Mooi, dan kan israël zijn grenzen openstellen voor palestijnse vluchteligen.quote:
Uitgeluld is een citaat van degene naar wie die reactie ook gericht was. Domme trollen kan ik namelijk niet serieus nemen. Heeft niks met jou te maken, en ik dacht niet dat ik jouw argumenten had genegeerd. Dus ik zal e even opzoeken.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:26 schreef Drxx het volgende:
Wat wil dat zeggen over jouw reactie op mijn post? Je probeert niet eens in te gaan op mijn argumenten. Wil dat dan niet zeggen dat jij 'uitgeluld' bent? Wat een fijn woord in een discussie trouwens, kudo's.
Extreem rare non sequitur.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mooi, dan kan israël zijn grenzen openstellen voor palestijnse vluchteligen.
Zou je het een probleem vinden als palestijnen je buren worden?quote:
En dan weer meer zelfmoordaanslagen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mooi, dan kan israël zijn grenzen openstellen voor palestijnse vluchteligen.
Dat zijn ze al. Wat probeer je nou concreet te zeggen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zou je het een probleem vinden als palestijnen je buren worden?
waarom zouden ze dat dan nog doen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En dan weer meer zelfmoordaanslagen?
Post #13 refereer ik naar, toen jij dat onzinnige filmpje linkte. Ik noem het onzinnig ja, of een trolpoging, want ik kan gewoon niet geloven dat iemand die dit zegt...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:38 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
...en ik dacht niet dat ik jouw argumenten had genegeerd. Dus ik zal e even opzoeken.
...dát filmpje kan geloven. No offense, maar dat het filmpje aan alle kanten mankeert is toch te opzichtig?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Maar effe serieus.
Zelf raak ik overtuigd van mijn eigen onderzoek, niet van een anonieme FOKker. Dus ik heb niet de illusie dat ik hier in de anonimiteit andere FOKkers kan overtuigen. Wel kan ik, zoals anderen dat ook kunnen, interesse triggeren. Soms kan mijn grootste politieke tegenstander mij op iets wijzen waarvan ik nog niks wist. Dan zet ik zo'n site in de favorieten en check ik het wanneer ik er zin an heb. Sommige zaken veranderen ook niet na 1 chat/gesprek. Maar dat kost tijd. Alsof ik alles wat ik van Israël/Palestina weet, kan weten na een weekje/maandje interesse.
Hier kom ik voor een discussie, een uitwisseling van ideeën. En dat doe ik op een scherpe wijze, alleen door scherpe discussies blijf je namelijk scherp. Jammer dat ik mij soms laat leiden door emotie en wordt afgeleid door de dombo's hier. Daarom ben ik soms een lange tijd niet op FOK. Maar toch zitten er ook denkende/kritische mensen, en daarom kom ik steeds weer terug.
Je moet ergens beginnen met het horen van de andere kant van het verhaal.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:16 schreef Drxx het volgende:
Vervolgens komt hij zelf met dit filmpje aankakken:
Oh, lordy.
Daarin lijkt hij op bevooroordeelde Palestijnen die zeggend dat Palestina NIETS verkeerd doet, en ALLES de schuld is van hunnie.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:11 schreef Drxx het volgende:
Een bevooroordeelde Jood die zegt dat Israël NIETS verkeerd doet, en ALLES de schuld is van hunnie. Zelfs met referenties naar 1967, een oorlog waarbij Israël ZELF begon met vechten "omdat de vijand op het punt stond om aan te vallen."
Nou, geef mij maar een link van een objectief filmpje.quote:Zeer objectief filmpje inderdaad
Jodenhaat, vernietiging van Israël, etc, dezelfde redenen als in de 80's, etc, en omdat het dan weer zou kunnen omdat dan 'die domme Joden' hun grenzen weer open hebben.quote:
Ik claim nergens dé waarheid te verkondigen, mea culpa als het wel zo overkwam. Maar de woorden van Yitzhak Rabin, the Chief of the General Staff for Israel during the war en Israeli Foreign Minister Abba Eban, lijken mij ietsjes prominenter dan die van Dennis Prager an American nationally syndicated radio talk show host die iets beweert op YouTube. Hij doet namelijk alsof Israël van alle kanten aangevallen werd, om zo in een slachtofferrol te kruipen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:52 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen met het horen van de andere kant van het verhaal.
[..]
Daarin lijkt hij op bevooroordeelde Palestijnen die zeggend dat Palestina NIETS verkeerd doet, en ALLES de schuld is van hunnie.
En je denkt serieus gelijk te hebben met 2 citaatjes? het was toch wel even iets ingewikkelder dan dat hoor.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jodenhaat, vernietiging van Israël, etc, dezelfde redenen als in de 80's, etc, en omdat het dan weer zou kunnen omdat dan 'die domme Joden' hun grenzen weer open hebben.
Kom maar gewoon terug als je je wat verdiept hebtquote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Komt omdat ik toch niet wordt betaald
Maar effe serieus.
Zelf raak ik overtuigd van mijn eigen onderzoek, niet van een anonieme FOKker. Dus ik heb niet de illusie dat ik hier in de anonimiteit andere FOKkers kan overtuigen. Wel kan ik, zoals anderen dat ook kunnen, interesse triggeren. Soms kan mijn grootste politieke tegenstander mij op iets wijzen waarvan ik nog niks wist. Dan zet ik zo'n site in de favorieten en check ik het wanneer ik er zin an heb. Sommige zaken veranderen ook niet na 1 chat/gesprek. Maar dat kost tijd. Alsof ik alles wat ik van Israël/Palestina weet, kan weten na een weekje/maandje interesse.
Hier kom ik voor een discussie, een uitwisseling van ideeën. En dat doe ik op een scherpe wijze, alleen door scherpe discussies blijf je namelijk scherp. Jammer dat ik mij soms laat leiden door emotie en wordt afgeleid door de dombo's hier. Daarom ben ik soms een lange tijd niet op FOK. Maar toch zitten er ook denkende/kritische mensen, en daarom kom ik steeds weer terug.
Anyway, verder doe ik weinig moeite, omdat ik echt niet iemand's secretaresse ben. Mocht ik wel moeite doen in de toekomst, dan weet je dat het mij gelukt is om er betaald voor te worden
"1 side wants the other side dead" (wordt er in dat filmpje gezegd); Dat geloof ik wel ja. Ik weet dat dat zo is. Dat is dus absoluut geen trollpoging. Ik snap niet wat er aan die uitspraak zou mankeren en je niet kan geloven dat ik dat kan geloven.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:41 schreef Drxx het volgende:
[..]
Post #13 refereer ik naar, toen jij dat onzinnige filmpje linkte. Ik noem het onzinnig ja, of een trolpoging, want ik kan gewoon niet geloven dat iemand die dit zegt...
[..]
...dát filmpje kan geloven. No offense, maar dat het filmpje aan alle kanten mankeert is toch te opzichtig?
Kloptquote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:55 schreef Drxx het volgende:
Ik claim nergens dé waarheid te verkondigen, mea culpa als het wel zo overkwam. Maar de woorden van Yitzhak Rabin, the Chief of the General Staff for Israel during the war en Israeli Foreign Minister Abba Eban, lijken mij ietsjes prominenter dan die van Dennis Prager an American nationally syndicated radio talk show host die iets beweert op YouTube.
Geen kwestie van niet bevallen, gewoon totaal niet de essentie van dat filmpje. Overigens was de 6day war aan bijna alle kanten van Israël, dus niet bepaald een slachtofferrol.quote:Hij doet namelijk alsof Israël van alle kanten aangevallen werd, om zo in een slachtofferrol te kruipen.
Maar zeg dan gewoon dat je er niet op in wil gaan omdat het je niet bevalt, want met zulke one-liners valt ook geen discussie te voeren.
ik weet dat het volgende heel erg moeilijk voor je is om te bevatten, maar ik heb beide kanten gehoord (nu jij nog) en weet er meer van dan je denkt.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:58 schreef IsaacCuenca het volgende:
Kom maar gewoon terug als je je wat verdiept hebt
En niet van 1 kant alles hebt gehoord
Oké, jij gelooft dus werkelijk dat Palestijnen de Joden dood willen hebben. Dat mag, als jij na eigen onderzoek en meerdere discussies/chats tot die conclusie bent gekomen dan ga ik niet eens proberen je van iets anders te overtuigen want dat gaat niets opleveren.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
"1 side wants the other side dead" (wordt er in dat filmpje gezegd); Dat geloof ik wel ja. Ik weet dat dat zo is. Dat is dus absoluut geen trollpoging. Ik snap niet wat er aan die uitspraak zou mankeren en je niet kan geloven dat ik dat kan geloven.
Kortom, ik ben even verbaasd. (No offense taken), maar gewoon verbaasd.
Israël begint zelf een oorlog... Vind je het dan gek dat buurlanden zich ermee gaan bemoeien?quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Geen kwestie van niet bevallen, gewoon totaal niet de essentie van dat filmpje. Overigens was de 6day war aan bijna alle kanten van Israël, dus niet bepaald een slachtofferrol.
Heb genoeg zionisten gezien die alle Palestijnen dood willen ja.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:00 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
"1 side wants the other side dead" (wordt er in dat filmpje gezegd); Dat geloof ik wel ja. Ik weet dat dat zo is. Dat is dus absoluut geen trollpoging. Ik snap niet wat er aan die uitspraak zou mankeren en je niet kan geloven dat ik dat kan geloven.
Kortom, ik ben even verbaasd. (No offense taken), maar gewoon verbaasd.
Goede scores op Rotten Tomatoes (95%, uitzonderlijk hoog zelfs), IMDB en Metacritic. Zal er vanmiddag eens een blik op werpenquote:Op woensdag 23 juli 2014 00:47 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Heeft iemand de documentaire "5 Broken Camera's" gezien?
Iig een aanrader
De Palestijnse landarbeider Emad is inmiddels toe aan zijn vijfde videocamera. Iedere camera die kapot ging, vertelt een deel van het verhaal over het verzet van zijn dorp tegen de onderdrukking door Israël. De documentaire won op internationale filmfestivals inmiddels vele prijzen.
Emad woont in Bil'in, een dorp op de bezette westelijke Jordaanoever, op een paar kilometer afstand van de muur die Israël bouwt om de oprukkende Joodse nederzettingen te scheiden van de Palestijnse dorpen. Met de eerste camera legde hij vast hoe in 2005 de bulldozers kwamen om olijfbomen uit de grond te trekken ten behoeve van de muur, die dwars door het land van zijn dorpsgenoten verreist.
In die eerste dagen, waarin het verzet tegen de Joodse kolonisten en de alom tegenwoordige Israëlische soldaten op gang komt, wordt Emads vierde zoon Gibreel geboren. Beelden van de boreling die uitgroeit tot een vroegwijze kleuter, van de vele vreedzame protestacties en de gestaag vorderende bouw van de scheidingsmuur wisselen elkaar af. Het verzet groeit, mensen uit de hele wereld komen helpen. Maar de strijd wordt grimmiger, er worden mensen gearresteerd en er vallen dodelijke slachtoffers in het dorp. Emad blijft filmen, ondanks de smeekbeden van zijn vrouw die bang is voor represailles. Hij maakt zo een zeer persoonlijk en indringend document over de strijd van een dorp tegen geweld en onderdrukking.
Redelijk eensch wel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:08 schreef Drxx het volgende:
[..]
Oké, zoiets dacht ik al maar wist 't niet zeker. Nu gaat het een beetje te link worden voor sommigen denk ik, maar soit.
Wat zou er moeten gebeuren volgens jou waardoor jij gaat vinden dat Israëliërs Palestijnen gaan zien zoals nazi's de Joden zagen in de jaren 30, zoals je zelf aangaf in je eerdere post? De doden zijn er al. De haat en discriminatie is er ook al. Ik weet niet of er winkels zijn waar Palestijnen niet mogen komen, mijn kennis van de dagelijkse routine in Israël is beperkt, maar de Palestijnen zijn wel massaal van hun huizen en bezittingen ontnomen; ook iets wat toen werd gedaan. Zoals eerder gezegd doet Likud ook haar best om partijen die ze niet zint te verbieden, iets wat ook de nazi's deden. Vooralsnog met geen succes gelukkig, maar de intenties zijn er dus wel.
Het voornaamste wat ik dan niet terugzie eigenlijk, zijn de concentratiekampen en massale castraties die Joden ondergingen in de jaren 30. Maar Gaza is momenteel wel echt een hel op aarde, dus ik zou het wel minstens vergelijkbaar vinden met een getto.
En ja ik weet ook wel dat Israël niet massaal Palestijnen vergast en in de hoogovens gooit, maar dat was in het begin in de jaren 30 ook nog niet het geval. En ja de vergelijking gaat ook niet 1-op-1 op, want de Joden hadden met veel meer restricties te maken dan de Palestijnen. Maar ik zie echt wel gelijkenissen.
Weet iemand toevallig hoeveel Joden er werden gedood tussen 1933 en 1938? Daar vind ik moeilijk informatie over, ik zou het wel interessant vinden om dat tegenover elkaar te zetten met gedode Palestijnen 2009-2014.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |