abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142502017
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 00:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het feit dat er nu al weken geen nieuws wordt gegeven, bewijst m.i. dat er ook geen nieuws is om te geven. Er staat niemand op de laatste foto's. Er is geen mysterie. De meiden zijn verdwaald en na een paar dagen overleden ten gevolge van de barre omstandigheden in de jungle.

Meer valt er niet over te zeggen.
Waarom "na een paar dagen" als de rugzak op slechts ~5 uur lopen vanaf de Mirador gevonden is, de resten op iets van 4 uur?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142503248
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 juli 2014 12:48 schreef Falco het volgende:
[ afbeelding ]

Rugzakken en koffers na een val van 10 km.

Dat die rugzak er zo relatief ongeschonden uit ziet, gaat me steeds minder verbazen.
Ja totaaaal vergelijkbare situatie natuurlijk.
  zondag 20 juli 2014 @ 12:50:40 #153
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142509477
quote:
11s.gif Op zondag 20 juli 2014 01:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom "na een paar dagen" als de rugzak op slechts ~5 uur lopen vanaf de Mirador gevonden is, de resten op iets van 4 uur?
Die conclusie trek ik op basis van twee punten:

1. John van der Heuvel heeft het verklaard. Hij kan dat verzonnen hebben, maar dat is niet logisch. Hij zal wel iets gehoord hebben via via van de onderzoeker.

2. Mijn eigen inschatting over de overlevingskansen in zo'n gebied. Een gezond persoon bezwijkt niet na een nachtje in de jungle. Maar wel na een paar dagen, als honger, dorst, koude, etc. een rol gaan spelen.

Wat hebben ze gedaan in die paar dagen? Vertwijfeld rondgedoold, gehuild, bij de pakken neergezeten, in paniek geraakt, ruzie gemaakt, etc. Enfin, wat meisjes doen als het niet meer gaat zoals ze willen.
  zondag 20 juli 2014 @ 13:07:07 #154
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142509893
Dr.Kloothommel, ik ben het ermee eens dat dit het meest waarschijnlijke scenario is.
Maar dit:

quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 00:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..] Het feit dat er nu al weken geen nieuws wordt gegeven, bewijst m.i. dat er ook geen nieuws is om te geven. Er staat niemand op de laatste foto's. Er is geen mysterie. [..]
Er is wel een mysterie. Er is iets op die camera en telefoons gevonden maar ze zeggen niet wat het is. Dan zie ik 2 mogelijkheden:
1: Er staat iets op wat nog wordt onderzocht, en misschien zijn ze daar gewoon traag mee.
of 2: De familie wil niet dat het openbaar gemaakt wordt (begrijpelijk natuurlijk).
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  zondag 20 juli 2014 @ 15:10:59 #155
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142513683
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 13:07 schreef Domnivoor het volgende:
Dr.Kloothommel, ik ben het ermee eens dat dit het meest waarschijnlijke scenario is.
Maar dit:

[..]

Er is wel een mysterie. Er is iets op die camera en telefoons gevonden maar ze zeggen niet wat het is. Dan zie ik 2 mogelijkheden:
1: Er staat iets op wat nog wordt onderzocht, en misschien zijn ze daar gewoon traag mee.
of 2: De familie wil niet dat het openbaar gemaakt wordt (begrijpelijk natuurlijk).
Ja okay, dat zou je een mysterie kunnen noemen. Maar ik denk dat het gewoon privé foto's zijn van de meisjes, die alleen voor de familie echte waarde hebben.
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:33:23 #156
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142696749
quote:
Ouders Kris en Lisanne zoeken niet samen verder
AMERSFOORT - De families van Lisanne en Kris zetten de zoektocht naar de toedracht van het overlijden van de meiden, op een andere manier voort. De ouders van Kris blijven actief betrokken bij de zoekacties, terwijl de familie van Lisanne de zoektocht meer op de achtergrond blijft steunen.

De familie van Kris heeft nu de beschikking gekregen over een deel van het geld, dat opgehaald is met benefietacties en donaties. De rest van het geld blijft in het bezit van de speciale stichting, die is opgericht na de vermissing van de studenten. Het is vooralsnog onduidelijk wat er precies met dit geld gaat gebeuren.

Kris en Lisanne raakten in april van dit jaar vermist tijdens een wandeltocht in de stad Boquete in Panama. Eind vorige maand bleek dat de Amersfoortse vrouwen waren overleden.
Bron: http://www.rtvutrecht.nl/(...)et-samen-verder.html
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_142699655
quote:
En wat bedoelen ze met verschillende manieren? Op zich niet heel raar, voor die reis kenden die ouders elkaar niet eens.
pi_142702535
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:32 schreef kurk_droog het volgende:
voor die reis kenden die ouders elkaar niet eens.
Hoe kom je daaar bij?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_142702675
quote:
11s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kom je daaar bij?
Dat stond of in de krant of ik heb het ergens gelezen een tijd geleden, zou het niet meer kunnen terughalen maar het was iets over het volgen van de ouders toen het bekend werd dat ze overleden waren.

Maar het was iets van dat Kris en Lisanne ( via hun opleiding? ) die reis maakten en dat ze elkaar nou ook niet tot op het bot kenden en die ouders pas net voor of op Schiphol elkaar zagen en pas intensief contact hadden na die vermissing...
pi_142702834
Ok.

Zegt op zich niet zoveel; mijn beste maat leerde mijn moeder pas kennen op de memorial na haar crematie...

pi_142704878
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:38 schreef El_Matador het volgende:
Ok.

Zegt op zich niet zoveel; mijn beste maat leerde mijn moeder pas kennen op de memorial na haar crematie...
Zegt weinig inderdaad. Maar dan is het wel logisch dat die families uiteindelijk weer hun eigen kant opgaan i.m.o.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:01:52 #162
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142709300
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 00:23 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Zegt weinig inderdaad. Maar dan is het wel logisch dat die families uiteindelijk weer hun eigen kant opgaan i.m.o.
Je ziet twee verschillende karakters. Lisanne was zelf introvert en rustig. De ouders zijn blijkbaar ook meer ingetogen en hebben zich berust in de trieste afloop.

Kris was extravert en avontuurlijk. De ouders zijn ook actiever en leggen zich nog niet bij de zaak neer. Willen precies weten wat er is gebeurd.

Uit de verhalen had ik ook de indruk gekregen dat de vrouwen elkaar nog maar relatief kort kenden, minder dan een jaar. Het initiatief van de reis kwam van Kris, die was al eens eerder met haar ouders in Latijns Amerika geweest en wilde terug. Lisanne heeft zich laten overhalen.

Ik heb het idee dat dit ook heeft gegolden voor hun laatste fatale wandeling. Lisanne was eigenlijk half ziek, maar Kris zal haar hebben overgehaald om toch die wandeling te doen. Helaas.

Achteraf kun je concluderen dat het misschien toch niet zo verstandig was om een dergelijke reis te ondernemen met iemand die je niet door en door kent. Je kunt daardoor in situaties komen, waarin je liever niet had willen komen. Bij dreiging van gevaar weet je niet precies hoe de ander zal reageren, wat je aan de ander hebt.

De ouders, met name die van Lisanne, zullen zich dat zeker ook realiseren en zullen dat moeten verwerken.
pi_142709792
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Je ziet twee verschillende karakters. Lisanne was zelf introvert en rustig. De ouders zijn blijkbaar ook meer ingetogen en hebben zich berust in de trieste afloop.

Kris was extravert en avontuurlijk. De ouders zijn ook actiever en leggen zich nog niet bij de zaak neer. Willen precies weten wat er is gebeurd.

Uit de verhalen had ik ook de indruk gekregen dat de vrouwen elkaar nog maar relatief kort kenden, minder dan een jaar. Het initiatief van de reis kwam van Kris, die was al eens eerder met haar ouders in Latijns Amerika geweest en wilde terug. Lisanne heeft zich laten overhalen.

Ik heb het idee dat dit ook heeft gegolden voor hun laatste fatale wandeling. Lisanne was eigenlijk half ziek, maar Kris zal haar hebben overgehaald om toch die wandeling te doen. Helaas.

Achteraf kun je concluderen dat het misschien toch niet zo verstandig was om een dergelijke reis te ondernemen met iemand die je niet door en door kent. Je kunt daardoor in situaties komen, waarin je liever niet had willen komen. Bij dreiging van gevaar weet je niet precies hoe de ander zal reageren, wat je aan de ander hebt.

De ouders, met name die van Lisanne, zullen zich dat zeker ook realiseren en zullen dat moeten verwerken.
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_142712332
Het zou me niet verbazen als hij er niet ver naast zit.

Los daarvan;
Het lijkt me voor die ouders lastig dat iedereen ze "kent".
Laatst nog de moeder van Kris gezien op mijn fiets richting sport.
Nadeel van het opzoeken van de media. Ik weet niet of het steun geeft als je weet dat iedereen er vanaf weet.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_142724919
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Interessante theorie an sich.
I´m back.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 18:19:07 #166
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142725564
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:38 schreef El_Matador het volgende:
Ok.

Dat was dan een zeer eenzijdige 'kennismaking'.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142726041
Toch wel indrukwekkend interview met vader Kris bij Eenvandaag.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_142726120
Net op nieuws. Fotos gemaakt op berg en daarna , ook telefoons nog meerdere keren gebruikt.
br@m
pi_142726126
Enkele nieuwe feiten:
- er is nog gebeld na de verdwijning
- er zijn nog fotos gemaakt na de verdwijning
Even a broken clock is right twice a day.
pi_142726154
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:45 schreef danos het volgende:
Enkele nieuwe feiten:
- er is nog gebeld na de verdwijning
- er zijn nog fotos gemaakt na de verdwijning
Bron?
I´m back.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 18:46:30 #171
163650 Greys
pi_142726169
Nou poeh, wat een kracht heeft die man, zoals hij er over kan vertellen.
Aan het eind schoot hij toch even vol.

Wat vervelend voor die mensen ook dat ze er niet eerlijk over kunnen praten, zoals hij letterlijk zei. Hij wil graag eerlijk kunnen zeggen wat er nog voor foto's op stonden ná de foto op de top van de berg en welk telefoongebruik er nog wat na hun verdwijning. Want er was nog telefoongebruik, dus.
Logisch dat hij er niet over mag praten, maar het lijkt me hel :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 juli 2014 @ 18:46:43 #172
163650 Greys
pi_142726172
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bron?
De vader van Kris op televisie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142726184