zaak wil oplossen en dus de eigen burgers terroriseert.
Zelfs de rampplek toegankelijk maken interesseert ze daarbij niets.
pi_142841787
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:41 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Omdat de nieuwe regering direct begon met het terugdraaien van een wet die het Russisch verbood als officiële taal bijvoorbeeld. Daar is men onder grote druk van de EU op teruggekomen.
Dat is aanleiding, geen oorzaak.
pi_142841804
PattonStan twitterde op vrijdag 20-06-2014 om 13:05:32 Safari in Ukraine (Running man style)Shot (howitzer) — $100Shot (tank) — $200Shot through the village — $350 http://t.co/lESHsnDikg reageer retweet
pi_142841816
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:42 schreef JCats het volgende:

[..]

Oorlogsgebied omdat Kiev met geweld de zaak wil oplossen en dus de eigen burgers terroriseert.
Niet om het een of ander, maar welke opties heeft Kiev precies? Moet de zittende regering zomaar accepteren dat een aantal regio's zich afscheidt van het land onder druk van gewapende mannen?

Lijkt mij wat gek.
pi_142841819
quote:

[..]

Aha, dat zal het zijn. En de separatisten die zich met geweld af willen scheiden hebben er dus totaal geen schuld aan?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:45:12 #148
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142841834
quote:

[..]

De laatste gevechtspauze hebben de separatisten gebruikt om zichzelf opnieuw te bewapenen waardoor het Oekrainse leger uiteindelijk met een sterkere tegenstander van doen kreeg.

Ook nu nog zijn er verschillende getuigen die melden dat er nog steeds zwaar materiaal over de Russische grens naar DNR en LNR gebracht wordt.

En jij vind het raar dat het Oekrainse leger geen gevechtspauze wil inlassen?
pi_142841843
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt, jij meet enkel en alleen met de pro-Russische maat en beschimpt iedereen die het waagt neutraal naar de gang van zaken te kijken. Dan houdt het een keer op...
Onzin. Ik belicht de acties van beide partijen en kies geen partij. Ik geef alleen aan dat zowel de Russen als Amerikanen weinig ophebben met het internationaal recht.

En wie beschimp ik? Ik ben hier degene die wordt aangevallen omdat ik het waag daadwerkelijk neutraal te zijn en te zeggen dat er hier met twee maten gemeten wordt ten faveure van de USA. Niet zaken gaan omdraaien.
pi_142841872
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar welke opties heeft Kiev precies? Moet de zittende regering zomaar accepteren dat een aantal regio's zich afscheidt van het land onder druk van gewapende mannen?

Lijkt mij wat gek.
Waarom nu? Het kon ook maanden wachten dus waarom moet het opeens nu, terwijl ze weten dat het de hoogste prioriteit van de landen die slachtoffers hebben, is om de lichamen weg te halen? Waarom beloven ze een humanitaire luchtbrug als ze het niet kunnen waarmaken?
pi_142841908
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:46 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Waarom nu? Het kon ook maanden wachten dus waarom moet het opeens nu, terwijl ze weten dat het de hoogste prioriteit van de landen die slachtoffers hebben, is om de lichamen weg te halen?
De strijd is al maanden gaande. Kiev is aan de winnende hand. Wat verwacht jij precies van de regering? Dat die een gevechtspauze van enkele weken/maanden inlast, met als gevolg dat de vijand zichzelf kan hergroeperen en herbewapenen?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:48:06 #152
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142841913
quote:

[..]

Waarom nu? Het kon ook maanden wachten dus waarom moet het opeens nu, terwijl ze weten dat het de hoogste prioriteit van de landen die slachtoffers hebben, is om de lichamen weg te halen?
Heb ik net uitgelegd. Langer wachten betekent een steeds sterkere oppositie dus een steeds kleinere kansen dat je het conflict kunt winnen.
pi_142841916
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De strijd is al maanden gaande. Kiev is aan de winnende hand. Wat verwacht jij precies van de regering? Dat die een gevechtspauze van enkele weken/maanden inlast, met als gevolg dat de vijand zichzelf kan hergroeperen en herbewapenen?
Waarom beloven ze dan van alles?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:48:29 #154
389063 JCats
zakelijk
pi_142841922
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:45 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De laatste gevechtspauze hebben de separatisten gebruikt om zichzelf opnieuw te bewapenen waardoor het Oekrainse leger uiteindelijk met een sterkere tegenstander van doen kreeg.

Ook nu nog zijn er verschillende getuigen die melden dat er nog steeds zwaar materiaal over de Russische grens naar DNR en LNR gebracht wordt.

En jij vind het raar dat het Oekrainse leger geen gevechtspauze wil inlassen?
Ach, het Oekraïense leger heeft de gevechtspauze gebruikt om te picknicken?
En dat Russische materieel wat over de grens komt, waar zijn de harde bewijzen daarvan?
En krijgt Kiev geen materiaal e.d. van zijn Westerse vrienden?
pi_142841929
Het zou Kiev trouwens wel sieren als ze eerlijk teggen Timmermans zouden zeggen dat ze nu gewoon de seperatisten willen verslaan omdat ze nu het momentum lijken te hebben en dat de rest momenteel van ondergeschikt belang is :D

Gaat niet gebeuren.
pi_142841938
quote:

[..]

Waarom nu? Het kon ook maanden wachten dus waarom moet het opeens nu, terwijl ze weten dat het de hoogste prioriteit van de landen die slachtoffers hebben, is om de lichamen weg te halen? Waarom beloven ze een humanitaire luchtbrug als ze het niet kunnen waarmaken?
Je hebt niet meegekregen dat ze al tijden bezig zijn met een offensief?

Heeft gewoon in alle media gestaan hoor.
pi_142841940
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Om hun beloftes waar te kunnen maken, moet het gebied natuurlijk eerst in handen zijn van Kiev.

Snappie?
pi_142841951
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:48 schreef Neuroscience het volgende:
Het zou Kiev trouwens wel sieren als ze eerlijk teggen Timmermans zouden zeggen dat ze nu gewoon de seperatisten willen verslaan omdat ze nu het momentum lijken te hebben en dat de rest momenteel van ondergeschikt belang is :D

Gaat niet gebeuren.
De vraag is waarom ze dat niet doen. Waarom zeggen ze niet: haal al je onderzoekers weg want het wordt te gevaarlijk?
pi_142841952
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:42 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Dat is aanleiding, geen oorzaak.
Wat is het verschil precies?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:50:20 #160
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142841962
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:48 schreef JCats het volgende:

[..]

Ach, het Oekraïense leger heeft de gevechtspauze gebruikt om te picknicken?
En dat Russische materieel wat over de grens komt, waar zijn de harde bewijzen daarvan?
En krijgt Kiev geen materiaal e.d. van zijn Westerse vrienden?
Het Oekrainse leger heeft de gevechtspauzes ook gebruikt om troepen te verplaatsen e.d.

Er zijn genoeg beelden van materieel dat de grens overgaat gemaakt inmiddels en de NAVO meldt ook al enige tijd dat dit gebeurd. Maar voor sommige mensen zal het bewijs nooit 'hard' genoeg zijn.

En voor zover ik weet heeft het 'Westen' geen oorlogsmaterieel die kant op gestuurd (nog).
Volgens mij wel adviseurs.
pi_142841987
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ken jij de exacte inhoud van die gesprekken? Het gaat om een oorlogsgebied, dan weet iedereen dat er een slag om de arm wordt gehouden...
pi_142842026
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:50 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Wat is het verschil precies?
Aanleiding is de lont in het kruidvat, oorzaak is het kruidvat zelf. Dat heb je hopelijk toch wel op school gehad, bij geschiedenis bijvoorbeeld? :)

Dus oorzaak is de historische banden van Oost-Oekraine met Rusland, wat jij noemt is de lont.
pi_142842055
Timmermans zou zijn eigen speech nog eens moeten lezen: er worden spelletjes gespeeld en hopelijk gaat hij nu wel begrijpen waarom het zolang moet duren voordat de lichamen kunnen worden geborgen.
pi_142842068
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:53 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Aanleiding is de lont in het kruidvat, oorzaak is het kruidvat zelf. Dat heb je hopelijk toch wel op school gehad, bij geschiedenis bijvoorbeeld? :)

Dus oorzaak is de historische banden van Oost-Oekraine met Rusland, wat jij noemt is de lont.
Okee, daar ben ik het mee eens.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:55:25 #165
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142842070
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:54 schreef Loekie1 het volgende:
Timmermans zou zijn eigen speech nog eens moeten lezen: er worden spelletjes gespeeld en hopelijk gaat hij nu wel begrijpen waarom het zolang moet duren voordat de lichamen kunnen worden geborgen.
Verlicht ons allen met uw kennis, oh wijze...
pi_142842091
quote:
Het is niet direct een spelletje. Die plek ligt gewoon midden in oorlogsgebied.
pi_142842106
quote:
Ik denk dat Timmermans de situatie wel wat beter kan inschatten dan jij. Hij weet dondersgoed hoe precair die is. Laveren, op de tenen lopen en op tafel slaan als het moet doet hij heel bewust. En zijn optreden tot dusver is ronduit fantastisch.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:56:50 #168
430548 homme7
pi_142842112
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik denk dat Timmermans de situatie wel wat beter kan inschatten dan jij. Hij weet dondersgoed hoe precair die is. Laveren, op de tenen lopen en op tafel slaan als het moet doet hij heel bewust. En zijn optreden tot dusver is ronduit fantastisch.
ben i khet mee eens
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:57:12 #169
389063 JCats
zakelijk
pi_142842121
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:55 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Verlicht ons allen met uw kennis, oh wijze...
Je zou bijv ook dit kunnen lezen.
"Some thug", lasterlijk, demagogisch
  dinsdag 29 juli 2014 @ 10:59:09 #170
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142842164
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:57 schreef JCats het volgende:

[..]

Heb ik toevallig net gelezen, was niet echt onder de indruk.

Maar dat beantwoord nog steeds mijn vraag niet. Loekie denkt te weten waarom het allemaal zo lang moet duren. Dus ik wacht af.
pi_142842180
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:57 schreef JCats het volgende:

[..]

hij is een politicus, verkopen is zijn vak.
pi_142842182
Tot nu toe was zijn optreden goed, maar hij laat nu met zich sollen, over de hoofden van talloze onderzoekers die hun werk niet kunnen doen en over de hoofden van de lichamen die daar liggen te verteren.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:00:43 #173
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142842205
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
Tot nu toe was zijn optreden goed, maar hij laat nu met zich sollen, over de hoofden van talloze onderzoekers die hun werk niet kunnen doen en over de hoofden van de lichamen die daar liggen te verteren.
Leg eens uit?
pi_142842249
quote:
Hoe denk jij dat diplomatie op het allerhoogste niveau precies in z'n werk gaat?

Je ramt een paar keer op tafel waarna het rode tapijt wordt uitgerold en 100+ onderzoekers moeiteloos een oorlogsgebied in kunnen rollen?
pi_142842351
Nabestaande:
Dat de onderzoekers de rampplek niet kunnen bereiken, maakt haar woedend. 'Waarom kunnen ze niet een week lang dat gebied afsluiten, daar niet vechten? Ik begrijp het gewoon niet. Hebben ze dan geen enkel inlevingsvermogen? (Nee dus.) Alles en iedereen moet gewoon terug, dat is voor ons het belangrijkste. Dat maakt het wachten op identificatie draaglijker, wetende dat Bryce en Daisy hier zijn. Al duurt het maanden. Als het maar gebeurt.'

Silene vestigt haar hoop op de regering. Haar vertrouwen in Frans Timmermans, de minister van Buitenlandse Zaken, is groot. 'Achter de schermen zal meer gebeuren dan wij weten. Ik geloof dat hij er alles aan zal doen om alle lichamen terug te krijgen.'

Gewapend de boel overnemen, dat heeft in haar ogen toch geen zin. 'Bovendien moeten de onderzoekers er alleen naartoe als het echt veilig is. Er moeten niet nog meer zinloze doden vallen.'

http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)ussen-het-puin.dhtml
pi_142842358
quote:
Voortvarendheid lijkt even weg, maar oorlog hè?

De situatie vorige week was gunstiger, toen duidelijker was wie het in de omgeving van de rampplek het voor het zeggen hebben.
pi_142842380
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:06 schreef Loekie1 het volgende:
Nabestaande:
Dat de onderzoekers de rampplek niet kunnen bereiken, maakt haar woedend. 'Waarom kunnen ze niet een week lang dat gebied afsluiten, daar niet vechten? Ik begrijp het gewoon niet. Hebben ze dan geen enkel inlevingsvermogen? Alles en iedereen moet gewoon terug, dat is voor ons het belangrijkste. Dat maakt het wachten op identificatie draaglijker, wetende dat Bryce en Daisy hier zijn. Al duurt het maanden. Als het maar gebeurt.'

Silene vestigt haar hoop op de regering. Haar vertrouwen in Frans Timmermans, de minister van Buitenlandse Zaken, is groot. 'Achter de schermen zal meer gebeuren dan wij weten. Ik geloof dat hij er alles aan zal doen om alle lichamen terug te krijgen.'

Gewapend de boel overnemen, dat heeft in haar ogen toch geen zin. 'Bovendien moeten de onderzoekers er alleen naartoe als het echt veilig is. Er moeten niet nog meer zinloze doden vallen.'
Goede bijdrage aan de discussie. Een stuk dat tot de nok is gevuld met emoties van nabestaanden die deze kwestie logischerwijs niet rationeel kunnen benaderen.
pi_142842381
quote:
Nee, nu blijkt wederom dat Nederland een klein land is met weinig machtsmiddelen en weinig andere opties dan diplomatie. Dat dit voor sommige mensen telkens een openbaring blijkt te zijn :D
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:09:17 #179
389063 JCats
zakelijk
pi_142842416
Zou die staatsgreep in februari ook hebben kunnen plaats vinden zonder inmenging van het Westen?

Leidt inmenging van het Westen niet altijd tot een grote puinhoop, anarchie?
pi_142842430
En toch zouden de separatisten en Oekraïners toch samen niet anders moeten willen dat onderzoekers de rampplek moeten kunnen ingaan?

Dat moet toch te regelen zijn?
pi_142842434
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goede bijdrage aan de discussie. Een stuk dat tot de nok is gevuld met emoties van nabestaanden die deze kwestie logischerwijs niet rationeel kunnen benaderen.
AD, net wat minder slecht dan de Telegraaf :D ;(
pi_142842444
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:10 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

AD, net wat minder slecht dan de Telegraaf :D ;(
de illusie hebben dat er goede kranten zijn _O-
pi_142842487
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:10 schreef Webschip het volgende:
En toch zouden de separatisten en Oekraïners toch samen niet anders zouden moeten willen dat onderzoekers de rampplek moeten kunnen ingaan?

Nee, dat is niet te regelen.
Het is daar oorlog en er spelen andere belangen. Je doet naïef, ben ik bang ;(
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:12:23 #184
165633 eriksd
The grand facade...
pi_142842505
quote:

[..]

Dit. Maar Loekie weet het beter, veilig achter de
cmputer met een uitkering.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:12:54 #185
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142842520
Ik denk dat we op enig moment toch moeten accepteren dat een objectief fatsoenlijk onderzoek inmiddels onmogelijk is. En dus ook dat we geen gerechtigheid gaan krijgen voor onze overleden landgenoten.

Dat is een pijnlijke constatering, maar helaas niet minder waar.
pi_142842539
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:10 schreef mschol het volgende:

[..]

de illusie hebben dat er goede kranten zijn _O-
Slecht, slechter, beter ;)
pi_142842562
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:11 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Nee, dat is niet te regelen.
Het is daar oorlog en er spelen andere belangen. Je doet naïef, ben ik bang ;(
Hun eigen belangen, waarover gevochten wordt, zijn uiteraard groter.
pi_142842563
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:10 schreef Webschip het volgende:
En toch zouden de separatisten en Oekraïners toch samen niet anders moeten willen dat onderzoekers de rampplek moeten kunnen ingaan?

Niet makkelijk natuurlijk als je beiden vecht voor dat gebied......
pi_142842583
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:12 schreef DustPuppy het volgende:
Ik denk dat we op enig moment toch moeten accepteren dat een objectief fatsoenlijk onderzoek inmiddels onmogelijk is. En dus ook dat we geen gerechtigheid gaan krijgen voor onze overleden landgenoten.

Dat is een pijnlijke constatering, maar helaas niet minder waar.
Het onderzoek is nu vrij onzinnig geworden. Het gaat alleen om lijken en delen daarvan weg te halen. Ik zou ook niet willen dat familie daar zou blijven liggen.
pi_142842605
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:14 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Niet makkelijk natuurlijk als je beiden vecht voor dat gebied......
Een bestand regelen en handhaven...ook niet eenvoudig.
pi_142842623
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:15 schreef Webschip het volgende:

[..]

Een bestand regelen...ook niet eenvoudig.
Dat is inderdaad ver van eenvoudig. Oorlogen zijn ook ver van eenvoudig vaak.
pi_142842653
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:16 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ver van eenvoudig. Oorlogen zijn ook ver van eenvoudig vaak.
Maar hoe dan ook, de nabestaanden worden zo nog wanhopiger.
pi_142842683
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:17 schreef Webschip het volgende:

[..]

Maar hoe dan ook, de nabestaanden worden zo nog wanhopiger.
Dat kan ik mij voorstellen.Het is gewoon niet anders.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:20:38 #194
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142842751
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:18 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat kan ik mij voorstellen.Het is gewoon niet anders.
quote:
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
The courage to change the things I can,
And wisdom to know the difference.
Ben niet gelovig, maar ik vind dit altijd wel een mooie.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:20:43 #195
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142842754
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:06 schreef Loekie1 het volgende:
Nabestaande:
Dat de onderzoekers de rampplek niet kunnen bereiken, maakt haar woedend. 'Waarom kunnen ze niet een week lang dat gebied afsluiten, daar niet vechten? Ik begrijp het gewoon niet. Hebben ze dan geen enkel inlevingsvermogen? (Nee dus.) Alles en iedereen moet gewoon terug, dat is voor ons het belangrijkste. Dat maakt het wachten op identificatie draaglijker, wetende dat Bryce en Daisy hier zijn. Al duurt het maanden. Als het maar gebeurt.'

Daar is zij nabestaande voor, om niet te begrijpen waarom ze de gevechten niet even een weekje kunnen stoppen. Haar naaste ligt / lag daar, zij wil onderzoek.

Als je van afstand kijkt is het wel duidelijk waarom daar nog steeds gevochten wordt. Of weer, de meeste lichamen zijn terug, daar was het toch in eerste instantie om te doen? Dat is mogelijk gemaakt / gelukt. Dat men nu ook onderzoek wil is logisvh, maar in tijd van oorlog mag je blijkbaar al 'blij' zijn dat de lichamen terug zijn gekomen.
Die oorlog was er al een tijdje en zal ook nog wel een tijdje duren.

Gebrek aan inlevingsvermogen? Andere prioriteiten.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:21:02 #196
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142842765
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:09 schreef JCats het volgende:
Zou die staatsgreep in februari ook hebben kunnen plaats vinden zonder inmenging van het Westen?

Die zou ook zonder het westen hebben plaats gevonden. Maar door ons belangrijk optreden door 2 heren die de EU vertegenwoordigingen hebben we een zetje gegeven en hebben we Poetin van uitstekend materiaal voorzien om dat te tonen aan de Russen. Daarbij kan hij laten zien dat de EU de nationaal socialisten(knokploegen) steunen. Erger kan bijna niet. Een blunder
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_142842782
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:09 schreef JCats het volgende:

Goeie vraag. De timing was in ieder geval apart, één dag nadat er afspraken zijn gemaakt. Dat er toen ook gedreigd is met afscheiding van westelijke regio's als dat akkoord niet van tafel ging hoor je ook niet zoveel over trouwens.

Het zal vast hebben gekund, maar of het hetzelfde was afgelopen is de vraag. Maar ook mogelijk
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:23:29 #198
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142842840
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:21 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Goeie vraag. De timing was in ieder geval apart, één dag nadat er afspraken zijn gemaakt. Dat er toen ook gedreigd is met afscheiding van westelijke regio's als dat akkoord niet van tafel ging hoor je ook niet zoveel over trouwens.

Het zal vast hebben gekund, maar of het hetzelfde was afgelopen is de vraag. Maar ook mogelijk
een klassieke putsch, meer kan ik er niet van maken.
pi_142842857
quote:

En zijn optreden tot dusver is ronduit fantastisch.
Prioriteit 1 van het kabinet was om alle stoffelijke overschotten terug te krijgen naar Nederland.
Dat is nog steeds niet gelukt en dat demagogische optreden voor de bühne mag dan door velen als fantastisch worden beschouwd, maar de gestelde prioriteit wordt daarmee niet behaald, dus netto is het allemaal niet zo indrukwekkend wat hij heeft weten te bereiken.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:27:24 #200
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142842964
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:23 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Prioriteit 1 van het kabinet was om alle stoffelijke overschotten terug te krijgen naar Nederland.
Dat is nog steeds niet gelukt en dat demagogische optreden voor de bühne mag dan door velen als fantastisch worden beschouwd, maar de gestelde prioriteit wordt daarmee niet behaald, dus netto is het allemaal niet zo indrukwekkend wat hij heeft weten te bereiken.
en aan de zijlijn lopen roeptoeteren is ook effectief gebleken
pi_142842997
quote:

[..]

Voor een politicus dagelijkse kost, alleen de onderwerpen veranderen.

En het verhaaltje is ook nog niet uit.
pi_142843038
quote:

[..]

Het merendeel van de lichamen binnen 1,5 week uit een oorlogsgebied halen dat onder controle van troepen die niet bepaald dol zijn op het westen, is vrij indrukwekkend.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 29-07-2014 11:35:53 ]
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:30:34 #203
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142843048
quote:

[..]

dat is grotendeels toch wel gelukt? Tenminste, dat wat 'voor handen lag'.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:34:40 #204
389063 JCats
zakelijk
pi_142843156
Wellicht moet Rutte nog eens zo'n zeer intens gesprek met Putin voeren.
Want het is tenslotte toch Putin die verantwoordelijk is voor wat op de rampplek gebeurt?
pi_142843210
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:34 schreef JCats het volgende:
Wellicht moet Rutte nog eens zo'n zeer intens gesprek met Putin voeren.
Want het is tenslotte toch Putin die verantwoordelijk is voor wat op de rampplek gebeurt?
Hij heeft vanmorgen wel weer intens gesproken met Porosjenko.

quote:
Rutte dringt 'met klem' aan op staken vijandelijkheden

Door: redactie
29-7-14 - 11:33 bron: ANP

UPDATE Minister-president Mark Rutte heeft vanmorgen de Oekraïense president Petro Porosjenko gevraagd de vijandelijkheden te staken rond de rampplek van MH17. Die plek was vanochtend wederom niet te bereiken voor onder anderen Nederlandse forensische experts en marechaussees.
Volgens de Rijksvoorlichtingsdienst uitte Rutte 'zijn grote zorg over het feit dat de internationale experts de crashsite ook vandaag weer niet lijken te kunnen bereiken en dat daarmee kostbare tijd voor het bergen en thuis brengen van de slachtoffers verloren gaat.'

Rutte drong volgens de RVD bij de Oekraïense president 'met klem aan op het staken van de vijandelijkheden, teneinde het humanitaire werk voor de nabestaanden mogelijk te maken.' President Porosjenko heeft Rutte 'verzekerd dat hij alles in het werk zal stellen om die toegang mogelijk te maken'.

Rutte zal later vandaag opnieuw contact hebben met de Oekraïense president.

Doden bij rampplek
Zeker 19 burgers zijn de afgelopen dagen omgekomen door zware gevechten rond de rampplek van vlucht MH17 in Oost-Oekraïne. Dat meldden lokale bestuurders. Het Oekraïense regeringsleger probeert het gebied te heroveren op pro-Russische separatisten.

In de plaats Gorlovka, op ongeveer 50 kilometer van de rampplek, zouden gisteren 14 mensen zijn omgekomen. Onder hen waren vijf kinderen. In rebellenbolwerk Loehansk kwamen naar verluidt vijf burgers om toen een granaat een bejaardentehuis raakte. Het is niet bekend welk kamp de granaat had afgevuurd.

Door de gevechten kunnen Nederlandse en Australische onderzoekers en waarnemers van de OVSE niet naar de rampplek reizen.
pi_142843287
Wat is hiervan waar?
Wat waarschijnlijk wat minder bekend is is dat veel van de ellende in de Oekraïne begon afgelopen 15 januari toen meer dan 15.000 Neo Nazi inwoners van de Oekraïne door Kiev marcheerden om de 105e geboortedag te vieren van hun held Stepan Bandera. Opgejut en gefinancierd door George Soros/Amerika vanuit het principe "verdeel en heers".

Bandera was de leider van de vrijheidsbeweging in de Oekraïne en een Nazi collaborateur in de Tweede Wereldoorlog.

Na deze mars waarbij duizenden Neo Nazi’s rondliepen in uniformen van een Oekraïense divisie van het Duitse leger tijdens de Tweede Wereldoorlog, begon de belegering tegen de wettig gekozen president Viktor Janoekovitsj.

Er wonen ongeveer 400.000 Joden in de Oekraïne en deze gemeenschap maakt zich terecht grote zorgen. Afgelopen zondag werd er een vuurbom in een Joodse synagoge gegooid en zijn diverse Joden mishandeld terwijl fascistische groepen ronddolen met de strijdkreet: “Dood aan alle Joden”.

http://niburu.co/index.ph(...)=37:wereld&Itemid=50
pi_142843311
Loeki, hoepel effe lekker een eind op met Nibiru als bron.
pi_142843365
Deze dan?
De Russische zorgen over de 'fascistische machtsovername' in de Oekraïne worden in het Westen als propaganda weggezet. Maar Vladimir Poetin heeft wel degelijk een punt. En een vreedzame oplossing bestaat niet zonder Poetins medewerking.
Muzychko heeft gezworen tot z’n dood ‘te blijven jagen op Russen en joden’.
Russen zien hoe neo-nazistische leiders als Dmytro Jarosh en Olexander Muzychko van de beweging Rechtse Sector met hun goed getrainde paramilitairen nu hun kans grijpen.
Dat westerse leiders als de Amerikaanse senator John McCain de Belg Guy Verhofstadt en de Nederlander Hans van Baalen, zich op de Maidan lieten zien, in gezelschap van diezelfde neo-nazi leiders, heeft bij het Kremlin de achterdocht jegens het buitenland vanzelfsprekend verstrekt.

http://www.nujij.nl/polit(...)-nazi.27329121.lynkx
pi_142843377
Er zal achter de schermen veel gebeuren. Toch mis ik de verontwaardiging en felheid van de eerste dagen van de ambtsdragers toen die trein alsmaar bleef staan.

Misschien liggen er nog 100 slachtoffers daar. Onbestaanbaar.

Iedereen zou toch op zijn achterste benen moeten staan? Waarom geen vergadering VN? etc. ?

Ik begrijp de luwte niet.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:44:36 #210
104871 remlof
Europees federalist
pi_142843386
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:43 schreef Loekie1 het volgende:
Deze dan?
De Russische zorgen over de 'fascistische machtsovername' in de Oekraïne worden in het Westen als propaganda weggezet. Maar Vladimir Poetin heeft wel degelijk een punt. En een vreedzame oplossing bestaat niet zonder Poetins medewerking.
Muzychko heeft gezworen tot z’n dood ‘te blijven jagen op Russen en joden’.
Russen zien hoe neo-nazistische leiders als Dmytro Jarosh en Olexander Muzychko van de beweging Rechtse Sector met hun goed getrainde paramilitairen nu hun kans grijpen.
Dat westerse leiders als de Amerikaanse senator John McCain de Belg Guy Verhofstadt en de Nederlander Hans van Baalen, zich op de Maidan lieten zien, in gezelschap van diezelfde neo-nazi leiders, heeft bij het Kremlin de achterdocht jegens het buitenland vanzelfsprekend verstrekt.

http://www.nujij.nl/polit(...)-nazi.27329121.lynkx
Ja en Hitler had ook vast wel ergens een punt.
pi_142843413
Elke partij in een conflict heeft meestal wel een punt.
pi_142843419
Het is algemeen bekend dat er neo-nazistische groepen hebben geprotesteerd tegen Janoekovitsj. Hun rol en omvang worden echter stelselmatig overdreven.
pi_142843439
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
Het is algemeen bekend dat er neo-nazistische groepen hebben geprotesteerd tegen Janoekovitsj. Hun rol en omvang worden echter stelselmatig overdreven.
Journalisten hebben daar ook een grote rol in.
pi_142843442
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:44 schreef Webschip het volgende:
Er zal achter de schermen veel gebeuren. Toch mis ik de verontwaardiging en felheid van de eerste dagen van de ambtsdragers toen die trein alsmaar bleef staan.

Misschien liggen er nog 100 slachtoffers daar. Onbestaanbaar.

Iedereen zou toch op zijn achterste benen moeten staan? Waarom geen vergadering VN? etc. ?

Ik begrijp de luwte niet.
Omdat het gewoon niet simpel is. Je moet controleurs een zeer gevaarlijk gebied in sturen....... Daarnaast had Rutte gewoon niet stoer moeten gaan schreeuwen.
pi_142843468
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:46 schreef Webschip het volgende:

[..]

Journalisten hebben daar ook een grote rol in.
Russische 'journalisten' ja.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:48:24 #216
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142843497
het is idd wel redelijk bekend dat rusland propagandeert naar hun bevolking door gebruik te maken van de angst voor Duitsland en het nazisme
pi_142843508
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:46 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Omdat het gewoon niet simpel is. Je moet controleurs een zeer gevaarlijk gebied in sturen....... Daarnaast had Rutte gewoon niet stoer moeten gaan schreeuwen.
Toch maar een gewapende missie dan? Heeft weer risico's op verdere escalatie. Maar je moet wat. Dit is onbestaanbaar. Niet te verantwoorden naar de nabestaanden.
pi_142843557
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:48 schreef Webschip het volgende:

[..]

Toch maar een gewapende missie dan? Heeft weer risico's op verdere escalatie. Maar je moet wat. Dit is onbestaanbaar. Niet te verantwoorden naar de nabestaanden.
Dat kan dus ook niet zomaar. De kans dat dat uit de hand loopt is groot. Het is wél te verantwoorden maar moeilijk te behappen.
pi_142843586
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toch mooi dat de Nederlandse journalistiek per definitie onbetrouwbaar is maar pakweg Russia Today de volledige waarheid spreekt voor die figuren :D
pi_142843601
quote:

[..]

Hoeveel extra doden zijn te verantwoorden voor het terughalen van deze lichaamsdelen?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:51:51 #221
104871 remlof
Europees federalist
pi_142843602
quote:
3s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:48 schreef Re het volgende:
het is idd wel redelijk bekend dat rusland propagandeert naar hun bevolking door gebruik te maken van de angst voor Duitsland en het nazisme
Uiteraard, want dan kunnen ze mooi refereren aan de Grote Vaderlandse Oorlog.
pi_142843609
quote:

[..]

Het lijkt mij ook onverteerbaar maar de nabestaanden van 1 jongeman zeiden gisteren op tv dat zij hebben aangegeven niet nog meer doden te willen. Wat zo wrang is, is dat je nu gaat denken 'als als' je schiet er niks mee op, maar wat ik steeds denk is: als er 100 mensen in dat vliegtuig hadden gezeten dan had je er nu nog geen 1 geborgen zeg maar. 100 is echt veel maar zo kun je ook denken over 50 of 10, elk slachtoffer wat daar nu nog ligt is er 1 teveel. Hoewel ik vrees dat er amper nog iets over is van die mensen, op botten en het gebit na. Dat kan bijna niet anders met de hitte daar en bijna 2 weken.... walgelijk dat dit gebeurd, mensonterend.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 12:01:54 #223
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142843898
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:52 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook onverteerbaar maar de nabestaanden van 1 jongeman zeiden gisteren op tv dat zij hebben aangegeven niet nog meer doden te willen. Wat zo wrang is, is dat je nu gaat denken 'als als' je schiet er niks mee op, maar wat ik steeds denk is: als er 100 mensen in dat vliegtuig hadden gezeten dan had je er nu nog geen 1 geborgen zeg maar. 100 is echt veel maar zo kun je ook denken over 50 of 10, elk slachtoffer wat daar nu nog ligt is er 1 teveel. Hoewel ik vrees dat er amper nog iets over is van die mensen, op botten en het gebit na. Dat kan bijna niet anders met de hitte daar en bijna 2 weken.... walgelijk dat dit gebeurd, mensonterend.
plus dat het ook wel even zoeken zal zijn, dat wat in de buurt lag is toch grotendeels al terug. Maar een uitgebreide zoekactie zit er zo te zien voorlopig niet in.
pi_142843965
Om 14.00 uur vanmiddag live debat met Timmermans.

De Tweede Kamer debatteert vanmiddag opnieuw over de situatie in Oekraïne en de nasleep van de vliegramp. Bij het debat zijn de ministers van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans (PvdA), van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) en van Defensie Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD) aanwezig. Tijdens het debat wordt het kabinetsbesluit besproken om geen gewapende militairen naar het oosten van Oekraïne te sturen om de rampplek veilig te stellen.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)gang-onderzoek-over/
pi_142843974
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook de BBC heeft daar aandacht aan besteed. En hun rol was die van paramilitaire voorhoede. Moet je je ook niet direct te veel bij voorstellen, maar zij speelden absoluut een grote rol wat betreft het niet accepteren van een deal met Yanukovic en speelden ook een grote rol in het geweldsaspect waarmee Yanukovic uiteindelijk werd verdreven.

De aantallen waren niet bekend, maar ze vormden absoluut een minderheid van de protesten qua aantallen.
pi_142844004
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toch mooi dat de Nederlandse journalistiek per definitie onbetrouwbaar is maar pakweg Russia Today de volledige waarheid spreekt voor die figuren :D
Daar hoor ik niet bij in ieder geval, wellicht raadzaam om iets specifieker te zijn.
pi_142844265
Dit zat er wel aan te komen...

marijndt twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 11:42:11 Tien minuten geleden zware raketinslagen te horen bij hotel waar Nederlandse team #mh17 zit. Zo dichtbij afgelopen dagen niet geweest reageer retweet
  dinsdag 29 juli 2014 @ 12:16:25 #228
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142844332
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:36 schreef Felixa het volgende:

[..]

Hij heeft vanmorgen wel weer intens gesproken met Porosjenko.

[..]

Oooooh, met klem, dan komt het vast goed :)
pi_142844359
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Uiteraard, want dan kunnen ze mooi refereren aan de Grote Vaderlandse Oorlog.
Oekrainse strijders vochten in beide wereldoorlogen aan beide kanten van het conflict en in de tweede wereldoorlog een deel zelfs tegen zowel de nazi's als de bolsjewieken.

Dat leeft daar historisch gezien wat meer. Het land is ook zo vaak verdeeld geweest tussen verschillende machten... Met recht een kruidvat.
pi_142844374
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:14 schreef Felixa het volgende:

marijndt twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 11:42:11 Tien minuten geleden zware raketinslagen te horen bij hotel waar Nederlandse team #mh17 zit. Zo dichtbij afgelopen dagen niet geweest reageer retweet
Heftig ja.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 12:26:17 #231
104871 remlof
Europees federalist
pi_142844624
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:17 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Oekrainse strijders vochten in beide wereldoorlogen aan beide kanten van het conflict en in de tweede wereldoorlog een deel zelfs tegen zowel de nazi's als de bolsjewieken.

Dat leeft daar historisch gezien wat meer. Het land is ook zo vaak verdeeld geweest tussen verschillende machten... Met recht een kruidvat.
Het ging over Rusland hè? Die trouwens ook fijn samen met de nazi's Polen binnenvielen.
pi_142844625
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:14 schreef Felixa het volgende:

quote:
Raketten slaan in vlakbij onderzoekers MH17
Slag om Donetsk begonnen

DONETSK -
De slag om het tot voor kort veilige Donetsk in Oekraïne is begonnen. De gevechten tussen het Oekraïense leger en de pro-russische separatisten hebben nu ook de grote Oost-Oekraïense stad bereikt. Op slechts enkele kilometers van het hotel waar de Nederlandse experts zitten die de ramp met vlucht MH17 onderzoeken, was tot vier keer toe een zware artillerie-inslag te horen.
Door de gevechten kunnen Nederlandse en Australische onderzoekers en waarnemers van de OVSE al dagen niet naar de rampplek reizen. De situatie lijkt alleen maar te verslechteren.
Donetsk is de belangrijkste stad die de rebellen in handen hebben. Het hoofdkwartier van de 'Volksrepubliek Donetsk' in de stad is gevestigd in het oude regeringsgebouw van de provincie Donetsk. Voor het gebouw staat een allegaartje aan oude en jonge rebellen in camouflagepakken op wacht. Naast de ingang staat met grote letters 'Geen Fascisme' gekalkt.
Er zou inmiddels ook zwaar worden gevochten om de stad Sjachtarsk, dat op zo'n 15 kilometer van de rampplek ligt. Oekraïense straaljagers zouden stellingen van de rebellen hebben gebombardeerd. Zeker 36 burgers zijn de afgelopen dagen omgekomen bij de strijd, zo melden lokale bestuurders.
Minister-president Mark Rutte heeft dinsdagmorgen de Oekraïense president Petro Porosjenko gevraagd de vijandelijkheden te staken rond de rampplek van MH17. Die oproep lijkt vooralsnog dus aan dovemansoren gericht.
http://www.telegraaf.nl/b(...)etsk_begonnen__.html

pi_142844740
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Het ging over Rusland hè? Die trouwens ook fijn samen met de nazi's Polen binnenvielen.
Nee het ging over Oekraïne, en jij begon toen over hoe de Russen daar op inspelen :P

Doet er ook niet zo toe, het is relevant voor dit conflict.
pi_142844774
Was Donetsk veilig? Wordt daar al een tijdje gebombardeerd dacht ik. Maar wellicht relatief veilig te noemen. En wellicht vergis ike in de stad.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 12:41:43 #235
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142845076
Abort mission!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:02:21 #236
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142845633
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
Het is thans genoeg om het Russische volk nog sterker achter Poetin te krijgen.
Dmytro Jarosh (een groot stuk tuig). Het blijft gevaarlijk. Deze gasten hebben hun eigen agenda. Namelijk een eigen onafhankelijk Oekraïne zonder Russische maar ook zonder EU invloeden. Russen, Joden en Homo's is het laatste wat ze willen in de Oekraïne
maw het word nog een hele kluif om dat land onder controle te krijgen.
pi_142845807
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:04 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Ook de BBC heeft daar aandacht aan besteed. En hun rol was die van paramilitaire voorhoede. Moet je je ook niet direct te veel bij voorstellen, maar zij speelden absoluut een grote rol wat betreft het niet accepteren van een deal met Yanukovic en speelden ook een grote rol in het geweldsaspect waarmee Yanukovic uiteindelijk werd verdreven.

De aantallen waren niet bekend, maar ze vormden absoluut een minderheid van de protesten qua aantallen.
Niemand weerspreekt de aanwezigheid van neo-nazistische elementen in Kiev. De aanhang van die clubs is veel te groot naar mijn smaak.

Het is echter een propagandistische leugen om de regering in Kiev neer te zetten als 'een fascistische bende', zoals die wordt omschreven door de rebellen.

Sowieso zijn de separatisten wel de laatste die anderen mogen uitmaken voor fascist. Want we moeten natuurlijk niet doen alsof die jongens in het oosten nou een liberaal, ruimdenkend en verlicht zooitje is. Die lui zijn minstens zo intolerant als het tuig van Rechtse Sector.
pi_142845991
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 12:41 schreef DustPuppy het volgende:
Abort mission!
IDKFA en IDDQD
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:16:54 #239
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142846074
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:08 schreef KoosVogels het volgende:
Want we moeten natuurlijk niet doen alsof die jongens in het oosten nou een liberaal, ruimdenkend en verlicht zooitje is. Die lui zijn minstens zo intolerant als het tuig van Rechtse Sector.
Dat is waar. Maar dan nog moet je oppassen dat je Rusland niet gaat isoleren zodat je straks geen toegang meer hebt. Merkel is niet voor niets voorzichtig als het om sancties gaat. Daar zal ze toch een reden voor hebben.
pi_142846105
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar dan nog moet je oppassen dat je Rusland niet gaat isoleren zodat je straks geen toegang meer hebt. Merkel is niet voor niets voorzichtig als het om sancties gaat. Daar zal ze toch een reden voor hebben.
Ik ben ook zeker voorstander van een tactvolle aanpak. De reden dat Merkel zo voorzichtig is omdat niemand zin heeft in een tweede Koude Oorlog.
pi_142846225
Het idee dat het Oekrainse leger eventjes een conflict oplost wat al maanden aan de gang is geloof ik niet zo in. Poroshenko overspeelt behoorlijk zijn hand.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:32:01 #242
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142846513
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:22 schreef Nintex het volgende:
Het idee dat het Oekrainse leger eventjes een conflict oplost wat al maanden aan de gang is geloof ik niet zo in. Poroshenko overspeelt behoorlijk zijn hand.
Als je het mij vraagt trekt Rusland voorlopig zijn handen terug. Want het gaat nu wel heel erg makkelijk.
Hij zal afwachten wat er daar met de Russisch sprekende/pro Rusky burger gaat gebeuren. Mochten daar onder de burgers veel slachtoffers vallen dan is het nog maar de vraag hoe het Westen en Rusland hiermee omgaat. Ik ben benieuwd in welke chaos dit land terecht gaat komen. Hoop dat het conflict niet uit de hand gaat lopen en al zeker niet een nieuwe koude oorlog veroorzaakt.
pi_142846571
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

Als je het mij vraagt trekt Rusland voorlopig zijn handen terug. Want het gaat nu wel heel erg makkelijk.
Hij zal afwachten wat er daar met de Russisch sprekende/pro Rusky burger gaat gebeuren. Mochten daar onder de burgers veel slachtoffers vallen dan is het nog maar de vraag hoe het Westen en Rusland hiermee omgaat. Ik ben benieuwd in welke chaos dit land terecht gaat komen. Hoop dat het conflict niet uit de hand gaat lopen en al zeker niet een nieuwe koude oorlog veroorzaakt.
Daar heb ik nog geen enkel teken van gezien.

Uit de Financial Times:
http://www.ft.com/intl/cm(...)n=intl#axzz38kYGc6KI (paywall)
quote:
One person close to Mr Putin said the Yukos ruling was insignificant in light of the bigger geopolitical stand-off over Ukraine.

There is a war coming in Europe, he said. Do you really think this matters?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:34:09 #244
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_142846576
quote:

[..]

Dit slaat als een tang op een varken. Omdat iets onhaalbaar blijkt, had je het maar nooit als prioriteit moeten formuleren? De samenleving had het nodig dat er een vuist gemaakt werd, uit medemenselijkheid, als uiting van verdriet.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  dinsdag 29 juli 2014 @ 13:37:32 #245
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142846678
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:33 schreef Nintex het volgende:

[..]

Daar heb ik nog geen enkel teken van gezien.
Hmm, je maakt me niet wijs als Rusland echt zou ingrijpen dat het leger vanuit Kiev zo makkelijk de zaak kan ontzetten zoals het nu loopt. De rebellen staan er volgens mij voorlopig alleen voor. De aanvoer is minimaal vanuit Rusland. Maar goed, dat is mijn mening. Ik kan het natuurlijk mis hebben. Ik kijk in het ander topic op het overzicht en haal daar mijn info uit.
pi_142847238
Het debat gaat zo beginnen:

http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
pi_142847269
Nederland, haal iedereen daar weg. Oekraine is niet te vertrouwen.
pi_142847289
Op 2km afstand van waar de onderzoekers en kmar in hotel zitten in Donetsk is een afzwaaier, bedoeld voor het ministerie van defensie van de republiek Donetsk, in een flatgebouw ingeslagen, 1 dode, aldus Jaap van Deurzen.
I´m back.
pi_142847310
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:59 schreef Felixa het volgende:
Het debat gaat zo beginnen:

http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Op Ned1 ook?
I´m back.
pi_142847448
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Op Ned1 ook?
Geen idee. Zit op mijn werk en heb hier geen tv.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:12:12 #251
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142847623
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:33 schreef Nintex het volgende:
One person close to Mr Putin said the Yukos ruling was insignificant in light of the bigger geopolitical stand-off over Ukraine.

There is a war coming in Europe, he said. Do you really think this matters?
Is dit zijn persoonlijke mening/angst of gaat men hier al helemaal vanuit?

Vind dit nogal beangstigend eigenlijk...
pi_142848076
Aan een werkelijke grote oorlog heeft niemand iets. Zeker Rusland niet. Dan raakt men totaal geisoleerd.
pi_142848204
Wat zijn Yukos ? :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_142848224
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:30 schreef TLC het volgende:
Mensen uit de Yukon? Maar die wonen daar niet.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:39:56 #255
111843 Cassius
Something's fucky
pi_142848504
quote:
Oliebedrijf: http://en.wikipedia.org/wiki/Yukos
pi_142848521
quote:
zie topic NWS / Rusland moet 50 miljard betalen aan voormalige Yukos-aandeelhouders om te lezen over di 50 miljard die Rusland moet betalen vanwege de Yukos afaire
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_142848529
Sjoerdsma is goed bezig
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:41:05 #258
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142848539
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:26 schreef Marzoen het volgende:
Aan een werkelijke grote oorlog heeft niemand iets. Zeker Rusland niet. Dan raakt men totaal geisoleerd.
China heeft daar wel baat bij(niet een oorlog maar wel isolatie). Een geïsoleerd Rusland drijft hen steeds verder weg richting China. Ook dat is mijn speculatie. Maar als ik de erts handel(nikkel) bekijk krijgen de Chinezen steeds meer invloed in Rusland. Een Blok Rusland-China is een dodelijke cocktail dat we als westen absoluut moeten voorkomen.
http://www.chinasquare.be(...)-voor-investeringen/
Daarbij heb je de Russen nodig in de steun tegen ISIS. ISIS tuig van ongekende orde.
pi_142848540
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:40 schreef empa1010 het volgende:
Sjoerdsma is goed bezig
Wie is dat?
pi_142848590
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:41 schreef Cherna het volgende:

[..]

China heeft daar wel baat bij(niet een oorlog maar wel isolatie). Een geïsoleerd Rusland drijft hen steeds verder weg richting China. Ook dat is mijn speculatie. Maar als ik de erts handel(nikkel) bekijk krijgen de Chinezen steeds meer invloed in Rusland. Een Blok Rusland-China is een dodelijke cocktail dat we als westen absoluut moeten voorkomen.
http://www.chinasquare.be(...)-voor-investeringen/
Daarbij heb je de Russen nodig in de steun tegen ISIS. ISIS tuig van ongekende orde.
Dat is waar. Maar kan Rusland puur op China drijven? En kan China dat maken naar de rest van de wereld? In hoeverre kan Rusland iets aan Isis doen dan? Ik weet er te weinig over.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:52:40 #261
430548 homme7
pi_142848962
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

ik denk het ook, Putin laat ze verliezen, dan zijn de daders weg,dood en verdwenen.
En gaan de sancties wel weer van tafel en het WK in 2018 gewoon door

Oekraine gaat ie volgend jaar wel weer op een andere manier aanpakken
  dinsdag 29 juli 2014 @ 14:54:25 #262
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142849046
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:42 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar kan Rusland puur op China drijven? En kan China dat maken naar de rest van de wereld? In hoeverre kan Rusland iets aan Isis doen dan? Ik weet er te weinig over.
De tactiek die China hanteert zint me niet. Ik kan niet in de toekomst kijken. Maar ik mag hopen dat onze leiders de zaak goed aanpakken.

Rusland samen met Iran(tja een dilemma want ook dat is natuurlijk een schurkenstaat) zijn nu wel bezig met een strijd tegen ISIS daar waar de VS het af laat weten.
http://nos.nl/video/66805(...)gtuigen-in-irak.html
pi_142849136
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:42 schreef Marzoen het volgende:

[..]

China is een exportland. Daarvoor heb je grondstoffen nodig (evt. Rusland) maar ook een afzetmarkt (m.n. het Westen). Het is dus helemaal niet in hun interesse om aan een of ander pact mee te doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2014 14:58:05 ]
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:04:35 #264
426473 .Exe
And Justice for All
pi_142849432
pi_142849456
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:41 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Wie is dat?
Tweede kamerlid van D66.
Ouwehand is weer eens tenenkrommend. Wat een domme doos. Doos van Groen Links werd afgekapt, langdradig gezever. Come to the point blll.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:06:58 #266
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142849534
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:56 schreef Igen het volgende:

[..]

China is een exportland. Daarvoor heb je grondstoffen nodig (evt. Rusland) maar ook een afzetmarkt (m.n. het Westen). Het is dus helemaal niet in hun interesse om aan een of ander pact mee te doen.
Die afzet markt voor China kan toch ook India, Brazilië en zelfs Rusland zijn en mogelijk nog meer landen die nog op het gebied van luxe een achterstand hebben. Daar is nog veel af te zetten. Het Westen lijkt me behoorlijk verzadigd. Maar goed het is natuurlijk allemaal speculatie.
pi_142849577
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:06 schreef Cherna het volgende:

[..]

Die afzet markt voor China kan toch ook India, Brazilië en zelfs Rusland zijn en mogelijk nog meer landen die nog op het gebied van luxe een achterstand hebben. Daar is nog veel af te zetten. Het Westen lijkt me behoorlijk verzadigd. Maar goed het is natuurlijk allemaal speculatie.
Haha
pi_142849624
quote:

[..]

Je hebt geen idee hoeveel containers er dagelijks Rotterdam, en andere havens in Europa bereiken vanuit China :')
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:11:25 #269
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142849706
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:09 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je hebt geen idee hoeveel containers er dagelijks Rotterdam, en andere havens in Europa bereiken vanuit China :')
Ja, ook vanuit Rusland. Je punt? Er ontstaan ook nieuwe afzetmarkten. Die nu nog in de kinderschoenen staan. De globale wereld draait niet alleen om een westerse afzetmarkt. Daarbij gaat het ook om het betaalmiddel.
pi_142849708
Bontes :')
pi_142849730
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:54 schreef Cherna het volgende:

[..]

De tactiek die China hanteert zint me niet. Ik kan niet in de toekomst kijken. Maar ik mag hopen dat onze leiders de zaak goed aanpakken.

Rusland samen met Iran(tja een dilemma want ook dat is natuurlijk een schurkenstaat) zijn nu wel bezig met een strijd tegen ISIS daar waar de VS het af laat weten.
http://nos.nl/video/66805(...)gtuigen-in-irak.html
De taktiek is zoveel mogelijk goedkoop pakken. Maar dat deed Europa ook. De US ook.

Isis kan je moeilijk aanpakken. Dat moet men als landen zelf doen. Je kan niet als westen altijd en overal een vinger in de pap hebben.
pi_142849754
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Domme schreeuwerd. Veel te fel.
pi_142849761
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Is dit zijn persoonlijke mening/angst of gaat men hier al helemaal vanuit?

Vind dit nogal beangstigend eigenlijk...
Tja, het Westen doet al jaren alsof er niets aan de hand is. Wat Rusland ook zegt, men negeert het, bvb hun waarschuwingen betreffende het rakettenschild.
Men doet alsof Putin en de Russische media de Russen naar wil kunnen manipuleren, zodat men de stemming in het land als irrelevant kan negeren.
De Westerse pers laat zich nog steeds leiden door wat men wenst: vooral wat Russische reactie op sancties betreft: bij reacties die ons echt schade berokkenen lees je steeds: "maar dat zal Rusland niet doen, want ...".
Hetzelfde zag je bij elke aankondiging van opschorten van samenwerking: daar waar we de samenwerking nodig hebben hoor je steeds: "we verwachten niet dat het invloed zal hebben op... omdat dit ook in Ruslands belang is ". Blijkt Rusland toch terug te slaan, zoals bij het leveren van raketmotoren voor de Amerikaanse defensie, dan valt men uit de lucht en geeft het aan hoe onbetrouwbaar de Russen zijn.
Men gaat af op de mening van de anti-Putin kliek in Rusland, die ons steeds voorspellen wat we willen horen. Andere stemmen, die waarschuwen dat meer extreme elementen in het Kremlin de leiding kunnen overnemen, die negeren we.

de scenarios die men leest eindigen steevast met Rusland verslagen en geïsoleerd en het Westen zegevierend. Of de oligarchen en rijke elite die ingrijpen om de economie te redden.

Steeds lees je argumenten als "daar heeft Rusland geen belang bij" wanneer het over mogelijke escalatie gaat. Met zo'n argument had je maanden geleden kunnen ontkennen dat Rusland de Krim zou annexeren, of de rebelllen bewapenen, en alle andere acties die we de laatste maanden hebben gezien van Rusland.

Dit soort argument dus:
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 14:26 schreef Marzoen het volgende:
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:15:53 #274
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_142849855
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Echt...

Kunnen we hem geen klappertjespistool geven en hem in Oost-Oekraïne droppen?
Mag hij zelf even laten zien hoe hij het aan zou pakken. 8-)
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_142849857
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:13 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Tja, het Westen doet al jaren alsof er niets aan de hand is. Wat Rusland ook zegt, men negeert het, bvb hun waarschuwingen betreffende het rakettenschild.
Men doet alsof Putin en de Russische media de Russen naar wil kunnen manipuleren, zodat men de stemming in het land als irrelevant kan negeren.
De Westerse pers laat zich nog steeds leiden door wat men wenst: vooral wat Russische reactie op sancties betreft: bij reacties die ons echt schade berokkenen lees je steeds: "maar dat zal Rusland niet doen, want ...".
Hetzelfde zag je bij elke aankondiging van opschorten van samenwerking: daar waar we de samenwerking nodig hebben hoor je steeds: "we verwachten niet dat het invloed zal hebben op... omdat dit ook in Ruslands belang is ". Blijkt Rusland toch terug te slaan, zoals bij het leveren van raketmotoren voor de Amerikaanse defensie, dan valt men uit de lucht en geeft het aan hoe onbetrouwbaar de Russen zijn.
Men gaat af op de mening van de anti-Putin kliek in Rusland, die ons steeds voorspellen wat we willen horen. Andere stemmen, die waarschuwen dat meer extreme elementen in het Kremlin de leiding kunnen overnemen, die negeren we.

de scenarios die men leest eindigen steevast met Rusland verslagen en geïsoleerd en het Westen zegevierend. Of de oligarchen en rijke elite die ingrijpen om de economie te redden.

Steeds lees je argumenten als "daar heeft Rusland geen belang bij" wanneer het over mogelijke escalatie gaat. Met zo'n argument had je maanden geleden kunnen ontkennen dat Rusland de Krim zou annexeren, of de rebelllen bewapenen, en alle andere acties die we de laatste maanden hebben gezien van Rusland.

Dit soort argument dus:

[..]

Wat zeggen de pro Putin mensen dan? Lang leve geld en fuck het volk toch?
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:21:36 #276
104871 remlof
Europees federalist
pi_142850050
Goeie cover van Der Spiegel:

pi_142850074
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:15 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Echt...

Kunnen we hem geen klappertjespistool geven en hem in Oost-Oekraïne droppen?
Mag hij zelf even laten zien hoe hij het aan zou pakken. 8-)
Goed plan. Timmermans keurde het gezever van Bontes ook al af zojuist. Weg met die vent, zonde van de kostbare tijd. Idem voor Ouwehand en 50+ zevert ook maar wat. Wanvertoningen.
pi_142850167
Wat is er aan de hand met de separatisten in Oekraïne?

Het Oekraïense leger wint langzaamaan terrein op de separatisten in het oosten van het land. Tegelijkertijd heeft zich een opmerkelijke machtswisseling binnen de separatistische top voorgedaan. Plaatselijke leiders zijn vervangen door Russen. Volgens westerse functionarissen is dit een teken dat Moskou de regie steeds meer overneemt.

Toen Alexander Borodai, de premier van de zelfuitgeroepen Volksrepubliek Donetsk, begin deze maand uit Moskou terugkeerde, waar hij politiek overleg had gevoerd met niet nader genoemde personen, stelde hij een nieuwe vicepremier aan. De man, die naar de naam Vladimir Antyufeyev luistert, is een uitgesproken Russische nationalist. De 63-jarige is geboren in Siberië en steunde in de jaren negentig de separatistische beweging in de communistische heilstaat Transnistrië. Ook vocht hij meerdere malen in Georgië, vanzelfsprekend aan Russische zijde.

Niet lang na zijn aanstelling als vicepremier ontsloeg Antyufeyev een topman binnen de separatistische veiligheidsdiensten: Alexander Chodakovski, die in het Oekraïense Donetsk is geboren. Chodakovski blijft aan als commandant, maar lijkt sinds zijn functieverandering een eigen koers te varen. Zo vertelde hij persbureau Reuters dat de separatisten over het type raketten beschikken waarmee de MH17, met 298 mensen aan boord, uit de lucht is geschoten. Borodai, die de Russische nationaliteit heeft, ontkent elke vorm van betrokkenheid bij de ramp.

Ook een ander kernfiguur binnen de separatistische leiding, Denis Pushilin, zit sinds deze maand niet meer op zijn post. De voorzitter van het 'parlement' van de Volksrepubliek Donetsk vroeg een dag na de vliegramp, op 18 juli, zijn ontslag aan en zit nu in Moskou. De reden van zijn vertrek is onduidelijk. Feit is dat met het vertrek van Pushilin wederom een Oekraïner uit de leiding is gestapt (of gezet).

Russische invloed groeit
Een Oekraïense vertegenwoordiger in Marioepol, de havenstad die afgelopen maand door Kiev is veroverd op de rebellen, beweert dat Russen steeds meer de leiding krijgen over de operatie van de separatisten. Oekraïners worden van hun posities verwijderd en vervangen door lieden met een Russische nationaliteit.

Geoffrey Pyatt, de Amerikaanse ambassadeur in Kiev, zegt tegen persbureau Reuters dat er de afgelopen weken 'een dramatische verandering' heeft plaatsgevonden in het leiderschap van de Volksrepubliek Donetsk. 'Het geeft de indruk dat de Russen de regie sterker in handen hebben. Deze individuen staan geregeld in contact met de autoriteiten in Rusland', aldus de ambassadeur.

Volgens Washington gaat de groeiende invloed van de Russen in het conflict gepaard met de levering van steeds zwaardere wapens naar Oekraïne. 'Premier' Borodai ontkent dat de separatisten gebruik maken van Russische wapens, maar rept tegelijkertijd over 'vrijwilligers' uit Rusland die separatisten in Oost-Oekraïne bijstaan in hun gevecht tegen de regering in Kiev. Hun aanwezigheid in Donetsk en Donbass zou het bewijs zijn dat Rusland de separatistische zaak steunt.

'Er zullen meer en meer mensen uit Moskou naar de Volksrepubliek Donetsk komen', zei Borodai recent op een persconferentie. Naast hem zaten 'vicepremier' Antyufeyev en Strelkov, een ander kernfiguur binnen de separatistische top. Strelkov, die een duistere reputatie heeft, laat zich gelden als opperbevelhebber binnen de Volksrepubliek. Hij is geboren in Moskou.

Borodai en Strelkov zijn oude bekenden: ze ontmoetten elkaar voor het eerst in 1996 in Tsjetsjenië, waar Moskou twee oorlogen tegen islamitische separatisten uitvocht. Later liepen de twee elkaar weer tegen het lijf in Transnistrië en, meer recent, op de Krim. Strelkov werkte voorheen voor de Russische geheime dienst. In Oost-Oekraïne zou hij een student en politieagent hebben gemarteld - een praktijk die hij in Tsjetsjenië al beoefend zou hebben. Zijn bijnaam luidt dan ook 'Igor de Verschrikkelijke'.

Rebellen verliezen terrein
De verschuivingen binnen het leiderschap van de separatisten is mogelijk het gevolg van hun verzwakte positie. Na de verovering van rebellenbolwerk Slavjansk, vorige maand, zijn Oekraïense troepen via het noorden en westen tot aan de buitenwijken van Donetsk opgerukt. De stad is vrijwel compleet omsingeld.

Ook heeft het Oekraïense leger succes geboekt in het gebied waar zich de ramp met vlucht MH17 heeft voorgedaan. De streek vormt de schakel tussen de twee belangrijkste rebellenbolwerken van dit moment, Donetsk en Loehansk.

Lokale bestuurders hebben vandaag gemeld dat er de afgelopen dagen zeker 19 burgers zijn omgekomen rondom de rampplek. Ook zouden er 120 gewonde rebellen uit 'rebellenhoofdstad' Donetsk zijn afgevoerd naar Rusland. In de stad waar Nederlandse en Australische experts wachten totdat ze naar de rampplek mogen afreizen, zijn vandaag een aantal granaten ingeslagen. Het is niet bekend welke gebouwen zijn geraakt en of daarbij slachtoffers zijn gevallen.
http://www.volkskrant.nl/(...)en-in-Oekraine.dhtml
pi_142850279
quote:

[..]

Ten eerste zijn die BRICs volgens mij nogal overrated. Die landen lopen keihard tegen de 'middle income trap' aan. Ten tweede is Rusland zelf ook een exportland. En ten derde, zelfs al zouden de BRICs een pact sluiten, dan zou dat geen pact zijn waarin Rusland het voor het zeggen heeft. Die andere landen hebben helemaal geen behoefte om onderworpen te zijn aan andermans gezag.
pi_142850438
Die nabestaanden die moeten leven met het feit dat hun geliefden er niet meer zijn én voor oud vuil in een weiland liggen waar nu de granaten en kogels inslaan :'(
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:35:04 #281
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142850500
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:33 schreef TheVulture het volgende:
Die nabestaanden die moeten leven met het feit dat hun geliefden er niet meer zijn én voor oud vuil in een weiland liggen waar nu de granaten en kogels inslaan :'(
War is hell.
pi_142850540
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:15 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Wat zeggen de pro Putin mensen dan? Lang leve geld en fuck het volk toch?
Weet ik niet, maar de meer neutrale waarnemers zeggen dat het om de rebellen en niet om Putin gaat. Het is de steun aan de rebellen die Putin's populariteit de hoogte injaagt. Als Strelkov zich kandidaat zou stellen bij de Russische presidentsverkiezingen dan zou ie Putin met gemak verslaan. (als men wist wie hij was tenminste, het zijn enkel de Russen met internet toegang die hem kennen).
pi_142850591
dus vanaf nu 195 nederlandse slachtoffers, meisje van 2 met dubbele nationaliteit...
Hooray for boobies!
pi_142850639
Ik las trouwens dat het leiderschap van de rebellen langzaam maar zeker volledig wordt overgenomen door Russen. Dat baart toch ook wel enigszins zorgen.
pi_142850675
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:37 schreef Spockjuh_ het volgende:
dus vanaf nu 195 nederlandse slachtoffers, meisje van 2 met dubbele nationaliteit...
Even buiten dat het een Nederlands meisje was, maar toch doet het me nog elke keer wat als ik lees dat een meisje van 2 is omgekomen ;(
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:42:04 #286
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142850728
Troep-bewegingen in het zuid-westen. Het lijkt erop alsof ze een actie vanuit Transnistrië verwachten..
  dinsdag 29 juli 2014 @ 15:47:12 #287
361691 DeJori
pi_142850903
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:42 schreef DustPuppy het volgende:
Troep-bewegingen in het zuid-westen. Het lijkt erop alsof ze een actie vanuit Transnistrië verwachten..
quote:
Advisor to the Minister of Defence of Ukraine Alexander Danyluk said the potential danger that Russian troops to enter Ukraine from Transnistria, however specific cases is not yet fixed.

He said on air on Channel "Ukraine", the UNN.

"We must not forget that in Transnistria is part of the 9th Russian army, so there is a potential threat," - he said.

However, according to the advisor to the Minister of Defense, currently there is no specific evidence that the Russian troops crossed the border from Transnistria.

Recall to block movement of heavy military equipment and moving contraband goods on the Transnistrian segment of the Ukrainian-Moldovan border began work on engineering enhancement - to 450-km boundary proryyut trench width 3.5 meters and a depth of 2-3 meters.

http://24tv.ua/home/showS(...)roni&objectId=469248
Lijkt me voorlopig een voorbarige conclusie gebaseerd op het enkele feit dat er Russische troepen in Transnistrië zijn. Alleen zijn die daar al langer dan gisteren.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142851172
Ik blijf maar bij mijn uitspraak van gisteren... We hebben niks bereikt en we gaan ook helemaal niets bereiken daar....
Zonder wrijving geen glans
pi_142851332
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:55 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik blijf maar bij mijn uitspraak van gisteren... We hebben niks bereikt en we gaan ook helemaal niets bereiken daar....
Ik vrees dat je gelijk gaat krijgen, dit duurt nu al zolang, en daar zelf militair 'ingrijpen' om die site veilig te stellen is geen optie, dan moet je je er ondertussen bij neer gaan leggen dat het nog dagen of weken kan duren, en je misschien daarna eens kan gaan kijken wat er nog over is als de kruitdampen zijn opgetrokken.
pi_142851343
Goed stuk op de website van The Economist:

quote:
That such clumsily Soviet efforts are easily laughed off does not defeat their purpose, for their aim is not to persuade but to cast enough doubt to make the truth a matter of opinion. In a world of liars, might not the West be lying, too?

Bron
pi_142851520
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 13:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niemand weerspreekt de aanwezigheid van neo-nazistische elementen in Kiev. De aanhang van die clubs is veel te groot naar mijn smaak.

Het is echter een propagandistische leugen om de regering in Kiev neer te zetten als 'een fascistische bende', zoals die wordt omschreven door de rebellen.

Sowieso zijn de separatisten wel de laatste die anderen mogen uitmaken voor fascist. Want we moeten natuurlijk niet doen alsof die jongens in het oosten nou een liberaal, ruimdenkend en verlicht zooitje is. Die lui zijn minstens zo intolerant als het tuig van Rechtse Sector.
Oh dat is ook wel zo. Maar we zullen zien welke rol zij nog opeisen wanneer het rustiger wordt.. Voorts bestaat de huidige regering uit een hoop partijlozen en voormalige oppositie. Ook boeven, maar wellicht moet je ook niet teveel verwachten in die contreien.

Is dat zo? Wat hebben ze daar voor tegenhanger dan als ik vragen mag? Ben er persoonlijk niet mee bekend.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 16:11:55 #292
430548 homme7
pi_142851643
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_om_Snizjne__.html

quote:
di 29 jul 2014, 16:06
|

Oekraïne: gevechten om Snizjne

KIEV - Het Oekraïense leger probeert nog altijd de plaats Snizjne te veroveren op de separatisten.

Dat heeft luitenant-kolonel Andrej Lysenko van de Oekraïense veiligheidsraad dinsdag gezegd.
Vanuit Snizjne zou op 17 juli een luchtdoelraket zijn afgevuurd op het vliegtuig van Malaysia Airlines, waardoor alle 298 inzittenden om het leven kwamen.

Snizjne heeft ongeveer 50.000 inwoners en ligt ongeveer 70 kilometer ten oosten van Donetsk. Oekraïense militairen zijn volgens Lysenko ook de steden Sjachtarsk en Torez vlakbij de rampplek binnengegaan. Vanuit Torez vertrok een trein met stoffelijke overschotten van de vliegramp. Die werden via Charkov naar Nederland gebracht.
pi_142851659
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:07 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Oh dat is ook wel zo. Maar we zullen zien welke rol zij nog opeisen wanneer het rustiger wordt.. Voorts bestaat de huidige regering uit een hoop partijlozen en voormalige oppositie. Ook boeven, maar wellicht moet je ook niet teveel verwachten in die contreien.
Ik denk dat de populariteit van fascistische/nazistische partijen in Oekraïne te vergelijken is met die in Hongarije, waar Orban de scepter zwaait. Het zijn eenmaal niet de meest frisse landen, daar in Oost-Europa.

Maar goed, laten we inderdaad maar de verkiezingen afwachten.

quote:
Is dat zo? Wat hebben ze daar voor tegenhanger dan als ik vragen mag? Ben er persoonlijk niet mee bekend.
Tegenhanger van Rechtse Sektor in Oost-Oekraïne? Ik weet niet of ze daar überhaupt politieke partijen kennen. Probeerde alleen duidelijk te maken dat die rebellen nou niet bepaald overkomen als verlichte gasten, met types als Borodai en Streikov aan het roer. Sowieso zijn Russen niet bepaald het meest liberale en ruimdenkende volk op deze aardkloot.
pi_142851683
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:01 schreef KoosVogels het volgende:
Goed stuk op de website van The Economist:

[..]

De simpelste vraag blijft toch echt die om bewijs dat door een onafhankelijke bron bevestigd wordt.

De parallel met Irak 2003 is duidelijk. Er niet op staan dat er bewijs wordt geleverd van alle claims uit Washington, maar wel insinueren dat mensen die idd geloven dat het westen ook liegt gek zijn is pas lachwekkend.

En pure manipulatie ;)
pi_142851691
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
Ik las trouwens dat het leiderschap van de rebellen langzaam maar zeker volledig wordt overgenomen door Russen. Dat baart toch ook wel enigszins zorgen.
Je zal maar in die regio worden geboren, wat een triest bestaan moet je dan ook hebben :'). Sneuheid troef.
pi_142851756
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:13 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

De simpelste vraag blijft toch echt die om bewijs dat door een onafhankelijke bron bevestigd wordt.

De parallel met Irak 2003 is duidelijk. Er niet op staan dat er bewijs wordt geleverd van alle claims uit Washington, maar wel insinueren dat mensen die idd geloven dat het westen ook liegt gek zijn is pas lachwekkend.

En pure manipulatie ;)
Oh, ik ben ook geen fan van de VS. Al heb ik wel meer vertrouwen in Obama dan Bush, maar dat is weer een ander verhaal.

Waar ik mij vooral aan erger is dat bepaalde lieden hier alles wat Rusland roept voor waar aannemen. Dat terwijl de journalistiek in Rusland natuurlijk gewoon in dienst staat van de overheid. Daar hoeven we verder niet omheen te draaien. Nu worden onze media ook gevoed door regeringen (eigen nieuwsgaring op dat niveau is nou eenmaal lastig), maar hier durft men ook kritisch te zijn.
pi_142851873
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, ik ben ook geen fan van de VS. Al heb ik wel meer vertrouwen in Obama dan Bush, maar dat is weer een ander verhaal.

Waar ik mij vooral aan erger is dat bepaalde lieden hier alles wat Rusland roept voor waar aannemen. Dat terwijl de journalistiek in Rusland natuurlijk gewoon in dienst staat van de overheid. Daar hoeven we verder niet omheen te draaien. Nu worden onze media ook gevoed door regeringen (eigen nieuwsgaring op dat niveau is nou eenmaal lastig), maar hier durft men ook kritisch te zijn.
Eens, maar ik heb die kritische blik gemist tot Erik Mouthaan van de week de vraag stelde waar het bewijs bleef.

Maar het werkt in Rusland ietsje anders.
pi_142851934
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:19 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Eens, maar ik heb die kritische blik gemist tot Erik Mouthaan van de week de vraag stelde waar het bewijs bleef.

Maar het werkt in Rusland ietsje anders.
Rusland lijkt mij geen prettig land als journalist.
pi_142852027

:') ____!
  dinsdag 29 juli 2014 @ 16:28:05 #300
361691 DeJori
pi_142852171
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]

:') ____!
Timmerbadass
pi_142852214
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 16:28 schreef DeJori het volgende:

[..]

Timmerbadass
Nimmerkans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')