Volgens mij is dat ook de rede dat hun zaak zoveel aandacht krijgt. Er was niets mis met ze, gewoon leuke Nederlandse meiden waar geen kwaad in zat.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:25 schreef Injetta het volgende:
[..]
Je mist volledig de point van mijn post.
Ik wilde geen uitspraak doen over hun karakters. Het gaat om het vreselijke van het gebeurde.
Die foto's zijn niet lang voor hun vreselijk lot gemaakt. Op de foto's zie je twee lachende meisjes die op dat moment een gelukkige indruk maken. Niet wetende wat hun te wachten stond. Wij weten het nu wel, dus dan kijk je anders naar dit soort foto's. Althans ik wel.
Zo waren het nog twee lachende (zo te zien gelukkige meisjes en met een bepaalde lieve/onschuldige uitstraling) en niet veel later zijn ze dood.
Dat contrast is pijnlijk.
Als ik goed naar de ouders kijk als ze samen zijn... dan beseffen ze natuurlijk dat zij door het noodlot voor 'eeuwig' verbonden zijn, dat het altijd "Lisanne en Kris" is... maar dat beide paren ook denken: "als het niet voor het andere meisje was, leefde mijn dochter nu nog".quote:Op zondag 29 juni 2014 12:38 schreef danos het volgende:
Even een andere invalshoek, wat zou nou eigenlijk voor de ouders in dit soort situaties het 'beste' scenario zijn. Dat uiteindelijk een misdrijf wordt aangetoond, of dat uiteindelijk duidelijk wordt dat het inderdaad om een verdwaling/ongeluk gaat.
Heel hun leven nog voor hun voeten, meisjes en dus kwetsbaarder.. Dat vooral.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:28 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook de rede dat hun zaak zoveel aandacht krijgt. Er was niets mis met ze, gewoon leuke Nederlandse meiden waar geen kwaad in zat.
Omdat dit zo gevoelig is.. pijnlijk is.. innerlijke strijd en zo.. En de vraag ook is in hoeverre dit voor dit topic enige waarde heeft.quote:
je hebt iets soortgelijks meegemaakt?quote:Op zondag 29 juni 2014 13:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Omdat dit zo gevoelig is.. pijnlijk is.. innerlijke strijd en zo.. En de vraag ook is in hoeverre dit voor dit topic enige waarde heeft.
Ik probeer te gruwelijke details ook onder spoilers te zetten..
missing white girl syndromequote:Op zondag 29 juni 2014 13:28 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Volgens mij is dat ook de rede dat hun zaak zoveel aandacht krijgt. Er was niets mis met ze, gewoon leuke Nederlandse meiden waar geen kwaad in zat.
nee, missing white girl syndromequote:
quote:Op zondag 29 juni 2014 13:43 schreef Perico het volgende:
Als je wilt weten wat er gebeurd is, met zoveel weinig solide 'feiten', ontkom je ook niet aan gepsychologiseer. Dan moet je ook kijken, naar wie de overhand heeft qua karakter en hoe besluiten mogelijk werden genomen.
Bijvoorbeeld, dat als je ervan uitgaat dat ze de Mirador bereikt hadden en dan niet dezelfde weg terug zijn gegaan maar door zijn gelopen... wat is het punt dan, dat je het opgeeft om Boquete weer te bereiken, maar je enkel nog denkt aan overleven, en de kans te vergroten om IEMAND maakt niet uit wie, tegen te komen die je redding kan zijn.
Dan is het ook logisch dat je een rivier lang blijft volgen, hopend op een doorwaadbaar punt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Ping op 29-06-2014 13:51:57 ]
quote:Op zondag 29 juni 2014 13:44 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Hopen op dat kleine dorpje aan de rivier dat maar niet in zicht kwam.
Dat lijkt me wel het meest onwaarschijnlijke scenario.quote:
Misschien ontwikkelde ze een lesbische relatie en schaamde ze zich tegenover elkaar/familie.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:58 schreef eight het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel het meest onwaarschijnlijke scenario.
Heb ik ook aangegeven, tas kan zo Marktplaats weer op met een paar lichte gebruikssporen.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:00 schreef Stratotanker het volgende:
Het zal vast al geopperd zijn. Maar als een tas kilometers is meegesleurd door een rivier die versneld is geraakt door regenval dan zou een tas er niet meer zo helder uit moeten zien. Ik kan mezelf voorstellen dat juist door regenval er een modderstroom ontstaat. Modder en fijnzand zet zich zo in de tas vast dat een waas van modder er amper nog uit te wassen is. Daar hebben we allemaal wel eens ervaring mee gehad denk ik. Mogelijk of niet?
[ afbeelding ]
Niet specifiek gequoot, gewoon inhakend op een onderwerp.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:25 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Die dingen kunnen juist fuckin veel hebben en helemaal in handen van de politie en dergelijke zal al die data gewoon eraf te halen zijn.
Ja, ik vraag me af in hoeverre een tas in zo'n gebied zichzelf weer kan reinigen (regen, etc). Alles wat door het stof verzameld wordt droog erin zodra het buiten het water terecht komt.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:05 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Heb ik ook aangegeven, tas kan zo Marktplaats weer op met een paar lichte gebruikssporen.
Ze zouden het moeten testen met een soortgelijke tas, met dezelfde inhoud en die daar in het water gooien en laten drogen.
Ik denk dat deze tas niet twee maanden buiten heeft gelegen, maar al veel eerder door het indianenpaar gevonden is.
Dit doet mij er opeens aan denken dat die foto van de tas op de vindplaats toch een reconstructie moet zijn? Was het niet zo dat de tas is gevonden door een indiaanse boer die hem meegenomen had? Of zit ik nu fout en had hij hem niet aangeraakt en laten liggen?quote:Op zondag 29 juni 2014 14:05 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Heb ik ook aangegeven, tas kan zo Marktplaats weer op met een paar lichte gebruikssporen.
Ze zouden het moeten testen met een soortgelijke tas, met dezelfde inhoud en die daar in het water gooien en laten drogen.
Ik denk dat deze tas niet twee maanden buiten heeft gelegen, maar al veel eerder door het indianenpaar gevonden is.
Er zijn meerdere versies en de Volkskrant laat gewoont een afbeelding zien hoor. VK is geen AD of Telegraafquote:Op zondag 29 juni 2014 14:16 schreef StaceySinger het volgende:
Iedereen neemt dat Klote stukje in de Volkskrant maar voor Zoete koek aan
maar wat staat er heel duidelijk ? Laatste zin !
Dat heeft de Volkskrant bewust weggelaten >schande
[ afbeelding ]
http://www.lonelyplanet.c(...)/sendero-el-pianista
De taalcursus had het stukje van Lonely Planet overgenomen als info voor de cursisten, behalve die laatste zin.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:16 schreef StaceySinger het volgende:
Iedereen neemt dat Klote stukje in de Volkskrant maar voor Zoete koek aan
maar wat staat er heel duidelijk ? Laatste zin !
Dat heeft de Volkskrant bewust weggelaten >schande
[ afbeelding ]
http://www.lonelyplanet.c(...)/sendero-el-pianista
dit laat de Volkskrant zienquote:Op zondag 29 juni 2014 14:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn meerdere versies en de Volkskrant laat gewoont een afbeelding zien hoor. VK is geen AD of Telegraaf
Ow en het gaat dus om overvallen...
Voelde Lisanne zich niet goed?quote:Op zondag 29 juni 2014 13:30 schreef Perico het volgende:
[..]
Als ik goed naar de ouders kijk als ze samen zijn... dan beseffen ze natuurlijk dat zij door het noodlot voor 'eeuwig' verbonden zijn, dat het altijd "Lisanne en Kris" is... maar dat beide paren ook denken: "als het niet voor het andere meisje was, leefde mijn dochter nu nog".
Lijkt me ook wrang als je van de pensionhoudster en een andere getuige hoort, en waarschijnlijk ook in whatsappjes, dat Lisanne zich niet goed voelt en dat er dan toch nog gehiket wordt. Zo van, als de één niet gaat, kan de ander ook niet gaan...
Is er een foto van de tas op de vindplaats?quote:Op zondag 29 juni 2014 14:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit doet mij er opeens aan denken dat die foto van de tas op de vindplaats toch een reconstructie moet zijn? Was het niet zo dat de tas is gevonden door een indiaanse boer die hem meegenomen had? Of zit ik nu fout en had hij hem niet aangeraakt en laten liggen?
Ben je nu serieus?quote:Op zondag 29 juni 2014 14:36 schreef Loekie1 het volgende:
Het wordt tijd dat het NFI snel meer gegevens verschaft over die rugtas want wij internetters worden helemaal gek omdat we te weinig informatie hebben. Ik vind het niet eerlijk dat één instituut zo'n tas wekenlang onder zijn beheer mag hebben en er schijnbaar niets mee doet, terwijl wij staan te springen om meer gegevens.
Ja hoor. Ik vind dat het veel te lang duurt allemaal. Die tas met inhoud intrigeert enorm, het is als een detective die je niet uit mag lezen.quote:
Ik heb even zitten zoeken maar kan het niet meer vinden. Ik heb wel een foto/video gezien idd met de tas in de natuur.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:28 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Is er een foto van de tas op de vindplaats?
Volgens mij hebben die mensen de tas naar het dorp gebracht, om daar te kunnen bellen.
Het kan heel goed zijn dat ze niet wisten dat er vermisten waren, en de tas al weken eerder naar huis hebben genomen. Hij heeft niet lang buiten gestaan is mijn mening.
Oké ... Sterk staaltje zolderkamerarrogantie. En een negatieve bijwerking van het wereldwijde web ... Wij hebben godverdomme recht op alle info. En wel direct!quote:Op zondag 29 juni 2014 14:38 schreef Loekie1 het volgende:
Ja hoor. Ik vind dat het veel te lang duurt allemaal. Die tas met inhoud intrigeert enorm, het is als een detective die je niet uit mag lezen.
quote:Op zondag 29 juni 2014 14:38 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik vind dat het veel te lang duurt allemaal. Die tas met inhoud intrigeert enorm, het is als een detective die je niet uit mag lezen.
quote:Op zondag 29 juni 2014 14:42 schreef Loekie1 het volgende:
Ik was ervan overtuigd dat die tas expres was neergezet als laatste levensteken, en nu blijkt die tas slijtsporen te hebben van de rivier. Waarom is die tas met inhoud dan zo ongeschonden? Hoe kan dat?
Dat kunnen ze toch even duidelijk maken als zij die tas hebben? Wij zien alleen een wazige foto. Misschien zit er wel allemaal zand in, dat kun je niet zien.
Misschien leest er een hoge piet mee die er even druk achter kan zetten.
Meen je dit serieus of zit je wat te grappen?quote:Op zondag 29 juni 2014 14:42 schreef Loekie1 het volgende:
Ik was ervan overtuigd dat die tas expres was neergezet als laatste levensteken, en nu blijkt die tas slijtsporen te hebben van de rivier. Waarom is die tas met inhoud dan zo ongeschonden? Hoe kan dat?
Dat kunnen ze toch even duidelijk maken als zij die tas hebben? Wij zien alleen een wazige foto. Misschien zit er wel allemaal zand in, dat kun je niet zien.
Misschien leest er een hoge piet mee die er even druk achter kan zetten.
Ja belachelijk, dat ze gewoon de tijd voor onderzoek willen nemen en niet direct Truus en Theo van driehoog achter bij het onderzoek betrekken.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:42 schreef Loekie1 het volgende:
Die arrogantie zit bij de wetenschappers van NFI: zo, wij hebben de tas, gaan we even heerlijk de tijd voor nemen...
Jij spoort niet.quote:Op zondag 29 juni 2014 14:48 schreef Loekie1 het volgende:
Ja want het is zo ingewikkeld om te zien of er zand in die tas zit. Wij wetenschappers moeten daar zeker drie maanden voor krijgen hoor. Dáár zit de arrogantie, niet hier.
Haal even rustig ademquote:Op zondag 29 juni 2014 14:46 schreef Loekie1 het volgende:
Hoeveel draadjes heeft dit verhaal nu al niet? Het leeft, ze zouden er een avondvullend programma van kunnen maken. Iedereen wil weten hoe het zit.
Verzwakt, moe, ziek dan kan je het geen overmeesteren meer noemen.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:05 schreef Jezus9 het volgende:
Naar mijn idee zijn er 2 hoofdaders betrokken met nog een man indirect, maar een boerin heeft iets gezien, ze weet wie erachter zit maar ze houdt haar mond dicht. Die mannen hebben het al vaker gedaan. Ja, verklaar me voor gek... kom maar op. Meerdere manen is wel degelijk logisch, denk je werkelijk één man 2 vrouwen kan overmeesteren?
Hij zou ook één van beide meiden onverwacht hebben kunnen uitschakelen..quote:Op zondag 29 juni 2014 15:05 schreef Jezus9 het volgende:
Naar mijn idee zijn er 2 hoofdaders betrokken met nog een man indirect, maar een boerin heeft iets gezien, ze weet wie erachter zit maar ze houdt haar mond dicht. Die mannen hebben het al vaker gedaan. Ja, verklaar me voor gek... kom maar op. Meerdere manen is wel degelijk logisch, denk je werkelijk één man 2 vrouwen kan overmeesteren?
Als het een beest van een vent is wel, maar niet alle mannen schijnen Hulk Hogan van 200 kilo te zijn. Twee vrouwen tegen één man winnen het wel, twee of drie mannen tegen twee vrouwen, daarvan zullen mannen het al sneller winnen. Ik praat over percentage-kansen. Het is ervan afhankelijk hoe die mannen gebouwd zijn.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:06 schreef kurk_droog het volgende: Makkelijk! Inferieur ras dat jullie zijn.
Dit is toch gewoon speculeren met opgerekte feitelijke informatie?quote:Op zondag 29 juni 2014 15:05 schreef Jezus9 het volgende:
Wist je dat bij de meeste verkrachtingen geen geweld komt kijken? Dat dreigen doorgaans genoeg is? Stel dat ze met hem meegelopen zijn of hij heeft ze gevonden toen ze al verdwaald waren.. dan zijn ze volledig van hem afhankelijk om terug te komen in de bewoonde wereld. Dreigen ze in de steek te laten is dan al een manier om ze mak te houden.. of beloven dat in ruil voor seks hij ze terug brengt.. Blijft verkrachting maar zonder gebruik van geweld.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:12 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Als het een beest van een vent is wel, maar niet alle mannen schijnen Hulk Hogan van 200 kilo te zijn. Twee vrouwen tegen één man winnen het wel, twee of drie mannen tegen twee vrouwen, daarvan zullen mannen het al sneller winnen. Ik praat over percentage-kansen. Het is ervan afhankelijk hoe die mannen gebouwd zijn.
Er zijn genoeg feiten waar je iets op kan baseren.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:18 schreef Jezus9 het volgende:
Vandaar ik ook schreef 'Naar mijn idee' de hele afgelopen 30 topics staan vol speculaties. Maar die getuige Olivia, er is gewoon iets aan haar dat me doet denken... jij hebt iets gezien.
een man met pistool kan zo 6 vrouwen aan!quote:Op zondag 29 juni 2014 15:12 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Als het een beest van een vent is wel, maar niet alle mannen schijnen Hulk Hogan van 200 kilo te zijn. Twee vrouwen tegen één man winnen het wel, twee of drie mannen tegen twee vrouwen, daarvan zullen mannen het al sneller winnen. Ik praat over percentage-kansen. Het is ervan afhankelijk hoe die mannen gebouwd zijn.
Oei. Had ze een verrekijker/vergrootglas? Maar serieus, uiteraard is het speculeren zonder bewijzen maar pas achteraf als blijkt hoe het écht zat, en ik bleek ernaast te zitten, dan pas kun je het als 'onzin' bestempelen, tot dan is het speculeren zonder bewijzen. Maar vraag me wel af of ze ook eerdere moordenaars in dat gebied even onderzoeken.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |