ohja, ga ik nu doenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:47 schreef Maxerazzi het volgende:
Hebben jullie ondertussen al die nieuwe track van Bon Iver geluisterd. Hij is tof, hoor.
http://www.npr.org/player(...)26213324&m=326936657
Ja, klopt. Beetje vreemde eend in de bijt welquote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:38 schreef On het volgende:
Die EP van April March staat ook alleen maar in het essentiële albumlijstje omdat het Ranja's avatar is, of niet?
Maakt mij verder niet veel uit, maar dan zie ik bijvoorbeeld liever Turn On The Bright Lights terugkomen.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:51 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, klopt. Beetje vreemde eend in de bijt wel
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:35 schreef On het volgende:
Maakt mij verder niet veel uit, maar dan zie ik bijvoorbeeld liever Turn On The Bright Lights terugkomen.
Bijna.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:52 schreef ranja het volgende:
[..]daar komt jouw naam vandaan of niet....
Net even gezocht maar blijkbaar krijg ik geen melding van een nieuwe tip...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:35 schreef On het volgende:
Ik had jou trouwens nog wat getipt via rym maar ik weet niet eens of je daar nog op kijkt.
Jaquote:Op dinsdag 1 juli 2014 10:38 schreef On het volgende:
Die EP van April March staat ook alleen maar in het essentiële albumlijstje omdat het Ranja's avatar is, of niet?
Was gewoon toevallig dat liedje aan het luisteren toen ik een username in moest vullen. Achteraf gezien was ik liever Internet_W4rrior666 geweest.quote:
Wees blij dat je niet naar:quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:08 schreef On het volgende:
[..]
Was gewoon toevallig dat liedje aan het luisteren toen ik een username in moest vullen. Achteraf gezien was ik liever Internet_W4rrior666 geweest.
Ik heb de laatste dagen niemand meer gehoord die volmondig zegt dat een land kampioen wordt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:40 schreef DO2 het volgende:
Ach... Argentinie was natuurlijk wel beter. Zeker naar het einde toe.
Maar ik weet dit WK echt niet meer wie de favorieten zijn. Worden interessante 1/4 finales.
2007? 1980 zul je bedoelen...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:27 schreef kciR het volgende:
Ik ben weer helemaal verslingerd aan Colossal Youth van Young Marble Giants uit 2007..
Dit blijft toch echt een heerlijk nummer![]()
Ja, ik kan er niet onderuit dat dit WK gewoon erg amusant is. Deze wedstrijd als hoogtepuntquote:Op woensdag 2 juli 2014 00:44 schreef BoerBert het volgende:
Ja, heerlijke pot.
Norrage die voetbal kijkt,
.
Ik dacht zet er leuk een jaartal bij. Zet ik die van de reissue er bij..quote:
Is precies genoeg tijd voor een nieuw lid in de club van 27.quote:Op woensdag 2 juli 2014 07:23 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ach wat gebeurt er nu in 27 jaar in muziekwereld?
Bijna iedere wedstrijd is leuk, de kwartfinales beloven ook veel.quote:Op woensdag 2 juli 2014 00:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, ik kan er niet onderuit dat dit WK gewoon erg amusant is. Deze wedstrijd als hoogtepunt![]()
Ja...Alsof Dries Roelvink er bij de belg bijzit....quote:
twitter:4AD_Official twitterde op woensdag 02-07-2014 om 16:04:05Introducing a new project on 4AD: http://t.co/VRFmcTT76p || http://t.co/7st3RzgTCa reageer retweet
Heeft Milow dan ook een gele zwembroek aan?quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja...Alsof Dries Roelvink er bij de belg bijzit....
Als Dries bij de Belg zou zitten, zou ik elke dag naar sporza zappenquote:Op woensdag 2 juli 2014 16:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja...Alsof Dries Roelvink er bij de belg bijzit....
Glintshake klinkt wel erg gaafquote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:35 schreef On het volgende:
Ik had jou trouwens nog wat getipt via rym maar ik weet niet eens of je daar nog op kijkt.
Dat gaat er niet in bij mij hoorquote:Op woensdag 2 juli 2014 18:34 schreef Gehenna het volgende:
Scott Walker zal hier wel wat fans hebben, maar ik vraag me eigenlijk wel af hoeveel er hier uitkijken naar een nieuwe Sunn O)))
Ja maar dat is dus allemaal tijd die hij in Radiohead had kunnen stoppen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 20:24 schreef Tchock het volgende:
6 oktober komt Phil Selway's nieuwe album uit. Bekend als drummer van Radiohead. Zijn eerste soloplaat was mooi maar saai, hopen dat dit beter is.
Single:
Ja.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:09 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ja maar dat is dus allemaal tijd die hij in Radiohead had kunnen stoppen.
Sunn is niet mijn ding, te eentonig. Black One iig, de rest heb ik niet geprobeerd.quote:Op woensdag 2 juli 2014 18:34 schreef Gehenna het volgende:
Scott Walker zal hier wel wat fans hebben, maar ik vraag me eigenlijk wel af hoeveel er hier uitkijken naar een nieuwe Sunn O)))
Als je weet welk nummer het is kan ik je vertellen of we dezelfde reclame bedoelen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 22:25 schreef BoerBert het volgende:
Chemical Brothers toch? Of bedoel je een andere?
Monoliths & dimensions is ietsje gevarieerder, maar het blijft drone metal natuurlijkquote:Op woensdag 2 juli 2014 22:22 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Sunn is niet mijn ding, te eentonig. Black One iig, de rest heb ik niet geprobeerd.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 00:16 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Het valt me op dat in alle hipsterliedjes, de mannen uit de kleren gaan en de zee inspringen. Wat is dat toch met hipsters en water?
Het idee kwam weg bij bonnie 'prince' billie (Will oldham) die de foto kniptequote:Op donderdag 3 juli 2014 00:29 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Allemaal geïnspireerd door deze mannen.
quote:
Do2 wat vind je ervan dat Death Grips gestopt zijn?quote:Op donderdag 3 juli 2014 00:48 schreef DO2 het volgende:
Dat doen ze om eventuele valse indrukken die ze op zo'n dag opdoen van zich af te wassen.
Opdat ze elke dag in absolute zuiverheid zullen leven en de bezongen visie onbesmet blijft.
Amen.
Ja mij boeit het ook niet zo heel veel, maar het hele internet is geëxplodeerd lijkt wel.quote:Op donderdag 3 juli 2014 01:09 schreef DO2 het volgende:
Ja. Euh. Jammer, Kerft. Maar ik heb niet zo'n enorme emotionele band met die jongens, verder.
En om eerlijk te zijn, na 3 albums was ik er ook wel weer een beetje klaar mee.
In de top 40 zie je inderdaad nooit zee of zwemmen, dat klopt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 00:16 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
Het valt me op dat in alle hipsterliedjes, de mannen uit de kleren gaan en de zee inspringen. Wat is dat toch met hipsters en water?
quote:Music just got a hell of a lot more boring today.
They were far and away the most interesting band to follow in years, despite all the detractors (legitimate or not), and there's really no one else to fill that void. ARGs, dropping from the label, dick photos as cover art, incredibly unique music, insane live shows where drum sets were thrown through giant iMac monitors and people were tackled and thrown off stage, crazy antics, cryptic messages, dropping albums out of nowhere, secretive members with secretive unknown backgrounds, 5 albums, an EP and more in the span of 3 years...nobody else comes close to that and there's no one to take their place, not even close. They were a purely unique, irreplaceable band and losing them is brutal.
Welkomquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:20 schreef BillDauterive het volgende:
Hoi!
Al maanden lees ik dit topic door en heb ik dankzij jullie een aantal mooie bands ontdekt. Doveman, Angel Olsen, The War on Drugs, Brasstronaut, Bill Callahan en afgelopen maand Ought, om maar wat te noemen.
Ik weet niet meer van wie die suggesties kwamen, dus bedankt allemaal
Nou kan ik wat terug doen, deze Britse band heb ik nog niet in dit topic gezien.
Paris XY
Ja! Dit lied zat ik eergisteren nog op de fiets te neuriën.quote:
Nee hoor. Denk niet dat ik 1 van die bands als eerste heb genoemd. Zelfs bij Brasstronaut was Norrage me voor dacht ik....maar dat moet ik ff uitzoekenquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:55 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja! Dit lied zat ik eergisteren nog op de fiets te neuriën.
Volgens mij zijn de meeste artiesten/bands die ik hierboven als leuke ontdekkingen noem suggesties van jou, of niet?
Al die obscure tips haal ik uit Indie Centralquote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:06 schreef Moody het volgende:
Maar leuk dat je die muziek te pruimen vindt. Als je nog obscure tips hebt....graag!
Ah, zal eens kijkenquote:
Ken ik nog niet. Dankquote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:11 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Al die obscure tips haal ik uit Indie Central
[..]
Ah, zal eens kijkendank je wel.
Dit kan misschien wel in de smaak vallen:
Belgische post-rock met een clip gemaakt in Nederland
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Het nieuwe album onder de radar van dancing dollekamp is nogal onder de radar maar hij is er zeker niet minder om. Vooral het intro van de cd die gaat nog een keer in een raad de plaat komen
http://www.last.fm/music/Dancing+Dollekamp
maarliefst 3 luisteraars al
quote:bosbeetle is listening to Dancing Dollekamp – Mooien Dag
quote:
Leuk lied! Zal eens vaker naar Archive luisterenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:29 schreef Moody het volgende:
In dat genre is dit nummer wellicht een van de beste van dit jaar imo:
Archive is een van mijn doordouwers hier, maar het gaat er nog niet echt in.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:50 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Leuk lied! Zal eens vaker naar Archive luisteren
Dancing Dollekamp - SJEK klinkt euh... apart.
En in de cd versie zit eenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:50 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Leuk lied! Zal eens vaker naar Archive luisteren
Dancing Dollekamp - SJEK klinkt euh... apart.
Ja, erg leuk album, zijn beste in tien jaarquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:56 schreef Moody het volgende:
Hoe vinden we het nieuwe albums van onze vriend Morrissey? Zet 'm net op....klinkt weer goed
Neal Cassidy Drops Dead is echt een geweldig nummer, maar kan geen linkje vinden helaas.
Goed om te horen. Heb 'm vanavond helemaal beluisterd en vooral het begin (t/m track 5) zijn geweldig, daarna wordt het minder. Kick the Bride Down the Aisle is nog wel erg genieten btw.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 01:26 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ja, erg leuk album, zijn beste in tien jaarWat minder dad-rock dan de twee voorgangers.
Ik vind die titel zo leukquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:56 schreef Moody het volgende:
Hoe vinden we het nieuwe albums van onze vriend Morrissey? Zet 'm net op....klinkt weer goed
Neal Cassidy Drops Dead is echt een geweldig nummer, maar kan geen linkje vinden helaas.
Ik vind het wel verfrissendquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:56 schreef Moody het volgende:
Tsja. Dat dacht ik ook in het begin. Maar het raakt me gewoon echt, bijna tot op het persoonlijke vlak. Ik vind het zo magistraal fantastisch, echt ongelooflijk.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:07 schreef Tchock het volgende:
Zeg, ben ik de enige die die nieuwe plaat van The Antlers een beetje... saai vind? Ik bedoel: het is allemaal wel mooi en tof en zo, maar zo in de eerste luisterbeurten doet het me maar weinig. Lijkt een lange zit ook, ook al duurt het album nog geen uur.
Man man man wat ben jij een klootzak af en toe. En je vindt dat leuk om aan ons te komen vertellen de hele tijd? Trollquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:20 schreef Maxerazzi het volgende:
Hihi, was gisteren voor bijna geen geld bij 't concert van Arcade Fire beland. Ze hadden bij de organisatie een fout gemaakt waardoor kaartjes maar 2,5 pond kostten voor een paar uur.
Ik kan je niet op je smaak aanvallen, maar vind je niet dat het "beste album aller tijden" op zijn minst iets meer gevarieerd of invloedrijk kan of hoort te zijn?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja. Dat dacht ik ook in het begin. Maar het raakt me gewoon echt, bijna tot op het persoonlijke vlak. Ik vind het zo magistraal fantastisch, echt ongelooflijk.elke keer raak ik weer diep ontroerd als ik het hoor. Het is hard op weg om écht mijn favoriete album allertijden te worden. En dan heb ik het serieus over de #1 in mijn top 100 albums lijst.
Ik wil je het verder niet opdringen hoor; ik kan perfect begrijpen waarom dit voor veel mensen wellicht wat teveel van het goede is. En het sleept wellicht inderdaad een beetje door, maar als je het geconcentreerd beluisterd, is het zo ongelooflijk gedetailleerd.![]()
Vooral heel veel mazzel. En beetje kansloos netwerken, dat uiteraard ook.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:27 schreef Norrage het volgende:
Hoe kom je aan die connecties manKijk, in je thuis-stad/land, prima...maar je woont daar maar een jaar ofzo
Ik zie dit album eigenlijk nog best invloedrijk zou kunnen zijn. Ik vind het een vrij uniek album. En dat gevarieerde hoor ik wel degelijk in deze plaat. Het is geen Reflektor nee, maar op zijn eigen manier enorm gevarieerd.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan je niet op je smaak aanvallen, maar vind je niet dat het "beste album aller tijden" op zijn minst iets meer gevarieerd of invloedrijk kan of hoort te zijn?
Laatste vraag. Waarom is deze beter dan Hospice?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zie dit album eigenlijk nog best invloedrijk zou kunnen zijn. Ik vind het een vrij uniek album. En dat gevarieerde hoor ik wel degelijk in deze plaat. Het is geen Reflektor nee, maar op zijn eigen manier enorm gevarieerd.
Ik kan me ook maar moeilijk verplaatsen in het enthousiasme van Norrage.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:07 schreef Tchock het volgende:
Zeg, ben ik de enige die die nieuwe plaat van The Antlers een beetje... saai vind? Ik bedoel: het is allemaal wel mooi en tof en zo, maar zo in de eerste luisterbeurten doet het me maar weinig. Lijkt een lange zit ook, ook al duurt het album nog geen uur.
Ik ook. Alleen Intruders is van grote klasse.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:17 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik kan me ook maar moeilijk verplaatsen in het enthousiasme van Norrage.
Alles. Hospice is lyrisch misschien interessant maar muzikaal vind ik het veel minder. Burst Apart blijft mijn 2e, maar Familiars is mijn hoogtepuntquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Laatste vraag. Waarom is deze beter dan Hospice?
Grappig. Ik vind Burst Apart het minste van de 5 albums. Goede momenten, maar veel te gekunsteld allemaal. Hier is het Hospice > Familiars > In The Attic Of The Universe/Uprooted (vrijwel even goed).quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Alles. Hospice is lyrisch misschien interessant maar muzikaal vind ik het veel minder. Burst Apart blijft mijn 2e, maar Familiars is mijn hoogtepunt
Ik had niks anders verwacht. Net alleen ff het einde gekeken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:51 schreef DO2 het volgende:
FRA - DUI is niet de wedstrijd geworden waar je op hoopte. Vrij saai, eigenlijk.
Waar baseerde je die verwachting op?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik had niks anders verwacht. Net alleen ff het einde gekeken.
Uprooted is ook schitterend. Attic vind ik eigenlijk niet zo veel.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Grappig. Ik vind Burst Apart het minste van de 5 albums. Goede momenten, maar veel te gekunsteld allemaal. Hier is het Hospice > Familiars > In The Attic Of The Universe/Uprooted (vrijwel even goed).
BRA - COL gaat een spektakel worden. Kan eigenlijk niet fout gaan.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik had niks anders verwacht. Net alleen ff het einde gekeken.
Potten van Duitsland waren saai + potten van Frankrijk waren saai. En dat dan tegen elkaar, waar de druk hoog is en geschiedenis heel belangrijkquote:
Wtfquote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Potten van Duitsland waren saai + potten van Frankrijk waren saai.
Eén of twee per seizoen en daar wachten we dan op met zijn allen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:54 schreef Gehenna het volgende:
Zijn er überhaupt voetbalwedstrijden die niet saai zijn?
Ja. Ok. Tegen Ghana was leuk, Portugal niet gezien. Maar die potten van Frankrijk waren echt verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
WtfSaai? Meen je dit fucking serieus? Na die spektakelstukken tegen Portugal, Ghana en Algerije enerzijds en Zwitserland, Honduras en Nigeria anderzijds?
Haha, die doen het vrij goed idd (heb ik mij laten vertellenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:55 schreef Moody het volgende:
[..]
FC Erica schijnt altijd vrij aantrekkelijk te spelen
Leuk boekje voor je:quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:54 schreef Gehenna het volgende:
Zijn er überhaupt voetbalwedstrijden die niet saai zijn?
Drenten lusten er wel eentje inderdaad. Kwart Enschede (mijn stadje) is van oorsprong Drents, wist je dat? Begin 20e eeuw zijn er duizenden Drenten hierheen gehaald om in de textiel te werken. Die lui wisten wat werken was en waren vrij goedkoopquote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:58 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Haha, die doen het vrij goed idd (heb ik mij laten vertellen). Ze hebben iig hele trouwe supporters. Als Erica weer moet spelen, moet er in de lokale kantine flink wat drank worden ingekocht omdat er zoveel mensen meekomen (en die houden wel van een feestje)
Haha klopt jaquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:01 schreef Moody het volgende:
[..]
Drenten lusten er wel eentje inderdaad. Kwart Enschede (mijn stadje) is van oorsprong Drents, wist je dat? Begin 20e eeuw zijn er duizenden Drenten hierheen gehaald om in de textiel te werken. Die lui wisten wat werken was en waren vrij goedkoop
Ik vind het zelf allemaal prima. Maar ik ben echt veel fanatieker als het gaat om mijn eigen clubje dan wanneer Oranje speelt. Het doet me ook vrij weinig als ze uitgeschakeld worden.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:02 schreef Gehenna het volgende:
Maar goed, ik heb sowieso al weinig met sport volgen en kijken (doen is alleen leuk). Maar als ik zie hoe overdreven het halve land geworden is sinds het WK (of EK, wat is het?) weer geworden is, en hoe erg het overal wordt opgedrongen, dat is best vervelend eigenlijk. Ik gun iedereen z'n feestje natuurlijk, maar persoonlijk kijk ik ernaar uit dat het allemaal weer achter de rug is
Leuk weetje. Toevallig dinsdag in Ponypark Slagharen geweest. Was er 20 jaar niet geweest en moet zeggen dat ik het vroeger veel groter vond lijken. Stel echt heel weinig voorquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:05 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Haha klopt jawist ik.
Erica is sowieso al grotendeels gesticht door mensen uit Slagharen (ook al overijssel). De naam zou bijna 'Nieuw Slagharen' worden, maar er is op het laatste moment toch voor Erica gekozen (en niemand weet eigenlijk waarom)
De feestjes vind ik uiteraard dikke prima, het is meer opgedrongen gedoe eromheen. mensen die normaal nooit een wedstrijd kijken, staan nu ineens panisch te schreeuwen in hun juichpak als NL speeltquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik vind het zelf allemaal prima. Maar ik ben echt veel fanatieker als het gaat om mijn eigen clubje dan wanneer Oranje speelt. Het doet me ook vrij weinig als ze uitgeschakeld worden.
Mensen die voetbal haten vind ik dan ook weer semi-sneu. Als die volksfeesten er niet af en toe zouden zijn, zou dit toch wel een erg nukkig en saai landje zijn.
Ik kan me helemaal vinden in je beredenering. Ik kijk netjes alle wedstrijden van Nederland en pik hier en daar ook andere wedstrijden mee, maar ik ben dan ook wel een liefhebber. Heb al 21 jaar een jaarkaart van Twente en ben opgegroeid met voetbal (al heb ik nooit op voetbal gezeten). Gewoon gezellig sfeertje....quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:20 schreef Gehenna het volgende:
[..]
De feestjes vind ik uiteraard dikke prima, het is meer opgedrongen gedoe eromheen. mensen die normaal nooit een wedstrijd kijken, staan nu ineens panisch te schreeuwen in hun juichpak als NL speeltOp tv is bijna alles voetbal, de reclames tussendoor gaan over voetbal, de winkels zijn oranje, willen mij oranje dingen aansmeren, de weg ernaartoe wordt omzoomd door oranje huisjes met oranje vlaggetjes, zelfs op mijn kantoor op het werk hangt vol met oranje vlaggetjes en gaan de gesprekken de laatste tijd zo'n beetje 90% over voetbal, en als laatste zit het internet er ook nog vol mee. Maar goed, het is ook niet dat ik me constant aan erger of zo, ik besef me gewoon heel erg dat het nogal extreem is
Ik had er laatst nog met een vriend over. Hij stelde dat er op dit moment op het hoogste niveau voetbal wordt gespeeld, dat is toch fantastisch, waarom zou je dat niet kijken?
Ik kwam met dat sommige mensen gewoon niets met het spelletje hebben. Dat een team/persoon iets onwijs goed kan, wil nog niet zeggen dat iedereen ervan kan (of: moet) genieten. Ik bedoel de piano concerten van Rachmaninov zijn ook geweldig, maar genoeg mensen kunnen er niet naar luisteren en als ik mensen er zo vaak mee ga confronteren als nu met voetbal, dan kotsen ze het hele stuk uit
quote:
Ja klopt, viel mij een tijdje terug ook al op. Het is eigenlijk een lange kabelbaan met links en rechts af een toe een attractiequote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:09 schreef Moody het volgende:
[..]
Leuk weetje. Toevallig dinsdag in Ponypark Slagharen geweest. Was er 20 jaar niet geweest en moet zeggen dat ik het vroeger veel groter vond lijken. Stel echt heel weinig voor
Doe mij dan maar Hellendoorn of De Efteling. Six Flags vind ik ook weinig aan, veel te kaal.
Geen idee johquote:Waarom in godsnaam deze informatie mijner zijde
Oh wat een generieke naam jaquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:13 schreef Moody het volgende:
Gehenna, ken je Broken Twin al? Moest aan jouw muzieksmaak denken toen ik het vorige week voor het eerst hoorde
Het grappigste vind ik nog wel het 'wij gevoel'. Het elftal speelt daar een wedstrijd en als ze scoren, dan scoren 'wij'. 'Wij' winnen ook, of 'wij' verliezen. Het gaat er bij gewoon niet in, dat je met je volle verstand (danwel beschonken) gaat juichen om een prestatie van een ander (in een spelletje)quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik kan me helemaal vinden in je beredenering. Ik kijk netjes alle wedstrijden van Nederland en pik hier en daar ook andere wedstrijden mee, maar ik ben dan ook wel een liefhebber. Heb al 21 jaar een jaarkaart van Twente en ben opgegroeid met voetbal (al heb ik nooit op voetbal gezeten). Gewoon gezellig sfeertje....
Ik doe ook niet mee aan die onzin. Maar ook wel weer begrijpelijk dat dit commercieel uitgebuit wordt. Ik zou stiekem best een kinder-juichpakje willen hebben voor mijn zoontjeDat heeft Jumbo goed voor elkaar. Bedrijven moeten geld verdienen, niets mis mee. Af en toe oogje dichtknijpen, Netflix/HBO series kijken ipv tv kan frustraties schelen. Ach...
Iemand die niet echt jaren aanhanger is van een club, zal dat misschien lastig kunnen begrijpen. Ik heb echt een traantje moeten wegpinken toen Twente kampioen werd, terwijl ik ook een nuchterige Twentse boer ben. Je gaat een beetje van je club houden namate de jaren verstrijken, hoe gezapig of cliché dat ook klinkt. Zoals gezegd heb ik dat met Oranje totaal niet. Al ben ik wel benieuwd naar de speech van Van Gaal wanneer ze wereldkampioen wordenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:32 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Het grappigste vind ik nog wel het 'wij gevoel'. Het elftal speelt daar een wedstrijd en als ze scoren, dan scoren 'wij'. 'Wij' winnen ook, of 'wij' verliezen. Het gaat er bij gewoon niet in, dat je met je volle verstand (danwel beschonken) gaat juichen om een prestatie van een ander (in een spelletje)![]()
Wat dat aan gaat, sloeg Jiskefet met dit clipje de spijker op de kop bij mij.
Ik moest huilen van het lachen![]()
Het is niet simpelweg "de prestatie van een ander". Een voetbalteam vertegenwoordigt een regio of stad en dus een groep mensen. Dan mag er geen directe democratie zijn, dat wil niet zeggen dat er geen band is tussen fans en spelers.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:32 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Het grappigste vind ik nog wel het 'wij gevoel'. Het elftal speelt daar een wedstrijd en als ze scoren, dan scoren 'wij'. 'Wij' winnen ook, of 'wij' verliezen. Het gaat er bij gewoon niet in, dat je met je volle verstand (danwel beschonken) gaat juichen om een prestatie van een ander (in een spelletje)![]()
Ik wilde hetzelfde zeggenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:55 schreef DO2 het volgende:
Dat jiskefet-filmpje ken ik wel. Maar de boodschap die jij eraan geeft is voor mij compleet nieuw, Gehenna.
Volgens mij heeft het een geen zak met het ander te maken.
Nou.... 'we' winnen maar 'ze' verliezenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:32 schreef Gehenna het volgende:
Precies, het land vertegenwoordigen ze, maar ja dat zijn ook maar grenzen die ze na flink wat oorlog hebben gelegdquote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is niet simpelweg "de prestatie van een ander". Een voetbalteam vertegenwoordigt een regio of stad en dus een groep mensen. Dan mag er geen directe democratie zijn, dat wil niet zeggen dat er geen band is tussen fans en spelers.
Dat hoorde ik later wel in een Jiskefet documentaire trouwensquote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:08 schreef DO2 het volgende:
Ja, maar Gehenna wekt de suggestie dat de mannen van jiskefet met diezelfde achterliggende gedachte dat filmpje hebben gemaakt. En daar geloof ik helemaal niks van.
Ik heb ook meer met Duitsers dan met Randstedelingen. Al scheer je met zo'n uitspraak wel iedereen over 1 kam natuurlijkquote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:18 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Precies, het land vertegenwoordigen ze, maar ja dat zijn ook maar grenzen die ze na flink wat oorlog hebben gelegdIk heb zelf haast meer Duitsers net over de grens dan met de randstand b.v.
Die spreken b.v. hetzelfde dialect, leven volgens dezelfde 'plattelands' normen etc..
Dat is ook zo'n typisch vooroordeel. Een echte fan zou zoiets nooit zeggen. "We" verliezen net zo goed als "we" winnen. Pars pro toto uiteraard.quote:
Oh ik kan over het algemeen prima met randstedelingen worden hoor, maar ik merk dat mijn eigen vertrouwde leefomgeving bijna hetzelfde is als die iets over de grensquote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:23 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik heb ook meer met Duitsers dan met Randstedelingen. Al scheer je met zo'n uitspraak wel iedereen over 1 kam natuurlijk
Brazilië speelt wel sterk zeg. Vooral verdedigend. Overal zit hun voet tussenquote:
Is ook logisch. Een grens is maar een denkbeeldige lijn he.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:31 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh ik kan over het algemeen prima met randstedelingen worden hoor, maar ik merk dat mijn eigen vertrouwde leefomgeving bijna hetzelfde is als die iets over de grens
Veel te vaak juist. Penalty is meestal straf genoeg. Ik hoopte in dit geval juist op een rode kaart, omdat Braziliëquote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:43 schreef DO2 het volgende:
Ja, eigenlijk wel, Moody. Maar dat zie je maar zelden in zo'n situatie.
Smerige overtreding ook, met knie in de rug.quote:
Gewoon in zijn rug geschoten. Als dat je overkomt op straat sta je behoorlijk voor lul als je zo reageertquote:
Ik hoop Nederland-Duitsland.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:05 schreef Norrage het volgende:
Nederland - Duitsland lijkt me zo cool
Maar Nederland - Brazilie ook. Maar het zal wel Belgie - Brazilie worden.
Ja, maar dat winnen we echt niet in de finale hoorquote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:08 schreef DO2 het volgende:
Er is niets mooier dan Brazilie in eigen huis naar huis te sturen, toch?
Daar kan Cruijff nog een puntje aan zuigen, Nor.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, maar dat winnen we echt niet in de finale hoorSowieso denk ik dat als we de finale halen, die sowieso verloren wordt. Dus die kan dan maar beter niet gehaald worden.
In zijn rug geschoten?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Gewoon in zijn rug geschoten. Als dat je overkomt op straat sta je behoorlijk voor lul als je zo reageertJe moet dan ook zelf naar huis lopen....kans op een brancard is vrij klein....
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:17 schreef DO2 het volgende:
[..]
Daar kan Cruijff nog een puntje aan zuigen, Nor.
Stel Nederland verliest de finale, opnieuw. Dan...ontploft het land. Dan is er een levenslang trauma voor elke voetbalminnende Nederlander. Je kan maar beter niet dat risico lopenquote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:17 schreef DO2 het volgende:
[..]
Daar kan Cruijff nog een puntje aan zuigen, Nor.
Statistisch gezien (1974-1978,2010-2014) verliezen we weer de finale.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Stel Nederland verliest de finale, opnieuw. Dan...ontploft het land. Dan is er een levenslang trauma voor elke voetbalminnende Nederlander. Je kan maar beter niet dat risico lopen
Hopelijk speelt hij, anders wordt het Duitsland wel heel gemakkelijk gemaakt nu Silva er ook niet bij is.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
In zijn rug geschoten?Hij werd getorpedeerd door een knie man
Als je dat op straat gebeurt bel je de politie
Toen Duitsland en Argentinie, nu Spanje en Brazilie?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Statistisch gezien (1974-1978,2010-2014) verliezen we weer de finale.
Dit, er was weinig goeds in juniquote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:31 schreef Norrage het volgende:
Ohja. Dit is het muziektopic.
Ik heb weinig goede muziek ontdekt de laatste weken, mensen...doe er eens wat aan. Alleen de plaat van Fire! Orchestra heeft mij echt tevreden gesteld.
Broken Twinquote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:45 schreef Moody het volgende:
Geen goede albums de laatste maand? Broken Twin, Rival Sons, Sharon Van Etten, Morrissey, Joe Henry, The Delines. Stuk voor stuk zeer prettige albums.
Die van Morrissey is net een paar dagen gelekt. Nu al afkeuring?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Broken Twin
Rival Sons
Sharon Van Etten (luister ik al veeel langer geloof ik)
Morrissey![]()
![]()
Joe Henry
The Delines
Ik zal des eens luisteren
Dit soort posts altijdquote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Broken Twin
Rival Sons
Sharon Van Etten (luister ik al veeel langer geloof ik)
Morrissey![]()
![]()
Joe Henry
The Delines
Ik zal des eens luisteren
Ik ga het niet eens luisteren. Morrissey kan ik niks mee, en zal ik nooit iets mee kunnenquote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:48 schreef Moody het volgende:
[..]
Die van Morrissey is net een paar dagen gelekt. Nu al afkeuring?
Mag dat niet?quote:
Typhoon was ik even vergeten,quote:
Afkeuring vóór het luisteren zelfsquote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ga het niet eens luisteren. Morrissey kan ik niks mee, en zal ik nooit iets mee kunnen
[..]
Mag dat niet?
Broken Twin vond ik een beetje emo ofzo, ik zal het nog eens luisteren.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Afkeuring vóór het luisteren zelfs
Jah, dan wordt het lastig....
Broken Twin vind je niets of heb je ook niet geluisterd?
Wat zwaardere, verstilde muziek met Deens prinsessenstemmetje. Soap&Skin-achtig, maar dan met net iets meer soap dan skin.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Broken Twin vond ik een beetje emo ofzo, ik zal het nog eens luisteren.
quote:Het is muziek die aandacht vraagt, want bij oppervlakkige beluistering vervliegt de muziek van Broken Twin bijna onmiddellijk. Iedereen die tijd steekt in deze plaat en niet bang is voor een flinke dosis melancholie wordt uiteindelijk rijkelijk beloond. May valt immers niet alleen op door een hele bijzondere instrumentatie en mooie emotievolle zang, maar blinkt ook uit door songs die een groot schrijftalent verraden. Ook de bijzonder mooie productie van Ian Caple (Tindersticks, Kate Bush) mag niet onvermeld blijven, want deze geeft de plaat nog wat meer diepgang en intensiteit.
Ik erger me aan de tekst en zijn uitspraak als ik het Nederlands luisterquote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:22 schreef DO2 het volgende:
Ja, wellicht. Ik versta alleen geen hol van het Frans.
En Brel is zo'n uitzondering waarbij de teksten een belangrijke rol spelen.
Ze spelen precies zoals alle poulewedstrijden maar nu met een fatsoenlijke tegenstander.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:16 schreef Norrage het volgende:
België speelt echt slecht zeg. Lui, weinig intens...
Toen had ik wel gevoel dat ze meer inzet toonden.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze spelen precies zoals alle poulewedstrijden maar nu met een fatsoenlijke tegenstander.
Tegen Zuid-Korea en Rusland waren ze net zo apathisch, en de halve wedstrijd tegen Algerije ook tot ze ineens beseften dat ze moesten winnen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Toen had ik wel gevoel dat ze meer inzet toonden.
Eigenlijk valt behalve Robben, Messi en Rodriguez iedere ster door de mand lijkt het welquote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:25 schreef DO2 het volgende:
Ik heb die Hazard ook nog geen mooie actie zien maken dit WK. Valt toch behoorlijk door de mand.
Jij houdt gewoon helemaal niet van voetbal heb ik het idee.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:27 schreef Norrage het volgende:
En het is gewoon weer bloedsaai, heb hem maar op Wimbledon gezet.
Dat snap ik, maar elke keer de wedstrijd aanzetten, er hier iets inhoudelijks over posten en dan melden dat het saai is en weer uit gaat is niet echt typisch gedrag van iemand die niet van voetbal houdt.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:31 schreef DO2 het volgende:
Dat heeft ie dan ook al meerdere malen aangegeven, T.
quote:Op maandag 17 maart 2014 22:26 schreef Norrage het volgende:
Ik zie de TT change nu pasSorry hoor, ik begin me ondertussen wel erg te ergeren aan het offtopic gehalte van dit topic. Alle spam die hier was, ging tenminste indirect nog over de muziek. Maar dat is nu ook voorbij vrees ik
Maar ik zal me er wel bij neerleggen, het moet natuurlijk wel gezellig blijven.
quote:Op maandag 17 maart 2014 22:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het probleem is gewoon dat als het over voetbal gaat, het topic wel echt ver heen is. Neuzelen over Dries Roelvink, hoe je in contact bent gekomen met Peter Adams, hoe je bent opgegroeid met kunst of zo is nog tot daar aan toe, maar dat gezeik over voetbal. Daarvoor bestaat een ander forum, al begrijp ik dat je daar ook liever niet wilt zijn.
quote:
Hey ik ben bijna altijd enkel positief geweest tijdens dit WK, dat is ook de enige reden dat zelfs ik er ineens over postquote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar elke keer de wedstrijd aanzetten, er hier iets inhoudelijks over posten en dan melden dat het saai is en weer uit gaat is niet echt typisch gedrag van iemand die niet van voetbal houdt.
Brazilië - Colombia was een van de leukste wedstrijden van het WK tot nu toe in mijn ogen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hey ik ben bijna altijd enkel positief geweest tijdens dit WK, dat is ook de enige reden dat zelfs ik er ineens over postmaar deze kwartfinales zijn echt verschrikkelijk vooralsnog
Ja het einde was wel leukquote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Brazilië - Colombia was een van de leukste wedstrijden van het WK tot nu toe in mijn ogen.
Wat een vervelend nummer zegquote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:45 schreef Maxerazzi het volgende:
Zeg, vanaf weer gaat 't voetbalembargo hier eigenlijk weer in? Ik vind 't maar verwarrend. Zet weer even de nieuwe Bon Iver () aan om alles op een rijtje te zetten.
Tof hè?quote:Op zondag 6 juli 2014 02:48 schreef Mansjester het volgende:
Darkside was beestachtig goed zeg op Pitch
x oneindig
Vooral ook in combinatie met de Gashouder. Het leek gemaakt voor elkaar. Ik denk dat het bij andere locaties wel wat minder isquote:Op zondag 6 juli 2014 02:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tof hè?Nog over getwijfeld om te gaan, maar drie keer in een jaar is misschien ook wat overkill.
Concertgebouw en Melkwegquote:Op zondag 6 juli 2014 02:55 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Vooral ook in combinatie met de Gashouder. Het leek gemaakt voor elkaar. Ik denk dat het bij andere locaties wel wat minder is![]()
Waar heb jij ze gezien?
De een had misschien een betere show, maar de eindconclusie is dat de ander leuker was. Jammer van je vinnige come-back, DO2.quote:Op zondag 6 juli 2014 03:10 schreef DO2 het volgende:
Dus de een was beter dan de ander, maar de ander was leuker.
Norrage, kom er maar in!
Melkweg vind ik zo'n kutlocatie héquote:Op zondag 6 juli 2014 03:01 schreef Tchock het volgende:
Concertgebouw heeft fenomenale akoestiek en was misschien wel de betere show van de twee. Echt surrealistisch ook met die draaiende spiegel in die enorm klassieke concertzaal.
[ afbeelding ]
....maar daar staat tegenover dat het slot in de Melkweg veel indrukwekkender was. Plus dat dichtbij staan je veel meer in een concert sleurt dan ver weg zitten. Dus die was leuker.In elk geval heb ik van beide genoten. Een van de meest bijzondere live-acts die ik gezien heb.
Zeker in voorprogramma van Radioheadquote:Op zondag 6 juli 2014 03:41 schreef Tchock het volgende:
Nathan Fake ken ik van een paar remixen die wel aardig zijn. Caribou is super vetMaar helaas zelf alleen gezien als voorprogramma, toen was het geluid zo slecht dat ik net zo goed aan de andere kant van een bliktelefoon had kunnen luisteren.
Zelf vind ik de Melkweg trouwens dikke prima. 11 artiesten gezien als ik mijn Last.fm mag geloven en nooit grote klachten gehad.
Correctemundo.quote:Op zondag 6 juli 2014 03:45 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Zeker in voorprogramma van Radiohead![]()
Waarom?quote:En ik heb bijna alleen maar slechte ervaringen met Melkweg. Ik skip feesten en concerten ook gewoon als ze daar worden gegeven
Qua geluid: Paar keer echt slecht, paar keer 'normaal'. Maar als het normaal is, vind ik het geluid daar nog steeds matig. Daarnaast heel vaak te druk. Lang wachten bij garderobe en ingang en te druk in de zaal. Verder vind ik de zaal echt niks uitstralen. Heb gewoon helemaal niks met de Melkwegquote:Op zondag 6 juli 2014 03:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Correctemundo.
[..]
Waarom?Prima zaal toch?
Slecht geluid heb ik nog nooit meegemaakt. Druk is het wel, maar enkel bij de garderobe en dat heeft elke concertlocatie. Weinig sfeer... ach. Nooit veel slechter dan andere zalen in mijn ogen. Van indie tot drum and bass tot techno, altijd gepast publiek en een goede sfeer. Enige wat je kunt zeggen is dat mensen vaak veel praten tijdens acts, maar dat is in mijn ervaring helaas bijna overal zo.
Zal wel aan mij liggen, ik heb er nooit moeite mee. Vooral dat drukke, lekker boeiend?quote:Op zondag 6 juli 2014 03:52 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Qua geluid: Paar keer echt slecht, paar keer 'normaal'. Maar als het normaal is, vind ik het geluid daar nog steeds matig. Daarnaast heel vaak te druk. Lang wachten bij garderobe en ingang en te druk in de zaal. Verder vind ik de zaal echt niks uitstralen. Heb gewoon helemaal niks met de MelkwegEn die gestapo beveiligers die er altijd rondlopen
Het is best vervelend als je op tijd er bent en elke keer 3 kwartier ofzo in de rij moet staan voor entree en garderobe. Vooral als het binnen zo ziek druk is dat je amper kan bewegen. Dat vind ik wel boeiend jaquote:Op zondag 6 juli 2014 03:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zal wel aan mij liggen, ik heb er nooit moeite mee. Vooral dat drukke, lekker boeiend?Ik snap echt niet dat je je daar zo druk over kunt maken. Alsof je bij Paradiso niet een eeuw met je jas staat te wachten. Beter dan iets als Bitterzoet waar het overal stampvol is. Om over beveiligers nog maar niet te beginnen, daar besteed ik al helemáál geen aandacht aan.
Was pas de tweede keer ooit dat Nederland een strafschoppenserie moest afwerken op een WK, dus op zich was er ook niet heel veel vergelijkingsmateriaal...quote:Op zondag 6 juli 2014 00:56 schreef DO2 het volgende:
Een foutloze penaltyreeks in een WK wedstrijd. Dit team blijft wel verbazen.
Dat wil niet zeggen dat het niet bijzonder is. Foutloze penaltyreeksen op WK's zijn zeldzaam ook als je alle ploegen meetelt.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:35 schreef methodmich het volgende:
[..]
Was pas de tweede keer ooit dat Nederland een strafschoppenserie moest afwerken op een WK, dus op zich was er ook niet heel veel vergelijkingsmateriaal...
Elf op 25. Dat is ongeveer de helft. Zou ik niet zeldzaam willen noemen. Wel knap.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat het niet bijzonder is. Foutloze penaltyreeksen op WK's zijn zeldzaam ook als je alle ploegen meetelt.
Elf op de vijftig ploegen die een penaltyreeks hebben genomen dus.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Elf op 25. Dat is ongeveer de helft. Zou ik niet zeldzaam willen noemen. Wel knap.
Ja... Maar het is logisch dat het er maximaal 25 kunnen zijn, anders waren er nooit winnaars gekomen.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Elf op de vijftig ploegen die een penaltyreeks hebben genomen dus.
Dat spreek voor zich, maar feit blijft dat van de 50 ploegen die begonnen aan een penaltyserie er amper 20% in slaagde om geen fouten te maken bij de eerste vijf penalty's (vier als het eerder beslist was). Er is geen enkel team dat meer dan vijf penalty's raak schoot.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:46 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja... Maar het is logisch dat het er maximaal 25 kunnen zijn, anders waren er nooit winnaars gekomen.
Die van Robben en Sneijder waren hard en heel lastig. Kuyt en Van Persie schoten in het zijnet, daar kan een keeper alleen bij als hij absurd lang is. Heel erg goed genomen alle vier.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:52 schreef DO2 het volgende:
Volgens mij waren alle 4 de genomen penalty's ook onhoudbaar voor de keeper.
Ook al zat ie een paar keer in de verkeerde hoek.
Serieus?quote:Op zondag 6 juli 2014 14:52 schreef Tchock het volgende:
De halve finale van het EK '68 werd beslist door kop of munt.
Logisch... Dat is zelden nodig. Nederland heeft er gisteren niet eens vijf genomen bijvoorbeeld.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er is geen enkel team dat meer dan vijf penalty's raak schoot.
Ja.quote:
Ik denk wel dat zo'n reeks enorm helpt bij een eventuele volgende shootout, hoor.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:54 schreef methodmich het volgende:
Mooi voor Nederland en vast goed voor het vertrouwen, maar heel veel conclusies moet je er niet aan verbinden.
Hier past maar 1 reactie:quote:Op zondag 6 juli 2014 14:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja.0-0 na reguliere speeltijd, geen goals in de verlenging. De Sovjetcaptain Albert Shesternyov moest kop of munt kiezen, faalde, en de Sovjet-Unie verloor de wedstrijd. Italië ging door naar de finale. Die was na verlenging 1-1, waarop hij werd overgespeeld en eindigde in 2-0 voor Italië.
De regels toen
Sowieso was het inbrengen van Krul al een staaltje uitstekende psychologische oorlogsvoering. Krul heeft helemaal niet zo'n goede statistieken op penalty's maar door hem zo in te brengen lijkt hij de specialist. Daarnaast is 'ie natuurlijk een asociale schreeuwer terwijl Cillessen veel rustiger en wat meer timide in zijn doel staat.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:59 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat zo'n reeks enorm helpt bij een eventuele volgende shootout, hoor.
Psychologisch voordeel moet je niet onderschatten. En die Argentijnen hebben het ook gezien, natuurlijk.
Nadeel is alleen wel dat L van Gaal dan een wissel achter de hand moet houden.
Ja. Exact. Dat gaat toch in die kopjes zitten.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Sowieso was het inbrengen van Krul al een staaltje uitstekende psychologische oorlogsvoering. Krul heeft helemaal niet zo'n goede statistieken op penalty's maar door hem zo in te brengen lijkt hij de specialist. Daarnaast is 'ie natuurlijk een asociale schreeuwer terwijl Cillessen veel rustiger en wat meer timide in zijn doel staat.
Het team van Nederland op dat EKquote:
Guardian heeft er een aardig stukje over.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:02 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja. Exact. Dat gaat toch in die kopjes zitten.
Alleen al vanwege dat laatste is het lastig om dit altijd te doen. Er zullen ook wedstrijden zijn waarin je gewoon je drie wissels moet toepassen.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:59 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat zo'n reeks enorm helpt bij een eventuele volgende shootout, hoor.
Psychologisch voordeel moet je niet onderschatten. En die Argentijnen hebben het ook gezien, natuurlijk.
Nadeel is alleen wel dat L van Gaal dan een wissel achter de hand moet houden.
Daarom was het bijvoorbeeld ook niet aan Cillessen verteld. Je wilt hem niet onnodig nerveus maken als je nog niet weet of je wel een wissel over hebt.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:23 schreef methodmich het volgende:
[..]
Alleen al vanwege dat laatste is het lastig om dit altijd te doen. Er zullen ook wedstrijden zijn waarin je gewoon je drie wissels moet toepassen.
Dat zei Van Gaal ook in het interview achteraf, dat hij de voorbereiding van Cillessen niet wilde verstoren. Die had vlak voor tijd trouwens nog een briljante redding.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daarom was het bijvoorbeeld ook niet aan Cillessen verteld. Je wilt hem niet onnodig nerveus maken als je nog niet weet of je wel een wissel over hebt.
Jaquote:Op zondag 6 juli 2014 15:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat zei Van Gaal ook in het interview achteraf, dat hij de voorbereiding van Cillessen niet wilde verstoren. Die had vlak voor tijd trouwens nog een briljante redding.
Krul zei dat er geen pijl op te trekken was en dat ze nu allemaal anders schoten dan toen. Niet alleen andere hoek maar ook andere hoogte.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:43 schreef Felagund het volgende:
Tweede penaltyreeks is sowieso moeilijker, zag je nu ook bij Costa Rica. Je schiet toch vaak in dezelfde hoek als je de eerste keer raak schoot.
Natuurlijk loop je risico, maar een pure gok vond ik het niet. Cillessen kán die psychologische oorlogvoering helemaal niet en is alleen daarom al slechter in penalty's. Bovendien heeft hij tegen Australië laten zien dat hij te eigenwijs is om naar zijn keeperstrainer te luisteren. Ten slotte weet je natuurlijk totaal niet hoe de voorbereiding is gegaan en hoe Krul en Cillessen daar de penalty's hebben gekeept. Ze hebben er namelijk beiden op getraind.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:37 schreef methodmich het volgende:
Daarom vond ik het ook helemaal niet zo'n meesterzet, maar meer een achteraf goed uitgepakte gok. Het is altijd afwachten hoe een 'koude' keeper het doet. Die mannen willen toch vaak fijn een paar balletjes pakken en voelen, dan komen ze lekker in de wedstrijd. Krul speelde zijn rol nu goed, met dat intimideren - waartegen de scheidsrechter overigens best had kunnen optreden -, maar net zo goed had hij niks gepakt en had iedereen Van Gaal weggehoond. Misschien had Cillessen ook wel een penalty gepakt, je weet maar nooit. Zijn statistieken waren vooraf vergelijkbaar slecht met die van Krul.
Aankloten is overdreven, maar ik blijf het gokken vinden. Heb vandaag al tal van keepers gesproken en die hebben allemaal hetzelfde dubbele gevoel. Knap dat Van Gaal het durfde, precies om de reden die iedereen noemt - verwarring zaaien bij Costa Rica -, maar ook een groot risico.quote:Op zondag 6 juli 2014 15:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk loop je risico, maar een pure gok vond ik het niet. Cillessen kán die psychologische oorlogvoering helemaal niet en is alleen daarom al slechter in penalty's. Bovendien heeft hij tegen Australië laten zien dat hij te eigenwijs is om naar zijn keeperstrainer te luisteren. Ten slotte weet je natuurlijk totaal niet hoe de voorbereiding is gegaan en hoe Krul en Cillessen daar de penalty's hebben gekeept. Ze hebben er namelijk beiden op getraind.
Nee, ik geloof niet dat Van Gaal maar een beetje aankloot in de hoop dat het goed uitpakt. Daarvoor zijn de keuzes te bijzonder en gaat het te vaak goed.
Dat is anders in mijn ogen. Als een keeper rood krijgt en de tweede man moet er volkomen onvoorbereid in met een penalty tegen sta je te bibberen als een rietje. Dat vindt geen speler fijn.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
Aankloten is overdreven, maar ik blijf het gokken vinden. Heb vandaag al tal van keepers gesproken en die hebben allemaal hetzelfde dubbele gevoel. Knap dat Van Gaal het durfde, precies om de reden die iedereen noemt - verwarring zaaien bij Costa Rica -, maar ook een groot risico.
Keepers zijn aparte gasten natuurlijk, anders dan veldspelers hechten zij waarde aan heel veel dingetjes waar je niet aan zou denken. Dit was vergelijkbaar met een keeper die in moet vallen en direct een penalty tegen krijgt. Dan zegt iedereen ook altijd: 'dat is een lastige start'. Krul kreeg die lastige start ook en dan nog een stukje lastiger. Knap hoe hij daar mee om is gegaan. Scheelt natuurlijk wel dat hij zich al wat kon voorbereiden, omdat hij het wel wist, maar toch.
Het is al een keer of vier gebeurd voor zover bekend. Zie al die lijstjes langskomen vandaag.quote:Overigens heb ik het één keer eerder gezien en toen pakte het ook goed uit, dus misschien wordt het nu wel een trend. Al kost het je wel een wissel en dat zal niet iedere trainer willen.
En wat als Robben dan geblesseerd raakt tien minuten voor tijd? Dan moet Cillessen ineens penalty's keepen terwijl hij weet dat hij daar niet goed in is, plus dat de coach dat ook vindt, plus dat ze een goed plan hadden dat onuitvoerbaar is. Dat is echt funest voor je zelfvertrouwenquote:Op zondag 6 juli 2014 16:09 schreef DO2 het volgende:
Toch denk ik dat ze er verstandig aan hadden gedaan om deze optie vooraf mede te delen aan Cillessen.
As ze de wissel hadden uitgelegd als een psychologische zet waar ze hun voordeel mee kunnen doen in zo'n 'loterij' dan had Cillessen daar waarschijnlijk gewoon vrede mee gehad.
Nee, niet wanneer ze 'm hebben uitgelegd dat het louter een psychologische zet is waarmee ze denken hun voordeel te kunnen doen, toch? Ik vind het ook helemaal niet zo'n gekke gedachte om de keeper te wisselen puur voor dat effect.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
En wat als Robben dan geblesseerd raakt tien minuten voor tijd? Dan moet Cillessen ineens penalty's keepen terwijl hij weet dat hij daar niet goed in is, plus dat de coach dat ook vindt, plus dat ze een goed plan hadden dat onuitvoerbaar is. Dat is echt funest voor je zelfvertrouwen
Waarom zou je "eerlijk" zijn tegen je keeper als dat betekent dat je hem voor moet liegen?quote:Op zondag 6 juli 2014 16:14 schreef DO2 het volgende:
[..]
Nee, niet wanneer ze 'm hebben uitgelegd dat het louter een psychologische zet is waarmee ze denken hun voordeel te kunnen doen, toch? Ik vind het ook helemaal niet zo'n gekke gedachte om de keeper te wisselen puur voor dat effect.
Hij heeft er volgens mij twee gestopt.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:20 schreef DO2 het volgende:
Ja, ik weet eigenlijk niet of de statistieken uitwijzen dat Krul daadwerkelijk beter is in het stoppen van penalty's.
Dat wordt alsmaar geroepen. Dus dat zal dan wel zo zijn.
Dus om Cillessen niet onnodig nerveus te maken, kiezen ze ervoor het 'm simpelweg niet te vertellen.
Tja. Daar valt ook wat voor te zeggen.
Krul stopte er bij Newcastle 2 uit 20. Cillessen stopte in zijn hele carrière nog nooit een penalty (16 stuks). Dat ontloopt elkaar dus niet gigantisch veel. Maar Krul is wel langer, springt verder en heeft zijn zenuwen veel beter in bedwang. Plus natuurlijk wat er op de training is gezien, maar dat weten we helaas niet.quote:Op zondag 6 juli 2014 16:20 schreef DO2 het volgende:
Ja, ik weet eigenlijk niet of de statistieken uitwijzen dat Krul daadwerkelijk beter is in het stoppen van penalty's.
Dat wordt alsmaar geroepen. Dus dat zal dan wel zo zijn.
Dus om Cillessen niet onnodig nerveus te maken, kiezen ze ervoor het 'm simpelweg niet te vertellen.
Tja. Daar valt ook wat voor te zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |