Ja, hier in Nederland gebeuren jaarlijks ook vele ongelukken. Weet je hoe gevaarlijk het is op een stoel te gaan staan bv, om ergens bij te kunnen?quote:Op zondag 29 juni 2014 11:47 schreef theavenger_ep het volgende:
Ongeluk of Misdaad?
Algemeen kan gesteld worden dat de kans op een niet door andere mensen veroorzaakt ongeluk vele malen groter is dan de kans op een misdaad. Ook is het zo dat die kans op een ongeluk toeneemt wanneer het meerdere mensen betreft. Maar dan zou in die omgeving met enige regelmaat een ongeval moeten gebeuren.
Van de Alpen is bekend dat daar de nodige ongelukken gebeuren, honderden jaarlijks!
Ok, want eerst was in het nieuws dat de rugzak was gevonden tussen de struiken.quote:Op zondag 29 juni 2014 11:49 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Volgens de gids in het NOS-filmpje zat de rugtas klem tussen twee rotsen.
Ik volg je. Tot :quote:Op zondag 29 juni 2014 11:47 schreef theavenger_ep het volgende:
Ongeluk of Misdaad?
Algemeen kan gesteld worden dat de kans op een niet door andere mensen veroorzaakt ongeluk vele malen groter is dan de kans op een misdaad. Ook is het zo dat die kans op een ongeluk toeneemt wanneer het meerdere mensen betreft. Maar dan zou in die omgeving met enige regelmaat een ongeval moeten gebeuren.
Van de Alpen is bekend dat daar de nodige ongelukken gebeuren, honderden jaarlijks!
Bedoel je daarmee meerdere mensen tegelijkertijd of juist verspreid over een tijdsvlak?quote:Ook is het zo dat die kans op een ongeluk toeneemt wanneer het meerdere mensen betreft.
Ik bedoel dat wanneer er geen duidelijke commando structuur is (dus in een groepje) situaties eerder uit de hand kunnen gaan lopen.quote:Op zondag 29 juni 2014 11:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik volg je. Tot :
[..]
Bedoel je daarmee meerdere mensen tegelijkertijd of juist verspreid over een tijdsvlak?
Juist het samen én tegelijkertijd overlijden maakt in mijn ogen heel veel ongevallen onlogisch. Voor het scenario dat heel logisch klinkt van de oversteek met die kabels en dan in een woest kolkende diepe rivier vallen, ontbreekt voor mij dan nog de info over dat punt in de rivier tijdens een periode van droogte..
Voor mij is dan ook de vraag hoe groot dan de kans is dat ze allebei zo beroerd terecht komen, allebei met het hoofd op een steen slaan bv. Bij een woest kolkende diepe rivier is meer in de lijn der verwachting dat ze er dan beiden in verdrinken.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:03 schreef Loekie1 het volgende:
Het wordt minder toevallig als ze dicht bij elkaar die rivier wilden oversteken, en als er een dan zijn gewicht verliest en de ander staat er vlak naast in die kabels, verliest die ook haar evenwicht en dan vallen ze allebei, misschien hebben ze allebei nog een tijd in die laagwaterstand gelegen, en zijn pas weggespoeld toen het water hoger kwam.
De vraag is daarom: hoe vaak komt daar iemand langs????
Dan was de rugzak denk ik op een andere plek gevonden. Die rugzak lijkt daar te zijn neergelegd/gegooid.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:03 schreef Loekie1 het volgende:
Het wordt minder toevallig als ze dicht bij elkaar die rivier wilden oversteken, en als er een dan zijn gewicht verliest en de ander staat er vlak naast in die kabels, verliest die ook haar evenwicht en dan vallen ze allebei, misschien hebben ze allebei nog een tijd in die laagwaterstand gelegen, en zijn pas weggespoeld toen het water hoger kwam.
De vraag is daarom: hoe vaak komt daar iemand langs????
Ik begrijp je nog steeds niet. BTW je kan een rivier in NL niet vergelijken met zo'n rivier in de jungle. Natuurlijk probeert een toerist dat hier niet; hij weet tenslotte dat er zat bruggetjes en pontjes zijn. Wij Nederlanders maken zelfs tunnels onder rivieren door. In de jungle is het niet zo heel erg te verwachten dat er iets verderop een veiligere methode om over te steken is. Al was die er in dit geval dus juist wel maar dat wisten zij niet.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:11 schreef theavenger_ep het volgende:
[..]
Ik bedoel dat wanneer er geen duidelijke commando structuur is (dus in een groepje) situaties eerder uit de hand kunnen gaan lopen.
Ik geloof niet dat je een woest kolkende rivier gaat oversteken, tenzij je erg bedreigd voelt, danwel ervaring hebt met oversteken, of met iemand samen bent die het je voordoet. Zelf woonachtig tussen meersen en valkenburg heb ik nimmer een tourist gezien die de zacht kabbelende Geul oversteekt. Alleen het leger doet dat hier als oefening!
Waterdichte telefoon, of in een waterdicht hoesje gestopt?quote:Op zondag 29 juni 2014 12:27 schreef jackie12 het volgende:
Goedemorgen (middag is het al!)
Vrij snel na de vondst van de rugzak zei JvdH dat uit de informatie uit de rugzak al naar voren was gekomen dat de meiden waarschijnlijk nog een paar dagen hadden geleefd.
Informatie waarschijnlijk afkomstig van de fototoestel of de telefoon.
Maw die waren dus nog in goede staat en zijn dus niet meegesleurd door de rivier
Je kan prima informatie halen uit een telefoon of fototoestel die in het water heeft gelegen, hij doet het dan wel niet meer maar de data is vaak nog prima te achterhalen. Zolang je het toestel maar snel weer terug in water legt, om oxidatie te voorkomen.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:32 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Waterdichte telefoon, of in een waterdicht hoesje gestopt?
Het gaat om de gegeugenkaartjes + interne geheugen, als die maar intact zijnquote:Op zondag 29 juni 2014 12:27 schreef jackie12 het volgende:
Goedemorgen (middag is het al!)
Vrij snel na de vondst van de rugzak zei JvdH dat uit de informatie uit de rugzak al naar voren was gekomen dat de meiden waarschijnlijk nog een paar dagen hadden geleefd.
Informatie waarschijnlijk afkomstig van de fototoestel of de telefoon.
Maw die waren dus nog in goede staat en zijn dus niet meegesleurd door de rivier
Zouden ze 3G of wifi hebben dan in de jungle?quote:Op zondag 29 juni 2014 12:34 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Het gaat om de gegeugenkaartjes + interne geheugen, als die maar intact zijn
Misschien schreven ze foto's en filmpjes wel weg nr een cloud
nee maar er is boven op het uitkijk punt nog wel bereikquote:Op zondag 29 juni 2014 12:36 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zouden ze 3G of wifi hebben dan in de jungle?.
Maar als ze uit die gegevens inderdaad kunnen achterhalen dat ze nog een paar dagen hebben geleefd, zou dat betekenen dat ze het uitkijkpunt dus na hun verdwaling hadden teruggevonden als er gegevens van na hun vermissing in de cloud waren opgeslagen. Dan hadden ze dus ook verder terug kunnen lopen naar het dorp.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:41 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
nee maar er is boven op het uitkijk punt nog wel bereik
Waar zou die rugzak terecht gekomen zijn als die per ongeluk mee gevoerd is door de rivier?quote:Op zondag 29 juni 2014 12:12 schreef Injetta het volgende:
[..]
Dan was de rugzak denk ik op een andere plek gevonden. Die rugzak lijkt daar te zijn neergelegd/gegooid.
Wat ook nog kan is, degen met de rugzak is eerst gegaan. De ander daarna, maar die werd bang of zo. De ander heeft rugzak afgedaan en is terug die touwbrug opgegaan om te helpen. Daardoor is alles nog meer gaan slingeren en zijn ze met zijn tweeen gevallen en verongelukt
Nee, ze hebben niet geprobeerd om te bellen wat best raar is.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:43 schreef DaMart het volgende:
[..]
Maar als ze uit die gegevens inderdaad kunnen achterhalen dat ze nog een paar dagen hebben geleefd, zou dat betekenen dat ze het uitkijkpunt dus na hun verdwaling hadden teruggevonden als er gegevens van na hun vermissing in de cloud waren opgeslagen. Dan hadden ze dus ook verder terug kunnen lopen naar het dorp.
Of begrijp ik je verkeerd?.
ja dat zou kunnenquote:Op zondag 29 juni 2014 12:43 schreef DaMart het volgende:
[..]
Maar als ze uit die gegevens inderdaad kunnen achterhalen dat ze nog een paar dagen hebben geleefd, zou dat betekenen dat ze het uitkijkpunt dus na hun verdwaling hadden teruggevonden als er gegevens van na hun vermissing in de cloud waren opgeslagen. Dan hadden ze dus ook verder terug kunnen lopen naar het dorp.
Aan de andere kant, als je weet dat iemand anders het heeft gedaan, dan is er iemand die je de schuld kunt geven. Als blijkt dat het een ongeluk was, dan zou ik me als ouder denk ik altijd blijven afvragen of er niet ergens ook schuld bij mij ligt, omdat ik misschien wat steken heb laten vallen bij de opvoeding of zo. Zeker wanneer ik ervan overtuigd ben dat mijn kind voorzichtig genoeg is, om dit soort risico's niet te nemen, wat een beetje het beeld is dat ik in de interviews van de ouders krijg.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:38 schreef danos het volgende:
Even een andere invalshoek, wat zou nou eigenlijk voor de ouders in dit soort situaties het 'beste' scenario zijn. Dat uiteindelijk een misdrijf wordt aangetoond, of dat uiteindelijk duidelijk wordt dat het inderdaad om een verdwaling/ongeluk gaat.
Mij lijkt het makkelijker te kunnen leven met een verdwaling/ongeluk scenario, gewoon domheid en domme pech. Dan wanneer je weet dat iemand jou dochter iets heeft aangedaan, dat zou ik moeilijker kunnen accepteren.
Je moet ook internet aan hebben staan, niet erg aannemelijk in het buitenland en de kans dat je in een gebied waar telefonische bereikbaarheid al een vraag is ook nog internet kan hebben, nog minder waarschijnlijkquote:Op zondag 29 juni 2014 12:48 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja dat zou kunnen
zolang je bereik hebt zijn er ook gps gegevens (log)- als... ze die aan hadden staan
lijkt me wel aannemelijk op zo'n wandel tocht
wat ook nog kan is dat ze meerdere keren wel en dan weer geen bereik hadden
Zo vreemd hoeft dat niet te zijn hoor. Misschien probeerden ze wel te bellen, maar constateerden ze telkens dat ze geen bereik hadden. In dat geval zou ik het ook niet proberen op zo'n moment, om de accu te sparen.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:44 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Nee, ze hebben niet geprobeerd om te bellen wat best raar is.
Ze kunnen misschien wel zien wanneer de telefoon uit gegaan is.
Ja, mits ze niet op een ander plek ook even een zendmast hebben aangestraald. Hoewel een hoog punt de meeste kans heeft op bereik hoeft dat niet per se het geval te zijn.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:43 schreef DaMart het volgende:
[..]
Elk scenario waarbij het snel is gegaan; hoe sneller hoe beter en ze zo min mogelijk geleden hebben, denk ik.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:38 schreef danos het volgende:
Even een andere invalshoek, wat zou nou eigenlijk voor de ouders in dit soort situaties het 'beste' scenario zijn. Dat uiteindelijk een misdrijf wordt aangetoond, of dat uiteindelijk duidelijk wordt dat het inderdaad om een verdwaling/ongeluk gaat.
Mij lijkt het makkelijker te kunnen leven met een verdwaling/ongeluk scenario, gewoon domheid en domme pech. Dan wanneer je weet dat iemand jou dochter iets heeft aangedaan, dat zou ik moeilijker kunnen accepteren.
Volgens mij hoeft dat niet moeilijk te zijn. Op de foto van de rugzak zie je namelijk duidelijk een SD-kaart liggen. Wellicht konden ze daar nog vrij gemakkelijk foto's vanaf halen die na 1 april zijn gemaakt.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:53 schreef eight het volgende:
[..]
Ja, mits ze niet op een ander plek ook even een zendmast hebben aangestraald. Hoewel een hoog punt de meeste kans heeft op bereik hoeft dat niet per se het geval te zijn.
Maar eerlijk gezegd geloof ik hier niet in aangezien deze data uitlezen vaak een kwestie van dagen of weken is terwijl meteen na de vondst van de rugzak al werd gesuggereerd dat ze dagenlang hebben rondgezworven.
Ik verwacht dan ook dat ze die conclusie op iets anders hebben gebaseerd.
Schuldig blijf je je als ouder toch voelen, als was het alleen maar dat je ze niet tegen hebt gehouden om naar Panama te gaan..quote:Op zondag 29 juni 2014 12:49 schreef DaMart het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als je weet dat iemand anders het heeft gedaan, dan is er iemand die je de schuld kunt geven. Als blijkt dat het een ongeluk was, dan zou ik me als ouder denk ik altijd blijven afvragen of er niet ergens ook schuld bij mij ligt, omdat ik misschien wat steken heb laten vallen bij de opvoeding of zo. Zeker wanneer ik ervan overtuigd ben dat mijn kind voorzichtig genoeg is, om dit soort risico's niet te nemen, wat een beetje het beeld is dat ik in de interviews van de ouders krijg.
daar snij je wel wat aanquote:Op zondag 29 juni 2014 12:49 schreef DaMart het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als je weet dat iemand anders het heeft gedaan, dan is er iemand die je de schuld kunt geven. Als blijkt dat het een ongeluk was, dan zou ik me als ouder denk ik altijd blijven afvragen of er niet ergens ook schuld bij mij ligt, omdat ik misschien wat steken heb laten vallen bij de opvoeding of zo. Zeker wanneer ik ervan overtuigd ben dat mijn kind voorzichtig genoeg is, om dit soort risico's niet te nemen, wat een beetje het beeld is dat ik in de interviews van de ouders krijg.
Zoek eens op een andere toeristische plaats?quote:Op zondag 29 juni 2014 12:58 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
daar snij je wel wat aan![]()
Je kan je als je zo'n reis gaat plannen in ieder geval goed voorbereiden.
Als je dan van te voren op Google zoekt op Boquete dan zie je dat daar
toch veel gebeurd is.
Engelsman ineens spoorloos verdwenen- berovingen op de vulkaan- de Crime gang van Ozzie-
Wild Bill en ga zo maar even door.
Panama: A Fugitive’s Paradise
http://www.thepanamadiges(...)ugitives-paradise-2/
OZZIE - A MODERN ROBIN HOOD
https://groups.yahoo.com/(...)rsations/topics/2348
Aruba ?quote:Op zondag 29 juni 2014 13:00 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zoek eens op een andere toeristische plaats?
Ik vind het knap dat jij op een foto kan zien of iemand in general gelukkig is en al helemaal of iemand lief is. Ik kan dat niet.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:00 schreef Injetta het volgende:
Wat vreselijk die foto's vooraf. Twee van die lieve en duidelijk gelukkige meisjes en nu wetende dat ze niet snel daarna op een of andere vreselijke manier aan hun einde zijn gekomen.
Dat geloof ik ook wel hoor. Maar toch zou dat schuldgevoel bij mij denk ik (ik heb nog geen kinderen) alleen maar toenemen als ik wist dat het een ongeluk was en dus, in meer of mindere mate, (even heel hard gezegd) aan de meiden zelf te wijten is geweest.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Schuldig blijf je je als ouder toch voelen, als was het alleen maar dat je ze niet tegen hebt gehouden om naar Panama te gaan..
Tja.. echt lief en gelukkig natuurllijk niet. Maar op de foto's komen ze zo over.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat jij op een foto kan zien of iemand in general gelukkig is en al helemaal of iemand lief is. Ik kan dat niet.
In dat geval is het een makkie ja. Mijn ervaring met sd kaarten is dat ze werkelijk niets kunnen verdragen want bij het minste of geringste gaan die dingen kapot. Als er dan nog data recovery mogelijk is dan zal dat een poos gaan duren.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:56 schreef DaMart het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft dat niet moeilijk te zijn. Op de foto van de rugzak zie je namelijk duidelijk een SD-kaart liggen. Wellicht konden ze daar nog vrij gemakkelijk foto's vanaf halen die na 1 april zijn gemaakt.
Je bent een verademing voor ook dit topic.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:02 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat jij op een foto kan zien of iemand in general gelukkig is en al helemaal of iemand lief is. Ik kan dat niet.
quote:Op zondag 29 juni 2014 13:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je bent een verademing voor ook dit topic.
Iedereen op één na begrijpt hoe injetta die opmerking en woorden bedoelde
Ongeluk inderdaad. Bij een misdrijf wil je gerechtigheid en dat de daders van het misdrijf gestraft worden. Het verhaal in Panama is dan nog niet over en dat lijkt me behoorlijk slopend voor de nabestaanden.quote:Op zondag 29 juni 2014 12:38 schreef danos het volgende:
Het ligt eraan. Ik heb op vakantie ook wel een SD-kaart gehad die spontaan kapotging in de camera. Hoewel noch de camera, noch Windows er direct iets mee kon, vond ik al vrij snel een programma waarmee de meeste foto's binnen een uur waren 'gered'.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:08 schreef eight het volgende:
[..]
In dat geval is het een makkie ja. Mijn ervaring met sd kaarten is dat ze werkelijk niets kunnen verdragen want bij het minste of geringste gaan die dingen kapot. Als er dan nog data recovery mogelijk is dan zal dat een poos gaan duren.
Misschien zijn de eerste conclusies vooral gebaseerd op de vondst van andere voorwerpen in hun backpack. Misschien eten, stukken hout of keien met een scherpe punt om zich te verdedigen, een handgeschreven logboek, etc.
Mee eens. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze verder willen zoeken en de onderste steen boven willen krijgen. Pas als je zeker weet wat er gebeurd is, kun je echt beginnen met het verwerken.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:12 schreef Injetta het volgende:
Ik hoop dat er iets op die telefoons staat wat iets meer prijsgeeft van wat er gebeurd kan zijn en misschien toch nog op andere plekken andere resten, waaraan ze meer iets over de doodsoorzaak zouden kunnen zeggen.
Ik heb zo met die ouders te doen. Wat een vreselijke gebeurtenis om de rest van hun leven mee te dragen.
das niet waar - Jodi Arias maakte voordat ze haar ex vriend Travis Alexander doodstak foto's van hem. Ze dacht slim te zijn en het hele fototoestel even een uur in de wasmachine te doen.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:08 schreef eight het volgende:
[..]
In dat geval is het een makkie ja. Mijn ervaring met sd kaarten is dat ze werkelijk niets kunnen verdragen want bij het minste of geringste gaan die dingen kapot. Als er dan nog data recovery mogelijk is dan zal dat een poos gaan duren.
Misschien zijn de eerste conclusies vooral gebaseerd op de vondst van andere voorwerpen in hun backpack. Misschien eten, stukken hout of keien met een scherpe punt om zich te verdedigen, een handgeschreven logboek, etc.
Waarom reageer je zo? Waarom is het het één of het ander? Waarom kunnen we niet gewoon zeggen dat we ze niet kenden en dus helemaal geen uitspraken kunnen doen over hun karakters en geestelijk welbevinden? En ook niet aan de hand van een paar foto's? Vanwaar de behoefte ook om daar over te oordelen? Wat voegt het voor jou toe?quote:Op zondag 29 juni 2014 13:07 schreef Injetta het volgende:
Maar goed, het waren waarschijnlijk vreselijke nare bitches en doodongelukkig.
quote:Op zondag 29 juni 2014 13:12 schreef Injetta het volgende:
Ik heb zo met die ouders te doen. Wat een vreselijke gebeurtenis om de rest van hun leven mee te dragen.
Zolang je je energie nog ergens op kunt richten; uitzoeken wat er gebeurd is, een dader zoeken, een dader veroordeeld krijgen, een verantwoordelijke zoeken, zorgen dat die wordt aangepakt op die verantwoordelijkheid, woede die je kunt kanaliseren op iemand... hoef je niet te verwerken, ben je niet aangewezen op jezelf en je verdriet.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:15 schreef DaMart het volgende:
[..]
Mee eens. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze verder willen zoeken en de onderste steen boven willen krijgen. Pas als je zeker weet wat er gebeurd is, kun je echt beginnen met het verwerken.
Die dingen kunnen juist fuckin veel hebben en helemaal in handen van de politie en dergelijke zal al die data gewoon eraf te halen zijn.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:08 schreef eight het volgende:
[..]
Je mist volledig de point van mijn post.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom reageer je zo? Waarom is het het één of het ander? Waarom kunnen we niet gewoon zeggen dat we ze niet kenden en dus helemaal geen uitspraken kunnen doen over hun karakters en geestelijk welbevinden? En ook niet aan de hand van een paar foto's? Vanwaar de behoefte ook om daar over te oordelen? Wat voegt het voor jou toe?
Het is gewoon verschrikkelijk.. de nachtmerrie van iedere ouder. Een kind hoort niet voor de ouders te overlijden. En dan ook nog eens terwijl niemand het zag aankomen. Opeens, weggerukt uit je leven. Daar zijn eigenlijk geen gradaties in te bedenken.quote:Op zondag 29 juni 2014 13:25 schreef Injetta het volgende:
[..]
Je mist volledig de point van mijn post.
Ik wilde geen uitspraak doen over hun karakters. Het gaat om het vreselijke van het gebeurde.
Die foto's zijn niet lang voor hun vreselijk lot gemaakt. Op de foto's zie je twee lachende meisjes die op dat moment een gelukkige indruk maken. Niet wetende wat hun te wachten stond. Wij weten het nu wel, dus dan kijk je anders naar dit soort foto's. Althans ik wel.
Zo waren het nog twee lachende (zo te zien gelukkige meisjes en met een bepaalde lieve/onschuldige uitstraling) en niet veel later zijn ze dood.
Dat contrast is pijnlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |