abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142038056

Total War is een reeks van turn-based strategy computerspellen die ontwikkeld zijn door Creative Assembly en Activision. De Total War-reeks is vooral bekend om haar grootschalige oorlogsvoering waarbij tot wel 10.000 manschappen betrokken zijn. Er zijn onlangs 4 games ontwikkeld. De titel "Total War" slaat op de term Totale oorlog die een staat van oorlog aanduidt waarin alle mogelijke middelen worden gebruikt om de vijand te verslaan.

Vorige delen:
Shogun: Total War
Medieval: Total War
Rome: Total War
Medieval II: Total War
Empire: Total War
Napoleon: Total War
Total War: Shogun 2

En nu ook Total war: Rome 2

Video's

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Rome

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Carthage

SPOILER
Macedon

SPOILER
Iceni

SPOILER
Arverni

SPOILER
Suebi

SPOILER
Parthia

SPOILER
Egypt

SPOILER
DLC Factions

Pontus

SPOILER
Athens

SPOILER
Epirus

SPOILER
Sparta

SPOILER
The Seleucids

SPOILER
Get it and Bet it
pi_142038157
Pirates and Raiders Culture Pack voor 2.54:
http://www.getgamesgo.com(...)raiders-culture-pack

Deze DLC was gewoon full price in de steam summer sale.
Get it and Bet it
pi_142039944
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:44 schreef SteveBudin het volgende:
Pirates and Raiders Culture Pack voor 2.54:
http://www.getgamesgo.com(...)raiders-culture-pack

Deze DLC was gewoon full price in de steam summer sale.
Nice , goeie link ! ^O^

Die prijzen op steam zijn namelijk schandalig hoog zoals bijna altijd.
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142044004
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:17 schreef valek het volgende:
Ben weer begonnen met het spel. Wat zo irritant is dat bij elke turn 3 steden worden aangevallen. Als ik de computer de aanval laat leiden krijg je de melding dat je gaat verliezen, dus dan moet ik het weer zelf doen en dan weer je de aanval ontzettend makkelijk af. Zo ontzettend irritant is dat. De aanvallen leiden vind ik namelijk het minst leuke van het spel.
Dus je speelt een strategy spel, waarbij het belangrijkste verschil met paradox en civ is dat je de battles zelf vecht, maar net dat vind je niet leuk.... :?

Verschillende redenen waarom de autoresolve anders zegt dan wat je ervaart als je het zelf speelt:
-autoresolve houdt geen rekening met het terrein of muren
-autoresolve houdt ook geen rekening met dingen zoals ladders of watch towers
-in autoresolve zijn reinforcements gerekend als direct in battle, terwijl ze eigenlijk eerst nog het halve veld moeten oversteken.

Draai het ook om: wanneer jij een stad aanvalt en autoresolvet, win je met veel minder doden dan als je het zelf zou gespeeld hebben.

Heb geen interesse in Pirates en Raiders, er zijn nog genoeg facties te spelen (het meeste van eender welke TW-game tot nu toe)
pi_142045386
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:31 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Dus je speelt een strategy spel, waarbij het belangrijkste verschil met paradox en civ is dat je de battles zelf vecht, maar net dat vind je niet leuk.... :?

Verschillende redenen waarom de autoresolve anders zegt dan wat je ervaart als je het zelf speelt:
-in autoresolve zijn reinforcements gerekend als direct in battle, terwijl ze eigenlijk eerst nog het halve veld moeten oversteken.

Draai het ook om: wanneer jij een stad aanvalt en autoresolvet, win je met veel minder doden dan als je het zelf zou gespeeld hebben.

Heb geen interesse in Pirates en Raiders, er zijn nog genoeg facties te spelen (het meeste van eender welke TW-game tot nu toe)
Ik vind het verplaatsen van legers, economie, politiek leuker. En om elke turn minimaal 3 keer aangevallen te worden en deze aanvallen makkelijk af slaat gaat de lol er af.
Of is er een manier om er voor te zorgen dat je minder aangevallen wordt?

Tevens zijn bijna alle steden ontevreden, terwijl ze geen belasting betalen, ik van alles upgrade, maar toch zijn ze boos. Hoe kan dat eigenlijk?
History became legend, legend became myth.
pi_142045989
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:01 schreef valek het volgende:

[..]

Ik vind het verplaatsen van legers, economie, politiek leuker. En om elke turn minimaal 3 keer aangevallen te worden en deze aanvallen makkelijk af slaat gaat de lol er af.
Of is er een manier om er voor te zorgen dat je minder aangevallen wordt?

Tevens zijn bijna alle steden ontevreden, terwijl ze geen belasting betalen, ik van alles upgrade, maar toch zijn ze boos. Hoe kan dat eigenlijk?
Mja dan is Civ en Europa Universalis meer iets voor jou. De naam "Total War" zou al een hint moeten zijn.....Conquest is praktisch de enige manier waarmee je kan winnen, dus je zal moeten vechten, en de AI doet dat ook. Als je de difficulty lager zet dan krijgt de AI minder middelen en zal je dus minder moeten vechten, maar het zal nog altijd moeten.

Voor de happines kun je kijken in het city management screen. Mijn gok is dat je teveel hebt geupgrade, waardoor er teveel squalor is wat de bevolking ongelukkig maakt. Alles gewoon tot de max uitbouwen is niet meer mogelijk, je moet een balans vinden in je provincie
pi_142046526
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:15 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Mja dan is Civ en Europa Universalis meer iets voor jou. De naam "Total War" zou al een hint moeten zijn.....Conquest is praktisch de enige manier waarmee je kan winnen, dus je zal moeten vechten, en de AI doet dat ook. Als je de difficulty lager zet dan krijgt de AI minder middelen en zal je dus minder moeten vechten, maar het zal nog altijd moeten.

Voor de happines kun je kijken in het city management screen. Mijn gok is dat je teveel hebt geupgrade, waardoor er teveel squalor is wat de bevolking ongelukkig maakt. Alles gewoon tot de max uitbouwen is niet meer mogelijk, je moet een balans vinden in je provincie
Ik speel de serie al vanaf de Shogun (de 1ste van de serie). Maar ik heb de indruk dat je nu veel meer onbenullig wordt aangevallen dan in vorige versies.
pi_142047025
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:28 schreef valek het volgende:

[..]

Ik speel de serie al vanaf de Shogun (de 1ste van de serie). Maar ik heb de indruk dat je nu veel meer onbenullig wordt aangevallen dan in vorige versies.
Ja, er zitten geen passieve rebellen meer in die met 60% van de provincies beginnen en je zo kan platwalsen. Gelukkig maar
pi_142048340
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:28 schreef valek het volgende:

[..]

Het stoort me dat de AI altijd aggressief reageert op de speler. Je hoeft eigenlijk alleen maar te wachten tot de AI een oorlog start. Het maakt niet uit wat je doet, er komt een oorlog.
Je kan ook een oorlog winnen met slimme alliances maar het is eigenlijk altijd alle AI-factions vs player.
Get it and Bet it
  dinsdag 8 juli 2014 @ 15:17:33 #10
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_142048465
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:31 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Autoresolve houdt er ook geen rekening mee dat de AI zo incapabel is als een gehandicapte 2-potige cavia.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_142048612
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:14 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Het stoort me dat de AI altijd aggressief reageert op de speler. Je hoeft eigenlijk alleen maar te wachten tot de AI een oorlog start. Het maakt niet uit wat je doet, er komt een oorlog.
Je kan ook een oorlog winnen met slimme alliances maar het is eigenlijk altijd alle AI-factions vs player.
Ik was met verschillende staten bevriend, maar heb nu Athene en Sparta aangevallen en bijna niemand is mijn vriendje meer. Maar ik ben te machtig om te verliezen op dit moment. Ze kunnen niets.

Alleen dat eeuwige aangevallen worden. Paar mannetjes op de muren zetten die speren gooien en de rest voor de poort laten wachten, je wint 9 van de 10 keer. Dat de computer dat zelf niet kan verzinnen, zou me een hoop tijd schelen.
pi_142050368
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:01 schreef valek het volgende:

[..]

Je kan niet lukraak zomaar alles upgraden in je stad , hier kwam ik zelf na een tijdje ook achter.
Ik was ook alles maar naar het max level aan het upgraden :)
Vanaf een bepaald niveau gebouw krijg je -(minpunten) public order.

Je public order moet je in de plus zien te houden per stad/dorp wat prima te doen is doormiddel van bijvoorbeeld een shrine die +(plus)public order geeft , of een leger laten staan.

Als je eenmaal door hebt hoe dit in z'n werk gaat kan je makkelijk alle steden in de plus houden kwa public order.

Ik heb meestal maar een paar steden waar ik bijvoorbeeld al m'n cavalry train , in deze stad heb ik dan m'n stables volledig ge-upgrade en blacksmith zodat ze betere wapens krijgen met het recruiten.
Hier gebruik ik meestal steden voor met zoveel mogelijk upgrade spots.

Andere steden upgrade ik op zo'n manier dat ik er weer maximaal voedsel uit kan halen zodat ik dat in een andere stad weer niet hoef te bouwen.

Het helpt overigens ook door niet zomaar stad na stad na stad te veroveren , maar rustig beetje bij beetje alles aan te pakken.
Als je te snel steden overneem krijg je teveel onrust waardoor je weer rebel legers om je oren krijg naast je steden die niet tevreden zijn en daarna jou weer aanvallen , wat gewoon erg irritant is.
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142051008
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:13 schreef Altron het volgende:

[..]

Je kan niet lukraak zomaar alles upgraden in je stad , hier kwam ik zelf na een tijdje ook achter.
Ik was ook alles maar naar het max level aan het upgraden :)
Vanaf een bepaald niveau gebouw krijg je -(minpunten) public order.

Je public order moet je in de plus zien te houden per stad/dorp wat prima te doen is doormiddel van bijvoorbeeld een shrine die +(plus)public order geeft , of een leger laten staan.

Als je eenmaal door hebt hoe dit in z'n werk gaat kan je makkelijk alle steden in de plus houden kwa public order.

Ik heb meestal maar een paar steden waar ik bijvoorbeeld al m'n cavalry train , in deze stad heb ik dan m'n stables volledig ge-upgrade en blacksmith zodat ze betere wapens krijgen met het recruiten.
Hier gebruik ik meestal steden voor met zoveel mogelijk upgrade spots.

Andere steden upgrade ik op zo'n manier dat ik er weer maximaal voedsel uit kan halen zodat ik dat in een andere stad weer niet hoef te bouwen.

Het helpt overigens ook door niet zomaar stad na stad na stad te veroveren , maar rustig beetje bij beetje alles aan te pakken.
Als je te snel steden overneem krijg je teveel onrust waardoor je weer rebel legers om je oren krijg naast je steden die niet tevreden zijn en daarna jou weer aanvallen , wat gewoon erg irritant is.
Daarom zal ik ook veel aangevallen worden. Heb in 1 keer 4 steden van Athene veroverd.
pi_142051045
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:29 schreef valek het volgende:

[..]

Daarom zal ik ook veel aangevallen worden. Heb in 1 keer 4 steden van Athene veroverd.
Aaah , ja dan gaat het hard :D

Meestal pak ik er 2 of 3 achter elkaar , en dan laat ik in elke stad m'n leger even staan.
Effe die gebouwen converten als dat nodig is.
En eventueel wat gebouwen afbreken en een shrine voor extra public order neerzetten.

Als m'n public order voor die stad dan weer in de plus staat , dan ga ik weer verder.
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142051294
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:30 schreef Altron het volgende:

[..]

Meestal pak ik er 2 of 3 achter elkaar , en dan laat ik in elke stad m'n leger even staan.
En eventueel wat gebouwen afbreken en een shrine voor extra public order neerzetten.

Als m'n public order voor die stad dan weer in de plus staat , dan ga ik weer verder.
Dan ga ik echt aan die public order werken. Want meestal word ik aangevallen door rebellenlegers. Ik speel als Rome en in Italie word ik continue door rebellenlegers aangevallen. Dus het is verstandig om sommige gebouwen af te breken die de public order omlaag brengen?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:39:33 #16
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_142051453
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:35 schreef valek het volgende:

[..]

Dan ga ik echt aan die public order werken. Want meestal word ik aangevallen door rebellenlegers. Ik speel als Rome en in Italie word ik continue door rebellenlegers aangevallen. Dus het is verstandig om sommige gebouwen af te breken die de public order omlaag brengen?
Maak eens een screenshot van de gebouwen die je hebt.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:41:58 #17
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_142051540
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:30 schreef Altron het volgende:

[..]

Toen ik met Pontus een lange rustige campaign speelde en ik op een gegeven moment de volledige peninsula van Turkije en Syrië en Egypte in handen had heb ik de provincie Galatia helemaal afgebroken. Daar heb ik toen een monster trainingskamp van gebouwd. Barracks maximaal geupgrade, 4 training fields in de hoofdstad, en 3 max blacksmith buildings, van elke soort 1. En verder alleen maar tempels met army upgrades en public order upgrades. Die provincie trok standaard -45 food per turn, en ik moest er standaard 2 full stacks laten staan om public order op peil te houden. Maar de legers die ik daar bouwde, wtf O+ O+ O+. Nadat ik daar mijn eerste full stack had gebouwd trokken ze Griekenland in en via Ylliria Italië in en via daar naar Hispania. 40 turns en ik had heel Zuid-Europa in handen met 1 stack. _O-

Was met gemak het beste leger dat ik ooit ingezet heb in total war. bronze shields, galatian royal guard, kataphraktoi en weet ik het wat er allemaal inzat. Alleen de bronze shields waren oorspronkelijk Pontische troepen. En toen ze vertrokken waren ze allemaal 3 chevrons en gouden arms en armour. _O_
pi_142051613
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:39 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Maak eens een screenshot van de gebouwen die je hebt.
Doe ik vanavond of anders morgen. Ik kijk er ook nooit echt naar, naar die gebouwen. Ik bouw wat ik denk nodig te hebben. Niet echt handig dus. Maar screenshot komt eraan.
pi_142084923
Gisterenavond besloten om opnieuw te beginnen. Is onbegonnen werk om alle provincies een goede public order te geven.
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:37:36 #20
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_142086135
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:46 schreef valek het volgende:
Gisterenavond besloten om opnieuw te beginnen. Is onbegonnen werk om alle provincies een goede public order te geven.
Dat is waarschijnlijk omdat je ze net hebt veroverd
pi_142086597
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:35 schreef valek het volgende:

[..]

Volgens mij ben je al een flinke tijd aan het spelen , dus dan is het mischien handig om hier en daar wat af te breken en deze gebouwen te vervangen met shrines die je extra public order geven.

Het heeft immers geen zin om in 4 stedens naast elkaar een barracks te hebben en stables bijvoorbeeld.

Als je nog niet al te lang bezig ben zou ik lekker overnieuw beginnen.
En dan goed letten op je public order in elke stad , dan speelt het allemaal zoveel makkelijker en krijg je niet om de haver klap rebel legers om je oren.

Gewoon een paar steden gebruiken om daar al je troepen te recruiten.
Dus die steden helemaal uitbreiden op zo'n manier dat ze gelijk extra armor en betere wapens en xp levels krijgen.

En andere steden juist weer puur voor extra food en commerce zodat je balans goed blijft.
Het is effe oefenen , maar na een paar potjes speelt het op deze manier echt zoveel fijner imo.
- Djehoetie / Jehuty -
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:56:00 #22
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_142086740
Ik bouw eigenlijk nooit commerce gebouwen. Alleen van die havens soms.
pi_142087207
quote:
10s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:56 schreef 2Happy4U het volgende:
Ik bouw eigenlijk nooit commerce gebouwen. Alleen van die havens soms.
Ja kan ook. :D

Ligt er een beetje aan hoe je zit met je geld :)
Vooral op Very Hard en Legendary kan dit nog wel eens een probleem zijn , vooral je public order en food zijn dan lastig in balans te houden.
- Djehoetie / Jehuty -
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:12:03 #24
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_142087311
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:09 schreef Altron het volgende:

[..]

Ja kan ook. :D

Ligt er een beetje aan hoe je zit met je geld :)
Vooral op Very Hard en Legendary kan dit nog wel eens een probleem zijn , vooral je public order en food zijn dan lastig onder controle te houden.
Gebruik nu Radious Mod. Zorgt ervoor dat public order -3 is ipv -4 en Tier 4 zou dan -7 zijn dacht ik. Vind het belachelijk hoog in vanilla.
pi_142087581
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:12 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Gebruik nu Radious Mod. Zorgt ervoor dat public order -3 is ipv -4 en Tier 4 zou dan -7 zijn dacht ik. Vind het belachelijk hoog in vanilla.
De AI is ook leuk op die levels , effe screenshot gemaakt met m'n telefoon , internet is hier kut op de zaak.
- Djehoetie / Jehuty -
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:26:31 #26
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_142087770
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:21 schreef Altron het volgende:

[..]

De AI is ook leuk op die levels , effe screenshot gemaakt met m'n telefoon , internet is hier kut op de zaak.
[ afbeelding ]
Dus in plaats van de AI te verbeteren geven ze de AI gewoon bullshit bonussen. :') Vind dat altijd zo slecht in spellen.
pi_142088223
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:26 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Dus in plaats van de AI te verbeteren geven ze de AI gewoon bullshit bonussen. :') Vind dat altijd zo slecht in spellen.
Noem me één strategy games waar dat niet zo is. Paradox, civilization, Anno,.... Ze doen het allemaal.

Het is ook niets nieuw voor TW-spellen in het algemeen....
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:39:40 #28
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_142088287
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:38 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Noem me één strategy games waar dat niet zo is. Paradox, civilization, Anno,....
Dat ik het in TW kut vind wilt niet zeggen dat ik het in andere spellen niet kut vind.
pi_142093033
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:52 schreef Altron het volgende:

[..]

Volgens mij ben je al een flinke tijd aan het spelen , dus dan is het mischien handig om hier en daar wat af te breken en deze gebouwen te vervangen met shrines die je extra public order geven.

Het heeft immers geen zin om in 4 stedens naast elkaar een barracks te hebben en stables bijvoorbeeld.

Als je nog niet al te lang bezig ben zou ik lekker overnieuw beginnen.
En dan goed letten op je public order in elke stad , dan speelt het allemaal zoveel makkelijker en krijg je niet om de haver klap rebel legers om je oren.

Gewoon een paar steden gebruiken om daar al je troepen te recruiten.
Dus die steden helemaal uitbreiden op zo'n manier dat ze gelijk extra armor en betere wapens en xp levels krijgen.

En andere steden juist weer puur voor extra food en commerce zodat je balans goed blijft.
Het is effe oefenen , maar na een paar potjes speelt het op deze manier echt zoveel fijner imo.
Als ik een gebouw bouw die voedsel produceert, is het geproduceerde voor het hele rijk neem ik aan?
pi_142093387
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:44 schreef valek het volgende:

[..]

Als ik een gebouw bouw die voedsel produceert, is het geproduceerde voor het hele rijk neem ik aan?
Ja klopt , rechtsonderin staat met een brood aangegeven hoe je er in je hele rijk voorsta.
Het maakt dus niet uit als je in één provincie zwaar in de min staat , zolang je over je gehele rijk maar in de plus sta.
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142170301
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:21 schreef Altron het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
heb opgevangen dat dit voor Rome 1 is, niet voor Rome 2.

Ze zijn aan het werken aan patch 14, en omdat er vertraging is (ook al hebben ze nooit een datum gegeven), gaan de forums weer apeshit met mensen die de game in geen 8 maanden hebben gespeeld en weer een rondje butthurt moeten spelen...

Serieus, als het je langer duurt om over een aankoop van 50euro te komen dan gedumpt worden, is er toch iets serieus mis met mensen
pi_142171597
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:06 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

heb opgevangen dat dit voor Rome 1 is, niet voor Rome 2.

Ze zijn aan het werken aan patch 14, en omdat er vertraging is (ook al hebben ze nooit een datum gegeven), gaan de forums weer apeshit met mensen die de game in geen 8 maanden hebben gespeeld en weer een rondje butthurt moeten spelen...

Serieus, als het je langer duurt om over een aankoop van 50euro te komen dan gedumpt worden, is er toch iets serieus mis met mensen
Vreemd , kwam de link tegen op een Rome 2 forum..

Mij boeit het overigens niet hoor , vind het prima te spelen... snap al dat gewhine niet zo.

Ben vorige week begonnen met één van de factions die je erbij krijg via de •Nomadic Tribes Culture Pack.
Tis best pittig nu op Very Hard en Legendary , en dat vind ik juist prima.
Vermaak me er best mee ^O^

Overigens zijn er ook zat mensen die lopen te whinen dat het niet te spelen is en kut is etc etc.
Dan kijk je vervolgens bij hun steam profiel en hebben ze 90~ uur weg met Rome-2 :')
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142178109
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:45 schreef Altron het volgende:

[..]

Vreemd , kwam de link tegen op een Rome 2 forum..

Mij boeit het overigens niet hoor , vind het prima te spelen... snap al dat gewhine niet zo.

Ben vorige week begonnen met één van de factions die je erbij krijg via de •Nomadic Tribes Culture Pack.
Tis best pittig nu op Very Hard en Legendary , en dat vind ik juist prima.
Vermaak me er best mee ^O^

Overigens zijn er ook zat mensen die lopen te whinen dat het niet te spelen is en kut is etc etc.
Dan kijk je vervolgens bij hun steam profiel en hebben ze 90~ uur weg met Rome-2 :')
Dat zijn gamers voor je jongen. Alles slikken wat de PR-afdeling naar hen gooit, om er dan vervolgens maanden over te zeuren. Als ik de Quick binnenstap geloof ik ook niet dat ik de hamburger krijg die op de affiche staat. Of dat mijn auto even zuinig is als geadverteerd in de filmpjes

En dan natuurlijk enorm geheugenverlies. Vroeger was alles beter, en ze zweren nooit meer iets te kopen van die ontwikkelaar. Tot aan de releasedate zelf natuurlijk.

Sad sacks of shits zeggen ze in het engels daartegen.

Anyway, OT: ik moet echt eens die nomads gaan spelen. Ik speel er niet graag tegen en hou van infanterie, maar ze zijn zo sterk :p
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:31:39 #34
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_142178594
Ik heb ondertussen een uur of 400 in rome 2 zitten, dus ik houd mijn mond verder.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:32:41 #35
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_142178624
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:12 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Dat zijn gamers voor je jongen. Alles slikken wat de PR-afdeling naar hen gooit, om er dan vervolgens maanden over te zeuren. Als ik de Quick binnenstap geloof ik ook niet dat ik de hamburger krijg die op de affiche staat. Of dat mijn auto even zuinig is als geadverteerd in de filmpjes

En dan natuurlijk enorm geheugenverlies. Vroeger was alles beter, en ze zweren nooit meer iets te kopen van die ontwikkelaar. Tot aan de releasedate zelf natuurlijk.

Sad sacks of shits zeggen ze in het engels daartegen.

Anyway, OT: ik moet echt eens die nomads gaan spelen. Ik speel er niet graag tegen en hou van infanterie, maar ze zijn zo sterk :p
Nomads zijn briljant. Horse archers zijn echt de shit tegen heavy infantry.
pi_142180096
Btw, de dlc staat aan -50% op greenmangaming moest je ze in de summersale gemist hebben, en je kan er de 20% coupon nog eens op gebruiken. Geen pirates en raiders wel.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 20:57:50 #37
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_142183597
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:06 schreef AntiChrist7 het volgende:
:D.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_142192083
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:32 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Nomads zijn briljant. Horse archers zijn echt de shit tegen heavy infantry.
Die zijn echt ziek idd.

Wel effe tricky aangezien je directe rivalen naast je bijna alleen maar horse archers hebben , echt uber irritant :{
- Djehoetie / Jehuty -
  zaterdag 12 juli 2014 @ 02:03:41 #39
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_142196171
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 00:07 schreef Altron het volgende:

[..]

Die zijn echt ziek idd.

Wel effe tricky aangezien je directe rivalen naast je bijna alleen maar horse archers hebben , echt uber irritant :{
Nee is prima. Als jij 4 units hebt en hij ook, dan laat je de jouwe allemaal op 1 unit schieten en werk je ze zo af. Dan heb je binnen no time gewonnen.
pi_142199974
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 02:03 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Nee is prima. Als jij 4 units hebt en hij ook, dan laat je de jouwe allemaal op 1 unit schieten en werk je ze zo af. Dan heb je binnen no time gewonnen.
Ja idd , beetje jammer dat ik de eerste keer teveel infantry had :(
Die werden echt afgeslacht lol.
- Djehoetie / Jehuty -
  zaterdag 12 juli 2014 @ 14:02:29 #41
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_142204222
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 10:35 schreef Altron het volgende:

[..]

Ja idd , beetje jammer dat ik de eerste keer teveel infantry had :(
Die werden echt afgeslacht lol.
Ja kan je echt niks mee beginnen.
pi_142590985
patch 14 in beta, vrij lange lijst van patchnotes

http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_14
pi_143053009
Blijkbaar is de receptie van patch 14 heel goed, met een sterk verbeterde siege AI. Wat ertoe leidde dat ik mijn plannen voor een this is total war campaign heb moeten opbergen.

Also, nooit autoresolven met olifanten in je leger, zelfs al overleeft 99% van je troepen het...
  maandag 4 augustus 2014 @ 15:23:58 #44
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_143053520
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:07 schreef AntiChrist7 het volgende:
Blijkbaar is de receptie van patch 14 heel goed, met een sterk verbeterde siege AI. Wat ertoe leidde dat ik mijn plannen voor een this is total war campaign heb moeten opbergen.

Also, nooit autoresolven met olifanten in je leger, zelfs al overleeft 99% van je troepen het...
Dat was al zo bij Rome 1.

Anyway, al maanden niet meer gespeeld. Wellicht met de DeI AOR en deze zogenaamde goede patch toch maar weer eens proberen vanavond.
pi_144174070
Gratis uitbreiding voor Total War: Rome 2

Rome II: Imperator Augustus Campaign 16 september speelbaar

Kick. Ziet er toch wel interessant uit. :) + Gratis. Gelukkig doen ze wat aan de squalor / voedsel problemen dat endtier gebouwen zoveel geven. Ook is politiek belangrijker dan een van je generaals +5% taxrate te geven. En meerdere (en uitgebreide) civil wars. :9 Wel benieuwd of andere facties naast Rome en Carthage nu een republiek of keizerrijk kunnen kiezen.
pi_144174300
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 17:28 schreef 2Happy4U het volgende:
Gratis uitbreiding voor Total War: Rome 2

Rome II: Imperator Augustus Campaign 16 september speelbaar

Kick. Ziet er toch wel interessant uit. :) + Gratis. Gelukkig doen ze wat aan de squalor / voedsel problemen dat endtier gebouwen zoveel geven. Ook is politiek belangrijker dan een van je generaals +5% taxrate te geven. En meerdere (en uitgebreide) civil wars. :9 Wel benieuwd of andere facties naast Rome en Carthage nu een republiek of keizerrijk kunnen kiezen.
Te laat. Veel te laat. Ze zijn al een hoop mensen kwijtgeraakt ondertussen.
pi_144174539
quote:
13s.gif Op donderdag 4 september 2014 17:35 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Te laat. Veel te laat. Ze zijn al een hoop mensen kwijtgeraakt ondertussen.
Vind ik ook. Als het politieke systeem sinds het begin erin zat (en dat het spel gewoon fatsoenlijk werkte) had ik waarschijnlijk de twee campaign DLCs op release gekocht. Desalniettemin ben ik wel blij dat het dit keer gratis is en ben ik bereid om het volgende TW spel te kopen (als het tenminste werkt.)
pi_144174578
Ik speel rome niet vaak, maar als ik het speel vermaak ik me er goed mee. Dus extra gratis dingen is altijd welkom. :)
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 4 september 2014 @ 17:48:35 #49
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_144174712
Sinds gisteren weer eens opgepakt na een lange pauze. Voelt wel een stuk speelbaarder na al die patches :9
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
pi_144175316
Tja als mensen niet meer willen proberen hun geld er nog uit te halen nu de game zo enorm veranderd is,is dat hun verlies. Van al wie die zegt "ik koop nooit meer een TW-game", zal wss 80% pre-orderen volgende keer
pi_144175387
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 17:43 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Vind ik ook. Als het politieke systeem sinds het begin erin zat (en dat het spel gewoon fatsoenlijk werkte) had ik waarschijnlijk de twee campaign DLCs op release gekocht. Desalniettemin ben ik wel blij dat het dit keer gratis is en ben ik bereid om het volgende TW spel te kopen (als het tenminste werkt.)
Volledig mee eens. Wat ik meer bedoel is dat mensen niet zozeer zijn afgehaakt maar dat er een hoop mensen wat voorzichtiger zullen zijn. Ik ga in ieder geval niet meer pre-orderen de volgende keer, ik wacht wel een of twee weken, totdat de niet omgekochte recensies binnen beginnen te komen.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:07 schreef AntiChrist7 het volgende:
Tja als mensen niet meer willen proberen hun geld er nog uit te halen nu de game zo enorm veranderd is,is dat hun verlies. Van al wie die zegt "ik koop nooit meer een TW-game", zal wss 80% pre-orderen volgende keer
Ik heb m'n geld er al uit hoor. Heb er iets meer dan 400 uur inzitten geloof ik, maar het is klaar nu. Bij RTW was ik er nog lang niet op uitgekeken na 400 uur, dat weet ik wel.

Maarja, het is wel een beetje appels met peren vergelijken natuurlijk.
pi_144176226
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:09 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Wat ik meer bedoel is dat mensen niet zozeer zijn afgehaakt maar dat er een hoop mensen wat voorzichtiger zullen zijn. Ik ga in ieder geval niet meer pre-orderen de volgende keer, ik wacht wel een of twee weken, totdat de niet omgekochte recensies binnen beginnen te komen.

[..]

Ik heb m'n geld er al uit hoor. Heb er iets meer dan 400 uur inzitten geloof ik, maar het is klaar nu. Bij RTW was ik er nog lang niet op uitgekeken na 400 uur, dat weet ik wel.

Maarja, het is wel een beetje appels met peren vergelijken natuurlijk.
400 uur voor een kut spel is toch best goed :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 4 september 2014 @ 18:56:25 #53
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_144176756
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:12 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Is zeer grondig gefixed nu in Emperor's Edition. ;)
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_144177023
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:56 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Is zeer grondig gefixed nu in Emperor's Edition. ;)
Ik zag het. 6.gif
Mij lijken de civil wars + politiek mij het interessantst. En hopen dat alle facties nu iets uit een civil war kunnen krijgen. :P (Republic / Empire)
pi_144177907
Ten tijde van Rome 1 was er ook minder concurrentie/ games om mee te vergelijken. Zoals bijvoorbeeld geen Medieval 2 of Shogun 2, om maar in dezelfde reeks te blijven. Heb zelf ook enorm veel Rome 1 gespeeld, gewoon omdat ik niet wist wat er allemaal nog was. en idd, 400u voor een kutspel is een goeie investering :p heb geen enkele campaign dlc direct gekocht, had toch nog genoeg te doen en het staat 3 maand later toch in sale

Radious mod is goed voor de balance in campaign, maar verder is het niet leuk. De AI wordt zo gebuft dat het idioot en onrealistisch wordt. Een factie met 1 regio kan 5 volle legers houden, en jij met 2 provincies misschien maximum drie. En er is geen diplomatieke interactie omdat de AI toch overal nee op zegt.

Op het slagveld nog erger. Je kan de mooiste tactieken bedenken, dat maakt weinig uit als een crap unit langer standhoudt dan jouw elite units, gewoon omdat hun moraal gebuft is. Phalanx in de rug gecharged door cavalry? de AI merkt er niks van. Dan wacht ik liever nog af tot patch 15 uit beta is, waar er nu al campaign modificaties zijn. En zal dan wel verder spelen met de TTT mod van Dresden en 4t/y

Review van HeirofCarthage was al vrij positief:

pi_144178783
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]

400 uur voor een kut spel is toch best goed :P
Ik weet ook wel hoe dat komt. In het begin was het extreem kut, daarna werd het met elke patch net iets beter, en dus de moeite waar om het te proberen. Dan rack je over een jaar heen zomaar 400 uur op. _O-

Maar ik vind het in die zin ook niet zozeer een kutspel, nu al helemaal niet meer, maar ik ben gewoon moe van al die onzin. Dat ze dit soort shit flikken laat wel zien hoe diep de game industrie is gezonken. Daarom ga ik bij de volgende release lekker wachten totdat er een paar serieuze reviews binnenkomen voor ik besluit of ik het meteen koop of nog even wacht.

Daarnaast interesseert warhammer me echt geen drol dus wat dat betreft hoef ik het zeker niet te pre-orderen. :')
  donderdag 4 september 2014 @ 20:10:53 #57
94900 Shakkara
pi_144179511
quote:
6s.gif Op donderdag 4 september 2014 19:51 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ik weet ook wel hoe dat komt. In het begin was het extreem kut, daarna werd het met elke patch net iets beter, en dus de moeite waar om het te proberen. Dan rack je over een jaar heen zomaar 400 uur op. _O-

Maar ik vind het in die zin ook niet zozeer een kutspel, nu al helemaal niet meer, maar ik ben gewoon moe van al die onzin. Dat ze dit soort shit flikken laat wel zien hoe diep de game industrie is gezonken. Daarom ga ik bij de volgende release lekker wachten totdat er een paar serieuze reviews binnenkomen voor ik besluit of ik het meteen koop of nog even wacht.

Daarnaast interesseert warhammer me echt geen drol dus wat dat betreft hoef ik het zeker niet te pre-orderen. :')
Ik denk dat CA z'n lesje echt wel geleerd heeft. Vandaar ook dit soort goedmakers als de gratis Emperor's Edition om de imagoschade te repareren. Enig idee wat het kost om zo'n gratis campaign in elkaar te zetten? En om na een jaar nog even features als de family tree en building rebalance door te voeren? Sowieso werken heel veel mensen die bij Rome II betrokken waren nu niet meer voor CA en dat zegt ook al wat. Veel van de mensen die nu Rome II lopen te fixen zijn nieuw daar. CA is van 300 naar 500 mensen gegaan. Lang niet allemaal met Total War bezig, maar toch. Een heel groot deel is quality assurance. Zo'n release als Rome II gaat echt niet nog een keer gebeuren. Alien Isolation bijvoorbeeld is echt een topgame waar een miljoenmiljard manuren aan testen, tweaken en bugfixen aan vooraf gegaan zijn. Dat gaat hopelijk het imago van de studio weer een beetje oppoetsen.
pi_144182230
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 20:10 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Ik denk dat CA z'n lesje echt wel geleerd heeft. Vandaar ook dit soort goedmakers als de gratis Emperor's Edition om de imagoschade te repareren. Enig idee wat het kost om zo'n gratis campaign in elkaar te zetten? En om na een jaar nog even features als de family tree en building rebalance door te voeren? Sowieso werken heel veel mensen die bij Rome II betrokken waren nu niet meer voor CA en dat zegt ook al wat. Veel van de mensen die nu Rome II lopen te fixen zijn nieuw daar. CA is van 300 naar 500 mensen gegaan. Lang niet allemaal met Total War bezig, maar toch. Een heel groot deel is quality assurance. Zo'n release als Rome II gaat echt niet nog een keer gebeuren. Alien Isolation bijvoorbeeld is echt een topgame waar een miljoenmiljard manuren aan testen, tweaken en bugfixen aan vooraf gegaan zijn. Dat gaat hopelijk het imago van de studio weer een beetje oppoetsen.
Dat zeiden mensen ook na de release van empire.
pi_144210487
dezelfde mensen die zeiden "ik koop nooit meer een TW game"? :P
pi_144353056
Vind het nog wel kut met die generalen. :') Net aan een aanval kunnen afslaan van de Selucids en ook hun generaal gedood. Krijgt ie uit het niets een generaal met olifanten waar ik vrijwel niets tegen kan doen. :')
pi_144588380
Vraag over de verschillende versies van rome 2 total war
de emperor en collector edition.
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen deze 2?
pi_144604059
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:37 schreef valek het volgende:
Vraag over de verschillende versies van rome 2 total war
de emperor en collector edition.
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen deze 2?
is de Collectors editie niet die met dat bordspel en die katapult in? weggesmeten geld voor prullerij.

Voor zover ik kan vinden is de Emperor editie de huidige versie van de game, met niets speciaals bij. zelfs de prijs voor de augustus dlc is niet bekend (er staat N/A) in de store. Ze lijken verward te zijn omdat die dlc gratis is voor mensen die rome 2 hadden vandaag.

Gewoon wachten tot de base game in sale is en dan kijken welke dlc je er bij wilt.

EDIT: heb vandaag ergens gehoord (een youtube lets player, dus ben niet 100% zeker), dat je de augustus dlc er ook gratis bijkrijgt als je de game nu koopt. En in dat geval is de emperor edition gewoon de nieuwe name van de game.

[ Bericht 10% gewijzigd door AntiChrist7 op 17-09-2014 11:25:39 ]
  donderdag 18 september 2014 @ 12:03:03 #63
94900 Shakkara
pi_144654437
http://imgur.com/a/h4Pas#0

Mooie Rome 2 plaatjes :)

Dat bloodpack haha... 300 is er niks bij.

En ja, Emperor's Edition is gewoon de nieuwe Rome II, hernoemd, uitgebreid en verbeterd omdat ze de smet van de oude versie weg wilden hebben. Eigenlijk een beetje een Director's Cut ofzo, van hoe het had moeten zijn.
pi_144657316
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 12:03 schreef Shakkara het volgende:

En ja, Emperor's Edition is gewoon de nieuwe Rome II, hernoemd, uitgebreid en verbeterd omdat ze de smet van de oude versie weg wilden hebben. Eigenlijk een beetje een Director's Cut ofzo, van hoe het had moeten zijn.
Ja, is wel een goeie beschrijving. De game loopt stukken beter nu (al veel fps gewonnen), ziet er beter uit (al hebben ze misschien wat teveel kleur gebruikt), en speelt ook gewoon aangenamer en is meer gebalanceerd. In faction politics bijvoorbeeld is nu heel duidelijk wat je moet doen om een balans te houden om een civil war te vermijden

[ Bericht 0% gewijzigd door AntiChrist7 op 18-09-2014 14:58:18 ]
pi_144658569
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 19:26 schreef AntiChrist7 het volgende:
Radious mod is goed voor de balance in campaign, maar verder is het niet leuk. De AI wordt zo gebuft dat het idioot en onrealistisch wordt. Een factie met 1 regio kan 5 volle legers houden, en jij met 2 provincies misschien maximum drie. En er is geen diplomatieke interactie omdat de AI toch overal nee op zegt.

Op het slagveld nog erger. Je kan de mooiste tactieken bedenken, dat maakt weinig uit als een crap unit langer standhoudt dan jouw elite units, gewoon omdat hun moraal gebuft is. Phalanx in de rug gecharged door cavalry? de AI merkt er niks van. Dan wacht ik liever nog af tot patch 15 uit beta is, waar er nu al campaign modificaties zijn. En zal dan wel verder spelen met de TTT mod van Dresden
Dat heb/had je ook in Empire (wat ik persoonlijk leuker vind omdat die periode me meer aanspreekt). De AI die units kan blijven spammen en altijd aggressief is tegen de speler.

Ik heb zelf een bepaald rijk voor ogen van gebieden die ik wil hebben en ik wil niet eens vechten om gebieden die buiten die grenzen liggen maar de AI sleept me altijd in een oorlog die ze nooit kunnen winnen omdat veel sterker ben. Ik verover dat gebied dan maar en vanuit het niks zit ik dan in een nieuwe oorlog omdat ik weer 2 nieuwe buren heb die me gelijk de oorlog verklaren en aan het eind van de rit heb ik de hele kaart. Het is vooral veel War en weinig diplomacy en dat vind ik wel jammer.
Get it and Bet it
pi_144659401
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 14:31 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Dat heb/had je ook in Empire (wat ik persoonlijk leuker vind omdat die periode me meer aanspreekt). De AI die units kan blijven spammen en altijd aggressief is tegen de speler.

Maar ik beschreef de Radious mod, die zogezegd "een verbeterde AI" biedt, terwijl hij gewoon de AI enorm buft, wat CA al doet op hogere difficulties. Dus dat noem ik niet verbeterd. Maarja, modders krijgen altijd meer krediet dan de "big evil game companies" natuurlijk
pi_145394681
ik heb gisteren dit spel gekocht voor mijn macbook in de mac app store maar hij start niet op. telkens als ik het spel wil beginnen dan krijg ik een foutmelding

is er iemand die hier ervaring mee heeft (en een oplossing ervoor heeft gevonden?)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:58:52 #68
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145394705
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:58 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik heb gisteren dit spel gekocht voor mijn macbook in de mac app store maar hij start niet op. telkens als ik het spel wil beginnen dan krijg ik een foutmelding

is er iemand die hier ervaring mee heeft (en een oplossing ervoor heeft gevonden?)
Wat voor foutmelding?
pi_145394807
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:58 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Wat voor foutmelding?
uhm ik krijg een heel lang foutrapport.

ik kan nu ook even niet kijken want ik zit op mijn werk
- Rudyard Kipling
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:06:33 #70
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145395063
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 14:00 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

uhm ik krijg een heel lang foutrapport.

ik kan nu ook even niet kijken want ik zit op mijn werk
Als het goed is staat het op je steam account. Rechtermuisklik op Rome 2 > opties > verify files / cache. Misschien dat dat helpt.
pi_145395853
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 14:06 schreef 2Happy4U het volgende:
Als het goed is staat het op je steam account. Rechtermuisklik op Rome 2 > opties > verify files / cache. Misschien dat dat helpt.
ik heb hem niet via steam gekocht maar gewoon via de Apple mac store. (vind dat steam echt niet fijn werken)

maar zodra ik thuis ben zal ik eens kijken wat hij precies voor een foutmelding geeft
- Rudyard Kipling
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:30:25 #72
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_145395931
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 14:28 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik heb hem niet via steam gekocht maar gewoon via de Apple mac store. (vind dat steam echt niet fijn werken)

maar zodra ik thuis ben zal ik eens kijken wat hij precies voor een foutmelding geeft
Moet je het niet verplicht op Steam activeren?
pi_145397167
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 14:30 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Moet je het niet verplicht op Steam activeren?
nee volgens mij niet. ik heb empire total war ook op deze manier gekocht en die hoefde ik ook niet te activeren of iets dergelijks
- Rudyard Kipling
pi_145397705
Vrij zeker dat het steam only game is. ik weet dat ie bestaat voor tablet, maar dat was met empire nog zeker niet het geval
pi_145397806
hierbij de link

https://itunes.apple.com/(...)or/id913948906?mt=12

ik heb hem toch echt in de mac app store gekocht
- Rudyard Kipling
pi_145403662
maar ik krijg de volgende foutmelding, hij is een beetje lang daarom heb ik hem tussen spoiler tags gezet

SPOILER
edit: het is inmiddels gelukt het probleem zat hem in de taal instellingen. zodra ik hem op engels zet dan werkt het spel gewoon goed

[ Bericht 98% gewijzigd door DestroyerPiet op 10-10-2014 20:12:40 (oplossing gevonden) ]
- Rudyard Kipling
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:07:21 #77
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_145772220
Hoe staat het er ondertussen voor? Is het al een stukje beter?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:29:57 #78
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_145900594
Rome II Emperor Edition in de aanbieding bij Humble Store, ¤ 18,33 is niet slecht volgens mij.

Of het beter is dan voorheen, vast wel, alleen ik ga daar geen oordeel over vellen want ik heb mijzelf sowieso wel vermaakt met dit spel, ook toen er nog niet zo veel patches overheen waren gesmeten.
[/quote]
  maandag 27 oktober 2014 @ 10:47:11 #79
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_145988325
Wat haat ik civil wars. :r

Daar gaat je generaal met een stuk of 8 ranks en je leger met een stuk of 6 ranks en gouden chevrons op alle units. :') Al je fucking werk voor niks, geen legacy van legers. ;( Natuurlijk ook alle provinces waar militaire gebouwen stonden foetsie, weer eastern spearman trainen like a boss en alle lege dorpen terug veroveren. _O- Een hoop ongemak en tijd kost het alleen maar.
[/quote]
pi_145990504
Moeite gedaan om naar het politics scherm te kijken?

Moet dringend nog eens een campaign beginnen, maar had de laatste maand andere games.
pi_145990923
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 10:47 schreef Catkiller het volgende:
Wat haat ik civil wars. :r
Was in Rome 1 ook al zo. Heb na 1 pot het spel gelijk gemod en alle 3 de Romeinse facties verenigd, veel beter zo :P
  maandag 27 oktober 2014 @ 12:30:37 #82
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_145991189
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:04 schreef AntiChrist7 het volgende:
Moeite gedaan om naar het politics scherm te kijken?

Moet dringend nog eens een campaign beginnen, maar had de laatste maand andere games.
Jawel hoor. Leuke was dat er een small chance was en vervolgens breekt het uit binnen een paar beurten terwijl de meter op 25% stond van kans op uitbreken.
[/quote]
pi_145992002
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:30 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Jawel hoor. Leuke was dat er een small chance was en vervolgens breekt het uit binnen een paar beurten terwijl de meter op 25% stond van kans op uitbreken.
Kleine kans is ook een kans, en hoe langer het blijft duren, hoe groter de kans het uiteindelijk zal gebeuren. Gewoon de kans op civil war op nul houden door goed je balans te houden.

Als je er echt zo op tegenziet, kan je altijd een save laden de turn voor civil war uitbreekt.
  maandag 27 oktober 2014 @ 13:08:58 #84
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_145992258
Binnenkort na mijn tentamens maar eens de emperor's edition kopen. Zitten alle dlc en dergelijke daarbij of niet? Ik geef echt niks om die kansloze uitbreidingen maar ik wil op zich wel alle volkeren kunnen spelen die ik in de normale versie had unlocked via dlc.

Anyway, ik heb mijn lesje verder wel geleerd. Niet meer pre-orderen. :')
pi_145992589
quote:
14s.gif Op maandag 27 oktober 2014 13:08 schreef Kutmanager het volgende:
Binnenkort na mijn tentamens maar eens de emperor's edition kopen. Zitten alle dlc en dergelijke daarbij of niet? Ik geef echt niks om die kansloze uitbreidingen maar ik wil op zich wel alle volkeren kunnen spelen die ik in de normale versie had unlocked via dlc.

Anyway, ik heb mijn lesje verder wel geleerd. Niet meer pre-orderen. :')
De Emperor's edition is gewoon het normale spel inclusief alle gratis content patches. Dus zonder dlc etc. Als je het normale spel al hebt wordt hij automatisch 'geupgrade' naar Emperor's edition.
No resentment ever evened out a weaker hand
  maandag 27 oktober 2014 @ 14:19:55 #86
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_145994471
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 13:19 schreef Silv het volgende:

[..]

De Emperor's edition is gewoon het normale spel inclusief alle gratis content patches. Dus zonder dlc etc. Als je het normale spel al hebt wordt hij automatisch 'geupgrade' naar Emperor's edition.
Oh.

Nou, in dat geval maar eens weer opstarten dan binnenkort. :')
  maandag 27 oktober 2014 @ 18:16:59 #87
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_146002828
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:59 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Kleine kans is ook een kans, en hoe langer het blijft duren, hoe groter de kans het uiteindelijk zal gebeuren. Gewoon de kans op civil war op nul houden door goed je balans te houden.

Als je er echt zo op tegenziet, kan je altijd een save laden de turn voor civil war uitbreekt.
En dan? De halve politiek uitmoorden of promoten of iets? Ik heb mij nooit in het hele systeem verdiept (voor de Emperor Edition patch werkte het toch al raar geloof ik, als je het werken kan noemen) en ik heb het niet nodig. Ja het enige voordeel nu is dat het een boost geeft op bepaalde gebieden wat altijd mooi is.

Voor mij is het politieke systeem net zoiets als realm divide in Shogun II, iets wat ik prima kan missen en met mij vele anderen geloof ik.
[/quote]
pi_146005798
Dus je verdiept je er niet in en dan ben je verbaasd dat er een civil war uitbreekt... Je klinkt nochtans als een politieker: als ik er niet naar kijk bestaat het niet. De game de schuld geven dat je niet zit op te letten vind ik raar klinken, maar ok.

Trouwens, civil war is helemaal niet als realm divide. Civil war kan je vermijden. Als je natuurlijk zit op te letten.....
pi_146141352
Hoe zit het na de laatste patches met de speelbaarheid?
Mijn pc ligt ver boven de recommended specs, maar grote gevechten gaven toch altijd problemen. Als daar nu iets in gefixed is, pak ik de game er weer eens bij :)
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_146142855
Tja hoe de game gaat draaien kunnen wij niet vertellen he, kan je alleen zelf uitvinden. Naar verluidt hebben de patches altijd beterheid gebracht qua stabilisatie en performance, maar ik had nooit problemen, dus ik kan het niet zeggen.

Er is voor Halloween een nightmare mode toegevoegd aan battles (vind ik weinig aan), maar in een rally point is er onthuld dat er nog dlc en free-lc zal komen
pi_146180294
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 08:47 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Hoe zit het na de laatste patches met de speelbaarheid?
Mijn pc ligt ver boven de recommended specs, maar grote gevechten gaven toch altijd problemen. Als daar nu iets in gefixed is, pak ik de game er weer eens bij :)
Speelt gewoon prima, zelfs op mijn laptop
pi_146428812
https://steamdb.info/app/212280/history/

Het lijkt erop dat er een pelopenische oorlog dlc zit aan te komen, en een nieuw factiepack met oa massilia en pergamum.
  zaterdag 8 november 2014 @ 15:33:05 #93
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_146433060
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 12:31 schreef AntiChrist7 het volgende:
https://steamdb.info/app/212280/history/

Het lijkt erop dat er een pelopenische oorlog dlc zit aan te komen, en een nieuw factiepack met oa massilia en pergamum.
Ben ik beiden al geweest. Massilia is wel tof en echt kneitermoeilijk in het begin want overal Kelten om je heen.
  FOK!fotograaf vrijdag 9 januari 2015 @ 10:31:30 #94
364681 over_hedge
pi_148496707
Over een maand een nieuw deel in de total war reeks. Nog mensen hier die deze gaan kopen?
  vrijdag 9 januari 2015 @ 15:03:31 #95
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_148508180
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 10:31 schreef over_hedge het volgende:
Over een maand een nieuw deel in de total war reeks. Nog mensen hier die deze gaan kopen?
Geen pre-order in ieder geval.
[/quote]
  FOK!fotograaf vrijdag 9 januari 2015 @ 15:04:56 #96
364681 over_hedge
pi_148508242
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:03 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Ik slinger over een maand of 2 wel een download aan. :@
  vrijdag 9 januari 2015 @ 17:09:36 #97
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_148513644
nope

total war attila krijgt microtransactions

total war series is niets meer geworden dan een melkoe ik sla deze over

voor all nay sayers die gaan lopen janken en ik quote "je kan het ook zonder micro-transacties uitspelen" krijg allemaal maar een dikke :')
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_148548897
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:03 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Dit. Wel beetje hyped though.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 20:24:48 #99
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_148549016
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:09 schreef cherrycoke het volgende:
Wat kan je kopen met microtransacties dan?
[/quote]
  zaterdag 10 januari 2015 @ 20:43:57 #100
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_148549601
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 17:09 schreef cherrycoke het volgende:
nope

total war series is niets meer geworden dan een melkoe ik sla deze over

voor all nay sayers die gaan lopen janken en ik quote "je kan het ook zonder micro-transacties uitspelen" krijg allemaal maar een dikke :')
Welke micro-transacties?
  zaterdag 10 januari 2015 @ 23:14:43 #101
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_148554084
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 20:24 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Wat kan je kopen met microtransacties dan?
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 20:43 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Welke micro-transacties?
In its current form, Total War: Arena will struggle to shine. Comprised of 10 vs 10 PvP battles aimed at annihilating the opposing side or capturing their base camp, each player controls three units led by a famous commander, who confers bonuses of a particular flavour. As commanders gain experience, higher tier units can be drafted in and upgraded via the currency earned through battles (or micro-transactions, presumably). Its fast-paced 15 minute battles are tempered by pre-match decisions regarding army composition and unit maintenance.

bron http://www.eurogamer.net/(...)orizons-of-total-war
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zondag 11 januari 2015 @ 00:43:49 #102
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_148556894
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 23:14 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

[..]

In its current form, Total War: Arena will struggle to shine. Comprised of 10 vs 10 PvP battles aimed at annihilating the opposing side or capturing their base camp, each player controls three units led by a famous commander, who confers bonuses of a particular flavour. As commanders gain experience, higher tier units can be drafted in and upgraded via the currency earned through battles (or micro-transactions, presumably). Its fast-paced 15 minute battles are tempered by pre-match decisions regarding army composition and unit maintenance.

bron http://www.eurogamer.net/(...)orizons-of-total-war
Dat is TW:Arena, niet Attila.
  woensdag 28 januari 2015 @ 23:01:49 #103
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_149156389
[/quote]
  woensdag 28 januari 2015 @ 23:03:05 #104
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_149156445
quote:
Nog niet gezien. Maar wacht wel op de zomersale waar veel bugs gefixd zullen zijn en DLC ook goedkoper is.
  donderdag 29 januari 2015 @ 02:02:34 #105
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_149160764
Hoe zijn de mods nu? Is het al een beetje op niveau? Als Rome en MEdieval 2 TW veteraan vond ik Rome 2 echt een teleurstelling qua combat en micro management van steden(Te weinig gebouwen per stad). Vergeleken met Roma surrectum en Stainless Steel mods viel vanilla Rome 2 dus zwaar tegen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_149161900
Ik krijg deze week een nieuwe pc. Dus daarom ga ik tw atilla toch maar kopen :)
  vrijdag 30 januari 2015 @ 15:15:50 #107
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_149210953
quote:
1s.gif Op woensdag 28 januari 2015 23:03 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Nog niet gezien. Maar wacht wel op de zomersale waar veel bugs gefixd zullen zijn en DLC ook goedkoper is.
DLC? Dat hele atilla is een DLC van rome 2 van fucking 50 euro man
  vrijdag 30 januari 2015 @ 15:16:21 #108
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_149210969
quote:
13s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:15 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

DLC? Dat hele atilla is een DLC van rome 2 van fucking 50 euro man
Issie niet 40 op Steam? Heb 'm voor ~25 gezien + DLC.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 15:16:43 #109
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_149210981
quote:
7s.gif Op donderdag 29 januari 2015 02:02 schreef Smoofie het volgende:
Hoe zijn de mods nu? Is het al een beetje op niveau? Als Rome en MEdieval 2 TW veteraan vond ik Rome 2 echt een teleurstelling qua combat en micro management van steden(Te weinig gebouwen per stad). Vergeleken met Roma surrectum en Stainless Steel mods viel vanilla Rome 2 dus zwaar tegen.
Rome 2 viel tegen vergeleken met mods waar jarenlang aan gewerkt is na de release van de game waarop ze gemaakt zijn.

Zie je de ironie hiervan?
  vrijdag 30 januari 2015 @ 15:17:42 #110
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_149211005
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:16 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Geen idee. Don't care. Ga dat spel toch niet kopen voordat ie minder dan 15 is.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 15:22:34 #111
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_149211185
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:16 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Rome 2 viel tegen vergeleken met mods waar jarenlang aan gewerkt is na de release van de game waarop ze gemaakt zijn.

Zie je de ironie hiervan?
Om hier nog even op voort te gaan. Ik vind het altijd wel hilarisch hoe mensen denken dat spellen 10 jaar geleden beter waren. Guess what? Dat waren ze niet. Je bent er alleen nostalgisch over. Ja, rome 1 was fantastisch, maar je bent zeker vergeten dat de 1.0 versie van dat spel crashte na de tigste turn omdat elk land 50 legers van 1 unit op de kaart had staan? En je bent zeker de achterlijke AI in dat spel vergeten? En de schrijnende campaign map waar carthago altijd doodging omdat wederom de AI zo dom was.

Ja, rome 2 had een kut release, en nee, ik heb CA er nog niet voor vergeven, en SEGA al helemaal niet, maar vergelijk het niet met spellen van 10 jaar geleden want het was toen net zo kut, en die mods waar je het over hebt, hebben jaren geduurd voordat ze uitkwamen.

En ja, ik heb mijn lesje geleerd met rome 2, en ik wacht wel op atilla tot het goedkoop en bugvrij is.
  FOK!fotograaf vrijdag 30 januari 2015 @ 15:23:36 #112
364681 over_hedge
pi_149211225
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:16 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

link?
  vrijdag 30 januari 2015 @ 15:25:43 #113
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_149211291
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:23 schreef over_hedge het volgende:

[..]

link?
https://www.g2a.com/total(...)preorder-global.html
Nu 33, laatst 28 oid dacht ik.
  FOK!fotograaf vrijdag 30 januari 2015 @ 15:26:28 #114
364681 over_hedge
pi_149211310
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:25 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

https://www.g2a.com/total(...)preorder-global.html
Nu 33, laatst 28 oid dacht ik.
Tnxs! best prima prijs.
  vrijdag 30 januari 2015 @ 15:28:28 #115
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_149211358
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:26 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Tnxs! best prima prijs.
Moet er wel bij zeggen dat er laatst problemen waren met G2A, dat ze slechte keys verkochten van Ubisoft-spellen. Mensen die die key gebruikten waren hun spel kwijt. Ubisoft had echter geen bewijs, maar het zijn dingen waar je rekening mee moet houden bij sites waar ze aanzienlijk goedkoper spellen verkopen.
  FOK!fotograaf vrijdag 30 januari 2015 @ 15:32:07 #116
364681 over_hedge
pi_149211464
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 15:28 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Moet er wel bij zeggen dat er laatst problemen waren met G2A, dat ze slechte keys verkochten van Ubisoft-spellen. Mensen die die key gebruikten waren hun spel kwijt. Ubisoft had echter geen bewijs, maar het zijn dingen waar je rekening mee moet houden bij sites waar ze aanzienlijk goedkoper spellen verkopen.
Ah ja dat bericht had ik gelezen ja. Naja voor 33 dollar durf ik de gok wel te nemen.
pi_149224902
Probeer het wel even in het steamtopic.
Ik zwaai naar dieren.
  FOK!fotograaf woensdag 4 februari 2015 @ 14:40:03 #118
364681 over_hedge
pi_149357385
Congratulations! You have been selected to participate in the Total War Battles™: KINGDOM Closed Beta.

Below you will find your unique Steam key, which will grant you access to the game:

Leuk man. Die code is al gebruikt. :') Meer mensen die uitgenodigd zijn?
pi_149589218
Over een paar minuten kunnen reviews online.
pi_149589342
quote:
11s.gif Op woensdag 11 februari 2015 23:55 schreef 2Happy4U het volgende:
Over een paar minuten kunnen reviews online.
Als ze Europese tijden aanhouden tenminste.
pi_149598585
pi_149599100
quote:
quote:
Of course, there are the three remaining ‘civilised’ Empires. The Western Roman Empire is massively wealthy at the game’s start, but with few armies or military buildings, which makes it impossible to defend. The Eastern is rich and aggressive, but surrounded on all sides by enemies. And the Sassanids are strong and really only under threat from the Huns and the Eastern Romans. And that’s it—a small number of factions for a Total War game, despite the number in-game, which makes me suspect they’ll all unlock as DLC as time goes by.
;(
pi_149599217
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:26 schreef Doublepain het volgende:

[..]

[..]

;(
Is wel jammer ja. Maar verwacht een snelle faction unlock mod.
pi_149599403
quote:
1s.gif Op donderdag 12 februari 2015 13:26 schreef Doublepain het volgende:
Of course, there are the three remaining ‘civilised’ Empires. The Western Roman Empire is massively wealthy at the game’s start, but with few armies or military buildings, which makes it impossible to defend.
quote:
Of course, there are the three remaining ‘civilised’ Empires. The Western Roman Empire is massively wealthy at the game’s start, but with few armies or military buildings, which makes it impossible to defend.
pi_149599608

42 minuten. Ben benieuwd
pi_149599807
Ik heb hem net besteld. Toch maar gewoon bij bol.com. 35 euro is een prima prijs. :)
pi_149606370
quote:
Even kijken
pi_149612601
Twijfel toch best, het voelt meer aan als een uitbreiding en die DLC moeten ze echt mee gaan kappen gvd. Vroeger kreeg je nog +20 factions die je vrij moest spelen. Nu moet je gvd 15 euro betalen voor 3 extra factions.
pi_149612659
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:47 schreef Doublepain het volgende:
Twijfel toch best, het voelt meer aan als een uitbreiding en die DLC moeten ze echt mee gaan kappen gvd. Vroeger kreeg je nog +20 factions die je vrij moest spelen. Nu moet je gvd 15 euro betalen voor 3 extra factions.
Ik kan toch pas een paar dagen na release spelen, kan ik mooi wachten om te horen of het goed is of niet.
pi_149638626
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 20:49 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ik kan toch pas een paar dagen na release spelen, kan ik mooi wachten om te horen of het goed is of niet.
Dat kan ook idd, maar heb echt mijn twijfels bij Atila. Maar dat had ik ook met Napoleon, die was uiteindelijk best tof

Trouwens 75% korting op RTW2 dit weekend op steam. Voor 13 euro de Emperor Edition.
  FOK!fotograaf maandag 16 februari 2015 @ 10:45:29 #131
364681 over_hedge
pi_149720554
Krijgt beste goede reviews. Ben benieuwd
  maandag 16 februari 2015 @ 17:08:56 #132
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_149730936
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:45 schreef over_hedge het volgende:
Krijgt beste goede reviews. Ben benieuwd
Rome 2 ook. Heb wel in een paar reviews gelezen dat de AI soms raar doet en dat het nog bugs heeft.
  FOK!fotograaf maandag 16 februari 2015 @ 18:10:49 #133
364681 over_hedge
pi_149732773
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 17:08 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Rome 2 ook. Heb wel in een paar reviews gelezen dat de AI soms raar doet en dat het nog bugs heeft.
Rome 2 heb ik mij dan ook goed mee vermaakt :) Dus dat scheelt.
pi_149760594
Best apart topic ervoor zeker?

De encyclopedie is er ook:

http://attila-enc.totalwar.com/#/
  dinsdag 17 februari 2015 @ 14:39:11 #135
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_149760595
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 18:10 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Rome 2 heb ik mij dan ook goed mee vermaakt :) Dus dat scheelt.
Al gespeeld?
  FOK!fotograaf dinsdag 17 februari 2015 @ 14:48:25 #136
364681 over_hedge
pi_149760854
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:39 schreef AntiChrist7 het volgende:
Best apart topic ervoor zeker?

Wat? :P
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:39 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Al gespeeld?
Nee, zit op mijn werk. :(
  dinsdag 17 februari 2015 @ 17:04:33 #137
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_149765038
Drie discs. 8)7
[/quote]
pi_149765540
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:04 schreef Catkiller het volgende:
Drie discs. 8)7
idd weinig tegenwoordig.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 17:21:02 #139
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_149765561
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:20 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

idd weinig tegenwoordig.
Vast een lelijk spel, weer dom geweest. ;(
[/quote]
  FOK!fotograaf dinsdag 17 februari 2015 @ 18:00:20 #140
364681 over_hedge
pi_149766794
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 17:04 schreef Catkiller het volgende:
Drie discs. 8)7
Ja. Was bij rome 2 toch ook? Of waren dat er 2
  dinsdag 17 februari 2015 @ 18:01:43 #141
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_149766836
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:00 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Ja. Was bij rome 2 toch ook? Of waren dat er 2
Even gekeken, ook drie ja. Maar dat is zo lang geleden al weer.
[/quote]
  dinsdag 17 februari 2015 @ 18:55:43 #142
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_149768729
Leuk zo'n code waarbij ze een O met een fucking streepje er door printen waardoor je Q invult. Al klopt dat ook niet helemaal, het lijkt meer op een diameter ding. :')
[/quote]
pi_149777121
Wil hem hebben _O_ .
Maar als ie net zo crappy draait als rome 2 (op de meest vreemde momenten lag, terwijl ik een best aardig systeem heb) dan laat ik hem toch even voorbij gaan. Hoewelik dat eigenlijk niet kan maken met een total war..
..non est vivere sed valere vita est ..
  woensdag 18 februari 2015 @ 00:41:05 #144
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_149782349
Geen rare dingen gehad in drie uur speeltijd maar ik kan mijn gedachten er niet echt bij houden vandaag verder. Geen zin om alles te checken en te doen, Rome II was wel simpeler dan dit, geen family tree en er kwam naar mijn mening iets minder info op je af bij elk kut gebouwtje, maar misschien was dat gewoon gewenning.

De units voelen in ieder geval niet traag aan, kan zijn omdat het begin units zijn zonder veel bepantsering. In die paar battles was outflanken en hammer & anvil in ieder geval niet wachten tot je hele unit eens een keer rond de flank was om in het midden van de beweging maar te beslissen om alles in de flank zelf te rammen omdat je het al weer zat was om te wachten.
[/quote]
pi_149786694
Dingen die mij tot nu toe (2uurtjes gespeeld) opvielen waren:

- Spel draait stuk zwaarder dan rome 2 maar is niet echt veel mooier. (benchmark rome 2 haalde ik 70 frames nu 35)
- Het spel is een stuk moeilijker (wat juist wel positief is)
- Siege battles zien er tof uit. Vooral hoe dingen in de vik gaan.
- Het leek er op of siege battles verdedigen wel erg makkelijk is. Ik moest 1 x verdedigen, dit was een kleine stad zonder stadsmuur, maar was op een heuvel, en waren maar 2 ingangen naar binnen, dus enige wat ik hoefde te doen is 2 plekken verdedigen wat niet zo heel moeilijk is natuurlijk.
Ik weet niet hoe het bij andere steden is want dit was mijn enige siege battle tot nu toe.
- Ik vind het bouw systeem heel erg wennen, je ziet plaatjes van de gebouwen in plaats van icoontjes zoals in rome 2. Dit maakte het voor mij er niet echt duidelijker op. maar dit zal wel een kwestie van wennen zijn.
- laad tijden zijn vrij lang. Langer dan bij rome 2 het geval is.

ik ga vanavond weer spelen. Dan kan ik een iets betere mening geven. Maar tot nu toe ben ik wel positief.
pi_149787451
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 14:48 schreef over_hedge het volgende:

Wat? :P
Omdat het hier toch niet meer over Rome 2 gaat gaan.
pi_149793583
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 10:16 schreef over_hedge het volgende:
Dingen die mij tot nu toe (2uurtjes gespeeld) opvielen waren:

- Spel draait stuk zwaarder dan rome 2 maar is niet echt veel mooier. (benchmark rome 2 haalde ik 70 frames nu 35)
- Het spel is een stuk moeilijker (wat juist wel positief is)
- Siege battles zien er tof uit. Vooral hoe dingen in de vik gaan.
- Het leek er op of siege battles verdedigen wel erg makkelijk is. Ik moest 1 x verdedigen, dit was een kleine stad zonder stadsmuur, maar was op een heuvel, en waren maar 2 ingangen naar binnen, dus enige wat ik hoefde te doen is 2 plekken verdedigen wat niet zo heel moeilijk is natuurlijk.
Ik weet niet hoe het bij andere steden is want dit was mijn enige siege battle tot nu toe.
- Ik vind het bouw systeem heel erg wennen, je ziet plaatjes van de gebouwen in plaats van icoontjes zoals in rome 2. Dit maakte het voor mij er niet echt duidelijker op. maar dit zal wel een kwestie van wennen zijn.
- laad tijden zijn vrij lang. Langer dan bij rome 2 het geval is.

ik ga vanavond weer spelen. Dan kan ik een iets betere mening geven. Maar tot nu toe ben ik wel positief.
Ik loop tegen hetzelfde aan. Voordat de Emperor Edition er was, was het spel wel een stuk makkelijker, trouwens. Nu moet ik zelfs op normal met Rome al heel erg oppassen dat ik niet overextended raak.
Burning bridges gives you so much more
pi_149798059
Toch ook maar aangeschaft. 30 inc de dlc vond ik nog net te doen...
Nu maar afwachten over hoeveel weken de volgende dlc komt :')
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_149798501
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:01 schreef Beach het volgende:
Toch ook maar aangeschaft. 30 inc de dlc vond ik nog net te doen...
Nu maar afwachten over hoeveel weken de volgende dlc komt :')
Hoe vaak al gecrasht?
pi_149799458
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:15 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Hoe vaak al gecrasht?
Alleen even de proloog aangeraakt en nee, geen crashes.

Verder: https://steamdb.info/app/325610/dlc/
:')
pi_149804543
Heel de dag gespeeld en nog geen crash gehad. Het lange wachten na het einde van een turn vind ik ook wel meevallen. Ik zelf ben nog niet overtuigd van het spel. Maar dit komt eerder omdat ik de laatste tijd Rome 2 scheel heb gespeeld en daar al wat op uitgekeken was door het vele spelen.
pi_149869384
Hij is wel donders lastig zeg. Weinig inkomsten, lage public order en overal oorlog. :9
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_149878047
Is Rome II ondertussen een beetje te modden?
Nu het spel wat volwassener en goedkoper is, zit ik toch stiekem te denken het een kans te geven (alleen jammer als idd er geen familytrees zijn zoals in RTW).
  zaterdag 21 februari 2015 @ 18:06:49 #154
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_149893201
Tijd voor een Attila topic?
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_149895997
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 18:06 schreef Draganta het volgende:
Tijd voor een Attila topic?
Denk dat het verstandiger is als er een groot TW topic is. Ik maak later wel een nieuwe OP aan.
pi_149896182
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 19:40 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Denk dat het verstandiger is als er een groot TW topic is. Ik maak later wel een nieuwe OP aan.
pi_149901166
pi_149901350
quote:
Het enige opmerkelijke wat in die mod zat voor Rome 2 was de belachelijke buffs die het de AI gaf. een factie met maar 1 stad kan zich 4 full stacks veroorloven, en op het slagveld zijn zelfs de crappiest AI units beter dan jouw elites, omdat hun moraal zo gebuffed is.

Hoeveel keer dat ik niet een cavalry charge in de achterkant van een hoplite deed met absoluut nul effect.....
pi_149904625
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 21:56 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Het enige opmerkelijke wat in die mod zat voor Rome 2 was de belachelijke buffs die het de AI gaf. een factie met maar 1 stad kan zich 4 full stacks veroorloven, en op het slagveld zijn zelfs de crappiest AI units beter dan jouw elites, omdat hun moraal zo gebuffed is.

Hoeveel keer dat ik niet een cavalry charge in de achterkant van een hoplite deed met absoluut nul effect.....
Dit, ik probeerde het omdat ik maar rebbellen kreeg als ik met Rome speelde, maar de Radious mod voelt als een cheat maar ook to be cheated aan. Etruscan League die ineens met 2 full stacks aan komt zetten die ze in 3 turns hebben gemaakt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
Is Rome II ondertussen een beetje te modden?
Nu het spel wat volwassener en goedkoper is, zit ik toch stiekem te denken het een kans te geven (alleen jammer als idd er geen familytrees zijn zoals in RTW).
Enig minpunt is de units, toch best weinig mijn mening en er had wat meer customization ingemogen watbetreft jouw unieke leger te maken. Met name de romeinen, schilden ontwerp enz. Dat zou echt de toppunt zijn. Maar voor de rest is het best oké, als je het nog niet gehaald hebt.

Na Medieval, Empire en het oude Rome is dit een zekere top 4 van de TW reeks in totaal. ^O^

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2015 23:29:58 ]
  zaterdag 21 februari 2015 @ 23:39:43 #160
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_149905066
rare AI weer, ik speelde very hard. als saxons turn weet ik veel. lekker bezig met vriendjes maken.

en ik zie constant 2-3 stacked full units richting, west rome gaan. (stukje spanje) zowel de factions demetea, ebdani, iceni als caledons bij dumonii stonden er gewoon 2 en een halve stack naast de capital een beetje te wachten.

ik: a fijn ik weer een landje gepikt, totaal 3. ik dacht zal ik is in het zuiden kijken met spion. en wat zie ik rome is verovert door iceni, ik ging bijna huilen van het lachen. (ik was al blij dat ik frisii kon veroveren) :@

HOE DOET DE AI HET OM ZOVEEL UNITS TE MAKEN???? -O-
pi_149941333
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:39 schreef cherrycoke het volgende:
rare AI weer, ik speelde very hard. als saxons turn weet ik veel. lekker bezig met vriendjes maken.

en ik zie constant 2-3 stacked full units richting, west rome gaan. (stukje spanje) zowel de factions demetea, ebdani, iceni als caledons bij dumonii stonden er gewoon 2 en een halve stack naast de capital een beetje te wachten.

ik: a fijn ik weer een landje gepikt, totaal 3. ik dacht zal ik is in het zuiden kijken met spion. en wat zie ik rome is verovert door iceni, ik ging bijna huilen van het lachen. (ik was al blij dat ik frisii kon veroveren) :@

HOE DOET DE AI HET OM ZOVEEL UNITS TE MAKEN???? -O-
De Ai speelt vals. Een moeilijkere difficulty in computer spelen betekent meestal dat de AI allemaal bonussen krijgt. Bijvoorbeeld meer inkomsten, extra grondstoffen enzovoort. Dit geldt ook voor Total War. Bij de hoger difficulties, krijgt de AI allemaal buffs, eenheden doen meer schade, hebben meer moraal en ze krijgen ook meer inkomsten.
pi_149953101
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:46 schreef Doler12 het volgende:

[..]

De Ai speelt vals. Een moeilijkere difficulty in computer spelen betekent meestal dat de AI allemaal bonussen krijgt. Bijvoorbeeld meer inkomsten, extra grondstoffen enzovoort. Dit geldt ook voor Total War. Bij de hoger difficulties, krijgt de AI allemaal buffs, eenheden doen meer schade, hebben meer moraal en ze krijgen ook meer inkomsten.
Ja het is niet zo dat de AI opeens slimmer wordt. Gewoon normal/normal omdat dat het eerlijkst is.
  maandag 23 februari 2015 @ 14:04:19 #163
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_149953845
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:39 schreef Beach het volgende:

[..]

Ja het is niet zo dat de AI opeens slimmer wordt. Gewoon normal/normal omdat dat het eerlijkst is.
Veel dommer dan in TW series kan ook bijna niet. Godsakke, zowel de macro als de micro is om te janken elke keer. Ik heb Rome II kort gespeeld, maar het kon me niet echt boeien tov Shogun. Ook voor Attila pas ik.

Wachten op een nieuwe Empire..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_149956166
Geldt voor alle strategie games. Bij civilization ga ik ook niet hoger dan King difficulty omdat het dan niet meer leuk is, maar gewoon continu een inhaalwedstrijd...

TW hou ik op Hard/hard
  maandag 23 februari 2015 @ 15:29:13 #165
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_149956217
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 15:27 schreef AntiChrist7 het volgende:
Geldt voor alle strategie games. Bij civilization ga ik ook niet hoger dan King difficulty omdat het dan niet meer leuk is, maar gewoon continu een inhaalwedstrijd...

TW hou ik op Hard/hard
Tot op zekere hoogt wel ja. Lang leve de multiplayer.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_149956628
Is Attila een beetje leuk? Elke keer als ik er iets over lees krijg ik zin om het te spelen maar Rome II heb ik ook niet heel veel gespeeld ofzo dus ik ben bang dat ik mijn geld weggooi.
  maandag 23 februari 2015 @ 20:04:59 #167
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_149965220
Gvd man nu al 'nieuwe' DLC facties. :')
[/quote]
  maandag 23 februari 2015 @ 21:32:29 #169
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_149969312
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:04 schreef Catkiller het volgende:
Gvd man nu al 'nieuwe' DLC facties. :')
Idd, best treurig. Maar heb nog zat te spelen dus koop het wel van de zomer met 50-75% korting.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:22:13 #170
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_149982607
Vinden jullie ook dat er veel onduidelijkheden in de interface zitten? Bijv. als je een gebouw kiest dat wealth geeft voor alle industrieele gebouwen die je hebt, waar kun je zien welke gebouwen dat zijn? Iemand vertelde mij dat het iets met de kleur eromheen te maken had, maar welke kleur staat nu voor wat? Paars staat volgens mij voor cultural buildings, maar de rest?

Verder misschien handig om bij iedere noble er bij te zetten in welk dorp ze gouverneur zijn, ja de map scrollt, maar soms zie je het net niet. Als ze commander van een leger zijn, zie je onder wel gelukkig welk leger ze aanvoeren. Is irritant bij het kiezen van nieuwe traits...

Ook mag de interface van je familie en de nobles wat duidelijker, het heeft mij echt lang geduurd voordat ik het een beetje door had hoe en wat :P
pi_149983928
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:22 schreef Draganta het volgende:
Vinden jullie ook dat er veel onduidelijkheden in de interface zitten? Bijv. als je een gebouw kiest dat wealth geeft voor alle industrieele gebouwen die je hebt, waar kun je zien welke gebouwen dat zijn? Iemand vertelde mij dat het iets met de kleur eromheen te maken had, maar welke kleur staat nu voor wat? Paars staat volgens mij voor cultural buildings, maar de rest?

Verder misschien handig om bij iedere noble er bij te zetten in welk dorp ze gouverneur zijn, ja de map scrollt, maar soms zie je het net niet. Als ze commander van een leger zijn, zie je onder wel gelukkig welk leger ze aanvoeren. Is irritant bij het kiezen van nieuwe traits...

Ook mag de interface van je familie en de nobles wat duidelijker, het heeft mij echt lang geduurd voordat ik het een beetje door had hoe en wat :P
ut mijn hoofd van Rome2 is groen farm, rood leger, geel cultureel, paars religieus en grijs mijnen
pi_149984027
Partia in Imperator augustus campaign is echt wel wat te makkelijk, ondanks die crappy units. Zit een 40 turns ver en zit al aan de helft van mijn victory conditions, en dat terwijl ik meestal vrij veel turtle
  dinsdag 24 februari 2015 @ 12:01:40 #173
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_149984073
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:57 schreef Doublepain het volgende:

[..]

ut mijn hoofd van Rome2 is groen farm, rood leger, geel cultureel, paars religieus en grijs mijnen
Religieus valt in Attila volgens mij onder cultureel.

Nu schiet mij nog een gebrekkig punt binnen: Ik heb bijv. als de Visigoten de stad Rome ingenomen, en daar staat het Vaticaan, welke voor +5 public order zorgt, en groei van Latin Christianity. Er staat echter een uitroepteken bij, met de mededeling dat niet alle bonussen van het gebouw mogelijk effectief zijn omdat het geen gebouw is van mijn cultuur. Welke zijn dan nou wel actief en welke niet? Dat van +5 public order wel volgens mij, want bij de overzicht staat er bij dat ik 5 public order erbij krijg door gebouwen, maar is het niet handig als er bij staat welke wel tellen en welke niet?
pi_150012457
pi_150144727
Waar je vroeger de factie zelf van de kaart moest vegen moet je ze nu kopen. 2de DLC al voor atilla :')

Kansloos dit

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2015 14:53:36 ]
pi_150148957
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 14:53 schreef Doublepain het volgende:
Waar je vroeger de factie zelf van de kaart moest vegen moet je ze nu kopen. 2de DLC al voor atilla :')

Kansloos dit
Als je een gat van tien jaar in je geheugen hebt... DLC en pre-order facties zitten er al in sinds shogun 2.

Speel gewoon eerst de facties die er zijn, tegen dat je daar mee klaar bent staat de dlc aan -75%
pi_150151009
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:21 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Als je een gat van tien jaar in je geheugen hebt... DLC en pre-order facties zitten er al in sinds shogun 2.

Speel gewoon eerst de facties die er zijn, tegen dat je daar mee klaar bent staat de dlc aan -75%
Mwah, ik heb shogun niet gedaan Empire en voorheen was hoe het moest zijn. Maar zeg nou zelf 2de DLC is er al uit spel is een week uit
pi_150152205
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:22 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Mwah, ik heb shogun niet gedaan Empire en voorheen was hoe het moest zijn. Maar zeg nou zelf 2de DLC is er al uit spel is een week uit
Als je echt dlc-horror wil zien, moet je maar eens zoeken achter train simulator of eu4/ck2 in steam.

Moest die nomad dlc voor Rome 2 niet gratis zijn geweest, had ik hem nooit binnengehaald. En zou het niet gemerkt hebben. Zelfde voor die pirates en raiders (maar die kreeg ik)
pi_150152366
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:58 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Als je echt dlc-horror wil zien, moet je maar eens zoeken achter train simulator of eu4/ck2 in steam.

Moest die nomad dlc voor Rome 2 niet gratis zijn geweest, had ik hem nooit binnengehaald. En zou het niet gemerkt hebben. Zelfde voor die pirates en raiders (maar die kreeg ik)
Om eerlijk te zijn PI is wel erg ja.
Ik heb zelf Hearts of Iron 3 en de patches werden alleen ontwikkeld voor de laatste dlc expansies :')
pi_150154645
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:58 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Black sea is wel een goeie
  maandag 2 maart 2015 @ 15:36:12 #181
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_150215993
Hoe doen jullie het qua economie? Ik speel nu met de Franks maar die startpositie is al niet zo tof en het inkomen is behoorlijk kut. De prijs van het converten of opnieuw settlen van steden is in mijn ogen voor zo'n factie ook veel te hoog. En als je met de Sassanids speelt stelt het weer geen enkele reet voor.

Al zie ik nu al dat de prijs van converten wel daalt naarmate je cultuur/religie meer grip krijgt op die provincie maar daar ben je wel wat turns zoet mee. :')
[/quote]
  FOK!fotograaf maandag 2 maart 2015 @ 17:31:50 #182
364681 over_hedge
pi_150221151
Tering als westerse Romeinen ben je echt fucked. :D Wel een leuke uitdaging.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 17:02:42 #183
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_150739329
[/quote]
pi_150739776
:r
pi_150740184
Je speelt de facties die er al in zitten, en tegen dat je daar mee klaar bent staan de packs aan -75%
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:32:53 #186
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_150742149
3 DLCs in een maand. :')
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:40:56 #187
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_150767822
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 17:30 schreef AntiChrist7 het volgende:
Je speelt de facties die er al in zitten, en tegen dat je daar mee klaar bent staan de packs aan -75%
Klopt voor de SP wel ja. Maar als je graag MP speelt mis je toch wat facties zo. Als je geen pre-order had zijn het er straks al 9, nu zijn ze allemaal niet zo verschillend van elkaar maar toch. Ze hebben nu op 1 factie na er al net zoveel DLC facties uit gepompt als dat er in de main game zitten.
[/quote]
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:53:09 #188
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_150768246
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:40 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Klopt voor de SP wel ja. Maar als je graag MP speelt mis je toch wat facties zo. Als je geen pre-order had zijn het er straks al 9, nu zijn ze allemaal niet zo verschillend van elkaar maar toch. Ze hebben nu op 1 factie na er al net zoveel DLC facties uit gepompt als dat er in de main game zitten.
Kan je met die DLC-facties ook tegen spelers die ze niet hebben dan? Dat is dan in principe P2W.
pi_150768437
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 14:53 schreef Doublepain het volgende:

Kansloos dit
I told ya, schijt DLC acties
pi_150768489
Zoiets als dit is een DLC waardig concept, niet 3 facties party hard :')

woensdag 18 maart 2015 @ 12:12:02 #191
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_150769017
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:53 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Kan je met die DLC-facties ook tegen spelers die ze niet hebben dan? Dat is dan in principe P2W.
Dat weet ik dus niet. Ik zit nu wel reacties te lezen op zo'n Steam groep en daar krijg ik wel dat idee:

Edit: nog een post van diezelfde persoon, dit is wel belachelijk ja. :D
quote:
Huh? What's the problem with the definition of "pay to win"?! When my enemy uses dlc units, which are more cost effective than mine, it's a pay to win situation in multiplayer;) not that hard to understand. Same happened in Rome 2 with for example Hannibal at the gates dlc. There you got a nice companion cav unit, which wrecks every other Carthage cav easily, it's not cost effective to charge the weaker one into this companion cav. So I play Carthage without dlc against a Carthage player with dlc, the result is that I lose every cav fight did you understand that?
I play the game, I like the mechanics, not as good as shogun 2, but better than rome2. I like to play multiplayer, but the fact that my enemy can bring better cost effective units than mine, because he uses dlc units, destroys the fun!
Alleen een ander spreekt het weer totaal tegen en zegt dat het niet pay to win is. Of het zo is of niet uiteindelijk is het wel belachelijk dat het al zo werkt want de kans dat het wel zo eindigt is er altijd. Natuurlijk kan je altijd winnen van een betere factie qua stats maar als die persoon betere units heeft moet je wel meteen beter spelen en kan je jezelf nu eenmaal minder fouten veroorloven.

[ Bericht 17% gewijzigd door Catkiller op 18-03-2015 12:21:29 ]
[/quote]
pi_150769675
De meeste dlc units in Rome 2 waren absoluut niet beslissend in MP. In shogun 2 daarentegen....

Anders gewoon afspreken da je geen dlc facties doet in MP. Niet dat dat veel veranderd, meeste online spelers zijn toch eikels/campers/....
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:44:41 #193
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_150770160
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:59 schreef Doublepain het volgende:
Zoiets als dit is een DLC waardig concept, niet 3 facties party hard :')

[ afbeelding ]
Alexander was anders wel de slechtste uitbreiding in de TW-serie ooit.
pi_150780860
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:44 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Alexander was anders wel de slechtste uitbreiding in de TW-serie ooit.
Heb menig uur aan verspeelt
pi_150780974
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:48 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Heb menig uur aan verspeelt
Nochtans amper replaywaarde aan. ja, eens op hogere difficulty zetten, verandert ook weinig
pi_150780999
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:52 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Nochtans amper replaywaarde aan. ja, eens op hogere difficulty zetten, verandert ook weinig
Campagne was anders best tof met Alexander _O_
pi_150784020
pi_150907784
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:53 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Campagne was anders best tof met Alexander _O_
Dat wel, maar wat ik ook zeg: geen replay value. Terwijl het bij TW's net dat het extra leuk maakt (al is dat wel wat verminderd sinds ze de blanco startdiplomatie hebben afgeschaft).

Het ziet er naar uit dat het een vrij kalm najaar wordt. Als de korting goed is in de summer sale dan haal ik attila wss wel
pi_150990421
  dinsdag 24 maart 2015 @ 17:26:02 #200
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_150990559
quote:
8 dollar? :') Jezus
Mag hopen dat het een placeholder-prijs is.
pi_151025833

het is 2.49
volgens steamdb betalen amerikanen en engelsen er zelfs meer voor dan wij, toch goed dan die lage koers

[ Bericht 10% gewijzigd door Beach op 25-03-2015 17:42:41 ]
  woensdag 25 maart 2015 @ 18:09:23 #202
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_151027388
Eigenlijk is het wel belachelijk dat je er voor moet betalen in een spel vol met doden. :') Ja leeftijdrating dit dat maar daar heb je geen reet mee te maken wanneer je het gewoon niet in de basis game doet. Maak het dan 1 cent als gratis misschien een probleem is.

Hoe doen ze dat trouwens bij een volledige editie, krijgt die een hogere leeftijdsrestrictie of zit het daar ook niet bij?
[/quote]
pi_151035593
pi_151040358
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 18:09 schreef Catkiller het volgende:
Eigenlijk is het wel belachelijk dat je er voor moet betalen in een spel vol met doden. :') Ja leeftijdrating dit dat maar daar heb je geen reet mee te maken wanneer je het gewoon niet in de basis game doet. Maak het dan 1 cent als gratis misschien een probleem is.

Hoe doen ze dat trouwens bij een volledige editie, krijgt die een hogere leeftijdsrestrictie of zit het daar ook niet bij?
Zit er ook niet bij.

en 1 cent, in dit kruipt een hoop meer werk dan in die factie dlc hoor. Dit vind ik redelijker dan 9 factions in anderhalve maand
  zaterdag 28 maart 2015 @ 12:15:12 #205
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_151122120
emperor edititon nu op steam voor weinig... is het ondertussen een beetje de moeite waard ?
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
  woensdag 29 april 2015 @ 21:21:10 #206
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_152136316
[/quote]
pi_152137308
klopt
Hopelijk komt er bijv. een leuke Justinianus mod om Noord-Afrika en Ïtalië te heroveren.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 15:17:05 #208
400841 Marcus_Zaagius
Ta eis heauton
pi_152405132
Kom er niet helemaal lekker in merk ik. Hoop intern gedoe, slavenopstanden, armoede enzovoort.
pi_152408581
quote:
18s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 15:17 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Kom er niet helemaal lekker in merk ik. Hoop intern gedoe, slavenopstanden, armoede enzovoort.
Ja, een rijk runnen is eigelijk poepsimpel, geen idee waarom ze het zo moeilijk simuleren.....
pi_152838387
Laad ik eens Divide et impera op, om te zien waar al de fuzz over gaat.

3 turns ver in een nieuwe campaign, crash.

Zelfs de Rome 2 van september 2013 crashte nog nooit zo snel bij mij
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:40:44 #211
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_153390166
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:48 schreef Beach het volgende:
klopt
Hopelijk komt er bijv. een leuke Justinianus mod om Noord-Afrika en Ïtalië te heroveren.
http://store.steampowered.com/app/343462/
pi_153391186
  dinsdag 9 juni 2015 @ 20:16:16 #213
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_153391343
pi_153751086

"The Last Roman" Campaign Pack for Total War: ATTILA is out this Thursday, bringing a whole new campaign to the Total War universe, featuring Belisarius - the eponymous Last Roman - in his attempts to rekindle the Roman Empire, or build a lasting dynasty of his own.

Coming alongside "The Last Roman" Campaign Pack is a free update for all Total War: ATTILA owners, bringing the Suebi to the playable line-up for the first time, as revealed in the Rally Point Podcast (check it out on iTunes for a full analysis). It also includes The Battle of Dara - a fascinating historical battle which pitches the forces of the Sassanid Empire against a young Belisarius as he looks to hold the half-fortified settlement against the odds.

Additionally there is a patch coming at the same time, which will deliver various improvements to the core game. We'll post full patch notes as soon as we have them.
  maandag 22 juni 2015 @ 18:02:49 #215
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_153751796
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 17:30 schreef Beach het volgende:

"The Last Roman" Campaign Pack for Total War: ATTILA is out this Thursday, bringing a whole new campaign to the Total War universe, featuring Belisarius - the eponymous Last Roman - in his attempts to rekindle the Roman Empire, or build a lasting dynasty of his own.

Coming alongside "The Last Roman" Campaign Pack is a free update for all Total War: ATTILA owners, bringing the Suebi to the playable line-up for the first time, as revealed in the Rally Point Podcast (check it out on iTunes for a full analysis). It also includes The Battle of Dara - a fascinating historical battle which pitches the forces of the Sassanid Empire against a young Belisarius as he looks to hold the half-fortified settlement against the odds.

Additionally there is a patch coming at the same time, which will deliver various improvements to the core game. We'll post full patch notes as soon as we have them.

Hoe laat komt ie donderdag uit?
pi_153754907
sorry weet ik niet
pi_153809710
pi_153812203
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2015 18:02 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Hoe laat komt ie donderdag uit?
de preorder aanbieding loopt over 23 uur af dus zal wel 19.00 zijn
  woensdag 24 juni 2015 @ 20:19:07 #219
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_153812403
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2015 20:12 schreef Beach het volgende:

[..]

de preorder aanbieding loopt over 23 uur af dus zal wel 19.00 zijn
Aight dank u
pi_153832185
  donderdag 25 juni 2015 @ 15:45:23 #221
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_153832329
Samenvatting van Suebi, gewoon een gekopieerde Germaanse factie met 4 nieuwe units waarvan er 2 een meerwaarde hebben omdat ze iets bieden wat beter is dan de standaard units in de Germaanse facties. Namelijk Suebi Nobles en Suebi Champions. Zoiets.
[/quote]
  donderdag 25 juni 2015 @ 15:51:26 #222
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_153832472
Voor de rest hoor je mij niet klagen, het is gratis dus boeiend.
[/quote]
pi_153882145
Meningen over de dlc?
Ik zelf vind het wel erg veel copy/paste qua units.
pi_154031967
15 euro voor Attila, het waard?

http://deals.simplygames.(...)-culture-pack-dlc-pc

Langs de ene kant gaat het lang duren voor het nog eens zo goedkoop gaat, langs de andere heb ik nog een backlog en moet ik ook in Rome 2 nog wat doen...
pi_154032029
gewoon doen
pi_154219687
Ik had het niet verwacht, maar alsnog een patch 17 voor rome 2. Ze is nu nog in beta.

http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_17_Beta
  vrijdag 10 juli 2015 @ 12:52:56 #227
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_154219890
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 12:44 schreef AntiChrist7 het volgende:
Ik had het niet verwacht, maar alsnog een patch 17 voor rome 2. Ze is nu nog in beta.

http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_17_Beta
Had het net gelezen. Lijkt erop dat de factie-bonussen wat meer gaat betekenen.
pi_154226768
Ik hoop wel dat ze de negatieve bonussen ook behouden, dat maakte het leuk. En anders wordt de game weer een tikje makkelijker...
pi_155518501
Zat ff te kijken en wel weer zin in Rome Total War, er was 1 unit die had zo een berenvel om en 1 grote hamer?, was 2x zo groot als de rest.

Zo een speciale unit, Germania of Gaul.
Weet iemand welke van de 2 en hoe je die kreeg?
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 05:52:48 #230
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_155519029
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 02:16 schreef Geerd het volgende:
Zat ff te kijken en wel weer zin in Rome Total War, er was 1 unit die had zo een berenvel om en 1 grote hamer?, was 2x zo groot als de rest.

Zo een speciale unit, Germania of Gaul.
Weet iemand welke van de 2 en hoe je die kreeg?
Germania, berserker.
pi_155521792
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 05:52 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Germania, berserker.
Maar d u e krijg je niet zomaar toch?
Ik zwaai naar dieren.
pi_155521840
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:44 schreef Geerd het volgende:

[..]

Maar d u e krijg je niet zomaar toch?
kan je gewoon recruiten toch
pi_155521924
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:47 schreef Beach het volgende:

[..]

kan je gewoon recruiten toch
Uhmzz oké kan ik me niet herrineren.
Ik zwaai naar dieren.
pi_155931389
pi_155937828
Hoe is Attila eigenlijk? In Rome 2 vecht ik eigenlijk amper battles. Komt deels door mijn speelstijl: ik val enkel aan als ik echt kan verpletteren, liefst met twee legers tegelijk. Anders moet je opnieuw units recruiten en replenishen: tijd en geldverlies. Maarja, de AI blijft dan maar terugplooien, met als gevolg dat ik al hun steden makkelijk inneem, en dan dunnen hun legers uit door voedseltekort....

Is de AI wat aggressiever, en is er minder agent spam?
pi_155941331
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 23:44 schreef AntiChrist7 het volgende:
ik val enkel aan als ik echt kan verpletteren, l
ga dan maar geen atilla spelen met 1 van de Romeinse facties :P
pi_156101790
quote:
Hoe is Attila eigenlijk? In Rome 2 vecht ik eigenlijk amper battles. Komt deels door mijn speelstijl: ik val enkel aan als ik echt kan verpletteren, liefst met twee legers tegelijk. Anders moet je opnieuw units recruiten en replenishen: tijd en geldverlies. Maarja, de AI blijft dan maar terugplooien, met als gevolg dat ik al hun steden makkelijk inneem, en dan dunnen hun legers uit door voedseltekort....

in de sale nu
zeker die 50% waard
pi_156102839
Doen die expensions ook wat met de AI?
  dinsdag 15 september 2015 @ 12:27:12 #239
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_156104545
Ik heb Atilla weinig gespeeld nog hor
[/quote]
pi_156106070
quote:

Als je factie groot is en je maakt ruzie met andere grootmachten, is het onmogelijk om overal 2 legers te hebben staan. Dan moet je wel vechten. Kan je wel weer lekker uitbereiden :P
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_156116222
  dinsdag 15 september 2015 @ 21:14:02 #242
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_156122250
Humble Bundle met Total War nu.
[/quote]
pi_156123518
TW kingdoms is het absoluut niet waard, beta keys voor Arena kan je overal krijgen, en batle for asgard heeft naar het schijnt niets met TW te maken.

Enkel die 66% coupon is interessant, maar dan zit je met een hoop keys van games die je wss al hebt.

Zal het nog wel bekijken voor de steamsale. Hij duurt tot de 21ste, en heb nog een backlog
pi_156124326
battle for asgaard is een hack en slash game
heb het indertijd nog op de ps3 gespeeld
niet onaardig maar heeft inderdaad niks met tw te maken
pi_156140329

Concept art TW:Warhammer.
pi_156171667
pi_156645112
pi_157352915
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:51 schreef Geerd het volgende:

[..]

Uhmzz oké kan ik me niet herrineren.
Ff een necro doen, de beserkers van de Germans hebben een tempel nodig ipv de meer standaard barakken.
Als je ze gewoon altijd wilt kunnen recruiten, dan kan je heel eenvoudig dit zelf aanpassen door in je RTW directory het bestand 'export_descr_buildings.txt' aan te passen.
Dit tekstbestand vind je in je Rome Total War directory, dan in de directory "data", daar stikt het van de tekstbestanden.

Voor je zelf dingen gaat lopen veranderen, wel even een backup maken want als je iets doet en je spel werkt niet meer, dan moet je gaan re-installen :P

Dit tekstbestand bepaalt wat waardoor gebouwd kan worden.

Als je een CTRL+F5 doet op "recruit "barb berserker german" 0 requires factions { germans, } " dan vind je deze regel onder " temple_of_violence_large_temple requires factions { germans, greek, roman, } ".

Als je die regel met de beserkers bijvoorbeeld ook naar alle barracks kopieert (CTRL+F5 naar "building barracks" dan iets lager onder "capability" staan als het goed is weer een aantal regels die beginnen met wat spaties en daarna weer recruit bla bla).
Als je in alle barracks (5 stuks, maar de Germans konden de laatste in elk geval niet bouwen dus die kan je laten zitten) de regel met de beserkers toevoegt, dan kan je in alle verschillende level barracks de beserkers ook bouwen.

Je kunt zelfs de beserkers "unlocken" (want dat is feitelijk wat je doet) door ze buildable te maken wanneer je bijvoorbeeld een wooden wall hebt gebouwd :P

En als je het niet lukt, kan je eventueel mij dat tekstbestand even per PM sturen (of ergens uploaden of zo?), dan mod ik hem wel effe en stuur hem dan weer terug of zo, is toch zo gepiept :D :P
pi_157358975
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 05:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ff een necro doen, de beserkers van de Germans hebben een tempel nodig ipv de meer standaard barakken.
Als je ze gewoon altijd wilt kunnen recruiten, dan kan je heel eenvoudig dit zelf aanpassen door in je RTW directory het bestand 'export_descr_buildings.txt' aan te passen.
Dit tekstbestand vind je in je Rome Total War directory, dan in de directory "data", daar stikt het van de tekstbestanden.

Voor je zelf dingen gaat lopen veranderen, wel even een backup maken want als je iets doet en je spel werkt niet meer, dan moet je gaan re-installen :P

Dit tekstbestand bepaalt wat waardoor gebouwd kan worden.

Als je een CTRL+F5 doet op "recruit "barb berserker german" 0 requires factions { germans, } " dan vind je deze regel onder " temple_of_violence_large_temple requires factions { germans, greek, roman, } ".

Als je die regel met de beserkers bijvoorbeeld ook naar alle barracks kopieert (CTRL+F5 naar "building barracks" dan iets lager onder "capability" staan als het goed is weer een aantal regels die beginnen met wat spaties en daarna weer recruit bla bla).
Als je in alle barracks (5 stuks, maar de Germans konden de laatste in elk geval niet bouwen dus die kan je laten zitten) de regel met de beserkers toevoegt, dan kan je in alle verschillende level barracks de beserkers ook bouwen.

Je kunt zelfs de beserkers "unlocken" (want dat is feitelijk wat je doet) door ze buildable te maken wanneer je bijvoorbeeld een wooden wall hebt gebouwd :P

En als je het niet lukt, kan je eventueel mij dat tekstbestand even per PM sturen (of ergens uploaden of zo?), dan mod ik hem wel effe en stuur hem dan weer terug of zo, is toch zo gepiept :D :P
Hoe krijg je die tempel dan? Alles al ontwikkeld zegmaar, een necro doen?
Ik zwaai naar dieren.
pi_157364598
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:00 schreef Geerd het volgende:

[..]

Hoe krijg je die tempel dan? Alles al ontwikkeld zegmaar, een necro doen?
Ik heb nooit Germans gespeeld (altijd Julii...Urban First Cohorts ftw ^O^ :P ) maar volgens deze pagina http://www.twcenter.net/wiki/Berserkers_(RTW_unit) moet je een Sacred Circle of Donar hebben (weet niet wat dat is).

Je kunt de beserkers ook door andere gebouwen unlockbaar maken, zoals ik hierboven heb beschreven.

Met necro doelde ik meer in de zin van topickick :P

edit: weet niet eens zeker of ik die Urban First Cohorts uiteindelijk ook gemaakt heb, ik bouwde sowieso liever die andere cohorts die één klasse lager waren omdat ik die makkelijker kon 'repairen' in net veroverde steden.
pi_157371654
Attila of rome welke zal ik nu doen?
  vrijdag 6 november 2015 @ 23:02:05 #252
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_157372582
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 22:31 schreef Cubs het volgende:
Attila of rome welke zal ik nu doen?
Rome heeft de betere setting (imo), Attila heeft betere AI, politics, UI etc.
pi_157373326
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 23:02 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Rome heeft de betere setting (imo), Attila heeft betere AI, politics, UI etc.
Ik weet genoeg
pi_157375587
Hehe ben er achter heur :P

Date Posted: May 13, 2005 #2
Playing as the Germans you need a Sacred Circle of Donar, 3rd tier temple building. If you have constructed another god's temple you can destroy it and rebuild a shrine to Donar but you will lose the ability to recruit either Screeching Women (Freyja) or Naked Fanatics and Gothic Cavalry (Woden). As it is the worst German temple I would not advise changing more than 1 settlement's temple and simply draw the limited numbers of Berserkers you will need from a single location.
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 24 november 2015 @ 18:47:40 #255
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_157791834
  dinsdag 15 december 2015 @ 12:32:38 #256
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_158257453
Ik loop elke keer vast met Athens (3 pogingen). Epirus rush ik vrij simpel maar dan valt Rome me altijd aan met meerdere stacks. Ik kan ze wel tegenhouden met een dedicated stack maar dan heb ik te weinig manschappen over voor verdere expansie.

Lusitania-campaign gaat wel goed. Celtica rushen op turn 1, daarna een geslaagde ambush opgezet voor arevaci en ik kon vrij simpel richting hun capital oprukken om hem te veroveren. Heb nu heel Iberia en Mauritanië onder controle, ben best buddies met Rome vanwege mijn oorlog met Carthago. Ga nu eerst Gaul en de Britse eilanden veroveren en daarna backstab ik Rome wel (als ze me niet eerst backstabben).
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_158263680
Heb Rome 2 gedeinstalleerd,. Wou nog een laatste campaign doe met Suebi, maar ben gestopt na 100 turns. In oorlog met Rome, Arevaci Massalia en dan backstabben de Iceni me, zonder zelfs de alliantie de verbreken eerst. Direct 1/4 van mijn settlements kwijt. Kon maar 11 legers voeren, en met dat moest ik alles van Polen/Oekraine/roemenie tot Noord Italie-Zwitserland-Belgie-Nederland verdedigen (en draaide nog 10k per turn op overschot, dus kon nog makkelijk 4 extra legers doen als de limiet er niet was). Als je dan nog eens die agents hebt die je legers elke turn kloten, dan gaat het niet meer.

Heb wel Attila opgeraapt aan -80% ofzo in een speciale sale van GAME, want warhammer intresseert me niet
  woensdag 23 december 2015 @ 14:43:08 #258
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_158468602
Attila voor 13 euro en iets bij Steam...jammer dat de laatste DLC (met Karel) niet in de sale zit, maar die is net nieuw...pak ik later wel mee. Nu maar even kijken of Attila iets is. Rome II overgeslagen maar Attila schijnt wel ok te zijn.

Ik begin met de Franks, die grappig genoeg in Friesland beginnen. :P
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_158468655
quote:
2s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:43 schreef Semisane het volgende:
Attila voor 13 euro en iets bij Steam...jammer dat de laatste DLC (met Karel) niet in de sale zit, maar die is net nieuw...pak ik later wel mee. Nu maar even kijken of Attila iets is. Rome II overgeslagen maar Attila schijnt wel ok te zijn.

Ik begin met de Franks, die grappig genoeg in Friesland beginnen. :P
ik vind rome 2 leuker dan atilla eigenlijk.
  woensdag 23 december 2015 @ 15:15:24 #260
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_158469364
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:44 schreef over_hedge het volgende:

[..]

ik vind rome 2 leuker dan atilla eigenlijk.
Kan, maar Rome II had zoveel problemen in het begin dat ik het maar links heb laten liggen en daarna geen tijd/zin meer (was ook een beetje uitgekeken op het genre), maar het leek me wel wat dus toen maar op puur gevoel Attila opgepakt...ook omdat the Age of Charlemagne me wel aanspreekt en ik ff niet kon vinden of dat ook met Rome II kon. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_160180328
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')