abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141678146
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:25 schreef Injetta het volgende:

[..]

Je mist volledig de point van mijn post.
Ik wilde geen uitspraak doen over hun karakters. Het gaat om het vreselijke van het gebeurde.
Die foto's zijn niet lang voor hun vreselijk lot gemaakt. Op de foto's zie je twee lachende meisjes die op dat moment een gelukkige indruk maken. Niet wetende wat hun te wachten stond. Wij weten het nu wel, dus dan kijk je anders naar dit soort foto's. Althans ik wel.
Zo waren het nog twee lachende (zo te zien gelukkige meisjes en met een bepaalde lieve/onschuldige uitstraling) en niet veel later zijn ze dood.
Dat contrast is pijnlijk.
Volgens mij is dat ook de rede dat hun zaak zoveel aandacht krijgt. Er was niets mis met ze, gewoon leuke Nederlandse meiden waar geen kwaad in zat.
  zondag 29 juni 2014 @ 13:30:24 #102
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_141678178
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:38 schreef danos het volgende:
Even een andere invalshoek, wat zou nou eigenlijk voor de ouders in dit soort situaties het 'beste' scenario zijn. Dat uiteindelijk een misdrijf wordt aangetoond, of dat uiteindelijk duidelijk wordt dat het inderdaad om een verdwaling/ongeluk gaat.
Als ik goed naar de ouders kijk als ze samen zijn... dan beseffen ze natuurlijk dat zij door het noodlot voor 'eeuwig' verbonden zijn, dat het altijd "Lisanne en Kris" is... maar dat beide paren ook denken: "als het niet voor het andere meisje was, leefde mijn dochter nu nog".

Lijkt me ook wrang als je van de pensionhoudster en een andere getuige hoort, en waarschijnlijk ook in whatsappjes, dat Lisanne zich niet goed voelt en dat er dan toch nog gehiket wordt. Zo van, als de één niet gaat, kan de ander ook niet gaan...
pi_141678182
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:28 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ook de rede dat hun zaak zoveel aandacht krijgt. Er was niets mis met ze, gewoon leuke Nederlandse meiden waar geen kwaad in zat.
Heel hun leven nog voor hun voeten, meisjes en dus kwetsbaarder.. Dat vooral.
pi_141678222
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:30 schreef Perico het volgende:
>knip<
Mag dit onder een spoiler? Please?
pi_141678301
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mag dit onder een spoiler? Please?
Waarom?
pi_141678348
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat dit zo gevoelig is.. pijnlijk is.. innerlijke strijd en zo.. En de vraag ook is in hoeverre dit voor dit topic enige waarde heeft.
Ik probeer te gruwelijke details ook onder spoilers te zetten..
pi_141678374
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:37 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Omdat dit zo gevoelig is.. pijnlijk is.. innerlijke strijd en zo.. En de vraag ook is in hoeverre dit voor dit topic enige waarde heeft.
Ik probeer te gruwelijke details ook onder spoilers te zetten..
je hebt iets soortgelijks meegemaakt?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 29 juni 2014 @ 13:40:20 #108
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141678412
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:28 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

missing white girl syndrome
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141678466
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:40 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

missing white girl syndrome
Natalee Holloway syndrome
  zondag 29 juni 2014 @ 13:43:05 #110
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141678476
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:42 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Natalee Holloway syndrome
nee, missing white girl syndrome
  zondag 29 juni 2014 @ 13:43:09 #111
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_141678480
Als je wilt weten wat er gebeurd is, met zoveel weinig solide 'feiten', ontkom je ook niet aan gepsychologiseer. Dan moet je ook kijken, naar wie de overhand heeft qua karakter en hoe besluiten mogelijk werden genomen.

Bijvoorbeeld, dat als je ervan uitgaat dat ze de Mirador bereikt hadden en dan niet dezelfde weg terug zijn gegaan maar door zijn gelopen... wat is het punt dan, dat je het opgeeft om Boquete weer te bereiken, maar je enkel nog denkt aan overleven, en de kans te vergroten om IEMAND maakt niet uit wie, tegen te komen die je redding kan zijn.

Dan is het ook logisch dat je een rivier lang blijft volgen, hopend op een doorwaadbaar punt.
pi_141678542
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:43 schreef Perico het volgende:
Als je wilt weten wat er gebeurd is, met zoveel weinig solide 'feiten', ontkom je ook niet aan gepsychologiseer. Dan moet je ook kijken, naar wie de overhand heeft qua karakter en hoe besluiten mogelijk werden genomen.

Bijvoorbeeld, dat als je ervan uitgaat dat ze de Mirador bereikt hadden en dan niet dezelfde weg terug zijn gegaan maar door zijn gelopen... wat is het punt dan, dat je het opgeeft om Boquete weer te bereiken, maar je enkel nog denkt aan overleven, en de kans te vergroten om IEMAND maakt niet uit wie, tegen te komen die je redding kan zijn.

Dan is het ook logisch dat je een rivier lang blijft volgen, hopend op een doorwaadbaar punt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Ping op 29-06-2014 13:51:57 ]
  zondag 29 juni 2014 @ 13:50:33 #113
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141678736
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:44 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Hopen op dat kleine dorpje aan de rivier dat maar niet in zicht kwam.
:'(
  zondag 29 juni 2014 @ 13:53:32 #114
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141678833
Of het was gezamelijke zelfmoord.
pi_141678983
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:53 schreef Psy-freak het volgende:
Of het was gezamelijke zelfmoord.
Dat lijkt me wel het meest onwaarschijnlijke scenario.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 29 juni 2014 @ 13:59:23 #116
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141679026
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:58 schreef eight het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel het meest onwaarschijnlijke scenario.
Misschien ontwikkelde ze een lesbische relatie en schaamde ze zich tegenover elkaar/familie.
pi_141679070
Het zal vast al geopperd zijn. Maar als een tas kilometers is meegesleurd door een rivier die versneld is geraakt door regenval dan zou een tas er niet meer zo helder uit moeten zien. Ik kan mezelf voorstellen dat juist door regenval er een modderstroom ontstaat. Modder en fijnzand zet zich zo in de tas vast dat een waas van modder er amper nog uit te wassen is. Daar hebben we allemaal wel eens ervaring mee gehad denk ik. Mogelijk of niet?

pi_141679201
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:00 schreef Stratotanker het volgende:
Het zal vast al geopperd zijn. Maar als een tas kilometers is meegesleurd door een rivier die versneld is geraakt door regenval dan zou een tas er niet meer zo helder uit moeten zien. Ik kan mezelf voorstellen dat juist door regenval er een modderstroom ontstaat. Modder en fijnzand zet zich zo in de tas vast dat een waas van modder er amper nog uit te wassen is. Daar hebben we allemaal wel eens ervaring mee gehad denk ik. Mogelijk of niet?

[ afbeelding ]
Heb ik ook aangegeven, tas kan zo Marktplaats weer op met een paar lichte gebruikssporen.

Ze zouden het moeten testen met een soortgelijke tas, met dezelfde inhoud en die daar in het water gooien en laten drogen.

Ik denk dat deze tas niet twee maanden buiten heeft gelegen, maar al veel eerder door het indianenpaar gevonden is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Ping op 29-06-2014 14:11:32 ]
pi_141679418
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:25 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Die dingen kunnen juist fuckin veel hebben en helemaal in handen van de politie en dergelijke zal al die data gewoon eraf te halen zijn.
Niet specifiek gequoot, gewoon inhakend op een onderwerp.

Nog even over geheugenkaarten enzo. Geheugen bestaat uit meer dan enkel het fysieke deel waar data opgeslagen wordt. Er kan bijvoorbeeld ook een deel inzitten dat voor de conversie van datalijnen en energietoevoer zorgt. Dat zijn ook zaken die kapot kunnen gaan zodat het terughalen van data niet mogelijk is. Iets wat consumenten mee kunnen maken.

Dat is allemaal niet belangrijk, het gaat om de werkelijke fysieke geheugenchips. Die zijn uit te lezen als alles eromheen al kapot is. Die kunnen erg veel hebben, heel erg veel. Ze zijn vaak dan ook gewoon uitstekend uit te lezen en soms zelfs te reconstrueren mocht er datadelen missen.

Voor een telefoon geldt dat feitelijk hetzelfde. Een aangestraalde mast betekend niet enkel dat er geprobeerd is telefonisch contact te leggen. Zelfs het openen van de BEL applicatie zorgt voor een log dat opgeslagen wordt. Zelfs het activeren van de GSM/CMDA module door de BEL applicatie in de telefoon zorgt voor een log die later uitgelezen kan worden. Activeren scherm -> log.

Zolang er iets in het persistente geheugen is geschreven dan moet er erg veel (natuurlijks) gebeuren om dit weer te wissen. Denk aan impact (fysieke schade geheugenchip door massa, druk, etc), energie (ESD, onweer, etc).

quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:05 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Heb ik ook aangegeven, tas kan zo Marktplaats weer op met een paar lichte gebruikssporen.

Ze zouden het moeten testen met een soortgelijke tas, met dezelfde inhoud en die daar in het water gooien en laten drogen.

Ik denk dat deze tas niet twee maanden buiten heeft gelegen, maar al veel eerder door het indianenpaar gevonden is.
Ja, ik vraag me af in hoeverre een tas in zo'n gebied zichzelf weer kan reinigen (regen, etc). Alles wat door het stof verzameld wordt droog erin zodra het buiten het water terecht komt.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2014 15:17:28 ]
pi_141679495
Iedereen neemt dat Klote stukje in de Volkskrant maar voor Zoete koek aan

maar wat staat er heel duidelijk ? Laatste zin !

Dat heeft de Volkskrant bewust weggelaten >schande

http://www.lonelyplanet.c(...)/sendero-el-pianista
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141679518
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:05 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Dit doet mij er opeens aan denken dat die foto van de tas op de vindplaats toch een reconstructie moet zijn? Was het niet zo dat de tas is gevonden door een indiaanse boer die hem meegenomen had? Of zit ik nu fout en had hij hem niet aangeraakt en laten liggen?
pi_141679562
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:16 schreef StaceySinger het volgende:

[ afbeelding ]

Er zijn meerdere versies en de Volkskrant laat gewoont een afbeelding zien hoor. VK is geen AD of Telegraaf
Ow en het gaat dus om overvallen...
pi_141679595
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:16 schreef StaceySinger het volgende:

[ afbeelding ]

De taalcursus had het stukje van Lonely Planet overgenomen als info voor de cursisten, behalve die laatste zin.
Proberen jullie verwarring te zaaien of zijn jullie gewoon niet goed op de hoogte?
pi_141679728
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er zijn meerdere versies en de Volkskrant laat gewoont een afbeelding zien hoor. VK is geen AD of Telegraaf
Ow en het gaat dus om overvallen...
dit laat de Volkskrant zien

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141679764
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 13:30 schreef Perico het volgende:

[..]

Als ik goed naar de ouders kijk als ze samen zijn... dan beseffen ze natuurlijk dat zij door het noodlot voor 'eeuwig' verbonden zijn, dat het altijd "Lisanne en Kris" is... maar dat beide paren ook denken: "als het niet voor het andere meisje was, leefde mijn dochter nu nog".

Lijkt me ook wrang als je van de pensionhoudster en een andere getuige hoort, en waarschijnlijk ook in whatsappjes, dat Lisanne zich niet goed voelt en dat er dan toch nog gehiket wordt. Zo van, als de één niet gaat, kan de ander ook niet gaan...
Voelde Lisanne zich niet goed?
pi_141679909
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit doet mij er opeens aan denken dat die foto van de tas op de vindplaats toch een reconstructie moet zijn? Was het niet zo dat de tas is gevonden door een indiaanse boer die hem meegenomen had? Of zit ik nu fout en had hij hem niet aangeraakt en laten liggen?
Is er een foto van de tas op de vindplaats?
Volgens mij hebben die mensen de tas naar het dorp gebracht, om daar te kunnen bellen.

Het kan heel goed zijn dat ze niet wisten dat er vermisten waren, en de tas al weken eerder naar huis hebben genomen. Hij heeft niet lang buiten gestaan is mijn mening.
pi_141680156
Het wordt tijd dat het NFI snel meer gegevens verschaft over die rugtas want wij internetters worden helemaal gek omdat we te weinig informatie hebben. Ik vind het niet eerlijk dat één instituut zo'n tas wekenlang onder zijn beheer mag hebben en er schijnbaar niets mee doet, terwijl wij staan te springen om meer gegevens.
  zondag 29 juni 2014 @ 14:38:32 #128
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141680205
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:36 schreef Loekie1 het volgende:
Het wordt tijd dat het NFI snel meer gegevens verschaft over die rugtas want wij internetters worden helemaal gek omdat we te weinig informatie hebben. Ik vind het niet eerlijk dat één instituut zo'n tas wekenlang onder zijn beheer mag hebben en er schijnbaar niets mee doet, terwijl wij staan te springen om meer gegevens.
Ben je nu serieus?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141680214
quote:
11s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ben je nu serieus?
Ja hoor. Ik vind dat het veel te lang duurt allemaal. Die tas met inhoud intrigeert enorm, het is als een detective die je niet uit mag lezen.
pi_141680237
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:28 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Is er een foto van de tas op de vindplaats?
Volgens mij hebben die mensen de tas naar het dorp gebracht, om daar te kunnen bellen.

Het kan heel goed zijn dat ze niet wisten dat er vermisten waren, en de tas al weken eerder naar huis hebben genomen. Hij heeft niet lang buiten gestaan is mijn mening.
Ik heb even zitten zoeken maar kan het niet meer vinden. Ik heb wel een foto/video gezien idd met de tas in de natuur.
  zondag 29 juni 2014 @ 14:40:44 #131
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141680269
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:38 schreef Loekie1 het volgende:

Ja hoor. Ik vind dat het veel te lang duurt allemaal. Die tas met inhoud intrigeert enorm, het is als een detective die je niet uit mag lezen.
Oké ... Sterk staaltje zolderkamerarrogantie. En een negatieve bijwerking van het wereldwijde web ... Wij hebben godverdomme recht op alle info. En wel direct!
pi_141680312
quote:

[..]

8)7

Wij als buitenstaanders hebben helemaal nergens recht op.
pi_141680323
Ik was ervan overtuigd dat die tas expres was neergezet als laatste levensteken, en nu blijkt die tas slijtsporen te hebben van de rivier. Waarom is die tas met inhoud dan zo ongeschonden? Hoe kan dat?
Dat kunnen ze toch even duidelijk maken als zij die tas hebben? Wij zien alleen een wazige foto. Misschien zit er wel allemaal zand in, dat kun je niet zien.
Misschien leest er een hoge piet mee die er even druk achter kan zetten.
Die arrogantie zit bij de wetenschappers van NFI: zo, wij hebben de tas, gaan we even heerlijk de tijd voor nemen...
pi_141680389
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:42 schreef Loekie1 het volgende:
Ik was ervan overtuigd dat die tas expres was neergezet als laatste levensteken, en nu blijkt die tas slijtsporen te hebben van de rivier. Waarom is die tas met inhoud dan zo ongeschonden? Hoe kan dat?
Dat kunnen ze toch even duidelijk maken als zij die tas hebben? Wij zien alleen een wazige foto. Misschien zit er wel allemaal zand in, dat kun je niet zien.
quote:
Meen je dit serieus of zit je wat te grappen?
pi_141680434
Hoeveel draadjes heeft dit verhaal nu al niet? Het leeft, ze zouden er een avondvullend programma van kunnen maken. Iedereen wil weten hoe het zit.
  zondag 29 juni 2014 @ 14:47:03 #136
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141680458
quote:

Die arrogantie zit bij de wetenschappers van NFI: zo, wij hebben de tas, gaan we even heerlijk de tijd voor nemen...
Ja belachelijk, dat ze gewoon de tijd voor onderzoek willen nemen en niet direct Truus en Theo van driehoog achter bij het onderzoek betrekken.
We are all experts :') .
pi_141680477
Ja want het is zo ingewikkeld om te zien of er zand in die tas zit. Wij wetenschappers moeten daar zeker drie maanden voor krijgen hoor. Dáár zit de arrogantie, niet hier.
  zondag 29 juni 2014 @ 14:48:31 #138
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141680486
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:48 schreef Loekie1 het volgende:
Ja want het is zo ingewikkeld om te zien of er zand in die tas zit. Wij wetenschappers moeten daar zeker drie maanden voor krijgen hoor. Dáár zit de arrogantie, niet hier.
Jij spoort niet.
pi_141680632
Er valt me nu pas iets in... even over van den Heuvel met z'n conclusie dat de meiden nog dagen geleefd moeten hebben, dacht eerst hij dat wellicht had opgemaakt uit eventuele tel-gegevens of informatie op de digitale camera.

Maar wat als hij dit slechts gebaseerd heeft op het feit dat die spullen en resten op uren/dagen lopen gevonden waren van Boquete? Dat ze dús dagen gelopen moeten hebben, dat zou een rare conclusie zijn want die afstand hoeft niks te betekenen, ze kunnen achteraf gedumpt zijn. Blijf me afvragen waaruit dit is gebleken.

Weet iemand hier trouwens of die getuige Olivia een boerin is?
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 14:58:46 #140
42184 crew  DaMart
pi_141680733
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:46 schreef Loekie1 het volgende:
Hoeveel draadjes heeft dit verhaal nu al niet? Het leeft, ze zouden er een avondvullend programma van kunnen maken. Iedereen wil weten hoe het zit.
Haal even rustig adem :D.

Als er al iets gevonden wordt dat ze willen delen met de buitenwereld, dan horen we dat vanzelf wel. En tot die tijd is het niet meer dan logisch dat ze voorzichtig zijn met informatie naar buiten brengen.

En als iemand al recht heeft op die informatie, dan is dat de familie van de meisjes, en wij zeker niet, hoe onbevredigend het gebrek aan nieuwe informatie ook kan zijn voor onze nieuwsgierigheid.

En over dat avondvullend programma: het zou me niets verbazen als ze de ontwikkelingen in deze zaak in Hollywood ook op de voet volgen... kunnen ze er weer een tranentrekker van maken :X.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141680903
Naar mijn idee zijn er 2 hoofdaders betrokken met nog een man indirect, maar een boerin heeft iets gezien, ze weet wie erachter zit maar ze houdt haar mond dicht. Die mannen hebben het al vaker gedaan. Ja, verklaar me voor gek... kom maar op. Meerdere manen is wel degelijk logisch, denk je werkelijk één man 2 vrouwen kan overmeesteren?
pi_141681108
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:05 schreef Jezus9 het volgende:
Naar mijn idee zijn er 2 hoofdaders betrokken met nog een man indirect, maar een boerin heeft iets gezien, ze weet wie erachter zit maar ze houdt haar mond dicht. Die mannen hebben het al vaker gedaan. Ja, verklaar me voor gek... kom maar op. Meerdere manen is wel degelijk logisch, denk je werkelijk één man 2 vrouwen kan overmeesteren?
Verzwakt, moe, ziek dan kan je het geen overmeesteren meer noemen.
pi_141681120
quote:
Hij zou ook één van beide meiden onverwacht hebben kunnen uitschakelen..

Waarom denk jij dat die vrouw er meer van moet weten? En wie bedoel jij met die 'boerin'? Is de enige boerin in dat verhaal niet die indiaanse vrouw die de tas kwam melden?
pi_141681148
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:06 schreef kurk_droog het volgende: Makkelijk! Inferieur ras dat jullie zijn.
Als het een beest van een vent is wel, maar niet alle mannen schijnen Hulk Hogan van 200 kilo te zijn. Twee vrouwen tegen één man winnen het wel, twee of drie mannen tegen twee vrouwen, daarvan zullen mannen het al sneller winnen. Ik praat over percentage-kansen. Het is ervan afhankelijk hoe die mannen gebouwd zijn.
pi_141681231
quote:
Dit is toch gewoon speculeren met opgerekte feitelijke informatie?

De feitelijke informatie lijkt een beetje op te houden, richt je dan op wat je hebt. Als daar niets zinnigs over te melden valt, laat het daar dan ook gewoon bij. :)
pi_141681315
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:12 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Als het een beest van een vent is wel, maar niet alle mannen schijnen Hulk Hogan van 200 kilo te zijn. Twee vrouwen tegen één man winnen het wel, twee of drie mannen tegen twee vrouwen, daarvan zullen mannen het al sneller winnen. Ik praat over percentage-kansen. Het is ervan afhankelijk hoe die mannen gebouwd zijn.
Wist je dat bij de meeste verkrachtingen geen geweld komt kijken? Dat dreigen doorgaans genoeg is? Stel dat ze met hem meegelopen zijn of hij heeft ze gevonden toen ze al verdwaald waren.. dan zijn ze volledig van hem afhankelijk om terug te komen in de bewoonde wereld. Dreigen ze in de steek te laten is dan al een manier om ze mak te houden.. of beloven dat in ruil voor seks hij ze terug brengt.. Blijft verkrachting maar zonder gebruik van geweld.
Veel mensen hebben een te simpel beeld bij wat een verkrachting is.
pi_141681325
Vandaar ik ook schreef 'Naar mijn idee' de hele afgelopen 30 topics staan vol speculaties. Maar die getuige Olivia, er is gewoon iets aan haar dat me doet denken... jij hebt iets gezien.
pi_141681439
quote:
99s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:18 schreef Jezus9 het volgende:
Vandaar ik ook schreef 'Naar mijn idee' de hele afgelopen 30 topics staan vol speculaties. Maar die getuige Olivia, er is gewoon iets aan haar dat me doet denken... jij hebt iets gezien.
Er zijn genoeg feiten waar je iets op kan baseren.
pi_141681574
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:12 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

een man met pistool kan zo 6 vrouwen aan!
pi_141681583
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:21 schreef Mr.Ping het volgende: Dat heb ik bij mijn buurvrouw ook.
Oei. Had ze een verrekijker/vergrootglas? Maar serieus, uiteraard is het speculeren zonder bewijzen maar pas achteraf als blijkt hoe het écht zat, en ik bleek ernaast te zitten, dan pas kun je het als 'onzin' bestempelen, tot dan is het speculeren zonder bewijzen. Maar vraag me wel af of ze ook eerdere moordenaars in dat gebied even onderzoeken.
pi_141681629
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:25 schreef Poolbal het volgende: Een man met pistool kan zo 6 vrouwen aan!
Dat is waar.
pi_141681940
quote:
Zei doen hopelijk wel echt onderzoek en geen 'we roepen wat'.
pi_141681947
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:46 schreef Loekie1 het volgende:
Heel veel achterlijkheid maakt het niet ineens plausibel natuurlijk.
pi_141681985
quote:
Jezus liep over water.

your point?
pi_141682043
Een feit is dat de map waaruit de meisjes hun informatie hebben gehaald niet goed was, ze hebben het daardoor zwaar onderschat.

Een ander punt is dat de rugtas van Lisanne op de foto wel erg schoon is, duidelijk is dat het niet zo zwaar heeft geleden als de dames zelf.

Het lijkt er zelfs op dat de tas niet weken/maanden buiten heeft gelegen maar een korte periode, dus al eerder gevonden en meegenomen is. Dat zou betekenen dat de meiden vrij snel na hun verdwaling iets is overkomen.
  zondag 29 juni 2014 @ 15:39:59 #156
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_141682054
quote:

[..]

Epic sadness...
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  zondag 29 juni 2014 @ 15:43:43 #157
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141682179
Zo'n plastic rugzak, half gevuld met lucht, verder niet zwaar belast (telefoons, camera, BHs, totaal ca. ½ kg), werkt als een soort verzwaarde ballon die drijft op het water. Wordt daardoor gemakkelijk kilometers meegenomen door een snelstromende rivier.

Dat de inhoud en rugzak zelf dus nauwelijks beschadigd (lijken te) zijn, wekt geen verbazing. Volkomen logisch eigenlijk.
  zondag 29 juni 2014 @ 15:44:53 #158
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141682219
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Zo'n plastic rugzak, half gevuld met lucht, verder niet zwaar belast (telefoons, camera, BHs, totaal ca. ½ kg), werkt als een soort verzwaarde ballon die drijft op het water. Wordt daardoor gemakkelijk kilometers meegenomen door een snelstromende rivier.

Dat de inhoud en rugzak zelf dus nauwelijks beschadigd (lijken te) zijn, wekt geen verbazing. Volkomen logisch eigenlijk.
Precies, lijkt mij ook.
pi_141682234
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende: Dat de inhoud en rugzak zelf dus nauwelijks beschadigd (lijken te) zijn, wekt geen verbazing. Volkomen logisch eigenlijk.
Een vriendin verloor ooit een tas in water, dreef ook, was verrektes kapot en vies achteraf. Echt niet zo schoon als deze, deze tas ziet er echt niet uit alsof hij in water heeft gesleurd.
pi_141682289
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:39 schreef Mr.Ping het volgende:

Een ander punt is dat de rugtas van Lisanne op de foto wel erg schoon is, duidelijk is dat het niet zo zwaar heeft geleden als de dames zelf.

Het lijkt er zelfs op dat de tas niet weken/maanden buiten heeft gelegen maar een korte periode, dus al eerder gevonden en meegenomen is. Dat zou betekenen dat de meiden vrij snel na hun verdwaling iets is overkomen.
Dit is allemaal speculatie natuurlijk. 'Wel erg schoon' is nogal subjectief. De hele situatie is nogal onlogisch. Dus dat er dingen gebeurt zijn die buiten het normale vallen is nogal logisch. Er zijn tich situaties mogelijk waarbij de tas goed is gebleven en ze niet snel iets is overkomen.

of de tas lijkt veel beter dan die werkelijk is. of...

Nee, lekker de ene aanname na de ander doen en dan daar conclusies uit extrapoleren. Dat noemen ze nou tunnelvisie.
  zondag 29 juni 2014 @ 15:47:27 #161
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141682303
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:45 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Een vriendin verloor ooit een tas in water, dreef ook, was verrektes kapot en vies achteraf. Echt niet zo schoon als deze, deze tas ziet er echt niet uit alsof hij in water heeft gesleurd.
Maar we weten bovendien niet wat de rijst-indianen-mevrouw met de tas heeft gedaan. Ze wist in eerste instantie natuurlijk niet welke betekenis die tas had. Het is niet onaannemelijk dat zij na het vinden van de tas, heb eerst even een paar heeft ondergedompeld om het eventuele zand er af te spoelen.
pi_141682308
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:45 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

N=1 is geen onderzoek en bewijs.

Ik heb ook wel eens gezwommen in water en kwam er schoon uit. Ook wel eens dat ik er smerig uit kwam. Ergo, een ervaring zegt niks.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2014 15:48:19 ]
  zondag 29 juni 2014 @ 15:48:00 #163
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141682314
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Heel veel achterlijkheid maakt het niet ineens plausibel natuurlijk.
Plus er bevinden zich nogal wat obsessieve veelposters in deze reeks, met name in de laatste speculatiedelen.
pi_141682351
quote:
9s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Plus er bevinden zich nogal wat obsessieve veelposters in deze reeks, met name in de laatste speculatiedelen.
Die zijn eigenlijk veel verdachter als je het scenario van een misdaad serieus neemt >:)
  zondag 29 juni 2014 @ 15:49:41 #165
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141682378
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Die zijn eigenlijk veel verdachter als je het scenario van een misdaad serieus neemt >:)
Eentje bevindt zich op relatief korte afstand ...
  zondag 29 juni 2014 @ 15:50:59 #166
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141682421
quote:
11s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Eentje bevindt zich op relatief korte afstand ...
En die heeft bovendien al verdacht lang niets meer van zich laten horen...
  zondag 29 juni 2014 @ 15:58:19 #167
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141682680
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

En die heeft bovendien al verdacht lang niets meer van zich laten horen...
Wie :?
pi_141682703
quote:
11s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:58 schreef Psy-freak het volgende: Wie :?
Iets in deze zaak gerelateerd aan Colombia... gaat een belletje rinkelen?
pi_141682746
quote:
11s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:58 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Wie :?
matador like doh obvious

zeg sorry
  zondag 29 juni 2014 @ 16:00:51 #170
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141682761
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:59 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Iets in deze zaak gerelateerd aan Colombia... gaat een belletje rinkelen?
?

quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

matador like doh obvious

zeg sorry
hij heeft wel veel daderkennis
pi_141682793
Zoals Peter R. de Vries zou zeggen: waar is u alibi?

Als je het trouwens over de duivel hebt, overigens voor de mensen die niet geloven in een eventueel neergezet dwaalspoor, deze zaak bewijst wel weer hoe geraffineerd daders te werk kunnen gaan:

zondag 29 juni 2014 @ 16:02:36 #172
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141682827
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:01 schreef Jezus9 het volgende:
vraag maar aan El_Matador wat zijn alibi is
pi_141683241
quote:
Jasper S. Scenario.

Wat ik vreemd vind is dat er zo snel met NL contact is gezocht door de pensionhoudster na een nacht/ochtend. Dat is snel! Er was toen blijkbaar al vuur!
  zondag 29 juni 2014 @ 16:14:13 #174
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141683294
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:12 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Jasper S. Scenario.

Wat ik vreemd vind is dat er zo snel met NL contact is gezocht door de pensionhoudster na een nacht/ochtend. Dat is snel! Er was toen blijkbaar al vuur!
Zou ik ook doen als ik twee kinderen in mijn pension had en 's nachts niet waren thuisgekomen.
pi_141683327
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:02 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

vraag maar aan El_Matador wat zijn alibi is
En dan? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 29 juni 2014 @ 16:16:18 #176
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141683378
quote:
15s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dan? :?
Goedemorgen, we maakten ons een beetje zorgen waar je was.
pi_141683393
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Zou ik ook doen als ik twee kinderen in mijn pension had en 's nachts niet waren thuisgekomen.
waren twee volwassen vrouwen
  zondag 29 juni 2014 @ 16:17:08 #178
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141683410
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:01 schreef Jezus9 het volgende:

Als je het trouwens over de duivel hebt, overigens voor de mensen die niet geloven in een eventueel neergezet dwaalspoor, deze zaak bewijst wel weer hoe geraffineerd daders te werk kunnen gaan:

Ja, een vooropgezette huurmoord. Goede vergelijking!
pi_141683427
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:16 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Ze kwamen wel kinderlijk/jong over.
pi_141683474
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:17 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ze kwamen wel kinderlijk/jong over.
sweet sixteen
pi_141683547
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:18 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

sweet sixteen
Is niets mis mee!
  zondag 29 juni 2014 @ 16:19:43 #182
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141683551
quote:

[..]

Nou, op papier misschien. Maar vanuit mijn perspectief waren het gewoon twee kinderen, zonder noemenswaardige levenservaring. Kwetsbaar, jong, naïef.
pi_141683568
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Goedemorgen, we maakten ons een beetje zorgen waar je was.
Liev. maar in dromenland.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 29 juni 2014 @ 16:20:41 #184
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141683600
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Liev. maar in dromenland.
Tevens vonden we dat je verdacht veel daderkennis lijkt te hebben en nogal in de buurt zit...
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 16:21:39 #185
42184 crew  DaMart
pi_141683643
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:12 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Jasper S. Scenario.

Uit het interview bij RTL Latenight blijkt dat die pensionhoudster eigenlijk probeerde Lisanne te vinden en toen blijkbaar het nummer van haar ouders had gebeld.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_141683700
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nou, op papier misschien. Maar vanuit mijn perspectief waren het gewoon twee kinderen, zonder noemenswaardige levenservaring. Kwetsbaar, jong, naïef.
ik denk dat ze wel een 20cm langer waren dan de gemiddelde Panamees en dus volwassen ter plekke overkwamen
  zondag 29 juni 2014 @ 16:23:18 #187
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141683717
quote:

[..]

http://i.imgur.com/jAnJABR.jpg

Dit is een recente foto, genomen vlak voor hun vertrek. Ik zie geen twee volwassen vrouwen, maar twee giebelende pubermeisjes.
pi_141683812
Iemand op twitter vroeg Eva Wiessing (vd NOS) over het GSM bereik op de top /uitkijkpunt

Eva Wiessing ‏@evawiessing

Op de top wel. Onderweg naar top maar op klein stuk. Na top pas na 4 dagen lopen weer bereik.
  zondag 29 juni 2014 @ 16:27:46 #189
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141683958
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:25 schreef StaceySinger het volgende:
Iemand op twitter vroeg Eva Wiessing (vd NOS) over het GSM bereik op de top /uitkijkpunt

Eva Wiessing ‏@evawiessing

Op de top wel. Onderweg naar top maar op klein stuk. Na top pas na 4 dagen lopen weer bereik.
Is allang bekend.
pi_141683982
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:27 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Is allang bekend.
nu wel ja
  zondag 29 juni 2014 @ 16:30:30 #191
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141684084
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:28 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nu wel ja
al langer
pi_141684220
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:27 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Is allang bekend.
Wel handig dat een journalist bevestigd wat hier werd vermeld. Er is hier namelijk wel meer als feit naar voren gebracht
pi_141684352
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wel handig dat een journalist bevestigd wat hier werd vermeld. Er is hier namelijk wel meer als feit naar voren gebracht
Juist, want Eva Wiessing van de NOS is daar zelf geweest
pi_141684423
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Tevens vonden we dat je verdacht veel daderkennis lijkt te hebben en nogal in de buurt zit...
Daderkennis? :D

In de buurt is ook relatief he? Zit jij in de buurt van Casablanca?

pi_141684640
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

http://i.imgur.com/jAnJABR.jpg

Dit is een recente foto, genomen vlak voor hun vertrek. Ik zie geen twee volwassen vrouwen, maar twee giebelende pubermeisjes.
Wat naief lijken ze wel te zijn ja....
pi_141684976
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat naief lijken ze wel te zijn ja....
Ik heb die foto uit het filmpje van RTL gehaald, kwaliteit is bagger maar het geeft wel aan dat zulke grietjes kansloos zijn in een koude, pikdonkere jungle, met enge beesten om hen heen.

pi_141685146
Gebaseerd enkel op een foto? Tuurlijk zul je weleens lachend op de foto staan. Ze deden beide een HBO opleiding.
pi_141685227
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:54 schreef Jezus9 het volgende:
Ze deden beide een HBO opleiding.
Joah, dat zegt niet zoveel over naiviteit.

Dat ze voor hun opleidingsniveau erg dom gedaan hebben, ben ik direct met je eens.

zondag 29 juni 2014 @ 17:07:32 #199
369251 Geralt
of Rivia
pi_141685676
quote:
12s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Joah, dat zegt niet zoveel over naiviteit.

Dat ze voor hun opleidingsniveau erg dom gedaan hebben, ben ik direct met je eens.
HBO stelt toch geen kut meer voor man. Ik ken van vroeger toen de universiteit ook al geen kut meer voorstelde ook een stel van die domme kutjes die klaarblijkelijk dan universiteit deden en volgens mij ook gehaald hebben.

Domme schapen eerste klas.

Opleidingsniveau zegt geen kut verder over hoe iemand in een dergelijke situatie zal handelen.

Maargoed, HBO kan elke domme doos tegenwoordig met 2 vingers in de neus.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_141685688
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:54 schreef Jezus9 het volgende:
Gebaseerd enkel op een foto? Tuurlijk zul je weleens lachend op de foto staan. Ze deden beide een HBO opleiding.
Ze komen met name op deze foto kinderlijk over, lief onschuldig enz, maar daar kom je niet ver mee als je in zo'n situatie terecht komt.

Maar het is daarom geen eigen schuld, want door de verkeerde informatie van hun school over deze route hebben ze het onderschat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')