quote:154 Nederlanders omgekomen bij vliegramp in Oekrane
Een Maleisisch vliegtuig dat van Schiphol was vertrokken met 154 Nederlanders aan boord, is donderdag neergestort op Oekraens grondgebied. Alle passagiers zijn omgekomen. Het toestel is neergeschoten.
Het toestel van Malaysia Airlines, een Boeing 777 met zeker 280 passagiers en 15 bemanningsleden aan boord, was onderweg naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur.
Het toestel is neergeschoten, stelt de Amerikaanse vicepresident Joe Biden volgens Reuters. "Het was geen ongeluk, het is uit de lucht geschoten." Ook de Maleisische premier Najib Razak zegt dat.
Amerikaanse inlichtingendiensten bevestigden eerder dat het vliegtuig boven Oekrane met een luchtdoelraket is beschoten, meldt Wall Street Journal. De afkomst van de raket is onbekend.
De Oekraense regering meldde kort na de ramp al dat het toestel is neergeschoten door de pro-Russische separatisten in het oosten van het land, maar de rebellen ontkennen dat. Het vliegtuig kwam niet ver van de Oost-Oekraense stad Donetsk neer, vijftig kilometer van de grens met Rusland. In die regio wordt de afgelopen weken dagelijks gevochten tussen het Oekraense leger en pro-Russische separatisten.
Noodnummers
De vlucht werd uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM, met vluchtnummers respectievelijk MH17 en KL4103. KLM kan tegenover NU.nl niets bevestigen. Schiphol vangt familieleden van de omgekomen passagiers op.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft een noodnummer geopend voor nabestaanden: 0703487770. Ook Malaysia Airlines heeft een informatienummer geopend voor familieleden van slachtoffers: 00 6037 8841234.
Rutte
Volgens premier Mark Rutte gaat het "mogelijk om een van de allerergste luchtrampen uit de Nederlandse geschiedenis".
Hij keerde donderdag onmiddellijk terug van zijn vakantie en landde rond 21.45 uur op Schiphol. Daarna sprak hij de pers toe: "Deze zomerse dag eindigt in alle opzichten gitzwart. Het dramatische nieuws van vandaag is nauwelijks te bevatten. Ik ben geschokt, ik ben er echt kapot van. Heel Nederland is in diepe rouw. Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden."
Rutte stelt dat het nu belangrijk is dat er duidelijkheid komt over de oorzaak. De premier gaat naar het crisiscentrum in Den Haag.
Reisorganisaties
Meerdere reisorganisaties hebben bevestigd dat er Nederlanders aan boord waren. Zo hadden 22 passagiers geboekt via D-Reizen. Ook via ANWB Reizen zouden vijftien of zestien personen aan boord zijn gestapt. Het gaat om mensen die geboekt hebben bij Fox Reizen en SNP, dat valt onder ANWB Reizen.
Touroperator WTC.nl gaat uit van tussen de twintig en dertig "Nederlands-sprekenden" die via de site een plaats in het vliegtuig hebben geboekt. Ook reiswebsite ATP.nl stelt dat er vier Nederlanders tickets hadden geboekt voor de vlucht.
Minister Ivo Opstelten (Justitie) verklaarde rond 20.15 uur dat er "veel Nederlanders" onder de slachtoffers zijn. Als alle getallen die de touroperators en ticketservices hebben opgegeven kloppen, zou het gaan om tientallen Nederlanders.
Lichamen
De eerste lichamen van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in Oekrane zijn geborgen. Een woordvoerder van het Oekraense ministerie van Rampenbestrijding stelt dat zeker honderd lichamen op de rampplek zijn gezien. Lichaamsdelen liggen tot op 15 kilometer van de rampplek.
Het toestel lijkt al voor de crash in tween te zijn gebroken. De brokstukken zijn verspreid over een groot gebied.
Pro-Russische separatisten maakten rond 20.30 uur (Nederlandse tijd) bekend dat ze de zwarte doos tussen de wrakstukken hebben gevonden. Eerder verklaarden ze de zwarte doos over te zullen dragen aan Moskou.
Malaysia Airlines erkent dat het het contact met vlucht MH17 rond 15.15 uur (Nederlandse tijd) is verbroken.
Telefoongesprek
Separatisten zouden vlak na het ongeluk hebben gebeld met een inlichtingenmedewerker uit Rusland. Uit een transcript van het gesprek blijkt dat de separatisten per abuis het vliegtuig hebben neergeschoten. "Het is 100 procent zeker een passagiersvliegtuig", zei een van de separatisten geschrokken.
Als het echt een gesprek was tussen de separatisten en Rusland, dan is duidelijk dat de separatisten het vliegtuig hadden aangezien voor een militair toestel. Op het moment dat de Rus Geranin naar aangetroffen wapens vraagt, reageert Bezler met: "Die zijn er niet. Er zijn civiele items, medische spullen, handdoeken, toiletpapier.
quote:Mogelijk verkeerd toestel geraakt"
Een militaire leider van de separatisten heeft in een tweet met trots verklaard dat de separatisten een Oekraens legervliegtuig uit de lucht hebben geschoten rond de plaats waar de Boeing is gecrasht. NOS-correspondent David-Jan Godfroid meldt dat.
Het bericht werd rond het tijdstip dat het Maleisische vliegtuig van de radar verdween getwitterd.
twitter:ReutersWorld twitterde op donderdag 17-07-2014 om 22:53:11#BREAKING: Putin says airplane disaster would not have happened if Kiev had not renewed military operation against rebels in east Ukraine reageer retweet
Slachtoffersquote:Londen wil spoedzitting V-raad om vliegtuigcrash
De Britse regering heeft een spoedzitting aangevraagd bij de Veiligheidsraad bij de Verenigde Naties over de vliegtuigcrash in Oekrane. Dat meldden Amerikaanse media.
Inmiddels is bekend dat de veiligheidsraad vrijdagavond in spoed bijeen zal komen
quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
In 2018 wordt het weer gezellig als het WK Voetbal is in Rusland. Elke nobody moet dan weer zijn mening geven of het wel/niet verantwoord is om een afvaardiging naar Rusland te sturenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:04 schreef MakkieR het volgende:
Oh wee als Putin weer loopt te klagen over zijn ambassadeurs in Nederland
Dit is gewoon een bevestiging dat de rebellen het gedaan hebben? Kan niet anders.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:04 schreef Frutsel het volgende:
Smerige rattwitter:ReutersWorld twitterde op donderdag 17-07-2014 om 22:53:11#BREAKING: Putin says airplane disaster would not have happened if Kiev had not renewed military operation against rebels in east Ukraine reageer retweet
inmiddels heeft iedereen gereageerd hierop, dus ik ookquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef KingRadler het volgende:
Waarom verklaard de VS en Europa de oorlog niet met Rusland
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:05 schreef ReplaR het volgende:
Dat verspringen is echt fukking mega irritant!
0:00quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:04 schreef Djibril het volgende:
Weet iemand dat linkje van het gesprek tussen de separatisten en de Russen te vinden? Dat telefoon gesprek.
Ja ja nee jaquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:06 schreef Kwaliteit het volgende:
Hoi heb ik veel gemist? 154 Nederlandse doden hoor ik momenteel. Is de oorzaak al definitief bekend ? Zwarte dozen waren gevonden had ik eerder gehoord.
Niet definitief, maar alles wijst naar neergeschoten door separatisten. Zwarte dozen zouden ook in handen van rebellen zijn, die ze naar Moskou willen sturen voor onderzoekquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:06 schreef Kwaliteit het volgende:
Hoi heb ik veel gemist? 154 Nederlandse doden hoor ik momenteel. Is de oorzaak al definitief bekend ? Zwarte dozen waren gevonden had ik eerder gehoord.
Oorzaak is onbekend. Weinig gemist.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:06 schreef Kwaliteit het volgende:
Putin heeft gewoon delen van een land ingenomen en toen gebeurde er niks, een vliegtuig meer of minder maakt dan niks uit.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:05 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja maar dit zorgt wel voor wat meer escalatie. Als putin via rebellen kan doen wat hij wil zit je als vs ook niet lekker. Je geeft hem meer en meer macht...
twitter:djmoskou twitterde op donderdag 17-07-2014 om 23:05:06Poetin: ramp zou niet hebben plaatsgevonden als Oekrane de vijandelijkheden niet had hervat [na staakt het vuren] http://t.co/IBRR0xmqfn reageer retweet
twitter:djmoskou twitterde op donderdag 17-07-2014 om 23:06:19Poetin 2: De staat boven wiens grondgebied dit is gebeurd, draagt de verantwoordelijkheid voor deze tragedie reageer retweet
twitter:WaterdrinkerP twitterde op donderdag 17-07-2014 om 22:23:32Volgens Russische staats-tv hebben separatisten straaljager neergeschoten die Boeing eerder afschoot. En dit horen en zien miljoenen Russen. reageer retweet
haat naar rusland/putin zit hoog bij sommige.quote:
Als je dan weigert h, hebben ze wel de manuren om je achterna te gaan etc.? Of is dat pas na de oorlog?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
wil je opgeroepen worden dan?
Nederland kent nog steeds de dienstplicht namelijk, enkel de opkomstplicht is opgeschort zolang de veiligheidssituatie dat toelaat.
http://www.liveleak.com/view?i=20c_1405627273quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:04 schreef Djibril het volgende:
Weet iemand dat linkje van het gesprek tussen de separatisten en de Russen te vinden? Dat telefoon gesprek.
In mijn ogen ook...quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Dit is gewoon een bevestiging dat de rebellen het gedaan hebben? Kan niet anders.
Je, je hebt de foto's van alle lijken en een paar paspoorten gemist.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:06 schreef Kwaliteit het volgende:
Had je anders verwacht? T101 is er ook half mee gevuld.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:07 schreef Qunix het volgende:
Het stikt van de breaking news dingen op nieuwssites. Ook op de NOS.
Inmiddels 4 op de NOS.
dan kun je alvast de staat Nederland gedag zeggenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:08 schreef Kwaliteit het volgende:
Wat mij betreft verklaren we de oorlog aan Rusland.
Weer moeten de fifa aanvallen. Het is gewoon verdacht. EK in Ukraine volgende wk in Rusland, daarna Saudi Arabi.... Wie weet wat er nog gaat gebeuren als we de FIFA laten gaan....quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:06 schreef affa het volgende:
hij werd paniekerig en stopte de persconferentie vlak nadat die andere zei dat ukraine vanaf nu vermeden zal worden
Flikker toch op met je reacties over hoe Nederland niets voor stelt en de USA geen fuck om Nederland geeft, klapmongool.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee, niemand in Amerika heeft zin om Nederland te redden.
Dat idd.quote:
Ach ik word toch afgekeurdquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:04 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
wil je opgeroepen worden dan?
Nederland kent nog steeds de dienstplicht namelijk, enkel de opkomstplicht is opgeschort zolang de veiligheidssituatie dat toelaat.
Dus de rebellen aanpakken en niet rusland.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Dit is gewoon een bevestiging dat de rebellen het gedaan hebben? Kan niet anders.
Wat een mongoolquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:06 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:djmoskou twitterde op donderdag 17-07-2014 om 23:05:06Poetin: ramp zou niet hebben plaatsgevonden als Oekrane de vijandelijkheden niet had hervat [na staakt het vuren] http://t.co/IBRR0xmqfn reageer retweet
twitter:djmoskou twitterde op donderdag 17-07-2014 om 23:06:19Poetin 2: De staat boven wiens grondgebied dit is gebeurd, draagt de verantwoordelijkheid voor deze tragedie reageer retweet
Ja roepen dat men Rusland de oorlog moet verklaren, dat is heel realistischquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:08 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Flikker toch op met je reacties over hoe Nederland niets voor stelt en de USA geen fuck om Nederland geeft, klapmongool.
Ook dat van Gaza en Utrecht.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:08 schreef nodig het volgende:
[..]
Had je anders verwacht? T101 is er ook half mee gevuld.
met terugwerkende kracht dat grondgebied aan rusland toekennen dan. heeft ie zelf al bij de krim gedaan. ben wel klaar met die clownquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:06 schreef Ajacied422 het volgende:
Alweer een kandidaat voor de frontlinie gespot.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:08 schreef Kwaliteit het volgende:
Jaja mensen, wat een duiding.quote:
Er zitten wel rare rode cirkels op....quote:
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:09 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Er zitten wel rare rode cirkels op....
Wat wil je daar mee zeggen..? kan vanalles zijn..
De propagandaoorlog is al begonnen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:06 schreef wise het volgende:
[..]
haat naar rusland/putin zit hoog bij sommige.
Vreemd eigenlijk.
Vooral in deze omdat er nog helemaal niet duidelijk is wat er gebeurd is.
lekker met je AK47 op een vliegtuig schieten op 10km hoogtequote:
Jachtvliegtuig? Geen idee hoe hoog die dingen kunnen komen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:09 schreef wise het volgende:
[..]
lekker met je AK47 op een vliegtuig schieten op 10km hoogte
Lijkt mij iets teveel van het goede, wel mag het hele conflict in Oekrane ondertussen afgelopen zijn en wordt het tijd dat wij daar eens goed ingrijpenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:08 schreef Kwaliteit het volgende:
Of nog even lekker schieten terwijl de brokstukken op de grond liggenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:09 schreef wise het volgende:
lekker met je AK47 op een vliegtuig schieten op 10km hoogte
Sensatiezoeker.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:08 schreef Kwaliteit het volgende:
DIT! Wilde net hier checken of er meer info over was.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:10 schreef ForzaMilan het volgende:
the fuck. hoe komen ze aan die beelden.
makkelijk een geknalde motor. Zie je wel vakerquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:10 schreef Inaithnir het volgende:
Die beelden zeggen nog steeds niet of het een ongeluk was of niet
Smartphones hebben camera's.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:10 schreef ForzaMilan het volgende:
the fuck. hoe komen ze aan die beelden.
Volgens deze redenatie is alles gewoon de schuld van 'de Big Bang'quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, als Kiev niet opnieuw militair ingreep, hadden de separatisten dat rakettenwerpertje niet te pakken kunnen krijgen
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:11 schreef SecretStoryWous het volgende:
Op SBS6 doen de deskundigen Janice, Patty en Bridget verslag over de ramp.
Vergeet Eritrea niet.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:09 schreef MissionPhailed het volgende:
Rusland behoort tot de as van het kwaad, tezamen met landen als Noord-Korea, Zimbabwe en Isral. Elk persoon met een beetje inzicht in geopolitieke verhoudingen zou dit toch moeten beseffen.
Ik steun ze, maar wij houden ons er buiten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:11 schreef KingRadler het volgende:
Op Twitter willen veel Amerikanen oorlog met Rusland.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:11 schreef SecretStoryWous het volgende:
Niet in eerste instantie. Kan daarna alsnog zijn geweest.quote:
Ja want op Twitter reageren de meest normale mensenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:11 schreef KingRadler het volgende:
Nee.. je verliest het bewust zijn wel hoor als dat vliegtuig zo naar beneden stort.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Damn die beelden.
Passagiers hebben dit bewust meegemaakt
Dat.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:11 schreef __Saviour__ het volgende:
Damn die beelden.
Passagiers hebben dit bewust meegemaakt
Dat willen ze al als Ruslang wint bij ijshockey...quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:11 schreef KingRadler het volgende:
Wat een onzin.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:11 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Volgens deze redenatie is alles gewoon de schuld van 'de Big Bang'
Deze niet.. maar de rest hebben ze ongetwijfeld ook..quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:10 schreef Inaithnir het volgende:
Die beelden zeggen nog steeds niet of het een ongeluk was of niet
moslims.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:11 schreef CookieSlikker het volgende:
Wat kunnen we nog meer de schuld geven?
Zijn het de russen?
Onbekend leger?
Terroristen?
De rabobank?
De fifa wellicht?
Komen we het ooit te weten?
quote:Congress: MH17 Crash is ‘Act of Terror,’ and Putin May Be to Blame
The reported downing of a Malaysian airliner over eastern Ukraine that resulted in the deaths of 295 passengers was an “act of terror” and an “act of war,” according to the top Democrats on the House Foreign Affairs and Senate Armed Services Committee.
“The shooting down, if it’s true, of a passenger airliner is an act of terror,” Rep. Elliott Engel, the top Democrat on the House Foreign Affairs Committee, told The Daily Beast. “It’s no different from the acts of terror Iran has been perpetrating for many years… The world community should get together and decide on a solidified response.”
Betekent dat dat de mensen beseften dat ze neerstorttenquote:
Dat is Benno Baksteenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:11 schreef nodig het volgende:
Die man met die bril is er ook altijd bij bij vliegtuigrampen. Wel een slimme kerel.
Ook jaquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:11 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Vergeet Eritrea niet.
ligt eraan of hun val is gebrokenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:12 schreef CookieSlikker het volgende:
Naast paspoorten, zouden telefoons het overleeft kunnen hebben?
Oorlog willen met een kernmachtquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:11 schreef KingRadler het volgende:
Misschien geven ze nog wat do's and dont's in ramp fashionquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:11 schreef SecretStoryWous het volgende:
ja nee dat is zeker wel 3% zuiverquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:12 schreef Kwaliteit het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)doelwit_ramp___.html
Oh neequote:Op donderdag 17 juli 2014 23:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Betekent dat dat de mensen beseften dat ze neerstortten
Hij heeft z'n naam niet echt mee.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:11 schreef nodig het volgende:
Die man met die bril is er ook altijd bij bij vliegtuigrampen. Wel een slimme kerel.
Ik hoop het in ieder geval voor die mensen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:12 schreef BlauweTijger het volgende:
Ik denk NIET dat (iedereen) het bewust heeft meegemaakt gok ik. Val je niet meteen flauw als je zulke hoogte verliest in korte tijd?!
Amerikanen zeggen radargegevens te hebbenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:11 schreef Markeerstift het volgende:
Maar Hoezo zijn ze zo zeker dat hij zo neergehaald eigenlijk?
Dat denk ik niet. AF447 verloor in korte tijd heel veel hoogte en niemand had dat gemerkt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:12 schreef BlauweTijger het volgende:
Ik denk NIET dat (iedereen) het bewust heeft meegemaakt gok ik. Val je niet meteen flauw als je zulke hoogte verliest in korte tijd?!
FIFAquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:11 schreef CookieSlikker het volgende:
Wat kunnen we nog meer de schuld geven?
Zijn het de russen?
Onbekend leger?
Terroristen?
De rabobank?
De fifa wellicht?
Komen we het ooit te weten?
Frontpagequote:Op donderdag 17 juli 2014 23:12 schreef DSVM het volgende:
Zitten hier ook allemaal vieze pro russen of is het hier wel normaal?
Op de FrontPage stikt het ervan
Nee.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:12 schreef Kwaliteit het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)doelwit_ramp___.html
Ze lieten op lifenews.ru al een intacte apple iphone zien.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:12 schreef CookieSlikker het volgende:
Dit was een radargeleide raket.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hittezoekende raket zoekt motor op
Er zijn veel oorlogen gestart voor mindere zaken.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:12 schreef Faux. het volgende:
Al die onderbuikreacties
Oorlog als de oplossing zien
Oorlog nav een uitspraak
Kennen we niet hier. De bioscopen moeten open blijven want grondrechten. Ja, ik ben serieus.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
154 Nederlanders dood..... Jullie gaan toch minimum drie dagen nationale rouw krijgen? vlaggetjes halfstok enzo
Telefoon lijkt me sterk. Een geheugenkaartje heeft wel een grote kans te overlevenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:12 schreef CookieSlikker het volgende:
Decompressie op 10km hoogte.. Schokgolf van de explosie. Lijkt me niet.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Fucking hell die beelden, houdt dus in dat ze niet meteen dood waren hoogstwaarschijnlijk en dus de duik bewust meegemaakt hebben
Ja of niet, als je nog afscheid wilt nemen..quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:13 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik hoop het in ieder geval voor die mensen.
100 kleintjes haalt het van 1 grotequote:
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:12 schreef Merkie het volgende:
Als je die beelden ziet, dan moeten mensen er genoeg mensen zijn die de raketinslag overleefd hebben. Verschrikkelijk.
Ja drie keer mayday roepenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:12 schreef Studiotje het volgende:
Maar, als je een brandende vleugel hebt, kun je nog wel contact hebben met de luchtverkeersleiding.
Je kan echt merken dat het avond is.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:12 schreef Faux. het volgende:
Al die onderbuikreacties
Oorlog als de oplossing zien
Oorlog nav een uitspraak
Met de neus naar beneden?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:13 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. AF447 verloor in korte tijd heel veel hoogte en niemand had dat gemerkt.
Forum FOK! Daar zit vanalles dus dan krijg je alle info van verschillende zendersquote:
Ja heel goed... iig de binnenkant...quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:12 schreef CookieSlikker het volgende:
Zijn wij, als Nederland, vijanden van Amerika?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:14 schreef nodig het volgende:
Die beelden uit Amerika gaan we nooit krijgen natuurlijk![]()
Die willen niet aan hun vijanden laten zien wat ze allemaal kunnen met hun satellieten.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:05 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, als Kiev niet opnieuw militair ingreep, hadden de separatisten dat rakettenwerpertje niet te pakken kunnen krijgen
Hopen dat er gefilmt is.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze lieten op lifenews.ru al een intacte apple iphone zien.
quote:
Yup, vlaggen gaan morgen op alle overheidsgebouwen halfstok.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kennen we niet hier. De bioscopen moeten open blijven want grondrechten. Ja, ik ben serieus.
Na 8 a 9 g is bij iedereen het licht uit, dus ik hoop voor de mensen dat ze heel snel vielen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:12 schreef Merkie het volgende:
Als je die beelden ziet, dan moeten mensen er genoeg mensen zijn die de raketinslag overleefd hebben. Verschrikkelijk.
WAT? Geen barsten zelfs? Dat is wereldnieuws!quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze lieten op lifenews.ru al een intacte apple iphone zien.
die mogen open blijven maar de Nederlandse/Limburgse/friese vlag mag toch gerust halfstok?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kennen we niet hier. De bioscopen moeten open blijven want grondrechten. Ja, ik ben serieus.
Het klopt ook niet met die berichten dat de brokstukken in wijde omtrek neerkwamen....quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:14 schreef RedFever007 het volgende:
Als dat echte beelden zijn zou het vliegtuig intact naar beneden zijn gekomen. Maar bij impact, zou het dan niet zo zijn dat er niets herkenbaars overblijft? Op foto's die ik heb gezien van de doden lijkt dat niet zo te zijn...
Die ging in een glijvlucht naar beneden..quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:13 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. AF447 verloor in korte tijd heel veel hoogte en niemand had dat gemerkt.
Ja leuk, maar toen de Amerikanen een passagiersvliegtuig neerschoten, kregen de 'daders' medaillesquote:
beelden van het vliegtuig met 1 vleugel in brand, verder niets te zien over toedracht of wat er daarna gebeurdequote:
Als alleen de motor gexplodeerd hoeft er niet perse decompressie te zijnquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Decompressie op 10km hoogte.. Schokgolf van de explosie. Lijkt me niet.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:14 schreef Confetti het volgende:
Poetin heeft die wapens geleverd en is zelf hoofdverantwoordelijk.
Laten we daarom de lat nog lager leggenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:13 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Er zijn veel oorlogen gestart voor mindere zaken.
Vallen gaat toch met 1 g?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:14 schreef KLTZK het volgende:
[..]
Na 8 a 9 g is bij iedereen het licht uit, dus ik hoop voor de mensen dat ze heel snel vielen.
Dat zou niet bepaald het eerste zijn waar ik aan zou denken als ik weet dat ik heel snel dood ben.quote:
Maar die terug vinden....quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:13 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Telefoon lijkt me sterk. Een geheugenkaartje heeft wel een grote kans te overleven
Als het interne geheugen het overleeft heb je toch alles wat je van de telefoon wilt hebben? Al zal dat wel breken tijdens de klap..quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:13 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Telefoon lijkt me sterk. Een geheugenkaartje heeft wel een grote kans te overleven
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:14 schreef zatoichi het volgende:
[..]
WAT? Geen barsten zelfs? Dat is wereldnieuws!
Waarom?quote:
Als bananen niet krom waren, waren ze recht. Onzin-argument idd.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]![]()
Right.. net of ze ze anders niet van de Russen hadden gekregen met een nieuwe sticker en "Made in Ukrain erop"
Jezus.twitter:AviationSafety twitterde op donderdag 17-07-2014 om 23:11:46Dutch press conference revises number of occupants of #MH17 to 298: 15 crew and 283 passengers. reageer retweet
Alleen dat wil je niet met Rusland. Dat is garantie voor grote chaos en ellende. Sowieso oorlog btw.quote:
Ah, oke is het nou al zeker dat hij is neergeknalt met rakettenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:15 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
beelden van het vliegtuig met 1 vleugel in brand, verder niets te zien over toedracht of wat er daarna gebeurde
Hoe kom je daarbij? Waarom zou hij sneller vallen de zwaartekracht? En daarnaast had het vliegtuig gewoon nog lift (niet genoeg uiteraard).quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:14 schreef KLTZK het volgende:
[..]
Na 8 a 9 g is bij iedereen het licht uit, dus ik hoop voor de mensen dat ze heel snel vielen.
quote:Dit is wat we nu weten over vlucht MH17:
• Iets na vijf uur kwamen de eerste berichten naar buiten over een neergestort passagierstoestel op de grens met Oekrane en Rusland
• Malaysia Airlines heeft om 17.36 bevestigd dat het contact met het toestel is verloren
• Het gaat om vlucht MH17, een Boeing 777-300 die om 12.30 vertrok vanaf Schiphol naar Kuala Lumpur
• In totaal waren er 280 passagiers en 15 bemanningsleden aan boord, overlevenden zijn onwaarschijnlijk
• Bij de passagiers gaat het om 54 Nederlanders, 27 Australirs, 23 Maleisirs, elf Indonesirs, zes Britten, vier Duitsers, vier Belgen, drie Filipijnen en een Canadees.
• Rond kwart voor elf bevestigde de Amerikaanse vice-president Biden dat het toestel uit de lucht is geschoten
• Premier Rutte is vanuit Brussel naar Nederland gevlogen "om vanuit Den Haag de situatie verder te volgen en te handelen"
• Koning Willem-Alexander: "Ik ben diep getroffen door het vreselijke nieuws"
• Vliegtuigmaatschappijen mijden inmiddels het Oost-Oekraense luchtruim
• Volgens de Europese luchtverkeersleiding EUROCONTROL mocht het vliegtuig gewoon vliegen waar het vloog
• De VN-Veiligheidsraad komt morgen om 20.00 uur Nederlandse tijd bijeen om te praten over Oekrane
• Vanwege de vliegramp in Oekrane hangen morgen alle vlaggen op overheidsgebouwen halfstok
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)gestort-in-oekraine/
quote:Malaysian Airlines MH17 plane was travelling almost the same route as Russia’s President Vladimir Putin’s jet shortly before the crash that killed 295, Interfax news agency reports citing sources.
LIVE UPDATES:Malaysia Airlines MH17 plane crash in Ukraine
“I can say that Putin’s plane and the Malaysian Boeing intersected at the same point and the same echelon. That was close to Warsaw on 330-m echelon at the height of 10,100 meters. The presidential jet was there at 16:21 Moscow time and the Malaysian aircraft - 15:44 Moscow time,” a source told the news agency on condition of anonymity.
"The contours of the aircrafts are similar, linear dimensions are also very similar, as for the coloring, at a quite remote distance they are almost identical", the source added.
At the same time, there have been reports contradicting Intefax’s report that was the first and the only media source to publish the news, saying that Presidential plane was not flying over Ukraine at the same time.
As a source told Gazeta.ru online news portal, Putin’s plane does take off from Vnukovo-3 [the terminal that accepts business jets], but the president does not fly over the conflict-gripped neighboring country.
“Putin has only one jet – Board One, he does not fly other planes. This plane always takes off from Vnukovo-3, but the presidential plane have not been flying over Ukraine for a while,” the source at Vnukovo-3 terminal said.
President Putin was on his way from Brazil, where he attended the BRICS summit, to Moscow.
Flight MH17 crashed in Ukraine on a flight from Amsterdam to Kuala Lumpar, and was carrying 295 people.
The passenger Boeing-777 was expected to enter Russian airspace at 5:20pm local time, but never did, a Russian aviation industry source was cited by Reuters.
Click to view image: '82d_1405626437-18si__1405626522.jpg' Click to view image: '82d_1405626437-33_1405626522.jpg'
Read more at http://www.liveleak.com/view?i=82d_1405626437#qf6rK3KUELD2RM4G.99
Ik bedoel als het openbaar wordt gemaakt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:14 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Zijn wij, als Nederland, vijanden van Amerika?
Volgens mij bondgenoten.
Aha thanksquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:13 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Amerikanen zeggen radargegevens te hebben
The United States has concluded the Malaysian airline was shot down, a senior U.S. official told CNN's Barbara Starr. One radar system saw a surface-to-air missile system turn on and track an aircraft right before the plane went down Thursday, according to the official. A second system saw a heat signature at the time the airliner was hit, the official said. The United States is analyzing the trajectory of the missile to try to learn where the attack came from.
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
CNN is sowieso een en al filmquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:14 schreef KingRadler het volgende:
Amerikaanse Propaganda op stoom:
volgens CNN : COLD war 2 is coming.
Snel dienstplicht weer invoerenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:15 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Hoe? Nederlandse leger bestaat nog uit 14 auto's en een groepje hobbyisten.
Alleen een interne chip is lastiger uit te lezen dan een SD-kaart die je zo eruit kan halenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:15 schreef nodig het volgende:
[..]
Als het interne geheugen het overleeft heb je toch alles wat je van de telefoon wilt hebben? Al zal dat wel breken tijdens de klap..
quote:
Wie weet werd er al gefilmt voordat er iets aan de hand was.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat zou niet bepaald het eerste zijn waar ik aan zou denken als ik weet dat ik heel snel dood ben.
Het totaal aantal omgekomen mensen.quote:
Die mag zijn mattie wel ff bellen en wat vraagjes stellen over die speeltjes die hij aan zijn bevriende opstandelingen uitdeelt om onze vliegtuigen neer te halen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:16 schreef clavier het volgende:
Koning Willem-Alexander dronk in Sochi een biertje met Poetin. Dat gebeurt niet zo snel meer nu Poetin staatsvijand nummer 1 is.
aldus de NYTquote:Many of the bodies were largely intact, indicating that the plane had made at least a somewhat controlled landing.
quote:
Ik zou het in ieder geval laf vinden van onze regering als men geen volledige steun gaat geven aan het bestrijden en bestraffen van Russische separatisten. Ik zeg een goede reden om onze luchtmacht en commando troepen aan het werk te zetten.quote:
Laten we maar even afwachten of die beelden echt zijn.quote:
Niet veel, er zitten geen Amerikanen bijquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:17 schreef CapnIzzy het volgende:
Wat betekent dit op internationaal niveau?
motor in de fik.quote:
Vele navo leden die ook burgers in dit toestel hadden.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:15 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Hoe? Nederlandse leger bestaat nog uit 14 auto's en een groepje hobbyisten.
idd wat een walgelijk kwaadaardig ventjequote:Op donderdag 17 juli 2014 23:17 schreef Revolution-NL het volgende:
De reactie van Poetin ook.... echt.... WTF
Die is nooit afgeschaft.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Snel dienstplicht weer invoeren
Waarschijnlijk wat vingertjes wijzen en 'sancties' op z'n hoogst, verder niksquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:17 schreef CapnIzzy het volgende:
Prioriteit ligt bij een calamiteit eerst op het onder controle brengen van het vliegtuig, daarna pas de luchtverkeersleiding informeren.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:12 schreef Studiotje het volgende:
Maar, als je een brandende vleugel hebt, kun je nog wel contact hebben met de luchtverkeersleiding.
Misschien dat Hennis haar gezicht nu wel laat zien, toen de pleuris uitbraak in Oekraine vond ze carnaval vieren belangrijker...quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:15 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd hoe dit de komende dagen verder gaat politiek gezien... los van het enorme leed voor de nabestaanden
Tuurlijk niet, jij zoekt gewoon een excuus en dat kan je in het oneindige doen voor alles wat er gebeurd tot aan 'de Big Bang'. Want je kan zeggen dat Oekraine geen offensief hoefde te beginnen als die separisten niet de wapens hadden opgepakt en dan kan je weer redeneren dat de separisten hun wapens niet hadden op hoeven pakken als de pro-EU demonstranten de regering niet omver hadden geworpen, enz, enz.quote:
Geloof me, ze zullen heel wat moeite doen om het uit te lezen, als er een kans bestaat dat er wat nuttigs op staat.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:17 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Alleen een interne chip is lastiger uit te lezen dan een SD-kaart die je zo eruit kan halen
Ik neem aan dat geen enkel land zo dom is.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:17 schreef tailfox het volgende:
Ik wil het niet zeggen. Maar de 3 e wereld oorlog voelt dichtbij.
Een mooi gebaar van de bevolkingquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:16 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]
People bringing flowers and candles to the Embassy of the #Netherlands in #Kyiv - pic by Marichka Padalko
CIA doe er wat aan!quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:17 schreef wipes66 het volgende:
[..]
idd wat een walgelijk kwaadaardig ventje
Crisis.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:17 schreef CapnIzzy het volgende:
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien dat Hennis haar gezicht nu wel laat zien, toen de pleuris uitbraak in Oekraine vond ze carnaval vieren belangrijker...
[ afbeelding ]
En op FOK zweven z'n uitzaaiingen.quote:
Alleen als zo'n dag in het weekend valt!quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:17 schreef Steinerized het volgende:
Geen dag van nationale rouw morgen?
Tsja Nederland....
Dat zeiden ze in 39' ook na de eerste wereldoorlog.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik neem aan dat geen enkel land zo dom is.
Lijkt me dat dit niet zonder gevolgen zal blijven..quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Niet veel, er zitten geen Amerikanen bij
Nederland 2, AVRO Close Up: Marionettenspeler Michael Meschkequote:Op donderdag 17 juli 2014 23:17 schreef SecretStoryWous het volgende:
Waar naar kijken? Nederland 1 of 2?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:18 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dat zeiden ze in 39' ook na de eerste wereldoorlog.
Nee johquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:17 schreef tailfox het volgende:
Ik wil het niet zeggen. Maar de 3 e wereld oorlog voelt dichtbij.
Niet 100%, volgens de amerikaanse inlichtingen wel.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:18 schreef Fokker101 het volgende:
Is het nu al zeker dat hij is neergeknalt door raketten of andere dingen
Volgens de USA welquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:18 schreef Fokker101 het volgende:
Is het nu al zeker dat hij is neergeknalt door raketten of andere dingen
Waarom staat dat vrouwtje daar met die pizzadoos?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:16 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]
People bringing flowers and candles to the Embassy of the #Netherlands in #Kyiv - pic by Marichka Padalko
Vrijdag is weekendquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
Alleen als zo'n dag in het weekend valt!
Cnn nu alleen maar over Israelquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
CNN weet al zeker dat het vliegtuig uit de lucht is geschoten en dat Hamas erachter zit.
Dit soort loze kretenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:19 schreef koekii het volgende:
Hoogtijd dat Nederland actie gaat ondernemen tegen Poetin
Ik denk dat die er wel tussen zaten. Wordt nog wel bekend gemaakt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Niet veel, er zitten geen Amerikanen bij
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:16 schreef Qunix het volgende:
[ afbeelding ]
Weinig. Dit is niet de eerste keer dat er een passagiersvliegtuig neergeschoten wordt. Hoogstens wat schadevergoedingen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:17 schreef CapnIzzy het volgende:
Als het gerecyclede beelden zijn van een oude crash zou het iemand al opgevallen moeten zijn. Internet is razendsnel met dat soort dingen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Laten we maar even afwachten of die beelden echt zijn.
Maar hoe kunnen er dan lichamen uit de lucht regenenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:17 schreef Frutsel het volgende:
Als die beelden authentiek zijn van dat brandende vliegtuig dan klopt dit ook wel
[..]
aldus de NYT
Dan zou mogelijk nog geprobeerd zijn om het enigszins te laten landen
Een vrouw als minister van defensie.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien dat Hennis haar gezicht nu wel laat zien, toen de pleuris uitbraak in Oekraine vond ze carnaval vieren belangrijker...
[ afbeelding ]
Vlaginstructie is keurigquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:17 schreef Steinerized het volgende:
Tsja Nederland....
Door wat te doen, een boze brief schrijven?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:19 schreef koekii het volgende:
Hoogtijd dat Nederland actie gaat ondernemen tegen Poetin
Amerika is gebaat bij een oorlog. Absoluut mijden die luiquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
CNN weet al zeker dat het vliegtuig uit de lucht is geschoten en dat Hamas erachter zit.
Nu waren er al veel spanningenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:19 schreef Hattusa het volgende:
[..]
Weinig. Dit is niet de eerste keer dat er een passagiersvliegtuig neergeschoten wordt. Hoogstens wat schadevergoedingen.
Waarom niet, maar ook voor de andere slachtoffers. Maar omdat er veel NLers in dat vliegtuig zaten maakt het realistischer denk ik. Ik vind het best heftig.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:17 schreef Steinerized het volgende:
Tsja Nederland....
ze kunnen het niet goed blijven praten.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik neem aan dat geen enkel land zo dom is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |