En óf het strandweer was vandaagquote:
Warmste jaar ooit kan natuurlijk niet. 4 Miljard jaar geleden was de aarde een gloeiende rots, wedden dat het toen warmer was?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:07 schreef Zorro het volgende:
Dus als ik het goed begrijp: In de 4,5 miljard jaar dat de aarde bestaat hebben we, ongelofelijk maar waar, het respectable aantal van ruim 100 jaar metingen gedaan, een whopping 0.000002 % van die periode dus, hulde hulde daarvoor, maar omdat dit het warmste is van die 100 jaar is het ook gelijk het warmste ooit (Wat overigens taalkundig ook niet echt je-van-het is, maar dat terzijde)?
Wat zijn ze toch knap tegenwoordig!
Ik zou me wat minder druk maken om alles, anders krijg je nog last van stress.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:58 schreef dick_laurent het volgende:
Fuck nee. Extremen zijn nooit goed! Ik begrijp dat men niet zit te wachten op temperaturen van boven de 30 graden omdat het een gezondheidsrisico met zich meebrengt voor veel mensen.
Maar om te 'hopen' op de koudste winter ooit vind ik echt dom en egoistisch!
Alleen maar omdat je graag in je spandex pakje wil schaatsen met een stomme unox muts op....
Bij temperaturen ver onder nul krijgen veel mensen met een laag inkomen een probleem, omdat ze de hoge stookkosten nauwelijks kunnen betalen. Of wat dacht je van daklozen? Die vriezen gewoon dood.
Oh en om nog maar te zwijgen van de vele extra verkeersslachtoffers die vallen tijdens periodes van hevige sneeuwval en gladheid.
Maar hey, zolang jij maar lekker kan schaatsen en een sneeuwballetje kan gooien he
quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:58 schreef dick_laurent het volgende:
Fuck nee. Extremen zijn nooit goed! Ik begrijp dat men niet zit te wachten op temperaturen van boven de 30 graden omdat het een gezondheidsrisico met zich meebrengt voor veel mensen.
Maar om te 'hopen' op de koudste winter ooit vind ik echt dom en egoistisch!
Alleen maar omdat je graag in je spandex pakje wil schaatsen met een stomme unox muts op....
Bij temperaturen ver onder nul krijgen veel mensen met een laag inkomen een probleem, omdat ze de hoge stookkosten nauwelijks kunnen betalen. Of wat dacht je van daklozen? Die vriezen gewoon dood.
Oh en om nog maar te zwijgen van de vele extra verkeersslachtoffers die vallen tijdens periodes van hevige sneeuwval en gladheid.
Maar hey, zolang jij maar lekker kan schaatsen en een sneeuwballetje kan gooien he
Sorry hoor maar het zijn toch de personen in de auto zelf die hiervoor rekening mee moeten houden.quote:Oh en om nog maar te zwijgen van de vele extra verkeersslachtoffers die vallen tijdens periodes van hevige sneeuwval en gladheid.
Lig anders vrij ontspannen op de bank te chillen hoorquote:Op woensdag 23 juli 2014 12:06 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik zou me wat minder druk maken om alles, anders krijg je nog last van stress.
Niet helemaal mee eens.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Sorry hoor maar het zijn toch de personen in de auto zelf die hiervoor rekening mee moeten houden.
Zelfde geld voor mensen die tijdens onweer in open weiland gaan lopen om foto's te gaan maken zonder enige kennis.
Kijk het weer is het weer en daar moet je je gewoon op aanpassen![]()
Als je dat niet doet heb je gewoon een probleem.
Mooie foto serie en filmpjes!quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Sorry hoor maar het zijn toch de personen in de auto zelf die hiervoor rekening mee moeten houden.
Zelfde geld voor mensen die tijdens onweer in open weiland gaan lopen om foto's te gaan maken zonder enige kennis.
Kijk het weer is het weer en daar moet je je gewoon op aanpassen![]()
Als je dat niet doet heb je gewoon een probleem.
Anyway mijn verslag staat online van de shelf/rolwolk, voor de mensen die het willen bekijken dat kan via deze link
Goh.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:12 schreef cynicus het volgende:
[..]
Warmste jaar ooit kan natuurlijk niet. 4 Miljard jaar geleden was de aarde een gloeiende rots, wedden dat het toen warmer was?
Achja de media moet toch een spectaculaire kop verzinnen om mensen te trekken.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:07 schreef Zorro het volgende:
Dus als ik het goed begrijp: In de 4,5 miljard jaar dat de aarde bestaat hebben we, ongelofelijk maar waar, het respectable aantal van ruim 100 jaar metingen gedaan, een whopping 0.000002 % van die periode dus, hulde hulde daarvoor, maar omdat dit het warmste is van die 100 jaar is het ook gelijk het warmste ooit (Wat overigens taalkundig ook niet echt je-van-het is, maar dat terzijde)?
Wat zijn ze toch knap tegenwoordig!
Lekkerquote:
Zo nu en dan een beetje verkoeling vind ik helemaal niet erg. Lekker laten doorwaaien.quote:Op woensdag 23 juli 2014 18:13 schreef Elan het volgende:
Ietsje warmer mag wel is al flink afgekoeld met die wind.
Hoest weer in Assen nu?quote:Op woensdag 23 juli 2014 19:05 schreef bondage het volgende:
[..]
Zo nu en dan een beetje verkoeling vind ik helemaal niet erg. Lekker laten doorwaaien.
Prima. Mooie gele lucht als ik richting de zon kijk en verder geen wolkje te zien. Met 23 graden is het nog redelijk uit te houden.quote:
Mooi! Zit in Antwerpse, is 27 graden. En nog 40 km gefietst ook!quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:44 schreef bondage het volgende:
[..]
Prima. Mooie gele lucht als ik richting de zon kijk en verder geen wolkje te zien. Met 23 graden is het nog redelijk uit te houden.
Goed bezig. Ff lekker zweten op de traprad.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:48 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mooi! Zit in Antwerpse, is 27 graden. En nog 40 km gefietst ook!
quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:23 schreef dick_laurent het volgende:
Vanaf morgen weer de hele dag bewolkt, regenachtig en lagere temperaturen.
Gedaan met het zomerweer dus.
Ach, het was leuk voor zolang het duurde (best lang voor NLse begrippen)
Zit je daar wel veilig?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Groetjes uit Tokyo![]()
[ afbeelding ]
Nog ff chillen op het dak
[ afbeelding ]
Waarom niet?quote:
In een miljoenenstad die één grote metalen plaat is en met veel hogere plekken in de nabije omgeving en een onweersbui op kilometers afstand is inderdaad link zeg, poeh.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Iets met onweer en metalen palen?
Nou pessimistje, je hebt er zeker expres de temperaturen niet bij staan. Die blijven gewoon rond de 25 graden. Niks mis mee.quote:
Uh, oke.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou pessimistje, je hebt er zeker expres de temperaturen niet bij staan. Die blijven gewoon rond de 25 graden. Niks mis mee.
telefoon geeft wel onweerwaarschuwing af maar of het ook komt is altijd weer de vraagquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:39 schreef Angry_Bird het volgende:
Nog kans op leuk knetterend onweer de komende dagen? Aangezien er wel buien voorspelt worden en de temperaturen hoog zijn.... 1+1=2?
Dat zegt verder weinig. Kijk even naar de Cape+LI. En zelfs wanneer die goed zijn dan moet er alsnog een trigger zijn, die ook vaak zat uitblijftquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:39 schreef Angry_Bird het volgende:
Nog kans op leuk knetterend onweer de komende dagen? Aangezien er wel buien voorspelt worden en de temperaturen hoog zijn.... 1+1=2?
onweer in Duitsland is onderweg naar Nederland.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:39 schreef Angry_Bird het volgende:
Ik weet het, maar was even te lui om die kaarten te zoeken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat zegt verder weinig. Kijk even naar de Cape+LI. En zelfs wanneer die goed zijn dan moet er alsnog een trigger zijn, die ook vaak zat uitblijft
Niet echt, daarom ga ik na het maken van die foto ook maar naar binnenquote:
alles best, als tilburg maar overslaatquote:Op donderdag 24 juli 2014 18:10 schreef kree het volgende:
Al het spectaculaire weer, voor het oosten weer zeker.
Het rommelt toch 11 maanden per jaar in Den Haag?quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik word hier zo debiel van....... De buien trekken vanuit Duitsland het land binnen en doven uit.... VOOR..... jawel, hoe kan het ook anders.... VOOR ze het westen bereiken....
Mag het nou nooit eens een keertje goed los gaan hier
Oké oké,1-0 voor jouquote:Op donderdag 24 juli 2014 18:32 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Het rommelt toch 11 maanden per jaar in Den Haag?
Het draait lekker rond inderdaad, maar is niks van te merken hier.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:40 schreef Resistor het volgende:
Zijn die buien bij Limburg nou rond aan het draaien als bij een lagedrukgebied? Volgens mij gaat het dan heel slecht weer worden daar.
twitter:L1weer twitterde op donderdag 24-07-2014 om 18:53:43Foto Roermond 17:15 door Yolanda Hoffmann: opkomende onweersbuien, ook vanavond Ook morgen/weekend (onweers)buien #L1 http://t.co/dGzdg84o03 reageer retweet
Losser kreeg helaas niet meer dan een verdwaalde rommel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:12 schreef Gwywen het volgende:
Net even op de heuvel staan kijken naar een onweersbui die nèt aan ons voorbij trok, zo te zien kreeg Enschede weer eens de volle laag (of scheerde hij daar ook nog net ten zuiden langs?)
Bijna in het midden van de draaikolk (Roermond)quote:
Nou nou nouquote:
Prima temperatuur voor in de zomer tochquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:06 schreef Dagoduck het volgende:
Het koelt hier in Den Helder ook niet even lekker af ofzo, nog steeds 22 graden
Op sommige plekken is het 17 graden hoor. En het regent hier en het ziet er niet naar uit dat het nog droog gaat wordenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:23 schreef bloodymary1 het volgende:
Inderdaad. Prima juist om een keer geen zomer te hebben waar het meteen 17 graden of minder is als de zon niet schijnt.
Maar het ging er over dat iemand klaagde dat het niet afkoelde en nog steeds 22 graden was.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:27 schreef alors het volgende:
[..]
Op sommige plekken is het 17 graden hoor. En het regent hier en het ziet er niet naar uit dat het nog droog gaat worden
Ik vind het ook niet erg, zie PI. Maar in de rest van het land was het wel 17 graden.quote:
Dacht ook dat het over binnenshuis gingquote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:50 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet erg, zie PI. Maar in de rest van het land was het wel 17 graden.
Nee, dat is al twee weken niet onder de 25,5 gradenquote:
Morgen een paar graden meer, maar ook grijs en regen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 17:27 schreef ajacied4lf het volgende:
Wat een baggerweer, zo heb je natuurlijk niks aan 20 graden.
kutjelik word gek van de benauwdheid en heeft last van een zweet reetquote:Op vrijdag 25 juli 2014 18:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wanneer gaat het hier los?
Hele dag al drukkend benauwd en zwaar bewolkt maar er gebeurd weer eens helemaal niets...
Je zou het niet verwachten daar rondom de bergenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:53 schreef Ajaxfan het volgende:
Wazig weer in Wenen. Het kon daar binnen een minuut van 24 graden en zon naar zeer drukkend warm en zwaar onweer gaan.
Waar wel dan?quote:
Daar is het volgens mij ook wel het ergst als ik de buienradar bekijk.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 12:04 schreef kebabkever het volgende:
Hier in Ommen komt het met bakken uit de lucht al 15 minuten!
Ontploffen in Lelystad? Mis ik iets?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:48 schreef marcel-o het volgende:
Zo.. ontploft ineens bij Lelystad..
kom maar naar ZH
[ afbeelding ]
zal mij benieuwen![]()
Ik proef een vleugje sarcasme. Het was gewoon even wennen in vergelijking met de voorspelbaarheid die je hier hebt.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Je zou het niet verwachten daar rondom de bergen
Komt mooi mijn kant op. Net ten noorden van Goor lijkt ook iets te ontstaan. Als dat gaat samenklonteren wordt het helemaal feest.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:06 schreef marcel-o het volgende:
dr ontstaat zels een soort van huge ass lijn, lijkt wel
[ afbeelding ]
alleen is dat half u vooruit altijd ruk
Ik krijg hier foute gedachten bijquote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:06 schreef marcel-o het volgende:
dr ontstaat zels een soort van huge ass lijn, lijkt wel
[ afbeelding ]
alleen is dat half u vooruit altijd ruk
Heb je t nou over nakke van n vrouwen kont?quote:
Nederlands pleasequote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:28 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Heb je t nou over nakke van n vrouwen kont?
ja, iets anders kon k niet bedenken waar ie over "dacht"quote:
Daar reed ik op dat moment ja, zomaar uit het niets een stortbui.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:48 schreef marcel-o het volgende:
kom maar naar ZH
[ afbeelding ]
zal mij benieuwen![]()
Lelystad was droog, het was er boven.quote:
Doe wat aan je spelling. Anders kun je net zo goed niets schrijven.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:31 schreef marcel-o het volgende:
[..]
ja, iets anders kon k niet bedenken waar ie over "dacht"
In Oldenzaal dikke bewolkingquote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:14 schreef pfaf het volgende:
Enschede ontsprngt de dans en is zonnig en bloedheet. Pfff..
Hij dacht aan het snuiven van drugs vanaf de derrière van een vrouw.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:38 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Doe wat aan je spelling. Anders kun je net zo goed niets schrijven.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:30 schreef spiedermann het volgende:
Hier in Zutphen gaat het zo los volgens buienalarm
[ afbeelding ]
Die bui bij Zwolle zat ik rond die tijd middenin op de A28. Was echt 50 rijden toen, je zag geen hand voor ogen!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 11:48 schreef marcel-o het volgende:
kom maar naar ZH
[ afbeelding ]
zal mij benieuwen![]()
zoquote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:30 schreef spiedermann het volgende:
Hier in Zutphen gaat het zo los volgens buienalarm
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik woon aardig in de buurt (straal van 10-20km) maar hier was het lang niet zo erg! Sjeumig!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:05 schreef kebabkever het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker weer hier in Ommen
Ja het was ook erg plaatselijk, ik reed even naar Den Ham en daar was het zo goed als droog... Wat een tegenstellingen in NLquote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:11 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik woon aardig in de buurt (straal van 10-20km) maar hier was het lang niet zo erg! Sjeumig!
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:10 schreef Bienelientjee het volgende:
Wat een weer daar!Hier zijn we lekker met de hond op stap geweest. Blauwe lucht, zonnetje en warm!
Hier, tilburg city, ook al heerlijk weer, zon blauwe lucht en warm.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb sowieso al idee dat deze week echt alles over het noorden gaat. Maandag was de slechtste dag hierYou don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
De verschillen zijn grootquote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:11 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik woon aardig in de buurt (straal van 10-20km) maar hier was het lang niet zo erg! Sjeumig!
daar gaat k nu naartoe.quote:
't Pleert er hier ook weer lustig op lösquote:Op zaterdag 26 juli 2014 16:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De verschillen zijn grootHet begint hier nu ook lekker te plenzen
Viespeukje!!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 16:43 schreef wolfrolf het volgende:
Het spettert buiten
En het knettert hier op de pot
Pics!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:26 schreef LadyS het volgende:
Ik zag hier in Haarlem iets wat op een tornado (zal wel niet de goede benaming zijn) leek
Kan dat?
Ik heb er wel een foto van gemaakt.
Omgeving spaarndam?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:44 schreef LadyS het volgende:
Ik heb de laptop maar even gepakt, werkt makkelijker![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zag op weerwoord meer foto's ervanquote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:52 schreef LadyS het volgende:
Ja, klopt, je kijkt hier richting de Waarderpolder
Mooie foto's zijn dat zeg! Stuk duidelijker ook!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 17:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Zag op weerwoord meer foto's ervan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net beelden vanuit Dedemsvaart op RTL. Jezus...quote:Op zaterdag 26 juli 2014 15:16 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Ja het was ook erg plaatselijk, ik reed even naar Den Ham en daar was het zo goed als droog... Wat een tegenstellingen in NLhaha.
Vooralsnog alleen wat regen.quote:Op zondag 27 juli 2014 18:45 schreef RiKe het volgende:
Onweer voor het zuidwesten toch volgens het KNMI?
quote:Op zondag 27 juli 2014 17:57 schreef JDude het volgende:
Er koerst weer iets op Breda af.
Zal inkakken in 3.. 2.. 1..
Ik ga mijn rubberboot alvast controleren zo te zien.quote:Op zondag 27 juli 2014 19:23 schreef INViCTuS het volgende:
Het zal nog wel verschuiven, maar morgen is er wel kans op een plons in delen van Nederland:
[ afbeelding ]
Het leeft erachter wel weer op hoorquote:Op zondag 27 juli 2014 17:57 schreef JDude het volgende:
Er koerst weer iets op Breda af.
Zal inkakken in 3.. 2.. 1..
En dat allemaal boven mijn woningtwitter:SevereweatherNL twitterde op zondag 27-07-2014 om 20:39:05Zojuist stormsplitting bij #tilburg, leftmover lijkt vooralsnog dominant. reageer retweet
http://www.knmi.nl/neerslagradar/index.phpquote:Op zondag 27 juli 2014 20:40 schreef Sj0rSz het volgende:
En dat allemaal boven mijn woningtwitter:SevereweatherNL twitterde op zondag 27-07-2014 om 20:39:05Zojuist stormsplitting bij #tilburg, leftmover lijkt vooralsnog dominant. reageer retweet
Ik weet het, ziekelijk veel water naar beneden gekomen. Straat staat ook blank.. Nu begint het na anderhalf uur eindelijk rustiger te worden.quote:Op zondag 27 juli 2014 20:41 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
http://www.knmi.nl/neerslagradar/index.php
Duidelijk te zien hierop.
Dikke zwarte kern boven kaatsheuvel/waalwijk
En buigt af richting Leiden, ja?quote:Op zondag 27 juli 2014 20:58 schreef Sj0rSz het volgende:
De leftmover in Brabant schijnt de eigenschappen van een supercell te hebben...
twitter:PaulBegijn twitterde op zondag 27-07-2014 om 20:34:44Agressief onweer ten noorden van Tilburg nu @NoodweerBe @BuienRadarNL @MeteoGroupWeer http://t.co/5yABsbCdT8 reageer retweet
Een bocht van 90 graden?quote:Op zondag 27 juli 2014 21:01 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Lijkt meer af te buigen naar Breda-Dordrecht-Rotterdam
Maar als het hij daar komt is hij uitgestorvenquote:Op zondag 27 juli 2014 21:22 schreef RiKe het volgende:
Als ik die baan zo zie van de left mover dan gaat hij ten noorden van Leiden langs trekken, ik denk meer aan regio Amsterdam/Schiphol
Tot zo ver het inzicht van de leek
Dat weet ik wel zeker dat hij dan is uitgestorven, forcefield Leiden in actionquote:Op zondag 27 juli 2014 21:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Maar als het hij daar komt is hij uitgestorven
Boven tilburg(van weerwoord)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
twitter:natuurluktomaat twitterde op zondag 27-07-2014 om 21:17:02Het was hier weer even dweilen met de kraan open #onweer #dongen http://t.co/qIIzAGTze6 reageer retweet
twitter:omroepbrabant twitterde op zondag 27-07-2014 om 21:21:26Noodweer Midden-Brabant: takken op auto's, blikseminslag in meterkast woning Dongen en buien Tilburg http://t.co/RlPjeL4clT reageer retweet
Nu toch echt onweer bij Leidenquote:Dat weet ik wel zeker dat hij dan is uitgestorven, forcefield Leiden in action
Ik zie het geflits live ja, ruim om Leiden heenquote:Op zondag 27 juli 2014 22:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nu toch echt onweer bij Leiden
Hier tussen EHV en Tilburg ook in een keer een zwarte pit ontstaan
Woon je in Leiden? Je mist niks hoor... forcefield Leiden doet het prima.quote:Op zondag 27 juli 2014 22:40 schreef Drugshond het volgende:
Ruk .. en ik zit in Cracow.... Krijg ik te weinig van mee.
Precies, BIJ Leidenquote:Op zondag 27 juli 2014 22:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nu toch echt onweer bij Leiden
Hier tussen EHV en Tilburg ook in een keer een zwarte pit ontstaan
Ik hang nu rond in Zuid Polen.quote:Op zondag 27 juli 2014 22:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Woon je in Leiden? Je mist niks hoor... forcefield Leiden doet het prima.
In Leiderdorp nuquote:Op zondag 27 juli 2014 22:45 schreef RiKe het volgende:
[..]
Precies, BIJ Leiden
Niet IN Leiden haha
Een paar jaar geleden kwam het wel iets TE dichtbij moet ik zeggen...niet zo heel leuk als de bliksem inslaat in de lantaarnpaal zo'n 10m bij je vandaan
Nu toch wel wat ontladingen onder EHVquote:
Wut? Recht boven mijn hoofd? Ik zie enkel de flitsen boven Alphen vanaf hier.quote:
Er staat toch echt een stip midden in leiderdorpquote:Op zondag 27 juli 2014 23:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wut? Recht boven mijn hoofd? Ik zie enkel de flitsen boven Alphen vanaf hier.
Droog, stil en geen aardbeving zoals de laatste inslag. Mijn raam staat wagenwijd open dus iets aan die melding klopt nietquote:Op zondag 27 juli 2014 23:29 schreef Houtenbeen het volgende:
http://www.knmi.nl/neerslagradar/index.php
Mooi lijntje nu van Tilburg tot aan de Duitse grens
[..]
Er staat toch echt een stip midden in leiderdorp
Beetje weerlicht en gerommel.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:04 schreef Againzender het volgende:
komt ff een bui op ramkoers naar hier (Amsterdam) ?
Lucht lichtte mooi op en wat gedonder. Verder een vrij lullig buitje.quote:Op zondag 27 juli 2014 23:49 schreef Againzender het volgende:
Mooie flitsen hier in Amsterdam Slotervaartpitten nu.
Welkom in mijn leven, zeker deze zomer is het schering en inslag (quote:Op maandag 28 juli 2014 01:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hele buienlijn nu. Koers Friesland en daar kakt alles in en krijgen we paar spatten of helemaal niks.
Fuck dit weer..
Dit is weer een nieuwe bui? Toen ik naar bed ging regende het keihard en nu ik opsta weer, dus ik dacht even dat het de hele nacht continu zo hard had geregend.quote:Op maandag 28 juli 2014 08:33 schreef Verbal het volgende:
En gewoon nog een keer, en harder zelfs dan vannacht...
V.
Nee, godzijdank niet, want om 3 uur stonden de straten hier al blank. En omdat de betegeling in onze achtertuin vrij dom is gedaan (lees, bijna net zo hoog als onze achterdrempel) is het bij dit soort weer altijd meerdere keren checken of het niet onze huiskamer inloopt. Als het achtermekaar zo zou hebben geregend, had ik nu lopen dweilen. Maar de dakgoten konden het nu net niet aan, complete waterval voor de voordeur, en een groot deel van de straat staat behoorlijk blank.quote:Op maandag 28 juli 2014 08:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is weer een nieuwe bui? Toen ik naar bed ging regende het keihard en nu ik opsta weer, dus ik dacht even dat het de hele nacht continu zo hard had geregend.
Goede wolkbreuk die bui inderdaad. Behoorlijk actief ook qua onweer.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:10 schreef Steve-O het volgende:
Zicht is niet meer dan 100 meter nu in Amsterdam Zuid-Oost .
Kun je wat zon richting Amsterdam sturen? Het is hier zo donker dat ik de lampen wel aan kan doen.quote:Op maandag 28 juli 2014 09:25 schreef Dagoduck het volgende:
Volgens mij lost het allemaal weer op voordat het in Den Helder komt
Het begint hier net te regenenquote:Op maandag 28 juli 2014 09:31 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Kun je wat zon richting Amsterdam sturen? Het is hier zo donker dat ik de lampen wel aan kan doen.
twitter:thijszonneveld twitterde op maandag 28-07-2014 om 09:33:41En de hemel huilt met ons mee. #hetzwartegat reageer retweet
Hij heeft gelijkquote:Op maandag 28 juli 2014 09:39 schreef Mani89 het volgende:
twitter:thijszonneveld twitterde op maandag 28-07-2014 om 09:33:41En de hemel huilt met ons mee. #hetzwartegat reageer retweet
quote:Grote chaos op Schiphol door onweer
Chaos dreigt op Schiphol door het onweer. ,,Er geldt nu een afhandelingsverbod, omdat het te gevaarlijk is op het platform", aldus de luchthaven. Dat betekent dat er geen vliegtuig meer kan worden getankt of weggesleept bij de gate. Alle vertrekken zijn daardoor tot nader order opgeschort. Schiphol rekent op forse vertragingen in het drukke hoogseizoen.
Aankomende vluchten kunnen nog maar beperkt landen op de Amsterdamse luchthaven, omdat er mondjesmaat banen open zijn die veilig genoeg zijn. Passagiers worden opgeroepen aankomst- en vertrektijden goed in de gaten te houden en zo nodig direct contact op te nemen met hun vliegmaatschappijen.
Telegraaf
Een half uur geleden leek het er nog op dat heel dat ding over zou terekken, met 25mm/hquote:
Volgens mij krijgt Amsteveen/Schiphol de volle lading.quote:Op maandag 28 juli 2014 10:03 schreef iamredleader het volgende:
Amstelveen: heel veel regen. Als in: de tuin staat blank, het kruipt de schuur in. Veel onweer, en had ik al gezegd dat het regent?
10-18cm regen? Nee...quote:Op maandag 28 juli 2014 10:05 schreef Verbal het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de rekenaars. In deze pot -die gisteren leeg is gegooid - staat 18 cm water. De bovenkant heeft een doorsnee (binnenkant) van 18,5 cm, de basis is 11.
Los van het feit dat de pot redelijk beschut staat (en dus ook nog water niet heeft opgevangen. Hoeveel mm heeft is er gevallen in die paar uur?
V.
Als ik het zo zie loopt het water van de planten ook de pot in.quote:
Openluchtzwembad Zuid WTC is geopend:quote:Op maandag 28 juli 2014 10:21 schreef Qunix het volgende:
Het is ook niet echt lichter geworden sinds vannacht hier in Amsterdam... Super donker!
Schiphol heeft nu veel vertragingen vanwege onweer, hoorde ik mijn collega zeggen.quote:Op maandag 28 juli 2014 10:03 schreef iamredleader het volgende:
Amstelveen: heel veel regen. Als in: de tuin staat blank, het kruipt de schuur in. Veel onweer, en had ik al gezegd dat het regent?
En Amstel? Die staat snel blank namelijkquote:Op maandag 28 juli 2014 10:21 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Openluchtzwembad Zuid WTC is geopend:
[ afbeelding ]
Wellicht een beetje, maar aan de andere kant, van twee kanten beschut door 180 cm hoog klimophek, dus ook een flink deel misgelopen. Denk dat dat mekaar kan opheffen. En de straten stonden hier fiks blank, en zoals gezegd, iig in Nederland in mijn leven niet zulke heftige buien meegemaakt. In ieder geval niet in de 40 jaar die ik bewust heb meegemaakt.quote:Op maandag 28 juli 2014 10:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Als ik het zo zie loopt het water van de planten ook de pot in.
Zoveel regen in een paar uur zou in ieder geval flinke overstromingen veroorzaken
quote:Op maandag 28 juli 2014 10:22 schreef Qunix het volgende:
[..]
Schiphol heeft nu veel vertragingen vanwege onweer, hoorde ik mijn collega zeggen.
[..]
En Amstel? Die staat snel blank namelijk
Hmm ging iets niet lekker met het reageren...quote:
Volgens Buienradar komt die rode vlek hierheenquote:
O = 1,475 * 3,14quote:Op maandag 28 juli 2014 10:24 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wellicht een beetje, maar aan de andere kant, van twee kanten beschut door 180 cm hoog klimophek, dus ook een flink deel misgelopen. Denk dat dat mekaar kan opheffen. En de straten stonden hier fiks blank, en zoals gezegd, iig in Nederland in mijn leven niet zulke heftige buien meegemaakt. In ieder geval niet in de 40 jaar die ik bewust heb meegemaakt.
Dus voor de lol en voor de wiskundigen, alle variabelen erbuiten latend: hoeveel?
V.
Blaas even deze kant opquote:Op maandag 28 juli 2014 10:33 schreef DaMart het volgende:
[..]
Volgens Buienradar komt die rode vlek hierheen.
Maar goed, daar zit je dan om half elf 's ochtends met het licht aan in huis omdat het daglicht lijkt te zijn blijven hangen in de schemerstand.
Altijd Alphen, ALTIJDquote:Op maandag 28 juli 2014 10:34 schreef INViCTuS het volgende:
Alphen aan de Rijn heeft al 116mm te pakken
Hekel aan die buienradar kaartjes. ZO overdrevenquote:Op maandag 28 juli 2014 10:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Altijd Alphen, ALTIJD
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |