En óf het strandweer was vandaagquote:
Warmste jaar ooit kan natuurlijk niet. 4 Miljard jaar geleden was de aarde een gloeiende rots, wedden dat het toen warmer was?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:07 schreef Zorro het volgende:
Dus als ik het goed begrijp: In de 4,5 miljard jaar dat de aarde bestaat hebben we, ongelofelijk maar waar, het respectable aantal van ruim 100 jaar metingen gedaan, een whopping 0.000002 % van die periode dus, hulde hulde daarvoor, maar omdat dit het warmste is van die 100 jaar is het ook gelijk het warmste ooit (Wat overigens taalkundig ook niet echt je-van-het is, maar dat terzijde)?
Wat zijn ze toch knap tegenwoordig!
Ik zou me wat minder druk maken om alles, anders krijg je nog last van stress.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:58 schreef dick_laurent het volgende:
Fuck nee. Extremen zijn nooit goed! Ik begrijp dat men niet zit te wachten op temperaturen van boven de 30 graden omdat het een gezondheidsrisico met zich meebrengt voor veel mensen.
Maar om te 'hopen' op de koudste winter ooit vind ik echt dom en egoistisch!
Alleen maar omdat je graag in je spandex pakje wil schaatsen met een stomme unox muts op....
Bij temperaturen ver onder nul krijgen veel mensen met een laag inkomen een probleem, omdat ze de hoge stookkosten nauwelijks kunnen betalen. Of wat dacht je van daklozen? Die vriezen gewoon dood.
Oh en om nog maar te zwijgen van de vele extra verkeersslachtoffers die vallen tijdens periodes van hevige sneeuwval en gladheid.
Maar hey, zolang jij maar lekker kan schaatsen en een sneeuwballetje kan gooien he
quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:58 schreef dick_laurent het volgende:
Fuck nee. Extremen zijn nooit goed! Ik begrijp dat men niet zit te wachten op temperaturen van boven de 30 graden omdat het een gezondheidsrisico met zich meebrengt voor veel mensen.
Maar om te 'hopen' op de koudste winter ooit vind ik echt dom en egoistisch!
Alleen maar omdat je graag in je spandex pakje wil schaatsen met een stomme unox muts op....
Bij temperaturen ver onder nul krijgen veel mensen met een laag inkomen een probleem, omdat ze de hoge stookkosten nauwelijks kunnen betalen. Of wat dacht je van daklozen? Die vriezen gewoon dood.
Oh en om nog maar te zwijgen van de vele extra verkeersslachtoffers die vallen tijdens periodes van hevige sneeuwval en gladheid.
Maar hey, zolang jij maar lekker kan schaatsen en een sneeuwballetje kan gooien he
Sorry hoor maar het zijn toch de personen in de auto zelf die hiervoor rekening mee moeten houden.quote:Oh en om nog maar te zwijgen van de vele extra verkeersslachtoffers die vallen tijdens periodes van hevige sneeuwval en gladheid.
Lig anders vrij ontspannen op de bank te chillen hoorquote:Op woensdag 23 juli 2014 12:06 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik zou me wat minder druk maken om alles, anders krijg je nog last van stress.
Niet helemaal mee eens.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Sorry hoor maar het zijn toch de personen in de auto zelf die hiervoor rekening mee moeten houden.
Zelfde geld voor mensen die tijdens onweer in open weiland gaan lopen om foto's te gaan maken zonder enige kennis.
Kijk het weer is het weer en daar moet je je gewoon op aanpassen![]()
Als je dat niet doet heb je gewoon een probleem.
Mooie foto serie en filmpjes!quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Sorry hoor maar het zijn toch de personen in de auto zelf die hiervoor rekening mee moeten houden.
Zelfde geld voor mensen die tijdens onweer in open weiland gaan lopen om foto's te gaan maken zonder enige kennis.
Kijk het weer is het weer en daar moet je je gewoon op aanpassen![]()
Als je dat niet doet heb je gewoon een probleem.
Anyway mijn verslag staat online van de shelf/rolwolk, voor de mensen die het willen bekijken dat kan via deze link
Goh.quote:Op woensdag 23 juli 2014 11:12 schreef cynicus het volgende:
[..]
Warmste jaar ooit kan natuurlijk niet. 4 Miljard jaar geleden was de aarde een gloeiende rots, wedden dat het toen warmer was?
Achja de media moet toch een spectaculaire kop verzinnen om mensen te trekken.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:07 schreef Zorro het volgende:
Dus als ik het goed begrijp: In de 4,5 miljard jaar dat de aarde bestaat hebben we, ongelofelijk maar waar, het respectable aantal van ruim 100 jaar metingen gedaan, een whopping 0.000002 % van die periode dus, hulde hulde daarvoor, maar omdat dit het warmste is van die 100 jaar is het ook gelijk het warmste ooit (Wat overigens taalkundig ook niet echt je-van-het is, maar dat terzijde)?
Wat zijn ze toch knap tegenwoordig!
Lekkerquote:
Zo nu en dan een beetje verkoeling vind ik helemaal niet erg. Lekker laten doorwaaien.quote:Op woensdag 23 juli 2014 18:13 schreef Elan het volgende:
Ietsje warmer mag wel is al flink afgekoeld met die wind.
Hoest weer in Assen nu?quote:Op woensdag 23 juli 2014 19:05 schreef bondage het volgende:
[..]
Zo nu en dan een beetje verkoeling vind ik helemaal niet erg. Lekker laten doorwaaien.
Prima. Mooie gele lucht als ik richting de zon kijk en verder geen wolkje te zien. Met 23 graden is het nog redelijk uit te houden.quote:
Mooi! Zit in Antwerpse, is 27 graden. En nog 40 km gefietst ook!quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:44 schreef bondage het volgende:
[..]
Prima. Mooie gele lucht als ik richting de zon kijk en verder geen wolkje te zien. Met 23 graden is het nog redelijk uit te houden.
Goed bezig. Ff lekker zweten op de traprad.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:48 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mooi! Zit in Antwerpse, is 27 graden. En nog 40 km gefietst ook!
quote:Op donderdag 24 juli 2014 11:23 schreef dick_laurent het volgende:
Vanaf morgen weer de hele dag bewolkt, regenachtig en lagere temperaturen.
Gedaan met het zomerweer dus.
Ach, het was leuk voor zolang het duurde (best lang voor NLse begrippen)
Zit je daar wel veilig?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Groetjes uit Tokyo![]()
[ afbeelding ]
Nog ff chillen op het dak
[ afbeelding ]
Waarom niet?quote:
In een miljoenenstad die één grote metalen plaat is en met veel hogere plekken in de nabije omgeving en een onweersbui op kilometers afstand is inderdaad link zeg, poeh.quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:29 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Iets met onweer en metalen palen?
Nou pessimistje, je hebt er zeker expres de temperaturen niet bij staan. Die blijven gewoon rond de 25 graden. Niks mis mee.quote:
Uh, oke.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou pessimistje, je hebt er zeker expres de temperaturen niet bij staan. Die blijven gewoon rond de 25 graden. Niks mis mee.
telefoon geeft wel onweerwaarschuwing af maar of het ook komt is altijd weer de vraagquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:39 schreef Angry_Bird het volgende:
Nog kans op leuk knetterend onweer de komende dagen? Aangezien er wel buien voorspelt worden en de temperaturen hoog zijn.... 1+1=2?
Dat zegt verder weinig. Kijk even naar de Cape+LI. En zelfs wanneer die goed zijn dan moet er alsnog een trigger zijn, die ook vaak zat uitblijftquote:Op donderdag 24 juli 2014 13:39 schreef Angry_Bird het volgende:
Nog kans op leuk knetterend onweer de komende dagen? Aangezien er wel buien voorspelt worden en de temperaturen hoog zijn.... 1+1=2?
onweer in Duitsland is onderweg naar Nederland.quote:Op donderdag 24 juli 2014 13:39 schreef Angry_Bird het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |