Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
En waar zie jij dat Allaah dat niet bedoeld? Als je logisch nadenkt en kijkt naar je leefomgeving heb je de letterlijke zin niet nodig.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:59 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Waar zie jij een verbod op muziek of zang in die verzen? En wat was de asbab al-nuzul (reden/context van openbaring) van die verzen?
Laten we de verzen (met verzen eromheen) er eens bij pakken...quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:04 schreef Crip het volgende:
[..]
En waar zie jij dat Allaah dat niet bedoeld? Als je logisch nadenkt en kijkt naar je leefomgeving heb je de letterlijke zin niet nodig.
De grote geleerden zijn het er unaniem over eens. Moge Allaah hun behouden.
Mag ik vragen op welke aqeedah jij zit?
Hoe kun je hier een verbod op muziek uit halen? Is het niet duidelijk genoeg wat de vers wil zeggen, dat het hier over Iblis gaat die de nakomelingen van Adem (a.s.) wil verleiden tot ongehoorzaamheid aan God?quote:17:61 And [mention] when We said to the angles, "Prostrate to Adam," and they prostrated, except for Iblees. He said, "Should I prostrate to one You created from clay?"
17:62 [Iblees] said, "Do You see this one whom You have honored above me? If You delay me until the Day of Resurrection, I will surely destroy his descendants, except for a few."
17:63 [Allah] said, "Go, for whoever of them follows you, indeed Hell will be the recompense of you - an ample recompense.
17:64 And incite [to senselessness] whoever you can among them with your voice and assault them with your horses and foot soldiers and become a partner in their wealth and their children and promise them." But Satan does not promise them except delusion.
En als we beiden ook nog op een andere stroming/aqeedah zitten heeft het al helemaal geen zin. En bespaar ik mezelf dat liever.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:24 schreef Peunage het volgende:
Dit is een discussie waar jullie sowieso niet uit gaan komen. Vrij lastig.
Volgens mij komt het neer op hoeveel waarde je hecht aan eigen interpretatie en verantwoordelijkheid vs volgen van geleerden.
Volgens hen moeten we deze woorden de betekenis geven dat we alles en elk woord van de Profeet als gesproken wet moeten handhaven, ook al is er in de Koran geen basis voor. Terwijl de vers in zijn geheel over in beslag genomen goederen/veroveringen tijdens expedities gaat (dus contextgeboden)...quote:59:7 And whatever the Messenger has given you - take; and what he has forbidden you - refrain from.
Het is dus belangrijk verzen in het geheel te bekijken en je te informeren over de reden/context van openbaring (asbab al-nuzul).quote:59:6 And what Allah restored [of property] to His Messenger from them - you did not spur for it [in an expedition] any horses or camels, but Allah gives His messengers power over whom He wills, and Allah is over all things competent.
59:7 And what Allah restored to His Messenger from the people of the towns - it is for Allah and for the Messenger and for [his] near relatives and orphans and the [stranded] traveler - so that it will not be a perpetual distribution among the rich from among you. And whatever the Messenger has given you - take; and what he has forbidden you - refrain from. And fear Allah ; indeed, Allah is severe in penalty.
Dus je kijkt niet eerst naar mijn argumenten en voorbeelden, maar wilt mij eerst in een hokje stoppen die de aard van je reacties daarna zullen bepalen?quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:22 schreef Crip het volgende:
[..]
Beantwoord eerst eens mijn vraag. Dan pas beslis ik of ik hier verder op in ga of niet.
Ik wil mezelf discussie besparen. Want zoals je al eerder hebt gezien heb ik daar dus geen zin in. Als jij op een andere aqeedah zit waarom zou ik je dan moeten overtuigen en met wat? Jij hebt dan jouw aqeedah en klaar. No worriesquote:Op woensdag 16 juli 2014 15:41 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dus je kijkt niet eerst naar mijn argumenten en voorbeelden, maar wilt mij eerst in een hokje stoppen die de aard van je reacties zullen bepalen?
Sommige liedjes mogen wel, zoals:quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:42 schreef hafez1234 het volgende:
Muziek is toch verboden in Islam? Waarom staan er youtube filmpjes met muziek in de OP?
Ik ben van huis uit hanafitisch soenniet, maar ik identificeer me niet met een school of stroming en hanteer alleen de Koran als bron van hukm. Als de hanbali of sjafi bijvoorbeeld praktijken hebben die mij beter naar het verstand en de geest van de Koran liggen, dan volg ik die.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:44 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik wil mezelf discussie besparen. Want zoals je al eerder hebt gezien heb ik daar dus geen zin in. Als jij op een andere aqeedah zit waarom zou ik je dan moeten overtuigen en met wat? Jij hebt dan jouw aqeedah en klaar. No worries
Het is ook verboden in het Jodendom, wist je dat?quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:42 schreef hafez1234 het volgende:
Muziek is toch verboden in Islam? Waarom staan er youtube filmpjes met muziek in de OP?
Of liedjes zoals: I wanna ... you van Akon en propagandhi - fuck religionquote:Op woensdag 16 juli 2014 15:52 schreef Che_ het volgende:
[..]
Sommige liedjes mogen wel, zoals:
N.A.G - Joden
Hafez klinkt als een Turkse worst.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:42 schreef hafez1234 het volgende:
Duidelijk.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:55 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik ben van huis uit hanafitisch soenniet, maar ik identificeer me niet met een school of stroming en hanteer alleen de Koran als bron van hukm. Als de hanbali of sjafi bijvoorbeeld praktijken hebben die mij beter naar het verstand en de geest van de Koran liggen, dan volg ik die.
113quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:59 schreef Peunage het volgende:
1 stick of butter, hoeveel is dat in grammen?
Ik heb het niet over eigen interpretatie. Als een vers duidelijk open staat voor interpretatie en kennis omtrent reden/context van openbaring vereist, dan hou ik me daar ook afzijdig van en laat het over aan geleerden, maar wanneer de Koran met duidelijkheid spreekt over bepaalde zaken die in tegenstrijd zijn met de ahadith, dan vind ik dat de moslim zelf verantwoordelijk is voor het opvolgen hiervan. Er berstaat een berg aan ahadith die wonderen toeschrijven aan de Profeet, zoals het vloeien van water uit zijn handen waarmee de mensen wudu verrichten, terwijl de Koran een dergelijk beeld van de Profeet tegenspreekt en steeds erop wijst dat hij slechts een sterveling is wiens wonder de Koran is en dat hij slechts is gezonden als boodschapper en waarschuwer.quote:Op woensdag 16 juli 2014 15:24 schreef Peunage het volgende:
Dit is een discussie waar jullie sowieso niet uit gaan komen. Vrij lastig.
Volgens mij komt het neer op hoeveel waarde je hecht aan eigen interpretatie en verantwoordelijkheid vs volgen van geleerden.
quote:17:89 In this Quran, We have set out all kinds of examples for people, yet most of them persist in disbelieving. 90 They say, ‘We will not believe for you [Muhammad] until you make a spring gush out of the ground for us; 91 or until you have a garden of date palms and vines, and make rivers pour through them; 92 or make the sky fall on us in pieces, as you claimed will happen; or bring God and the angels before us face to face; 93 or have a house made of gold; or ascend into the sky–– even then, we will not believe in your ascension until you send a real book down for us to read.’ Say, ‘Glory be to my Lord! Am I anything but a mortal, a messenger?’ 94 The only thing that kept these people from believing, when guidance came to them, was that they said, ‘How could God have sent a human being as a messenger?’ 95 Say, ‘If there were angels walking about on earth, feeling at home, We would have sent them an angel from Heaven as a messenger.’ 96 Say, ‘God is witness enough between me and you. He knows and observes His servants well.’
Ben niet aan het vasten.quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:16 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Knijp dan uit :-( alhoewel het opzettelijk bloeden het vasten verbreekt in de hanbali madhab.
Hoezo verbreekt dat het vasten? Je krijgt toch voeding binnen?quote:Op woensdag 16 juli 2014 16:16 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Knijp dan uit :-( alhoewel het opzettelijk bloeden het vasten verbreekt in de hanbali madhab.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |