abonnement Unibet Coolblue
pi_142094584
quote:
De exacte vindplaatsen zijn op verschillende locaties aangegeven in de media.
Op dit moment zijn er 3 mogelijke vindplaatsen.

Wie op Google Earth/BING wil invoeren, hier de coordinaten (niet exact, bij benadering):

1 - NOS/RTL/Volkskrant/1Vandaag - Rio Culubré - vlakbij stuwdam ~ 09° 08' 25.26" N ; 82° 30' 12.51" W
2 - User otto op dit forum en StaceySinger - Rio Playita ~ 08° 58' 53.10" N ; 82° 26' 16.50" W
3 - FOK!kers miura en El_Matador - Rio Culebra ~ 08° 52' 59.15'' N ; 82° 24' 20.37" W

Mirador - uitzichtpunt - ongeveer, precieze locatie onbekend - 8° 50' 57.75" N ; 82° 25' 02.14" W
Finca Lorenzo - mogelijk de laatste waarneming van Kris en Lisanne, tijd onbekend - 8° 49' 31.04" N ; 82° 25' 18.84" W
Laatste nieuws:
(es) Reportage Route Kris en Lisanne
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(es) Video van de trail, ook 's nachts
Uitzending 1Vandaag op 2 juli - KAART VINDPLAATS KLOPT NIET

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• In de tijd ná de verdwijning van Kris en Lisanne, die dinsdagmiddag 1 april 2014, zijn er minstens twee vermissingen van lokale Panamezen gemeld:
Alexander Méndez (9) - sinds 29 mei 2014
Soledad Carrera (26) - sinds 5 juni 2014

Link naar artikel Volkskrant d.d. 28 juni KAARTJE KLOPT NIET!
Filmpje over de plek van NOS
1 - De rugzak zat vastgeklemd tussen de rotsen langs de rivier. - NOS
2 - De rugzak is woensdag gevonden langs de rivier de Culebra in de struiken - nu.nl


Kris Kremers (21) - RIP - Lisanne Froon (22) - RIP

Vindplaatsen sporen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Algemene foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

El Pianista trail en locaties vindplaatsen (rugzak en resten) gezien vanaf Mirador (zuid)

Tijdlijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):

Volgens Panamese media zijn er (nog) géén verdachten ("nadie en investigación")
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flora, fauna en klimaat:

Dierentuin
36 graden overdag, 22 's nachts in Boquete
zon op: 6:27, zon onder: 18:40
1 april - maan op: 7:52, maan onder: 20:34
2 april - maan op: 8:42, maan onder: 21:27
Nieuwe Maan was op 30 maart 13:45
Op vrijdag 4 april, 3 dagen na de verdwijning van Kris en Lisanne begon het noodweer in het gebied

Informatie op video:

Filmpje over de plek van NOS
John van den Heuvel, kort interview bij RTL Boulevard
• 26 mei 2014 - John van den Heuvel vanuit Panama - meisjes zouden een hele steile helling beklimmen, niet doorgegaan maar teruggekeerd en 'vermoedelijk' een of meerdere verkeerde personen tegengekomen
(es) Video waar Feliciano Gonzalez en de getuige langs de El Pianista aan het woord komen
- interessant, grootste deel heb ik kunnen vertalen:

Bekijk de video en lees de tekst ernaast, het is niet moeilijk te begrijpen, Spaans. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Wat kan er gebeurd zijn?



Er zijn 4 opties:

Resten in situ (op dezelfde plaats als waar ze omgekomen zijn) - rugzak niet in situ (getransporteerd)
Resten in situ, rugzak in situ - meiden zijn van rugzak weggelopen omhoog en omgekomen op de plek waar ze gevonden zijn (de schoen kan op een ander moment verloren zijn of door beesten verplaatst)
Resten niet in situ (hogerop verplaatsen kan alleen door dieren, lagerop kan ook door de rivier en regens) rugzak in situ - meiden nog steeds van de rugzak weggelopen
Resten niet in situ, rugzak niet in situ (beide getransporteerd door rivier -rugzak- en beesten -resten)



Filmpje van Panamezen op zoek naar het spookkasteel (18 april 2014), een paar km westelijk van de El Pianista trail die Kris en Lisanne 's middags laat op 1 april nog gelopen moeten hebben:

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142094605
Wel interessant dat er informatie op de camera en en telefoons gevonden is. En daaruit conclusies te trekken zijn.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142097561
Spookkasteel? Iemand linkje of foto?
br@m
pi_142098386
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:20 schreef StaceySinger het volgende:
Wel interessant dat er informatie op de camera en en telefoons gevonden is. En daaruit conclusies te trekken zijn.
Ja... ben zo benieuwd wat voor conclusies dat zijn.
pi_142098414
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 16:14 schreef brambus het volgende:
Spookkasteel? Iemand linkje of foto?
Helemaal onderin de OP, filmpje.
pi_142098684
Er staat toch niet dat de conclusies zijn getrokken nav de foto's?

Kan net zo goed zijn dat de conclusie is: aan de gegevens van de telefoons en foto's kunnen we niet zien hoe ze om het leven zijn gekomen.
pi_142100210
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 16:37 schreef Markeerstift het volgende:
Er staat toch niet dat de conclusies zijn getrokken nav de foto's?

Kan net zo goed zijn dat de conclusie is: aan de gegevens van de telefoons en foto's kunnen we niet zien hoe ze om het leven zijn gekomen.
Dat kan denk ik sowieso niet.. de camera en de telefoons zaten in de tas tijdens hun overlijden.

Er zijn conclusies getrokken en er is iets op gevonden. Dat weten we nu. Wat we niet weten is wat dat dan is en welke conclusies er uit getrokken worden. Het kan bv ook gaan over of ze nu wel of niet de Mirador bereikt hebben bv. De kans lijkt mij groot dat als ze die bereikt hebben (en dat wisten) ze daar een foto hebben gemaakt.
Daarnaast heb je het over foto's maar ze hebben ook de mobieltjes onderzocht en daar kan ook andere info op staan dan alleen foto's.
  woensdag 9 juli 2014 @ 20:17:21 #8
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142107842
Even nieuwste bericht NOS (zoals gepost in het vorige topic) gelezen. Dit haal ik er uit:

- De rugzak heeft lang in het water gelegen
- De rugzak is gevonden op een oever van de rivier
- Er zaten 2 mobiele telefoons en 1 camera in de rugzak
- Er is van de apparaten foto's en andere info afgehaald (ondanks lang in het water)
- Naar aanleiding van die info en foto's heeft men enige conclusies kunnen trekken
- Die conclusies zijn gedeeld met de ouders
- Men gaat in Panama verder zoeken naar andere sporen en resten
- Men weet nog niet wanneer die zoektocht weer van start gaat. Dat hangt af van het weer (de begaanbaarheid van het gebied)
- De onderzochte spullen (dus iig de camera en de mobiele telefoons) zijn weer mee teruggenomen naar Panama, waar het onderzoek verder geleid zal worden
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 9 juli 2014 @ 22:48:54 #9
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142115431
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 16:30 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Ja... ben zo benieuwd wat voor conclusies dat zijn.
ja en toch ook wel opmerkelijk dat die niet zijn gedeeld
  donderdag 10 juli 2014 @ 01:07:14 #10
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142123550
De conclusie is vermoedelijk dat de telefoons na 1 april nog enkele dagen actief zijn geweest; ze zullen wel geprobeerd hebben te bellen, dat is logisch. Dit mislukte belpogingen zijn vastgelegd, alsmede de pogingen die de telefoons zelf hebben gedaan om een zendmast aan te stralen. Meer zal het niet zijn. Als de telefoons een werkende gps hadden, zijn er wellicht ook nog wat locatiedata vastgelegd.
  donderdag 10 juli 2014 @ 01:40:17 #11
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142125240
iPhones loggen de locatiegegevens altijd, ook als je dat niet wil.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_142125573
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 01:40 schreef Domnivoor het volgende:
iPhones loggen de locatiegegevens altijd, ook als je dat niet wil.
Dit zal wel net zo'n feit zijn als het feit dat de dames de rugzak expres in- of exclusief inhoud daar hebben achtergelaten.

Trouwens er was in dit topic allang geconcludeerd dat de batterij van een iphone na max een paar uur op is
  donderdag 10 juli 2014 @ 02:02:05 #13
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142125920
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 01:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit zal wel net zo'n feit zijn als het feit dat de dames de rugzak expres in- of exclusief inhoud daar hebben achtergelaten.
Het ene is een feit, het andere is speculatie. :-)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_142126057
quote:
7s.gif Op donderdag 10 juli 2014 02:02 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Het ene is een feit, het andere is speculatie. :-)
(-;
pi_142127563
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 01:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit zal wel net zo'n feit zijn als het feit dat de dames de rugzak expres in- of exclusief inhoud daar hebben achtergelaten.

Trouwens er was in dit topic allang geconcludeerd dat de batterij van een iphone na max een paar uur op is
En ik ga uit van een situatie in het buitenland waarbij er geen 3G gebruikt is waardoor je ook met een smartphone makkelijk meerdere dagen op de accu kan.
  donderdag 10 juli 2014 @ 06:29:48 #16
327807 Mariposas
יה&#14
pi_142128258
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 03:22 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

En ik ga uit van een situatie in het buitenland waarbij er geen 3G gebruikt is waardoor je ook met een smartphone makkelijk meerdere dagen op de accu kan.

Mits volledig opgeladen en niet in gebruik genomen als zaklamp, bijvoorbeeld.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 10 juli 2014 @ 09:48:31 #17
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_142129792
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 03:22 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

En ik ga uit van een situatie in het buitenland waarbij er geen 3G gebruikt is waardoor je ook met een smartphone makkelijk meerdere dagen op de accu kan.

Klopt zodra de 3G uit is kun je echt meerdere (als in 3-4 dagen) met je iPhone volhouden.
吴 曼 迪
pi_142130227
quote:
17s.gif Op donderdag 10 juli 2014 09:48 schreef megamandy het volgende:

[..]

Klopt zodra de 3G uit is kun je echt meerdere (als in 3-4 dagen) met je iPhone volhouden.
1 van die meiden had een Samsung.

Zonder 3G, zelfs zonder roaming en dus geen operator, houdt die van mij het maximaal 2 dagen vol, dat is als ik er niets mee doe!

3-4 dagen voor een iPhone die je wel moet gebruiken als "zaklamp" omdat je in het pikdonker het verkeerde pad hebt genomen, is echt onmogelijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 10 juli 2014 @ 10:13:52 #19
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_142130267
quote:
19s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

1 van die meiden had een Samsung.

Zonder 3G, zelfs zonder roaming en dus geen operator, houdt die van mij het maximaal 2 dagen vol, dat is als ik er niets mee doe!

3-4 dagen voor een iPhone die je wel moet gebruiken als "zaklamp" omdat je in het pikdonker het verkeerde pad hebt genomen, is echt onmogelijk.
Geen idee hoeveel een zaklampfunctie zal verbruiken. Weet alleen maar wat mijn eigen ervaring is, was toen echt verbaasd dat ik zo lang met de accu kon doen.
吴 曼 迪
pi_142130326
quote:
17s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:13 schreef megamandy het volgende:

[..]

Geen idee hoeveel een zaklampfunctie zal verbruiken. Weet alleen maar wat mijn eigen ervaring is, was toen echt verbaasd dat ik zo lang met de accu kon doen.
Oh ik geloof je zeker, maar daar in de jungle zonder licht en met stress (proberen te bellen, proberen bereik te krijgen), laat op de dag vertrokken en dus geen volle telefoons (minstens sinds 13:00 niet meer in de oplader), foto's maken van de zonsondergang (vermoedelijk), hitte, vochtigheid, etc. houdt zo'n ding het echt geen 3-4 dagen vol.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142130452
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh ik geloof je zeker, maar daar in de jungle zonder licht en met stress (proberen te bellen, proberen bereik te krijgen), laat op de dag vertrokken en dus geen volle telefoons (minstens sinds 13:00 niet meer in de oplader), foto's maken van de zonsondergang (vermoedelijk), hitte, vochtigheid, etc. houdt zo'n ding het echt geen 3-4 dagen vol.
Iphone heeft ook een Kompas :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142130485
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:22 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Iphone heeft ook een Kompas :7
Dat moet je maar net weten te vinden (ik weet ook niet welke apps er allemaal op dat ding zitten, gebruik ze haast nooit) en/of weten te gebruiken. Bovendien; zit er een magneet in (echt kompas) of is het gebaseerd op GPS dan wel telefoonbereik?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 10 juli 2014 @ 10:25:20 #23
54408 Parzival
Where it happens
pi_142130503
ik had eigenlijk verwacht dat dit topic snel zou vervagen na de vondst.. maar still alive and kicking... hoe is het eigenlijk met MY370 ?
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_142130576
Kompas van iPhone gebruiken, uitlezen en kalibreren

Sinds de iPhone 3GS vind je op de iPhone een digitaal kompas. Deze maakt gebruik van sensoren in de iPhone en wijst net als een fysiek kompas aan waar het noorden zich bevindt. Het kompas toont ook de geografische coördinaten van je huidige locatie.

http://www.iphoneclub.nl/(...)uitlezen-kalibreren/

[ Bericht 2% gewijzigd door StaceySinger op 10-07-2014 10:33:36 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142130699
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:27 schreef StaceySinger het volgende:
Kompas van iPhone gebruiken, uitlezen en kalibreren

Sinds de iPhone 3GS vind je op de iPhone een digitaal kompas. Deze maakt gebruik van sensoren in de iPhone en wijst net als een fysiek kompas aan waar het noorden zich bevindt. Het kompas toont ook de geografische coördinaten van je huidige locatie.

http://www.iphoneclub.nl/(...)uitlezen-kalibreren/
Om het kompas uit te lezen houd je de iPhone horizontaal. De kompasnaald draait nu naar het noorden. Je huidige richting wordt bovenin het scherm aangegeven. Onderin het scherm zie je de GPS-coördinaten van je huidige locatie.

Duidelijk, lijkt me op basis van GPS.

Blijft de vraag staan; wist de een (Kris of Lisanne, wie had die iPhone?) hoe dat kompas werkte? Wist ze die app te vinden? En de hele tijd GPS aan hebben staan kost veel stroom, dat aangevuld met de lamp (al dan niet als losse lamp, of als bijschijnen met het schermpje) en de tijd dat ie al niet in de oplader lag, het zoeken naar bereik in die wildernis en het klimaat, lijkt me dat die dingen dezelfde nacht nog leeg waren.

Die camera kan het langer volhouden.

Slecht "nieuwsbericht" trouwens; we hebben GEEN nieuws. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142130887
Kompas toegevoegd, werkt ook in Google Maps

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142130902
quote:
19s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Om het kompas uit te lezen houd je de iPhone horizontaal. De kompasnaald draait nu naar het noorden. Je huidige richting wordt bovenin het scherm aangegeven. Onderin het scherm zie je de GPS-coördinaten van je huidige locatie.

Duidelijk, lijkt me op basis van GPS.

Niet voor de pure kompas-functie. Deze werkt ook in vliegtuigmodus en als locatievoorzieningen uit staan (net zelf getest). Meer info over de werking: http://techchannel.radios(...)ass-iphone-1028.html

quote:
The Apple iPhone harnesses two internal devices to operate the digital compass -- a magnetometer that measures changes in the Earth's magnetic field and an accelerometer that tracks the movement of the device. The iPhone's Compass app combines the heading information from the magnetometer with the roll and pitch data from the accelerometer to work out the exact orientation of the iPhone as you move the device. For certain functions, such as longitude and latitude location data, the Compass app also uses the iPhone's integrated GPS technology.
pi_142130933
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh ik geloof je zeker, maar daar in de jungle zonder licht en met stress (proberen te bellen, proberen bereik te krijgen), laat op de dag vertrokken en dus geen volle telefoons (minstens sinds 13:00 niet meer in de oplader), foto's maken van de zonsondergang (vermoedelijk), hitte, vochtigheid, etc. houdt zo'n ding het echt geen 3-4 dagen vol.
Waarom zouden ze foto's maken van de zonsondergang met hun mobieltjes als ze speciaal een camera mee hebben voor het maken van foto's?
  donderdag 10 juli 2014 @ 10:44:16 #29
54408 Parzival
Where it happens
pi_142130950
volgens mij heb je weinig aan zo'n kompas als je met een gebroken been ergens ligt.. of met een hoofdwond.. of zwemmend in de rivier.. of al buiten bewustzijn bent..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_142130972
quote:
19s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Om het kompas uit te lezen houd je de iPhone horizontaal. De kompasnaald draait nu naar het noorden. Je huidige richting wordt bovenin het scherm aangegeven. Onderin het scherm zie je de GPS-coördinaten van je huidige locatie.

Duidelijk, lijkt me op basis van GPS.

Blijft de vraag staan; wist de een (Kris of Lisanne, wie had die iPhone?) hoe dat kompas werkte? Wist ze die app te vinden? En de hele tijd GPS aan hebben staan kost veel stroom, dat aangevuld met de lamp (al dan niet als losse lamp, of als bijschijnen met het schermpje) en de tijd dat ie al niet in de oplader lag, het zoeken naar bereik in die wildernis en het klimaat, lijkt me dat die dingen dezelfde nacht nog leeg waren.

Die camera kan het langer volhouden.

Slecht "nieuwsbericht" trouwens; we hebben GEEN nieuws. :')
stel dat ze naar boven aan het wandelen waren en het wordt schemerig.
Het eerste wat ik dan zou doen is op m'n kompas kijken of op
de navigatie .
Bovenop dat uitkijk punt is er ook nog bereik om te bellen oid
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142131054
De batterijduur van de iPhone 4S vergroten

Ga naar Instellingen ▸ Locatievoorzieningen.
• Schakel de locatievoorzieningen uit voor zoveel mogelijk App’s.
• Selecteer de optie ‘Systeem’ onderaan de lijst.
• Schakel de volgende opties uit: Diagnose en gebruik, iAds op locatiebasis, Kompas kalibreren en Tijdzone.

Na het uitschakelen van de locatievoorzieningen zul je direct een verbetering van de batterijduur merken

http://www.appletips.nl/d(...)iphone-4s-vergroten/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142131138
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:48 schreef StaceySinger het volgende:
De batterijduur van de iPhone 4S vergroten

Ga naar Instellingen ▸ Locatievoorzieningen.
• Schakel de locatievoorzieningen uit voor zoveel mogelijk App’s.
• Selecteer de optie ‘Systeem’ onderaan de lijst.
• Schakel de volgende opties uit: Diagnose en gebruik, iAds op locatiebasis, Kompas kalibreren en Tijdzone.

Na het uitschakelen van de locatievoorzieningen zul je direct een verbetering van de batterijduur merken

http://www.appletips.nl/d(...)iphone-4s-vergroten/
Ja, en als je je kompas niet gecalibreerd hebt sinds Nederland, zal het wel een flinke afwijking hebben.

Jij zou op je kompas en/of navigatie kijken. Wellicht wisten de meiden niet eens dat ze het op hun telefoon hadden, kan toch makkelijk? Ik zou de sterren en de volgende dag de zon gebruiken, maar ik merkte al aan de reacties van andere dames hier dat zelfs dat soort basale navigatiekennis niet bekend is. Sja, dan wordt het lastig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142136233
Precies. Of het aan het geslacht ligt dat waag ik te betwijfelen maar het feit dat je op een kompas ziet waar het noorden (en dus zuid, oost en west) is, betekent nog niet dat weet welke kant je op moet. Daarvoor moet je namelijk ook een laart hebben en weten waar je bent.
pi_142138923
Is het zeker dat ze een iPhone bij zich hadden?
Meen te herinneren dat op de kamer een iPod lag,die waarschijnlijk is aangezien voor een iPhone.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_142139295
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 13:45 schreef sverbern het volgende:
Precies. Of het aan het geslacht ligt dat waag ik te betwijfelen maar het feit dat je op een kompas ziet waar het noorden (en dus zuid, oost en west) is, betekent nog niet dat weet welke kant je op moet. Daarvoor moet je namelijk ook een laart hebben en weten waar je bent.
Inderdaad, mochten ze net zo'n slecht richting- en oriëntatievermogen als ik hebben gehad, dan maakt een kompas niet heel veel uit.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_142143994
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 15:13 schreef roos85 het volgende:
Is het zeker dat ze een iPhone bij zich hadden?
Meen te herinneren dat op de kamer een iPod lag,die waarschijnlijk is aangezien voor een iPhone.
Elke smartphone heeft die functie maar ik denk dat die dames dat sowieso niet wisten.
pi_142144799
(...........)

[ Bericht 98% gewijzigd door M_Schtoppel op 12-07-2014 09:12:59 (Grrrrrr) ]
Gaap Goals rulezzz!
pi_142144860
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 18:11 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik vind eigenlijk, gezien de vele donaties die de familie ongetwijfeld heeft gekregen, dat een update met het laatste nieuws min of meer verplicht is. Uiteindelijk zouden ze zonder die donaties ook geen vervolg aan het zoeken hebben kunnen geven.
Dat begrijp ik niet. Ik neem aan dat je doneert op empathische gronden, niet om je nieuwsgierigheid te bevredigen.
pi_142144913
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 18:11 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik vind eigenlijk, gezien de vele donaties die de familie ongetwijfeld heeft gekregen, dat een update met het laatste nieuws min of meer verplicht is. Uiteindelijk zouden ze zonder die donaties ook geen vervolg aan het zoeken hebben kunnen geven.
Gevoelig onderwerp -op Facebook heeft de familie geen enkele vraag willen beantwoorden.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142145289
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 18:11 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik vind eigenlijk, gezien de vele donaties die de familie ongetwijfeld heeft gekregen, dat een update met het laatste nieuws min of meer verplicht is. Uiteindelijk zouden ze zonder die donaties ook geen vervolg aan het zoeken hebben kunnen geven.
Heb jij gedoneerd dan?
Dacht ik al
  donderdag 10 juli 2014 @ 18:36:44 #41
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142145465
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 18:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Heb jij gedoneerd dan?
Dacht ik al
jezusnrzoveel wel, waar is die eigenlijk gebleven?
pi_142145603
(......)

[ Bericht 96% gewijzigd door M_Schtoppel op 12-07-2014 09:13:25 (Fuck off) ]
Gaap Goals rulezzz!
pi_142145610
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 18:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

jezusnrzoveel wel, waar is die eigenlijk gebleven?
Hier

Geen idee waarom ik recht zou hebben op alle informatie plus dat de autoriteiten nog bezig zijn met onderzoek
pi_142145645
Tuurlijk zijn ze niks verplicht maar half Nederland leeft met je mee en ondersteunt je.

En ik zou ze uiteraard nooit persoonlijk benaderen om meer informatie, dat is uiteraard een vette no no.
Gaap Goals rulezzz!
  donderdag 10 juli 2014 @ 20:49:52 #45
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142149833
Ik kan me goed voorstellen dat de ouders graag zeker willen weten of hun kind echt is overleden. En dat ze dus willen dat het onderzoek wordt voortgezet.
  donderdag 10 juli 2014 @ 20:53:05 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142149990
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 18:42 schreef M_Schtoppel het volgende:
Tuurlijk zijn ze niks verplicht maar half Nederland leeft met je mee en ondersteunt je.

Ik neem aan dat half Nederland dat doet uit mededogen, niet om zo recht op inlichtingen te kopen.
Dat hoop ik tenminste.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 juli 2014 @ 12:50:02 #47
163650 Greys
pi_142167616
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 22:48 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja en toch ook wel opmerkelijk dat die niet zijn gedeeld
Stél dat er wat conclusies waren waarin de meiden 'onverstandige' beslissingen hebben genomen (om eens iets te noemen), snap ik de keuze van de ouders wel om dat niet te delen met de buitenwereld. Want dan krijg je allerlei internethelden en sensatieberichten die 'zie, eigen stomme schuld' gaan roepen en dat is wel het laatste dat je nu zou willen horen/lezen over je eigen kind. Om eens wat te noemen. Of dat de details te gruwelijk zijn en dat gewoon niet in de openbaarheid willen hebben.

Er zijn zat redenen te bedenken waarom ze de nieuwste conclusies niet willen delen.
En wat de reden ook is, opmerkelijk vind ik het totáál niet als ze het zelf in alle rust willen kunnen behapstukken en verwerken en dus niets meer willen delen :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142168221
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 10:25 schreef Parzival het volgende:
ik had eigenlijk verwacht dat dit topic snel zou vervagen na de vondst.. maar still alive and kicking... hoe is het eigenlijk met MY370 ?
Die is in de buurt van de rugzak gevonden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 13:16:54 #49
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142168456
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 12:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Stél dat er wat conclusies waren waarin de meiden 'onverstandige' beslissingen hebben genomen (om eens iets te noemen), snap ik de keuze van de ouders wel om dat niet te delen met de buitenwereld. Want dan krijg je allerlei internethelden en sensatieberichten die 'zie, eigen stomme schuld' gaan roepen en dat is wel het laatste dat je nu zou willen horen/lezen over je eigen kind. Om eens wat te noemen. Of dat de details te gruwelijk zijn en dat gewoon niet in de openbaarheid willen hebben.

Er zijn zat redenen te bedenken waarom ze de nieuwste conclusies niet willen delen.
En wat de reden ook is, opmerkelijk vind ik het totáál niet als ze het zelf in alle rust willen kunnen behapstukken en verwerken en dus niets meer willen delen :)
Ik wel, maar ik dacht dan ook vanuit de panamese recherche/politie en totáál niet vanuit de familie.
Die staan toch te trappelen lijkt me, om kenbaar te maken dat het een verdwaling/uitputting/ongeval was, of beter gezegd: om een misdrijf uit te sluiten.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 13:20:27 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142168576
Of een misdrijf is nog niet uitgesloten, maar ze hebben de Joran van dienst nog niet kunnen pakken en willen hem niet alarmeren door dingen vrij te geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 juli 2014 @ 13:21:26 #51
163650 Greys
pi_142168622
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 13:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik wel, maar ik dacht dan ook vanuit de panamese recherche/politie en totáál niet vanuit de familie.
Die staan toch te trappelen lijkt me, om kenbaar te maken dat het een verdwaling/uitputting/ongeval was, of beter gezegd: om een misdrijf uit te sluiten.
Oh zo bedoel je.
Ik denk dat ze dát dan ook nog niet kunnen uitsluiten.

Een conclusie nav de informatie van de telefoons zou bv kunnen zijn 'de avond van hun verdwijning is de telefoon nog gebruikt'. Kunnen ze nog steeds geen misdrijf mee uitsluiten, lost nog steeds niets op, maar is wel een conclusie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 11 juli 2014 @ 13:23:01 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142168694
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 18:42 schreef M_Schtoppel het volgende:
Tuurlijk zijn ze niks verplicht maar half Nederland leeft met je mee en ondersteunt je.

En ik zou ze uiteraard nooit persoonlijk benaderen om meer informatie, dat is uiteraard een vette no no.
Verontwaardigd zijn dat de onderzoeksresultaten nog niet gedeeld zijn is net zo'n vette no go.

Ongeacht de energie die de in je medeleven en internet detectivewerk gestopt hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 11 juli 2014 @ 13:28:18 #53
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142168907
Leandra & Greys, precies en dat vind ik toch opmerkelijk dat ze dat nog niet kunnen uitluiten. Dat ze zelfs niet hebben gemeld dat die kans, na al het materiaal betudeerd te hebben, heel klein is. Ergens had ik gedacht dat ze nu toch wel met die mededeling zouden zijn gekomen, we zijn alweer weken verder.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 juli 2014 @ 13:33:29 #54
163650 Greys
pi_142169117
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 13:28 schreef Marrije het volgende:
Leandra & Greys, precies en dat vind ik toch opmerkelijk dat ze dat nog niet kunnen uitluiten. Dat ze zelfs niet hebben gemeld dat die kans, na al het materiaal betudeerd te hebben, heel klein is. Ergens had ik gedacht dat ze nu toch wel met die mededeling zouden zijn gekomen, we zijn alweer weken verder.
Er is verdomd weinig van die meisjes teruggevonden. Een (moord)onderzoek met complete lichamen kan al enorm lang duren, laat staan als er maar zo weinig terug is gevonden. Ik vind het persoonlijk helemaal niet opmerkelijk dat ze dat nog niet kunnen uitsluiten in die paar weken, met de weinige aanknopingspunten die ze hebben.

Je kunt pas publiekelijk een misdrijf uitsluiten als je dat 200% zeker weet. Dat ze dat nu nog niet zeker weten of eigenlijk alles behalve gek. Ze kunnen ook eerst verdwaald zijn (dat dat bv blijkt uit telefoongegevens, dat ze ver uit de richting waren) en daarna alsnóg een idioot zijn tegengekomen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142169536
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 12:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Stél dat er wat conclusies waren waarin de meiden 'onverstandige' beslissingen hebben genomen (om eens iets te noemen), snap ik de keuze van de ouders wel om dat niet te delen met de buitenwereld. Want dan krijg je allerlei internethelden en sensatieberichten die 'zie, eigen stomme schuld' gaan roepen en dat is wel het laatste dat je nu zou willen horen/lezen over je eigen kind. Om eens wat te noemen. Of dat de details te gruwelijk zijn en dat gewoon niet in de openbaarheid willen hebben.

Er zijn zat redenen te bedenken waarom ze de nieuwste conclusies niet willen delen.
En wat de reden ook is, opmerkelijk vind ik het totáál niet als ze het zelf in alle rust willen kunnen behapstukken en verwerken en dus niets meer willen delen :)
Die Facebook pagina is dichtgegooid -dat hadden ze nooit moeten doen,omdat er ook mensen uit de omgeving(soms in het spaans ) berichten & tips kwamen posten. JMO
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 juli 2014 @ 13:46:36 #56
163650 Greys
pi_142169649
Die mensen die écht waardevolle tips hebben, weten de politie ook wel te vinden.
Daar hebben ze Facebook echt niet per se voor nodig :)
Ramptoerisme en interessantdoenerij, als je die tips alleen maar via Facebook wilt en kunt geven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142171691
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 13:46 schreef Greys het volgende:

Die mensen die écht waardevolle tips hebben, weten de politie ook wel te vinden.

Dat denk ik dus niet.
Er gaan iets van 80 mensen per dag dat Pianista pad op en er komen veel bezoekers
bij dat restaurant.
Dus er moeten mensen zijn die die meiden hebben gezien.
En niet alleen 1 boertje
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 11 juli 2014 @ 14:51:49 #58
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142171798
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 13:46 schreef Greys het volgende:

Ramptoerisme en interessantdoenerij, als je die tips alleen maar via Facebook wilt en kunt geven.
Juist. Kan me wel indenken dat ze die pagina dicht hebben gegooid, daar zullen veel zelfverklaarde speurneuzen op af komen, met hun hersenspinsels.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142171936
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:48 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dat denk ik dus niet.
Er gaan iets van 80 mensen per dag dat Pianista pad op en er komen veel bezoekers
bij dat restaurant.
Dus er moeten mensen zijn die die meiden hebben gezien.
En niet alleen 1 boertje
Hoeveel mensen schat jij dan in die expres hun mond houden? Het blijkt uit verklaringen van gidsen een hele zware tocht te zijn.
pi_142172999
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:48 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dat denk ik dus niet.
Er gaan iets van 80 mensen per dag dat Pianista pad op en er komen veel bezoekers
bij dat restaurant.
Dus er moeten mensen zijn die die meiden hebben gezien.
En niet alleen 1 boertje
Je vergeet dat zij op een zeer vreemd tijdstip aan de tocht begonnen. Dan kom je ook minder mensen tegen.
pi_142173416
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 13:20 schreef Leandra het volgende:
Of een misdrijf is nog niet uitgesloten, maar ze hebben de Joran van dienst nog niet kunnen pakken en willen hem niet alarmeren door dingen vrij te geven.
Maar hoe kom je in zo'n gebied, met de gevonden informatie aan een Joran van dienst?

Geen DNA sporen
Geen doodsoorzaak (steekwonden, schotwonden, gebroken tongbeen, gat in de schedel e.d.)
Geen moordwapen (mes, touw, steen, vuurwapen e.d.)
Voor zover bekend heeft de eventuele dader geen bezittingen van de meiden meegenomen waarmee hij gezien kan zijn
Weinig/geen ooggetuigen in de jungle

Hoe connect je dan een vermeend (want niet te bewijzen) misdaad aan een dader? Dat kan dan haast alleen met een bekentenis aan derden. En dát zouden we toch wel in de media hebben vernomen?
pi_142173634
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar hoe kom je in zo'n gebied, met de gevonden informatie aan een Joran van dienst?

Geen DNA sporen
Geen doodsoorzaak (steekwonden, schotwonden, gebroken tongbeen, gat in de schedel e.d.)
Geen moordwapen (mes, touw, steen, vuurwapen e.d.)
Voor zover bekend heeft de eventuele dader geen bezittingen van de meiden meegenomen waarmee hij gezien kan zijn
Weinig/geen ooggetuigen in de jungle

Hoe connect je dan een vermeend (want niet te bewijzen) misdaad aan een dader? Dat kan dan haast alleen met een bekentenis aan derden. En dát zouden we toch wel in de media hebben vernomen?
Er zijn gewoon bepaalde mensen die echt heel graag willen dat het een misdaad is.
pi_142174164
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:46 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Er zijn gewoon bepaalde mensen die echt heel graag willen dat het een misdaad is.
Ik zit ook meer op een misdrijf dan op een ongeval. Maar ik zie niet in hoe je dat als het al een misdrijf zou zijn met de info die wij nu hebben (en ik denk ook met de info die de instanties nu hebben) ooit zult kunnen hard maken of een dader aan kunt wijzen. Behalve wanneer die eventuele dader zijn mond voorbij praat tegen de verkeerde persoon (die hem dus aangeeft).

Daar staat tegenover dat je met de info die wij nu hebben (en ik denk ook met de info die de instanties nu hebben) nooit zult kunnen hard maken dat het een ongeval is geweest.

Van verdwalen ga je niet dood en van uitputting ook niet.
Blijft over (correct me if I'm wrong):
1) Ongeval tegelijk en snelle bewusteloosheid/dood
2) Ongeval tegelijk en langzame bewusteloosheid/dood
3) Ongeval apart/niet tegelijk
4) Ziekte
5) Vergiftiging (voedsel?)
6) Slangen/spinnen
7) Honger
8) Dorst
9) Misdrijf

Ingeval 2 is er een kans dat de camera/telefoons aanwijzingen kunnen geven
3, 4 en 6 lijken mij zeer onwaarschijnlijk omdat de resten in elkaars buurt zijn gevonden en slangen spinnen doorgaans maar eentje raken
Bij 7 zouden ze ruim voldoende de tijd hebben gehad iemand te vinden (je kan weken zonder voedsel)
8 zou vreemd zijn omdat ze nabij de rivier zijn gevonden en ook al is het niet verstandig als je echt water nodig hebt drink je dat ook wel en kan je een paar dagen verder
5 sluit ik niet uit maar zou ik niet van deze meiden verwachten hoeveel honger ze ook gehad kunnen hebben.

Blijft dus over 1, 2, 9 en heel eventueel 5.

Meer kan je er toch niet van maken met de bekende info?
pi_142174220
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik zit ook meer op een misdrijf dan op een ongeval. Maar ik zie niet in hoe je dat als het al een misdrijf zou zijn met de info die wij nu hebben (en ik denk ook met de info die de instanties nu hebben) ooit zult kunnen hard maken of een dader aan kunt wijzen. Behalve wanneer die eventuele dader zijn mond voorbij praat tegen de verkeerde persoon (die hem dus aangeeft).

Daar staat tegenover dat je met de info die wij nu hebben (en ik denk ook met de info die de instanties nu hebben) nooit zult kunnen hard maken dat het een ongeval is geweest.

Van verdwalen ga je niet dood en van uitputting ook niet.
Blijft over (correct me if I'm wrong):
1) Ongeval tegelijk en snelle bewusteloosheid/dood
2) Ongeval tegelijk en langzame bewusteloosheid/dood
3) Ongeval apart/niet tegelijk
4) Ziekte
5) Vergiftiging (voedsel?)
6) Slangen/spinnen
7) Honger
8) Dorst
9) Misdrijf

Ingeval 2 is er een kans dat de camera/telefoons aanwijzingen kunnen geven
3, 4 en 6 lijken mij zeer onwaarschijnlijk omdat de resten in elkaars buurt zijn gevonden en slangen spinnen doorgaans maar eentje raken
Bij 7 zouden ze ruim voldoende de tijd hebben gehad iemand te vinden (je kan weken zonder voedsel)
8 zou vreemd zijn omdat ze nabij de rivier zijn gevonden en ook al is het niet verstandig als je echt water nodig hebt drink je dat ook wel en kan je een paar dagen verder
5 sluit ik niet uit maar zou ik niet van deze meiden verwachten hoeveel honger ze ook gehad kunnen hebben.

Blijft dus over 1, 2, 9 en heel eventueel 5.

Meer kan je er toch niet van maken met de bekende info?
Je kan in een oerwoud van heel veel dingen dood gaan bij verdwalen. Dat is het punt juist. .
pi_142174276
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:07 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Je kan in een oerwoud van heel veel dingen dood gaan bij verdwalen. Dat is het punt juist. .
Oké. Vul mijn lijstje dan eens aan?
  vrijdag 11 juli 2014 @ 16:12:44 #66
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_142174334
Ik heb alle paden gezien. Die verschillen helemaaaaaaal niet van Nederlandse bospaden. Ze zijn breed en duidelijk en het is niet zo dat de wilde dieren of slangen zich ook maar op zo'n pad ophouden.

En Lisanne en Kris zullen echt wel zo slim zijn geweest om niet een overwoekerd smal doodlopend niks-paadje in te lopen. Dus ja, dan duurt het lang eer je van honger of dorst omkomt. Dus dan is de kans op een misdrijf of ongeval groter.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 16:19:15 #67
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142174551
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je vergeet dat zij op een zeer vreemd tijdstip aan de tocht begonnen. Dan kom je ook minder mensen tegen.
Je komt juist op dat tijdstip mensen tegen die terugkomen. De route is heen en weer op hetzelfde pad.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_142174601
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:12 schreef Perico het volgende:
Ik heb alle paden gezien. Die verschillen helemaaaaaaal niet van Nederlandse bospaden. Ze zijn breed en duidelijk en het is niet zo dat de wilde dieren of slangen zich ook maar op zo'n pad ophouden.
Dit meen je of ben je sarcastisch? Jij bent er geweest toch? En jij hebt daar toch zelf trails gelopen?
pi_142174668
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:19 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Je komt juist op dat tijdstip mensen tegen die terugkomen. De route is heen en weer op hetzelfde pad.
De tijdstippen verschillen maar hangen toch tussen 15:30 en 16:00 dat ze de trail opliepen. Ik denk dat de groepen dan allang terug zijn. Ook heb ik ergens gelezen dat je op de terugweg nog een andere route naar Boquet op kon ergens halverwege.
pi_142174802
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:12 schreef Perico het volgende:
En Lisanne en Kris zullen echt wel zo slim zijn geweest om niet een overwoekerd smal doodlopend niks-paadje in te lopen. Dus ja, dan duurt het lang eer je van honger of dorst omkomt. Dus dan is de kans op een misdrijf of ongeval groter.
En als ik het goed heb begrepen zouden ze als ze dat verlengde pad na de Mirador zijn gevolgd, id bij de rivier uitkomen waar de vondsten langs gevonden zijn.

Dan blijft nog het verhaal van JvdH dat ze nog dagen rondgezworven moeten hebben maar dat hij niet wilde onderbouwen. Zelfs als ze onderweg de eerste nacht overnacht hebben, zouden ze de rivier de volgende dag moeten hebben bereikt. En dat vind ik dus vreemd aan de uitspraak van JvdH.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:07:03 #71
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_142176013
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:20 schreef Ouder1 het volgende:
Dit meen je of ben je sarcastisch? Jij bent er geweest toch? En jij hebt daar toch zelf trails gelopen?
Nee, ik was niet sarcastisch en ben er niet geweest... maar heb echt vele video's bekeken van de ouders die op die paden daar liepen en de gidsen.. er is een eenduidig, doorgaand pad.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:09:56 #72
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_142176122
quote:
Herdenking Kris en Lisanne in kerk

In de Sint-Joriskerk in Amersfoort wordt volgende week vrijdag een herinneringsbijeenkomst gehouden voor Lisanne Froon en Kris Kremers, die in Panama om het leven zijn gekomen.

De families laten weten dat de avond is gericht op het nalaten van een mooie herinnering aan de vrouwen. Iedereen die de afgelopen maanden heeft meegeleefd is om 19.00 uur welkom in de kerk, waar plaats is voor 900 bezoekers.

Kaarsen
Het is de bedoeling dat alle aanwezigen aan het eind van de bijeenkomst een kaars aansteken. De families vragen mensen die niet naar Amersfoort kunnen komen om thuis een kaars te branden.

Kris Kremers en Lisanne Froon uit Amersfoort verdwenen in april in de bossen bij de stad Boquete. Het onderzoek van de Panamese autoriteiten naar hun dood loopt nog.

Deze week kwam naar buiten dat het onderzoek naar de gevonden camera en telefoons van Kris en Lisanne "enige conclusies" heeft opgeleverd.
http://nos.nl/artikel/673(...)lisanne-in-kerk.html
Isn't it ironic, don't you think
pi_142176710
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:07 schreef Perico het volgende:

[..]

Nee, ik was niet sarcastisch en ben er niet geweest... maar heb echt vele video's bekeken van de ouders die op die paden daar liepen en de gidsen.. er is een eenduidig, doorgaand pad.
Klopt Pianista trail is net een wandelpad zoals je ze bijv.in Ede of Wageningen ziet.
Maar na het uitkijkpunt wordt het toch heel anders :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142176757
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:07 schreef Perico het volgende:

[..]

Nee, ik was niet sarcastisch en ben er niet geweest... maar heb echt vele video's bekeken van de ouders die op die paden daar liepen en de gidsen.. er is een eenduidig, doorgaand pad.
Gidsen gaven aan dat het een zeer onderschat en gevaarlijk gebied is........
pi_142176945
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:24 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Klopt Pianista trail is net een wandelpad zoals je ze bijv.in Ede of Wageningen ziet.
Maar na het uitkijkpunt wordt het toch heel anders :7
De ondergrond is minder geëffend, het pad is smaller. Maar uit de foto's en video's die daar van bekend zijn hier kan je toch opmaken dat er duidelijk een pad loopt dat je bij daglicht niet snel bijster raakt. Te zien aan de grond en aan hekken, traptreden e.d.
pi_142177030
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:25 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Gidsen gaven aan dat het een zeer onderschat en gevaarlijk gebied is........
Kan je 'het' omschrijven?

Ik heb al eerder gezegd dat het verongelukken scenario en zeker bij die kabelbrug, in het belang is van de broodwinning van diezelfde gidsen. Terwijl het misdrijf scenario hun broodwinning kan schaden. Dat zij sturen/hinten naar het ongeval vind ik dus niet vreemd maar ook niet 100% betrouwbaar.
pi_142177354
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Kan je 'het' omschrijven?

Ik heb al eerder gezegd dat het verongelukken scenario en zeker bij die kabelbrug, in het belang is van de broodwinning van diezelfde gidsen. Terwijl het misdrijf scenario hun broodwinning kan schaden. Dat zij sturen/hinten naar het ongeval vind ik dus niet vreemd maar ook niet 100% betrouwbaar.
Het blijkt een zware route te zijn. Als je afwijkt kun je in grote problemen komen die de dood tot gevolg kunnen hebben.
pi_142177407
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:43 schreef Marzoen het volgende:
Het blijkt een zware route te zijn.
Welke route doel je exact op?
pi_142178608
tussen de 2e kabelbrug en 3e staan huisjes en daar wonen mensen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142179230
quote:
Op vrijdag 11 juli 2014 17:07 schreef Perico het volgende:
Nee, ik was niet sarcastisch en ben er niet geweest... maar heb echt vele video's bekeken van de ouders die op die paden daar liepen en de gidsen.. er is een eenduidig, doorgaand pad.


:')
pi_142179268
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:32 schreef StaceySinger het volgende:
tussen de 2e kabelbrug en 3e staan huisjes en daar wonen mensen
Waar heb jij die info gevonden? Daar heb ik overheen gelezen..
pi_142179459
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar heb jij die info gevonden? Daar heb ik overheen gelezen..
staat op een engels forum _ Baru is een gids die het gebied goed kent

Lost means lost, We dont know if they were alive or not. For my understanding they had a mortal accident the 3th or 4th april.
Sometimes I walked this way and I never found another human, sometime one can find somebody, but not always.

I say for second time, if they could crossed the second bridge. they could get help, because after the bridge, there be some house with family inside, there they could get help. I was sleeping many times in this house and I never saw that this indian could make something ilegal or be murder, in this mountain the people are not so mental sick. People in this area are very supportive, I was helped for this indians.

Sometimes be a sick there or somebody was bitten by a Bushmaster, they bring the injured until Boquete with a Hammock, one need many men only for a sick. To bring 2 bigs girl until Culebra needs minimal 15 person, for my it is impossible and only a conspiracy theory.

http://www.websleuths.com(...)-1-April-2014/page46
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142180448
(.......)

[ Bericht 97% gewijzigd door M_Schtoppel op 12-07-2014 09:11:11 (Fuck it) ]
Gaap Goals rulezzz!
pi_142181141
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:54 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:')
_O-
pi_142181171
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 19:29 schreef M_Schtoppel het volgende:
Zijn er mensen die naar die kerkdienst gaan? Ik ga niet, vind het een beetje odd om daar als totale vreemde naar toe te gaan. Bovendien ben ik bang dat het me teveel aangrijpt en dat staat helemaal weird. Neuh, lekkah thuis kaarsjes branden op verzoek van ouders.
Nee. Waarom zou ik dat doen? Ik ken die twee verder niet. Dan zou ik duizenden kerkdiensten per jaar bij moeten wonen...
pi_142181200
(......)

[ Bericht 94% gewijzigd door M_Schtoppel op 12-07-2014 09:11:38 (Laat maar!) ]
Gaap Goals rulezzz!
pi_142182786
interessante post

Pim
I hope the Iphone of Kris was left on during the hike. If I understand it well the gps tracker in the Iphone stores automatically gps data of the user. http://lifehacker.com/5854315/how-to...our-every-move
So if the NFI did get this info from the phone (or apple and Google who seems to store the data also) they can recover the route the girls went on the first of april and maybe the days after that. I think they have got this info, and they did draw some conclusions. Why are they not telling anyone about this?

How to Stop Your Smartphone from Constantly Tracking Your Location

http://lifehacker.com/585(...)king-your-every-move

http://www.websleuths.com(...)-1-April-2014/page47
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 juli 2014 @ 22:12:41 #88
163650 Greys
pi_142186680
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:48 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dat denk ik dus niet.
Er gaan iets van 80 mensen per dag dat Pianista pad op en er komen veel bezoekers
bij dat restaurant.
Dus er moeten mensen zijn die die meiden hebben gezien.
En niet alleen 1 boertje
Als die mensen echt alléén hun tips kwijt willen via Facebook en niet via de normale kanalen (politie) dan zijn ze niet serieus te nemen, wat mij betreft. Dan gaat het te veel om eigengeilerij en aandacht.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 juli 2014 @ 22:28:41 #89
163650 Greys
pi_142187396
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 19:29 schreef M_Schtoppel het volgende:
Zijn er mensen die naar die kerkdienst gaan? Ik ga niet, vind het een beetje odd om daar als totale vreemde naar toe te gaan. Bovendien ben ik bang dat het me teveel aangrijpt en dat staat helemaal weird. Neuh, lekkah thuis kaarsjes branden op verzoek van ouders.
Een béétje odd....?
Ik trek al beide wenkbrauwen op bij het feit dat je er überhaupt al over nadacht over het bijwonen van die kerkdienst, bang bent dat het je teveel aangrijpt etc. Eerder in dit topic vond je ook al dat de ontvangen donaties de familie min of meer verplichten tot updates. Zou je niet gewoon eens een dagje of wat afstand nemen van 'de zaak'? Ik vind dit soort aandacht altijd nogal buitenproportioneel en ietwat freaky. Komt een pietsie in de buurt van mensen die foto's gingen nemen in die sloot waar die broertjes gevonden waren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 11 juli 2014 @ 23:04:06 #90
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142189009
Och, we zijn tenslotte uitgenodigd, dan is het ook weer niet zooo raar om te denken of je die uitnodiging aanneemt, zeker niet als je in de buurt woont.

quote:
Iedereen die de afgelopen maanden heeft meegeleefd met de nabestaanden is welkom in de kerk.
Ik vind het wel mooi dat ze het zo breed houden.
Zou niet iets voor mij zijn, maar dat ze tegemoet willen komen aan een mogelijke behoefte dat heeft wel wat.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 juli 2014 @ 23:18:14 #91
163650 Greys
pi_142189692
Maar de halve wereld leeft mee met de nabestaanden... toch?
Ze hebben vast niet de bedoeling er een soort Project X van te maken waar duizenden mensen op afkomen. Denk dat je dat 'iedereen die heeft meegeleefd met de nabestaanden' toch niet zo héél ruim moet zien en dat ze er geen wannabe-Sherlocks mee bedoelen die vinden dat ze verplicht zijn te updaten omdat ze donaties hebben ontvangen. Maar dat is mijn persoonlijke opvatting ook alleen maar :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142190245
Ik steek wel een kaarsje ( hele bos naar de tering :') ) aan als ik daar in september ook ben en op diezelfde plekken kom.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 01:10:00 #93
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142194659
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 23:29 schreef kurk_droog het volgende:
Ik steek wel een kaarsje ( hele bos naar de tering :') ) aan als ik daar in september ook ben en op diezelfde plekken kom.
Ga je daar heen om zelf onderzoek te doen naar deze zaak of staat het er los van?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_142194737
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 01:10 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ga je daar heen om zelf onderzoek te doen naar deze zaak of staat het er los van?
Staat er los van. Ik had al plannen om richting dat gebied te gaan en na die vermissing twijfelde ik wel om erheen te gaan maar als ik Panama ga bezoeken ga ik nu er gewoon heen voor de jungle en dergelijke ( afhankelijk hoe ik financieel zit en wat het ticket kost ).

Het lijkt mij wel raar om daar dan ook te lopen maar goed..
  zaterdag 12 juli 2014 @ 03:21:27 #95
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142197399
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 23:18 schreef Greys het volgende:
Maar de halve wereld leeft mee met de nabestaanden... toch?
Ze hebben vast niet de bedoeling er een soort Project X van te maken waar duizenden mensen op afkomen. Denk dat je dat 'iedereen die heeft meegeleefd met de nabestaanden' toch niet zo héél ruim moet zien en dat ze er geen wannabe-Sherlocks mee bedoelen die vinden dat ze verplicht zijn te updaten omdat ze donaties hebben ontvangen. Maar dat is mijn persoonlijke opvatting ook alleen maar :)
ze zijn vrij duidelijk, 900 mensen passen in de kerk... Dus letterlijk iedereen zal niet passen, maar dat hebben meegeleefd kun je best ruim zien. Zonder die verplichting dan, ze organiseren dit zo omdat ze dat willen?
  zaterdag 12 juli 2014 @ 03:37:25 #96
430880 mig72
De Professional
pi_142197532
Zelfs onze Tim Krul had zich ermee bemoeid:

Tim Krul @TimKrul 16 Jun
Help find these girls.. findlisannekris.com
pic.twitter.com/t93YxFBxwL >:)
pi_142197618
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 03:37 schreef mig72 het volgende:
Zelfs onze Tim Krul had zich ermee bemoeid:

Tim Krul @TimKrul 16 Jun
Help find these girls.. findlisannekris.com
pic.twitter.com/t93YxFBxwL >:)
Sneijder ook hoor. En ik meen nog meer voetballers. Ze droegen zo'n armband toch.
pi_142198184
Beiden door een slang gebeten is helemaal niet zo onlogisch, helemaal niet 's nachts. Die slangen leven bij de rivier; stel Kris in haar lycra blijft met haar voet en onderbeen vastzitten in een gat/tussen wortels. Ze wordt gebeten of Lisanne in haar korte broekie die op haar hulpgeroep afkomt (en de rugzak laat staan) overkomt iets soortgelijks en wordt ook gebeten.

Het stikt van de slangen en gaten in het donker zie je geen reedt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142198264
Vreselijk voor de familie van de meiden allemaal. Maargoed dit maakt wel weer eens duidelijk dat Zuid Amerika en het zuiden van midden Amerika ook gewoon 3e wereld landen zijn. Geweldige omgeving die verkracht word door "mensen" die geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn. Criminaliteit, drugsproductie, mensenhandel, prostitutie en geweld zijn ze daar wel aanvoerder van. Ik vrees daarom nog altijd voor een misdaad.
pi_142199242
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 06:02 schreef El_Matador het volgende:
Beiden door een slang gebeten is helemaal niet zo onlogisch, helemaal niet 's nachts. Die slangen leven bij de rivier; stel Kris in haar lycra blijft met haar voet en onderbeen vastzitten in een gat/tussen wortels. Ze wordt gebeten of Lisanne in haar korte broekie die op haar hulpgeroep afkomt (en de rugzak laat staan) overkomt iets soortgelijks en wordt ook gebeten.

Het stikt van de slangen en gaten in het donker zie je geen reedt.
Je bent weer vd misdaadlijn af?
Even a broken clock is right twice a day.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 10:58:43 #101
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142200337
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 06:34 schreef Raptor1985 het volgende:
Vreselijk voor de familie van de meiden allemaal. Maargoed dit maakt wel weer eens duidelijk dat Zuid Amerika en het zuiden van midden Amerika ook gewoon 3e wereld landen zijn. Geweldige omgeving die verkracht word door "mensen" die geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn. Criminaliteit, drugsproductie, mensenhandel, prostitutie en geweld zijn ze daar wel aanvoerder van. Ik vrees daarom nog altijd voor een misdaad.
Ben er wel eens geweest :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_142205864
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 10:58 schreef Falco het volgende:

[..]

Ben er wel eens geweest :?
Ja.
pi_142207131
Als je naar die dienst wilt gaan, moet je gaan. Voor je eigen gevoel of om de ouders een hart onder de riem te steken. Allebei prima imo.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 17:42:23 #104
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142210354
Ze zoeken zeker nog steeds niet verder wegens het "slechte weer" ?
pi_142211171
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 09:40 schreef danos het volgende:

[..]

Je bent weer vd misdaadlijn af?
Die heb ik nooit als meest waarschijnlijk gezien?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142216028
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 18:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die heb ik nooit als meest waarschijnlijk gezien?
Na de vondst van de rugzak stroomopwaarts ging je volgens mij aardig richting de misdrijftheorie. Is ook wel weer 20 topics geleden natuurlijk. Maar inmiddels weer terug bij je dieren dus :)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_142216403
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 18:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die heb ik nooit als meest waarschijnlijk gezien?
OOOO :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 12 juli 2014 @ 20:56:34 #108
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142217341
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 17:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ze zoeken zeker nog steeds niet verder wegens het "slechte weer" ?
Was het niet zoiets als dat heeft geen zin meer? Omdat eea dan toch al weggespoeld zou zijn.
pi_142217358
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 20:26 schreef danos het volgende:

[..]

Na de vondst van de rugzak stroomopwaarts ging je volgens mij aardig richting de misdrijftheorie. Is ook wel weer 20 topics geleden natuurlijk. Maar inmiddels weer terug bij je dieren dus :)
Neuh, dat maakte het misdrijfscenario waarschijnlijker dan in het begin waar de rivier voor mij "het werk deed". Maar nog steeds minder waarschijnlijk dan een misdrijf, hoewel gelegenheid en motief nog steeds overeind staan en de weinige resten het niet uit kunnen sluiten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142217653
Warning Email Received
Posted on May 7, 2013 by Don Ray

I received the following warning email. I have no way of verifying it, but in the interest of public awareness I felt it should be posted.

Hello Don,

I used to live in Panama for several years, and now am back in Boquete for a few months.

I want to tell you a story that almost to a “t” happened to a man in my building, and then a husband and wife from Canada had a friend who had a similar incident happen to him, all within a few weeks.

I was at La Cabana in Boquete and then the next thing I remember is running and hiding in the woods with no shoes, no belt, no wallet, and no passport. I had everything stolen.

While I would agree it might sound like “some drunken tale” – all of my clothes were torn, bloody, and I literally felt like my mind was erased.

To some extent or another – this is the same story I have heard from a few people in Boquete as I mentioned. I am not sure if it happened at La Cabana, or walking home at night. The other 2 stories I heard similar were people walking home and/or taking the bus.

I tried filing a police report when it happened in Boquete, they just laughed at me and told me to go to another office that was closed nearby.

One other gentleman is a 40 something doctor from the States, and another was a professional from Canada who was held up and knife point by 3 gentlemen.

All of these have happened within the last few weeks around the Boquete and Volcancito area.

I don’t know what you would do with this information – I just wanted to inform you as I know a lot of expats read your blog and wanted to say something.

​Thank you Don, ​

http://www.chiriquichatte(...)ning-email-received/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142217999
Wat een zieke grap.
pi_142314809
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 20:26 schreef danos het volgende: Na de vondst van de rugzak stroomopwaarts ging je volgens mij aardig richting de misdrijftheorie. Is ook wel weer 20 topics geleden natuurlijk. Maar inmiddels weer terug bij je dieren dus : )
Inderdaad _O- Matador benoemt gewoon alle soorten theorieën, zodat hij altijd achteraf kan zeggen hij goed zat. Whaha, het ene moment compleet gaan voor de ene theorie als de ultieme waarheid volgens hem, en het andere moment weer vol pertinente overtuiging overstappen in de andere theorie. Deze wispelturigheid heeft ervoor gezorgd ik zijn posts zelden nog serieus neem, het heeft zijn geloofwaardigheid i.i.g niet goed gedaan. Hij weet niet eens wat hij zelf zegt.

En iedereen die zijn meninkje tegenspreekt... oeh dan is meneer op z'n getrapt. Tja, alleen sterke karakters kunnen kritiek dragen.
pi_142320091
Een vreemd telefoontje

Het hele verhaal begint op 2 april om 00.15 uur. Diny en Peter liggen net in bed als de telefoon gaat. Ze worden gebeld door een vrouw wiens naam je uitspreekt als Eilien. Diny Froon: „‘Do I speak with Lisanne’, zei ze. ‘We are searching for Lisanne.’ Maar ze is in Panama, zei ik. Het was een heel raar telefoontje. Wij zaten op de rand van het bed. Dan leg je de hoorn neer. Dat was Panama.”

http://www.nrcreader.nl/a(...)-doe-je-iets-voor-ze
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142320656
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 12:59 schreef StaceySinger het volgende:
Een vreemd telefoontje

Het hele verhaal begint op 2 april om 00.15 uur. Diny en Peter liggen net in bed als de telefoon gaat. Ze worden gebeld door een vrouw wiens naam je uitspreekt als Eilien. Diny Froon: „‘Do I speak with Lisanne’, zei ze. ‘We are searching for Lisanne.’ Maar ze is in Panama, zei ik. Het was een heel raar telefoontje. Wij zaten op de rand van het bed. Dan leg je de hoorn neer. Dat was Panama.”

http://www.nrcreader.nl/a(...)-doe-je-iets-voor-ze
Als je even verder leest was dat de gastouder, het ontbijt wat ze had klaargezet was niet opgegeten.
pi_142321337
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 08:53 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Inderdaad _O- Matador benoemt gewoon alle soorten theorieën, zodat hij altijd achteraf kan zeggen hij goed zat. Whaha, het ene moment compleet gaan voor de ene theorie als de ultieme waarheid volgens hem, en het andere moment weer vol pertinente overtuiging overstappen in de andere theorie. Deze wispelturigheid heeft ervoor gezorgd ik zijn posts zelden nog serieus neem, het heeft zijn geloofwaardigheid i.i.g niet goed gedaan. Hij weet niet eens wat hij zelf zegt.

En iedereen die zijn meninkje tegenspreekt... oeh dan is meneer op z'n getrapt. Tja, alleen sterke karakters kunnen kritiek dragen.
Whuut?

Speculeren is verschillende scenario's naar voren brengen en daar voor- en tegenargumenten bij bedenken. Het gaat helemaal niet om "achteraf goed zitten", dat is het hele doel niet.

Ik weet prima wat ik zelf zeg maar ga wel uit van harde feiten, fysica, etc.

Dromen en zieners acht ik niet betrouwbaar nee. En kritiek van mensen met verstand van zaken is iets anders dan een reactie van een willekeurige zolderkamerdromer.

"hier is Jezus, die jullie komt verlichten" was jouw binnenkomer. Neem jij jezelf serieus??? _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 15 juli 2014 @ 13:59:41 #116
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142322365
Is nog steeds niets bekend gemaakt over wat er zich aan informatie op die telefoons en camera bevond?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 14:29:16 #117
300082 roos85
JUICHEN!
pi_142323319
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 13:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Is nog steeds niets bekend gemaakt over wat er zich aan informatie op die telefoons en camera bevond?
Nee.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  woensdag 16 juli 2014 @ 20:48:02 #118
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142375363
Is het weer nog altijd te slecht om verder te zoeken in Panama?
pi_142389640
zo gevaarlijk zijn die bruggetjes niet

http://www.telemetro.com/(...)21.html#.U8bN0bmKDIW
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142391710
Dus het enige wat is bekendgemaakt is dat de rugtas lang in de rivier heeft gelegen?
pi_142406081
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 09:24 schreef StaceySinger het volgende:
zo gevaarlijk zijn die bruggetjes niet

http://www.telemetro.com/(...)21.html#.U8bN0bmKDIW
Als ik dit zie vind ik een en ander net zo gevaarlijk als een wandeltocht tussen berg en terblijt en valkenburg. Ik zet in op het misdaadscenario :'(
pi_142406163
Is de sensatiezucht na 38 topics nog steeds niet gestild? Beetje triest ..
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 17 juli 2014 @ 23:31:26 #123
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142422943
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:26 schreef probeer het volgende:
Is de sensatiezucht na 38 topics nog steeds niet gestild? Beetje triest ..
Hou het maar goed in de gaten, hoor! Volgens mij zijn er weer wat nieuwe topics bijgekomen waarin de sensatiezucht nog steeds niet is gestild. Daar heb je nog niet geschreven dat dat een beetje triest is!

Kom, een beetje doorwerken.
pi_142423892
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 23:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Hou het maar goed in de gaten, hoor! Volgens mij zijn er weer wat nieuwe topics bijgekomen waarin de sensatiezucht nog steeds niet is gestild. Daar heb je nog niet geschreven dat dat een beetje triest is!

Kom, een beetje doorwerken.
:')

Kloothommel
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 18 juli 2014 @ 02:06:23 #125
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_142428192
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:24 schreef theavenger_ep het volgende:
Als ik dit zie vind ik een en ander net zo gevaarlijk als een wandeltocht tussen berg en terblijt en valkenburg. Ik zet in op het misdaadscenario :'(
Ik was vandaag alleen op een trek door het Savelsbos hier in Zuid-Limburg, bij Sint-Geertruid (in de buurt van Maastricht). Leek net op de jungle bij Boquete. Smalle geulen om door te lopen, hoge luchtvochtigheid, warm, varens, kabels gebruiken om ab te seilen en veel omhoog lopen. Ik had continu dorst.

Ik kwam niemand tegen, op 17 km. Nieuwswaarde: nul ;)
  vrijdag 18 juli 2014 @ 09:58:11 #126
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_142432494
Laten we vanavond dan toch maar twee kaarsjes aansteken voor Kris en Lisanne.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 12:48:39 #127
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142438660


Rugzakken en koffers na een val van 10 km.

Dat die rugzak er zo relatief ongeschonden uit ziet, gaat me steeds minder verbazen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_142443722
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 02:06 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik was vandaag alleen op een trek door het Savelsbos hier in Zuid-Limburg, bij Sint-Geertruid (in de buurt van Maastricht). Leek net op de jungle bij Boquete. Smalle geulen om door te lopen, hoge luchtvochtigheid, warm, varens, kabels gebruiken om ab te seilen en veel omhoog lopen. Ik had continu dorst.

Ik kwam niemand tegen, op 17 km. Nieuwswaarde: nul ;)
Maar ook die tocht ga je ook niet na 16:00 aanvangen, tenzij je een date in Cafe Riejkelt heb!
  vrijdag 18 juli 2014 @ 15:32:56 #129
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_142445176
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 14:55 schreef theavenger_ep het volgende:
Maar ook die tocht ga je ook niet na 16:00 aanvangen, tenzij je een date in Cafe Riejkelt heb!
Zeker en vast ja.. liep van 14:00 tot 19:00.. eerste stuk schoot je maar 2 km/u op, je moest constant over of onder boomstammen heenkruipen, soms in een hele verzameling.

Krijg je toch een iets beter idee van, dat je dus niet echt opschiet en je veel meer vocht nodig hebt dan je bij je draagt. En dan was er hier niet eens het effect van de grote hoogte, of de stress van een hele vreemde omgeving.
  vrijdag 18 juli 2014 @ 19:55:52 #130
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142454834
"We zeggen geen dag, we omhelzen. Want wie we liefhebben is nooit weg. Ongezien, ongehoord maar altijd bij ons." Dat zei de Amersfoortse burgemeester Lucas Bolsius op de herinneringsbijeenkomst voor Kris Kremers en Lisanne Froon, vrijdagavond in de Sint-Joriskerk in Amersfoort. Er zijn zo'n duizend belangstellenden aanwezig.

Lees meer op: http://www.rtvutrecht.nl/(...)kris-en-lisanne.html
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zaterdag 19 juli 2014 @ 00:25:08 #131
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142465903
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 09:58 schreef A_Fortiori het volgende:
Laten we vanavond dan toch maar twee kaarsjes aansteken voor Kris en Lisanne.
Waarom vanavond?
pi_142466530
38 x 300 ...... Fok mensen komen er gek genoeg niet uit. En we kennen het pad en de omstandigheden allemaal zo goed. Hoe kan dat dan?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 01:23:24 #133
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_142467503
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 00:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Waarom vanavond?
Om even geen tijd nemen voor speculatie, maar om even stil te staan bij het verlies, tijdens of na de herdenkingsdienst.
pi_142467582
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 00:46 schreef Marzoen het volgende:
38 x 300 ...... Fok mensen komen er gek genoeg niet uit. En we kennen het pad en de omstandigheden allemaal zo goed. Hoe kan dat dan?
Omdat je bergwater ABSOLUUT NIET kan drinken, nooit.

Kusje, Globali.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142467822
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Omdat je bergwater ABSOLUUT NIET kan drinken, nooit.

Kusje, Globali.
Klopt. Dat is dom.
pi_142467843
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Omdat je bergwater ABSOLUUT NIET kan drinken, nooit.

Kusje, Globali.
Zit dat jou nog hoog? Ik had meer van jouw verwacht.
pi_142467875
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:38 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Zit dat jou nog hoog? Ik had meer van jouw verwacht.
Jou. :*

Het zit me niet hoog en vond je ban zwaar overdreven. ;)

Goed je weer te zien dus.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142467922
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jou. :*

Het zit me niet hoog en vond je ban zwaar overdreven. ;)

Goed je weer te zien dus.
Klopt. Domme fout. Ik zit muziek te luisteren. Zie ik jou ineens weer.

Ach. Misschien doet het je ook nadenken. Ik moet soms even gas terugnemen. Als niemand iets zegt gaat het door....

Leuk jou weer te zien ook.
pi_142467968
Nieuw FOK!koppeltje gespot
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_142468019
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:44 schreef Geralt het volgende:
Nieuw FOK!koppeltje gespot
Is hij vrouwelijk dan?
pi_142468048
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:46 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Is hij vrouwelijk dan?
Je bent te weinig latina, sorry. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142468058
Waar het mij om gaat is dat dit alles, buiten vaak werkelijke emotie, niets opleverde. Dat is de zwakte van een forum. Je kan maar iets zeggen. Je hoeft niet altijd werkelijk mee te doen in onderzoek of in zoeken naar de oplossing.
pi_142468071
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:46 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Is hij vrouwelijk dan?
Dat niet, maar wel een echt zeikwijf af en toe :D
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_142468083
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je bent te weinig latina, sorry. :*
Ik wil jouw Latina ook niet worden. Als jij mijn Latina niet wil zijn.
pi_142468100
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:49 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat niet, maar wel een echt zeikwijf af en toe :D
Volgens mij is hij/zij vrij scherp. Herinneren ik mij nu......
pi_142468137
Even terug naar het onderwerp. Ik denk niet dat je dit ooit werkelijk ooit gaat oplossen hoe triest voor de familie ook.
pi_142473787
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:49 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Ik wil jouw Latina ook niet worden. Als jij mijn Latina niet wil zijn.
Hij is Latino of denk je dat hij een vrouw is :P
pi_142480192
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 01:52 schreef Marzoen het volgende:
Even terug naar het onderwerp. Ik denk niet dat je dit ooit werkelijk ooit gaat oplossen hoe triest voor de familie ook.
Dat denk ik ook. Ik hoop alleen wel dat het lukt om wat meer van ze "naar huis" te brengen.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 15:58:28 #149
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142480656
Ik denk het wel.
We weten niet wat het onderzoek naar de camera en telefoons heeft opgeleverd. Als er bv. een onbekend persoon op de laatste foto's staat dan is dat een aanknopingspunt om verder te zoeken, en tevens een goede reden om die foto's nog niet openbaar te maken.
En ik hoop uiteraard ook dat ze meer naar huis kunnen brengen...
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zondag 20 juli 2014 @ 00:08:25 #150
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142498489
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2014 15:58 schreef Domnivoor het volgende:
Ik denk het wel.
We weten niet wat het onderzoek naar de camera en telefoons heeft opgeleverd. Als er bv. een onbekend persoon op de laatste foto's staat dan is dat een aanknopingspunt om verder te zoeken, en tevens een goede reden om die foto's nog niet openbaar te maken.
En ik hoop uiteraard ook dat ze meer naar huis kunnen brengen...
Het feit dat er nu al weken geen nieuws wordt gegeven, bewijst m.i. dat er ook geen nieuws is om te geven. Er staat niemand op de laatste foto's. Er is geen mysterie. De meiden zijn verdwaald en na een paar dagen overleden ten gevolge van de barre omstandigheden in de jungle.

Meer valt er niet over te zeggen.
pi_142502017
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 00:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het feit dat er nu al weken geen nieuws wordt gegeven, bewijst m.i. dat er ook geen nieuws is om te geven. Er staat niemand op de laatste foto's. Er is geen mysterie. De meiden zijn verdwaald en na een paar dagen overleden ten gevolge van de barre omstandigheden in de jungle.

Meer valt er niet over te zeggen.
Waarom "na een paar dagen" als de rugzak op slechts ~5 uur lopen vanaf de Mirador gevonden is, de resten op iets van 4 uur?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142503248
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:48 schreef Falco het volgende:
[ afbeelding ]

Rugzakken en koffers na een val van 10 km.

Dat die rugzak er zo relatief ongeschonden uit ziet, gaat me steeds minder verbazen.
Ja totaaaal vergelijkbare situatie natuurlijk.
  zondag 20 juli 2014 @ 12:50:40 #153
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142509477
quote:
11s.gif Op zondag 20 juli 2014 01:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom "na een paar dagen" als de rugzak op slechts ~5 uur lopen vanaf de Mirador gevonden is, de resten op iets van 4 uur?
Die conclusie trek ik op basis van twee punten:

1. John van der Heuvel heeft het verklaard. Hij kan dat verzonnen hebben, maar dat is niet logisch. Hij zal wel iets gehoord hebben via via van de onderzoeker.

2. Mijn eigen inschatting over de overlevingskansen in zo'n gebied. Een gezond persoon bezwijkt niet na een nachtje in de jungle. Maar wel na een paar dagen, als honger, dorst, koude, etc. een rol gaan spelen.

Wat hebben ze gedaan in die paar dagen? Vertwijfeld rondgedoold, gehuild, bij de pakken neergezeten, in paniek geraakt, ruzie gemaakt, etc. Enfin, wat meisjes doen als het niet meer gaat zoals ze willen.
  zondag 20 juli 2014 @ 13:07:07 #154
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142509893
Dr.Kloothommel, ik ben het ermee eens dat dit het meest waarschijnlijke scenario is.
Maar dit:

quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 00:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..] Het feit dat er nu al weken geen nieuws wordt gegeven, bewijst m.i. dat er ook geen nieuws is om te geven. Er staat niemand op de laatste foto's. Er is geen mysterie. [..]
Er is wel een mysterie. Er is iets op die camera en telefoons gevonden maar ze zeggen niet wat het is. Dan zie ik 2 mogelijkheden:
1: Er staat iets op wat nog wordt onderzocht, en misschien zijn ze daar gewoon traag mee.
of 2: De familie wil niet dat het openbaar gemaakt wordt (begrijpelijk natuurlijk).
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zondag 20 juli 2014 @ 15:10:59 #155
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142513683
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 13:07 schreef Domnivoor het volgende:
Dr.Kloothommel, ik ben het ermee eens dat dit het meest waarschijnlijke scenario is.
Maar dit:

[..]

Er is wel een mysterie. Er is iets op die camera en telefoons gevonden maar ze zeggen niet wat het is. Dan zie ik 2 mogelijkheden:
1: Er staat iets op wat nog wordt onderzocht, en misschien zijn ze daar gewoon traag mee.
of 2: De familie wil niet dat het openbaar gemaakt wordt (begrijpelijk natuurlijk).
Ja okay, dat zou je een mysterie kunnen noemen. Maar ik denk dat het gewoon privé foto's zijn van de meisjes, die alleen voor de familie echte waarde hebben.
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:33:23 #156
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142696749
quote:
Ouders Kris en Lisanne zoeken niet samen verder
AMERSFOORT - De families van Lisanne en Kris zetten de zoektocht naar de toedracht van het overlijden van de meiden, op een andere manier voort. De ouders van Kris blijven actief betrokken bij de zoekacties, terwijl de familie van Lisanne de zoektocht meer op de achtergrond blijft steunen.

De familie van Kris heeft nu de beschikking gekregen over een deel van het geld, dat opgehaald is met benefietacties en donaties. De rest van het geld blijft in het bezit van de speciale stichting, die is opgericht na de vermissing van de studenten. Het is vooralsnog onduidelijk wat er precies met dit geld gaat gebeuren.

Kris en Lisanne raakten in april van dit jaar vermist tijdens een wandeltocht in de stad Boquete in Panama. Eind vorige maand bleek dat de Amersfoortse vrouwen waren overleden.
Bron: http://www.rtvutrecht.nl/(...)et-samen-verder.html
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_142699655
quote:
En wat bedoelen ze met verschillende manieren? Op zich niet heel raar, voor die reis kenden die ouders elkaar niet eens.
pi_142702535
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:32 schreef kurk_droog het volgende:
voor die reis kenden die ouders elkaar niet eens.
Hoe kom je daaar bij?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142702675
quote:
11s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kom je daaar bij?
Dat stond of in de krant of ik heb het ergens gelezen een tijd geleden, zou het niet meer kunnen terughalen maar het was iets over het volgen van de ouders toen het bekend werd dat ze overleden waren.

Maar het was iets van dat Kris en Lisanne ( via hun opleiding? ) die reis maakten en dat ze elkaar nou ook niet tot op het bot kenden en die ouders pas net voor of op Schiphol elkaar zagen en pas intensief contact hadden na die vermissing...
pi_142702834
Ok.

Zegt op zich niet zoveel; mijn beste maat leerde mijn moeder pas kennen op de memorial na haar crematie...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142704878
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:38 schreef El_Matador het volgende:
Ok.

Zegt op zich niet zoveel; mijn beste maat leerde mijn moeder pas kennen op de memorial na haar crematie...
Zegt weinig inderdaad. Maar dan is het wel logisch dat die families uiteindelijk weer hun eigen kant opgaan i.m.o.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:01:52 #162
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142709300
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:23 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Zegt weinig inderdaad. Maar dan is het wel logisch dat die families uiteindelijk weer hun eigen kant opgaan i.m.o.
Je ziet twee verschillende karakters. Lisanne was zelf introvert en rustig. De ouders zijn blijkbaar ook meer ingetogen en hebben zich berust in de trieste afloop.

Kris was extravert en avontuurlijk. De ouders zijn ook actiever en leggen zich nog niet bij de zaak neer. Willen precies weten wat er is gebeurd.

Uit de verhalen had ik ook de indruk gekregen dat de vrouwen elkaar nog maar relatief kort kenden, minder dan een jaar. Het initiatief van de reis kwam van Kris, die was al eens eerder met haar ouders in Latijns Amerika geweest en wilde terug. Lisanne heeft zich laten overhalen.

Ik heb het idee dat dit ook heeft gegolden voor hun laatste fatale wandeling. Lisanne was eigenlijk half ziek, maar Kris zal haar hebben overgehaald om toch die wandeling te doen. Helaas.

Achteraf kun je concluderen dat het misschien toch niet zo verstandig was om een dergelijke reis te ondernemen met iemand die je niet door en door kent. Je kunt daardoor in situaties komen, waarin je liever niet had willen komen. Bij dreiging van gevaar weet je niet precies hoe de ander zal reageren, wat je aan de ander hebt.

De ouders, met name die van Lisanne, zullen zich dat zeker ook realiseren en zullen dat moeten verwerken.
pi_142709792
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Je ziet twee verschillende karakters. Lisanne was zelf introvert en rustig. De ouders zijn blijkbaar ook meer ingetogen en hebben zich berust in de trieste afloop.

Kris was extravert en avontuurlijk. De ouders zijn ook actiever en leggen zich nog niet bij de zaak neer. Willen precies weten wat er is gebeurd.

Uit de verhalen had ik ook de indruk gekregen dat de vrouwen elkaar nog maar relatief kort kenden, minder dan een jaar. Het initiatief van de reis kwam van Kris, die was al eens eerder met haar ouders in Latijns Amerika geweest en wilde terug. Lisanne heeft zich laten overhalen.

Ik heb het idee dat dit ook heeft gegolden voor hun laatste fatale wandeling. Lisanne was eigenlijk half ziek, maar Kris zal haar hebben overgehaald om toch die wandeling te doen. Helaas.

Achteraf kun je concluderen dat het misschien toch niet zo verstandig was om een dergelijke reis te ondernemen met iemand die je niet door en door kent. Je kunt daardoor in situaties komen, waarin je liever niet had willen komen. Bij dreiging van gevaar weet je niet precies hoe de ander zal reageren, wat je aan de ander hebt.

De ouders, met name die van Lisanne, zullen zich dat zeker ook realiseren en zullen dat moeten verwerken.
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:56:53 #164
37248 BertV
Handgemaakt
pi_142712332
Het zou me niet verbazen als hij er niet ver naast zit.

Los daarvan;
Het lijkt me voor die ouders lastig dat iedereen ze "kent".
Laatst nog de moeder van Kris gezien op mijn fiets richting sport.
Nadeel van het opzoeken van de media. Ik weet niet of het steun geeft als je weet dat iedereen er vanaf weet.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_142724919
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Je ziet twee verschillende karakters. Lisanne was zelf introvert en rustig. De ouders zijn blijkbaar ook meer ingetogen en hebben zich berust in de trieste afloop.

Kris was extravert en avontuurlijk. De ouders zijn ook actiever en leggen zich nog niet bij de zaak neer. Willen precies weten wat er is gebeurd.

Uit de verhalen had ik ook de indruk gekregen dat de vrouwen elkaar nog maar relatief kort kenden, minder dan een jaar. Het initiatief van de reis kwam van Kris, die was al eens eerder met haar ouders in Latijns Amerika geweest en wilde terug. Lisanne heeft zich laten overhalen.

Ik heb het idee dat dit ook heeft gegolden voor hun laatste fatale wandeling. Lisanne was eigenlijk half ziek, maar Kris zal haar hebben overgehaald om toch die wandeling te doen. Helaas.

Achteraf kun je concluderen dat het misschien toch niet zo verstandig was om een dergelijke reis te ondernemen met iemand die je niet door en door kent. Je kunt daardoor in situaties komen, waarin je liever niet had willen komen. Bij dreiging van gevaar weet je niet precies hoe de ander zal reageren, wat je aan de ander hebt.

De ouders, met name die van Lisanne, zullen zich dat zeker ook realiseren en zullen dat moeten verwerken.
Interessante theorie an sich.
I´m back.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 18:19:07 #166
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142725564
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:38 schreef El_Matador het volgende:
Ok.

Zegt op zich niet zoveel; mijn beste maat leerde mijn moeder pas kennen op de memorial na haar crematie...
Dat was dan een zeer eenzijdige 'kennismaking'.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142726041
Toch wel indrukwekkend interview met vader Kris bij Eenvandaag.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_142726120
Net op nieuws. Fotos gemaakt op berg en daarna , ook telefoons nog meerdere keren gebruikt.
br@m
pi_142726126
Enkele nieuwe feiten:
- er is nog gebeld na de verdwijning
- er zijn nog fotos gemaakt na de verdwijning
Even a broken clock is right twice a day.
pi_142726154
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:45 schreef danos het volgende:
Enkele nieuwe feiten:
- er is nog gebeld na de verdwijning
- er zijn nog fotos gemaakt na de verdwijning
Bron?
I´m back.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 18:46:30 #171
163650 Greys
pi_142726169
Nou poeh, wat een kracht heeft die man, zoals hij er over kan vertellen.
Aan het eind schoot hij toch even vol.

Wat vervelend voor die mensen ook dat ze er niet eerlijk over kunnen praten, zoals hij letterlijk zei. Hij wil graag eerlijk kunnen zeggen wat er nog voor foto's op stonden ná de foto op de top van de berg en welk telefoongebruik er nog wat na hun verdwijning. Want er was nog telefoongebruik, dus.
Logisch dat hij er niet over mag praten, maar het lijkt me hel :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 18:46:43 #172
163650 Greys
pi_142726172
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bron?
De vader van Kris op televisie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142726184
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:46 schreef Greys het volgende:

[..]

De vader van Kris op televisie.
Journaal?
I´m back.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 18:47:56 #174
163650 Greys
pi_142726193
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Journaal?
EenVandaag.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142726205
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:47 schreef Greys het volgende:

[..]

EenVandaag.
Okee thx.
I´m back.
pi_142726208
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142726263
Verrassende nieuwe feiten. Toch foto's van de top en daarna..
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 18:50:43 #178
163650 Greys
pi_142726269
Verder vertelde hij dat er nu niets te cremeren valt. 'Ja ik kan een schoen, een stuk bot en een korte broek cremeren, maar dat kan dus niet'. Die ouders gaan zelf er heen om de wandeling nogmaals te reconstrueren, zij nemen het voortouw en gaan de onderzoekers ter plaatse vragen nog één keer mee te zoeken naar meer resten ('want ik heb nu niets te cremeren').

Ook hebben ze (ouders Kris) heel veel jonge meiden gevraagd naar die bh's, of zij die uit zouden doen als ze verdwaald waren. Gewoon meiden uit hun dagelijks leven.

De telefoons zijn dus nog gebruikt na hun verdwijning en hij mocht niet zeggen wie of wat ze daarmee gebeld hadden, alleen 'dat het niet klopt, het roept nog meer vragen op'.
Er was dus een foto van twee gelukkige meiden op de top van de berg, maar ook daarna waren er nog foto's. En dat mocht hij ook niet zeggen wat daarop stond, zo lang het onderzoek nog loopt. En hij had het er moeilijk mee dat hij daar niet eerlijk over mocht praten, hij wilde geen afspraken breken, maar had het wel graag eens hardop gezegd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142726345
quote:
quote:
Zijn de in Panama omgekomen Kris en Lisanne werkelijk verdwaald in de jungle bij Boquete? De vader van Kris Kremers, Hans, heeft hier twijfels over. In EenVandaag voor het eerst zijn verhaal.

Vier maanden na de verdwijning van Kris en Lisanne in Panama weten de ouders nog altijd niet wat er met de twee vriendinnen uit Amersfoort is gebeurd. Het enige bewijs op dit moment is een DNA-match met de beide meisjes.

“Voor ons zijn er nu zoveel open einden en onlogische dingen in wat we weten, dat we zeggen: 'de conclusie van verdwaling kunnen wij als ouders niet trekken'”, aldus Kremers.

Mobiele telefoons gebruikt
Het Nederlands Forsisch Instituut heeft de mobiele telefoons en de digitale camera onderzocht. Daaruit blijkt dat er na de verdwijning nog is geprobeerd te bellen met de telefoons.

“De telefoons zijn gebruikt en dat gebruik en de manier waarop levert voor ons weer zoveel vragen op dat we zeggen; dit is niet logisch”, zegt de vader van Kris.

Op de digitale camera is een foto aangetroffen waarop Kris en Lisanne vrolijk boven op de berg staan. Na de verdwijning zijn er ook nog foto’s met het toestel genomen. Het onderzoeksteam in Panama heeft de familie verboden om daar over te spreken.

Onbeantwoorde vragen
De familie van Kris Kremers zit met te veel onbeantwoorde vragen. Daarom gaat de familie volgende week terug naar Panama. De familie wil daar zelf de wandeltocht van hun dochter reconstrueren. Daarnaast hoopt de familie dat de autoriteiten wederom gaan zoeken in de jungle naar stoffelijke resten, die hebben ze nodig om een waardig afscheid te kunnen nemen.
Dat is wel nieuws iig...
I´m back.
pi_142726350
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:50 schreef Greys het volgende:
Ook hebben ze (ouders Kris) heel veel jonge meiden gevraagd naar die bh's, of zij die uit zouden doen als ze verdwaald waren. Gewoon meiden uit hun dagelijks leven.
Ja dat die dat niet zouden doen zegt niet zoveel, hebben nog nooit in zo'n situatie gezeten natuurlijk.
Even a broken clock is right twice a day.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 18:54:32 #181
163650 Greys
pi_142726381
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:53 schreef danos het volgende:

[..]

Ja dat die dat niet zouden doen zegt niet zoveel, hebben nog nooit in zo'n situatie gezeten natuurlijk.
Dat zegt ook vast niet zoveel, maar die mensen moeten wát en hebben zo nog misschien het idee dat ze nuttig bezig zijn.... Alle meisjes die ze hadden gesproken zouden hun bh altijd aan houden, omdat ze zich anders nog meer 'onbeschermd' zouden voelen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142726412
Ik vind die aangetroffen bh's eigenlijk niet zo raar. Die vader wel, hij zegt ook dat de meiden die hij heeft gesproken hun bh niet zouden uitdoen en daar zonder iets zouden rondwandelen. Ik ook niet, maar het is anders als de bh als reserve is.. Als ik zo'n tocht zou maken en daar ergens zou gaan zwemmen, zou ik misschien wel een extra bikinitop/bh meenemen. Vochtige kleding gaat schuren en bij borsten is dat niet chill.
Ben gewoon een sjonnie. Veel skijt, ken geen sorry.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 18:55:59 #183
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_142726428
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat zegt ook vast niet zoveel, maar die mensen moeten wát en hebben zo nog misschien het idee dat ze nuttig bezig zijn.... Alle meisjes die ze hadden gesproken zouden hun bh altijd aan houden, omdat ze zich anders nog meer 'onbeschermd' zouden voelen.
Precies, ik vind het verschrikkelijk als ik geen bh aanheb, irritant, en zeker als je verdwaald zou zijn of wat dan ook dan wil je niet zoiets ook nog aan je hoofd hebben.
吴 曼 迪
pi_142726436
Ik zie een piepkort fragmentje, dat over die bh's was op tv ofzo?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142726453
Ik geloof ook niet meer in verdwaling nu ik het verhaal van de vader heb gehoord.
Anders hadden de meiden dat wel laten blijken in de foto's die ze nog gemaakt hebben de dagen erna, volgens de vader zagen ze er nog fris uit op de foto's die gemaakt zijn de dagen nadat ze voor het laatst gezien zijn. Veder ook opvallend inderdaad dat een broek van de meiden kilometers veder is gevonden van het bot.
pi_142726501
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:57 schreef forzaudinese het volgende:
Ik geloof ook niet meer in verdwaling nu ik het verhaal van de vader heb gehoord.
Anders hadden de meiden dat wel laten blijken in de foto's die ze nog gemaakt hebben de dagen erna, volgens de vader zagen ze er nog fris uit op de foto's die gemaakt zijn de dagen nadat ze voor het laatst gezien zijn. Veder ook opvallend inderdaad dat een broek van de meiden kilometers veder is gevonden van het bot.
Okee, even wachten totdat 1Vandaag op Uitzending Gemist zit.
Ik heb het niet gezien.
I´m back.
pi_142726524
De dagen erna? Hoeveel dagen? Staat een datum/tijd bij, als je fotografeert, neem ik aan...
I´m back.
pi_142726558
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:57 schreef forzaudinese het volgende:
Verder ook opvallend inderdaad dat een broek van de meiden kilometers veder is gevonden van het bot.
Ik moet die uitzending nog zien, maar dat vind ik niet vreemd, zeker niet in 77 dagen in een gebied waar aaseters en roofdieren voorkomen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142726582
Maar waarom mag hij niks zeggen over andere foto's.

De bh-kwestie: ik vind alles met bh aan raar genoeg ook prettiger. Slaap zelfs liever met bh aan, maar uitleggen waarom kan ik niet. Als het snikheet is, zoals de laatste dagen, slaap ik wel zonder bh (en sowieso naakt). Voelt niet prettig aan mijn borsten, kan niet uitleggen waarom :'). Maar als het in zo'n jungle snikheet is, had ik mijn bh sowieso weggeflikkerd, dus dat begrijp ik wel.
pi_142726596
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:01 schreef Yaaar het volgende:
Maar waarom mag hij niks zeggen over andere foto's.
Vrij normaal als een strafrechtelijk onderzoek nog loopt, lijkt me.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142726604
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:59 schreef Ryan3 het volgende:
De dagen erna? Hoeveel dagen? Staat een datum/tijd bij, als je fotografeert, neem ik aan...
Dat mocht de vader nog niet vertellen vanwege het onderzoek.
pi_142726635
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:02 schreef forzaudinese het volgende:

[..]

Dat mocht de vader nog niet vertellen vanwege het onderzoek.
Nou ja, dat opent dan wel een raam voor speculatie natuurlijk.
I´m back.
pi_142726667
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Je ziet twee verschillende karakters. Lisanne was zelf introvert en rustig. De ouders zijn blijkbaar ook meer ingetogen en hebben zich berust in de trieste afloop.

Kris was extravert en avontuurlijk. De ouders zijn ook actiever en leggen zich nog niet bij de zaak neer. Willen precies weten wat er is gebeurd.

Uit de verhalen had ik ook de indruk gekregen dat de vrouwen elkaar nog maar relatief kort kenden, minder dan een jaar. Het initiatief van de reis kwam van Kris, die was al eens eerder met haar ouders in Latijns Amerika geweest en wilde terug. Lisanne heeft zich laten overhalen.

Ik heb het idee dat dit ook heeft gegolden voor hun laatste fatale wandeling. Lisanne was eigenlijk half ziek, maar Kris zal haar hebben overgehaald om toch die wandeling te doen. Helaas.

Achteraf kun je concluderen dat het misschien toch niet zo verstandig was om een dergelijke reis te ondernemen met iemand die je niet door en door kent. Je kunt daardoor in situaties komen, waarin je liever niet had willen komen. Bij dreiging van gevaar weet je niet precies hoe de ander zal reageren, wat je aan de ander hebt.

De ouders, met name die van Lisanne, zullen zich dat zeker ook realiseren en zullen dat moeten verwerken.
Bij RTL late night zag ik dat verschil ook echt. Ouders van Lisanne waren meer op de achtergrond en vooral ontzettend verdrietig (echt supersneu om te zien) en de anders van Kris waren meer aan het woord en ook verdrietig, maar heel strijdlustig.
pi_142726681
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:01 schreef Yaaar het volgende:
Maar waarom mag hij niks zeggen over andere foto's.

De bh-kwestie: ik vind alles met bh aan raar genoeg ook prettiger. Slaap zelfs liever met bh aan, maar uitleggen waarom kan ik niet. Als het snikheet is, zoals de laatste dagen, slaap ik wel zonder bh (en sowieso naakt). Voelt niet prettig aan mijn borsten, kan niet uitleggen waarom :'). Maar als het in zo'n jungle snikheet is, had ik mijn bh sowieso weggeflikkerd, dus dat begrijp ik wel.
Lijkt mij sws vrij claustrofobisch de hele tijd een bh.
I´m back.
pi_142726734
Het gebruik van de telefoon en de manier waarop roept vragen op, zei de vader van Chris. Dat ze aan een telefoon die zolang in het water heeft gelegen nog iets kunnen zeggen over de manier waarop die is gebruikt.
pi_142726756
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:01 schreef Yaaar het volgende:
Maar waarom mag hij niks zeggen over andere foto's.

De bh-kwestie: ik vind alles met bh aan raar genoeg ook prettiger. Slaap zelfs liever met bh aan, maar uitleggen waarom kan ik niet. Als het snikheet is, zoals de laatste dagen, slaap ik wel zonder bh (en sowieso naakt). Voelt niet prettig aan mijn borsten, kan niet uitleggen waarom :'). Maar als het in zo'n jungle snikheet is, had ik mijn bh sowieso weggeflikkerd, dus dat begrijp ik wel.
Zou jij ook zonder broek in je string door de jungle gaan lopen?Blijft raar vinden dat de broek op een andere plek is gevonden en niet in de buurt van het bot.
Helemaal als blijkt dat het niet door de rivier kan zijn meegenomen !
pi_142726778
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:06 schreef Loekie1 het volgende:
Het gebruik van de telefoon en de manier waarop roept vragen op, zei de vader van Chris.
Maar die man blijft echt zoeken naar antwoorden. Ook als blijkt dat ze wel verdwaald waren zal hij doorgaan met zoeken en twijfelen.
pi_142726805
Hij heeft meer informatie dan wij en hij komt tot de conclusie dat ze niet verdwaald zijn.
pi_142726843
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:09 schreef Loekie1 het volgende:
Hij heeft meer informatie dan wij en hij komt tot de conclusie dat ze niet verdwaald zijn.
Ja, wrs is het meer dan alleen verdwaling dan.
Hebben ze dan met die jongens afgesproken?
I´m back.
pi_142726855
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:07 schreef forzaudinese het volgende:

[..]

Zou jij ook zonder broek in je string door de jungle gaan lopen?Blijft raar vinden dat de broek op een andere plek is gevonden en niet in de buurt van het bot.
Helemaal als blijkt dat het niet door de rivier kan zijn meegenomen !
Als ik zeker weet dat ik ben verdwaald, 100% zeker weet dat ik dood ga omdat ik niemand meer ga tegenkomen en het sniksniksnikheet is: ik denk het wel. Maar ik weet het niet zeker, want ven best preuts.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 19:11:09 #201
163650 Greys
pi_142726862
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:57 schreef forzaudinese het volgende:
Ik geloof ook niet meer in verdwaling nu ik het verhaal van de vader heb gehoord.
Anders hadden de meiden dat wel laten blijken in de foto's die ze nog gemaakt hebben de dagen erna, volgens de vader zagen ze er nog fris uit op de foto's die gemaakt zijn de dagen nadat ze voor het laatst gezien zijn. Veder ook opvallend inderdaad dat een broek van de meiden kilometers veder is gevonden van het bot.
Hij zei toch dat ze er fris uitzagen op de laatste foto's 'op de top'?
Maar hij mocht NIETS zeggen over de foto's van daarna (toch? :@ ). Dus ook niet of ze er toen nog fris uitzagen. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142726896
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:09 schreef Loekie1 het volgende:
Hij heeft meer informatie dan wij en hij komt tot de conclusie dat ze niet verdwaald zijn.
Ook toen er nog helemaal geen info was, zei hij dat er geen sprake was van een verdwaling omdat ze zo intelligent zijn. Maar ik hoop dat de waarheid zsm boven water komt voor de nabestaanden.
pi_142726903
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:10 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Als ik zeker weet dat ik ben verdwaald, 100% zeker weet dat ik dood ga omdat ik niemand meer ga tegenkomen en het sniksniksnikheet is: ik denk het wel. Maar ik weet het niet zeker, want ven best preuts.
In dat scenario zou je het dan niet "gefrustreerd" weggooien, in plaats van netjes in je rugzak te stoppen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142726908
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Hij zei toch dat ze er fris uitzagen op de laatste foto's 'op de top'?
Maar hij mocht NIETS zeggen over de foto's van daarna (toch? :@ ). Dus ook niet of ze er toen nog fris uitzagen. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Belangrijk is natuurlijk of dat foto's waren terwijl ze op de terugweg waren, of van het verkeerde pad. Als ze verkeerde personen zijn tegengekomen, dan niet op die berg want zo gauw je in verkeerde handen gevallen bent, maak je geen foto's meer.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 19:12:58 #205
163650 Greys
pi_142726919
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:06 schreef Loekie1 het volgende:
Het gebruik van de telefoon en de manier waarop roept vragen op, zei de vader van Chris. Dat ze aan een telefoon die zolang in het water heeft gelegen nog iets kunnen zeggen over de manier waarop die is gebruikt.
Ik denk dat hij bedoelde naar welke nummers er getracht is te smsen/bellen, of dat soort dingen. Dat hij dat heel onlogische keuzes vond.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142726943
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:07 schreef forzaudinese het volgende:
Blijft raar vinden dat de broek op een andere plek is gevonden en niet in de buurt van het bot.
Wat is daar zo raar aan dan??
quote:
Helemaal als blijkt dat het niet door de rivier kan zijn meegenomen !
- wat bedoel je met "het" (het bot of de broek)?
- hoe weet je dat het niet door de rivier kan zijn meegenomen?
- zijn er andere methodes van transport mogelijk dan alleen die rivier?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 19:14:06 #207
163650 Greys
pi_142726950
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:09 schreef Loekie1 het volgende:
Hij heeft meer informatie dan wij en hij komt tot de conclusie dat ze niet verdwaald zijn.
Niet de conclusie.
Het vermoeden. Hij zei alleen dat hij de conclusie verdwaling niet kan aannemen op basis van wat er tot nu toe bekend is. Dat zegt niet dat hij concludeert dat ze pertinent niet verdwaald zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142726958
quote:
19s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In dat scenario zou je het dan niet "gefrustreerd" weggooien, in plaats van netjes in je rugzak te stoppen?
Ja, wss wel. Maar ik weet niet hoe het voelt. Waarschijnlijk was ik gewoon zo erg in paniek geraakt dat ik alleen maar kon janken en verder niks. :')
pi_142726980
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Hij zei toch dat ze er fris uitzagen op de laatste foto's 'op de top'?
Maar hij mocht NIETS zeggen over de foto's van daarna (toch? :@ ). Dus ook niet of ze er toen nog fris uitzagen. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Maar zijn conclusie is na het zien van alle foto's dat het niet logisch is dat ze zijn verdwaald. Dus ik neem aan dat op de foto's daarna dan ook niks geks te zien is dat wijst op verdwaling.
pi_142726997
Een mogelijkheid is dat ze bikini's mee hadden, die aantrokken om te zwemmen en de bh's in de tas deden.
Een andere mogelijkheid is dat ze opgesloten/vastgehouden zijn, kans gezien hebben een tas met hun bezittingen in de rivier te gooien in de hoop dat die gevonden zou worden.
pi_142727017
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:50 schreef Greys het volgende:

De telefoons zijn dus nog gebruikt na hun verdwijning

Er was dus een foto van twee gelukkige meiden op de top van de berg, maar ook daarna waren er nog foto's.

De verdwijning is een beetje erg vaag - welk moment was dat ?
De Nos journaliste schreef dat er tot aan het uitkijk punt gsm bereik was, daarna geen signaal meer.
Dus als andere mensen die telefoon gebruikt hebben, moet dat voor de uitkijkpost geweest zijn.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142727025
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:14 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Ja, wss wel. Maar ik weet niet hoe het voelt. Waarschijnlijk was ik gewoon zo erg in paniek geraakt dat ik alleen maar kon janken en verder niks. :')
Begrijpelijk. :)

Juist het feit dat alles "zo netjes" in de rugzak zat (inclusief 1 flesje water), geeft voor mij een moment van "shock"/verrassing/plotselinge gebeurtenis aan.

Als je aan het eind van je latijn bent, dan vind je m.i. met een waterflesje in je hand de dood. Er kan (moet bijna wel) nog een waterflesje zijn geweest, want op 0,5 l water houd je het niet lang uit in die vochtige hitte (overdag).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 19:17:29 #213
163650 Greys
pi_142727047
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:15 schreef forzaudinese het volgende:

[..]

Maar zijn conclusie is na het zien van alle foto's dat het niet logisch is dat ze zijn verdwaald. Dus ik neem aan dat op de foto's daarna dan ook niks geks te zien is dat wijst op verdwaling.
Nee idd, daar heb je wel gelijk in.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 19:19:50 #214
163650 Greys
pi_142727116
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:16 schreef Loekie1 het volgende:
Een mogelijkheid is dat ze bikini's mee hadden, die aantrokken om te zwemmen en de bh's in de tas deden.
Ik heb deze topics niet allemaal post voor post gevolgd, dus het zal vast al zestien keer gevraagd zijn, maar kan het niet zijn dat ze gewoon een bikinitopje áán hadden onderweg (al dan niet onder hun kleding) omdat ze hoopten/dachten onderweg te kunnen zwemmen en daarom die bh's gewoon mee hadden om iets droogs aan te kunnen trekken voor na het zwemmen?

Dat lijkt mij als leek de allermeest logische verklaring voor die bh's in de tas eerlijk gezegd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142727150
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb deze topics niet allemaal post voor post gevolgd, dus het zal vast al zestien keer gevraagd zijn, maar kan het niet zijn dat ze gewoon een bikinitopje áán hadden onderweg (al dan niet onder hun kleding) omdat ze hoopten/dachten onderweg te kunnen zwemmen en daarom die bh's gewoon mee hadden om iets droogs aan te kunnen trekken voor na het zwemmen?

Dat lijkt mij als leek de allermeest logische verklaring voor die bh's in de tas eerlijk gezegd.
Dat is inderdaad zonder de vondst van de lichamen in completere staat niet uit te sluiten.

Vraag is hoeveel bikini's ze bij zich hadden (het blijven vrouwen :P ) en of al die bikini's ook op de kamer zijn gevonden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142727155
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:19 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb deze topics niet allemaal post voor post gevolgd, dus het zal vast al zestien keer gevraagd zijn, maar kan het niet zijn dat ze gewoon een bikinitopje áán hadden onderweg (al dan niet onder hun kleding) omdat ze hoopten/dachten onderweg te kunnen zwemmen en daarom die bh's gewoon mee hadden om iets droogs aan te kunnen trekken voor na het zwemmen?

Dat lijkt mij als leek de allermeest logische verklaring voor die bh's in de tas eerlijk gezegd.
Mij ook, ik doe dat zelf ook vaak. Thuis bikini aantrekken onder de kleding en ondergoed mee. Eventueel alleen bikinitop zou kunnen als je denkt te gaan zonnen met korte broek en bikinitop. Echter misschien is op de foto's te zien dat ze de bh's die in de tas zaten, aanhadden.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 19:23:55 #217
163650 Greys
pi_142727228
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:21 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Mij ook, ik doe dat zelf ook vaak. Thuis bikini aantrekken onder de kleding en ondergoed mee. Eventueel alleen bikinitop zou kunnen als je denkt te gaan zonnen met korte broek en bikinitop. Echter misschien is op de foto's te zien dat ze de bh's die in de tas zaten, aanhadden.
Hm ja. En indien dat laatste het geval is, snap ik die vader weer beter dat hij zoveel meisjes heeft gevraagd of zij dat ook uit zouden trekken bij verdwalen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142727247
Héél ver gedacht: ze zijn meegenomen, vastgehouden, hebben plan bedacht om in tas persoonlijke spullen te doen en die te droppen, dat lukte niet, daders hebben achteraf de tas in de rivier gegooid. Of ze hebben de tas wel naar buiten kunnen gooien maar de daders vonden de tas.
pi_142727287
quote:
19s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat is daar zo raar aan dan??

[..]

- wat bedoel je met "het" (het bot of de broek)?
- hoe weet je dat het niet door de rivier kan zijn meegenomen?
- zijn er andere methodes van transport mogelijk dan alleen die rivier?
De vader heeft meer informatie dan ons en hij zegt dat de vind plaats van de broek niet logisch is tav de vind plaats van de bot resten.
pi_142727342
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:25 schreef forzaudinese het volgende:

[..]

De vader heeft meer informatie dan ons en hij zegt dat de vind plaats van de broek niet logisch is tav de vind plaats van de bot resten.
Dat is natuurlijk geen inhoudelijk argument, maar goed, ik wil die uitzending eerst zelf zien.

Er zijn zat mogelijkheden om de lichaamsdelen van de schoenen en broek en rugzak te scheiden. En de bewering dat de rivier dat niet gedaan zou kunnen hebben, moet wel op feiten gebaseerd zijn (stroomrichtingen, etc.).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142727376
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk geen inhoudelijk argument, maar goed, ik wil die uitzending eerst zelf zien.

Er zijn zat mogelijkheden om de lichaamsdelen van de schoenen en broek en rugzak te scheiden. En de bewering dat de rivier dat niet gedaan zou kunnen hebben, moet wel op feiten gebaseerd zijn (stroomrichtingen, etc.).
Hij zei dat de korte spijkerbroek gesloten was en het is niet logisch dat die van de botten af raakt. (dacht ik)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 juli 2014 @ 19:31:26 #222
862 Arcee
Look closer
pi_142727433
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:42 schreef danos het volgende:
Toch wel indrukwekkend interview met vader Kris bij Eenvandaag.
Ja, en interessant ook.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:57 schreef forzaudinese het volgende:
Ik geloof ook niet meer in verdwaling nu ik het verhaal van de vader heb gehoord.
Anders hadden de meiden dat wel laten blijken in de foto's die ze nog gemaakt hebben de dagen erna, volgens de vader zagen ze er nog fris uit op de foto's die gemaakt zijn de dagen nadat ze voor het laatst gezien zijn.
Daar heeft hij niks over gezegd over die foto's van na de verdwijning. Alleen over foto's van er voor.
pi_142727441
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:28 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hij zei dat de korte spijkerbroek gesloten was
Dat zou betekenen dat Lisanne (Kris liep toch in een lycra?) hem aanhad.

quote:
en het is niet logisch dat die van de botten af raakt.
"niet logisch", wat is dat voor feitelijke onderbouwing?

Het is volkomen logisch dat lichaamsdelen na overlijden (dis dus als botresten gevonden worden) verspreid raken door:
• rivier (alleen stroomafwaarts)
• aaseters op de grond (kan ook stroomopwaarts zijn)
• roofvogels (kan alle richtingen op zijn, zelfs 'onlogische')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 19:31:53 #224
163650 Greys
pi_142727445
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:28 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hij zei dat de korte spijkerbroek gesloten was en het is niet logisch dat die van de botten af raakt.
Behalve als wilde dieren met hetgeen dat in de broek zat aan de haal zijn gegaan.
Of is er al uitgesloten dat dat soort dieren in dat gebied totaal niet zitten?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142727467
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Behalve als wilde dieren met hetgeen dat in de broek zat aan de haal zijn gegaan.
Of is er al uitgesloten dat dat soort dieren in dat gebied totaal niet zitten?
Wilde dieren bijten dwars door zo'n spijkerbroek heen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142727480
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Behalve als wilde dieren met hetgeen dat in de broek zat aan de haal zijn gegaan.
Of is er al uitgesloten dat dat soort dieren in dat gebied totaal niet zitten?
De afstand tussen broek en bot was heel groot. Dat is wel vreemd natuurlijk.
pi_142727508
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:33 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Wilde dieren bijten dwars door zo'n spijkerbroek heen
Waarschijnlijk zijn er geen tekenen van een wild dier op de broek, anders zou hij dit niet zo gezegd hebben.

Mochten er daders in het spel zijn, dan lijkt het op een impulsieve daad. Anders ga je die spullen niet verspreiden door de jungle lijkt mij.
pi_142727518
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:33 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

De afstand tussen broek en bot was heel groot. Dat is wel vreemd natuurlijk.
:N


The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142727543
Video; interview met Hans Kremers. Hij gelooft niet in de verdwaal theorie van Lisanne en Kris in Panama. http://www.eenvandaag.nl/(...)er_verdwalingtheorie
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 19:36:07 #230
163650 Greys
pi_142727545
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:33 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Wilde dieren bijten dwars door zo'n spijkerbroek heen
Maar, even plat gezegd, waarom zouden die dieren per se door zo'n kort broekje heen moeten bijten, als ze het er ook 'uit' kunnen eten via de boven- en onderkant? :@ Maar dan zou je wel bloed zien op de broek en er is niet gezegd volgens mij hoe deze is aangetroffen, behalve 'dicht'.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:33 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

De afstand tussen broek en bot was heel groot. Dat is wel vreemd natuurlijk.
Wat was 'heel groot', wat was die afstand?
Is 100 meter in zijn ogen heel groot, of is het kilometers? Ik heb daar niet zo goed geluisterd omdat mijn telefoon toen ging, dus even gemist. Wat zei hij?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142727572
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:N

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar zou je dan ook geen gaten en scheuren in die broek gevonden hebben?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:39:54 #232
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142727649
Hij zegt dat ze er niet bezweet of moe uitzien op de foto's. Hij heeft het duidelijk over alle foto's, ook die van na de top waar hij verder niks over mag zeggen.
Wat zou de reden zijn dat hij niet over die laatste foto's mag spreken?
Ik denk dat ze bv. een veld met verboden plantjes zijn tegengekomen, en daarna een paar figuren die niet van pottenkijkers houden...
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_142727668
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:36 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Maar zou je dan ook geen gaten en scheuren in die broek gevonden hebben?
volgens mij blijft dit gewoon in een spijkerbroekje zitten

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142727718
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:36 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Maar zou je dan ook geen gaten en scheuren in die broek gevonden hebben?
Hoeft niet. Hangt er maar net vanaf hoe het lichaam erbij lag, na hoeveel dagen aaseters het lichaam vinden en nog meer factoren (ik kan ze vanaf de bank niet allemaal nagaan natuurlijk).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142727752
quote:
Wat was 'heel groot', wat was die afstand?
Is 100 meter in zijn ogen heel groot, of is het kilometers? Ik heb daar niet zo goed geluisterd omdat mijn telefoon toen ging, dus even gemist. Wat zei hij?
"Heel andere plek", dat zei niet hij maar de voice over.
pi_142727753
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

volgens mij blijft dit gewoon in een spijkerbroekje zitten

[ afbeelding ]
Ook als het breekt bij een val, de botten niet meer bijeen gehouden worden door pezen (een dood lichaam desintegreert veel makkelijker dan een levend) en er een flink aantal regenrivieren in het gebied stromen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142727823
Stel de resten zijn bewust verspreid, dan zouden ze aan het gebied waarin misschien kunnen zien of het iemand was die het gebied goed kende.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:47:05 #238
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142727854
Treurig van die ouders van Kris. Denk niet dat ze het kunnen accepteren dat hun dochter waarschijnlijk het voortouw genomen heeft in deze (achteraf gebleken) doldrieste wandeling en daarbij ook nog een ander meisje in de dood meegesleurd heeft.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_142727880
quote:
19s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoeft niet. Hangt er maar net vanaf hoe het lichaam erbij lag, na hoeveel dagen aaseters het lichaam vinden en nog meer factoren (ik kan ze vanaf de bank niet allemaal nagaan natuurlijk).
Is uit te testen: doe een korte spijkerbroek om een stuk vers vlees en kijk hoe aaseters daarmee omgaan. (Het is luguber, ik weet het.) Ik denk dat er van de spijkerbroek niet veel heel blijft.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:47:49 #240
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_142727881
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:36 schreef StaceySinger het volgende:
Video; interview met Hans Kremers. Hij gelooft niet in de verdwaal theorie van Lisanne en Kris in Panama. http://www.eenvandaag.nl/(...)er_verdwalingtheorie
Wie wel. Het konden immers de dochters van Bear Grylls zijn, zoveel ervaring.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:49:03 #241
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142727919
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:36 schreef Greys het volgende:

Wat was 'heel groot', wat was die afstand?
Is 100 meter in zijn ogen heel groot, of is het kilometers? Ik heb daar niet zo goed geluisterd omdat mijn telefoon toen ging, dus even gemist. Wat zei hij?
Bij een van de kabelbruggen op de route was kleding van Kris gevonden. Dat werd in een andere video gezegd.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:49:03 #242
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_142727920
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:45 schreef Loekie1 het volgende:
Stel de resten zijn bewust verspreid, dan zouden ze aan het gebied waarin misschien kunnen zien of het iemand was die het gebied goed kende.
Je denkt serieus dat iemand 2 lijken a 150 kilo op de schouder neemt en om de 300 meter een stuk afsnijdt en daar dumpt? :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_142727921
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:47 schreef Falco het volgende:
Treurig van die ouders van Kris. Denk niet dat ze het kunnen accepteren dat hun dochter waarschijnlijk het voortouw genomen heeft in deze (achteraf gebleken) doldrieste wandeling en daarbij ook nog een ander meisje in de dood meegesleurd heeft.
Dat is de cynische zolderkamerbenadering.

Kun je je helemaal niet indenken dat de feiten er ook aanleiding toe kunnen geven dat 'simpelweg verdwalen' vreemd is?

Waarom zou de Panamese politie dan nog steeds een strafrechtelijk onderzoek openhouden? Hebben ze geld over? Willen ze het toerisme in het gebied schaden door criminele mogelijkheden open te houden?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142727963
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je denkt serieus dat iemand 2 lijken a 150 kilo op de schouder neemt en om de 300 meter een stuk afsnijdt en daar dumpt? :')
Of over een paar dagen verspreid?
pi_142727977
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:47 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Is uit te testen: doe een korte spijkerbroek om een stuk vers vlees en kijk hoe aaseters daarmee omgaan. (Het is luguber, ik weet het.) Ik denk dat er van de spijkerbroek niet veel heel blijft.
Ik denk het wel, als het lichaam na 2+ dagen in 35 graden gevonden wordt, lusten de beesten het niet meer dan wel gaan ze niet de moeite doen om het vlees uit het broekje te pulken maar doen ze zich tegoed aan de makkelijk bereikbare resten.

Wat ook kan is dat het broekje met de verse lichaamsdelen in de rivier lag of in een bocht in de rivier met rustiger water en daar langzaam door kleinere dieren/schimmels/bacterien is verteerd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:51:04 #246
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_142727982
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:50 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Of over een paar dagen verspreid?
Uhu, dat moet het zijn.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_142727991
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:47 schreef Falco het volgende:
Treurig van die ouders van Kris. Denk niet dat ze het kunnen accepteren dat hun dochter waarschijnlijk het voortouw genomen heeft in deze (achteraf gebleken) doldrieste wandeling en daarbij ook nog een ander meisje in de dood meegesleurd heeft.
Gadverdamme.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:52:25 #248
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142728023
Zat er geen bloed op de spijkerbroek?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:54:02 #249
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142728074
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:51 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Gadverdamme.
Het speculeren en theoriseren over hoe botten/vlees door aaseters opengereten en opgegeten moet worden is wel lekker :D?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_142728158
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:54 schreef Falco het volgende:

[..]

Het speculeren en theoriseren over hoe botten/vlees door aaseters opengereten en opgegeten moet worden is wel lekker :D?
Allemaal niet leuk, maar jouw opmerking slaat al helemaal nergens op.
pi_142728208
Stop eens met die domme verhalen over aaseters !Ik denk dat de daders zich rot lachen om dit soort onzin verhalen.
pi_142728226
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:56 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Allemaal niet leuk, maar jouw opmerking slaat al helemaal nergens op.
Het is een cynische visie, die op zich hout snijdt in de zin dat die ouders natuurlijk andere antwoorden zoeken dan "mijn dochter is onvoorzichtig geweest en heeft een ziekige vriendin overgehaald domme dingen te doen".

Sluit niet uit dat er wel degelijk inhoudelijke vragen bij "simpelweg verdwalen" te stellen zijn. Genoeg zelfs.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:58:29 #253
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_142728247
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:57 schreef forzaudinese het volgende:
Stop eens met die domme verhalen over aaseters !Ik denk dat de daders lachen ze rot om dit soort onzin verhalen.
Welke daders? :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_142728273
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:57 schreef forzaudinese het volgende:
Stop eens met die domme verhalen over aaseters !
Nee.

quote:
Ik denk dat de daders lachen ze rot om dit soort onzin verhalen.
"Daders"?

En jij beweert dat inhoudelijk nadenken over aaseters (dus geen "domme" of "onzin"verhalen) vreemder is?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142728313
quote:
19s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is een cynische visie, die op zich hout snijdt in de zin dat die ouders natuurlijk andere antwoorden zoeken dan "mijn dochter is onvoorzichtig geweest en heeft een ziekige vriendin overgehaald domme dingen te doen".

Sluit niet uit dat er wel degelijk inhoudelijke vragen bij "simpelweg verdwalen" te stellen zijn. Genoeg zelfs.
Maar de conclusie van een zieke vriendin overhalen is er toch nooit geweest? Als je ziek bent, sta je niet vrolijk op een berg lachend te zwaaien naar de camera. Want dat heeft de vader wel geopenbaard.
pi_142728410
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:00 schreef Yaaar het volgende:
Als je ziek bent, sta je niet...
En daar ga je al. Jij sluit iets uit/beweert iets. Zonder enige kennis.

Het ziekig (niet "ziek", verschilletje he?) komt naar voren uit getuigenverklaringen. Hoeft nog steeds niet waar te zijn, maar het zijn in ieder geval aanwijzingen uit eerste hand.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:03:02 #257
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142728420
quote:
19s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is een cynische visie, die op zich hout snijdt in de zin dat die ouders natuurlijk andere antwoorden zoeken dan "mijn dochter is onvoorzichtig geweest en heeft een ziekige vriendin overgehaald domme dingen te doen".

Sluit niet uit dat er wel degelijk inhoudelijke vragen bij "simpelweg verdwalen" te stellen zijn. Genoeg zelfs.
Dat laatste zou ik ook nog wel kunnen begrijpen als ouder. Dat je continu probeert te zoeken naar aanknopingspunten waarom het toch allemaal anders verlopen zou kunnen zijn dan zo'n suffe verdwaling. Aan de andere kant lijkt verdwaling het meest waarschijnlijke scenario en wil je het toch allemaal verwerken, moet je uiteindelijk (hoe kut het ook is) daarin berusten, zoals die ouders van Lisanne nu blijken te doen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_142728459
quote:
19s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En daar ga je al. Jij sluit iets uit/beweert iets. Zonder enige kennis.

Het ziekig (niet "ziek", verschilletje he?) komt naar voren uit getuigenverklaringen. Hoeft nog steeds niet waar te zijn, maar het zijn in ieder geval aanwijzingen uit eerste hand.
Dat doet iedereen hier. Jij net zo goed.

Prima. Als je ziekig bent, sta je niet vrolijk foto's te maken op een berg. Maar allemaal fijn, ik vind het gewoon walgelijk om uitspraken te lezen als 'overgehaald om mee te komen en daardoor de dood ingesleurd'.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:06:33 #259
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142728531
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:04 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Dat doet iedereen hier. Jij net zo goed.

Prima. Als je ziekig bent, sta je niet vrolijk foto's te maken op een berg. Maar allemaal fijn, ik vind het gewoon walgelijk om uitspraken te lezen als 'overgehaald om mee te komen en daardoor de dood ingesleurd'.
Vind het walgelijker om te lezen hoe lijken opengereten moeten worden dan wat gepsychologiseer van de koude grond, waar ook nog best een kern van waarheid in kan zitten.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_142728581
Het lijkt er wel op dat de meiden dus bewust na de top van de berg zijn doorgelopen en dat blijft vreemd als je weet dat het donker gaat worden. Of er is iemand meegelopen die niet op de foto's staat maar hun zogenaamd wel de omgeving wou laten zien.
pi_142728590
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Uhu, dat moet het zijn.
Misschien heeft de dader bewust alleen een paar zaken verspreid om het te doen lijken dat de meisjes door roofdieren zijn opgegeten.
pi_142728640
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:00 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Maar de conclusie van een zieke vriendin overhalen is er toch nooit geweest? Als je ziek bent, sta je niet vrolijk op een berg lachend te zwaaien naar de camera. Want dat heeft de vader wel geopenbaard.
Ze zagen er niet moe en ziek uit zei hij.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:10:25 #263
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142728657
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:07 schreef forzaudinese het volgende:
Het lijkt er wel op dat de meiden dus bewust na de top van de berg zijn doorgelopen en dat blijft vreemd als je weet dat het donker gaat worden. Of er is iemand meegelopen die niet op de foto's staat maar hun zogenaamd wel de omgeving wou laten zien.
De meest aanneembare theorie is dat ze dachten dat ze een rondje zouden maken en via de pianista-trail weer terug naar Boquette zouden komen. Ze moesten terugkeren over dezelfde weg terug, maar liepen juist door, waarbij het pad steeds slechter begaanbaar werd. Neem daarbij de invallende duisternis, opkomende stress en je bent zo verdwaald.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_142728742
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:10 schreef Falco het volgende:

[..]

De meest aanneembare theorie is dat ze dachten dat ze een rondje zouden maken en via de pianista-trail weer terug naar Boquette zouden komen. Ze moesten terugkeren over dezelfde weg terug, maar liepen juist door, waarbij het pad steeds slechter begaanbaar werd. Neem daarbij de invallende duisternis, opkomende stress en je bent zo verdwaald.
De ouders gaan daarom nu ook terug om zelf een gedeelte van de route te lopen en om te kijken wat logisch is.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:18:42 #265
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142728894
Overigens zei de vader ook dat hij het meepuzzelen, wat wij hier ook doen, zéér op prijs stelt. We moeten daar dus gewoon mee doorgaan en ons niets aantrekken van die zedenprekers die hier af en toe hun gal spuien.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 20:37:23 #266
163650 Greys
pi_142729527
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:09 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ze zagen er niet moe en ziek uit zei hij.
Maar - niet lelijk bedoeld - dat was de vader van het 'nietzieke' meisje, áls er al eentje ziek was. Die gaat denk niet voor de camera zitten verklaren dat zijn dochter een ander die zich niet goed voelde heeft overgehaald mee te gaan en daarmee zijn eigen dochter een beetje bekritiseren :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 20:38:33 #267
163650 Greys
pi_142729569
Ben benieuwd of de bergtop-foto's selfies waren, of er aan de foto te zien is dat een ander de foto van de twee meisjes samen heeft gemaakt. Maar dat zal wel niet he, dan was dat al wél bekend, toch?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142729706
John v.d Heuvel of Peter R de Vries zouden een tv uitzending moeten maken over deze zaak en dan alle feiten eens op een rijtje zetten. En dat ze dan samen met een gids de hele route gaan lopen tot de plaats waar botten zijn gevonden. De ouders zouden denk ik ook wel willen meewerken aan zo'n uitzending want ze zitten nu nog met te veel vragen en willen meer informatie.
pi_142729994
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:37 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar - niet lelijk bedoeld - dat was de vader van het 'nietzieke' meisje, áls er al eentje ziek was. Die gaat denk niet voor de camera zitten verklaren dat zijn dochter een ander die zich niet goed voelde heeft overgehaald mee te gaan en daarmee zijn eigen dochter een beetje bekritiseren :@
Nee maar als Lisanne er ziek had uitgezien, had hij gewoon niks gezegd.
pi_142730046
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:42 schreef forzaudinese het volgende:
John v.d Heuvel of Peter R de Vries zouden een tv uitzending moeten maken over deze zaak en dan alle feiten eens op een rijtje zetten. En dat ze dan samen met een gids de hele route gaan lopen tot de plaats waar botten zijn gevonden. De ouders zouden denk ik ook wel willen meewerken aan zo'n uitzending want ze zitten nu nog met te veel vragen en willen meer informatie.
Ik dacht toevallig hetzelfde vanavond, Peter R. de Vries zou zijn licht eens moeten schijnen op de zaak.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 20:53:53 #271
163650 Greys
pi_142730051
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:52 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee maar als Lisanne er ziek had uitgezien, had hij gewoon niks gezegd.
Da's ook zo, maar voor een 'jeuj we hebben de top bereikt'-foto trek je natuurlijk sowieso even je shiny happy gezicht, ook als je je klote zou voelen. Denk ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142730061
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Overigens zei de vader ook dat hij het meepuzzelen, wat wij hier ook doen, zéér op prijs stelt. We moeten daar dus gewoon mee doorgaan en ons niets aantrekken van die zedenprekers die hier af en toe hun gal spuien.
O+ O+

Ik wil die uitzending echt zien, wachten tot ie morgen op UG staat.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:57:17 #273
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142730174
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:52 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee maar als Lisanne er ziek had uitgezien, had hij gewoon niks gezegd.
Als je een bronchitis hebt, kun je daar uit de buitenkant helemaal niets van zien. Toch ben je dan zeer vermoeid, mogelijk met koorts.
pi_142730270
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

O+ O+

Ik wil die uitzending echt zien, wachten tot ie morgen op UG staat.
lezen

Video; interview met Hans Kremers. Hij gelooft niet in de verdwaal theorie van Lisanne en Kris in Panama. http://www.eenvandaag.nl/(...)er_verdwalingtheorie …
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:00:23 #275
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142730272
Ik begrijp niet goed waarom de vader niets mag zeggen over die telefoons en over de foto's.

In de eerste plaats: als dit werkelijk van belang zou zijn voor een onderzoek, dan hadden de ouders hiervan ook niet op de hoogte gesteld moeten worden.

In de tweede plaats: zou ik me als vader niets aantrekken van een dergelijk verbod, of gedane belofte, nu het inmiddels wel duidelijk is dat de Panamese onderzoekers verder geen r**t uitvoeren.
pi_142730399
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:00 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

lezen

Video; interview met Hans Kremers. Hij gelooft niet in de verdwaal theorie van Lisanne en Kris in Panama. http://www.eenvandaag.nl/(...)er_verdwalingtheorie …
Ja, ik heb die link zelf geplaatst hier. Het videofragment is 10 seconden en de video eronder is een oudere.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142730475
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom de vader niets mag zeggen over die telefoons en over de foto's.

In de eerste plaats: als dit werkelijk van belang zou zijn voor een onderzoek, dan hadden de ouders hiervan ook niet op de hoogte gesteld moeten worden.

In de tweede plaats: zou ik me als vader niets aantrekken van een dergelijk verbod, of gedane belofte, nu het inmiddels wel duidelijk is dat de Panamese onderzoekers verder geen r**t uitvoeren.
Ik snap het juist wel. En dat die Panamezen "geen reet uitvoeren" is niet de mening van de familie, die juist het onderzoeksteam in Panama altijd geprezen heeft. Maar daarnaast -begrijpelijk- ook een eigen onderzoek door de Nederlandse recherche en kanalen als John van den Heuvel willen.

De ouders worden op de hoogte gesteld omdat de Panamese politie ze vragen gesteld moet hebben, in de trant van "wetende dat er nog foto's zijn gemaakt..., denkt u dat...". Bovendien hebben die ouders de foto's van hun bloedeigen dochters ook gewoon onder ogen gekregen, lijkt me?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142730660
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:38 schreef Greys het volgende:
Ben benieuwd of de bergtop-foto's selfies waren, of er aan de foto te zien is dat een ander de foto van de twee meisjes samen heeft gemaakt. Maar dat zal wel niet he, dan was dat al wél bekend, toch?
Denk het niet. Ze zullen dan zoveel mogelijk "daderinfo" stil wil houden denk ik. Als duizenden mensen details vd zaak weten, ga dan nog maar is iemand zichzelf laten verspreken in een verhoor.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:12:25 #279
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142730697
quote:
19s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik snap het juist wel. En dat die Panamezen "geen reet uitvoeren" is niet de mening van de familie, die juist het onderzoeksteam in Panama altijd geprezen heeft. Maar daarnaast -begrijpelijk- ook een eigen onderzoek door de Nederlandse recherche en kanalen als John van den Heuvel willen.

De ouders worden op de hoogte gesteld omdat de Panamese politie ze vragen gesteld moet hebben, in de trant van "wetende dat er nog foto's zijn gemaakt..., denkt u dat...". Bovendien hebben die ouders de foto's van hun bloedeigen dochters ook gewoon onder ogen gekregen, lijkt me?
Ja, dat laatste zeker. In het filmpje maakt de vader duidelijk dat hij de foto's heeft gezien. Over een foto treedt hij in detail. Die is genomen op de top van de pianista-berg, in zijn woorden, waarin de meisjes fris en vrolijk met hun armen in de lucht op staan.

Dat van de "armen in de lucht" is een bekend gebruik, om te laten zien dat je iets "bereikt" hebt. In dit geval de top van die berg.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:19:08 #280
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142730920
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, ik heb die link zelf geplaatst hier. Het videofragment is 10 seconden en de video eronder is een oudere.
Werkt deze link waar jij zit?
http://www.npo.nl/eenvandaag/25-07-2014/AT_2015447
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_142731663
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:19 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Werkt deze link waar jij zit?
http://www.npo.nl/eenvandaag/25-07-2014/AT_2015447
Geweldig, dank je.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142731995
Vader Kris Kremers twijfelt over verdwijning
amsterdam -

Hans Kremers, de vader van de begin dit jaar in Panama omgekomen Kris Kremers, betwijfelt dat zijn dochter samen met haar vriendin Lisanne Froon in de jungle is verdwaald. Dat vertelde hij vrijdag in een interview met het tv-programma EenVandaag.



Vier maanden na de verdwijning van Kris en Lisanne in Panama weten de ouders nog altijd niet wat er met de twee vriendinnen uit Amersfoort is gebeurd. Het enige bewijs op dit moment is een DNA-match met de beide meisjes. „Voor ons zijn er nu zoveel open einden en onlogische dingen in wat we weten, dat we zeggen: de conclusie van verdwaling kunnen wij als ouders niet trekken”, aldus Kremers.

Telefoons

Zo blijkt bijvoorbeeld uit onderzoek van het Nederlands Forsisch Instituut dat er na de verdwijning nog is geprobeerd te bellen met de telefoons. Ook zijn er nog foto's gemaakt met de digitale camera's. Het onderzoeksteam in Panama heeft de familie verboden om daarover te spreken.

Terug

De familie van Kris Kremers zit met te veel onbeantwoorde vragen. Daarom gaat de familie volgende week terug naar Panama om zelf de wandeltocht van hun dochter te reconstrueren. Daarnaast hoopt de familie dat de autoriteiten wederom gaan zoeken in de jungle naar stoffelijke resten; die hebben ze nodig om een waardig afscheid te kunnen nemen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)r_verdwijning__.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142732846
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:07 schreef forzaudinese het volgende:
Het lijkt er wel op dat de meiden dus bewust na de top van de berg zijn doorgelopen en dat blijft vreemd als je weet dat het donker gaat worden. Of er is iemand meegelopen die niet op de foto's staat maar hun zogenaamd wel de omgeving wou laten zien.
De dader heeft de foto gemaakt? to obvious
  vrijdag 25 juli 2014 @ 22:59:17 #284
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142734878
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_142735291
Ok, uitzending gezien. Mooie oprechte presentatie van dhr Kremers. Echter, weinig echt nieuws, verkeerde kaartje blijft maar gebruikt worden en niet duidelijk wordt waar en waarom die resten nu zo ver van elkaar gevonden zouden zijn.

Foto's geven geen aanleiding te denken dat de meiden verdwaald waren; ze staan vrolijk lachend op de foto's (wat de ouders terecht een redelijk troostend gevoel geeft, ondanks het drama).

Hopelijk kunnen de ouders beter reconstrueren hoe de meiden gelopen zijn (ik vermoed aan de hand van alle foto's).

Wat ik vreemd vind is dat Hans Kremers vertelt dat hij HOOPT dat de Panamezen verder gaan met zoeken naar meer resten en sporen. Dat conflicteert in mijn ogen met "het onderzoek is nog niet afgerond (en daarom mag ik niks zeggen over de foto's, al zou ik dat graag willen)".

Wellicht dat de Nederlandse recherche en onderzoekers als JvdH een ander licht op de zaak kunnen werpen dan de Panamezen die zowel vanaf het begin als nu nogal "flojo" (laks) zijn (geweest).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 25 juli 2014 @ 23:33:53 #286
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142736222
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 23:09 schreef El_Matador het volgende:

Wat ik vreemd vind is dat Hans Kremers vertelt dat hij HOOPT dat de Panamezen verder gaan met zoeken naar meer resten en sporen. Dat conflicteert in mijn ogen met "het onderzoek is nog niet afgerond (en daarom mag ik niks zeggen over de foto's, al zou ik dat graag willen)".

Hoezo conflicteert dat? Zolang ze niks doen ronden ze ook niks af.
Vandaag kwam ook het bericht dat er maandag weer gezocht gaat worden (zie link hierboven). Kennelijk was het interview net daarvoor opgenomen.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_142737523
Hij moet de zaak een beetje warm blijven houden.... lastig als er ook andere erge dingen gebeuren.
pi_142739446
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Overigens zei de vader ook dat hij het meepuzzelen, wat wij hier ook doen, zéér op prijs stelt. We moeten daar dus gewoon mee doorgaan en ons niets aantrekken van die zedenprekers die hier af en toe hun gal spuien.
Vreemd dat je dit op jezelf betrekt. Vader had het namelijk over iemand die hij tegenkwam in de kerk die vertelde dat hij alles had meegeschreven. Dat is heel wat anders dan hijgerig speculeren op een internetforum
pi_142739772
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 23:09 schreef El_Matador het volgende:


Wat ik vreemd vind is dat Hans Kremers vertelt dat hij HOOPT dat de Panamezen verder gaan met zoeken naar meer resten en sporen. Dat conflicteert in mijn ogen met "het onderzoek is nog niet afgerond (en daarom mag ik niks zeggen over de foto's, al zou ik dat graag willen)".

Wellicht dat de Nederlandse recherche en onderzoekers als JvdH een ander licht op de zaak kunnen werpen dan de Panamezen die zowel vanaf het begin als nu nogal "flojo" (laks) zijn (geweest).
Misschien is hij juist bang dat de Panamezen liever zien dat ze verdwaald zijn. Daar zitten ze nl echt niet op een moordzaak te wachten
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_142740545
38 x 500 Zijn we er al uit?
pi_142740589
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 02:30 schreef Marzoen het volgende:
38 x 500 Zijn we er al uit?
300. ;) MH17 heeft bijna 4x zoveel in bijna 16 keer zo weinig tijd, is dat al opgelost?

:*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142740617
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 02:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

300. ;) MH17 heeft bijna 4x zoveel in bijna 16 keer zo weinig tijd, is dat al opgelost?

:*
Maakt toch iets uit.

MH17. Niet opgelost maar redelijk duidelijk. Maar gelukkig denken vele mensen mee in beide zaken. Dat geeft veel steun. Mensen willen tegenwoordig van iets naars blijkbaar heel graag een drama voor zichzelf maken. Dat verbaast.
pi_142740653
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 02:38 schreef Marzoen het volgende:
Mensen willen tegenwoordig van iets naars blijkbaar heel graag een drama voor zichzelf maken. Dat verbaast me.
Dat "blijkbaar" zie ik niet, hoe zie je dat?

Het lijkt me vrij logisch dat je nadenkt over gebeurtenissen en nieuws niet als een soort fast food tot je neemt. Meer de diepte in in enkele onderwerpen dan de breedte met "komkommernieuws"?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142740677
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 02:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat "blijkbaar" zie ik niet, hoe zie je dat?

Het lijkt me vrij logisch dat je nadenkt over gebeurtenissen en nieuws niet als een soort fast food tot je neemt. Meer de diepte in in enkele onderwerpen dan de breedte met "komkommernieuws"?
Het is weinig zinvol lijkt mij. Zie dat verhaal over Panama. Veel mensen hebben er een mening over.....en nog nooit een jungle gezien.
pi_142740692
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 02:43 schreef Marzoen het volgende:
Het is weinig zinvol lijkt mij.
Is forummen "zinvol" dan?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142740711
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 02:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is forummen "zinvol" dan?
Soms. En soms slaat het gewoon door. 38x300 meningen hebben tot nu toe niets nieuws gebracht. Waar mensen maar mee bezig zijn. Iets anders is een werkelijke discussie over iets.
pi_142740737
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 02:45 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Soms. Iets anders is een werkelijke discussie over iets.
Hoe is een werkelijke discussie zinvoller? En wat betekent "werkelijk" voor jou?

Deze puzzel proberen te ontrafelen lijkt me ook best zinvol; je leert ervan.

Sowieso al zinvoller dan UTO of de vele SC's die FOK! rijk is (ja, ik kom er ook wel es, in die SC's dan, Utopia acht ik alleen voor echt hersenlozen zonder eigen leven om te leven).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142740756
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 02:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe is een werkelijke discussie zinvoller? En wat betekent "werkelijk" voor jou?

Deze puzzel proberen te ontrafelen lijkt me ook best zinvol; je leert ervan.

Sowieso al zinvoller dan UTO of de vele SC's die FOK! rijk is (ja, ik kom er ook wel es, in die SC's dan, Utopia acht ik alleen voor echt hersenlozen zonder eigen leven om te leven).
Zo maar wat gaan gissen is wat anders dan een discussie hebben. Ik kreeg een ban omdat ik door ging over hoe gevaarlijk water in het wild drinken is. Zelfs dat begrijpen veel mensen niet. Dan is het zinloos denk ik.
pi_142740808
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 02:50 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Zo maar wat gaan gissen is wat anders dan een discussie hebben. Ik kreeg een ban omdat ik door ging over hoe gevaarlijk water in het wild drinken is. Zelfs dat begrijpen veel mensen niet. Dan is het zinloos denk ik.
Ja, dat vond je wel "een werkelijke discussie", en zeker een die duidelijk inhoudelijker was dan andefe discussies? :D

Het was redelijk uitgekauwd en terugkerend, ik zie een werkelijke discussie toch echt als iets anders... Maar goed.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142740833
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 02:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat vond je wel "een werkelijke discussie", en zeker een die duidelijk inhoudelijker was dan andefe discussies? :D

Het was redelijk uitgekauwd en terugkerend, ik zie een werkelijke discussie toch echt als iets anders... Maar goed.
Dat was een werkelijke discussie. Maar zegt verder niets over het onderwerp. Het voegt weinig toe.
pi_142740858
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 02:57 schreef Marzoen het volgende:

[..]

Dat was een werkelijke discussie.
:D
quote:
Het voegt weinig toe.
Baat het niet, dan schaadt het niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')