abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 juni 2014 @ 21:39:47 #226
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141699421
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:24 schreef sverbern het volgende:

Maar een paar topics geleden beschreef iemand hoe het psychologisch werkt als je het verkeerde pad neemt (uit eigen ervaring). De drempel om om te keren is groot en wordt steeds groter als je verder komt. Plus wat hier ook al vaker gezegd is, de gedachte dat je wel weer ergens komt als je de rivier volgt is niet zo raar voor mensen zonder jungle-ervaring.

Maar je zou ook kunnen redeneren: ik ben verdwaald - waarschijnlijk komen ze over een tijdje naar me zoeken - ik hoef daarop alleen maar te wachten - er is hier geen gevaar, ik kan wachten.

De enige voorwaarde daarvoor is wel de beschikking over water. Dat ze dus op zoek zijn gegaan naar water is begrijpelijk. Maar toen ze dat gevonden hadden, hadden ze (a) op dat punt kunnen blijven, of (b) terug kunnen keren naar het punt waarop ze voor het eerst door hadden dat ze waren verdwaald, gegeven dat ze de route naar dat punt tot het water wel hadden gemarkeerd (Hans-en-Grietje-methode).
pi_141700406
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Maar je zou ook kunnen redeneren: ik ben verdwaald - waarschijnlijk komen ze over een tijdje naar me zoeken - ik hoef daarop alleen maar te wachten - er is hier geen gevaar, ik kan wachten.

De enige voorwaarde daarvoor is wel de beschikking over water. Dat ze dus op zoek zijn gegaan naar water is begrijpelijk. Maar toen ze dat gevonden hadden, hadden ze (a) op dat punt kunnen blijven, of (b) terug kunnen keren naar het punt waarop ze voor het eerst door hadden dat ze waren verdwaald, gegeven dat ze de route naar dat punt tot het water wel hadden gemarkeerd (Hans-en-Grietje-methode).
Daarom dacht ik dus dat ze de eerste nacht al overleden waren.

Maar die rivier bekijkend, en we zien hem als ie hoog staat... als ie laag staat stroomt ie net zo snel maar met minder water en dus meer rotsen.

De kans dat de meiden samen met de rugzak in het water gevallen zijn en zij "enkele kilometers" stroomOPwaarts van de rugzak gekomen zijn en die rugzak nog verder dus met totaal onbeschadigde inhoud "geklemd tussen twee rotsen" is gewoon te klein om waar te zijn.

De rugzak is in situ, als de lichaamsdelen dat ook zijn, zijn de meiden dus weggelopen (richting huis, dat wel gelukkig) zonder rugzak. Dat zou een normaal mens nooit doen, hoe verzwakt men ook is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141700464
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:27 schreef eight het volgende:

[..]

Oh, ik ook. Ondanks dat ik niet in de namiddag nog een berg zou gaan beklimmen zie ik mijzelf ook wel de keus maken om op het hoogste punt door te lopen ipv om te keren.
Hoe lang was het dan lopen vanaf het beginpunt tot dat hoogste punt waarop ze terug hadden moeten keren?
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 21:57:38 #229
42184 crew  DaMart
pi_141700559
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:56 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hoe lang was het dan lopen vanaf het beginpunt tot dat hoogste punt waarop ze terug hadden moeten keren?
De journaliste van de NOS deed er 2 uur over :).

Nu ken ik dat pad niet, maar het lijkt me dat als je naar beneden teruggaat via hetzelfde pad, het wellicht iets sneller zou kunnen.
pi_141700726
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:57 schreef DaMart het volgende:

[..]

De journaliste van de NOS deed er 2 uur over :).

Nu ken ik dat pad niet, maar het lijkt me dat als je naar beneden teruggaat via hetzelfde pad, het wellicht iets sneller zou kunnen.
Thank you. :)
Logisch had geweest dat ze gewoon terug hadden gegaan want dat is toch al gauw weer 2 uur. Of dan iets minder ja. Dan waren ze voor donker beneden geweest, klaar.
Misschien dus gewoon echt simpelweg verkeerde pad gekozen (want niet opgelet, gedesoriënteerd omdat ze druk waren met rondkijken) en daar te laat achtergekomen.
pi_141700794
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 16:25 schreef StaceySinger het volgende:
Iemand op twitter vroeg Eva Wiessing (vd NOS) over het GSM bereik op de top /uitkijkpunt

Eva Wiessing ‏@evawiessing

Op de top wel. Onderweg naar top maar op klein stuk. Na top pas na 4 dagen lopen weer bereik.
dan werkt gps dus ook nog op de top
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141700864
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:31 schreef Mr.Ping het volgende:
Belangrijker was dat ze geen reiservaring hadden.

Ze lazen dat de tocht een plezierige gemiddeld moeilijke wandeling is, waarom zouden ze niet geloven wat in de map stond als het bijna bij de school om de hoek is?

De tekst is snel van de site verdwenen, dat moet toch een slecht gevoel geven als je je leerlingen zo op weg hebt gestuurd.
Wat ook blijkt is dat de meiden heel erg op zichzelf (elkaar) waren.

Wat hun ouders in Nederland kunnen omschrijven als "extravert en spontaan", kan in het buitenland heel anders en juist het omgekeerde zijn.

Ze zoeken geen contact met anderen om hun plannen te reflecteren maar zijn door alle getuigen steevast samen te zien.

Om op 1 foto af te gaan vind ik wat kras, maar die foto's van Schiphol en Bocas del Toro doen me eerder denken aan wat verlegen, wat kinderlijke en weinig ervaren meisjes, dan meiden die denken "dat kunnen we wel".

Zeker na alle "ontberingen" (de reactie van Lisanne op het niet doorgaan van het werk spreekt boekdelen; "je bent in fokking Panama, heerlijk klimaat, weg van huis, en je hóeft je geen zorgen te maken, maar je zelfs "gekwetst" voelen als het werk een weekje later doorgaat"), de 'astma' (enige bron is dat VK-artikel) van Lisanne -in vochtige klimaten extra onprettig en niet geschikt voor een heftige trail-, de "moeheid/ziekte" die getuige Frank Abadiel Rojas bij een van de meiden (Lisanne?) zag...

Het enige motief daar naar boven te lopen kan ik me een zonsondergang op de Mirador voorstellen en dat is ook wat de NOS denkt als je de locatie combineert met de tijdsspanne sinds Oliva de Kam hen zag (na vieren, zegt ze in de video).
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_141701137
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:01 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dan werkt gps dus ook nog op de top
Gps en gsm hebben helemaal niets met elkaar te maken. Voor gsm heb je contact nodig met zendmasten die op het aardoppervlak staan.Voor gps moet je satellietsignalen kunnen ontvangen.

Gsmverkeer is tweerichtingsverkeer en omdat een telefoon maar beperkt zendvermogen heeft moet je voor gsm niet al te ver van een zendmast zitten. Atmosferische omstandigheden kunnen het bereik beperken of juist vergroten.

Gps is eenrichtingsverkeer. De gps ontvanger hoeft alleen maar satellietsignalen op te kunnen vangen. Vrij zicht naar boven is zo ongeveer het enige dat belangrijk is. Onder een dicht bladerdak kan je problemen verwachten met gps.
  Moderator zondag 29 juni 2014 @ 22:08:47 #234
42184 crew  DaMart
pi_141701197
quote:
19s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

de 'astma' (enige bron is dat VK-artikel) van Lisanne -in vochtige klimaten extra onprettig en niet geschikt voor een heftige trail-,
Dat verbaasde mij ook, dat ze dan ondanks dat ze last had van haar astma, toch die berg op is gegaan.

Ik kan uit ervaring vertellen dat zelfs wandelen in bergen in Oostenrijk of Zwitserland al een hele opgave kan zijn als je last van astma hebt, terwijl die berglucht daar er juist goed voor kan zijn, laat staan in een klimaat dat door de warmte en de vochtige lucht de effecten van astma nog kan versterken.
pi_141701749
Wat is dat andere bot (niet het bekken) voor bot?? Ik herken het niet en kan het zo 123 nergens teruglezen..
  zondag 29 juni 2014 @ 22:21:21 #236
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141701831
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:19 schreef MeloD het volgende:
Wat is dat andere bot (niet het bekken) voor bot?? Ik herken het niet en kan het zo 123 nergens teruglezen..
Lijkt me dijbeen.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141703868
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
gps moet je satellietsignalen kunnen ontvangen
zeg ik toch dan hadden ze gps en ze hadden bereik om evt te bellen vanaf die top/uitkijkpost
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 29 juni 2014 @ 22:57:48 #238
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141703897
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zeg ik toch dan hadden ze gps en ze hadden bereik om evt te bellen vanaf die top/uitkijkpost
hadden ze blijkbaar niet he
pi_141703965
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Volgens mij zegt je dat niet.
pi_141704187
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Volgens mij zegt je dat niet.
Openbare GPS-traces kan je downloaden (van bijv. openstreetmap) en met gps kan je zien waar je je bevind
pi_141704354
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:21 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Lijkt me dijbeen.
Nee toch? Misschien is het wel een voet of handbeentje?
  zondag 29 juni 2014 @ 23:11:29 #242
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_141704726
Ik herken het niet als een menselijk bot. Mijn anatomiekennis is behoorlijk. Mogelijk iets dierlijks?

Omdat het meerdere gewrichten lijkt te hebben dacht ik aan een van de voetbotjes(hielbeen of sprongbeen), maar daar lijkt het toch niet echt op.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_141705678
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:03 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Openbare GPS-traces kan je downloaden (van bijv. openstreetmap) en met gps kan je zien waar je je bevind
hier is zo'n map
bij het rode puntje is de uitkijk post

zondag 29 juni 2014 @ 23:44:17 #244
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141706920
never mind
  maandag 30 juni 2014 @ 01:19:28 #245
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_141712123
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 17:07 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ze komen met name op deze foto kinderlijk over, lief onschuldig enz, maar daar kom je niet ver mee als je in zo'n situatie terecht komt.

Maar het is daarom geen eigen schuld, want door de verkeerde informatie van hun school over deze route hebben ze het onderschat.
Je gaat, letterlijk, naar de andere kant van de wereld en hangt dan je complete bronnen van informatie (in deze tijd van vrij internet) op aan de kennis van een school letterlijk aan de andere kant van de wereld van de reis? Hoe achterlijk ben je dan. Dan verdien je letterlijk de dood, hoe luguber dat ook moge overkomen. Het kost je ongeveer 0,00000000001 seconde op google om over de gevaren van die regio geïnformeerd te worden.

quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 17:15 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Mannen hebben er inderdaad een stuk meer moeite mee.
Hoeveel Nederlandse mannelijke studenten zijn er daar al door darwinistische handelingen om het leven gekomen. Het is jouw gedachtegang, dus graag vandaag nog actuele cijfers.
  maandag 30 juni 2014 @ 01:33:02 #246
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141712364
Keej, wat heb ik gemist?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 30 juni 2014 @ 01:35:36 #247
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_141712408
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 01:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Keej, wat heb ik gemist?
Je haalt me de woorden uit mijn toetsenbord!
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  maandag 30 juni 2014 @ 01:38:59 #248
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141712459
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 01:35 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Je haalt me de woorden uit mijn toetsenbord!
Maar men slaapt dus..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141712692
wat heb ik gemist?

maandag 30 juni 2014 @ 01:53:29 #250
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_141712722
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 01:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar men slaapt dus..
Morgen weer een dag, hoop speculaties zo te zien als ik teruglees, nog niks concreets helaas.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')