Maar je zou ook kunnen redeneren: ik ben verdwaald - waarschijnlijk komen ze over een tijdje naar me zoeken - ik hoef daarop alleen maar te wachten - er is hier geen gevaar, ik kan wachten.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:24 schreef sverbern het volgende:
Maar een paar topics geleden beschreef iemand hoe het psychologisch werkt als je het verkeerde pad neemt (uit eigen ervaring). De drempel om om te keren is groot en wordt steeds groter als je verder komt. Plus wat hier ook al vaker gezegd is, de gedachte dat je wel weer ergens komt als je de rivier volgt is niet zo raar voor mensen zonder jungle-ervaring.
Daarom dacht ik dus dat ze de eerste nacht al overleden waren.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Maar je zou ook kunnen redeneren: ik ben verdwaald - waarschijnlijk komen ze over een tijdje naar me zoeken - ik hoef daarop alleen maar te wachten - er is hier geen gevaar, ik kan wachten.
De enige voorwaarde daarvoor is wel de beschikking over water. Dat ze dus op zoek zijn gegaan naar water is begrijpelijk. Maar toen ze dat gevonden hadden, hadden ze (a) op dat punt kunnen blijven, of (b) terug kunnen keren naar het punt waarop ze voor het eerst door hadden dat ze waren verdwaald, gegeven dat ze de route naar dat punt tot het water wel hadden gemarkeerd (Hans-en-Grietje-methode).
Hoe lang was het dan lopen vanaf het beginpunt tot dat hoogste punt waarop ze terug hadden moeten keren?quote:Op zondag 29 juni 2014 21:27 schreef eight het volgende:
[..]
Oh, ik ook. Ondanks dat ik niet in de namiddag nog een berg zou gaan beklimmen zie ik mijzelf ook wel de keus maken om op het hoogste punt door te lopen ipv om te keren.
De journaliste van de NOS deed er 2 uur overquote:Op zondag 29 juni 2014 21:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hoe lang was het dan lopen vanaf het beginpunt tot dat hoogste punt waarop ze terug hadden moeten keren?
Thank you.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
De journaliste van de NOS deed er 2 uur over.
Nu ken ik dat pad niet, maar het lijkt me dat als je naar beneden teruggaat via hetzelfde pad, het wellicht iets sneller zou kunnen.
dan werkt gps dus ook nog op de topquote:Op zondag 29 juni 2014 16:25 schreef StaceySinger het volgende:
Iemand op twitter vroeg Eva Wiessing (vd NOS) over het GSM bereik op de top /uitkijkpunt
Eva Wiessing @evawiessing
Op de top wel. Onderweg naar top maar op klein stuk. Na top pas na 4 dagen lopen weer bereik.
Wat ook blijkt is dat de meiden heel erg op zichzelf (elkaar) waren.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:31 schreef Mr.Ping het volgende:
Belangrijker was dat ze geen reiservaring hadden.
Ze lazen dat de tocht een plezierige gemiddeld moeilijke wandeling is, waarom zouden ze niet geloven wat in de map stond als het bijna bij de school om de hoek is?
De tekst is snel van de site verdwenen, dat moet toch een slecht gevoel geven als je je leerlingen zo op weg hebt gestuurd.
Gps en gsm hebben helemaal niets met elkaar te maken. Voor gsm heb je contact nodig met zendmasten die op het aardoppervlak staan.Voor gps moet je satellietsignalen kunnen ontvangen.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:01 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dan werkt gps dus ook nog op de top
Dat verbaasde mij ook, dat ze dan ondanks dat ze last had van haar astma, toch die berg op is gegaan.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
de 'astma' (enige bron is dat VK-artikel) van Lisanne -in vochtige klimaten extra onprettig en niet geschikt voor een heftige trail-,
Lijkt me dijbeen.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:19 schreef MeloD het volgende:
Wat is dat andere bot (niet het bekken) voor bot?? Ik herken het niet en kan het zo 123 nergens teruglezen..
zeg ik toch dan hadden ze gps en ze hadden bereik om evt te bellen vanaf die top/uitkijkpostquote:Op zondag 29 juni 2014 22:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
gps moet je satellietsignalen kunnen ontvangen
hadden ze blijkbaar niet hequote:Op zondag 29 juni 2014 22:57 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zeg ik toch dan hadden ze gps en ze hadden bereik om evt te bellen vanaf die top/uitkijkpost
Volgens mij zegt je dat niet.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:57 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
zeg ik toch dan hadden ze gps en ze hadden bereik om evt te bellen vanaf die top/uitkijkpost
Openbare GPS-traces kan je downloaden (van bijv. openstreetmap) en met gps kan je zien waar je je bevindquote:
hier is zo'n mapquote:Op zondag 29 juni 2014 23:03 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Openbare GPS-traces kan je downloaden (van bijv. openstreetmap) en met gps kan je zien waar je je bevind
Je gaat, letterlijk, naar de andere kant van de wereld en hangt dan je complete bronnen van informatie (in deze tijd van vrij internet) op aan de kennis van een school letterlijk aan de andere kant van de wereld van de reis? Hoe achterlijk ben je dan. Dan verdien je letterlijk de dood, hoe luguber dat ook moge overkomen. Het kost je ongeveer 0,00000000001 seconde op google om over de gevaren van die regio geïnformeerd te worden.quote:Op zondag 29 juni 2014 17:07 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ze komen met name op deze foto kinderlijk over, lief onschuldig enz, maar daar kom je niet ver mee als je in zo'n situatie terecht komt.
Maar het is daarom geen eigen schuld, want door de verkeerde informatie van hun school over deze route hebben ze het onderschat.
Hoeveel Nederlandse mannelijke studenten zijn er daar al door darwinistische handelingen om het leven gekomen. Het is jouw gedachtegang, dus graag vandaag nog actuele cijfers.quote:Op zondag 29 juni 2014 17:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mannen hebben er inderdaad een stuk meer moeite mee.
Je haalt me de woorden uit mijn toetsenbord!quote:
Maar men slaapt dus..quote:Op maandag 30 juni 2014 01:35 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Je haalt me de woorden uit mijn toetsenbord!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |