abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142038056

Total War is een reeks van turn-based strategy computerspellen die ontwikkeld zijn door Creative Assembly en Activision. De Total War-reeks is vooral bekend om haar grootschalige oorlogsvoering waarbij tot wel 10.000 manschappen betrokken zijn. Er zijn onlangs 4 games ontwikkeld. De titel "Total War" slaat op de term Totale oorlog die een staat van oorlog aanduidt waarin alle mogelijke middelen worden gebruikt om de vijand te verslaan.

Vorige delen:
Shogun: Total War
Medieval: Total War
Rome: Total War
Medieval II: Total War
Empire: Total War
Napoleon: Total War
Total War: Shogun 2

En nu ook Total war: Rome 2

Video's

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Rome

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Carthage

SPOILER
Macedon

SPOILER
Iceni

SPOILER
Arverni

SPOILER
Suebi

SPOILER
Parthia

SPOILER
Egypt

SPOILER
DLC Factions

Pontus

SPOILER
Athens

SPOILER
Epirus

SPOILER
Sparta

SPOILER
The Seleucids

SPOILER
Get it and Bet it
pi_142038157
Pirates and Raiders Culture Pack voor 2.54:
http://www.getgamesgo.com(...)raiders-culture-pack

Deze DLC was gewoon full price in de steam summer sale.
Get it and Bet it
pi_142039944
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 10:44 schreef SteveBudin het volgende:
Pirates and Raiders Culture Pack voor 2.54:
http://www.getgamesgo.com(...)raiders-culture-pack

Deze DLC was gewoon full price in de steam summer sale.
Nice , goeie link ! ^O^

Die prijzen op steam zijn namelijk schandalig hoog zoals bijna altijd.
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142044004
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:17 schreef valek het volgende:
Ben weer begonnen met het spel. Wat zo irritant is dat bij elke turn 3 steden worden aangevallen. Als ik de computer de aanval laat leiden krijg je de melding dat je gaat verliezen, dus dan moet ik het weer zelf doen en dan weer je de aanval ontzettend makkelijk af. Zo ontzettend irritant is dat. De aanvallen leiden vind ik namelijk het minst leuke van het spel.
Dus je speelt een strategy spel, waarbij het belangrijkste verschil met paradox en civ is dat je de battles zelf vecht, maar net dat vind je niet leuk.... :?

Verschillende redenen waarom de autoresolve anders zegt dan wat je ervaart als je het zelf speelt:
-autoresolve houdt geen rekening met het terrein of muren
-autoresolve houdt ook geen rekening met dingen zoals ladders of watch towers
-in autoresolve zijn reinforcements gerekend als direct in battle, terwijl ze eigenlijk eerst nog het halve veld moeten oversteken.

Draai het ook om: wanneer jij een stad aanvalt en autoresolvet, win je met veel minder doden dan als je het zelf zou gespeeld hebben.

Heb geen interesse in Pirates en Raiders, er zijn nog genoeg facties te spelen (het meeste van eender welke TW-game tot nu toe)
pi_142045386
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:31 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Dus je speelt een strategy spel, waarbij het belangrijkste verschil met paradox en civ is dat je de battles zelf vecht, maar net dat vind je niet leuk.... :?

Verschillende redenen waarom de autoresolve anders zegt dan wat je ervaart als je het zelf speelt:
-in autoresolve zijn reinforcements gerekend als direct in battle, terwijl ze eigenlijk eerst nog het halve veld moeten oversteken.

Draai het ook om: wanneer jij een stad aanvalt en autoresolvet, win je met veel minder doden dan als je het zelf zou gespeeld hebben.

Heb geen interesse in Pirates en Raiders, er zijn nog genoeg facties te spelen (het meeste van eender welke TW-game tot nu toe)
Ik vind het verplaatsen van legers, economie, politiek leuker. En om elke turn minimaal 3 keer aangevallen te worden en deze aanvallen makkelijk af slaat gaat de lol er af.
Of is er een manier om er voor te zorgen dat je minder aangevallen wordt?

Tevens zijn bijna alle steden ontevreden, terwijl ze geen belasting betalen, ik van alles upgrade, maar toch zijn ze boos. Hoe kan dat eigenlijk?
History became legend, legend became myth.
pi_142045989
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:01 schreef valek het volgende:

[..]

Ik vind het verplaatsen van legers, economie, politiek leuker. En om elke turn minimaal 3 keer aangevallen te worden en deze aanvallen makkelijk af slaat gaat de lol er af.
Of is er een manier om er voor te zorgen dat je minder aangevallen wordt?

Tevens zijn bijna alle steden ontevreden, terwijl ze geen belasting betalen, ik van alles upgrade, maar toch zijn ze boos. Hoe kan dat eigenlijk?
Mja dan is Civ en Europa Universalis meer iets voor jou. De naam "Total War" zou al een hint moeten zijn.....Conquest is praktisch de enige manier waarmee je kan winnen, dus je zal moeten vechten, en de AI doet dat ook. Als je de difficulty lager zet dan krijgt de AI minder middelen en zal je dus minder moeten vechten, maar het zal nog altijd moeten.

Voor de happines kun je kijken in het city management screen. Mijn gok is dat je teveel hebt geupgrade, waardoor er teveel squalor is wat de bevolking ongelukkig maakt. Alles gewoon tot de max uitbouwen is niet meer mogelijk, je moet een balans vinden in je provincie
pi_142046526
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:15 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Mja dan is Civ en Europa Universalis meer iets voor jou. De naam "Total War" zou al een hint moeten zijn.....Conquest is praktisch de enige manier waarmee je kan winnen, dus je zal moeten vechten, en de AI doet dat ook. Als je de difficulty lager zet dan krijgt de AI minder middelen en zal je dus minder moeten vechten, maar het zal nog altijd moeten.

Voor de happines kun je kijken in het city management screen. Mijn gok is dat je teveel hebt geupgrade, waardoor er teveel squalor is wat de bevolking ongelukkig maakt. Alles gewoon tot de max uitbouwen is niet meer mogelijk, je moet een balans vinden in je provincie
Ik speel de serie al vanaf de Shogun (de 1ste van de serie). Maar ik heb de indruk dat je nu veel meer onbenullig wordt aangevallen dan in vorige versies.
pi_142047025
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:28 schreef valek het volgende:

[..]

Ik speel de serie al vanaf de Shogun (de 1ste van de serie). Maar ik heb de indruk dat je nu veel meer onbenullig wordt aangevallen dan in vorige versies.
Ja, er zitten geen passieve rebellen meer in die met 60% van de provincies beginnen en je zo kan platwalsen. Gelukkig maar
pi_142048340
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:28 schreef valek het volgende:

[..]

Het stoort me dat de AI altijd aggressief reageert op de speler. Je hoeft eigenlijk alleen maar te wachten tot de AI een oorlog start. Het maakt niet uit wat je doet, er komt een oorlog.
Je kan ook een oorlog winnen met slimme alliances maar het is eigenlijk altijd alle AI-factions vs player.
Get it and Bet it
  dinsdag 8 juli 2014 @ 15:17:33 #10
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_142048465
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:31 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Autoresolve houdt er ook geen rekening mee dat de AI zo incapabel is als een gehandicapte 2-potige cavia.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_142048612
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:14 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Het stoort me dat de AI altijd aggressief reageert op de speler. Je hoeft eigenlijk alleen maar te wachten tot de AI een oorlog start. Het maakt niet uit wat je doet, er komt een oorlog.
Je kan ook een oorlog winnen met slimme alliances maar het is eigenlijk altijd alle AI-factions vs player.
Ik was met verschillende staten bevriend, maar heb nu Athene en Sparta aangevallen en bijna niemand is mijn vriendje meer. Maar ik ben te machtig om te verliezen op dit moment. Ze kunnen niets.

Alleen dat eeuwige aangevallen worden. Paar mannetjes op de muren zetten die speren gooien en de rest voor de poort laten wachten, je wint 9 van de 10 keer. Dat de computer dat zelf niet kan verzinnen, zou me een hoop tijd schelen.
pi_142050368
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:01 schreef valek het volgende:

[..]

Je kan niet lukraak zomaar alles upgraden in je stad , hier kwam ik zelf na een tijdje ook achter.
Ik was ook alles maar naar het max level aan het upgraden :)
Vanaf een bepaald niveau gebouw krijg je -(minpunten) public order.

Je public order moet je in de plus zien te houden per stad/dorp wat prima te doen is doormiddel van bijvoorbeeld een shrine die +(plus)public order geeft , of een leger laten staan.

Als je eenmaal door hebt hoe dit in z'n werk gaat kan je makkelijk alle steden in de plus houden kwa public order.

Ik heb meestal maar een paar steden waar ik bijvoorbeeld al m'n cavalry train , in deze stad heb ik dan m'n stables volledig ge-upgrade en blacksmith zodat ze betere wapens krijgen met het recruiten.
Hier gebruik ik meestal steden voor met zoveel mogelijk upgrade spots.

Andere steden upgrade ik op zo'n manier dat ik er weer maximaal voedsel uit kan halen zodat ik dat in een andere stad weer niet hoef te bouwen.

Het helpt overigens ook door niet zomaar stad na stad na stad te veroveren , maar rustig beetje bij beetje alles aan te pakken.
Als je te snel steden overneem krijg je teveel onrust waardoor je weer rebel legers om je oren krijg naast je steden die niet tevreden zijn en daarna jou weer aanvallen , wat gewoon erg irritant is.
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142051008
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:13 schreef Altron het volgende:

[..]

Je kan niet lukraak zomaar alles upgraden in je stad , hier kwam ik zelf na een tijdje ook achter.
Ik was ook alles maar naar het max level aan het upgraden :)
Vanaf een bepaald niveau gebouw krijg je -(minpunten) public order.

Je public order moet je in de plus zien te houden per stad/dorp wat prima te doen is doormiddel van bijvoorbeeld een shrine die +(plus)public order geeft , of een leger laten staan.

Als je eenmaal door hebt hoe dit in z'n werk gaat kan je makkelijk alle steden in de plus houden kwa public order.

Ik heb meestal maar een paar steden waar ik bijvoorbeeld al m'n cavalry train , in deze stad heb ik dan m'n stables volledig ge-upgrade en blacksmith zodat ze betere wapens krijgen met het recruiten.
Hier gebruik ik meestal steden voor met zoveel mogelijk upgrade spots.

Andere steden upgrade ik op zo'n manier dat ik er weer maximaal voedsel uit kan halen zodat ik dat in een andere stad weer niet hoef te bouwen.

Het helpt overigens ook door niet zomaar stad na stad na stad te veroveren , maar rustig beetje bij beetje alles aan te pakken.
Als je te snel steden overneem krijg je teveel onrust waardoor je weer rebel legers om je oren krijg naast je steden die niet tevreden zijn en daarna jou weer aanvallen , wat gewoon erg irritant is.
Daarom zal ik ook veel aangevallen worden. Heb in 1 keer 4 steden van Athene veroverd.
pi_142051045
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:29 schreef valek het volgende:

[..]

Daarom zal ik ook veel aangevallen worden. Heb in 1 keer 4 steden van Athene veroverd.
Aaah , ja dan gaat het hard :D

Meestal pak ik er 2 of 3 achter elkaar , en dan laat ik in elke stad m'n leger even staan.
Effe die gebouwen converten als dat nodig is.
En eventueel wat gebouwen afbreken en een shrine voor extra public order neerzetten.

Als m'n public order voor die stad dan weer in de plus staat , dan ga ik weer verder.
- Djehoetie / Jehuty -
pi_142051294
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:30 schreef Altron het volgende:

[..]

Meestal pak ik er 2 of 3 achter elkaar , en dan laat ik in elke stad m'n leger even staan.
En eventueel wat gebouwen afbreken en een shrine voor extra public order neerzetten.

Als m'n public order voor die stad dan weer in de plus staat , dan ga ik weer verder.
Dan ga ik echt aan die public order werken. Want meestal word ik aangevallen door rebellenlegers. Ik speel als Rome en in Italie word ik continue door rebellenlegers aangevallen. Dus het is verstandig om sommige gebouwen af te breken die de public order omlaag brengen?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:39:33 #16
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_142051453
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:35 schreef valek het volgende:

[..]

Dan ga ik echt aan die public order werken. Want meestal word ik aangevallen door rebellenlegers. Ik speel als Rome en in Italie word ik continue door rebellenlegers aangevallen. Dus het is verstandig om sommige gebouwen af te breken die de public order omlaag brengen?
Maak eens een screenshot van de gebouwen die je hebt.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:41:58 #17
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_142051540
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:30 schreef Altron het volgende:

[..]

Toen ik met Pontus een lange rustige campaign speelde en ik op een gegeven moment de volledige peninsula van Turkije en Syrië en Egypte in handen had heb ik de provincie Galatia helemaal afgebroken. Daar heb ik toen een monster trainingskamp van gebouwd. Barracks maximaal geupgrade, 4 training fields in de hoofdstad, en 3 max blacksmith buildings, van elke soort 1. En verder alleen maar tempels met army upgrades en public order upgrades. Die provincie trok standaard -45 food per turn, en ik moest er standaard 2 full stacks laten staan om public order op peil te houden. Maar de legers die ik daar bouwde, wtf O+ O+ O+. Nadat ik daar mijn eerste full stack had gebouwd trokken ze Griekenland in en via Ylliria Italië in en via daar naar Hispania. 40 turns en ik had heel Zuid-Europa in handen met 1 stack. _O-

Was met gemak het beste leger dat ik ooit ingezet heb in total war. bronze shields, galatian royal guard, kataphraktoi en weet ik het wat er allemaal inzat. Alleen de bronze shields waren oorspronkelijk Pontische troepen. En toen ze vertrokken waren ze allemaal 3 chevrons en gouden arms en armour. _O_
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_142051613
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:39 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Maak eens een screenshot van de gebouwen die je hebt.
Doe ik vanavond of anders morgen. Ik kijk er ook nooit echt naar, naar die gebouwen. Ik bouw wat ik denk nodig te hebben. Niet echt handig dus. Maar screenshot komt eraan.
pi_142084923
Gisterenavond besloten om opnieuw te beginnen. Is onbegonnen werk om alle provincies een goede public order te geven.
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:37:36 #20
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_142086135
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:46 schreef valek het volgende:
Gisterenavond besloten om opnieuw te beginnen. Is onbegonnen werk om alle provincies een goede public order te geven.
Dat is waarschijnlijk omdat je ze net hebt veroverd
pi_142086597
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:35 schreef valek het volgende:

[..]

Volgens mij ben je al een flinke tijd aan het spelen , dus dan is het mischien handig om hier en daar wat af te breken en deze gebouwen te vervangen met shrines die je extra public order geven.

Het heeft immers geen zin om in 4 stedens naast elkaar een barracks te hebben en stables bijvoorbeeld.

Als je nog niet al te lang bezig ben zou ik lekker overnieuw beginnen.
En dan goed letten op je public order in elke stad , dan speelt het allemaal zoveel makkelijker en krijg je niet om de haver klap rebel legers om je oren.

Gewoon een paar steden gebruiken om daar al je troepen te recruiten.
Dus die steden helemaal uitbreiden op zo'n manier dat ze gelijk extra armor en betere wapens en xp levels krijgen.

En andere steden juist weer puur voor extra food en commerce zodat je balans goed blijft.
Het is effe oefenen , maar na een paar potjes speelt het op deze manier echt zoveel fijner imo.
- Djehoetie / Jehuty -
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:56:00 #22
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_142086740
Ik bouw eigenlijk nooit commerce gebouwen. Alleen van die havens soms.
pi_142087207
quote:
10s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:56 schreef 2Happy4U het volgende:
Ik bouw eigenlijk nooit commerce gebouwen. Alleen van die havens soms.
Ja kan ook. :D

Ligt er een beetje aan hoe je zit met je geld :)
Vooral op Very Hard en Legendary kan dit nog wel eens een probleem zijn , vooral je public order en food zijn dan lastig in balans te houden.
- Djehoetie / Jehuty -
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:12:03 #24
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_142087311
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:09 schreef Altron het volgende:

[..]

Ja kan ook. :D

Ligt er een beetje aan hoe je zit met je geld :)
Vooral op Very Hard en Legendary kan dit nog wel eens een probleem zijn , vooral je public order en food zijn dan lastig onder controle te houden.
Gebruik nu Radious Mod. Zorgt ervoor dat public order -3 is ipv -4 en Tier 4 zou dan -7 zijn dacht ik. Vind het belachelijk hoog in vanilla.
pi_142087581
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:12 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Gebruik nu Radious Mod. Zorgt ervoor dat public order -3 is ipv -4 en Tier 4 zou dan -7 zijn dacht ik. Vind het belachelijk hoog in vanilla.
De AI is ook leuk op die levels , effe screenshot gemaakt met m'n telefoon , internet is hier kut op de zaak.
- Djehoetie / Jehuty -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')