Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
En waar zie jij dat Allaah dat niet bedoeld? Als je logisch nadenkt en kijkt naar je leefomgeving heb je de letterlijke zin niet nodig.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:59 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Waar zie jij een verbod op muziek of zang in die verzen? En wat was de asbab al-nuzul (reden/context van openbaring) van die verzen?
Laten we de verzen (met verzen eromheen) er eens bij pakken...quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:04 schreef Crip het volgende:
[..]
En waar zie jij dat Allaah dat niet bedoeld? Als je logisch nadenkt en kijkt naar je leefomgeving heb je de letterlijke zin niet nodig.
De grote geleerden zijn het er unaniem over eens. Moge Allaah hun behouden.
Mag ik vragen op welke aqeedah jij zit?
Hoe kun je hier een verbod op muziek uit halen? Is het niet duidelijk genoeg wat de vers wil zeggen, dat het hier over Iblis gaat die de nakomelingen van Adem (a.s.) wil verleiden tot ongehoorzaamheid aan God?quote:17:61 And [mention] when We said to the angles, "Prostrate to Adam," and they prostrated, except for Iblees. He said, "Should I prostrate to one You created from clay?"
17:62 [Iblees] said, "Do You see this one whom You have honored above me? If You delay me until the Day of Resurrection, I will surely destroy his descendants, except for a few."
17:63 [Allah] said, "Go, for whoever of them follows you, indeed Hell will be the recompense of you - an ample recompense.
17:64 And incite [to senselessness] whoever you can among them with your voice and assault them with your horses and foot soldiers and become a partner in their wealth and their children and promise them." But Satan does not promise them except delusion.
En als we beiden ook nog op een andere stroming/aqeedah zitten heeft het al helemaal geen zin. En bespaar ik mezelf dat liever.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:24 schreef Peunage het volgende:
Dit is een discussie waar jullie sowieso niet uit gaan komen. Vrij lastig.
Volgens mij komt het neer op hoeveel waarde je hecht aan eigen interpretatie en verantwoordelijkheid vs volgen van geleerden.
Volgens hen moeten we deze woorden de betekenis geven dat we alles en elk woord van de Profeet als gesproken wet moeten handhaven, ook al is er in de Koran geen basis voor. Terwijl de vers in zijn geheel over in beslag genomen goederen/veroveringen tijdens expedities gaat (dus contextgeboden)...quote:59:7 And whatever the Messenger has given you - take; and what he has forbidden you - refrain from.
Het is dus belangrijk verzen in het geheel te bekijken en je te informeren over de reden/context van openbaring (asbab al-nuzul).quote:59:6 And what Allah restored [of property] to His Messenger from them - you did not spur for it [in an expedition] any horses or camels, but Allah gives His messengers power over whom He wills, and Allah is over all things competent.
59:7 And what Allah restored to His Messenger from the people of the towns - it is for Allah and for the Messenger and for [his] near relatives and orphans and the [stranded] traveler - so that it will not be a perpetual distribution among the rich from among you. And whatever the Messenger has given you - take; and what he has forbidden you - refrain from. And fear Allah ; indeed, Allah is severe in penalty.
Dus je kijkt niet eerst naar mijn argumenten en voorbeelden, maar wilt mij eerst in een hokje stoppen die de aard van je reacties daarna zullen bepalen?quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:22 schreef Crip het volgende:
[..]
Beantwoord eerst eens mijn vraag. Dan pas beslis ik of ik hier verder op in ga of niet.
Ik wil mezelf discussie besparen. Want zoals je al eerder hebt gezien heb ik daar dus geen zin in. Als jij op een andere aqeedah zit waarom zou ik je dan moeten overtuigen en met wat? Jij hebt dan jouw aqeedah en klaar. No worriesquote:Op woensdag 16 juli 2014 15:41 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dus je kijkt niet eerst naar mijn argumenten en voorbeelden, maar wilt mij eerst in een hokje stoppen die de aard van je reacties zullen bepalen?
Sommige liedjes mogen wel, zoals:quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:42 schreef hafez1234 het volgende:
Muziek is toch verboden in Islam? Waarom staan er youtube filmpjes met muziek in de OP?
Ik ben van huis uit hanafitisch soenniet, maar ik identificeer me niet met een school of stroming en hanteer alleen de Koran als bron van hukm. Als de hanbali of sjafi bijvoorbeeld praktijken hebben die mij beter naar het verstand en de geest van de Koran liggen, dan volg ik die.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:44 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik wil mezelf discussie besparen. Want zoals je al eerder hebt gezien heb ik daar dus geen zin in. Als jij op een andere aqeedah zit waarom zou ik je dan moeten overtuigen en met wat? Jij hebt dan jouw aqeedah en klaar. No worries
Het is ook verboden in het Jodendom, wist je dat?quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:42 schreef hafez1234 het volgende:
Muziek is toch verboden in Islam? Waarom staan er youtube filmpjes met muziek in de OP?
Of liedjes zoals: I wanna ... you van Akon en propagandhi - fuck religionquote:Op woensdag 16 juli 2014 15:52 schreef Che_ het volgende:
[..]
Sommige liedjes mogen wel, zoals:
N.A.G - Joden
Hafez klinkt als een Turkse worst.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:42 schreef hafez1234 het volgende:
Duidelijk.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:55 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik ben van huis uit hanafitisch soenniet, maar ik identificeer me niet met een school of stroming en hanteer alleen de Koran als bron van hukm. Als de hanbali of sjafi bijvoorbeeld praktijken hebben die mij beter naar het verstand en de geest van de Koran liggen, dan volg ik die.
113quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:59 schreef Peunage het volgende:
1 stick of butter, hoeveel is dat in grammen?
Ik heb het niet over eigen interpretatie. Als een vers duidelijk open staat voor interpretatie en kennis omtrent reden/context van openbaring vereist, dan hou ik me daar ook afzijdig van en laat het over aan geleerden, maar wanneer de Koran met duidelijkheid spreekt over bepaalde zaken die in tegenstrijd zijn met de ahadith, dan vind ik dat de moslim zelf verantwoordelijk is voor het opvolgen hiervan. Er berstaat een berg aan ahadith die wonderen toeschrijven aan de Profeet, zoals het vloeien van water uit zijn handen waarmee de mensen wudu verrichten, terwijl de Koran een dergelijk beeld van de Profeet tegenspreekt en steeds erop wijst dat hij slechts een sterveling is wiens wonder de Koran is en dat hij slechts is gezonden als boodschapper en waarschuwer.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:24 schreef Peunage het volgende:
Dit is een discussie waar jullie sowieso niet uit gaan komen. Vrij lastig.
Volgens mij komt het neer op hoeveel waarde je hecht aan eigen interpretatie en verantwoordelijkheid vs volgen van geleerden.
quote:17:89 In this Quran, We have set out all kinds of examples for people, yet most of them persist in disbelieving. 90 They say, ‘We will not believe for you [Muhammad] until you make a spring gush out of the ground for us; 91 or until you have a garden of date palms and vines, and make rivers pour through them; 92 or make the sky fall on us in pieces, as you claimed will happen; or bring God and the angels before us face to face; 93 or have a house made of gold; or ascend into the sky–– even then, we will not believe in your ascension until you send a real book down for us to read.’ Say, ‘Glory be to my Lord! Am I anything but a mortal, a messenger?’ 94 The only thing that kept these people from believing, when guidance came to them, was that they said, ‘How could God have sent a human being as a messenger?’ 95 Say, ‘If there were angels walking about on earth, feeling at home, We would have sent them an angel from Heaven as a messenger.’ 96 Say, ‘God is witness enough between me and you. He knows and observes His servants well.’
Ben niet aan het vasten.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:16 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Knijp dan uit :-( alhoewel het opzettelijk bloeden het vasten verbreekt in de hanbali madhab.
Hoezo verbreekt dat het vasten? Je krijgt toch voeding binnen?quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:16 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Knijp dan uit :-( alhoewel het opzettelijk bloeden het vasten verbreekt in de hanbali madhab.
Ik denk in het zelfde rijtje zoals meer dan een mondvol overgeven je vasten verbreektquote:Op woensdag 16 juli 2014 16:19 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hoezo verbreekt dat het vasten? Je krijgt toch voeding binnen?
Kun je beter opzoeken ik ken de details niet. Ben geen hanbali.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:19 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hoezo verbreekt dat het vasten? Je krijgt toch voeding binnen?
Bloeden in je mond kan in begrijpen, maar snap niet waarom bloeden op je voorhoofd of arm je vasten zou verbreken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:23 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik denk in het zelfde rijtje zoals meer dan een mondvol overgeven je vasten verbreekt
Geen idee. Nooit van gehoord.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:27 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bloeden in je mond kan in begrijpen, maar snap niet waarom bloeden op je voorhoofd of arm je vasten zou verbreken.
Sowieso badassquote:Op woensdag 16 juli 2014 16:33 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Knijp. En dan zeg je tegen je kinderen "you wanna know how i got these scars?"
quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:32 schreef Crip het volgende:
Ik ga weer dit kijken. Ben obsessed hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Hehe, Fallout-speler gespot.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:39 schreef hugecooll het volgende:
Waarom ligt stimpack (tijdelijk) bij het grof vuil?
Blijkbaar (@TT)quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:41 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hehe, Fallout-speler gespot.
Is ze gebanned dan?
Go get 'm tiger!quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:44 schreef hafez1234 het volgende:
De meeste moslims in Nederland verkrachten islam. Ze zijn alleen moslims als het hen goed uitkomt. Ze luisteren muziek, dragen geen hoofddoek, epileren hun wenkbrauwen/doen make-up op enzovoort. In jullie eigen landen zouden jullie daarvoor opgehangen worden ofzo.
En jij bent Joods? Of staat je UI los van je geloof?quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:44 schreef hafez1234 het volgende:
De meeste moslims in Nederland verkrachten islam. Ze zijn alleen moslims als het hen goed uitkomt. Ze luisteren muziek, dragen geen hoofddoek, epileren hun wenkbrauwen/doen make-up op enzovoort. In jullie eigen landen zouden jullie daarvoor opgehangen worden ofzo.
Oh, en in welke landen is dat? Wel een Weissman typetje dit.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:44 schreef hafez1234 het volgende:
Volgens shafii en hanafi mag je epileren als je normale wenkbrauwen je echtgenoot afstoten.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:44 schreef hafez1234 het volgende:
ehhhhhhhhhhhhquote:Op woensdag 16 juli 2014 16:44 schreef hafez1234 het volgende:
De meeste moslims in Nederland verkrachten islam. Ze zijn alleen moslims als het hen goed uitkomt. Ze luisteren muziek, dragen geen hoofddoek, epileren hun wenkbrauwen/doen make-up op enzovoort. In [b]jullie eigen landen zouden jullie daarvoor opgehangen worden [/b]ofzo.
Naja wat is afstoten..quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:48 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Volgens shafii en hanafi mag je epileren als je normale wenkbrauwen je echtgenoot afstoten.
Tfoe, zuster, wil je ons vasten verbreken ofzo?quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:51 schreef Crip het volgende:
[..]
ehhhhhhhhhhhh
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Propaganda foto's waarschijnlijk. Zijn foto's van vakantie resorts waar buitenlanders komen. Dit is hoe de inheemse moslims eruit zien:quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:51 schreef Crip het volgende:
[..]
ehhhhhhhhhhhh
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is niet helemaal waar wat je zegt. Je mag prima epileren / borstharen scheren / okselharen scheren etc. Dat laatste ook uit hygiënisch oogpunt trouwens. Hoe jij het uitlegt zou je ook nooit je haren mogen knippen bijv.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:52 schreef Crip het volgende:
[..]
Naja wat is afstoten..
Je mag in de Islam niet de creatie van Allaah veranderen dus ook niet epileren. Maar wel als het je leven zodanig beïnvloed dat je niet normaal kunt functioneren. Dus alleen in extreme gevallen
Is best extreem als het je man afstoot.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:52 schreef Crip het volgende:
[..]
Naja wat is afstoten..
Je mag in de Islam niet de creatie van Allaah veranderen dus ook niet epileren. Maar wel als het je leven zodanig beïnvloed dat je niet normaal kunt functioneren. Dus alleen in extreme gevallen
Doe eens nietquote:Op woensdag 16 juli 2014 16:51 schreef Crip het volgende:
[..]
ehhhhhhhhhhhh
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, en in welke landen is dat? Wel een Weissman typetje dit.
Okselharen etc moet je eens in de 40 dagen verwijderen. Maar daar gaat het om hygiëne.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar wat je zegt. Je mag prima epileren / borstharen scheren / okselharen scheren etc. Dat laatste ook uit hygiënisch oogpunt trouwens. Hoe jij het uitlegt zou je ook nooit je haren mogen knippen bijv.
quote:
Wou alleen laten zien hoe het in Marokko eraan toe gaat. In Marokko vind je weinig terug van de Islaam. Tbhquote:Op woensdag 16 juli 2014 16:53 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Tfoe, zuster, wil je ons vasten verbreken ofzo?Koranvers en schaars geklede dames op dezelfde pagina...
Genoeg wmb. Hoeveel meer zou je er willen vinden? Elke moslim kan daar zijn eigen draai aan zijn religie geven. Zoals hij of zij denkt het te moeten doen. Die ruimte is er. Wat wil je nog meer?quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:58 schreef Crip het volgende:
[..]
[..]
Wou alleen laten zien hoe het in Marokko eraan toe gaat. In Marokko vind je weinig terug van de Islaam. Tbh
Gastquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:06 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hij is juist blij. Zijn naam wordt weer genoemd
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:06 schreef Che_ het volgende:
[..]
Hij is juist blij. Zijn naam wordt weer genoemd
Heb je echt een Niqaab?quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:08 schreef Crip het volgende:
[..]
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Dan woon ik liever in Marokko dan in Saoedi-Arabië waar ze doorgeschoten zijn naar het andere uiteinde (niet dat ik zeg dat wat jij postte ook een uiteinde is) en vrouwen totaal uitsluiten van het sociale leven. Dat dit uit naam van de Islam wordt gedaan, vind ik juist een veel kwalijker iets dan vrouwen die de vrijheid hebben om in bikini aan het strand te liggen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:58 schreef Crip het volgende:
[..]
[..]
Wou alleen laten zien hoe het in Marokko eraan toe gaat. In Marokko vind je weinig terug van de Islaam. Tbh
Begin maar over eten dan. Dat is het enige waar over we hier kunnen praten zonder ruzie te makenquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:08 schreef AbdulMalik het volgende:
Waarom praten jullie niet over leuke dingen
Oke laten we het over mij hebbenquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:08 schreef AbdulMalik het volgende:
Waarom praten jullie niet over leuke dingen
Nee, draag abaya.quote:
Ik zeg ook nergens dat die vrouwen niet de vrijheid mogen hebben of dat ik Marokko niet leuk vind? Ik vind dat er veel moet veranderen in Marokko. Marokko doet bijna nihil aan geloof daar en veel is er niet van terug te zien in de wetgeving. Verder moeten ze daar de mensen helpen die elke dag aan honger sterven en geen huizen hebben i.p.v het bouwen van nachtclubs en wijngaarden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:10 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dan woon ik liever in Marokko dan in Saoedi-Arabië waar ze doorgeschoten zijn naar het andere uiteinde (niet dat ik zeg dat wat jij postte ook een uiteinde is) en vrouwen totaal uitsluiten van het sociale leven. Dat dit uit naam van de Islam wordt gedaan, vind ik juist een veel kwalijker iets dan vrouwen die de vrijheid hebben om in bikini aan het strand te liggen.
Ben ik niet met je eens. Het aantal moskeeën per capita is volgens mij nergens zo hoog. Wat zou er terug moeten komen in de wetgeving? En tja - het bouwen van toeristische voorzieningen zorgt nu eenmaal voor geld. Geld dat weer in de bestrijding van armoede gestoken kan worden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:14 schreef Crip het volgende:
[..]
Nee, draag abaya.
[..]
Ik zeg ook nergens dat die vrouwen niet de vrijheid mogen hebben of dat ik Marokko niet leuk vind? Ik vind dat er veel moet veranderen in Marokko. Marokko doet bijna nihil aan geloof daar en veel is er niet van terug te zien in de wetgeving. Verder moeten ze daar de mensen helpen die elke dag aan honger sterven en geen huizen hebben i.p.v het bouwen van nachtclubs en wijngaarden.
Hmm, ja, dan kun je heel de islamitische wereld wel afschrijven.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:14 schreef Crip het volgende:
[..]
Nee, draag abaya.
[..]
Ik zeg ook nergens dat die vrouwen niet de vrijheid mogen hebben of dat ik Marokko niet leuk vind? Ik vind dat er veel moet veranderen in Marokko. Marokko doet bijna nihil aan geloof daar en veel is er niet van terug te zien in de wetgeving. Verder moeten ze daar de mensen helpen die elke dag aan honger sterven en geen huizen hebben i.p.v het bouwen van nachtclubs en wijngaarden.
Ik voel me echt ongemakkelijk als ik in Marokko loop. Het aantal gehandicapten en kinderen die er op straat leven is shockerend. En niemand boeit het wat. De koning zijn fat ass moet in beweging komen. Bahquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:17 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hmm, ja, dan kun je heel de islamitische wereld wel afschrijven.
Gebeurde dat maar dan zag je mij niet zeurenquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Het aantal moskeeën per capita is volgens mij nergens zo hoog. Wat zou er terug moeten komen in de wetgeving? En tja - het bouwen van toeristische voorzieningen zorgt nu eenmaal voor geld. [b][b]Geld dat weer in de bestrijding van armoede gestoken kan worden.[/b][/b]
zelfs daar worden mensen boos over hoor pff wat zeg jijquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:10 schreef Weissman het volgende:
[..]
Begin maar over eten dan. Dat is het enige waar over we hier kunnen praten zonder ruzie te maken
Ik las: Hallo ik heb cocaïne gekocht.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:19 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hallo ik heb een camera gekocht. Kan ik foto's maken van al het lekkere eten strakjes oelala.
Nigga wat zeg jij. HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:19 schreef hafez1234 het volgende:
ISIS moet gewoon alle islamitische landen overnemen.
Dat is corruptie - niet het gebrek aan religie. Kenmerkend voor ontwikkelingslanden waar ook ter wereld.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:19 schreef Crip het volgende:
[..]
Gebeurde dat maar dan zag je mij niet zeuren
Vertel, wat is je gedachte hierachter?quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:19 schreef hafez1234 het volgende:
Dat vind ik ergens ook wel knapquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:19 schreef Klinkerbotsing het volgende:
zelfs daar worden mensen boos over hoor pff wat zeg jij
Nee dat koop ik niet tijdens de maand Ramadan. Waz met jou.quote:
Als ze geloof wat meer zouden praktiseren daar zou het al een stuk vooruit gaan. Als ze de zuivere islaam praktiseren tenminstequote:Op woensdag 16 juli 2014 17:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is corruptie - niet het gebrek aan religie. Kenmerkend voor ontwikkelingslanden waar ook ter wereld.
Ze claimen dat toch al gedaan te hebben ? Hun uitgeroepen kalifaat is vrij grootquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:19 schreef hafez1234 het volgende:
quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:21 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Nee dat koop ik niet tijdens de maand Ramadan. Waz met jou.
en daarbij is cocaïne een grote emo.gif waard.
Mijn bloedspiegel stijgt ook wanneer ik Turkije ga analyseren met dat oog. Teveel dingen om op te noemen. En dan is Turkije nog zogenaamd het meest ontwikkelde moslimland.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:18 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik voel me echt ongemakkelijk als ik in Marokko loop. Het aantal gehandicapten en kinderen die er op straat leven is shockerend. En niemand boeit het wat. De koning zijn fat ass moet in beweging komen. Bah
Ja want de islam lost al je problemen opquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:23 schreef Crip het volgende:
[..]
Als ze geloof wat meer zouden praktiseren daar zou het al een stuk vooruit gaan. Als ze de zuivere islaam praktiseren tenminste
Ja, want kijk naar jou. Jij bent een grote mess.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:25 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ja want de islam lost al je problemen op
Erg gewaagd van je omdat over iemand te zeggen die je nog nooit hebt ontmoet of gezien.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:25 schreef Crip het volgende:
[..]
Ja, want kijk naar jou. Jij bent een grote mess.
Hoe kun je dan zeggen dat de Islam geen problemen kan oplossen als je het niet voor die situatie's in de praktijk heb gezien? Is ook erg gewaagd zoals merendeel van je uitspraken Wies.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:26 schreef Weissman het volgende:
[..]
Erg gewaagd van je omdat over iemand te zeggen die je nog nooit hebt ontmoet of gezien.
Nouja, de Islam bevat idd voorzieningen voor armoedebestrijding dmv de zakat. Het is alleen enigszins omstreden of deze manier van armoedebestrijding werkt of de problemen juist erger maakt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:25 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ja want de islam lost al je problemen op
Hoe kan je er van uitgaan dat de Islam naleven het land voor uit zal brengen?quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:27 schreef Crip het volgende:
[..]
Hoe kun je dan zeggen dat de Islam geen problemen kan oplossen als je het niet voor die situatie's in de praktijk heb gezien? Is ook erg gewaagd zoals merendeel van je uitspraken Wies.
Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:29 schreef hafez1234 het volgende:
Bijna alle moslimlanden zijn slaafjes van de VS dus ook indirect slaafjes van Israël.
En als je coca cola achterstevoren leest krijg je een magische spreuk die de tectonische platen laat verschuivenquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:29 schreef hafez1234 het volgende:
Bijna alle moslimlanden zijn slaafjes van de VS dus ook indirect slaafjes van Israël.
Iemand die taqwa heeft, is niet vatbaar voor corruptie...quote:2:183 O you who have believed, decreed upon you is fasting as it was decreed upon those before you that you may become righteous.
Al die koningen en dictators van moslimlanden zijn slaafjes van de VS dat is gewoon een feit. Als ze iets doen wat de VS niet leuk vindt, worden ze gepakt. Zoals Saddam, Gaddafi. Er zijn uitzonderingen zoals Iran en Syrië.quote:
Alleen een baard is al genoeg hoorquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:31 schreef TheMagnificent het volgende:
De Islam is helaas tot een religie van rituelen en vormen gemaakt, zoals het christendom. Iemand die het gebed uitvoert en een baard laat staan wordt automatisch als vroom/een goede moslim gezien. Het gebed en het vasten zijn geen doel, maar middelen om tot een hoger doel te komen, namelijk taqwa.
[..]
Lekker optimistisch zo in de ramadanquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:31 schreef TheMagnificent het volgende:
De Islam is helaas tot een religie van rituelen en vormen gemaakt, zoals het christendom. Iemand die het gebed uitvoert en een baard laat staan wordt automatisch als vroom/een goede moslim gezien. Het gebed en het vasten zijn geen doel, maar middelen om tot een hoger doel te komen, namelijk taqwa.
[..]
Ramadan is bij uitstek de maand om onszelf een spiegel voor te houden en te werken aan onze fouten en gebreken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:33 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Lekker optimistisch zo in de ramadan
Er is geen twijfel over mogelijk als mensen de Islam GOED naleven dat het een voordeel voor het land zou zijn. Er zijn veel verzen in de quran die benadrukken om de armen de helpen en om je buren te liefhebben en met respect te behandelen ongeacht ras of geloof.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:29 schreef Weissman het volgende:
[..]
Hoe kan je er van uitgaan dat de Islam naleven het land voor uit zal brengen?
Waar baseer je zoiets op?
Zoals ik al aangaf bestaat er enige twijfel of de zakat in de praktijk werkelijk een goede manier is om aan armoedebestrijding te doen. Dus die twijfel is niet alleen mogelijk, die is er - en nog redelijk goed onderbouwd ook.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:36 schreef Crip het volgende:
[..]
Er is geen twijfel over mogelijk als mensen de Islam GOED naleven dat het een voordeel voor het land zou zijn. Er zijn veel verzen in de quran die benadrukken om de armen de helpen en om je buren te liefhebben en met respect te behandelen ongeacht ras of geloof.
Een land gaat niet alleen voor uit door de armen te helpen en je buren met respect te behandelen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:36 schreef Crip het volgende:
[..]
Er is geen twijfel over mogelijk als mensen de Islam GOED naleven dat het een voordeel voor het land zou zijn. Er zijn veel verzen in de quran die benadrukken om de armen de helpen en om je buren te liefhebben en met respect te behandelen ongeacht ras of geloof.
Maar vaak is dat een probleem bij men en moeilijk om na te leven. Dus dan heb je snel de kans dat het mis gaat.
Een beetje ja. Maar de Islam vereist meer zuilen hequote:Op woensdag 16 juli 2014 17:42 schreef hafez1234 het volgende:
Zijn de Nederlanders ook een beetje moslims omdat ze indirect zakat (uitkering) geven aan de armen (moslim allochtonen)?
Lenenquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:43 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Een beetje ja. Maar de Islam vereist meer zuilen he
Daarnaast vraagt NL een tegenprestatie voor de uitkering. Dat maakt het al wat minder "geven" en meer "lenen".
Ik gaf een voorbeeld van de zoveel.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:42 schreef Weissman het volgende:
[..]
Een land gaat niet alleen voor uit door de armen te helpen en je buren met respect te behandelen.
En je zegt het zelf al, de Islam is te moeilijk om na te leven. Dus een natie die de Islam heel goed naleeft is alleen maar utopie.
Het is ook moeilijk ja, wordt op den duur steeds makkelijker. Maar simpele zielen haken natuurlijk af als het moeilijk wordt..quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:42 schreef Weissman het volgende:
[..]
Een land gaat niet alleen voor uit door de armen te helpen en je buren met respect te behandelen.
En je zegt het zelf al, de Islam is te moeilijk om na te leven. Dus een natie die de Islam heel goed naleeft is alleen maar utopie.
Je moet zeven rondjes om de moskee rennen dan pas ben je weer moslimquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:50 schreef hafez1234 het volgende:
Vraagje. Ben je nog moslim als je seks gehad hebt voor het huwelijk? Zo ja. Wat zijn de gevolgen?
Is oordelen over andere mensen ook een kenmerk van ''een simpele ziel'' zijn?quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:49 schreef Che_ het volgende:
[..]
Het is ook moeilijk ja, wordt op den duur steeds makkelijker. Maar simpele zielen haken natuurlijk af als het moeilijk wordt..
Schijnheilig zijn wel imoquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:51 schreef Weissman het volgende:
[..]
Is oordelen over andere mensen ook een kenmerk van ''een simpele ziel'' zijn?
Weissman en hafez hebben frustraties, maar uiteindelijk trollen ze zichzelfquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:52 schreef AbdulMalik het volgende:
Wat is dit voor een topic? Alleen maar trolls
De Islam is helemaal niet moeilijk na te leven. De eerste (belangrijkste) stap is tawheed en daarna volgt de rest vanzelf. Het is door de eeuwen heen wel moeilijker gemaakt dan het in werkelijkheid is door op rituelen en vormen te focussen, zoals ik al zei, en de waarden uit het oog te verliezen. Dan krijg je dus moslims die niet nadenken, die het gebed uitvoeren, maar ondertussen gemeenschapsgeld in eigen zak steken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:42 schreef Weissman het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet over mijquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:52 schreef Che_ het volgende:
[..]
Schijnheilig zijn wel imo
Iedereen oordeelt (on)bewust. Jij ook. Met name over gelovigen.
Sunni. Ik hou niet echt van die termen, omdat er in mijn ogen maar 1 Islam hoort te zijn.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:53 schreef Crip het volgende:
Che, ben jij sunni/shia/??
( gewoon benieuwd )
Precies. maja, bijna iedereen identificeert zich ergens bij.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:56 schreef Che_ het volgende:
[..]
Sunni. Ik hou niet echt van die termen, omdat er in mijn ogen maar 1 Islam hoort te zijn.
Precies.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:56 schreef Che_ het volgende:
[..]
Sunni. Ik hou niet echt van die termen, omdat er in mijn ogen maar 1 Islam hoort te zijn.
Het is niet anders, helaas.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:57 schreef Crip het volgende:
[..]
Precies. maja, bijna iedereen identificeert zich ergens bij.
In sha Allaah. Moge Allah ons leiden. =)quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:00 schreef Che_ het volgende:
[..]
Het is niet anders, helaas.
Uiteindelijk doen we het voor hetzelfde doel insha'allah.
Ga ze helpenquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Als je familie in zo'n land woont denk je er anders over.
Hij probeert zijn vrouw te delen met ons. Good guy Weissquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:08 schreef Crip het volgende:
Waarom moet Wies het altijd hebben over zijn open relatie. Dude
Waarom ga jij niet lekker in Tel Aviv zitten?quote:
Omdat dat het enige is waar op ik wordt aangevallen door de mensen hierquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:08 schreef Crip het volgende:
Waarom moet Wies het altijd hebben over zijn open relatie. Dude
Zo lief!quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:10 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Hij probeert zijn vrouw te delen met ons. Good guy Weiss
Niet mee schelden aubquote:
Al had je een relatie met Aziz. idgafquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:11 schreef Weissman het volgende:
[..]
Omdat dat het enige is waar op ik wordt aangevallen door de mensen hier
Die grap is even uitgemolken als een koe dr uiers.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:12 schreef Weissman het volgende:
[..]
Niet met kanker schelden aub. Mijn oom is van de trap afgekankerd.
Je bent precies een klein kind als je komt met uitspraken als: "de rest is net zo extreem".quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:11 schreef Weissman het volgende:
[..]
Omdat dat het enige is waar op ik wordt aangevallen door de mensen hier
Gast flikker eens op man, zelfs ik ben je zat.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:14 schreef hafez1234 het volgende:
Doe ik ook een soort van ramadan als ik niet eet wanneer het donker is en alleen overdag eet tussen 08:00 en 18:00?
Keigrappig deze jewboi.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:14 schreef hafez1234 het volgende:
Doe ik ook een soort van ramadan als ik niet eet wanneer het donker is en alleen overdag eet tussen 08:00 en 18:00?
Precies, het is uitermate makkelijk. En ook prima te implementeren in de moderne samenleving.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:54 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
De Islam is helemaal niet moeilijk na te leven. De eerste (belangrijkste) stap is tawheed en daarna volgt de rest vanzelf. Het is door de eeuwen heen wel moeilijker gemaakt dan het in werkelijkheid is door op rituelen en vormen te focussen, zoals ik al zei, en de waarden uit het oog te verliezen. Dan krijg je dus moslims die niet nadenken, die het gebed uitvoeren, maar ondertussen gemeenschapsgeld in eigen zak steken.
Terwijl de Koran helemaal niet moeilijk te bevatten is, zoals sommigen beweren om de moslims te weerhouden er zelf in te gaan lezen en in plaats daarvan een voorgekauwde Islam voorschotelen. De Koran doet ongelooflijk vaak een beroep op het verstand van mensen.
drm vnik nie leukquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:15 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
is gwn werkwoord man waz met jou
Alleen als je neus groeit met zonsondergang.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:14 schreef hafez1234 het volgende:
Je bent zelf een grapje.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:16 schreef Peunage het volgende:
Zoveel jodengrapjes die ik wil maken...maar ja.
Interessant weetje! Nergens in de Koran komt het woord aql (intellect) voor als zelfstandig naamwoord, maar alleen in de werkwoordsvorm, zoals aqalu, ta'qilun, na'qilu, ya'qiluha en ya'qilun, omdat een intellect/verstand dat niet gebruikt wordt er volgens de Koran niet is. Moslims zeggen wel eens dat je bij sommige zaken niet je intellect moet gebruiken, maar gewoon moet volgen, omdat het tot ongeloof kan leiden, terwijl de Koran zegt (over de duivel)...quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, het is uitermate makkelijk. En ook prima te implementeren in de moderne samenleving.
Interessant artikel om eens door te lezen:quote:36:62 He has led great numbers of you astray. Did you not use your reason?
Dit verklaart veelquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:21 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Interessant! Nergens in de Koran komt het woord aql (intellect) voor als zelfstandig naamwoord, maar alleen in de werkwoordsvorm, zoals aqalu, ta'qilun, na'qilu, ya'qiluha en ya'qilun, omdat een intellect/verstand dat niet gebruikt wordt er volgens de Koran er niet is. Moslims zeggen wel eens dat je bij sommige zaken niet je intellect moet gebruiken, maar gewoon moet volgen, omdat het tot ongeloof kan leiden, terwijl de Koran zegt (over de duivel)...
[..]
Interessant artikel om eens door te lezen:
http://www.salaam.co.uk/knowledge/skocabasaql.pdf
Ja, deze zijn lekkerquote:
Dus eigenlijk word er geadviseerd om vooral zelf niet na te denken?quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:21 schreef TheMagnificent het volgende:
Moslims zeggen wel eens dat je bij sommige zaken niet je intellect moet gebruiken, maar gewoon moet volgen, omdat het tot ongeloof kan leiden
Niet door de Koran maar door sommige mensen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:24 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dus eigenlijk word er geadviseerd om vooral zelf niet na te denken?
quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee ik ben joodserieus!
Nou ik ga wel weg
doe normaal joh.quote:
alleen als het joden zijn op de fotoquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:31 schreef hafez1234 het volgende:
Mag je als moslim foto's in je huis aan je muur ophangen?
Wat is een Koeffour?quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:29 schreef Weissman het volgende:
[..]
Jij bent koeffour wat doe je in deze topic?
scheer je weg voordat je gestenigd word
Het equivalent van 'volg je hart' in het Westen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:24 schreef Weissman het volgende:
[..]
In de Koran juist wel, zeg ik net. Maar niet door predikers van de Islam die tot traditie is verworden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:24 schreef Weissman het volgende:
[..]
Nee, want dan ga je dood. Tenzij je de foto's eerst likt en een patatje eet voordat je ze ophangt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:31 schreef hafez1234 het volgende:
Mag je als moslim foto's in je huis aan je muur ophangen?
ha3wa7billahquote:
Er is nogal een verschil tussen het afraden van je verstand gebruiken en ''je hart volgen''quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:32 schreef Mutant01 het volgende:
Het equivalent van 'volg je hart' in het Westen.
Waarheid!quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:33 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Reageer gewoon niet op hemmmmm. Arghhh.
Hoe kom je erbij dat er afgeraden wordt je verstand te gebruiken?quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:34 schreef Weissman het volgende:
[..]
ha3wa7billah
[..]
Er is nogal een verschil tussen het afraden van je verstand gebruiken en ''je hart volgen''
Lol. Misschien dacht ze aan wijwater.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:34 schreef Crip het volgende:
[..]
Meisje vroeg eens aan mij of ik halal water dronk
Lees je uberhaupt wat er gepost word?quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat er afgeraden wordt je verstand te gebruiken?
Ja en ik lees dat in de Koran juist aangeraden wordt je verstand te gebruiken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:35 schreef Weissman het volgende:
[..]
Lees je uberhaupt wat er gepost word?
Nee je roze nick is irriteertquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:35 schreef Weissman het volgende:
[..]
Lees je uberhaupt wat er gepost word?
Zamzam.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Lol. Misschien dacht ze aan wijwater.
a777777777777777777777777777777777777 harde shitquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:36 schreef Che_ het volgende:
[..]
In dat geval hoeft het niet eens een foto te zijn, je mag ze gewoon ophangen
ish gewon naturquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:37 schreef Weissman het volgende:
[..]
Rustig. Langzaam typen. Je klinkt alsof je de intelligentie hebt van een baksteen.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:36 schreef Che_ het volgende:
[..]
oh no, you didn't..quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:36 schreef Che_ het volgende:
[..]
Een kapper. Hij wilt dat mensen niet aan zijn haar zitten. Zijn roze naampje spreekt ook boekdelen van zijn multiseksuele geaardheidquote:
Hhhhhhhhhhhhhhhhh wallah dacht precies het zelfde.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:39 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Een kapper. Hij wilt dat mensen niet aan zijn haar zitten. Zijn roze naampje spreekt ook boekdelen van zijn multiseksuele geaardheid
Kijk uit dat je niet stikt in je neus tijdens het lachen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:40 schreef hafez1234 het volgende:
Terwijl jullie grapjes over Joden maken, worden jullie moslimbroeders gebombardeerd door Joden in Gaza. Vraag me af wie het laatst lacht.
Het blondje.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:40 schreef hafez1234 het volgende:
Terwijl jullie grapjes over Joden maken, worden jullie moslimbroeders gebombardeerd door Joden in Gaza. Vraag me af wie het laatst lacht.
Al die moslims die twee achterlijke partijen elkaar de hersens zien inslaan.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:40 schreef hafez1234 het volgende:
Vraag me af hoe rot en kleinzerig je leven moet zijn om je dag op deze manier te verspillen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:40 schreef hafez1234 het volgende:
Als laatst? Ik denk de mensen die in Jannah komen. Allahu 3alamquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:40 schreef hafez1234 het volgende:
We tjappen trolls. De trolls happen juist in dezequote:Op woensdag 16 juli 2014 18:45 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hmmmmm ja jullie hebben zeker honger, al dat gehap op die tjap
ja blabla zonde van dat getypquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:46 schreef Che_ het volgende:
[..]
We tjappen trolls. De trolls happen juist in deze
tjap choi?quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:45 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hmmmmm ja jullie hebben zeker honger, al dat gehap op die tjap
quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:46 schreef Che_ het volgende:
[..]
We tjappen trolls. De trolls happen juist in deze
Nee, ik train mijn APM skills.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:46 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
ja blabla zonde van dat getyp
hhhhhhhhhhquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:49 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik zag je edit TM. schandalig. Werkelijk.
Welke edit?quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:49 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik zag je edit TM. schandalig. Werkelijk.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:49 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nee, ik train mijn APM skills.
Aanslagen per minuut
watttt zo had ik het niet eens opgevat, nu dubbel zo leukkkkquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:54 schreef Che_ het volgende:
[..]
Toetsaanslagen.
Wshh wats met jou altijd zo extreem en radicaal?
Je kunt wel merken dat ze naar Iran gaat. Helemaal in die sferen al...quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:54 schreef Che_ het volgende:
[..]
Toetsaanslagen.
Wshh wats met jou altijd zo extreem en radicaal?
Kan jij überhaupt iets maken waar ze niet over klagenquote:Op woensdag 16 juli 2014 19:05 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Jij kunt het nog maken tenminste, als ik dat hier doe gaan ze klagen dat het stinkt.
Nee.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:08 schreef Che_ het volgende:
[..]
Kan jij überhaupt iets maken waar ze niet over klagen
wtf is er met hunquote:Op woensdag 16 juli 2014 19:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee.
Ze vinden basmati rijst al stinken.
kinderrrrrrrbueno omg nog steeds niet gehaaldquote:Op woensdag 16 juli 2014 19:11 schreef Crip het volgende:
Ik ga zo naar de jumbo. Noem eens lekkere dingen op die ik kan halen
Ze vinden denk ik dat het tijd is dat je uit huis gaat.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:08 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee.
Ze vinden basmati rijst al stinken.
Ja de keuken is in de woonkamer en hij is maar half afgesloten. Maar verder hebben ze sowieso snel een hekel aan vreemde voedsel geuren.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:10 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
wtf is er met hun#durftetwijfelen
Spek.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:11 schreef Crip het volgende:
quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:10 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
wtf is er met hun#durftetwijfelen
IJsquote:Op woensdag 16 juli 2014 19:11 schreef Crip het volgende:
Ja dat wil ik ook, maar zij weer niet.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:12 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ze vinden denk ik dat het tijd is dat je uit huis gaat.
Gü cheesecake.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:11 schreef Crip het volgende:
Sinasappelsapquote:Op woensdag 16 juli 2014 19:11 schreef Crip het volgende:
Denk dat je ons daar niet bij nodig zal hebben. Boodschappen doen tijdens vasten is echt gevaarlijk...quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:11 schreef Crip het volgende:
Kom je met mij in Amsterdam wonen?quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:14 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja dat wil ik ook, maar zij weer niet.
Mijn vader is ook zo'n zeurpiet.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:13 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja de keuken is in de woonkamer en hij is maar half afgesloten. Maar verder hebben ze sowieso snel een hekel aan vreemde voedsel geuren.
Mijn vader heeft zelfs een hekel aan Turkse gerechten waar knoflook in zit.
Amsterdam is zo verrrr.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:15 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Kom je met mij in Amsterdam wonen?
wrm vraag je dat nooit aan mij?quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:15 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Kom je met mij in Amsterdam wonen?
september 2015quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:16 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
wrm vraag je dat nooit aan mij?
Ik woon zo goed als in A'dam alles.![]()
Haha mijn vader is echt een whole knew level. Zelfs sucuk en dat soort dingen eet hij niet. Mijn oom - zijn broertje- daarentegen is iemand die sucuk mee naar werk neemt en het in de magnetron in de kantine klaarmaakt. Hahaha.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:15 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Mijn vader is ook zo'n zeurpiet.![]()
moordneigingen soms. Estagfirullah.
jatogquote:Op woensdag 16 juli 2014 19:18 schreef Che_ het volgende:
Volgens mij houden jullie verwende nesten het niet langer dan een week vol #durfalleentewonen
mijn vader is precies zo als de jouwequote:Op woensdag 16 juli 2014 19:18 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Haha mijn vader is echt een whole knew level. Zelfs sucuk en dat soort dingen eet hij niet. Mijn oom - zijn broertje- daarentegen is iemand die sucuk mee naar werk neemt en het in de magnetron in de kantine klaarmaakt. Hahaha.
daarom samenwonen met jfmquote:Op woensdag 16 juli 2014 19:18 schreef Che_ het volgende:
Volgens mij houden jullie verwende nesten het niet langer dan een week vol #durfalleentewonen
Goeieeeeequote:Op woensdag 16 juli 2014 19:11 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
kinderrrrrrrbueno omg nog steeds niet gehaald
Wat voor ijs?quote:
Ew die smaakt niet eens 's naar cheesecake. Ik heb die choco gehad. :/ Grootste fout in me leven was echt teleurgesteldquote:
Ha! Jij.. gekquote:Op woensdag 16 juli 2014 19:15 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Sinasappelsap
Chuppa chup
Ben en cherry
Ik
Kokoskoekjes
Jopichips
Daarom heb ik jullie juist nodig, vastende weten wat er te halen valtquote:Op woensdag 16 juli 2014 19:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Denk dat je ons daar niet bij nodig zal hebben. Boodschappen doen tijdens vasten is echt gevaarlijk...
Waz met jou vader... wie vind sucuk nou niet lekkerquote:Op woensdag 16 juli 2014 19:18 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Haha mijn vader is echt een whole knew level. Zelfs sucuk en dat soort dingen eet hij niet. Mijn oom - zijn broertje- daarentegen is iemand die sucuk mee naar werk neemt en het in de magnetron in de kantine klaarmaakt. Hahaha.
Ik zal in ieder geval afvallenquote:Op woensdag 16 juli 2014 19:20 schreef Che_ het volgende:
[..]
Jou geef ik de minste overlevingskansen
Ben n Jerry's Chocolate Fudge Browniequote:Op woensdag 16 juli 2014 19:19 schreef Crip het volgende:
[..]
Goeieeeee
[..]
Wat voor ijs?
[..]
Ew die smaakt niet eens 's naar cheesecake. Ik heb die choco gehad. :/ Grootste fout in me leven was echt teleurgesteld
[..]
Ha! Jij.. gek
[..]
Daarom heb ik jullie juist nodig, vastende weten wat er te halen valt
Ik was net bij tankstation. 2 Buenos 1.50.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:21 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ik wil al minimaal drie weken kinderbueno. Tijd geleden bij de broodzaak broodje gehaald en toen smeerde ze me ook twee Buenos aan. Ik zo goed als ik ben gaf ze weg aan mn vriendje en vriendinnetje![]()
![]()
#tegoedvoordezewereld
Ja, beide. Ik maak veel borden en pannen vies tijdens het kokenquote:Op woensdag 16 juli 2014 19:21 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
ik had het over mezelf en jfm, skkl
broodzaak ook voor die zaakquote:Op woensdag 16 juli 2014 19:22 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik was net bij tankstation. 2 Buenos 1.50.
Niet gekocht
pf waarom zoveel viesmaken? Denk aan milieu danquote:Op woensdag 16 juli 2014 19:22 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, beide. Ik maak veel borden en pannen vies tijdens het koken
Weet ik niet. Ik wil mezelf niet volproppen met troep denk ik.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:22 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
broodzaak ook voor die zaak
Waarom kocht je niet
Ik hunkerrrr ernaar omg
quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:23 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik wil mezelf niet volproppen met troep denk ik.
Verantwoorde keuzes maken. Als wij samenwonen gaan we echt niet zulke dingen doen hoor. 1 zakje chips per week. Zo een uitdeelzakje.quote:
Tata.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:25 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Verantwoorde keuzes maken. Als wij samenwonen gaan we echt niet zulke dingen doen hoor. 1 zakje chips per week. Zo een uitdeelzakje.
ja is goed ik ben ook niet zo'n snoeperd hoor, denk jij nouquote:Op woensdag 16 juli 2014 19:25 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Verantwoorde keuzes maken. Als wij samenwonen gaan we echt niet zulke dingen doen hoor. 1 zakje chips per week. Zo een uitdeelzakje.
Elke dag snacken en nog steeds afvallen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:25 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
jij bent een jongenquote:Op woensdag 16 juli 2014 19:27 schreef Che_ het volgende:
[..]
Elke dag snacken en nog steeds afvallen.
Why u jealous though?
Oke maar dan compenseren door geen snoepjes te nemen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:26 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
ja is goed ik ben ook niet zo'n snoeperd hoor, denk jij nou
Maar chips is wel belangrijk voor me, liever 2x idw dan hoor
Die grijze Hugo Boss.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:27 schreef TheMagnificent het volgende:
Iemand die een niet te sterk, neutraal maar lekker geurtje aan kan raden? En deo?
snacktomaatjes zeker.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:27 schreef Che_ het volgende:
[..]
Elke dag snacken en nog steeds afvallen.
Why u jealous though?
acqua di gio.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:27 schreef TheMagnificent het volgende:
Iemand die een niet te sterk, neutraal maar lekker geurtje aan kan raden? En deo?
Ik snoep niehieet. Of koop crackers met zout smaakje,quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:28 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Oke maar dan compenseren door geen snoepjes te nemen.
Dior Hommequote:Op woensdag 16 juli 2014 19:27 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik heb chronisch zouttekort vriendin.quote:Op woensdag 16 juli 2014 19:29 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ik snoep niehieet. Of koop crackers met zout smaakje,. Heb jij dat njet, die zoutdrang soms na lange dag school?
HAHA. Ik niet zo ernstig hoorquote:Op woensdag 16 juli 2014 19:30 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik heb chronisch zouttekort vriendin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |