abonnement Unibet Coolblue
pi_141674198


quote:
Voor iedereen die de vindplaatsen op Google Earth/BING wil invoeren, hier de coordinaten (niet exact, bij benadering):

R - rugzak - 8° 52' 59.15'' N ; 82° 24' 20.37" W
S2 - schoen Lisanne en bekken Kris onbekend
S1 - schoen Kris - ongeveer - onbekend
Mirador - uitzichtpunt - ongeveer, precieze locatie onbekend - 8° 50' 57.75" N ; 82° 25' 02.14" W
Finca Lorenzo - mogelijk de laatste waarneming van Kris en Lisanne, tijd onbekend - 8° 49' 31.04" N ; 82° 25' 18.84" W
Laatste nieuws:

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+
+ Dankzij een oplettende speurder op FOK!, miura, weten we dat de
+ resten en schoenen NIET op 30-35 km stroomAFwaarts lagen, maar
+ juist een paar kilometer stroomOPwaarts. Waar dit precies is, is
+ niet bekend, maar miura heeft een inschattingskaart gemaakt
+
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

• Link naar artikel Volkskrant d.d. 28 juni KAARTJE KLOPT NIET!
NWS / Kris Kremers en Lisanne Froon gevonden, Panama #30
• Filmpje over de plek van NOS
http://nos.nl/video/lq/667443-kris-en-lisanne-hadden-hier-de-weg-terug-moeten-nemen.html
Betzaida Pittí, onderzoeksleidster, zegt dat men doorgaat met zoeken totdat duidelijk is wat er met Kris en Lisanne is gebeurd (Spaanstalige tekst)
1 - De rugzak zat vastgeklemd tussen de rotsen langs de rivier. - NOS
2 - De rugzak is woensdag gevonden langs de rivier de Culebra in de struiken - nu.nl
Voorlopig onmogelijk vast te stellen aan de hand van de weinige gevonden resten wanneer Kris en Lisanne omgekomen zijn (Spaanstalige tekst)
Camera maakte foto's totdat de batterijen leeg waren (Spaanstalige video)
Lisanne en Kris kwamen al op zaterdag 29 maart aan in Boquete en hadden dus 2 volle dagen (30 & 31) voordat ze gingen hiken (Spaanstalige tekst)
Vondst rugzak was groot geluk - Feliciano Gonzalez (Nederlands)

Foto's van de camera en resten zijn onderzocht - voorlopige conclusie (John van den Heuvel, RTL Boulevard :') ): enkele dagen rondgelopen tot de fatale dag
• De meisjes schijnen niet geprobeerd hebben te bellen


Kris Kremers (21) - RIP - Lisanne Froon (22) - RIP

Politie bevestigt vondst resten Lisanne Froon
Ook resten Kris Kremers gevonden




Stroomgebied van de rivier de Changuinola, met zij-arm Culebra, hier niet op de foto, waar de rugzak en de resten zijn gevonden
Kaart met resten en schoenen (in een straal van ~2,5 uur lopen vanaf de Mirador) en rugzak (~5 uur lopen)

Kamer Kris en Lisanne:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omgeving:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Verklarende kaartjes vindplaatsen, hellingen en afstanden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Tijdlijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):

Volgens Panamese media zijn er (nog) géén verdachten ("nadie en investigación")
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flora, fauna en klimaat:

Dierentuin
36 graden overdag, 22 's nachts in Boquete
zon op: 6:27, zon onder: 18:40
1 april - maan op: 7:52, maan onder: 20:34
2 april - maan op: 8:42, maan onder: 21:27
Nieuwe Maan was op 30 maart 13:45
Op vrijdag 4 april, 3 dagen na de verdwijning van Kris en Lisanne begon het noodweer in het gebied

Goede informatie:

John van den Heuvel, kort interview bij RTL Boulevard
• 26 mei 2014 - John van den Heuvel vanuit Panama - meisjes zouden een hele steile helling beklimmen, niet doorgegaan maar teruggekeerd en 'vermoedelijk' een of meerdere verkeerde personen tegengekomen
(es) Video waar Feliciano Gonzalez en de getuige langs de El Pianista aan het woord komen
- interessant, grootste deel heb ik kunnen vertalen:

Bekijk de video en lees de tekst ernaast, het is niet moeilijk te begrijpen, Spaans. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

• het was zonnig rond het middaguur op 1 april (geen slecht weer, dat komt pas een paar dagen later)
eerste trail die de meiden probeerden was de Sendero de Alto Lino (rond een uur of 14:00 kwamen ze daar aan, getuige in filmpje), Casa de Pedro, hier vroegen ze of dit de El Pianista trail was, de man zei van niet, meiden namen de trail (>45 min) toch en kwamen al na ~15 min terug

Op deze plek stond een dubbel bord wat de verwarring verklaart. Video is de bron voor de 6 getuigen hierboven.


========================================================================

Nieuwslinks:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
===========================================================================

Ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Ping op 29-06-2014 16:43:55 ]
pi_141674267
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 09:52 schreef Halcon het volgende:
Oh, heb hem ook wel eerder over een misdrijf gehoord. :)
Mata heeft tot voorkort iedereen die aan een misdrijf dacht als volslagen idioot weggezet want een moordenaar (latino/indiaan) zou ALTIJD alle spullen meenemen.
Sinds we er vanuit gaan dat de rugzak stroomafwaarts van de lichamen is gevonden zijn moordenaars blijkbaar opeens niet meer per definitie ook dieven..

Het is wel een vreemde omslag, daar heb je gelijk in.
pi_141674343


Er zou toch minimaal wat zand tussen de naden moeten zitten....

De schoen zag er slechter uit:


[ Bericht 45% gewijzigd door Mr.Ping op 29-06-2014 10:30:13 ]
pi_141674358
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 10:11 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]

Er zou toch minimaal wat zand tussen de naden moeten zitten....
Eens. Moeten we dan toch terug naar het scenario dat ze zelf de tas hebben neergezet waar hij gevonden is? (En ter plekke zijn overleden???)
pi_141674525
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 10:11 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]

Er zou toch minimaal wat zand tussen de naden moeten zitten....
Na 2 maanden tropische regenbuien?
pi_141674553
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 10:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Na 2 maanden tropische regenbuien?
Je moet hier is een tas in de regen zetten en 2 maanden laten staan.. Die komt er dan niet zo schoon uit hoor..lijkt me in de tropen zelfs nog erger met veel warmte en vocht..
pi_141674602
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 10:27 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Je moet hier is een tas in de regen zetten en 2 maanden laten staan.. Die komt er dan niet zo schoon uit hoor..lijkt me in de tropen zelfs nog erger met veel warmte en vocht..
Hij stond op een struik begreep ik. Dan heb je geen spatwater idd.

Mijn moeder heeft ooit een badlaken laten hangen op een terrein in een natuurgebied. Toen we een jaar later terug kwamen zat er geen zand op, hij was schoon op cocons van rupsen na.
pi_141674698
In onze tuin zit na een flinke regenbui alles onder het zand.
pi_141674732
Vraag schone tas zonder voor ons zichtbare schade versus vieze schoen met voor ons zichtbare schade.

De tas is gevonden op een struik; geen spatwater met zand e.d., alleen regen die schoon spoelt. Als de tas in de rivier heeft gelegen dan is het het meest logische dat ze hem niet om hadden en dan is hij blijven drijven. Dat geeft minder beschadigingen dan onder water meegesleurd worden.

We weten niet of het oude of nieuwe schoenen waren. Als het oude schoenen waren dan kan een deel van de beschadigingen er al op hebben gezeten. Er is geen enkele aanwijzing dat ze de schoenen niet aan hadden; Lisanne had ze zeker aan. Als ze in de rivier hebben gelegen en meegesleurd zijn dan hebben de schoenen dus meer klappen gehad dan de tas omdat ze niet dreven. Dan lijkt het erop dat aaseters met de schoenen aan de haal zijn gegaan; daar lopen ze ook beschadigingen bij op. Tenslotte zijn zij op de grond gevonden; spatwater.

Het verschil tussen de tas en de schoenen bevreemd mij dus niet.
pi_141674750
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 10:37 schreef sverbern het volgende:
In onze tuin zit na een flinke regenbui alles onder het zand.
Als je het op de grond hebt staan of ook als je het op zeg maar 1,5 meter hoogte ergens aan ophangt? En heb je tegels (meer spatwater) of gewoon gras en aarde?
pi_141674860
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 10:39 schreef Ouder1 het volgende:
Vraag schone tas zonder voor ons zichtbare schade versus vieze schoen met voor ons zichtbare schade.

De tas is gevonden op een struik; geen spatwater met zand e.d., alleen regen die schoon spoelt. Als de tas in de rivier heeft gelegen dan is het het meest logische dat ze hem niet om hadden en dan is hij blijven drijven. Dat geeft minder beschadigingen dan onder water meegesleurd worden.

We weten niet of het oude of nieuwe schoenen waren. Als het oude schoenen waren dan kan een deel van de beschadigingen er al op hebben gezeten. Er is geen enkele aanwijzing dat ze de schoenen niet aan hadden; Lisanne had ze zeker aan. Als ze in de rivier hebben gelegen en meegesleurd zijn dan hebben de schoenen dus meer klappen gehad dan de tas omdat ze niet dreven. Dan lijkt het erop dat aaseters met de schoenen aan de haal zijn gegaan; daar lopen ze ook beschadigingen bij op. Tenslotte zijn zij op de grond gevonden; spatwater.

Het verschil tussen de tas en de schoenen bevreemd mij dus niet.
Nahjah, ik geloof dat niet zo hoor. Die tas is te schoon. Bovendien, in de jungle; tas op een struik ok, maar wat hing er daar nog weer boven? Dik bladerdak? Dan moet de regen daar langs en neemt dan ook troep mee naar beneden.. Ik zou die tas gehavender en viezer verwachten, zeker na een trip in een rivier.
pi_141674974
Duidelijkere foto's van de gevonden schoenen en resten.





[ Bericht 44% gewijzigd door Mr.Ping op 29-06-2014 11:06:30 ]
  zondag 29 juni 2014 @ 10:59:23 #13
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_141675041
Die jolige zonnebril linksonder op die foto ziet er toch niet superschoon uit. Voordat je hem opzet, zou jetoch op zijn minst een doekje erover moeten doen. Daarbij lijkt het flesje water halfvol gevuld. Ik kan me niet voorstellen dat ze de rugtas moedwillig ergens achterlaten, maar dat flesje niet meenemen. Wat ligt er boven die beehaas trouwens? Ziet er ietwat vochtig uit. Ik denk dat die rugtas dus met het water een tijdje meegestroomd is. Als die rivier niet te ruig is, wil ik best geloven dat alles er redelijk okee eruit blijft zien.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_141675092
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 10:48 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nahjah, ik geloof dat niet zo hoor. Die tas is te schoon. Bovendien, in de jungle; tas op een struik ok, maar wat hing er daar nog weer boven? Dik bladerdak? Dan moet de regen daar langs en neemt dan ook troep mee naar beneden.. Ik zou die tas gehavender en viezer verwachten, zeker na een trip in een rivier.
De tas is te schoon, en dus ---> zijn ze verkracht en vermoord?
Zo gaat dat in CSI Las Vegas wellicht.
I´m back.
pi_141675207
Ben benieuwd of nog iets bekend wordt van wat er in hun gsm's stond.
pi_141675231
quote:
10s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De tas is te schoon, en dus ---> zijn ze verkracht en vermoord?
Ik dacht zelf, ze misschien zijn overleden op de plek van de rugzak. Door ziekte/uitputting/etc.
Dat verklaart alleen niet dat er nog water in het flesje zat. Hoewel dat ook steeds bijgevuld kan zijn.
pi_141675250
NB Die tas is niet gevonden op struiken maar zat vastgeklemd tussen twee rotsen.

Dat ze doorgelopen zijn is helemaal niet vreemd want het probleem is nu juist dat niet aangegeven staat op de heuvel dat teruggekeerd moet worden. Het is dus niet duidelijk tot hoever je moet lopen.
pi_141675254
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 10:48 schreef silliegirl het volgende:
Ik zou die tas gehavender en viezer verwachten, zeker na een trip in een rivier.
Ik begrijp je gedachtegang heel goed denk ik. Het is alleen voor mij als leek heel lastig goed uit te leggen waarom ik denk dat je stelling niet klopt. Ik heb gisteren al geprobeerd om een filmpje te vinden van rubber duckies in een stroomversnelling om het uit te leggen. Dat is me helaas niet gelukt dus dan nu maar toch met tekst.

De kracht van water is idd enorm. Die kracht komt voornamelijk door de bewegende massa. Kijk eens hoe ontzettend veel kracht het kost om een sluisdeur te openen. En hoeveel kracht het kost om een autodeur te openen als de auto in het water ligt.
Maar om die kracht te ervaren moet je IN het water zijn. Hoe groter het percentage van het voorwerp dat in het water ligt, hoe meer je de kracht ervaart. Hoe groter het voorwerp dat in het water ligt, hoe meer je die kracht ervaart. Een boot die diep ligt heeft ook veel meer last van de stroom dan een boot die ondiep ligt.
Boven het water ervaar je die kracht niet. En daar zit mijn punt. Als de meiden de tas niet om hadden, dreef hij grotendeels op het water en zat er maar een heel klein deel in het water. Daardoor komt hij om te beginnen al niet tegen stenen aan die onder het water liggen en zit er veel minder kracht achter de klappen die hij heeft gekregen tegen stenen die boven het water uitstaken. De flexibiliteit van zo'n tas werkt ook nog eens als een kreukelzone en neemt een deel van de resterende kracht weg. Water gaat langs zo'n steen op dus het voert zo'n tas ook langs zo'n steen op; de kracht waarmee hij daarbij tegen de steen aangedrukt en geschuurd wordt is veel minder groot dan wanneer hij IN het water had gelegen (dus niet dreef).

Voor mij is de weinige schade aan de tas dus vooral een teken dat ze hem niet omhadden. Dan zou hij onder water hebben gelegen en veel meer en veel hardere klappen hebben gehad, ook omdat hij dan met regelmaat tussen het lichaam en een steen zou zijn gekomen.

Ik hoop dat dit een beetje te volgen is..
pi_141675262
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:09 schreef sverbern het volgende:

[..]

Ik dacht zelf, ze misschien zijn overleden op de plek van de rugzak. Door ziekte/uitputting/etc.
Dat verklaart alleen niet dat er nog water in het flesje zat. Hoewel dat ook steeds bijgevuld kan zijn.
Of ze hebben het water dat ze bij zich hadden gerantsoeneerd en zijn op 2 april bij de oversteek al verongelukt...
I´m back.
pi_141675286
En waarom hadden ze die rugtas niet om, Ouder?
Misschien hebben ze gedacht we gaan even heen en terug en laten de rugtas hier staan?
pi_141675297
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:10 schreef Loekie1 het volgende:
NB Die tas is niet gevonden op struiken maar zat vastgeklemd tussen twee rotsen.

Is dat zo?
pi_141675324
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:10 schreef Loekie1 het volgende:
NB Die tas is niet gevonden op struiken maar zat vastgeklemd tussen twee rotsen.

Dat ze doorgelopen zijn is helemaal niet vreemd want het probleem is nu juist dat niet aangegeven staat op de heuvel dat teruggekeerd moet worden. Het is dus niet duidelijk tot hoever je moet lopen.
Je hebt helemaal gelijk; eerdere berichtgeving klopt dus helemaal niet gezien deze beelden.
pi_141675347
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 23:47 schreef Ouder1 het volgende:
Dus elke verkrachter/moordenaar ligt op de loer, te wachten op een slachtoffer?
Ze grijpen nooit hun kans als die hen in de schoot geworpen wordt?

Er zijn roofdieren onder de mensen, meestal male en meer in een machismos cultuur of streng gelovige cultuur (christelijk, moslim , India!). Meestal observeert een menselijk roofdier zijn slachtoffer (volgens Hannibal Lector ea) van nabij. Het kan goed zijn dat reeds in Boca s del Toro het roofdier zijn strategy heeft bepaald.
  zondag 29 juni 2014 @ 11:20:47 #24
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141675429
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 10:55 schreef Mr.Ping het volgende:
Duidelijkere foto's van de gevonden schoenen en resten.

[ afbeelding ]

Dat onderste bot had ik nog niet gezien. Weet iemand wat dat is en van wie?
pi_141675437
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat onderste bot had ik nog niet gezien. Weet iemand wat dat is en van wie?
De pelvis van Kris, toch?
pi_141675438
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:16 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Er zijn roofdieren onder de mensen, meestal male en meer in een machismos cultuur of streng gelovige cultuur (christelijk, moslim , India!). Meestal observeert een menselijk roofdier zijn slachtoffer (volgens Hannibal Lector ea) van nabij. Het kan goed zijn dat reeds in Boca s del Toro het roofdier zijn strategy heeft bepaald.
Ha, we mogen fictieve personnages aanhalen? Welnu, Dexter vermoordt alleen maar bad guys.
I´m back.
pi_141675450
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat onderste bot had ik nog niet gezien. Weet iemand wat dat is en van wie?
Voet van Lisanne, lijkt me? Maar ik ben ook benieuwd naar de bron daarvan.
  zondag 29 juni 2014 @ 11:22:28 #28
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141675460
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

De pelvis van Kris, toch?
Nee, ik bedoel dat andere bot(je) daarboven.

Onderste foto hiervan: http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/YbRAqOm.jpg
pi_141675461
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:21 schreef TrueRust het volgende:

[..]

Voet van Lisanne, lijkt me? Maar ik ben ook benieuwd naar de bron daarvan.
Da's dat stuk heupbeen.
pi_141675505
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:09 schreef sverbern het volgende:

[..]

Ik dacht zelf, ze misschien zijn overleden op de plek van de rugzak. Door ziekte/uitputting/etc.
Dat verklaart alleen niet dat er nog water in het flesje zat. Hoewel dat ook steeds bijgevuld kan zijn.
Waar ik moeite mee heb bij die theorie is dat ze dan bij elkaar lijken te zijn gebleven (resten in elkaars nabijheid gevonden). Het is zo onvoorstelbaar dat ze beiden op exact het zelfde moment exact dezelfde uitputting/last van ziekte gehad zouden hebben. En waarom blijf je bij je vriendin die stervende is of zelfs gestorven is als dat zeker je dood zal betekenen?
Voor mij persoonlijk sluit het samen gevonden worden de theorie uitputting/ziekte uit.
pi_141675508
Voet, wat anders? Die zat nog in haar schoentje.
pi_141675533
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar ik moeite mee heb bij die theorie is dat ze dan bij elkaar lijken te zijn gebleven (resten in elkaars nabijheid gevonden). Het is zo onvoorstelbaar dat ze beiden op exact het zelfde moment exact dezelfde uitputting/last van ziekte gehad zouden hebben. En waarom blijf je bij je vriendin die stervende is of zelfs gestorven is als dat zeker je dood zal betekenen?
Voor mij persoonlijk sluit het samen gevonden worden de theorie uitputting/ziekte uit.
Zelf geloof ik nog het meest dat ze zijn verdwaald en overvallen door slecht weer. Misschien een aardverschuiving, modderstroom, zoiets.
pi_141675540
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:22 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Da's dat stuk heupbeen.
nee
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141675554
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:26 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nee
Ik heb het al gezien, we hebben het niet over dezelfde foto.
pi_141675576
Was er niet een aardbeving op 2 april, weet niet precies waar de vrouwen zich bevonden...

pi_141675662
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:13 schreef Loekie1 het volgende:
En waarom hadden ze die rugtas niet om, Ouder?
Misschien hebben ze gedacht we gaan even heen en terug en laten de rugtas hier staan?
Daar kunnen heel veel verklaringen voor zijn. Denk je eens in dat jij een wandeling in het bos of op de heide gaat maken in NL en een rugzak bij je hebt. Hoe vaak en waarom haal je hem van je rug af? Om er iets uit te halen of in te stoppen, omdat je even gaat zitten uitrusten, om hem aan een ander te geven om te dragen. Dat ze hem op het moment suprême niet om hadden wil dus niet perse zeggen dat ze hem achtergelaten hadden.

Wat rammelt aan mijn verhaal is dat heel veel mensen een rugzak maar op één schouder hangen. Dan is de kans dat hij in bijvoorbeeld het water losschiet veel groter.
Daar staat tegenover dat het logisch is dat je op moeilijk terrein (rotsen, die kabels) hem juist wél goed om doet omdat een rugzak om één schouder dan lastig is, steeds afzakt naar je arm die je nodig hebt, omdat hij dan slingert en tegen je aan botst steeds, je uit balans brengt.
pi_141675671
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 10:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Sinds we er vanuit gaan dat de rugzak stroomafwaarts van de lichamen is gevonden zijn moordenaars blijkbaar opeens niet meer per definitie ook dieven..
Dat zijn toch ook twee verschillende dingen?
Een lustmoordenaar is geen dief en een dief is geen lustmoordenaar.
Er zijn wel dieven die moorden als het uit de hand loopt of om te krijgen wat ze willen.
Verkrachters zijn bezig met hun lust en denken niet stelen.

In dit geval zal, als het moord is, het absoluut niet om roofmoord zijn gegaan. Dat bewijst wel het feit dat de spullen er nog zijn
Het klinkt ook niet heel erg aannemelijk toch? Twee meisjes vermoorden om 80 euro en ze dan ook nog in de tas laten.
Dan is het lustmoord geweest.

Maar ik blijf gaan voor het verdwaal/ongeluk scenario.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_141675736
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:16 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Er zijn roofdieren onder de mensen, meestal male en meer in een machismos cultuur of streng gelovige cultuur (christelijk, moslim , India!). Meestal observeert een menselijk roofdier zijn slachtoffer (volgens Hannibal Lector ea) van nabij. Het kan goed zijn dat reeds in Boca s del Toro het roofdier zijn strategy heeft bepaald.
Het kan, dat heb ik nergens ontkend, maar het is geen wetmatigheid. Die jonge vrouwen in Turkije waren ook 'gelegenheidsslachtoffers'.. waar de daders ook niet 'op de loer' hebben gelegen of vooraf een hun strategie hebben bepaald.
pi_141675761
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:28 schreef Xan21 het volgende:
Was er niet een aardbeving op 2 april, weet niet precies waar de vrouwen zich bevonden...

Maar verder geen melding van schade of slachtoffers. Zou wel erg toevallig zijn.
pi_141675768
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daar kunnen heel veel verklaringen voor zijn. Denk je eens in dat jij een wandeling in het bos of op de heide gaat maken in NL en een rugzak bij je hebt. Hoe vaak en waarom haal je hem van je rug af? Om er iets uit te halen of in te stoppen, omdat je even gaat zitten uitrusten, om hem aan een ander te geven om te dragen. Dat ze hem op het moment suprême niet om hadden wil dus niet perse zeggen dat ze hem achtergelaten hadden.

Wat rammelt aan mijn verhaal is dat heel veel mensen een rugzak maar op één schouder hangen. Dan is de kans dat hij in bijvoorbeeld het water losschiet veel groter.
Daar staat tegenover dat het logisch is dat je op moeilijk terrein (rotsen, die kabels) hem juist wél goed om doet omdat een rugzak om één schouder dan lastig is, steeds afzakt naar je arm die je nodig hebt, omdat hij dan slingert en tegen je aan botst steeds, je uit balans brengt.
Het was de rugtas van Lisanne en zij is heel smal, dat zie je op foto's. Als die rugzak niet met een band bij de buik vastzat, en de rugzak zat tamelijk los over de schouders, dan is ie er zo af in een rivier.
pi_141675774
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:32 schreef Injetta het volgende:

[..]

Dan is het lustmoord geweest.

Er zijn nog wel meer alternatieven dan roof- of lustmoord...
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141675857
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:32 schreef Injetta het volgende:
Dat zijn toch ook twee verschillende dingen?Een lustmoordenaar is geen dief en een dief is geen lustmoordenaar.Er zijn wel dieven die moorden als het uit de hand loopt of om te krijgen wat ze willen.Verkrachters zijn bezig met hun lust en denken niet stelen.In dit geval zal, als het moord is, het absoluut niet om roofmoord zijn gegaan. Dat bewijst wel het feit dat de spullen er nog zijn Het klinkt ook niet heel erg aannemelijk toch? Twee meisjes vermoorden om 80 euro en ze dan ook nog in de tas laten.Dan is het lustmoord geweest
Dat zeg ik dus al tig-topics lang. Het was o.a. Mata die al die tijd zei dat dat niet kon en nu opeens denkt dat dat wel kan..
pi_141675923
quote:
10s.gif Op zondag 29 juni 2014 01:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er zit een mooie en gelukkige Colombiaanse dame naast me, dus nee. :*
:P
pi_141675925
Stel ze gingen de river oversteken (er waren loopbruggen of zo). Degene met de rugtas gaat eerst en die is al aan de andere kant terwijl de ander nog bezig is. Die valt in het water en de ander wil haar vriendin 'redden'. Dan doe je dat niet met je rugtas om toch? Die doe je af en gooi je heel snel naar achteren van je af (belandt in de struiken).
Vervolgens volgt de reddingsactie, door iets met een stok of zelf het water in te gaan.
En dit is niet goed afgelopen. Verdronken... Misschien had de een de ander wel vast en zijn de lichamen redelijk bij elkaar gebleven met stroomafwaarts gaan.
Daarna door aaseters opgegeten.

Daarom denk ik juist aan een reddingsactie van een van de twee, die niet is gelukt.
En dat is echt niet ondenkbaar. Het gebeurt vaker dat mensen bij het redden van iemand zelf ook omkomen toch?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_141675937
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:38 schreef danos het volgende:

[..]

Er zijn nog wel meer alternatieven dan roof- of lustmoord...
Zoals? Getuige geweest van iets wat ze niet hadden mogen zien, iets van die drugskartels bijvoorbeeld? Niet uit te sluiten maar hoogst onwaarschijnlijk.
Nog andere opties? Wraak, eerschuld, erfeniskwesties, pure bloeddorstigheid?
pi_141675945
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus al tig-topics lang. Het was o.a. Mata die al die tijd zei dat dat niet kon en nu opeens denkt dat dat wel kan..
Oh.. sloeg het daarop...
:)
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_141675979
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:44 schreef Injetta het volgende:
Stel ze gingen de river oversteken (er waren loopbruggen of zo). Degene met de rugtas gaat eerst en die is al aan de andere kant terwijl de ander nog bezig is. Die valt in het water en de ander wil haar vriendin 'redden'. Dan doe je dat niet met je rugtas om toch? Die doe je af en gooi je heel snel naar achteren van je af (belandt in de struiken).
Vervolgens volgt de reddingsactie, door iets met een stok of zelf het water in te gaan.
En dit is niet goed afgelopen. Verdronken... Misschien had de een de ander wel vast en zijn de lichamen redelijk bij elkaar gebleven met stroomafwaarts gaan.
Daarna door aaseters opgegeten.

Daarom denk ik juist aan een reddingsactie van een van de twee, die niet is gelukt.
En dat is echt niet ondenkbaar. Het gebeurt vaker dat mensen bij het redden van iemand zelf ook omkomen toch?
Kan, is zeker een mogelijkheid. Denk ik.
pi_141675988
Ongeluk of Misdaad?

Algemeen kan gesteld worden dat de kans op een niet door andere mensen veroorzaakt ongeluk vele malen groter is dan de kans op een misdaad. Ook is het zo dat die kans op een ongeluk toeneemt wanneer het meerdere mensen betreft. Maar dan zou in die omgeving met enige regelmaat een ongeval moeten gebeuren.

Van de Alpen is bekend dat daar de nodige ongelukken gebeuren, honderden jaarlijks!
pi_141676008
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:09 schreef sverbern het volgende:

[..]

Ik dacht zelf, ze misschien zijn overleden op de plek van de rugzak. Door ziekte/uitputting/etc.
Dat verklaart alleen niet dat er nog water in het flesje zat. Hoewel dat ook steeds bijgevuld kan zijn.
Hier heb ik nog niets over gelezen. Lijkt me vrij snel duidelijk te krijgen of er rivierwater in dat flesje zat?
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_141676032
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:14 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Is dat zo?
Volgens de gids in het NOS-filmpje zat de rugtas klem tussen twee rotsen.
pi_141676035
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:47 schreef theavenger_ep het volgende:
Ongeluk of Misdaad?

Algemeen kan gesteld worden dat de kans op een niet door andere mensen veroorzaakt ongeluk vele malen groter is dan de kans op een misdaad. Ook is het zo dat die kans op een ongeluk toeneemt wanneer het meerdere mensen betreft. Maar dan zou in die omgeving met enige regelmaat een ongeval moeten gebeuren.

Van de Alpen is bekend dat daar de nodige ongelukken gebeuren, honderden jaarlijks!
Ja, hier in Nederland gebeuren jaarlijks ook vele ongelukken. Weet je hoe gevaarlijk het is op een stoel te gaan staan bv, om ergens bij te kunnen? :')
pi_141676049
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:49 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Volgens de gids in het NOS-filmpje zat de rugtas klem tussen twee rotsen.
Ok, want eerst was in het nieuws dat de rugzak was gevonden tussen de struiken.
pi_141676064
Achter struikjes tussen een rots vastgeklemd
pi_141676123
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:47 schreef theavenger_ep het volgende:
Ongeluk of Misdaad?

Algemeen kan gesteld worden dat de kans op een niet door andere mensen veroorzaakt ongeluk vele malen groter is dan de kans op een misdaad. Ook is het zo dat die kans op een ongeluk toeneemt wanneer het meerdere mensen betreft. Maar dan zou in die omgeving met enige regelmaat een ongeval moeten gebeuren.

Van de Alpen is bekend dat daar de nodige ongelukken gebeuren, honderden jaarlijks!
Ik volg je. Tot :
quote:
Ook is het zo dat die kans op een ongeluk toeneemt wanneer het meerdere mensen betreft.
Bedoel je daarmee meerdere mensen tegelijkertijd of juist verspreid over een tijdsvlak?

Juist het samen én tegelijkertijd overlijden maakt in mijn ogen heel veel ongevallen onlogisch. Voor het scenario dat heel logisch klinkt van de oversteek met die kabels en dan in een woest kolkende diepe rivier vallen, ontbreekt voor mij dan nog de info over dat punt in de rivier tijdens een periode van droogte..
pi_141676261
Het wordt minder toevallig als ze dicht bij elkaar die rivier wilden oversteken, en als er een dan zijn gewicht verliest en de ander staat er vlak naast in die kabels, verliest die ook haar evenwicht en dan vallen ze allebei, misschien hebben ze allebei nog een tijd in die laagwaterstand gelegen, en zijn pas weggespoeld toen het water hoger kwam.
De vraag is daarom: hoe vaak komt daar iemand langs????
pi_141676421
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik volg je. Tot :

[..]

Bedoel je daarmee meerdere mensen tegelijkertijd of juist verspreid over een tijdsvlak?

Juist het samen én tegelijkertijd overlijden maakt in mijn ogen heel veel ongevallen onlogisch. Voor het scenario dat heel logisch klinkt van de oversteek met die kabels en dan in een woest kolkende diepe rivier vallen, ontbreekt voor mij dan nog de info over dat punt in de rivier tijdens een periode van droogte..
Ik bedoel dat wanneer er geen duidelijke commando structuur is (dus in een groepje) situaties eerder uit de hand kunnen gaan lopen.

Ik geloof niet dat je een woest kolkende rivier gaat oversteken, tenzij je erg bedreigd voelt, danwel ervaring hebt met oversteken, of met iemand samen bent die het je voordoet. Zelf woonachtig tussen meersen en valkenburg heb ik nimmer een tourist gezien die de zacht kabbelende Geul oversteekt. Alleen het leger doet dat hier als oefening!
pi_141676442
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:03 schreef Loekie1 het volgende:
Het wordt minder toevallig als ze dicht bij elkaar die rivier wilden oversteken, en als er een dan zijn gewicht verliest en de ander staat er vlak naast in die kabels, verliest die ook haar evenwicht en dan vallen ze allebei, misschien hebben ze allebei nog een tijd in die laagwaterstand gelegen, en zijn pas weggespoeld toen het water hoger kwam.
De vraag is daarom: hoe vaak komt daar iemand langs????
Voor mij is dan ook de vraag hoe groot dan de kans is dat ze allebei zo beroerd terecht komen, allebei met het hoofd op een steen slaan bv. Bij een woest kolkende diepe rivier is meer in de lijn der verwachting dat ze er dan beiden in verdrinken.
pi_141676448
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:03 schreef Loekie1 het volgende:
Het wordt minder toevallig als ze dicht bij elkaar die rivier wilden oversteken, en als er een dan zijn gewicht verliest en de ander staat er vlak naast in die kabels, verliest die ook haar evenwicht en dan vallen ze allebei, misschien hebben ze allebei nog een tijd in die laagwaterstand gelegen, en zijn pas weggespoeld toen het water hoger kwam.
De vraag is daarom: hoe vaak komt daar iemand langs????
Dan was de rugzak denk ik op een andere plek gevonden. Die rugzak lijkt daar te zijn neergelegd/gegooid.
Wat ook nog kan is, degen met de rugzak is eerst gegaan. De ander daarna, maar die werd bang of zo. De ander heeft rugzak afgedaan en is terug die touwbrug opgegaan om te helpen. Daardoor is alles nog meer gaan slingeren en zijn ze met zijn tweeen gevallen en verongelukt
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_141676524
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:11 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Ik bedoel dat wanneer er geen duidelijke commando structuur is (dus in een groepje) situaties eerder uit de hand kunnen gaan lopen.

Ik geloof niet dat je een woest kolkende rivier gaat oversteken, tenzij je erg bedreigd voelt, danwel ervaring hebt met oversteken, of met iemand samen bent die het je voordoet. Zelf woonachtig tussen meersen en valkenburg heb ik nimmer een tourist gezien die de zacht kabbelende Geul oversteekt. Alleen het leger doet dat hier als oefening!
Ik begrijp je nog steeds niet. BTW je kan een rivier in NL niet vergelijken met zo'n rivier in de jungle. Natuurlijk probeert een toerist dat hier niet; hij weet tenslotte dat er zat bruggetjes en pontjes zijn. Wij Nederlanders maken zelfs tunnels onder rivieren door. In de jungle is het niet zo heel erg te verwachten dat er iets verderop een veiligere methode om over te steken is. Al was die er in dit geval dus juist wel maar dat wisten zij niet.
pi_141676732
Als je naar hun foto's kijkt dan zijn het zulke "poppetjes"nog, dan hoeft er toch geen externe factor aan te pas te komen om dit avontuur dodelijk te laten aflopen. Een avondvierdaagse zou al te zwaar voor ze zijn en dan komen ze door ongeluk en pech in een situatie terecht waar alleen ervaren klimmers die goed uitgerust zijn zullen overleven....

pi_141676783
Goedemorgen (middag is het al!)

Vrij snel na de vondst van de rugzak zei JvdH dat uit de informatie uit de rugzak al naar voren was gekomen dat de meiden waarschijnlijk nog een paar dagen hadden geleefd.
Informatie waarschijnlijk afkomstig van de fototoestel of de telefoon.
Maw die waren dus nog in goede staat en zijn dus niet meegesleurd door de rivier
pi_141676844
Die reclames onder dit topic zijn wel komisch trouwens, van office space in zuid amerika tot sloop, transport in zandbedrijven :')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141676877
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:27 schreef jackie12 het volgende:
Goedemorgen (middag is het al!)

Vrij snel na de vondst van de rugzak zei JvdH dat uit de informatie uit de rugzak al naar voren was gekomen dat de meiden waarschijnlijk nog een paar dagen hadden geleefd.
Informatie waarschijnlijk afkomstig van de fototoestel of de telefoon.
Maw die waren dus nog in goede staat en zijn dus niet meegesleurd door de rivier
Waterdichte telefoon, of in een waterdicht hoesje gestopt?
pi_141676906
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:32 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Waterdichte telefoon, of in een waterdicht hoesje gestopt?
Je kan prima informatie halen uit een telefoon of fototoestel die in het water heeft gelegen, hij doet het dan wel niet meer maar de data is vaak nog prima te achterhalen. Zolang je het toestel maar snel weer terug in water legt, om oxidatie te voorkomen.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141676922
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:27 schreef jackie12 het volgende:
Goedemorgen (middag is het al!)

Vrij snel na de vondst van de rugzak zei JvdH dat uit de informatie uit de rugzak al naar voren was gekomen dat de meiden waarschijnlijk nog een paar dagen hadden geleefd.
Informatie waarschijnlijk afkomstig van de fototoestel of de telefoon.
Maw die waren dus nog in goede staat en zijn dus niet meegesleurd door de rivier
Het gaat om de gegeugenkaartjes + interne geheugen, als die maar intact zijn
Misschien schreven ze foto's en filmpjes wel weg nr een cloud
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 12:36:40 #66
42184 crew  DaMart
pi_141676948
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:34 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Het gaat om de gegeugenkaartjes + interne geheugen, als die maar intact zijn
Misschien schreven ze foto's en filmpjes wel weg nr een cloud
Zouden ze 3G of wifi hebben dan in de jungle? :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141676978
Ik vraag me af of er nog andere mensen vanaf 1 april over die brug zijn gegaan. Dat zouden ze moeten uitzoeken. Zo niet, dan is er misschien nog dna op die touwen te vinden, als de die brug geprobeerd hebben.
pi_141676992
Even een andere invalshoek, wat zou nou eigenlijk voor de ouders in dit soort situaties het 'beste' scenario zijn. Dat uiteindelijk een misdrijf wordt aangetoond, of dat uiteindelijk duidelijk wordt dat het inderdaad om een verdwaling/ongeluk gaat.

Mij lijkt het makkelijker te kunnen leven met een verdwaling/ongeluk scenario, gewoon domheid en domme pech. Dan wanneer je weet dat iemand jou dochter iets heeft aangedaan, dat zou ik moeilijker kunnen accepteren.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141677050
quote:
12s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:36 schreef DaMart het volgende:

[..]

Zouden ze 3G of wifi hebben dan in de jungle? :P.
nee maar er is boven op het uitkijk punt nog wel bereik
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 12:43:18 #70
42184 crew  DaMart
pi_141677089
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:41 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nee maar er is boven op het uitkijk punt nog wel bereik
Maar als ze uit die gegevens inderdaad kunnen achterhalen dat ze nog een paar dagen hebben geleefd, zou dat betekenen dat ze het uitkijkpunt dus na hun verdwaling hadden teruggevonden als er gegevens van na hun vermissing in de cloud waren opgeslagen. Dan hadden ze dus ook verder terug kunnen lopen naar het dorp.

Of begrijp ik je verkeerd? :@.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141677105
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:12 schreef Injetta het volgende:

[..]

Dan was de rugzak denk ik op een andere plek gevonden. Die rugzak lijkt daar te zijn neergelegd/gegooid.
Wat ook nog kan is, degen met de rugzak is eerst gegaan. De ander daarna, maar die werd bang of zo. De ander heeft rugzak afgedaan en is terug die touwbrug opgegaan om te helpen. Daardoor is alles nog meer gaan slingeren en zijn ze met zijn tweeen gevallen en verongelukt
Waar zou die rugzak terecht gekomen zijn als die per ongeluk mee gevoerd is door de rivier?
pi_141677123
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:43 schreef DaMart het volgende:

[..]

Maar als ze uit die gegevens inderdaad kunnen achterhalen dat ze nog een paar dagen hebben geleefd, zou dat betekenen dat ze het uitkijkpunt dus na hun verdwaling hadden teruggevonden als er gegevens van na hun vermissing in de cloud waren opgeslagen. Dan hadden ze dus ook verder terug kunnen lopen naar het dorp.

Of begrijp ik je verkeerd? :@.
Nee, ze hebben niet geprobeerd om te bellen wat best raar is.
Ze kunnen misschien wel zien wanneer de telefoon uit gegaan is.
pi_141677212
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:43 schreef DaMart het volgende:

[..]

Maar als ze uit die gegevens inderdaad kunnen achterhalen dat ze nog een paar dagen hebben geleefd, zou dat betekenen dat ze het uitkijkpunt dus na hun verdwaling hadden teruggevonden als er gegevens van na hun vermissing in de cloud waren opgeslagen. Dan hadden ze dus ook verder terug kunnen lopen naar het dorp.

Of begrijp ik je verkeerd? :@.
ja dat zou kunnen
zolang je bereik hebt zijn er ook gps gegevens (log)- als... ze die aan hadden staan
lijkt me wel aannemelijk op zo'n wandel tocht
wat ook nog kan is dat ze meerdere keren wel en dan weer geen bereik hadden
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 12:49:01 #74
42184 crew  DaMart
pi_141677217
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:38 schreef danos het volgende:
Even een andere invalshoek, wat zou nou eigenlijk voor de ouders in dit soort situaties het 'beste' scenario zijn. Dat uiteindelijk een misdrijf wordt aangetoond, of dat uiteindelijk duidelijk wordt dat het inderdaad om een verdwaling/ongeluk gaat.

Mij lijkt het makkelijker te kunnen leven met een verdwaling/ongeluk scenario, gewoon domheid en domme pech. Dan wanneer je weet dat iemand jou dochter iets heeft aangedaan, dat zou ik moeilijker kunnen accepteren.
Aan de andere kant, als je weet dat iemand anders het heeft gedaan, dan is er iemand die je de schuld kunt geven. Als blijkt dat het een ongeluk was, dan zou ik me als ouder denk ik altijd blijven afvragen of er niet ergens ook schuld bij mij ligt, omdat ik misschien wat steken heb laten vallen bij de opvoeding of zo. Zeker wanneer ik ervan overtuigd ben dat mijn kind voorzichtig genoeg is, om dit soort risico's niet te nemen, wat een beetje het beeld is dat ik in de interviews van de ouders krijg.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141677266
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:48 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja dat zou kunnen
zolang je bereik hebt zijn er ook gps gegevens (log)- als... ze die aan hadden staan
lijkt me wel aannemelijk op zo'n wandel tocht
wat ook nog kan is dat ze meerdere keren wel en dan weer geen bereik hadden
Je moet ook internet aan hebben staan, niet erg aannemelijk in het buitenland en de kans dat je in een gebied waar telefonische bereikbaarheid al een vraag is ook nog internet kan hebben, nog minder waarschijnlijk
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 12:51:25 #76
42184 crew  DaMart
pi_141677275
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:44 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Nee, ze hebben niet geprobeerd om te bellen wat best raar is.
Ze kunnen misschien wel zien wanneer de telefoon uit gegaan is.
Zo vreemd hoeft dat niet te zijn hoor. Misschien probeerden ze wel te bellen, maar constateerden ze telkens dat ze geen bereik hadden. In dat geval zou ik het ook niet proberen op zo'n moment, om de accu te sparen.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141677333
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:43 schreef DaMart het volgende:

[..]

Maar als ze uit die gegevens inderdaad kunnen achterhalen dat ze nog een paar dagen hebben geleefd, zou dat betekenen dat ze het uitkijkpunt dus na hun verdwaling hadden teruggevonden als er gegevens van na hun vermissing in de cloud waren opgeslagen. Dan hadden ze dus ook verder terug kunnen lopen naar het dorp.

Of begrijp ik je verkeerd? :@.
Ja, mits ze niet op een ander plek ook even een zendmast hebben aangestraald. Hoewel een hoog punt de meeste kans heeft op bereik hoeft dat niet per se het geval te zijn.

Maar eerlijk gezegd geloof ik hier niet in aangezien deze data uitlezen vaak een kwestie van dagen of weken is terwijl meteen na de vondst van de rugzak al werd gesuggereerd dat ze dagenlang hebben rondgezworven.
Ik verwacht dan ook dat ze die conclusie op iets anders hebben gebaseerd.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141677387
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:38 schreef danos het volgende:
Even een andere invalshoek, wat zou nou eigenlijk voor de ouders in dit soort situaties het 'beste' scenario zijn. Dat uiteindelijk een misdrijf wordt aangetoond, of dat uiteindelijk duidelijk wordt dat het inderdaad om een verdwaling/ongeluk gaat.

Mij lijkt het makkelijker te kunnen leven met een verdwaling/ongeluk scenario, gewoon domheid en domme pech. Dan wanneer je weet dat iemand jou dochter iets heeft aangedaan, dat zou ik moeilijker kunnen accepteren.
Elk scenario waarbij het snel is gegaan; hoe sneller hoe beter en ze zo min mogelijk geleden hebben, denk ik.
Verdwalen en dan ongelukken met gebroken benen, uitdroging, uitputting, ziektes.. dat wil je echt niet als ouders. Dan is vallen en direct verdrinken of moord toch een beter alternatief, hoe verschrikkelijk ook. Maar je kind in totale wanhoop, angst, pijn, ellende.. dagenlang.. Het zou mij als moeder compleet gek maken. :'(
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 12:56:51 #79
42184 crew  DaMart
pi_141677400
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:53 schreef eight het volgende:

[..]

Ja, mits ze niet op een ander plek ook even een zendmast hebben aangestraald. Hoewel een hoog punt de meeste kans heeft op bereik hoeft dat niet per se het geval te zijn.

Maar eerlijk gezegd geloof ik hier niet in aangezien deze data uitlezen vaak een kwestie van dagen of weken is terwijl meteen na de vondst van de rugzak al werd gesuggereerd dat ze dagenlang hebben rondgezworven.
Ik verwacht dan ook dat ze die conclusie op iets anders hebben gebaseerd.
Volgens mij hoeft dat niet moeilijk te zijn. Op de foto van de rugzak zie je namelijk duidelijk een SD-kaart liggen. Wellicht konden ze daar nog vrij gemakkelijk foto's vanaf halen die na 1 april zijn gemaakt.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141677435
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:49 schreef DaMart het volgende:

[..]

Aan de andere kant, als je weet dat iemand anders het heeft gedaan, dan is er iemand die je de schuld kunt geven. Als blijkt dat het een ongeluk was, dan zou ik me als ouder denk ik altijd blijven afvragen of er niet ergens ook schuld bij mij ligt, omdat ik misschien wat steken heb laten vallen bij de opvoeding of zo. Zeker wanneer ik ervan overtuigd ben dat mijn kind voorzichtig genoeg is, om dit soort risico's niet te nemen, wat een beetje het beeld is dat ik in de interviews van de ouders krijg.
Schuldig blijf je je als ouder toch voelen, als was het alleen maar dat je ze niet tegen hebt gehouden om naar Panama te gaan..
pi_141677436
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:49 schreef DaMart het volgende:

[..]

Aan de andere kant, als je weet dat iemand anders het heeft gedaan, dan is er iemand die je de schuld kunt geven. Als blijkt dat het een ongeluk was, dan zou ik me als ouder denk ik altijd blijven afvragen of er niet ergens ook schuld bij mij ligt, omdat ik misschien wat steken heb laten vallen bij de opvoeding of zo. Zeker wanneer ik ervan overtuigd ben dat mijn kind voorzichtig genoeg is, om dit soort risico's niet te nemen, wat een beetje het beeld is dat ik in de interviews van de ouders krijg.
daar snij je wel wat aan :)
Je kan je als je zo'n reis gaat plannen in ieder geval goed voorbereiden.
Als je dan van te voren op Google zoekt op Boquete dan zie je dat daar
toch veel gebeurd is.
Engelsman ineens spoorloos verdwenen- berovingen op de vulkaan- de Crime gang van Ozzie-
Wild Bill en ga zo maar even door.

Panama: A Fugitive’s Paradise
http://www.thepanamadiges(...)ugitives-paradise-2/

OZZIE - A MODERN ROBIN HOOD
https://groups.yahoo.com/(...)rsations/topics/2348
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141677468
Wat vreselijk die foto's vooraf. Twee van die lieve en duidelijk gelukkige meisjes en nu wetende dat ze niet snel daarna op een of andere vreselijke manier aan hun einde zijn gekomen.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_141677473
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:58 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

daar snij je wel wat aan :)
Je kan je als je zo'n reis gaat plannen in ieder geval goed voorbereiden.
Als je dan van te voren op Google zoekt op Boquete dan zie je dat daar
toch veel gebeurd is.
Engelsman ineens spoorloos verdwenen- berovingen op de vulkaan- de Crime gang van Ozzie-
Wild Bill en ga zo maar even door.

Panama: A Fugitive’s Paradise
http://www.thepanamadiges(...)ugitives-paradise-2/

OZZIE - A MODERN ROBIN HOOD
https://groups.yahoo.com/(...)rsations/topics/2348
Zoek eens op een andere toeristische plaats?
pi_141677490
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zoek eens op een andere toeristische plaats?
Aruba ? :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141677509
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:00 schreef Injetta het volgende:
Wat vreselijk die foto's vooraf. Twee van die lieve en duidelijk gelukkige meisjes en nu wetende dat ze niet snel daarna op een of andere vreselijke manier aan hun einde zijn gekomen.
Ik vind het knap dat jij op een foto kan zien of iemand in general gelukkig is en al helemaal of iemand lief is. Ik kan dat niet.
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 13:06:28 #86
42184 crew  DaMart
pi_141677588
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Schuldig blijf je je als ouder toch voelen, als was het alleen maar dat je ze niet tegen hebt gehouden om naar Panama te gaan..
Dat geloof ik ook wel hoor. Maar toch zou dat schuldgevoel bij mij denk ik (ik heb nog geen kinderen) alleen maar toenemen als ik wist dat het een ongeluk was en dus, in meer of mindere mate, (even heel hard gezegd) aan de meiden zelf te wijten is geweest.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141677613
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:02 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind het knap dat jij op een foto kan zien of iemand in general gelukkig is en al helemaal of iemand lief is. Ik kan dat niet.
Tja.. echt lief en gelukkig natuurllijk niet. Maar op de foto's komen ze zo over.
Jij kan aan een foto totaal niet zien hoe iemand zich op dat moment voelt?
Het zijn geen acteurs, dus gewoon foto's zoals ze op dat moment keken.

Maar goed, het waren waarschijnlijk vreselijke nare bitches en doodongelukkig.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_141677638
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:56 schreef DaMart het volgende:

[..]

Volgens mij hoeft dat niet moeilijk te zijn. Op de foto van de rugzak zie je namelijk duidelijk een SD-kaart liggen. Wellicht konden ze daar nog vrij gemakkelijk foto's vanaf halen die na 1 april zijn gemaakt.
In dat geval is het een makkie ja. Mijn ervaring met sd kaarten is dat ze werkelijk niets kunnen verdragen want bij het minste of geringste gaan die dingen kapot. Als er dan nog data recovery mogelijk is dan zal dat een poos gaan duren.

Misschien zijn de eerste conclusies vooral gebaseerd op de vondst van andere voorwerpen in hun backpack. Misschien eten, stukken hout of keien met een scherpe punt om zich te verdedigen, een handgeschreven logboek, etc.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141677654
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:02 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind het knap dat jij op een foto kan zien of iemand in general gelukkig is en al helemaal of iemand lief is. Ik kan dat niet.
Je bent een verademing voor ook dit topic.
Iedereen op één na begrijpt hoe injetta die opmerking en woorden bedoelde
pi_141677661
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je bent een verademing voor ook dit topic.
Iedereen op één na begrijpt hoe injetta die opmerking en woorden bedoelde
:D
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 29 juni 2014 @ 13:09:48 #91
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_141677664
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:38 schreef danos het volgende:
Even een andere invalshoek, wat zou nou eigenlijk voor de ouders in dit soort situaties het 'beste' scenario zijn. Dat uiteindelijk een misdrijf wordt aangetoond, of dat uiteindelijk duidelijk wordt dat het inderdaad om een verdwaling/ongeluk gaat.

Mij lijkt het makkelijker te kunnen leven met een verdwaling/ongeluk scenario, gewoon domheid en domme pech. Dan wanneer je weet dat iemand jou dochter iets heeft aangedaan, dat zou ik moeilijker kunnen accepteren.
Ongeluk inderdaad. Bij een misdrijf wil je gerechtigheid en dat de daders van het misdrijf gestraft worden. Het verhaal in Panama is dan nog niet over en dat lijkt me behoorlijk slopend voor de nabestaanden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 13:12:15 #92
42184 crew  DaMart
pi_141677733
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:08 schreef eight het volgende:

[..]

In dat geval is het een makkie ja. Mijn ervaring met sd kaarten is dat ze werkelijk niets kunnen verdragen want bij het minste of geringste gaan die dingen kapot. Als er dan nog data recovery mogelijk is dan zal dat een poos gaan duren.

Misschien zijn de eerste conclusies vooral gebaseerd op de vondst van andere voorwerpen in hun backpack. Misschien eten, stukken hout of keien met een scherpe punt om zich te verdedigen, een handgeschreven logboek, etc.
Het ligt eraan. Ik heb op vakantie ook wel een SD-kaart gehad die spontaan kapotging in de camera. Hoewel noch de camera, noch Windows er direct iets mee kon, vond ik al vrij snel een programma waarmee de meeste foto's binnen een uur waren 'gered'.

Maar het zal inderdaad afhangen van de conditie waarin de geheugenkaart zich bevond. Vaak zitten die dingen overigens in een plastic houdertje, zeker als je er meerdere meeneemt. Dan zou dat houdertje wellicht wat bescherming kunnen hebben geboden tegen bepaalde invloeden van buitenaf :).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141677734
Ik hoop dat er iets op die telefoons staat wat iets meer prijsgeeft van wat er gebeurd kan zijn en misschien toch nog op andere plekken andere resten, waaraan ze meer iets over de doodsoorzaak zouden kunnen zeggen.

Ik heb zo met die ouders te doen. Wat een vreselijke gebeurtenis om de rest van hun leven mee te dragen.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 13:15:16 #94
42184 crew  DaMart
pi_141677825
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:12 schreef Injetta het volgende:
Ik hoop dat er iets op die telefoons staat wat iets meer prijsgeeft van wat er gebeurd kan zijn en misschien toch nog op andere plekken andere resten, waaraan ze meer iets over de doodsoorzaak zouden kunnen zeggen.

Ik heb zo met die ouders te doen. Wat een vreselijke gebeurtenis om de rest van hun leven mee te dragen.
Mee eens. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze verder willen zoeken en de onderste steen boven willen krijgen. Pas als je zeker weet wat er gebeurd is, kun je echt beginnen met het verwerken.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141677869
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:08 schreef eight het volgende:

[..]

In dat geval is het een makkie ja. Mijn ervaring met sd kaarten is dat ze werkelijk niets kunnen verdragen want bij het minste of geringste gaan die dingen kapot. Als er dan nog data recovery mogelijk is dan zal dat een poos gaan duren.

Misschien zijn de eerste conclusies vooral gebaseerd op de vondst van andere voorwerpen in hun backpack. Misschien eten, stukken hout of keien met een scherpe punt om zich te verdedigen, een handgeschreven logboek, etc.
das niet waar - Jodi Arias maakte voordat ze haar ex vriend Travis Alexander doodstak foto's van hem. Ze dacht slim te zijn en het hele fototoestel even een uur in de wasmachine te doen.

Hij werd naakt gevonden in zijn douche met een doorgesneden keel, 27 extra steekwonden en een kogel door het hoofd. De politie van Arizona vond een digitale camera in zijn wasmachine, die schokkende beelden onthult. (ze kreeg M1)



[ Bericht 4% gewijzigd door StaceySinger op 29-06-2014 13:24:00 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141677900
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:07 schreef Injetta het volgende:
Maar goed, het waren waarschijnlijk vreselijke nare bitches en doodongelukkig.
Waarom reageer je zo? Waarom is het het één of het ander? Waarom kunnen we niet gewoon zeggen dat we ze niet kenden en dus helemaal geen uitspraken kunnen doen over hun karakters en geestelijk welbevinden? En ook niet aan de hand van een paar foto's? Vanwaar de behoefte ook om daar over te oordelen? Wat voegt het voor jou toe? :?
pi_141678025
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:12 schreef Injetta het volgende:
Ik heb zo met die ouders te doen. Wat een vreselijke gebeurtenis om de rest van hun leven mee te dragen.
quote:
14s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:15 schreef DaMart het volgende:

[..]

Mee eens. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze verder willen zoeken en de onderste steen boven willen krijgen. Pas als je zeker weet wat er gebeurd is, kun je echt beginnen met het verwerken.
Zolang je je energie nog ergens op kunt richten; uitzoeken wat er gebeurd is, een dader zoeken, een dader veroordeeld krijgen, een verantwoordelijke zoeken, zorgen dat die wordt aangepakt op die verantwoordelijkheid, woede die je kunt kanaliseren op iemand... hoef je niet te verwerken, ben je niet aangewezen op jezelf en je verdriet.
Ook dat is onbewust een reden om door te willen gaan met zoeken. Om de pijn niet in de ogen te hoeven kijken.
pi_141678034
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:08 schreef eight het volgende:

[..]

In dat geval is het een makkie ja. Mijn ervaring met sd kaarten is dat ze werkelijk niets kunnen verdragen want bij het minste of geringste gaan die dingen kapot. Als er dan nog data recovery mogelijk is dan zal dat een poos gaan duren.

Misschien zijn de eerste conclusies vooral gebaseerd op de vondst van andere voorwerpen in hun backpack. Misschien eten, stukken hout of keien met een scherpe punt om zich te verdedigen, een handgeschreven logboek, etc.
Die dingen kunnen juist fuckin veel hebben en helemaal in handen van de politie en dergelijke zal al die data gewoon eraf te halen zijn.
pi_141678049
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom reageer je zo? Waarom is het het één of het ander? Waarom kunnen we niet gewoon zeggen dat we ze niet kenden en dus helemaal geen uitspraken kunnen doen over hun karakters en geestelijk welbevinden? En ook niet aan de hand van een paar foto's? Vanwaar de behoefte ook om daar over te oordelen? Wat voegt het voor jou toe? :?
Je mist volledig de point van mijn post.
Ik wilde geen uitspraak doen over hun karakters. Het gaat om het vreselijke van het gebeurde.
Die foto's zijn niet lang voor hun vreselijk lot gemaakt. Op de foto's zie je twee lachende meisjes die op dat moment een gelukkige indruk maken. Niet wetende wat hun te wachten stond. Wij weten het nu wel, dus dan kijk je anders naar dit soort foto's. Althans ik wel.
Zo waren het nog twee lachende (zo te zien gelukkige meisjes en met een bepaalde lieve/onschuldige uitstraling) en niet veel later zijn ze dood.
Dat contrast is pijnlijk.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_141678145
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:25 schreef Injetta het volgende:

[..]

Je mist volledig de point van mijn post.
Ik wilde geen uitspraak doen over hun karakters. Het gaat om het vreselijke van het gebeurde.
Die foto's zijn niet lang voor hun vreselijk lot gemaakt. Op de foto's zie je twee lachende meisjes die op dat moment een gelukkige indruk maken. Niet wetende wat hun te wachten stond. Wij weten het nu wel, dus dan kijk je anders naar dit soort foto's. Althans ik wel.
Zo waren het nog twee lachende (zo te zien gelukkige meisjes en met een bepaalde lieve/onschuldige uitstraling) en niet veel later zijn ze dood.
Dat contrast is pijnlijk.
Het is gewoon verschrikkelijk.. de nachtmerrie van iedere ouder. Een kind hoort niet voor de ouders te overlijden. En dan ook nog eens terwijl niemand het zag aankomen. Opeens, weggerukt uit je leven. Daar zijn eigenlijk geen gradaties in te bedenken.
pi_141678146
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:25 schreef Injetta het volgende:

[..]

Je mist volledig de point van mijn post.
Ik wilde geen uitspraak doen over hun karakters. Het gaat om het vreselijke van het gebeurde.
Die foto's zijn niet lang voor hun vreselijk lot gemaakt. Op de foto's zie je twee lachende meisjes die op dat moment een gelukkige indruk maken. Niet wetende wat hun te wachten stond. Wij weten het nu wel, dus dan kijk je anders naar dit soort foto's. Althans ik wel.
Zo waren het nog twee lachende (zo te zien gelukkige meisjes en met een bepaalde lieve/onschuldige uitstraling) en niet veel later zijn ze dood.
Dat contrast is pijnlijk.
Volgens mij is dat ook de rede dat hun zaak zoveel aandacht krijgt. Er was niets mis met ze, gewoon leuke Nederlandse meiden waar geen kwaad in zat.
  zondag 29 juni 2014 @ 13:30:24 #102
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_141678178
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:38 schreef danos het volgende:
Even een andere invalshoek, wat zou nou eigenlijk voor de ouders in dit soort situaties het 'beste' scenario zijn. Dat uiteindelijk een misdrijf wordt aangetoond, of dat uiteindelijk duidelijk wordt dat het inderdaad om een verdwaling/ongeluk gaat.
Als ik goed naar de ouders kijk als ze samen zijn... dan beseffen ze natuurlijk dat zij door het noodlot voor 'eeuwig' verbonden zijn, dat het altijd "Lisanne en Kris" is... maar dat beide paren ook denken: "als het niet voor het andere meisje was, leefde mijn dochter nu nog".

Lijkt me ook wrang als je van de pensionhoudster en een andere getuige hoort, en waarschijnlijk ook in whatsappjes, dat Lisanne zich niet goed voelt en dat er dan toch nog gehiket wordt. Zo van, als de één niet gaat, kan de ander ook niet gaan...
pi_141678182
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:28 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ook de rede dat hun zaak zoveel aandacht krijgt. Er was niets mis met ze, gewoon leuke Nederlandse meiden waar geen kwaad in zat.
Heel hun leven nog voor hun voeten, meisjes en dus kwetsbaarder.. Dat vooral.
pi_141678222
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:30 schreef Perico het volgende:
>knip<
Mag dit onder een spoiler? Please?
pi_141678301
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mag dit onder een spoiler? Please?
Waarom?
pi_141678348
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat dit zo gevoelig is.. pijnlijk is.. innerlijke strijd en zo.. En de vraag ook is in hoeverre dit voor dit topic enige waarde heeft.
Ik probeer te gruwelijke details ook onder spoilers te zetten..
pi_141678374
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:37 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Omdat dit zo gevoelig is.. pijnlijk is.. innerlijke strijd en zo.. En de vraag ook is in hoeverre dit voor dit topic enige waarde heeft.
Ik probeer te gruwelijke details ook onder spoilers te zetten..
je hebt iets soortgelijks meegemaakt?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 29 juni 2014 @ 13:40:20 #108
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141678412
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:28 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ook de rede dat hun zaak zoveel aandacht krijgt. Er was niets mis met ze, gewoon leuke Nederlandse meiden waar geen kwaad in zat.
missing white girl syndrome
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141678466
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:40 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

missing white girl syndrome
Natalee Holloway syndrome
  zondag 29 juni 2014 @ 13:43:05 #110
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141678476
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:42 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Natalee Holloway syndrome
nee, missing white girl syndrome
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  zondag 29 juni 2014 @ 13:43:09 #111
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_141678480
Als je wilt weten wat er gebeurd is, met zoveel weinig solide 'feiten', ontkom je ook niet aan gepsychologiseer. Dan moet je ook kijken, naar wie de overhand heeft qua karakter en hoe besluiten mogelijk werden genomen.

Bijvoorbeeld, dat als je ervan uitgaat dat ze de Mirador bereikt hadden en dan niet dezelfde weg terug zijn gegaan maar door zijn gelopen... wat is het punt dan, dat je het opgeeft om Boquete weer te bereiken, maar je enkel nog denkt aan overleven, en de kans te vergroten om IEMAND maakt niet uit wie, tegen te komen die je redding kan zijn.

Dan is het ook logisch dat je een rivier lang blijft volgen, hopend op een doorwaadbaar punt.
pi_141678542
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:43 schreef Perico het volgende:
Als je wilt weten wat er gebeurd is, met zoveel weinig solide 'feiten', ontkom je ook niet aan gepsychologiseer. Dan moet je ook kijken, naar wie de overhand heeft qua karakter en hoe besluiten mogelijk werden genomen.

Bijvoorbeeld, dat als je ervan uitgaat dat ze de Mirador bereikt hadden en dan niet dezelfde weg terug zijn gegaan maar door zijn gelopen... wat is het punt dan, dat je het opgeeft om Boquete weer te bereiken, maar je enkel nog denkt aan overleven, en de kans te vergroten om IEMAND maakt niet uit wie, tegen te komen die je redding kan zijn.

Dan is het ook logisch dat je een rivier lang blijft volgen, hopend op een doorwaadbaar punt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Ping op 29-06-2014 13:51:57 ]
  zondag 29 juni 2014 @ 13:50:33 #113
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141678736
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:44 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Hopen op dat kleine dorpje aan de rivier dat maar niet in zicht kwam.
:'(
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  zondag 29 juni 2014 @ 13:53:32 #114
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141678833
Of het was gezamelijke zelfmoord.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141678983
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:53 schreef Psy-freak het volgende:
Of het was gezamelijke zelfmoord.
Dat lijkt me wel het meest onwaarschijnlijke scenario.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 29 juni 2014 @ 13:59:23 #116
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141679026
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:58 schreef eight het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel het meest onwaarschijnlijke scenario.
Misschien ontwikkelde ze een lesbische relatie en schaamde ze zich tegenover elkaar/familie.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141679070
Het zal vast al geopperd zijn. Maar als een tas kilometers is meegesleurd door een rivier die versneld is geraakt door regenval dan zou een tas er niet meer zo helder uit moeten zien. Ik kan mezelf voorstellen dat juist door regenval er een modderstroom ontstaat. Modder en fijnzand zet zich zo in de tas vast dat een waas van modder er amper nog uit te wassen is. Daar hebben we allemaal wel eens ervaring mee gehad denk ik. Mogelijk of niet?

pi_141679201
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:00 schreef Stratotanker het volgende:
Het zal vast al geopperd zijn. Maar als een tas kilometers is meegesleurd door een rivier die versneld is geraakt door regenval dan zou een tas er niet meer zo helder uit moeten zien. Ik kan mezelf voorstellen dat juist door regenval er een modderstroom ontstaat. Modder en fijnzand zet zich zo in de tas vast dat een waas van modder er amper nog uit te wassen is. Daar hebben we allemaal wel eens ervaring mee gehad denk ik. Mogelijk of niet?

[ afbeelding ]
Heb ik ook aangegeven, tas kan zo Marktplaats weer op met een paar lichte gebruikssporen.

Ze zouden het moeten testen met een soortgelijke tas, met dezelfde inhoud en die daar in het water gooien en laten drogen.

Ik denk dat deze tas niet twee maanden buiten heeft gelegen, maar al veel eerder door het indianenpaar gevonden is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Ping op 29-06-2014 14:11:32 ]
pi_141679418
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:25 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Die dingen kunnen juist fuckin veel hebben en helemaal in handen van de politie en dergelijke zal al die data gewoon eraf te halen zijn.
Niet specifiek gequoot, gewoon inhakend op een onderwerp.

Nog even over geheugenkaarten enzo. Geheugen bestaat uit meer dan enkel het fysieke deel waar data opgeslagen wordt. Er kan bijvoorbeeld ook een deel inzitten dat voor de conversie van datalijnen en energietoevoer zorgt. Dat zijn ook zaken die kapot kunnen gaan zodat het terughalen van data niet mogelijk is. Iets wat consumenten mee kunnen maken.

Dat is allemaal niet belangrijk, het gaat om de werkelijke fysieke geheugenchips. Die zijn uit te lezen als alles eromheen al kapot is. Die kunnen erg veel hebben, heel erg veel. Ze zijn vaak dan ook gewoon uitstekend uit te lezen en soms zelfs te reconstrueren mocht er datadelen missen.

Voor een telefoon geldt dat feitelijk hetzelfde. Een aangestraalde mast betekend niet enkel dat er geprobeerd is telefonisch contact te leggen. Zelfs het openen van de BEL applicatie zorgt voor een log dat opgeslagen wordt. Zelfs het activeren van de GSM/CMDA module door de BEL applicatie in de telefoon zorgt voor een log die later uitgelezen kan worden. Activeren scherm -> log.

Zolang er iets in het persistente geheugen is geschreven dan moet er erg veel (natuurlijks) gebeuren om dit weer te wissen. Denk aan impact (fysieke schade geheugenchip door massa, druk, etc), energie (ESD, onweer, etc).

quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:05 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Heb ik ook aangegeven, tas kan zo Marktplaats weer op met een paar lichte gebruikssporen.

Ze zouden het moeten testen met een soortgelijke tas, met dezelfde inhoud en die daar in het water gooien en laten drogen.

Ik denk dat deze tas niet twee maanden buiten heeft gelegen, maar al veel eerder door het indianenpaar gevonden is.
Ja, ik vraag me af in hoeverre een tas in zo'n gebied zichzelf weer kan reinigen (regen, etc). Alles wat door het stof verzameld wordt droog erin zodra het buiten het water terecht komt.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2014 15:17:28 ]
pi_141679495
Iedereen neemt dat Klote stukje in de Volkskrant maar voor Zoete koek aan

maar wat staat er heel duidelijk ? Laatste zin !

Dat heeft de Volkskrant bewust weggelaten >schande



http://www.lonelyplanet.c(...)/sendero-el-pianista
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141679518
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:05 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Heb ik ook aangegeven, tas kan zo Marktplaats weer op met een paar lichte gebruikssporen.

Ze zouden het moeten testen met een soortgelijke tas, met dezelfde inhoud en die daar in het water gooien en laten drogen.

Ik denk dat deze tas niet twee maanden buiten heeft gelegen, maar al veel eerder door het indianenpaar gevonden is.
Dit doet mij er opeens aan denken dat die foto van de tas op de vindplaats toch een reconstructie moet zijn? Was het niet zo dat de tas is gevonden door een indiaanse boer die hem meegenomen had? Of zit ik nu fout en had hij hem niet aangeraakt en laten liggen?
pi_141679562
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:16 schreef StaceySinger het volgende:
Iedereen neemt dat Klote stukje in de Volkskrant maar voor Zoete koek aan

maar wat staat er heel duidelijk ? Laatste zin !

Dat heeft de Volkskrant bewust weggelaten >schande

[ afbeelding ]

http://www.lonelyplanet.c(...)/sendero-el-pianista
Er zijn meerdere versies en de Volkskrant laat gewoont een afbeelding zien hoor. VK is geen AD of Telegraaf
Ow en het gaat dus om overvallen...
pi_141679595
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:16 schreef StaceySinger het volgende:
Iedereen neemt dat Klote stukje in de Volkskrant maar voor Zoete koek aan

maar wat staat er heel duidelijk ? Laatste zin !

Dat heeft de Volkskrant bewust weggelaten >schande

[ afbeelding ]

http://www.lonelyplanet.c(...)/sendero-el-pianista
De taalcursus had het stukje van Lonely Planet overgenomen als info voor de cursisten, behalve die laatste zin.
Proberen jullie verwarring te zaaien of zijn jullie gewoon niet goed op de hoogte?
pi_141679728
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er zijn meerdere versies en de Volkskrant laat gewoont een afbeelding zien hoor. VK is geen AD of Telegraaf
Ow en het gaat dus om overvallen...
dit laat de Volkskrant zien

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141679764
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:30 schreef Perico het volgende:

[..]

Als ik goed naar de ouders kijk als ze samen zijn... dan beseffen ze natuurlijk dat zij door het noodlot voor 'eeuwig' verbonden zijn, dat het altijd "Lisanne en Kris" is... maar dat beide paren ook denken: "als het niet voor het andere meisje was, leefde mijn dochter nu nog".

Lijkt me ook wrang als je van de pensionhoudster en een andere getuige hoort, en waarschijnlijk ook in whatsappjes, dat Lisanne zich niet goed voelt en dat er dan toch nog gehiket wordt. Zo van, als de één niet gaat, kan de ander ook niet gaan...
Voelde Lisanne zich niet goed?
pi_141679909
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit doet mij er opeens aan denken dat die foto van de tas op de vindplaats toch een reconstructie moet zijn? Was het niet zo dat de tas is gevonden door een indiaanse boer die hem meegenomen had? Of zit ik nu fout en had hij hem niet aangeraakt en laten liggen?
Is er een foto van de tas op de vindplaats?
Volgens mij hebben die mensen de tas naar het dorp gebracht, om daar te kunnen bellen.

Het kan heel goed zijn dat ze niet wisten dat er vermisten waren, en de tas al weken eerder naar huis hebben genomen. Hij heeft niet lang buiten gestaan is mijn mening.
pi_141680156
Het wordt tijd dat het NFI snel meer gegevens verschaft over die rugtas want wij internetters worden helemaal gek omdat we te weinig informatie hebben. Ik vind het niet eerlijk dat één instituut zo'n tas wekenlang onder zijn beheer mag hebben en er schijnbaar niets mee doet, terwijl wij staan te springen om meer gegevens.
  zondag 29 juni 2014 @ 14:38:32 #128
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141680205
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:36 schreef Loekie1 het volgende:
Het wordt tijd dat het NFI snel meer gegevens verschaft over die rugtas want wij internetters worden helemaal gek omdat we te weinig informatie hebben. Ik vind het niet eerlijk dat één instituut zo'n tas wekenlang onder zijn beheer mag hebben en er schijnbaar niets mee doet, terwijl wij staan te springen om meer gegevens.
Ben je nu serieus?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141680214
quote:
11s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ben je nu serieus?
Ja hoor. Ik vind dat het veel te lang duurt allemaal. Die tas met inhoud intrigeert enorm, het is als een detective die je niet uit mag lezen.
pi_141680237
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:28 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Is er een foto van de tas op de vindplaats?
Volgens mij hebben die mensen de tas naar het dorp gebracht, om daar te kunnen bellen.

Het kan heel goed zijn dat ze niet wisten dat er vermisten waren, en de tas al weken eerder naar huis hebben genomen. Hij heeft niet lang buiten gestaan is mijn mening.
Ik heb even zitten zoeken maar kan het niet meer vinden. Ik heb wel een foto/video gezien idd met de tas in de natuur.
  zondag 29 juni 2014 @ 14:40:44 #131
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141680269
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:38 schreef Loekie1 het volgende:

Ja hoor. Ik vind dat het veel te lang duurt allemaal. Die tas met inhoud intrigeert enorm, het is als een detective die je niet uit mag lezen.
Oké ... Sterk staaltje zolderkamerarrogantie. En een negatieve bijwerking van het wereldwijde web ... Wij hebben godverdomme recht op alle info. En wel direct!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141680312
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:38 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ja hoor. Ik vind dat het veel te lang duurt allemaal. Die tas met inhoud intrigeert enorm, het is als een detective die je niet uit mag lezen.
8)7

Wij als buitenstaanders hebben helemaal nergens recht op.
pi_141680323
Ik was ervan overtuigd dat die tas expres was neergezet als laatste levensteken, en nu blijkt die tas slijtsporen te hebben van de rivier. Waarom is die tas met inhoud dan zo ongeschonden? Hoe kan dat?
Dat kunnen ze toch even duidelijk maken als zij die tas hebben? Wij zien alleen een wazige foto. Misschien zit er wel allemaal zand in, dat kun je niet zien.
Misschien leest er een hoge piet mee die er even druk achter kan zetten.
Die arrogantie zit bij de wetenschappers van NFI: zo, wij hebben de tas, gaan we even heerlijk de tijd voor nemen...
pi_141680389
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:42 schreef Loekie1 het volgende:
Ik was ervan overtuigd dat die tas expres was neergezet als laatste levensteken, en nu blijkt die tas slijtsporen te hebben van de rivier. Waarom is die tas met inhoud dan zo ongeschonden? Hoe kan dat?
Dat kunnen ze toch even duidelijk maken als zij die tas hebben? Wij zien alleen een wazige foto. Misschien zit er wel allemaal zand in, dat kun je niet zien.
Misschien leest er een hoge piet mee die er even druk achter kan zetten.
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:42 schreef Loekie1 het volgende:
Ik was ervan overtuigd dat die tas expres was neergezet als laatste levensteken, en nu blijkt die tas slijtsporen te hebben van de rivier. Waarom is die tas met inhoud dan zo ongeschonden? Hoe kan dat?
Dat kunnen ze toch even duidelijk maken als zij die tas hebben? Wij zien alleen een wazige foto. Misschien zit er wel allemaal zand in, dat kun je niet zien.
Misschien leest er een hoge piet mee die er even druk achter kan zetten.
Meen je dit serieus of zit je wat te grappen?
pi_141680434
Hoeveel draadjes heeft dit verhaal nu al niet? Het leeft, ze zouden er een avondvullend programma van kunnen maken. Iedereen wil weten hoe het zit.
  zondag 29 juni 2014 @ 14:47:03 #136
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141680458
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:42 schreef Loekie1 het volgende:

Die arrogantie zit bij de wetenschappers van NFI: zo, wij hebben de tas, gaan we even heerlijk de tijd voor nemen...
Ja belachelijk, dat ze gewoon de tijd voor onderzoek willen nemen en niet direct Truus en Theo van driehoog achter bij het onderzoek betrekken.
We are all experts :') .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141680477
Ja want het is zo ingewikkeld om te zien of er zand in die tas zit. Wij wetenschappers moeten daar zeker drie maanden voor krijgen hoor. Dáár zit de arrogantie, niet hier.
  zondag 29 juni 2014 @ 14:48:31 #138
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141680486
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:48 schreef Loekie1 het volgende:
Ja want het is zo ingewikkeld om te zien of er zand in die tas zit. Wij wetenschappers moeten daar zeker drie maanden voor krijgen hoor. Dáár zit de arrogantie, niet hier.
Jij spoort niet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141680632
Er valt me nu pas iets in... even over van den Heuvel met z'n conclusie dat de meiden nog dagen geleefd moeten hebben, dacht eerst hij dat wellicht had opgemaakt uit eventuele tel-gegevens of informatie op de digitale camera.

Maar wat als hij dit slechts gebaseerd heeft op het feit dat die spullen en resten op uren/dagen lopen gevonden waren van Boquete? Dat ze dús dagen gelopen moeten hebben, dat zou een rare conclusie zijn want die afstand hoeft niks te betekenen, ze kunnen achteraf gedumpt zijn. Blijf me afvragen waaruit dit is gebleken.

Weet iemand hier trouwens of die getuige Olivia een boerin is?
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 14:58:46 #140
42184 crew  DaMart
pi_141680733
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:46 schreef Loekie1 het volgende:
Hoeveel draadjes heeft dit verhaal nu al niet? Het leeft, ze zouden er een avondvullend programma van kunnen maken. Iedereen wil weten hoe het zit.
Haal even rustig adem :D.

Als er al iets gevonden wordt dat ze willen delen met de buitenwereld, dan horen we dat vanzelf wel. En tot die tijd is het niet meer dan logisch dat ze voorzichtig zijn met informatie naar buiten brengen.

En als iemand al recht heeft op die informatie, dan is dat de familie van de meisjes, en wij zeker niet, hoe onbevredigend het gebrek aan nieuwe informatie ook kan zijn voor onze nieuwsgierigheid.

En over dat avondvullend programma: het zou me niets verbazen als ze de ontwikkelingen in deze zaak in Hollywood ook op de voet volgen... kunnen ze er weer een tranentrekker van maken :X.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141680903
Naar mijn idee zijn er 2 hoofdaders betrokken met nog een man indirect, maar een boerin heeft iets gezien, ze weet wie erachter zit maar ze houdt haar mond dicht. Die mannen hebben het al vaker gedaan. Ja, verklaar me voor gek... kom maar op. Meerdere manen is wel degelijk logisch, denk je werkelijk één man 2 vrouwen kan overmeesteren?
pi_141681108
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:05 schreef Jezus9 het volgende:
Naar mijn idee zijn er 2 hoofdaders betrokken met nog een man indirect, maar een boerin heeft iets gezien, ze weet wie erachter zit maar ze houdt haar mond dicht. Die mannen hebben het al vaker gedaan. Ja, verklaar me voor gek... kom maar op. Meerdere manen is wel degelijk logisch, denk je werkelijk één man 2 vrouwen kan overmeesteren?
Verzwakt, moe, ziek dan kan je het geen overmeesteren meer noemen.
pi_141681120
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:05 schreef Jezus9 het volgende:
Naar mijn idee zijn er 2 hoofdaders betrokken met nog een man indirect, maar een boerin heeft iets gezien, ze weet wie erachter zit maar ze houdt haar mond dicht. Die mannen hebben het al vaker gedaan. Ja, verklaar me voor gek... kom maar op. Meerdere manen is wel degelijk logisch, denk je werkelijk één man 2 vrouwen kan overmeesteren?
Hij zou ook één van beide meiden onverwacht hebben kunnen uitschakelen..

Waarom denk jij dat die vrouw er meer van moet weten? En wie bedoel jij met die 'boerin'? Is de enige boerin in dat verhaal niet die indiaanse vrouw die de tas kwam melden?
pi_141681148
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:06 schreef kurk_droog het volgende: Makkelijk! Inferieur ras dat jullie zijn.
Als het een beest van een vent is wel, maar niet alle mannen schijnen Hulk Hogan van 200 kilo te zijn. Twee vrouwen tegen één man winnen het wel, twee of drie mannen tegen twee vrouwen, daarvan zullen mannen het al sneller winnen. Ik praat over percentage-kansen. Het is ervan afhankelijk hoe die mannen gebouwd zijn.
pi_141681231
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:05 schreef Jezus9 het volgende:
Naar mijn idee zijn er 2 hoofdaders betrokken met nog een man indirect, maar een boerin heeft iets gezien, ze weet wie erachter zit maar ze houdt haar mond dicht. Die mannen hebben het al vaker gedaan. Ja, verklaar me voor gek... kom maar op. Meerdere manen is wel degelijk logisch, denk je werkelijk één man 2 vrouwen kan overmeesteren?
Dit is toch gewoon speculeren met opgerekte feitelijke informatie?

De feitelijke informatie lijkt een beetje op te houden, richt je dan op wat je hebt. Als daar niets zinnigs over te melden valt, laat het daar dan ook gewoon bij. :)
pi_141681315
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:12 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Als het een beest van een vent is wel, maar niet alle mannen schijnen Hulk Hogan van 200 kilo te zijn. Twee vrouwen tegen één man winnen het wel, twee of drie mannen tegen twee vrouwen, daarvan zullen mannen het al sneller winnen. Ik praat over percentage-kansen. Het is ervan afhankelijk hoe die mannen gebouwd zijn.
Wist je dat bij de meeste verkrachtingen geen geweld komt kijken? Dat dreigen doorgaans genoeg is? Stel dat ze met hem meegelopen zijn of hij heeft ze gevonden toen ze al verdwaald waren.. dan zijn ze volledig van hem afhankelijk om terug te komen in de bewoonde wereld. Dreigen ze in de steek te laten is dan al een manier om ze mak te houden.. of beloven dat in ruil voor seks hij ze terug brengt.. Blijft verkrachting maar zonder gebruik van geweld.
Veel mensen hebben een te simpel beeld bij wat een verkrachting is.
pi_141681325
Vandaar ik ook schreef 'Naar mijn idee' de hele afgelopen 30 topics staan vol speculaties. Maar die getuige Olivia, er is gewoon iets aan haar dat me doet denken... jij hebt iets gezien.
pi_141681439
quote:
99s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:18 schreef Jezus9 het volgende:
Vandaar ik ook schreef 'Naar mijn idee' de hele afgelopen 30 topics staan vol speculaties. Maar die getuige Olivia, er is gewoon iets aan haar dat me doet denken... jij hebt iets gezien.
Er zijn genoeg feiten waar je iets op kan baseren.
pi_141681574
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:12 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Als het een beest van een vent is wel, maar niet alle mannen schijnen Hulk Hogan van 200 kilo te zijn. Twee vrouwen tegen één man winnen het wel, twee of drie mannen tegen twee vrouwen, daarvan zullen mannen het al sneller winnen. Ik praat over percentage-kansen. Het is ervan afhankelijk hoe die mannen gebouwd zijn.
een man met pistool kan zo 6 vrouwen aan!
pi_141681583
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:21 schreef Mr.Ping het volgende: Dat heb ik bij mijn buurvrouw ook.
Oei. Had ze een verrekijker/vergrootglas? Maar serieus, uiteraard is het speculeren zonder bewijzen maar pas achteraf als blijkt hoe het écht zat, en ik bleek ernaast te zitten, dan pas kun je het als 'onzin' bestempelen, tot dan is het speculeren zonder bewijzen. Maar vraag me wel af of ze ook eerdere moordenaars in dat gebied even onderzoeken.
pi_141681629
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:25 schreef Poolbal het volgende: Een man met pistool kan zo 6 vrouwen aan!
Dat is waar.
  zondag 29 juni 2014 @ 15:36:08 #152
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_141681940
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:42 schreef Loekie1 het volgende:
Ik was ervan overtuigd dat die tas expres was neergezet als laatste levensteken, en nu blijkt die tas slijtsporen te hebben van de rivier. Waarom is die tas met inhoud dan zo ongeschonden? Hoe kan dat?
Dat kunnen ze toch even duidelijk maken als zij die tas hebben? Wij zien alleen een wazige foto. Misschien zit er wel allemaal zand in, dat kun je niet zien.
Misschien leest er een hoge piet mee die er even druk achter kan zetten.
Die arrogantie zit bij de wetenschappers van NFI: zo, wij hebben de tas, gaan we even heerlijk de tijd voor nemen...
Zei doen hopelijk wel echt onderzoek en geen 'we roepen wat'.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 29 juni 2014 @ 15:36:31 #153
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_141681947
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:46 schreef Loekie1 het volgende:
Hoeveel draadjes heeft dit verhaal nu al niet? Het leeft, ze zouden er een avondvullend programma van kunnen maken. Iedereen wil weten hoe het zit.
Heel veel achterlijkheid maakt het niet ineens plausibel natuurlijk.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 29 juni 2014 @ 15:37:49 #154
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_141681985
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:05 schreef Jezus9 het volgende:
Naar mijn idee zijn er 2 hoofdaders betrokken met nog een man indirect, maar een boerin heeft iets gezien, ze weet wie erachter zit maar ze houdt haar mond dicht. Die mannen hebben het al vaker gedaan. Ja, verklaar me voor gek... kom maar op. Meerdere manen is wel degelijk logisch, denk je werkelijk één man 2 vrouwen kan overmeesteren?
Jezus liep over water.

your point?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_141682043
Een feit is dat de map waaruit de meisjes hun informatie hebben gehaald niet goed was, ze hebben het daardoor zwaar onderschat.

Een ander punt is dat de rugtas van Lisanne op de foto wel erg schoon is, duidelijk is dat het niet zo zwaar heeft geleden als de dames zelf.

Het lijkt er zelfs op dat de tas niet weken/maanden buiten heeft gelegen maar een korte periode, dus al eerder gevonden en meegenomen is. Dat zou betekenen dat de meiden vrij snel na hun verdwaling iets is overkomen.
  zondag 29 juni 2014 @ 15:39:59 #156
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_141682054
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:38 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ja hoor. Ik vind dat het veel te lang duurt allemaal. Die tas met inhoud intrigeert enorm, het is als een detective die je niet uit mag lezen.
Epic sadness...
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  zondag 29 juni 2014 @ 15:43:43 #157
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141682179
Zo'n plastic rugzak, half gevuld met lucht, verder niet zwaar belast (telefoons, camera, BHs, totaal ca. ½ kg), werkt als een soort verzwaarde ballon die drijft op het water. Wordt daardoor gemakkelijk kilometers meegenomen door een snelstromende rivier.

Dat de inhoud en rugzak zelf dus nauwelijks beschadigd (lijken te) zijn, wekt geen verbazing. Volkomen logisch eigenlijk.
  zondag 29 juni 2014 @ 15:44:53 #158
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141682219
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Zo'n plastic rugzak, half gevuld met lucht, verder niet zwaar belast (telefoons, camera, BHs, totaal ca. ½ kg), werkt als een soort verzwaarde ballon die drijft op het water. Wordt daardoor gemakkelijk kilometers meegenomen door een snelstromende rivier.

Dat de inhoud en rugzak zelf dus nauwelijks beschadigd (lijken te) zijn, wekt geen verbazing. Volkomen logisch eigenlijk.
Precies, lijkt mij ook.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141682234
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende: Dat de inhoud en rugzak zelf dus nauwelijks beschadigd (lijken te) zijn, wekt geen verbazing. Volkomen logisch eigenlijk.
Een vriendin verloor ooit een tas in water, dreef ook, was verrektes kapot en vies achteraf. Echt niet zo schoon als deze, deze tas ziet er echt niet uit alsof hij in water heeft gesleurd.
  zondag 29 juni 2014 @ 15:46:57 #160
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_141682289
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:39 schreef Mr.Ping het volgende:

Een ander punt is dat de rugtas van Lisanne op de foto wel erg schoon is, duidelijk is dat het niet zo zwaar heeft geleden als de dames zelf.

Het lijkt er zelfs op dat de tas niet weken/maanden buiten heeft gelegen maar een korte periode, dus al eerder gevonden en meegenomen is. Dat zou betekenen dat de meiden vrij snel na hun verdwaling iets is overkomen.
Dit is allemaal speculatie natuurlijk. 'Wel erg schoon' is nogal subjectief. De hele situatie is nogal onlogisch. Dus dat er dingen gebeurt zijn die buiten het normale vallen is nogal logisch. Er zijn tich situaties mogelijk waarbij de tas goed is gebleven en ze niet snel iets is overkomen.

of de tas lijkt veel beter dan die werkelijk is. of...

Nee, lekker de ene aanname na de ander doen en dan daar conclusies uit extrapoleren. Dat noemen ze nou tunnelvisie.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 29 juni 2014 @ 15:47:27 #161
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141682303
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:45 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Een vriendin verloor ooit een tas in water, dreef ook, was verrektes kapot en vies achteraf. Echt niet zo schoon als deze, deze tas ziet er echt niet uit alsof hij in water heeft gesleurd.
Maar we weten bovendien niet wat de rijst-indianen-mevrouw met de tas heeft gedaan. Ze wist in eerste instantie natuurlijk niet welke betekenis die tas had. Het is niet onaannemelijk dat zij na het vinden van de tas, heb eerst even een paar heeft ondergedompeld om het eventuele zand er af te spoelen.
  zondag 29 juni 2014 @ 15:47:32 #162
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_141682308
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:45 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Een vriendin verloor ooit een tas in water, dreef ook, was verrektes kapot en vies achteraf. Echt niet zo schoon als deze, deze tas ziet er echt niet uit alsof hij in water heeft gesleurd.
N=1 is geen onderzoek en bewijs.

Ik heb ook wel eens gezwommen in water en kwam er schoon uit. Ook wel eens dat ik er smerig uit kwam. Ergo, een ervaring zegt niks.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 29 juni 2014 @ 15:48:00 #163
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141682314
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Heel veel achterlijkheid maakt het niet ineens plausibel natuurlijk.
Plus er bevinden zich nogal wat obsessieve veelposters in deze reeks, met name in de laatste speculatiedelen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 29 juni 2014 @ 15:48:57 #164
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_141682351
quote:
9s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Plus er bevinden zich nogal wat obsessieve veelposters in deze reeks, met name in de laatste speculatiedelen.
Die zijn eigenlijk veel verdachter als je het scenario van een misdaad serieus neemt >:)
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 29 juni 2014 @ 15:49:41 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141682378
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Die zijn eigenlijk veel verdachter als je het scenario van een misdaad serieus neemt >:)
Eentje bevindt zich op relatief korte afstand ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 29 juni 2014 @ 15:50:59 #166
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141682421
quote:
11s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Eentje bevindt zich op relatief korte afstand ...
En die heeft bovendien al verdacht lang niets meer van zich laten horen...
  zondag 29 juni 2014 @ 15:58:19 #167
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141682680
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

En die heeft bovendien al verdacht lang niets meer van zich laten horen...
Wie :?
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141682703
quote:
11s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:58 schreef Psy-freak het volgende: Wie :?
Iets in deze zaak gerelateerd aan Colombia... gaat een belletje rinkelen?
pi_141682746
quote:
11s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:58 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Wie :?
matador like doh obvious

zeg sorry
  zondag 29 juni 2014 @ 16:00:51 #170
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141682761
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:59 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Iets in deze zaak gerelateerd aan Colombia... gaat een belletje rinkelen?
?

quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

matador like doh obvious

zeg sorry
hij heeft wel veel daderkennis
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141682793
Zoals Peter R. de Vries zou zeggen: waar is u alibi?

Als je het trouwens over de duivel hebt, overigens voor de mensen die niet geloven in een eventueel neergezet dwaalspoor, deze zaak bewijst wel weer hoe geraffineerd daders te werk kunnen gaan:

  zondag 29 juni 2014 @ 16:02:36 #172
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141682827
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:01 schreef Jezus9 het volgende:
Zoals Peter R. de Vries zou zeggen: waar is u alibi?
vraag maar aan El_Matador wat zijn alibi is
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141683241
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:05 schreef Jezus9 het volgende:
Naar mijn idee zijn er 2 hoofdaders betrokken met nog een man indirect, maar een boerin heeft iets gezien, ze weet wie erachter zit maar ze houdt haar mond dicht. Die mannen hebben het al vaker gedaan. Ja, verklaar me voor gek... kom maar op. Meerdere manen is wel degelijk logisch, denk je werkelijk één man 2 vrouwen kan overmeesteren?
Jasper S. Scenario.

Wat ik vreemd vind is dat er zo snel met NL contact is gezocht door de pensionhoudster na een nacht/ochtend. Dat is snel! Er was toen blijkbaar al vuur!
  zondag 29 juni 2014 @ 16:14:13 #174
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141683294
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:12 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Jasper S. Scenario.

Wat ik vreemd vind is dat er zo snel met NL contact is gezocht door de pensionhoudster na een nacht/ochtend. Dat is snel! Er was toen blijkbaar al vuur!
Zou ik ook doen als ik twee kinderen in mijn pension had en 's nachts niet waren thuisgekomen.
pi_141683327
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:02 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

vraag maar aan El_Matador wat zijn alibi is
En dan? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 29 juni 2014 @ 16:16:18 #176
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141683378
quote:
15s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dan? :?
Goedemorgen, we maakten ons een beetje zorgen waar je was.
pi_141683393
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Zou ik ook doen als ik twee kinderen in mijn pension had en 's nachts niet waren thuisgekomen.
waren twee volwassen vrouwen
  zondag 29 juni 2014 @ 16:17:08 #178
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141683410
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:01 schreef Jezus9 het volgende:
Zoals Peter R. de Vries zou zeggen: waar is u alibi?

Als je het trouwens over de duivel hebt, overigens voor de mensen die niet geloven in een eventueel neergezet dwaalspoor, deze zaak bewijst wel weer hoe geraffineerd daders te werk kunnen gaan:

Ja, een vooropgezette huurmoord. Goede vergelijking!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141683427
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:16 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

waren twee volwassen vrouwen
Ze kwamen wel kinderlijk/jong over.
pi_141683474
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:17 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ze kwamen wel kinderlijk/jong over.
sweet sixteen
pi_141683547
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:18 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

sweet sixteen
Is niets mis mee!
  zondag 29 juni 2014 @ 16:19:43 #182
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141683551
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:16 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

waren twee volwassen vrouwen
Nou, op papier misschien. Maar vanuit mijn perspectief waren het gewoon twee kinderen, zonder noemenswaardige levenservaring. Kwetsbaar, jong, naïef.
pi_141683568
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Goedemorgen, we maakten ons een beetje zorgen waar je was.
Liev. maar in dromenland.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 29 juni 2014 @ 16:20:41 #184
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141683600
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Liev. maar in dromenland.
Tevens vonden we dat je verdacht veel daderkennis lijkt te hebben en nogal in de buurt zit...
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 16:21:39 #185
42184 crew  DaMart
pi_141683643
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:12 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Jasper S. Scenario.

Wat ik vreemd vind is dat er zo snel met NL contact is gezocht door de pensionhoudster na een nacht/ochtend. Dat is snel! Er was toen blijkbaar al vuur!
Uit het interview bij RTL Latenight blijkt dat die pensionhoudster eigenlijk probeerde Lisanne te vinden en toen blijkbaar het nummer van haar ouders had gebeld.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141683700
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nou, op papier misschien. Maar vanuit mijn perspectief waren het gewoon twee kinderen, zonder noemenswaardige levenservaring. Kwetsbaar, jong, naïef.
ik denk dat ze wel een 20cm langer waren dan de gemiddelde Panamees en dus volwassen ter plekke overkwamen
  zondag 29 juni 2014 @ 16:23:18 #187
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141683717
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:16 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

waren twee volwassen vrouwen
http://i.imgur.com/jAnJABR.jpg

Dit is een recente foto, genomen vlak voor hun vertrek. Ik zie geen twee volwassen vrouwen, maar twee giebelende pubermeisjes.
pi_141683812
Iemand op twitter vroeg Eva Wiessing (vd NOS) over het GSM bereik op de top /uitkijkpunt

Eva Wiessing ‏@evawiessing

Op de top wel. Onderweg naar top maar op klein stuk. Na top pas na 4 dagen lopen weer bereik.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 29 juni 2014 @ 16:27:46 #189
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141683958
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:25 schreef StaceySinger het volgende:
Iemand op twitter vroeg Eva Wiessing (vd NOS) over het GSM bereik op de top /uitkijkpunt

Eva Wiessing ‏@evawiessing

Op de top wel. Onderweg naar top maar op klein stuk. Na top pas na 4 dagen lopen weer bereik.
Is allang bekend.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141683982
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:27 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Is allang bekend.
nu wel ja
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 29 juni 2014 @ 16:30:30 #191
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141684084
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nu wel ja
al langer
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141684220
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:27 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Is allang bekend.
Wel handig dat een journalist bevestigd wat hier werd vermeld. Er is hier namelijk wel meer als feit naar voren gebracht
pi_141684352
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wel handig dat een journalist bevestigd wat hier werd vermeld. Er is hier namelijk wel meer als feit naar voren gebracht
Juist, want Eva Wiessing van de NOS is daar zelf geweest
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141684423
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Tevens vonden we dat je verdacht veel daderkennis lijkt te hebben en nogal in de buurt zit...
Daderkennis? :D

In de buurt is ook relatief he? Zit jij in de buurt van Casablanca?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141684640
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

http://i.imgur.com/jAnJABR.jpg

Dit is een recente foto, genomen vlak voor hun vertrek. Ik zie geen twee volwassen vrouwen, maar twee giebelende pubermeisjes.
Wat naief lijken ze wel te zijn ja....
pi_141684976
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat naief lijken ze wel te zijn ja....
Ik heb die foto uit het filmpje van RTL gehaald, kwaliteit is bagger maar het geeft wel aan dat zulke grietjes kansloos zijn in een koude, pikdonkere jungle, met enge beesten om hen heen.

pi_141685146
Gebaseerd enkel op een foto? Tuurlijk zul je weleens lachend op de foto staan. Ze deden beide een HBO opleiding.
pi_141685227
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:54 schreef Jezus9 het volgende:
Ze deden beide een HBO opleiding.
Joah, dat zegt niet zoveel over naiviteit.

Dat ze voor hun opleidingsniveau erg dom gedaan hebben, ben ik direct met je eens.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 29 juni 2014 @ 17:07:32 #199
369251 Geralt
of Rivia
pi_141685676
quote:
12s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Joah, dat zegt niet zoveel over naiviteit.

Dat ze voor hun opleidingsniveau erg dom gedaan hebben, ben ik direct met je eens.
HBO stelt toch geen kut meer voor man. Ik ken van vroeger toen de universiteit ook al geen kut meer voorstelde ook een stel van die domme kutjes die klaarblijkelijk dan universiteit deden en volgens mij ook gehaald hebben.

Domme schapen eerste klas.

Opleidingsniveau zegt geen kut verder over hoe iemand in een dergelijke situatie zal handelen.

Maargoed, HBO kan elke domme doos tegenwoordig met 2 vingers in de neus.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_141685688
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:54 schreef Jezus9 het volgende:
Gebaseerd enkel op een foto? Tuurlijk zul je weleens lachend op de foto staan. Ze deden beide een HBO opleiding.
Ze komen met name op deze foto kinderlijk over, lief onschuldig enz, maar daar kom je niet ver mee als je in zo'n situatie terecht komt.

Maar het is daarom geen eigen schuld, want door de verkeerde informatie van hun school over deze route hebben ze het onderschat.
  zondag 29 juni 2014 @ 17:15:28 #201
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141685988
quote:
7s.gif Op zondag 29 juni 2014 17:07 schreef Geralt het volgende:

[..]

HBO stelt toch geen kut meer voor man. Ik ken van vroeger toen de universiteit ook al geen kut meer voorstelde ook een stel van die domme kutjes die klaarblijkelijk dan universiteit deden en volgens mij ook gehaald hebben.

Domme schapen eerste klas.

Opleidingsniveau zegt geen kut verder over hoe iemand in een dergelijke situatie zal handelen.

Maargoed, HBO kan elke domme doos tegenwoordig met 2 vingers in de neus.
Ondanks het onparlementaire taalgebruik slaat Geralt hier wel de spijker op de kop. Het is ondertussen welbekend dat HBO opleidingen betaald worden per afgeleverde "student". Dus zullen ze studenten afleveren. Wat zou je eigenlijk kunnen na een opleiding toegepaste psychologie? Ik denk vooral: praten.

Enfin, niet helemaal on-topic, maar het beeld dat we hier te maken hebben met intelligente jonge vrouwen lijkt mij nog niet onderbouwd.
pi_141686004
quote:
7s.gif Op zondag 29 juni 2014 17:07 schreef Geralt het volgende:

[..]

HBO stelt toch geen kut meer voor man. Ik ken van vroeger toen de universiteit ook al geen kut meer voorstelde ook een stel van die domme kutjes die klaarblijkelijk dan universiteit deden en volgens mij ook gehaald hebben.

Domme schapen eerste klas.

Opleidingsniveau zegt geen kut verder over hoe iemand in een dergelijke situatie zal handelen.

Maargoed, HBO kan elke domme doos tegenwoordig met 2 vingers in de neus.
Mannen hebben er inderdaad een stuk meer moeite mee.
  zondag 29 juni 2014 @ 17:19:09 #203
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141686089
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 17:15 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Mannen hebben er inderdaad een stuk meer moeite mee.
vuile seksist!

TR gemacht
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141686465
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 17:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ondanks het onparlementaire taalgebruik slaat Geralt hier wel de spijker op de kop. Het is ondertussen welbekend dat HBO opleidingen betaald worden per afgeleverde "student". Dus zullen ze studenten afleveren. Wat zou je eigenlijk kunnen na een opleiding toegepaste psychologie? Ik denk vooral: praten.

Enfin, niet helemaal on-topic, maar het beeld dat we hier te maken hebben met intelligente jonge vrouwen lijkt mij nog niet onderbouwd.
Aangezien intelligentie zelfs al vrij lastig is vast te stellen bij een testpersoon onder test, lijkt mij het vast stellen van intelligentie aan de hand van foto's, genoten opleidingen, keuzes etc euhm .. euhm .. euhm .. weinig intelligent.
pi_141689741
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 17:31 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Aangezien intelligentie zelfs al vrij lastig is vast te stellen bij een testpersoon onder test, lijkt mij het vast stellen van intelligentie aan de hand van foto's, genoten opleidingen, keuzes etc euhm .. euhm .. euhm .. weinig intelligent.
Als we echter alle "weloverwogen beslissingen" van de dames in kwestie meenemen, blijkt de domheid en eigenwijsheid uit ongeveer alle feiten en in de wind geslagen waarschuwingen.

Ofwel de ouders accepteren de domheid van hun eigem dochters niet ofwel er is meer aan de hand.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 29 juni 2014 @ 18:59:26 #206
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141689831
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 18:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als we echter alle "weloverwogen beslissingen" van de dames in kwestie meenemen, blijkt de domheid en eigenwijsheid uit ongeveer alle feiten en in de wind geslagen waarschuwingen.

Ofwel de ouders accepteren de domheid van hun eigem dochters niet ofwel er is meer aan de hand.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141694098
quote:
12s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Joah, dat zegt niet zoveel over naiviteit.

Dat ze voor hun opleidingsniveau erg dom gedaan hebben, ben ik direct met je eens.
Je overschat HBO.
pi_141695959
quote:
10s.gif Op zondag 29 juni 2014 20:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je overschat HBO.
Wellicht. Maar ik onderschatte Mexico ook, en toch hebben we gewonnen. :+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141696079
quote:
10s.gif Op zondag 29 juni 2014 20:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wellicht. Maar ik onderschatte Mexico ook, en toch hebben we gewonnen. :+
Ik zag Salcido en Maza daar rondlopen. :X
pi_141696403
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 17:31 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Aangezien intelligentie zelfs al vrij lastig is vast te stellen bij een testpersoon onder test, lijkt mij het vast stellen van intelligentie aan de hand van foto's, genoten opleidingen, keuzes etc euhm .. euhm .. euhm .. weinig intelligent.
Dat geld niet alleen voor HBO maar voor alle opleidingen van de kleuterschool tot en met Phd en verder!

Een gemis bij iedere opleiding is de verantwoording bij de opleider om iemand voldoende deskundig op te leiden en bij de leerling om verantwoording te nemen dat hij wordt opgeleid. Helaas is met de teloorgang van het Meester, Gezelle, Leerling systeem middels introductie van het kwaliteitsdenken en expanderen en splitsen van opleidingen om graaisalarissen te rechtvaardigen het nivo van iedere opleiding tot het nul nivo gereduceerd.

Als de begeleiders in Boquete de meiden naïef vonden dat is datgene wat de meiden overkomen is ook 100% hun verantwoording.

Zelfs bij wat hier de professionals worden genoemd ontbreekt enige eigen visie. Men ziet niets aankomen en volgt enkel en alleen de weg van de minste weerstand. Alles draait om geld en niet om personen! Je gaat echt niet tegen je leidinggevende in als het leid tot meer onderzoek en meerkosten.

Ook in het geval van Jasper S. moeten diverse mensen destijds geweten hebben dat hij Marianne heeft afgeslacht!
  zondag 29 juni 2014 @ 20:55:18 #211
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141696651
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 17:31 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Aangezien intelligentie zelfs al vrij lastig is vast te stellen bij een testpersoon onder test, lijkt mij het vast stellen van intelligentie aan de hand van foto's, genoten opleidingen, keuzes etc euhm .. euhm .. euhm .. weinig intelligent.
Dat klopt en dat doe ik dus ook niet. Maar af en toe komt er een post langs met daarin de terloopse mededeling dat deze twee meisjes intelligent waren, en daarvan zeg ik slechts: nog niet aangetoond.
pi_141696750
quote:
10s.gif Op zondag 29 juni 2014 20:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wellicht. Maar ik onderschatte Mexico ook, en toch hebben we gewonnen. :+
En hoe...
  zondag 29 juni 2014 @ 20:58:25 #213
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141696829
quote:
10s.gif Op zondag 29 juni 2014 20:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wellicht. Maar ik onderschatte Mexico ook, en toch hebben we gewonnen. :+
Huh? Jullie hebben toch van Uruguay gewonnen en wij van Mexico?
  zondag 29 juni 2014 @ 20:59:45 #214
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141696903
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 20:50 schreef theavenger_ep het volgende:
Helaas is met de teloorgang van het Meester, Gezelle, Leerling systeem middels introductie van het kwaliteitsdenken en expanderen en splitsen van opleidingen om graaisalarissen te rechtvaardigen het nivo van iedere opleiding tot het nul nivo gereduceerd.
Inderdaad.
pi_141697161
en dan nivo zo schrijven, ironieeeee
  zondag 29 juni 2014 @ 21:04:38 #216
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141697194
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:04 schreef Xan21 het volgende:
en dan nivo zo schrijven, ironieeeee
En dan ironieeeee zo schrijven, ironie!
  zondag 29 juni 2014 @ 21:05:33 #217
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141697245
Ik heb zelfs een Lifestraw voor in Nederland :@
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141697928
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 20:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat klopt en dat doe ik dus ook niet. Maar af en toe komt er een post langs met daarin de terloopse mededeling dat deze twee meisjes intelligent waren, en daarvan zeg ik slechts: nog niet aangetoond.
Ah, ik zie het ja. Je hebt gelijk. Ik had mijn quote wat te makkelijk gemaakt.

Dat is trouwens wel opvallend. Overal wordt er een link gelegd met intelligent ditdat. De webpagina van de stichting zelf wordt ook bespekt met intelligent, ruim denkend, etc. Ik snap best dat men niet slecht wilt spreken, maar dit is misschien weer de andere zijde. Apart is het wel.

Maar goed. Uiteindelijk wilt men iedere prijs betalen voor het terugvinden van je dochter. Wat de omgeving moet doormaken is echt levensontwrichtend. Bizar en ik wens ze daarbij alle sterkte.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2014 21:22:37 ]
  zondag 29 juni 2014 @ 21:20:58 #219
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_141698180
Intelligent zijn is iets heel anders dan streetwise/junglewise zijn.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_141698420
"Gidsen weten dat er vijftig meter hoger een veiliger oversteekpunt is. "Maar dat wisten zij natuurlijk niet. Ze zien die kabels, en denken dat je daar overheen moet. Begrijpelijk, maar als je op die kabels stapt, zwiepen ze van links naar rechts. Ze hangen heel los. Ik denk dat een van hen in de rivier is gevallen en dat de ander heeft geprobeerd haar te redden. Óf ze gingen tegelijk op de kabels, en dan is het helemaal niet te doen", zegt hij. "Dan bewegen ze alle kanten op."

De rivier stroom hier volgens Gonzalez razendsnel, dus dat maakt het plausibel dat de meisjes grote stukken zijn meegespoeld. "Het klopt ook precies met de vindplaatsen van de schoenen, de tas en de overblijfselen van de meisjes. Die lagen allemaal stroomafwaarts van La Culebra." Uit gesprekken met gidsen in Panama blijkt ook dat reizigers eerder zijn verdwaald door niet op het juiste punt om te keren. Het uitzichtpunt ligt geregeld in de mist.

"El Pianista is eigenlijk geen echt wandelpad", zegt Montenegro. "Het is een lange route die dwars door de jungle de bergen oversteekt en uitkomt bij de kust. Om je een idee te geven: ik doe die route slechts drie of vier keer per jaar met toeristen. Dat zijn mensen die er specifiek om vragen en op zoek zijn naar extreem avontuur. Ik regel dan vantevoren plekken om te eten, om te slapen. Maar het is een heftige tocht van vier dagen."

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...-vermeld.dhtml
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141698436
Klopt helemaal dat intelligentie vele vormen heeft en opleidingsniveau niet veel zegt in dit geval.

Maar een paar topics geleden beschreef iemand hoe het psychologisch werkt als je het verkeerde pad neemt (uit eigen ervaring). De drempel om om te keren is groot en wordt steeds groter als je verder komt. Plus wat hier ook al vaker gezegd is, de gedachte dat je wel weer ergens komt als je de rivier volgt is niet zo raar voor mensen zonder jungle-ervaring.

Dus ik snap wel hoe dat is gegaan.
pi_141698644
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:24 schreef sverbern het volgende:

Maar een paar topics geleden beschreef iemand hoe het psychologisch werkt als je het verkeerde pad neemt (uit eigen ervaring). De drempel om om te keren is groot en wordt steeds groter als je verder komt. Plus wat hier ook al vaker gezegd is, de gedachte dat je wel weer ergens komt als je de rivier volgt is niet zo raar voor mensen zonder jungle-ervaring.

Dus ik snap wel hoe dat is gegaan.
Oh, ik ook. Ondanks dat ik niet in de namiddag nog een berg zou gaan beklimmen zie ik mijzelf ook wel de keus maken om op het hoogste punt door te lopen ipv om te keren.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141698809
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:27 schreef eight het volgende:

[..]

Oh, ik ook. Ondanks dat ik niet in de namiddag nog een berg zou gaan beklimmen zie ik mijzelf ook wel de keus maken om op het hoogste punt door te lopen ipv om te keren.
Vandaag in de bergen gelopen. Redelijk laat weg. Wilde nog voetbal zien, dus dan loop je om 16.00 niet nog verder omhoog.
pi_141698867
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:27 schreef eight het volgende:

[..]

Oh, ik ook. Ondanks dat ik niet in de namiddag nog een berg zou gaan beklimmen zie ik mijzelf ook wel de keus maken om op het hoogste punt door te lopen ipv om te keren.
Ja dat zal wel vaak zo gaan. Ik ben - denk ik hier en nu veilig achter mijn laptopje - meer van het type ten halve gekeerd enz.
Al hoewel ik ws wel weer de rivier zou zijn gaan volgen.

Het is hoe dan ook triest voor de meisjes en voor hun nabestaanden. Wat een gruwelijke dood :{
pi_141698965
Belangrijker was dat ze geen reiservaring hadden.

Ze lazen dat de tocht een plezierige gemiddeld moeilijke wandeling is, waarom zouden ze niet geloven wat in de map stond als het bijna bij de school om de hoek is?

De tekst is snel van de site verdwenen, dat moet toch een slecht gevoel geven als je je leerlingen zo op weg hebt gestuurd.
  zondag 29 juni 2014 @ 21:39:47 #226
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141699421
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:24 schreef sverbern het volgende:

Maar een paar topics geleden beschreef iemand hoe het psychologisch werkt als je het verkeerde pad neemt (uit eigen ervaring). De drempel om om te keren is groot en wordt steeds groter als je verder komt. Plus wat hier ook al vaker gezegd is, de gedachte dat je wel weer ergens komt als je de rivier volgt is niet zo raar voor mensen zonder jungle-ervaring.

Maar je zou ook kunnen redeneren: ik ben verdwaald - waarschijnlijk komen ze over een tijdje naar me zoeken - ik hoef daarop alleen maar te wachten - er is hier geen gevaar, ik kan wachten.


De enige voorwaarde daarvoor is wel de beschikking over water. Dat ze dus op zoek zijn gegaan naar water is begrijpelijk. Maar toen ze dat gevonden hadden, hadden ze (a) op dat punt kunnen blijven, of (b) terug kunnen keren naar het punt waarop ze voor het eerst door hadden dat ze waren verdwaald, gegeven dat ze de route naar dat punt tot het water wel hadden gemarkeerd (Hans-en-Grietje-methode).
pi_141700406
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Maar je zou ook kunnen redeneren: ik ben verdwaald - waarschijnlijk komen ze over een tijdje naar me zoeken - ik hoef daarop alleen maar te wachten - er is hier geen gevaar, ik kan wachten.


De enige voorwaarde daarvoor is wel de beschikking over water. Dat ze dus op zoek zijn gegaan naar water is begrijpelijk. Maar toen ze dat gevonden hadden, hadden ze (a) op dat punt kunnen blijven, of (b) terug kunnen keren naar het punt waarop ze voor het eerst door hadden dat ze waren verdwaald, gegeven dat ze de route naar dat punt tot het water wel hadden gemarkeerd (Hans-en-Grietje-methode).
Daarom dacht ik dus dat ze de eerste nacht al overleden waren.

Maar die rivier bekijkend, en we zien hem als ie hoog staat... als ie laag staat stroomt ie net zo snel maar met minder water en dus meer rotsen.

De kans dat de meiden samen met de rugzak in het water gevallen zijn en zij "enkele kilometers" stroomOPwaarts van de rugzak gekomen zijn en die rugzak nog verder dus met totaal onbeschadigde inhoud "geklemd tussen twee rotsen" is gewoon te klein om waar te zijn.

De rugzak is in situ, als de lichaamsdelen dat ook zijn, zijn de meiden dus weggelopen (richting huis, dat wel gelukkig) zonder rugzak. Dat zou een normaal mens nooit doen, hoe verzwakt men ook is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141700464
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:27 schreef eight het volgende:

[..]

Oh, ik ook. Ondanks dat ik niet in de namiddag nog een berg zou gaan beklimmen zie ik mijzelf ook wel de keus maken om op het hoogste punt door te lopen ipv om te keren.
Hoe lang was het dan lopen vanaf het beginpunt tot dat hoogste punt waarop ze terug hadden moeten keren?
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 21:57:38 #229
42184 crew  DaMart
pi_141700559
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:56 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hoe lang was het dan lopen vanaf het beginpunt tot dat hoogste punt waarop ze terug hadden moeten keren?
De journaliste van de NOS deed er 2 uur over :).

Nu ken ik dat pad niet, maar het lijkt me dat als je naar beneden teruggaat via hetzelfde pad, het wellicht iets sneller zou kunnen.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141700726
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:57 schreef DaMart het volgende:

[..]

De journaliste van de NOS deed er 2 uur over :).

Nu ken ik dat pad niet, maar het lijkt me dat als je naar beneden teruggaat via hetzelfde pad, het wellicht iets sneller zou kunnen.
Thank you. :)
Logisch had geweest dat ze gewoon terug hadden gegaan want dat is toch al gauw weer 2 uur. Of dan iets minder ja. Dan waren ze voor donker beneden geweest, klaar.
Misschien dus gewoon echt simpelweg verkeerde pad gekozen (want niet opgelet, gedesoriënteerd omdat ze druk waren met rondkijken) en daar te laat achtergekomen.
pi_141700794
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:25 schreef StaceySinger het volgende:
Iemand op twitter vroeg Eva Wiessing (vd NOS) over het GSM bereik op de top /uitkijkpunt

Eva Wiessing ‏@evawiessing

Op de top wel. Onderweg naar top maar op klein stuk. Na top pas na 4 dagen lopen weer bereik.
dan werkt gps dus ook nog op de top
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141700864
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:31 schreef Mr.Ping het volgende:
Belangrijker was dat ze geen reiservaring hadden.

Ze lazen dat de tocht een plezierige gemiddeld moeilijke wandeling is, waarom zouden ze niet geloven wat in de map stond als het bijna bij de school om de hoek is?

De tekst is snel van de site verdwenen, dat moet toch een slecht gevoel geven als je je leerlingen zo op weg hebt gestuurd.
Wat ook blijkt is dat de meiden heel erg op zichzelf (elkaar) waren.

Wat hun ouders in Nederland kunnen omschrijven als "extravert en spontaan", kan in het buitenland heel anders en juist het omgekeerde zijn.

Ze zoeken geen contact met anderen om hun plannen te reflecteren maar zijn door alle getuigen steevast samen te zien.

Om op 1 foto af te gaan vind ik wat kras, maar die foto's van Schiphol en Bocas del Toro doen me eerder denken aan wat verlegen, wat kinderlijke en weinig ervaren meisjes, dan meiden die denken "dat kunnen we wel".

Zeker na alle "ontberingen" (de reactie van Lisanne op het niet doorgaan van het werk spreekt boekdelen; "je bent in fokking Panama, heerlijk klimaat, weg van huis, en je hóeft je geen zorgen te maken, maar je zelfs "gekwetst" voelen als het werk een weekje later doorgaat"), de 'astma' (enige bron is dat VK-artikel) van Lisanne -in vochtige klimaten extra onprettig en niet geschikt voor een heftige trail-, de "moeheid/ziekte" die getuige Frank Abadiel Rojas bij een van de meiden (Lisanne?) zag...

Het enige motief daar naar boven te lopen kan ik me een zonsondergang op de Mirador voorstellen en dat is ook wat de NOS denkt als je de locatie combineert met de tijdsspanne sinds Oliva de Kam hen zag (na vieren, zegt ze in de video).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141701137
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:01 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dan werkt gps dus ook nog op de top
Gps en gsm hebben helemaal niets met elkaar te maken. Voor gsm heb je contact nodig met zendmasten die op het aardoppervlak staan.Voor gps moet je satellietsignalen kunnen ontvangen.

Gsmverkeer is tweerichtingsverkeer en omdat een telefoon maar beperkt zendvermogen heeft moet je voor gsm niet al te ver van een zendmast zitten. Atmosferische omstandigheden kunnen het bereik beperken of juist vergroten.

Gps is eenrichtingsverkeer. De gps ontvanger hoeft alleen maar satellietsignalen op te kunnen vangen. Vrij zicht naar boven is zo ongeveer het enige dat belangrijk is. Onder een dicht bladerdak kan je problemen verwachten met gps.
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 22:08:47 #234
42184 crew  DaMart
pi_141701197
quote:
19s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

de 'astma' (enige bron is dat VK-artikel) van Lisanne -in vochtige klimaten extra onprettig en niet geschikt voor een heftige trail-,
Dat verbaasde mij ook, dat ze dan ondanks dat ze last had van haar astma, toch die berg op is gegaan.

Ik kan uit ervaring vertellen dat zelfs wandelen in bergen in Oostenrijk of Zwitserland al een hele opgave kan zijn als je last van astma hebt, terwijl die berglucht daar er juist goed voor kan zijn, laat staan in een klimaat dat door de warmte en de vochtige lucht de effecten van astma nog kan versterken.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141701749
Wat is dat andere bot (niet het bekken) voor bot?? Ik herken het niet en kan het zo 123 nergens teruglezen..
  zondag 29 juni 2014 @ 22:21:21 #236
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141701831
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:19 schreef MeloD het volgende:
Wat is dat andere bot (niet het bekken) voor bot?? Ik herken het niet en kan het zo 123 nergens teruglezen..
Lijkt me dijbeen.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141703868
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
gps moet je satellietsignalen kunnen ontvangen
zeg ik toch dan hadden ze gps en ze hadden bereik om evt te bellen vanaf die top/uitkijkpost
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 29 juni 2014 @ 22:57:48 #238
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141703897
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zeg ik toch dan hadden ze gps en ze hadden bereik om evt te bellen vanaf die top/uitkijkpost
hadden ze blijkbaar niet he
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141703965
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zeg ik toch dan hadden ze gps en ze hadden bereik om evt te bellen vanaf die top/uitkijkpost
Volgens mij zegt je dat niet.
pi_141704187
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Volgens mij zegt je dat niet.
Openbare GPS-traces kan je downloaden (van bijv. openstreetmap) en met gps kan je zien waar je je bevind
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141704354
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:21 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Lijkt me dijbeen.
Nee toch? Misschien is het wel een voet of handbeentje?
  zondag 29 juni 2014 @ 23:11:29 #242
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_141704726
Ik herken het niet als een menselijk bot. Mijn anatomiekennis is behoorlijk. Mogelijk iets dierlijks?

Omdat het meerdere gewrichten lijkt te hebben dacht ik aan een van de voetbotjes(hielbeen of sprongbeen), maar daar lijkt het toch niet echt op.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_141705678
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:03 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Openbare GPS-traces kan je downloaden (van bijv. openstreetmap) en met gps kan je zien waar je je bevind
hier is zo'n map
bij het rode puntje is de uitkijk post

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 29 juni 2014 @ 23:44:17 #244
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141706920
never mind
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  maandag 30 juni 2014 @ 01:19:28 #245
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_141712123
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 17:07 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ze komen met name op deze foto kinderlijk over, lief onschuldig enz, maar daar kom je niet ver mee als je in zo'n situatie terecht komt.

Maar het is daarom geen eigen schuld, want door de verkeerde informatie van hun school over deze route hebben ze het onderschat.
Je gaat, letterlijk, naar de andere kant van de wereld en hangt dan je complete bronnen van informatie (in deze tijd van vrij internet) op aan de kennis van een school letterlijk aan de andere kant van de wereld van de reis? Hoe achterlijk ben je dan. Dan verdien je letterlijk de dood, hoe luguber dat ook moge overkomen. Het kost je ongeveer 0,00000000001 seconde op google om over de gevaren van die regio geïnformeerd te worden.

quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 17:15 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Mannen hebben er inderdaad een stuk meer moeite mee.
Hoeveel Nederlandse mannelijke studenten zijn er daar al door darwinistische handelingen om het leven gekomen. Het is jouw gedachtegang, dus graag vandaag nog actuele cijfers.
  maandag 30 juni 2014 @ 01:33:02 #246
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141712364
Keej, wat heb ik gemist?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 30 juni 2014 @ 01:35:36 #247
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_141712408
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 01:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Keej, wat heb ik gemist?
Je haalt me de woorden uit mijn toetsenbord!
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  maandag 30 juni 2014 @ 01:38:59 #248
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141712459
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 01:35 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Je haalt me de woorden uit mijn toetsenbord!
Maar men slaapt dus..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141712692
wat heb ik gemist?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 30 juni 2014 @ 01:53:29 #250
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_141712722
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 01:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar men slaapt dus..
Morgen weer een dag, hoop speculaties zo te zien als ik teruglees, nog niks concreets helaas.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  maandag 30 juni 2014 @ 01:55:23 #251
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141712743
quote:
19s.gif Op maandag 30 juni 2014 01:51 schreef El_Matador het volgende:
wat heb ik gemist?
Je treft het slecht, ik zit in aanvalmodus :9~

*Ik moet die overwinning vieren*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141713158
kwartfinale. De adrenaline spuit nog door m'n lichaam. Neem zo maar even een paar borrels om in slaap te komen!
pi_141713969
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 02:41 schreef jackie12 het volgende:
kwartfinale. De adrenaline spuit nog door m'n lichaam. Neem zo maar even een paar borrels om in slaap te komen!
Kwartfinale? Die komt nog hoor...
pi_141714259
Lonely Planet onderzoekt backpackerstips na dood Nederlandse vrouwen

Ik heb dit topic niet gevolgd, en ik weet niet dat dit al eerder is gemeld.

Maar dit stuk staat in De Standaard
pi_141714375
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2014 01:19 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Je gaat, letterlijk, naar de andere kant van de wereld en hangt dan je complete bronnen van informatie (in deze tijd van vrij internet) op aan de kennis van een school letterlijk aan de andere kant van de wereld van de reis? Hoe achterlijk ben je dan. Dan verdien je letterlijk de dood, hoe luguber dat ook moge overkomen. Het kost je ongeveer 0,00000000001 seconde op google om over de gevaren van die regio geïnformeerd te worden.
Ze zijn daar niet gekomen om te gaan lopen in de natuur, maar moesten opeens een week vullen.

Ik begrijp wel dat ze de informatie van de school hebben overgenomen en dit niet dubbel gecontroleerd hebben. Als je zulke informatie verstrekt als school (die de omgeving en de gevaren moet kennen) en je laat een belangrijke waarschuwing weg dan ben je verkeerd bezig en deels schuldig aan het lot van de meisjes.

Ze hadden 0,0 reiservaring... dan verdien je de dood toch niet??
pi_141714433
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 08:09 schreef Idisrom het volgende:
Lonely Planet onderzoekt backpackerstips na dood Nederlandse vrouwen

Ik heb dit topic niet gevolgd, en ik weet niet dat dit al eerder is gemeld.

Maar dit stuk staat in De Standaard
Als de Volkskrant de laatste zin uit het artikel haalt ,hebben ze dat doelbewust gedaan om Lonely Planet te beschadigen.

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141714474
Weinig nieuws meer. Zijn ze nog wel aan het zoeken?
  maandag 30 juni 2014 @ 08:50:29 #258
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_141714549
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:08 schreef DaMart het volgende:

[..]

Dat verbaasde mij ook, dat ze dan ondanks dat ze last had van haar astma, toch die berg op is gegaan.

Ik kan uit ervaring vertellen dat zelfs wandelen in bergen in Oostenrijk of Zwitserland al een hele opgave kan zijn als je last van astma hebt, terwijl die berglucht daar er juist goed voor kan zijn, laat staan in een klimaat dat door de warmte en de vochtige lucht de effecten van astma nog kan versterken.
Ik betwijfel of ze astma heeft. Dit heeft volgens mij alleen de pensionhoudster gezegd, maar wat weet zij er van? Gaat zij af op wat gekuch (kan ook gewone verkoudheid zijn) of medicijnen of heeft Lisanne haar dat verteld? Gezien op de manier waarop het in het VK artikel staat dan denk ik het eerste.
Ook hebben de ouders het er niet over gehad, het lijkt mij dat ze er dan wel iets over hadden gezegd, dat ze extra kwetsbaar is en medicijnen nodig heeft. Ik ben bang dat sommige bronnen ook hun eigen conclusies trekken en hiervan waarheid maken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_141714766
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:11 schreef gohan16 het volgende:
Ik herken het niet als een menselijk bot. Mijn anatomiekennis is behoorlijk. Mogelijk iets dierlijks?

Omdat het meerdere gewrichten lijkt te hebben dacht ik aan een van de voetbotjes(hielbeen of sprongbeen), maar daar lijkt het toch niet echt op.
Ja zelfde hier... Iets dierlijks kan ook goed ja! Lastig dat er geen afmetingen bij staan :)
pi_141714769
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 08:50 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik betwijfel of ze astma heeft. Dit heeft volgens mij alleen de pensionhoudster gezegd, maar wat weet zij er van? Gaat zij af op wat gekuch (kan ook gewone verkoudheid zijn) of medicijnen of heeft Lisanne haar dat verteld? Gezien op de manier waarop het in het VK artikel staat dan denk ik het eerste.
Ook hebben de ouders het er niet over gehad, het lijkt mij dat ze er dan wel iets over hadden gezegd, dat ze extra kwetsbaar is en medicijnen nodig heeft. Ik ben bang dat sommige bronnen ook hun eigen conclusies trekken en hiervan waarheid maken.
Het kan zijn dat de VK het stuk heeft geplaatst zoals de meiden dat hebben gelezen.
  Moderator maandag 30 juni 2014 @ 09:16:42 #261
42184 crew  DaMart
pi_141714803
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 08:50 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik betwijfel of ze astma heeft. Dit heeft volgens mij alleen de pensionhoudster gezegd, maar wat weet zij er van? Gaat zij af op wat gekuch (kan ook gewone verkoudheid zijn) of medicijnen of heeft Lisanne haar dat verteld? Gezien op de manier waarop het in het VK artikel staat dan denk ik het eerste.
Ook hebben de ouders het er niet over gehad, het lijkt mij dat ze er dan wel iets over hadden gezegd, dat ze extra kwetsbaar is en medicijnen nodig heeft. Ik ben bang dat sommige bronnen ook hun eigen conclusies trekken en hiervan waarheid maken.
Ik zie nu dat het misschien niet helemaal duidelijk is in mijn bericht, maar ik doelde er dus op als ze inderdaad astma had, want dat is verder nergens ter sprake gekomen inderdaad, voor zover ik me kan herinneren. Al kan ik me ook wel voorstellen dat je als ouders niet alle medische kwaaltjes van je dochter de wereld in gaat slingeren.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141714944
[quote]0s.gif Op maandag 30 juni 2014 08:27 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

ze verdienen nooit de dood ,dat is de grootste onzin wat ik tot nu toe hier gelezen heb
pi_141714967
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 08:50 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik betwijfel of ze astma heeft. Dit heeft volgens mij alleen de pensionhoudster gezegd, maar wat weet zij er van? Gaat zij af op wat gekuch (kan ook gewone verkoudheid zijn) of medicijnen of heeft Lisanne haar dat verteld? Gezien op de manier waarop het in het VK artikel staat dan denk ik het eerste.
Ook hebben de ouders het er niet over gehad, het lijkt mij dat ze er dan wel iets over hadden gezegd, dat ze extra kwetsbaar is en medicijnen nodig heeft. Ik ben bang dat sommige bronnen ook hun eigen conclusies trekken en hiervan waarheid maken.
ik krijg het als ik hoger op ga in een warm land ook benauwder , heb ook geen astma ,wat langer /meer last om je aan te passen ,maar ben dan wel benauwd genoeg om niet nog is een keer te willen gaan klimmen/wandelen
pi_141715629
Het lijkt stil te vallen hier. Niets meer te melden?
pi_141715669
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2014 01:19 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Je gaat, letterlijk, naar de andere kant van de wereld en hangt dan je complete bronnen van informatie (in deze tijd van vrij internet) op aan de kennis van een school letterlijk aan de andere kant van de wereld van de reis? Hoe achterlijk ben je dan. Dan verdien je letterlijk de dood, hoe luguber dat ook moge overkomen. Het kost je ongeveer 0,00000000001 seconde op google om over de gevaren van die regio geïnformeerd te worden.
.
Hohoho, dit vind gaat me wat te ver. Bovendien hebben de dames ook op internet gezocht.
  maandag 30 juni 2014 @ 10:25:46 #266
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141715955
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 10:11 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Hohoho, dit vind gaat me wat te ver. Bovendien hebben de dames ook op internet gezocht.
Niet goed genoeg...
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  maandag 30 juni 2014 @ 10:29:14 #267
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141716049
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 08:40 schreef Halcon het volgende:
Weinig nieuws meer. Zijn ze nog wel aan het zoeken?
Vermoedelijk niet meer. Dit onderzoek gaat nu een zachte dood sterven. Over een week nog een kort bericht: we hebben ons uiterste best gedaan, maar helaas niets meer kunnen vinden.
  Moderator maandag 30 juni 2014 @ 10:35:13 #268
42184 crew  DaMart
pi_141716167
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 10:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Vermoedelijk niet meer. Dit onderzoek gaat nu een zachte dood sterven. Over een week nog een kort bericht: we hebben ons uiterste best gedaan, maar helaas niets meer kunnen vinden.
Dan is er straks alleen nog het onderzoek dat door de stichting wordt betaald, maar ik vermoed dat de familie daar ook weinig over zal loslaten.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141716176
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 10:25 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Niet goed genoeg...
Dat weten we nog steeds niet 100% en bovendien is dat geen reden om dan letterlijk de dood te verdienen.

quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 08:34 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Als de Volkskrant de laatste zin uit het artikel haalt ,hebben ze dat doelbewust gedaan om Lonely Planet te beschadigen.

[ afbeelding ]
Nou inderdaad, eens! Is dit dan de oorsponkelijke tekst zoals het in de Lonely Planet stond? Was het niet zo dat de tekst - zoals het in de map op school vermeld was - deze zin er welbewust uit was gehaald?
  maandag 30 juni 2014 @ 10:37:38 #270
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141716215
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2014 01:19 schreef TheThirdMark het volgende:
Dan verdien je letterlijk de dood, hoe luguber dat ook moge overkomen. Het kost je ongeveer 0,00000000001 seconde op google om over de gevaren van die regio geïnformeerd te worden.
Dat is overdreven gesteld. Ze zijn vermoedelijk om het leven gekomen door een ongeval in een bergrivier, nadat ze 's nachts door de jungle zijn gaan zwerven. Dat heeft weinig te maken met de gevaren van die regio; hetzelfde had hun in de Ardennen kunnen overkomen.

Mijn stelling is dat je zulke kinderen, hoewel op papier meerderjarig en volwassen, niet alleen naar zulke afgelegen oorden moet laten afreizen. Wijsheid komt met de jaren en ervaring moet langzamerhand worden opgebouwd. Wie een kind wil leren zwemmen, gooit het niet gelijk in een 3 meter bad.
  maandag 30 juni 2014 @ 10:37:49 #271
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_141716216
Het slaat echt nergens op nu nog te willen gaan zoeken naar botresten. ALS die er al zijn, zijn ze nog VEEL verder weggespoeld. Met alle risico voor de zoekers die dan nog veel verder het woud in moeten. En voor wat? Een extra dijbeen en/of een schedel?
Gaap Goals rulezzz!
  maandag 30 juni 2014 @ 10:37:49 #272
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_141716217
Ik snap de discussie over die laatste zin niet zo. Er staat "Don't go alone" en dat hebben ze niet gedaan. En die laatste zin heeft ook niets te maken met het feit dat je om moet keren op dat pad en niet door moet blijven lopen.

Of dat laatste zinnetje dus wel of niet genoemd wordt is niet zo relevant.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_141716220
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 10:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Vermoedelijk niet meer. Dit onderzoek gaat nu een zachte dood sterven. Over een week nog een kort bericht: we hebben ons uiterste best gedaan, maar helaas niets meer kunnen vinden.
Dat denk ik ook.
  maandag 30 juni 2014 @ 10:38:01 #274
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141716223
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 10:35 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Dat weten we nog steeds niet 100% en bovendien is dat geen reden om dan letterlijk de dood te verdienen.
Wel aannemelijk. Maar ik zeg niet dat je dan de dood verdient.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141716454
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 10:37 schreef M_Schtoppel het volgende:
Het slaat echt nergens op nu nog te willen gaan zoeken naar botresten. ALS die er al zijn, zijn ze nog VEEL verder weggespoeld. Met alle risico voor de zoekers die dan nog veel verder het woud in moeten. En voor wat? Een extra dijbeen en/of een schedel?
Misschien toch handig om eventuele doodsoorzaken uit te sluiten of te bevestigen?
pi_141716850
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 10:37 schreef Joanne35 het volgende:
Ik snap de discussie over die laatste zin niet zo. Er staat "Don't go alone" en dat hebben ze niet gedaan. En die laatste zin heeft ook niets te maken met het feit dat je om moet keren op dat pad en niet door moet blijven lopen.

Of dat laatste zinnetje dus wel of niet genoemd wordt is niet zo relevant.
Leer lezen > uit die laatste zin blijkt dat het daar onveilig is en dat meerdere mensen daar overvallen zijn. Is ook wel Heel toevallig dat de Volkskrant dat stukje weglaat .

Bovendien was de schrijfster Anneke Stoffelen al eerder uit op de bezoedeling
http://vasterman.blogspot(...)m-de-volkskrant.html

[ Bericht 12% gewijzigd door StaceySinger op 30-06-2014 11:12:59 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 30 juni 2014 @ 11:10:11 #277
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_141717024
Nou ja, van mij mogen ze mijn bijdrage gebruiken om verder te zoeken.
Gaap Goals rulezzz!
pi_141717668
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 11:03 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Leer lezen > uit die laatste zin blijkt dat het daar onveilig is en dat meerdere mensen daar overvallen zijn. Is ook wel Heel toevallig dat de Volkskrant dat stukje weglaat .

In het Volkskrant artikel "Bracht Lonely Planet Lisanne en Kris op dwaalspoor?" staat:
quote:
De Lonely Planet waarschuwt in zijn tekst wel voor berovingen. De taalschool liet deze waarschuwing achterwege.
Zie: http://www.volkskrant.nl/(...)er-dan-vermeld.dhtml
  maandag 30 juni 2014 @ 11:55:17 #279
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_141718076
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 11:03 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Leer lezen > uit die laatste zin blijkt dat het daar onveilig is en dat meerdere mensen daar overvallen zijn. Is ook wel Heel toevallig dat de Volkskrant dat stukje weglaat .
Joh, de hele Lonely Planet staat vol met dat soort waarschuwingen :')

Nogmaals, met dat op tijd omkeren heeft het niets te maken. Als je het over een 'pleasant day hike' hebt is het wel zo handig om dat "detail" er wel bij te vermelden.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_141718267
Dom de lonely planet overschrijven, en de gevaren bewust weglaten. Volgens mij heb je dan aan de ouders iets uit te leggen.
  maandag 30 juni 2014 @ 12:09:48 #281
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_141718464
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 10:37 schreef M_Schtoppel het volgende:
Het slaat echt nergens op nu nog te willen gaan zoeken naar botresten. ALS die er al zijn, zijn ze nog VEEL verder weggespoeld. Met alle risico voor de zoekers die dan nog veel verder het woud in moeten. En voor wat? Een extra dijbeen en/of een schedel?
:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_141718582
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 10:08 schreef sverbern het volgende:
Het lijkt stil te vallen hier. Niets meer te melden?
Het is nu wachten op de informatie van het NFI wat er op de telefoons en fototoestel staat.
Mijn gevoel zegt dat hoe langer het duurt voordat er informatie naar buiten komt, hoe groter de kans is dat er bruikbare informatie op staat en dat ze achter de schermen dat eerst gaan onderzoeken.
pi_141718718
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:02 schreef Mr.Ping het volgende:
Dom de lonely planet overschrijven, en de gevaren bewust weglaten. Volgens mij heb je dan aan de ouders iets uit te leggen.
Die taalschool heeft inderdaad veel uit te leggen. Ten eerste al, wat je zegt, die waarschuwing onvermeld laten.
Ten tweede: de dames zouden vrijwilligerswerk doen op een kinderdagverblijf. Dat was geregeld door de taalschool, en op vrijdag nog bevestigd door de taalschool aan de dames. Maandag meldden ze zich bij het kinderdagverblijf en werden weggestuurd. ( bron: rtl late night met de ouders Froon en Kremers zie de link in de OP)

Heeft de taalschool genoeg moeite gedaan om dat vrijwilligerswerk daadwerkelijk te laten gebeuren of wilden ze gewoon excursies verkopen aan de dames? Dat is een nevenactiviteit van de taalschool. En inderdaad hebben Kris en Lisanne de rest van de week volgepland met excursies geregeld via de taalschool, behalve dan de middag van de fatale wandeling.

Het lijkt me dat enige nalatigheid de taalschool wel valt te verwijten.
pi_141718740
Ik vind dat verhaal van die gids dat wordt opgetekend in de Volkskrant behoorlijk plausibel...en zeer aannemelijk.
  maandag 30 juni 2014 @ 12:22:27 #285
300082 roos85
JUICHEN!
pi_141718863
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:18 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Die taalschool heeft inderdaad veel uit te leggen. Ten eerste al, wat je zegt, die waarschuwing onvermeld laten.
Ten tweede: de dames zouden vrijwilligerswerk doen op een kinderdagverblijf. Dat was geregeld door de taalschool, en op vrijdag nog bevestigd door de taalschool aan de dames. Maandag meldden ze zich bij het kinderdagverblijf en werden weggestuurd. ( bron: rtl late night met de ouders Froon en Kremers zie de link in de OP)

Heeft de taalschool genoeg moeite gedaan om dat vrijwilligerswerk daadwerkelijk te laten gebeuren of wilden ze gewoon excursies verkopen aan de dames? Dat is een nevenactiviteit van de taalschool. En inderdaad hebben Kris en Lisanne de rest van de week volgepland met excursies geregeld via de taalschool, behalve dan de middag van de fatale wandeling.

Het lijkt me dat enige nalatigheid de taalschool wel valt te verwijten.
Inderdaad, ben benieuwd of ze hier nog verder onderzoek naar gaan doen.

Waar die VK bash vandaan komt, snap ik niet. Geloof echt niet dat zij bewust een stukje tekst weglaten.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  maandag 30 juni 2014 @ 12:25:37 #286
300082 roos85
JUICHEN!
pi_141718968
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:18 schreef Pipo_de_C. het volgende:
Ik vind dat verhaal van die gids dat wordt opgetekend in de Volkskrant behoorlijk plausibel...en zeer aannemelijk.
http://www.volkskrant.nl/(...)er-dan-vermeld.dhtml

Deze?

Kan deze link in de OP? De link die er nu instaat verwijst naar een gewijzigde post, omdat screenshots niet geplaatst mogen worden.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  roze maandag 30 juni 2014 @ 12:27:40 #287
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_141719031
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:09 schreef Dven het volgende:

[..]

:')
Your beauty never ever scared me.
  maandag 30 juni 2014 @ 12:38:34 #288
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_141719337
Fijn overal die dubbele informatie. Eerst allerlei bronnen die zeggen dat verdwalen eigenlijk onmogelijk is dankzij pijlen en borden en whatnot. En nu weer die lokale gidsen die aangeven dat het slecht staat aangegeven en, zeker na de top van de berg, een moeilijke en levensgevaarlijke beproeving kan worden die wel 4 dagen duurt.

Dus conclusie: route is zwaar onderschat, er wordt een verkeerde keuze gemaakt en vanaf dat moment gaat het van kwaad naar erger. Kans op een misdrijf lijkt me statistisch nog aanwezig, maar niet plausibel. Klassiek verhaal van verdwalen in de jungle.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_141719930
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:18 schreef Pipo_de_C. het volgende:
Ik vind dat verhaal van die gids dat wordt opgetekend in de Volkskrant behoorlijk plausibel...en zeer aannemelijk.
De Volkskrant bashed de LP & Taalschool .
Die meiden hadden smartphones bij zich en konden zelf alle (ook negative) info zo opzoeken.
Als ik 5 minuten zoek ( kijk ook maar op dit forum ) http://boquete.ning.com/ komen er giga veel negatieve verhalen tevoorschijn .Bendes -verkrachtingen en ga maar ff door.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 30 juni 2014 @ 13:11:02 #290
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_141720271
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:59 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

De Volkskrant bashed de LP & Taalschool .
Die meiden hadden smartphones bij zich en konden zelf alle (ook negative) info zo opzoeken.
Als ik 5 minuten zoek ( kijk ook maar op dit forum ) http://boquete.ning.com/ komen er giga veel negatieve verhalen tevoorschijn .Bendes -verkrachtingen en ga maar ff door.
Nou, er zijn anders ook genoeg bronnen die roepen dat Boquete één van de veiligste regio's in Midden-Amerika is. Ff googlen op boquete en safety en het lijkt niet op een broedplaats van louche zaakjes ofzo.

Natuurlijk is het nergens gegarandeerd 100% veilig, maar een reden om aan te nemen dat Boquete gevaarlijk is, is er niet.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  maandag 30 juni 2014 @ 13:14:29 #291
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_141720355
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:59 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

De Volkskrant bashed de LP & Taalschool .
Die meiden hadden smartphones bij zich en konden zelf alle (ook negative) info zo opzoeken.
Als ik 5 minuten zoek ( kijk ook maar op dit forum ) http://boquete.ning.com/ komen er giga veel negatieve verhalen tevoorschijn .Bendes -verkrachtingen en ga maar ff door.
Jij kan natuurlijk ook na een uurtje zoeken op internet openhartoperaties uitvoeren.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  maandag 30 juni 2014 @ 13:19:40 #292
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141720493
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:14 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Jij kan natuurlijk ook na een uurtje zoeken op internet openhartoperaties uitvoeren.
Man, wat een vergelijking. Je hebt in een paar minuten toch info over een activiteit die je wilt gaan doen.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141720726
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Gps en gsm hebben helemaal niets met elkaar te maken. Voor gsm heb je contact nodig met zendmasten die op het aardoppervlak staan.Voor gps moet je satellietsignalen kunnen ontvangen.

Gsmverkeer is tweerichtingsverkeer en omdat een telefoon maar beperkt zendvermogen heeft moet je voor gsm niet al te ver van een zendmast zitten. Atmosferische omstandigheden kunnen het bereik beperken of juist vergroten.

Gps is eenrichtingsverkeer. De gps ontvanger hoeft alleen maar satellietsignalen op te kunnen vangen. Vrij zicht naar boven is zo ongeveer het enige dat belangrijk is. Onder een dicht bladerdak kan je problemen verwachten met gps.
Daar in de jungle weet ik niet, maar in de meeste bossen waar ik wel eens loop is de GPS ontvangst niet zo best of zelfs onmogelijk om een "fix" te krijgen. Mijn primaire telefoon heeft echter ook GLONASS ondersteuning, en op dat toestel blijft de navigatie vrijwel altijd werken moet ik zeggen. Op mn andere smartphone met alleen GPS valt de navigatie functionaliteit vaak wel weg. Ik ben daarom blij dat veel telefoons tegenwoordig ook met GLONASS werken.
pi_141720871
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:19 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Man, wat een vergelijking. Je hebt in een paar minuten toch info over een activiteit die je wilt gaan doen.
juist
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141720893
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  maandag 30 juni 2014 @ 13:32:43 #296
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141720905
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 13:31 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

juist
Google vult zelfs je zoekwoorden automatisch aan... hoe makkelijk wil je het hebben
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141720924
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')