abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149804543
Heel de dag gespeeld en nog geen crash gehad. Het lange wachten na het einde van een turn vind ik ook wel meevallen. Ik zelf ben nog niet overtuigd van het spel. Maar dit komt eerder omdat ik de laatste tijd Rome 2 scheel heb gespeeld en daar al wat op uitgekeken was door het vele spelen.
History became legend, legend became myth.
pi_149869384
Hij is wel donders lastig zeg. Weinig inkomsten, lage public order en overal oorlog. :9
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_149878047
Is Rome II ondertussen een beetje te modden?
Nu het spel wat volwassener en goedkoper is, zit ik toch stiekem te denken het een kans te geven (alleen jammer als idd er geen familytrees zijn zoals in RTW).
  zaterdag 21 februari 2015 @ 18:06:49 #154
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_149893201
Tijd voor een Attila topic?
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_149895997
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 18:06 schreef Draganta het volgende:
Tijd voor een Attila topic?
Denk dat het verstandiger is als er een groot TW topic is. Ik maak later wel een nieuwe OP aan.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_149896182
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 19:40 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Denk dat het verstandiger is als er een groot TW topic is. Ik maak later wel een nieuwe OP aan.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_149901166
pi_149901350
quote:
Het enige opmerkelijke wat in die mod zat voor Rome 2 was de belachelijke buffs die het de AI gaf. een factie met maar 1 stad kan zich 4 full stacks veroorloven, en op het slagveld zijn zelfs de crappiest AI units beter dan jouw elites, omdat hun moraal zo gebuffed is.

Hoeveel keer dat ik niet een cavalry charge in de achterkant van een hoplite deed met absoluut nul effect.....
pi_149904625
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 21:56 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Het enige opmerkelijke wat in die mod zat voor Rome 2 was de belachelijke buffs die het de AI gaf. een factie met maar 1 stad kan zich 4 full stacks veroorloven, en op het slagveld zijn zelfs de crappiest AI units beter dan jouw elites, omdat hun moraal zo gebuffed is.

Hoeveel keer dat ik niet een cavalry charge in de achterkant van een hoplite deed met absoluut nul effect.....
Dit, ik probeerde het omdat ik maar rebbellen kreeg als ik met Rome speelde, maar de Radious mod voelt als een cheat maar ook to be cheated aan. Etruscan League die ineens met 2 full stacks aan komt zetten die ze in 3 turns hebben gemaakt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 01:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
Is Rome II ondertussen een beetje te modden?
Nu het spel wat volwassener en goedkoper is, zit ik toch stiekem te denken het een kans te geven (alleen jammer als idd er geen familytrees zijn zoals in RTW).
Enig minpunt is de units, toch best weinig mijn mening en er had wat meer customization ingemogen watbetreft jouw unieke leger te maken. Met name de romeinen, schilden ontwerp enz. Dat zou echt de toppunt zijn. Maar voor de rest is het best oké, als je het nog niet gehaald hebt.

Na Medieval, Empire en het oude Rome is dit een zekere top 4 van de TW reeks in totaal. ^O^

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2015 23:29:58 ]
  zaterdag 21 februari 2015 @ 23:39:43 #160
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_149905066
rare AI weer, ik speelde very hard. als saxons turn weet ik veel. lekker bezig met vriendjes maken.

en ik zie constant 2-3 stacked full units richting, west rome gaan. (stukje spanje) zowel de factions demetea, ebdani, iceni als caledons bij dumonii stonden er gewoon 2 en een halve stack naast de capital een beetje te wachten.

ik: a fijn ik weer een landje gepikt, totaal 3. ik dacht zal ik is in het zuiden kijken met spion. en wat zie ik rome is verovert door iceni, ik ging bijna huilen van het lachen. (ik was al blij dat ik frisii kon veroveren) :@

HOE DOET DE AI HET OM ZOVEEL UNITS TE MAKEN???? -O-
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_149941333
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 23:39 schreef cherrycoke het volgende:
rare AI weer, ik speelde very hard. als saxons turn weet ik veel. lekker bezig met vriendjes maken.

en ik zie constant 2-3 stacked full units richting, west rome gaan. (stukje spanje) zowel de factions demetea, ebdani, iceni als caledons bij dumonii stonden er gewoon 2 en een halve stack naast de capital een beetje te wachten.

ik: a fijn ik weer een landje gepikt, totaal 3. ik dacht zal ik is in het zuiden kijken met spion. en wat zie ik rome is verovert door iceni, ik ging bijna huilen van het lachen. (ik was al blij dat ik frisii kon veroveren) :@

HOE DOET DE AI HET OM ZOVEEL UNITS TE MAKEN???? -O-
De Ai speelt vals. Een moeilijkere difficulty in computer spelen betekent meestal dat de AI allemaal bonussen krijgt. Bijvoorbeeld meer inkomsten, extra grondstoffen enzovoort. Dit geldt ook voor Total War. Bij de hoger difficulties, krijgt de AI allemaal buffs, eenheden doen meer schade, hebben meer moraal en ze krijgen ook meer inkomsten.
pi_149953101
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 23:46 schreef Doler12 het volgende:

[..]

De Ai speelt vals. Een moeilijkere difficulty in computer spelen betekent meestal dat de AI allemaal bonussen krijgt. Bijvoorbeeld meer inkomsten, extra grondstoffen enzovoort. Dit geldt ook voor Total War. Bij de hoger difficulties, krijgt de AI allemaal buffs, eenheden doen meer schade, hebben meer moraal en ze krijgen ook meer inkomsten.
Ja het is niet zo dat de AI opeens slimmer wordt. Gewoon normal/normal omdat dat het eerlijkst is.
  maandag 23 februari 2015 @ 14:04:19 #163
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_149953845
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 13:39 schreef Beach het volgende:

[..]

Ja het is niet zo dat de AI opeens slimmer wordt. Gewoon normal/normal omdat dat het eerlijkst is.
Veel dommer dan in TW series kan ook bijna niet. Godsakke, zowel de macro als de micro is om te janken elke keer. Ik heb Rome II kort gespeeld, maar het kon me niet echt boeien tov Shogun. Ook voor Attila pas ik.

Wachten op een nieuwe Empire..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_149956166
Geldt voor alle strategie games. Bij civilization ga ik ook niet hoger dan King difficulty omdat het dan niet meer leuk is, maar gewoon continu een inhaalwedstrijd...

TW hou ik op Hard/hard
  maandag 23 februari 2015 @ 15:29:13 #165
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_149956217
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 15:27 schreef AntiChrist7 het volgende:
Geldt voor alle strategie games. Bij civilization ga ik ook niet hoger dan King difficulty omdat het dan niet meer leuk is, maar gewoon continu een inhaalwedstrijd...

TW hou ik op Hard/hard
Tot op zekere hoogt wel ja. Lang leve de multiplayer.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_149956628
Is Attila een beetje leuk? Elke keer als ik er iets over lees krijg ik zin om het te spelen maar Rome II heb ik ook niet heel veel gespeeld ofzo dus ik ben bang dat ik mijn geld weggooi.
  maandag 23 februari 2015 @ 20:04:59 #167
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_149965220
Gvd man nu al 'nieuwe' DLC facties. :')
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  maandag 23 februari 2015 @ 21:32:29 #169
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_149969312
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 20:04 schreef Catkiller het volgende:
Gvd man nu al 'nieuwe' DLC facties. :')
Idd, best treurig. Maar heb nog zat te spelen dus koop het wel van de zomer met 50-75% korting.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 11:22:13 #170
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_149982607
Vinden jullie ook dat er veel onduidelijkheden in de interface zitten? Bijv. als je een gebouw kiest dat wealth geeft voor alle industrieele gebouwen die je hebt, waar kun je zien welke gebouwen dat zijn? Iemand vertelde mij dat het iets met de kleur eromheen te maken had, maar welke kleur staat nu voor wat? Paars staat volgens mij voor cultural buildings, maar de rest?

Verder misschien handig om bij iedere noble er bij te zetten in welk dorp ze gouverneur zijn, ja de map scrollt, maar soms zie je het net niet. Als ze commander van een leger zijn, zie je onder wel gelukkig welk leger ze aanvoeren. Is irritant bij het kiezen van nieuwe traits...

Ook mag de interface van je familie en de nobles wat duidelijker, het heeft mij echt lang geduurd voordat ik het een beetje door had hoe en wat :P
pi_149983928
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:22 schreef Draganta het volgende:
Vinden jullie ook dat er veel onduidelijkheden in de interface zitten? Bijv. als je een gebouw kiest dat wealth geeft voor alle industrieele gebouwen die je hebt, waar kun je zien welke gebouwen dat zijn? Iemand vertelde mij dat het iets met de kleur eromheen te maken had, maar welke kleur staat nu voor wat? Paars staat volgens mij voor cultural buildings, maar de rest?

Verder misschien handig om bij iedere noble er bij te zetten in welk dorp ze gouverneur zijn, ja de map scrollt, maar soms zie je het net niet. Als ze commander van een leger zijn, zie je onder wel gelukkig welk leger ze aanvoeren. Is irritant bij het kiezen van nieuwe traits...

Ook mag de interface van je familie en de nobles wat duidelijker, het heeft mij echt lang geduurd voordat ik het een beetje door had hoe en wat :P
ut mijn hoofd van Rome2 is groen farm, rood leger, geel cultureel, paars religieus en grijs mijnen
pi_149984027
Partia in Imperator augustus campaign is echt wel wat te makkelijk, ondanks die crappy units. Zit een 40 turns ver en zit al aan de helft van mijn victory conditions, en dat terwijl ik meestal vrij veel turtle
  dinsdag 24 februari 2015 @ 12:01:40 #173
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_149984073
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 11:57 schreef Doublepain het volgende:

[..]

ut mijn hoofd van Rome2 is groen farm, rood leger, geel cultureel, paars religieus en grijs mijnen
Religieus valt in Attila volgens mij onder cultureel.

Nu schiet mij nog een gebrekkig punt binnen: Ik heb bijv. als de Visigoten de stad Rome ingenomen, en daar staat het Vaticaan, welke voor +5 public order zorgt, en groei van Latin Christianity. Er staat echter een uitroepteken bij, met de mededeling dat niet alle bonussen van het gebouw mogelijk effectief zijn omdat het geen gebouw is van mijn cultuur. Welke zijn dan nou wel actief en welke niet? Dat van +5 public order wel volgens mij, want bij de overzicht staat er bij dat ik 5 public order erbij krijg door gebouwen, maar is het niet handig als er bij staat welke wel tellen en welke niet?
pi_150012457
pi_150144727
Waar je vroeger de factie zelf van de kaart moest vegen moet je ze nu kopen. 2de DLC al voor atilla :')

Kansloos dit

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2015 14:53:36 ]
pi_150148957
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 14:53 schreef Doublepain het volgende:
Waar je vroeger de factie zelf van de kaart moest vegen moet je ze nu kopen. 2de DLC al voor atilla :')

Kansloos dit
Als je een gat van tien jaar in je geheugen hebt... DLC en pre-order facties zitten er al in sinds shogun 2.

Speel gewoon eerst de facties die er zijn, tegen dat je daar mee klaar bent staat de dlc aan -75%
pi_150151009
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 17:21 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Als je een gat van tien jaar in je geheugen hebt... DLC en pre-order facties zitten er al in sinds shogun 2.

Speel gewoon eerst de facties die er zijn, tegen dat je daar mee klaar bent staat de dlc aan -75%
Mwah, ik heb shogun niet gedaan Empire en voorheen was hoe het moest zijn. Maar zeg nou zelf 2de DLC is er al uit spel is een week uit
pi_150152205
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:22 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Mwah, ik heb shogun niet gedaan Empire en voorheen was hoe het moest zijn. Maar zeg nou zelf 2de DLC is er al uit spel is een week uit
Als je echt dlc-horror wil zien, moet je maar eens zoeken achter train simulator of eu4/ck2 in steam.

Moest die nomad dlc voor Rome 2 niet gratis zijn geweest, had ik hem nooit binnengehaald. En zou het niet gemerkt hebben. Zelfde voor die pirates en raiders (maar die kreeg ik)
pi_150152366
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:58 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Als je echt dlc-horror wil zien, moet je maar eens zoeken achter train simulator of eu4/ck2 in steam.

Moest die nomad dlc voor Rome 2 niet gratis zijn geweest, had ik hem nooit binnengehaald. En zou het niet gemerkt hebben. Zelfde voor die pirates en raiders (maar die kreeg ik)
Om eerlijk te zijn PI is wel erg ja.
Ik heb zelf Hearts of Iron 3 en de patches werden alleen ontwikkeld voor de laatste dlc expansies :')
pi_150154645
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 18:58 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Black sea is wel een goeie
  maandag 2 maart 2015 @ 15:36:12 #181
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_150215993
Hoe doen jullie het qua economie? Ik speel nu met de Franks maar die startpositie is al niet zo tof en het inkomen is behoorlijk kut. De prijs van het converten of opnieuw settlen van steden is in mijn ogen voor zo'n factie ook veel te hoog. En als je met de Sassanids speelt stelt het weer geen enkele reet voor.

Al zie ik nu al dat de prijs van converten wel daalt naarmate je cultuur/religie meer grip krijgt op die provincie maar daar ben je wel wat turns zoet mee. :')
[/quote]
  FOK!fotograaf maandag 2 maart 2015 @ 17:31:50 #182
364681 over_hedge
pi_150221151
Tering als westerse Romeinen ben je echt fucked. :D Wel een leuke uitdaging.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 17 maart 2015 @ 17:02:42 #183
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_150739329
[/quote]
pi_150739776
:r
pi_150740184
Je speelt de facties die er al in zitten, en tegen dat je daar mee klaar bent staan de packs aan -75%
  dinsdag 17 maart 2015 @ 18:32:53 #186
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_150742149
3 DLCs in een maand. :')
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:40:56 #187
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_150767822
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2015 17:30 schreef AntiChrist7 het volgende:
Je speelt de facties die er al in zitten, en tegen dat je daar mee klaar bent staan de packs aan -75%
Klopt voor de SP wel ja. Maar als je graag MP speelt mis je toch wat facties zo. Als je geen pre-order had zijn het er straks al 9, nu zijn ze allemaal niet zo verschillend van elkaar maar toch. Ze hebben nu op 1 factie na er al net zoveel DLC facties uit gepompt als dat er in de main game zitten.
[/quote]
  woensdag 18 maart 2015 @ 11:53:09 #188
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_150768246
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:40 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Klopt voor de SP wel ja. Maar als je graag MP speelt mis je toch wat facties zo. Als je geen pre-order had zijn het er straks al 9, nu zijn ze allemaal niet zo verschillend van elkaar maar toch. Ze hebben nu op 1 factie na er al net zoveel DLC facties uit gepompt als dat er in de main game zitten.
Kan je met die DLC-facties ook tegen spelers die ze niet hebben dan? Dat is dan in principe P2W.
pi_150768437
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 14:53 schreef Doublepain het volgende:

Kansloos dit
I told ya, schijt DLC acties
pi_150768489
Zoiets als dit is een DLC waardig concept, niet 3 facties party hard :')

woensdag 18 maart 2015 @ 12:12:02 #191
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_150769017
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:53 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Kan je met die DLC-facties ook tegen spelers die ze niet hebben dan? Dat is dan in principe P2W.
Dat weet ik dus niet. Ik zit nu wel reacties te lezen op zo'n Steam groep en daar krijg ik wel dat idee:

Edit: nog een post van diezelfde persoon, dit is wel belachelijk ja. :D
quote:
Huh? What's the problem with the definition of "pay to win"?! When my enemy uses dlc units, which are more cost effective than mine, it's a pay to win situation in multiplayer;) not that hard to understand. Same happened in Rome 2 with for example Hannibal at the gates dlc. There you got a nice companion cav unit, which wrecks every other Carthage cav easily, it's not cost effective to charge the weaker one into this companion cav. So I play Carthage without dlc against a Carthage player with dlc, the result is that I lose every cav fight did you understand that?
I play the game, I like the mechanics, not as good as shogun 2, but better than rome2. I like to play multiplayer, but the fact that my enemy can bring better cost effective units than mine, because he uses dlc units, destroys the fun!
Alleen een ander spreekt het weer totaal tegen en zegt dat het niet pay to win is. Of het zo is of niet uiteindelijk is het wel belachelijk dat het al zo werkt want de kans dat het wel zo eindigt is er altijd. Natuurlijk kan je altijd winnen van een betere factie qua stats maar als die persoon betere units heeft moet je wel meteen beter spelen en kan je jezelf nu eenmaal minder fouten veroorloven.

[ Bericht 17% gewijzigd door Catkiller op 18-03-2015 12:21:29 ]
[/quote]
pi_150769675
De meeste dlc units in Rome 2 waren absoluut niet beslissend in MP. In shogun 2 daarentegen....

Anders gewoon afspreken da je geen dlc facties doet in MP. Niet dat dat veel veranderd, meeste online spelers zijn toch eikels/campers/....
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:44:41 #193
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_150770160
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 11:59 schreef Doublepain het volgende:
Zoiets als dit is een DLC waardig concept, niet 3 facties party hard :')

[ afbeelding ]
Alexander was anders wel de slechtste uitbreiding in de TW-serie ooit.
pi_150780860
quote:
10s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:44 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Alexander was anders wel de slechtste uitbreiding in de TW-serie ooit.
Heb menig uur aan verspeelt
pi_150780974
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:48 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Heb menig uur aan verspeelt
Nochtans amper replaywaarde aan. ja, eens op hogere difficulty zetten, verandert ook weinig
pi_150780999
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:52 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Nochtans amper replaywaarde aan. ja, eens op hogere difficulty zetten, verandert ook weinig
Campagne was anders best tof met Alexander _O_
pi_150784020
pi_150907784
quote:
14s.gif Op woensdag 18 maart 2015 17:53 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Campagne was anders best tof met Alexander _O_
Dat wel, maar wat ik ook zeg: geen replay value. Terwijl het bij TW's net dat het extra leuk maakt (al is dat wel wat verminderd sinds ze de blanco startdiplomatie hebben afgeschaft).

Het ziet er naar uit dat het een vrij kalm najaar wordt. Als de korting goed is in de summer sale dan haal ik attila wss wel
pi_150990421
  dinsdag 24 maart 2015 @ 17:26:02 #200
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_150990559
quote:
8 dollar? :') Jezus
Mag hopen dat het een placeholder-prijs is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')