abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:03:21 #1
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142617818
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Isralische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Isral 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Belangrijk

quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer chte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:04:28 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142617865
quote:
Kun je er een paar recente uitlichten? Ik ben geen expert op dat gebied.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:05:10 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142617898
http://genocidewatch.net/(...)-at-Risk-Report5.htm
Isral staat nog steeds in categorie 5 van de genocide watch list.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:05:35 #4
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142617910
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik zou die site niet al te serieus nemen:

quote:
(De) Likoed (Hebreeuws: הליכוד ,uitspraak: 'lie-koed', Nederlands: Eenheid) is een Isralische politieke partij van conservatief-liberale signatuur. Ook is ze seculier zionistisch maar er is een zekere religieus-zionistische invloed te bespeuren.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:06:24 #5
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142617952
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_142618045
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:50 schreef Karrs het volgende:

[..]

Zolang de Israli de Palestijnen niet gaan zien zoals de nazi's de joden zagen in de jaren 30, zal het wel meevallen.
Ok, zoiets dacht ik al maar wist 't niet zeker. Nu gaat het een beetje te link worden voor sommigen denk ik, maar soit.

Wat zou er moeten gebeuren volgens jou waardoor jij gaat vinden dat Isralirs Palestijnen gaan zien zoals nazi's de Joden zagen in de jaren 30, zoals je zelf aangaf in je eerdere post? De doden zijn er al. De haat en discriminatie is er ook al. Ik weet niet of er winkels zijn waar Palestijnen niet mogen komen, mijn kennis van de dagelijkse routine in Isral is beperkt, maar de Palestijnen zijn wel massaal van hun huizen en bezittingen ontnomen; ook iets wat toen werd gedaan. Zoals eerder gezegd doet Likud ook haar best om partijen die ze niet zint te verbieden, iets wat ook de nazi's deden. Vooralsnog met geen succes gelukkig, maar de intenties zijn er dus wel.

Het voornaamste wat ik dan niet terugzie eigenlijk, zijn de concentratiekampen en massale castraties die Joden ondergingen in de jaren 30. Maar Gaza is momenteel wel echt een hel op aarde, dus ik zou het wel minstens vergelijkbaar vinden met een getto.

En ja ik weet ook wel dat Isral niet massaal Palestijnen vergast en in de hoogovens gooit, maar dat was in het begin in de jaren 30 ook nog niet het geval. En ja de vergelijking gaat ook niet 1-op-1 op, want de Joden hadden met veel meer restricties te maken dan de Palestijnen. Maar ik zie echt wel gelijkenissen.

Weet iemand toevallig hoeveel Joden er werden gedood tussen 1933 en 1938? Daar vind ik moeilijk informatie over, ik zou het wel interessant vinden om dat tegenover elkaar te zetten met gedode Palestijnen 2009-2014.
pi_142618075
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Kan je zelf niet lezen? Ik ben je secretaresse niet op dat gebied.
En als je geen expert bent op dat gebied, stop dan met die onterechte valse beschuldigingen van je.
Dus gewoon een lekker nachtje slapen, en de komende dagen/weken er goed te tijd voor nemen. En daarna zal je spijt krijgen van je Nazi-Duitsland vergelijkingen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:09:00 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_142618094
Dus Amerikaanse luchtvaartmaarschappijen mogen niet meer op Isral vliegen, in ieder geval voor de komende 24 uur.
pi_142618097
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:06 schreef Happel het volgende:
Dit is ook best een interessant stukje film.

Racisme is alom aanwezig in Isral, dat is niets nieuws. Hoewel sommige mensen dit blijven ontkennen. Zie ook David Sheen's filmpjes hierover, zijn er behoorlijk wat.
pi_142618137
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:05 schreef Maanvis het volgende:
http://genocidewatch.net/(...)-at-Risk-Report5.htm
Isral staat nog steeds in categorie 5 van de genocide watch list.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:09:56 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142618148
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:08 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Kan je zelf niet lezen? Ik ben je secretaresse niet op dat gebied.
En als je geen expert bent op dat gebied, stop dan met die onterechte valse beschuldigingen van je.
Dus gewoon een lekker nachtje slapen, en de komende dagen/weken er goed te tijd voor nemen. En daarna zal je spijt krijgen van je Nazi-Duitsland vergelijkingen.
Waarom doe jij het niet, jij hebt die tekst al gelezen?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:11:13 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142618211
quote:
De gast die die lijst heeft samengesteld is de wereldwijde expert van genocide.
Een gedicht over Maanvis
pi_142618226
quote:
Dit is al de 10e keer of zo dat het filmpje wordt gelinkt in twee dagen tijd :')

Een bevooroordeelde Jood die zegt dat Isral NIETS verkeerd doet, en ALLES de schuld is van hunnie. Zelfs met referenties naar 1967, een oorlog waarbij Isral ZELF begon met vechten "omdat de vijand op het punt stond om aan te vallen."

quote:
Yitzhak Rabin, who served as the Chief of the General Staff for Israel during the war stated: "I do not believe that Nasser wanted war. The two divisions he sent into Sinai on May 14 would not have been enough to unleash an offensive against Israel. He knew it and we knew it."
quote:
Israeli Foreign Minister Abba Eban wrote in his autobiography that he found "Nasser's assurance that he did not plan an armed attack" convincing, adding that "Nasser did not want war; he wanted victory without war". As Abba Eban put it, Nasser wanted victory without a war
Zeer objectief filmpje inderdaad ^O^
pi_142618288
quote:
Mwah, tenzij ze het in hun vrije tijd doen denk ik niet dat FOK! interessant genoeg is voor Isral. Dan kun je beter naar de Frontpage kijken denk ik, naar het minnetjes/plusjes-systeem. Minder moeite ook :P
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:12:49 #16
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142618290
Shit.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:13:06 #17
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142618304
quote:
Wederom:

Flikker nou eens een keer op met dat propaganda filmpje. Compleet eenzijdig pro-israel propaganda :r. Hier zijn al een aantal reacties die het compleet ontkrachten en de propaganda aantonen. Elke rationele denker weet dit.

quote:
This is absolute crap. Israel is about occupation, not 'peace' otherwise why would they pay settlers to move into Palestinian territory and forcibly evict the people that live there? Palestine isn't attacking Israel, they're trying to fight off an occupation force, much like if some country tried pushing into...say...Texas. Wouldn't Texans whip out some rockets? Well, Israel responds to these rockets, that essentially have the payload of a grenade and the accuracy of a slingshot fired at the moon with American made missiles that can devastate city blocks, and often do killing countless civilians. No, Netanyahu is a war criminal, and Israel should, itself, be held accountable for it's war crimes, and one day they will. Germany was, or do the zionists forget that?
quote:
It's easy. It's because of his heavy use of rhetorical fallacies with very little stated fact with the exception of the wars (of which he conveniently forgets to state who supplied this new fledgling state their military tech [and it wasn't just the US. A major contributer was France]).

For instance, when he says ALL arabs want Israel dead. This is called a "hasty generalization" and quickly invalidates any argument. And he stays in this line of thought the whole time making more and more generalizations about both sides with marked very little empathy for the Pals and a ton of empathy for the Israelis.

Notice, he does not mention the forced disapora of the Pals nor does he mention the second-rate citizenships given to Israeli Pals and Pals in refugee camps nor does he mention the encroaching Israeli settlements (of which are illegal). He only mentions the wars.

Because of this, he states nothing but propaganda. Nor does he offer any solution because apparently it's impossible to find an solution but it's easy to condemn an entire people.

This is the basic definition of propaganda or as webster's defines it "ideas or statements that are often false or exaggerated and that are spread in order to help a cause, a political leader, a government, etc."
quote:
Lies in this video :
- Arabs don't want Jews to die unlike what that video states and that's the biggest propaganda spread throughout Israel, propaganda that reaches brains of new generations and bring these children to hate arabs before they can even meet one
- Israel does not recognize the Palestinian state and since 1947 it has done everything it could to reduce it to nothing, reason why now it is referred to as a territory or a region and not a state, even on wikipedia
- Egypt never declared war on Israel and never moved armies to Sinai in 1967, Egypt's military was actually so surprised by the Israeli attack that we lost Sinai, and only got it back in 1973 when we finally did mobilize an army but not because Israel intended to give it back
- As a matter of fact Israel has been plotting to take Sinai again even after its loss only until Sinai has recently been proven to be Egyptian soil by an international court
- The guy says Israel gives land for the promise of peace, how can one believe that.. Israel has been greedy for land ever since 1947, it has crossed the 1947 initially drawn borders since the first five years it was instated, if Israel was as he says willing to coexist why do Israelis keep on buying the homes of Palestinians and force them out then ? They build Israeli complexes, schools, and roads and don't let Palestinians come back, on their own land !
- Lastly and mostly, there was never a Palestinian state !? I must be dreaming, there was never anything else but Palestine on this land, a state where jews, muslims, and christians were neighbors for centuries, it has been conquered many times throughout history, but it has always been Palestine because its people never made the difference between eachothers but it's only when a discriminating minority made that difference that was born zionism, and a state just for one kind of people...
quote:
Israel claims to recognise a Palestine, with a remaining 18% of it's original land while it covets the 82% of the land and continues to build more "settlements." That is not peace.
quote:
You could use this videos logic the same way to excuse the nazis invation of europe and creation of the third reich... just sayin... israel is an occupational force, commiting genocide, daily, since 1948... the rest of the world knows this, only you americans are stupid enough to believe their lies...

[quote]In europe, we're taught the facts, what both side claims and believes and investigate what actually is true. This video does NOT represent the whole truth and is made to skew your opinion in favor of the israeli genocide of the people of palestine ...
"

[ Bericht 0% gewijzigd door IsaacCuenca op 22-07-2014 23:26:59 ]
pi_142618358
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom doe jij het niet, jij hebt die tekst al gelezen?
Waarom doe jij het niet, jij hebt die tekst nog niet gelezen!
Of ben je eigenlijk gewoon niet genteresseerd en wil je gewoon hersenloos je Jodenhaat blijven verspreiden?
Een verhaal heeft 2 kanten, dus doe eens moeite en tijd nemen om de andere kant te horen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:15:04 #19
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142618392
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:14 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Of ben je eigenlijk gewoon niet genteresseerd en wil je gewoon hersenloos je Jodenhaat blijven verspreiden?
Een verhaal heeft 2 kanten, dus doe eens moeite en tijd nemen om de andere kant te horen.
Voor iemand die zo overtuigd is van een kant doe je verdomd weinig moeite om tegenhangers te overtuigen.
Elite
Tegen TTIP
pi_142618412
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:09 schreef Drxx het volgende:
Racisme is alom aanwezig in Isral, dat is niets nieuws. Hoewel sommige mensen dit blijven ontkennen. Zie ook David Sheen's filmpjes hierover, zijn er behoorlijk wat.
Vele Russische migranten naar Israel toe hebben nou ook niet echt een bepaalde voorkeur voor gekleurde landgenoten en - direct als dat ze zijn - komen ze daar ook nogal direct voor uit. (Extreem)rechts Israel haalt hier ook veel stemmen vandaan:

Russische Israelier (je hoort zijn Russische accent als niet-Hebreeuwse spreker zo) tegen een Marokkaanse Israelier:
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_142618417
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De gast die die lijst heeft samengesteld is de wereldwijde expert van genocide.
Dat onderzoek ik zelf wel.
pi_142618455
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:15 schreef Happel het volgende:

[..]

Voor iemand die zo overtuigd is van een kant doe je verdomd weinig moeite om tegenhangers te overtuigen.
Vergeet dit stukje niet:

quote:

[..]

Vervolgens komt hij zelf met dit filmpje aankakken:

quote:
Oh, lordy.
pi_142618475
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:11 schreef Drxx het volgende:
Dit is al de 10e keer of zo dat het filmpje wordt gelinkt in twee dagen tijd :')
Zo hard nodig is dat filmpje dus!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:16:55 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142618490
quote:

[..]

Ik heb de tijd niet om alles te lezen, ik was bereid om mijn mening bij te stellen als jij maar een vredesvoorstel laat zien waar de door mij gewenste dingen in zitten!
Een gedicht over Maanvis
pi_142618503
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:12 schreef Drxx het volgende:

[..]

Mwah, tenzij ze het in hun vrije tijd doen denk ik niet dat FOK! interessant genoeg is voor Isral. Dan kun je beter naar de Frontpage kijken denk ik, naar het minnetjes/plusjes-systeem. Minder moeite ook :P
Het hoeft niet of/of te zijn he. Als iemand ervoor betaald krijgt, dan kan hij de hele dag door op verschillende fora/sites posten. Van de 500 man zullen er ook een paar in Nederland actief zijn en dan is FOK! niet echt te missen denk ik.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:17:10 #26
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142618504
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:16 schreef Drxx het volgende:

[..]

Vergeet dit stukje niet:

[..]

[..]

Oh, lordy.
Ja, hij had zichzelf al in andere topics compleet belachelijk gemaakt.
Is gewoon zo'n troll denk ik.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:18:18 #27
165802 Reki
no comment.
pi_142618559
quote:
Weer dat AIPAC filmpje :')

Dit is de waarheid :Y
zie ondertitel :)
pi_142618587
quote:
Je kan hiervoor worden betaald?
Thanksman, dat lijkt mij een mooie inkomstenbron.
pi_142618591
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Zo hard nodig is dat filmpje dus!
Alleen jammer dat het nergens op slaat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:18 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wait, what? Jij doet het gratis? :|W
pi_142618646
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:13 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Ah wederom hetzelfde filmpje, achja dan kopieer ik het wel weer:

En dan herhaal ik wel weer dat jij uitgeluld was en bent.
pi_142618748
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:18 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

*Telt Riyals*
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:22:50 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142618796
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:19 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

ik snap je insteek niet, je bent extremistischer dan de meeste joden die ik ken..
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:26:14 #33
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142618991
quote:

Oh, lordy.
Dat filmpje kan ik moeilijk objectief noemen. Even een zoektocht naar de Prager university op Google en je weet genoeg.
Elite
Tegen TTIP
pi_142619004
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:19 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wat wil dat zeggen over jouw reactie op mijn post? Je probeert niet eens in te gaan op mijn argumenten. Wil dat dan niet zeggen dat jij 'uitgeluld' bent? Wat een fijn woord in een discussie trouwens, kudo's.

quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:06 schreef Happel het volgende:
Dit is ook best een interessant stukje film.

Dat hoofd :X

quote:
16s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:18 schreef Reki het volgende:

[..]

Weer dat AIPAC filmpje :')

Dit is de waarheid :Y
Leuk filmpje, kon ik maar zo animeren :P

quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:26 schreef Happel het volgende:

[..]

Dat filmpje kan ik moeilijk objectief noemen. Even een zoektocht naar de Prager university op Google en je weet genoeg.
Yeah I know, zei ik ook in mijn post toch :P
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:27:31 #35
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142619050
Al twee uur geen alarm darom. Is iedereen naar bed?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:27:51 #36
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142619071
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:26 schreef Happel het volgende:

[..]

Is ook totaal niet objectief, kijk ook aantal reacties die ik heb gepost
pi_142619272
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:15 schreef Happel het volgende:

[..]

Komt omdat ik toch niet wordt betaald :)
Maar effe serieus.
Zelf raak ik overtuigd van mijn eigen onderzoek, niet van een anonieme FOKker. Dus ik heb niet de illusie dat ik hier in de anonimiteit andere FOKkers kan overtuigen. Wel kan ik, zoals anderen dat ook kunnen, interesse triggeren. Soms kan mijn grootste politieke tegenstander mij op iets wijzen waarvan ik nog niks wist. Dan zet ik zo'n site in de favorieten en check ik het wanneer ik er zin an heb. Sommige zaken veranderen ook niet na 1 chat/gesprek. Maar dat kost tijd. Alsof ik alles wat ik van Isral/Palestina weet, kan weten na een weekje/maandje interesse.

Hier kom ik voor een discussie, een uitwisseling van ideen. En dat doe ik op een scherpe wijze, alleen door scherpe discussies blijf je namelijk scherp. Jammer dat ik mij soms laat leiden door emotie en wordt afgeleid door de dombo's hier. Daarom ben ik soms een lange tijd niet op FOK. Maar toch zitten er ook denkende/kritische mensen, en daarom kom ik steeds weer terug.

Anyway, verder doe ik weinig moeite, omdat ik echt niet iemand's secretaresse ben. Mocht ik wel moeite doen in de toekomst, dan weet je dat het mij gelukt is om er betaald voor te worden :)
pi_142619326
Isral, prima land om te vertoeven als legale immigrant met een kleurtje.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:34:44 #39
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142619427
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:32 schreef jamesdeen het volgende:
Isral, prima land om te vertoeven als legale immigrant met een kleurtje.
en wat als je palestijns zou zijn?
Een gedicht over Maanvis
pi_142619459
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

en wat als je palestijns zou zijn?
Ook.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:36:06 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142619488
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:35 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Ook.
Mooi, dan kan isral zijn grenzen openstellen voor palestijnse vluchteligen.
Een gedicht over Maanvis
pi_142619570
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:26 schreef Drxx het volgende:
Wat wil dat zeggen over jouw reactie op mijn post? Je probeert niet eens in te gaan op mijn argumenten. Wil dat dan niet zeggen dat jij 'uitgeluld' bent? Wat een fijn woord in een discussie trouwens, kudo's.
Uitgeluld is een citaat van degene naar wie die reactie ook gericht was. Domme trollen kan ik namelijk niet serieus nemen. Heeft niks met jou te maken, en ik dacht niet dat ik jouw argumenten had genegeerd. Dus ik zal e even opzoeken.
pi_142619574
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Extreem rare non sequitur.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:39:14 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142619606
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:38 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Extreem rare non sequitur.
Zou je het een probleem vinden als palestijnen je buren worden?
Een gedicht over Maanvis
pi_142619615
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En dan weer meer zelfmoordaanslagen?
pi_142619633
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zou je het een probleem vinden als palestijnen je buren worden?
Dat zijn ze al. Wat probeer je nou concreet te zeggen?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:40:22 #47
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_142619658
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

En dan weer meer zelfmoordaanslagen?
waarom zouden ze dat dan nog doen?
Een gedicht over Maanvis
pi_142619702
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

...en ik dacht niet dat ik jouw argumenten had genegeerd. Dus ik zal e even opzoeken.
Post #13 refereer ik naar, toen jij dat onzinnige filmpje linkte. Ik noem het onzinnig ja, of een trolpoging, want ik kan gewoon niet geloven dat iemand die dit zegt...

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Maar effe serieus.
Zelf raak ik overtuigd van mijn eigen onderzoek, niet van een anonieme FOKker. Dus ik heb niet de illusie dat ik hier in de anonimiteit andere FOKkers kan overtuigen. Wel kan ik, zoals anderen dat ook kunnen, interesse triggeren. Soms kan mijn grootste politieke tegenstander mij op iets wijzen waarvan ik nog niks wist. Dan zet ik zo'n site in de favorieten en check ik het wanneer ik er zin an heb. Sommige zaken veranderen ook niet na 1 chat/gesprek. Maar dat kost tijd. Alsof ik alles wat ik van Isral/Palestina weet, kan weten na een weekje/maandje interesse.

Hier kom ik voor een discussie, een uitwisseling van ideen. En dat doe ik op een scherpe wijze, alleen door scherpe discussies blijf je namelijk scherp. Jammer dat ik mij soms laat leiden door emotie en wordt afgeleid door de dombo's hier. Daarom ben ik soms een lange tijd niet op FOK. Maar toch zitten er ook denkende/kritische mensen, en daarom kom ik steeds weer terug.
...dt filmpje kan geloven. No offense, maar dat het filmpje aan alle kanten mankeert is toch te opzichtig?
pi_142620200
quote:
Oh, lordy.
Je moet ergens beginnen met het horen van de andere kant van het verhaal.
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:11 schreef Drxx het volgende:
Een bevooroordeelde Jood die zegt dat Isral NIETS verkeerd doet, en ALLES de schuld is van hunnie. Zelfs met referenties naar 1967, een oorlog waarbij Isral ZELF begon met vechten "omdat de vijand op het punt stond om aan te vallen."
Daarin lijkt hij op bevooroordeelde Palestijnen die zeggend dat Palestina NIETS verkeerd doet, en ALLES de schuld is van hunnie.
En je denkt serieus gelijk te hebben met 2 citaatjes? het was toch wel even iets ingewikkelder dan dat hoor.

quote:
Zeer objectief filmpje inderdaad ^O^
Nou, geef mij maar een link van een objectief filmpje.
pi_142620307
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

waarom zouden ze dat dan nog doen?
Jodenhaat, vernietiging van Isral, etc, dezelfde redenen als in de 80's, etc, en omdat het dan weer zou kunnen omdat dan 'die domme Joden' hun grenzen weer open hebben.
pi_142620343
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:52 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Je moet ergens beginnen met het horen van de andere kant van het verhaal.

[..]

Daarin lijkt hij op bevooroordeelde Palestijnen die zeggend dat Palestina NIETS verkeerd doet, en ALLES de schuld is van hunnie.
En je denkt serieus gelijk te hebben met 2 citaatjes? het was toch wel even iets ingewikkelder dan dat hoor.
Ik claim nergens d waarheid te verkondigen, mea culpa als het wel zo overkwam. Maar de woorden van Yitzhak Rabin, the Chief of the General Staff for Israel during the war en Israeli Foreign Minister Abba Eban, lijken mij ietsjes prominenter dan die van Dennis Prager an American nationally syndicated radio talk show host die iets beweert op YouTube. Hij doet namelijk alsof Isral van alle kanten aangevallen werd, om zo in een slachtofferrol te kruipen.

Maar zeg dan gewoon dat je er niet op in wil gaan omdat het je niet bevalt, want met zulke one-liners valt ook geen discussie te voeren.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:58:27 #52
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142620466
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Jodenhaat, vernietiging van Isral, etc, dezelfde redenen als in de 80's, etc, en omdat het dan weer zou kunnen omdat dan 'die domme Joden' hun grenzen weer open hebben.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Komt omdat ik toch niet wordt betaald :)
Maar effe serieus.

Anyway, verder doe ik weinig moeite, omdat ik echt niet iemand's secretaresse ben. Mocht ik wel moeite doen in de toekomst, dan weet je dat het mij gelukt is om er betaald voor te worden :)
Kom maar gewoon terug als je je wat verdiept hebt ^O^
En niet van 1 kant alles hebt gehoord

[ Bericht 0% gewijzigd door IsaacCuenca op 23-07-2014 00:03:39 ]
pi_142620573
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:41 schreef Drxx het volgende:

[..]

Post #13 refereer ik naar, toen jij dat onzinnige filmpje linkte. Ik noem het onzinnig ja, of een trolpoging, want ik kan gewoon niet geloven dat iemand die dit zegt...

[..]

...dt filmpje kan geloven. No offense, maar dat het filmpje aan alle kanten mankeert is toch te opzichtig?
"1 side wants the other side dead" (wordt er in dat filmpje gezegd); Dat geloof ik wel ja. Ik weet dat dat zo is. Dat is dus absoluut geen trollpoging. Ik snap niet wat er aan die uitspraak zou mankeren en je niet kan geloven dat ik dat kan geloven.
Kortom, ik ben even verbaasd. (No offense taken), maar gewoon verbaasd.
pi_142620752
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:55 schreef Drxx het volgende:
Ik claim nergens d waarheid te verkondigen, mea culpa als het wel zo overkwam. Maar de woorden van Yitzhak Rabin, the Chief of the General Staff for Israel during the war en Israeli Foreign Minister Abba Eban, lijken mij ietsjes prominenter dan die van Dennis Prager an American nationally syndicated radio talk show host die iets beweert op YouTube.
Klopt
quote:
Hij doet namelijk alsof Isral van alle kanten aangevallen werd, om zo in een slachtofferrol te kruipen.

Maar zeg dan gewoon dat je er niet op in wil gaan omdat het je niet bevalt, want met zulke one-liners valt ook geen discussie te voeren.
Geen kwestie van niet bevallen, gewoon totaal niet de essentie van dat filmpje. Overigens was de 6day war aan bijna alle kanten van Isral, dus niet bepaald een slachtofferrol.
pi_142620862
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:58 schreef IsaacCuenca het volgende:

Kom maar gewoon terug als je je wat verdiept hebt ^O^
En niet van 1 kant alles hebt gehoord
ik weet dat het volgende heel erg moeilijk voor je is om te bevatten, maar ik heb beide kanten gehoord (nu jij nog) en weet er meer van dan je denkt.
pi_142621044
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 00:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

"1 side wants the other side dead" (wordt er in dat filmpje gezegd); Dat geloof ik wel ja. Ik weet dat dat zo is. Dat is dus absoluut geen trollpoging. Ik snap niet wat er aan die uitspraak zou mankeren en je niet kan geloven dat ik dat kan geloven.
Ok, jij gelooft dus werkelijk dat Palestijnen de Joden dood willen hebben. Dat mag, als jij na eigen onderzoek en meerdere discussies/chats tot die conclusie bent gekomen dan ga ik niet eens proberen je van iets anders te overtuigen want dat gaat niets opleveren.

Ik kwam tot een compleet andere conclusie, namelijk dat er nog steeds heel veel wrok is bij de Palestijnen wegens het moeten afstaan van hun huizen en grondgebied aan de nieuwe inwoners, namelijk de Joden. Dat ze niet meer in hun eigen huizen konden. Dat meer dan de helft van hun land omgetoverd was tot een nieuwe staat. Dat de haat nog steeds diep zit, waardoor ze de Joden zijn gaan haten. Maar dat de Palestijnen alle Joden dood willen hebben... Tenzij ze zelf liegen wanneer ze zeggen dat dit niet zo is, geloof ik dit niet. En ik geloof niet dat ze hierover liegen.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 00:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Geen kwestie van niet bevallen, gewoon totaal niet de essentie van dat filmpje. Overigens was de 6day war aan bijna alle kanten van Isral, dus niet bepaald een slachtofferrol.
Isral begint zelf een oorlog... Vind je het dan gek dat buurlanden zich ermee gaan bemoeien?
pi_142621930
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 00:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Heb genoeg zionisten gezien die alle Palestijnen dood willen ja.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_142622211
Heeft iemand de documentaire "5 Broken Camera's" gezien?
Iig een aanrader

De Palestijnse landarbeider Emad is inmiddels toe aan zijn vijfde videocamera. Iedere camera die kapot ging, vertelt een deel van het verhaal over het verzet van zijn dorp tegen de onderdrukking door Isral. De documentaire won op internationale filmfestivals inmiddels vele prijzen.

Emad woont in Bil'in, een dorp op de bezette westelijke Jordaanoever, op een paar kilometer afstand van de muur die Isral bouwt om de oprukkende Joodse nederzettingen te scheiden van de Palestijnse dorpen. Met de eerste camera legde hij vast hoe in 2005 de bulldozers kwamen om olijfbomen uit de grond te trekken ten behoeve van de muur, die dwars door het land van zijn dorpsgenoten verreist.

In die eerste dagen, waarin het verzet tegen de Joodse kolonisten en de alom tegenwoordige Isralische soldaten op gang komt, wordt Emads vierde zoon Gibreel geboren. Beelden van de boreling die uitgroeit tot een vroegwijze kleuter, van de vele vreedzame protestacties en de gestaag vorderende bouw van de scheidingsmuur wisselen elkaar af. Het verzet groeit, mensen uit de hele wereld komen helpen. Maar de strijd wordt grimmiger, er worden mensen gearresteerd en er vallen dodelijke slachtoffers in het dorp. Emad blijft filmen, ondanks de smeekbeden van zijn vrouw die bang is voor represailles. Hij maakt zo een zeer persoonlijk en indringend document over de strijd van een dorp tegen geweld en onderdrukking.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_142622345
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 00:47 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Heeft iemand de documentaire "5 Broken Camera's" gezien?
Iig een aanrader

De Palestijnse landarbeider Emad is inmiddels toe aan zijn vijfde videocamera. Iedere camera die kapot ging, vertelt een deel van het verhaal over het verzet van zijn dorp tegen de onderdrukking door Isral. De documentaire won op internationale filmfestivals inmiddels vele prijzen.

Emad woont in Bil'in, een dorp op de bezette westelijke Jordaanoever, op een paar kilometer afstand van de muur die Isral bouwt om de oprukkende Joodse nederzettingen te scheiden van de Palestijnse dorpen. Met de eerste camera legde hij vast hoe in 2005 de bulldozers kwamen om olijfbomen uit de grond te trekken ten behoeve van de muur, die dwars door het land van zijn dorpsgenoten verreist.

In die eerste dagen, waarin het verzet tegen de Joodse kolonisten en de alom tegenwoordige Isralische soldaten op gang komt, wordt Emads vierde zoon Gibreel geboren. Beelden van de boreling die uitgroeit tot een vroegwijze kleuter, van de vele vreedzame protestacties en de gestaag vorderende bouw van de scheidingsmuur wisselen elkaar af. Het verzet groeit, mensen uit de hele wereld komen helpen. Maar de strijd wordt grimmiger, er worden mensen gearresteerd en er vallen dodelijke slachtoffers in het dorp. Emad blijft filmen, ondanks de smeekbeden van zijn vrouw die bang is voor represailles. Hij maakt zo een zeer persoonlijk en indringend document over de strijd van een dorp tegen geweld en onderdrukking.
Goede scores op Rotten Tomatoes (95%, uitzonderlijk hoog zelfs), IMDB en Metacritic. Zal er vanmiddag eens een blik op werpen :Y
pi_142622373
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:08 schreef Drxx het volgende:

[..]

Ok, zoiets dacht ik al maar wist 't niet zeker. Nu gaat het een beetje te link worden voor sommigen denk ik, maar soit.

Wat zou er moeten gebeuren volgens jou waardoor jij gaat vinden dat Isralirs Palestijnen gaan zien zoals nazi's de Joden zagen in de jaren 30, zoals je zelf aangaf in je eerdere post? De doden zijn er al. De haat en discriminatie is er ook al. Ik weet niet of er winkels zijn waar Palestijnen niet mogen komen, mijn kennis van de dagelijkse routine in Isral is beperkt, maar de Palestijnen zijn wel massaal van hun huizen en bezittingen ontnomen; ook iets wat toen werd gedaan. Zoals eerder gezegd doet Likud ook haar best om partijen die ze niet zint te verbieden, iets wat ook de nazi's deden. Vooralsnog met geen succes gelukkig, maar de intenties zijn er dus wel.

Het voornaamste wat ik dan niet terugzie eigenlijk, zijn de concentratiekampen en massale castraties die Joden ondergingen in de jaren 30. Maar Gaza is momenteel wel echt een hel op aarde, dus ik zou het wel minstens vergelijkbaar vinden met een getto.

En ja ik weet ook wel dat Isral niet massaal Palestijnen vergast en in de hoogovens gooit, maar dat was in het begin in de jaren 30 ook nog niet het geval. En ja de vergelijking gaat ook niet 1-op-1 op, want de Joden hadden met veel meer restricties te maken dan de Palestijnen. Maar ik zie echt wel gelijkenissen.

Weet iemand toevallig hoeveel Joden er werden gedood tussen 1933 en 1938? Daar vind ik moeilijk informatie over, ik zou het wel interessant vinden om dat tegenover elkaar te zetten met gedode Palestijnen 2009-2014.
Redelijk eensch wel.
Vet van mij. Gedood waar? In Palestina? In de rest van de wereld? In Duitsland?
Ik zou dat zelf van weinig belang vinden om dat tegenover de gedode Palestijnen van 2009-2014 te zetten. Er zijn sowieso al minstens twee keer zoveel mensen dan indertijd en de situaties zijn heel verschillend.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142622614
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 00:52 schreef Drxx het volgende:

[..]

Goede scores op Rotten Tomatoes (95%, uitzonderlijk hoog zelfs), IMDB en Metacritic. Zal er vanmiddag eens een blik op werpen :Y
Het probleem is, dat alleen de medestanders kijken. En die zijn het met hem eens. Daarom heb ik helemaal geen zin om te kijken: ik zou alleen maar een machteloos gevoel van spijt en medeleven voeden.
Ik zou wel benieuwd zijn wat tegenstanders van de Palestijnen en/of voorstanders van de staat Israel (ik scheid ze zorgvuldig!) hiervan vinden. Maar ik vrees dat die niet durven kijken en/of hun ervaringen niet durven delen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142623138
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 00:52 schreef Drxx het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 01:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het probleem is, dat alleen de medestanders kijken. En die zijn het met hem eens. Daarom heb ik helemaal geen zin om te kijken: ik zou alleen maar een machteloos gevoel van spijt en medeleven voeden.
Ik zou wel benieuwd zijn wat tegenstanders van de Palestijnen en/of voorstanders van de staat Israel (ik scheid ze zorgvuldig!) hiervan vinden. Maar ik vrees dat die niet durven kijken en/of hun ervaringen niet durven delen.
Ik heb het niet gezien, en heb ook niet de behoefte meer om subjectieve propaganda te bekijken van Palestijnen. Ik snap ook niet waarom men hier keihard is jegens "Joodse-Propaganda", maar tegelijkertijd "Palestijnse Propaganda" slikt voor zoete koek. Jodenhaat zal wel een band scheppen ofzo?

Die andere link heb ik wel in mijn favorieten gezet, daar ben ik dan wel benieuwd naar. Volgens mij kwam hij van de meneer met zijn wouden :)
  woensdag 23 juli 2014 @ 01:28:41 #63
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142623205
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 01:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het niet gezien, en heb ook niet de behoefte meer om subjectieve propaganda te bekijken van Palestijnen. Ik snap ook niet waarom men hier keihard is jegens "Joodse-Propaganda", maar tegelijkertijd "Palestijnse Propaganda" slikt voor zoete koek. Jodenhaat zal wel een band scheppen ofzo?

Die andere link heb ik wel in mijn favorieten gezet, daar ben ik dan wel benieuwd naar. Volgens mij kwam hij van de meneer met zijn wouden :)
Zucht. (zie onderstaande reactie)
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 00:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ook Zionisten kunnen de waarheid verkondigen, IC. En daar waar je twijfelt kan je het dubbelchecken. Alleen omdat Likud zionistisch is, betekent niet automatisch dat alles onzin is wat ze verkondigen. Dat heet nu, naar de andere kant van het verhaal luisteren!
Het is niet raar dat je de hele tijd onzin loopt te verkondigen als je Likud als enige bron aanhoudt.
pi_142623352
kijk hamas
  woensdag 23 juli 2014 @ 01:43:38 #65
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142623921
Hamas' gewapende tak al-Qassam brigades heeft verklaard een Israelisch gevechtsvliegtuig boven Deir al-Balah geraakt te hebben met een raket.

The UN Human Rights Council meets and expected to issue a severe condemnation of Israel

Attacks in Gaza have killed 630 Palestinians and wounded 4,010 according to the latest numbers from the Palestinian health ministry.

Another Israeli soldier was killed Tuesday, the military said.

A military spokesman said Israel had eliminated about half of the tunnels Hamas had dug out of Gaza and destroyed 30-40 percent of militants' rocket arsenals.

France's foreign minister said on Tuesday that the 600 person death toll in Gaza was not acceptable and that Israel had to immediately stop "the massacres and attacks",

De al-Aqsa martelaren brigade in de Westbank heeft een verklaring vanavond afgegeven waarin zijn aangeven "solidair met Gaza's strijd te zijn" en in de Westbank de strijd tegen Israel gewapend aan te gaan:
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  woensdag 23 juli 2014 @ 02:04:10 #67
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142623973
pi_142624015
klopt trouwens geen reet van, maar goed
pi_142624120
quote:
99s.gif Op woensdag 23 juli 2014 02:04 schreef Yi-Long het volgende:
[ afbeelding ]
:')
  woensdag 23 juli 2014 @ 02:14:46 #71
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142624177
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 02:12 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

:')

pi_142624245
quote:
99s.gif Op woensdag 23 juli 2014 02:14 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
huilbaby's :')
vrolijke mensen _O_
  woensdag 23 juli 2014 @ 02:33:50 #74
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142624531
quote:
99s.gif Op woensdag 23 juli 2014 02:14 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die lelijke walrus op de voorgrond.. :').
pi_142624847
quote:
Op social media is een plaatje van een dood kindje jammer genoeg al genoeg om een mening te vormen.
  woensdag 23 juli 2014 @ 03:10:53 #76
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142624853
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 02:33 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Die lelijke walrus op de voorgrond.. :').
Tja, als je dat hoofd iedere dag in de spiegel ziet, dan word je vanzelf wel compleet ziek in je hoofd natuurlijk.

http://972mag.com/nstt_fe(...)ns-and-destroy-gaza/

quote:
Israeli rabbi: Its okay to kill innocent civilians and destroy Gaza

Dov Lior, a racist Israeli rabbi from the West Bank settlement Kiryat Arba, recently posted a Halakhic ruling allowing to kill innocent civilians, after being asked about the war (its a massacre) in Gaza.

Here are a few lines from the ruling (pictured below):

The Torah of Israel guides us in all walks of life, private and public, on how to behave during war and also how to keep moral standards.

The Maharal from Prague (Rabbi Judah Loew A.K.), in his book Gur Arye, clearly writes that in all wars the attacked people are allowed to attack fiercely the people from whom the attackers came from and they do not have to check if he personally belongs to the fighters.

Therefore, during war the attacked people are allowed to punish the enemy population in any punishment it finds worthy, such as denying supplies or electricity and also to bomb the whole area according to the discretion of the army minister and not to just simply endanger soldiers lives but to take crushing deterrence steps to exterminate the enemy.

In the case of Gaza, the Minister of Defense will be allowed to instruct even the destruction of Gaza so that the south will no longer suffer and to avoid harm to our people who have been suffering for so long from the surrounding enemies.

Any kind of talk about humanism and consideration are moot when speaking of saving our brothers in the south and in the rest of the country and bringing back quiet to our country.
Uiteraard verwacht ik niets van dit alles terug te zien op de FP. Daar verschijnen alleen berichten over haat-imams.
  woensdag 23 juli 2014 @ 03:11:56 #77
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142624861
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 03:09 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Op social media is een plaatje van een dood kindje jammer genoeg al genoeg om een mening te vormen.
Inmiddels zijn het er al minstens 2, weet ik zeker. Maar goed, het zal uiteraard wel weer Palestijnse propaganda zijn, en die babies waren gewoon een wapen-depot aan het beschermen. Stelletje kleine anti-semitische hufters dat het waren....

(!)
  woensdag 23 juli 2014 @ 03:17:18 #78
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142624889
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 02:02 schreef Aloulou het volgende:
Hamas' gewapende tak al-Qassam brigades heeft verklaard een Israelisch gevechtsvliegtuig boven Deir al-Balah geraakt te hebben met een raket.

Interessant, zou je dat willen vertalen of samenvatten?
pi_142624927
quote:
99s.gif Op woensdag 23 juli 2014 03:11 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Inmiddels zijn het er al minstens 2, weet ik zeker. Maar goed, het zal uiteraard wel weer Palestijnse propaganda zijn, en die babies waren gewoon een wapen-depot aan het beschermen. Stelletje kleine anti-semitische hufters dat het waren....

(!)
Exact dit. _O_ Jij kent mij erg goed.
pi_142624959
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 03:17 schreef Nibb-it het volgende:
Interessant, zou je dat willen vertalen of samenvatten?
Het is een kort bericht: "dat er een poging is gedaan een Israelisch oorlogsvliegtuig uit de lucht te schieten om 19h40 rondom Deir Balah wat resulteerde in het raken van een F16 vliegtuig". "Het vliegtuig is met een raket vanaf de grond beschoten".
  † In Memoriam † woensdag 23 juli 2014 @ 03:45:32 #81
137949 Disana
pi_142624997
Een aantal foto's van de tunnels die Isral aan het sluiten is.

http://qz.com/237874/here(...)tary-action-in-gaza/
pi_142625006
Ik dacht eerst dat het hoax was dat Isral studenten betaald om te trollen en propaganda te verspreiden. Maar het blijkt dus nu waar te zijn (ik weet, ik was naef). De grappige is, ze falen keihard. Er worden beelden getoond dat niet in de media mochten komen en daar kunnen zij blijkbaar niet tegen.

De publieke opinie keert zich (terecht) tegen Isral en daar werkt Isral zelf aan mee door studenten te betalen om Isral te verdedigen. Hoe kan je iemand serieus nemen die betaald wordt om oorlogmisdaden goed te praten en vervolgens ook probeert om in de slachtofferrol te kruipen. De statistieken vertellen duidelijk wie de echte slachtoffers zijn in dit conflict.
  woensdag 23 juli 2014 @ 06:58:18 #83
176916 Karrs
2007-2017
pi_142625584
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:08 schreef Drxx het volgende:

[..]

Wat zou er moeten gebeuren volgens jou waardoor jij gaat vinden dat Isralirs Palestijnen gaan zien zoals nazi's de Joden zagen in de jaren 30, zoals je zelf aangaf in je eerdere post?
Zo werkt het niet. Het vergelijken van Isral met Nazi-Duitsland is z belachelijk dat ik er niet verder op inga, als je 't niet erg vindt.

Behalve natuurlijk nog dit: als je de nazi's wil vergelijken met een partij in die regio, dan kom je eerder op de Palestijnen uit dan op de Isralirs. Maar ik stel voor de Godwinstraat uit te rijden.
quote:
De doden zijn er al. De haat en discriminatie is er ook al. Ik weet niet of er winkels zijn waar Palestijnen niet mogen komen, mijn kennis van de dagelijkse routine in Isral is beperkt, maar de Palestijnen zijn wel massaal van hun huizen en bezittingen ontnomen; ook iets wat toen werd gedaan. Zoals eerder gezegd doet Likud ook haar best om partijen die ze niet zint te verbieden, iets wat ook de nazi's deden. Vooralsnog met geen succes gelukkig, maar de intenties zijn er dus wel.
Ik denk dat je zelf wel snapt dat dit ook niet opgaat. Dit zijn een hele rij non-sequitur argumenten op een rij. "de koning heeft twee ogen en twee oren, een olifant heeft dat ook, dus de koning is een olifant".

De haat en discriminatie jegens Palestijnen is overigens van een andere orde dan de haat en discriminatie andersom. Het verschil is dat tussen een lucifer en een vulkaanuitbarsting. Mag je raden welke kant bij welke hoort. Het blijft me verbazen hoe de tegenstanders van Isral dat vergeten, of negeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Karrs op 23-07-2014 07:33:52 ]
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  woensdag 23 juli 2014 @ 07:00:30 #84
176916 Karrs
2007-2017
pi_142625588
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 03:46 schreef Fruitdrink het volgende:
Ik dacht eerst dat het hoax was dat Isral studenten betaald om te trollen en propaganda te verspreiden. Maar het blijkt dus nu waar te zijn (ik weet, ik was naef). De grappige is, ze falen keihard. Er worden beelden getoond dat niet in de media mochten komen en daar kunnen zij blijkbaar niet tegen.

De publieke opinie keert zich (terecht) tegen Isral en daar werkt Isral zelf aan mee door studenten te betalen om Isral te verdedigen. Hoe kan je iemand serieus nemen die betaald wordt om oorlogmisdaden goed te praten en vervolgens ook probeert om in de slachtofferrol te kruipen. De statistieken vertellen duidelijk wie de echte slachtoffers zijn in dit conflict.
De statistieken vertellen niets.

Maar je hebt gelijk: de opinie keert zich tegen Isral. Geeft niets, gebeurt elke keer. Het is tijd voor Isral om de missie af te ronden en hopelijk hebben ze de terreurgroepen zo'n slag toegebracht dat hun capaciteit voor de komende twee jaar weer tot 0 is gereduceerd.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_142626191
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 03:46 schreef Fruitdrink het volgende:

Goh wat zijn de moslims toch zo chagrijnig dat ze geen israelische slachtoffers kunnen maken.
De media zou niet alleen vol staan van nog meer beelden van de slachtoffers, maar ook van wereldwijde vreugdefeesten van moslims alom.
Dat maakt deze ganse situatie nog veel gevoeliger dan ze eigenlijk al is, nl dat ze het niet kunnen halen van de joden .

Voor alle duidelijkheid keur ik het geweld niet goed, maar stoppen met geweld moet van 2 kanten komen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_142626320
Ondertussen zien we ergens anders wat er gebeurd als de moslims het wel voor het zeggen hebben ...

quote:
Te druk met Gaza? Christenen worden verdreven uit Mosul, maar niemand in Europa betoogt

In het Noord-Irakese Mosul zijn de laatste christenen zaterdag vertrokken nadat ze een ultimatum opgelegd hadden gekregen van de terroristische beweging ISIS. De christelijke gemeenschap leefde al bijna 2000 jaar in Mosul, maar kreeg deze week te horen dat er voor hen geen plaats meer was: 'bekeer je tot de islam en betaal een religieuze belasting of kom om door het zwaard' luidde de niet mis te verstane boodschap.

Huizen die door christenen werden bewoond, werden de voorbije dagen met een Arabische letter 'n' gemarkeerd, wat 'nasarah' of 'christen' betekent (zie foto). Sjietische huizen werden met een 'r' gekenmerkt, voor 'rejecter' of 'protestant'

Geen Vlaamse krant achtte dit feit - volgens de VN nochtans een misdaad tegen de menselijkheid - voldoende nieuwswaardig, noch werden in Europese steden betogingen georganiseerd. Een ander conflict in de regio slorpt blijkbaar alle media-aandacht op.

De Italiaanse krant Avenire roept de internationale gemeenschap wel op om degenen die aan de wieg van deze islamitische beweging staat ter verantwoording te roepen:

‘Mensen doen alsof de fanatici van ISIS van een andere planeet komen en niet gesteund, gefinancierd en gewapend werden door machtige staten op het Arabische schiereiland. Doch ISIS en deze staten delen een ideologie - het wahabisme, dat ook Al Qaeda produceerde.

Met ISIS wordt islamitisch terrorisme nu een massabeweging. Doch de intellectuelen in de moslimwereld handelen alsof ze geen gevaar zien. Het Westen hoedt zich er ondertussen voor landen als Saoedi-Arabi tegen de haren in te strijken omdat het een bondgenoot en olieleverancier is.’
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:02:59 #87
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142626578
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 08:44 schreef UncleScorp het volgende:
Ondertussen zien we ergens anders wat er gebeurd als de moslims het wel voor het zeggen hebben ...

[..]

Ja, want alle moslims in de wereld willen hetzelfde. Sommige figuren. |:(
Elite
Tegen TTIP
pi_142627004
quote:
Moslims hebben het al honderden jaren voor het zeggen in Irak. :')
-
pi_142627092
quote:

[..]

dankzij de irakoorlog door het westen, tijdens Saddam waren de christenen veilig
We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades.
pi_142627234
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:02 schreef Happel het volgende:

Ja, want alle moslims in de wereld willen hetzelfde. Sommige figuren. |:(
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:27 schreef Charismatisch het volgende:

Moslims hebben het al honderden jaren voor het zeggen in Irak. :')
Jaja, maar ondertussen geen reactie op hoe die mensen daar behandeld worden , maar wel hoe palestijnen behandeld worden ?
pi_142627244
quote:

[..]

Ik stel voor dat Isis niet mee mag doen aan het Eurovisie Songfestival.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_142627274
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:31 schreef zaid het volgende:

[..]

dankzij de irakoorlog door het westen, tijdens Saddam waren de christenen veilig
Daar heb je wsl gelijk in, moslims daar zijn gewoon met open ogen in de westerse manipulatie getrapt.
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:40:48 #93
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142627295
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:38 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

[..]

Jaja, maar ondertussen geen reactie op hoe die mensen daar behandeld worden , maar wel hoe palestijnen behandeld worden ?
Ach joh, het is allemaal lekker selectief. Arme moslimmetjes in Gaza roepen de Marokkanen hier terwijl hun eigen land mensen in de Westelijke Saraha precies hetzelfde aandoet, maar ja, dat zijn hele nare mensen, en palestijntjes zijn lief.

Die hele regio spoort niet man.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:40:58 #94
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_142627298
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:31 schreef zaid het volgende:

[..]

Dat is dus ook al de schuld van het westen.

Ligt er ooit wel eens iets aan de mensen in het Midden-Oosten, of aan de religie van de vrede, of aan (je weet wel) Arabieren?
pi_142627305
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:38 schreef UncleScorp het volgende:
Ik heb jou nooit in het Irak-topic gezien. :')
NWS / [Centraal] Irak na de oorlog #67 Spannende tijden voor Irak
-
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:41:41 #96
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142627313
quote:
9s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:40 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Ligt er ooit wel eens iets aan de mensen in het Midden-Oosten, of aan de religie van de vrede, of aan (je weet wel) Arabieren?
Nee, als het westen er niet zou zijn zou het een oase van vrede en rust zijn, hoog ontwikkeld en zonder honger en oorlog.
Get woke, go broke!
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:42:10 #97
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_142627319
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ach joh, het is allemaal lekker selectief. Arme moslimmetjes in Gaza roepen de Marokkanen hier terwijl hun eigen land mensen in de Westelijke Saraha precies hetzelfde aandoet, maar ja, dat zijn hele nare mensen, en palestijntjes zijn lief.

Die hele regio spoort niet man.
Die hele religie spoort niet.

Hoe kunnen anders moslims in Nederland (er zitten er hier volgens mij ook heel veel) zich ZO druk maken over Palestijnen terwijl ze hun bek houden (of propaganda lopen bedrijven) over Syri en Irak en al die brandhaarden?

Kan iemand me dat uitleggen?
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:42:45 #98
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142627333
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:42 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Hoe kunnen anders moslims in Nederland (er zitten er hier volgens mij ook heel veel) zich ZO druk maken over Palestijnen terwijl ze hun bek houden (of propaganda lopen bedrijven) over Syri en Irak en al die brandhaarden?

Geen enkele religie spoort trouwens.
Get woke, go broke!
pi_142627334
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:41 schreef Charismatisch het volgende:

Ik heb jou nooit in het Irak-topic gezien. :')
NWS / [Centraal] Irak na de oorlog #67 Spannende tijden voor Irak
Lol voor elk moslim conflict een apart topic idd ... Fok draait op volle toeren !
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:43:07 #100
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_142627341
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, als het westen er niet zou zijn zou het een oase van vrede en rust zijn, hoog ontwikkeld en zonder honger en oorlog.
Wacht even, dan zijn die vervelende joden er nog. ;)

Of wacht... ;(
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:43:36 #101
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142627351
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:43 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Wacht even, dan zijn die vervelende joden er nog. ;)

Of wacht... ;(
Die sporen verder ook niet hoor, daar gaat het ook niet om hier ;).
Get woke, go broke!
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:43:38 #102
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_142627352
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Geen enkele religie spoort trouwens.
Mee eens. Behalve de religie van het Vliegend Spaghettimonster, natuurlijk. ^O^
pi_142627354
quote:
9s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:40 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

ja hoor, Perzen zijn ook voor ellende verantwoordelijk
We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades.
pi_142627405
Het conflict in Israel of in Syrie of in de Krim is geen grondprobleem noch een religieus probleem. Dit lijkt zo omdat wij alleen de gevolgen zien en hierna gaan handelen. Hierdoor komt er nooit een oplossing. Het probleem is echt de mens zelf.

Veel bijkomsten gezien waar mensen overal te wereld samenkomen met allerlei nationaliteiten en religieuze achtergronden. En allemaal met dezelfde vraag : waarom is er nog geen vrede?

Waarom is er nog geen vrede? Als het alleen grondprobleem was waarom gaan ze dan niet rondom de tafel zitten?

Er is geen vrede omdat de mens gewoon geen vrede wil. Kijk naar de Balkan , WO1 , Wo2, irak , Lebanon , Ukraine, Korea , congo , Somalie, Ierland, Baskenland ect ect ect. Kijk naar de geschiedenis van mens. Wat voor ellende , oorlog en wreedheden wij als mens hebben veroorzaakt! En dat voor land, religie of voor nationaliteit. Ruzie met je familie. Boos op je broer. Familie relaties verscheurd. Wraak acties. Wat er in Israel gebeurd of Syrie gebeurd ook in je eigen sociale omgeving.

Wat is dat toch? Hoe komt het dat mensen zich zo gedragen? Waarom herhaalt geschiedenis zich steeds? Waarom is het zo moeilijk voor de mens om vrede te maken en te behouden? Vrede tussen landen , vrede tussen je naasten. Waarom lukt het niet?

Het conflict Israel is een conflict in de mens zelf. En DAT moet aangepakt worden. Dan zal er vrede zijn. Maar het probleem is dat de mens helemaal niet 'aangepakt' wil worden. Liever ziet de mens zijn medemens afbrokkelen. "Er is geen zoeter geluid dan het afbrokkelen van je medemens"

Er is een onbalans in de mens tussen zijn ego (wat neutraal is dus niet negatief) en zijn altruisme. En dit is de oorzaak van het conflict in Israel en uiteraard van de gehele wereld.

Het zijn wij allen die oorlogen aanvaarden zoals Anne Frank ooit schreef.

"Er is nu eenmaal in de mensen een drang tot vernielen, een drang tot doodslaan, tot vermoorden en razend zijn, en zolang de gehele mensheid, zonder uitzondering, geen grote metamorfose heeft ondergaan, zal de oorlog woeden, zal alles wat opgebouwd, aangekweekt en gegroeid is, weer afgesneden en vernietigd worden, om daarna opnieuw te beginnen"

En
"Wat geweldig dat niemand ook maar 1 moment hoeft te wachten met het verbeteren van de wereld!"
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:46:04 #105
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_142627412
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:43 schreef zaid het volgende:

[..]

ja hoor, Perzen zijn ook voor ellende verantwoordelijk
Oh. En shieten? Of die juist niet?

Anywee, offtopic eigenlijk.
pi_142627426
quote:

[..]

En waarom trekken ze niet naar Israel om hun jihad te gaan uitvechten ?
Zouden er tenminste niet zoveel terugkomen ...
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:46:48 #107
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_142627437
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:45 schreef Shokirbek85 het volgende:
Het conflict in Israel of in Syrie of ik de Krim is geen grondprobleem noch een religieus probleem. Dit lijkt zo omdat wij alleen de gevolgen zien en hierna gaan handelen. Hierdoor komt er nooit een oplossing. Het probleem is echt de mens zelf.

Veel bijkomsten gezien waar mensen overal te wereld samenkomen met allerlei nationaliteiten en religieuze achtergronden. En allemaal met dezelfde vraag : waarom is er nog geen vrede?

Waarom is er nog geen vrede? Als het alleen grondprobleem was waarom gaan ze dan niet rondom de tafel zitten?

Er is geen vrede omdat de mens gewoon geen vrede wil. Kijk naar de Balkan , WO1 , Wo2, irak , Lebanon , Ukraine, Korea , congo , Somalie, Ierland, Baskenland ect ect ect. Kijk naar de geschiedenis van mens. Wat voor ellende , oorlog en wreedheden wij als mens hebben veroorzaakt! En dat voor land, religie of voor nationaliteit. Ruzie met je familie. Boos op je broer. Familie relaties verscheurd. Wraak acties. Wat er in Israel gebeurd of Syrie gebeurd ook in je eigen sociale omgeving.

Wat is dat toch? Hoe komt het dat mensen zich zo gedragen? Waarom herhaalt geschiedenis zich steeds? Waarom is het zo moeilijk voor de mens om vrede te maken en te behouden? Vrede tussen landen , vrede tussen je naasten. Waarom lukt het niet?

Het conflict Israel is een conflict in de mens zelf. En DAT moet aangepakt worden. Dan zal er vrede zijn. Maar het probleem is dat de mens helemaal niet 'aangepakt' wil worden. Liever ziet de mens zijn medemens afbrokkelen. "Er is geen zoeter geluid dan het afbrokkelen van je medemens"

Er is een onbalans in de mens tussen zijn ego (wat neutraal is dus niet negatief) en zijn altruisme. En dit is de oorzaak van het conflict in Israel en uiteraard van de gehele wereld.

Het zijn wij allen die oorlogen aanvaarden zoals Anne Frank ooit schreef.

"Er is nu eenmaal in de mensen een drang tot vernielen, een drang tot doodslaan, tot vermoorden en razend zijn, en zolang de gehele mensheid, zonder uitzondering, geen grote metamorfose heeft ondergaan, zal de oorlog woeden, zal alles wat opgebouwd, aangekweekt en gegroeid is, weer afgesneden en vernietigd worden, om daarna opnieuw te beginnen"

En
"Wat geweldig dat niemand ook maar 1 moment hoeft te wachten met het verbeteren van de wereld"
... Eh? :')
  woensdag 23 juli 2014 @ 09:47:42 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142627459
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 09:46 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

En waarom trekken ze niet naar Israel om hun jihad te gaan uitvechten ?
Zouden er tenminste niet zoveel terugkomen ...
Ze zien je aankomen daar met je glittertasje en je Nickelsonjas :').
Get woke, go broke!
pi_142627463
quote:
Syri en Irak hebben een eigen topic op het NWS-forum. Andere conflicten erbij halen praat de Isralische misdaden tegen de menselijkheid niet goed hoor.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')