Lees het FP artikel maar. Als je dan nog dezelfde mening hebt dan heeft deze discussie weinig zin.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:28 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Ik val er niet over. Ik zie het het als weinig zinvol. Misschien dat het directe familie etc iets van rust brengt. Ik vraag het mij af. Het is meer voor 'het volk'. Daar heb ik iets tegen de laatste tijd. Welke humanitaire hulp is nu waar nodig? Ineens in dát gebied?
Het is gewoon een gebied van oorlog. Daarom had Rutte niet zomaar iets moeten roepen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:32 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Benieuwd of die VN resolutie van vorige week nog ter sprake zal komen. Lijkt me moeilijk om je daarop te beroepen na de acties van het oekrainse leger.
? Ik bedoel de resolutie die goedgekeurd is, niet degene die men wilde indienen. Die over alle partijen meewerken aan het onderzoek, vrije toegang tot de site verlenen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:36 schreef Marzoen het volgende:
[..]
Het is gewoon een gebied van oorlog. Daarom had Rutte niet zomaar iets moeten roepen.
Je moet als Nederlandse president niet zo gaan schreeuwen als iemand als uit de US.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:59 schreef meth1745 het volgende:
[..]
? Ik bedoel de resolutie die goedgekeurd is, niet degene die men wilde indienen. Die over alle partijen meewerken aan het onderzoek, vrije toegang tot de site verlenen.
Men heeft Oekraine de tijd gegeven om z'n oorlog verder te zetten, waarschijnlijk met de verzekering dat ze de weg konden vrijmaken. Stel dat het hen niet lukt, kan je dan klagen dat de rebellen zich niet aan de resolutie houden?
De waarheid ligt in het midden. Een midden dat onze pers op zn hoogst mondjesmaat weet te vinden.quote:De gasten die dat filmpje hebben gemaakt doen precies hetzelfde, alleen volgens hen is alles de schuld van het westen en zijn de Russen het braafste jongetje van de klas
of de rebellen in de steek latenquote:In fact, rather than lose face, Putin might as well grant the wishes of the conservative core of his supporters and annex eastern Ukraine, especially if he is cornered by Western actions into thinking a full-blown Cold War and Kiev’s integration into the West are inevitable. “Sanctions lead to greater control by Putin over the economy… and reinforce Putin's political power,” according to Gaddy and Ickes of Brookings.
en eindigen zoals Yanukovych...quote:Prosvirnin, whose vehement but glossy website Sputnik & Pogrom arguably launched Russian nationalism into the mainstream, is an ardent acolyte of Strelkov's.
Sputnik & Pogrom compares the "legendary" rebel commander with Tyler Durden, the nonconformist rebel star of cult movie "Fight Club," and likens him and his "Steel Russians" to the 300 Spartans.
"It has already been said that the new Russian generation is not 'Putin's generation,' but '[rebel leader Igor] Strelkov's generation,'" Russian nationalist ideologue Egor Prosvirnin said Sunday.
http://www.themoscowtimes(...)s-heroes/504127.htmlquote:The insurgency's popularity leaves Putin — whose approval rating has soared against the backdrop of his support of the rebellion — hostage to public opinion at home, Petrov said.
The president's approval rating currently stands at 83 percent, the highest showing since 2008, according to a survey by U.S. pollster Gallup held between April and early June. The study polled 2,000 Russians and had a margin of error of 2.7 percentage points.
But as the insurgency bogs down and Western pressure mounts, the Kremlin is looking for ways to disassociate itself from the rebels — without alienating a public that holds the insurgency in such high esteem, experts said.
Analysts interviewed for this story declined to elaborate on the extent of negative implications for Putin in case he "betrays" the nation's heroes.
But Petrov pointed out that a similar ideological U-turn in Ukraine triggered the string of protests that led in February to the ousting of Ukrainian President Viktor Yanukovych, who abandoned a planned association agreement with the EU only days ahead of its signing last fall in favor of a snap alliance with Russia.
"Putin is definitely aware of how it worked out for Yanukovych," Petrov said.
Of heeft ie de regie over die bende al eerder verloren en nu de agressie toeneemt wat meer wapens en ex KGB maatjes stuurt?quote:
Dit is toch echt een ander verhaal. Als Oekraine MH-17 heeft neergeschoten moet het opzettelijk zijn geweest aangezien de separatisten geen luchtmacht hebben en er dus geen enkele logische reden voor het Oekrainse leger is om BUK-systemen in te zetten.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:02 schreef El_Matador het volgende:
Interessant:
Siberia Airlines Flight 1812 was a commercial flight shot down by the Ukrainian military over the Black Sea on 4 October 2001, en route from Tel Aviv, Israel to Novosibirsk, Russia. The plane, a Soviet-made Tupolev Tu-154, carried an estimated 66 passengers and 12 crew members. Most of the passengers were Israelis visiting relatives in Russia. No one on board survived. The crash site is some 190 km west-southwest of the Black Sea resort of Sochi and 140 km north of the Turkish coastal town of Fatsa and 350 km south-southeast of Feodosiya in Crimea. Ukraine eventually admitted that the disaster was probably caused by an errant missile fired by its armed forces.
However, Ukrainian officials later admitted that it was indeed their military that shot down the airliner. Ukrainian officials speculated that water interference caused the missile to veer off course. Ukraine reportedly banned the testing of Buk, S-300 and similar missile systems for a period of 7 years following this incident.
twitter:AdvanOosten twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 09:15:19ANP-persalarm: EXPERTS REIZEN DINSDAG NIET AF NAAR RAMPPLEK IN OEKRAINE. TE VEEL GEVECHTEN OP EN LANGS ROUTE (BRON: AALBERSBERG VAN LTFO) reageer retweet
En nog een verloren dag.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:19 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:AdvanOosten twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 09:15:19ANP-persalarm: EXPERTS REIZEN DINSDAG NIET AF NAAR RAMPPLEK IN OEKRAINE. TE VEEL GEVECHTEN OP EN LANGS ROUTE (BRON: AALBERSBERG VAN LTFO) reageer retweet
Het is een ander incident. Dat maakt het alleen maar leerzaam en niet per se hetzelfde.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:17 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit is toch echt een ander verhaal. Als Oekraine MH-17 heeft neergeschoten moet het opzettelijk zijn geweest aangezien de separatisten geen luchtmacht hebben en er dus geen enkele logische reden voor het Oekrainse leger is om BUK-systemen in te zetten.
En dat het een ongeluk was geloof ik nog wel, maar dat het opzet was om ons een oorlog in te trekken vind ik echt te alu-hoedje.
Definieer niet-betrokkenen, er zijn zelfs separatisten die dit (zij het anoniem) gezegd hebben.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is een ander incident. Dat maakt het alleen maar leerzaam en niet per se hetzelfde.
Er is geen enkel bewijs van de "per ongelukheid" van de aanslag. Dat wordt alleen door niet-betrokkenen geclaimd. Het is nog steeds goed mogelijk dat MH17 wel gewoon het doelwit was. Om welke reden dan ook. Niks aluhoedje.
Daar geloof ik ook niet! 1 van de 3 partijen (De separatisten, Rusland of Oekraïne) liegt in iedere geval, hoe makkelijk zou het zijn om nu het vingertje op te steken en te zeggen "Wij waren het!" dan heeft Nederland (en vooral de nabestaanden) duidelijkheid en kan het verwerkingsproces verder en kan er pas een conclusie en een voornemen gedaan worden over sancties.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:17 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En dat het een ongeluk was geloof ik nog wel, maar dat het opzet was om ons een oorlog in te trekken vind ik echt te alu-hoedje.
Dan nog, het wordt heel snel gezegd, maar echt bewijs is er niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:23 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Definieer niet-betrokkenen, er zijn zelfs separatisten die dit (zij het anoniem) gezegd hebben.
Ja, geen idee, dat moet je degene vragen die op de knoppen drukte en een burgervliegtuig met 298 onschuldigen aan boord neerhaalde.quote:Daarbij, als het wel opzettelijk was, wat was dan het doel?
Hoe bewijs je dan ooit dat iemand iets per ongeluk doet, naast het van de persoon zelf horen (en dan nog kan ie liegen).quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan nog, het wordt heel snel gezegd, maar echt bewijs is er niet.
[..]
Ja, geen idee, dat moet je degene vragen die op de knoppen drukte en een burgervliegtuig met 298 onschuldigen aan boord neerhaalde.
Voorlopig wordt het nog een hele klus die dader te vinden. En dan niet door de media maar door de feiten veroordeeld te krijgen.
Communicatie, opdrachten van hogeraf die gelekt worden. Sja, dat is dus ook verdomd lastig. Maar dat is het sowieso allemaal. En de heftige propaganda van alle kanten maakt het ook niet makkelijk.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hoe bewijs je dan ooit dat iemand iets per ongeluk doet, naast het van de persoon zelf horen (en dan nog kan ie liegen).
Het onderschepte radio-verkeer is dan toch al een goede indicator.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Communicatie, opdrachten van hogeraf die gelekt worden. Sja, dat is dus ook verdomd lastig. Maar dat is het sowieso allemaal. En de heftige propaganda van alle kanten maakt het ook niet makkelijk.
Die Italiaanse DC 9?quote:
Jep.quote:
Heel begrijpelijk. Denk ik ook. Anderzijds is de CIA er gek genoeg voor. Zie bijvoorbeeld operation northwoods.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:17 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit is toch echt een ander verhaal. Als Oekraine MH-17 heeft neergeschoten moet het opzettelijk zijn geweest aangezien de separatisten geen luchtmacht hebben en er dus geen enkele logische reden voor het Oekrainse leger is om BUK-systemen in te zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |