Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:29 schreef hafez1234 het volgende:
Bijna alle moslimlanden zijn slaafjes van de VS dus ook indirect slaafjes van Israël.
En als je coca cola achterstevoren leest krijg je een magische spreuk die de tectonische platen laat verschuivenquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:29 schreef hafez1234 het volgende:
Bijna alle moslimlanden zijn slaafjes van de VS dus ook indirect slaafjes van Israël.
Iemand die taqwa heeft, is niet vatbaar voor corruptie...quote:2:183 O you who have believed, decreed upon you is fasting as it was decreed upon those before you that you may become righteous.
Al die koningen en dictators van moslimlanden zijn slaafjes van de VS dat is gewoon een feit. Als ze iets doen wat de VS niet leuk vindt, worden ze gepakt. Zoals Saddam, Gaddafi. Er zijn uitzonderingen zoals Iran en Syrië.quote:
Alleen een baard is al genoeg hoorquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:31 schreef TheMagnificent het volgende:
De Islam is helaas tot een religie van rituelen en vormen gemaakt, zoals het christendom. Iemand die het gebed uitvoert en een baard laat staan wordt automatisch als vroom/een goede moslim gezien. Het gebed en het vasten zijn geen doel, maar middelen om tot een hoger doel te komen, namelijk taqwa.
[..]
Lekker optimistisch zo in de ramadanquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:31 schreef TheMagnificent het volgende:
De Islam is helaas tot een religie van rituelen en vormen gemaakt, zoals het christendom. Iemand die het gebed uitvoert en een baard laat staan wordt automatisch als vroom/een goede moslim gezien. Het gebed en het vasten zijn geen doel, maar middelen om tot een hoger doel te komen, namelijk taqwa.
[..]
Ramadan is bij uitstek de maand om onszelf een spiegel voor te houden en te werken aan onze fouten en gebreken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:33 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Lekker optimistisch zo in de ramadan
Er is geen twijfel over mogelijk als mensen de Islam GOED naleven dat het een voordeel voor het land zou zijn. Er zijn veel verzen in de quran die benadrukken om de armen de helpen en om je buren te liefhebben en met respect te behandelen ongeacht ras of geloof.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:29 schreef Weissman het volgende:
[..]
Hoe kan je er van uitgaan dat de Islam naleven het land voor uit zal brengen?
Waar baseer je zoiets op?
Zoals ik al aangaf bestaat er enige twijfel of de zakat in de praktijk werkelijk een goede manier is om aan armoedebestrijding te doen. Dus die twijfel is niet alleen mogelijk, die is er - en nog redelijk goed onderbouwd ook.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:36 schreef Crip het volgende:
[..]
Er is geen twijfel over mogelijk als mensen de Islam GOED naleven dat het een voordeel voor het land zou zijn. Er zijn veel verzen in de quran die benadrukken om de armen de helpen en om je buren te liefhebben en met respect te behandelen ongeacht ras of geloof.
Een land gaat niet alleen voor uit door de armen te helpen en je buren met respect te behandelen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:36 schreef Crip het volgende:
[..]
Er is geen twijfel over mogelijk als mensen de Islam GOED naleven dat het een voordeel voor het land zou zijn. Er zijn veel verzen in de quran die benadrukken om de armen de helpen en om je buren te liefhebben en met respect te behandelen ongeacht ras of geloof.
Maar vaak is dat een probleem bij men en moeilijk om na te leven. Dus dan heb je snel de kans dat het mis gaat.
Een beetje ja. Maar de Islam vereist meer zuilen hequote:Op woensdag 16 juli 2014 17:42 schreef hafez1234 het volgende:
Zijn de Nederlanders ook een beetje moslims omdat ze indirect zakat (uitkering) geven aan de armen (moslim allochtonen)?
Lenenquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:43 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Een beetje ja. Maar de Islam vereist meer zuilen he
Daarnaast vraagt NL een tegenprestatie voor de uitkering. Dat maakt het al wat minder "geven" en meer "lenen".
Ik gaf een voorbeeld van de zoveel.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:42 schreef Weissman het volgende:
[..]
Een land gaat niet alleen voor uit door de armen te helpen en je buren met respect te behandelen.
En je zegt het zelf al, de Islam is te moeilijk om na te leven. Dus een natie die de Islam heel goed naleeft is alleen maar utopie.
Het is ook moeilijk ja, wordt op den duur steeds makkelijker. Maar simpele zielen haken natuurlijk af als het moeilijk wordt..quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:42 schreef Weissman het volgende:
[..]
Een land gaat niet alleen voor uit door de armen te helpen en je buren met respect te behandelen.
En je zegt het zelf al, de Islam is te moeilijk om na te leven. Dus een natie die de Islam heel goed naleeft is alleen maar utopie.
Je moet zeven rondjes om de moskee rennen dan pas ben je weer moslimquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:50 schreef hafez1234 het volgende:
Vraagje. Ben je nog moslim als je seks gehad hebt voor het huwelijk? Zo ja. Wat zijn de gevolgen?
Is oordelen over andere mensen ook een kenmerk van ''een simpele ziel'' zijn?quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:49 schreef Che_ het volgende:
[..]
Het is ook moeilijk ja, wordt op den duur steeds makkelijker. Maar simpele zielen haken natuurlijk af als het moeilijk wordt..
Schijnheilig zijn wel imoquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:51 schreef Weissman het volgende:
[..]
Is oordelen over andere mensen ook een kenmerk van ''een simpele ziel'' zijn?
Weissman en hafez hebben frustraties, maar uiteindelijk trollen ze zichzelfquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:52 schreef AbdulMalik het volgende:
Wat is dit voor een topic? Alleen maar trolls
De Islam is helemaal niet moeilijk na te leven. De eerste (belangrijkste) stap is tawheed en daarna volgt de rest vanzelf. Het is door de eeuwen heen wel moeilijker gemaakt dan het in werkelijkheid is door op rituelen en vormen te focussen, zoals ik al zei, en de waarden uit het oog te verliezen. Dan krijg je dus moslims die niet nadenken, die het gebed uitvoeren, maar ondertussen gemeenschapsgeld in eigen zak steken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:42 schreef Weissman het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet over mijquote:Op woensdag 16 juli 2014 17:52 schreef Che_ het volgende:
[..]
Schijnheilig zijn wel imo
Iedereen oordeelt (on)bewust. Jij ook. Met name over gelovigen.
Sunni. Ik hou niet echt van die termen, omdat er in mijn ogen maar 1 Islam hoort te zijn.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:53 schreef Crip het volgende:
Che, ben jij sunni/shia/??
( gewoon benieuwd )
Precies. maja, bijna iedereen identificeert zich ergens bij.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:56 schreef Che_ het volgende:
[..]
Sunni. Ik hou niet echt van die termen, omdat er in mijn ogen maar 1 Islam hoort te zijn.
Precies.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:56 schreef Che_ het volgende:
[..]
Sunni. Ik hou niet echt van die termen, omdat er in mijn ogen maar 1 Islam hoort te zijn.
Het is niet anders, helaas.quote:Op woensdag 16 juli 2014 17:57 schreef Crip het volgende:
[..]
Precies. maja, bijna iedereen identificeert zich ergens bij.
In sha Allaah. Moge Allah ons leiden. =)quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:00 schreef Che_ het volgende:
[..]
Het is niet anders, helaas.
Uiteindelijk doen we het voor hetzelfde doel insha'allah.
Ga ze helpenquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Als je familie in zo'n land woont denk je er anders over.
Hij probeert zijn vrouw te delen met ons. Good guy Weissquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:08 schreef Crip het volgende:
Waarom moet Wies het altijd hebben over zijn open relatie. Dude
Waarom ga jij niet lekker in Tel Aviv zitten?quote:
Omdat dat het enige is waar op ik wordt aangevallen door de mensen hierquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:08 schreef Crip het volgende:
Waarom moet Wies het altijd hebben over zijn open relatie. Dude
Zo lief!quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:10 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Hij probeert zijn vrouw te delen met ons. Good guy Weiss
Niet mee schelden aubquote:
Al had je een relatie met Aziz. idgafquote:Op woensdag 16 juli 2014 18:11 schreef Weissman het volgende:
[..]
Omdat dat het enige is waar op ik wordt aangevallen door de mensen hier
Die grap is even uitgemolken als een koe dr uiers.quote:Op woensdag 16 juli 2014 18:12 schreef Weissman het volgende:
[..]
Niet met kanker schelden aub. Mijn oom is van de trap afgekankerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |